abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:36:51 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188569261
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer :')) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.

Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoor :P maar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Waarom zou deze vraag niet mogen?

Uit ervaring: prul vond liggen met een oorontsteking heel naar, had geen prut in haar oren, maar wel ook last met drinken en trok vaak aan haar oortjes.

Overigens vertoont ze precies dezelfde symptomen bij tandjesleed, dus geen idee of je hier veel aan hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:42:03 #52
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188569302
quote:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer :')) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.

Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoor :P maar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Bij een oorontsteking zit er troep achter het trommelvlies, dat geeft druk en daarom doet het zo'n zeer. Als je ligt komt er nog meer druk op, dus meer zeer. De troep moet er dan via de buis van eustachius uit (neus/keel) maar die is nauw (zeker bij kinderen, vandaar dat ze die oorontsteking krijgen). Als dat niet lukt komt het er via de trommelvlies uit (die scheurt dan) en dan komt er dus troep uit het oor. Dan is de pijn erna vaak wel wat minder.
Ik had vroeger continu oorontsteking en looporen, tot ik een jaar of 10 was. Ik heb er zelfs een lichte gehoorbeschadiging aan overgehouden. Neusspray zou het beste zijn (dan kan die troep eruit) en pcm maar ik weet niet welke je mag gebruiken bij baby's.
De huisarts kan er helaas niks aan doen meestal -O-
pi_188571327
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de nachten nu wel pittig. De baby komt ongeveer elke 1,5 uur. Maar waar ik bij de oudste gewoon in slaap viel tijdens de voeding, lukt me dat nu echt niet. Ik lig ook niet lekker met hem aan de borst of zelfs naast me. Dat betekent dus dat ik steeds wakker word, en dan zo’n 20 - 30 minuten wakker ben. De combinatie met werken maakt dat ik nu dus aardig gesloopt ben. twee nachtvoedingen vind ik prima, maar nu zijn het er 4 a 5... :O

Het lijkt me echt heel pittig, @:elamanilo! De combinatie van twee baby’s met twee oudere kinderen. Moet je nu soms ook van bepaalde principes afstappen omdat je nu twee baby’s hebt?
Wel heel herkenbaar trouwens... dat de tweede een eitje is. Al ligt het bij ons ook wel echt aan dat deze baby echt beduidend relaxter is dan onze oudste. Maar echt. Een tweede is echt een veel leukere ervaring. :D het helpt alleen niet echt mee in het afsluiten van dit was de laatste baby. :(

Twee baby's in combinatie met onze visie van natuurlijk ouderschap en continuüm concept is heftig zonder goede stam om je heen! Er is nu op dit moment echt niemand die de zorg van de baby's van ons over kan nemen, zelfs niet voor heel even. Als we dat wel doen, zitten we daarna met baby's die verschrikkelijk moeten huilen of niet meer kunnen slapen en zo. Dus dat schiet gewoon nog minder op voor ons. In de praktijk offeren we dus onszelf (soms) erg op voor de baby's. Ze hebben denk ik wel echt gouden nestjes hier. Voor ons bij tijd en wijle wel heavy.

Maar prioriteiten. We hebben bijvoorbeeld een paar dagen geleden besloten om voorlopig geen bezoek meer te ontvangen. Simpelweg omdat we het nu niet aankunnen om ook nog gasten te bedienen/vermaken. Als we al een moment van ontspanning hebben, dan hebben we die samen keihard nodig. Alleen mijn ouders zijn nog toegestaan omdat ze onze twee groten dan ophalen. Maar de rest moet het maar even met WhatsApp-foto's doen of zo. :') :D

Het lukte trouwens ook al niet eens meer. Soms vroegen mensen of ze mochten langskomen, maar in de praktijk was er nooit een geschikt moment te vinden. En als we dan heel soms toch iemand langs lieten komen, hadden wij daarna zelf een halve week nodig om weer enigszins in balans te komen. Dat is het me niet waard.

Gisteren had ik trouwens een hele goede en fijne dag. Toen heeft 'mijn baby' (de baby die onder mijn hoede is noem ik telkens mijn baby hahaha, we wisselen ze telkens om) in de kinderwagen in de tuin geslapen. In die tijd heb ik het halve huis opgeruimd. En eerder op de dag was ik al op het strand met 1 baby en 2 groten en later nog bij de winkels en de bakker en de speeltuin. ^O^

Vandaag zijn m'n groten bij opa en oma en mijn baby ligt nu op de bank te kletsen tegen zichzelf. Zo maar oprapen, want hij is wel toe aan wat slaap denk ik. ;)
pi_188572024
Ik ga liever op bezoek dan dat ik bezoek ontvang, ela. Vooral omdat ik dan zelf kan bepalen wanneer het klaar is. Nu scheelt het dat we onze familie voor een groot deel in een straal van twee kilometer om ons heen hebben. Dan is het ook makkelijker om even een kop koffie te drinken en daarna weer naar huis te gaan.

Ik ging gisteren met Frits en Fred naar Scheveningen. Mijn man was de hele dag weg voor zijn werk en Frits wilde heel graag nog in de vakantie naar het strand. Best een onderneming in je eentje. Ik hield Frits op het strand nauwlettend in de gaten, al loopt hij niet in zeven sloten tegelijk, en had Fred lekker op een kleedje in mijn schaduw gelegd. Frits was trouwens niet in de zee, maar zocht schelpen om zijn zandkasteel mee te versieren. Fred was lekker aan het wauwelen en kreeg het voor elkaar om wat zand te pakken. Meneer zijn eerste vaste voedsel is dus wat zand geworden. :')

Vandaag is hij weer gaan wennen bij het kdv, hij had het nu een stuk beter naar zijn zin. De leidsters doen nu hetzelfde als dat ze bij Frits deden: in slaap aaien. O+
  donderdag 22 augustus 2019 @ 14:59:10 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188572445
Wow Ela, ik vindt het halve huis opruimen, op het strand met 1 baby en 2 groten en de winkels en de bakker en de speeltuin wel echt een bizarre prestatie _O_ _O_ Dat lukt mij met 1 baby al niet op één dag, wrs niet eens in een heel weekend....

Strand staat hier op het wensenlijstje voor binnenkort, maar dan wel vliegerstrand waar we met 2- en 4-lijners mogen vliegeren. Geen 'ik lig op het strand-strand' voor ons, da's aan mij echt niet besteed. Alleen even kijken of dat te doen is met een baby, vliegeren... denk dat we maar wat extra mensen meevragen ( ;-) @Lucky_Strike: stille hint ) en dan afwisselen ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188572527
@Tink89 Op het strand liggen met een baby/dreumes/peuter/kleuter is in mijn beleving sowieso een utopie. ;)
pi_188572630
Ah leuk! _O- En over een maandje gaan wij met mini-ToT op vakantie waarbij we van plan zijn om veel te gaan zwemmen en op het strand te zitten (naast binnenlandse avonturen, boottochten enz.)
pi_188572715
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom zou deze vraag niet mogen?

Uit ervaring: prul vond liggen met een oorontsteking heel naar, had geen prut in haar oren, maar wel ook last met drinken en trok vaak aan haar oortjes.

Overigens vertoont ze precies dezelfde symptomen bij tandjesleed, dus geen idee of je hier veel aan hebt.
Ben het hele woord kwijt maar iets met doktertje spelen enzo. :9 staat in de huisregels geloof ik.

Ja precies, er komen ook weer tandjes door dus het is heel moeilijk in te schatten.

@Ceviche de huisarts geeft dan ook geen antibiotica toch? Weet niet of dat überhaupt mag met babies. Wel naar dat je zoveel oorontstekingen heb gehad. Ik heb godzijdank niet zo veel gehad maar wat ik ervan weet is dat het ontiegelijk veel pijn doet. Had vorig jaar tijdens de zwangerschap wel last van m’n kies. Nja last. Dat was zo pijnlijk.. die kies moest er ook uit. :N

Dank jullie iig :*

@Cholula ahh Scheveningen. Tis al een hele prestatie om daar überhaupt te komen.. wij wonen praktisch om de hoek maar duurt minimaal een uur voor we er zijn.. echt drama. Dus gaan we maar naar het park.

Ik denk dat ik ff wacht met naar het strand gaan tot frummie wat ouder is.. we hebben gelukkig wel veel parkjes en bossen in de buurt en dat vind ik zelf iets relaxter haha.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 15:35:19 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188572855
@Framblij89 over het algemeen krijg je dan geen antibiotica nee, maar soms kan er reden zijn dat wel te doen.
Op zich wel goed om even naar de huisarts te gaan, dan weet je het in ieder geval zeker en herken je het de volgende keer :)

We zitten hier weer in een heeft-hij-al-gepoept-fase }:|
pi_188572917
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:35 schreef Ceviche het volgende:
@:Framblij89 over het algemeen krijg je dan geen antibiotica nee, maar soms kan er reden zijn dat wel te doen.
Op zich wel goed om even naar de huisarts te gaan, dan weet je het in ieder geval zeker en herken je het de volgende keer :)

We zitten hier weer in een heeft-hij-al-gepoept-fase }:|
Ja precies :), assistent vroeg ook of ze koorts heeft maar dat hoeft volgens mij ook niet altijd.

Neee niet weer :{ hoop dat hij snel rood aanloopt en even goed poept.
pi_188572976
Mini-ToT poept soms wel 3x per dag, en dan ook nog in best respectabele hoeveelheden! :o

Zo, meneertje heeft net een kaasomelet op! :)

En doorgespoeld met een fles melk met pap er doorheen. :)
pi_188576138
Haha, ik woon aan het strand, dus dat is hier wel haalbaar. Als het even kan, dan loop ik/lopen we elke dag wel even naar het strand met de twee groten en 1 of 2 baby's. En dan staan we even met onze voeten in de zee. :D O+ Doordat we zo dichtbij wonen kunnen we ook gewoon voor een half uurtje gaan en wat schelpen zoeken. En hoeven we geen ladingen spullen mee te slepen en zo.

Ik stond gisteren ook verbaasd van mezelf, dat ik opeens zoveel voor elkaar kreeg met een straaltje zon en een baby die een paar uren elders aan het slapen was! (En de rest met 1 van de baby's, dat gaat al heel goed trouwens. Moet ook wel met die twee groten, die hebben ook hun aandacht nodig!)

Cho, ja, zelf op bezoek gaan is veel fijner. Maar dat lukt nog niet omdat we nog geen auto hebben waar we met z'n allen in passen. We zijn druk aan het marktplaatsen, maar door vakantie is er denk ik niet zoveel aanbod in het model wat we op het oog hebben. Hopelijk wel spoedig, want het lijkt me sowieso leuk om met z'n allen eens ergens heen te kunnen gaan. ;)
pi_188576725
Oh Scheveningen!
Staat hier toevallig voor morgen ook op het programma O+
pi_188576733
quote:

Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundige :')

Kees heeft heel vaak oorontsteking gehad, vanaf dat hij 3 maanden was. Wij merkten eigenlijk nooit echt dat hij oorontsteking had, wel algehele malaise. Dus niet aan oortje zitten of prut uit oren. Maar wel slecht drinken/eten/slapen en op een gegeven moment altijd (hoge) koorts. Kees kreeg wel antibiotica, want jong en hoge koorts en hij kwam er nooit zelf overheen.

Maar bij twijfel en aanhoudende mailaise gingen we toch naar huisarts om even te laten checken voor de zekerheid. Dus dat zou vooral mijn advies zijn, bij (aanhoudende) twijfel even laten checken.
pi_188577094
Hier een kind gehad zonder koorts en prut uit de oren.
Hij sliep alleen niet en was wat huilerig.

Toen hij twee was bleek dat hij zo vaak oorontstekingen had dat het was doorgeslagen en heeft hij een week in het ziekenhuis aan het infuus met antibiotica gelegen. Voel me nog steeds schuldig. Hij moet zoveel pijn hebben gehad :’(

Maare bij twijfel laten checken en ook gewoon terug blijven gaan naar de huisarts!
pi_188577253
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:54 schreef elliebell het volgende:

[..]

Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundige :')

Kees heeft heel vaak oorontsteking gehad, vanaf dat hij 3 maanden was. Wij merkten eigenlijk nooit echt dat hij oorontsteking had, wel algehele malaise. Dus niet aan oortje zitten of prut uit oren. Maar wel slecht drinken/eten/slapen en op een gegeven moment altijd (hoge) koorts. Kees kreeg wel antibiotica, want jong en hoge koorts en hij kwam er nooit zelf overheen.

Maar bij twijfel en aanhoudende mailaise gingen we toch naar huisarts om even te laten checken voor de zekerheid. Dus dat zou vooral mijn advies zijn, bij (aanhoudende) twijfel even laten checken.
Drinken en eten gaat wel goed maar het is voornamelijk met slapen dat ze het op een krijsen zet, uiteindelijk slaapt ze dan wel. Gisteravond hebben we haar voor de 2e dag op rij paracetamol gegeven en toen sliep ze wel goed, dus het is sowieso pijn wat er is. We hebben ook VSM gel op haar tandvlees gesmeerd en dat hielp overduidelijk niet.
Ben benieuwd of m’n vermoedens kloppen.

Wel bizar dat er bij de ene wel veel prut uit komt en er koorts aanwezig is en bij de ander niet, zo is het ook heel moeilijk om door te douwen bij de arts want volgens hun is het vaak; geen koorts, geen ontsteking. En konden we ook niet vandaag terecht maar morgen :N

Ach jeetje @Loj wat sneu zeg ;( maar dat kon jij natuurlijk ook moeilijk weten :*
pi_188577355
Ja, “geen koorts, geen ontsteking” daar is het bij ons dus toen fout gegaan.

Het is trouwens ook een apart kind hoor! Toen hij net drie was werd hij dus weer zo onrustig tijdens het slapen. Toen meteen ‘s ochtends een afspraak geeist bij de huisarts (er staat nu een aantekening ;) ). Hij was dus door die oorontsteking uit zijn bed gevallen, en in de wachtkamer viel het opeens op dat hij zijn armpje wat vreemd hield. Bleek hij zijn sleutelbeentje te hebben gebroken :’) .

Redelijk hoge pijngrens ;)
pi_188577796
Zeker even laten checken Framblij. Die van mij heeft er nu 5 of 6 gehad en we kwamen (per toeval) heel laat achter de eerste oorontsteking. 2 dagen na het starten van een AB kuur had ik een compleet ander kind. Die van mij heeft nooit een loopoor of koorts en trekt minimaal aan het oor. Hij wordt vooral extreem aanhankelijk, kort lontje en slaapt slecht.
pi_188578383
Framblij hier ookal vaak een oorontsteking gehad zonder koorts. Bij N. was haar oortje rood (of alleen het schelpje) en ze wilde niet liggen Dus slapen ging moeilijk. Als je het niet vertrouwd gewoon een afspraak eissen. :*
pi_188582443
Nou Framblij, ik denk dat je je antwoord wel hebt :+
Hier 2x net nog geen oorontsteking, maar toen was Draakje al flink uit zijn doen, wilde niet liggen en huilde/jammerde veel, ondanks paracetamol. Kregen toen Nurofen drankje ter pijnstilling en dat hielp goed ^O^

TOT :D Dexter O+

Ik woon redelijk dichtbij het strand (5 km), maar we komen er alleen om op het terras te zitten. Ik haat zand :D
pi_188584051
Jaa dankjewel lieve mensen :* heb er veel aan!
Straks 9:20 afspraak bij huisarts. Zal jullie wel de uitkomst laten weten :)
pi_188584081
Zijn baby’s zo gevoelig voor oorontstekingen dat ze het allemaal al zo vaak gehad hebben? Ik heb het bij beide nog niet meegemaakt of ik heb het dus nooit herkend en afgedaan als een sprongetje/tandjesleed :@.

Succes bij de HA framblij, een check kan nooit kwaad bij die kleintjes :).

Vraag: Nien is 11 mnd nu en ze gaat nog niet zelfstandig in zit (en durf nog steeds niet te fietsen daardoor ;( zo jammer). Als we haar op de grond/bank/aankleedkussen in zit zetten spartelt ze tegen, klapt meteen voorover, begint vaak te protesteren (huilen) en probeert zsm in kruiphouding te komen. Verder kruipt ze de hele dag, speelt op handen en knietjes of op dr buik en loopt vooral overal langsop of met het loopkarretje. Is dit nou iets waar ik mee moet of gewoon afwachten?
pi_188584127
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 07:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Zijn baby’s zo gevoelig voor oorontstekingen dat ze het allemaal al zo vaak gehad hebben? Ik heb het bij beide nog niet meegemaakt of ik heb het dus nooit herkend en afgedaan als een sprongetje/tandjesleed :@.

Succes bij de HA framblij, een check kan nooit kwaad bij die kleintjes :).

Vraag: Nien is 11 mnd nu en ze gaat nog niet zelfstandig in zit (en durf nog steeds niet te fietsen daardoor ;( zo jammer). Als we haar op de grond/bank/aankleedkussen in zit zetten spartelt ze tegen, klapt meteen voorover, begint vaak te protesteren (huilen) en probeert zsm in kruiphouding te komen. Verder kruipt ze de hele dag, speelt op handen en knietjes of op dr buik en loopt vooral overal langsop of met het loopkarretje. Is dit nou iets waar ik mee moet of gewoon afwachten?
Ja baby’s zijn heel gevoelig voor oorontstekingen omdat de buis van Eustachius breder en korter is dan die van volwassenen. En de weerstand is nog niet optimaal ontwikkeld haha. Maar zo zie je maar, het hoeft ook niet altijd en bij elk kind zo te zijn. Denk dat het ook wel een beetje in de genen ligt?

Thanks!

Ik denk dat je gewoon moet afwachten, misschien heeft ze nog helemaal geen behoefte om zelf te gaan zitten. Zeker ook omdat ze wel kruipt en overal langs loopt! Heeft het CB er wat van gezegd?
pi_188585279
Nou, geen ontsteking. D’r keel is iets roder maar daar blijft het ook bij. Zal dus wel tandjesleed/fase zijn. :)
pi_188585420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wow Ela, ik vindt het halve huis opruimen, op het strand met 1 baby en 2 groten en de winkels en de bakker en de speeltuin wel echt een bizarre prestatie _O_ _O_ Dat lukt mij met 1 baby al niet op één dag, wrs niet eens in een heel weekend....

Strand staat hier op het wensenlijstje voor binnenkort, maar dan wel vliegerstrand waar we met 2- en 4-lijners mogen vliegeren. Geen 'ik lig op het strand-strand' voor ons, da's aan mij echt niet besteed. Alleen even kijken of dat te doen is met een baby, vliegeren... denk dat we maar wat extra mensen meevragen ( ;-) @:Lucky_strike: stille hint ) en dan afwisselen ofzo.
:D O+

Ik ga straks de agenda eens vullen en dan kom ik bij je terug. Ik heb de indruk dat J en ik allebei wat dingen niet hebben genoteerd dus het overzicht is even kwijt.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')