abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189364685
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCLXXV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen en dus na zeven posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, AllMusic Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, ... . Geef tips en commentaar; als het maar met "indie" te maken heeft.

Handige Muzieksites
All Music Guide
Discogs
Last.fm
Rate Your Music

Blogs en Nieuwssites over Indie Music
Aquarium Drunkard
Blogotheque
Brooklyn Vegan
Delusions of Adequacy
Gorilla vs Bear
Liability
Metacritic
Pat-sounds
Pitchfork
Popmatters
Pretty Much Amazing
Quietus
Rate Your Music
Shoot The Player
Stereogum
Tiny Mix Tapes

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / Jaarlijstjes 2014!
MUZ / Jaarlijstjes 2015!
MUZ / Jaarlijstjes 2016!

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 15:34:26 #2
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:36:13 #3
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189364756
Zei Max nou dat ie momenteel in Tokyo zit?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189364788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:34 schreef Slobeend het volgende:
Ode to Joy :).
pi_189364814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:26 schreef Gehenna het volgende: Ik vraag me toch af waar die enorme aandacht voor die band wegkomt, tot een paar jaar terug hoorde je er niemand over, en ineens lijkt het iedereens favo Japanse band. Vooral op RYM is het een 'dingetje'. Vind het zelf best aardig en sympathiek trouwens, maar ben nog niet helemaal om, het klinkt ook een beetje knullig of zo, en die hoge Japanse stemmetjes ga ik nooit zo heel lekker op.
Omdat maxi het geplugt heeft?:)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_189364950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:26 schreef Gehenna het volgende:
Ik vraag me toch af waar die enorme aandacht voor die band wegkomt, tot een paar jaar terug hoorde je er niemand over, en ineens lijkt het iedereens favo Japanse band. Vooral op RYM is het een 'dingetje'.

Vind het zelf best aardig en sympathiek trouwens, maar ben nog niet helemaal om, het klinkt ook een beetje knullig of zo, en die hoge Japanse stemmetjes ga ik nooit zo heel lekker op.
Ik ken ze via r/indieheads, maar heb gezien dat het op RYM inderdaad een beetje een 'second coming of Jesus'-gehalte heeft.

Ik vind zelf dat licht klungelige van hun vroegere werk gecombineerd met het totaal geraffineerde van het latere werk juist een van de charmes overigens. Komt op die liveplaat prachtig samen.

quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:36 schreef EP3 het volgende:
Zei Max nou dat ie momenteel in Tokyo zit?
Niet permanent hoor; zit hier voor universiteitsresearch voor een kleine maand.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:51:31 #7
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189365009
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:25 schreef Beregd het volgende:
Ook veel meer vrouwen dan de 00s. Ik denk dat het gewoonweg een goede representatie is van hoe de muziekwereld evolueert.
Er evolueert niets. Integendeel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Substitute op 10-10-2019 22:15:58 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_189365175
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:51 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Het valt me op dat je heel veel over games posts(e) op Fok! en dan af en toe daarvan pauze neemt om een anti-feministisch bericht te typen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:05:53 #9
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189365201
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:04 schreef Gehenna het volgende:
Het valt me op dat je heel veel over games posts(e) op Fok! en dan af en toe daarvan pauze neemt om een anti-feministisch bericht te typen.
Wat ben je? Een stalker!?
Ben daarnaast de laatste 2 jaren amper op FOK! geweest en het meeste daarvan was in het MUZ forum. O-)

Maar het is dan ook complete waanzin waar we naartoe gaan. En ik zie maar weinig onderbouwde kritieken tegen dit soort denkbeelden. We weten wat gelijke behandeling betekent, maar wanneer het om vrouwen gaat, dan slaat het al gauw over naar speciale behandeling.

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Substitute op 10-10-2019 16:39:34 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:28 #10
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189365385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Maxerazzi het volgende:

pi_189365710
quote:

[..]

Oh, ik voel me totaal niet schuldig hoor! :D
Ik luister gewoon wat ik leuk vind.

Ben het niet helemaal met je eens, maar deels heb ik ook wel eens het idee dat er tegenwoordig "anders" naar dit soort lijsten gekeken wordt.

Zoals in de top 2000, "er moeten meer vrouwen in de lijst" en dan gewoon nóg meer van Anouk en Ilse de Lange in de voorkeuzelijst zetten -O-
pi_189366248
quote:

[..]

Mannen doen simpelweg meer aan muziek en mannen zijn daardoor de meerderheid van artiesten.
Heb je daar een bron voor? Ik vraag me af of dit waar is, in sommige genre's zeker maar over de hele linie weet ik het niet.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:23:19 #13
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189366348
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat er het afgelopen decennium n scala aan zeer getalenteerde vrouwelijke ( solo- ) artiesten aanwezig was, die ook nog eens érg productief zijn geweest.
Ik kan nu ook zonder problemen een lijst van 20 vrouwen samenstellen die minstens 1 album hebben uitgebracht dat ik in de afgelopen 10 jaar helemaal heb grijsgedraaid. En nee, dat ga ik nu niet doen, :P .

Da's wel eens anders geweest. En ik ben echt niet op een andere manier naar muziek gaan luisteren, ofzo.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:13:25 #14
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189366970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb je daar een bron voor? Ik vraag me af of dit waar is, in sommige genre's zeker maar over de hele linie weet ik het niet.
Hoe kan ik daar een bron voor geven? Er is geen centraal orgaan die dat allemaal bijhoudt. Ik neem aan dat je om je heen kunt kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen.

Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen. Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.

Vrouwen krijgen die motivatie niet, dus kiezen er ook minder snel voor. En ze hoeven in wezen ook niet te presteren, want mannen zijn bereid om vrouwen te voorzien. Mannen hebben die luxe niet.

Dit voorspelt de uitkomsten binnen al die beroepsgroepen. En aangezien niemand bewijs heeft van seksisme tegen vrouwen, is dit de meest waarschijnlijke verklaring.
pi_189367164
Jeetje.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 18:32:45 #16
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189367176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:13 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Hoe kan ik daar een bron voor geven? Er is geen centraal orgaan die dat allemaal bijhoudt. Ik neem aan dat je om je heen kunt kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen.

Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen. Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.

Vrouwen krijgen die motivatie niet, dus kiezen er ook minder snel voor. En ze hoeven in wezen ook niet te presteren, want mannen zijn bereid om vrouwen te voorzien. Mannen hebben die luxe niet.

Dit voorspelt de uitkomsten binnen al die beroepsgroepen. En aangezien niemand bewijs heeft van seksisme tegen vrouwen, is dit de meest waarschijnlijke verklaring.
Sywert, ben jij het?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:37:37 #17
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189367240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:31 schreef Xrenity het volgende:
Jeetje.
Dat er zoveel aannames passen in zo'n stukje tekst, hè?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:40:16 #18
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189367274
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:32 schreef Slobeend het volgende:
Sywert, ben jij het?
shit, ik ben erb-

"Mannen onderdrukken vrouwen!", "meer vrouwen = goed", Ik hou van vrouwen!"

close call
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:50:12 #19
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189367413
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef EP3 het volgende:
Dat er zoveel aannames passen in zo'n stukje tekst, hè?
Ik gebruik duidelijk de taal van de statistiek - voorspellende factoren. Dus als jij iets weet binnen de evolutionaire biologie en psychologie, anthropologie of zelfs onze geschiedenis, dat tegenspreekt wat ik net zeg, ga je gang.

Zo niet, dat verwijs ik je nu naar het kabaal van geslachtsfundamentalisten, ondersteund door regeringen wereldwijd, die vrouwen speciale behandelingen geven - op basis van aannames.

Er is niets dat vrouwen weerhoudt de muziekwereld in te gaan. Als ze de mogelijkheid hebben, maar er niet voor kiezen, is er dus geen probleem. En is er dus ook niets om "opgelost" te worden.
pi_189367425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:13 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Over het algemeen is het idee van stellingnemen dat je een degelijke onderbouwing hebt. Ik kan niet om me heen kijken en zien dat het meeste gedaan wordt door mannen, als ik dat doe ben ik namelijk anekdotisch bezig. Dat zegt niks, misschien ga ik wel met meer mannen om dan met vrouwen dan lijkt het al snel dat ze meer doen.

quote:
Om het weer terug te brengen op biologie, mannen hebben status nodig om aantrekkelijk te zijn voor vrouwen. Vrouwen hebben geen status nodig om aantrekkelijk te zijn voor mannen.
Dit is natuurlijk geen biologie. Dit heeft te maken met maatschappelijke standaarden. Daarbij is het gewoon een aanname die lang niet altijd klopt.

quote:
Mannen hebben daardoor de aangeboren én daarboven op de geconditioneerde motivatie om te moeten presteren. Dus mannen gaan de politiek in, het zakenleven in, naar de STEM fields, worden cabaretiers - en worden muzikanten. Allemaal posities die een bepaalde mate aan status hebben.
Dit baseer je op foutieve aannames.

quote:
Dit is gewoon onzin.

quote:
Niemand heeft bewijs van seksisme? Raar idee, daar is meer bewijs van dan waar jij mee aan komt kakken. Een beetje slap feiteloos geouwehoer terwijl je zelf het idee hebt dat jouw beleving een soort absolute waarheid is ofzo.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:01:03 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189367558
quote:
12s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:50 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik gebruik duidelijk de taal van de statistiek - voorspellende factoren. Dus als jij iets weet binnen de evolutionaire biologie en psychologie, anthropologie of zelfs onze geschiedenis, dat tegenspreekt wat ik net zeg, ga je gang.

Zo niet, dat verwijs ik je nu naar het kabaal van geslachtsfundamentalisten, ondersteund door regeringen wereldwijd, die vrouwen speciale behandelingen geven - op basis van aannames.

Er is niets dat vrouwen weerhoudt de muziekwereld in te gaan. Als ze de mogelijkheid hebben, maar er niet voor kiezen, is er dus geen probleem. En is er dus ook niets om "opgelost" te worden.
Je meent het echt hé :D

Je maakt zoveel fouten tegen de statistiek dat ik niet weet waar te beginnen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:05:19 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189367622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:23 schreef EP3 het volgende:
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat er het afgelopen decennium n scala aan zeer getalenteerde vrouwelijke ( solo- ) artiesten aanwezig was, die ook nog eens érg productief zijn geweest.
Ik kan nu ook zonder problemen een lijst van 20 vrouwen samenstellen die minstens 1 album hebben uitgebracht dat ik in de afgelopen 10 jaar helemaal heb grijsgedraaid. En nee, dat ga ik nu niet doen, :P .

Da's wel eens anders geweest. En ik ben echt niet op een andere manier naar muziek gaan luisteren, ofzo.
Retweet!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:36:43 #23
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189369567
...

Moet ik nou serieus eerst uit gaan leggen dat vrouwen kinderen kunnen krijgen, mannen niet? Dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, dit is mijn favoriete indie nummer zo ver dit jaar, om het maar weer terug te brengen op de muziek:

donderdag 10 oktober 2019 @ 20:42:30 #24
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189369719
ja misschien kan het weer over muziek gaan?

gr een meelezer voor indietips.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 20:59:02 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189370257
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:36 schreef The_Substitute het volgende:
...

Moet ik nou serieus eerst uit gaan leggen dat vrouwen kinderen kunnen krijgen, mannen niet? Dat...
SPOILER
Maar goed, dit is mijn favoriete indie nummer zo ver dit jaar, om het maar weer terug te brengen op de muziek:

Wow, jij hebt echt issues.

Doe dit maar niet meer, inderdaad.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189370590
Is dit nog steeds het indie topic of zit ik in het Jordan Peterson topic?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:15:44 #27
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_189370735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wow, jij hebt echt issues.

Doe dit maar niet meer, inderdaad.
En nog een. Briljant.
SPOILER
pi_189370771
Ok, deze discussie kan hier verder: R&P / Kutwijven central #14 - Gleufdieren

Hier weer over muziek graag!
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 21:22:07 #29
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189370918
Morgen een nieuwe Elbow (lijkt qua stijl in de richting te gaan van ouder werk zoals Leaders in the Free World) en Big Thief :).
  donderdag 10 oktober 2019 @ 22:17:49 #30
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189372572
Toch maar even n greep uit de collectie 'nieuwe dames' die ik heb grijsgedraaid afgelopen decennium.
Was zelf ook wel nieuwsgierig... :

Joanna Newsom
FKA twigs
Mitski
Jenny Hval
Julia Holter
Angel Olsen
Solange
SZA
Noname
Fever Ray
Let's Eat Grandma
Weyes Blood
Anna Meredith
Grouper
Janelle Monáe
Holly Herndon
Courtney Barnett
U.S. Girls
Grimes
Mica Levi
Kacey Musgraves
Waxahatchee
Jlin
Julien Baker
Jay Som
Zola Jesus
Natalie Prass
Laurel Halo
Sharon Van Etten
Gazelle Twin

Kan nog wel even doorgaan maar ik vind 30 wel genoeg, _O_ !
En ze hebben mijns inziens allemaal zeer inventieve albums uitgebracht die alle aandacht verdienen.
Kortom; 2010-2019=GIRLPOWER!! 8-).
pi_189373138
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef EP3 het volgende:
Toch maar even n greep uit de collectie 'nieuwe dames' die ik heb grijsgedraaid afgelopen decennium.
Was zelf ook wel nieuwsgierig... :

Joanna Newsom
FKA twigs
Mitski
Jenny Hval
Julia Holter
Angel Olsen
Solange
SZA
Noname
Fever Ray
Let's Eat Grandma
Weyes Blood
Anna Meredith
Grouper
Janelle Monáe
Holly Herndon
Courtney Barnett
U.S. Girls
Grimes
Mica Levi
Kacey Musgraves
Waxahatchee
Jlin
Julien Baker
Jay Som
Zola Jesus
Natalie Prass
Laurel Halo
Sharon Van Etten
Gazelle Twin

Kan nog wel even doorgaan maar ik vind 30 wel genoeg, _O_ !
En ze hebben mijns inziens allemaal zeer inventieve albums uitgebracht die alle aandacht verdienen.
Kortom; 2010-2019=GIRLPOWER!! 8-).
Bij staan de dames ook al een paar jaar bovenaan in mijn jaarlijkse toplijstje :Y Anna Von Hauswolff, Eefje de Visser, Susanne Sundfør, Chelsea Wolfe
pi_189375632
Over Boy Harsher hoor ik hier eigenlijk nooit iemand. Ik denk dat ik hun album dit jaar het meest heb geluisterd. Darkwave/Coldwave in ieder geval synthy goddelijkheid.
Als we dan op de retro 80's stijl synth tour zijn is in ieder geval dit nummer van Sale Dige ook wel een aanrader
:9~
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:44:32 #33
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189377549
Big Thief poept met Two Hands nog even n tweede album uit dat tot het beste van 2019 gerekend mag worden.
pi_189379314
Vind hem ook beter dan UFOF eigenlijk. Moet nog vaker luisteren om te bepalen waarom :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:16:22 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189379647
De nieuwe Elbow is ouderwets goed. Beter dan de drie hiervoor.
pi_189380425
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:16 schreef Slobeend het volgende:
Ik begin er nu aan :)
pi_189380612
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef Norrage het volgende:
Vind hem ook beter dan UFOF eigenlijk. Moet nog vaker luisteren om te bepalen waarom :P
Heerlijke plaat. Heel anders dan UFOF ook.
Aldus.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:21:19 #38
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189380641
Luistert wat makkelijker weg dan UFOF.
pi_189380669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Over Boy Harsher hoor ik hier eigenlijk nooit iemand. Ik denk dat ik hun album dit jaar het meest heb geluisterd. Darkwave/Coldwave in ieder geval synthy goddelijkheid.
Die is tof idd, begin van het jaar veel geluisterd, daarna niet echt meer. Komst ongetwijfeld verandering in, in de herfst komt de innerlijke goth wat meer naar boven :P
pi_189381171
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:16 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind hem in lijn van de vorigen. Zit niet echt een noemenswaardig nummer op, maar het luistert wel lekker weg :Y
pi_189381221
Elbow _O_

Jammer dat er geen vrouwen inzitten.

SPOILER
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:16:19 #42
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189381554
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind hem in lijn van de vorigen. Zit niet echt een noemenswaardig nummer op, maar het luistert wel lekker weg :Y
Het is toch duidelijk een wat minder gepolijste stijl?
pi_189381626
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk een wat minder gepolijste stijl?
Dat is zeker wel waar. :)
pi_189382359
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef Norrage het volgende:
pi_189382559
Guy Garvey heeft een radioshow, zondag op BBC6. Bijna net zo goed als Jarvis Cocker. Zeker de moeite waard te beluisteren.
Aldus.
pi_189382696
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:44 schreef EP3 het volgende:
Big Thief poept met Two Hands nog even n tweede album uit dat tot het beste van 2019 gerekend mag worden.
Uitstekend album, ja. Erg genoten van Not en Wolf. Ook The Toy luistert mooi weg.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_189429415
Luister nu pas de laatste Sun Kil Moon "I Also Want to Die in New Orleans". Las vooral dat dit z'n minste album moet zijn, en aangezien ik ook wel een beetje klaar was met z'n luisterboek stijl, dacht ik dat ik deze wel links kon laten liggen.

Wat blijkt nu, deze vind ik juist weer erg tof :D! Vooral de achtergrond arrangement zijn behoorlijk kleurrijk, en ik trek daardoor de voorgrond ook stukken beter
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:23:04 #48
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189430105
Common As Light is mi een ondergewaarde plaat. Die luister ik vaker dan het veelgeprezen Benji.
Op dat album is nog een delicate balans te vinden tussen muziek en vertelling waarmee ie een hypnotiserend klimaat weet te creëren dat ik uitermate prettig vind ( terwijl ik druk bezig ben met andere dingen ).

Maar met het oeverloze gezever op die laatste albums kan ik echt helemaal niks, :D.
pi_189430168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:47 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ken ze via r/indieheads, maar heb gezien dat het op RYM inderdaad een beetje een 'second coming of Jesus'-gehalte heeft.

Ik vind zelf dat licht klungelige van hun vroegere werk gecombineerd met het totaal geraffineerde van het latere werk juist een van de charmes overigens. Komt op die liveplaat prachtig samen.
[..]

Ik ga volgende maand 3 weken naar Japan, weekje Tokyo ook is het idee. Nog tips? Wordt mn eerste keer Japan, wel al bijna alle andere landen in Oost Azië gehad. _O- Wordt ook tweede keer solo.

Had nog gezocht of er leuke concerten waren daar rond die tijd maar helaas. Mag wel over een paar weken in Amsterdam mn man Freddie Gibbs en ultiem genie Madlib live zien. :D

Wil sowieso wat LPs op de kop tikken daar. Long Season zou een hele mooie zijn, fenomenaal album. Denk dat ik er ook een van Sakanaction haal en natuurlijk de eerste plaat van tricot.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kerftminister op 14-10-2019 15:35:20 ]
pi_189432704
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:23 schreef EP3 het volgende:
Common As Light is mi een ondergewaarde plaat. Die luister ik vaker dan het veelgeprezen Benji.
Op dat album is nog een delicate balans te vinden tussen muziek en vertelling waarmee ie een hypnotiserend klimaat weet te creëren dat ik uitermate prettig vind ( terwijl ik druk bezig ben met andere dingen ).
Precies dat had ik dus bij die nieuwe :P
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:29:42 #51
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_189436203
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:30 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Bij staan de dames ook al een paar jaar bovenaan in mijn jaarlijkse toplijstje :Y Anna Von Hauswolff, Eefje de Visser, Susanne Sundfør, Chelsea Wolfe
Anna von Hausswolff is wat mij betreft een van de beste artiesten van het decennium, alleen maar topmateriaal uitgebracht en ijzersterk live ook _O_

Ik zou hetzelfde zeggen van Chelsea Wolfe tot die nieuwe plaat die net uit is gekomen. Op de opener na kan ik er echt niet inkomen. :'(
Had voordat het gereleased was al tickets voor de akoestische tour gekocht dus hopelijk valt het kwartje dan nog.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_189437044
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:29 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zou hetzelfde zeggen van Chelsea Wolfe tot die nieuwe plaat die net uit is gekomen. Op de opener na kan ik er echt niet inkomen.
Ik moet 'm nog luisteren, maar had toen hij uitkwam even geen zin in akoestische muziek. Inmiddels luister ik de afgelopen 2 weken al niets anders bijna, dus wordt tijd dat ik 'm eens probeer :D
pi_189440113
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:28 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik ga volgende maand 3 weken naar Japan, weekje Tokyo ook is het idee. Nog tips? Wordt mn eerste keer Japan, wel al bijna alle andere landen in Oost Azië gehad. _O- Wordt ook tweede keer solo.
Als je er midden november zit, zijn de herfstkleuren op z'n hoogtepunt in Japan, dus dan zou ik vooral naar een plek als Nikko gaan (zit op zo'n anderhalf à twee uur van Tokyo). Of als je naar Osaka gaat, naar Koyasan. Verder is een week Tokyo niet heel veel - ik ben er nu voor de vierde keer en er valt nog steeds genoeg te zien.

Mijn tip is om een dag of avond naar een bepaalde wijk te gaan en daar gewoon rond te slenteren en zien wat je tegenkomt. Het leuke van Tokyo is vooral dat in ieder straatje of steegje wel iets verborgen zit, of dat je in een willekeurig gebouw op de vierde verdieping in een piepkleine bar belandt waar de barhouder de hele nacht obscure jazzplaten draait. In ieder geval, als je het moderne, 'elektrische' Tokyo wilt zien, moet je 's avonds naar wijken als Shinjuku, Roppongi en Akihabara gaan, en overdag naar Shibuya. Verder heeft Tokyo best wat stadsparken, waarbij het Yoyogipark (achter Harajuku Station, waar alle cosplayers op - ik meen - zondag zijn), Shinjuku Gyoen en Ueno Park de meeste bekende zijn.

Qua tempels is Sensō-ji waarschijnlijk het beste om te bezoeken; ligt op een kwartiertje lopen van Ueno. Als je meer wil weten over de geschiedenis van Tokyo/Japan dan zijn het Nationaal Museum van Tokyo (ook bij Ueno) en Edo-Tokyomuseum bij Ryogoku waarschijnlijk de beste opties. Qua kunst is Tokyo verder een walhalla - alleen al aan kunst- en fotografiemusea kun je een hele week kwijt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 15-10-2019 01:54:14 ]
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 14:06:19 #54
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189485253
Not is echt zo goed hè.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:00:18 #56
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189486007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:01 schreef Xrenity het volgende:
Not is echt zo goed hè.
Niet.

SPOILER
pi_189495985
Nieuwe Foals op staan, ben benieuwd. Vind The Runner behoorlijk lekker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 01:45 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Als je er midden november zit, zijn de herfstkleuren op z'n hoogtepunt in Japan, dus dan zou ik vooral naar een plek als Nikko gaan (zit op zo'n anderhalf à twee uur van Tokyo). Of als je naar Osaka gaat, naar Koyasan. Verder is een week Tokyo niet heel veel - ik ben er nu voor de vierde keer en er valt nog steeds genoeg te zien.

Mijn tip is om een dag of avond naar een bepaalde wijk te gaan en daar gewoon rond te slenteren en zien wat je tegenkomt. Het leuke van Tokyo is vooral dat in ieder straatje of steegje wel iets verborgen zit, of dat je in een willekeurig gebouw op de vierde verdieping in een piepkleine bar belandt waar de barhouder de hele nacht obscure jazzplaten draait. In ieder geval, als je het moderne, 'elektrische' Tokyo wilt zien, moet je 's avonds naar wijken als Shinjuku, Roppongi en Akihabara gaan, en overdag naar Shibuya. Verder heeft Tokyo best wat stadsparken, waarbij het Yoyogipark (achter Harajuku Station, waar alle cosplayers op - ik meen - zondag zijn), Shinjuku Gyoen en Ueno Park de meeste bekende zijn.

Qua tempels is Sensō-ji waarschijnlijk het beste om te bezoeken; ligt op een kwartiertje lopen van Ueno. Als je meer wil weten over de geschiedenis van Tokyo/Japan dan zijn het Nationaal Museum van Tokyo (ook bij Ueno) en Edo-Tokyomuseum bij Ryogoku waarschijnlijk de beste opties. Qua kunst is Tokyo verder een walhalla - alleen al aan kunst- en fotografiemusea kun je een hele week kwijt zijn.
Goede tips! Het ronddwalen stond sowieso al op de planning. :D Las trouwens dat de herfstkleuren dit jaar twee weken later zijn. Maar goed zie ik daar wel.

En ja week Tokyo is zeker kort, maar kunnen nog altijd terug in de toekomst. In Seoul ook een week geweest vorig jaar en daar wil ik ook alweer naar terug. :D
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:07:44 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189496598
Internal Affairs van Pharoahe Monch is eindelijk op Spotify _O_ Wat houd ik van dat album. 20 jaar oud officieel vandaag.
pi_189497013
quote:
Mooi nummer. De stemmen van Berninger en Bridgers gaan erg goed samen.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:59:56 #61
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189497117
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Mooi nummer. De stemmen van Berninger en Bridgers gaan erg goed samen.
De alternatieve versie is misschien nog mooier.
pi_189497495
Noname, Saba en Smino komen als Ghetto Sage met een plaat overigens. Erg benieuwd.

pi_189498663
Nieuwe Eefje *O*

vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:38:01 #64
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189502896
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Noname, Saba en Smino komen als Ghetto Sage met een plaat overigens. Erg benieuwd.

Dat smaakt naar meer! Pun intended.
pi_189506080
Dat piano albumpje van Sufjan vind ik niet zo
  zondag 20 oktober 2019 @ 23:40:31 #66
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189540534
Frank heeft n nieuwe:

Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 12:45:25 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189546125
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:49 schreef Gehenna het volgende:
Nieuwe Eefje *O*

Ah eefje gaat ook voor de blurry gezicht op de hoes hype :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189546188
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah eefje gaat ook voor de blurry gezicht op de hoes hype :D

[ afbeelding ]
Oeh dit plaatje had ik nog niet eerder gezien, wordt dit de hoes? :X
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 12:50:19 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189546193
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:49 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oeh dit plaatje had ik nog niet eerder gezien, wordt dit de hoes? :X
Jup :Y dat is de hoes... :{

https://www.platomania.nl/etalage/list/id/3610
pi_189548948
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:40 schreef EP3 het volgende:
Frank heeft n nieuwe:

Heerlijk nummer.

Z'n Blonded playlist op Spotify is ook ge-update.
Aldus.
pi_189563138
Vrijdag de eerste single van het nieuwe album van Roosbeef *O*
pi_189564047
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:56 schreef Gehenna het volgende:
Ja! Ik wilde net deze tweet plaatsen:

https://twitter.com/roosbeef/status/1186553988944142336

Doe ik gewoon toch even.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_189564416
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:40 schreef EP3 het volgende:
Frank heeft n nieuwe:

Als je de icoontjes onderaan de youtube-afbeelding bestudeert, zou dit het vierde nummer kunnen zijn van dertien in totaal. En is de plaat dus klaar. Kom maar door zou ik zeggen.
Aldus.
pi_189564837
En dan aub wel weer gewoon als fysieke release. Ik vind het nog steeds jammer dat Blonde niet op CD is verschenen. Net als de laatste van Solange van begin dit jaar, om maar een voorbeeld te noemen.

Natuurlijk, je kunt via Spotify luisteren enzovoort, maar ik vind het altijd leuker om gewoon de CD te hebben.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:49:09 #75
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189565846
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:22 schreef Z het volgende:

[..]

Als je de icoontjes onderaan de youtube-afbeelding bestudeert, zou dit het vierde nummer kunnen zijn van dertien in totaal. En is de plaat dus klaar. Kom maar door zou ik zeggen.
Had ik ook al bedacht, idd.
pi_189569801
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:56 schreef Gehenna het volgende:
Ja O+
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:04:47 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_189575434
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:51 schreef methodmich het volgende:
Natuurlijk, je kunt via Spotify luisteren enzovoort, maar ik vind het altijd leuker om gewoon de CD te hebben.
Dit heeft niks met je vorige post te maken, maar gewoon benieuwd; ken je deze?

pi_189575669
Nieuw nummer van Andy Shauf op Spotify. Zou er een nieuwe plaat in aantocht zijn?

Things I Do, a song by Andy Shauf on Spotify
pi_189583648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:04 schreef ranja het volgende:

[..]

Nope. Dacht even dat er een nieuw nummer van Method Man was, maar het is de songtitel. Niet verkeerd hoor!
www.thuisuiteten.nl
pi_189584043
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuw nummer van Andy Shauf op Spotify. Zou er een nieuwe plaat in aantocht zijn?

Things I Do, a song by Andy Shauf on Spotify
Het antwoord: ja. 24 januari staat bij dezen omcirkeld in de agenda. The Party is voor mij de beste indiefolkplaat van de jaren tien, dus ik kan niet wachten.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 17:54:32 #81
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189584084
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Het antwoord: ja. 24 januari staat bij dezen omcirkeld in de agenda. The Party is voor mij de beste indiefolkplaat van de jaren tien, dus ik kan niet wachten.
Dat is een flinke uitspraak, maar inderdaad een uitstekend album. Z'n debuutalbum vond ik nóg beter. Zin in z'n nieuwe.

In ongeveer dezelfde categorie heb ik ook zin in de nieuwe Vetiver vrijdag.
pi_189584250
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat is een flinke uitspraak, maar inderdaad een uitstekend album. Z'n debuutalbum vond ik nóg beter. Zin in z'n nieuwe.
Ik vind The Party als concept zo ongelooflijk goed geslaagd, dat ik die net wat hoger aansla dan The Bearer of Bad News. Ook een supergoed album natuurlijk.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:27:24 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189602352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:04 schreef ranja het volgende:

[..]

een van de leukste albums van het jaar :Y

Dat nummer werd trouwens al gecoverd door iggy pop.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:32:09 #84
13973 ranja
image means nothing
pi_189602504
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:27 schreef Beregd het volgende:

een van de leukste albums van het jaar :Y
Ik heb haar dinsdag live gezien, als voorprogramma van Priests maar die laatste vond ik minder interessant. Stef was erg goed.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:47:54 #85
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189614994
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Jongens, wie lust er een kop?
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt n mens daarvan op!
pi_189615323
Ik krijg een soort pseudo-ADHD als ik koffie drink :P
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:53:39 #87
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189628679
Heel matige plaat. Ik kan de religieuze gedoe ook altijd lastig rijmen met rapperts als Kanye. Ik bedoel, bij ijdelheid gaat het al mis.
Aldus.
pi_189662834
Die nieuwe Coldplay track wtf, met Stromae zelfs :o
_O_

SPOILER
pi_189662908
Echt serieus, Coldplay goes Fela Kuti. Wie had dat gedacht. Hulde!
pi_189663029
Ik was ook positief verrast. Ze gaan een beetje terug richting Viva la Vida lijkt het, maar voegen er jazzy elementen aan toe. Erg leuk.

Orphans is mij betreft ook een prima nummer trouwens.
pi_189663256
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik was ook positief verrast. Ze gaan een beetje terug richting Viva la Vida lijkt het, maar voegen er jazzy elementen aan toe. Erg leuk.

Orphans is mij betreft ook een prima nummer trouwens.
Ik ben sowieso wel een Coldplay fan, dus wat dat betreft niets nieuws en vind Orphans ook wel leuk. Maar dat is gewoon normale stijl Coldplay. Maar die andere single, knap hoor :Y
pi_189663398
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:35 schreef Norrage het volgende:
Echt serieus, Coldplay goes Fela Kuti. Wie had dat gedacht. Hulde!
Ik werd hier heel enthousiast van

quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Hier verdween dat weer wat, Viva la Vida vind ik weer een van de meest verschrikkelijke nummers die ken. (dodelijke combi van het sowieso al super-irritant vinden en enorm overplayed zijn)

Maar moet toegeven, dit is gewoon een fijn nummer. Heeft naast wat toeters weinig met Fela te maken imho :P Mooi om te zien dat ze het toch nog in hun hebben, heel vroeger hadden ze ook best fijne nummers :Y
pi_189663468
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik werd hier heel enthousiast van
[..]

Hier verdween dat weer wat, Viva la Vida vind ik weer een van de meest verschrikkelijke nummers die ken. (dodelijke combi van het sowieso al super-irritant vinden en enorm overplayed zijn)

Maar moet toegeven, dit is gewoon een fijn nummer. Heeft naast wat toeters weinig met Fela te maken imho :P Mooi om te zien dat ze het toch nog in hun hebben, heel vroeger hadden ze ook best fijne nummers :Y
Viva la Vida vind ik het minste nummer van het gelijkgetitelde album, maar dat album is wel hun beste. Dat is de meest veelzijdige, zichzelf uitvindende, Coldplay die er is geweest. Geweldig. Zit gewoon shoegaze, folk, jazz, wereldmuziek en wat nog meer op die plaat :D En zoals Maxi zegt, die nieuwe lijkt ook al een beetje die richting in te gaan. Ben benieuwd.

En Fela Kuti noemde ik ook vooral omdat ik dat ergens las; maar het heeft zeker wel een soort van Afrobeat. Maar bovenal is het gewoon een hele nieuwe Coldplay-stijl met jazz erin verwerkt. Vet :Y :Y
pi_189663654
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:26 schreef Gehenna het volgende:
Zoals Nor zei, ik had het over de plaat, niet de single (die inderdaad irritant is).
pi_189663667
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:46 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Zoals Nor zei, ik had het over de plaat, niet de single (die inderdaad irritant is).
ah, ik heb de plaat daardoor nooit aangedurfd haha :P
pi_189663857
Brian Eno en Jon Hopkins zaten achter de productieknoppen bij Viva la Vida, dus ik denk dat je best een luisterpoging kunt wagen. Ontzettend knappe en veelzijdige popplaat.
pi_189664857

Wat een onwijs lief liedje van Merol O+
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 14:04:51 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189666909
Lees ik het nu goed dat roosbeef weer in nederland gaat optreden en een nieuwe plaat heeft?
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 14:06:00 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189666924
quote:
17s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:35 schreef Gehenna het volgende:

:D O+
pi_189667203
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Lees ik het nu goed dat roosbeef weer in nederland gaat optreden en een nieuwe plaat heeft?
Ja :D

2 april Tivoli onder andere.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:37:20 #102
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189667460
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Een nieuw nummer, plaat komt in januari dacht ik :)
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 15:08:55 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189667848
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Een nieuw nummer, plaat komt in januari dacht ik :)
Ach zo...
pi_189670060
quote:
17s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:35 schreef Gehenna het volgende:

Ja, dat kan ze gewoon hoor, dit Dordtse boefje.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 oktober 2019 @ 18:06:49 #105
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189670736
Dit klinkt naar mijn bescheiden mening toch n stuk interessanter dan :{ Coldplay :{ of :'( Kanye :'( :

pi_189672177
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:06 schreef EP3 het volgende:
Dit klinkt naar mijn bescheiden mening toch n stuk interessanter dan :{ Coldplay :{ of :'( Kanye :'( :

Ik mag bijna wel zeggen een return to form na die laatste twee tracks :)

En idd, Arabesque is gewoon leuk 😱

[ Bericht 1% gewijzigd door Xrenity op 28-10-2019 20:44:37 ]
pi_189673418
Arabesque. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_189686382
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:06 schreef EP3 het volgende:

Ik dacht eerst dat je Merol bedoelde, maar zag toen dat er nog een YT-video onder kwam!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:26:58 #109
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189687111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:39 schreef methodmich het volgende:

Merol
pi_189687568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:26 schreef EP3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou ja, ze voldoet ook prima aan de omschrijving interessanter dan Coldplay toch!

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:23:22 #111
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189687914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou ja, ze voldoet ook prima aan de omschrijving interessanter dan Coldplay toch!

Best n leuke meid, hoor. Maar die muzikale grapjes van haar vind ik niet zo spannend.
pi_189707057
Heb ik nog wat gemist?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:45:13 #114
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189710293
Welkom ( terug ), Moody, :* ! Deze reeks kan zoals je ziet wel wat nieuw leven gebruiken.
Ik heb momenteel geen tijd om in te gaan op je vraag, maar wil wel alvast deze betoverende performance met je delen:

Ik moest n traantje wegpinken...
pi_189710814
In januari komt er een nieuwe The Innocence Mission. Nu al zin in.

pi_189710949
quote:
17s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 09:42 schreef Maxerazzi het volgende:
In januari komt er een nieuwe The Innocence Mission. Nu al zin in.

Ja ik zag het ook. Goed nieuws.
Aldus.
pi_189711293
Moody komt tegenwoordig gewoon 1x per maand in het topic en dumpt dan zijn muziekjes :D

We missen je Moody!
pi_189711467
Ik moet alles nog op een rijtje zetten. Teveel muziek geluisterd om nu te roepen welke tracks ik voornamelijk tof vond. Heb het idee dat er sowieso wat van Big Thief, Kate Tempest, The National, Andrew Bird in zit. Mooie nominatie van @Moody ; Manifest _O_.
pi_189719319
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 10:20 schreef Norrage het volgende:
Moody komt tegenwoordig gewoon 1x per maand in het topic en dumpt dan zijn muziekjes :D

We missen je Moody!
Wat dat betreft ben ik niets veranderd :D

Ben tot mijn eigen spijt veel minder met muziek bezig, maar kan wel weer wat vaker langs wippen :) Ik heb vast veel pareltjes gemist dit jaar...
'13 |
'14
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:15:15 #120
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189719467
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 09:55 schreef Z het volgende:

[..]

Ja ik zag het ook. Goed nieuws.
Ze brachten ook een nieuwe versie uit van de wereldhit “lakes of canada” O+ Ter ere van het 20 jarige jubileum van “birds of my neighbourhood” O+

The Lakes of Canada 2019, a song by The Innocence Mission on Spotify
pi_189719574
Sowieso dat hele album van Patrick Watson is om te smullen...

Deze had ik al genoemd:

Maar deze zijn ook niet mis:

En al dit moois op hetzelfde album he! Ik vin mooy O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 31-10-2019 20:29:14 ]
'13 |
'14
pi_189719930
Echt heel gezellig is het hier niet.
'13 |
'14
pi_189720011
quote:
17s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:45 schreef EP3 het volgende:
Welkom ( terug ), Moody, :* ! Deze reeks kan zoals je ziet wel wat nieuw leven gebruiken.
Ik heb momenteel geen tijd om in te gaan op je vraag, maar wil wel alvast deze betoverende performance met je delen:

Ik moest n traantje wegpinken...
Thanks DO2 :*
Altijd zwak voor FKA twigs gehad, al luister ik het vrijwel nooit. Sterke paaldans inderdaad O+
'13 |
'14
  Moderator donderdag 31 oktober 2019 @ 21:08:43 #125
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189720276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:27 schreef Moody het volgende:
Heb ik nog wat gemist?
Je hebt mijn meeste favorieten al genoemd :P. Maar deze nog niet:
Nieuwe Boy & Bear
Big Thief
Morgen nieuwe Vetiver belooft veel goeds
pi_189720419
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:08 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Je hebt mijn meeste favorieten al genoemd :P. Maar deze nog niet:
Nieuwe Boy & Bear
Big Thief
Morgen nieuwe Vetiver belooft veel goeds
Boy & Bear, had t album wel in de lijst, maar nog niet geluisterd. Lekker nummertje, album gaat morgen op in de auto! ^O^

Nice inderdaad...

Big Thief, geen idee. Eerste noten zijn top!

[ Bericht 9% gewijzigd door Moody op 31-10-2019 21:22:57 ]
'13 |
'14
  vrijdag 1 november 2019 @ 04:38:38 #127
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189724367
Qua songs vind ik deze fantastisch (volledig nr op spotify)

En de rest van dat album ook natuurlijk
  vrijdag 1 november 2019 @ 04:40:47 #128
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189726252
quote:
Patrick Watson wordt een beetje een herhaling van zetten. Prachtige muziek, maar ik weet het nu wel zo ondertussen.

Nieuwe album lekker geluisterd, maar ook ene oor in en andere oor uit.
pi_189726574
Earl Sweatshirt heeft een EP gedropt vannacht. Net als Some Rap Songs een verzameling korte nummers.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 10:28:35 #131
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189726600
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Earl Sweatshirt heeft een EP gedropt vannacht. Net als Some Rap Songs een verzameling korte nummers.
Heb je al een mening over de nieuwe Leif Vollebekk?
pi_189726696
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oh ja, die is er ook vandaag. Ik ga 'm even luisteren hier.
pi_189727040
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hmm, de eerste luisterbeurt vind ik niet best, eerlijk gezegd. Veel te veel "oh de liefde"-pianonummers met wel erg irritant generieke teksten (vind ik sowieso altijd zijn zwakkere kant). Dat ken ik nou wel van 'm en dat deed hij op zijn vorige platen ook een stuk beter. Muzikaal zijn nummers als Blood Brother, I'm Not Your Lover en Apalachee Plain zoveel toffer - had liever een plaat gehad die overwegend op die stijl leunde.

Zal 'm binnenkort nog eens luisteren, maar niet echt mijn ding deze, denk ik. Het voelt een beetje als een stagnatieplaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maxerazzi op 01-11-2019 11:27:07 ]
pi_189729516
Wat blijft die eerste Arctic Monkeys toch ongelooflijk plezierig om naar te luisteren. Lekker ook die afwisseling van knalnummertjes naar de wat rustigere nummers iets later op. Kan ik geen genoeg van krijgen.
pi_189729926
Wat vinden we van de nieuwe Kiwanuka? Hij landt nog niet echt bij mij...
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 14:56:50 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189729942
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:55 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe Kiwanuka? Hij landt nog niet echt bij mij...
Bij mij wel. Mooi geheel wel.
pi_189730072
Niet heel veel anders dan de vorige twee albums, wel mooi dus! Mis alleen een echte pareltje zoals Cold Little O+ al moet ik zeggen dat ik "lights" wel erg mooi vind!

[ Bericht 11% gewijzigd door KolonelBroodje op 01-11-2019 15:28:48 ]
pi_189730700
Nieuw Deerhunter-nummer.
13 minuten.
Aldus.
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:02:29 #139
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189731703
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:44 schreef Z het volgende:
Nieuw Deerhunter-nummer.
13 minuten.
Kijk, dat noem ik nog eens goed nieuws.
  zaterdag 2 november 2019 @ 23:46:36 #140
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189754163
pi_189759663
Frank ftw.
Aldus.
pi_189764133
Ik ben er wel over uit denk ik, Giorgio by Moroder is gewoon het beste nummer van de 10s. Hoe vaker ik ‘m luister hoe meer ik hoor, en het zit gewoon zo enorm goed in elkaar. Uiteindelijk ál die geluiden door elkaar en het werkt gewoon nog zo goed _O_ Zo sick

Als een drummer vind ik zelf de drums vooral ook vet, sommige fills zijn echt waanzinnig. 9 minuten lang genieten en er zijn weinig nummers die me de volle 9 minuten kunnen boeien (als ze al zo lang zijn dan)
  zondag 3 november 2019 @ 18:38:16 #143
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189766452
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 16:54 schreef ikbenrond het volgende:
... en er zijn weinig nummers die me de volle 9 minuten kunnen boeien (als ze al zo lang zijn dan)
Daarover gesproken; ik heb vandaag weereens Have One on Me van voor naar achter geluisterd.

SPOILER
pi_189767196
Dit is oud, maar nog steeds geniaal. 21 minuten.

pi_189770706
Ik voel een lijstje aankomen :D

Top-nummers > 10 min (album lengte) vanaf 2000

Waarom vanaf 2000? Om het lijstje te beperken tot recente nummers, anders krijgen we alleen jaren '60/'70 materiaal (Can, Miles Davis, VanderGraaf Generators, Sweet Smoke, Pink Floyd etc.)

Waarom album lengte aanhouden? Omdat live zelfs "Heb je even voor mij" tot 10 min. kan worden gerekt.

Ik begin....ok? *O*

SPOILER
Best een gevarieerd lijstje vind ik zelf ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 03-11-2019 23:06:36 ]
'13 |
'14
  zondag 3 november 2019 @ 22:07:54 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_189772048
Nou, na 2000 vind ik toch jammer. Geen Jenny Ondioline, Leave Them All Behind of Diamond Sea dus.

Wel oa deze (niet op volgorde)
pi_189772520
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 22:07 schreef ranja het volgende:
Nou, na 2000 vind ik toch jammer.
Stom, vergeten |:(

> 10 min, > 2000 en geen vrouwtjes....
SPOILER
'13 |
'14
  zondag 3 november 2019 @ 22:48:05 #148
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
  maandag 4 november 2019 @ 12:33:01 #149
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_189779076
Naast Golden Arrow:

(staat niet echt op een album dus albumlengte geldt hier niet :+)
pi_189782377
Ligt het aan mij of zijn nummers van meer dan 10 minuten niet eens zo zeldzaam. Als ik door mijn muziekbibliotheek ga zie ik ongeveer evenveel >10 als 2<
Heb het maar een beetje grofweg opgedeeld zodat het geen totale linkdump is. Over het algemeen zou ik je niet aanraden iets te luisteren als je niet van loops houdt.

Acid
SPOILER
Ambient
SPOILER
Dub
SPOILER
Experimenteel
SPOILER
Hypnotechno
SPOILER
Minimal
SPOILER
Stoner
SPOILER
House
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 04-11-2019 17:08:43 ]
pi_189784146
Mooie post L-D.
Aldus.
  maandag 4 november 2019 @ 19:44:47 #152
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_189785565
Ik houd nog wel van lange albums maar niet zo van de lange songs.

Met uitzondering van

pi_189792293
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Bij mij wel. Mooi geheel wel.
Nog steeds niet, na meerdere luisterbeurten. Zit geen nummer tussen dat er tussenuit springt. Misschien wel een goed geheel dan ;)
pi_189792299
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 19:44 schreef Beregd het volgende:
Ik houd nog wel van lange albums maar niet zo van de lange songs.

Met uitzondering van

YLT zal dit lijstje bij mij wel domineren ja :D
pi_189793017
Ik zie dat er al een redelijk aantal nummers zijn genoemd die ik waarschijnlijk ook in zo'n plustienlijstje zou zetten. Dit zouden bij mij verder kanshebbers zijn:

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Maxerazzi op 05-11-2019 10:45:00 ]
pi_189797656
Tja... Ik had er twee in gedachten, maar die zijn net niet lang genoeg. Pyramids van Frank Ocean stopt bij 9.52 en Venice Bitch van Lana Del Rey bij 9.38.

Ik denk dus nog even verder.
www.thuisuiteten.nl
pi_189798327
Ik had nog Rain on Tin van Sonic Youth in gedachte. Maar die is ook te kort.
Aldus.
  dinsdag 5 november 2019 @ 17:46:52 #158
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189799497
Voor 99.gifDavid Bowie99.gif maken we gewoon n uitzondering:

dinsdag 5 november 2019 @ 19:57:45 #159
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189802030
Nr 4:

--

Vrijdag het album.
pi_189820379
Ja, benieuwd naar. Heb hem al in bestelling staan bij de platenzaak, maar kan hem pas later ophalen helaas. Dus nog even geduld voor mij.

Nu dus maar even lekker veel Tegan and Sara en King Princess draaien.
www.thuisuiteten.nl
pi_189820800
Je kan zeker ook niet wachten op de nieuwe Cocorosie.
Aldus.
pi_189821207
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:55 schreef Z het volgende:
Je kan zeker ook niet wachten op de nieuwe Cocorosie.
Dat wordt wederom een geweldige plaat. Maar dat is logisch. Had ik maar twee van die zusjes. Of zussen, inmiddels.
www.thuisuiteten.nl
pi_189821503
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:46 schreef EP3 het volgende:
Voor [ afbeelding ]David Bowie[ afbeelding ] maken we gewoon n uitzondering:

Nee dus, anders had die op nr 1 gestaan in mijn lijst :D
Zeker na het zien van de musical Lazarus, wat echt een geniaal stuk is _O_

Perfectionist als Bowie is zal die bewust onder de 10 min gehouden zijn om esthetische redenen.
SPOILER
'13 |
'14
pi_189821739
Moody, nu je toch met de lijstjes bezig bent, vergeet je dan niet je top 100 aller tijden in te leveren in het topic van @ranja ?
www.thuisuiteten.nl
pi_189850400
Nou DO2EP3, kom d'r maar in, wat vind je van de nieuwe FKA twigs?
pi_189850571
Ik vind het een goede plaat! Alleen, wanneer luister je zoiets? Opvallend lijstje producers trouwens.
Aldus.
  vrijdag 8 november 2019 @ 14:17:20 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189850619
Hebben jullie ook Spotify afspeellijsten waar je beetje door de muziek uit dit topic heen kan gaan zonder alles zelf op te zoeken?

Ben lui.
pi_189850753
De Spotify-lijsten die ik luister:
• What's Good
• Right Now
• BBC Radio 6 playlist
• Gorilla vs Bear
• Deerhunter Sunday Night Radio Hour
• Blonded
• Hopla

Die overlappen enigszins met dit topic.
Aldus.
  vrijdag 8 november 2019 @ 14:31:33 #169
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189850803
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:27 schreef Z het volgende:
De Spotify-lijsten die ik luister:
• What's Good
• Right Now
• BBC Radio 6 playlist
• Gorilla vs Bear
• Deerhunter Sunday Night Radio Hour
• Blonded
• Hopla

Die overlappen enigszins met dit topic.
Dank je!!
pi_189851056
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:13 schreef Z het volgende:
Alleen, wanneer luister je zoiets?
Goede vraag. Beetje rond de schemertijden, denk ik - zeker de laatste drie nummers.
pi_189852002
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Goede vraag. Beetje rond de schemertijden, denk ik - zeker de laatste drie nummers.
Kan je mooi daarna de nieuwe Mount Eerie draaien.
Aldus.
pi_189852052
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef Z het volgende:

[..]

Net klaar met die luisteren. Erg mooi weer.
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 16:07:58 #173
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189852093
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef Z het volgende:

[..]

En daarna Het Zesde Metaal.
  vrijdag 8 november 2019 @ 16:45:45 #174
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189852605
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Nou DO2EP3, kom d'r maar in, wat vind je van de nieuwe FKA twigs?
Ik luister 'm nu ( pas ), Max. Maar als de rest van het album zo goed is als de 4 nummers die ik al ken - en daar ga ik vanuit - dan mag/moet het alvast tot het beste van dit jaar gerekend worden. FKA twigs stelt eigenlijk nooit teleur en behoort mi tot de meest gedreven en innoverende artiesten van het afgelopen decennium.
pi_189855348
Je kunt ook weer stemmen op de Song van het Jaar bij 3 voor 12. Zag nog geen apart topic. Zojuist even deelgenomen, alleen songs uit de voorkeuzelijst gebruikt:

Ik heb ook geen vrije keuzes gebruikt, want dat schiet toch niet op.

Metronomy - Insecurity
FKA Twigs - Cellophane
King Princess - Pussy Is God
Little Simz ft. Cleo Sol - Selfish
Balthazar - Entertainment
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
Rosalía - Malamente
Big Thief - Not
Tyler, The Creator - Earfquake
Sharon Van Etten - Seventeen
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 20:25:25 #176
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189855804
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

En daarna Het Zesde Metaal.
Uitstekende suggestie, Slob.

Eerste luisterbeurt viel nog niet mee, maar tijdens de tweede luisterbeurt valt het geheel al beter op z'n plaats. Ik verwacht dat ik het uiteindelijk weer een topalbum ga vinden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189855813
Mijn lijstje was:

Rosalía - Malamente
James Blake ft. Rosalía - Barefoot In The Park
Whitney - Giving Up
Bon Iver - Hey, Ma
Anderson Paak ft. Smokey Robinson - Make It Better
Dua Lipa - Don’t Start Now
James Blake - I’ll Come Too
Thom Yorke - Dawn Chorus
FKA Twigs - Cellophane
Tame Impala - Borderline
The National - Oblivions

Het lijstje was wel anders geweest als je niet maar twee vrij keuzes mocht invoeren
pi_189855824
Maar ja, Billie Eilish gaat toch winnen
pi_189855859
Nu al een song van het jaar bepalen is ronduit kut. Ik ben met 100 nummers nog net op een kwart van alles wat ik op een rijtje wil zetten, terwijl er de laatste tijd met Kiwanuka, Big Thief, Elbow onder andere weer kneitergoede muziek is gereleased.

En waarom kan je stemmen op Time To Give in godsnaam? Gewoon in oktober 2018 al uitgebracht.

Als ik nu zou moeten kiezen voor singles, zonder dat ik überhaupt ordening heb, ga ik voor Kevin Morby - No Halo // Big Thief - Not & Forgotten Eyes // Kate Tempest - People's Faces (Streatham) // The National - (kies je track).
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:31:55 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189855928
Nou, na 3 luisterbeurten kan ik wel concluderen dat ze de verwachtingen meer dan waarmaakt.

De nummers die ik nog niet kende zijn minstens zo sterk.
Mary Magdalene, Fallen Alien, Mirrored Heart... Mateloos intrigerend. En hartverscheurend mooi.

Dit album gaat de komende dagen overuren draaien.
pi_189856871
Ik vond die vier nummers dus niet zo goed. Maar de hele plaat prachtig.
Aldus.
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 00:33:59 #182
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189860300
Mijn 3voor12 lijstje uit de keuzelijst:
Vampire Weekend - This Life
The National - You Had Your Soul With You
Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses
Lana Del Rey - Doin' Time
James Blake ft. ROSALíA - Barefoot In The Park
Foals - The Runner
Durand Jones & The Indications - Morning In America
Big Thief - UFOF
Aldous Harding - The Barrel
Andrew Bird - Sisyphus
  zaterdag 9 november 2019 @ 01:39:23 #183
13973 ranja
image means nothing
pi_189860790
Mijn 3voor12 stemlijst:

45ACIDBABIES - Ri Ri Ride
Angie McMahon - Pasta
Dakota - Dreams
Donna Blue - Desert Lake
EUT - It's Love (But It's Not Mine)
Grimes ft. i-o - Violence
Julia Jacklin - Pressure To Party
Lewsberg - Cold Light Of Day
Pip Blom - Daddy Issues
TAPE TOY - Naïve

vrije keus:
Marika Hackman - I'm Not Where You Are
The Regrettes - I Dare You
pi_189864047
Poah jongens, Girl Band gisteren op Le Guess Who.
pi_189864175
Met verneukte lay-out:

Bon Iver Hey, Ma
Eefje De Visser Bitterzoet
Purple Mountains All My Happiness Is Gone
Coldplay Arabesque
Andrew Bird Sisyphus
Big Thief Not
Jenny Hval Ashes To Ashes
Vampire Weekend This Life
Wilco everyone Hides
Lana Del Rey Norman Fucking Rockwell
pi_189864196
Toch nog veel over hoofd gezien zo te zien, aldous is ook fantastisch natuurlijk!
pi_189865815
Mijn lijstje:

Big Thief - UFOF
Pip Blom - Daddy Issues
Julia Jacklin - Pressure To Party
White Lies - Time To Give
Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses
Purple Mountains - All My Happiness Is Gone
Sunflower Bean - Come For Me
Andrew Bird - Sisyphus

Eigen keuze:
Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas
pi_189866082
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:06 schreef Xrenity het volgende:
Dat was me er eentje ja. Kwam ook stukken beter uit de verf dan op de plaat. Die bassist _O_
What Would Goku Do
pi_189866364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:06 schreef Xrenity het volgende:
Ik vond ze leuker toen ze nog op school zaten ;)

Maar kan me voorstellen dat Girl Band live best gaaf kan zijn ja.
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:21:26 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189872151
ROSALÍA
MALAMENTE

NICK CAVE & THE BAD SEEDS
BRIGHT HORSES

THE CHEMICAL BROTHERS
GOT TO KEEP ON

SOLANGE
STAY FLO

JENNY HVAL
ASHES TO ASHES

DANNY BROWN
DIRTY LAUNDRY

FKA TWIGS
CELLOPHANE

SLOWTHAI
DOORMAN FT. MURA MASA

ANGEL OLSEN
ALL MIRRORS

BIG THIEF
UFOF
pi_189883697
Ik ben echt volledig No Geography van The Chemical Brothers vergeten in mijn albumlijstje, dat album is zo lekker. Elk nummer is ook gewoon weer leuk om naar te luisteren
  maandag 11 november 2019 @ 01:15:54 #192
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189889569
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:11 schreef ikbenrond het volgende:
Ik ben echt volledig No Geography van The Chemical Brothers vergeten in mijn albumlijstje, dat album is zo lekker. Elk nummer is ook gewoon weer leuk om naar te luisteren
Heerlijk album, idd. Geen idee waarom ik er zo weinig mensen over hoor. Vind het ms wel hun beste werk. Staat geen zwak nummer op, en ze zijn nog nooit zo avontuurlijk geweest. Ben weer fan van het eerste uur.
pi_189889922
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:29 schreef Moody het volgende:
Ik voel een lijstje aankomen :D

Top-nummers > 10 min (album lengte) vanaf 2000

Waarom vanaf 2000? Om het lijstje te beperken tot recente nummers, anders krijgen we alleen jaren '60/'70 materiaal (Can, Miles Davis, VanderGraaf Generators, Sweet Smoke, Pink Floyd etc.)

Waarom album lengte aanhouden? Omdat live zelfs "Heb je even voor mij" tot 10 min. kan worden gerekt.

Ik begin....ok? *O*

SPOILER
Best een gevarieerd lijstje vind ik zelf ^O^
Hmm eens proberen. Houd zeker van lange nummers. Maar mijn favorieten zijn vaak wat ouder. Eens kijken:

Alcest - Delivrance (maar nipt meer)
Foals - Neptune (ook maar net)
Vektor - Recharging the Void
Peace - 1998 (Delicious)

En dan aantal zoals Runaway die er net onder vallen.

Ga gelijk ook die 3voor12 doen, al vind ik die eindejaarslijsten daar altijd zo vroeg. Die nieuwe Dua Lipa bijvoorbeeld is pas net uit, maar wel een fenomenaal popnummer, vind Billie Eilish overigens vreselijk. Begrijp niks van die hype.

Mijn lijst, heb alleen uit shortlist gekozen:

Denzel Curry - Ricky
Travis Scott - Highest in the Room
D'Angelo - Unshaken
Dua Lipa - Don't Start Now
Vampire Weekend - Harmony Hall
Jay Som - Superbike
Foals - The Runner
Donnie - Barry Hayze
Charli XCX - Gone
Anderson .Paak - Make it Better
pi_189890725
In een playlist staat onderstaand nummer. De uitdaging: vind dit nummer op Youtube.

Of wat meer info over de artiest zou ook mooi zijn.
Aldus.
  maandag 11 november 2019 @ 10:55:26 #195
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189891941
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 09:01 schreef Z het volgende:
In een playlist staat onderstaand nummer. De uitdaging: vind dit nummer op Youtube.
[ afbeelding ]

Of wat meer info over de artiest zou ook mooi zijn.
Is een pseudonym van Kieran Hebden (aka Four tet) ;)
pi_189891966
Via LeGuessWho TENGGER ontdekt, heerlijke Koreaanse krautrock :D

maandag 11 november 2019 @ 11:35:51 #197
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_189892436
Dit had ik ingevuld bij de Pitchfork Readers Poll.

De 10 beste albums van 2010-2019:

#1 : Eefje de Visser - Het Is (2013)
#2 : The National - Trouble Will Find Me (2013)
#3 : Lorde - Melodrama (2017)
#4 : Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
#5 : The National - High Violet (2010)
#6 : Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
#7 : Beach House - Bloom (2012)
#8 : Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (2015)
#9 : Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
#10 : Taylor Swift - 1989 (2014)

De 10 beste nummers van 2010-2019:

#1 : Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing (2012)
#2 : C½ur de Pirate - Place de la République (2011)
#3 : Nils Frahm – Says (2013)
#4 : Beach House – Myth (2012)
#5 : Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
#6 : Phosphorescent - Song for Zula (2013)
#7 : Eefje de Visser - Scheef (2015)
#8 : Melody's Echo Chamber - I Follow You (2012)
#9 : Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt (2012)
#10 : Jessie Ware - Wildest Moments (2012)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 11 november 2019 @ 11:47:59 #198
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_189892551
3voor12:

Aafke Romeijn ft. Spinvis - Ameland
Big Thief - Not
Billie Eilish - Bury a Friend
Caroline Polachek - Door
Clairo - Sofia
Eefje de Visser - Bitterzoet
Nilüfer Yanya - In Your Head
Sharon Van Etten - Seventeen
Taylor Swift - You Need to Clam Down
The Japanese House - Something Has to Change
The National - You Had Your Soul with You

Jokers:
Julia Jacklin - Pressure to Party
Lana Del Rey - California

Aan de keuzelijst is soms geen touw vast te knopen. Veel artiesten die er alleen met hun meest recente single in staan, niet met hun beste/populairste van dit jaar.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_189892567
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Net klaar met die luisteren. Erg mooi weer.
Mount Eerie heel mooi ja :Y
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 16:55:34 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189895852
Nog mensen Björk zien optreden op le guess who... Blijft een gaaf festival alleen heb ik zelden tijd om er heen te gaan....
pi_189895919
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 10:57 schreef Norrage het volgende:
Via LeGuessWho TENGGER ontdekt, heerlijke Koreaanse krautrock :D

Jij bent behoorlijk "into jazz" toch? Ik kwam dit laatst tegen. Ook heel krautrockig. Ken jij daar meer voorbeelden van?
Aldus.
  maandag 11 november 2019 @ 17:41:16 #202
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189896447
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog mensen Björk zien optreden op le guess who... Blijft een gaaf festival alleen heb ik zelden tijd om er heen te gaan....
Ben er afgelopen 4 jaar bij geweest. Dit jaar overgeslagen. -> Janken.
pi_189896649

Deze werd ook gedraaid op LGW, wat een track.
  maandag 11 november 2019 @ 18:24:37 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189896997
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
whuuuut? :o
  maandag 11 november 2019 @ 18:25:42 #205
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189897010
oh wacht.. slechts een DJ set dus.. |:)

maandag 11 november 2019 @ 18:27:04 #206
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189897034
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 16:59 schreef Z het volgende:

[..]

Jij bent behoorlijk "into jazz" toch? Ik kwam dit laatst tegen. Ook heel krautrockig. Ken jij daar meer voorbeelden van?
Deze O+
  maandag 11 november 2019 @ 18:58:02 #207
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189897559
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:25 schreef Gehenna het volgende:
oh wacht.. slechts een DJ set dus.. |:)

Voor mijn part staat ze biertjes te tappen.
pi_189897992
quote:

[..]

Als je dat kunt waarderen, zul je wellicht het verdere werk van de gitarist daarop (John McLaughlin) ook wel tof vinden.

Verder denk ik hier een beetje aan:

[ Bericht 4% gewijzigd door Maxerazzi op 11-11-2019 19:27:59 ]
  maandag 11 november 2019 @ 19:33:10 #209
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189898182
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:58 schreef EP3 het volgende:

[..]

Voor mijn part staat ze biertjes te tappen.
:D
pi_189904304
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze O+

quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 19:22 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Als je dat kunt waarderen, zul je wellicht het verdere werk van de gitarist daarop (John McLaughlin) ook wel tof vinden.

[...]

Verder denk ik hier een beetje aan:

[...]

Aldus.
pi_189904621
quote:

[..]

Ja, daar schaar ik me wel onder ja ;)
Ik zou niet 1,2,3 iets vergelijkbaars weten in de jazz, maar de jazz fusion suggesties hierboven zijn zeker goed :Y
pi_189928292
Tweede nummer van de aankomende Andy Shauf:

woensdag 13 november 2019 @ 21:22:04 #213
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_189930061
Mijn keuzes voor de 3voor12 song vh jaar.

FONTAINES D.C. - Boys In The Better Land
Karen O & Danger Mouse - Turn The Light
D’Angelo - Unshaken
Kate Tempest - Firesmoke
Aafke Romeijn ft. Spinvis - Ameland
The National - You Had Your Soul With You
WIES - Soms Is Het Te Laat
Andrew Bird - Sisyphus
Aldous Harding - The Barrel
Post Malone ft. Swae Lee - Sunflower
pi_189931932
Squid - The Cleaner

Met afstand.
Van alles is weer waardeloos.
pi_189932150
Duidelijk song van het jaar
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 14:17:04 #216
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_189938265
MUZ / MUZikale Pakjesavond 2019! Doe mee en krijg een CD!

De inschrijvingen zijn weer begonnen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_189950244
Dit is mooi, hé. Danger Mouse heeft een oude track van hem Sparklehorse en MF DOOM van de plank gehaald en online gezet.

pi_189950318
Nieuwe Tindersticks vandaag :Y
Nog anders moois?
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 09:36:08 #219
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189950362
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:31 schreef Norrage het volgende:
Nog anders moois?
VanWyck.
pi_189950396
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

VanWyck.
Oh mooi, die vorige plaat was prachtig :Y
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 09:42:25 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189950432
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oh mooi, die vorige plaat was prachtig :Y
Ik vind deze minstens zo mooi. Recensie in Volkskrant.
pi_189950505
Ook een nieuwe Meindert Talma.
Aldus.
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:01:05 #223
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189950651
Bonnie 'Prince' Billy zou met n nieuw album komen vandaag, maar dat kan ik helaas nog niet vinden op Spotify.
Zie wel de single Squid Eye staan, met dit wonderschone nummertje erop:

O+...
pi_189951147
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:31 schreef Norrage het volgende:
Nog anders moois?
Modest Mouse heeft blijkbaar ook een nieuw nummer.

vrijdag 15 november 2019 @ 11:02:13 #225
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189951558
Die andere Billie heeft ook een nieuw nummer

En als dit haar nieuwe richting wordt, count me the fuck in O+
pi_189951661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:02 schreef Gehenna het volgende:

Het is echt niet gek hoor die muziek van haar :Y :Y
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:21:48 #227
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189951823
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is echt niet gek hoor die muziek van haar :Y :Y
Klopt, vond haar album ook wel prima. maar met deze single heb ik nu al meer :)
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 11:28:58 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189951931
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:02 schreef Gehenna het volgende:

Mooi ja.
  vrijdag 15 november 2019 @ 17:20:35 #229
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189956402
TNGHT ( Hudson Mohawke en Lunice ) heeft na 7 jaar overigens ook n nieuw album uitgebracht:

Vast niet voor iedereen, maar ik vind die fragmentarische waanzin op z'n tijd heerlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door EP3 op 15-11-2019 17:28:56 ]
pi_189957984
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:20 schreef EP3 het volgende:
TNGHT ( Hudson Mohawke en Lunice ) heeft na 7 jaar overigens ook n nieuw album uitgebracht:

Vast niet voor iedereen, maar ik vind die fragmentarische waanzin op z'n tijd heerlijk.
Dit is denk ik het raarste album wat ik ooit heb gehoord
  zaterdag 16 november 2019 @ 00:14:57 #232
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189963957
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 19:23 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dit is denk ik het raarste album wat ik ooit heb gehoord
Album heeft hier n tijdje op repeat gestaan en inmiddels klinkt het allemaal toch heel natuurlijk, :).
Bij 'raar' ( in positieve zin ) denk ik eerder aan experimenteel werk van bv Matmos of ;( Scott Walker ;( ...
  zaterdag 16 november 2019 @ 00:49:18 #233
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189964488
En daarmee vind ik ook zomaar nog een mooie toevoeging voor het 'briljantenummersvandeafgelopentwintigjaardielangerdantienminutenduren' lijstje:

pi_190021465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:54 schreef methodmich het volgende:
Je kunt ook weer stemmen op de Song van het Jaar bij 3 voor 12. Zag nog geen apart topic. Zojuist even deelgenomen, alleen songs uit de voorkeuzelijst gebruikt:

Ik heb ook geen vrije keuzes gebruikt, want dat schiet toch niet op. [..]
Op het nippertje ook nog gestemd. 3VOOR12 is een soort verwaterd instrument van 3FM geworden, wat anno 2019 al een stuiptrekking is. De lijst is nooit een hoogvlieger geweest, maar het is alsnog wel schrijnend als je ziet hoe het vanaf jaren ’10 de afgrond in is geduikeld.

En met slechts 2 vrije keuzes wil het daarom niet overhouden, en ik kom amper aan 10 favorieten uit die voorgekauwde lijst. Totale willekeur daar, met veel missende liedjes of zelfs artiesten, als gapende gaten. Zelfs die ene King Gizzard-keuze is suf. 'thank u next' is echt in welke vorm dan ook een 2018-liedje. Maar ok, dacht ik, laat ik toch maar leuk meespelen:

Danny Brown - Dirty Laundry
Fat White Family - Feet
Blood Orange feat. Toro y Moi - Dark & Handsome
Miley Cyrus & Mark Ronson - Nothing Breaks Like A Heart
Tame Impala - It Might Be Time
Khalid feat. Disclosure - Talk
Little Simz feat. Cleo Sol - Selfish
FONTAINES D.C. - Boys In The Better Land
Anderson .Paak feat. Smokey Robinson - Make It Better
Korfbal - Quasimodo

Vrije keuzes:

Miles Kane - Blame It On The Summertime
Liam Gallagher - One Of Us

Het probleem met zo'n shortlist is dat bovenstaand een lijstje is geworden van persoonlijke favoriete nummer #1 en #2 en dan #134, #294, #353, #421 etc. van het jaar. Maar de stemmen zullen wel gewoon niet hoog genoeg voor zijn voor een optelling van vrije keuze. Kijk, nu weet je gewoon dat Merol dit jaar gaat winnen, en Top 40-troep en HAVO-rap als Snelle ook goed vertegenwoordigd zullen zijn in de top 10. Alleen die FONTAINES-track heeft nog kans op hoge ogen.
pi_190022865
Aldus.
  donderdag 21 november 2019 @ 08:53:40 #236
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190048380
Geen idee of hier liefhebbers zitten, maar deel m toch even:

Een nieuwe van Squarepusher, O+.
pi_190048786
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:53 schreef EP3 het volgende:
Geen idee of hier liefhebbers zitten, maar deel m toch even:

Een nieuwe van Squarepusher, O+.
Squarepusher O+

Ik zit op het moment meer in een 'Amerikaanse underground uit de jaren 80'-mood, maar een nieuwe vierkantdrukker is altijd goed nieuws :Y
pi_190064318
Nieuwe Coldplay mooie plaat :Y
pi_190065041
Ik kan er echt niet naar luisteren op een of andere manier :') Dat tweede nummer geeft me overal jeuk.
pi_190065182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:01 schreef Xrenity het volgende:
Ik kan er echt niet naar luisteren op een of andere manier :') Dat tweede nummer geeft me overal jeuk.
Het volledige album is een beetje too much, maar er staat mooi werk op. De singles die er al waren, maar ook Trouble in Town, Daddy, en Eko zijn wel aardig!
pi_190065203
En Beck heeft echt een klap van de molen gekregen of wat?
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 11:50:46 #242
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190065693
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het volledige album is een beetje too much, maar er staat mooi werk op. De singles die er al waren, maar ook Trouble in Town, Daddy, en Eko zijn wel aardig!
Trouble In Town is inderdaad mooi.
pi_190065954
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:13 schreef Norrage het volgende:
Beck maakt m.i. al jaren af en toe geweldige muziek, afgewisseld met aardige muziek en bagger
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:24:00 #244
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190067034
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:13 schreef Norrage het volgende:
Was het maar waar, zijn oude werken die helemaal knettergek klinken vind ik het tofst.

Z'n nieuwe album ziet er qua cover uit alsof hij juist weer even mee wil doen met de grote recht-toe-recht-aan artiesten. Maar durf hem nog niet te luisteren :P
  vrijdag 22 november 2019 @ 17:17:32 #245
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190070196
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Was het maar waar, zijn oude werken die helemaal knettergek klinken vind ik het tofst.

Exact. Die Beck zien ( en horen ) we ws nooit meer terug, ;(.
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:19:07 #246
13973 ranja
image means nothing
pi_190072344
Nog weinig van hier die een album top 100 (of minder) hebben ingediend? Zo wordt het niks met die sublijst van beste 10s indiealbums :)
pi_190084773
Wat een prachtig album van Leonard Cohen is er uitgekomen zeg.

Met deze 2 als m'n absolute favorieten

pi_190111740
Tweede nummer van de aankomende The Innocence Mission.

pi_190113519
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ook hier weer het probleem van de dubbelaar. Stel ze hadden een plaat gemaakt met Sunrise, Church, Trouble in Town, Daddy, WOTW/POTP, Arabesque, Orphans, Èkó, Old Friends en Everyday Life, dan hadden ze een volwaardige popplaat gehad die echt dicht op de kwaliteit van Parachutes en A Rush of Blood to the Head zou hebben gezeten.

Nu zit er weer een rits kutnummers op die de algehele kwaliteit omlaag trekken. Echt jammer.
  maandag 25 november 2019 @ 12:00:15 #250
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190114193
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:16 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ook hier weer het probleem van de dubbelaar. Stel ze hadden een plaat gemaakt met Sunrise, Church, Trouble in Town, Daddy, WOTW/POTP, Arabesque, Orphans, Èkó, Old Friends en Everyday Life, dan hadden ze een volwaardige popplaat gehad die echt dicht op de kwaliteit van Parachutes en A Rush of Blood to the Head zou hebben gezeten.

Nu zit er weer een rits kutnummers op die de algehele kwaliteit omlaag trekken. Echt jammer.
Is het wel een echte dubbelaar te noemen? hij is net 52 minuten lang. (tenminste hier op Spotify).

Ben 'm nu ook aan het luisteren, bevalt verrassend goed (gezien hoe weinig ik met die band had de laatste 17 jaar :P )
pi_190114325
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:16 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Er staan een paar overbodige nummers op ja :P
  maandag 25 november 2019 @ 16:48:31 #252
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190119024
Gespeeld. Word er niet warm of koud van.
pi_190119127
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:48 schreef EP3 het volgende:
Gespeeld. Word er niet warm of koud van.
Het is ook geen thermostaat he DO2.
  maandag 25 november 2019 @ 17:02:12 #254
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190119233
Flauw woordgrapje mijnerzijds.
  maandag 25 november 2019 @ 17:21:39 #255
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190119491
Luister momenteel overigens naar Hospice van The Antlers, Nor. Dat doet me dan toch meer.
En ik heb ook maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om even op te zoeken wat 'The Antlers' in godsnaam betekent.
pi_190122587
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2019 17:21 schreef EP3 het volgende:
Luister momenteel overigens naar Hospice van The Antlers, Nor. Dat doet me dan toch meer.
En ik heb ook maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om even op te zoeken wat 'The Antlers' in godsnaam betekent.
Dat is natuurlijk van een andere orde. _O_ Kende je het nog niet??
  maandag 25 november 2019 @ 22:19:30 #257
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190125693
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk van een andere orde. _O_ Kende je het nog niet??
Kende 'm al wel, maar had 'm eigenlijk nog nooit aandachtig van begin tot eind beluisterd.
Burst Apart kreeg hier meestal de voorkeur.
pi_190245323
Oor jaarlijstje!

https://oor.nl/news/album(...)an-fucking-rockwell/

Lana op #1.

En meer dan een week geen post hier wtf!
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:39:01 #259
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190245911
Wat is dat toch met die Lana? Niet mijn kop thee zal ik maar zeggen...
pi_190246002
Terechte #1 voor mij. Bij verre beste album dat ik dit jaar geluisterd heb. Maar dat zegt ook wat over de rest ;)
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 10:50:47 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190246022
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:47 schreef Norrage het volgende:
Terechte #1 voor mij. Bij verre beste album dat ik dit jaar geluisterd heb. Maar dat zegt ook wat over de rest ;)
Ik vind het een erg goed jaar, vooral veel goede vrouwen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 10:53:10 #262
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190246043
Prima jaar. En dat heeft hier echt geen reet met Lana te maken. En nog veel minder met :{ Billie Eilish :{ .
pi_190246048
Plaat van Lana Del Rey ligt mij ook niet zo. Het is me nog niet gelukt 'm in één keer van begin tot eind te luisteren; ik haak altijd halverwege af.

Luister zelf de plaat van Anne Müller redelijk veel op 't moment.

pi_190246278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Plaat van Lana Del Rey ligt mij ook niet zo. Het is me nog niet gelukt 'm in één keer van begin tot eind te luisteren; ik haak altijd halverwege af.

Same.
Aldus.
pi_190246294
Carly komt naar Paradiso. :o

Nu nog iemand overtuigen om mee te gaan.
pi_190246347
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:40 schreef Norrage het volgende:
Oor jaarlijstje!

Lana op #1.

Neemt iemand Oor nog serieus?
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:49:38 #267
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_190246659
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:40 schreef Norrage het volgende:
Oor jaarlijstje!

Lana op #1.

lol

pitchfork 2.0
verwijder dit account.
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 11:58:46 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:04:52 #269
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_190246897
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Want?
poptimisme ten koste van artiesten die daadwerkelijk spannende muziek maken
verwijder dit account.
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 12:16:46 #270
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190247021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:04 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]

poptimisme ten koste van artiesten die daadwerkelijk spannende muziek maken
Vind jij. Ik vind het wel een kwalitatief goed album.
pi_190247582
Aldus.
pi_190247824
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik vind het een erg goed jaar, vooral veel goede vrouwen.
Sterk in de breedte ja, maar voor mij weinig uitschieters :) VEel vrouwen ja. Lana en Big Thief voorop :Y
pi_190247840
Ik kan dan weer niks met die #2: beetje teveel van het goede die Nick Cave.
pi_190247856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:54 schreef Maxerazzi het volgende:

Luister zelf de plaat van Anne Müller redelijk veel op 't moment.

Voornaamste probleem is (zoals bijna altijd en die mening ken ik ook van jou) dat het weer veel te lang is. Haal er 5 nummers tussenuit en je hebt een perfecte plaat. Nu is het dan nog tseeds wel een goede, maar niet meer de perfecte plaat.
pi_190249027
Dit is ook een leuke plaat (Vegyn). Lekker quirky.
Aldus.
pi_190249357
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:47 schreef Norrage het volgende:
100% eens. Draai de plaat sinds ik die in huis heb minimaal één keer per week, in het begin zelfs nog vaker. Van voor tot einde. Dat ruime uur vind ik persoonlijk totaal niet te lang.

Dus voor mij ook onbetwist de nummer 1 in een toch wel door vrouwen gedomineerd jaar. Want zoals ik het nu inschat bevat mijn top 10 straks 6 of zelfs 7 platen door een vrouw of band met een zangeres. En op de top 20 is het aandeel nog wat groter, denk ik.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:05:00 #277
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190252170
Vrouwen doen het al jaren erg goed. Niet alleen bij mij, maar ook in allerlei eindejaarslijstjes.
Dit jaar ook weer.
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:36:56 #278
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_190255144
quote:
7s.gif [b]Op dinsdag 3 december 2019 09:40 schreef Norrage

Ik luister enkel kerstmuziek vanaf december.

Te weinig muziek geluisterd dit jaar. Maar met de twee albums van Big Thief heb ik eigenlijk voldoende.
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:42:38 #279
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_190255271
Kerstplaat van het jaar: Molly Burch

pi_190260697
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 13:04 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

Wegens Japan een maand eruit gelegen qua muziek. Veel uitgekomen de laatste tijd wat me interessant lijkt, ga denk ik beginnen met Michael Kiwanuka, begin die plaat met Love and Hate erop steeds meer te waarderen.
pi_190260855
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:44 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

_O-

Wegens Japan een maand eruit gelegen qua muziek. Veel uitgekomen de laatste tijd wat me interessant lijkt, ga denk ik beginnen met Michael Kiwanuka, begin die plaat met Love and Hate erop steeds meer te waarderen.
Ik vind die nieuwe zelf niks, snap niet dat iedereen ermee wegloopt.

En hoe was Japan? :D
pi_190260931
Ik vind die nieuwe van Micheal Kiwanuka ook een stuk minder. Het luistert prima weg maar er staat niet echt iets bijzonders op vond ik.
pi_190261328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vind die nieuwe van Micheal Kiwanuka ook een stuk minder. Het luistert prima weg maar er staat niet echt iets bijzonders op vond ik.
Ja, lekkere plaat maar hij swingt niet echt ofzo en is nergens spannend zoals Love & hate...Hij zit knap in elkaar dat wel, maar bij vlagen ook echt overgeproduceerd.
pi_190262112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe zelf niks, snap niet dat iedereen ermee wegloopt.

En hoe was Japan? :D
Japan heel leuk! Minder gek dan ik had gedacht, had de mensen ook onderschat, die zijn echt een stuk minder koud en nep dan ik had verwacht. Echt een aantal leuke avonden gehad in barretjes. Weekje Tokyo geweest, erg bijzonder, maar als je niet weet wat je daar aan het doen bent is dat niet helemaal de beste bestemming denk ik. Gelukkig ken ik twee Japanners daar dus daar kon ik mee op pad in de avond, maakte het een stuk makkelijker.

Daarna weekje Osaka en vanuit daar in Kyoto en Himeji geweest, had in zon café in Osaka de mensen daar nog Japanse indie bands zoals tricot geïntroduceerd :D

Dan nog 3 dagen Hiroshima wat misschien wel mijn favoriete bestemming was, 3 dagen Kumamoto en 2 dagen Nagasaki nog.

Maar echt super, denk dat iedereen daar een goede tijd kan hebben, misschien had ik iets meer kunnen voorbereiden, maar ik denk dat wanneer ik nog een keer ga dat ik Japan nog meer zal kunnen waarderen, omdat ik dan iets beter weet wat ik aan het doen ben.

Hmm wel jammer dat die plaat dan minder spannend is, klinkt niet veelbelovend, al wil ik het alsnog nog proberen.

Verder nog aanraders van laatste 2 maanden?
pi_190262134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:53 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Japan heel leuk! Minder gek dan ik had gedacht, had de mensen ook onderschat, die zijn echt een stuk minder koud en nep dan ik had verwacht. Echt een aantal leuke avonden gehad in barretjes. Weekje Tokyo geweest, erg bijzonder, maar als je niet weet wat je daar aan het doen bent is dat niet helemaal de beste bestemming denk ik. Gelukkig ken ik twee Japanners daar dus daar kon ik mee op pad in de avond, maakte het een stuk makkelijker.

Daarna weekje Osaka en vanuit daar in Kyoto en Himeji geweest, had in zon café in Osaka de mensen daar nog Japanse indie bands zoals tricot geïntroduceerd :D

Dan nog 3 dagen Hiroshima wat misschien wel mijn favoriete bestemming was, 3 dagen Kumamoto en 2 dagen Nagasaki nog.

Maar echt super, denk dat iedereen daar een goede tijd kan hebben, misschien had ik iets meer kunnen voorbereiden, maar ik denk dat wanneer ik nog een keer ga dat ik Japan nog meer zal kunnen waarderen, omdat ik dan iets beter weet wat ik aan het doen ben.

Hmm wel jammer dat die plaat dan minder spannend is, klinkt niet veelbelovend, al wil ik het alsnog nog proberen.

Verder nog aanraders van laatste 2 maanden?
Tsja, de muziekcritici zijn lovend over de plaat en hij komt veeeel hoger in de jaarlijstjes overal denk ik dan Love & Hate. Dus wie ben ik ;) Maar dat begrijp ik dus niet.

En Japan, ja, ik ben er ook 2 weken geweest en het was fantastisch. Beste en indrukwekkendste plek waar ik ooit geweest ben O+
  woensdag 4 december 2019 @ 15:13:29 #286
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190268499
In februari een nieuwe Caribou. Die eerste twee nummers zijn erg goed.

En dat nieuwe nummer van Tame Impala is ook dikke prima, trouwens.

pi_190270656
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:05 schreef EP3 het volgende:
Vrouwen doen het al jaren erg goed. Niet alleen bij mij, maar ook in allerlei eindejaarslijstjes.
Dit jaar ook weer.
Is ook wel zo, maar toch heb ik persoonlijk gevoelsmatig het idee dat ze dit jaar wel heel erg overheersen. Al kan dat ook gewoon aan mij liggen hoor en heb ik gewoon meer platen met vrouwelijke inbreng gekocht.
www.thuisuiteten.nl
pi_190277336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Is ook wel zo, maar toch heb ik persoonlijk gevoelsmatig het idee dat ze dit jaar wel heel erg overheersen. Al kan dat ook gewoon aan mij liggen hoor en heb ik gewoon meer platen met vrouwelijke inbreng gekocht.
Valt wel mee toch? Bij mij niet meer dan normaal aan vrouwen.
pi_190278649
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Tsja, de muziekcritici zijn lovend over de plaat en hij komt veeeel hoger in de jaarlijstjes overal denk ik dan Love & Hate. Dus wie ben ik ;) Maar dat begrijp ik dus niet.

En Japan, ja, ik ben er ook 2 weken geweest en het was fantastisch. Beste en indrukwekkendste plek waar ik ooit geweest ben O+
Wat ik ook zo vet vind aan Japan is dat muziek daar echt enorm leeft. Shibuya is een snoepwinkel voor muziekliefhebbers. Natuurlijk Tower Records met 7 verdiepingen aan cd's en vinyl waar je echt bijna alles kan vinden (behalve natuurlijk de Japanse platen waar ik naar op zoek was) en op 5 minuten lopen max. zitten echt allemaal kleine gespecialiseerde platenzaken met Prog, obscure Jazz, Hip Hop, heel erg vet. Had gewoon tweemaal te weinig tijd om daar alles door te struinen. Zou daar echt een hele dag voor nodig hebben.
  donderdag 5 december 2019 @ 10:46:59 #291
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190279547
Damn. Ik heb 55.000 minuten naar Spotify geluisterd dit jaar. Da's ruim 2,5 uur per dag.
En de artiest van het afgelopen decennium is hier blijkbaar:

Maar da's niet zo verwonderlijk, O+.
pi_190279948
PJ FTW!

En jij moet hier even naar luisteren DO (ivm de Frank Ocean-connectie).
Aldus.
  donderdag 5 december 2019 @ 16:56:36 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190284620
Dank voor de tip, Z!
pi_190293297
Gisteren de family mix van Spotify ontdekt.
De rest van mijn gezin is ook indie :)

pi_190294984
Nog een nieuwe Zwangere Guy album, lekker hoor :) Lekkere sfeervolle hiphop maken ze daar toch in Vlaanderen, ook met Tourist LeMC erbij...
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:55:40 #296
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190295137
Ik ga mezelf maar eens onderdompelen in 2,5 uur Burial. Daar leent zo'n grauwe herfstdag zich uitstekend voor.
Zie jullie aan de andere kant!
pi_190295201
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:55 schreef EP3 het volgende:
Ik ga mezelf maar eens onderdompelen in 2,5 uur Burial. Daar leent zo'n grauwe herfstdag zich uitstekend voor.
Had me dat zelf ook al voorgenomen :D
  vrijdag 6 december 2019 @ 11:53:44 #298
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_190295753
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:55 schreef EP3 het volgende:
AotD (Als ik de tracklist zo zie :P )
  vrijdag 6 december 2019 @ 15:21:14 #299
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190298372
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2019 11:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

AotD (Als ik de tracklist zo zie :P )
Hij is iig héérlijk! _O_ !
pi_190301483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 07:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Bij mij niet meer dan normaal aan vrouwen.
Okee, dan ligt het waarschijnlijk aan mij, haha.

Ben er wel bijna uit met de jaarlijst, hoewel er nog een zeer grote groep is die kandidaat is voor plek 9 en 10, maar ook zo maar op 25 kan belanden.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')