bruto 10.000 dus netto 6000 , das niet teveelquote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Of ze nou 18% bruto of 36% netto betaalt. Wat ze vergeten is, is dat ze getrouwd is.
Of ze woont in elk geval samen met haar partner god waarom zou iemand haar doen maar vooruit.
Haar partner zal ook een aardig inkomen hebben.
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
Ze betalen 2200 aan huur.
Ze houden dus ruim 10.000 per maand over.
De meeste inwoners van haar stad moeten eten van een paar tientjes per week.
Ze moet dus gewoon haar bek houden met marktconform.
Oprotten met dat gedrocht.
Ze heeft in ieder geval, aldus zelfde krant Telegraaf, flink wat winst gemaakt bij de verkoop van haar vorige woning wrs. Gekocht voor 495K, verkocht voor 1.074K (dit was althans de vraagprijs)??? https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBWh1WB?li=BBoPOOequote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Of ze nou 18% bruto of 36% netto betaalt. Wat ze vergeten is, is dat ze getrouwd is.
Of ze woont in elk geval samen met haar partner god waarom zou iemand haar doen maar vooruit.
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
wel met je eens al zal dat belasting technisch weer consequenties hebbenquote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien is het al gezegd maar het verbaast mij eerlijk gezegd dat ze überhaupt huur moet betalen. Ik zou het logischer vinden als de gemeente dat gewoon betaalt. Is dit een erg dwaze gedachte of zijn er meer mensen die dat denken/dachten?
Met bijtelling dan.quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien is het al gezegd maar het verbaast mij eerlijk gezegd dat ze überhaupt huur moet betalen. Ik zou het logischer vinden als de gemeente dat gewoon betaalt. Is dit een erg dwaze gedachte of zijn er meer mensen die dat denken/dachten?
Ja, maar waarom. Een burgemeester zou vrijstelling kunnen hebben. Zoveel zijn dat er niet dus zoveel kost dat niet. De gemeente verzorgt en betaalt een ambtswoning. Ik dacht eigenlijk dat het zo werkte.quote:
Anders zit je met de Balkenende-norm hè.quote:Op zondag 15 september 2019 12:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom. Een burgemeester zou vrijstelling kunnen hebben. Zoveel zijn dat er niet dus zoveel kost dat niet. De gemeente verzorgt en betaalt een ambtswoning. Ik dacht eigenlijk dat het zo werkte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Catshuisquote:Slechts drie premiers hebben met hun gezin in het Catshuis gewoond, te weten Victor Marijnen, Jo Cals, en Piet de Jong. Latere premiers gebruikten het Catshuis slechts als logeeradres en voor vergaderingen en officiële ontvangsten. Dries van Agt was de laatste premier, tot op heden, die de ambtswoning daadwerkelijk bewoonde. Ruud Lubbers zag er in 1982 van af.
dus die staat leeg?quote:Op zondag 15 september 2019 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Anders zit je met de Balkenende-norm hè.
Overigens over ambstwoning van minister-president:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Catshuis
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia. Pim Fortuyn wilde er wel weer gaan wonen als hij mp zou worden. Samen met Herman was hij de nieuwe gordijnen al aan het uitzoeken.quote:
dus uiteindelijk kost dat meerquote:Op zondag 15 september 2019 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia.
Haar partner een aardig inkomen?quote:Op zondag 15 september 2019 12:12 schreef Nicksanders het volgende:
Zeg ook 6000 netto.
Dit maakt samen 12.000
Of ze is net zo wereldvreemd als Jinek die meende dat 150.000 euro p/j een modaal salaris was...quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Dan ben je wel een heel domme burgemeester als je geen flauw benul hebt van de marktconforme huur in je stad.
Besteden aan "wonen" is wat anders dan kale huur he.quote:Op zondag 15 september 2019 11:20 schreef Kassamiep het volgende:
En op ongeveer 1/5e van de marktconforme huur
Overigens is dat idd een goed 2e punt - 36% komt aardig overeen met wat de overheid verantwoord vindt om uit te geven aan "wonen" voor een hoog salaris; waar ze dan ook maximale hypotheekhoogtes op baseren - maar in Amsterdam is meer dan 70% van je salaris aan wonen besteden volkomen normaal. Een burgemeester zou op de hoogte moeten zijn van dat probleem.
ik weet het toevallig van een inmiddels overleden oom van me die burgemeester was van een Fries gehucht, die woonde in een kast van een ambtswoning en betaalde daar een lachwekkende vergoeding voor, dus het komt niet alleen in Amsterdam voor.quote:Op zondag 15 september 2019 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sinds Lubbers is er geen minister-president geweest die er permanent verbleef in ieder geval, begrijp ik uit dat artikel in wikipedia. Pim Fortuyn wilde er wel weer gaan wonen als hij mp zou worden. Samen met Herman was hij de nieuwe gordijnen al aan het uitzoeken.
Overigens grappige is dat ik niet kan vinden waar de burgemeester van mijn woonplaats resideert.
Gemeenten willen in ieder geval af van het fenomeen ambtswoning, want aangezien het idd vaak kasten van huizen zijn betalen ze zich ook blauw aan de stookkosten. Ben ik benieuwd of Halsema de energierekening zelf betaalt iig of dat ze subsidie krijgt voor de onderdelen van de woning die ze niet bewoont.quote:Op zondag 15 september 2019 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet het toevallig van een inmiddels overleden oom van me die burgemeester was van een Fries gehucht, die woonde in een kast van een ambtswoning en betaalde daar een lachwekkende vergoeding voor, dus het komt niet alleen in Amsterdam voor.
quote:Blauw betalen
Sinds 2013 is het fiscaal minder aantrekkelijk voor burgemeesters om een woning van de gemeente te betrekken. De huizen, beschouwd als loon in natura, vielen opeens honderden euro's per maand duurder uit doordat burgemeesters niet maximaal 12, maar tot 18 procent van hun bezoldiging moeten afstaan voor de ambtswoning. Onder meer in Zeewolde en Midden-Delfland besloten de burgemeesters daarom te verhuizen naar een eigen woning. 'De huurstijging tikte fors aan, zeker als je je in een historisch pand ook nog eens blauw betaalt aan stookkosten', zegt Van Bennekom van het Genootschap van Burgemeesters.
Meende te lezen dat die regisseur is.quote:Op zondag 15 september 2019 12:45 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Haar partner een aardig inkomen?
Ik denk toch echt dat daar geld bij moet.
Femke heeft hem uit een nachtcafé opgepikt en hij is gebleven.
Maar voor hoelang?
Volgens mij lees je niet goed.quote:Op zondag 15 september 2019 12:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bruto 10.000 dus netto 6000 , das niet teveel
Precies. Dan moet je niet gaan liegen dat je een marktconforme huurprijs betaald.quote:Op zondag 15 september 2019 10:42 schreef HPoi het volgende:
Ja, en? Dat krijg je erbij he als je burgervader of moeder bent.
voor een ambtswoning blijkbaar welquote:Op zondag 15 september 2019 13:04 schreef Simba het volgende:
[..]
Precies. Dan moet je niet gaan liegen dat je een marktconforme huurprijs betaald.
Als een koe vleugels had kon hij ook vliegen. Het zijn allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 13:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed.
Als ze beiden 6000 netto hebben en 2200 huur betalen samen.
Ja precies ze kan ook gewoon huren, en voor 3000 per maand is er zelfs in Amsterdam nog genoeg leuks te vinden.quote:Op zondag 15 september 2019 12:20 schreef Tarado het volgende:
en wat is marktconform? de ambtswoning is voor de burgemeester en daar is er maar 1 van, ze zou zelfs nog af kunnen dingen
nee 18% is een ambtelijke normquote:Op zondag 15 september 2019 12:20 schreef Tarado het volgende:
en wat is marktconform? de ambtswoning is voor de burgemeester en daar is er maar 1 van, ze zou zelfs nog af kunnen dingen
Ik vind dit ook gezeur hoor. Gaan ze echt zitten graven en uitzoeken hoeveel huur dat mens betaalt?! Lekker belangrijk.quote:Op zondag 15 september 2019 10:29 schreef LXIV het volgende:
Het salaris van Halsema is gezien de verantwoordelijkheid en het afbreukrisico ook niet marktconform. De Telehaat moet eens stoppen met zijn hetze.
Dat is openbaar hoor, hoef je niet voor te gravenquote:Op zondag 15 september 2019 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vind dit ook gezeur hoor. Gaan ze echt zitten graven en uitzoeken hoeveel huur dat mens betaalt?! Lekker belangrijk.
quote:Maandelijkse vergoeding
De maandelijkse vergoeding voor uw dienstwoning is gelijk aan de economische huurwaarde van de woning. U betaalt uw werkgever dus ongeveer hetzelfde bedrag dat u voor een vergelijkbare huurwoning zou betalen. De vergoeding voor uw dienstwoning bedraagt maximaal 12% van uw salaris plus een eventuele waarnemingstoelage en periodieke toeslag (de berekeningsgrondslag)
Loonheffing
Is de huurwaarde van uw dienstwoning hoger dan 12% van de berekeningsgrondslag? Dan betaalt u dus geen hogere vergoeding. U moet echter wel loonheffing betalen over het bedrag dat boven die 12% uitgaat.
Er is geen loonheffing verschuldigd boven 18% van de berekeningsgrondslag.
.
is dat niet een van de 1ste vereiste om een Ambtenaar te worden of op zo'n functie te solliciteren?quote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze is vals, houdt informatie achter, verteld halve waarheden, liegt en verzwijgt.
kloptquote:Op zondag 15 september 2019 11:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar ze kiest er wel zelf voor om te claimen dat ze "een marktconforme huur" betaalt terwijl ze op ruwweg 20% daarvan zit.
volgens een makelaar is een marktconforme prijs 7500 tot 10.000 euroquote:Op zondag 15 september 2019 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet ze bij de buren aanbellen om te vragen hoeveel huur hun betalen? Wat is marktconform. Wie bepaalt de verhuur prijs van dit pand?
Zelf in veel rijtjes met sociale huur woningen kan tussen 2 dezelfde huurders 50% verschil in huur zitten. Wanneer publiceert de telegraaf over deze mistanden waardoor een heel groot gedeelte van de sociale huurders veel te veel of te weinig huur betalen afhankelijk van je uitgangspunt.
Eens, maar dan moet je dus ook niet gaan bleren dat je "een marktconforme huur betaalt".quote:Op zondag 15 september 2019 13:01 schreef Ericr het volgende:
Tegelijkertijd ophef om niks. Ambtswoning kent geen marktconforme huur omdat deze niet op de markt gebracht kan worden. De markthuur is niet bestaande
Bij "maandelijkse vergoeding" staat anders wel dat het marktconform zou zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is openbaar hoor, hoef je niet voor te graven
Dat wist ik ook wel
18% is de norm
Rekentechnisch is er niets fout, klopt helemaal, alleen ze klets uit haar nek door te zeggen dat het marktconform is
[..]
En volgens het stuk dat jij citeert niet.quote:Op zondag 15 september 2019 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgens een makelaar is een marktconforme prijs 7500 tot 10.000 euro
Natuurlijk wel. Dit is iemand van GroenLinks, dus we gaan ons hier godverdomme druk over maken.quote:Op zondag 15 september 2019 10:20 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dit nou weer voor non-discussie? Dit is toch geen nieuws???
Zoals ik aangaf, ze is duidelijk wereldvreemd in haar elitaire bubbeltje. Maar goed ze zit niet voor niks bij GL natuurlijk. Realiteitszin is daar vaak ver te zoeken.quote:Op zondag 15 september 2019 14:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet je dus ook gaan bleren dat je "een marktconforme huur betaalt".
Het is net zoiets als die politici die "solidair" gingen doen met "de armen" en een weekje gingen rondkomen van "slechts" ¤ 100. Het laat zien dat je geen flauw benul hebt van hoe dingen buiten je bubbel werken.
klopt helemaal , met die rare smile op haar face van zie mij eens zittenquote:Op zondag 15 september 2019 15:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, ze is duidelijk wereldvreemd in haar elitaire bubbeltje. Maar goed ze zit niet voor niks bij GL natuurlijk. Realiteitszin is daar vaak ver te zoeken.
Dat is het deel van de ambtswoning dat ze niet huurt. Het deel voor officiële ontvangsten etc.quote:Op zondag 15 september 2019 15:32 schreef Spectator19 het volgende:
Wandeling
https://www.amsterdam.nl/(...)racht-502/index.html
+1quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
tuurlijk moet ze huur betalen, anders moet ze fiscaal eraan gelovenquote:
Het is nog bizarder dat ze verplicht is deze woning af te nemen. Als ze uit principe (kuch) een goedkoper flatje in Osdorp zou willen mag dat dus niet eens - ze moet verplicht dit huis voor een vast percentage van haar salaris huren.quote:Op zondag 15 september 2019 12:24 schreef Bart2002 het volgende:
Ze had nota bene een prima koopwoning in Amsterdam die haar waarschijnlijk minder per maand kostte.quote:Op zondag 15 september 2019 15:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het is nog bizarder dat ze verplicht is deze woning af te nemen. Als ze uit principe (kuch) een goedkoper flatje in Osdorp zou willen mag dat dus niet eens - ze moet verplicht dit huis voor een vast percentage van haar salaris huren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |