daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal halve dictaturen waar dit soort megalomane projecten ter meerdere eer en glorie van de lokale dictator worden uitgevoerd.
Geef het volk brood en spelen, dan blijven ze koest.
Laat het nattekat niet horenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.
TT Circuit ligt pal aan een Natura 2000-gebied. Rond de pijlquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vind ik het ook wel jammer dat het Zandvoort is geworden ipv Assen, ik heb toch het idee dat er daar wat meer mogelijkheden waren geweest om een mooi internationaal permanent circuit te maken, in Zandvoort blijft dat toch behelpen al zullen ze in Assen ook wel mileufreaks hebben.
formula e dan maarquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
TT Circuit ligt pal aan een Natura 2000-gebied. Rond de pijl
[ afbeelding ]
Sterker nog, ze hebben ook al jarenlang hun eigen protestclubjes. Deze bijvoorbeeld.quote:
wist ik niet, ben niet tegen Zandvoort hoor maar ging me meer om een mooi internationaal circuit waar je jaren mee verder kan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, ze hebben ook al jarenlang hun eigen protestclubjes. Deze bijvoorbeeld.
Kortom : Met Assen zou je hetzelfde gezeik hebben als nu met Zandvoort. Maar dat lijken veel antizanti's hier (bewust?) te vergeten.
Dat weet ik toch vriend.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wist ik niet, ben niet tegen Zandvoort hoor maar ging me meer om een mooi internationaal circuit waar je jaren mee verder kan.
Ik zou de naam Catherdal of Speed wel mooi vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:31 schreef shiz het volgende:
Wat... als ze Circuit Zandvoort benoemen tot kerk en... dat we de aanpassingen nodig hebben uit religieuze gronden en alles daartegen als discriminatie en hatespeech wordt gezien?
Nu ben ik natuurlijk maar een simpele toeschouwer van dit hele gebeuren, maar ik ben voor regelgeving.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Deze hele saga bevestigt maar weer eens in wat voor vermoeiende tijden we leven. Vroeger scheurden ze gewoon door de duinen op een twee keer zo lang circuit van Zandvoort in hun met Marlboro, John Player Special en Gitanes bestickerde auto's en werd de race niet eens stilgelegd terwijl er een coureur levend verbrandde. Nu zijn we aan het ouwehoeren over gestreepte padden, hagedissen en de "geluidsoverlast" van hybride auto's.
Er is regelgeving, en die wordt nageleefd. Alleen proberen al die clubjes nu excuses te vinden en nieuwe feiten aan te dragen waarom iets niet binnen die regelgeving valt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk maar een simpele toeschouwer van dit hele gebeuren, maar ik ben voor regelgeving.
Vroeger deden we gewoon wat ons goeddunkt of op dat moment het beste uitkwam (=gewoon doen) en de eventuele consequenties waren voor een ander. Tegenwoordig kan dat steeds minder, tot het zeikerige af.
verwacht je dat die meneer van al die clubjes dadelijk zichzelf voor de graafmachine werpt?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is regelgeving, en die wordt nageleefd. Alleen proberen al die clubjes nu excuses te vinden en nieuwe feiten aan te dragen waarom iets niet binnen die regelgeving valt.
Nee, maar ik verwacht nog wel een obscuur nachtvlindertje uitgezet te worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
verwacht je dat die meneer van al die clubjes dadelijk zichzelf voor de graafmachine werpt?
Dit lijkt me een volstrekte illusie (dat een derde van de bezoekers op de fiets komen).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Organisatie van Formule 1-race in Zandvoort verwacht dat 100 duizend bezoekers op de fiets komen
Erg ambitieus en waarschijnlijk heeft men nog nooit van gedragseconomie gehoord. Veel mensen nemen zich vaak wel gezonde dingen voor maar als het moment gekomen is doen we vaak toch net het omgekeerde.
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsenquote:Ook worden er rond Zandvoort op maximaal 15 kilometer verschillende Park & Bikes ingericht. Vanaf die Park & Bikes kunnen automobilisten met hun eigen fiets naar het circuit komen. Aanvankelijk wilde de organisatie 30 duizend huurfietsen bestellen, maar daarvoor kon geen leverancier worden gevonden.
Vroeger was niet alles beter.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Deze hele saga bevestigt maar weer eens in wat voor vermoeiende tijden we leven. Vroeger scheurden ze gewoon door de duinen op een twee keer zo lang circuit van Zandvoort in hun met Marlboro, John Player Special en Gitanes bestickerde auto's en werd de race niet eens stilgelegd terwijl er een coureur levend verbrandde. Nu zijn we aan het ouwehoeren over gestreepte padden, hagedissen en de "geluidsoverlast" van hybride auto's.
Damn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsen![]()
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Damn.Als ik kijk naar het aantal parkeerplaatsen gaan ze er ook nog eens vanuit dat er meerdere bezoekers in 1 auto zitten, dus ook meerdere fietsen. Lekker onhandig dat vrijwel iedereen dan met een open achterklep moet rijden, en dan "mag" je na dat ongemak nog ongeveer een uur fietsen, met een goede kans op regen.
![]()
Nee, als ze écht serieus zijn over dat fietsen, dan moeten er 100.000 (gratis!) huurfietsen klaarstaan op maximaal 5 km van het circuit, waarbij het inderdaad niet nodig zou moeten zijn om na afloop je "eigen" huurfiets terug te vinden.
quote:Aanvankelijk wilde de organisatie 30 duizend huurfietsen bestellen, maar daarvoor kon geen leverancier worden gevonden.
Om vervolgens nog een pokke end te moeten lopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Ze denken dus echt dat zoveel bezoekers met hun eigen auto komen, hun eigen fiets meenemen en de laatste 15 km gaan fietsen![]()
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Organisatie van Formule 1-race in Zandvoort verwacht dat 100 duizend bezoekers op de fiets komen
Erg ambitieus en waarschijnlijk heeft men nog nooit van gedragseconomie gehoord. Veel mensen nemen zich vaak wel gezonde dingen voor maar als het moment gekomen is doen we vaak toch net het omgekeerde.
Dat riekt naar geen willekeur bij de keuze van de 'gelukkigen'. 26% woont op een stukje van 5% van de oppervlakte van Nederland.quote:Ook wijst organisator DGP op de woonplaatsen van de gelukkigen (honderdduizenden belangstellenden visten achter het net) die een kaart hebben: 26 procent woont op een afstand van minder dan 25 kilometer van het circuit.
OK, is goed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat ze beter minder kaarten hadden kunnen verkopen want dit gaat helemaal nergens over. Een ieder zal een Audi Q7 aan moeten schaffen om vier man met vier fietsen te kunnen vervoeren. Als je een staanplaats hebt dan zie waarschijnlijk ook nogeens geen reet van de GP omdat het veel te druk is. Hoeveel mensen komen er op zondag? 120.000+? Die ga je echt niet op een fatsoenlijke manier kwijtraken langs het circuit. Ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om de race vanuit het comfort van mijn woonkamer te volgen.
Je kan de klok erop gelijk zetten dat de organisatie en de F1 mooie sier gaan maken met de beelden van al die fietsende toeschouwers: CO2-neutraal!!1! Groenste GP ooit! Nou, ik wens hier geen deel van uit te maken.
Ik denk niet dat al die fietsers allemaal precies dezelfde kant op moeten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
30.000 fietsen die met 1mtr tussenruimte fietsen is ongeveer 100km.
Uitgaande van 15km per uur in die drukte is dat een toestroom van 7 uur aan fietsers.
En uitstroom natuurlijk ook.
Ik hoop toch zo dat het doorgaat
De toestroom lijkt me nog enigszins mee te vallen. Lijkt mij dat men gefaseerd naar het circuit komt (F2 etc).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
30.000 fietsen die met 1mtr tussenruimte fietsen is ongeveer 100km.
Uitgaande van 15km per uur in die drukte is dat een toestroom van 7 uur aan fietsers.
En uitstroom natuurlijk ook.
Ik hoop toch zo dat het doorgaat
volgens mij is het altijd een drama geweest om daar te komen, zowel strand als circuit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:08 schreef sp3c het volgende:
hoe ging dat in het verleden dan?
zet gewoon om de zoveel tijd een bandje langs de weg en wat stewards en wat standjes en laat iedereen lekker een uur of 4 in de file staan
lekker belangrijk
dit is wat ik laatst ook al postte, het lijkt er op dat ze nooit over een echt plan hebben nagedacht. Het draaiboek wordt nu pas gemaakt en er valt gat na gat in. Je zou toch verwachten dat er vooraf globaal is nagedacht over een draaiboek over het GP-weekend zelf en de voorbereidingen. Wat kan wel, wat kan niet..... maar zoveel komen ze nu pas achter. Valt me echt tegen want er zijn wel vakmensen verbonden aan het circuit.quote:
dat is net als met een voetbalwedstrijd waarbij 50.000 mensen van één punt wegmoeten/ Dan zijn er mensen die vroeger weggaan, mensen die vol de files induiken en mensen die langer blijven hangen. Mensen moeten zelf ook nadenken en niet verwachten zomaar weg te zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:43 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
De toestroom lijkt me nog enigszins mee te vallen. Lijkt mij dat men gefaseerd naar het circuit komt (F2 etc).
Uitstroom lijkt mij een kriem te worden. Race klaar en iedereen tegelijk naar huis. Man of 120.000 over drie banen..
Als ik naar PSV ga weet je ook dat als je met z'n alle tegelijk uit een parkeergarage wil dat dat lang duurt. Heb er weleens een uur gestaan. Zelfde geldt als je allemaal na het podium met de trein wil, gaat niet.quote:
geen enkel evenement van zo'n omvang gaat soepel. Bij de luchtmachtdagen staan de snelwegen bom en bom vol en staat iedereen uren stil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 22:05 schreef Luppie0110 het volgende:
Mijn ouders zijn geboren en getogen in Haarlem en zij zeiden dat je met de gp van 1985 al vast stond in hoofddorp. Het lijkt me nu nog drukker te worden dan toen. Probleem is ook dat de wegen vanaf zandvoort (Zeeweg en Zandvoortse laan) aan nog kleinere wegen zitten aangesloten. Is niet dat je zo de snelweg op draait.
Ben in ieder geval erg benieuwd, zou knap zijn (en dan neem ik mijn petje af) als dit logistiek gezien soepel gaat.
quote:Op zondag 20 oktober 2019 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon met de trekker over het strand.
Als iedere patjakker met een SUV over het strand zou komen heb je zo al 10% van het probleem opgelost.quote:
Huilhuilquote:Provincie laat circuit Zandvoort zonder vergunningen zijn gang gaan
Natuur- en milieuorganisaties in Noord-Holland hebben flinke kritiek op de provincie. Die laat het circuit Zandvoort veel te veel zijn gang gaan bij de voorbereidende werkzaamheden voor de formule 1 in mei 2020. In een brief aan de Statenleden van de provincie roepen ze op om de werkzaamheden tijdelijk stil te laten leggen, totdat alle vergunningen definitief verleend zijn.
Op 3 mei volgend jaar hoopt het circuit Zandvoort de Formule 1 te kunnen organiseren. Hiervoor zijn aanpassingen nodig aan en rondom de baan.
Om die uit te kunnen voeren zijn vergunningen en ontheffingen nodig, die nog niet allemaal definitief verleend zijn. Ondertussen zijn de werkzaamheden al wel van start gegaan.
Provincie erkent ontbreken vergunningen
De provincie erkent dat er werkzaamheden worden uitgevoerd zonder dat de vergunningen en ontheffingen al verleend zijn. Zo is er voor het plaatsen van amfibieschermen gegraven in Natura 2000 gebied 'zonder dat hiervoor een vergunning gebiedsbescherming is afgegeven'.
Daarnaast is er een stuk duin geschoven tegen amfibieschermen aan, 'zonder dat Circuitpark Zandvoort daarvoor over een ontheffing voor het aantasten van een aardkundig monument beschikte'. Het duingebied bij het circuit is zo’n aardkundig monument.
'Alle regels genegeerd'
Volgens de natuur- en milieuorganisaties zijn door de werkzaamheden leefgebieden van de beschermde zandhagedis en rugstreeppad onder het zand bedolven en permanent vernield.
Zij vrezen voor de gevolgen van ingrijpendere werkzaamheden waarmee het circuit 4 november wil beginnen. Die zullen plaatsvinden voordat de provincie aan de zittingen toekomt waarop hun bezwaren kunnen worden behandeld, want die bezwaarzittingen zijn pas eind november voorzien.
"Het Circuitpark Zandvoort lijkt alle regelgeving te negeren en vooruitlopend op inspraakprocedures werkzaamheden in uitvoering te brengen", zeggen de milieuclubs in de brief. "De provincie lijkt hier aan mee te werken."
Talloze rechtszaken
Over de werkzaamheden hebben de natuur- en milieuorganisaties bezwaren, handhavingsverzoeken en rechtszaken lopen bij de provincie en de rechtbank Haarlem.
Het gaat in die zaken om de bescherming van bedreigde diersoorten, de uitstoot van stikstof en het neerslaan daarvan in Natura 2000 gebied. Ook gaat het over geluid, bijvoorbeeld door een toename van het aantal helikoptervluchten.
Op de politieke agenda
De brief kan eind deze maand aan de orde komen tijdens een vergadering van de commissie Natuur, Landbouw en Gezondheid van de provincie Noord-Holland. Binnen provinciale staten lieten ChristenUnie, Partij voor de Dieren, de PvdA en de SP zich al kritisch uit over de terugkeer van de Formule 1 op Zandvoort.
Op verzoek van de SP is de Formule 1 als agendapunt toegevoegd, omdat er nog altijd geen mobiliteitsplan is om Zandvoort in mei 2020 bereikbaar te houden voor alle bezoekers, er vrees is voor geluidoverlast, onduidelijkheid bestaat over de stikstofuitstoot en er tekorten dreigen op de begroting van de gemeente Zandvoort.
https://www.rtlz.nl/busin(...)ingen-zijn-gang-gaan
Wat nou huilhuil. Wat wil je dan? Complete anarchie, of gewoon alleen maar op een paar plekken? Of vooral als het jou uitkomt. Helaas knaap, je bent niet de enige Nederlander.quote:
Je bent zelf ook lid van zo'n milieuclubje?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:44 schreef babylon het volgende:
[..]
Wat nou huilhuil. Wat wil je dan? Complete anarchie, of gewoon alleen maar op een paar plekken? Of vooral als het jou uitkomt. Helaas knaap, je bent niet de enige Nederlander.
Je hoeft geen lid te zijn van een milieu club. Realist is ook voldoende. En, ook al ben ik geen lid en ben ik het vaak niet met ze eens, ik ben wel blij dat er iemand opkomt voor de belangen van het milieu.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent zelf ook lid van zo'n milieuclubje?
Ik ben lid van de Nederlandse rechtstaat. Van gehoord?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent zelf ook lid van zo'n milieuclubje?
Realist? Ik vind dat gejank van dergelijke clubjes alles behalve realistisch. Er is opkomen voor het milieu, en er is zeuren om het zeuren. Tot nu toe is er nog geen schep de grond in gegaan buiten het circuit.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Je hoeft geen lid te zijn van een milieu club. Realist is ook voldoende. En, ook al ben ik geen lid en ben ik het vaak niet met ze eens, ik ben wel blij dat er iemand opkomt voor de belangen van het milieu.
Provincie geeft organisatie toestemming om alvast te beginnen aangezien vergunning zo goed als rond is. Klaar als een klontje, weinig anarchie aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik ben lid van de Nederlandse rechtstaat. Van gehoord?
Ze hebben geen toestemming gegeven, want dat doen ze door een vergunning te verstrekken. Ze gedogen!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Provincie geeft organisatie toestemming om alvast te beginnen aangezien vergunning zo goed als rond is. Klaar als een klontje, weinig anarchie aan.
Omdat jij andere belangen hebt, ben je het niet met ze eens. Sta eens open voor kritiek!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Realist? Ik vind dat gejank van dergelijke clubjes alles behalve realistisch. Er is opkomen voor het milieu, en er is zeuren om het zeuren. Tot nu toe is er nog geen schep de grond in gegaan buiten het circuit.
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:02 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ze hebben geen toestemming gegeven, want dat doen ze door een vergunning te verstrekken. Ze gedogen!
quote:als synoniemvan een ander trefwoord: toestaan (ww) : approberen, autoriseren, dulden, fiatteren, gedogen, goedkeuren, instemmen, inwilligen, laten, permitteren, toelaten, tolereren, velen, vergunnen, veroorloven.
Waar haal jij vandaan dat ze toestemming hebben gegeven, of dat de vergunningEN zo goed als rond zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Provincie geeft organisatie toestemming om alvast te beginnen aangezien vergunning zo goed als rond is. Klaar als een klontje, weinig anarchie aan.
Grond afgraven binnen hun eigen grenzen is één vergunning, en dat is geen lastige vergunning. En er staat letterlijk in het artikel dat de provincie het toe staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:26 schreef babylon het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat ze toestemming hebben gegeven, of dat de vergunningEN zo goed als rond zijn?
Zn dikke duim waarschijnlijkquote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:26 schreef babylon het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat ze toestemming hebben gegeven, of dat de vergunningEN zo goed als rond zijn?
Ik kan niet geloven dat ik hier over moet discussieren. Maar je eigen quote heeft het al over twee vergunningen. En er staat dat ze niet ingrijpen. En dat er 4 partijen zijn die dat bijzonder vreemd vinden. Dus niet huilhuil, maar gewoon een partij met veel moneys die doet alsof de regels niet voor hun gelden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grond afgraven binnen hun eigen grenzen is één vergunning, en dat is geen lastige vergunning. En er staat letterlijk in het artikel dat de provincie het toe staat.
Echt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:45 schreef 4-elements het volgende:
Wees blij dat het circuit eindelijk eens wordt opgeknapt. En in de praktijk gebeurt het heel vaak dat werkzaamheden al zijn begonnen voordat alle vergunningen rond zijn.
Niet helemaal, je mag beginnen als de voorlopige vergunning door de gemeente is afgegeven, maar de bezwaarperiode nog loopt. Dat is dan op je eigen risico, tot de definitieve vergunning is afgegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:45 schreef 4-elements het volgende:
Wees blij dat het circuit eindelijk eens wordt opgeknapt. En in de praktijk gebeurt het heel vaak dat werkzaamheden al zijn begonnen voordat alle vergunningen rond zijn.
Het gebeurt zo vaak dat er achteraf vergunningen worden gegeven om zaken recht te trekken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet helemaal, je mag beginnen als de voorlopige vergunning door de gemeente is afgegeven, maar de bezwaarperiode nog loopt. Dat is dan op je eigen risico, tot de definitieve vergunning is afgegeven.
Als er nog géén vergunning is mag je dus niet beginnen, ook niet in de praktijk.
Een tegeltje waard.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:28 schreef hjansen82 het volgende:
Een vergunning is ook dat iemand iets gunt. En de gemeente gunt het circuit Zandvoort een F1 race.
Ja stel je voor zeg dat mensen discussiëren in een topic, dat is helemaal niet de bedoeling van een forum...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 23:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? 1 jubel volgend jaar een F1 race in NL, met her en der gepast commentaar over de uitvoering topic en 1 ach en wee wat zijn zaken toch kut en waar kunnen we de voordelen toch vandaan halen topic.
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 23:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? 1 jubel volgend jaar een F1 race in NL, met her en der gepast commentaar over de uitvoering topic en 1 ach en wee wat zijn zaken toch kut en waar kunnen we de voordelen toch vandaan halen topic.
Dat discussiëren doe je maar met mensen die zin hebben om continu hetzelfde gedram aan te horen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 06:57 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ja stel je voor zeg dat mensen discussiëren in een topic, dat is helemaal niet de bedoeling van een forum...
Oh wacht.
Dat bepaal ik zelf welquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat discussiëren doe je maar met mensen die zin hebben om continu hetzelfde gedram aan te horen.
Nee, dat bepaal je niet zelf. Niet zo de grote Jan spelen.quote:
Jij in elk geval niet, wie denk je wel dat je bent johquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal je niet zelf. Niet zo de grote Jan spelen.
Heb je nog iets inhoudelijks bij te dragen in dit DISCUSSIE topic?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal je niet zelf. Niet zo de grote Jan spelen.
Al voldoende gedaan en ik schaar me graag achter nebelwerfer. Ajax/Feyenoord/PSV hebben ook geen gedeeld topic op VBL, dat constante gekanker van een paar heeft ervoor gezorgd dat een grote hoeveelheid users hier niet meer komt. Prima, lekker samen verder chagrijnen maar het leeuwendeel heeft daar absoluut geen zin in.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:02 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je nog iets inhoudelijks bij te dragen in dit DISCUSSIE topic?
Lekkere vergelijking, dit zou dan gaan over een speelstadion van een belangrijke wedstrijd, waar zowel Ajax als Feyenoorders het over hebben, niet over een club.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Al voldoende gedaan en ik schaar me graag achter nebelwerfer. Ajax/Feyenoord/PSV hebben ook geen gedeeld topic op VBL, dat constante gekanker van een paar heeft ervoor gezorgd dat een grote hoeveelheid users hier niet meer komt. Prima, lekker samen verder chagrijnen maar het leeuwendeel heeft daar absoluut geen zin in.
Voorts hoef je niet zo quasi-interessant met hoofdletters te typen en al helemaal niet denken dat overal maar gediscussieert moet worden.
Wat mij betreft heb je je gediskwalificeerd voor deze discussiequote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Al voldoende gedaan en ik schaar me graag achter nebelwerfer. Ajax/Feyenoord/PSV hebben ook geen gedeeld topic op VBL, dat constante gekanker van een paar heeft ervoor gezorgd dat een grote hoeveelheid users hier niet meer komt. Prima, lekker samen verder chagrijnen maar het leeuwendeel heeft daar absoluut geen zin in.
Voorts hoef je niet zo quasi-interessant met hoofdletters te typen en al helemaal niet denken dat overal maar gediscussieert moet worden.
Discussieer jij vooral totdat je een ons weegt en lekker met de mensen die zin hebben in een potje wellesnietesquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:12 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking, dit zou dan gaan over een speelstadion van een belangrijke wedstrijd, waar zowel Ajax als Feyenoorders het over hebben, niet over een club.
En ja discussiëren mag gewoon, en nee, daar heb jij geen flikker over te zeggen. Dat een aantal tere zieltjes net als jij daar niet tegen kunnen is niet het probleem van een ander.
Prima, doei.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat mij betreft heb je je gediskwalificeerd voor deze discussie
Pijnlijke foto wel, die toffe duinen aan het rechte stukquote:
Wel jammer inderdaad, volgens mij kon je daar ook meer mensen op kwijt dan op een tribune.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pijnlijke foto wel, die toffe duinen aan het rechte stuk
Een premium plek die je voor 3x zoveel kan verkopen....quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:19 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Wel jammer inderdaad, volgens mij kon je daar ook meer mensen op kwijt dan op een tribune.
Willen je dan dat mensen hier elkaar alleen een veer in de reet stoppen en kroellie kroellie met elkaar doen en wat kritische kanttekeningen niet meer mogen. Wat een Chinese toestanden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat discussiëren doe je maar met mensen die zin hebben om continu hetzelfde gedram aan te horen.
Dat wordt door zowel nebelwerfer als mij niet gesteldquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Willen je dan dat mensen hier elkaar alleen een veer in de reet stoppen en kroellie kroellie met elkaar doen en wat kritische kanttekeningen niet meer mogen. Wat een Chinese toestanden.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pijnlijke foto wel, die toffe duinen aan het rechte stuk
Blijkbaar toch een vergunning gekregen. Ik ga nu wachten op de reacties dat dit nog niet de echte vergunning isquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Circuit Zandvoort heeft de cruciale Wet Natuurbescherming-vergunning binnen: https://m.noordhollandsda(...)werkzaamheden-binnen
Deze telt niet, iedereen kan bezwaar maken, zeldzame gestreepte velociraptor hagedis padden etc.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijkbaar toch een vergunning gekregen. Ik ga nu wachten op de reacties dat dit nog niet de echte vergunning is
Oh is zeker een echte vergunning, nu is het wachten op de bezwaren en nog belangrijker de voorlopige voorziening met verzoek om beslissing in de hoofdzaak.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijkbaar toch een vergunning gekregen. Ik ga nu wachten op de reacties dat dit nog niet de echte vergunning is
Het is nu wachten op degenen die zeggen dat het een samenzwering is, dat er fraude is gepleegd of dat er uitzondering gemaakt zijn omdat de eigenar van het circuit van het Koningshuis is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 04:02 schreef Pumpalov het volgende:
Prachtig nieuws, fijn dat het er doorheen gekomen is ondanks een groot aantal experts hier heeft gemeld dat het onbegonnen zaak is
Dat kunnen ze in BNW doenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 04:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het is nu wachten op degenen die zeggen dat het een samenzwering is, dat er fraude is gepleegd of dat er uitzondering gemaakt zijn omdat de eigenar van het circuit van het Koningshuis is.
Misschien een apart BNW F1 topic makenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 04:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het is nu wachten op degenen die zeggen dat het een samenzwering is, dat er fraude is gepleegd of dat er uitzondering gemaakt zijn omdat de eigenar van het circuit van het Koningshuis is.
Je brengt het nu zelf naar voren. Of het in dit geval zo is, is natuurlijk maar de vraag maar het is naïef om te denken dat het koningshuis niet die invloed heeft.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 04:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Voor alles is er wel een lobby:quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:20 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Je brengt het nu zelf naar voren. Of het in dit geval zo is, is natuurlijk maar de vraag maar het is naïef om te denken dat het koningshuis niet die invloed heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2019 10:59:27 ]
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 04:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:59 schreef Luppie0110 het volgende:
Het feestje van een Oranje.
Ja, dan kun je regels/wetten hebben maar die gelden dan even niet.lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:20 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Je brengt het nu zelf naar voren. Of het in dit geval zo is, is natuurlijk maar de vraag maar het is naïef om te denken dat het koningshuis niet die invloed heeft.
quote:
Reageer hier ook even op dan.quote:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:20 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:05 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Reageer hier ook even op dan.
[..]
Prins Bril mag zich officieel niet eens prins meer noemen, al wordt dat officieus nog steeds wel gedaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:20 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het is de vraag of het ook hier geldt, maar over het algemeen hebben koningshuizen wel degelijk die invloed. Ook denken dat er sowieso een straf volgt als het uitkomt is kinderlijk naïef. Maffiameisje Mabel is het wandelende voorbeeld van hoe er handen boven hoofden blijven. Anyway deze discussie dwaalt wel af van circuit zandvoort. Of onze gebrilde prins ook van diezelfde invloed mag genieten is niet bepaald zekerquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Prins Bril mag zich officieel niet eens prins meer noemen, al wordt dat officieus nog steeds wel gedaan.
Z'n naam en titel zullen 'm vast voordelen in het zakenleven opleveren maar hier heeft ie gewoon te maken met de gemeente en standaard regels.
Als ie bepaalde voordelen voor elkaar heeft weten te krijgen dmv. z'n invloed of anders dan komt dat ongetwijfeld uiteindelijk uit en dan wordt ie helemaal van z'n titels gestript als straf (net als in België)
https://nos.nl/artikel/23(...)-race-zandvoort.htmlquote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
mensen die verder niks met vliegtuigen hebben en dan wel naast Schiphol gaan wonen en dan dwarsliggen als er een extra parkeerplaats moet komen of zo.
Dan heb je dus al sinds jaar en dag een spoorlijn in je achtertuin, en dan klagen omdat er tijdelijk wel 8 extra treinen heen en weer zullen rijden. En dan stellen die letterlijke "not in my back yard"-figuren geen compromis voor in de trant van "okay, wel tijdens het F1-weekend, maar niet de hele zomer voor de strandgasten". Welnee, ze onderzoeken "alle juridische mogelijkheden" om te voorkomen dat de extra treinen er komen. Zonder te bedenken hoe al die bezoekers dan wél naar het circuit moeten komen (met de auto dus), en of dát wel zo wenselijk is. Hoe kortzichtig kunnen ze zijn, bah.quote:Ook zouden er dan meer treinen moeten rijden. Nu rijden er vier treinen per uur van en naar Zandvoort, dat moeten er tijdelijk twaalf worden. Vier gemeenten en de provincie Noord-Holland willen daar zeven miljoen euro voor uittrekken.
Overlast
Maar in Overveen leidt dat tot veel overlast, zegt een groep inwoners. Zo loopt de spoorlijn achter een aantal tuinen.
Is hun goedrecht natuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 00:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
Godsamme, weer eentje in de categorie
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-race-zandvoort.html
[..]
Dan heb je dus al sinds jaar en dag een spoorlijn in je achtertuin, en dan klagen omdat er tijdelijk wel 8 extra treinen heen en weer zullen rijden. En dan stellen die letterlijke "not in my back yard"-figuren geen compromis voor in de trant van "okay, wel tijdens het F1-weekend, maar niet de hele zomer voor de strandgasten". Welnee, ze onderzoeken "alle juridische mogelijkheden" om te voorkomen dat de extra treinen er komen. Zonder te bedenken hoe al die bezoekers dan wél naar het circuit moeten komen (met de auto dus), en of dát wel zo wenselijk is. Hoe kortzichtig kunnen ze zijn, bah.
ik zou ook bezwaar maken als de weg voor mijn huis verdubbeld in capaciteitquote:Op zondag 27 oktober 2019 00:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
Godsamme, weer eentje in de categorie
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-race-zandvoort.html
[..]
Dan heb je dus al sinds jaar en dag een spoorlijn in je achtertuin, en dan klagen omdat er tijdelijk wel 8 extra treinen heen en weer zullen rijden. En dan stellen die letterlijke "not in my back yard"-figuren geen compromis voor in de trant van "okay, wel tijdens het F1-weekend, maar niet de hele zomer voor de strandgasten". Welnee, ze onderzoeken "alle juridische mogelijkheden" om te voorkomen dat de extra treinen er komen. Zonder te bedenken hoe al die bezoekers dan wél naar het circuit moeten komen (met de auto dus), en of dát wel zo wenselijk is. Hoe kortzichtig kunnen ze zijn, bah.
Dit is niet eens iets vasts, het is seizoensgebonden. Daarnaast profiteren ze er ook van in de vorm van minder verkeer.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zou ook bezwaar maken als de weg voor mijn huis verdubbeld in capaciteit
die rijden niet parallel aan het spoor dus dan krijgen andere mensen de overlast. We klagen in NEderland alleen over de overlast die we zelf merken. Zo werkt datquote:Op zondag 27 oktober 2019 16:57 schreef sp3c het volgende:
en dan iedere zomerdag genieten van die file voor je deur
Natuurlijk gaan die lullo's nog 32478237434 andere zaken starten maar de eerste slag is gewonnenquote:De werkzaamheden aan circuit Zandvoort mogen van de rechter worden voortgezet. De rechter oordeelt dinsdag dat het maatschappelijk belang van de Grand Prix in Zandvoort zwaarder weegt dan het belang van de rugstreeppad en de zandhagedis.
De werkzaamheden om het circuit van Zandvoort gereed te maken voor de Nederlandse Grand Prix zouden het leefgebied van de beschermde rugstreeppad en zandhagedis vernielen, vonden meerdere natuurorganisaties.
Ze vonden dat er geen noodzaak was voor de werkzaamheden en hadden daarom een zaak aangespannen tegen de ontheffing die door de provincie Noord-Holland was verleend aan het circuit om voorbereidende werkzaamheden te treffen.
De advocaat van de organisaties betoogde twee weken geleden dat het leefgebied van de soorten alleen mag worden aangetast als sprake is van een "dwingend openbaar belang".
Van dat belang is bijvoorbeeld sprake bij de aanleg van een haven of vliegveld, maar een Formule 1-race behoort niet tot die categorie, stelde de advocaat.
Volgens het Circuit en de provincie Noord-Holland is dat openbare belang er wel, gezien de positieve economische gevolgen van de Grand Prix op het circuit van de Noord-Hollandse badplaats. De rechter ging daarin mee.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Verken F1 Nederland Ziekenhuizen.
[ afbeelding ]
Jaja, hospitality heeft wel wat weg van ziekenhuizen ja.
Hopelijk volgen de rechters in die andere zaken het goede voorbeeld van deze rechterquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan die lullo's nog 32478237434 andere zaken starten maar de eerste slag is gewonnen
Daar ga ik wel van uit. Niets aan het handje. Nog iets meer dan 6.5 maand en het is lights outquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hopelijk volgen de rechters in die andere zaken het goede voorbeeld van deze rechter.
Oke Henk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:31 schreef Red_85 het volgende:
'De eerste slag is gewonnen, maar de oorlog nog niet.'
kquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
Stichting Duinbehoud heeft aangekondigd de bodemprocedure door te zetten. Daarnaast staat de volgende zaak ook op de rol voor vrijdag inzake de stikstof uitstoot. Dus men is er nog lang niet!
Duidelijk en helder verhaal. Eigenlijk profiteert alles en iedereen hiervan, enkel de mentale status van een aantal zeurkousen nietquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
En nu lekker gaan stoken. De boel flink opstoken, gewoon omdat het kan.
Groenlinks heeft 4,1 miljoen beschikbaar gesteld aan de FOM.
https://zandvoort.groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-en-formule-1
Dankuwel Groenlinks. Maar we rijden het circuit wel rechtsom.
De zaak van vrijdag is aanhangig gemaakt door Mobilisation for the Environment. De club die een streep liet zetten door de PAS. Dus ik zou die zaak toch wat serieuzer nemen.quote:
okquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De zaak van vrijdag is aanhangig gemaakt door Mobilisation for the Environment. De club die een streep liet zetten door de PAS. Dus ik zou die zaak toch wat serieuzer nemen.
De procedures zijn nog niet doorlopen en de strijd is nog zeker niet gestreden!
Het is slechts een hoogleraar die al deze rechtszaken en vertragingen op z'n geweten heeft. Geen club.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De zaak van vrijdag is aanhangig gemaakt door Mobilisation for the Environment. De club die een streep liet zetten door de PAS. Dus ik zou die zaak toch wat serieuzer nemen.
De uitspraak van de rechter dat het doorgaan in het belang is van Nederland is ook moeilijk uit te leggen als veel boeren een onzekere toekomst tegemoet gaan en de bouw stil ligt. Daar valt ook juridisch wel het een en ander op af te dingen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
Stichting Duinbehoud heeft aangekondigd de bodemprocedure door te zetten. Daarnaast staat de volgende zaak ook op de rol voor vrijdag inzake de stikstof uitstoot. Dus men is er nog lang niet!
Hoezo? Die boeren gaan ook gewoon door met boeren....toch?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De uitspraak van de rechter dat het doorgaan in het belang is van Nederland is ook moeilijk uit te leggen als veel boeren een onzekere toekomst tegemoet gaan. Daar valt ook juridisch wel het een en ander op af te dingen.
Boh, circulair zijnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
En nu lekker gaan stoken. De boel flink opstoken, gewoon omdat het kan.
Groenlinks heeft 4,1 miljoen beschikbaar gesteld aan de FOM.
https://zandvoort.groenlinks.nl/nieuws/groenlinks-en-formule-1
Dankuwel Groenlinks. Maar we rijden het circuit wel rechtsom.
Ja.quote:
Deze uitspraak heeft niks met de stikstofproblematiek te maken. Die zaak dient vrijdag pas.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De uitspraak van de rechter dat het doorgaan in het belang is van Nederland is ook moeilijk uit te leggen als veel boeren een onzekere toekomst tegemoet gaan en de bouw stil ligt. Daar valt ook juridisch wel het een en ander op af te dingen.
Klopt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is slechts een hoogleraar die al deze rechtszaken en vertragingen op z'n geweten heeft. Geen club.
En als men het echt graag wilt weten. De Formule1 auto's van vandaag zijn.... hybrideauto's.
Je zegt dat je gewoon artikelen post en je mening geeft, maar zulke uitspraken doen meer aan een fanatiekeling denken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Aanknopingspunten zijn er genoeg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja.
Alszijnde deze winst is leuk, maar er komen nig een aantal rechtszaken die het feest kunnen vergallen.
Dat was toch wel al duidelijk mag ik hopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je zegt dat je gewoon artikelen post en je mening geeft, maar zulke uitspraken doen meer aan een fanatiekeling denken.
De uitstoot van het evenement zelf krijgen ze nog wel wegverklaard denk ik. Wat moeilijker wordt is de uitstoot van al het verkeer dat naar het evenement komt. Dat telt ook mee en ze moeten de rechter mee zien te krijgen in het idee dat hun vervoersplan met veel ov en fietsen gaat werken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Als de organisatie maar kan aantonen dat de co2 uitstoot met de F1 komst verminderd wordt, dan is het klaar.
Dan is er genoeg jurisprudentie om de rest ook af te kappen.
Jumbo dagen zullen wel wegvallen. Minus het gebruikelijke verkeer dat dit traject nu natuurlijk gaat vermijden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:59 schreef Karstman het volgende:
[..]
De uitstoot van het evenement zelf krijgen ze nog wel wegverklaard denk ik. Wat moeilijker wordt is de uitstoot van al het verkeer dat naar het evenement komt. Dat telt ook mee en ze moeten de rechter mee zien te krijgen in het idee dat hun vervoersplan met veel ov en fietsen gaat werken.
Typisch Nederlands zou eigenlijk zijn een circuit in zee. Of is de noordzee ook natura 2000?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:13 schreef Pumpalov het volgende:
Maar goed, ik ben benieuwd naar de schreeuwers wanneer Assen deze winter gaat verbouwen en wat ook pal aan een natura2000 gebied ligt
Ja, maar niet overal. Niet voor Zandvoort. Dus gewoon optakelen dat circuit en naar zee slepenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:29 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Typisch Nederlands zou eigenlijk zijn een circuit in zee. Of is de noordzee ook natura 2000?
Zeker net zoals het Motorsport Network (van motorsport.com en autosport.com) doet met het bureau ImageRightsquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Om alleen maar mee te kunnen doen in het gallen en jennen kan Groenlinks worden aangeklaagd voor het oneigenlijk gebruik van de foto van de uitlaatpijp met stoom.
het origineel is van Diariovox.
Laat iemand een bureautje opstarten die opkomt voor de belangen van fotografen. Noem het bijvoorbeeld Permission Machine, en dreig met een gang naar de rechter als ze je niet 500 euro betalen.
http://diariovox.com.ar/e(...)os-y-nadie-controla/
Ik geef nergens - in die post - een mening. Dat die zaak voor vrijdag op de rol staat, is een feit. Kan je zelf ook terugvinden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je zegt dat je gewoon artikelen post en je mening geeft, maar zulke uitspraken doen meer aan een fanatiekeling denken.
Ja hoor omdat hij niet meegaat in de hossanna van de f1 fanboys hier is hij een fantiekeling.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
👍🏻👍🏻👍🏻quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hoor omdat hij niet meegaat in de hossanna van de f1 fanboys hier is hij een fantiekeling.
Was al gezegd dat die racedagen en mss nog een evenement weg valt. Ter compensatie van.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jumbo dagen zullen wel wegvallen. Minus het gebruikelijke verkeer dat dit traject nu natuurlijk gaat vermijden.
Buiten dat denk ik niet dat dit superrelevant is. Anders kan je de ieder willekeurig voetbalstadion, Efteling, etc. etc. etc. wel opdoeken.
Dit is juist heel relevant. Een vergunning heb je nodig voor nieuwe of veranderende situaties. Voetbalstadions en de Efteling staan er al, daar verandert weinig, in elk geval te weinig om een nieuwe vergunning nodig te maken. Is er wel een nieuwe vergunning nodig zoals op Zandvoort dan vindt er een overweging plaats en daar is de te verwachten uitstoot van o.a. stikstof een onderdeel van. En laat in die beoordeling nu verkeersaantrekkende werking een belangrijk onderdeel zijn. Er worden op dit moment vergunningen geweigerd voor bouwprojecten van woningen die volledig energieneutraal zijn. Dat zijn juist de woningen die je wil hebben denk je dan. Waarom worden ze dan toch geweigerd? Door het verkeer dat zo'n project aantrekt, niet zozeer in de bouwfase maar daarna. Alle bewoners, bezoekers, bezorgers, OV alles wordt meegenomen en dat verkeer en de uitstoot die die veroorzaken zijn de reden dat vergunnignen worden geweigerd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jumbo dagen zullen wel wegvallen. Minus het gebruikelijke verkeer dat dit traject nu natuurlijk gaat vermijden.
Buiten dat denk ik niet dat dit superrelevant is. Anders kan je de ieder willekeurig voetbalstadion, Efteling, etc. etc. etc. wel opdoeken.
Wat is er daarna dan aan extra overlast/uitstoot m.b.t. circuit Zandvoort?quote:niet zozeer in de bouwfase maar daarna
Klopt ja. Efteling bouwt geen nieuwe attracties enzulks. Voetbalstadia ondergaan geen verbouwingen enzulks.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dit is juist heel relevant. Een vergunning heb je nodig voor nieuwe of veranderende situaties. Voetbalstadions en de Efteling staan er al, daar verandert weinig, in elk geval te weinig om een nieuwe vergunning nodig te maken. Is er wel een nieuwe vergunning nodig zoals op Zandvoort dan vindt er een overweging plaats en daar is de te verwachten uitstoot van o.a. stikstof een onderdeel van. En laat in die beoordeling nu verkeersaantrekkende werking een belangrijk onderdeel zijn. Er worden op dit moment vergunningen geweigerd voor bouwprojecten van woningen die volledig energieneutraal zijn. Dat zijn juist de woningen die je wil hebben denk je dan. Waarom worden ze dan toch geweigerd? Door het verkeer dat zo'n project aantrekt, niet zozeer in de bouwfase maar daarna. Alle bewoners, bezoekers, bezorgers, OV alles wordt meegenomen en dat verkeer en de uitstoot die die veroorzaken zijn de reden dat vergunnignen worden geweigerd.
Dus ja daarom is de verkeersaantrekkende werking van dit evenement zo relevant in de rechtzaak die vrijdag start.
Niet op de schaal die nu in Zandvoort aan de hand is. Eén nieuwe attractie voor de efteling zal niet zoveel doen, zeker als het ter vervanging van een andere is zoals nu is gebeurd met de Bobslee die gesloopt wordt om iets nieuws neer te zetten. Dat trekt niet ineens 100000 mensen extra naar je park. Maar als je bijvoorbeeld een ring bovenop het ADO stadion zou willen zetten dan zou je ook wel eens in de knel kunnen komen met je vergunning.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt ja. Efteling bouwt geen nieuwe attracties enzulks. Voetbalstadia ondergaan geen verbouwingen enzulks.
Maar whatever, we gaan het vrijdag zijn. Zie het met vertrouwen tegemoet en hopelijk zijn we dan hier van al dat negatief gezeik af. Alhoewel ik vrees dst er dan wel weer iets nieuws gevonden wordt.
Maar de schaal wordt wel ernstig overdreven. Het gaat namelijk niet om 300000 bezoekers EXTRA. Het gaat om het verplaatsen van die bezoekersaantallen. 200000 man half mei wordt nu 200000 man begin mei. Dus netto is er geen enkel verschil. Die clubjes doen allemaal net alsof het er allemaal extra bij komt. Dat is gewoon niet waar. Er is al een maximum aantal dagen waarvoor een vergunning is afgegeven, en in die vergunning staat dat ze die zelf mogen indelen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef Karstman het volgende:
[..]
Niet op de schaal die nu in Zandvoort aan de hand is. Eén nieuwe attractie voor de efteling zal niet zoveel doen, zeker als het ter vervanging van een andere is zoals nu is gebeurd met de Bobslee die gesloopt wordt om iets nieuws neer te zetten. Dat trekt niet ineens 100000 mensen extra naar je park. Maar als je bijvoorbeeld een ring bovenop het ADO stadion zou willen zetten dan zou je ook wel eens in de knel kunnen komen met je vergunning.
En ja als het vrijdag voor de bezwaarmakers onvoldoende oplevert dan zullen ze geheid op zoek gaan naar het volgende strohalmpje.
Twee weken geleden: klassieke motorrace bezocht in Luttenberg. Er deden voornamelijk (oude ) tweetakten aan mee. Met bijbehorende rookpluimen en een lekker geurtje...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Alkmaar was laatst een wielersport evenement. Vergunning was heel vergeten, die werd nog snel als hamerstuk afgegeven zonder dat iemand bezwaar kon aantekenen. Maargoed dat was wielersport hè, geen milieubelasting -kuch-
De Efteling loopt ook tegen problemen aan voor de geplande uitbreiding:quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:12 schreef Karstman het volgende:
[..]
Niet op de schaal die nu in Zandvoort aan de hand is. Eén nieuwe attractie voor de efteling zal niet zoveel doen, zeker als het ter vervanging van een andere is zoals nu is gebeurd met de Bobslee die gesloopt wordt om iets nieuws neer te zetten. Dat trekt niet ineens 100000 mensen extra naar je park. Maar als je bijvoorbeeld een ring bovenop het ADO stadion zou willen zetten dan zou je ook wel eens in de knel kunnen komen met je vergunning.
En ja als het vrijdag voor de bezwaarmakers onvoldoende oplevert dan zullen ze geheid op zoek gaan naar het volgende strohalmpje.
Precies maar dan heb je het ook over een substaniele uitbreiding van het park met ditto capaciteit en groei van bezoekers en bijbehorend verkeer. Niet over vervanging van attractie A voor attractie B binnen het park terwijl de rest gelijk blijft.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:37 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De Efteling loopt ook tegen problemen aan voor de geplande uitbreiding:
https://nos.nl/artikel/22(...)parkeerplaatsen.html
Als ze dit zo uitleggen lijkt het logisch en zal de rechter daarin meegaan en hebben ze op dit punt weinig te vrezen. maar ja die clubjes verzinnen elke keer wel iets nieuws om tegen te protesteren.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar de schaal wordt wel ernstig overdreven. Het gaat namelijk niet om 300000 bezoekers EXTRA. Het gaat om het verplaatsen van die bezoekersaantallen. 200000 man half mei wordt nu 200000 man begin mei. Dus netto is er geen enkel verschil. Die clubjes doen allemaal net alsof het er allemaal extra bij komt. Dat is gewoon niet waar. Er is al een maximum aantal dagen waarvoor een vergunning is afgegeven, en in die vergunning staat dat ze die zelf mogen indelen.
Overigens weten die clubjes ook wel dat ze dit niet gaan winnen, maar ze bestaan vaak uit maar 1 of 2 personen, die naast het lidmaatschap van het clubje ook een eigen bedrijf hebben, dus het is gewoon gratis reclame voor ze.
Zandvoort hoeft alleen maar aan te tonen dat de bezoekersaantallen niet exorbitant hoger uitvallen dan andere jaren (door aan te tonen dat andere evenementen nu niet door gaan) en de huidige vergunning is al voldoende voor het houden van de race. Blijft over de stikstofproductie van de bouwwerkzaamheden zelf. Dat is een ander verhaal, maar lijkt me ook te overwinnen voor Zandvoort.
In de jaren 80 werden er in zandvoort toch geen extra tribunes neergezet? Alleen staplaatsen op de duinen. Daarvoor zijn mijns inziens ook subtiantiele aanpassingen aan de duinen nodig.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:39 schreef Karstman het volgende:
[..]
Precies maar dan heb je het ook over een substaniele uitbreiding van het park met ditto capaciteit en groei van bezoekers en bijbehorend verkeer. Niet over vervanging van attractie A voor attractie B binnen het park terwijl de rest gelijk blijft.
Yup en daarom heeft het circuit vergunningen nodig en dat bied de milieuclubs aangrijpingspunten om bezwaar te maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de jaren 80 werden er in zandvoort toch geen extra tribunes neergezet? Alleen staplaatsen op de duinen. Daarvoor zijn mijns inziens ook subtiantiele aanpassingen aan de duinen nodig.
Die duinen binnen de grenzen van het circuit zijn geen Natura 2000 gebied. Alleen het deel ten noorden van het circuit en ten oosten van het stuk Scheivlak - Mastersbocht (en een stukje ten westen van de Tarzanbocht is Habitatrichtlijn gebied, dus geen beschermd natuurgebied). Dus die duinen binnen de grenzen hoeven ze geen NBG-vergunning voor te hebben. Alleen een gedeeltelijke bouwvergunning (voor een deel van de verbouwing valt binnen de grenzen van vergunningsvrij bouwen). Is er alleen de vraag over de stikstofproductie tijdens de bouw.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de jaren 80 werden er in zandvoort toch geen extra tribunes neergezet? Alleen staplaatsen op de duinen. Daarvoor zijn mijns inziens ook subtiantiele aanpassingen aan de duinen nodig.
Stikstof is ook geen probleem, omdat er tijdens de bouw niet gebruik gemaakt kan worden van het circuit. Dit scheelt juist een hoop stikstof.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar de schaal wordt wel ernstig overdreven. Het gaat namelijk niet om 300000 bezoekers EXTRA. Het gaat om het verplaatsen van die bezoekersaantallen. 200000 man half mei wordt nu 200000 man begin mei. Dus netto is er geen enkel verschil. Die clubjes doen allemaal net alsof het er allemaal extra bij komt. Dat is gewoon niet waar. Er is al een maximum aantal dagen waarvoor een vergunning is afgegeven, en in die vergunning staat dat ze die zelf mogen indelen.
Overigens weten die clubjes ook wel dat ze dit niet gaan winnen, maar ze bestaan vaak uit maar 1 of 2 personen, die naast het lidmaatschap van het clubje ook een eigen bedrijf hebben, dus het is gewoon gratis reclame voor ze.
Zandvoort hoeft alleen maar aan te tonen dat de bezoekersaantallen niet exorbitant hoger uitvallen dan andere jaren (door aan te tonen dat andere evenementen nu niet door gaan) en de huidige vergunning is al voldoende voor het houden van de race. Blijft over de stikstofproductie van de bouwwerkzaamheden zelf. Dat is een ander verhaal, maar lijkt me ook te overwinnen voor Zandvoort.
Goh waarom zit de bouwwereld dan vandaag te demonstreren die stoten volgens deze logica bijna geen stikstof uit.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:30 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Stikstof is ook geen probleem, omdat er tijdens de bouw niet gebruik gemaakt kan worden van het circuit. Dit scheelt juist een hoop stikstof.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh waarom zit de bouwwereld dan vandaag te demonstreren die stoten volgens deze logica bijna geen stikstof uit.
CPZ wordt niet echt intensief gebruikt, er zijn maar een handjevol grote evenementen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Er staat dat het circuit in dagelijks gebruik meer uitstoot als er tijdens de verbouwingen wordt uitgestoten.
Ik heb er overigens geen bron van gezien en vraag me af in hoeverre CPZ dagelijks gebruikt wordt waarbij er ook veel mensen aanwezig zijn
Ftfyquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even opsommen. we hebben tot op heden gehad:
- CO2 uitstoot
- Stikstof uitstoot
- PFAS
Nog te gaan:
- Ammoniak
- Methaan uitstoot
- Zwaveloxide uitstoot
- Zuurstofuitstoot
En dan kunnen we weer terug naar Fijnstofquote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even opsommen. we hebben tot op heden gehad:
- CO2 uitstoot
- Stikstof uitstoot
- PFAS
Nog te gaan:
- Ammoniak
- Methaan uitstoot
- Zwaveloxide uitstoot
quote:Lawaai van Formule 1-bolides kan leiden tot dove vogels in de duinen op en rond Circuit Zandvoort. Daarvoor waarschuwen de Samenwerkende Vogelwerkgroepen Noord-Holland (SVN).
De vogelaars mengen zich bewust nu pas in de strijd, zegt woordvoerder Leo Clijsen. ,,We hebben bewust gewacht op de uitspraak in de eerste rechtszaak (tegen de voorbereidingen voor de Formule 1, red.). Nu is er meer aandacht voor ons punt.’’
Ook was er wat angst binnen werkgroepen om het op te nemen tegen Circuit Zandvoort, de Formule 1 en alles wat daarmee samenhangt.
Het gaat om in totaal veertien werkgroepen. De werkgroep waar Clijsen bij hoort, Zuid-Kennemerland, alleen al telt ruim 750 leden. Niet dat de vogelaars per se geen Formule 1 in de duinen willen, benadrukte de inwoner van IJmuiden. ,,Ons punt is dat er nog nooit ook maar één meting is gedaan om te kijken wat het effect is op de broedende vogels. Er is alleen maar gewerkt met rekenmodellen.’’
Dat begin mei al jaren achtereen de Jumbo Racedagen worden gehouden, ook een groot evenement met veel publiek en herrie van speakers, muziek en helikopters, maakt voor de vogelwerkgroepen niet uit.
Clijsen: ,,Natuurlijk zijn we aan de late kant. Maar dit is Natura 2000-gebied, natuur van de hoogste kwaliteit in Europa. Dan zou je moeten wíllen weten wat er met de vogels gebeurt als je zo’n giga-evenement toestaat.’’
SVN wijst erop dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de vogels flink te lijden kunnen hebben van geluidsoverlast. ,,Allerlei fysiologische en psychologische veranderingen kunnen optreden. Lawaai, zoals dat van Formule 1-bolides, kan ervoor zorgen dat vogels vaker en harder zingen wat ze kwetsbaarder maakt voor roofvogels. Lawaai kan ook stress en agressief gedrag veroorzaken.’’
En bloedserieus: de Formule 1 kan ook zorgen voor doofheid bij vogels. Clijsen: ,,Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Manchester. Vogels bij het vliegveld van die stad blijken te lijden aan doofheid.’’
Natuurlijk kunnen vogels zich aanpassen aan de omstandigheden. Maar niet binnen de drie jaar dat de Formule 1 naar Zandvoort komt, denkt Clijsen. ,,Als de Formule 1 er 25 jaar op rij is gehouden, is het wat anders. Maar dan nog zou je nu moeten willen weten wat de invloed is op de natuur en de vogels.’’
Niet alleen hard geluid is vervelend voor vogels, ook veranderingen in geluid, zoals optrekken en afremmen van racewagens. ,,Daardoor kan het broedgedrag worden verstoord en kunnen vogels zelfs hun nest verlaten.’’
De vogelwerkgroepen eisen metingen van in elk geval het geluid van racewagens, juichend publiek, speakers die de race begeleiden, muziek én geluid van helikopters die mensen van en naar het circuit vervoeren. Inzicht krijgen in ’de belasting van vogels’ noemen ze een morele plicht.
Die ligt bij de provincie Noord-Holland, die tot nog toe vergunningen afgeeft zonder dat voorspellingen van rekenmodellen worden getoetst door onderzoek. Of de provincie gehoor geeft aan de oproep van de vogelaars moet nog blijken. Donderdagavond komt de kwestie aan de orde in de Statencommissie Natuur, Landbouw en Gezondheid.
quote:
Precies, hier en daar nog een paar trackdays en een incentive en dan ben je al een heel eind.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CPZ wordt niet echt intensief gebruikt, er zijn maar een handjevol grote evenementen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CPZ wordt niet echt intensief gebruikt, er zijn maar een handjevol grote evenementen.
Daar vergissen jullie je zwaar in...quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, hier en daar nog een paar trackdays en een incentive en dan ben je al een heel eind.
Prachtigquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:00 schreef golfer het volgende:
We hebben deze nog, volgens het Haarlems Dagblad:
[..]
Voor wat? Oldtimer grand prix en Jumbo racedagen zijn wat anders als een trackday met 20 auto's of een incentive voor een bedrijf. Er zijn nog maar heel weinig geluidsdagen en daar maken de grote evenementen al gebruik van.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
[..]
Daar vergissen jullie je zwaar in...
Circuit Zandvoort wordt ongeveer 250 dagen per jaar gebruikt.
Ik zeg intensiefquote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
[..]
Daar vergissen jullie je zwaar in...
Circuit Zandvoort wordt ongeveer 250 dagen per jaar gebruikt. Punt is alleen dat het circuit in de periode van de verbouwing eigenlijk al niet intensief werd gebruikt. Dus daar valt de stikstofwinst niet te halen.
Er worden tijdens die incentive dagen en trackdays meer liters benzine gebruikt dan een gemiddelde racedag. Dus qua stikstof uitstoot is het meer dan alleen grote events.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor wat? Oldtimer grand prix en Jumbo racedagen zijn wat anders als een trackday met 20 auto's of een incentive voor een bedrijf. Er zijn nog maar heel weinig geluidsdagen en daar maken de grote evenementen al gebruik van.
Ten eerste denk ik dat niet, als ik mijn trackdays met onze races vergelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er worden tijdens die incentive dagen en trackdays meer liters benzine gebruikt dan een gemiddelde racedag. Dus qua stikstof uitstoot is het meer dan alleen grote events.
Die Jumbo dagen vervallen vast niet, die gaan gewoon weer terug naar Assen, daar organiseerden ze het eerst ook zonder problemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:13 schreef rubbereend het volgende:
de stikstof die wordt gegenereerd door het autoverkeer is relatief laag. Zeker als je telt dat de jumbo dagen komen te vervallen en er meer mensen met de trein gaan komen
Assen is Zandvoort z'n probleem niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die Jumbo dagen vervallen vast niet, die gaan gewoon weer terug naar Assen, daar organiseerden ze het eerst ook zonder problemen.
En in 2021 is de ophef weer over en kan het in principe ook weer terug naar Zandvoort.
De Jumbo dagen wilden ze volgend jaar alleen op donderdag doen dus dat zou ook een hoop bezoekers schelen.
Op Assen zou het wel gewoon 3 dagen kunnen zin, daar hebben ze geen Vrije Trainingen te organiseren op vrijdag.
Nee, Zandvoort is Jumbo z'n probleem niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Assen is Zandvoort z'n probleem niet.
He hoe kan dit nu ze hadden toch al een inschatting gemaakt dat 1/3 van de bezoekers met de fiets zouden gaan komen aan de hand van de bestellingen zijn ze de plannen aan het bijstellen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net mijn mobiliteitswensen en behoeften voor de Dutch GP in kaart laten brengen.(Kreeg een enquête via de mail.) Ze vroegen onder andere of je de Park + Bike zou overwegen als daar huurfietsen zouden staan, en wat deze dan mogen kosten. En of je bij regen en/of harde wind alsnog voor een andere manier van vervoer zou kiezen.
Hebben ze nog even snel nodig voor de rechtzaak morgen. Kunnen ze zeggen we hebben een enquete gedaan en de respons is zus en zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He hoe kan dit nu ze hadden toch al een inschatting gemaakt dat 1/3 van de bezoekers met de fiets zouden gaan komen aan de hand van de bestellingen zijn ze de plannen aan het bijstellen.
Misschien moet ik het even beter duiden... Die trackdays en incentives zijn dan vaak 4 of 5 dagen in een week (incentives van donderdag tot zondag bijvoorbeeld, en op maandag een vrij-rijden middag van 13:00 tot 16:30u). Dat vergeleken met een raceweekend waarin op 3 dagen gereden wordt levert meer stikstof op. Of in ieder geval zal het elkaar niet veel ontlopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik dat niet, als ik mijn trackdays met onze races vergelijk.
Daarnaast zijn er bij een trackday geen 10.000en mensen aan publiek.
Wat hij bedoelt is dat de stikstof uitstoot van Assen door het verplaatsen van een evenement niet bij de stikstof uitstoot van Zandvoort gerekend kan worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, Zandvoort is Jumbo z'n probleem niet.
Voor Van Eerd persoonlijk misschien, dat is een van de investeerders die de races mee financiert.
Dat is voor mij dus moeilijk schatten, aangezien ik niet in de buurt woon.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Misschien moet ik het even beter duiden... Die trackdays en incentives zijn dan vaak 4 of 5 dagen in een week (incentives van donderdag tot zondag bijvoorbeeld, en op maandag een vrij-rijden middag van 13:00 tot 16:30u). Dat vergeleken met een raceweekend waarin op 3 dagen gereden wordt levert meer stikstof op. Of in ieder geval zal het elkaar niet veel ontlopen.
En er zijn een stuk meer incentive/vrij rijden dagen dan dat er racedagen zijn, dus heb je per saldo meer stikstof van die dagen dan van racedagen.
dan vervallen ze toch voor Zandvoortquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die Jumbo dagen vervallen vast niet, die gaan gewoon weer terug naar Assen, daar organiseerden ze het eerst ook zonder problemen.
En in 2021 is de ophef weer over en kan het in principe ook weer terug naar Zandvoort.
De Jumbo dagen wilden ze volgend jaar alleen op donderdag doen dus dat zou ook een hoop bezoekers schelen.
Op Assen zou het wel gewoon 3 dagen kunnen zin, daar hebben ze geen Vrije Trainingen te organiseren op vrijdag.
Ja maar niet voor Jumbo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan vervallen ze toch voor Zandvoort
Vanmiddag de uitspraak in de zaak die “slechts een hoogleraar” aangespannen heeft m.b.t. de stikstof.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is slechts een hoogleraar die al deze rechtszaken en vertragingen op z'n geweten heeft. Geen club.
En als men het echt graag wilt weten. De Formule1 auto's van vandaag zijn.... hybrideauto's.
Dat zal wel meevallen, er is op BNR een interesante Pod Cast, the Road to Zandvoort, komt erop neer dat net zoals bij CL duels het stadion overgenomen word door de overkoepelende organisatie. Ze hebben een paar kleine uitzondereningen weten te bedingen, komt met name omdat Zandvoort 1 van de weinige GP's is die het budget zelf moet opbrengen en daar dus ook lokale sponsors tevreden moet stellen. Kortom ik verwacht dat er met name exposure is op het terrein, maar niet qua reclame in beeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja maar niet voor Jumbo.
Jumbo moet alleen een nieuwe lokatie zoeken en daar ook weer geld in investeren.
Op Zandvoort zal je tijdens de F1 een hoop Jumbo reclame langs de baan gaan zien in elk geval, ik neem tenminste aan dat Van Eerd ook wat terug wil zien van z'n investering om de F1 naar Zandvoort te halen.
De racewagen-actie doet de supermarkt erg goed trouwens, in die periode verkopen ze ook meer want een hoop mensen willen toch zo'n autootje hebben.
Zou niet slim zijn om daarmee te stoppen, zeker niet nu we inderdaad in Zandvoort gaan racen.
Langs de baan verwacht ik inderdaad ook geen reclame van Jumbo. Daar komen de partners van de F1. Van Eerd heeft daar (op internationaal vlak) ook niets aan. Bij de fanzone en (achter) de tribunes wellicht wel wat gele borden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, er is op BNR een interesante Pod Cast, the Road to Zandvoort, komt erop neer dat net zoals bij CL duels het stadion overgenomen word door de overkoepelende organisatie. Ze hebben een paar kleine uitzondereningen weten te bedingen, komt met name omdat Zandvoort 1 van de weinige GP's is die het budget zelf moet opbrengen en daar dus ook lokale sponsors tevreden moet stellen. Kortom ik verwacht dat er met name exposure is op het terrein, maar niet qua reclame in beeld.
Goed kijken.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:16 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Vanmiddag de uitspraak in de zaak die “slechts een hoogleraar” aangespannen heeft m.b.t. de stikstof.
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-circuit-zandvoortquote:De jurist, die met zijn procedures aan de wieg stond van de landelijke stikstofcrisis....
Laten we lekker genieten van Formule1 op Circuitpark Zandvoort. Ookal klinken de stofzuiger-v6 motoren totaal niet als de echte V12 motoren met 20.000 toeren, het is zeker vermakelijk.quote:„Laten we de Grand Prix van 2020 overslaan, dan kunnen we er nog eens rustig naar kijken. Daar moet toch een clausule voor zijn in het contract van Zandvoort met de F1”, opperde Wösten. „Die is er niet”, reageerde circuitdirecteur Robert van Overdijk.
I know.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goed kijken.
Valentijn Wösten.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-circuit-zandvoort
Baantjes toeschuiven? Het is een adviseur die zich ook inzet voor het milieu. Dat hij een stichting (geen coöperatie) daarvoor opgericht heeft is logisch. MOB heeft geen winstoogmerk, dus geen belangenverstrengeling.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
maar dat is het wel degelijk. MOB is een coöperatie die nota bene op hetzelfde adres een adviesbureau (B.V.) heeft ingeschreven. Dat noem ik baantjes toeschuiven.
wirwar van bedrijven waardoor je als buitenstaander denkt dat het een milieu-organisatie betreft.
fout, zijn gewoon BV's die uren maken.
Of juist de wereld voor onze volgende generaties leefbaar te houden. Misschien niet leuk, wel belangrijk....quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Kyran het volgende:
Hoogleraar of jurist ... het blijven allemaal mensen die geen lol in het leven hebben en zoveel mogelijk mensen het leven zuur willen maken.
Had ik 2 dagen geleden al hier gepost: F1 / Heineken Dutch Grand Prix @ Zandvoort #12 Nu al spannend!quote:
Dank voor je eerlijke berichtgevingquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:18 schreef McLaren_Fan het volgende:
Rechter heeft voorlopige voorziening afgewezen. Zandvoort mag door
Volledige bericht:quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:18 schreef McLaren_Fan het volgende:
Rechter heeft voorlopige voorziening afgewezen. Zandvoort mag door
Al mijn berichtgeving is eerlijkquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dank voor je eerlijke berichtgeving
Pff de DTM is 3x luider, dat gaat door merg en been. Toen die op Zandvoorr reden hoorde je ze niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:03 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)rmule-1-op-zandvoort
De organisatie van de Nederlandse Grand Prix lijkt tegen nog meer tegenstand aan te lopen. De Samenwerkende Vogelwerkgroepen Noord-Holland (SVN) waarschuwt namelijk dat vogels in de omliggende natuur doof kunnen worden van de Formule 1.
Het is voor Circuit Zandvoort een week met veel rechtszaken. Dinsdag werden de provincie en het circuit in het gelijk gesteld in een eerste kort geding dat tegen ze was aangespannen door meerdere milieuorganisaties tegen het uitvoeren van de verbouwingen. Vandaag volgt er een rechtszaak van milieuorganisatie MOB tegen het circuit vanwege de stikstofuitstoot die de Grand Prix met zich mee zou brengen.
De SVN meldt zich nu ook in de strijd: zij vrezen dat de komst van de Formule 1 gaat zorgen voor doofheid bij vogelsoorten die in het beschermde natuurgebied rond het circuit leven. Tegenover het Haarlems Dagblad verklaar woordvoerder Leo Clijsen waarom er nu pas actie ondernomen wordt: "We hebben bewust gewacht op de uitspraak in de eerste rechtszaak. Nu is er meer aandacht voor ons punt."
Het doel van de SVN is niet om de komst van de F1 tegen te houden, maar men vindt dat er wel gekeken moet worden naar het effect op broedende vogels. In de afgelopen jaren is dat echter ook niet gedaan rond de Jumbo Racedagen. "Natuurlijk zijn we aan de late kant", geeft Clijsen toe. "Maar dit is Natura 2000-gebied, natuur van de hoogste kwaliteit in Europa. Dan zou je moeten willen weten wat er met de volgens gebeurt bij zo'n giga-evenement."
Vogelwerkgroepen willen onderzoek door provincie
De vogelwerkgroepen leggen de bal bij de provincie Noord-Holland en eisen metingen van onder andere het geluid van racewagens, juichend publiek, speakers die rond de race ingezet worden, muziek en het geluid van helikopters die mensen van en naar het circuit vervoeren. Dit zien zij als een morele plicht van de provincie voor de vogels.
Tegenover het Haarlems Dagblad verklaarde de provincie dat Circuit Zandvoort recht heeft op negen dagen waarop 'uitzonderlijke bedrijfsomstandigheden' gelden. De Formule 1-race valt daaronder en er is het een en ander daarover opgenomen in de natuurvergunning die vorige week werd afgegeven.![]()
En de uitspraak zelf:quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Volledige bericht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)reiding-f1~ae66edcd/
Ten slotte merkt de voorzieningenrechter op dat het verweerder zou sieren wanneer de bezwaarprocedure net zo voortvarend ter hand wordt genomen als de procedure van vergunningverlening, zodat zo nodig en/of indien gewenst, voor 3 mei 2020 de rechtmatigheid van het bestreden besluit in een bodemprocedure door in ieder geval de rechtbank kan worden beoordeeld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En de uitspraak zelf:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2019:9146
De rechter geeft even duidelijk aan dat hoewel deze voorlopige voorziening het niet redde hij van mening is dat de provincie op een dun lijntje loopt. Vind ik mooi.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:43 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ten slotte merkt de voorzieningenrechter op dat het verweerder zou sieren wanneer de bezwaarprocedure net zo voortvarend ter hand wordt genomen als de procedure van vergunningverlening, zodat zo nodig en/of indien gewenst, voor 3 mei 2020 de rechtmatigheid van het bestreden besluit in een bodemprocedure door in ieder geval de rechtbank kan worden beoordeeld.
quote:Het lawaai van de Formule 1 komt nu uit Provinciale Staten
Luchtfoto van Circuit Zandvoort. Op het circuit wordt gewerkt aan de hoofdtribune. Beeld ANP
De Formule-1-race op Zandvoort leidt tot spanningen in Provinciale Staten van Noord-Holland. Een hoorzitting met onafhankelijke deskundigen moet duidelijkheid scheppen over de vergunningen en milieuschade.
Hans Marijnissen7 november 2019, 1:00
De meeste fracties in de Provinciale Staten van Noord-Holland kunnen er geen touw meer aan vastknopen. Ze kunnen hun bestuur onvoldoende controleren op de gang van zaken rond de Formule-1-race op Zandvoort omdat er te weinig betrouwbare informatie wordt overgedragen. Ze organiseren daarom buiten Gedeputeerde Staten om een hoorzitting met onafhankelijke deskundigen die hun licht moeten laten schijnen op het functioneren van de provincie.
Ongeloofwaardige overheid
Volgens Eric Smaling van de Socialistische Partij moet er snel een einde komen aan de ‘totale spraakverwarring’ rond de organisatie van de race volgend jaar mei. Fabian Zoon van de Partij voor de Dieren spreekt zelfs van een ‘ongeluk in wording’. Michiel Klein (ChristenUnie) heeft het over een ‘ongeloofwaardige overheid’. “Je kunt niet met droge ogen beweren dat de stikstofuitstoot door de Grandprix áfneemt. Dat doet de provincie wél.” En dat is nog maar de oppositie.
Ook twee partijen die deel uitmaken van de coalitie roeren zich. De PvdA klaagt bij monde van Jorrit Carton over een ingewikkelde vergunning voor het circuit en wil een ‘transparantere en zorgvuldige omgang met de procedures’. En Rosan Kocken van GroenLinks (samen met de VVD de grootste in de coalitie) uit openlijk haar twijfels over de manier waarop haar eigen provinciebestuur ‘de natuur aan de kant zet’. Zij is vooral geschrokken van het feit dat de provincie de inspraakprocedure heeft ingekort van 42 naar tien dagen, terwijl de race juist een controversieel project is. Ook plaatst ze vraagtekens bij het argument dat de provincie voor de rechter gebruikte: de aantasting van de beschermde duinen zou zijn toegestaan omdat er bij de race sprake is van een ‘dwingende reden van groot maatschappelijk belang’. Terwijl de provincie volgens Kocken juist de natuur zou moeten beschermen.
Cruciale informatie
Na de twee kort gedingen die natuurorganisaties afgelopen weken tegen de provincie als vergunningverlener aanspanden (en verloren), zien alleen de coalitiepartijen VVD en D66 de Formule-1-races nog als een feestje, gesteund door PVV en CDA.
Na een wat chaotisch debat vorige week waarin Gedeputeerde Staten nauwelijks antwoorden hadden op de vragen van de provinciale volksvertegenwoordigers, grijpen die laatsten nu naar het nieuwe middel van de ‘hoorzitting’. Deze moet plaatsvinden nog voor het kerstreces. Onafhankelijke deskundigen kunnen daarin bevraagd worden over de juridische aspecten van de (natuur)vergunningverlening en de stikstofproblematiek rond beschermde Natura 2000-gebieden.
Inmiddels hebben GroenLinks, de Partij voor de Dieren, de PvdA en de ChristenUnie het idee voor de hoorzitting ondersteund. Met de hoorzitting gaan de fracties helemaal buiten het bestuur en het eigen ambtenarenapparaat om. “Dat is niet bedoeld als een motie van wantrouwen tegen de eigen Omgevingsdienst (die namens de provincie de vergunningen afgeeft en controleert, red)”, zegt initiatiefnemer Eric Smaling van de SP. “Maar feit is óók dat we cruciale informatie niet uit de eigen organisatie kunnen ontvangen.”
Vaak verhullende rapporten
De gegevens over de stikstofneerslag bijvoorbeeld komen van gespecialiseerde bureaus die worden betaald door het circuit zelf en vaak verhullende rapporten leveren, zien de politieke partijen. Zo wordt daarin bijvoorbeeld niet gesproken van de feitelijke stikstofuitstoot, maar van ‘vergunde’: de ruimte die de vergunning biedt. En dat is iets anders. De provincie doet ook geen eigen onderzoek naar de milieueffecten.
Smaling verwijst tevens naar de correspondentie die de provincie na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) moest overdragen, maar waarvan grote delen waren zwartgelakt. Maar ook naar de ontwijkende antwoorden van Gedeputeerde Staten op gestelde vragen.
“Ik wil met de hoorzitting de kwestie rond het circuit ook depolitiseren”, zegt Smaling, “door aan onafhankelijke mensen met kennis van zaken te vragen wat nu precies de stikstofneerslag is, en of op basis van die cijfers er terecht een vergunning voor dit evenement is afgegeven.” Je zou het in dit debat bijna vergeten, maar het is volgens hem “goed om in deze kwestie naast de belangen óók de feiten op tafel te krijgen.”
Ah !quote:Op donderdag 7 november 2019 12:46 schreef McLaren_Fan het volgende:
Hoe is die negatieveling weer, die zonder nieuwsberichten zijn negativiteit spuwt....
Oh wacht...
https://www.trouw.nl/binn(...)ale-staten~b52f232d/
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.quote:Op donderdag 7 november 2019 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah !
Blijf jij dit even voor ons volgen en post je ook even de uitkomst van dit gebeuren?
Zit wel diep ja.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.
Allereerst geen mevrouw.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.
Geen geschikt circuit is een aanname die je vanuit je onderbuik doet gezien de aanpassingen die gemaakt worden. Tel daarbij de extreem korte pitstops en de statistisch gezien meest koude, winderige en regenachtige GP op de kalender op, plus dat ieder foutje resoluut wordt afgestraft.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Allereerst geen mevrouw.
Daarnaast vind ik het enige jammere dat het Zandvoort is geworden, omdat Zandvoort een saaie optocht gaat worden. Circuit is niet geschikt voor de F1. Enkel omdat er wat Hollanders met enkel nationalistische gevoelens voor 1 coureur zijn, is dit idiote plan naar voren geschoven. Race is niet belangrijk, enkel het oranje feestje. Voor mij draait de F1 juist om de race. Niet die oranje clowns. En dat wordt met heel veel politieke wil er doorheen gedramd. Wellicht wel teveel politieke wil....
Verder heb ik geen voorkeur voor Assen. Heb ik nooit uitgesproken, omdat dat circuit ook geen boeiende race zal opleveren!
Op meerdere fronten een interessant artikel.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:46 schreef McLaren_Fan het volgende:
Hoe is die negatieveling weer, die zonder nieuwsberichten zijn negativiteit spuwt....
Oh wacht...
https://www.trouw.nl/binn(...)ale-staten~b52f232d/
[..]
Het zou een tijdelijke camping op de golfbaan zijn..Zou ook zomaar fake kunnen zijn, maar dan hebben ze er wel veel tijd in gestoken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt bijna fake over. er is nog geen betalingsmogelijkheid. Betaalmethode: Later betalen
en er komt nog wel wat bij:
50 euro borg (wtf borg, je krijgt alleen maar een plekje voor je tent)
35 euro toeristenbelasting
en als je er echt zin an hebt;
20 euro douchekaart
100 euro fietshuur
tijd geleden al bekend geworden dat er een golfbaan omgetoverd gaat worden tot camping, dus zou niet weten waarom het fake zou zijnquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:51 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het zou een tijdelijke camping op de golfbaan zijn..Zou ook zomaar fake kunnen zijn, maar dan hebben ze er wel veel tijd in gestoken!
Het is mij bekend dat (een deel van) de golfbaan zou worden gebruikt als camping. Dacht daarom eerst ook dat de website echt was, maar de algemene voorwaarden lijken te verraden dat het toch om een fake site gaat....quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tijd geleden al bekend geworden dat er een golfbaan omgetoverd gaat worden tot camping, dus zou niet weten waarom het fake zou zijn
Aangezien het in dit topic af en toe een beetje rommelt wil ik deze post even aangrijpen om het eea te verduidelijken. Als het zo is dat iemand zich steeds vervelend gedraagt vernemen we dat het liefst uitsluitend via een TR, in FB of via een DM. We moeten ervoor waken dat we niet op de man (blijven) spelen, ongeacht wie er nou begonnen is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:51 schreef Pumpalov het volgende:
Je bent al maanden bezig om dit topic finaal te verzieken, iedereen buiten die halve gek die je als medestander hebt ziet dat. Gelukkig verlies je keer op keer terrein en ben je meer en meer op zoek naar de laatste strohalmpjes. Het zal mij deugd doen wanneer er niets meer voor je over is om te zuigen en we jouw username hier nooit weer zien (het gaat je immers om het afgeven, niet om de race).
de camping staat er ook gewoon bij in de agenda van het organiserende bedrijf en Schaaf levert vaker dergelijke dingen en zal gecontracteerd zijn voor de beveiliging en het beheer. Zo gek vind ik het nietquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:53 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het is mij bekend dat (een deel van) de golfbaan zou worden gebruikt als camping. Dacht daarom eerst ook dat de website echt was, maar de algemene voorwaarden lijken te verraden dat het toch om een fake site gaat....
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen!quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de camping staat er ook gewoon bij in de agenda van het organiserende bedrijf en Schaaf levert vaker dergelijke dingen en zal gecontracteerd zijn voor de beveiliging en het beheer. Zo gek vind ik het niet
Ik verhuur mijn tuin voor 100 euro per nacht.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen!
650,= euro voor een plek voor 2-persoonstent voor 4 nachten?
Niet duurder dan de goedkoopste tenten voor de GP in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen!
Heb ik het daarover gehad?!quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef sp3c het volgende:
beetje karig vergeleken met die 1000 euro per nacht voor een kamer waar je het steeds over had
Duurste plek 5 personen voor 5 nachten 415,= euro Camping Red Bull am Ring.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet duurder dan de goedkoopste tenten voor de GP in Oostenrijk.
nee Golferquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:04 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Heb ik het daarover gehad?!
Beetje stemmingmakerij dit....
/Event camping geeft ook geen lullige tentjes en ze kunnen ook gewoon de hoofdprijs vragen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met of zonder tent?quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:09 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Duurste plek 5 personen voor 5 nachten 415,= euro Camping Red Bull am Ring.
Maar een klein verschilletje met Race Camping Zandvoort
https://wnl.tv/2019/10/03(...)fans-heel-veel-geld/:quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:35 schreef sp3c het volgende:
nee Golfer
de stemmingmakerij zie ik niet zo hier hoor
Dat is op Oostenrijk idd zonder tent.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met of zonder tent?
Voor zover ik begreep is die 650 euro voor een plek waar al een tent klaar staat.
Diezelfde prijzen (en hoger) zie je ook terug voor Oostenrijk, afhankelijk van de camping en tent.
https://grandprix.camp/
Snap het ook niet zo goed. Je kan immers ook gewoon de fiets pakken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom zou je überhaupt er willen kamperen als Nederlander? Ik heb de raceweekenden die ik op CPZ heb gewerkt altijd gewoon thuis geslapen.
Omdat mensen geen zin hebben om achter 100.000 man aan te sluiten?quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom zou je überhaupt er willen kamperen als Nederlander? Ik heb de raceweekenden die ik op CPZ heb gewerkt altijd gewoon thuis geslapen.
Lekker met een stel andere oranje uitgedoste fans feesten. Op het wk voetbal heeft men als Nederland meedoet toch ook altijd een oranje camping.quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
ik denk dat als je heen en terug al 3 uur of meer zonder file bezig bent dat je als je dat drie dagen moet doen dat je dan graag vlakbij staat.quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Al die verzwikte enkeltjes in die kombocht.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
nog 176 dagen. het lijkt erop dat de Zandvoort Circuit Run, het hardloopevenement, het eerste evenement is over het aangepaste circuit.
Ik was er altijd als eerste en dan als laatste weer weg. :p dat scheelt wel jaquote:Op zaterdag 9 november 2019 07:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat mensen geen zin hebben om achter 100.000 man aan te sluiten?
Denk t niet. Enkele reis is voor mij een uur en drie kwartier zonder file en met de afsluitdijk leegquote:Op zaterdag 9 november 2019 11:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk dat als je heen en terug al 3 uur of meer zonder file bezig bent dat je als je dat drie dagen moet doen dat je dan graag vlakbij staat.
Dat is wel gaaf inderdaad. Ook een paar keer mogen doen op de Nürburgring.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb ook wel eens gewoon in de paddock op het circuit geslapen
Ik slaap liever op de paddock scheelt debiel vroeg opstaanquote:Op zaterdag 9 november 2019 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik was er altijd als eerste en dan als laatste weer weg. :p dat scheelt wel ja
Jij hoeft niet s avonds artikelen aan te leveren. :p zodra ze hangmatten in de perskamer neerzetten blijf ik ook.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik slaap liever op de paddock scheelt debiel vroeg opstaan
Woonwaggel meenemenquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jij hoeft niet s avonds artikelen aan te leveren. :p zodra ze hangmatten in de perskamer neerzetten blijf ik ook.
En dan kloten met slecht werkende internetverbindingen, net als de keren dat ik bij teams logeerde...quote:
Ze hebben in Friesland nog geen 4G verbindingen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En dan kloten met slecht werkende internetverbindingen, net als de keren dat ik bij teams logeerde...
In Friesland wel. Op de circuits vaak niet.quote:Op zondag 10 november 2019 08:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze hebben in Friesland nog geen 4G verbindingen?
En je denkt niet dat er, net zoals bij alle grote evenementen en festivals, extra zenders worden neergezet?quote:Op zondag 10 november 2019 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In Friesland wel. Op de circuits vaak niet.
Die vervolgens overbelast raken.....quote:Op zondag 10 november 2019 09:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En je denkt niet dat er, net zoals bij alle grote evenementen en festivals, extra zenders worden neergezet?
Anno 2019 nog wel eens op een groot festival geweest? Dat is niet meer aan de orde tegenwoordig.quote:Op zondag 10 november 2019 10:29 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Die vervolgens overbelast raken.....
Wel eens in de Eifel geweest?quote:Op zondag 10 november 2019 10:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Anno 2019 nog wel eens op een groot festival geweest? Dat is niet meer aan de orde tegenwoordig.
Aangezien deze race in zandvoort gehouden zal gaan worden zullen ze de extra antennes niet in de eifel of Ardennen gaan plaatsen.quote:Op zondag 10 november 2019 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel eens in de Eifel geweest?
De aarde is niet zo plat als in Nederland
Wat heeft de Eifel met Zandvoort te makenquote:Op zondag 10 november 2019 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel eens in de Eifel geweest?
De aarde is niet zo plat als in Nederland
quote:Op zondag 10 november 2019 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien deze race in zandvoort gehouden zal gaan worden zullen ze de extra antennes niet in de eifel of Ardennen gaan plaatsen.
quote:Op zondag 10 november 2019 12:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat heeft de Eifel met Zandvoort te maken
Dit dus. We hadden het over festivals en evenementen, waaronder races in het buitenland die Alex vaak bezoektquote:Op zondag 10 november 2019 12:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Op Zandvoort is het internet maar net iets minder kut als op de Nürburgring op het moment dat de flink wilt gaan uploaden is mijn ervaring.
op Paaspop (30.000 man per dag) was het anders bizar kut met Vodafone. Ja, daar was het wel overbelast.quote:Op zondag 10 november 2019 10:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Anno 2019 nog wel eens op een groot festival geweest? Dat is niet meer aan de orde tegenwoordig.
Via de F1 app tijden, commentaar en overige info is wel fijn om de race te volgenquote:Op zondag 10 november 2019 16:07 schreef sp3c het volgende:
je moet je telefoon ook gewoon lekker thuislaten op dit soort dagen
Jij wel ja. Er zijn ook mensen gewoon aan t werk. :pquote:Op zondag 10 november 2019 16:07 schreef sp3c het volgende:
je moet je telefoon ook gewoon lekker thuislaten op dit soort dagen
Op Zandvoort is err ook nog niet eerder een reden geweest om het internet te upgraden, het was nooit echt nodig en bij evenementen kunnen ze extra zenders inhuren.quote:Op zondag 10 november 2019 12:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Op Zandvoort is het internet maar net iets minder kut als op de Nürburgring op het moment dat de flink wilt gaan uploaden is mijn ervaring.
Qua mobielnetwerk... in de trein tussen Zandvoort en Overveen zo'n beetje kun je het meestal wel vergeten...quote:Binnenkort gaan we bij u in de buurt aan het werk. Dat doen we het liefst zonder dat u het merkt. Daarom werken onze monteurs zoveel mogelijk 's nachts. En binnenkort is het zover.
Woow, ik heb regelmatig in een hotel voor goedkoper geslapen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met of zonder tent?
Voor zover ik begreep is die 650 euro voor een plek waar al een tent klaar staat.
Diezelfde prijzen (en hoger) zie je ook terug voor Oostenrijk, afhankelijk van de camping en tent.
https://grandprix.camp/
dat mag nietquote:Op maandag 11 november 2019 20:52 schreef HPoi het volgende:
Kan toch op het strand tentje neerzetten?
Interessant, zeker begin meiquote:Op donderdag 28 november 2019 17:38 schreef golfer het volgende:
F1-camping Zandvoort overweegt inzet topless serveersters.
https://www.haarlemsdagbl(...)IxnkucDJdy3ntJqYYy2c
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |