Gaan morrelen aan natura2000 locaties belooft niet veel goeds.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maatregelen die pijn doen of veel weerstand kennen zijn niet zomaar in te voeren. Dit soort pakketten kopen dus weer wat tijd.
Het gaat nu toch ook om reducties op papier?quote:Op woensdag 13 november 2019 09:05 schreef BertV het volgende:
[..]
Gaan morrelen aan natura2000 locaties belooft niet veel goeds.
Ik waardeer je positieve blik op de zaken, maar het is alles op papier.
Rechts ziet business opportunities in linkse groene huichelarij.
Je stelde de vraag niet aan mij. Met je vraag was je je eigen ongelijk aan het ontwijken met een aanval. Een aanval die bovendien op stront slaat want zo'n beetje iedereen onder de 50 met enige verstand van computers of elektrische auto's had je kunnen vertellen dat ze geen loodaccu's gebruiken om te rijden, zonder zo'n auto te bezitten.quote:Op woensdag 13 november 2019 08:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reageer jij altijd zo afwijkend als iemand je gewoon een vraag stelt?
In het verlengde van dit trucje zie ik ook biomassa.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat nu toch ook om reducties op papier?
Het hele land staat stil. Dat moet zo snel mogelijk ongedaan worden, zelfs als dat betekent dat er truukjes gebruikt worden om op papier reductie te verwezenlijken.
Daarna kan en moet er gekeken worden naar meer structurele en echte depositiereductie.
En uiteraard gaan er mensen geld mee verdienen.
Dat geef ik ook al aan, zeker op stikstof niveau zal er structureel ingegrepen moeten worden de komende jaren. Vooral in de landbouw inderdaad, daar kan je grote klappers maken.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
In het verlengde van dit trucje zie ik ook biomassa.
De houtkap in Canada om hier op papier te voldoen aan reductie.
De enige echte reductie is echt snijden in je economie.
De haven, luchtvaart, de boeren
Dat gaat NIEMAND ons nadoen.
Ik zie alleen groene leiders die niet eens in hun eigen luxe willen snijden.
De grenzen sluiten voor de arbeidsmigranten uit het oostblok met hun stinkende oude kolerediesels, die meer vervuilen en uitstoten dan heel Schiphol en de haven bij elkaar. En die geen wegenbelasting betalen waaruit zuiveringsmaatregelen betaald kunnen wworden.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:03 schreef Ringo het volgende:
Nu is het veel geroep om klein bier, en dat doen we alleen om het bouwen van huizen en wegen bureaucratisch te verantwoorden, binnen de marges van het stikstof- en PFAS-arrest.
Anders gezegd, welke marginale maatregelen moeten we nemen om al het slechte dat we deden te kunnen blijven doen (net zolang totdat het echt niet meer kan)?
Afgelopen 5 jaar is NL met 500.000 mensen (met name migranten) gegroeid. Dat helpt ook niet echt, maar daar hoor je het kabinet niet over in relatie tot stikstof / CO2 / milieu.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:54 schreef Ringo het volgende:
Als je ziet hoeveel weerstand een kleine maatregel als deze maximumsnelheidverlaging al oproept, in weerwil van wetenschappelijke resultaten en rechterlijke uitspraken.
Hoe kun je dan nu als politicus aansturen op écht structureel beleid tegen de macht van de winst- en groeieconomie, zonder in je eigen vlees te snijden?
DE BRANDNETEL VERDRINGT DE ORCHIDEE!!!! OMPLANTING!!!quote:Problematiek
Overdaad aan stikstof is een groot probleem voor de natuur. Het verrijkt de bodem, waardoor zeldzame planten die het goed doen op voedselarme grond, het verliezen van planten die van voedselrijke grond houden. En zo verdringt bijvoorbeeld de brandnetel de zeldzame orchidee. Dieren en insecten die van de zeldzame planten leven, verdwijnen hierdoor ook.
Ammoniak is bovendien giftig voor kwetsbare mossen en korstmossen. Vooral in voedselarme natuurgebieden, met bijvoorbeeld heide, duinen en hoogveen, neemt door de neerslag van ammoniak het aantal planten en dieren af.
Het is ook kinderachtig geneuzelquote:Op woensdag 13 november 2019 10:27 schreef JeMoeder het volgende:
Ik begrijp mensen die huilen over een vmax van 100 km/u dus echt niet. Ten eerste rijd je veel zuiniger en ten tweede maakt het qua reistijd in een klein kutland als Nederland echt nauwelijks uit.
1 januari, ieder geval van de 100km/u als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef DustPuppy het volgende:
Vanaf wanneer gaan deze maatregelen in?
Ik sta toch altijd in de file, dus persoonlijk maakt het mij niet uit. Maar het gaat mij met name om de treurigheid van beleid, dat we nu echt de Nederland platleggen (Bouwprojecten) of saneren (Boeren) of snelheidsbeperkingen moeten opleggen vanwege: Brandnetel verdringt Orchidee (zouden die twee voorbeelden helemaal willekeurig gekozen zijn?).quote:Op woensdag 13 november 2019 10:27 schreef JeMoeder het volgende:
Ik begrijp mensen die huilen over een vmax van 100 km/u dus echt niet. Ten eerste rijd je veel zuiniger en ten tweede maakt het qua reistijd in een klein kutland als Nederland echt nauwelijks uit.
Hoezo is dat lastig te begrijpen?quote:Op woensdag 13 november 2019 10:30 schreef NoPicNic het volgende:
Lastig om te begrijpen: "als we langzamer gaan rijden op de wegen, verschijnen er sneller woningen langs die wegen"
Geen idee. Wellicht begrijpen mensen het verschil niet in langzamer als in snelheid en sneller als in tijd niet en kunnen hun hersenen dat niet verwerken?quote:Op woensdag 13 november 2019 10:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo is dat lastig te begrijpen?
Leg het causaal verband eens uit hoe het kan dat als auto's langzamer gaan rijden er sneller woningen verschijnen.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee. Wellicht begrijpen mensen het verschil niet in langzamer als in snelheid en sneller als in tijd niet en kunnen hun hersenen dat niet verwerken?
Als het ene minder stikstof uitstoot, kan het andere meer stikstof uitstoten.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:10 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Leg het causaal verband eens uit hoe het kan dat als auto's langzamer gaan rijden er sneller woningen verschijnen.
De overheid die zelf fake problemen creëert en vervolgens mij kut oplossingen komtquote:Op woensdag 13 november 2019 11:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het ene minder stikstof uitstoot, kan het andere meer stikstof uitstoten.
De overheid heeft dit niet verzonnen.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:34 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
De overheid die zelf fake problemen creëert en vervolgens mij kut oplossingen komt
Een Nexit is zéker niet in het belang van Nederland. Ziet ook het grootste deel van de bevolking in gelukkig.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom kiezen wij steeds weer voor politici die dit land slopen? Waarom is er nooit eens een heldere ziel die denkt: fuck Europa het belang van Nederland is wat telt.
Nee inderdaad want de lucht word niet steeds schoner.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De overheid heeft dit niet verzonnen.
Ik pleit ook niet voor een Nexit maar vind dat Nederland vaker schijt aan Brussel moet hebben. Waarom moeten wij altijd het braafste jongetje van de klas zijn? Dit land gaat nog eens aan zelfhaat ten onderquote:Op woensdag 13 november 2019 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een Nexit is zéker niet in het belang van Nederland. Ziet ook het grootste deel van de bevolking in gelukkig.
Je moet op papier een reductie aan kunnen tonen. Dat kan heel makkelijk door nu de maximumsnelheid overdag te verlagen inderdaad.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:44 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee inderdaad want de lucht word niet steeds schoner.
De auto's worden niet steeds schoner
Plus overdag 100 rijden en in de avond weer 130 dat gaat echt minimaal verschil maken.
Nu overdag flitsen gaat wel veel verschil maken misschien kunnen ze boetes weer verhogen als je 2 kilometer te hard rijd een zonder stikstof clausule.
Elk land heeft zich aan de stikstof te houden. En voor zover ik weet doen ze dat ook. Zo niet kan er een procedure gestart worden zoals ook tegen Nederland.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik pleit ook niet voor een Nexit maar vind dat Nederland vaker schijt aan Brussel moet hebben. Waarom moeten wij altijd het braafste jongetje van de klas zijn? Dit land gaat nog eens aan zelfhaat ten onder
Die rechter mag van mij vervolgd worden voor landverraadquote:Op woensdag 13 november 2019 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Elk land heeft zich aan de stikstof te houden. En voor zover ik weet doen ze dat ook. Zo niet kan er een procedure gestart worden zoals ook tegen Nederland.
Dat heeft niks met braafste jongetje te maken. Sterker nog, Nederland was helemaal niet zo braaf want ze hebben jarenlang de boel illegaal draaiende gehouden met wetgeving die niet toegestaan is. Daar heeft de rechter een stokje voor gestoken.
Te veel mensen op een klein oppervlak.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Elk land heeft zich aan de stikstof te houden. En voor zover ik weet doen ze dat ook. Zo niet kan er een procedure gestart worden zoals ook tegen Nederland.
Dat heeft niks met braafste jongetje te maken. Sterker nog, Nederland was helemaal niet zo braaf want ze hebben jarenlang de boel illegaal draaiende gehouden met wetgeving die niet toegestaan is. Daar heeft de rechter een stokje voor gestoken.
Misschien moet je je nog eens verdiepen in Montesquieu.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die rechter mag van mij vervolgd worden voor landverraad
Het verkankert wel je woon-werkverkeer, hoor. In de spits kun je normaliter tussen de files wat tijd goedmaken met 120 of 130. Met 100 schiet je daar geen kut mee op wardoor je reistijd gewoon langer is en je nog vroeger van huis moet om op tijd tw komen. En 's avonds naar huis ben je gegarandeerd later dan anders.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:27 schreef JeMoeder het volgende:
Ik begrijp mensen die huilen over een vmax van 100 km/u dus echt niet. Ten eerste rijd je veel zuiniger en ten tweede maakt het qua reistijd in een klein kutland als Nederland echt nauwelijks uit.
Hoe snel kan je die kerncentrales bouwen dan?quote:Op woensdag 13 november 2019 11:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Te veel mensen op een klein oppervlak.
Te weinig kerncentrales, te veel export van dierlijke producten, een te grote haven, staalindustrie.
Dat is een goede mix voor veel rotzooi op de vierkante km.
Weet je wat, we gaan 100 rijden, overdag dan eh.
Christus te paard zeg...quote:Op woensdag 13 november 2019 11:10 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Leg het causaal verband eens uit hoe het kan dat als auto's langzamer gaan rijden er sneller woningen verschijnen.
Neuh..heb rechten gestudeerd dus ik weet er alles van. Ook bij scheiding der machten en checks en balances kan je nog wel een landverrader zijn als rechter of politicus.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien moet je je nog eens verdiepen in Montesquieu.
Waarmee maar wweer bewezen is dat Rechten het lachertje onder de studies is. Als je daar met zo'n waanzinnig wereldbeeld vanaf komt en gewoon met termen als 'landverrader ' gooit omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat, dan ontbreekt er toch wat aan die opleiding.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Neuh..heb rechten gestudeerd dus ik weet er alles van. Ook bij scheiding der machten en checks en balances kan je nog wel een landverrader zijn als rechter of politicus.
Als jij echt rechten gestudeerd hebt en een beetje hebt opgelet snap ik niet dat je een rechter die deze uitspraak doet een landverrader kunt noemen .quote:Op woensdag 13 november 2019 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Neuh..heb rechten gestudeerd dus ik weet er alles van. Ook bij scheiding der machten en checks en balances kan je nog wel een landverrader zijn als rechter of politicus.
Dus is het toch symboolpolitiekquote:Op woensdag 13 november 2019 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet op papier een reductie aan kunnen tonen. Dat kan heel makkelijk door nu de maximumsnelheid overdag te verlagen inderdaad.
Gemiddelde woon/werk afstand in Nederland is zo ongeveer 25 km. Wanneer je dan 130 rijdt ipv 100, over de gehele afstand, win je net aan 3 minuten. Lijkt me sterk dat alle woon/werk op de snelweg wordt gereden, dus ga maar uit van een tijdswinst van maximaal 2 minuten.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het verkankert wel je woon-werkverkeer, hoor. In de spits kun je normaliter tussen de files wat tijd goedmaken met 120 of 130. Met 100 schiet je daar geen kut mee op wardoor je reistijd gewoon langer is en je nog vroeger van huis moet om op tijd tw komen. En 's avonds naar huis ben je gegarandeerd later dan anders.
Ik weet heus wel hoe het werkt maar ik zou er anders mee omgaan. Net zoals ik anders zou omgaan met migratie, maar dat is een ander thema.quote:Op woensdag 13 november 2019 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarmee maar wweer bewezen is dat Rechten het lachertje onder de studies is. Als je daar met zo'n waanzinnig wereldbeeld vanaf komt en gewoon met termen als 'landverrader ' gooit omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat, dan ontbreekt er toch wat aan die opleiding.
Het laatstequote:Op woensdag 13 november 2019 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als jij echt rechten gestudeerd hebt en een beetje hebt opgelet snap ik niet dat je een rechter die deze uitspraak doet een landverrader kunt noemen .
Of zeg je dat hij gewoon schijt moet hebben aan (Europese) wetgeving omdat dat beter uitkomt voor de bouw en industrie?
Je hebt als rechter niets te zeggen over de thema's, daarvoor zit je niet op de rechtsprekende stoel, dan zou je wetgevende macht moeten zijn. Helaas.quote:Op woensdag 13 november 2019 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet heus wel hoe het werkt maar ik zou er anders mee omgaan. Net zoals ik anders zou omgaan met migratie, maar dat is een ander thema.
Jij had het over een fake probleem dat door de zelf is bedacht.quote:Op woensdag 13 november 2019 12:04 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dus is het toch symboolpolitiek
quote:
Ik had al het vermoeden dat de lessen Trias Politica facultatief warenquote:Op woensdag 13 november 2019 12:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je hebt als rechter niets te zeggen over de thema's, daarvoor zit je niet op de rechtsprekende stoel, dan zou je wetgevende macht moeten zijn. Helaas.
Ik zit hier ook niet als jurist hee. Het moet wel leuk blijven. 😂quote:Op woensdag 13 november 2019 12:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat dwazen zoals jij een rechtenstudie doen zeg
De tering.
Daar lijkt het wel op. Volgens mij heeft hij op internet de lessen 'Staatskunde Volgens De Yong-Il Dynastie' van de Pyongyang Universiteit gevolgd ofzo.quote:Op woensdag 13 november 2019 12:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had al het vermoeden dat de lessen Trias Politica facultatief waren
Met 0,34% totale reductiequote:Op woensdag 13 november 2019 11:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Christus te paard zeg...
Wanneer er MINDER stikstof door wegverkeer wordt uitgestoten, ligt de woningbouw niet meer stil en kan er dus EERDER begonnen worden met bouw, waardoor de woningen SNELLER klaar zullen zijn dan wanneer er LATER zou zijn begonnen met de bouw van die woningen omdat het wegverkeer MEER stikstof zou uitstoten die de ruimte voor woningbouw zou innemen.
Hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |