abonnement Unibet Coolblue
pi_189432183


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_189432572
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik deze cijfers moet geloven zou het geen probleem moeten zijn om die 50K terug te betalen over de tijd. Ik begrijp niet waarom deze 50k geleend moet worden trouwens, Zou men toch zelf moeten kunnen financieren.
Hmmm, zijn kortlopende schulden zijn erg opgelopen. Hij is zeer scherp gefinancierd met KVV. Het eigen vemogen zit vooral in de vaste activa.

Een hypotheekje had hier voor de hand gelegen. Denk dat ik m bescheiden mee ga nemen.
Pecunia non olet
pi_189432647
Ik heb de hovenier inmiddels ook toegevoegd. Dit zijn de pareltjes, helaas iets minder glans door de zuinige rente maar ja. Gelukkig ben ik 'diamant' *O*
Pecunia non olet
pi_189432827
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:22 schreef obligataire het volgende:
Ik heb de hovenier inmiddels ook toegevoegd. Dit zijn de pareltjes, helaas iets minder glans door de zuinige rente maar ja. Gelukkig ben ik 'diamant' *O*
Eveneens meegenomen. Bedankt voor het belletje naar de ondernemer.
pi_189433001
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Eveneens meegenomen. Bedankt voor het belletje naar de ondernemer.
Ha Ha , Nu 90%. Mijn voorspelling gaat uitkomen dat dit project van de hovenier vol zit voor zijn officiële start!
pi_189433095
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:33 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij SiG:

Aelbrechtskade 19 C-01 te Rotterdam. Dit project gaat live op 16 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze bovenwoning/appartement op 1e verdieping met balkon en studio op 3e verdieping.

https://investeren.sameni(...)htskade-19-c-live-xx

Als ik zo het aanzicht van de panden bekijk zit er nog al wat achterstallig buitenschilderwerk aan met hier en daar wat houtrot. Veel te groot verschil woz en taxatiewaarde. Die ga ik niet eens verder lezen.
pi_189433863
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:47 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin:

JackRabbit
¤ 250.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/jackrabbit/
Leuk dat er een negatieve hypotheekverklaring is maar zonder recht op hypotheek (blokkerende eerste hypotheek) heb je wel dus niet veel aan die overwaarde.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_189434068
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ha Ha , Nu 90%. Mijn voorspelling gaat uitkomen dat dit project van de hovenier vol zit voor zijn officiële start!
En vol
pi_189435303
Vraagje. Steken jullie nog energie in KOM om te vragen naar updates van de talrijke projecten waar het al maanden stil blijft bij de updates? Of beschouwen jullie KOM als een harde leerschool en is elke betaling die nog volgt een pure onverwachte meevaller.
pi_189435331
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:48 schreef mike79_n het volgende:
Vraagje. Steken jullie nog energie in KOM om te vragen naar updates van de talrijke projecten waar het al maanden stil blijft bij de updates? Of beschouwen jullie KOM als een harde leerschool en is elke betaling die nog volgt een pure onverwachte meevaller.
Dat laatste. Waardeloos bedrijf.
pi_189438768
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:48 schreef mike79_n het volgende:
Vraagje. Steken jullie nog energie in KOM om te vragen naar updates van de talrijke projecten waar het al maanden stil blijft bij de updates? Of beschouwen jullie KOM als een harde leerschool en is elke betaling die nog volgt een pure onverwachte meevaller.
Hoe eerder ik van KOM af ben hoe beter.
Op mijn e-mails komt helaas zelden een reactie, dus ja, dan stop je ook maar met vragen...
pi_189440393
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:18 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe eerder ik van KOM af ben hoe beter.
Op mijn e-mails komt helaas zelden een reactie, dus ja, dan stop je ook maar met vragen...
Ik heb dezelfde ervaring. Ook over mijn mail over de nieuwe algemene voorwaarden heb ik geen reactie gekregen.
pi_189441641
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik zo het aanzicht van de panden bekijk zit er nog al wat achterstallig buitenschilderwerk aan met hier en daar wat houtrot. Veel te groot verschil woz en taxatiewaarde. Die ga ik niet eens verder lezen.
Ilias, gaat mij te snel, in rap tempo veel pandjes, als het goed gaat, gaat het goed, en is het een smart guy, credits daarvoor.
pi_189441872
Er worden weer grote bedragen bij SiG ingelegd. Berfloplein Hengelo stond dit weekend nog op 58% en nu op 92%. Ook de nieuwbouwwoning van Harrie heeft een stap gemaakt van 65% naar 100%.
pi_189442526
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:28 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]
Jack Rabbit

Leuk dat er een negatieve hypotheekverklaring is maar zonder recht op hypotheek (blokkerende eerste hypotheek) heb je wel dus niet veel aan die overwaarde.
Ik vind de dames ook wel erg jong, om dan al zoveel schuld en verantwoordelijkheid op zich te nemen. Pa is wel in de buurt, maar toch. Dat verlies in 2018 zit me ook niet lekker.
Pecunia non olet
pi_189442557
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:41 schreef peterc het volgende:

[..]

Ilias, gaat mij te snel, in rap tempo veel pandjes, als het goed gaat, gaat het goed, en is het een smart guy, credits daarvoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_189442774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij iets te snel door de bocht, deze route, maar als hij structureel aan elke pandje een paar (zeg 2,5 -5k) per jaar weet over te houden, doe je het niet slecht een geeft het een aardige suppletie op je inkomen. Mocht je wat ¤ krapte hebben, gooi je er een in de verkoop, hij is makelaar, met het verschil aankoop-verkoop waardestijging over een paar jaar zit het wel goed. Een goed modelleke, maar niet geheel mijn ding. Dus laat Ilias lekker zijn gang gaan, zonder de ¤ van deze persoon
pi_189443793
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:17 schreef peterc het volgende:

[..]

Voor mij iets te snel door de bocht, deze route, maar als hij structureel aan elke pandje een paar (zeg 2,5 -5k) per jaar weet over te houden, doe je het niet slecht een geeft het een aardige suppletie op je inkomen. Mocht je wat ¤ krapte hebben, gooi je er een in de verkoop, hij is makelaar, met het verschil aankoop-verkoop waardestijging over een paar jaar zit het wel goed. Een goed modelleke, maar niet geheel mijn ding. Dus laat Ilias lekker zijn gang gaan, zonder de ¤ van deze persoon
Een goed model inderdaad, zolang de woningprijzen niet gaan dalen en hij geen leegstand krijgt in zijn pandjes. 800 euro all in voor een 'studio' (dus 1 ruime kamer), blijven mensen zo gek om dit te betalen. Daar had je nog niet zo lang geleden een hele woning voor elders in het land.

Zelfs schijf 1 is in dit geval niet vrij van risico lijkt me.
Pecunia non olet
pi_189444463
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:17 schreef peterc het volgende:

[..]

Voor mij iets te snel door de bocht, deze route, maar als hij structureel aan elke pandje een paar (zeg 2,5 -5k) per jaar weet over te houden, doe je het niet slecht een geeft het een aardige suppletie op je inkomen. Mocht je wat ¤ krapte hebben, gooi je er een in de verkoop, hij is makelaar, met het verschil aankoop-verkoop waardestijging over een paar jaar zit het wel goed. Een goed modelleke, maar niet geheel mijn ding. Dus laat Ilias lekker zijn gang gaan, zonder de ¤ van deze persoon
Meneer Gary is ook zo'n gevalletje.
pi_189446145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zie trouwens net dat de eerste Collin lening met 1 ste hypotheek er 28! dagen over heeft gedaan om vol te lopen. Ben benieuwd hoe lang deze 2 e lening zonder noemenswaardige zekerheden er over doet.
Op de een of andere manier zegt mijn gevoel dat deze door gewijzigde markt omstandigheden(nog lagere rentes als afgelopen jaar op spaarrekeningen met als gevolg veel nieuwe CF investeerders) sneller zal vollopen.
Ik gok vol binnen 1 dag.
Permanento is zelfs binnen 1 uur volgeboekt
pi_189446238
FYI:

Ik heb geprobeerd een FundingCircle DE account aan te maken. Blijkbaar zijn de regels sinds juni/juli aangepast en controleren ze strenger. Je moet (net als in UK/NL) wonen in Duitsland.

Mijn Nederlandse Paspoort + Bank afschrift (met Nederlands adres) werkten niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189447325
• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de J.M. de Muinck Keizerlaan 27 te Utrecht. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze hoekwoning met zelfstandige praktijk-/kantoorruimte. De aan te kopen woning met bedrijfsruimte is gelegen nabij de Vecht, op fietsafstand van de stad Utrecht

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zeven Bosjes 132 te Almelo. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze tussenwoning met 3 slaapkamers, berging met overkapping. De Zeven Bosjes betreft een keurige woning in een nette en rustige buurt in Almelo.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Curacaolaan 14 te Vlaardingen. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in dit appartement op 2e verdieping met berging in de onderbouw.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-Charlois.
pi_189447758
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:48 schreef mike79_n het volgende:
Vraagje. Steken jullie nog energie in KOM om te vragen naar updates van de talrijke projecten waar het al maanden stil blijft bij de updates? Of beschouwen jullie KOM als een harde leerschool en is elke betaling die nog volgt een pure onverwachte meevaller.
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:49 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dat laatste. Waardeloos bedrijf.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:18 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe eerder ik van KOM af ben hoe beter.
Op mijn e-mails komt helaas zelden een reactie, dus ja, dan stop je ook maar met vragen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 05:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde ervaring. Ook over mijn mail over de nieuwe algemene voorwaarden heb ik geen reactie gekregen.
Ook ik onderschrijf alle negatieve opmerkingen m.b.t. KoM. O.a. om die redenen ben ik ook al medio december 2016 gestopt met investeren via KoM.

Ik heb overigens wel (snel) meerdere malen per mail een reactie gekregen m.b.t. mijn klacht over de nieuwe voorwaarden en het niet meer toegankelijk zijn en kunnen inzien van
reacties bij projecten waarin ik in het verleden heb geïnvesteerd (terwijl deze een onderdeel zijn van de pitch aangezien er in deze reacties namelijk toelichtingen zijn gegeven en
toezeggingen zijn gedaan door zowel KoM als de geldnemers en derhalve zijn de
reacties dus een cruciaal en essentieel onderdeel van de pitch en de verstrekte leningen).

Aan niets zeggende reacties van KoM heb ik natuurlijk weinig en uiteindelijk werd ik ook nog afgewimpeld. Vervolgens heb ik een officiële klacht ingediend.

KoM heeft toen alsnog alle reacties van de projecten waarin ik heb geïnvesteerd op een rijtje gezet en dit aan mij verstrekt. Dit is een totaal document geworden van meer dan 80 pagina’s.

Voor mij is deze vraag dus naar tevredenheid opgelost. Helaas is er nog een lange weg te gaan (januari 2023) voordat mijn laatste projecten bij KoM volledig zijn afgelost.
pi_189447812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:43 schreef KrekelJapie het volgende:
• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de J.M. de Muinck Keizerlaan 27 te Utrecht. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze hoekwoning met zelfstandige praktijk-/kantoorruimte. De aan te kopen woning met bedrijfsruimte is gelegen nabij de Vecht, op fietsafstand van de stad Utrecht

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zeven Bosjes 132 te Almelo. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze tussenwoning met 3 slaapkamers, berging met overkapping. De Zeven Bosjes betreft een keurige woning in een nette en rustige buurt in Almelo.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Curacaolaan 14 te Vlaardingen. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in dit appartement op 2e verdieping met berging in de onderbouw.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-Charlois.
Nou, nou,
vier projecten in een keer. Een nieuwe pijlpaal voor SiG.

Project in Utrecht en Almelo zijn momenteel alleen niet in te zien (zeker een dagje te vroeg verzonden ;) )

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 15-10-2019 16:10:09 ]
pi_189447981
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:02 schreef Horsemen het volgende:
KoM heeft toen alsnog alle reacties van de projecten waarin ik heb geïnvesteerd op een rijtje gezet en dit aan mij verstrekt. Dit is een totaal document geworden van meer dan 80 pagina’s.

Voor mij is deze vraag dus naar tevredenheid opgelost. Helaas is er nog een lange weg te gaan (januari 2023) voordat mijn laatste projecten bij KoM volledig zijn afgelost.
Als ze de reacties nu via een update voor elk project hadden verstuurd, dan had elke investeerder de relevante informatie reeds ontvangen. Nu is het voor 1 investeerder geregeld. Iedereen moet blijkbaar afzonderlijk een klacht indienen om de juiste informatie te krijgen...
pi_189448062
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als ze de reacties nu via een update voor elk project hadden verstuurd, dan had elke investeerder de relevante informatie reeds ontvangen. Nu is het voor 1 investeerder geregeld. Iedereen moet blijkbaar afzonderlijk een klacht indienen om de juiste informatie te krijgen...
Zeker waar.

Het blijft natuurlijk KoM. Ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat de information van bestaande (oude projecten) gewoon beschikbaar bleef voor investeerders die de nieuwe voorwaarden niet accepteren. Nu geeft dit heel veel werk als investeerders er om vragen. Vermoedelijk zijn dit er overigens niet zo veel denk ik aangezien de meeste investeerders het helemaal niet doorhebben.
pi_189448075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als ze de reacties nu via een update voor elk project hadden verstuurd, dan had elke investeerder de relevante informatie reeds ontvangen. Nu is het voor 1 investeerder geregeld. Iedereen moet blijkbaar afzonderlijk een klacht indienen om de juiste informatie te krijgen...
Ontmoedigingsbeleid... leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker willen ze het niet maken.
De borgsteller van de Dj'ende kapper van KOM is overigens ook gestopt met betalen.
Maar weer eens een mail aan wagen.
pi_189448145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:43 schreef KrekelJapie het volgende:
• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de J.M. de Muinck Keizerlaan 27 te Utrecht. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze hoekwoning met zelfstandige praktijk-/kantoorruimte. De aan te kopen woning met bedrijfsruimte is gelegen nabij de Vecht, op fietsafstand van de stad Utrecht

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zeven Bosjes 132 te Almelo. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze tussenwoning met 3 slaapkamers, berging met overkapping. De Zeven Bosjes betreft een keurige woning in een nette en rustige buurt in Almelo.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Curacaolaan 14 te Vlaardingen. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in dit appartement op 2e verdieping met berging in de onderbouw.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-Charlois.
Ze gaan de grenzen opzoeken met 4.1 en 4.0% in schijf 1a?
pi_189448225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:28 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ze gaan de grenzen opzoeken met 4.1 en 4.0% in schijf 1a?
Dat hebben ze al eerder gedaan bij kort lopende projecten zoals deze twee. Ik laat ze beide ook lopen aangezien de rente voor mij te laag is. De ervaring leert echter dat de kort lopende projecten in no time vol zitten.
pi_189448254
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker waar.

Het blijft natuurlijk KoM. Ze hadden er gewoon voor moeten zorgen dat de information van bestaande (oude projecten) gewoon beschikbaar bleef voor investeerders die de nieuwe voorwaarden niet accepteren. Nu geeft dit heel veel werk als investeerders er om vragen. Vermoedelijk zijn dit er overigens niet zo veel denk ik aangezien de meeste investeerders het helemaal niet doorhebben.
Respect voor je volhardendheid.
Ik had er geen zin in om het allemaal te gaan vragen en uitzoeken dus nieuwe voorwaarde toch maar geaccepteerd.
Krijg jij nou van KOM dan ook steeds weer nieuwe papieren als er bij een project een reactie van een investeerder wordt geplaatst?
Het ging er mij om dat ik zelf kon reageren maar wilde toch ook wel weten wat investeerders opschreven, te melden hadden, soms staat er ook een reactie van de geldlener tussen de reacties.
pi_189448416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:36 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Respect voor je volhardendheid.
Ik had er geen zin in om het allemaal te gaan vragen en uitzoeken dus nieuwe voorwaarde toch maar geaccepteerd.
Krijg jij nou van KOM dan ook steeds weer nieuwe papieren als er bij een project een reactie van een investeerder wordt geplaatst?
Het ging er mij om dat ik zelf kon reageren maar wilde toch ook wel weten wat investeerders opschreven, te melden hadden, soms staat er ook een reactie van de geldlener tussen de reacties.
Wat betreft de “volhardendheid”. Als ik bij welk platform dan ook een vraag stel dan ga ik er van uit dat ik netjes een reactie krijg. Zo niet dan blijf ik die herhalen en als dat niet zou helpen zal ik alle stappen ondernemen om de onderste steen boven te krijgen. Als ik A zeg zal ik B zeggen.

KoM heeft aangegeven dat er bij deze lopende projecten geen nieuwe reacties meer komen. Als de geldnemer iets wil plaatsen zal dit als update verschijnen en die kan je ook lezen als je de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 15-10-2019 18:02:34 ]
pi_189450562
Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-

SamenInGeld gaat uit van een huuropbrengst van ¤ 1.000,- per maand.

Uitspraak huurcommissie:
https://www.huurcommissie.nl/data/or_files/ZKN-2015-009373.pdf
Conclusie 2016: 500 euro/ maand is teveel

Zal het eens navragen bij SIG
pi_189451026
Iemand vandaag de maandrapportage van FundingCircle al ontvangen ?
pi_189451370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:18 schreef chesstiger het volgende:
Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-

SamenInGeld gaat uit van een huuropbrengst van ¤ 1.000,- per maand.

Uitspraak huurcommissie:
https://www.huurcommissie.nl/data/or_files/ZKN-2015-009373.pdf
Conclusie 2016: 500 euro/ maand is teveel

Zal het eens navragen bij SIG
Ik heb hier al eens eerder betoogd dat de door de SIG klanten beoogde huuropbrengsten te rooskleurig zijn. Naar verwachting wordt het binnenkort verplicht dat particuliere huisjesmelkers hun huurders actief moeten informeren over de mogelijkheid om de huurprijs te laten controleren door de huurcommisiie.
pi_189452367
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:29 schreef PON het volgende: [..] wat mij een beetje zorgen baart is dat de 1ste Hypotheek + 2de Hypotheek ongeveer net zoveel is als de WOZ.... Waar is dat geld in geïnvesteerd?
(project Elb* Sp*rt) Zou ik ook wel willen weten. Ook toevallig dat het restant lening precies gelijk is aan de inschrijving. Dat impliceert dat beide aflossingsvrij zijn (of pas net afgesloten, maar dat zou wel heel toevallig zijn) en is ook niet zo'n goed teken lijkt me, omdat iemand normaal toch graag wat aan hypotheek zou moeten willen aflossen (of anders straks met een probleem zit). Zo is in ieder geval niet te verwachten dat er nog veel overwaarde gaat ontstaan door aflossing, hooguit door waardestijging. Jammer, want het is verder ook wel een sympathiek project.
pi_189456575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 05:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde ervaring. Ook over mijn mail over de nieuwe algemene voorwaarden heb ik geen reactie gekregen.
Ik heb ook geen reactie gekregen op mijn email over de nieuwe algemene voorwaarden. Ben benieuwd of die nog komt.
pi_189457490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:26 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen reactie gekregen op mijn email over de nieuwe algemene voorwaarden. Ben benieuwd of die nog komt.
Die komt niet meer.
pi_189458218
Eigenlijk zouden we alle KOM-opmerkingen op dit forum moeten bundelen en toesturen. Denk Dat we dan boven de 80 A4 komen. |:(
pi_189458553
Ik was blij verrast dat het eerste project waar ik in had geinvesteerd, welke ook failliet was gegaan, toch een leuk staartje krijgt.
Er is een betaalafspraak gemaakt en de eindbedragen komen toch binnen. Het bericht van GVE is echter niet helemaal duidelijk (krijg ik nou de rest van m'n investering terug met de rente of niet?)
Maar ik ben allang blij dat het verlies toch minder wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189458645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:41 schreef athlonkmf het volgende:
Ik was blij verrast dat het eerste project waar ik in had geinvesteerd, welke ook failliet was gegaan, toch een leuk staartje krijgt.
Er is een betaalafspraak gemaakt en de eindbedragen komen toch binnen. Het bericht van GVE is echter niet helemaal duidelijk (krijg ik nou de rest van m'n investering terug met de rente of niet?)
Maar ik ben allang blij dat het verlies toch minder wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finale kwijting, dus waarschijnlijk zonder al te veel rente
pi_189459421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:18 schreef chesstiger het volgende:
SamenInGeld gaat uit van een huuropbrengst van ¤ 1.000,- per maand.

Uitspraak huurcommissie:
https://www.huurcommissie.nl/data/or_files/ZKN-2015-009373.pdf
Conclusie 2016: 500 euro/ maand is teveel

Zal het eens navragen bij SIG
Hij zit nu natuurlijk wel boven de liberalisatiegrens, dus de huurcommisie kan nu niet veel meer doen tegen een te hoge huur.
pi_189459768
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Hij zit nu natuurlijk wel boven de liberalisatiegrens, dus de huurcommisie kan nu niet veel meer doen tegen een te hoge huur.
Dat kan dus wel, mits het appartement de ondergrens van de punten voor de liberalisatie grens niet haalt.
pi_189460651
Dan is dat pas veranderd zeker, want in januari 2018 geldde dat nog niet:

quote:
Een voorstel van de SP, GroenLinks en de PvdA om de Huurcommissie open te stellen voor huurders in de vrije sector kreeg 30 januari niet genoeg steun in de Tweede Kamer. Huurders in de vrije sector kunnen niet naar de Huurcommissie met een geschil over onderhoud of te hoge servicekosten.
pi_189460722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:06 schreef Red_arrow het volgende:
Dan is dat pas veranderd zeker, want in januari 2018 geldde dat nog niet:
[..]

Vrije sector kan idd niet naar de huurcommissie.
Ze kunnen echter wel naar de huurcommissie als de woning in beginsel al een "puntenwoning" is en dus nooit aangeboden zou mogen worden in de vrije sector.
pi_189460770
Ah ok duidelijk.

Ik heb even gekeken of deze woning een energieprestatie index beschikbaar is, maar dat is niet, energielabel is nog voorlopig en G. Zonder energieprestatie index blijft worden gerekend met G met de punten.

Misschien was de woning flink gerenoveerd i.c.m. de hogere WOZ wat de hogere huurprijs zou rechtvaardigen. Maar daar is dus niets van terug te vinden.
pi_189461393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:10 schreef impact9 het volgende:

[..]

Vrije sector kan idd niet naar de huurcommissie.
Ze kunnen echter wel naar de huurcommissie als de woning in beginsel al een "puntenwoning" is en dus nooit aangeboden zou mogen worden in de vrije sector.
Ligt nog genuanceerder: dit kan alleen in de eerste 6 maanden. In de eerste 6 maanden kan een huurder van een vrije sector woning dus naar de huurcommissie om deze als sociale huur (met dito lagere huur) te laten kwalificeren, op basis van de punten (die afhangen van de grootte en andere kwaliteitsaspecten van de woning)

[ Bericht 3% gewijzigd door PON op 16-10-2019 11:49:22 (aanvulling) ]
pi_189461433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Iemand vandaag de maandrapportage van FundingCircle al ontvangen ?
Inmiddels navraag gedaan bij FnC en de mail alsnog ontvangen.
pi_189461663
ik nog niet. moet je tegenwoordig bellen om die te krijgen?

er gaan bij mij wart alarmbellen af:
Broekema weg.
Vrijwel geen nieuwe projecten meer.
Updates te laat.
pi_189461695
@ SIG Zuidhoek, wellicht niet heel relevant, maar tot enkele weken geleden voor mijzelf op zoek geweest naar een leuke woning. Ook Zuidhoek bezocht. Nog nooit zo snel voorbijgefietst... Wat een treurnis daar. Ik denk dat de woz waarde de echte waarde van de woning beter beschrijft dan de waarde in vrije verkoop.

Enige tijd geleden nog een tussenstand opgevraagd bij GVE inzake 17663 | Wav-E

Geachte heer *,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp niet zo goed welke overeenkomst er nieuw moet worden gemaakt want er is er volgens mij toch al 1 vanuit de funding (en waarom de moeite als je dit jaar van plan bent om af te lossen, vage boel daar..)?

Heeft iemand een laatste stavaza omtrent Collin Zorg Vastgoed Management ? Volgens mij zou deze ergens in deze tijd toch worden overgenomen en dus worden afgelost?
pi_189461708
Toeval?
FNC update mail komt nu binnen
_O-
pi_189461721
update FNC:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189461754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef bleyenburg het volgende:
ik nog niet. moet je tegenwoordig bellen om die te krijgen?

er gaan bij mij wart alarmbellen af:
Broekema weg.
Vrijwel geen nieuwe projecten meer.
Updates te laat.
Eens.
Mail zojuist ontvangen. Was de incassopartner altijd al Arvato?
pi_189461804
Update FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189462028
[1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
Openstaand 100%
De leningnemer is fijn met vakantie en doet u de hartelijke groeten.
_O- _O-
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:27:12 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189462092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
Openstaand 100%
De leningnemer is fijn met vakantie en doet u de hartelijke groeten.
_O- _O-
_O-
pi_189462705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:13 schreef Red_arrow het volgende:

Misschien was de woning flink gerenoveerd i.c.m. de hogere WOZ wat de hogere huurprijs zou rechtvaardigen. Maar daar is dus niets van terug te vinden.
De invloed van de woz waarde op de huurpijs gaat flink beperkt worden.
Het kabinet en de lokale overheden doen er van alles aan om het particuliere huisjesmelken te stoppen/beperken.
Huisjesmelken met geleend geld (bijv. via crowdfunding) wordt zeer onaantrekkelijk, omdat de schuld niet meer van het vermogen mag worden afgetrokken én omdat de huuropbrengsten onder het hoge rendementsheffing-tarief gaan vallen....
Zie dit leuk voorbeeldje waaruit blijkt dat een huisjesmelker 30x (!) meer box3 belasting gaat betalen voor zijn verhuurde etage/pandje.
Dit zal voor veel huisjesmelkers einde oefening betekenen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:08:46 #59
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_189462851
B

[1%CB] Trailers Transport Noorwegen
Openstaand: 73%
Onderneming is failliet verklaard op d.d. 24-09-2019. Wij zullen onze vordering ter verificatie indienen bij de curator en verdere juridische stappen in dit dossier nauwgezet voor u volgen. Bij de volgende update hopen wij u hierover meer te kunnen informeren.
pi_189463183
Leren tassen kapitaal op maat
pi_189463858
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:52 schreef PON het volgende:
FYI:

Ik heb geprobeerd een FundingCircle DE account aan te maken. Blijkbaar zijn de regels sinds juni/juli aangepast en controleren ze strenger. Je moet (net als in UK/NL) wonen in Duitsland.

Mijn Nederlandse Paspoort + Bank afschrift (met Nederlands adres) werkten niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ontving dezelfde mail. Dus we gaan met zijn allen steeds internationaler denken, maar voor crowdfunding gaan we steeds meer binnen de landsgrenzen denken, zelfs binnen de EU.
pi_189464279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:54 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik ontving dezelfde mail. Dus we gaan met zijn allen steeds internationaler denken, maar voor crowdfunding gaan we steeds meer binnen de landsgrenzen denken, zelfs binnen de EU.
In veel buitenlanden bestaan dit soort restricties niet. FNC richt zich juist op landen waar die restricties wel bestaan. Voor de rest van de wereld bestaan er internationale crowdfundplatformen.
De Nederlandse overheid kiest er gewoon niet voor om Nederlandse platformen een kans te geven op de internationale markt.
pi_189464334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:14 schreef Benger het volgende:

[..]

In veel buitenlanden bestaan dit soort restricties niet. FNC richt zich juist op landen waar die restricties wel bestaan. Voor de rest van de wereld bestaan er internationale crowdfundplatformen.
De Nederlandse overheid kiest er gewoon niet voor om Nederlandse platformen een kans te geven op de internationale markt.
Lendahand (GB) en Crowd real estate (Duitsland) zijn toch wel in het buitenland actief?
pi_189464391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:02 schreef paardendokter het volgende:

[..]

De invloed van de woz waarde op de huurpijs gaat flink beperkt worden.
Het kabinet en de lokale overheden doen er van alles aan om het particuliere huisjesmelken te stoppen/beperken.
Huisjesmelken met geleend geld (bijv. via crowdfunding) wordt zeer onaantrekkelijk, omdat de schuld niet meer van het vermogen mag worden afgetrokken én omdat de huuropbrengsten onder het hoge rendementsheffing-tarief gaan vallen....
Zie dit leuk voorbeeldje waaruit blijkt dat een huisjesmelker 30x (!) meer box3 belasting gaat betalen voor zijn verhuurde etage/pandje.
Dit zal voor veel huisjesmelkers einde oefening betekenen.
Er van uitgaand dat de betekenis van huisjesmelker een verhuurder is die geen onderhoud doet en zich als slecht verhuurder gedraagt, stoort het mij dat je hier alle verhuurders consequent huisjesmelker noemt. Het is niet nodig om alle verhuurders (waarvan de meesten zeer nette verhuurders zijn) zo te framen en in een kwaad daglicht te zetten.
Je post komt zo erg negatief over en wil je vragen om in het vervolg normale verhuurders gewoon verhuurders te noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 16-10-2019 14:30:29 ]
pi_189464449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lendahand (GB) en Crowd real estate (Duitsland) zijn toch wel in het buitenland actief?
Daar kun je gelijk in hebben. Het was meer een observatie van mijn kant. Mogelijk zijn het wel uitzonderingen die de regel bevestigen.
Lendahand werkt niet met een ontheffing als crowdfundplatform, maar heeft een vergunning. Misschien dat daar een verklaring in zit.
pi_189464598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:02 schreef paardendokter het volgende:

[..]

De invloed van de woz waarde op de huurpijs gaat flink beperkt worden.
Het kabinet en de lokale overheden doen er van alles aan om het particuliere huisjesmelken te stoppen/beperken.
Huisjesmelken met geleend geld (bijv. via crowdfunding) wordt zeer onaantrekkelijk, omdat de schuld niet meer van het vermogen mag worden afgetrokken én omdat de huuropbrengsten onder het hoge rendementsheffing-tarief gaan vallen....
Zie dit leuk voorbeeldje waaruit blijkt dat een huisjesmelker 30x (!) meer box3 belasting gaat betalen voor zijn verhuurde etage/pandje.
Dit zal voor veel huisjesmelkers einde oefening betekenen.
Ik denk dat het zeker niet einde oefening is voor velen, het wordt alleen normaler belast zoals het eigenlijk zou moeten. Inkomsten moeten nou eenmaal belast worden. Ze zullen alleen wat aangemoedigd worden om af te lossen, wat mijn inziens een goede ontwikkeling is, al die 100% gefinancierde (voornamelijk aflossingsvrije) panden van SIG lijken mij niet de bedoeling.
pi_189464661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:30 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik denk dat het zeker niet einde oefening is voor velen, het wordt alleen normaler belast zoals het eigenlijk zou moeten. Inkomsten moeten nou eenmaal belast worden. Ze zullen alleen wat aangemoedigd worden om af te lossen, wat mijn inziens een goede ontwikkeling is, al die 100% gefinancierde (voornamelijk aflossingsvrije) panden van SIG lijken mij niet de bedoeling.
Alleen heeft aflossen juist het effect dat de VRH nog verder zal stijgen. Een stimulans zit er niet echt in. Sterker bij een volgende crisis zal de hoogte van de SIG leningen veelal hoger zijn dan de waarde van het onderpand en hoeft er juist minder VRH betaald te worden.
pi_189464764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef bleyenburg het volgende:
ik nog niet. moet je tegenwoordig bellen om die te krijgen?

er gaan bij mij wart alarmbellen af:
Broekema weg.
Vrijwel geen nieuwe projecten meer.
Updates te laat.
Ik krijg regelmatig de maandrapportage niet, ook niet in mijn spam-box. Dan stuur ik een mail en krijg ik het alsnog.
pi_189464792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Alleen heeft aflossen juist het effect dat de VRH nog verder zal stijgen. Een stimulans zit er niet echt in. Sterker bij een volgende crisis zal de hoogte van de SIG leningen veelal hoger zijn dan de waarde van het onderpand en hoeft er juist minder VRH betaald te worden.
Aflossen van een lening (in box 3) met spaargeld / geld van betaalrekening (uit box 3) zal inderdaad de belasting op vermogen verhogen. Deze maatregelen bevorderen aflossen dus inderdaad niet.

Waar deze wijzigingen op het belastingstelsel voor box 3 heffing vooral voor zorgen, is dat de kosten van een verhuurder 3 a 5 duizend euro per jaar hoger zijn. En deze kosten zal hij mogelijk op de huurder verhalen dmv een hogere huur.
pi_189464802
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig de maandrapportage niet, ook niet in mijn spam-box. Dan stuur ik een mail en krijg ik het alsnog.
#metoo

------------------
Voorfinanciering uitzendprojecten:
Wij hebben loonbeslag gelegd bij een mogelijke werkgever van de Borg, echter verzuimt de werkgever de deurwaarder inzake het gelegde beslag te informeren. Wij weten ook waarom, de werkgever is namelijk een familielid van de kredietnemer. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om de mogelijkheden voor andere executiemaatregelen te onderzoeken
------------------
Stucadoors:
Inmiddels heeft de deurwaarder van de bank een derdenverklaring mogen ontvangen, waaruit blijkt dat ons beslag doel heeft getroffen. Er valt een bedrag van ¤ 2.401,75 ^O^ onder het gelegde beslag. De deurwaarder heeft de bank gevraagd om dit bedrag naar hen over te boeken.
------------------
Groei Manege:
Wij hebben afgelopen maand contact gehad met de kredietnemer. De belastingdienst heeft nog steeds maximaal loonbeslag op het inkomen van de vennoten lopen. De kredietnemers zijn een mediationtraject gestart met de belastingdienst en zijn nog in gesprek, maar hopen er uiteindelijk uit te kunnen komen. Als zij een schikking weten te bereiken met de belastingdienst, dan kunnen ze over twee/drie jaar weer beginnen met aflossingen aan andere schuldeisers, waaronder ook Funding Circle. Vooralsnog is er dus geen ruimte aan een aflossing aan ons en dit zal nog wel zo blijven.
------------------

[ Bericht 23% gewijzigd door KrekelJapie op 16-10-2019 14:54:16 ]
pi_189464999
Dat er geen stimulans inzit klopt, maar als de huizenprijzen gaan zakken dan krijgen de mensen die 5 jaar rentevast aflossingsvrij gefinancieerd hebben vermoedelijk geen nieuwe financiering en zullen ze iets moeten aanpassen (eigen geld bijleggen of wat verkopen) om de financiering wel rond te krijgen.

De inkomsten uit priveverhuur van vastgoed gaan zakken, dat staat vast als de plannen doorgaan, maar dat vind ik niet gek. Ik persoonlijk vind een belasting van 33% op een beoogt rendement van 5,33% niet schokkend. Het is natuurlijk ook te mooi dat je maar 1,2% belasting betaalt over de WOZ waarde en ondertussen de huurinkomsten onbelast zijn.
pi_189465138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:50 schreef Red_arrow het volgende:
Dat er geen stimulans inzit klopt, maar als de huizenprijzen gaan zakken dan krijgen de mensen die 5 jaar rentevast aflossingsvrij gefinancieerd hebben vermoedelijk geen nieuwe financiering en zullen ze iets moeten aanpassen (eigen geld bijleggen of wat verkopen) om de financiering wel rond te krijgen.

De inkomsten uit priveverhuur van vastgoed gaan zakken, dat staat vast als de plannen doorgaan, maar dat vind ik niet gek. Ik persoonlijk vind een belasting van 33% op een beoogt rendement van 5,33% niet schokkend. Het is natuurlijk ook te mooi dat je maar 1,2% belasting betaalt over de WOZ waarde en ondertussen de huurinkomsten onbelast zijn.
Deels met je eens, echter ben ik van mening dat de overheid ook in deze zaak weer onbetrouwbaar is gebleken.
Men neemt beslissingen op basis van huidige regelgeving (BPM vrijstelling, bijtelling, wet hillen/aflossen, HRA, investeren in box 3 enz enz)
Als je dit wil gaan veranderen moet je dit mi zeer langzaam gaan (faseren) omdat dit grote consequenties kan hebben.
pi_189465290
We zullen wel zien hoe het loopt, de wet is nog niet goedgekeurd volgens mij. Ik hoop ook dat ze de invoering wat remmen (eventueel ook de overdrachtsbelasting verhogen op beleggingspanden) zodat de huidige beleggers er iets minder (snel) door geraakt worden.
pi_189465302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Aflossen van een lening (in box 3) met spaargeld / geld van betaalrekening (uit box 3) zal inderdaad de belasting op vermogen verhogen. Deze maatregelen bevorderen aflossen dus inderdaad niet.

Waar deze wijzigingen op het belastingstelsel voor box 3 heffing vooral voor zorgen, is dat de kosten van een verhuurder 3 a 5 duizend euro per jaar hoger zijn. En deze kosten zal hij mogelijk op de huurder verhalen dmv een hogere huur.
Er zijn voldoende manieren om deze extra kosten te omzeilen. Ik verwacht niet dat dit veel gevolgen zal hebben. Hooguit een paar honderd Euro per jaar voor een extra rechtspersoon en wat meer werk voor een slimme boekhouder.
pi_189465881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:43 schreef KrekelJapie het volgende:
• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de J.M. de Muinck Keizerlaan 27 te Utrecht. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze hoekwoning met zelfstandige praktijk-/kantoorruimte. De aan te kopen woning met bedrijfsruimte is gelegen nabij de Vecht, op fietsafstand van de stad Utrecht

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zeven Bosjes 132 te Almelo. Dit project gaat live op 18 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze tussenwoning met 3 slaapkamers, berging met overkapping. De Zeven Bosjes betreft een keurige woning in een nette en rustige buurt in Almelo.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Curacaolaan 14 te Vlaardingen. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in dit appartement op 2e verdieping met berging in de onderbouw.

• Vandaag kondigen wij een nieuw project aan op de Zuidhoek 284 B te Rotterdam. Dit project gaat live op 17 oktober 2019 om 15.30 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden in deze benedenwoning met tuin en berging gelegen in de wijk Oud-Charlois.
Nu allemaal zichtbaar
pi_189466515
Voor de liefhebber, Collin Direct: Collect & Legal Service Group B.V. staat open.
pi_189466760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:00 schreef W1241302 het volgende:
Voor de liefhebber, Collin Direct: Collect & Legal Service Group B.V. staat open.
Tnx, bescheiden meegenomen. Zijn current ratio is < 1, anders had ik méér ingelegd.
Pecunia non olet
pi_189468123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx, bescheiden meegenomen. Zijn current ratio is < 1, anders had ik méér ingelegd.
een incassobureau onder leiding van meneer Gubbels. Dat zou goed moeten komen. o|O
pi_189468534
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 07:54 schreef Jaco078 het volgende:
Eigenlijk zouden we alle KOM-opmerkingen op dit forum moeten bundelen en toesturen. Denk Dat we dan boven de 80 A4 komen. |:(
Soms krijg ik zin om uit principe een klacht bij Kifid in te dienen. Ben wel benieuwd hoe die procedure werkt.
pi_189468680
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:01 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Soms krijg ik zin om uit principe een klacht bij Kifid in te dienen. Ben wel benieuwd hoe die procedure werkt.
Duurde bij mij zo lang, dat ik de klacht weer heb ingetrokken. Was in de tussentijd meerdere zaken gebeurd waardoor de commissie er nooit uit zou komen.
quote:
In de afgelopen maanden had ik helaas geen tijd om uw klacht over Kapitaal op Maat met u te bespreken. Na mijn vakantie (ik ben vanaf 26 augustus weer op kantoor) maak ik daar graag tijd voor. Op welke dag en tijd komt uit dat ik u bel? Ik heb ’s middags na 14.00 uur meestal wel tijd voor een telefoongesprek.
Dit was 15 maanden na indiening klacht
pi_189469162
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Duurde bij mij zo lang, dat ik de klacht weer heb ingetrokken. Was in de tussentijd meerdere zaken gebeurd waardoor de commissie er nooit uit zou komen.
[..]

Dit was 15 maanden na indiening klacht
Kifid en Afm regels: allemaal weinig doeltreffend qua bescherming en regulering wat mij betreft.
Zelf kritisch selecteren van projecten, en stemmen met de voeten is naast spreiding wat mij betreft het belangrijkste.
pi_189470504
alweer 2 nieuwe projecten bij SIG
pi_189470935
Vervroegde aflossing project 18006 bij GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189471566
En een positief bericht voor iedereen die via LAH in de lokale partner Crystal uit Georgië heeft geïnvesteerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel ik mijn lening bij hen graag met een jaar had verlengd.
pi_189471871
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:47 schreef Groepfunder het volgende:
En een positief bericht voor iedereen die via LAH in de lokale partner Crystal uit Georgië heeft geïnvesteerd.

Hoewel ik mijn lening bij hen graag met een jaar had verlengd.
Gelijk maar een negatieve er achteraan dan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189472090
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:39 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Kifid en Afm regels: allemaal weinig doeltreffend qua bescherming en regulering wat mij betreft.
Zelf kritisch selecteren van projecten, en stemmen met de voeten is naast spreiding wat mij betreft het belangrijkste.
Ik zie het als een alternatieve manier van geschilbeslechting. Er zitten hele sterke rechters in, zelfs raadsheren van de hoge raad. Maar als je je als consument niet gehoord voelt gaat het het hele doel voorbij.
pi_189477669
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:02 schreef bleyenburg het volgende:
Toeval?
FNC update mail komt nu binnen
_O-
hmm hier nog niets...
pi_189477685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:06 schreef jsuijker het volgende:

[..]

hmm hier nog niets...
Ik merk dat er vaker problemen zijn waardoor de mails niet verstuurd worden. Stuur een mailtje naar Brian Chow of Savannah van Lit en je krijgt het nagestuurd. Het vragen om de update zou eigenlijk niet hoeven, maar ja elk platform heeft verbeterpunten.
pi_189478686
Zorgwoning collin direct
pi_189478729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Zorgwoning collin direct
Foutje in de pitch? Is de lening nu 40 of 50K?
pi_189478811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Foutje in de pitch? Is de lening nu 40 of 50K?
Ik denk dat ze de 10.000 zelf inbrengen. Dit had alleen bij de financieringsbehoefte zichtbaar moeten zijn. In de tekst staat wel een eigen inbreng.
pi_189478822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Foutje in de pitch? Is de lening nu 40 of 50K?
Heel veel ruwe aannames in de pitch, o.a. bijna een verdubbeling van de omzet in 2 jaar tijd. Erg optimistisch m.i.

Ik vraag me ook af hoe ze de lange betaaltermijnen van de zorgverzekeraars denken te overbruggen?

Drievoudige HA, volop werk in de zorgbranche, daar valt wel wat te halen als de winkel het niet redt.....
Pecunia non olet
pi_189479955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:54 schreef zeeland6 het volgende:
alweer 2 nieuwe projecten bij SIG
Gezien zowel de wettelijke ontwikkelingen rond de verhuur, het feit dat ik minder vertrouwen heb in het opsplitsen van een huis in hokjes die voor ¤ 700 verhuurd gaan worden en het feit dat ik denk dat de huizenprijzen haar maximum bereikt hebben haak ik bij SIG af. Alleen de woning in Almelo neem ik in overweging in 1A. Ben ik te pessimistisch?
pi_189480664
Kleine lening Arbeidsbemiddeling op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20490
pi_189480740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik merk dat er vaker problemen zijn waardoor de mails niet verstuurd worden. Stuur een mailtje naar Brian Chow of Savannah van Lit en je krijgt het nagestuurd. Het vragen om de update zou eigenlijk niet hoeven, maar ja elk platform heeft verbeterpunten.
Of er zijn geen betalingsachterstanden 😬
pi_189482148
Meuleman V Geldvoorelkaar
Foto's woning

[ Bericht 32% gewijzigd door KrekelJapie op 17-10-2019 14:54:50 ]
pi_189482419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Foutje in de pitch? Is de lening nu 40 of 50K?
Financieringsbehoefte is aangepast naar 40
pi_189482595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef ML45 het volgende:

[..]

Gezien zowel de wettelijke ontwikkelingen rond de verhuur, het feit dat ik minder vertrouwen heb in het opsplitsen van een huis in hokjes die voor ¤ 700 verhuurd gaan worden en het feit dat ik denk dat de huizenprijzen haar maximum bereikt hebben haak ik bij SIG af. Alleen de woning in Almelo neem ik in overweging in 1A. Ben ik te pessimistisch?
Zo denk ik er ook over. Sowieso staat crowdfunding bij mij nu op een laagpitje gezien de rendement-risico verhouding vaak verre van optimaal is. Zal me beperken tot de beste krenten uit de pap en daarnaast meer geld verplaatsen naar mijn index trackers.
pi_189483316
Ter info:
Contact gehad met Collin aangaande Rontgendokters en
Amsterdams Proeflokaal deze week komt er een update t.a.v. de vertraagde betalingen.
pi_189483358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ter info:
Contact gehad met Collin aangaande Rontgendokters en
Amsterdams Proeflokaal deze week komt er een update t.a.v. de vertraagde betalingen.
Is het Amsterdamse proeflokaal nu ook te laat met het betalen van het toegezegde geld? Wat een verrassing...
pi_189483361
Betaling Noe IVM ontvangen
pi_189483449
Meuleman V op GVE.
pi_189483610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:10 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Sowieso staat crowdfunding bij mij nu op een laagpitje gezien de rendement-risico verhouding vaak verre van optimaal is. Zal me beperken tot de beste krenten uit de pap en daarnaast meer geld verplaatsen naar mijn index trackers.
De meest projecten lopen razendsnel vol, er zijn dus blijkbaar veel mensen die er anders over denken. Hebben we hier te maken met het CF-equivalent van goudkoorts: zodra iedereen erover gaat praten en mee gaat doen is het tijd om uit te stappen?

Mijn uitstaand saldo in CF (zonder hypotheek) loopt ook hard terug op het moment. Ik zie weinig geschikte projecten voorbij komen.
pi_189485002
quote:
Wederom een appartement waar ze met een huur van ¤ 1.200 rekenen terwijl wanneer ik de huurprijscheck invul incl. een luxe keuken en badkamer ik op 150 punten zijnde ¤ 764 huur uitkom. Ik ga hier niet in mee.
pi_189485166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Is het Amsterdamse proeflokaal nu ook te laat met het betalen van het toegezegde geld? Wat een verrassing...
Als dat zo is, vervalt de regeling dacht ik? Wat mij betreft gaan ze persoonlijk faillissement aanvragen van de borgen en dan voor de volle mep gaan. Ik zie liever geen cent meer terug van deze lening dan dat ze de geldnemers hier mee weg laten komen
pi_189485636
quote:
12s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:12 schreef peterc het volgende:
Betaling Noe IVM ontvangen
kleine aanvulling: dit betreft de oktober-betaling die dus al 7 dagen eerder dan gepland wordt uitbetaald. Ik ben kritisch omdat IVM de beloofde betaaldatums zelden nakomt, maar als ze dan wel op tijd zijn mag dat ook gezegd worden.

Over het platform gesproken: het wordt wel weer eens tijd voor een update over Lekker Enz...
pi_189485653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als dat zo is, vervalt de regeling dacht ik? Wat mij betreft gaan ze persoonlijk faillissement aanvragen van de borgen en dan voor de volle mep gaan. Ik zie liever geen cent meer terug van deze lening dan dat ze de geldnemers hier mee weg laten komen
Ontvingen jullie ook een enquête van collin vandaag? Dan kun je dat daar ook in aangeven (beloning van de enquete: 10% korting op beheervergoeding van alle investeringen die je doet in november).
pi_189485820
quote:
12s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:32 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

kleine aanvulling: dit betreft de oktober-betaling die dus al 7 dagen eerder dan gepland wordt uitbetaald. Ik ben kritisch omdat IVM de beloofde betaaldatums zelden nakomt, maar als ze dan wel op tijd zijn mag dat ook gezegd worden.
Te vroeg is in deze niet heel kloppend. De reguliere betalingen zijn niet van toepassing na opeisen van de volledige lening na het faillissement. Ivm heeft nog veel meer termijnen ontvangen welke nog uitbetaald moeten worden, maar dat is blijkbaar erg lastig.
pi_189485835
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ontvingen jullie ook een enquête van collin vandaag? Dan kun je dat daar ook in aangeven (beloning van de enquete: 10% korting op beheervergoeding van alle investeringen die je doet in november).
Ja, ook ontvangen.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:17:56 #111
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_189487530
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Te vroeg is in deze niet heel kloppend. De reguliere betalingen zijn niet van toepassing na opeisen van de volledige lening na het faillissement. Ivm heeft nog veel meer termijnen ontvangen welke nog uitbetaald moeten worden, maar dat is blijkbaar erg lastig.
Volgens het betaalschema zijn ze van plan om na de betaling van vandaag nog vier maandtermijnen over te maken. Daarmee zou denk ik inderdaad heel de lening terugbetaald zijn, incl. rente.
pi_189487624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als dat zo is, vervalt de regeling dacht ik? Wat mij betreft gaan ze persoonlijk faillissement aanvragen van de borgen en dan voor de volle mep gaan. Ik zie liever geen cent meer terug van deze lening dan dat ze de geldnemers hier mee weg laten komen
Als ik het goed begrepen heb is er wel (net) op tijd betaald maar moet Collin dit nog handmatig verwerken waardoor er iets meer tijd nodig is. Afijn er komt een update dus dan krijg je de info uit de eerste hand.
pi_189487790
quote:
Vraagprijs op funda was 135K en heeft 2 maanden te koop gestaan.https://www.funda.nl/koop(...)augustinusstraat-42/
pi_189488160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef ML45 het volgende:

[..]
Alleen de woning in Almelo neem ik in overweging in 1A.
quote:
De lening via Samen In Geld zal worden aangewend als herfinanciering. Daarnaast wordt de woning tegelijkertijd aan mijn BV overgedragen als start van mijn portefeuille.
Hoe zit dat dan als zijn BV failliet verklaart zou worden? Lijkt me dat het risico als investeerder groter is dan bij iemand die dit prive aanpakt.
pi_189488290
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:47 schreef loepzuiver2019 het volgende:

[..]

[..]

Hoe zit dat dan als zijn BV failliet verklaart zou worden? Lijkt me dat het risico als investeerder groter is dan bij iemand die dit prive aanpakt.
Dan verkopen we het huis. De lening wordt verstrekt met een hypotheek en ¤ 75.000 zal het huis wel opbrengen zijnde het bedrag van de 1e hypotheek = 1A.
pi_189489578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:47 schreef loepzuiver2019 het volgende:

[..]


[..]

Hoe zit dat dan als zijn BV failliet verklaart zou worden? Lijkt me dat het risico als investeerder groter is dan bij iemand die dit prive aanpakt.
Dat is zeker zo aangezien dan de hoofdelijke aansprakelijkheid ontbreekt. In dit geval is het zo dat hij volledig mee tekent in prive. (Wel zaak om dit goed te controleren in de hypotheekakte als die binnen komt.)
pi_189492661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:17 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Volgens het betaalschema zijn ze van plan om na de betaling van vandaag nog vier maandtermijnen over te maken. Daarmee zou denk ik inderdaad heel de lening terugbetaald zijn, incl. rente.
Inderdaad dat zie ik ook.
Alleen in plaats van 20 euro betalen ze de komende 4 maanden elk 100 uit.
Ik snap niet waarom ze dit zo doen.
Erg vreemd. Ik zou verwacht hebben het bedrag in 1x te ontvangen. Niet verspreid over meerdere maanden.
pi_189493378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:56 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Inderdaad dat zie ik ook.
Alleen in plaats van 20 euro betalen ze de komende 4 maanden elk 100 uit.
Ik snap niet waarom ze dit zo doen.
Erg vreemd. Ik zou verwacht hebben het bedrag in 1x te ontvangen. Niet verspreid over meerdere maanden.
Het lijkt mij ook niet toegestaan dat ze bedragen die ze hebben ontvangen, niet direct doorstorten naar de investeerders.
pi_189494749
Mmm, ik zie nu ook het aangepaste betaalschema van de schoenenwinkel. Ik verwacht eigenlijk nog wel een bericht hierover van ivm, kan me voorstellen dat er in dit geval de afhandeling van een erfenis ook voor wat vertraging zorgt en daar heb ik ook begrip voor.

Heeft iemand hier al vragen over gesteld aan ivm? (Voordat ze straks 10x dezelfde vragen per mail krijgen?)
pi_189495475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:13 schreef escortmk2 het volgende:
Mmm, ik zie nu ook het aangepaste betaalschema van de schoenenwinkel. Ik verwacht eigenlijk nog wel een bericht hierover van ivm, kan me voorstellen dat er in dit geval de afhandeling van een erfenis ook voor wat vertraging zorgt en daar heb ik ook begrip voor.

Heeft iemand hier al vragen over gesteld aan ivm? (Voordat ze straks 10x dezelfde vragen per mail krijgen?)
Gedeelte uit erfenis zou pas in januari komen. Daar heb ik ook begrip voor. Echter 2/3 van de restschuld staat al op de rekening van ivm. Deze moeten ze gewoon doorstorten naar de investeerders.
pi_189495556
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gedeelte uit erfenis zou pas in januari komen. Daar heb ik ook begrip voor. Echter 2/3 van de restschuld staat al op de rekening van ivm. Deze moeten ze gewoon doorstorten naar de investeerders.
De betalingen van 24-11 en 24-12 hebben een status "in behandeling". Zou dit niet betekenen dat deze betalingen op korte termijn worden uitbetaald?
pi_189495868
Vandaag wederom geen nieuw aangekondigde projecten bij FNC.
Tegelijkertijd neemt het aantal wanbetalers hand over hand toe.
Het meest verontrustende daarbij is dat het een buitenproportioneel aantal wanbetalers betreft die reeds na slechts enkele betalingen al de brui eraan geven.
De update van enkele dagen geleden stemt ook niet echt hoopvol.
Staat vol met "niet of nauwelijks contact te krijgen".
Verder meneer Jeroen Broekema die verdwenen is.

Kortom: Er lijkt daar iets gaande wat niet echt gerust stemt.
pi_189495991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:40 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag wederom geen nieuw aangekondigde projecten bij FNC.
Tegelijkertijd neemt het aantal wanbetalers hand over hand toe.
Het meest verontrustende daarbij is dat het een buitenproportioneel aantal wanbetalers betreft die reeds na slechts enkele betalingen al de brui eraan geven.
De update van enkele dagen geleden stemt ook niet echt hoopvol.
Staat vol met "niet of nauwelijks contact te krijgen".
Verder meneer Jeroen Broekema die verdwenen is.

Kortom: Er lijkt daar iets gaande wat niet echt gerust stemt.
Het zou mij niet verbazen wanneer we voor 31 december 2019 het bericht krijgen dat FNC NL er mee stopt. Hoe zij de zaak afhandelen is dan een mooie, maar kostbare, testcase.
pi_189496770
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:40 schreef bleyenburg het volgende:
Update FNC

Staat vol met "niet of nauwelijks contact te krijgen".
En daarbij vraag ik me heel serieus af hoeveel moeite ze hiervoor doen. Ik weet dat het lastig kan zijn iemand te spreken te krijgen, maar soms moet je ook een beetje creatief zijn om iemand te spreken te krijgen, alleen maar bellen vanaf een bij de wanbetaler bekend telefoonnummer gaat tegenwoordig niet meer werken. (en ik kan je garanderen dat de telefoon vandaag na 2x overgaan werd opgenomen door een notaoire wanbetaler die zogenoemd onbereikbaar is!)

[ Bericht 7% gewijzigd door tnhb op 18-10-2019 11:45:11 ]
pi_189496921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:38 schreef tnhb het volgende:
(en ik kan je garanderen dat de telefoon vandaag na 2x overgaan werd opgenomen door een notaoire wanbetaler die zogenoemd onbereikbaar is!)
Misschien kan jij een funding circle een update sturen van de reden van niet betalen. Dat kan funding circle deze weer naar alle investeerders sturen. O~)
pi_189496975
@tnhb: wil je in een spoiler delen welke wanbetaler dit betreft?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:53:29 #127
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_189497007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:50 schreef ML45 het volgende:
Het zou mij niet verbazen wanneer we voor 31 december 2019 het bericht krijgen dat FNC NL er mee stopt. Hoe zij de zaak afhandelen is dan een mooie, maar kostbare, testcase.
In nieuwsbrief van oktober is de nieuwe directeur FNC NL voorgesteld. Ik kan me voorstellen dat hij eerst héél hard op de rem trapt en de projectscreening beter op orde wil hebben, alvorens ze gepubliceerd worden. Zou niet onverstandig zijn als hij niet verantwoordelijk wil gaan worden voor een groot tranendal. Maar dit is maar een aanname van mij, het blijft gissen naar de ware reden....
pi_189497147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Misschien kan jij een funding circle een update sturen van de reden van niet betalen
Ik heb FNC ook een mail gestuurd met deze info, welke wanbetaler het is laat ik nog even in het midden, afhankelijk wat FNC er mee gaat doen
pi_189497149
O ja, dat hard op de rem trappen kan ik me zeer goed voorstellen.
Komt mij alleen vreemd over dat je een dergelijk radicale koerswijziging die voor iedereen die er redelijk kort op zit zicht- en merkbaar is, niet even helder communiceert.
Dit voorkomt speculaties.
Frictie tussen de afdelingen die projecten binnen harken en afdeling recovery kan ik me zeer goed voorstellen.
pi_189497154
dank tnhb
pi_189497213
De branchevereniging crowdfunding wordt ook steeds kleiner. Nog maar 4 actieve leden:

• Collin crowdfund
• Horeca crowdfunding
• Funding cirvle
• One planet crowd
pi_189497216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:53 schreef InVestEerder het volgende:
Ik kan me voorstellen dat hij eerst héél hard op de rem trapt
Niet bij de direct mailing verzendingen, ik heb er de afgelopen week op mijn adres diverse gekregen, allemaal bedrijven uit m'n direct fysieke omgeving (maar allemaal met een foute adresweergave). Zat er ook 1 tussen die al een jaartje geleden failliet is gegaan, heb alles maar retour afzender gestuurd.
pi_189497406
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:40 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag wederom geen nieuw aangekondigde projecten bij FNC.
Tegelijkertijd neemt het aantal wanbetalers hand over hand toe.
Het meest verontrustende daarbij is dat het een buitenproportioneel aantal wanbetalers betreft die reeds na slechts enkele betalingen al de brui eraan geven.
De update van enkele dagen geleden stemt ook niet echt hoopvol.
Staat vol met "niet of nauwelijks contact te krijgen".
Verder meneer Jeroen Broekema die verdwenen is.

Kortom: Er lijkt daar iets gaande wat niet echt gerust stemt.
Ik heb de telefoon gepakt.

Mijn bezorgdheid getoond:.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt dus iets anders te zijn hetgeen gesuggereerd wordt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Jaco078 op 18-10-2019 12:33:37 ]
pi_189497514
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb de telefoon gepakt.

Mijn bezorgdheid getoond:.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!

Beeld over minder aanbod bij concullega's klopt volgens mij wel redelijk:

Minder aanbod:
• Geldvoorelkaar (GVE)
• Funding Circle (FNC)
• Horeca Crowdfunding Nederland (HCN)
• Crowd Real Estate (CRE)
• Lendahand (LDH)
• Kapitaal Op Maat (KOM)
• Knab crowdfunding (KNAB)

Gelijk aanbod:
• Collin Crowdfund (CCF)
• Waarde voor je Geld (WvjG)
• Capital Circle (CC)
• All4funding (A4F)

Meer aanbod:
• Samen In Geld (SIG)
pi_189497540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dank!

Beeld over minder aanbod bij concullega's klopt volgens mij wel redelijk:

Minder aanbod:
• Geldvoorelkaar (GVE)
• Funding Circle (FNC)
• Horeca Crowdfunding Nederland (HCN)
• Crowd Real Estate (CRE)
• Lendahand (LDH)
• Kapitaal Op Maat (KOM)
• Knab crowdfunding (KNAB)

Gelijk aanbod:
• Collin Crowdfund (CCF)
• Waarde voor je Geld (WvjG)
• Capital Circle (CC)
• All4funding (A4F)

Meer aanbod:
• Samen In Geld (SIG)
SIG profiteert mi duidelijk van de vastgoed markt (hype?)
pi_189497670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:35 schreef PON het volgende:

[..]

SIG profiteert mi duidelijk van de vastgoed markt (hype?)
Ik denk dat SiG momenteel vooral profiteert van de combinatie van huidige spaarrente, belastingregels en woning schaarsten. Als in deze mix haperingen ontstaan, al dan niet met dalende huizenprijzen, kan dit wel eens een veel negatiever plaatje opleveren.
pi_189498005
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat SiG momenteel vooral profiteert van de combinatie van huidige spaarrente, belastingregels en woning schaarsten. Als in deze mix haperingen ontstaan, al dan niet met dalende huizenprijzen, kan dit wel eens een veel negatiever plaatje opleveren.
Wat dat betreft vind ik de slogan "Het platform zonder default" die ze in hun communicatie gebruiken ook niet zo slim. Hebben ze straks hun eerste default te pakken, kunnen ze meteen hun slogan veranderen...
pi_189498033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:06 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik de slogan "Het platform zonder default" die ze in hun communicatie gebruiken ook niet zo slim. Hebben ze straks hun eerste default te pakken, kunnen ze meteen hun slogan veranderen...
Is dit niet de slogan:
Breng jouw spaargeld in beweging
& Investeer met een gerust hart in vastgoed
pi_189498053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is dit niet de slogan:
Breng jouw spaargeld in beweging
& Investeer met een gerust hart in vastgoed
Ook.
De slogan die ik noemde gebruiken ze onder meer in hun e-mail nieuwsbrieven (onderaan).
pi_189498755
A.s. maandag overbrugging:
https://www.vastgoedinves(...)p-duurzame-nieuwbouw

Ziet er aardig uit toch. Korte looptijd.
Moet er bij vastgoedinvesteren direct betalen of komt dat later?
pi_189499318
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:55 schreef Jaco078 het volgende:
A.s. maandag overbrugging:
https://www.vastgoedinves(...)p-duurzame-nieuwbouw

Ziet er aardig uit toch. Korte looptijd.
Moet er bij vastgoedinvesteren direct betalen of komt dat later?
Voor mij is niet drect duidelijk hoe sterk de zekerheden zijn.
pi_189499320
Ik heb net bij cc mijn inschrijving voor hoveniersbedrijf siebeling verwijderd dus er is nog 500 vrij voor de liefhebber
pi_189499369
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:23 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb net bij cc mijn inschrijving voor hoveniersbedrijf siebeling verwijderd dus er is nog 500 vrij voor de liefhebber
Waarom?
pi_189499451
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Te vroeg is in deze niet heel kloppend. De reguliere betalingen zijn niet van toepassing na opeisen van de volledige lening na het faillissement. Ivm heeft nog veel meer termijnen ontvangen welke nog uitbetaald moeten worden, maar dat is blijkbaar erg lastig.
Mail gestuurd en snel bericht terug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:55:20 #145
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_189499861
De overname van de schoenenzaak in Voorthuizen lijkt niet door te gaan. Op de facebook pagina van de winkel staat namelijk dat de zaak na 3 jaar gaat stoppen!
Ik heb al even mailtje naar A4F gestuurd, maar nog geen reactie.
pi_189499957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:55 schreef InVestEerder het volgende:
De overname van de schoenenzaak in Voorthuizen lijkt niet door te gaan. Op de facebook pagina van de winkel staat namelijk dat de zaak na 3 jaar gaat stoppen!
Ik heb al even mailtje naar A4F gestuurd, maar nog geen reactie.
Goed opgemerkt!

Lekker dan. Het is een bericht van 7 oktober en dan zijn de investeerders nog steeds niet geïnformeerd terwijl de investeerders wel hun inleg begin september al hebben overgemaakt en het project lopende is per 1 oktober van dit jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2019 15:15:09 ]
pi_189500201
SiG https://investeren.sameni(...)-bosjes-132-live-xxx staat al open... kwartier te vroeg
pi_189500332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:18 schreef loepzuiver2019 het volgende:
SiG https://investeren.sameni(...)-bosjes-132-live-xxx staat al open... kwartier te vroeg
Dank.
Meegenomen.
Dat ga ik ook doen met die in Utrecht. De twee van gisteren en die van morgen laat ik lopen.
pi_189500362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:18 schreef loepzuiver2019 het volgende:
SiG https://investeren.sameni(...)-bosjes-132-live-xxx staat al open... kwartier te vroeg
Terwijl Utrecht nog steeds niet open is....
Na even gebeld te hebben inmiddels ook open.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2019 15:40:03 ]
pi_189500513
quote:
U heeft geïnvesteerd in één of meerdere projecten van Apoc Aviation. Uw investering heeft het mogelijk gemaakt dat Apoc Aviation hard heeft kunnen groeien en zelfs genomineerd werd voor de Deloitte Technology Fast 50 award met een groeipercentage van 1088%. Namens het team van APOC Aviation danken we u nogmaals voor het vertrouwen!

Apoc Aviation waardeert de samenwerking met investeerders zeer en doet graag wederom een beroep op u om de groei van de organisatie te ondersteunen. Recent heeft APOC Aviation namelijk overeenstemming bereikt over de aanschaf van twee Airbus A319’s. Om de aankoop definitief mogelijk te maken worden volgende week 2 crowdfundingprojecten gepubliceerd (APOC Project V en APOC Project W).

De projecten zullen op verschillende dagen gepubliceerd worden
Ik laat deze twee gaan. Er staat mij iets te veel open uit vorige projecten.

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 18-10-2019 18:00:10 ]
pi_189500517
SamenInGeld De Muinckstraat in Utrecht laat ik voorbij gaan, ombouw naar 4 woonunits + 1 bedrijfsruimte, welke totaal 37k moet opbrengen aan huur, lijkt mij een gedoe. Er zal flink verbouwd moeten worden in het huis om er 4 fatsoenlijke wooneenheden van te maken.

En qua bedrijfsruimte, zo'n kantoortje, in een "uitbouwtje" in de tuin, vind ik ook achterhaald, een "werkplek"in een urban trendy ondernemersverzamelcomplex, met gemeenschappelijke zaken en waarbij je op afroep/inhuur voorzieningen kunt regelen, is tegenwoordig goedkoper en makkelijker dan een hutje ergens in een tuin in een straat zonder parkeerruimte.

Snap niet zo waarom het een dergelijk pand moet zijn. Overigens staat de straat aardig op funda, te koop, verkocht etc.Nr 21, 25, 33. Een gewoon recht toe recht aan appartement, of etagewoning is vlgs mij minder gedoe.
pi_189500598
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:43 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld De Muinckstraat in Utrecht laat ik voorbij gaan, ombouw naar 4 woonunits + 1 bedrijfsruimte, welke totaal 37k moet opbrengen aan huur, lijkt mij een gedoe. Er zal flink verbouwd moeten worden in het huis om er 4 fatsoenlijke wooneenheden van te maken.

En qua bedrijfsruimte, zo'n kantoortje, in een "uitbouwtje" in de tuin, vind ik ook achterhaald, een "werkplek"in een urban trendy ondernemersverzamelcomplex, met gemeenschappelijke zaken en waarbij je op afroep/inhuur voorzieningen kunt regelen, is tegenwoordig goedkoper en makkelijker dan een hutje ergens in een tuin in een straat zonder parkeerruimte.

Snap niet zo waarom het een dergelijk pand moet zijn. Overigens staat de straat aardig op funda, te koop, verkocht etc.Nr 21, 25, 33. Een gewoon recht toe recht aan appartement, of etagewoning is vlgs mij minder gedoe.
Dat. En naar ik begrijp moet de vergunning voor omzetting naar kamerverhuur nog verleend worden. Komt die vergunning niet, dan valt dit project natuurlijk ook plat neer.
pi_189500627
quote:
Hoge privé uitgaven? Zo op papier zouden ze het makkelijk moeten kunnen terugbetalen...
pi_189500667
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoge privé uitgaven? Zo op papier zouden ze het makkelijk moeten kunnen terugbetalen...
Dus daardoor doe ik niet mee, ze kunnen het gemakkelijk ophoesten maar dan moet je wel je levensstijl kunnen/willen aanpassen.
pi_189500690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat. En naar ik begrijp moet de vergunning voor omzetting naar kamerverhuur nog verleend worden. Komt die vergunning niet, dan valt dit project natuurlijk ook plat neer.
Peterc en dyna18, dank. Ik zat even te twijfelen, ondanks mijn eerder besluit om niet mee te doen, om deze toch mee te nemen maar zie er door jullie visie vanaf.
pi_189500695
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:43 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld De Muinckstraat in Utrecht laat ik voorbij gaan, ombouw naar 4 woonunits + 1 bedrijfsruimte, welke totaal 37k moet opbrengen aan huur, lijkt mij een gedoe. Er zal flink verbouwd moeten worden in het huis om er 4 fatsoenlijke wooneenheden van te maken.

En qua bedrijfsruimte, zo'n kantoortje, in een "uitbouwtje" in de tuin, vind ik ook achterhaald, een "werkplek"in een urban trendy ondernemersverzamelcomplex, met gemeenschappelijke zaken en waarbij je op afroep/inhuur voorzieningen kunt regelen, is tegenwoordig goedkoper en makkelijker dan een hutje ergens in een tuin in een straat zonder parkeerruimte.

Snap niet zo waarom het een dergelijk pand moet zijn. Overigens staat de straat aardig op funda, te koop, verkocht etc.Nr 21, 25, 33. Een gewoon recht toe recht aan appartement, of etagewoning is vlgs mij minder gedoe.
Zo denk ik er ook over.
Sowieso staat dat hele idee om een prima eengezinswoning te ver#%&en door hem op te splitsen in zoveel mogelijk hokjes me steeds meer tegen.
Ik probeer me steeds voor te stellen hoe ik het zou vinden als mijn buren dat zouden doen.

Almelo heb ik wel meegenomen.
pi_189500745
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:01 schreef tnhb het volgende:
afhankelijk wat FNC er mee gaat doen
Ter info: Inmiddels de bevestiging gekregen dat ze ondernemer (dus na de 16de, want in de statusemail staat dat ze de ondernemer niet gesproken hadden) hebben gesproken en een betalingstoezegging hebben gekregen.
pi_189500820
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:23 schreef OpDieFiets het volgende:
Voor mij is niet drect duidelijk hoe sterk de zekerheden zij
Pandrecht op aandelen en activa (niet op OG als ik het goed lees)
pi_189500841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef tnhb het volgende:

[..]

Pandrecht op aandelen en activa (niet op OG als ik het goed lees)
Daar lijkt het wel op en daar is de rente ook naar. Te onduidelijke pitch dus ik laat hem lopen.
pi_189500859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef tnhb het volgende:

[..]

Pandrecht op aandelen en activa (niet op OG als ik het goed lees)
Ja, wat de zekerheden zijn was me wel duidelijk. Hoe sterk ze zijn niet :)
Ik laat hem om die reden vooralsnog lopen.
pi_189500880
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:43 schreef peterc het volgende:
Snap niet zo waarom het een dergelijk pand moet zijn. Overigens staat de straat aardig op funda, te koop, verkocht etc.Nr 21, 25, 33. Een gewoon recht toe recht aan appartement, of etagewoning is vlgs mij minder gedoe.
Ik heb begrepen dat de koper in het pand ernaast woont, er kan een reden zijn om het pand van je buren te kopen als het beschikbaar komt. Maar ik laat deze aan me voorbij gaan...
pi_189500915
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:03 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.
Sowieso staat dat hele idee om een prima eengezinswoning te ver#%&en door hem op te splitsen in zoveel mogelijk hokjes me steeds meer tegen.
Ik probeer me steeds voor te stellen hoe ik het zou vinden als mijn buren dat zouden doen.
Zo zwart wit is het in dit voorbeeld overigens niet. Hiervoor heeft er sinds 1979 een Orthodontistenpraktijk in het pand gezeten dus zo rustig zal het voor die tijd ook niet geweest zijn.
Ik begrijp uiteraard je dilemma.

https://www.zorgkiezer.nl/tandarts/utrecht/GA-Elema
pi_189501091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:19 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de koper in het pand ernaast woont, er kan een reden zijn om het pand van je buren te kopen als het beschikbaar komt. Maar ik laat deze aan me voorbij gaan...
Dat lijkt te kloppen maar kan het zijn dat hij dat huis dan weer te koop heeft staan?
https://www.funda.nl/koop(...)uinck-keizerlaan-25/
pi_189501173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:55 schreef InVestEerder het volgende:
De overname van de schoenenzaak in Voorthuizen lijkt niet door te gaan. Op de facebook pagina van de winkel staat namelijk dat de zaak na 3 jaar gaat stoppen!
Ik heb al even mailtje naar A4F gestuurd, maar nog geen reactie.
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed opgemerkt!

Lekker dan. Het is een bericht van 7 oktober en dan zijn de investeerders nog steeds niet geïnformeerd terwijl de investeerders wel hun inleg begin september al hebben overgemaakt en het project lopende is per 1 oktober van dit jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet vinden....
pi_189501238
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet vinden....
Zit zelf niet in het project, maar mi een wijs besluit van de jonge dame om geheel nieuw van start te gaan onder haar eigen naam. De publiciteit zal zijn ongetwijfeld gaan oppakken en gezien de aard van de winkel en de plaats waar deze winkel is zal dat geen probleem zijn.
pi_189501451
sorry hoor...maar er klopt geen hout van....

. In de laatste fase van de onderhandelingen is er toch wat wrijving ontstaan tussen de verkoper en Elin* W*gtho, waarbij de verkoper een hogere prijs ging vragen voor diverse dingen dan was afgesproken.

uit de pitch:

. De huidige eigenaren gaan ermee stoppen en wisten van mijn ambitie en dus zijn we in gesprek gegaan over de overname. Zij gunnen mij de zaak, dus ik hoef voor de naam, de goodwill en de huidige inventaris niets te betalen

Hoe dan?
pi_189501460
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:35 schreef Horsemen het volgende:
Dat lijkt te kloppen maar kan het zijn dat hij dat huis dan weer te koop heeft staan?
Als ik Funda zo staat die blijkbaar sinds 8 oktober te koop.

Als ik nu wat ga speculeren zou het best wel eens zo kunnen zijn dat de koper er straks zelf gaat wonen omdat de vergunning voor kamerverhuur niet geregeld kan worden, en dan oude huis verkopen en later financiering weer bij bank regelen, staat er iets specifieks over vervroegde aflossing? Ik weet het, ik laat mijn creatieve geest nu de vrije loop ;-)
pi_189501599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
sorry hoor...maar er klopt geen hout van....

. In de laatste fase van de onderhandelingen is er toch wat wrijving ontstaan tussen de verkoper en Elin* W*gtho, waarbij de verkoper een hogere prijs ging vragen voor diverse dingen dan was afgesproken.

uit de pitch:

. De huidige eigenaren gaan ermee stoppen en wisten van mijn ambitie en dus zijn we in gesprek gegaan over de overname. Zij gunnen mij de zaak, dus ik hoef voor de naam, de goodwill en de huidige inventaris niets te betalen

Hoe dan?
Eens.

Ik krijg er ook een onchristelijk gevoel bij.
Helaas zijn de centjes al weg...
pi_189501719
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef tnhb het volgende:

[..]

Als ik Funda zo staat die blijkbaar sinds 8 oktober te koop.

Als ik nu wat ga speculeren zou het best wel eens zo kunnen zijn dat de koper er straks zelf gaat wonen omdat de vergunning voor kamerverhuur niet geregeld kan worden, en dan oude huis verkopen en later financiering weer bij bank regelen, staat er iets specifieks over vervroegde aflossing? Ik weet het, ik laat mijn creatieve geest nu de vrije loop ;-)
Ik weet het ook allemaal niet.

Maakt mij ook niet zoveel uit. Alle panden in de straat die te koop staan zijn tussenwoningen en kleiner en hebben vraagprijzen die veel hoger zijn dan de 1A schijf bij SiG. De WOZ waarde (559k) is ook in lijn met het totaal plaatje. Ik laat mijn investering dan ook lekker staan.

Ik vraag mij wel af of het project vol gaat komen want bijna 5 ton is voor SiG met haar beperkte aantal investeerders wel hoog gegrepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 18-10-2019 17:23:56 ]
pi_189501731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
sorry hoor...maar er klopt geen hout van....

. In de laatste fase van de onderhandelingen is er toch wat wrijving ontstaan tussen de verkoper en Elin* W*gtho, waarbij de verkoper een hogere prijs ging vragen voor diverse dingen dan was afgesproken.

uit de pitch:

. De huidige eigenaren gaan ermee stoppen en wisten van mijn ambitie en dus zijn we in gesprek gegaan over de overname. Zij gunnen mij de zaak, dus ik hoef voor de naam, de goodwill en de huidige inventaris niets te betalen

Hoe dan?
Voor de voorraad denk ik, die moest nog wel betaald worden.
Pecunia non olet
pi_189501858
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
sorry hoor...maar er klopt geen hout van....

. In de laatste fase van de onderhandelingen is er toch wat wrijving ontstaan tussen de verkoper en Elin* W*gtho, waarbij de verkoper een hogere prijs ging vragen voor diverse dingen dan was afgesproken.

uit de pitch:

. De huidige eigenaren gaan ermee stoppen en wisten van mijn ambitie en dus zijn we in gesprek gegaan over de overname. Zij gunnen mij de zaak, dus ik hoef voor de naam, de goodwill en de huidige inventaris niets te betalen

Hoe dan?
Ik schat zo dat de schoenen verkopende stewardess twijfels kreeg toen de nieuwe eigenaresse het geld zo snel bij elkaar had, en er wat meer uit dacht te slepen.
Goed dat onze christelijke dame voet bij stuk heeft gehouden in ieder geval.
Over 5 jaar weten we of het een goed project geweest is of niet.
Communicatie had eerder en beter gekund. Ik denk dat deze naamsverandering voor de slagingskansen van dit project van weinig/geen invloed zijn.

Ook in het geval dat ten tijde van de pitch al duidelijk was geweest dat er een nieuwe naam zou komen had ik hierin geïnvesteerd.
pi_189502037
dubbel
pi_189502130
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:27 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik schat zo dat de schoenen verkopende stewardess twijfels kreeg toen de nieuwe eigenaresse het geld zo snel bij elkaar had, en er wat meer uit dacht te slepen.
Goed dat onze christelijke dame voet bij stuk heeft gehouden in ieder geval.
Over 5 jaar weten we of het een goed project geweest is of niet.
Communicatie had eerder en beter gekund. Ik denk dat deze naamsverandering voor de slagingskansen van dit project van weinig/geen invloed zijn.

Ook in het geval dat ten tijde van de pitch al duidelijk was geweest dat er een nieuwe naam zou komen had ik hierin geïnvesteerd.
Klopt het dat A4F hier nog niet over geinformeerd heeft?
pi_189502257
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoge privé uitgaven? Zo op papier zouden ze het makkelijk moeten kunnen terugbetalen...
Dat zou je wel zeggen ja.

Rustige zomerperiode, hebben patiënten in de zomer minder last van de tandjes, of gaat alles dan op aan de vakantie. Ik pak de lening mee denk ik, voor deze rente.
Pecunia non olet
pi_189502273
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:46 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Klopt het dat A4F hier nog niet over geinformeerd heeft?
Dat klopt. Ik heb nog geen info van A4F ontvangen hierover. Ik wacht rustig af wanneer A4F hierover gaat informeren, ga er niet bij hen om vragen. Mooie testcase mbt zorgvuldigheid van het platform wat mij betreft.
pi_189502384
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet vinden....
Vorige schoenenzaak bestond nog maar 3 jaar. De naam heeft dus geen grote historie in het dorp.
pi_189503210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:40 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag wederom geen nieuw aangekondigde projecten bij FNC.
Tegelijkertijd neemt het aantal wanbetalers hand over hand toe.
Het meest verontrustende daarbij is dat het een buitenproportioneel aantal wanbetalers betreft die reeds na slechts enkele betalingen al de brui eraan geven.
De update van enkele dagen geleden stemt ook niet echt hoopvol.
Staat vol met "niet of nauwelijks contact te krijgen".
Verder meneer Jeroen Broekema die verdwenen is.

Kortom: Er lijkt daar iets gaande wat niet echt gerust stemt.
Ben het eens mbt de forse toename van het aantal wanbetalers. Alleen al in de laatste 2 maanden is er bij mij voor ruim 4.000¤ afgeboekt, totaal is inmiddels boven de 10K :(.
Ondanks dat toch nog een positief rendement van ruim 5,5%, maar er is tot nu toe 0,0 (% en ¤) uit de recovery teruggekomen en daar baal ik eigenlijk nog het meest van. Mocht er bv nog (gemiddeld) circa 30-40% uit recovery terugkomen, dan valt de schade nog wel mee, maar ondanks alle rechtzaken, schuldhulpverlening, betalingsbeloften etc. heeft het nog geen cent opgeleverd en ik heb niet de indruk dat de ondernemers er echt wakker van liggen. Waarvan akte.
pi_189503317
Dubbel
pi_189503399
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vorige schoenenzaak bestond nog maar 3 jaar. De naam heeft dus geen grote historie in het dorp.
Klopt, maar de (zoals zo vaak) mooi voorgestelde pitch brokkelt dit keer wel heel snel af.
pi_189503696
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, maar de (zoals zo vaak) mooi voorgestelde pitch brokkelt dit keer wel heel snel af.
Maar wat is er nu aan de hand;
- jonge dame wilt de zaak waarin zij werkt overnemen
- de eigenaren zijn pas drie jaar eigenaar en komen er achter dat een eigen zaak toch niet iets voor hen is
- de jonge dame weet goed te onderhandelen over de prijs
- de jonge dame weet zowel familie als de crowd snel achter zich te krijgen
- de verkopers hebben spijt van de snelle deal en willen meer hebben
- de jonge dame staat stevig in haar schoenen en zij houdt voet bij stuk
- de jonge dame komt snel met een alternatief( dat mi beter is) en de zaak gaat op 1 november open mooi voor nieuwe schoenen voor de feestdagen.
Kortom alle complimenten voor de jonge dame ofschoon ik er, zeker met deze wetenschap, er helaas niet inzit.
In iedere pitch zitten aspecten die in de loop der tijd, en soms heel snel, anders lopen. Mi gaat het er om hoe de ondernemer daar mee weet om te gaan en hier zie ik een voorbeeld van een snel en kordaat handelende dame.
Laat de dame na 1 november communiceren wanneer de zaak open is met haar nieuwe naam.
Mbt de communicatie van A4F heb ik alleen maar goede ervaringen, ook deze dame doet het uitstekend.
pi_189505222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:24 schreef ML45 het volgende:

[..]

Maar wat is er nu aan de hand;
- jonge dame wilt de zaak waarin zij werkt overnemen
- de eigenaren zijn pas drie jaar eigenaar en komen er achter dat een eigen zaak toch niet iets voor hen is
- de jonge dame weet goed te onderhandelen over de prijs
- de jonge dame weet zowel familie als de crowd snel achter zich te krijgen
- de verkopers hebben spijt van de snelle deal en willen meer hebben
- de jonge dame staat stevig in haar schoenen en zij houdt voet bij stuk
- de jonge dame komt snel met een alternatief( dat mi beter is) en de zaak gaat op 1 november open mooi voor nieuwe schoenen voor de feestdagen.
Kortom alle complimenten voor de jonge dame ofschoon ik er, zeker met deze wetenschap, er helaas niet inzit.
In iedere pitch zitten aspecten die in de loop der tijd, en soms heel snel, anders lopen. Mi gaat het er om hoe de ondernemer daar mee weet om te gaan en hier zie ik een voorbeeld van een snel en kordaat handelende dame.
Laat de dame na 1 november communiceren wanneer de zaak open is met haar nieuwe naam.
Mbt de communicatie van A4F heb ik alleen maar goede ervaringen, ook deze dame doet het uitstekend.
Wat er aan de hand is is dat ik veel aannames lees maar dat de communicatie 0 was en de onderneemster niet de moeite heeft genomen om zelfs maar het platform op de hoogte te stellen en dat bij een project wat pas loopt sinds 1 oktober. Allemaal onrust die met een beetje communiceren niet nodig was geweest. Wel van alles roepen op Facebook maar je geldgevers informeren ho maar.
pi_189507791
Inzake lang wachten op Kifid:

"Ook bij Kifid direct mondeling uitspraak mogelijk

Soms zijn klachtzaken zo overzichtelijk dat de Geschillencommissie van Kifid aansluitend aan een hoorzitting tot een oordeel kan komen. Tot nog toe moeten de consument en de financiële dienstverlener bij dit soort eenvoudige klachten, die worden behandeld door een lid van de Geschillencommissie, wachten totdat het oordeel is vastgelegd in een schriftelijke uitspraak. Vanaf heden kan de Geschillencommissie besluiten om in dergelijke eenvoudige zaken met een beperkt financieel belang aansluitend aan de hoorzitting direct mondeling uitspraak te doen. Dit gebeurt alleen wanneer de betrokken consument en financiële dienstverlener daarmee instemmen. Wanneer direct mondeling uitspraak wordt gedaan, zegt dat nog niets over de aard van het oordeel. Een mondelinge uitspraak kan zowel bij een beslissing in het voordeel van de consument, als bij een beslissing in het voordeel van de financiële dienstverlener. Met een mondelinge uitspraak krijgen de betrokken partijen aansluitend aan de hoorzitting direct duidelijkheid."

Bron: kifid.nl
pi_189509911
ben even weg geweest.
?
die bij SIg in Utrecht staat kadastrale gegeven Roermond
?
mis ik iets
pi_189510756
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:09 schreef Jaco078 het volgende:
Inzake lang wachten op Kifid:

"Ook bij Kifid direct mondeling uitspraak mogelijk

Soms zijn klachtzaken zo overzichtelijk dat de Geschillencommissie van Kifid aansluitend aan een hoorzitting tot een oordeel kan komen. Tot nog toe moeten de consument en de financiële dienstverlener bij dit soort eenvoudige klachten, die worden behandeld door een lid van de Geschillencommissie, wachten totdat het oordeel is vastgelegd in een schriftelijke uitspraak. Vanaf heden kan de Geschillencommissie besluiten om in dergelijke eenvoudige zaken met een beperkt financieel belang aansluitend aan de hoorzitting direct mondeling uitspraak te doen. Dit gebeurt alleen wanneer de betrokken consument en financiële dienstverlener daarmee instemmen. Wanneer direct mondeling uitspraak wordt gedaan, zegt dat nog niets over de aard van het oordeel. Een mondelinge uitspraak kan zowel bij een beslissing in het voordeel van de consument, als bij een beslissing in het voordeel van de financiële dienstverlener. Met een mondelinge uitspraak krijgen de betrokken partijen aansluitend aan de hoorzitting direct duidelijkheid."

Bron: kifid.nl
Het probleem is vooral de tijd vanaf indiening klacht tot de hoorzitting.
pi_189512819
quote:
Het is geen lening die direct ten behoeve van vastgoed wordt gebruikt, maar er wordt werkkapitaal gezocht voor een vastgoedondernemer. 5% rente voor 10 jaar vast. Positief is dat alle werk BV's van de kredietnemer 100% meetekenen, maar echt harde zekerheden zie ik niet: hoofdelijke aansprakelijkheid, een depotregeling (2 maanden) en een pos-neg-hypotheekverklaring. Vooral het gebrek aan harde zekerheden in combinatie met die 10 jaar maken dat ik 'm niet mee zal nemen.
pi_189513030
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ontvingen jullie ook een enquête van collin vandaag? Dan kun je dat daar ook in aangeven (beloning van de enquete: 10% korting op beheervergoeding van alle investeringen die je doet in november).
Ingevuld, maar terugkijkend op de vragen heb ik niet het gevoel dat het ze niet echt gaat om een verbetering van de dienstverlening maar meer om het presenteren van mooie cijfertjes waar investeerder naar kijken en hoe ze Collin in het algemeen beoordelen. Heb een mailtje er achteraan gestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189513506
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:34 schreef Jaco078 het volgende:
Ontvingen jullie ook een enquête van collin vandaag?
Nee, niets ontvangen. Ik denk dat Collin vindt dat ik daarvoor te sporadisch investeer. En daar heeft Collin gelijk in. Ik heb er slechts 6 investeringen lopen: 1 uit 2015, 1 uit 2017 en 4 uit 2019. Mijn netto rendement is 5,67%. Daar ben ik overigens tevreden mee.
pi_189513549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:28 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het is geen lening die direct ten behoeve van vastgoed wordt gebruikt, maar er wordt werkkapitaal gezocht voor een vastgoedondernemer. 5% rente voor 10 jaar vast. Positief is dat alle werk BV's van de kredietnemer 100% meetekenen, maar echt harde zekerheden zie ik niet: hoofdelijke aansprakelijkheid, een depotregeling (2 maanden) en een pos-neg-hypotheekverklaring. Vooral het gebrek aan harde zekerheden in combinatie met die 10 jaar maken dat ik 'm niet mee zal nemen.
Bij SIG, schijf 1a, heb je voor een kleine procent aan rente minder, wél harde zekerheid en een kortere looptijd. DH heeft als plusje dat er enigszins wordt afgelost. Het blijft onduidelijk wat hij met het geld gaat doen: handel, gaten dichten, voorfinanciering van kosten, zeg het maar. Ik laat hem lopen.

Gisteren wel meegedaan aan SIG/Almelo.
Pecunia non olet
pi_189516223
Uit de nieuwsbrief van GvE

quote:
Op vrijdag 1 november organiseert Geldvoorelkaar.nl in samenwerking met Flanderijn, het incassobureau waar wij mee samenwerken, een investeerderssessie op het kantoor van Flanderijn in Rotterdam.

Van 10:00 tot 12:00 uur kunt u al uw vragen stellen over de recovery van projecten bij Geldvoorelkaar.nl aan gerechtsdeurwaarders Hans Flanderijn en Jules Bhaggoe. Aansluitend wordt er een lunch georganiseerd.

Ontmoeten we u daar?
Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar voor de sessie op 1 november. Alle investeerders zijn van harte uitgenodigd zich hiervoor aan te melden. Aanmelden kan via een e-mail naar info@geldvoorelkaar.nl
Zelf kan ik niet maar er zijn vast mensen uit dit forum die hier interesse in hebben.
pi_189516587
Ik zag bij de faillissementen nog een bekende van Collin voorbijkomen:
Deniz Banden
pi_189539275
https://nos.nl/artikel/23(...)tratie-is-enorm.html

Stuk tekst uit artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of dit toevallig schip is wat met CF gefinancierd is. Hoe snel komen we daar achter...
pi_189541827
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:26 schreef flexion het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)tratie-is-enorm.html

Stuk tekst uit artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of dit toevallig schip is wat met CF gefinancierd is. Hoe snel komen we daar achter...
Het verhaal over het jonge gezin wordt anoniem gedaan. Daar gaan we met dit artikel niet achterkomen.
pi_189543781
Het ging weer snel bij duurzaam en vastgoed investeren.
pi_189544163
FNC is echt volkomen stil gevallen.
pi_189544268
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:38 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is echt volkomen stil gevallen.
Ja, het is erg jammer. Ik zou graag mijn succesvolle portefeuille daar (50+ projecten sinds begin 2016, behaald rendement ruim 10%) in stand willen houden, maar de laatste tijd loopt hij alleen maar heel hard leeg.
pi_189545804
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:13 schreef quepos het volgende:
Het ging weer snel bij duurzaam en vastgoed investeren.
Voor de liefhebber, bij Newfunding staat nog 4 dagen open https://www.newfunding.nl/project/hofstraat-te-roosendaal
pi_189546004
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:38 schreef bleyenburg het volgende:
FNC is echt volkomen stil gevallen.
pi_189547106
zie net dat er collin een mega bedrag is bijgeboekt in 3 deelbetalingen van Amsterdams proeflokaal

[ Bericht 21% gewijzigd door zeeland6 op 22-10-2019 12:19:58 ]
pi_189547189
Bij Collin staat voor eventueel geïnteresseerd het Basishuis open.

https://www.collincrowdfund.nl/basishuis-b-v/
pi_189547296
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:05 schreef Horsemen het volgende:
Bij Collin staat voor eventueel geïnteresseerd het Basishuis open.

https://www.collincrowdfund.nl/basishuis-b-v/
Meuhh nee, maar toch bedankt :)
Pecunia non olet
pi_189547301
Weet iemand hoe laat de tandarts van Collin open gaat?
pi_189547335
Website gve ligt eruit
pi_189547353
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:18 schreef djh77 het volgende:
Website gve ligt eruit
Vanwege die 2 APOC's? Ik doe daar zelf niet aan mee trouwens, ik heb daar voor mijn gevoel al genoeg centjes in zitten.
Pecunia non olet
pi_189547359
Meuleman Investments V is net open gegaan..
pi_189547376
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vanwege die 2 APOC's? Ik doe daar zelf niet aan mee trouwens, ik heb daar voor mijn gevoel al genoeg centjes in zitten.
Had niet gezien dat die ook open gingen vandaag?
Weer online..
pi_189547398
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:20 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Had niet gezien dat die ook open gingen vandaag?
Weer online..
Voorbarige conclusie van mij :) Ik had ergens gelezen dat ze deze week open zouden gaan, dus veronderstelde even een verband met drukte en storing. Niet dus.
Pecunia non olet
pi_189547400
Hier geen probleem met GVE en de APOC’s staan nog niet open toch?
pi_189549059
2/3 55% restschuld Noe is binnen en naar investeerders.

[ Bericht 29% gewijzigd door djh77 op 22-10-2019 04:20:40 ]
pi_189549916
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:46 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ja, het is erg jammer. Ik zou graag mijn succesvolle portefeuille daar (50+ projecten sinds begin 2016, behaald rendement ruim 10%) in stand willen houden, maar de laatste tijd loopt hij alleen maar heel hard leeg.
Ik ben wel benieuwd naar je totaal aantal defaults bij FnC sinds het begin tot nu toe.
pi_189551472
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:22 schreef djh77 het volgende:
2/3 restschuld Noe is binnen.
Is volgens mij de helft. In het betaalschema zie ik nog 2 keer van zulke bedragen terugkomen

[ Bericht 15% gewijzigd door flexion op 21-10-2019 20:40:21 ]
pi_189554584
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:19 schreef flexion het volgende:

[..]

Is volgens mij de helft. In het betaalschema zie ik nog 2 keer van zulke bedragen terugkomen
correct , 50% vd resterende schuld ontvangen
pi_189557072
Helaas slecht nieuws gehad van CCF omtrent een banden boer waar ik in zit.
Bericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvullend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door SunnyCrowder op 22-10-2019 00:36:28 ]
pi_189557905
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:50 schreef peterc het volgende:

[..]

correct , 50% vd resterende schuld ontvangen
50% + 2 maandtermijnen volgens mij.
Komt neer op +/- 55%. Dus +/- 11% te weinig.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 22-10-2019 07:48:22 ]
pi_189558924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 00:23 schreef SunnyCrowder het volgende:
Helaas slecht nieuws gehad van CCF omtrent een banden boer waar ik in zit.
Bericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvullend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt helaas te vaak voor dat bedrijven die al zwaar in de financiële problemen zitten crowdfunding gebruiken om nog een paar maanden te redden. Met leugen en bedrog wordt dan een leuke pitch in elkaar gezet en de schade die ze achter laten bij de investeerders interesseert ze weinig. Hoe kan een bedrijf anders binnen 3 termijnen al in de problemen zitten, maar wel een positief verhaal opschrijven met grote toekomstplannen?
Ook de platformen treft wat mij betreft blaam dat ze nog te veel van dit soort kansloze leningen doorlaten en het bedrog in de pitch niet doorhebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 22-10-2019 09:42:22 ]
pi_189559124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:42 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Komt helaas te vaak voor dat bedrijven die al zwaar in de financiële problemen zitten crowdfunding gebruiken om nog een paar maanden te redden. Met leugen en bedrag wordt dan een leuke pitch in elkaar gezet en de schade die ze achter laten bij de investeerders interesseert ze weinig. Hoe kan een bedrijf anders binnen 3 termijnen al in de problemen zitten, maar wel een positief verhaal opschrijven met grote toekomstplannen?
Ook de platformen treft wat mij betreft blaam dat ze nog te veel van dit soort kansloze leningen doorlaten en het bedrog in de pitch niet doorhebben.
Er is een oud Engels gezegde dat je geld kunt lenen bij Family, Friends and Fools. Je begint uiteraard bij je familie en vrienden en als het schip dan zinkt dan ligt je laatste strohalm inderdaad bij de fools, met wier geld je nog een beetje terug betaalt aan je familie en vrienden. En die fools zijn mooi bereikbaar geworden via crowdfunding.
pi_189559807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:07 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Er is een oud Engels gezegde dat je geld kunt lenen bij Family, Friends and Fools. Je begint uiteraard bij je familie en vrienden en als het schip dan zinkt dan ligt je laatste strohalm inderdaad bij de fools, met wier geld je nog een beetje terug betaalt aan je familie en vrienden. En die fools zijn mooi bereikbaar geworden via crowdfunding.
In dit kader, als platformen slechts verouderde jaarrekeningen en IB aangiften bekijken, wordt het ook wel erg makkelijk gemaakt.

En dan heb ik het nog niet over de ballotage van FNC met haar 'algoritmes'.
Pecunia non olet
pi_189560370
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189560449
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Held! Heb je de link van het andere project toevallig ook? :9
pi_189560516
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super, dank je wel!
pi_189560644
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:27 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar je totaal aantal defaults bij FnC sinds het begin tot nu toe.
Nul :)
pi_189560723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:59 schreef obligataire het volgende:
In dit kader, als platformen slechts verouderde jaarrekeningen en IB aangiften bekijken, wordt het ook wel erg makkelijk gemaakt.

En dan heb ik het nog niet over de ballotage van FNC met haar 'algoritmes'.
Vooralsnog suggereren de cijfers dat de FNC methode voor investeerders beter uitpakt dan de screening methodes die de meeste andere grote platformen hanteren.
pi_189560778
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:00 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Held! Heb je de link van het andere project toevallig ook? :9
Nee, helaas heeft gve enkel deze gedeeld.
pi_189560970
En er is weer 1 FNC project (voor overmorgen, 24/10). Wie weet komt er weer een stroom van nieuwe projecten onder nieuw management?

bouwsector, klein bedrag (10k), met alleen cijfers voor 2016 & 2017

Als ik op tijd ben wil ik hem wel klein meenemen
pi_189561679
Grappig. Gisteren nog geinformeerd bij GVE of er een voorinschrijving kwam van APOC. 'Nee, deze keer niet'. Vanmorgen heeft 'de directie' anders besloten. Geeft te denken over de interne communicatie.

Ik neem deze overigens niet mee. Met de aflossingen 'ruim binnen de looptijd' is geen sprake meer. Project L wordt afgelost in december en het liep tot januari. Ik heb een ander idee van 'ruim binnen de looptijd'. Er zitten nu al genoeg centjes in bij de vliegtuigboeren.
pi_189562807
Z*s groen grond Infra wordt teruggetrokken.........het zal dezelfde info geweest zijn waarover Collin al 'struikelde'?
Complimenten voor CC. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_189562855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:25 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Vooralsnog suggereren de cijfers dat de FNC methode voor investeerders beter uitpakt dan de screening methodes die de meeste andere grote platformen hanteren.
Dat heeft vooral met de hogere rentevergoeding te maken vrees ik, de uitval is stukken hoger.
De tijd zal het leren. Er zitten enorm veel losers tussen het aanbod en die zijn het eerst aan de beurt bij economische tegenwind.
Pecunia non olet
pi_189562928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:30 schreef obligataire het volgende:
Z*s groen grond Infra wordt teruggetrokken.........het zal dezelfde info geweest zijn waarover Collin al 'struikelde'?
Complimenten voor CC. _O_
capital circle had misschien meer door moeten vragen naar de reden van terugtrekking bij collin
pi_189562933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:30 schreef obligataire het volgende:
Z*s groen grond Infra wordt teruggetrokken.........het zal dezelfde info geweest zijn waarover Collin al 'struikelde'?
Complimenten voor CC. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er straks nog een 3e platform komt met deze pitch, dan klik ik m niet eens meer aan.
pi_189563201
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt Jaco!
pi_189563721
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook meegenomen, dank voor de link.
pi_189564538
Neem m heel beperkt mee want er ligt inderdaad al genoeg geld van ondergetekende nu bij de vliegtuigen.
pi_189565625
Tandarts collin staat open.
Neem m zelf niet mee.
pi_189565706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:17 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Nul :)
Goed gedaan!
pi_189566286
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Als er straks nog een 3e platform komt met deze pitch, dan klik ik m niet eens meer aan.
3 maal is scheepsrecht! FNC@19.9%? 8-) 8-)
pi_189574822
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat heeft vooral met de hogere rentevergoeding te maken vrees ik, de uitval is stukken hoger.
De tijd zal het leren. Er zitten enorm veel losers tussen het aanbod en die zijn het eerst aan de beurt bij economische tegenwind.
Inderdaad, de tijd zal het leren. Echter als ik naar mijn portefeuille kijk naar de projecten uit 2016 en 2017 dan kom ik tot het volgende: FnC: 3/38, GvE: 4/19 (defaults/totaal aantal projecten in die 2 jaren).
Dus bij FnC schrijf ik een kleiner percentage van mijn projecten af tot op heden, terwijl ik een hogere netto rentevergoeding ontvang (12% tegen 7.4% ongeveer)
pi_189574998
Hypothecair onderpand van project Sunnytank (gve) is verkocht. Project wordt waarschijnlijk binnen een maanden vervroegd afgelost
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/sunny-tank
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:13:32 #241
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_189576950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 05:51 schreef djh77 het volgende:
Hypothecair onderpand van project Sunnytank (gve) is verkocht. Project wordt waarschijnlijk binnen een maanden vervroegd afgelost
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/sunny-tank
Verkocht onder voorbehoud, zie ik op Funda. Dan kan het nog altijd afketsen.
De opmerking die destijds al terecht geplaatst werd; hij kan dit pand wel verkopen, maar dan zal hij toch weer iets anders moeten terugkopen. Hij moet immers tóch ergens wonen, kan kleiner en goedkoper, maar toch....
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
pi_189577191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:13 schreef InVestEerder het volgende:
Hij kan dit pand wel verkopen, maar dan zal hij toch weer iets anders moeten terugkopen. Hij moet immers tóch ergens wonen, kan kleiner en goedkoper, maar toch....
Dat maakt voor de investeerders als hypotheekhouder toch niet uit? Zij krijgen gewoon uitbetaald na de verkoop via notaris. Wat de ondernemer in het vervolg doet met zijn huisvesting moet hij zelf weten.
pi_189577288
Inderdaad. Wat er nu gebeurt is helder:

quote:
Geldnemer heeft zijn woning momenteel in de verkoop staan. Na verkoop komt de overwaarde vrij, waarbij overeengekomen is dat Geldnemer de keuze heeft om:
- met de overwaarde de openstaande financiering vervroegd af te lossen, inclusief 6 maanden boeterente.
- na verkoop een bedrag ter hoogte van de uitstaande lening te storten bij een bank, waarmee ten gunste van Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl een bankgarantie wordt afgegeven die het 2e hypotheekrecht zal vervangen.
We horen wel wat het wordt, ik neem aan het eerste.
pi_189577309
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Inderdaad. Wat er nu gebeurt is helder:
[..]

We horen wel wat het wordt, ik neem aan het eerste.
Wat een vreemde 2e optie staat er in de voorwaarden! Klinkt niet logisch om geld bij een bank te stallen en gewoon de volledige rente te betalen.
pi_189577374
Niet logisch nee maar ik zou er prima mee kunnen leven!
pi_189578761
5* Seafood & Wine Horeca crowdfunding
pi_189579773
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Geldnemer heeft zijn woning momenteel in de verkoop staan. Na verkoop komt de overwaarde vrij, waarbij overeengekomen is dat Geldnemer de keuze heeft om:
- met de overwaarde de openstaande financiering vervroegd af te lossen, inclusief 6 maanden boeterente.
- na verkoop een bedrag ter hoogte van de uitstaande lening te storten bij een bank, waarmee ten gunste van Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl een bankgarantie wordt afgegeven die het 2e hypotheekrecht zal vervangen.
Heeft GVE dit geschreven ?, ik zit niet in dit project nml.
Degene die het schreef heeft van zakelijke zekerheidsrechten niets begrepen, want Geldnemer heeft helemaal geen keuze ten aanzien van de overwaarde na de 1e hypotheek. Er is pas overwaarde als de 1e en de 2e hypotheek ingelost zijn. In die rangorde maakt de notaris ook de koopsom over aan de geldverstrekkers.

Dat zou lekker zijn als debiteuren van alles zouden kunnen kiezen.....
pi_189580087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:19 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Heeft GVE dit geschreven ?, ik zit niet in dit project nml.
Degene die het schreef heeft van zakelijke zekerheidsrechten niets begrepen, want Geldnemer heeft helemaal geen keuze ten aanzien van de overwaarde na de 1e hypotheek. Er is pas overwaarde als de 1e en de 2e hypotheek ingelost zijn. In die rangorde maakt de notaris ook de koopsom over aan de geldverstrekkers.

Dat zou lekker zijn als debiteuren van alles zouden kunnen kiezen.....
De tweede hypotheek is de zekerheid. Eerste stond open voor ¤349.000.

Verkoopprijs minus ¤349.000 is overwaarde. Lening was ¤165.000 . Woning stond te koop voor 660.000, later voor wat minder als ik het mij goed herinner (edit, ¤625.000). Lijkt mij dat de lening prima kan worden afgelost...

Google verteld overigens dat E-Wizz permanent gesloten is op deze locatie. Kan dus zijn dat de onderneming is gestopt of dat de eigenaar aan het verhuizen is en het adres nog niet heeft bijgewerkt (al lijkt me dat stug).

Ah, leningnemer heeft een mooie website laten maken in de tussentijd. Als je jezelf pionier voelt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door kopersneek op 23-10-2019 13:52:06 ]
pi_189580124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:19 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Heeft GVE dit geschreven ?, ik zit niet in dit project nml.
Degene die het schreef heeft van zakelijke zekerheidsrechten niets begrepen, want Geldnemer heeft helemaal geen keuze ten aanzien van de overwaarde na de 1e hypotheek. Er is pas overwaarde als de 1e en de 2e hypotheek ingelost zijn. In die rangorde maakt de notaris ook de koopsom over aan de geldverstrekkers.

Dat zou lekker zijn als debiteuren van alles zouden kunnen kiezen.....
De tekst is conform de tekst van de pitch dus een onderdeel van de afspraak tussen de geldnemer, GvE en de investeerder. De geldnemer heeft deze keuze dus wel..
pi_189580139
Storno op project 15834 van GvE. Oorzaak verkoop zaak. Als dit maar goed gaat aflopen met een volledige aflossing per 31-10-2019!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nl. nog steeds te wachten op de totale aflossing na verkoop van sterren restaurant Pinxten beheer bv Landgoed Wolfslaar. Je kan in de pitch bij Collin(koper heeft gefinanciert via Collin https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/) lezen wat deze GvE lener voor zijn zaak gekregen heeft.(500k) De GvE lener zegt doodleuk dat de verkoopprijs in de pitch van Collin niet klopt en dat hij veel minder heeft gekregen bij verkoop. Tot op heden nog geen cent gezien van de verkoop restaurant en heeft GvE/flanderijn de leningnemer nog steeds niet in de tang om aan zijn verplichtingen te voldoen. Slechte zaak! :(

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-10-2019 13:58:40 ]
pi_189580427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
5* Seafood & Wine Horeca crowdfunding
Bestaand familiebedrijf die volgens mij wel weten wat ze doen en er zelf ook veel geld in stoppen. mooi project, denk dat deze misschien wel volledig met auto-invest gefund kan gaan worden.
pi_189580794
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:10 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Bestaand familiebedrijf die volgens mij wel weten wat ze doen en er zelf ook veel geld in stoppen. mooi project, denk dat deze misschien wel volledig met auto-invest gefund kan gaan worden.
Wat is ingesteld qua auto-invest zal gelden voor het project:

HCN

Automatische investeringen ingesteld of gewijzigd tijdens de preview van een project, worden niet meegenomen in het betreffende project.
pi_189581085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:27 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Wat is ingesteld qua auto-invest zal gelden voor het project:

HCN

Automatische investeringen ingesteld of gewijzigd tijdens de preview van een project, worden niet meegenomen in het betreffende project.
Auto invest moet zijn ingesteld voor de aankondiging van het project. Nu heeft het geen zin meer om in te stellen (voor dit project)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:10 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Bestaand familiebedrijf die volgens mij wel weten wat ze doen en er zelf ook veel geld in stoppen. mooi project, denk dat deze misschien wel volledig met auto-invest gefund kan gaan worden.
Volledig zal niet mogelijk zijn. De gevraagde financiering is nooit exact gelijk aan 100% van de auto-invest (of bij overschrijven auto invest 50% van de auto-invest). Er blijft altijd wel (een kleine) restpost over.

[ Bericht 16% gewijzigd door KrekelJapie op 23-10-2019 14:58:55 ]
pi_189581242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Auto invest moet zijn ingesteld voor de aankondiging van het project. Nu heeft het geen zin meer om in te stellen (voor dit project)
[..]

Volledig zal niet mogelijk zijn. De gevraagde financiering is nooit exact gelijk aan 100% van de auto-invest (of bij overschrijven auto invest 50% van de auto-invest). Er blijft altijd wel (een kleine) restpost over.
ik doelde op dat laatste, het zou me verbazen als dit 5* project met dit leenbedrag niet overschreven wordt. Hoe auto-invest werkt is mijn verder ook wel duidelijk.
pi_189581280
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:01 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

ik doelde op dat laatste, het zou me verbazen als dit 5* project met dit leenbedrag niet overschreven wordt. Hoe auto-invest werkt is mijn verder ook wel duidelijk.
Ik zie inderdaad geen reden om m'n auto-invest in te trekken, wat ik bijvoorbeeld laatst nog wel deed bij het op te starten hotel op HCN. Klopt het dat als er een overschrijving plaatsvindt door de automatische investeringen, auto-investeerders vooraf nog een link krijgen om handmatig je investering aan te vullen? Met automatisch investeren heb ik ervaring, maar niet met overschrijving.
pi_189581386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:04 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad geen reden om m'n auto-invest in te trekken, wat ik bijvoorbeeld laatst nog wel deed bij het op te starten hotel op HCN. Klopt het dat als er een overschrijving plaatsvindt door de automatische investeringen, auto-investeerders vooraf nog een link krijgen om handmatig je investering aan te vullen? Met automatisch investeren heb ik ervaring, maar niet met overschrijving.
Als het goed is wordt de ingestelde investering gehalveerd en krijg je een uur voordat het project live gaat een mail om meer te investeren.
pi_189581423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:04 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad geen reden om m'n auto-invest in te trekken, wat ik bijvoorbeeld laatst nog wel deed bij het op te starten hotel op HCN. Klopt het dat als er een overschrijving plaatsvindt door de automatische investeringen, auto-investeerders vooraf nog een link krijgen om handmatig je investering aan te vullen? Met automatisch investeren heb ik ervaring, maar niet met overschrijving.
Bij overschrijving worden auto-invest bedragen gehalveerd en krijgen auto-investeerders voorafgaand aan de openstelling van het project de mogelijkheid om handmatig de investering te verhogen, dat is dan op basis van wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Stel: project 150.000 aanvraag
Auto-invest: 240.000 toegezegd
Dan wordt 120.000 toegekend en staat er vanaf 10.00u nog 30.000 open voor auto-investeerders.
Vanaf 12.00u wordt het project dan volledig opengezet.

(zo heb ik het begrepen, maar de "spelregels" rond auto-invest zijn een paar keer aangepast)
pi_189581474
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als het goed is wordt de ingestelde investering gehalveerd en krijg je een uur voordat het project live gaat een mail om meer te investeren.
Het zou mijn voorkeur hebben om al eerder een linkje te hebben :) Een extra bijdrage vooraf, kan hier geen kwaad, ongeacht of hij direct met 0%, 50% of 100% volloopt :)
Pecunia non olet
pi_189581476
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:15 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Bij overschrijving worden auto-invest bedragen gehalveerd en krijgen auto-investeerders voorafgaand aan de openstelling van het project de mogelijkheid om handmatig de investering te verhogen, dat is dan op basis van wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Stel: project 150.000 aanvraag
Auto-invest: 240.000 toegezegd
Dan wordt 120.000 toegekend en staat er vanaf 10.00u nog 30.000 open voor auto-investeerders.
Vanaf 12.00u wordt het project dan volledig opengezet.

(zo heb ik het begrepen, maar de "spelregels" rond auto-invest zijn een paar keer aangepast)
En volgens mij wordt auto-invest helemaal geannuleerd als er meer dan 2x de gevraagd financiering (300.000) vooraf is ingeschreven. Wel krijgen deze investeerders dan ook vooraf een mail waarbij wie het eerst komt, het eerst maalt.
pi_189581519
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het zou mijn voorkeur hebben om al eerder een linkje te hebben :) Een extra bijdrage vooraf, kan hier geen kwaad, ongeacht of hij direct met 0%, 50% of 100% volloopt :)
De linkjes zijn tegenwoordig goed verstopt bij horeca crowdfunding.
pi_189581722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De linkjes zijn tegenwoordig goed verstopt bij horeca crowdfunding.
Ook ik hou mij aanbevolen :Y
pi_189581957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De linkjes zijn tegenwoordig goed verstopt bij horeca crowdfunding.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:41 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ook ik hou mij aanbevolen :Y
Ik ook *)
pi_189582243
quote:
Een hoerenkast O-)
Dus de banken willen vast niet financieren.
pi_189582273
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een hoerenkast O-)
Dus de banken willen vast niet financieren.
Volgens Google een serviceorganisatie😆
pi_189582570
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een hoerenkast O-)
Dus de banken willen vast niet financieren.
Een fraaie plek in de binnenstad van Nijmegen' _O- _O-
Uitstekende relaxmogelijkheden voor de toekomstige huurder...... *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 23-10-2019 16:45:29 ]
Pecunia non olet
pi_189582624
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een hoerenkast O-)
Dus de banken willen vast niet financieren.
Dan is de volgende vraag of de geboden rente markt conform is. Mijn eerste indruk is dat het courante panden zijn, maar de LTV is ondanks de lineaire aflossing van 2% per jaar aan het einde van de looptijd nog flink hoger dan het project Hofstraat-Roosendaal.
Het project Hofstraat heeft moeite met vollopen, ben benieuwd wat we hier kunnen verwachten, het zal geen flash funding worden naar mijn mening.

Ik ben overigens geneigd om hem mee te nemen.
pi_189582690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nee, die zitten een paar deuren verderop.

'Een fraaie plek in de binnenstad van Nijmegen' _O- _O-
Uitstekende relaxmogelijkheden voor de toekomstige huurder...... *O*
En de incentive ontbreekt, dat is nu weer jammer :+

Ik denk trouwens dat ik hem laat lopen. Het zijn toch (weliswaar mooie) monumentale bedrijfspanden. Het te lenen bedrag is maar liefst 2000k en er zal nauwelijks worden afgelost.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 23-10-2019 16:45:51 ]
pi_189584411
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Ik ook *)
Was vergeten de auto invest weer aan te zetten helaas. Indien een uur voor opening het linkje gedeeld kan worden, dan graag. ^O^
pi_189584620
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En de incentive ontbreekt, dat is nu weer jammer :+

Ik denk trouwens dat ik hem laat lopen. Het zijn toch (weliswaar mooie) monumentale bedrijfspanden. Het te lenen bedrag is maar liefst 2000k en er zal nauwelijks worden afgelost.
Eigen vermogen van ondernemer beperkt. Huurder lijkt ook niet altijd even consequent te betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoe courant dit pand is als er over 5 jaar nog 90-(5×2)=80% geherfinancierd moet worden.
pi_189589068
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:16 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Was vergeten de auto invest weer aan te zetten helaas. Indien een uur voor opening het linkje gedeeld kan worden, dan graag. ^O^
Om dit soort dingen te voorkomen, kies ik er voor om bijv. de rente aan te passen van bijv. 7 naar 6,5%. Dan vervalt daarmee meteen mijn auto-invest voor het volgende project maar kan ik nog meteen meedoen met een volgend project dat misschien een uur later gepresenteerd kan worden. En mocht dat nieuwe project me ook niet aanstaan, dan verander ik mijn voorkeuren weer van 6,5 naar 7%.

(waarschijnlijk ben ik vrijdag niet in de gelegenheid naar de site te gaan of de link te delen)
pi_189589145
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Huurder lijkt ook niet altijd even consequent te betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar wordt een goede verklaring voor gegeven.


quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:30 schreef Jaco078 het volgende:
Ik weet niet hoe courant dit pand is als er over 5 jaar nog 90-(5×2)=80% geherfinancierd moet worden.
Die panden staan er al 100 jaar of zo dus die 5 jaren zullen weinig verschil maken op de courantheid t.o.v. nu. Maar ik had de LTV ook liever wat lager gezien. Ik vind het op zich wel een 'spannend'' project om aan mee te doen, maar of het vol zal komen zonder de hulptroepen waag ik te betwijfelen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door obligataire op 23-10-2019 21:42:20 ]
Pecunia non olet
pi_189589246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daar wordt een goede verklaring voor gegeven.
Daar heb je gelijk in, was te snel met m'n oordeel mea culpa.
Toch weet ik niet of ik hierin investeer. Voelt voor mij niet geheel comfortabel om indirect mee te werken aan huisvesting voor deze dames (los van of zij al dan niet op vrijwillige basis actief zijn). Dat is niet wat ik met crowdfunding voor ogen heb. Zo heb ik recent ook niet in een nertsenfokkerij geinvesteerd. Ieder z'n ding.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jaco078 op 23-10-2019 21:50:07 ]
pi_189594101
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
pi_189594123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Daar hou ik me totaal niet aan. Naast sparen, verduurzaming woning en aflossen hypotheek doe ik verder alleen aan crowdfunding en geen andere vormen van beleggingen. Ik spreid mijn inleg over heel veel verschillende projecten en verschillende platforms. Bijna altijd met goede zekerheden zoals een hypothecaire dekking. Voor mij ben ik verantwoord bezig.
pi_189594288
Als je 1000 euro spaargeld hebt en elke maand precies rond komt, zou ik 0% in crowdfunding steken.

Ben je flexibel in je uitgaven, heb je een buffer achter de hand en hou je altijd salaris over aan het eind van de maand, dan kan je wmb ruim over die 10% heen gaan.

Mijn bescheiden mening...
pi_189594722
Het grootste risico bij crowdfunding is nog steeds het platform risico ondanks dat dit de afgelopen jaren al aanzienlijk verbeterd is.
pi_189594790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:37 schreef Horsemen het volgende:
Het grootste risico bij crowdfunding is nog steeds het platform risico ondanks dat dit de afgelopen jaren al aanzienlijk verbeterd is.
Zijn er platforms die jij ontwijkt vanwege dit risico? (Voor mij zijn dat de buitenlandse p2p)
pi_189596629
Bij October wordt er, voordat het geld wordt uitgeboekt, nog een laatste check gedaan met betrekking tot de kredietwaardigheid. Dit om te voorkomen dat de kredietwaardigheid tussen het moment dat de aanvraag is ingediend en het moment dat het geld wordt verstrekt enorm achteruit is gegaan. Dat leidt er soms toe dat een gefinancierd project toch geen doorgang kan vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189596645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Zit hierboven, nu circa 15%, verspreid over een platform of 8, verspreid over >+200 lopende projecten. Het % wordt ook beïnvloed door de status en waarde van de beleggingsportefeuille, daar kan een goed of slecht maandje ook wat uitmaken.

Voor de rest, AFM prima wat zij vinden, maar als ik een project OKE vindt, dan investeer ik gewoon. Ben voorstander van spreiding in platformen en projecten, en tracht de goede (o.a. mbt zekerheden) te vinden en dan mee te nemen.

Alles kan om hoog en omlaag, nou ja alles, de spaarrente bijna niet meer, en risico zit en heb je overal. Zonder risico geen rendement. Beetje lef en durf in het leven moet kunnen.

Tot op heden zijn mijn defaults beperkt, en brengt het mij een R van circa 5%.
pi_189596734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Ik hou me aan die 10%, hoewel ik er op dit moment iets boven zit.
pi_189596885
Ik hou mij totaal niet aan de 10%, zit ongeveer op 30% maar ik heb een vrije beschikbare cashflow van ¤2,5K per maand dus maak mij er niet zo druk om.
pi_189596994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Daar houd ik me totaal niet aan. Mijn verdeling is ongeveer:
- 15% cash
- 10% p2p (vooral mintos en estateguru)
- 40% etfs (world cap, met een tilt naar EU/USA en small value stocks)
- 15% crowdfunding met hypothecaire zekerheid met ltv tot 50% (vooral via SiG, en ik zie dit als alternatief voor obligaties aangezien die niets meer opbrengen)
- 15% reguliere crowdfunding met goede zekerheden/track record (vooral via GvE, Collin en HCN)
- 5% FNC

Heb voor de rest geen huis, auto of familie te bekostigen, en daarmee is dit een verantwoord risico voor mij. Ben op zich niet ontevreden met mijn cf rendement, maar zou graag zien dat de fees om laag gaan(vooral bij collin hakt dit er in) en zekerheden beter worden uitgewonnen.
pi_189597102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Per 1 juli 2019 was mijn verdeling:
Spaarrekening: 36,62%
Depositio's: 17,97%
Aandelen, ETF's en fondsen: 37,17%
Crowdfunding: 8,23%

Dat valt binnen de AFM-norm, maar ik beschouw de AFM-norm als een startpunt bij het nadenken over je eigen allocatie van financiële middelen. Er kan dus ook een moment komen dat ik over die 10% heen ga.
pi_189597228
Ik hoop dat de GvE site vanmiddag overeind blijft bij t vliegtuigje..
pi_189597275
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:42 schreef Ron1986 het volgende:
Ik hoop dat de GvE site vanmiddag overeind blijft bij t vliegtuigje..
"In de lucht blijft" is wellicht treffender ;)
pi_189597624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:45 schreef kopersneek het volgende:

[..]

"In de lucht blijft" is wellicht treffender ;)
heb het 2e hands airbusje al bescheiden meegenomen, dus van een eventuele turbulentie heb ik geen last. *O* w/

mijn verdeling is globaal 15% CF (waarvan globaal 50% goed hypo gedekt), 20% cash, 10% aandelen, 35% beleggingsfds etc, 20% depo (MLT) , gaat allemaal primadelux zo *O* w/

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 24-10-2019 14:22:42 ]
pi_189597769
1 miljoen voor fantasy sportgames op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/scorito-com/
pi_189597885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:27 schreef djh77 het volgende:
1 miljoen voor fantasy sportgames op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/scorito-com/
Ziet er uit als een soort van startup/groei-financiering, met maar 25% gedekt door zekerheden, en dan 7.5% bruto bieden... Zet mn geld liever in op de vliegtuigjes
pi_189598122
quote:
12s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:16 schreef peterc het volgende:

[..]

heb het 2e hands airbusje al bescheiden meegenomen, dus van een eventuele turbulentie heb ik geen last. *O* w/

mijn verdeling is globaal 15% CF (waarvan globaal 50% goed hypo gedekt), 20% cash, 10% aandelen, 35% beleggingsfds etc, 20% depo (MLT) , gaat allemaal primadelux zo *O* w/
Was hier al een link van..?
pi_189598144
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje nieuwe APOC, deze opent om 16 uur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze - maar die verwijst nu gewoon naar het project ;-)
pi_189599176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:02 schreef PON het volgende:

[..]

deze - maar die verwijst nu gewoon naar het project ;-)
APOC open, staat op 62% met een 80k er een 50k er, turbulentie valt mee, maar deze komt ook wel vol
pi_189599234
H
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:45 schreef kopersneek het volgende:

[..]

"In de lucht blijft" is wellicht treffender ;)
Website geeft verschillende waardes aan. Ook foutmeldingen wanneer je op het project klikt. Via de eerder gevonden link werkt het wel
pi_189599257
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:16 schreef djh77 het volgende:
H
[..]

Heel soepel gaat het niet. De teller staat stil op 40%
ik zie 85%90%
pi_189599341
Elektronica/ herfinanciering lening vastgoed Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/paradise-electronics/
pi_189599351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ik zie 85%90%
Er zijn nogal wat investeerders die er ¤10.000,- in stoppen. Twee investeerders hebben zelfs een toezegging van ¤15.000,- gedaan. Kom ik aan met 1/150e van dat bedrag. Nu ja, ik investeer in elk project hetzelfde bedrag. In het verleden de fout gemaakt dat ik in de juiste projecten méér kon investeren en daarmee hard het deksel op de neus gekregen.
pi_189599424
Ben ik het helemaal mee eens. Ik pak ook bij GVE het meeste met het minimumbedrag mee, maar de APOC's meestal met 200 euro omdat ik wel vertrouwen in dat bedrijf heb, maar omdat er nu 2 kort achter elkaar komen probeer ik ze allebei voor 100 euro mee te pakken (beter dan 1 APOC project voor 200).
pi_189599433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:19 schreef PON het volgende:
AMF advies is om max 10% in crowdfunding te stoppen. Hoe zit dat bij jullie? Ik zit op ongeveer 6% ( maar ben nog aan het opbouwen)
Ik ben wel benieuwd wat het AFM verwacht dat we met de andere 90% van ons vermogen doen, als ze voor crowdfunding maximaal 10% adviseren. De rest op een spaarrekening zetten wordt je toch ook niet beter van?

Bij mij is de verdeling ongeveer als volgt:
Crowdfunding: 20%
Familieleningen: 40%
Participatie in m'n werkgever: 20%
Reguliere aandelen: 5%
Crypto: 5%
Spaargeld en betaalrekening: 10%
pi_189599437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat investeerders die er ¤10.000,- in stoppen. Twee investeerders hebben zelfs een toezegging van ¤15.000,- gedaan. Kom ik aan met 1/150e van dat bedrag. Nu ja, ik investeer in elk project hetzelfde bedrag. In het verleden de fout gemaakt dat ik in de juiste projecten méér kon investeren en daarmee hard het deksel op de neus gekregen.
Vele kleintjes maken ook een grote.........., ,en beter klein investeren in vele dan groot investeren in één. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')