abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188587764

Op zich best handig, zo'n baby! ^O^
Nu moet hij alleen nog wel even leren de randjes mooi recht te knippen. :P
pi_188588328
Vanmorgen heeft de keuken overuren gemaakt, maar de 2 taarten voor morgen zijn af! Madame was Chago en doet nu een extra middagdutje. Laat de verjaardag maar komen!
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:40:55 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188588832
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:56 schreef MissEnergy het volgende:
Vanmorgen heeft de keuken overuren gemaakt, maar de 2 taarten voor morgen zijn af! Madame was Chago en doet nu een extra middagdutje. Laat de verjaardag maar komen!
Foto van de taart?

Ik wil voor pruls verjaardag een zandkasteeltaart maken en een zooi cupcakes voor de kindjes (en zodat ik niet voor 50 man taart hoef te bakken).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188590195
Mijn man heeft een appeltaart gemaakt, gewoon volgens pakje van Koopmans. Ik zou een babyvriendelijke yoghurttaart maken, maar ik kon nergens in de winkel de mix vinden... dus het is een kwarktaart geworden. Madame heeft haar eigen minivariant:

De bodem heb ik gemaakt van 1 pak (baby)ligakoekjes, aangevuld met wat lijnzaad. Daar bovenop heb ik aardbeien gelegd en daarop zit aardbeienkwark. Ik wilde geen slagroom gebruiken dus heb dit vervangen door 250 mL vruchtensap (coolbest strawberry hill). Bovenop kan natuurlijk ook nog een aardbeitje. Morgen gaan we proeven!
pi_188590310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:30 schreef MissEnergy het volgende:
Mijn man heeft een appeltaart gemaakt, gewoon volgens pakje van Koopmans. Ik zou een babyvriendelijke yoghurttaart maken, maar ik kon nergens in de winkel de mix vinden... dus het is een kwarktaart geworden. Madame heeft haar eigen minivariant:
[ afbeelding ]

De bodem heb ik gemaakt van 1 pak (baby)ligakoekjes, aangevuld met wat lijnzaad. Daar bovenop heb ik aardbeien gelegd en daarop zit aardbeienkwark. Ik wilde geen slagroom gebruiken dus heb dit vervangen door 250 mL vruchtensap (coolbest strawberry hill). Bovenop kan natuurlijk ook nog een aardbeitje. Morgen gaan we proeven!
:D Leuk!

En ja, @ slagroom: ouders van magere baby's schijnen heen en weer te rennen met de slagroomspuit, maar normaal is dat idd niet zo goed vanwege de suiker, toch?
pi_188590322
vet en/of suiker inderdaad. Voordeel van zelf bakken is dat je je eigen ingredienten kunt kiezen!
pi_188590480
Ik geef m’n kleine wel zo nu en dan een likje van de slagroom die bij m’n bakkie koffie zit haha :@

Maar wij gaan ook een kwarktaart maken voor frum, en nog een ‘echte’ verjaardagstaart.

Een combi van deze twee O+

Voordeel van een banketbakker als vriend *)
pi_188590497
Jaaaa leuk Framblij! Ik heb ook van die diertjes gebruikt O+ op Ali kan je hele mooie bestellen, maar ik weet niet of je daar nog tijd voor hebt ivm levertijd :P
pi_188590511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:05 schreef Aure het volgende:
Jaaaa leuk Framblij! Ik heb ook van die diertjes gebruikt O+ op Ali kan je hele mooie bestellen, maar ik weet niet of je daar nog tijd voor hebt ivm levertijd :P
Ja he O+ d’r verjaardag is over 4 weken.. dus misschien zou ik het dan nog net kunnen redden. Waar zoek je dan op?
pi_188590538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:07 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja he O+ d’r verjaardag is over 4 weken.. dus misschien zou ik het dan nog net kunnen redden. Waar zoek je dan op?
Animal figure oid, maar ik stuur je wel even de link van de verkoper waar ik ze vandaan heb!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze heb ik gekocht, maar heb er maar een paar van gebruikt uiteindelijk.
pi_188590809
Hier krijgen de jongens een slagroom taart. Allebei een eigen. Thema woezel en pip :)

Ze hebben vorige week ook al kwarktaart gegeten haha!
pi_188591183
Haha, mevrouw ToT wil de verjaardag van mini-ToT ook helemaal in safari-stijl doen met allemaal dieren en lianen en takken en meer van dat soort shizzle! :P
pi_188591402
Oh verder dan woezel en pip slingers en een tafelkleed ga ik niet hoor haha!
En met de taarten is het wel handig, allebei een eigen karakter.
pi_188592655
Wij doen niet aan een thema, gewoon leuk klein feestje met familie. Inmiddels is ze naar bed en de woonkamer versierd! We hebben er zin in!
pi_188593869
Wel heel leuk, safari thema!
Zoonlief had dat dit jaar met zijn kinderfeestje O+

Verder hier geen thema hoor! En taarten, die komen gewoon uit de supermarkt ;)
Alleen nog iets voor Li bedenken, misschien een cupcake ofzo..

Dinsdag gaat ze trakteren op het kdv. Het worden ijsjes O+ (lees doosje rozijntjes met daaroverheen een ijsje geknutseld en als stokje twijfel ik nog tussen een lange vinger, soepstengel of een komkommer stengel :) )
Oh en de juffen krijgen als stengel zo’n mini reep Tony’s O+

Oh en ik ga morgen aan de normale melk beginnen :O
pi_188594208
Hej cosleepers! :W

Weer een vraagje :') T. slaapt dus in z’n ledikant als ‘cosleeper’ tegen ons bed aan. Maar hij rolt nu en rolt steeds vaker ons bed op. Ook wel eens met z’n hoofd richting het voeteneind. Veilig is het niet echt meer dus :') hoe losten jullie dit op? Of moet ik accepteren dat onze gezellige cosleepdagen er echt op zitten nu? ;( wil ‘m nog niet kwijt naast me eigenlijk :')
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:48:09 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188594378
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Hej cosleepers! :W

Weer een vraagje :') T. slaapt dus in z’n ledikant als ‘cosleeper’ tegen ons bed aan. Maar hij rolt nu en rolt steeds vaker ons bed op. Ook wel eens met z’n hoofd richting het voeteneind. Veilig is het niet echt meer dus :') hoe losten jullie dit op? Of moet ik accepteren dat onze gezellige cosleepdagen er echt op zitten nu? ;( wil ‘m nog niet kwijt naast me eigenlijk :')
Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.

En wat taart en slagroom betreft: ik maak de kindervarianf wel met veel minder suiker en als het effe kan zonder soja en koemelk. Maar ik hoorde van de week op m'n werk dan ook van twee collega's dat ze me een enorme zeur (met een lachje hoor, we kunnen goed kletsen over opvoeden) vinden wat suiker enzo betreft. Maar goed, zij geven hun kindjes van een maand of zes lange vingers en daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Ieder z'n ding.

Prul eet btw als een bootwerker momenteel. Vandaag een bv of zes, 200 gram yoghurt met fruit en muesli (uit een 8 maanden potje om te proberen), een boterham, 1,6 rijstwafel, een knijpfruitje, 300 gram warm eten en een paar likjes van mijn ijsje (homemade, alleen maar fruit).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188594575
Ja toch bang dat dat de enige/meest veilige optie is ;( vind ‘t knuffelen zo gezellig :')
pi_188594770
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.

En wat taart en slagroom betreft: ik maak de kindervarianf wel met veel minder suiker en als het effe kan zonder soja en koemelk. Maar ik hoorde van de week op m'n werk dan ook van twee collega's dat ze me een enorme zeur (met een lachje hoor, we kunnen goed kletsen over opvoeden) vinden wat suiker enzo betreft. Maar goed, zij geven hun kindjes van een maand of zes lange vingers en daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Ieder z'n ding.

Prul eet btw als een bootwerker momenteel. Vandaag een bv of zes, 200 gram yoghurt met fruit en muesli (uit een 8 maanden potje om te proberen), een boterham, 1,6 rijstwafel, een knijpfruitje, 300 gram warm eten en een paar likjes van mijn ijsje (homemade, alleen maar fruit).
Ik vind suiker etc nog niet echt nodig; het is niet dat ze het niet mag of krijgt maar ik kan nu zelf iets maken en waarom dan niet gezond! Als ik hier lees, voel ik me beetje 'raar'. Aan andere kant maken wij taarten altijd zelf en was hier geen slagroomtaart gekomen, dus past wel weer bij ons. De kwark gewoon wat gezonder gemaakt.

Hier ook vreetzakje vandaag: 100 ml melk, 100 ml Karnemelk, 150 ml fles en nog wat water en thee zoop ze op. Verder 1 boterham, 1 bruin bolletje, een perzik, stuk of 10 druiven, banaan, eierdop met rabarber en een minirijstwafel. Met avondeten (pasta met wortel, courgette, paprika en tomaat) ging er ook meer dan verwacht in. Vooral de pasta viste ze tactisch tussen de groente weg. :o
pi_188594991
:D

Een taart zonder suiker is geen taart :6 :D

Nee, all jokes aside, ik vind het altijd bewonderingswaardig als ouder hun kinderen zoveel mogelijk suikervrij opvoeden die eerste jaren. zo stond ik er ook in bij de eerste, maar was toen niet gelukt dus gaat me nu zeker niet lukken _O-

T. (6 maanden) heeft gesabbeld aan pannenkoek, kreeg ijsjes in z’n mond gestopt en heeft slagroom geslikt. Wel heel aandoenlijk die “hier T., wil je ook? O+” van z’n oudere zus overigens. Ben nooit op tijd met m’n ‘nee, niet doen’ :')
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:48:21 #96
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188605531
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188605712
Pffff net weer ergens op bezoek geweest. Mini-ToT overstuur, overgeven, wilde de hele dag niks drinken, zweette als een otter, reageerde erg gevoelig enz. -O-

Nu zijn we weer thuis, hij heeft vlak voor vertrek naar huis toch ietsjes gedronken, maar hij is tenminste weer super vrolijk, actief en levendig! *O* Toch heeft hij hier thuis verder nog niks gedronken. -O-
pi_188606265
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:33 schreef krijgerrtje het volgende:
:D

Een taart zonder suiker is geen taart :6 :D

Nee, all jokes aside, ik vind het altijd bewonderingswaardig als ouder hun kinderen zoveel mogelijk suikervrij opvoeden die eerste jaren. zo stond ik er ook in bij de eerste, maar was toen niet gelukt dus gaat me nu zeker niet lukken _O-

T. (6 maanden) heeft gesabbeld aan pannenkoek, kreeg ijsjes in z’n mond gestopt en heeft slagroom geslikt. Wel heel aandoenlijk die “hier T., wil je ook? O+” van z’n oudere zus overigens. Ben nooit op tijd met m’n ‘nee, niet doen’ :')
Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoor _O- bijna overal zit suiker in.

Ik krijg met regelmaat de vraag op werk of er (ja ook natuurlijke) suikers in de verse fruitsappen zit want hun jonge kids mogen geen suikers. Dan denk ik oké nu ga je wel een beetje te ver. :{ maar goed, ieder zo z’n ding.

@Ceviche
SPOILER
@ToT och wat sneu :'( denk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
pi_188606373
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:27 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoor _O- bijna overal zit suiker in.

Ik krijg met regelmaat de vraag op werk of er (ja ook natuurlijke) suikers in de verse fruitsappen zit want hun jonge kids mogen geen suikers. Dan denk ik oké nu ga je wel een beetje te ver. :{ maar goed, ieder zo z’n ding.

@:ceviche
SPOILER
@:ToT och wat sneu :'( denk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
Nee hij raakt gewoon overstuur van donkere, sombere huizen en érg drukke mensen.
Niet al deze mensen waren druk, maar sommigen wel (en 1 daarvan is sowieso iemand bij wie hij altijd overstuur raakt. -O- )

Zijn smoeltje zit momenteel trouwens helemaal onder de Olvarit. Zijn eetlust heeft hij wel terug, mar drinken heeft hij nog ff weinig zin in.
pi_188606648
Ohh is dat weer dat ene huis waar je het een tijd terug ook over had? @ToT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')