Jaquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Lees ik het nu goed dat roosbeef weer in nederland gaat optreden en een nieuwe plaat heeft?
Een nieuw nummer, plaat komt in januari dacht ikquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Lees ik het nu goed dat roosbeef weer in nederland gaat optreden en een nieuwe plaat heeft?
Ach zo...quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een nieuw nummer, plaat komt in januari dacht ik
Ja, dat kan ze gewoon hoor, dit Dordtse boefje.quote:
Ik mag bijna wel zeggen een return to form na die laatste twee tracksquote:Op maandag 28 oktober 2019 18:06 schreef EP3 het volgende:
Dit klinkt naar mijn bescheiden mening toch n stuk interessanter danColdplay
of
Kanye
:
Ik dacht eerst dat je Merol bedoelde, maar zag toen dat er nog een YT-video onder kwam!quote:Op maandag 28 oktober 2019 18:06 schreef EP3 het volgende:
Dit klinkt naar mijn bescheiden mening toch n stuk interessanter danColdplay
of
Kanye
:
Nou ja, ze voldoet ook prima aan de omschrijving interessanter dan Coldplay toch!quote:
Best n leuke meid, hoor. Maar die muzikale grapjes van haar vind ik niet zo spannend.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou ja, ze voldoet ook prima aan de omschrijving interessanter dan Coldplay toch!
Ja ik zag het ook. Goed nieuws.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:42 schreef Maxerazzi het volgende:
In januari komt er een nieuwe The Innocence Mission. Nu al zin in.
Wat dat betreft ben ik niets veranderdquote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:20 schreef Norrage het volgende:
Moody komt tegenwoordig gewoon 1x per maand in het topic en dumpt dan zijn muziekjes
We missen je Moody!
Ze brachten ook een nieuwe versie uit van de wereldhit “lakes of canada”quote:
Thanks DO2quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:45 schreef EP3 het volgende:
Welkom ( terug ), Moody,! Deze reeks kan zoals je ziet wel wat nieuw leven gebruiken.
Ik heb momenteel geen tijd om in te gaan op je vraag, maar wil wel alvast deze betoverende performance met je delen:
Ik moest n traantje wegpinken...
Je hebt mijn meeste favorieten al genoemdquote:
Boy & Bear, had t album wel in de lijst, maar nog niet geluisterd. Lekker nummertje, album gaat morgen op in de auto!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je hebt mijn meeste favorieten al genoemd. Maar deze nog niet:
Nieuwe Boy & Bear
Big Thief
Morgen nieuwe Vetiver belooft veel goeds
Patrick Watson wordt een beetje een herhaling van zetten. Prachtige muziek, maar ik weet het nu wel zo ondertussen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:35 schreef Moody het volgende:
Sowieso goeie indiegast die Patrick Watson....
Heb je al een mening over de nieuwe Leif Vollebekk?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Earl Sweatshirt heeft een EP gedropt vannacht. Net als Some Rap Songs een verzameling korte nummers.
Oh ja, die is er ook vandaag. Ik ga 'm even luisteren hier.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heb je al een mening over de nieuwe Leif Vollebekk?
Hmm, de eerste luisterbeurt vind ik niet best, eerlijk gezegd. Veel te veel "oh de liefde"-pianonummers met wel erg irritant generieke teksten (vind ik sowieso altijd zijn zwakkere kant). Dat ken ik nou wel van 'm en dat deed hij op zijn vorige platen ook een stuk beter. Muzikaal zijn nummers als Blood Brother, I'm Not Your Lover en Apalachee Plain zoveel toffer - had liever een plaat gehad die overwegend op die stijl leunde.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heb je al een mening over de nieuwe Leif Vollebekk?
Bij mij wel. Mooi geheel wel.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:55 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe Kiwanuka? Hij landt nog niet echt bij mij...
Kijk, dat noem ik nog eens goed nieuws.quote:
Daarover gesproken; ik heb vandaag weereens Have One on Me van voor naar achter geluisterd.quote:Op zondag 3 november 2019 16:54 schreef ikbenrond het volgende:
... en er zijn weinig nummers die me de volle 9 minuten kunnen boeien (als ze al zo lang zijn dan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een gevarieerd lijstje vind ik zelf
[ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 03-11-2019 23:06:36 ]
Stom, vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AmbientSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DubSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ExperimenteelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HypnotechnoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MinimalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StonerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HouseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 04-11-2019 17:08:43 ]![]()
Nog steeds niet, na meerdere luisterbeurten. Zit geen nummer tussen dat er tussenuit springt. Misschien wel een goed geheel danquote:
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
YLT zal dit lijstje bij mij wel domineren jaquote:Op maandag 4 november 2019 19:44 schreef Beregd het volgende:
Ik houd nog wel van lange albums maar niet zo van de lange songs.
Met uitzondering van
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Ik zie dat er al een redelijk aantal nummers zijn genoemd die ik waarschijnlijk ook in zo'n plustienlijstje zou zetten. Dit zouden bij mij verder kanshebbers zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Maxerazzi op 05-11-2019 10:45:00 ]![]()
Tja... Ik had er twee in gedachten, maar die zijn net niet lang genoeg. Pyramids van Frank Ocean stopt bij 9.52 en Venice Bitch van Lana Del Rey bij 9.38.
Ik denk dus nog even verder.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Ja, benieuwd naar. Heb hem al in bestelling staan bij de platenzaak, maar kan hem pas later ophalen helaas. Dus nog even geduld voor mij.
Nu dus maar even lekker veel Tegan and Sara en King Princess draaien.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Dat wordt wederom een geweldige plaat. Maar dat is logisch. Had ik maar twee van die zusjes. Of zussen, inmiddels.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:55 schreef Z het volgende:
Je kan zeker ook niet wachten op de nieuwe Cocorosie.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Nee dus, anders had die op nr 1 gestaan in mijn lijstquote:Op dinsdag 5 november 2019 17:46 schreef EP3 het volgende:
Voor [ afbeelding ]David Bowie[ afbeelding ] maken we gewoon n uitzondering:
Zeker na het zien van de musical Lazarus, wat echt een geniaal stuk is
Perfectionist als Bowie is zal die bewust onder de 10 min gehouden zijn om esthetische redenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moody, nu je toch met de lijstjes bezig bent, vergeet je dan niet je top 100 aller tijden in te leveren in het topic van @ranja ?ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Ik vind het een goede plaat! Alleen, wanneer luister je zoiets? Opvallend lijstje producers trouwens.Aldus.![]()
Hebben jullie ook Spotify afspeellijsten waar je beetje door de muziek uit dit topic heen kan gaan zonder alles zelf op te zoeken?
Ben lui.![]()
De Spotify-lijsten die ik luister:
• What's Good
• Right Now
• BBC Radio 6 playlist
• Gorilla vs Bear
• Deerhunter Sunday Night Radio Hour
• Blonded
• Hopla
Die overlappen enigszins met dit topic.Aldus.![]()
Dank je!!quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:27 schreef Z het volgende:
De Spotify-lijsten die ik luister:
• What's Good
• Right Now
• BBC Radio 6 playlist
• Gorilla vs Bear
• Deerhunter Sunday Night Radio Hour
• Blonded
• Hopla
Die overlappen enigszins met dit topic.![]()
Kan je mooi daarna de nieuwe Mount Eerie draaien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goede vraag. Beetje rond de schemertijden, denk ik - zeker de laatste drie nummers.Aldus.![]()
Net klaar met die luisteren. Erg mooi weer.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef Z het volgende:
[..]
Kan je mooi daarna de nieuwe Mount Eerie draaien.![]()
En daarna Het Zesde Metaal.quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:02 schreef Z het volgende:
[..]
Kan je mooi daarna de nieuwe Mount Eerie draaien.![]()
Ik luister 'm nu ( pas ), Max. Maar als de rest van het album zo goed is als de 4 nummers die ik al ken - en daar ga ik vanuit - dan mag/moet het alvast tot het beste van dit jaar gerekend worden. FKA twigs stelt eigenlijk nooit teleur en behoort mi tot de meest gedreven en innoverende artiesten van het afgelopen decennium.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Nou DO2EP3, kom d'r maar in, wat vind je van de nieuwe FKA twigs?"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Je kunt ook weer stemmen op de Song van het Jaar bij 3 voor 12. Zag nog geen apart topic. Zojuist even deelgenomen, alleen songs uit de voorkeuzelijst gebruikt:
Ik heb ook geen vrije keuzes gebruikt, want dat schiet toch niet op.
Metronomy - Insecurity
FKA Twigs - Cellophane
King Princess - Pussy Is God
Little Simz ft. Cleo Sol - Selfish
Balthazar - Entertainment
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
Rosalía - Malamente
Big Thief - Not
Tyler, The Creator - Earfquake
Sharon Van Etten - SeventeenASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Uitstekende suggestie, Slob.quote:
Eerste luisterbeurt viel nog niet mee, maar tijdens de tweede luisterbeurt valt het geheel al beter op z'n plaats. Ik verwacht dat ik het uiteindelijk weer een topalbum ga vinden.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Mijn lijstje was:
Rosalía - Malamente
James Blake ft. Rosalía - Barefoot In The Park
Whitney - Giving Up
Bon Iver - Hey, Ma
Anderson Paak ft. Smokey Robinson - Make It Better
Dua Lipa - Don’t Start Now
James Blake - I’ll Come Too
Thom Yorke - Dawn Chorus
FKA Twigs - Cellophane
Tame Impala - Borderline
The National - Oblivions
Het lijstje was wel anders geweest als je niet maar twee vrij keuzes mocht invoeren![]()
Nu al een song van het jaar bepalen is ronduit kut. Ik ben met 100 nummers nog net op een kwart van alles wat ik op een rijtje wil zetten, terwijl er de laatste tijd met Kiwanuka, Big Thief, Elbow onder andere weer kneitergoede muziek is gereleased.
En waarom kan je stemmen op Time To Give in godsnaam? Gewoon in oktober 2018 al uitgebracht.
Als ik nu zou moeten kiezen voor singles, zonder dat ik überhaupt ordening heb, ga ik voor Kevin Morby - No Halo // Big Thief - Not & Forgotten Eyes // Kate Tempest - People's Faces (Streatham) // The National - (kies je track).♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Nou, na 3 luisterbeurten kan ik wel concluderen dat ze de verwachtingen meer dan waarmaakt.
De nummers die ik nog niet kende zijn minstens zo sterk.
Mary Magdalene, Fallen Alien, Mirrored Heart... Mateloos intrigerend. En hartverscheurend mooi.
Dit album gaat de komende dagen overuren draaien."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Mijn 3voor12 lijstje uit de keuzelijst:
Vampire Weekend - This Life
The National - You Had Your Soul With You
Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses
Lana Del Rey - Doin' Time
James Blake ft. ROSALíA - Barefoot In The Park
Foals - The Runner
Durand Jones & The Indications - Morning In America
Big Thief - UFOF
Aldous Harding - The Barrel
Andrew Bird - Sisyphus![]()
Mijn 3voor12 stemlijst:
45ACIDBABIES - Ri Ri Ride
Angie McMahon - Pasta
Dakota - Dreams
Donna Blue - Desert Lake
EUT - It's Love (But It's Not Mine)
Grimes ft. i-o - Violence
Julia Jacklin - Pressure To Party
Lewsberg - Cold Light Of Day
Pip Blom - Daddy Issues
TAPE TOY - Naïve
vrije keus:
Marika Hackman - I'm Not Where You Are
The Regrettes - I Dare You![]()
Met verneukte lay-out:
Bon Iver Hey, Ma
Eefje De Visser Bitterzoet
Purple Mountains All My Happiness Is Gone
Coldplay Arabesque
Andrew Bird Sisyphus
Big Thief Not
Jenny Hval Ashes To Ashes
Vampire Weekend This Life
Wilco everyone Hides
Lana Del Rey Norman Fucking Rockwell"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Toch nog veel over hoofd gezien zo te zien, aldous is ook fantastisch natuurlijk!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Mijn lijstje:
Big Thief - UFOF
Pip Blom - Daddy Issues
Julia Jacklin - Pressure To Party
White Lies - Time To Give
Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses
Purple Mountains - All My Happiness Is Gone
Sunflower Bean - Come For Me
Andrew Bird - Sisyphus
Eigen keuze:
Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas![]()
Dat was me er eentje ja. Kwam ook stukken beter uit de verf dan op de plaat. Die bassistquote:Op zaterdag 9 november 2019 12:06 schreef Xrenity het volgende:
Poah jongens, Girl Band gisteren op Le Guess Who.
What Would Goku Do![]()
Ik vond ze leuker toen ze nog op school zatenquote:Op zaterdag 9 november 2019 12:06 schreef Xrenity het volgende:
Poah jongens, Girl Band gisteren op Le Guess Who.
Maar kan me voorstellen dat Girl Band live best gaaf kan zijn ja.![]()
ROSALÍA
MALAMENTE
NICK CAVE & THE BAD SEEDS
BRIGHT HORSES
THE CHEMICAL BROTHERS
GOT TO KEEP ON
SOLANGE
STAY FLO
JENNY HVAL
ASHES TO ASHES
DANNY BROWN
DIRTY LAUNDRY
FKA TWIGS
CELLOPHANE
SLOWTHAI
DOORMAN FT. MURA MASA
ANGEL OLSEN
ALL MIRRORS
BIG THIEF
UFOF"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ik ben echt volledig No Geography van The Chemical Brothers vergeten in mijn albumlijstje, dat album is zo lekker. Elk nummer is ook gewoon weer leuk om naar te luisteren![]()
Heerlijk album, idd. Geen idee waarom ik er zo weinig mensen over hoor. Vind het ms wel hun beste werk. Staat geen zwak nummer op, en ze zijn nog nooit zo avontuurlijk geweest. Ben weer fan van het eerste uur.quote:Op zondag 10 november 2019 19:11 schreef ikbenrond het volgende:
Ik ben echt volledig No Geography van The Chemical Brothers vergeten in mijn albumlijstje, dat album is zo lekker. Elk nummer is ook gewoon weer leuk om naar te luisteren"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
quote:Op zondag 3 november 2019 21:29 schreef Moody het volgende:
Ik voel een lijstje aankomen
Top-nummers > 10 min (album lengte) vanaf 2000
Waarom vanaf 2000? Om het lijstje te beperken tot recente nummers, anders krijgen we alleen jaren '60/'70 materiaal (Can, Miles Davis, VanderGraaf Generators, Sweet Smoke, Pink Floyd etc.)
Waarom album lengte aanhouden? Omdat live zelfs "Heb je even voor mij" tot 10 min. kan worden gerekt.
Ik begin....ok?Hmm eens proberen. Houd zeker van lange nummers. Maar mijn favorieten zijn vaak wat ouder. Eens kijken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een gevarieerd lijstje vind ik zelf
Alcest - Delivrance (maar nipt meer)
Foals - Neptune (ook maar net)
Vektor - Recharging the Void
Peace - 1998 (Delicious)
En dan aantal zoals Runaway die er net onder vallen.
Ga gelijk ook die 3voor12 doen, al vind ik die eindejaarslijsten daar altijd zo vroeg. Die nieuwe Dua Lipa bijvoorbeeld is pas net uit, maar wel een fenomenaal popnummer, vind Billie Eilish overigens vreselijk. Begrijp niks van die hype.
Mijn lijst, heb alleen uit shortlist gekozen:
Denzel Curry - Ricky
Travis Scott - Highest in the Room
D'Angelo - Unshaken
Dua Lipa - Don't Start Now
Vampire Weekend - Harmony Hall
Jay Som - Superbike
Foals - The Runner
Donnie - Barry Hayze
Charli XCX - Gone
Anderson .Paak - Make it BetterDé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
In een playlist staat onderstaand nummer. De uitdaging: vind dit nummer op Youtube.
Of wat meer info over de artiest zou ook mooi zijn.Aldus.![]()
Is een pseudonym van Kieran Hebden (aka Four tet)quote:Op maandag 11 november 2019 09:01 schreef Z het volgende:
In een playlist staat onderstaand nummer. De uitdaging: vind dit nummer op Youtube.
[ afbeelding ]
Of wat meer info over de artiest zou ook mooi zijn.
Robert Moog died for our synths![]()
Dit had ik ingevuld bij de Pitchfork Readers Poll.
De 10 beste albums van 2010-2019:
#1 : Eefje de Visser - Het Is (2013)
#2 : The National - Trouble Will Find Me (2013)
#3 : Lorde - Melodrama (2017)
#4 : Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
#5 : The National - High Violet (2010)
#6 : Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
#7 : Beach House - Bloom (2012)
#8 : Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (2015)
#9 : Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
#10 : Taylor Swift - 1989 (2014)
De 10 beste nummers van 2010-2019:
#1 : Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing (2012)
#2 : C½ur de Pirate - Place de la République (2011)
#3 : Nils Frahm – Says (2013)
#4 : Beach House – Myth (2012)
#5 : Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
#6 : Phosphorescent - Song for Zula (2013)
#7 : Eefje de Visser - Scheef (2015)
#8 : Melody's Echo Chamber - I Follow You (2012)
#9 : Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt (2012)
#10 : Jessie Ware - Wildest Moments (2012)Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
3voor12:
Aafke Romeijn ft. Spinvis - Ameland
Big Thief - Not
Billie Eilish - Bury a Friend
Caroline Polachek - Door
Clairo - Sofia
Eefje de Visser - Bitterzoet
Nilüfer Yanya - In Your Head
Sharon Van Etten - Seventeen
Taylor Swift - You Need to Clam Down
The Japanese House - Something Has to Change
The National - You Had Your Soul with You
Jokers:
Julia Jacklin - Pressure to Party
Lana Del Rey - California
Aan de keuzelijst is soms geen touw vast te knopen. Veel artiesten die er alleen met hun meest recente single in staan, niet met hun beste/populairste van dit jaar.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Mount Eerie heel mooi jaquote:Op vrijdag 8 november 2019 16:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Net klaar met die luisteren. Erg mooi weer.
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties Forumhop: Hop naar: