SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Ow die driftbuien heeft hij nu al hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 06:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Heerlijk SisuHij is zo leuk!
Ik herken het wel hoor, T. (en ik) zijn zooooo veel relaxter dan 5 had geleden met S! Het gaat ons zó makkelijk af gewoon, en dat terwijl T. juist wel pittiger is dan S. was
![]()
Tot!zodra ze kunnen praten wordt het juist weer makkelijk vind ik! Het tweede jaar was hier wel echt vreselijk met driftbuien
maar in ruil daarvoor kregen we juist een hele makkelijke en lieve peuter
Ja dan schrik je je wel echt helemaal kapot he, als je baby met het hoofdje ergens tegenaan stoot.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:39 schreef Framblij89 het volgende:
Sisuwat heerlijk om te lezen! En wat een knap kind
![]()
Hier gaat het ook van een leien dakje op het moment. Het is echt al zo veel makkelijker omdat ze nu wel redelijk kan aangeven wat ze wel/niet wil en hoe ze zich voelt enzo.Alleen ze huilt zo fokkin hard tis absurt. Dat doet ze al sinds de geboorte maar het lijkt wel alsof er elke nacht een luchtalarm af gaat, je schrikt je elke keer de pleuris.
Iemand nog tips voor wat te doen met een baby van 11 maanden (binnenshuis)?
Ze is gister wel van de bank gekukeld, zo met haar hoofd tegen de salontafel aan, maar ze gaf geen kick
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het hier nogalwant hij slaapt in de vroege avond goed, maar precies als ik naar bed wil gaan (23 uur) wordt hij wakker en dan duurt het al snel weer anderhalf uur voor hij slaapt. Ik kan natuurlijk eerder met hem gaan slapen maar het valt me zwaar die avond voor mezelf/met manlief op te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah gossie dat zielige bekkie @ToT je hart breekt he als je dat zo ziet. Hoewel ik stiekem wel moet lachen als frum écht zonder reden huilt (als ze haar zin niet krijgt). Hier dus wel een loedermoeder soms
[ Bericht 4% gewijzigd door Framblij89 op 20-08-2019 09:24:41 ]
Het komt vast goed ToTquote:Op maandag 19 augustus 2019 23:12 schreef ToT het volgende:
Ik lees net in een ander topic dat het eerste jaar het makkelijkste jaar is.
Help!!!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:46 schreef Feyre het volgende:
Welkom minarosa en nog gefeliciteerd! Fijn berichtje ook, dat alles zo goed gaat.
ToT je groeit in al die faaaases mee hekomt wel goed
. En ik denk dat er veul mensen het niet eens zijn met dat de babytijd het makkelijkste is. Die ongemakken vergeet je het eerste, dat wel
. Mijn schoonmoeder meent ook echt stellig dat haar kinderen noooooit zulke krijsbuien oid hadden (dreumes/peutertijd). Mijn moeder is iets realistischer en zegt gewoon: "dat kunnen wij ons gewoon niet meer herinneren, maar dat hebben jullie vast ook gedaan"
.
Zo was ik ook vergeten hoe vaak je bijna-dreumesjes weg moet halen bij de tv/tv box/geluidsboxen/etc. Ongeveer 13861746 keer voordat ze het gaan snappen en ook daadwerkelijk respecteren dat ze er met die kleine vingertjes af moeten blijven. En dan zo'n ondeugende grijns van oor tot oor erbij
smelt.
Ah, alsof ik mijzelf terug hoor. Wat een ramp momenteel. M kan werkelijk óveral bij nu. Muurbeugel voor de TV is nu maar besteldquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]So true, dat laatste!
"Nee mannetje, niet daar aan komen! Nee ventje, laat liggen! NEE! NEE! NIET DAAR AAN KOMEN!!!!Ah toe nou mannetje, dat gaat kapo-hot! Nee ook DAAR niet aan komen! Leg terug! Leg TE-RUG!!!
Neeneeneeneenee...."
Oh Mien, ben je bevallen?! Wat leuk! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:08 schreef Minarosa het volgende:
met nieuwe aanwas! Morgen alweer de laatste dag van de kraamverzorgster, het gaat weer snel. Mijn herstel gelukkig ook, bizar genoeg is mijn bloedverlies al helemaal gestopt sinds gisteravond
Zo snel ging het de vorige keren niet. Zal nog wel veranderen als ik weer meer ga doen, maar vooralsnog heel fijn.
Baby is verder happy en wij met z'n allen ook![]()
Ik ga me nu even inlezen in wie zich allemaal in het topic bevinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die regenboog wordt hier heel veel gespeeld! Soms door Ollie (maar die is wat sneller afgeleidquote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:27 schreef Loj het volgende:
Lastig hè Framblij!
Ik merk dat uit huis gaan hier toch vaak de oplossing is! Oh en koffie(nou, cola hier want ik lust geen koffie
)
Het is grimms houten regenboog vrienden geworden. Niet heel bijzonder, maar ze houdt heel erg van spullen ergens in doen en spelen met houten blokjes! En zo stom, ik had een grote la vol met een houten treinbaan en blokjes. Maar de jongens hebben er nooit naar omgekeken. Omdat we echt te veel speelgoed hebben, heb ik dit verkocht. Is Li dol op hout speelgoed :’)
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:39 schreef MissEnergy het volgende:
@:Sisu, wat een heerlijke baby! Lekker sabbelen aan Sophie en natuurlijk chillen in de hangmat!
@:Framblij89 Een oude doos is ook heel leuk om mee te spelen of papier scheuren. Verder is de muziek van onze babywolker momenteel een hit!
Ook vindt onze dame het heel leuk om te dollen, kietelen, op buik blazen, op je klimmen etc. Kan ze zich ook tijden mee vermaken.
Wij troosten ook echt niet bij elk valletje, meestal kijkt ze even verbaasd en gaat ze ook zonder huilen verder! Niet te veel aandacht aan besteden soms.
Wat een superlief meisje om te zien en wat een bos haar! Mama-honger is hier ook met vlagen, zeker nu ze wat moe is en denk ik weer tandjes erbij krijgt.
@:lunapuella, wat een lekkere smulfoto! Leuk he als ze duidelijk maken wat ze willen! Hier begint het wijzen op drinken of speelgoed als ze dat wil.
In het boodschappenwagentje van de AH zitten van die houders, vaak heb ik mijn hand op een houder. Begint ze er op te tikken, van 'goh die hand moet weg'!
@:ToT, wat een heerlijke ontdekker. Wanneer vieren jullie de 1e verjaardag? Heeft mini-ToT altijd een speen in zijn mond? Wij deden overdag tijdens spelen al geen speen meer (alleen slaapjes), maar ze gaat nu ook slapen zonder speen.
Ik las dat dit ook beter is voor ontwikkeling van de kaak.
@:Minarosa, welkom! Fijn dat je het topic aanvult, ik ben over een paar dagen officieel weg... onofficieel kan ik natuurlijk wel lekker lezen en/of reageren op vragen.
Er is genoeg aan spullen waar we vanaf begin af "NEE" bij hebben gezegd, waardoor ze blijkbaar er weinig tot geen interesse meer voor heeft! Wel zo prettig.
Slapen gaat hier eigenlijk altijd volgens het boekje. Tussen half 8 en 8 uur op bed en de volgende ochtend tussen half 8 en half 9 halen we haar er weer uit. Gister en vandaag was ze toch nog niet uitgeslapen... Na een half uur op weer in de ogen wrijven en terug naar bed.
Nog DRIE nachtjes slapen!Haha echt wel he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vieren zijn verjaardag de dag na zijn echte verjaardag.
Dat speentje heeft hij pakweg de helft van de tijd in.Hij kan langere tijd prima zonder, maar dan kan hij ineens flink overstuur raken en dan leg je een speentje voor zijn neus neer, dan stopt hij het in zijn mondje en is hij meteen weer helemaal tevreden!
Ah leuk, die 2 soorten speelgoed hebben we ook hier in huis. Binnenkort even kijken of mini er al wat mee kan!
En ja, ook zonet had hij zijn speentje weer in:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 21-08-2019 10:12:13 ]
Ja nog even en die van mij lijkt straks zelfs groot met ruim 10 weken nuquote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:11 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh ik kan niet wachten tot de nieuwe aanwas meedoet met BFD.Al die kleine minibabietjes.
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef VKV het volgende:
@:Framblij:
Ik heb nog wel wat tips voor binnenshuis. Sowieso doen wij veel keer per dag een kruipwedstrijd, dat is garantie voor keihard lachen.
Maar ook speel ik al een soort verstoppertje, waarbij ik me steeds (half zichtbaar) achter een meubel verstop en vervolgens "J. waar ben je??!" roep, waarop meneer vol gas kruipend naar me toe komt. Vindt ie ook prachtig.
We hebben met het kraambezoek destijds van die toet toet auto's gehad met een garage, die heb ik toen hij ongeveer 9 maanden was maar van zolder gehaald en nu rijdt hij al echt met die autootjes en kan zich er goed mee vermaken.
We hebben een basketbal waarmee we (ik en J.) naar elkaar toe rollen. Had helemaal niet verwacht dat hij dat al zo goed zou kunnen.
En tot slot moet je gewoon van alles neerleggen wat geen speelgoed is maar ook niet gevaarlijk. Zo haalt hij graag een portemonnee leeg (en verstopt pinpassen -serieus- onder het vloerkleed), gooit hij mijn koptelefoon telkens op de grond (en me dan aankijken met zo'n ondeugend hoofd) en vindt hij alle afstandsbedieningen leuk (behalve die ene speelgoedafstandsbediening).
Het is niet zo goed gelukt in dit topic actief deel te nemen, maar heb wel veel meegelezenInmiddels is ook J. alweer bijna 1 en we hebben veel zin in zijn verjaardag! En ben blij dat ik er niet meer zo bij loop als vorig jaar deze tijd (hoogzwanger in bloedhitte)
Haha als ik daar ook nog van moet schrikken hou ik geen hart meer over.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]Holy shit!!!!
Ik schrik al als meneertje hier alleen al met de afstandsbedieningen zit te spelen!
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:56 schreef VKV het volgende:
[..]
Haha als ik daar ook nog van moet schrikken hou ik geen hart meer over.
Hier vandaag nog een paar keer een hartverzakking. Hij kan sinds een tijd al langs de tafel lopen en nu heeftie sinds een paar dagen ontdekt dat hij zich 180 graden om kan draaien en zich dan voorover kan laten vallen waarbij hij zichzelf opvangt op z'n handen. Dit trucje is niet gezond voor mama
Ligt er wel aan of je afstandsbedieningen een beetje stevig zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]De tering!
Ja we hebben het al opgegeven ons druk te maken over kaarsen (die uiteraard niet aan zijn) en usb-kabels en dergelijke, maar de afstandsbedieningen vind ik toch minder handig.
Aan de andere kant: what could possibly go wrong with that?
Leuke tips ditquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef VKV het volgende:
@:Framblij:
Ik heb nog wel wat tips voor binnenshuis. Sowieso doen wij veel keer per dag een kruipwedstrijd, dat is garantie voor keihard lachen.
Maar ook speel ik al een soort verstoppertje, waarbij ik me steeds (half zichtbaar) achter een meubel verstop en vervolgens "J. waar ben je??!" roep, waarop meneer vol gas kruipend naar me toe komt. Vindt ie ook prachtig.
We hebben met het kraambezoek destijds van die toet toet auto's gehad met een garage, die heb ik toen hij ongeveer 9 maanden was maar van zolder gehaald en nu rijdt hij al echt met die autootjes en kan zich er goed mee vermaken.
We hebben een basketbal waarmee we (ik en J.) naar elkaar toe rollen. Had helemaal niet verwacht dat hij dat al zo goed zou kunnen.
En tot slot moet je gewoon van alles neerleggen wat geen speelgoed is maar ook niet gevaarlijk. Zo haalt hij graag een portemonnee leeg (en verstopt pinpassen -serieus- onder het vloerkleed), gooit hij mijn koptelefoon telkens op de grond (en me dan aankijken met zo'n ondeugend hoofd) en vindt hij alle afstandsbedieningen leuk (behalve die ene speelgoedafstandsbediening).
Het is niet zo goed gelukt in dit topic actief deel te nemen, maar heb wel veel meegelezenInmiddels is ook J. alweer bijna 1 en we hebben veel zin in zijn verjaardag! En ben blij dat ik er niet meer zo bij loop als vorig jaar deze tijd (hoogzwanger in bloedhitte)
Basquote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:03 schreef douche-eendje het volgende:
Pinquit waar ben je? Welke ductape moet ik hebben? Mijn 10weken oude baby besloot net om te gaan rollen
Op een gegeven moment doet prul gewoon die kussens omhoog, en gaat ze eronder checken of er wat ligtquote:Op donderdag 22 augustus 2019 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb twee exact dezelfde afstandsbedieningen, eentje voor prul zonder batterijen en eentje die het wel doet en die we heel tactisch onder de kussens van de bank hebben liggen
Jawel, maar nu nog niet (dat klop ik even af...). Kussens van de bank gooien is ook nu al leuk, maar ze heeft de link met de afstandsbediening nog niet gelegd.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:02 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment doet prul gewoon die kussens omhoog, en gaat ze eronder checken of er wat ligt
Waarom zou deze vraag niet mogen?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Bij een oorontsteking zit er troep achter het trommelvlies, dat geeft druk en daarom doet het zo'n zeer. Als je ligt komt er nog meer druk op, dus meer zeer. De troep moet er dan via de buis van eustachius uit (neus/keel) maar die is nauw (zeker bij kinderen, vandaar dat ze die oorontsteking krijgen). Als dat niet lukt komt het er via de trommelvlies uit (die scheurt dan) en dan komt er dus troep uit het oor. Dan is de pijn erna vaak wel wat minder.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Twee baby's in combinatie met onze visie van natuurlijk ouderschap en continuüm concept is heftig zonder goede stam om je heen! Er is nu op dit moment echt niemand die de zorg van de baby's van ons over kan nemen, zelfs niet voor heel even. Als we dat wel doen, zitten we daarna met baby's die verschrikkelijk moeten huilen of niet meer kunnen slapen en zo. Dus dat schiet gewoon nog minder op voor ons. In de praktijk offeren we dus onszelf (soms) erg op voor de baby's. Ze hebben denk ik wel echt gouden nestjes hier. Voor ons bij tijd en wijle wel heavy.quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de nachten nu wel pittig. De baby komt ongeveer elke 1,5 uur. Maar waar ik bij de oudste gewoon in slaap viel tijdens de voeding, lukt me dat nu echt niet. Ik lig ook niet lekker met hem aan de borst of zelfs naast me. Dat betekent dus dat ik steeds wakker word, en dan zo’n 20 - 30 minuten wakker ben. De combinatie met werken maakt dat ik nu dus aardig gesloopt ben. twee nachtvoedingen vind ik prima, maar nu zijn het er 4 a 5...
Het lijkt me echt heel pittig, @:elamanilo! De combinatie van twee baby’s met twee oudere kinderen. Moet je nu soms ook van bepaalde principes afstappen omdat je nu twee baby’s hebt?
Wel heel herkenbaar trouwens... dat de tweede een eitje is. Al ligt het bij ons ook wel echt aan dat deze baby echt beduidend relaxter is dan onze oudste. Maar echt. Een tweede is echt een veel leukere ervaring.het helpt alleen niet echt mee in het afsluiten van dit was de laatste baby.
![]()
Ben het hele woord kwijt maar iets met doktertje spelen enzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom zou deze vraag niet mogen?
Uit ervaring: prul vond liggen met een oorontsteking heel naar, had geen prut in haar oren, maar wel ook last met drinken en trok vaak aan haar oortjes.
Overigens vertoont ze precies dezelfde symptomen bij tandjesleed, dus geen idee of je hier veel aan hebt.
Ja preciesquote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:35 schreef Ceviche het volgende:
@:Framblij89 over het algemeen krijg je dan geen antibiotica nee, maar soms kan er reden zijn dat wel te doen.
Op zich wel goed om even naar de huisarts te gaan, dan weet je het in ieder geval zeker en herken je het de volgende keer![]()
We zitten hier weer in een heeft-hij-al-gepoept-fase
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Drinken en eten gaat wel goed maar het is voornamelijk met slapen dat ze het op een krijsen zet, uiteindelijk slaapt ze dan wel. Gisteravond hebben we haar voor de 2e dag op rij paracetamol gegeven en toen sliep ze wel goed, dus het is sowieso pijn wat er is. We hebben ook VSM gel op haar tandvlees gesmeerd en dat hielp overduidelijk niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:54 schreef elliebell het volgende:
[..]
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundige![]()
Kees heeft heel vaak oorontsteking gehad, vanaf dat hij 3 maanden was. Wij merkten eigenlijk nooit echt dat hij oorontsteking had, wel algehele malaise. Dus niet aan oortje zitten of prut uit oren. Maar wel slecht drinken/eten/slapen en op een gegeven moment altijd (hoge) koorts. Kees kreeg wel antibiotica, want jong en hoge koorts en hij kwam er nooit zelf overheen.
Maar bij twijfel en aanhoudende mailaise gingen we toch naar huisarts om even te laten checken voor de zekerheid. Dus dat zou vooral mijn advies zijn, bij (aanhoudende) twijfel even laten checken.
Ja baby’s zijn heel gevoelig voor oorontstekingen omdat de buis van Eustachius breder en korter is dan die van volwassenen. En de weerstand is nog niet optimaal ontwikkeld haha. Maar zo zie je maar, het hoeft ook niet altijd en bij elk kind zo te zijn. Denk dat het ook wel een beetje in de genen ligt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Zijn baby’s zo gevoelig voor oorontstekingen dat ze het allemaal al zo vaak gehad hebben? Ik heb het bij beide nog niet meegemaakt of ik heb het dus nooit herkend en afgedaan als een sprongetje/tandjesleed.
Succes bij de HA framblij, een check kan nooit kwaad bij die kleintjes.
Vraag: Nien is 11 mnd nu en ze gaat nog niet zelfstandig in zit (en durf nog steeds niet te fietsen daardoorzo jammer). Als we haar op de grond/bank/aankleedkussen in zit zetten spartelt ze tegen, klapt meteen voorover, begint vaak te protesteren (huilen) en probeert zsm in kruiphouding te komen. Verder kruipt ze de hele dag, speelt op handen en knietjes of op dr buik en loopt vooral overal langsop of met het loopkarretje. Is dit nou iets waar ik mee moet of gewoon afwachten?
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wow Ela, ik vindt het halve huis opruimen, op het strand met 1 baby en 2 groten en de winkels en de bakker en de speeltuin wel echt een bizarre prestatie![]()
Dat lukt mij met 1 baby al niet op één dag, wrs niet eens in een heel weekend....
Strand staat hier op het wensenlijstje voor binnenkort, maar dan wel vliegerstrand waar we met 2- en 4-lijners mogen vliegeren. Geen 'ik lig op het strand-strand' voor ons, da's aan mij echt niet besteed. Alleen even kijken of dat te doen is met een baby, vliegeren... denk dat we maar wat extra mensen meevragen ( ;-) @:Lucky_strike: stille hint ) en dan afwisselen ofzo.
Foto van de taart?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 13:56 schreef MissEnergy het volgende:
Vanmorgen heeft de keuken overuren gemaakt, maar de 2 taarten voor morgen zijn af! Madame was Chago en doet nu een extra middagdutje. Laat de verjaardag maar komen!
quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 16:30 schreef MissEnergy het volgende:
Mijn man heeft een appeltaart gemaakt, gewoon volgens pakje van Koopmans. Ik zou een babyvriendelijke yoghurttaart maken, maar ik kon nergens in de winkel de mix vinden... dus het is een kwarktaart geworden. Madame heeft haar eigen minivariant:
[ afbeelding ]
De bodem heb ik gemaakt van 1 pak (baby)ligakoekjes, aangevuld met wat lijnzaad. Daar bovenop heb ik aardbeien gelegd en daarop zit aardbeienkwark. Ik wilde geen slagroom gebruiken dus heb dit vervangen door 250 mL vruchtensap (coolbest strawberry hill). Bovenop kan natuurlijk ook nog een aardbeitje. Morgen gaan we proeven!
Ja hequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:05 schreef Aure het volgende:
Jaaaa leuk Framblij! Ik heb ook van die diertjes gebruiktop Ali kan je hele mooie bestellen, maar ik weet niet of je daar nog tijd voor hebt ivm levertijd
Animal figure oid, maar ik stuur je wel even de link van de verkoper waar ik ze vandaan heb!quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:07 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja hed’r verjaardag is over 4 weken.. dus misschien zou ik het dan nog net kunnen redden. Waar zoek je dan op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze heb ik gekocht, maar heb er maar een paar van gebruikt uiteindelijk.
Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Hej cosleepers!![]()
Weer een vraagjeT. slaapt dus in z’n ledikant als ‘cosleeper’ tegen ons bed aan. Maar hij rolt nu en rolt steeds vaker ons bed op. Ook wel eens met z’n hoofd richting het voeteneind. Veilig is het niet echt meer dus
hoe losten jullie dit op? Of moet ik accepteren dat onze gezellige cosleepdagen er echt op zitten nu?
wil ‘m nog niet kwijt naast me eigenlijk
Ik vind suiker etc nog niet echt nodig; het is niet dat ze het niet mag of krijgt maar ik kan nu zelf iets maken en waarom dan niet gezond! Als ik hier lees, voel ik me beetje 'raar'. Aan andere kant maken wij taarten altijd zelf en was hier geen slagroomtaart gekomen, dus past wel weer bij ons. De kwark gewoon wat gezonder gemaakt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.
En wat taart en slagroom betreft: ik maak de kindervarianf wel met veel minder suiker en als het effe kan zonder soja en koemelk. Maar ik hoorde van de week op m'n werk dan ook van twee collega's dat ze me een enorme zeur (met een lachje hoor, we kunnen goed kletsen over opvoeden) vinden wat suiker enzo betreft. Maar goed, zij geven hun kindjes van een maand of zes lange vingers en daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Ieder z'n ding.
Prul eet btw als een bootwerker momenteel. Vandaag een bv of zes, 200 gram yoghurt met fruit en muesli (uit een 8 maanden potje om te proberen), een boterham, 1,6 rijstwafel, een knijpfruitje, 300 gram warm eten en een paar likjes van mijn ijsje (homemade, alleen maar fruit).
Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:33 schreef krijgerrtje het volgende:
![]()
Een taart zonder suiker is geen taart![]()
![]()
Nee, all jokes aside, ik vind het altijd bewonderingswaardig als ouder hun kinderen zoveel mogelijk suikervrij opvoeden die eerste jaren. zo stond ik er ook in bij de eerste, maar was toen niet gelukt dus gaat me nu zeker niet lukken![]()
T. (6 maanden) heeft gesabbeld aan pannenkoek, kreeg ijsjes in z’n mond gestopt en heeft slagroom geslikt. Wel heel aandoenlijk die “hier T., wil je ook?” van z’n oudere zus overigens. Ben nooit op tijd met m’n ‘nee, niet doen’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ToT och wat sneudenk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:27 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoorbijna overal zit suiker in.
Ik krijg met regelmaat de vraag op werk of er (ja ook natuurlijke) suikers in de verse fruitsappen zit want hun jonge kids mogen geen suikers. Dan denk ik oké nu ga je wel een beetje te ver.maar goed, ieder zo z’n ding.
@:cevicheNee hij raakt gewoon overstuur van donkere, sombere huizen en érg drukke mensen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:ToT och wat sneudenk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
Niet al deze mensen waren druk, maar sommigen wel (en 1 daarvan is sowieso iemand bij wie hij altijd overstuur raakt.)
Zijn smoeltje zit momenteel trouwens helemaal onder de Olvarit. Zijn eetlust heeft hij wel terug, mar drinken heeft hij nog ff weinig zin in.
HAHAHA!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:49 schreef Framblij89 het volgende:
Ohh is dat weer dat ene huis waar je het een tijd terug ook over had? @:tot
Ik denk dat ze na deze fase gewoon kan lopen ofzoquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:03 schreef Ceviche het volgende:
@:Framblij89 dan poepen ze wel minder meestal, maar hoe lang precies verschilt per websitemaar overal staat wel dat het normaal is, mits ze er geen last van hebben. Maar dat heeft Koert dus wel, die is na z'n volle luier echt een stuk vrolijker dan gisteren (en de dagen ervoor).
Hopelijk komt frum snel in een vrolijkere fase
Ineens kunnen ze dan staan en lopen hequote:Op zondag 25 augustus 2019 08:48 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze na deze fase gewoon kan lopen ofzoze ging gister al uit zichzelf los staan. Doei baby
![]()
Als hij er inderdaad zo’n last van heeft naar de arts gaan! Kan je niet een verwijzing naar de kinderarts krijgen? Frum heeft trouwens rond die periode (en nog iets langer) ook veel last van verstopping gehad, maar die krijgt vanaf het begin flesvoeding. Toen ze vaste voeding kreeg ging het stukken beter.
Welkom stippel! Kut he dat moment dat de kraamverzorgster weg gaat? Ik heb gehuild in haar armen, gaaaa nieeeet weeeeeeeg![]()
Wat is het hier rustig trouwens! Waar zijn alle babies?
Edit: ohhh walking_on_sunshine wat een leukerd!!Leuk dat je mee gaat schrijven!
Het kan inderdaad heel lang duren voordat die tandjes doorkomen, hier zeker wel een maand. En opeens zie je dan een wit streepje in het tand vlees en zijn veel klachten verdwenen! Mijn ‘baby’ is 11 maanden![]()
Ben geen ervaringsdeskundige maar de ‘vloeibare’ ontlasting kan toch komen omdat hij nu alleen maar melk drinkt? Ze hebben niks kwa vast voedsel dus het hoeft ook niet op te proppen ofzo? Frum had nml ook geen ‘vloeibare’ ontslasting (wat klinkt dat eigenlijk nastyquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:10 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ineens kunnen ze dan staan en lopen hezo tof! En achteraf gaat het veel te snel
![]()
Koert is nu 3,5 maand (vandaag 15 weken precies) dus vaste voeding is niet meer zo ver weg.
In de kraamweek had hij 2 dagen niet gepoept en toen heeft hij echt de hele nacht gekrijstzo erg is het gelukkig nog lang niet. Meer dat je wel kan zien dat hij last heeft, wat meer huilerig, ontevreden, dat soort dingen. En de ontlasting is nog wel vloeibaar, dus ik twijfel of het dan wel obstipatie is
Ik denk dat ik even langs de huisarts ga als die terug is van vakantie, er zijn nog wel andere medicijnen die misschien het proberen waard zijn.
Geloof dat alle baby's uit dit topic inmiddels dreumesen zijn![]()
Walking_On_Sunshine! Wat een knapperd
![]()
Dat kleed op de grond ziet er echt enorm comfortabel uit. Ik heb geen verstand van tandjes maar vaak hoor je ook over kwijlen en zure ontlasting, misschien herkenbaar?
Oh, ik wist niet dat obstipatie ook kan met vloeibare ontlasting. Goed om te wetenquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:25 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ben geen ervaringsdeskundige maar de ‘vloeibare’ ontlasting kan toch komen omdat hij nu alleen maar melk drinkt? Ze hebben niks kwa vast voedsel dus het hoeft ook niet op te proppen ofzo? Frum had nml ook geen ‘vloeibare’ ontslasting (wat klinkt dat eigenlijk nasty) maar wel een duidelijke obstipatie. Wel heel zielig overigens
ga je met 4 maanden beginnen met vaste voeding of met 6?
Achteraf gaat het inderdaad veel te snel, terwijl je op momenten denkt ‘oké nu mag dit wel heul snel voorbij zijn’.
@:peejtur ja op een gegeven moment ben je zo alert dat je dan zelf niet meer in slaap kan vallen.cafeïne infuus dan maar!
Haha, leuk!quote:Op zondag 25 augustus 2019 08:44 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Hoi 👋[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ga proberen aan te haken hier. Het waren wat hectische dagen met tandjes? Kan dat lang duren voor ze echt doorkomen? Hij lijkt er al weken last van te hebben.
Lichte verhoging en slaan tegen z'n mond (En alles in zn mond proppen)
Wat een leukerd heb je @:tot
Gefeliciteerd! @:minarosa
@:sisu wat leuk zo'n hangmatje!is dat er speciaal voor of is het iets van een hangstoel?
Hoe oud zijn jullie baby's? Onze man was gisteren 6 maanden.
Ja ik verbaas mij er ook over, het gaat zo rap. Handjes ontdekken begon hij 2 weken geleden meequote:Op zondag 25 augustus 2019 10:10 schreef Ceviche het volgende:
D-E, bedankt voor de linkik verbaas me al een tijdje over de snelle ontwikkeling van Bas
Koert is nu 15 weken en die heeft deze week z'n handen ontdekt, die stopt hij nu volop in z'n mond maar interesse in speelgoed is er niet of heel zelden. Hij rolt weleens op z'n zij maar eigenlijk alleen in de cosleeper. Het is hier vooral spelletjes met ons, tegen ons een heel verhaal houden, de bril van m'n mans hoofd trekken
![]()
We houden ons nu vooral bezig met het letten op slaapsignalen, op tijd in slaap krijgen en z'n ontlasting![]()
Het viel me op dat Bas zo snel is met alles, zeker na zo'n lastige start.
Ik snap je helemaal, Bas is nu goed op gewicht, toch? Heb je weleens gesprekken met hem? Dat je tegen hem praat en hij dan 'huuuh huuh' terug zegt?quote:Op zondag 25 augustus 2019 10:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja ik verbaas mij er ook over, het gaat zo rap. Handjes ontdekken begon hij 2 weken geleden mee. Maar uiteindelijk ontwikkeld ieder kind op zijn/haar eigen manier, Koert kletst lekker en dat doet Bas vrij weinig bijvoorbeeld. Dus ik lig gewoon heel vaak met Bas op het speelkleed, beetje samen spelen. Maar vind het echt wel fijn om te merken dat hij het gewoon goed doet, vooral na onze start. Dat was namelijk wel mijn grootste zorg.
Als ik tegen hem praat staart hij mij aan en gaat knipogen en lachen, en/of met zijn armen en benen heel hard zwaaien en spartelenquote:Op zondag 25 augustus 2019 11:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal, Bas is nu goed op gewicht, toch? Heb je weleens gesprekken met hem? Dat je tegen hem praat en hij dan 'huuuh huuh' terug zegt?
Wat gaat Bas hard!quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
Stippel, de laatste dag met je kraam al. Ik vond het ook heel jammer dat die van mij weg ging. Voor ooit een volgende vraag ik haar terug
. Hoe gaat het met je?
WOS, wat een leukerd! Mijn zoon is morgen 11 weken.
Ceviche, hier ook vloeibare BV-poep. Bas poept inmiddels 1x per dag, soms 2x per dag in plaats van bij iedere voeding. Ik had het laatst ook met MeneerEend over het ontlastingspatroon van baby's, we kwamen onder andere dit artikel tegen: https://www.eurolac.net/o-shit/
Misschien dat je daar wat aan hebt?![]()
Miss Energy, gefeliciteerd met je dreumes!
Hier gaat het met Bas heerlijk. Drinkt nog altijd veel en vaak, waar we vorige week een paar dagen met 8 voedingen en 5 uur slaap kregen, zitten we nu weer middenin een regelmeerdaagse en is hij ook duidelijk een spurt aan het maken. We mogen momenteel blij zijn met 3 uur slaap tussen 2 voedingen. Zowel cognitief als op groei, want hij begint steeds meer spekkies te krijgen
. Het omrollen van buik naar rug is gebleven, maar hij kan wel echt heel boos worden als het hem niet lukt. Speeltjes zijn steeds interessanter, maar het favoriete speelgoed naast papa en mama is toch echt wel een lepel om daarmee op je rammelaar te meppen
. Ook moet alles uitgebreid bekeken worden, in de tuin liggen naar bomen en wolken maar ook in de box naar zijn mobiel kijken is een hit. En dat laatste snap ik ook wel, want ik word er zelf ook rustig van. We hebben er een met gekleurde vilten balletjes, gewoon even aan de ring de touwtjes op laten draaien en hij draait een tijd lang rustig rond.
Ik ontlurk even. Jouw verhaal met Koert herken ik namelijk heel erg. Bij mijn oudste hebben we ook dagen zitten wachten op poep en ging de vlag uit als die er eindelijk kwam. De poep was gewoon goed van structuur. Ook wij hebben lactulose geprobeerd, maar dat werkt niet bij normale structuur poep. Achteraf hoorde ik dat babies gewoon moeten leren poepen (het schijnt dat je een bepaald soort techniek moet toepassen die je niet in de buik leert) en dat de ene baby het eerder door heeft dan de andere. Deze kennis verklaarde bij mij in ieder geval heel veel.quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat obstipatie ook kan met vloeibare ontlasting. Goed om te weten
De lactulose zou het zachter en vloeibaarder moeten maken zodat het er makkelijker uitkomt maar heeft dat dan wel zin? Want het is al vloeibaar (wel dikker dan eerder maar toch). Vorige keer poepte hij binnen een half uur nadat we het gaven (dus dat kon toen nog niet gewerkt hebben) en nu hebben we het 3,5 dag gegeven (wat dan weer aan de lange kant is, zou binnen 1-2 dagen moeten werken).
Ik ben van plan met vast te beginnen als Koert er interesse in gaat tonen. En anders met een maand of 5 eens kijken of een fruithapje bevalt.
@:Peejter wat een nachthopelijk gaat het vandaag/vannacht beter.
@:MissEnergy gefeliciteerd!
Bedankt voor je postquote:Op zondag 25 augustus 2019 15:55 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even. Jouw verhaal met Koert herken ik namelijk heel erg. Bij mijn oudste hebben we ook dagen zitten wachten op poep en ging de vlag uit als die er eindelijk kwam. De poep was gewoon goed van structuur. Ook wij hebben lactulose geprobeerd, maar dat werkt niet bij normale structuur poep. Achteraf hoorde ik dat babies gewoon moeten leren poepen (het schijnt dat je een bepaald soort techniek moet toepassen die je niet in de buik leert) en dat de ene baby het eerder door heeft dan de andere. Deze kennis verklaarde bij mij in ieder geval heel veel.
Het kan dadelijk op eens beter gaan (als ie die techniek door heeft) en dan kan het ook weer moeilijker gaan bij introductie van vast voedsel.
Was ik van die cosleeper, en is al een ledikant! Probleem was niet dat ‘ie niet meer paste, maar dat hij steeds ons bed oprolt. Geen probleem op zich als ik er als barricade naast lig, maar als ‘ie met dutjes alleen ligt is het niet een hele fijne gedachte. Uiteindelijk opgelost door het hekje omhoog te zetten. Vind het wel minder gezellig zoquote:Op zondag 25 augustus 2019 14:14 schreef Sisu het volgende:
W_o_s,
Het is een hangmat voor baby’s. Ik heb de yayita baby hangmat. Kan echt niet zonder dat ding. Hij slaapt er zo lekker in.
Ik weet niet meer wie het vroeg over de cosleeper, maar ik ga er nu even vanuit dat je zo’n chicco hebt. Is een groter ledikantje een oplossing?
En anders gewoon bij je in bed nemen?(Lees dan even alle trucs en tips door van McKenna. Veilig samenslapen. )
Onze Ru groeit hard, kletst de hele dag. Geeft swerelds grootste tandeloze lach, maar echt spelen met speeltjes; nee.
Zn handjes gaan wel graag zn mond in. En hij vind het leuk om zn rompertje vast te houden, aan de baard van Mn man te trekken of gewoon naar de blaadjes in de bomen te kijken. We liggen hier geregeld allemaal met elkaar op de grond. ‘Wat zal de baby zien?’
Mn dochter van 4 roept dan heel enthousiast wat zij allemaal ziet. Echte dingen en vooral veel fantasie
Leven is goed hier. Morgen weer naar het cb voor zn vaccinaties. (Bah).
Vanuit de Reiki gedachte is het wel begrijpelijk dat het niet op baby's helpt, omdat die nog geen blokkades hebben en het dus sowieso al door hen heen vloeit.quote:Op zondag 25 augustus 2019 16:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs reiki. Maar niets werkte. Proberen kan altijd. Ik denk dat het mij alleen erg geholpen zou hebben als ik wist dat het van zelf over ging en dat er niks ergs aan de hand was
quote:Op zondag 25 augustus 2019 15:19 schreef Framblij89 het volgende:
Ahh jongens ff tussendoor hoor.. ben hier zo stuk om gegaan. We waren vergeten frum haar luier uit te doenkim kardashian is hier niks bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
zo cute.
Ah zo. Ik snap het. Ja, kan me voorstellen dat je dat zo ervaart. En bij jullie in bed nemen lijkt je niks?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:53 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Was ik van die cosleeper, en is al een ledikant! Probleem was niet dat ‘ie niet meer paste, maar dat hij steeds ons bed oprolt. Geen probleem op zich als ik er als barricade naast lig, maar als ‘ie met dutjes alleen ligt is het niet een hele fijne gedachte. Uiteindelijk opgelost door het hekje omhoog te zetten. Vind het wel minder gezellig zo
Snap ik. Hier is het helaas vaak niet de oplossing voor slapen en daarom brengt het mij ook regelmatig frustratie.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:28 schreef minilot het volgende:
Ik voed mijnes al twintig maanden elke avond en bij elke middagdut in slaap en we verzinnen daar pas wat anders op als één van ons het beu is![]()
Ik lees het terug en heb het idee dat ik toch nog een beetje moet nuanceren ofzo. Want ik vind het héél logisch dat je je zo voelt. Ik zou me ook ergeren en je kind achterlaten bij iemand die je niet kent, niet mee kunt communiceren en waar geen klik mee is wíl je gewoon niet. Dat doet niemand toch?quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:54 schreef krijgerrtje het volgende:
Zelfs m’n vriend heeft het wel eens voor elkaar gekregen die luier verkeerd om te doen, snap echt niet hoe maar okéDenk dat het in jouw geval niet zozeer om de luier gaat maar omdat je tóch al geen vertrouwen had. En dat ga je ook niet krijgen zo snel.
Ik probeer in zulke gevallen te bedenken wat het ergste is dat er kan gebeuren. Zoals met die theedoek met gesteriliseerde flesjes: misschien opnieuw afwassen/sterliseren. Maar is niet het einde van de wereld.
Je schoonmoeder doet heus haar best en bug loopt geen dringend gevaardenk wel dat je haar de kans moet geven om tijd met haar kleindochter door te brengen. al snap ik wel dat het voor mij heel makkelijk praten is. Ik hoop voor jou dat de tijd in ieder geval vliegt en jullie snel weer met z’n drieën zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn schoonvader overleed toen Frits zeven maanden was en ik had gewild dat mijn jongens nog met hem hadden kunnen spelen. Ook al weet ik dat ik me dan ook aan zaken had geërgerd. Daarom kies ik er nu voor om in het geval van mijn schoonmoeder niet overal op te letten. Dat weerhoudt haar er overigens niet van om te klagen over ons, maar dat ligt bij haar. Ik vind twee keer per week op bezoek best regelmatig, zij vertelt doodleuk aan vrienden dat ze de jongens zo weinig ziet.![]()
Tldr: kijk of je sommige dingen kan laten gaan. Dat maakt het misschien ook makkelijker voor jezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 08:18 schreef pinquit het volgende:
Pfoeee loj, wat engstikken is ook één van mijn grote angsten.
Ik gooi er even wat bfdfotootjes in!Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook ff eentje van mini-ToT:![]()
Haha, echt wel!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan koop je veel speelgoed, zo veel euro’s. En waar is madame dolgelukkig mee? een beertje van ¤1.20Ze slaapt er ook mee, moet niet vergeten om wat meer van dezelfde te halen haha.
Ben zo gek op dat broekje die ze aan heeft op de foto, maar hij gaat nu echt te klein worden![]()
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:15 schreef Framblij89 het volgende:
Leuke foto’s pinq en totBij frum duurde het ook heel lang voordat ze meer begon te glimlachen, was echt een aardig serieuze newborn
Mini-ToT was behoorlijk snel met glimlachen, maar in de loop der tijd werd het wel "echter" om te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan koop je veel speelgoed, zo veel euro’s. En waar is madame dolgelukkig mee? een beertje van ¤1.20Ze slaapt er ook mee, moet niet vergeten om wat meer van dezelfde te halen haha.
Ben zo gek op dat broekje die ze aan heeft op de foto, maar hij gaat nu echt te klein worden![]()
@ speelgoed; we hebben veel van de kringloop en cadeau gekregen. Uiteraard heb ik ook wel ander speelgoed voor hem gekocht, maar geef hem een lege colafles of een plastic balletje of een houten blokje en hij is helemaal blij!
Zijn favorieten blijven die baby-tv die ik echt niet meer op wil windenen een zachte knuffelschaap. Het is echt zooooooo schattig hoe hij reageert als ik hem die geef!
![]()
![]()
En @ dat broekje, is dit een alternatief?
Kost iets van 4 euro!![]()
imgur.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:40 schreef wieksel het volgende:
Even een snelle vraag, TinyPic doet het niet meer, waar kan ik mn foto voor BFD uploaden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EHBO, mijne verloopt dit jaar. Begin dit jaar via werk ook een aed/reanimatie + baby&kind cursus gehad, het zit er allemaal nog wel goed in maar het is wel fijn om het een beetje bij te houden.
BFDOk, eentje dan.
-weg-
[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 27-08-2019 23:35:50 ]
Kan niet wachten tot het terugdraaien hier ook gaat gebeuren. Hoe oud is hij nu?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 08:04 schreef Cholula het volgende:
Wooptidoo! Fred draait terug van buik naar rug, dit gaat zoveel frustratie schelen.
Hij is trouwens nog steeds zo leuk. Hij kan lekker spelen en hij is nog steeds vol adoratie richting zijn broer. Die liefde is trouwens wederzijds, wat zijn die twee schattig met elkaar.Als hij zijn broer, zijn vader of mij ziet dan komt er zo'n enorme lach op zijn gezicht.
We waren vorige week bij het consultatiebureau en hij is 67,5 cm en 7 kilo, redelijk gemiddeld dus.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
En @ dat broekje, is dit een alternatief?
[ afbeelding ]
Kost iets van 4 euro!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frum heeft volgens mij nog geen 1 keer terug gerold, was heel frustrerend voor d’r. Maar nu gaat ze liggen hoe ze wil enz..
Vijf maanden. Bij mijn oudste duurt het wat langer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 11:10 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot het terugdraaien hier ook gaat gebeuren. Hoe oud is hij nu?
Hmmm onze is volgende week alweer 6 maanden. Wordt tijd dan hahaquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 13:10 schreef Cholula het volgende:
[..]
Vijf maanden. Bij mijn oudste duurt het wat langer.
Jij reageert zelf toch ook super enthousiast op de andere baby's in dit topic?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 08:49 schreef ToT het volgende:
Over eng gesproken; ik heb er helemaal geen problemen mee als hele hordes vrouwen op mini-ToT af komen en hem vanuit het niets komen kroelen of aaien, maar als een man dat doet zoals gisteren vind ik het toch wel een beetje ehhhh.....apart!
Haha ja okee, maar aanraken en kroelen enzo vind ik wel een beetje apart.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Jij reageert zelf toch ook super enthousiast op de andere baby's in dit topic?
Ik zou er vooral niet te veel achter zoeken ToT, alleen maar tof toch als een man zich uit het stramien haalt en zijn gevoel volgt en je leuke kind aandacht geeft? Ik vind het alleen maar fijn om te zien dat mannen ook enthousiast kunnen zijn over kinderen. Zijn al zoveel die hun gevoel amper tot niet laten zien buitenhuis..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@douche-eendje wat een leukerd
@Framblij89 Frum oogt er heel gelukkig mee! En geld is ook niet alles hè
@pinquit wat een heerlijk meisje heb je toch, en fijn dat ze wat vrolijker wordt!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Mohh hier smolt ik een beetje vanquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:36 schreef Framblij89 het volgende:
Herfffst!!![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker met z’n allen onder een dekentje warme chocolademelk drinken en een Disney film op.
Of springen in de regenplassen.![]()
@:lunapuella haha nee zeer zeker niet! Das zo leuk aan kinderenLeuke foto van welpje
![]()
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:22 schreef Rebubbled het volgende:
Oké ik heb vanmiddag gespeeld met de wide angle lens van mijn nieuwe telefoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaaa wide angle shots zijn leuk!
![]()
Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan doorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:11 schreef Framblij89 het volgende:
@:krijgerrtje ohh dat lijkt me inderdaad zo spannend! Mij kennende zou ik ook 7 kleuren schijten haha. Waarschijnlijk is het de eerste paar uur en eerste avond zonder echt kut en daarna is het een grote kans dat je het heerlijk vind even![]()
@:helsinki denk dat je je eerst moet afvragen waarom je zo krampachtig doet met suiker? Bedoel wat is het ergste wat er kan gebeuren als l. suiker eet?
Wij vieren frum haar verjaardag van 15:00 tot 19:00. Alle slaapjes (hopelijk) gehad en kan ze even door!
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:16 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan door. Ik wil I. meegeven dat alles kan (met mate) en suiker moet geen issue worden voor hem. Hoort af en toe ook gewoon bij een goed eetpatroon
.
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehadquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:41 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.
Heb zelf uitschieters gehad van onwijs overgewicht naar eetstoornis, en nu kan ik prima met eten om gaan. Ik eet wat ik wil en dat is zowel gezond als ongezond.
Dat doe je zekerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:43 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehad. Voel ik me dan achteraf toch wat schuldig over en "maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus dat heeft hij helemaal niet nodig" modus neemt het dan over. Het kan zo hardnekkig zijn, dat soort gedachtes vanuit vroeger. Maar al met al denk ik dat ik het wel redelijk goed uitvoer als ik het los van m'n gevoelens kan zien
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed. Dit even ter relativering. Het is het baby topic dus nu weer terug naar Ru..
Hij groeit superIs swerelds liefste.
Wil alleen nog maar op zn buikje liggen en kan vanaf rug op zn zij rollen. Hem op de bank laten liggen is dus geen optie meer.
Check zn spierballen
Zonder hoop geen leven.
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik probeer ook niet te krampachtig te doen. Zo heeft prul laatst een likje van mijn vegan ijsje van ikea gehad, ze was enorm onder de indruk van het feit dat het koud was.
Qua warm eten let ik wel op. Ik voeg geen suiker en zout toe aan wat ik maak en koop ook geen potjes, knijpfruit of tussendoortjes waar suiker in zit. Zout soms in een soepstengel of rijstwafel, maar da's 0,02% ofzo, daar kan ik mee leven.
En jongens, prul gaat zo hard nu! Ze trekt zich op aan dingen, kruipt zelf in de grote doos die hier in de kamer staat (want ze vindt hem zo leuk...) en probeert dan de flapjes dicht te doen, eet als een bootwerker en kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil. Waar is mijn baby gebleven?
Ik bedoel: ik kies de zakjes zonder toegevoegde suiker. En dus ook de potjes enzo. Er zijn er ook waar wel suiker aan toegevoegd wordt en die laat ik links liggen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.
Hier ook over 3 weken geen baby meer
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruitquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
Sterker nog: in opvolgmelk zit suiker (onder een niet-te-onthouden naam)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
Je was me voorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruit
Stil liggen, kan datquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:11 schreef BobbyMcGee het volgende:
Pfoeh, ik lees haast alles mee maar echt aanhaken is ingewikkeld.
Waar ik nog op wilde reageren: Ik vind de baby van DE ook zo razendsnel gaanDe mijne ligt keurig stil, lacht met mate, begint sinds twee dagen echt duidelijk terug te kletsen (en is daar ook spaarzaam mee). Wat hem wél heel goed lukt is zijn vuist in zijn mond proppen. Daar is hij dan ook heel verguld mee
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je pan of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:08 schreef Framblij89 het volgende:
Haha geinig! Wist ik nietmaar inderdaad wat @:lunapuella zegt, heb het nooit gezien in de winkel, maar koop eigenlijk alleen organix en ella’s kitchen.
Wat ik dan weer niet begrijp is, als je zelf groenten kookt, in de vriezert stopt, komt het toch in principe bijna op hetzelfde neer? Mijn vriend heeft ook gedeeltelijk horeca/koks opleiding gedaan en hij laat altijd wat kookvocht in de groenten zitten want daar zitten de meeste vitamines in, zegt ‘ie. En das dus hetzelfde met fruit (appel bijv) koken en in de vriezer stoppen, dan verliest het ook veel van de vitamines. Het beste wat je kan doen is stomen maar daar heeft niet iedereen de hulpmiddelen voor natuurlijk.
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je ogen of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.
En prul krijgt grotendeels vers overigens, maar soms zijn potjes net even handiger.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:
Herfst!plassen stampen, samen in een draagtas, onder moeders paraplu, blaadjes zoeken, kastanjes rapen, herfstknutsels, eens wat meer aan dan een hempje of bh, super mooie kleuren aan de bomen en op de grond en o.a. koelte in de nacht
Ik ga dan ook mijn new born neefje ontmoeten (van mijn jongste zus).
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:07 schreef Mariposas het volgende:
Van mij mag het hele jaar door zomer zijn.Lekker weinig kleding aan en de hele dag buiten zijn. Gisteren was ook echt zo’n topdag. Met mijn twee jongens met de bakfiets naar het strand. Oudste lekker op het strand gespeeld en de baby sliep binnen enkele minuten in de ringsling door het geluid van de zee, waar ik de hele tijd met mijn voeten in heb gestaan.
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:32 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepmaar goed, dat wist ik dus ook niet. Had tijdje geleden rondje gegoogled en toen kwam ik alleen uit op stomen in de magnetron.
Inderdaad als je weer in fases als “ik heb een krijsbui en niks is goed vandaag” zit is een potje een top uitkomst.![]()
Ohh die komen vanzelf wel weer hoorquote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Tink89 het volgende:
Stippel, wat een heerlijke eerste keren! En balen van je verzakking! Geen ervaring mee, maar het klinkt enorm naar...
[..]
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)
En verder houd ik van de herfst: lekker panty's en jurkjes aan, m'n warme winterjas, thermos met thee 's ochtends en heerlijk wandelen in het herfstbos enzo. Uitwaaien ook, mwoooh![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Dankjequote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat een mooie stats van Bas, DE.
Ben je OOK zo moe van de medicatie? Hier is dat een fijne bijwerking.. blegh!
Wij hebben als een malle zitten filmen en fotograferen. Het wordt langzaam maar zeker wel iets minder, maar als hij weer eens iets nieuws of iets grappigs doet, trekken we de camera of het mobieltje wel weer tevoorschijn!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vergeet trouwens de hele tijd filmpjes te maken. Ik heb vrijwel geen video’s van de newborn periode gemaakt.Zo stom, nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Duurt lang! Ook ‘s nachts.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lees over gillen en laat dat de laatste dagen hier de 'leukste' nieuwe uitvinding zijn. Elke 30 seconden wordt er zo hard mogelijk gegild. Ik heb daarstraks zelfs oordopjes in gedaan, want ik kon het echt even niet meer aanhoren. Er is verder helemaal niks, geoefen met haar stem lijkt het. Hoe lang duurt dit? Een week? 6 maanden? Tot ze kan praten? Wat is de beste aanpak om dit te temperen? Dit is echt helemaal niet leuk namelijk.
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeftenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:36 schreef elamanilo het volgende:
Ohh ik heb zo geen zin in herfst en winter en zo... Alleen kerst vind ik wel gezellig, met lichtjes en zo. Maar verder... Zo donker, koud en depri. Ik hou veel te veel van de zomer, zelfs van de extreem hete dagen. 's Avonds lekker op het strand hangen, voetjes in de zee, zonsondergang.Ik kijk al uit naar volgend jaar, met die kleintjes die dan rondstappen.
Verder hebben m'n baby's deze week voor het eerst af en toe een slaapje in bed gedaan! Wow! Af en toe eens geen baby in mijn armen/draagdoek... Dat is weer een nieuwe ervaring. Het is nog wel een hele dagtaak, baby's verzorgen en slaapjes laten doen. En de meeste tijd slapen ze ook niet per se gelijk, maar dat is dan wel weer fijn omdat je toch veel meer kunt doen met 1 baby tegelijk.
Voor het eten houden we aan: Minimaal 6 maanden, zelf kunnen zitten, de eerste tandjes hebben.
De oudste was 6 maanden en een week geloof ik toen we voor het eerst iets gingen proeven met haar. De middelste was 8 maanden (hij kon al wel zitten en had ook tanden, maar het moment was er eerder nog niet). En dit keer zal het ook weer ergens in december of januari zijn gok ik.
We houden ook aan dat het eerste hele jaar minstens de bijvoeding echt alleen voor erbij is, dus voornamelijk om te ontdekken en proeven. Mijn middelste heeft niets doorgeslikt tot ie ruim 1,5 jaar was, geen probleem met borstvoeding, hij groeide gewoon goed dus alle ruimte en tijd om het op z'n eigen moment te doen. Mijn oudste at ook pas later echt 'maaltijdjes'. En verder leven de oudste en middelste sowieso van lucht en liefde.Ze eten niet veel, maar wat ze eten is wel voedzaam (nootjes, groenten, fruit en zo).
We geven vanaf het begin altijd gewoon stukken die ze dan zelf op eigen inzicht kunnen ontdekken en proeven wat ze willen. Ook krijgen ze er een lepel bij om daar mee te spelen.En na een poosje een bakje yoghurt of zo.
In ieder geval losse hele smaken, structuren, geuren etc. En dat kan ook prima, want 'bij'voeding, dus geen hoofdvoeding en ze hoeven in principe er nog niets van binnen te krijgen die eerste tijd.
De baby's hier worden ook alweer zo 'groot'. Het zijn natuurlijk babytjes, maar ze zitten al rechtop op je schoot en kletsen dan van alles mee. En ze kunnen al heel goed hun tong uitsteken naar jeen ze pakken alles vast om het daarna te ontdekken met hun mond. Ze lachen hardop naar iedereen, vooral hun grote broer en zus. Ze weten gewoon ook al zoveel en kijken al zo echt in het rond naar alles. Ze willen bijna niet meer in het newborn bakje van de tripp trapp, want dat is niet rechtop (en dan proberen ze alsnog wel rechtop te gaan zitten).
Het gaat allemaal zo snel. En dan vind ik het telkens zo erg dat ik maar geen tijd heb om foto's van ze te maken. Dan ben ik alweer vergeten hoe ze waren toen ze zo ieniemienie klein waren nog.
Yes, heel herkenbaar. Ik heb uren lopend gevoed, omdat prul niet snapte dat aanhappen de oplossing was. En een paar keer een klein beetje met de hand gekolfd, dat met een spuitje gegeven en dan over op de borst, dat hielp ook nog weleens.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:46 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeften
Ik had verwacht ook veel de draagzak te gebruiken, samen te slapen (in één bed), dat de baby vooral bij/op ons zou slapen. Maar tot mijn verbazing slaapt hij ook best goed in zijn cosleeper-wiegje of de kinderwagenbak. De draagdoek/zak wordt vooral functioneel gebruikt als vervoermiddel. Alleen 's avonds is het soms nodig om te wandelen met de doek zodat hij tot rust kan komen.
En tot mijn nog grotere verbazing vind ik het best fijn, om delen van de dag mijn handen vrij te hebbenAlhoewel het ook heerlijk is als hij op mij ligt te slapen, zoals nu. In de wetenschap dat hij waarschijnlijk door zou slapen als ik hem weg zou leggen
Ik voel me echt gezegend met zo'n gemakkelijke baby.
Het enige ingewikkelde wat hij nu opeens heeft, is dat ik soms denk dat hij honger heeft als hij huilt, ik hem aan probeer te leggen, maar hij door zijn steeds hardere gehuil niet aanhapt, Hij raakt dan helemaal overstuur. Totdat hij ineens wel een hap neemt en dan goed drinkt. Als oplossing laat ik hem al rondlopend aanhappen, want vaak maakt het wandelen hem al iets kalmer. Als dat ook niet werkt kalmeer ik hem eerst op een andere manier. Wat ook niet altijd even goed lukt.
Het gaat gelukkig niet elke voeding zo, maar het is best lastig en sneu. Herkent iemand dit gedrag? Hij lijkt het vooral te doen zo als hij moe is.
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:25 schreef Ceviche het volgende:
Lastigste aan een baby vind ik toch wel dat als je eindelijk weet hoe het werkt, alles weer verandert
Hier precies zo, eerste drie maanden was het huilen, voeden, aan de borst in slaap vallen, wegleggenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:36 schreef BobbyMcGee het volgende:
Fijn dat het herkend wordt, minder prettig voor jou ook Tink, met terugwerkende kracht
Ik let niet erg op slaapsignalen, kom ik achterMaar dat komt ook omdat hij niet echt een duidelijke manier heeft om in slaap te vallen. Ik kan hem niet wakker wegleggen, en dat hij dan zelf in slaap valt. Als hij begint te piepen (hoge piep = moe) dan neem ik hem op schoot. 's Ochtends valt hij dan vaak zo in slaap. Soms heeft hij daar een pink bij nodig, soms ook niet. Maar 's middags en 's avonds heeft hij meer moeite met in slaap komen. Vandaar ook dat hij dan soms zo moe is én honger heeft tegelijkertijd.
Met hem rondlopen als hij moe is werkt wel, maar daar heb ik niet altijd zin in. Maar misschien is het een idee om hem 's avonds standaard bij de eerste vermoeidheidssignalen in de doek te doen en er niet meer een voeding in proberen te proppen omdat hij óók honger heeft.
[..]
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:23 schreef Framblij89 het volgende:
@:Bobbymcgee ik geef geen borstvoeding maar heb dat wel een poos gehad met flesje geven. Dan zette ze het op een huilen dus ik dacht ok zal wel honger zijn, maar dan was het speen happen, huilen, en weer happen en weer huilen en zo door. Op een gegeven moment begon ze ook om zich heen te slaan tijdens flesje, toen dacht ik echt dat er wat aan de hand was kwa pijn ofzo, maar toen heb ik haar flesje gegeven in ‘donkere’ slaapkamer en was alles opeens verdwenen.
Maar het kan dus idd vanalles zijn, moeheid, prikkels, humeurig, iets nieuws leren. Lastig he
Oh jaaa @:ceviche dat pijnlijke gezicht tijdens het slapen herken ik ook nog wel, maar dacht dat dat ook een soort van reflex was? Want lachen enzo gebeurd ook in de slaap.
Alles is een reden tot ‘paniek’ ookquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]dat bedoel ik, dan denk je iets te zien maar dat hoeft dan weer niet per se zo te zijn.
Soms denk ik: als hij nou wat ouder was kon hij gewoon zeggen wat het probleem ismaar ja dan zijn er weer andere issues natuurlijk
Het doet bij mij met no 1 en 2 ontzettend zeer en non stop ongemak. Lijkt wel op ontsluitingsweeen als ik moet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:30 schreef Minarosa het volgende:
@:Stippelrientje wat balen, je verzakking. Hoe merk je dat?
Baby gaat goed hier, zat nu na een week of twee op +400 tov haar geboortegewicht. Ze krijgt al wat spekkiesEn dronk tijdens deze hete dagen soms elk uur of nog vaker bij me, wat dat betreft is het fijn dat de hete dagen over zijn, beetje rust.
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkigquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:31 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Alles is een reden tot ‘paniek’ ook![]()
Heb met de HAP ook zo vaak aan de telefoon gehangen. Vroegen ze “is ze actief?” ehhh hoe kan je dat zien als ze alleen maar ligt dan
Oh super chill om te weten dat je doktersassistente bentquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkig![]()
En verder heb ik met mezelf afgesproken me gewoon niet teveel zorgen te maken, andere baby's worden ook gewoon vanzelf volwassen dus het zal allemaal vast wel goed zijn. Meestal kan ik hier met m'n vragen terecht dus dat scheelt ook al een heleboel. Maar ja dat zorgen maken komt vaak toch een beetje om de hoek kijken en dat hoort er ook wel een beetje bij.
Ik vraag me bijvoorbeeld heel vaak af of hij wel genoeg melk krijgt, maar hij groeit goed dus waarom dan elke keer weer die gedachte
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar heb ik dan weer weinig last van, dat ik me zorgen maak. Over het algemeen ben ik er van overtuigd dat het jonkje het goed doet en wel tegen een stootje kan.
Wat naar, een verzakking, StippelrientjeHeeft het te maken met hoe je bevalling is verlopen?
Ik heb volgende week het nagesprek met mijn verloskundige. Dat hoort natuurlijk rond de 6 weken te zijn maar we waren het beide vergeten en vervolgens ging ze op vakantie. Ik heb eigenlijk weinig te vragen of te bespreken, denk ik. Ik vind het wel leuk om ons jongetje te laten zien![]()
Ik heb alleen één vraag. Ik meen me te herinneren dat de baby al huilde toen alleen zijn hoofd geboren was. Maar kan dat eigenlijk wel? Moeten er niet eerst vocht uit de longen geperst worden of iets dergelijks?
De verloskundige heeft hier hopelijk fysiologische kennis over. Ze was niet bij de bevalling dus op basis daarvan kan ze het niet weten
Het klinkt echt heel naarquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem gingquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Maar.. na 10 of 20 seconden nadat het hoofd geboren is komt de ademhaling tot gang? Dus dan zou het in principe wel kunnen toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem ging
Haha geinig!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:23 schreef Framblij89 het volgende:
Hier een babie die vanochtend al om 5:00 wakker was, om 7 uur weer sliep tot 8:30 en daarna van 13:00 tot 13:30*help*.
Bizar @:hetzusjevan!! hier komt er nog wel een tweede maar frum is over 2 weken 1 en ik denk nu al holy shit. Laat staan als er inderdaad helemaal geen baby meer in huis komt![]()
Tis aan de ene kant voorbij gevlogen maar aan de andere kant ook helemaal niet.lijkt op de een of andere manier wel een eeuwigheid geleden dat ze voor het eerst op m’n borst lag.
En hier kwam er gelijk een huil uit bij geboorte waar je u tegen zegt, dus mijn eerste reactie op haar was “holy shit baby.”
Hier gaat ze nu los staan, en dat vind ze zo leuk dat ze het 20x achter elkaar doet, lekker aan het squatten, verklaart wel waarom ze zo slecht slaapt nu. Er is weer wat nieuws geleerd
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:43 schreef Framblij89 het volgende:
@:Loj aah weer eentje weg uit het babytopic! Gefeliciteerd!!
@:douche-eendje wat fijn! Geniet van je vakantie![]()
Gisteren viel frum vanuit staan zo vol op d’r gezichthelemaal over haar toeren.. tand door haar lip, bloed overal. Leek wel een slachtveld. Zo zielig.
Aah @:tot kiekeboe met de gordijnen haha das zo leuk. Frum doet dat ook telkens. Dikke grijns erbij. Lieve foto’s![]()
Gefeliciteerd Lojquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 07:28 schreef Loj het volgende:
Dankdank
Wij kregen ook een cadeautje van Li, ze sliep van 21.00-6.00
Ze vindt de ballonnen en slingers super mooi.
Ben benieuwd wat ze zo van haar cadeautjes vindt
En inderdaad Stippel, slikslik vandaag. Vooral omdat dit voor 90% zeker mijn laatste baby is was..
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:00 schreef pinquit het volgende:
Oh mensjes ik ben zoooo verliefd op m'n kind
Excusez voor de mensen die me volgen op social media, maar hier komt ie gewoon nog een keer:
[ afbeelding ]
Omg
Wat een knapperdquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:00 schreef pinquit het volgende:
Oh mensjes ik ben zoooo verliefd op m'n kind
Excusez voor de mensen die me volgen op social media, maar hier komt ie gewoon nog een keer:
[ afbeelding ]
Omg
Wij ook met O en zn zus, die lijken heel veel op elkaar, zelfs mijn wederhelft trapt er soms in als ik foto's van zus-als-baby app en zeg dat het O isquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes, Loj!
Klinkt heerlijk, DE!
Mini tot en mini Pinq
Ela, ik zie wel verschillen maar vind het toch ook duidelijk broers, hoor! Wat een heerlijke jongensVinden jullie wel dat ze op hun grote broer of zus lijken?
Wij kunnen hier "is het O of E?" spelen met foto's, zo veel lijkt baby op z'n grote zus
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij ook met O en zn zus, die lijken heel veel op elkaar, zelfs mijn wederhelft trapt er soms in als ik foto's van zus-als-baby app en zeg dat het O is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |