quote:’Huur van ambtswoning Halsema verre van marktconform’
AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema stelde vandaag in een reactie op het debat dat was aangevraagd na het herbergen van een verboden wapen in de ambtswoning, dat zij voor bewoning van het pand een marktconforme huur betaalt. Dat is geenszins het geval, zegt de Amsterdamse makelaar Sven Heinen.
Het ‘Huis met de Kolommen’, zoals de ambtswoning ook heet, is namelijk gevestigd aan de Gouden Bocht, het meest prestigieuze stukje van de hoofdstedelijke Herengracht. Halsema woont met haar gezin op de derde - pas verbouwde - verdieping. Per maand betaalt de GroenLinks-bestuurder maximaal 2161 euro per maand aan huur. Dat bedrag is vastgelegd: volgens de Vereniging Nederlandse Gemeenten betaalt een burgemeester voor de bewoning namelijk maximaal 18 procent van het bruto salaris. Halsema verdient als burgemeester van de hoofdstad 12.006 euro bruto per maand en kan dus niet meer dan 2161 euro aan huur betalen.
Is dat bedrag voor een woning en ruime tuin marktconform? „De vraag stellen is ‘m beantwoorden”, zegt makelaar Sven Heinen, tevens voormalig voorzitter van de Amsterdamse Makelaarsvereniging. „Dat bedrag is natuurlijk totaal niet marktconform. Op de Prinsengracht werd onlangs een soortgelijke woning, die wel erg chique was ingericht en iets groter was, voor 13.000 euro per maand verhuurd.”
Heinen, die zelf wel eens in de ambtswoning is geweest en weet dat alleen de derde verdieping als woonverblijf is ingericht, stelt dat een marktconforme huur van die ruimte vele malen hoger ligt dan de vergoeding die Halsema betaalt. „Als je zo’n verdieping op de markt aanbiedt, schat ik in dat je de ruimte voor minstens 7.500 euro zou kunnen verhuren, oplopend naar 10.000 euro. Het huis is breed en vrij diep. Maar goed: als het wonen op zo’n locatie een secundaire arbeidsvoorwaarde is, is dat natuurlijk een mooie bijkomstigheid.”
https://www.telegraaf.nl/(...)form?utm_source=t.co
Dit is gewoon een dingetje van de Telegraaf. Hetze zou je het kunnen noemen, denk ik.quote:Op zondag 15 september 2019 10:25 schreef Miss-X het volgende:
Dit is toch gewoon omdat veel mensen haar niet willen as burgemeester, overal vallen ze over. Heb er nooit iemand over gehoord toen van der Laan er nog zat.
Zo klinkt het inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2019 10:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een dingetje van de Telegraaf. Hetze zou je het kunnen noemen, denk ik.
Je hebt daar zeker een punt!quote:Op zondag 15 september 2019 10:25 schreef Miss-X het volgende:
Dit is toch gewoon omdat veel mensen haar niet willen as burgemeester, overal vallen ze over. Heb er nooit iemand over gehoord toen van der Laan er nog zat.
Dat is het punt helemaal niet. Het gaat erom dat ze zegt marktconfom te betalen en dat is een leugen.quote:Op zondag 15 september 2019 10:25 schreef Miss-X het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 15 september 2019 10:42 schreef HPoi het volgende:
Ja, en? Dat krijg je erbij he als je burgervader of moeder bent.
De burgemeester mag best op een goede plek wonen.quote:Op zondag 15 september 2019 10:47 schreef T-zooi het volgende:
Wat een kutkrant, een beetje feiten tonen die niet in ons straatje passen.
Zo grappig, de woningmarkt is inmiddels al zo verziekt in Amsterdam dat de burgemeester er alleen kan wonen na ernstig aanpassen van de regeltjes.
Dit is wat links zelf heeft veroorzaakt met hun haat en hetze tegen de pvv en de fvd. Iedere scheet van wilders of beaudet ligt onder een vergrootglas.quote:Op zondag 15 september 2019 10:29 schreef LXIV het volgende:
Het salaris van Halsema is gezien de verantwoordelijkheid en het afbreukrisico ook niet marktconform. De Telehaat moet eens stoppen met zijn hetze.
Al krijg je die ambtswoning gratis. 'Hoort bij de functie' in het contract? Prima toch? Snap zelfs niet waarom je in een openbare functie als dit het NIET zou krijgen.quote:Op zondag 15 september 2019 10:41 schreef nietzeuren het volgende:
Het gaat er niet om waar, hoe en voor hoeveel ze woont. Het gaat mij er om dat ze openbaar roept dat ze marktconform woont. Weer een leugen. Net als over ongeveer 100 dingen waarover ze gewoon niet eerlijk is/liegt.
Ik ben sowieso tegen leugenachtige hetzes, of ze nu tegen Geert of tegen Femke gericht zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 10:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wat links zelf heeft veroorzaakt met hun haat en hetze tegen de pvv en de fvd. Iedere scheet van wilders of beaudet ligt onder een vergrootglas.
Nu krijgt een gezicht van links het terug en komeb de huilbaby's met hun 'leave femke aloooooooone' gehuil?
Koekje van eigen deeg. En nu valt de ooit zo onschuldig lijkende halsema van haar voetstuk.
De hetze komt omdat niet de telegraaf een leugenachtig iets is (in dit geval), maar omdat halsema zelf een vals, liegend, schone-schijn-ophoudend en achterhoudend kutwijf is. Zo blijkt over de afgelopen paar maanden.quote:Op zondag 15 september 2019 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen leugenachtige hetzes, of ze nu tegen Geert of tegen Femke gericht zijn.
Het staat in de regels en gezien haar positie heb ik er ook geen moeite mee. Waarom moet altijd gelijk je kop eraf als je je kop boven het maaiveld uitsteekt in dit land?quote:Op zondag 15 september 2019 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De burgemeester mag best op een goede plek wonen.
Maar 18% woonlasten is niet marktconform en blijkbaar het bedrag voor deze woning ook niet.
Dat is het punt niet. Een ambtswoning van een hoofdstad hoort gewoon bij die functie. Dat kan ook wel iedereen snappen.quote:Op zondag 15 september 2019 11:01 schreef Speekselklier het volgende:
hadden we dan liever dat ze 5x zo veel verdient zodat het huis alsnog 18% van haar salaris is?
Het is niet haar schuld dat huurhuizen daar zo duur zijn. :-)
Is het familie van jou dan jij bent net zo.quote:Op zondag 15 september 2019 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hetze komt omdat niet de telegraaf een leugenachtig iets is (in dit geval), maar omdat halsema zelf een vals, liegend, schone-schijn-ophoudend en achterhoudend kutwijf is. Zo blijkt over de afgelopen paar maanden.
Niet andersom.
Ze is vals, houdt informatie achter, verteld halve waarheden, liegt en verzwijgt. Niet over 1 onderwerp, maar continu over de afgelopen maanden.quote:Op zondag 15 september 2019 10:25 schreef Miss-X het volgende:
Nee, maar ze kiest er wel zelf voor om te claimen dat ze "een marktconforme huur" betaalt terwijl ze op ruwweg 20% daarvan zit.quote:Op zondag 15 september 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat Halsema bepaalt hoeveel huur ze betaalt?
Het hoort bij die functie. Zal allemaal onderdeel zijn behorende bij dit ambt.quote:Op zondag 15 september 2019 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De burgemeester mag best op een goede plek wonen.
Maar 18% woonlasten is niet marktconform en blijkbaar het bedrag voor deze woning ook niet.
Burgemeesters marktconformquote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar ze kiest er wel zelf voor om te claimen dat ze "een marktconforme huur" betaalt terwijl ze op ruwweg 20% daarvan zit.
Nou ja, het is in ieder geval zo, blijkens dit artikeltje, dat zou ze dan marktconform moeten wonen, volgens deze makelaar à raison de 7500 euro, dan moet ze 1100 euro meenemen, voor de woning alleen al, en houdt ze dus niets over voor de rest. Ik weet niet of de Telegraaf van mening is of dit een normale gang van zaken is.quote:Op zondag 15 september 2019 11:01 schreef Speekselklier het volgende:
hadden we dan liever dat ze 5x zo veel verdient zodat het huis alsnog 18% van haar salaris is?
Het is niet haar schuld dat huurhuizen daar zo duur zijn. :-)
Moet ze bij de buren aanbellen om te vragen hoeveel huur hun betalen? Wat is marktconform. Wie bepaalt de verhuur prijs van dit pand?quote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar ze kiest er wel zelf voor om te claimen dat ze "een marktconforme huur" betaalt terwijl ze op ruwweg 20% daarvan zit.
Die haat richting Halsema is er al sinds ze in de 2de kamer kwam te zittenquote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze is vals, houdt informatie achter, verteld halve waarheden, liegt en verzwijgt. Niet over 1 onderwerp, maar continu over de afgelopen maanden.
Maar houdt wel de schone schijn op van een perfect goedmens.
Geen wonder dat mensen niet zo blij zijn met die feeks.
Misschien denkt ze dat. Het is immers niet alsof de huurprijs van de ambtswoning geheim is. Bewust erover liegen heeft derhalve weinig zin.quote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ze zit op ongeveer 36% van haar netto salaris hè.quote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik anders aangepakt hebben.quote:Op zondag 15 september 2019 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het familie van jou dan jij bent net zo.
In alle eerlijkheid vind ik wel dat een burgemeester een ruw idee mag hebben van hoeveel wonen in haar stad kost. Hoeft niet op de euro nauwkeurig; maar 80% te laag zitten zegt wel iets.quote:Op zondag 15 september 2019 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet ze bij de buren aanbellen om te vragen hoeveel huur hun betalen?
Als de raad op de hoogte was gesteld, wisten de media het ook. En dat wilde ze nou juist voorkomen, omdat ze van mening is dat haar zoon niet aan de publieke schandpaal moet, puur vanwege het feit dat de burgermeester z'n moeder is.quote:Op zondag 15 september 2019 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik anders aangepakt hebben.
In de week direct na de arrestatie een briefje naar de raad met
'beste raad, mijn zoon is opgepakt wegens blabla (insert openheid van zaken). Het is lopende het onderzoek bij de pd-haarlem en zullen thuis gepaste maatregelen nemen voor deze jeugdzonde. Wij beschouwen het als privezaak en zouden privacy op prijs stellen wegens de minderjarige leeftijd. Nog vragen? Nee? Mooi.'
Klaar. Angel er uit. Geen gezeur. Maar mevrouw wilde het doofpotten en loog, bedroog en verzweeg. Dan krijg je dit.
Naar mijn mening ook terecht.quote:Op zondag 15 september 2019 11:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die haat richting Halsema is er al sinds ze in de 2de kamer kwam te zitten
Dus zij maakt landelijk bekend dat haar zoon is opgepakt voor kleine overtredingen. En dat zou geen gezeur opleveren?quote:Op zondag 15 september 2019 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik anders aangepakt hebben.
In de week direct na de arrestatie een briefje naar de raad met
'beste raad, mijn zoon is opgepakt wegens blabla (insert openheid van zaken). Het is lopende het onderzoek bij de pd-haarlem en zullen thuis gepaste maatregelen nemen voor deze jeugdzonde. Wij beschouwen het als privezaak en zouden privacy op prijs stellen wegens de minderjarige leeftijd. Nog vragen? Nee? Mooi.'
Klaar. Angel er uit. Geen gezeur. Maar mevrouw wilde het doofpotten en loog, bedroog en verzweeg. Dan krijg je dit.
Dan ben je wel een heel domme burgemeester als je geen flauw benul hebt van de marktconforme huur in je stad.quote:Op zondag 15 september 2019 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien denkt ze dat. Het is immers niet alsof de huurprijs van de ambtswoning geheim is. Bewust erover liegen heeft derhalve weinig zin.
Jij snapt alles wel van linkse trutjes en lulletjes. Bij het goedpraten sta je vooraan. Behalve dan weer als het om wilders of beaudet gaat..quote:Op zondag 15 september 2019 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de raad op de hoogte was gesteld, wisten de media het ook. En dat wilde ze nou juist voorkomen, omdat ze van mening is dat haar zoon niet aan de publieke schandpaal moet, puur vanwege het feit dat de burgermeester z'n moeder is.
En ik snap dat wel.
Wellicht. Ik heb ook geen idee wat de marktconforme prijs van een grachtenpand is. Op het eerste gezicht zou ik denken dat 2-2,5k daar wel bij in de buurt komt.quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan ben je wel een heel domme burgemeester als je geen flauw benul hebt van de marktconforme huur in je stad.
Was een slimmere route geweest dan ze nu heeft gedaan. De media kont er toch wel achter en als je dan ook nog eens gaat liegen, verzwijgen en doofpotten hebben ze helemaal iets om te wroeten.quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus zij maakt landelijk bekend dat haar zoon is opgepakt voor kleine overtredingen. En dat zou geen gezeur opleveren?
Dat geloof je zelf toch ook niet?
Die 2-2,5 is het wel natuurlijk. Als je in 'per week' rekend.quote:Op zondag 15 september 2019 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht. Ik heb ook geen idee wat de marktconforme prijs van een grachtenpand is. Op het eerste gezicht zou ik denken dat 2-2,5k daar wel bij in de buurt komt.
Maar blijkbaar niet.
En op ongeveer 1/5e van de marktconforme huurquote:Op zondag 15 september 2019 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zit op ongeveer 36% van haar netto salaris hè.
Dan zit je in de stadionpleinbuurt. Ietsje minder luxe. Wel nabij de zuidas.quote:Op zondag 15 september 2019 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht. Ik heb ook geen idee wat de marktconforme prijs van een grachtenpand is. Op het eerste gezicht zou ik denken dat 2-2,5k daar wel bij in de buurt komt.
Achteraf kijk je de koe in de kont.quote:Op zondag 15 september 2019 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was een slimmere route geweest dan ze nu heeft gedaan. De media kont er toch wel achter en als je dan ook nog eens gaat liegen, verzwijgen en doofpotten hebben ze helemaal iets om te wroeten.
Terecht ook.
Als het goed is staat dat punt steevast op de agenda bij de vergaderingen.quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan ben je wel een heel domme burgemeester als je geen flauw benul hebt van de marktconforme huur in je stad.
Tsja, nou en.quote:Op zondag 15 september 2019 11:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zit je in de stadionpleinbuurt. Ietsje minder luxe. Wel nabij de zuidas.
Ja maar Nikonlover heeft stiekem zo'n crush op haar dat die het liefste elke dag een topic over d'r opent.quote:Op zondag 15 september 2019 11:22 schreef Spectator19 het volgende:
Er is toch al een Halsema topic ?
NWS / Zoon Femke Halsema gearresteerd #15 door man voor de bus gegooid
De agenda's zijn toch wel openbaar dan kun je ons vast die terugkerende agenda punten laten zien.quote:Op zondag 15 september 2019 11:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als het goed is staat dat punt steevast op de agenda bij de vergaderingen.
Tsja, dat bedrag kan de burgemeester van Amsterdam niet per week ophoesten.quote:Op zondag 15 september 2019 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 2-2,5 is het wel natuurlijk. Als je in 'per week' rekend.
Als burgemeester hoor je dat te weten. Als je niet weet dat je inwoners duizenden euros aan huur moeten uitgeven en nog maar een paar honderd over houden om van te leven doe je iets fout. Als je vervolgens trots gaat verklaren dat jij ook een marktconforme huur betaalt terwijl je in essentie 80% korting krijgt ben je gewoon een trut.quote:
Valt me wel van je tegen. Dat je zo slecht op de hoogte bent van de huizengekte in Amsterdam, vooral op de grachtengordel.quote:Op zondag 15 september 2019 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet.
jij bent geen burgemeester en hebt geen buren die jouw iets anders vertellen. Ik neem het het niet kwalijk.quote:Op zondag 15 september 2019 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet.
Dit gaat natuurlijk over uitzonderlijke woningen. Het is niet het type huis waar de doorsnee Amsterdammer in woont.quote:Op zondag 15 september 2019 11:24 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als burgemeester hoor je dat te weten. Als je niet weet dat je inwoners duizenden euros aan huur moeten uitgeven en nog maar een paar honderd over houden om van te leven doe je iets fout.
Wel als je als 'machtige' moeder de schijn gaat ophouden van een doofpot. Dan gaat de media lopen wroeten idd.quote:Op zondag 15 september 2019 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Achteraf kijk je de koe in de kont.
En de media komt er niet altijd achter want er wordt bijzonder weinig over de kinderen van politici gepubliceerd.
Maar je haat Halsema. Prima, geniet van je zondag
Je weet waar je ze kan vinden!quote:Op zondag 15 september 2019 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De agenda's zijn toch wel openbaar dan kun je ons vast die terugkerende agenda punten laten zien.
Het zal je misschien verbazen, maar Amsterdam boeit de meeste Nederlanders vrij weinig. Ik kan je alles vertellen over de gemiddelde particuliere huurprijzen op de Veluwe, Apeldoorn en Zwolle. Maar Amsterdam? Neuh.quote:Op zondag 15 september 2019 11:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Valt me wel van je tegen. Dat je zo slecht op de hoogte bent van de huizengekte in Amsterdam, vooral op de grachtengordel.
Een huisje van 17m2 kostte in 2018 al 200.000 euro
https://www.geenstijl.nl/(...)m-17m2-voor-200-000/
Waarom moet er toch altijd naar Femke door sommige gescholden worden, is dat het rechtse fatsoen wat men hier nastreeft wat aan de kant gezet mag worden als het over Femke gaat.quote:Op zondag 15 september 2019 11:24 schreef Kassamiep het volgende:
Als je vervolgens trots gaat verklaren dat jij ook een marktconforme huur betaalt terwijl je in essentie 80% korting krijgt ben je gewoon een trut.
Maar je mag Hopen dat Halsema het wel boeit.quote:Op zondag 15 september 2019 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar Amsterdam boeit de meeste Nederlanders vrij weinig. Ik kan je alles vertellen over de gemiddelde particuliere huurprijzen op de Veluwe, Apeldoorn en Zwolle. Maar Amsterdam? Neuh.
Ah dat de overtreding van haar kind niet naar buiten kwam is een doofpot en dat de overtreding en naam van het medeplichtige vriendje niet gepubliceerd werd is een recht als minderjarige.quote:Op zondag 15 september 2019 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als je als 'machtige' moeder de schijn gaat ophouden van een doofpot. Dan gaat de media lopen wroeten idd.
Heb inmiddels honderden raadsvergaderingen bijgewoond, maar ik heb politici zelden tot nooit de prijs van particuliere huurwoningen horen noemen. Wel roept een partij om de zoveel tijd dat het aanbod moet worden uitgebreid.quote:Op zondag 15 september 2019 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je weet waar je ze kan vinden!
Mwoah. Huisvesting is meestal ondergebracht bij een wethouder. Je hoeft als burgemeester niet de ins and outs van de lokale woningmarkt te weten.quote:Op zondag 15 september 2019 11:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar je mag Hopen dat Halsema het wel boeit.
Dan zal er toch binnenkort wel een mod ingrijpen ?quote:Op zondag 15 september 2019 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja maar Nikonlover heeft stiekem zo'n crush op haar dat die het liefste elke dag een topic over d'r opent.
ik hoor ze ook nooit prijzen noemen, vandaar dat de opmerking van de burgemeester zo vreemd is.quote:Op zondag 15 september 2019 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb inmiddels honderden raadsvergaderingen bijgewoond, maar ik heb politici zelden tot nooit de prijs van particuliere huurwoningen horen noemen. Wel roept een partij om de zoveel tijd dat het aanbod moet worden uitgebreid.
quote:Op zondag 15 september 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah. Huisvesting is meestal ondergebracht bij een wethouder. Je hoeft als burgemeester niet de ins and outs van de lokale woningmarkt te weten.
Omdat een verhuurmakelaar dat uit zijn duim zuigt. Zoals ik al zei die is bang dat zijn kip met gouden eieren geslacht gaat worden.quote:Op zondag 15 september 2019 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:
.
Marktconform zou tussen de 7000-13000 per maand zijn op de stuk.
Zolang er gekken zijn die het betalen...quote:Op zondag 15 september 2019 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat een verhuurmakelaar dat uit zijn duim zuigt. Zoals ik al zei die is bang dat zijn kip met gouden eieren geslacht gaat worden.
niet de exacte details.quote:Op zondag 15 september 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah. Huisvesting is meestal ondergebracht bij een wethouder. Je hoeft als burgemeester niet de ins and outs van de lokale woningmarkt te weten.
Het is toch belangrijker dat ze zich daarvoor inzet dan dat ze precies weet wat wel een marktconforme prijzen zijn?quote:Op zondag 15 september 2019 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Natuurlijk weet Halsema precies hoe de woningmarkt in haar stad onder druk staat.
https://www.rtlz.nl/algem(...)jk-ollongren-halsema
Dit staat ook niet meer vast met dat stikstofverhaal zeker.quote:Op zondag 15 september 2019 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Natuurlijk weet Halsema precies hoe de woningmarkt in haar stad onder druk staat.
https://www.rtlz.nl/algem(...)jk-ollongren-halsema
Ze huren niet de hele ambtswoning (gebouw), maar een appartement in/een verdieping van de ambtwoning.quote:Op zondag 15 september 2019 11:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
niet de exacte details.
maar mijn nicht van 6 kan nog bedenken dat zo'n huis geen 2k kost.
Dat weet het nichtje van speekselklier.quote:Op zondag 15 september 2019 11:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze huren niet de hele ambtswoning (gebouw), maar een appartement in/een verdieping van de ambtwoning.
Ja, ondanks het feit dat ze zich later omhoog gepijpt heeft, blijft ze van huis uit toch niet meer dan een havo-klant.quote:Op zondag 15 september 2019 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat weet het nichtje van speekselklier.
Het is niet te geloven dat Halsema geen idee heeft. En ondanks dat zij geen idee heeft, komt ze toch met een bewering
het gaat niet om de huurprijs maar dat je liegt over marktconform. (zegt me nichtje net 😀)quote:Op zondag 15 september 2019 12:08 schreef golfer het volgende:
Heeft die flutkrant in het verleden bij alle voorgaande burgemeesters die onder dezelfde voorwaarden die ambtswoning betrokken ook vraagtekens over de huur gezet?
Of is dit onderdeel van de bewuste actie om haar verder in diskrediet te brengen?
Hebben de vorige voorgaande burgemeesters ook van deze soortgelijke stuitend domme opmerkingen geplaatst over nota bene een onderwerp waar juist deze stad zwaar onder gebukt gaat?quote:Op zondag 15 september 2019 12:08 schreef golfer het volgende:
Heeft die flutkrant in het verleden bij alle voorgaande burgemeesters die onder dezelfde voorwaarden die ambtswoning betrokken ook vraagtekens over de huur gezet?
Of is dit onderdeel van de bewuste actie om haar verder in diskrediet te brengen?
Meneer Halsema ontkent ditquote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Knip
Wat ze vergeten is, is dat ze getrouwd is.
bruto 10.000 dus netto 6000 , das niet teveelquote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Of ze nou 18% bruto of 36% netto betaalt. Wat ze vergeten is, is dat ze getrouwd is.
Of ze woont in elk geval samen met haar partner god waarom zou iemand haar doen maar vooruit.
Haar partner zal ook een aardig inkomen hebben.
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
Ze betalen 2200 aan huur.
Ze houden dus ruim 10.000 per maand over.
De meeste inwoners van haar stad moeten eten van een paar tientjes per week.
Ze moet dus gewoon haar bek houden met marktconform.
Oprotten met dat gedrocht.
Ze heeft in ieder geval, aldus zelfde krant Telegraaf, flink wat winst gemaakt bij de verkoop van haar vorige woning wrs. Gekocht voor 495K, verkocht voor 1.074K (dit was althans de vraagprijs)??? https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBWh1WB?li=BBoPOOequote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Of ze nou 18% bruto of 36% netto betaalt. Wat ze vergeten is, is dat ze getrouwd is.
Of ze woont in elk geval samen met haar partner god waarom zou iemand haar doen maar vooruit.
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
wel met je eens al zal dat belasting technisch weer consequenties hebbenquote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien is het al gezegd maar het verbaast mij eerlijk gezegd dat ze überhaupt huur moet betalen. Ik zou het logischer vinden als de gemeente dat gewoon betaalt. Is dit een erg dwaze gedachte of zijn er meer mensen die dat denken/dachten?
Met bijtelling dan.quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien is het al gezegd maar het verbaast mij eerlijk gezegd dat ze überhaupt huur moet betalen. Ik zou het logischer vinden als de gemeente dat gewoon betaalt. Is dit een erg dwaze gedachte of zijn er meer mensen die dat denken/dachten?
Ja, maar waarom. Een burgemeester zou vrijstelling kunnen hebben. Zoveel zijn dat er niet dus zoveel kost dat niet. De gemeente verzorgt en betaalt een ambtswoning. Ik dacht eigenlijk dat het zo werkte.quote:
Anders zit je met de Balkenende-norm hè.quote:Op zondag 15 september 2019 12:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom. Een burgemeester zou vrijstelling kunnen hebben. Zoveel zijn dat er niet dus zoveel kost dat niet. De gemeente verzorgt en betaalt een ambtswoning. Ik dacht eigenlijk dat het zo werkte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Catshuisquote:Slechts drie premiers hebben met hun gezin in het Catshuis gewoond, te weten Victor Marijnen, Jo Cals, en Piet de Jong. Latere premiers gebruikten het Catshuis slechts als logeeradres en voor vergaderingen en officiële ontvangsten. Dries van Agt was de laatste premier, tot op heden, die de ambtswoning daadwerkelijk bewoonde. Ruud Lubbers zag er in 1982 van af.
dus die staat leeg?quote:Op zondag 15 september 2019 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Anders zit je met de Balkenende-norm hè.
Overigens over ambstwoning van minister-president:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Catshuis
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia. Pim Fortuyn wilde er wel weer gaan wonen als hij mp zou worden. Samen met Herman was hij de nieuwe gordijnen al aan het uitzoeken.quote:
dus uiteindelijk kost dat meerquote:Op zondag 15 september 2019 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia.
Haar partner een aardig inkomen?quote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
Of ze is net zo wereldvreemd als Jinek die meende dat 150.000 euro p/j een modaal salaris was...quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Besteden aan "wonen" is wat anders dan kale huur he.quote:Op zondag 15 september 2019 11:20 schreef Kassamiep het volgende:
En op ongeveer 1/5e van de marktconforme huur
Overigens is dat idd een goed 2e punt - 36% komt aardig overeen met wat de overheid verantwoord vindt om uit te geven aan "wonen" voor een hoog salaris; waar ze dan ook maximale hypotheekhoogtes op baseren - maar in Amsterdam is meer dan 70% van je salaris aan wonen besteden volkomen normaal. Een burgemeester zou op de hoogte moeten zijn van dat probleem.
ik weet het toevallig van een inmiddels overleden oom van me die burgemeester was van een Fries gehucht, die woonde in een kast van een ambtswoning en betaalde daar een lachwekkende vergoeding voor, dus het komt niet alleen in Amsterdam voor.quote:Op zondag 15 september 2019 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia. Pim Fortuyn wilde er wel weer gaan wonen als hij mp zou worden. Samen met Herman was hij de nieuwe gordijnen al aan het uitzoeken.
Overigens grappige is dat ik niet kan vinden waar de burgemeester van mijn woonplaats resideert.
Gemeenten willen in ieder geval af van het fenomeen ambtswoning, want aangezien het idd vaak kasten van huizen zijn betalen ze zich ook blauw aan de stookkosten. Ben ik benieuwd of Halsema de energierekening zelf betaalt iig of dat ze subsidie krijgt voor de onderdelen van de woning die ze niet bewoont.quote:Op zondag 15 september 2019 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet het toevallig van een inmiddels overleden oom van me die burgemeester was van een Fries gehucht, die woonde in een kast van een ambtswoning en betaalde daar een lachwekkende vergoeding voor, dus het komt niet alleen in Amsterdam voor.
quote:Blauw betalen
Sinds 2013 is het fiscaal minder aantrekkelijk voor burgemeesters om een woning van de gemeente te betrekken. De huizen, beschouwd als loon in natura, vielen opeens honderden euro's per maand duurder uit doordat burgemeesters niet maximaal 12, maar tot 18 procent van hun bezoldiging moeten afstaan voor de ambtswoning. Onder meer in Zeewolde en Midden-Delfland besloten de burgemeesters daarom te verhuizen naar een eigen woning. 'De huurstijging tikte fors aan, zeker als je je in een historisch pand ook nog eens blauw betaalt aan stookkosten', zegt Van Bennekom van het Genootschap van Burgemeesters.
Meende te lezen dat die regisseur is.quote:Op zondag 15 september 2019 12:45 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Haar partner een aardig inkomen?
Ik denk toch echt dat daar geld bij moet.
Femke heeft hem uit een nachtcafé opgepikt en hij is gebleven.
Maar voor hoelang?
Volgens mij lees je niet goed.quote:Op zondag 15 september 2019 12:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bruto 10.000 dus netto 6000 , das niet teveel
Precies. Dan moet je niet gaan liegen dat je een marktconforme huurprijs betaald.quote:Op zondag 15 september 2019 10:42 schreef HPoi het volgende:
Ja, en? Dat krijg je erbij he als je burgervader of moeder bent.
voor een ambtswoning blijkbaar welquote:Op zondag 15 september 2019 13:04 schreef Simba het volgende:
[..]
Precies. Dan moet je niet gaan liegen dat je een marktconforme huurprijs betaald.
Als een koe vleugels had kon hij ook vliegen. Het zijn allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 13:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed.
Als ze beiden 6000 netto hebben en 2200 huur betalen samen.
Ja precies ze kan ook gewoon huren, en voor 3000 per maand is er zelfs in Amsterdam nog genoeg leuks te vinden.quote:Op zondag 15 september 2019 12:20 schreef Tarado het volgende:
en wat is marktconform? de ambtswoning is voor de burgemeester en daar is er maar 1 van, ze zou zelfs nog af kunnen dingen
nee 18% is een ambtelijke normquote:Op zondag 15 september 2019 12:20 schreef Tarado het volgende:
en wat is marktconform? de ambtswoning is voor de burgemeester en daar is er maar 1 van, ze zou zelfs nog af kunnen dingen
Ik vind dit ook gezeur hoor. Gaan ze echt zitten graven en uitzoeken hoeveel huur dat mens betaalt?! Lekker belangrijk.quote:Op zondag 15 september 2019 10:29 schreef LXIV het volgende:
Het salaris van Halsema is gezien de verantwoordelijkheid en het afbreukrisico ook niet marktconform. De Telehaat moet eens stoppen met zijn hetze.
Dat is openbaar hoor, hoef je niet voor te gravenquote:Op zondag 15 september 2019 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vind dit ook gezeur hoor. Gaan ze echt zitten graven en uitzoeken hoeveel huur dat mens betaalt?! Lekker belangrijk.
quote:Maandelijkse vergoeding
De maandelijkse vergoeding voor uw dienstwoning is gelijk aan de economische huurwaarde van de woning. U betaalt uw werkgever dus ongeveer hetzelfde bedrag dat u voor een vergelijkbare huurwoning zou betalen. De vergoeding voor uw dienstwoning bedraagt maximaal 12% van uw salaris plus een eventuele waarnemingstoelage en periodieke toeslag (de berekeningsgrondslag)
Loonheffing
Is de huurwaarde van uw dienstwoning hoger dan 12% van de berekeningsgrondslag? Dan betaalt u dus geen hogere vergoeding. U moet echter wel loonheffing betalen over het bedrag dat boven die 12% uitgaat.
Er is geen loonheffing verschuldigd boven 18% van de berekeningsgrondslag.
.
is dat niet een van de 1ste vereiste om een Ambtenaar te worden of op zo'n functie te solliciteren?quote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze is vals, houdt informatie achter, verteld halve waarheden, liegt en verzwijgt.
kloptquote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
volgens een makelaar is een marktconforme prijs 7500 tot 10.000 euroquote:Op zondag 15 september 2019 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet ze bij de buren aanbellen om te vragen hoeveel huur hun betalen? Wat is marktconform. Wie bepaalt de verhuur prijs van dit pand?
Zelf in veel rijtjes met sociale huur woningen kan tussen 2 dezelfde huurders 50% verschil in huur zitten. Wanneer publiceert de telegraaf over deze mistanden waardoor een heel groot gedeelte van de sociale huurders veel te veel of te weinig huur betalen afhankelijk van je uitgangspunt.
Eens, maar dan moet je dus ook niet gaan bleren dat je "een marktconforme huur betaalt".quote:Op zondag 15 september 2019 13:01 schreef Ericr het volgende:
Tegelijkertijd ophef om niks. Ambtswoning kent geen marktconforme huur omdat deze niet op de markt gebracht kan worden. De markthuur is niet bestaande
Bij "maandelijkse vergoeding" staat anders wel dat het marktconform zou zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is openbaar hoor, hoef je niet voor te graven
Dat wist ik ook wel
18% is de norm
Rekentechnisch is er niets fout, klopt helemaal, alleen ze klets uit haar nek door te zeggen dat het marktconform is
[..]
En volgens het stuk dat jij citeert niet.quote:Op zondag 15 september 2019 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgens een makelaar is een marktconforme prijs 7500 tot 10.000 euro
Natuurlijk wel. Dit is iemand van GroenLinks, dus we gaan ons hier godverdomme druk over maken.quote:Op zondag 15 september 2019 10:20 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dit nou weer voor non-discussie? Dit is toch geen nieuws???
Zoals ik aangaf, ze is duidelijk wereldvreemd in haar elitaire bubbeltje. Maar goed ze zit niet voor niks bij GL natuurlijk. Realiteitszin is daar vaak ver te zoeken.quote:Op zondag 15 september 2019 14:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet je dus ook gaan bleren dat je "een marktconforme huur betaalt".
Het is net zoiets als die politici die "solidair" gingen doen met "de armen" en een weekje gingen rondkomen van "slechts" ¤ 100. Het laat zien dat je geen flauw benul hebt van hoe dingen buiten je bubbel werken.
klopt helemaal , met die rare smile op haar face van zie mij eens zittenquote:Op zondag 15 september 2019 15:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, ze is duidelijk wereldvreemd in haar elitaire bubbeltje. Maar goed ze zit niet voor niks bij GL natuurlijk. Realiteitszin is daar vaak ver te zoeken.
Dat is het deel van de ambtswoning dat ze niet huurt. Het deel voor officiële ontvangsten etc.quote:Op zondag 15 september 2019 15:32 schreef Spectator19 het volgende:
Wandeling
https://www.amsterdam.nl/(...)racht-502/index.html
+1quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
tuurlijk moet ze huur betalen, anders moet ze fiscaal eraan gelovenquote:
Het is nog bizarder dat ze verplicht is deze woning af te nemen. Als ze uit principe (kuch) een goedkoper flatje in Osdorp zou willen mag dat dus niet eens - ze moet verplicht dit huis voor een vast percentage van haar salaris huren.quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Ze had nota bene een prima koopwoning in Amsterdam die haar waarschijnlijk minder per maand kostte.quote:Op zondag 15 september 2019 15:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het is nog bizarder dat ze verplicht is deze woning af te nemen. Als ze uit principe (kuch) een goedkoper flatje in Osdorp zou willen mag dat dus niet eens - ze moet verplicht dit huis voor een vast percentage van haar salaris huren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |