Yes, heel herkenbaar. Ik heb uren lopend gevoed, omdat prul niet snapte dat aanhappen de oplossing was. En een paar keer een klein beetje met de hand gekolfd, dat met een spuitje gegeven en dan over op de borst, dat hielp ook nog weleens.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:46 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeften
Ik had verwacht ook veel de draagzak te gebruiken, samen te slapen (in één bed), dat de baby vooral bij/op ons zou slapen. Maar tot mijn verbazing slaapt hij ook best goed in zijn cosleeper-wiegje of de kinderwagenbak. De draagdoek/zak wordt vooral functioneel gebruikt als vervoermiddel. Alleen 's avonds is het soms nodig om te wandelen met de doek zodat hij tot rust kan komen.
En tot mijn nog grotere verbazing vind ik het best fijn, om delen van de dag mijn handen vrij te hebbenAlhoewel het ook heerlijk is als hij op mij ligt te slapen, zoals nu. In de wetenschap dat hij waarschijnlijk door zou slapen als ik hem weg zou leggen
Ik voel me echt gezegend met zo'n gemakkelijke baby.
Het enige ingewikkelde wat hij nu opeens heeft, is dat ik soms denk dat hij honger heeft als hij huilt, ik hem aan probeer te leggen, maar hij door zijn steeds hardere gehuil niet aanhapt, Hij raakt dan helemaal overstuur. Totdat hij ineens wel een hap neemt en dan goed drinkt. Als oplossing laat ik hem al rondlopend aanhappen, want vaak maakt het wandelen hem al iets kalmer. Als dat ook niet werkt kalmeer ik hem eerst op een andere manier. Wat ook niet altijd even goed lukt.
Het gaat gelukkig niet elke voeding zo, maar het is best lastig en sneu. Herkent iemand dit gedrag? Hij lijkt het vooral te doen zo als hij moe is.
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:25 schreef Ceviche het volgende:
Lastigste aan een baby vind ik toch wel dat als je eindelijk weet hoe het werkt, alles weer verandert
Hier precies zo, eerste drie maanden was het huilen, voeden, aan de borst in slaap vallen, wegleggenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:36 schreef BobbyMcGee het volgende:
Fijn dat het herkend wordt, minder prettig voor jou ook Tink, met terugwerkende kracht
Ik let niet erg op slaapsignalen, kom ik achterMaar dat komt ook omdat hij niet echt een duidelijke manier heeft om in slaap te vallen. Ik kan hem niet wakker wegleggen, en dat hij dan zelf in slaap valt. Als hij begint te piepen (hoge piep = moe) dan neem ik hem op schoot. 's Ochtends valt hij dan vaak zo in slaap. Soms heeft hij daar een pink bij nodig, soms ook niet. Maar 's middags en 's avonds heeft hij meer moeite met in slaap komen. Vandaar ook dat hij dan soms zo moe is én honger heeft tegelijkertijd.
Met hem rondlopen als hij moe is werkt wel, maar daar heb ik niet altijd zin in. Maar misschien is het een idee om hem 's avonds standaard bij de eerste vermoeidheidssignalen in de doek te doen en er niet meer een voeding in proberen te proppen omdat hij óók honger heeft.
[..]
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:23 schreef Framblij89 het volgende:
@:Bobbymcgee ik geef geen borstvoeding maar heb dat wel een poos gehad met flesje geven. Dan zette ze het op een huilen dus ik dacht ok zal wel honger zijn, maar dan was het speen happen, huilen, en weer happen en weer huilen en zo door. Op een gegeven moment begon ze ook om zich heen te slaan tijdens flesje, toen dacht ik echt dat er wat aan de hand was kwa pijn ofzo, maar toen heb ik haar flesje gegeven in ‘donkere’ slaapkamer en was alles opeens verdwenen.
Maar het kan dus idd vanalles zijn, moeheid, prikkels, humeurig, iets nieuws leren. Lastig he
Oh jaaa @:ceviche dat pijnlijke gezicht tijdens het slapen herken ik ook nog wel, maar dacht dat dat ook een soort van reflex was? Want lachen enzo gebeurd ook in de slaap.
Alles is een reden tot ‘paniek’ ookquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]dat bedoel ik, dan denk je iets te zien maar dat hoeft dan weer niet per se zo te zijn.
Soms denk ik: als hij nou wat ouder was kon hij gewoon zeggen wat het probleem ismaar ja dan zijn er weer andere issues natuurlijk
Het doet bij mij met no 1 en 2 ontzettend zeer en non stop ongemak. Lijkt wel op ontsluitingsweeen als ik moet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:30 schreef Minarosa het volgende:
@:Stippelrientje wat balen, je verzakking. Hoe merk je dat?
Baby gaat goed hier, zat nu na een week of twee op +400 tov haar geboortegewicht. Ze krijgt al wat spekkiesEn dronk tijdens deze hete dagen soms elk uur of nog vaker bij me, wat dat betreft is het fijn dat de hete dagen over zijn, beetje rust.
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkigquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:31 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Alles is een reden tot ‘paniek’ ook![]()
Heb met de HAP ook zo vaak aan de telefoon gehangen. Vroegen ze “is ze actief?” ehhh hoe kan je dat zien als ze alleen maar ligt dan
Oh super chill om te weten dat je doktersassistente bentquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkig![]()
En verder heb ik met mezelf afgesproken me gewoon niet teveel zorgen te maken, andere baby's worden ook gewoon vanzelf volwassen dus het zal allemaal vast wel goed zijn. Meestal kan ik hier met m'n vragen terecht dus dat scheelt ook al een heleboel. Maar ja dat zorgen maken komt vaak toch een beetje om de hoek kijken en dat hoort er ook wel een beetje bij.
Ik vraag me bijvoorbeeld heel vaak af of hij wel genoeg melk krijgt, maar hij groeit goed dus waarom dan elke keer weer die gedachte
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar heb ik dan weer weinig last van, dat ik me zorgen maak. Over het algemeen ben ik er van overtuigd dat het jonkje het goed doet en wel tegen een stootje kan.
Wat naar, een verzakking, StippelrientjeHeeft het te maken met hoe je bevalling is verlopen?
Ik heb volgende week het nagesprek met mijn verloskundige. Dat hoort natuurlijk rond de 6 weken te zijn maar we waren het beide vergeten en vervolgens ging ze op vakantie. Ik heb eigenlijk weinig te vragen of te bespreken, denk ik. Ik vind het wel leuk om ons jongetje te laten zien![]()
Ik heb alleen één vraag. Ik meen me te herinneren dat de baby al huilde toen alleen zijn hoofd geboren was. Maar kan dat eigenlijk wel? Moeten er niet eerst vocht uit de longen geperst worden of iets dergelijks?
De verloskundige heeft hier hopelijk fysiologische kennis over. Ze was niet bij de bevalling dus op basis daarvan kan ze het niet weten
Het klinkt echt heel naarquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem gingquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Maar.. na 10 of 20 seconden nadat het hoofd geboren is komt de ademhaling tot gang? Dus dan zou het in principe wel kunnen toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem ging
Haha geinig!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:23 schreef Framblij89 het volgende:
Hier een babie die vanochtend al om 5:00 wakker was, om 7 uur weer sliep tot 8:30 en daarna van 13:00 tot 13:30*help*.
Bizar @:hetzusjevan!! hier komt er nog wel een tweede maar frum is over 2 weken 1 en ik denk nu al holy shit. Laat staan als er inderdaad helemaal geen baby meer in huis komt![]()
Tis aan de ene kant voorbij gevlogen maar aan de andere kant ook helemaal niet.lijkt op de een of andere manier wel een eeuwigheid geleden dat ze voor het eerst op m’n borst lag.
En hier kwam er gelijk een huil uit bij geboorte waar je u tegen zegt, dus mijn eerste reactie op haar was “holy shit baby.”
Hier gaat ze nu los staan, en dat vind ze zo leuk dat ze het 20x achter elkaar doet, lekker aan het squatten, verklaart wel waarom ze zo slecht slaapt nu. Er is weer wat nieuws geleerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |