Waarom zou deze vraag niet mogen?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Bij een oorontsteking zit er troep achter het trommelvlies, dat geeft druk en daarom doet het zo'n zeer. Als je ligt komt er nog meer druk op, dus meer zeer. De troep moet er dan via de buis van eustachius uit (neus/keel) maar die is nauw (zeker bij kinderen, vandaar dat ze die oorontsteking krijgen). Als dat niet lukt komt het er via de trommelvlies uit (die scheurt dan) en dan komt er dus troep uit het oor. Dan is de pijn erna vaak wel wat minder.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Twee baby's in combinatie met onze visie van natuurlijk ouderschap en continuüm concept is heftig zonder goede stam om je heen! Er is nu op dit moment echt niemand die de zorg van de baby's van ons over kan nemen, zelfs niet voor heel even. Als we dat wel doen, zitten we daarna met baby's die verschrikkelijk moeten huilen of niet meer kunnen slapen en zo. Dus dat schiet gewoon nog minder op voor ons. In de praktijk offeren we dus onszelf (soms) erg op voor de baby's. Ze hebben denk ik wel echt gouden nestjes hier. Voor ons bij tijd en wijle wel heavy.quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de nachten nu wel pittig. De baby komt ongeveer elke 1,5 uur. Maar waar ik bij de oudste gewoon in slaap viel tijdens de voeding, lukt me dat nu echt niet. Ik lig ook niet lekker met hem aan de borst of zelfs naast me. Dat betekent dus dat ik steeds wakker word, en dan zo’n 20 - 30 minuten wakker ben. De combinatie met werken maakt dat ik nu dus aardig gesloopt ben. twee nachtvoedingen vind ik prima, maar nu zijn het er 4 a 5...
Het lijkt me echt heel pittig, @:elamanilo! De combinatie van twee baby’s met twee oudere kinderen. Moet je nu soms ook van bepaalde principes afstappen omdat je nu twee baby’s hebt?
Wel heel herkenbaar trouwens... dat de tweede een eitje is. Al ligt het bij ons ook wel echt aan dat deze baby echt beduidend relaxter is dan onze oudste. Maar echt. Een tweede is echt een veel leukere ervaring.het helpt alleen niet echt mee in het afsluiten van dit was de laatste baby.
![]()
Ben het hele woord kwijt maar iets met doktertje spelen enzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom zou deze vraag niet mogen?
Uit ervaring: prul vond liggen met een oorontsteking heel naar, had geen prut in haar oren, maar wel ook last met drinken en trok vaak aan haar oortjes.
Overigens vertoont ze precies dezelfde symptomen bij tandjesleed, dus geen idee of je hier veel aan hebt.
Ja preciesquote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:35 schreef Ceviche het volgende:
@:Framblij89 over het algemeen krijg je dan geen antibiotica nee, maar soms kan er reden zijn dat wel te doen.
Op zich wel goed om even naar de huisarts te gaan, dan weet je het in ieder geval zeker en herken je het de volgende keer![]()
We zitten hier weer in een heeft-hij-al-gepoept-fase
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Drinken en eten gaat wel goed maar het is voornamelijk met slapen dat ze het op een krijsen zet, uiteindelijk slaapt ze dan wel. Gisteravond hebben we haar voor de 2e dag op rij paracetamol gegeven en toen sliep ze wel goed, dus het is sowieso pijn wat er is. We hebben ook VSM gel op haar tandvlees gesmeerd en dat hielp overduidelijk niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:54 schreef elliebell het volgende:
[..]
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundige![]()
Kees heeft heel vaak oorontsteking gehad, vanaf dat hij 3 maanden was. Wij merkten eigenlijk nooit echt dat hij oorontsteking had, wel algehele malaise. Dus niet aan oortje zitten of prut uit oren. Maar wel slecht drinken/eten/slapen en op een gegeven moment altijd (hoge) koorts. Kees kreeg wel antibiotica, want jong en hoge koorts en hij kwam er nooit zelf overheen.
Maar bij twijfel en aanhoudende mailaise gingen we toch naar huisarts om even te laten checken voor de zekerheid. Dus dat zou vooral mijn advies zijn, bij (aanhoudende) twijfel even laten checken.
Ja baby’s zijn heel gevoelig voor oorontstekingen omdat de buis van Eustachius breder en korter is dan die van volwassenen. En de weerstand is nog niet optimaal ontwikkeld haha. Maar zo zie je maar, het hoeft ook niet altijd en bij elk kind zo te zijn. Denk dat het ook wel een beetje in de genen ligt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Zijn baby’s zo gevoelig voor oorontstekingen dat ze het allemaal al zo vaak gehad hebben? Ik heb het bij beide nog niet meegemaakt of ik heb het dus nooit herkend en afgedaan als een sprongetje/tandjesleed.
Succes bij de HA framblij, een check kan nooit kwaad bij die kleintjes.
Vraag: Nien is 11 mnd nu en ze gaat nog niet zelfstandig in zit (en durf nog steeds niet te fietsen daardoorzo jammer). Als we haar op de grond/bank/aankleedkussen in zit zetten spartelt ze tegen, klapt meteen voorover, begint vaak te protesteren (huilen) en probeert zsm in kruiphouding te komen. Verder kruipt ze de hele dag, speelt op handen en knietjes of op dr buik en loopt vooral overal langsop of met het loopkarretje. Is dit nou iets waar ik mee moet of gewoon afwachten?
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wow Ela, ik vindt het halve huis opruimen, op het strand met 1 baby en 2 groten en de winkels en de bakker en de speeltuin wel echt een bizarre prestatie![]()
Dat lukt mij met 1 baby al niet op één dag, wrs niet eens in een heel weekend....
Strand staat hier op het wensenlijstje voor binnenkort, maar dan wel vliegerstrand waar we met 2- en 4-lijners mogen vliegeren. Geen 'ik lig op het strand-strand' voor ons, da's aan mij echt niet besteed. Alleen even kijken of dat te doen is met een baby, vliegeren... denk dat we maar wat extra mensen meevragen ( ;-) @:Lucky_strike: stille hint ) en dan afwisselen ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |