Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan doorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:11 schreef Framblij89 het volgende:
@:krijgerrtje ohh dat lijkt me inderdaad zo spannend! Mij kennende zou ik ook 7 kleuren schijten haha. Waarschijnlijk is het de eerste paar uur en eerste avond zonder echt kut en daarna is het een grote kans dat je het heerlijk vind even![]()
@:helsinki denk dat je je eerst moet afvragen waarom je zo krampachtig doet met suiker? Bedoel wat is het ergste wat er kan gebeuren als l. suiker eet?
Wij vieren frum haar verjaardag van 15:00 tot 19:00. Alle slaapjes (hopelijk) gehad en kan ze even door!
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:16 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan door. Ik wil I. meegeven dat alles kan (met mate) en suiker moet geen issue worden voor hem. Hoort af en toe ook gewoon bij een goed eetpatroon
.
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehadquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:41 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.
Heb zelf uitschieters gehad van onwijs overgewicht naar eetstoornis, en nu kan ik prima met eten om gaan. Ik eet wat ik wil en dat is zowel gezond als ongezond.
Dat doe je zekerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:43 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehad. Voel ik me dan achteraf toch wat schuldig over en "maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus dat heeft hij helemaal niet nodig" modus neemt het dan over. Het kan zo hardnekkig zijn, dat soort gedachtes vanuit vroeger. Maar al met al denk ik dat ik het wel redelijk goed uitvoer als ik het los van m'n gevoelens kan zien
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed. Dit even ter relativering. Het is het baby topic dus nu weer terug naar Ru..
Hij groeit superIs swerelds liefste.
Wil alleen nog maar op zn buikje liggen en kan vanaf rug op zn zij rollen. Hem op de bank laten liggen is dus geen optie meer.
Check zn spierballen
Zonder hoop geen leven.
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik probeer ook niet te krampachtig te doen. Zo heeft prul laatst een likje van mijn vegan ijsje van ikea gehad, ze was enorm onder de indruk van het feit dat het koud was.
Qua warm eten let ik wel op. Ik voeg geen suiker en zout toe aan wat ik maak en koop ook geen potjes, knijpfruit of tussendoortjes waar suiker in zit. Zout soms in een soepstengel of rijstwafel, maar da's 0,02% ofzo, daar kan ik mee leven.
En jongens, prul gaat zo hard nu! Ze trekt zich op aan dingen, kruipt zelf in de grote doos die hier in de kamer staat (want ze vindt hem zo leuk...) en probeert dan de flapjes dicht te doen, eet als een bootwerker en kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil. Waar is mijn baby gebleven?
Ik bedoel: ik kies de zakjes zonder toegevoegde suiker. En dus ook de potjes enzo. Er zijn er ook waar wel suiker aan toegevoegd wordt en die laat ik links liggen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.
Hier ook over 3 weken geen baby meer
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruitquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
Sterker nog: in opvolgmelk zit suiker (onder een niet-te-onthouden naam)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |