He hoe kan dit nu ze hadden toch al een inschatting gemaakt dat 1/3 van de bezoekers met de fiets zouden gaan komen aan de hand van de bestellingen zijn ze de plannen aan het bijstellen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 00:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net mijn mobiliteitswensen en behoeften voor de Dutch GP in kaart laten brengen. (Kreeg een enquête via de mail.) Ze vroegen onder andere of je de Park + Bike zou overwegen als daar huurfietsen zouden staan, en wat deze dan mogen kosten. En of je bij regen en/of harde wind alsnog voor een andere manier van vervoer zou kiezen.
Hebben ze nog even snel nodig voor de rechtzaak morgen. Kunnen ze zeggen we hebben een enquete gedaan en de respons is zus en zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He hoe kan dit nu ze hadden toch al een inschatting gemaakt dat 1/3 van de bezoekers met de fiets zouden gaan komen aan de hand van de bestellingen zijn ze de plannen aan het bijstellen.
Misschien moet ik het even beter duiden... Die trackdays en incentives zijn dan vaak 4 of 5 dagen in een week (incentives van donderdag tot zondag bijvoorbeeld, en op maandag een vrij-rijden middag van 13:00 tot 16:30u). Dat vergeleken met een raceweekend waarin op 3 dagen gereden wordt levert meer stikstof op. Of in ieder geval zal het elkaar niet veel ontlopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik dat niet, als ik mijn trackdays met onze races vergelijk.
Daarnaast zijn er bij een trackday geen 10.000en mensen aan publiek.
Wat hij bedoelt is dat de stikstof uitstoot van Assen door het verplaatsen van een evenement niet bij de stikstof uitstoot van Zandvoort gerekend kan worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, Zandvoort is Jumbo z'n probleem niet.
Voor Van Eerd persoonlijk misschien, dat is een van de investeerders die de races mee financiert.
Dat is voor mij dus moeilijk schatten, aangezien ik niet in de buurt woon.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
Misschien moet ik het even beter duiden... Die trackdays en incentives zijn dan vaak 4 of 5 dagen in een week (incentives van donderdag tot zondag bijvoorbeeld, en op maandag een vrij-rijden middag van 13:00 tot 16:30u). Dat vergeleken met een raceweekend waarin op 3 dagen gereden wordt levert meer stikstof op. Of in ieder geval zal het elkaar niet veel ontlopen.
En er zijn een stuk meer incentive/vrij rijden dagen dan dat er racedagen zijn, dus heb je per saldo meer stikstof van die dagen dan van racedagen.
dan vervallen ze toch voor Zandvoortquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die Jumbo dagen vervallen vast niet, die gaan gewoon weer terug naar Assen, daar organiseerden ze het eerst ook zonder problemen.
En in 2021 is de ophef weer over en kan het in principe ook weer terug naar Zandvoort.
De Jumbo dagen wilden ze volgend jaar alleen op donderdag doen dus dat zou ook een hoop bezoekers schelen.
Op Assen zou het wel gewoon 3 dagen kunnen zin, daar hebben ze geen Vrije Trainingen te organiseren op vrijdag.
Ja maar niet voor Jumbo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan vervallen ze toch voor Zandvoort
Vanmiddag de uitspraak in de zaak die “slechts een hoogleraar” aangespannen heeft m.b.t. de stikstof.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is slechts een hoogleraar die al deze rechtszaken en vertragingen op z'n geweten heeft. Geen club.
En als men het echt graag wilt weten. De Formule1 auto's van vandaag zijn.... hybrideauto's.
Dat zal wel meevallen, er is op BNR een interesante Pod Cast, the Road to Zandvoort, komt erop neer dat net zoals bij CL duels het stadion overgenomen word door de overkoepelende organisatie. Ze hebben een paar kleine uitzondereningen weten te bedingen, komt met name omdat Zandvoort 1 van de weinige GP's is die het budget zelf moet opbrengen en daar dus ook lokale sponsors tevreden moet stellen. Kortom ik verwacht dat er met name exposure is op het terrein, maar niet qua reclame in beeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja maar niet voor Jumbo.
Jumbo moet alleen een nieuwe lokatie zoeken en daar ook weer geld in investeren.
Op Zandvoort zal je tijdens de F1 een hoop Jumbo reclame langs de baan gaan zien in elk geval, ik neem tenminste aan dat Van Eerd ook wat terug wil zien van z'n investering om de F1 naar Zandvoort te halen.
De racewagen-actie doet de supermarkt erg goed trouwens, in die periode verkopen ze ook meer want een hoop mensen willen toch zo'n autootje hebben.
Zou niet slim zijn om daarmee te stoppen, zeker niet nu we inderdaad in Zandvoort gaan racen.
Langs de baan verwacht ik inderdaad ook geen reclame van Jumbo. Daar komen de partners van de F1. Van Eerd heeft daar (op internationaal vlak) ook niets aan. Bij de fanzone en (achter) de tribunes wellicht wel wat gele borden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, er is op BNR een interesante Pod Cast, the Road to Zandvoort, komt erop neer dat net zoals bij CL duels het stadion overgenomen word door de overkoepelende organisatie. Ze hebben een paar kleine uitzondereningen weten te bedingen, komt met name omdat Zandvoort 1 van de weinige GP's is die het budget zelf moet opbrengen en daar dus ook lokale sponsors tevreden moet stellen. Kortom ik verwacht dat er met name exposure is op het terrein, maar niet qua reclame in beeld.
Goed kijken.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:16 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Vanmiddag de uitspraak in de zaak die “slechts een hoogleraar” aangespannen heeft m.b.t. de stikstof.
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-circuit-zandvoortquote:De jurist, die met zijn procedures aan de wieg stond van de landelijke stikstofcrisis....
Laten we lekker genieten van Formule1 op Circuitpark Zandvoort. Ookal klinken de stofzuiger-v6 motoren totaal niet als de echte V12 motoren met 20.000 toeren, het is zeker vermakelijk.quote:„Laten we de Grand Prix van 2020 overslaan, dan kunnen we er nog eens rustig naar kijken. Daar moet toch een clausule voor zijn in het contract van Zandvoort met de F1”, opperde Wösten. „Die is er niet”, reageerde circuitdirecteur Robert van Overdijk.
I know.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goed kijken.
Valentijn Wösten.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-circuit-zandvoort
Baantjes toeschuiven? Het is een adviseur die zich ook inzet voor het milieu. Dat hij een stichting (geen coöperatie) daarvoor opgericht heeft is logisch. MOB heeft geen winstoogmerk, dus geen belangenverstrengeling.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
maar dat is het wel degelijk. MOB is een coöperatie die nota bene op hetzelfde adres een adviesbureau (B.V.) heeft ingeschreven. Dat noem ik baantjes toeschuiven.
wirwar van bedrijven waardoor je als buitenstaander denkt dat het een milieu-organisatie betreft.
fout, zijn gewoon BV's die uren maken.
Of juist de wereld voor onze volgende generaties leefbaar te houden. Misschien niet leuk, wel belangrijk....quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Kyran het volgende:
Hoogleraar of jurist ... het blijven allemaal mensen die geen lol in het leven hebben en zoveel mogelijk mensen het leven zuur willen maken.
Had ik 2 dagen geleden al hier gepost: F1 / Heineken Dutch Grand Prix @ Zandvoort #12 Nu al spannend!quote:
Dank voor je eerlijke berichtgevingquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:18 schreef McLaren_Fan het volgende:
Rechter heeft voorlopige voorziening afgewezen. Zandvoort mag door
Volledige bericht:quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:18 schreef McLaren_Fan het volgende:
Rechter heeft voorlopige voorziening afgewezen. Zandvoort mag door
Al mijn berichtgeving is eerlijkquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dank voor je eerlijke berichtgeving
Pff de DTM is 3x luider, dat gaat door merg en been. Toen die op Zandvoorr reden hoorde je ze niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:03 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)rmule-1-op-zandvoort
De organisatie van de Nederlandse Grand Prix lijkt tegen nog meer tegenstand aan te lopen. De Samenwerkende Vogelwerkgroepen Noord-Holland (SVN) waarschuwt namelijk dat vogels in de omliggende natuur doof kunnen worden van de Formule 1.
Het is voor Circuit Zandvoort een week met veel rechtszaken. Dinsdag werden de provincie en het circuit in het gelijk gesteld in een eerste kort geding dat tegen ze was aangespannen door meerdere milieuorganisaties tegen het uitvoeren van de verbouwingen. Vandaag volgt er een rechtszaak van milieuorganisatie MOB tegen het circuit vanwege de stikstofuitstoot die de Grand Prix met zich mee zou brengen.
De SVN meldt zich nu ook in de strijd: zij vrezen dat de komst van de Formule 1 gaat zorgen voor doofheid bij vogelsoorten die in het beschermde natuurgebied rond het circuit leven. Tegenover het Haarlems Dagblad verklaar woordvoerder Leo Clijsen waarom er nu pas actie ondernomen wordt: "We hebben bewust gewacht op de uitspraak in de eerste rechtszaak. Nu is er meer aandacht voor ons punt."
Het doel van de SVN is niet om de komst van de F1 tegen te houden, maar men vindt dat er wel gekeken moet worden naar het effect op broedende vogels. In de afgelopen jaren is dat echter ook niet gedaan rond de Jumbo Racedagen. "Natuurlijk zijn we aan de late kant", geeft Clijsen toe. "Maar dit is Natura 2000-gebied, natuur van de hoogste kwaliteit in Europa. Dan zou je moeten willen weten wat er met de volgens gebeurt bij zo'n giga-evenement."
Vogelwerkgroepen willen onderzoek door provincie
De vogelwerkgroepen leggen de bal bij de provincie Noord-Holland en eisen metingen van onder andere het geluid van racewagens, juichend publiek, speakers die rond de race ingezet worden, muziek en het geluid van helikopters die mensen van en naar het circuit vervoeren. Dit zien zij als een morele plicht van de provincie voor de vogels.
Tegenover het Haarlems Dagblad verklaarde de provincie dat Circuit Zandvoort recht heeft op negen dagen waarop 'uitzonderlijke bedrijfsomstandigheden' gelden. De Formule 1-race valt daaronder en er is het een en ander daarover opgenomen in de natuurvergunning die vorige week werd afgegeven.
En de uitspraak zelf:quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Volledige bericht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)reiding-f1~ae66edcd/
Ten slotte merkt de voorzieningenrechter op dat het verweerder zou sieren wanneer de bezwaarprocedure net zo voortvarend ter hand wordt genomen als de procedure van vergunningverlening, zodat zo nodig en/of indien gewenst, voor 3 mei 2020 de rechtmatigheid van het bestreden besluit in een bodemprocedure door in ieder geval de rechtbank kan worden beoordeeld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En de uitspraak zelf:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2019:9146
De rechter geeft even duidelijk aan dat hoewel deze voorlopige voorziening het niet redde hij van mening is dat de provincie op een dun lijntje loopt. Vind ik mooi.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:43 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ten slotte merkt de voorzieningenrechter op dat het verweerder zou sieren wanneer de bezwaarprocedure net zo voortvarend ter hand wordt genomen als de procedure van vergunningverlening, zodat zo nodig en/of indien gewenst, voor 3 mei 2020 de rechtmatigheid van het bestreden besluit in een bodemprocedure door in ieder geval de rechtbank kan worden beoordeeld.
quote:Het lawaai van de Formule 1 komt nu uit Provinciale Staten
Luchtfoto van Circuit Zandvoort. Op het circuit wordt gewerkt aan de hoofdtribune. Beeld ANP
De Formule-1-race op Zandvoort leidt tot spanningen in Provinciale Staten van Noord-Holland. Een hoorzitting met onafhankelijke deskundigen moet duidelijkheid scheppen over de vergunningen en milieuschade.
Hans Marijnissen7 november 2019, 1:00
De meeste fracties in de Provinciale Staten van Noord-Holland kunnen er geen touw meer aan vastknopen. Ze kunnen hun bestuur onvoldoende controleren op de gang van zaken rond de Formule-1-race op Zandvoort omdat er te weinig betrouwbare informatie wordt overgedragen. Ze organiseren daarom buiten Gedeputeerde Staten om een hoorzitting met onafhankelijke deskundigen die hun licht moeten laten schijnen op het functioneren van de provincie.
Ongeloofwaardige overheid
Volgens Eric Smaling van de Socialistische Partij moet er snel een einde komen aan de ‘totale spraakverwarring’ rond de organisatie van de race volgend jaar mei. Fabian Zoon van de Partij voor de Dieren spreekt zelfs van een ‘ongeluk in wording’. Michiel Klein (ChristenUnie) heeft het over een ‘ongeloofwaardige overheid’. “Je kunt niet met droge ogen beweren dat de stikstofuitstoot door de Grandprix áfneemt. Dat doet de provincie wél.” En dat is nog maar de oppositie.
Ook twee partijen die deel uitmaken van de coalitie roeren zich. De PvdA klaagt bij monde van Jorrit Carton over een ingewikkelde vergunning voor het circuit en wil een ‘transparantere en zorgvuldige omgang met de procedures’. En Rosan Kocken van GroenLinks (samen met de VVD de grootste in de coalitie) uit openlijk haar twijfels over de manier waarop haar eigen provinciebestuur ‘de natuur aan de kant zet’. Zij is vooral geschrokken van het feit dat de provincie de inspraakprocedure heeft ingekort van 42 naar tien dagen, terwijl de race juist een controversieel project is. Ook plaatst ze vraagtekens bij het argument dat de provincie voor de rechter gebruikte: de aantasting van de beschermde duinen zou zijn toegestaan omdat er bij de race sprake is van een ‘dwingende reden van groot maatschappelijk belang’. Terwijl de provincie volgens Kocken juist de natuur zou moeten beschermen.
Cruciale informatie
Na de twee kort gedingen die natuurorganisaties afgelopen weken tegen de provincie als vergunningverlener aanspanden (en verloren), zien alleen de coalitiepartijen VVD en D66 de Formule-1-races nog als een feestje, gesteund door PVV en CDA.
Na een wat chaotisch debat vorige week waarin Gedeputeerde Staten nauwelijks antwoorden hadden op de vragen van de provinciale volksvertegenwoordigers, grijpen die laatsten nu naar het nieuwe middel van de ‘hoorzitting’. Deze moet plaatsvinden nog voor het kerstreces. Onafhankelijke deskundigen kunnen daarin bevraagd worden over de juridische aspecten van de (natuur)vergunningverlening en de stikstofproblematiek rond beschermde Natura 2000-gebieden.
Inmiddels hebben GroenLinks, de Partij voor de Dieren, de PvdA en de ChristenUnie het idee voor de hoorzitting ondersteund. Met de hoorzitting gaan de fracties helemaal buiten het bestuur en het eigen ambtenarenapparaat om. “Dat is niet bedoeld als een motie van wantrouwen tegen de eigen Omgevingsdienst (die namens de provincie de vergunningen afgeeft en controleert, red)”, zegt initiatiefnemer Eric Smaling van de SP. “Maar feit is óók dat we cruciale informatie niet uit de eigen organisatie kunnen ontvangen.”
Vaak verhullende rapporten
De gegevens over de stikstofneerslag bijvoorbeeld komen van gespecialiseerde bureaus die worden betaald door het circuit zelf en vaak verhullende rapporten leveren, zien de politieke partijen. Zo wordt daarin bijvoorbeeld niet gesproken van de feitelijke stikstofuitstoot, maar van ‘vergunde’: de ruimte die de vergunning biedt. En dat is iets anders. De provincie doet ook geen eigen onderzoek naar de milieueffecten.
Smaling verwijst tevens naar de correspondentie die de provincie na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) moest overdragen, maar waarvan grote delen waren zwartgelakt. Maar ook naar de ontwijkende antwoorden van Gedeputeerde Staten op gestelde vragen.
“Ik wil met de hoorzitting de kwestie rond het circuit ook depolitiseren”, zegt Smaling, “door aan onafhankelijke mensen met kennis van zaken te vragen wat nu precies de stikstofneerslag is, en of op basis van die cijfers er terecht een vergunning voor dit evenement is afgegeven.” Je zou het in dit debat bijna vergeten, maar het is volgens hem “goed om in deze kwestie naast de belangen óók de feiten op tafel te krijgen.”
Ah !quote:Op donderdag 7 november 2019 12:46 schreef McLaren_Fan het volgende:
Hoe is die negatieveling weer, die zonder nieuwsberichten zijn negativiteit spuwt....
Oh wacht...
https://www.trouw.nl/binn(...)ale-staten~b52f232d/
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.quote:Op donderdag 7 november 2019 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah !
Blijf jij dit even voor ons volgen en post je ook even de uitkomst van dit gebeuren?
Zit wel diep ja.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.
Allereerst geen mevrouw.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal absoluut gebeuren zolang de uitkomst maar negatief is. De rest wordt volledig doodgezwegen want mevrouw kan het nog steeds niet hebben dat het Zandvoort geworden is.
Geen geschikt circuit is een aanname die je vanuit je onderbuik doet gezien de aanpassingen die gemaakt worden. Tel daarbij de extreem korte pitstops en de statistisch gezien meest koude, winderige en regenachtige GP op de kalender op, plus dat ieder foutje resoluut wordt afgestraft.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Allereerst geen mevrouw.
Daarnaast vind ik het enige jammere dat het Zandvoort is geworden, omdat Zandvoort een saaie optocht gaat worden. Circuit is niet geschikt voor de F1. Enkel omdat er wat Hollanders met enkel nationalistische gevoelens voor 1 coureur zijn, is dit idiote plan naar voren geschoven. Race is niet belangrijk, enkel het oranje feestje. Voor mij draait de F1 juist om de race. Niet die oranje clowns. En dat wordt met heel veel politieke wil er doorheen gedramd. Wellicht wel teveel politieke wil....
Verder heb ik geen voorkeur voor Assen. Heb ik nooit uitgesproken, omdat dat circuit ook geen boeiende race zal opleveren!
Op meerdere fronten een interessant artikel.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:46 schreef McLaren_Fan het volgende:
Hoe is die negatieveling weer, die zonder nieuwsberichten zijn negativiteit spuwt....
Oh wacht...
https://www.trouw.nl/binn(...)ale-staten~b52f232d/
[..]
Het zou een tijdelijke camping op de golfbaan zijn..Zou ook zomaar fake kunnen zijn, maar dan hebben ze er wel veel tijd in gestoken!quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt bijna fake over. er is nog geen betalingsmogelijkheid. Betaalmethode: Later betalen
en er komt nog wel wat bij:
50 euro borg (wtf borg, je krijgt alleen maar een plekje voor je tent)
35 euro toeristenbelasting
en als je er echt zin an hebt;
20 euro douchekaart
100 euro fietshuur
tijd geleden al bekend geworden dat er een golfbaan omgetoverd gaat worden tot camping, dus zou niet weten waarom het fake zou zijnquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:51 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het zou een tijdelijke camping op de golfbaan zijn..Zou ook zomaar fake kunnen zijn, maar dan hebben ze er wel veel tijd in gestoken!
Het is mij bekend dat (een deel van) de golfbaan zou worden gebruikt als camping. Dacht daarom eerst ook dat de website echt was, maar de algemene voorwaarden lijken te verraden dat het toch om een fake site gaat....quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tijd geleden al bekend geworden dat er een golfbaan omgetoverd gaat worden tot camping, dus zou niet weten waarom het fake zou zijn
Aangezien het in dit topic af en toe een beetje rommelt wil ik deze post even aangrijpen om het eea te verduidelijken. Als het zo is dat iemand zich steeds vervelend gedraagt vernemen we dat het liefst uitsluitend via een TR, in FB of via een DM. We moeten ervoor waken dat we niet op de man (blijven) spelen, ongeacht wie er nou begonnen is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:51 schreef Pumpalov het volgende:
Je bent al maanden bezig om dit topic finaal te verzieken, iedereen buiten die halve gek die je als medestander hebt ziet dat. Gelukkig verlies je keer op keer terrein en ben je meer en meer op zoek naar de laatste strohalmpjes. Het zal mij deugd doen wanneer er niets meer voor je over is om te zuigen en we jouw username hier nooit weer zien (het gaat je immers om het afgeven, niet om de race).
de camping staat er ook gewoon bij in de agenda van het organiserende bedrijf en Schaaf levert vaker dergelijke dingen en zal gecontracteerd zijn voor de beveiliging en het beheer. Zo gek vind ik het nietquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:53 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het is mij bekend dat (een deel van) de golfbaan zou worden gebruikt als camping. Dacht daarom eerst ook dat de website echt was, maar de algemene voorwaarden lijken te verraden dat het toch om een fake site gaat....
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen!quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de camping staat er ook gewoon bij in de agenda van het organiserende bedrijf en Schaaf levert vaker dergelijke dingen en zal gecontracteerd zijn voor de beveiliging en het beheer. Zo gek vind ik het niet
Ik verhuur mijn tuin voor 100 euro per nacht.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
Ik twijfel nog enigszins aan de echtheid, maar wat wel te gek is, zijn de prijzen!
650,= euro voor een plek voor 2-persoonstent voor 4 nachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |