abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 november 2019 @ 08:02:21 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189934019
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 07:38 schreef embedguy het volgende:

[..]

Dacht eigenlijk dat dit wel waar is :@ lagere snelheid levert een betere doorstroming op en daardoor minder files. Spitsrijders zouden dan sneller kunnen zijn, iedere niet-spitsrijder is trager.
En aangezien de meeste mensen in de spits rijden, neemt de gemiddelde reistijd dus zelfs wat af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189934074
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
pi_189934210
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
Maar die 30 zones hebben qua stikstof alleen effect in en rond Amsterdam...
pi_189934217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar die 30 zones hebben qua stikstof alleen effect in en rond Amsterdam...
Dat heeft volgens mij meer effect omdat er heel veel in Amsterdam blijft hangen, dan op een snelweg waar verder niets gebeurt een beetje minder stikstof in de lucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 14-11-2019 08:47:00 ]
  donderdag 14 november 2019 @ 08:42:46 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189934222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
Die maatregel is natuurlijk ook peanuts. Maar de VVD kan hem aan de huilebalkende achterban verkopen als een flinke aderlating.
Ondertussen hebben we weer wat tijd gekocht en gebeurt er weer even helemaal niks, behalve dat we vrolijk kunnen doorgaan de wereld te verkankeren. Houzee!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189934237
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat heeft volgens mij meer effect omdat er heel veel in Amsterdam blijft hangen, dan op een snelweg waar verder niets gebeurd een beetje minder stikstof in de lucht.
Het gaat vooral om de stikstofdepositie, ofwel de (lokaal!) neerslaande reactieve stikstoffen als ammoniak (NH3-N) en stikstofoxiden (NOx-N).

Het gaat eigenlijk helemaal niet om stikstof (N2) waar 80% van de lucht uit bestaat en wat overal ongeveer gelijk is.
Eigenlijk is "stikstof" niet de juiste naam maar het leest wat makkelijker dan "ammoniak- en stikstofoxidenprobleem"...
pi_189934258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het gaat vooral om de stikstofdepositie, ofwel de (lokaal!) neerslaande reactieve stikstoffen als ammoniak (NH3-N) en stikstofoxiden (NOx-N).

Het gaat eigenlijk helemaal niet om stikstof (N2) waar 80% van de lucht uit bestaat en wat overal ongeveer gelijk is.
Eigenlijk is "stikstof" niet de juiste naam maar het leest wat makkelijker dan "ammoniak- en stikstofoxidenprobleem"...
Zijn de berekeningen bekend hoe ze ertoe zijn gekomen dat dit het effect heeft wat ze zeggen?
pi_189934267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zijn de berekeningen bekend hoe ze ertoe zijn gekomen dat dit het effect heeft wat ze zeggen?
Ik heb de berekeningen niet liggen, ik zou ook niet weten of ik ze zou begrijpen.

Ik weet wel dat...

quote:
Duitsland heeft ook Natura 2000 gebieden aangewezen, in totaal zo'n 5200 gebieden met een oppervlakte van 3.325.448 ha, 15,5% van het landoppervlak, waarvoor Europese stikstofnormen gelden. Maar de Duitse interpretatie van de Europese regelgeving met een drempelwaarde van 100 g (7 Mol) N/ha/ jaar lijkt juridisch niet haalbaar.

Ter vergelijking: In Nederland zijn 160 Natura 2000 aangewezen: 13,3% van het landoppervlak. Voor Nederland geld een drempelwaarde van 1,0 mol/ha/jaar. Wanneer er geen depositieruimte meer is worden die waarde verlaagd naar 0,5 mol/ha/jaar.
...de Duitse meetmethode hier niet 1 op 1 overgenomen kan worden.
pi_189934279
quote:
Kan de ruime Duitse stikstofnorm ook in Nederland?

Waarom gebruiken we in Nederland niet de ruime Duitse normen voor stikstof? Dat vroegen de boeren en Kamerlid Thierry Baudet vorige week bij de demonstratie in Den Haag. Ook in de Tweede Kamer zijn hierover vragen gesteld. Dan zouden we minder problemen hebben, kunnen boeren investeren en kunnen we weer woningen bouwen in de buurt van Natura 2000-gebieden. Is dat mogelijk?

Het korte antwoord is 'nee', want Nederland is niet met Duitsland te vergelijken. De ruime Duitse norm is mogelijk omdat het een heel ander land is, met grotere natuurgebieden en minder stikstof-producerende activiteiten daaromheen. Die zijn gemiddeld ook nog eens verder verwijderd van de natuurgebieden. De Duitse natuur is er veel beter aan toe dan in ons land.

Daardoor is de stikstofdepositie in een natuurgebied een minder groot probleem: de 'verdunning' is er groter. In Duitsland is een stikstofvergunning pas nodig als door een nieuwe activiteit meer dan 7 mol stikstof (=100 gram) per hectare per jaar neerslaat in een natuurgebied. Veel meer dus dan de 0,05 mol die in Nederland gold totdat de Raad van State, eind mei, de Nederlandse aanpak verbood.

"Daar komt bij dat er in Duitsland nog nooit iemand naar de rechter is gestapt om de regeling aan te vechten", vult advocaat Paul Bodden, gespecialiseerd in milieu en omgevingsrecht, aan. Als dat wel zou gebeuren is de kans aanzienlijk dat hij moet worden aangepast.
pi_189934289
Ik heb gisteren al even geoefend op 100km p/u, best chill.
Radio Espantoso
pi_189934296
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven. Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag.
pi_189934357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven.
Dat valt ook wel mee, de natuur heeft zelfs stikstof nodig, planten doen het er goed op.

Alleen doen snelgroeiende planten als de brandnetel en grassoorten het er extra goed op, en dat wil je net niet in natuurgebieden.

De stikstofdepositie is sinds de jaren 90 zelfs zeer fors gedaald, door betere regelgeving voor boeren, o.a. mestbeleid maar ook schonere auto's, etc.

Maar er zijn regels afgesproken om te voorkomen dat het niet weer oploopt en om daar aan te voldoen zit Nederland nu wat in een spagaat.

Nederland is de grootste landbouwexporteur ter wereld (of 2e, afhankelijk van welke producten je daarin meeneemt).

Maar op de kaart zijn we 1 van de allerkleinste landen.

Zou je in Canada produceren wat we hier produceren, dan zou het geen enkele invloed op de natuur hebben. Maar we zijn een klein land waar ruim 50% van het landoppervlak in gebruik is voor landbouw en veeteelt (van kas tot bloembollen en van koeienstal tot suikerbiet).

Daarmee exporteren we 5x meer dan dat we zelf nodig hebben.

De vraag is, met alle problemen die dat geeft: moeten we dat wel willen? Moeten we willen dat we als Nederland 80% voor de export produceren terwijl we al zo'n klein land zijn? Moeten we willen dat we met z'n allen 100km/u gaan rijden omdat niemand tegen de boeren durft te zeggen "het moet minder"?

Begrijp me goed, m'n beste vrienden zijn boer, ze werken hard, ik gun ze alles. Individueel is iedere boer een keiharde werker. Maar het zal minder moeten...

quote:
Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag.
Het circuit van Zandvoort heeft voor het overgrote deel alleen invloed op de directe omgeving, dat is het hele punt met stikstof.

Er rijden daar straks 20 auto's, 7 uren lang, verspreid over 3 dagen. Dat gaat het probleem niet zijn. Het gaat voornamelijk om de verbouwing van het circuit. Zandvoort wordt er vaak bijgehaald maar uiteindelijk maakt het voor boeren of bouwprojecten in de rest van het land niets uit of het doorgaat of niet. Het is meer een onterecht gevoel van afgunst of "kijk dan, zij mogen het wel". Als Zandvoort binnen de regels blijft voor die omgeving, kan het gewoon doorgaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-11-2019 09:10:55 ]
pi_189934364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ipv tien gebakjes eet BV Nederland nu 9,75 gebakjes per dag. Maar blijf toch moddervet. In feite moeten alletien gebakjes eraf om gezond te blijven. Met het circuit van Zandvoort erbij worden het ondanks 100 rijden, 12 gebakjes per dag.
Wat een volslagen onzin om de f1 er bij te halen. Alsof in dat ene weekend 20% van de totale uitstoot wordt uitgestoten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189934377
Geloofd echt nog iemand dat die 100 km over stikstofuitstoot gaat? Waarom mag er in de nacht dan wel worden doorgereden? Overdag zijn er al heel weinig stukken waar je 130 mag rijden en de plaatsen waar je dat ongestoord een tien km achter elkaar kan doen zijn er feitelijk niet.

Ik ben het geheel eens met de maatregel maar om andere redenen als dat ze claimen waarvoor het nodig is. Voor doorstroming en veiligheid zet het zoden aan de dijk. Voor CO2 ook nog een beetje maar wat betreft de NOx uitstoot is echt een druppel op een gloeiende plaat.

De veeteelt als supervervuiler zal toch echt een bijdrage gaan moeten leveren anders wordt het echt niets.
pi_189934389
quote:
99s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:06 schreef qajariaq het volgende:
Geloofd echt nog iemand dat die 100 km over stikstofuitstoot gaat? Waarom mag er in de nacht dan wel worden doorgereden?
Omdat er 's nachts vele malen minder auto's rijden (overgrote deel van Nederland ligt in bed) en het effect van 100 t.o.v. 130 dan minimaal is, is besloten om op die tijden 130 toe te staan.
pi_189934621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 23:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd hier objectieve informatie over te vinden (remweg van beide voertuigen) maar tot dusverre niet gevonden.
Dat is voor iedere auto weer verschillend. Hangt af van remmen, slijtage, banden, gewicht... blabla.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 november 2019 @ 09:32:36 #292
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189934624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe vaak en hoe lang wordt er nu 130 gereden door hoeveel auto’s per uuir? Volgens mij zet het allemaal weinig zoden aan de dijk. Stikstofgehalte zal minimaal dalen.
Ik zou liever zien dat er meer 30 km gebieden komen in Amsterdam.
Als je schonere groene lucht wilt moet je misschien niet met je kop in Amsterdam gaan wonen maar verhuizen naar het oosten.

Allemaal dezelfde figuren in Amsterdam willen wonnen en vervolgens klagen dat het minder groen is dan in het oosten :') :') :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189934656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die is in Duitsland niet ongeveer hetzelfde.

[ afbeelding ]
De Duitsers hebben geen last buitenlandse stikstof, omdat dat hier niet bij staat....
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 09:36:59 #294
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189934669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Omdat er 's nachts vele malen minder auto's rijden (overgrote deel van Nederland ligt in bed) en het effect van 100 t.o.v. 130 dan minimaal is, is besloten om op die tijden 130 toe te staan.
En overdag kunnen ze weer lekker flitsen en binnenkort boetes verhogen i.v.m te hard rijden en je de mede oorzaak bent van de stikstof.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189934742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

En overdag kunnen ze weer lekker flitsen en binnenkort boetes verhogen i.v.m te hard rijden en je de mede oorzaak bent van de stikstof.
Huh?
  donderdag 14 november 2019 @ 09:44:07 #296
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189934771
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Huh?
Jij denkt dat ze nu niet weer extra gaan flitsen op trajecten waar je eerst 130 mocht en straks maar weer 100.
Dat levert genoeg extra boetes op.

En die kunnen ze volgend jaar weer verhogen onder de noemer ja mensen blijven te hard rijden zo lost het stikstof probleem nooit op dus gaan we ze (nog) harder beboeten.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189934997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze nu niet weer extra gaan flitsen op trajecten waar je eerst 130 mocht en straks maar weer 100.
Dat levert genoeg extra boetes op.

En die kunnen ze volgend jaar weer verhogen onder de noemer ja mensen blijven te hard rijden zo lost het stikstof probleem nooit op dus gaan we ze (nog) harder beboeten.
Het is niet zo dat er ineens flitsauto's (en agenten om daarin te zetten bijkomen), handhaving gaat best lastig worden.
Daarnaast wordt dat tegenwoordig al snel omgeroepen op de radio, zijn er fllitsapps en mijn navigatie waarschuwt ook al voor mobiele flitsers.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:09:40 #298
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189935045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is niet zo dat er ineens flitsauto's (en agenten om daarin te zetten bijkomen), handhaving gaat best lastig worden.
Daarnaast wordt dat tegenwoordig al snel omgeroepen op de radio, zijn er fllitsapps en mijn navigatie waarschuwt ook al voor mobiele flitsers.
Dat is ook waar maar de mensen die ze inzetten zullen ze sneller daar inzetten.

Verder met flitsapps is de pakkans klein tot nihil.
Maar neemt niet weg dat ze het proberen, en het levert blijkbaar nog steeds genoeg op.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189935207
Het kan natuuuuuurlijk nog gekker!

Onderzoek: provinciale weg naar maximaal 60 kilometer.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')