abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188662739
Heel veel zin in de herfst maar ik kan nog best genieten van dit zomerweer hoor O+

Nog 13 dagen :* Wat je nu zegt klinkt ook echt als typische dingen die oudere generaties doen? Ik betrap m’n (schoon)ouders daar ook wel op. Van m’n ouders kan ik het best goed hebben maar van anderen erger ik me ook rot :') heerlijke foto’s van bug :D _O-

Ik ga over een paar weken een paar dagen met werk naar het buitenland. Toen ik me daarvoor opgaf dacht ik: och, T is dan toch al bijna 8 maanden, het zijn maar 4 dagen ik kan dat best :{w maar nu het dichterbij komt denk ik alleen maar noooooo zo lang zonder mijn baby :'(

sinds vriend en ik samenwonen zijn we sowieso nog nooit zo lang uit elkaar geweest, laat staan dat ik m’n kinderen langer dan 1-2 dagen niet gezien heb :') het is ongetwijfeld goed voor me maar pffff zie er zo tegenop :@
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:19:21 #202
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188663187
Bfd O+.

Ooooh I. is zó knorrig. Ik denk dat het toch ook zijn tandjes zijn, maar we krijgen in het nieuwe huis niets gedaan zo dus morgen gaat hij naar het kinderdagverblijf.

Hij kan trouwens echt niet van ons eten afblijven. Zodra hij mijn eten ziet wil hij ook :'). Dat resulteerde in voor het eerst penne eten gisteren, zonder dat het speciaal voor hem was gemaakt. Lekker dat ie het vond! Maar ik vind het soms wel lastig omdat niet alles geschikt is en ik toch wat krampachtig omga met suikers. Aan de andere kant moet hij daar ook uiteindelijk mee om leren gaan. Ik wil suiker helemaal geen 'ding' maken ofzo. Hoe gaan jullie daar mee om?

Taart voor zijn verjaardag is inmiddels besteld. Nu nog even bedenken welke tijden handig zijn :+.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:22:25 #203
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188663210
O en wij hebben ook veel zin in herfst! Ik heb het met de medicatie die ik slik nu extra zwaar lijkt het. Zowel de warmte als de medicatie doen niks voor m'n eetlust. Ik moet mezelf nu echt dwingen om te eten omdat ik anders de hele dag op een dubbele boterham leef en dan tegen de avond krom lig van de maagpijn.

Maar herfst en winter zijn vooral heel knus. Laagjes warme kleding, vrieslaagje op het gras, heldere lucht, slagroom met warme chocolademelk, onder de dekens slapen en dat soort dingen O+.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:03:56 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188663500
Ik vind alle seizoenen iets hebben, behalve plakheet in de zomer. Voordeel is wel dat je niet met jasjes en sokjes en schoentjes en paraplu's en regenhoezen in de weer hoeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188663592
@krijgerrtje ohh dat lijkt me inderdaad zo spannend! Mij kennende zou ik ook 7 kleuren schijten haha. Waarschijnlijk is het de eerste paar uur en eerste avond zonder echt kut en daarna is het een grote kans dat je het heerlijk vind even O+

@Helsinki denk dat je je eerst moet afvragen waarom je zo krampachtig doet met suiker? Bedoel wat is het ergste wat er kan gebeuren als l. suiker eet?
Wij vieren frum haar verjaardag van 15:00 tot 19:00. Alle slaapjes (hopelijk) gehad en kan ze even door!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:16:53 #206
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188663664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:11 schreef Framblij89 het volgende:
@:krijgerrtje ohh dat lijkt me inderdaad zo spannend! Mij kennende zou ik ook 7 kleuren schijten haha. Waarschijnlijk is het de eerste paar uur en eerste avond zonder echt kut en daarna is het een grote kans dat je het heerlijk vind even O+

@:helsinki denk dat je je eerst moet afvragen waarom je zo krampachtig doet met suiker? Bedoel wat is het ergste wat er kan gebeuren als l. suiker eet?
Wij vieren frum haar verjaardag van 15:00 tot 19:00. Alle slaapjes (hopelijk) gehad en kan ze even door!
Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan door :). Ik wil I. meegeven dat alles kan (met mate) en suiker moet geen issue worden voor hem. Hoort af en toe ook gewoon bij een goed eetpatroon ;).
pi_188663694

Zit er ergens nog een baby onder die grote bos krullen? :? :o
_O- En zo te zien mag hij zich ook binnenkort al gaan scheren! :P
pi_188663989
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:16 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan door :). Ik wil I. meegeven dat alles kan (met mate) en suiker moet geen issue worden voor hem. Hoort af en toe ook gewoon bij een goed eetpatroon ;).
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.

Heb zelf uitschieters gehad van onwijs overgewicht naar eetstoornis, en nu kan ik prima met eten om gaan. Ik eet wat ik wil en dat is zowel gezond als ongezond. :)
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:43:52 #209
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188664031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:41 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.

Heb zelf uitschieters gehad van onwijs overgewicht naar eetstoornis, en nu kan ik prima met eten om gaan. Ik eet wat ik wil en dat is zowel gezond als ongezond. :)
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehad :+. Voel ik me dan achteraf toch wat schuldig over en "maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus dat heeft hij helemaal niet nodig" modus neemt het dan over. Het kan zo hardnekkig zijn, dat soort gedachtes vanuit vroeger. Maar al met al denk ik dat ik het wel redelijk goed uitvoer als ik het los van m'n gevoelens kan zien :').
pi_188664240
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:43 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehad :+. Voel ik me dan achteraf toch wat schuldig over en "maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus dat heeft hij helemaal niet nodig" modus neemt het dan over. Het kan zo hardnekkig zijn, dat soort gedachtes vanuit vroeger. Maar al met al denk ik dat ik het wel redelijk goed uitvoer als ik het los van m'n gevoelens kan zien :').
Dat doe je zeker :)! Inderdaad de gedachtes van vroeger kunnen je nog steeds wel ‘breken’ en in de war maken. Maar het juiste is dat je het allemaal erkend en je weet het van jezelf.

En we hebben het allemaal niet nodig, hoe oud we ook zijn. Maar het is af en toe verdomd lekker O+
pi_188664336
Ik voeg me ook bij team verstoorde relatie met eten die het niet over wil brengen op de kinderen. Juist omdat mijn moeder zo gefocust was op het gewicht van mijn zus en ik, heb ik heel erg geleerd dat eten goed of fout is, ik nooit slank genoeg ben en diëten de oplossing is voor al je problemen. Drie dingen die ik absoluut niet over wil dragen. Dus ik ga proberen om niet krampachtig te doen en te focussen op het 'Zit je vol? Oké.'-principe. Luisteren naar je lichaam, al het eten is oké maar in bepaalde maten en sportactiviteiten zijn leuk. Eén ding wat mijn moeder wel goed heeft gedaan, mijnsinziens, was de regel of suiker in je thee of een koekje erbij, niet allebei. Ik ben daardoor nooit een suikerdrankjesdrinker in welke vorm dan ook geweest.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188665436
Mini-ToT wil ik voorlopig echt nog geen extra suikers geven met snoepgoed of ijsjes of wat dan ook, maar als hij wat ouder wordt wil ik er ook niet al te moeilijk over doen.
Zelf heb ik vele jaren lang echt een fikse suikerverslaving gehad (pak koeken of een zak drop achter elkaar opvreten enz) en was ook net even iets te dol op Mc Donalds en dat soort vette meuk.
Nooit dik geweest (weeg nu iets van 76 kilo bij 1m79 en ben nog nooit zo zwaar geweest) maar gezond kan het niet zijn.
Ik hoop niet dat hij dezelfde eetgewoontes krijgt als ik heb gehad, maar hij mag later heus wel wat snoepen en frisdrank drinken. Toch wil ik wel wat nadruk leggen op gezondere voeding.
pi_188666160
Pfoeh, ik lees haast alles mee maar echt aanhaken is ingewikkeld.
Waar ik nog op wilde reageren: Ik vind de baby van DE ook zo razendsnel gaan :D De mijne ligt keurig stil, lacht met mate, begint sinds twee dagen echt duidelijk terug te kletsen (en is daar ook spaarzaam mee). Wat hem wél heel goed lukt is zijn vuist in zijn mond proppen. Daar is hij dan ook heel verguld mee O+

We hebben een paar dagen het neefje van mijn man van 18 in huis gehad, samen met zijn vriendinnetje. Het neefje is zo ontzettend dol op onze baby. Hij smolt continu 'hij is zó schattig!' O+ Kon er ook goed mee omgaan, bleef rustig bij gepiep en wist effectief te troosten ^O^ Echt aandoenlijk om te zien O+

Qua eten: wij zijn voornemens om A. thuis geen/zeer beperkt suiker te geven. Dat vergt ook wel een verandering van eetpatroon bij ons. Al vind ik het niet zo vreemd om je kind een gezond alternatief te geven als je zelf koek bij de koffie neemt. Je peinst er tenslotte ook niet over om je kind koffie te geven omdat jij het ook drinkt. Buitenshuis zullen we wel soepeler zijn.
Verder neem ik me voor om er geen strijd van te maken. Dat botst wel enigszins met dat ik het belangrijk vind om geen eten weg te gooien. We zullen zien hoe we daar uit komen :P
Ik heb zelf een gezonde omgang met eten. Ben niet te dik en nooit geweest, kan vrij gemakkelijk wat afvallen zonder dat ik door sla, heb nooit gejojo't. Dat terwijl mijn moeder een obese emotie-eter is. Ik wil vooral meegeven dat gewicht geen belangrijk onderwerp is en dat je moet eten waar je behoefte aan hebt.
pi_188666435
Ik voeg ook maar weer eens in :') Om over een weekje of 3 weer te vertrekken ;) 3 weken! De tijd is voorbij gevlogen en wat genieten we van het eerste jaar en alle ontwikkelingen.

Helsinki, ik heb gelukkig een gezonde relatie met eten, van jongs af aan al. Ik ben helaas wel een kieskeurige eter, er zijn echt dingen die ik niet lekker vind. Vind ik wel eens lastig.
M en I zijn bijna even oud. Ik bied zelf niet actief suikers aan, maar als M eens iets krijgt waar wel suikers in zitten dan laat ik dat. Ik wil niet te actief benoemen of er suikers in zitten, wat hij wel/niet mag hebben, of het eten goed/slecht is. Ik heb het dan liever over gezond/betere keuze en lekker, maar met mate (dat doen wij als volwassen nl ook, meestal...). Wij hebben tot nu toe nog grotendeels de 'controle over wat hij binnen krijgt door de boodschappen die wij doen. Wat niet in huis is kan hij ook niet krijgen. Daardoor merk ik dat ik buitenshuis (opvang, opa en oma, uitstapjes) daar relaxt mee om kan gaan. Ik wil proberen M mee te geven dat er gezondere keuzes zijn, dat eten lekker mag zijn, maar sommige dingen beter met mate.
Ook man en ik 'letten' op wat en hoe we eten. Als voorbeeld: ontbijt en lunch eten we aan tafel. Geen zak chips leegeten maar een schaaltje met chips. Als M een fruithap krijgt in de ochtend dan eten wij ook fruit (doen we sowieso op het werk ook al standaard).
Maar ook: als wij pannenkoeken eten dan krijgt M dat ook om te proberen (hoofdvoeding blijft nog wel even ontdooide groente dat hij lekker vindt). Evenals een paar patatjes na zijn wortelprakje, dat wel ;)

Dit is een beetje hoe wij er mee om gaan. En nu ik het zo typ besef ik mij dat man en ik het hier helemaal niet zo uitgebreid over hebben gehad. We doen eigenlijk maar wat in de overtuiging dat we het zelf goed aangeleerd hebben gekregen, goed en gezond voor onszelf kunnen zorgen en daarmee ook voor M. Wat we wel willen proberen is dat eten geen ding mag worden. Vol=vol, altijd even proberen en je krijgt altijd een toetje. En ook daar falen we af en toe al in, want M lijkt ook kieskeurig en is gemiddelde wat laat begonnen met vast voedsel eten. En daar heb ik me wel zorgen over gemaakt.
Maar dit laatste stuk gaat absoluut niet voor iedereen op, dat besef ik mij heel goed! Zeker als je geen gezonde relatie met eten aangeleerd hebt gekregen. Ik hoop dat je wat aan mijn onervaren ouderverhaal hebt :* en dat je je weg hier in weet te vinden. En dat zal met vallen en opstaan zijn.

Edit: mijn baby krijgt geen schaal chips hoor! Ik bedoel dat wij daarin voorleven van het eten van iets lekkers maar met mate. Sowieso krijg ik geen hele pakken koek, zakken chips enz naar binnen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:01:13 #215
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188666915
Och als ik alle schoonouders struggles zo lees bof ik echt met de mijne.
Wij liggen niet op 1 lijn qua opvoeding, maar ze laat ons prima onze gang gaan en doet op haar manier enorm haar best.
Ik heb bij onze oudste echt geleerd om dingen los te laten. Krijgen ze 2 ijsjes bij opa en oma? Én chips voor 12 uur ?! So be it. Thuis is dat gewoon compleet anders en dat snapt ze ook. Nooit strijd over.
Even in spoiler want lange tekst en geen baby praat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed. Dit even ter relativering. Het is het baby topic dus nu weer terug naar Ru..
Hij groeit super O+ Is swerelds liefste.
Wil alleen nog maar op zn buikje liggen en kan vanaf rug op zn zij rollen. Hem op de bank laten liggen is dus geen optie meer.

Check zn spierballen
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:04:41 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188666966
Ik probeer ook niet te krampachtig te doen. Zo heeft prul laatst een likje van mijn vegan ijsje van ikea gehad, ze was enorm onder de indruk van het feit dat het koud was.

Qua warm eten let ik wel op. Ik voeg geen suiker en zout toe aan wat ik maak en koop ook geen potjes, knijpfruit of tussendoortjes waar suiker in zit. Zout soms in een soepstengel of rijstwafel, maar da's 0,02% ofzo, daar kan ik mee leven.

En jongens, prul gaat zo hard nu! Ze trekt zich op aan dingen, kruipt zelf in de grote doos die hier in de kamer staat (want ze vindt hem zo leuk...) en probeert dan de flapjes dicht te doen, eet als een bootwerker en kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil. Waar is mijn baby gebleven?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188668340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik probeer ook niet te krampachtig te doen. Zo heeft prul laatst een likje van mijn vegan ijsje van ikea gehad, ze was enorm onder de indruk van het feit dat het koud was.

Qua warm eten let ik wel op. Ik voeg geen suiker en zout toe aan wat ik maak en koop ook geen potjes, knijpfruit of tussendoortjes waar suiker in zit. Zout soms in een soepstengel of rijstwafel, maar da's 0,02% ofzo, daar kan ik mee leven.

En jongens, prul gaat zo hard nu! Ze trekt zich op aan dingen, kruipt zelf in de grote doos die hier in de kamer staat (want ze vindt hem zo leuk...) en probeert dan de flapjes dicht te doen, eet als een bootwerker en kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil. Waar is mijn baby gebleven?
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.

Hier ook over 3 weken geen baby meer :o
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:40:28 #218
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188668798
Mooi om te lezen! Dat voorleven doen wij ook zo goed als kan inderdaad. Het is voor mij ook nog eens goed want zo eet ik iig regelmatig een beetje :+. Vind het wel gezellig om samen met mijn zoontje een broodje te eten.

We kwamen erachter dat I. echt niks van rolmaten moet hebben :'). Eng. En stofzuigers ook niet. En inpakpapier is ook heel griezelig. Zal het op de uitnodiging voor z'n verjaardag zetten _O-.

Iemand nog een idee waar ik een leuke uitnodiging kan maken/bestellen?
pi_188669657
Ook een verstoorde relatie met eten :W maar maak me daar bij m’n baby totaal niet druk om. Hij mag straks alles met mate. Het is makkelijker nee te zeggen tegen m’n kinderen dan tegen mezelf :')

Ik sta wel heel bodypositief in het leven en hoop dat wel mee te geven. Weet niet anders dan dat m’n moeder klaagt over hoe dik ze is. Als ik met S. voor de spiegel sta neem ik ook echt de tijd om te benoemen dat ik mezelf mooi vind.
pi_188669659
Wat zou betreft: sinds we daar wat minder voorzichtig mee zijn eet mini-ToT echt een HEEL stuk beter! :)
Uienpoeder en andere kruiden doen ook wonderen! :Y
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:39:13 #221
342418 VKV
Plausibel
pi_188669721
@Helsinki: Ik heb de kaartjes besteld bij Albelli. Vond het wel leuk om zelf foto's toe te voegen aan de kaart en dat kon daar heel makkelijk.

Nog anderhalve week tot J. jarig is (7 september). Vind het aan de ene kant superleuk, aan de andere kant zo bizar dat hij ineens bijna 1 is. Krijg het bijna benauwd van hoe snel hij dan wel niet ineens op school zal zitten pff.

Een goede vriendin van ons gaat een Woezel en Pip taart maken, dus ik heb er meteen maar Woezel en Pip versiering bij gehaald, dus bij deze een thema _O-
  woensdag 28 augustus 2019 @ 16:24:34 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188670445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.

Hier ook over 3 weken geen baby meer :o
Ik bedoel: ik kies de zakjes zonder toegevoegde suiker. En dus ook de potjes enzo. Er zijn er ook waar wel suiker aan toegevoegd wordt en die laat ik links liggen.

Vanavond eet prul een potje. Wij eten lasagne en dat vind ik zelf te lekker om te delen :X

Edit: da's dus een grapje he. Er zit zout en suiker in de lasagnesaus en veel ui in de groentemix.
pi_188670761
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
pi_188671138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruit
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:21:02 #225
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188671493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Sterker nog: in opvolgmelk zit suiker (onder een niet-te-onthouden naam) 8)7 Wij hebben onze kunstvoeding daar dus op uitgekozen. Het eerste jaar hebben we bij dochter wel redelijk streng gedaan om geen toegevoegde suikers te geven, dus ook de tussendoortjes daar op uitgekozen (en meegegeven op het kdv). Daarna wel wat soepeler, dus nu soms best een raketje als wij ook een ijsje eten, etc. Bij zoon wil ik het hetzelfde aan pakken, maar ook niet moeilijk doen als dochter haar raketje al in zijn mond heeft gestoken :') *

Hier ook een tamelijk verstoorde relatie met zowel eten als zelfbeeld. Ik doe echt m'n best dat niet over te geven op m'n dochter, maar ik merk dat het me wel wat doet als mensen opmerken hoe stevig ze is.. Overigens is m'n man veel makkelijker met eten, maar die is overal veel makkelijker mee dus dat verbaast niemand :s)

*nu leeft hij nog op melk, wat voor haar duidelijk is. Als hij eenmaal vast eten krijgt kan ik me ook voorstellen dat het wat verwarrend wordt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')