abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:52:11 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189914357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Onzin. Want waar wordt ook alweer de stroom opgewekt? En hoeveel vervuilender is het ook alweer om een dergelijke auto te maken?
Beiden niet in Nederland gok ik ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:53:42 #27
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_189914394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Onzin. Want waar wordt ook alweer de stroom opgewekt? En hoeveel vervuilender is het ook alweer om een dergelijke auto te maken?
Geen stikstof in onze natura 2000 gebieden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_189914447
Is dit een opmaat naar een totaal vuurwerk verbod?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:57:48 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189914465
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:56 schreef halfway het volgende:
Is dit een opmaat naar een totaal vuurwerk verbod?
Het pakket moet nog gepresenteerd worden, dus wie weet wat er nog meer in staat ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189914535
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:11 schreef Isane het volgende:
Kansloos verhaal, dan mag de politie wel extreem veel gaan controleren mocht de max 100 worden.

Iedereen (naja 80%) rijdt al 120 waar 90 staat aangegeven op de matrixborden. (Tenminste op de A35 knooppunt azelo/buren)
Klopt, niet alleen daar ook. A35 richting Duitse grens is vanaf de Grolsch ook 100. Rij daar standaard 100-105 en word ingehaald door dikke Audi's/BMW's en Landrovers alsof ik stil sta.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:06:44 #31
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_189914596
https://www.noordhollands(...)langs-nieuwe-niedorp

"De provincie Noord-Holland gaat onderzoeken of de maximumsnelheid op provinciale wegen omlaag moet van 100 naar 80 kilometer en in de buurt van Natura 2000-gebieden zelfs naar 70 of 60 kilometer per uur.

...en de N99 langs het Balgzandkanaal; tussen van Ewijcksluis en Den Helder. Laatstgenoemde weg is overigens niet van de provincie Noord-Holland maar van het Rijk."

Pff, gelukkig wel ja, al rij ik nu op de N99 vaak al 80-90 vanwege vrachtwagens en ander volk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_189914622
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij wordt elektriciteit niet zo schoon opgewekt
Alle tesla en fastned energie is wel groene stroom. Mensen kunnen natuurlijk wel thuis grijs laden. Maar ja, waarom zou je een elektrische auto kopen en dan niet ff je stroomleverancier om groene stroom vragen he?
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:08:42 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189914624
Mooi toch?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189914640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Onzin. Want waar wordt ook alweer de stroom opgewekt? En hoeveel vervuilender is het ook alweer om een dergelijke auto te maken?
https://decorrespondent.n(...)32033936150-f9e9c5dd

https://decorrespondent.n(...)38973643100-aca86b3a
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:11:31 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189914663
quote:
Maargoed, waar jullie het nu over hebben heeft voornamelijk met CO2 te maken, Deze wetgeving wordt niet in verband met CO2 ingevoerd :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189914702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maargoed, waar jullie het nu over hebben heeft voornamelijk met CO2 te maken, Deze wetgeving wordt niet in verband met CO2 ingevoerd :).
True, maar stikstof stoot ie ook niet uit natuurlijk.

Overigens is de veeteelt beperken een veel eenvoudiger manier om stikstof in te perken. Maar ja, de markt vraagt wel om vlees dus moeten we dat importeren. Dan worden die stikstofoxiden elders geproduceerd waar onze eigen natuur er geen last van heeft.

Ik weet alleen niet of dat dan wel zo handig is. Het levert iig wel veel protest op hebben we gezien :+
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:15:19 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189914743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:13 schreef erikkll het volgende:

[..]

True, maar stikstof stoot ie ook niet uit natuurlijk.

Exact mijn punt inderdaad, elektrische auto's dragen helemaal niet bij aan het stikstofprobleem dat nu in Nederland speelt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189914753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:08 schreef erikkll het volgende:

[..]

Alle tesla en fastned energie is wel groene stroom. Mensen kunnen natuurlijk wel thuis grijs laden. Maar ja, waarom zou je een elektrische auto kopen en dan niet ff je stroomleverancier om groene stroom vragen he?
Groene stroom is ook niet heel schoon ofzo. Efficiëntie mist, vervuilende materialen, onrendabele systemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2019 21:16:17 ]
pi_189914766
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Groene stroom is ook niet heel schoon ofzo
Nee maar groene stroom kan in de toekomst wel schoner worden en benzine nooit.
pi_189914794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nee maar groene stroom kan in de toekomst wel schoner worden en benzine nooit.
Mogelijk ja. Nu nog niet persé.
pi_189914861
De eerste grens waar Nederland tegenaan loopt. Bijzonder moment.
pi_189914866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mogelijk ja. Nu nog niet persé.
Een elektrische auto die nu gekocht wordt, is al beter dan een benzine auto. In de toekomst kan de elektrische auto schoner worden. De benzine-auto alleen door de benzine nog verder aan te lengen met ethanol (wat weer met een eigen set problemen komt want die ethanol wordt ook weer geproduceerd uit plantaardig materiaal (zoals mais) die verbouwd moet worden op anderzijds ook waardevolle landbouwgrond).

Het is een complex probleem maar de oplossing ligt zeker niet in fossiele brandstoffen.

Een ander voordeel van elektrische auto's is dat we de afhankelijkheid van corrupte oliestaten in het middenoosten sterk verminderen.
pi_189914896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:13 schreef erikkll het volgende:

[..]

True, maar stikstof stoot ie ook niet uit natuurlijk.

Overigens is de veeteelt beperken een veel eenvoudiger manier om stikstof in te perken. Maar ja, de markt vraagt wel om vlees dus moeten we dat importeren. :+
Hmmm?? We exporteren 80 procent van wat we hier produceren. We zijn de grootste op een na landbouwexporteur ter wereld, voor zo’n piepklein landje! Het is absurd. Nog absurder dat er maar niets aan gedaan wordt.
pi_189914938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hmmm?? We exporteren 80 procent van wat we hier produceren. We zijn de tweede landbouwexporteur ter wereld, voor zo’n piepklein landje! Het is absurd. Nog absurder dat er maar niets aan gedaan wordt.
Ja, maar wij produceren al die gewassen op zeer efficiente wijze. De wereldstikstofproductie gaat waarschijnlijk omhoog als wij die van ons verminderen. We hebben er alleen lokaal geen last meer van natuurlijk.
pi_189914986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:21 schreef erikkll het volgende:

[..]

Een elektrische auto die nu gekocht wordt, is al beter dan een benzine auto. In de toekomst kan de elektrische auto schoner worden. De benzine-auto alleen door de benzine nog verder aan te lengen met ethanol (wat weer met een eigen set problemen komt want die ethanol wordt ook weer geproduceerd uit plantaardig materiaal (zoals mais) die verbouwd moet worden op anderzijds ook waardevolle landbouwgrond).

Het is een complex probleem maar de oplossing ligt zeker niet in fossiele brandstoffen.

Een ander voordeel van elektrische auto's is dat we de afhankelijkheid van corrupte oliestaten in het middenoosten sterk verminderen.
Dat klopt. Alleen voordat we verlost zijn van fossiele elektriciteitsopwekking en fossiele benodigden om groene stroom op te wekken zijn we heel wat jaren verder. En dan denk ik niet aan 5, 10 of 20 jaar maar langer.
pi_189914990
Na de Verenigde Staten is ons land de grootste landbouwexporteur in de wereld. Na Nederland volgen Duitsland, Brazilië en Frankrijk.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)exporteur-ter-wereld

Laat het even bezinken: Na de VS, zijn wij de grootste landbouwexporteur ter wereld. En dan verrast zijn dat het hier vastloopt door de stikstof.
En dan geen maatregelen nemen op dat vlak!
pi_189915101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat klopt. Alleen voordat we verlost zijn van fossiele elektriciteitsopwekking en fossiele benodigden om groene stroom op te wekken zijn we heel wat jaren verder. En dan denk ik niet aan 5, 10 of 20 jaar maar langer.
Ik denk persoonlijke dat dat wel meevalt omdat het aandeel zonne-energie flink zal stijgen. De prijzen halveren bijna iedere 2 jaar en de capaciteit wordt steeds groter. In combinatie met flink wat batterij-opslag (zoals Elon Musk het voor heeft, maar ook nederlandse bedrijven (bijv Nedap Powerrouter)) kan dit in 5 jaar best leiden tot een groot aandeel schone energie.

Je kunt nu voor een kleine 180 euro al een zonnepaneel kopen met een vermogen van 370 wattpiek (voorbeeld). Zelf heb ik in mijn 1persoonshuishouden vorig jaar 1150 watt gebruikt dus als het opslagprobleem opgelost kan worden (moeilijk maar niet onoplosbaar, ook icm elektrische auto's) zijn we er al met een stuk of 4 zonnepanelen.
pi_189915146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:34 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijke dat dat wel meevalt omdat het aandeel zonne-energie flink zal stijgen. De prijzen halveren bijna iedere 2 jaar en de capaciteit wordt steeds groter. In combinatie met flink wat batterij-opslag (zoals Elon Musk het voor heeft, maar ook nederlandse bedrijven (bijv Nedap Powerrouter)) kan dit in 5 jaar best leiden tot een groot aandeel schone energie.

Je kunt nu voor een kleine 180 euro al een zonnepaneel kopen met een vermogen van 370 wattpiek (voorbeeld). Zelf heb ik in mijn 1persoonshuishouden vorig jaar 1150 watt gebruikt dus als het opslagprobleem opgelost kan worden (moeilijk maar niet onoplosbaar, ook icm elektrische auto's) zijn we er al met een stuk of 4 zonnepanelen.
De panelen en accu's in kwestie zijn helaas nogal vervuilend
pi_189915156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:27 schreef Loekie1 het volgende:
Na de Verenigde Staten is ons land de grootste landbouwexporteur in de wereld. Na Nederland volgen Duitsland, Brazilië en Frankrijk.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)exporteur-ter-wereld

Laat het even bezinken: Na de VS, zijn wij de grootste landbouwexporteur ter wereld. En dan verrast zijn dat het hier vastloopt door de stikstof.
En dan geen maatregelen nemen op dat vlak!
Een groot deel van deze export is ook artificieel omdat wij dat in de Rotterdamse haven ook invoeren. En als ik het me goed herinner is dit ook export op basis van exportwaarde en niet op basis van hoeveelheid. Onze exportgoederen voor de landbouw zijn relatief kostbaar (bijv héél veel bloembollen).

Ik zeg niet dat we er niets aan moeten doen, maar de stikstofdruk zal in ons land altijd hoog zijn. We produceren wel veel stikstof-efficienter dan andere landen.
pi_189915160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:27 schreef Loekie1 het volgende:
Na de Verenigde Staten is ons land de grootste landbouwexporteur in de wereld. Na Nederland volgen Duitsland, Brazilië en Frankrijk.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)exporteur-ter-wereld

Laat het even bezinken: Na de VS, zijn wij de grootste landbouwexporteur ter wereld. En dan verrast zijn dat het hier vastloopt door de stikstof.
En dan geen maatregelen nemen op dat vlak!
Ze hebben het probleem weer vooruit geschoven. Deze fopmaatregel gaat via een rekenkundige gegoochel de bouw, tijdelijk, een beetje ademruimte geven, maar ook niet meer dan dat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')