Dit moeten we ook nog doen. Want alleen die 100km tikt maar voor 0,01% aan of zoiets. Dus ja, welkom met minder koeien en varkens!!quote:Op woensdag 13 november 2019 21:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De grap is (even los wat je van die partij vindt): hadden we het beleid van de PvdD en de bio-industrie en megastallen echt aangepakt dan hadden we nu allemaal 130 gereden
Maar "links" heeft het gedaan... het "linkse" VVD dat geen echte besluiten durft te nemen?
20% minder koeien, kippen, varkens, geiten en schapen en er is geen probleem met een te hoge reactieve stikstof depositie.
En dan produceren we nog steeds 4x meer dan dat we in Nederland aan vlees consumeren.
Maar nee, boeren hebben trekkers, dat is doodeng. Laten we de ME op bouwvakkers afsturen, die hebben geen trekkers!
Dankzij links hebben we die norm, als het aan recht zou liggen dan zou de bouw etc gewoon door kunnen en zouden we geen stikstofprobleem hebben gehad.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:56 schreef opgebaarde het volgende:
Och en ook nu krijgt links weer de schuld !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op woensdag 13 november 2019 22:59 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dankzij links hebben we die norm, als het aan recht zou liggen dan zou de bouw etc gewoon door kunnen.Dankzij links? Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Bedoel je omdat er een links'iemand' naar de raad van state is gestapt?.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De stikstofnorm is links, rechts zou never-nooit niet de economie opofferen voor wat Nederlandse natuur.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dankzij links? Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Bedoel je omdat er een links'iemand' naar de raad van state is gestapt?.
Ligt er aan wat voor remmen je hebt.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:37 schreef Goldenrush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Minder kans op dodelijk letsel, rottig.
Mensen werken niet meer 40 jaar voor 1 chef. Flexcontracten worden bij de vleet uitgedeeld en na 2 of 3 jaar mag je weer wat anders gaan zoeken.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het kan best wel zijn omdat de doorstroming verbetert en er minder ongelukken gebeuren, dat de totale reistijd zelfs afneemt..
Verder denk ik dat al die mensen die nu een uur en straks een uur en 10 minuten in de auto zitten zichzelf eens moeten afvragen of ze sowieso niet beter dichtbij hun werk kunnen gaan wonen of werk zoeken dichtbij hun woning.
Ik heb ook lange tijd een uur reistijd enkele reis gehad en toen het me eenmaal gelukt was om dichtbij te werken was dat echt heerlijk. In plaats van een uur of langer gefrustreerd in de file te staan, stap ik nu lekker op de fiets en ben na drie kwartier op mijn werk. Voel ik me goed bij. Als ik terugkom ben ik helemaal uitgewaaid en mijn werkzorgen vergeten!! Zoveel beter dan rijden.
Bovendien heb ik een auto de deur uit kunnen doen, wat we minstens 2500 euro per jaar scheelt!
Ik heb geprobeerd hier objectieve informatie over te vinden (remweg van beide voertuigen) maar tot dusverre niet gevonden.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor remmen je hebt.
Een zware bmw staat eerder stil bij dezelfde snelheid als een lichte fiat panda.
Dit is niet waar.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de gemiddelde spitsreiziger wint tijd hiermee.
quote:Premier Mark Rutte (VVD) noemt de stikstofcrisis 'de zwaarste crisis uit zijn politieke loopbaan'. Zijn politieke opponent, Thierry Baudet (FvD), constateert dat het kabinet vastloopt in een papieren werkelijkheid die Brussel met regels heeft veroorzaakt. Baudet pleit voor het 'Duitse model' waar veel soepeler regels gelden.
En wat voor banden je hebt.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor remmen je hebt.
Een zware bmw staat eerder stil bij dezelfde snelheid als een lichte fiat panda.
Aldus iemand die alle experts van de wereld niet gelooft maar zn eigen huis, tuin en keukenredeneringen als onomstotelijk presenteertquote:Op donderdag 14 november 2019 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
(Disclaimer, dit geldt voor iedere post van VoMy).
Meer kans op doden is alleen maar goed. Hebben wereldwijd al een probleem met overbevolking, dan is dit tenminste nog een manier om daar iets aan proberen te doen.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:37 schreef Goldenrush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Minder kans op dodelijk letsel, rottig.
Dit is slechts anekdotisch bewijs en kan dus genegeerd worden.quote:Op donderdag 14 november 2019 01:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aldus iemand die alle experts van de wereld niet gelooft maar zn eigen huis, tuin en keukenredeneringen als onomstotelijk presenteert
@VoMy papegaait elke wetenschapper na die in haar straatje past (mijn onderbuik zegt dat VoMy een vrouwelijk GL/D66 kutje is)quote:Op donderdag 14 november 2019 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is slechts anekdotisch bewijs en kan dus genegeerd worden.
Maar echt. Het is niet dat er nu duizenden mensen per uur dood neervallen door dat stikstof.quote:Op donderdag 14 november 2019 02:31 schreef FernandoMartinez het volgende:
Maar omdat we hier al druk maken om stikstof en plotselinge giftige stoffen, betekent eigenlijk dat we het gewoon goed hebben hier.
Volgens mij is Nederland het enige land in de wereld met een stikstofprobleemquote:Op donderdag 14 november 2019 02:36 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Maar echt. Het is niet dat er nu duizenden mensen per uur dood neervallen door dat stikstof.
Ik geloof dat de verkeersdeskundigen het er over de hele linie wel mee eens zijn dat 100 ipv 130 lijst tot een betere doorstroom als het drukker is op de weg.quote:Op donderdag 14 november 2019 02:22 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
@:VoMy papegaait elke wetenschapper na die in haar straatje past (mijn onderbuik zegt dat VoMy een vrouwelijk GL/D66 kutje is)
Vooral mopperen op de rechtsere meningen, maar ook niet met alternatieven komen
Volgens mij is Nederland het enige land dat een begin wil maken met de oplossing van het probleem.quote:Op donderdag 14 november 2019 02:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
Volgens mij is Nederland het enige land in de wereld met een stikstofprobleem
Jawel als we er neks aan doen dan vergaat de wereld binnekort en krijgen we ziure regenen te veel grasquote:Op donderdag 14 november 2019 02:36 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Maar echt. Het is niet dat er nu duizenden mensen per uur dood neervallen door dat stikstof.
Je krijgt wel steeds nieuwe collegas die minder dan jij verdienenquote:Op woensdag 13 november 2019 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen werken niet meer 40 jaar voor 1 chef. Flexcontracten worden bij de vleet uitgedeeld en na 2 of 3 jaar mag je weer wat anders gaan zoeken.
Leuk man, iedere 2 a 3 jaar moeten verhuizen dan.
Weer een topidee, van de vvd.
Is dit uberhaupt een criterium?quote:Op donderdag 14 november 2019 07:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je krijgt wel steeds nieuwe collegas die minder dan jij verdienen
En hoe helpt dat een maatschappij dan exact?quote:Op donderdag 14 november 2019 07:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je krijgt wel steeds nieuwe collegas die minder dan jij verdienen
Dacht eigenlijk dat dit wel waar is lagere snelheid levert een betere doorstroming op en daardoor minder files. Spitsrijders zouden dan sneller kunnen zijn, iedere niet-spitsrijder is trager.quote:Op donderdag 14 november 2019 00:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
(Disclaimer, dit geldt voor iedere post van VoMy).
En aangezien de meeste mensen in de spits rijden, neemt de gemiddelde reistijd dus zelfs wat af.quote:Op donderdag 14 november 2019 07:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dacht eigenlijk dat dit wel waar is lagere snelheid levert een betere doorstroming op en daardoor minder files. Spitsrijders zouden dan sneller kunnen zijn, iedere niet-spitsrijder is trager.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die 30 zones hebben qua stikstof alleen effect in en rond Amsterdam...quote:Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
Dat heeft volgens mij meer effect omdat er heel veel in Amsterdam blijft hangen, dan op een snelweg waar verder niets gebeurt een beetje minder stikstof in de lucht.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar die 30 zones hebben qua stikstof alleen effect in en rond Amsterdam...
Die maatregel is natuurlijk ook peanuts. Maar de VVD kan hem aan de huilebalkende achterban verkopen als een flinke aderlating.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
Het gaat vooral om de stikstofdepositie, ofwel de (lokaal!) neerslaande reactieve stikstoffen als ammoniak (NH3-N) en stikstofoxiden (NOx-N).quote:Op donderdag 14 november 2019 08:41 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij meer effect omdat er heel veel in Amsterdam blijft hangen, dan op een snelweg waar verder niets gebeurd een beetje minder stikstof in de lucht.
Zijn de berekeningen bekend hoe ze ertoe zijn gekomen dat dit het effect heeft wat ze zeggen?quote:Op donderdag 14 november 2019 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de stikstofdepositie, ofwel de (lokaal!) neerslaande reactieve stikstoffen als ammoniak (NH3-N) en stikstofoxiden (NOx-N).
Het gaat eigenlijk helemaal niet om stikstof (N2) waar 80% van de lucht uit bestaat en wat overal ongeveer gelijk is.
Eigenlijk is "stikstof" niet de juiste naam maar het leest wat makkelijker dan "ammoniak- en stikstofoxidenprobleem"...
Ik heb de berekeningen niet liggen, ik zou ook niet weten of ik ze zou begrijpen.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zijn de berekeningen bekend hoe ze ertoe zijn gekomen dat dit het effect heeft wat ze zeggen?
...de Duitse meetmethode hier niet 1 op 1 overgenomen kan worden.quote:Duitsland heeft ook Natura 2000 gebieden aangewezen, in totaal zo'n 5200 gebieden met een oppervlakte van 3.325.448 ha, 15,5% van het landoppervlak, waarvoor Europese stikstofnormen gelden. Maar de Duitse interpretatie van de Europese regelgeving met een drempelwaarde van 100 g (7 Mol) N/ha/ jaar lijkt juridisch niet haalbaar.
Ter vergelijking: In Nederland zijn 160 Natura 2000 aangewezen: 13,3% van het landoppervlak. Voor Nederland geld een drempelwaarde van 1,0 mol/ha/jaar. Wanneer er geen depositieruimte meer is worden die waarde verlaagd naar 0,5 mol/ha/jaar.
quote:Kan de ruime Duitse stikstofnorm ook in Nederland?
Waarom gebruiken we in Nederland niet de ruime Duitse normen voor stikstof? Dat vroegen de boeren en Kamerlid Thierry Baudet vorige week bij de demonstratie in Den Haag. Ook in de Tweede Kamer zijn hierover vragen gesteld. Dan zouden we minder problemen hebben, kunnen boeren investeren en kunnen we weer woningen bouwen in de buurt van Natura 2000-gebieden. Is dat mogelijk?
Het korte antwoord is 'nee', want Nederland is niet met Duitsland te vergelijken. De ruime Duitse norm is mogelijk omdat het een heel ander land is, met grotere natuurgebieden en minder stikstof-producerende activiteiten daaromheen. Die zijn gemiddeld ook nog eens verder verwijderd van de natuurgebieden. De Duitse natuur is er veel beter aan toe dan in ons land.
Daardoor is de stikstofdepositie in een natuurgebied een minder groot probleem: de 'verdunning' is er groter. In Duitsland is een stikstofvergunning pas nodig als door een nieuwe activiteit meer dan 7 mol stikstof (=100 gram) per hectare per jaar neerslaat in een natuurgebied. Veel meer dus dan de 0,05 mol die in Nederland gold totdat de Raad van State, eind mei, de Nederlandse aanpak verbood.
"Daar komt bij dat er in Duitsland nog nooit iemand naar de rechter is gestapt om de regeling aan te vechten", vult advocaat Paul Bodden, gespecialiseerd in milieu en omgevingsrecht, aan. Als dat wel zou gebeuren is de kans aanzienlijk dat hij moet worden aangepast.
Dat valt ook wel mee, de natuur heeft zelfs stikstof nodig, planten doen het er goed op.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven.
Het circuit van Zandvoort heeft voor het overgrote deel alleen invloed op de directe omgeving, dat is het hele punt met stikstof.quote:Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag.
Wat een volslagen onzin om de f1 er bij te halen. Alsof in dat ene weekend 20% van de totale uitstoot wordt uitgestoten.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven. Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag.
Omdat er 's nachts vele malen minder auto's rijden (overgrote deel van Nederland ligt in bed) en het effect van 100 t.o.v. 130 dan minimaal is, is besloten om op die tijden 130 toe te staan.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:06 schreef qajariaq het volgende:
Geloofd echt nog iemand dat die 100 km over stikstofuitstoot gaat? Waarom mag er in de nacht dan wel worden doorgereden?
Dat is voor iedere auto weer verschillend. Hangt af van remmen, slijtage, banden, gewicht... blabla.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd hier objectieve informatie over te vinden (remweg van beide voertuigen) maar tot dusverre niet gevonden.
Als je schonere groene lucht wilt moet je misschien niet met je kop in Amsterdam gaan wonen maar verhuizen naar het oosten.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
De Duitsers hebben geen last buitenlandse stikstof, omdat dat hier niet bij staat....quote:Op woensdag 13 november 2019 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die is in Duitsland niet ongeveer hetzelfde.
[ afbeelding ]
En overdag kunnen ze weer lekker flitsen en binnenkort boetes verhogen i.v.m te hard rijden en je de mede oorzaak bent van de stikstof.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat er 's nachts vele malen minder auto's rijden (overgrote deel van Nederland ligt in bed) en het effect van 100 t.o.v. 130 dan minimaal is, is besloten om op die tijden 130 toe te staan.
Huh?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
En overdag kunnen ze weer lekker flitsen en binnenkort boetes verhogen i.v.m te hard rijden en je de mede oorzaak bent van de stikstof.
Jij denkt dat ze nu niet weer extra gaan flitsen op trajecten waar je eerst 130 mocht en straks maar weer 100.quote:
Het is niet zo dat er ineens flitsauto's (en agenten om daarin te zetten bijkomen), handhaving gaat best lastig worden.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:44 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze nu niet weer extra gaan flitsen op trajecten waar je eerst 130 mocht en straks maar weer 100.
Dat levert genoeg extra boetes op.
En die kunnen ze volgend jaar weer verhogen onder de noemer ja mensen blijven te hard rijden zo lost het stikstof probleem nooit op dus gaan we ze (nog) harder beboeten.
Dat is ook waar maar de mensen die ze inzetten zullen ze sneller daar inzetten.quote:Op donderdag 14 november 2019 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is niet zo dat er ineens flitsauto's (en agenten om daarin te zetten bijkomen), handhaving gaat best lastig worden.
Daarnaast wordt dat tegenwoordig al snel omgeroepen op de radio, zijn er fllitsapps en mijn navigatie waarschuwt ook al voor mobiele flitsers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |