SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Ow die driftbuien heeft hij nu al hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 06:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Heerlijk SisuHij is zo leuk!
Ik herken het wel hoor, T. (en ik) zijn zooooo veel relaxter dan 5 had geleden met S! Het gaat ons zó makkelijk af gewoon, en dat terwijl T. juist wel pittiger is dan S. was
![]()
Tot!zodra ze kunnen praten wordt het juist weer makkelijk vind ik! Het tweede jaar was hier wel echt vreselijk met driftbuien
maar in ruil daarvoor kregen we juist een hele makkelijke en lieve peuter
Ja dan schrik je je wel echt helemaal kapot he, als je baby met het hoofdje ergens tegenaan stoot.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:39 schreef Framblij89 het volgende:
Sisuwat heerlijk om te lezen! En wat een knap kind
![]()
Hier gaat het ook van een leien dakje op het moment. Het is echt al zo veel makkelijker omdat ze nu wel redelijk kan aangeven wat ze wel/niet wil en hoe ze zich voelt enzo.Alleen ze huilt zo fokkin hard tis absurt. Dat doet ze al sinds de geboorte maar het lijkt wel alsof er elke nacht een luchtalarm af gaat, je schrikt je elke keer de pleuris.
Iemand nog tips voor wat te doen met een baby van 11 maanden (binnenshuis)?
Ze is gister wel van de bank gekukeld, zo met haar hoofd tegen de salontafel aan, maar ze gaf geen kick
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het hier nogalwant hij slaapt in de vroege avond goed, maar precies als ik naar bed wil gaan (23 uur) wordt hij wakker en dan duurt het al snel weer anderhalf uur voor hij slaapt. Ik kan natuurlijk eerder met hem gaan slapen maar het valt me zwaar die avond voor mezelf/met manlief op te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah gossie dat zielige bekkie @ToT je hart breekt he als je dat zo ziet. Hoewel ik stiekem wel moet lachen als frum écht zonder reden huilt (als ze haar zin niet krijgt). Hier dus wel een loedermoeder soms
[ Bericht 4% gewijzigd door Framblij89 op 20-08-2019 09:24:41 ]
Het komt vast goed ToTquote:Op maandag 19 augustus 2019 23:12 schreef ToT het volgende:
Ik lees net in een ander topic dat het eerste jaar het makkelijkste jaar is.
Help!!!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:46 schreef Feyre het volgende:
Welkom minarosa en nog gefeliciteerd! Fijn berichtje ook, dat alles zo goed gaat.
ToT je groeit in al die faaaases mee hekomt wel goed
. En ik denk dat er veul mensen het niet eens zijn met dat de babytijd het makkelijkste is. Die ongemakken vergeet je het eerste, dat wel
. Mijn schoonmoeder meent ook echt stellig dat haar kinderen noooooit zulke krijsbuien oid hadden (dreumes/peutertijd). Mijn moeder is iets realistischer en zegt gewoon: "dat kunnen wij ons gewoon niet meer herinneren, maar dat hebben jullie vast ook gedaan"
.
Zo was ik ook vergeten hoe vaak je bijna-dreumesjes weg moet halen bij de tv/tv box/geluidsboxen/etc. Ongeveer 13861746 keer voordat ze het gaan snappen en ook daadwerkelijk respecteren dat ze er met die kleine vingertjes af moeten blijven. En dan zo'n ondeugende grijns van oor tot oor erbij
smelt.
Ah, alsof ik mijzelf terug hoor. Wat een ramp momenteel. M kan werkelijk óveral bij nu. Muurbeugel voor de TV is nu maar besteldquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]So true, dat laatste!
"Nee mannetje, niet daar aan komen! Nee ventje, laat liggen! NEE! NEE! NIET DAAR AAN KOMEN!!!!Ah toe nou mannetje, dat gaat kapo-hot! Nee ook DAAR niet aan komen! Leg terug! Leg TE-RUG!!!
Neeneeneeneenee...."
Oh Mien, ben je bevallen?! Wat leuk! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:08 schreef Minarosa het volgende:
met nieuwe aanwas! Morgen alweer de laatste dag van de kraamverzorgster, het gaat weer snel. Mijn herstel gelukkig ook, bizar genoeg is mijn bloedverlies al helemaal gestopt sinds gisteravond
Zo snel ging het de vorige keren niet. Zal nog wel veranderen als ik weer meer ga doen, maar vooralsnog heel fijn.
Baby is verder happy en wij met z'n allen ook![]()
Ik ga me nu even inlezen in wie zich allemaal in het topic bevinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die regenboog wordt hier heel veel gespeeld! Soms door Ollie (maar die is wat sneller afgeleidquote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:27 schreef Loj het volgende:
Lastig hè Framblij!
Ik merk dat uit huis gaan hier toch vaak de oplossing is! Oh en koffie(nou, cola hier want ik lust geen koffie
)
Het is grimms houten regenboog vrienden geworden. Niet heel bijzonder, maar ze houdt heel erg van spullen ergens in doen en spelen met houten blokjes! En zo stom, ik had een grote la vol met een houten treinbaan en blokjes. Maar de jongens hebben er nooit naar omgekeken. Omdat we echt te veel speelgoed hebben, heb ik dit verkocht. Is Li dol op hout speelgoed :’)
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:39 schreef MissEnergy het volgende:
@:Sisu, wat een heerlijke baby! Lekker sabbelen aan Sophie en natuurlijk chillen in de hangmat!
@:Framblij89 Een oude doos is ook heel leuk om mee te spelen of papier scheuren. Verder is de muziek van onze babywolker momenteel een hit!
Ook vindt onze dame het heel leuk om te dollen, kietelen, op buik blazen, op je klimmen etc. Kan ze zich ook tijden mee vermaken.
Wij troosten ook echt niet bij elk valletje, meestal kijkt ze even verbaasd en gaat ze ook zonder huilen verder! Niet te veel aandacht aan besteden soms.
Wat een superlief meisje om te zien en wat een bos haar! Mama-honger is hier ook met vlagen, zeker nu ze wat moe is en denk ik weer tandjes erbij krijgt.
@:lunapuella, wat een lekkere smulfoto! Leuk he als ze duidelijk maken wat ze willen! Hier begint het wijzen op drinken of speelgoed als ze dat wil.
In het boodschappenwagentje van de AH zitten van die houders, vaak heb ik mijn hand op een houder. Begint ze er op te tikken, van 'goh die hand moet weg'!
@:ToT, wat een heerlijke ontdekker. Wanneer vieren jullie de 1e verjaardag? Heeft mini-ToT altijd een speen in zijn mond? Wij deden overdag tijdens spelen al geen speen meer (alleen slaapjes), maar ze gaat nu ook slapen zonder speen.
Ik las dat dit ook beter is voor ontwikkeling van de kaak.
@:Minarosa, welkom! Fijn dat je het topic aanvult, ik ben over een paar dagen officieel weg... onofficieel kan ik natuurlijk wel lekker lezen en/of reageren op vragen.
Er is genoeg aan spullen waar we vanaf begin af "NEE" bij hebben gezegd, waardoor ze blijkbaar er weinig tot geen interesse meer voor heeft! Wel zo prettig.
Slapen gaat hier eigenlijk altijd volgens het boekje. Tussen half 8 en 8 uur op bed en de volgende ochtend tussen half 8 en half 9 halen we haar er weer uit. Gister en vandaag was ze toch nog niet uitgeslapen... Na een half uur op weer in de ogen wrijven en terug naar bed.
Nog DRIE nachtjes slapen!Haha echt wel he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vieren zijn verjaardag de dag na zijn echte verjaardag.
Dat speentje heeft hij pakweg de helft van de tijd in.Hij kan langere tijd prima zonder, maar dan kan hij ineens flink overstuur raken en dan leg je een speentje voor zijn neus neer, dan stopt hij het in zijn mondje en is hij meteen weer helemaal tevreden!
Ah leuk, die 2 soorten speelgoed hebben we ook hier in huis. Binnenkort even kijken of mini er al wat mee kan!
En ja, ook zonet had hij zijn speentje weer in:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 21-08-2019 10:12:13 ]
Ja nog even en die van mij lijkt straks zelfs groot met ruim 10 weken nuquote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:11 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh ik kan niet wachten tot de nieuwe aanwas meedoet met BFD.Al die kleine minibabietjes.
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef VKV het volgende:
@:Framblij:
Ik heb nog wel wat tips voor binnenshuis. Sowieso doen wij veel keer per dag een kruipwedstrijd, dat is garantie voor keihard lachen.
Maar ook speel ik al een soort verstoppertje, waarbij ik me steeds (half zichtbaar) achter een meubel verstop en vervolgens "J. waar ben je??!" roep, waarop meneer vol gas kruipend naar me toe komt. Vindt ie ook prachtig.
We hebben met het kraambezoek destijds van die toet toet auto's gehad met een garage, die heb ik toen hij ongeveer 9 maanden was maar van zolder gehaald en nu rijdt hij al echt met die autootjes en kan zich er goed mee vermaken.
We hebben een basketbal waarmee we (ik en J.) naar elkaar toe rollen. Had helemaal niet verwacht dat hij dat al zo goed zou kunnen.
En tot slot moet je gewoon van alles neerleggen wat geen speelgoed is maar ook niet gevaarlijk. Zo haalt hij graag een portemonnee leeg (en verstopt pinpassen -serieus- onder het vloerkleed), gooit hij mijn koptelefoon telkens op de grond (en me dan aankijken met zo'n ondeugend hoofd) en vindt hij alle afstandsbedieningen leuk (behalve die ene speelgoedafstandsbediening).
Het is niet zo goed gelukt in dit topic actief deel te nemen, maar heb wel veel meegelezenInmiddels is ook J. alweer bijna 1 en we hebben veel zin in zijn verjaardag! En ben blij dat ik er niet meer zo bij loop als vorig jaar deze tijd (hoogzwanger in bloedhitte)
Haha als ik daar ook nog van moet schrikken hou ik geen hart meer over.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]Holy shit!!!!
Ik schrik al als meneertje hier alleen al met de afstandsbedieningen zit te spelen!
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:56 schreef VKV het volgende:
[..]
Haha als ik daar ook nog van moet schrikken hou ik geen hart meer over.
Hier vandaag nog een paar keer een hartverzakking. Hij kan sinds een tijd al langs de tafel lopen en nu heeftie sinds een paar dagen ontdekt dat hij zich 180 graden om kan draaien en zich dan voorover kan laten vallen waarbij hij zichzelf opvangt op z'n handen. Dit trucje is niet gezond voor mama
Ligt er wel aan of je afstandsbedieningen een beetje stevig zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]De tering!
Ja we hebben het al opgegeven ons druk te maken over kaarsen (die uiteraard niet aan zijn) en usb-kabels en dergelijke, maar de afstandsbedieningen vind ik toch minder handig.
Aan de andere kant: what could possibly go wrong with that?
Leuke tips ditquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef VKV het volgende:
@:Framblij:
Ik heb nog wel wat tips voor binnenshuis. Sowieso doen wij veel keer per dag een kruipwedstrijd, dat is garantie voor keihard lachen.
Maar ook speel ik al een soort verstoppertje, waarbij ik me steeds (half zichtbaar) achter een meubel verstop en vervolgens "J. waar ben je??!" roep, waarop meneer vol gas kruipend naar me toe komt. Vindt ie ook prachtig.
We hebben met het kraambezoek destijds van die toet toet auto's gehad met een garage, die heb ik toen hij ongeveer 9 maanden was maar van zolder gehaald en nu rijdt hij al echt met die autootjes en kan zich er goed mee vermaken.
We hebben een basketbal waarmee we (ik en J.) naar elkaar toe rollen. Had helemaal niet verwacht dat hij dat al zo goed zou kunnen.
En tot slot moet je gewoon van alles neerleggen wat geen speelgoed is maar ook niet gevaarlijk. Zo haalt hij graag een portemonnee leeg (en verstopt pinpassen -serieus- onder het vloerkleed), gooit hij mijn koptelefoon telkens op de grond (en me dan aankijken met zo'n ondeugend hoofd) en vindt hij alle afstandsbedieningen leuk (behalve die ene speelgoedafstandsbediening).
Het is niet zo goed gelukt in dit topic actief deel te nemen, maar heb wel veel meegelezenInmiddels is ook J. alweer bijna 1 en we hebben veel zin in zijn verjaardag! En ben blij dat ik er niet meer zo bij loop als vorig jaar deze tijd (hoogzwanger in bloedhitte)
Basquote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:03 schreef douche-eendje het volgende:
Pinquit waar ben je? Welke ductape moet ik hebben? Mijn 10weken oude baby besloot net om te gaan rollen
Op een gegeven moment doet prul gewoon die kussens omhoog, en gaat ze eronder checken of er wat ligtquote:Op donderdag 22 augustus 2019 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb twee exact dezelfde afstandsbedieningen, eentje voor prul zonder batterijen en eentje die het wel doet en die we heel tactisch onder de kussens van de bank hebben liggen
Jawel, maar nu nog niet (dat klop ik even af...). Kussens van de bank gooien is ook nu al leuk, maar ze heeft de link met de afstandsbediening nog niet gelegd.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:02 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment doet prul gewoon die kussens omhoog, en gaat ze eronder checken of er wat ligt
Waarom zou deze vraag niet mogen?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Bij een oorontsteking zit er troep achter het trommelvlies, dat geeft druk en daarom doet het zo'n zeer. Als je ligt komt er nog meer druk op, dus meer zeer. De troep moet er dan via de buis van eustachius uit (neus/keel) maar die is nauw (zeker bij kinderen, vandaar dat ze die oorontsteking krijgen). Als dat niet lukt komt het er via de trommelvlies uit (die scheurt dan) en dan komt er dus troep uit het oor. Dan is de pijn erna vaak wel wat minder.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Hier wordt er veel gekrijst bij het in bedje leggen, nou krijgt ze wel tandjes maar ik twijfel of er niet een oorontsteking zit. Koorts heeft ze niet, mijn eigen huisarts is op vakantie (alweer) en morgen hebben we afspraak om 9:20 bij de waarnemend arts. Dan baal ik tegelijkertijd dat ze niet vandaag ff snel checken maar goed.
Ik weet dat je hier geen medische shit mag vragen dus sorry daarvoormaar heeft iemand hier enig idee waar je op kan letten met een oorontsteking? Komt er altijd prut uit de oortjes, is de pijn constant of alleen bij liggen?
Twee baby's in combinatie met onze visie van natuurlijk ouderschap en continuüm concept is heftig zonder goede stam om je heen! Er is nu op dit moment echt niemand die de zorg van de baby's van ons over kan nemen, zelfs niet voor heel even. Als we dat wel doen, zitten we daarna met baby's die verschrikkelijk moeten huilen of niet meer kunnen slapen en zo. Dus dat schiet gewoon nog minder op voor ons. In de praktijk offeren we dus onszelf (soms) erg op voor de baby's. Ze hebben denk ik wel echt gouden nestjes hier. Voor ons bij tijd en wijle wel heavy.quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de nachten nu wel pittig. De baby komt ongeveer elke 1,5 uur. Maar waar ik bij de oudste gewoon in slaap viel tijdens de voeding, lukt me dat nu echt niet. Ik lig ook niet lekker met hem aan de borst of zelfs naast me. Dat betekent dus dat ik steeds wakker word, en dan zo’n 20 - 30 minuten wakker ben. De combinatie met werken maakt dat ik nu dus aardig gesloopt ben. twee nachtvoedingen vind ik prima, maar nu zijn het er 4 a 5...
Het lijkt me echt heel pittig, @:elamanilo! De combinatie van twee baby’s met twee oudere kinderen. Moet je nu soms ook van bepaalde principes afstappen omdat je nu twee baby’s hebt?
Wel heel herkenbaar trouwens... dat de tweede een eitje is. Al ligt het bij ons ook wel echt aan dat deze baby echt beduidend relaxter is dan onze oudste. Maar echt. Een tweede is echt een veel leukere ervaring.het helpt alleen niet echt mee in het afsluiten van dit was de laatste baby.
![]()
Ben het hele woord kwijt maar iets met doktertje spelen enzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom zou deze vraag niet mogen?
Uit ervaring: prul vond liggen met een oorontsteking heel naar, had geen prut in haar oren, maar wel ook last met drinken en trok vaak aan haar oortjes.
Overigens vertoont ze precies dezelfde symptomen bij tandjesleed, dus geen idee of je hier veel aan hebt.
Ja preciesquote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:35 schreef Ceviche het volgende:
@:Framblij89 over het algemeen krijg je dan geen antibiotica nee, maar soms kan er reden zijn dat wel te doen.
Op zich wel goed om even naar de huisarts te gaan, dan weet je het in ieder geval zeker en herken je het de volgende keer![]()
We zitten hier weer in een heeft-hij-al-gepoept-fase
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:14 schreef Framblij89 het volgende:
Drinken en eten gaat wel goed maar het is voornamelijk met slapen dat ze het op een krijsen zet, uiteindelijk slaapt ze dan wel. Gisteravond hebben we haar voor de 2e dag op rij paracetamol gegeven en toen sliep ze wel goed, dus het is sowieso pijn wat er is. We hebben ook VSM gel op haar tandvlees gesmeerd en dat hielp overduidelijk niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:54 schreef elliebell het volgende:
[..]
Hier een oorontsteking-bij-baby's-ervaringsdeskundige![]()
Kees heeft heel vaak oorontsteking gehad, vanaf dat hij 3 maanden was. Wij merkten eigenlijk nooit echt dat hij oorontsteking had, wel algehele malaise. Dus niet aan oortje zitten of prut uit oren. Maar wel slecht drinken/eten/slapen en op een gegeven moment altijd (hoge) koorts. Kees kreeg wel antibiotica, want jong en hoge koorts en hij kwam er nooit zelf overheen.
Maar bij twijfel en aanhoudende mailaise gingen we toch naar huisarts om even te laten checken voor de zekerheid. Dus dat zou vooral mijn advies zijn, bij (aanhoudende) twijfel even laten checken.
Ja baby’s zijn heel gevoelig voor oorontstekingen omdat de buis van Eustachius breder en korter is dan die van volwassenen. En de weerstand is nog niet optimaal ontwikkeld haha. Maar zo zie je maar, het hoeft ook niet altijd en bij elk kind zo te zijn. Denk dat het ook wel een beetje in de genen ligt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Zijn baby’s zo gevoelig voor oorontstekingen dat ze het allemaal al zo vaak gehad hebben? Ik heb het bij beide nog niet meegemaakt of ik heb het dus nooit herkend en afgedaan als een sprongetje/tandjesleed.
Succes bij de HA framblij, een check kan nooit kwaad bij die kleintjes.
Vraag: Nien is 11 mnd nu en ze gaat nog niet zelfstandig in zit (en durf nog steeds niet te fietsen daardoorzo jammer). Als we haar op de grond/bank/aankleedkussen in zit zetten spartelt ze tegen, klapt meteen voorover, begint vaak te protesteren (huilen) en probeert zsm in kruiphouding te komen. Verder kruipt ze de hele dag, speelt op handen en knietjes of op dr buik en loopt vooral overal langsop of met het loopkarretje. Is dit nou iets waar ik mee moet of gewoon afwachten?
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wow Ela, ik vindt het halve huis opruimen, op het strand met 1 baby en 2 groten en de winkels en de bakker en de speeltuin wel echt een bizarre prestatie![]()
Dat lukt mij met 1 baby al niet op één dag, wrs niet eens in een heel weekend....
Strand staat hier op het wensenlijstje voor binnenkort, maar dan wel vliegerstrand waar we met 2- en 4-lijners mogen vliegeren. Geen 'ik lig op het strand-strand' voor ons, da's aan mij echt niet besteed. Alleen even kijken of dat te doen is met een baby, vliegeren... denk dat we maar wat extra mensen meevragen ( ;-) @:Lucky_strike: stille hint ) en dan afwisselen ofzo.
Foto van de taart?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 13:56 schreef MissEnergy het volgende:
Vanmorgen heeft de keuken overuren gemaakt, maar de 2 taarten voor morgen zijn af! Madame was Chago en doet nu een extra middagdutje. Laat de verjaardag maar komen!
quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 16:30 schreef MissEnergy het volgende:
Mijn man heeft een appeltaart gemaakt, gewoon volgens pakje van Koopmans. Ik zou een babyvriendelijke yoghurttaart maken, maar ik kon nergens in de winkel de mix vinden... dus het is een kwarktaart geworden. Madame heeft haar eigen minivariant:
[ afbeelding ]
De bodem heb ik gemaakt van 1 pak (baby)ligakoekjes, aangevuld met wat lijnzaad. Daar bovenop heb ik aardbeien gelegd en daarop zit aardbeienkwark. Ik wilde geen slagroom gebruiken dus heb dit vervangen door 250 mL vruchtensap (coolbest strawberry hill). Bovenop kan natuurlijk ook nog een aardbeitje. Morgen gaan we proeven!
Ja hequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:05 schreef Aure het volgende:
Jaaaa leuk Framblij! Ik heb ook van die diertjes gebruiktop Ali kan je hele mooie bestellen, maar ik weet niet of je daar nog tijd voor hebt ivm levertijd
Animal figure oid, maar ik stuur je wel even de link van de verkoper waar ik ze vandaan heb!quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:07 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja hed’r verjaardag is over 4 weken.. dus misschien zou ik het dan nog net kunnen redden. Waar zoek je dan op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze heb ik gekocht, maar heb er maar een paar van gebruikt uiteindelijk.
Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Hej cosleepers!![]()
Weer een vraagjeT. slaapt dus in z’n ledikant als ‘cosleeper’ tegen ons bed aan. Maar hij rolt nu en rolt steeds vaker ons bed op. Ook wel eens met z’n hoofd richting het voeteneind. Veilig is het niet echt meer dus
hoe losten jullie dit op? Of moet ik accepteren dat onze gezellige cosleepdagen er echt op zitten nu?
wil ‘m nog niet kwijt naast me eigenlijk
Ik vind suiker etc nog niet echt nodig; het is niet dat ze het niet mag of krijgt maar ik kan nu zelf iets maken en waarom dan niet gezond! Als ik hier lees, voel ik me beetje 'raar'. Aan andere kant maken wij taarten altijd zelf en was hier geen slagroomtaart gekomen, dus past wel weer bij ons. De kwark gewoon wat gezonder gemaakt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt hem ook naast je hebben in een ledikant met zijkant. Is iets onhandiger met voeden, maar wel veiliger. Ik durfde het met prul ook niet meer toen ze met 8 weken ofzo rolde, toen is ze verhuisd naar haar eigen kamer, ook.om daaraan te wennen voordat ik weer ging werken.
En wat taart en slagroom betreft: ik maak de kindervarianf wel met veel minder suiker en als het effe kan zonder soja en koemelk. Maar ik hoorde van de week op m'n werk dan ook van twee collega's dat ze me een enorme zeur (met een lachje hoor, we kunnen goed kletsen over opvoeden) vinden wat suiker enzo betreft. Maar goed, zij geven hun kindjes van een maand of zes lange vingers en daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Ieder z'n ding.
Prul eet btw als een bootwerker momenteel. Vandaag een bv of zes, 200 gram yoghurt met fruit en muesli (uit een 8 maanden potje om te proberen), een boterham, 1,6 rijstwafel, een knijpfruitje, 300 gram warm eten en een paar likjes van mijn ijsje (homemade, alleen maar fruit).
Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:33 schreef krijgerrtje het volgende:
![]()
Een taart zonder suiker is geen taart![]()
![]()
Nee, all jokes aside, ik vind het altijd bewonderingswaardig als ouder hun kinderen zoveel mogelijk suikervrij opvoeden die eerste jaren. zo stond ik er ook in bij de eerste, maar was toen niet gelukt dus gaat me nu zeker niet lukken![]()
T. (6 maanden) heeft gesabbeld aan pannenkoek, kreeg ijsjes in z’n mond gestopt en heeft slagroom geslikt. Wel heel aandoenlijk die “hier T., wil je ook?” van z’n oudere zus overigens. Ben nooit op tijd met m’n ‘nee, niet doen’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ToT och wat sneudenk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:27 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Denk dat het mij ook niet echt gaat lukken hoorbijna overal zit suiker in.
Ik krijg met regelmaat de vraag op werk of er (ja ook natuurlijke) suikers in de verse fruitsappen zit want hun jonge kids mogen geen suikers. Dan denk ik oké nu ga je wel een beetje te ver.maar goed, ieder zo z’n ding.
@:cevicheNee hij raakt gewoon overstuur van donkere, sombere huizen en érg drukke mensen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:ToT och wat sneudenk weer flesje proberen voordat hij naar bed gaat en het nu ff laten voor wat het is? Frum zit nu ook in zo’n fase dat ze heel snel helemaal overstuur raakt. Of last van oortjes??
Niet al deze mensen waren druk, maar sommigen wel (en 1 daarvan is sowieso iemand bij wie hij altijd overstuur raakt.)
Zijn smoeltje zit momenteel trouwens helemaal onder de Olvarit. Zijn eetlust heeft hij wel terug, mar drinken heeft hij nog ff weinig zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |