Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan doorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:11 schreef Framblij89 het volgende:
@:krijgerrtje ohh dat lijkt me inderdaad zo spannend! Mij kennende zou ik ook 7 kleuren schijten haha. Waarschijnlijk is het de eerste paar uur en eerste avond zonder echt kut en daarna is het een grote kans dat je het heerlijk vind even![]()
@:helsinki denk dat je je eerst moet afvragen waarom je zo krampachtig doet met suiker? Bedoel wat is het ergste wat er kan gebeuren als l. suiker eet?
Wij vieren frum haar verjaardag van 15:00 tot 19:00. Alle slaapjes (hopelijk) gehad en kan ze even door!
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:16 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet een al te beste relatie met eten. Die boodschap heb ik als kind ook heel vaak gehad en dat werkt dan door. Ik wil I. meegeven dat alles kan (met mate) en suiker moet geen issue worden voor hem. Hoort af en toe ook gewoon bij een goed eetpatroon
.
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehadquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:41 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Nee same hier, tot overgewicht aan toe. Als je probeert te zorgen dat suiker iig geen issue voor jou is, wordt dat waarschijnlijk ook geen issue voor hem. Je kan als je zelf bijv pannenkoeken eet (zeg maar wat hoor), hem ook een hapje geven. Ook met een ijsje, krijgt hij een likje.. slagroom.. etc etc. Zo laat je denk ik wel zien dat het absoluut geen probleem is en tegelijkertijd met mate, want een hapje of likje is natuurlijk niet veel. En verder is het ook maar bekijken hoe hij als hij volwassen is met eten om gaat.
Heb zelf uitschieters gehad van onwijs overgewicht naar eetstoornis, en nu kan ik prima met eten om gaan. Ik eet wat ik wil en dat is zowel gezond als ongezond.
Dat doe je zekerquote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:43 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hij heeft hier van het weekend inderdaad een likje van m'n ijsje gehad. Voel ik me dan achteraf toch wat schuldig over en "maar hij is nog niet eens 1 jaar, dus dat heeft hij helemaal niet nodig" modus neemt het dan over. Het kan zo hardnekkig zijn, dat soort gedachtes vanuit vroeger. Maar al met al denk ik dat ik het wel redelijk goed uitvoer als ik het los van m'n gevoelens kan zien
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed. Dit even ter relativering. Het is het baby topic dus nu weer terug naar Ru..
Hij groeit superIs swerelds liefste.
Wil alleen nog maar op zn buikje liggen en kan vanaf rug op zn zij rollen. Hem op de bank laten liggen is dus geen optie meer.
Check zn spierballen
Zonder hoop geen leven.
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik probeer ook niet te krampachtig te doen. Zo heeft prul laatst een likje van mijn vegan ijsje van ikea gehad, ze was enorm onder de indruk van het feit dat het koud was.
Qua warm eten let ik wel op. Ik voeg geen suiker en zout toe aan wat ik maak en koop ook geen potjes, knijpfruit of tussendoortjes waar suiker in zit. Zout soms in een soepstengel of rijstwafel, maar da's 0,02% ofzo, daar kan ik mee leven.
En jongens, prul gaat zo hard nu! Ze trekt zich op aan dingen, kruipt zelf in de grote doos die hier in de kamer staat (want ze vindt hem zo leuk...) en probeert dan de flapjes dicht te doen, eet als een bootwerker en kan echt heel goed duidelijk maken wat ze wil. Waar is mijn baby gebleven?
Ik bedoel: ik kies de zakjes zonder toegevoegde suiker. En dus ook de potjes enzo. Er zijn er ook waar wel suiker aan toegevoegd wordt en die laat ik links liggen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Maar als ik kijk naar de ingrediënten op knijpfruit zakjes valt het echt reuze mee wat erin zit kwa suikers? Frum krijgt dagelijks 2 van die zakjes en ook nog vers fruit.
Hier ook over 3 weken geen baby meer
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruitquote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
Sterker nog: in opvolgmelk zit suiker (onder een niet-te-onthouden naam)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Zakjes mét toegevoegde suiker? Die heb ik juist nog nooit gezien, naar mijn idee gaan alle babymerken tegenwoordig prat op 'no junk' en alles bio enzo.
Je was me voorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruit
Stil liggen, kan datquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:11 schreef BobbyMcGee het volgende:
Pfoeh, ik lees haast alles mee maar echt aanhaken is ingewikkeld.
Waar ik nog op wilde reageren: Ik vind de baby van DE ook zo razendsnel gaanDe mijne ligt keurig stil, lacht met mate, begint sinds twee dagen echt duidelijk terug te kletsen (en is daar ook spaarzaam mee). Wat hem wél heel goed lukt is zijn vuist in zijn mond proppen. Daar is hij dan ook heel verguld mee
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je pan of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:08 schreef Framblij89 het volgende:
Haha geinig! Wist ik nietmaar inderdaad wat @:lunapuella zegt, heb het nooit gezien in de winkel, maar koop eigenlijk alleen organix en ella’s kitchen.
Wat ik dan weer niet begrijp is, als je zelf groenten kookt, in de vriezert stopt, komt het toch in principe bijna op hetzelfde neer? Mijn vriend heeft ook gedeeltelijk horeca/koks opleiding gedaan en hij laat altijd wat kookvocht in de groenten zitten want daar zitten de meeste vitamines in, zegt ‘ie. En das dus hetzelfde met fruit (appel bijv) koken en in de vriezer stoppen, dan verliest het ook veel van de vitamines. Het beste wat je kan doen is stomen maar daar heeft niet iedereen de hulpmiddelen voor natuurlijk.
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je ogen of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.
En prul krijgt grotendeels vers overigens, maar soms zijn potjes net even handiger.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:
Herfst!plassen stampen, samen in een draagtas, onder moeders paraplu, blaadjes zoeken, kastanjes rapen, herfstknutsels, eens wat meer aan dan een hempje of bh, super mooie kleuren aan de bomen en op de grond en o.a. koelte in de nacht
Ik ga dan ook mijn new born neefje ontmoeten (van mijn jongste zus).
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:07 schreef Mariposas het volgende:
Van mij mag het hele jaar door zomer zijn.Lekker weinig kleding aan en de hele dag buiten zijn. Gisteren was ook echt zo’n topdag. Met mijn twee jongens met de bakfiets naar het strand. Oudste lekker op het strand gespeeld en de baby sliep binnen enkele minuten in de ringsling door het geluid van de zee, waar ik de hele tijd met mijn voeten in heb gestaan.
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:32 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepmaar goed, dat wist ik dus ook niet. Had tijdje geleden rondje gegoogled en toen kwam ik alleen uit op stomen in de magnetron.
Inderdaad als je weer in fases als “ik heb een krijsbui en niks is goed vandaag” zit is een potje een top uitkomst.![]()
Ohh die komen vanzelf wel weer hoorquote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Tink89 het volgende:
Stippel, wat een heerlijke eerste keren! En balen van je verzakking! Geen ervaring mee, maar het klinkt enorm naar...
[..]
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)
En verder houd ik van de herfst: lekker panty's en jurkjes aan, m'n warme winterjas, thermos met thee 's ochtends en heerlijk wandelen in het herfstbos enzo. Uitwaaien ook, mwoooh![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Dankjequote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat een mooie stats van Bas, DE.
Ben je OOK zo moe van de medicatie? Hier is dat een fijne bijwerking.. blegh!
Wij hebben als een malle zitten filmen en fotograferen. Het wordt langzaam maar zeker wel iets minder, maar als hij weer eens iets nieuws of iets grappigs doet, trekken we de camera of het mobieltje wel weer tevoorschijn!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vergeet trouwens de hele tijd filmpjes te maken. Ik heb vrijwel geen video’s van de newborn periode gemaakt.Zo stom, nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Duurt lang! Ook ‘s nachts.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lees over gillen en laat dat de laatste dagen hier de 'leukste' nieuwe uitvinding zijn. Elke 30 seconden wordt er zo hard mogelijk gegild. Ik heb daarstraks zelfs oordopjes in gedaan, want ik kon het echt even niet meer aanhoren. Er is verder helemaal niks, geoefen met haar stem lijkt het. Hoe lang duurt dit? Een week? 6 maanden? Tot ze kan praten? Wat is de beste aanpak om dit te temperen? Dit is echt helemaal niet leuk namelijk.
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeftenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:36 schreef elamanilo het volgende:
Ohh ik heb zo geen zin in herfst en winter en zo... Alleen kerst vind ik wel gezellig, met lichtjes en zo. Maar verder... Zo donker, koud en depri. Ik hou veel te veel van de zomer, zelfs van de extreem hete dagen. 's Avonds lekker op het strand hangen, voetjes in de zee, zonsondergang.Ik kijk al uit naar volgend jaar, met die kleintjes die dan rondstappen.
Verder hebben m'n baby's deze week voor het eerst af en toe een slaapje in bed gedaan! Wow! Af en toe eens geen baby in mijn armen/draagdoek... Dat is weer een nieuwe ervaring. Het is nog wel een hele dagtaak, baby's verzorgen en slaapjes laten doen. En de meeste tijd slapen ze ook niet per se gelijk, maar dat is dan wel weer fijn omdat je toch veel meer kunt doen met 1 baby tegelijk.
Voor het eten houden we aan: Minimaal 6 maanden, zelf kunnen zitten, de eerste tandjes hebben.
De oudste was 6 maanden en een week geloof ik toen we voor het eerst iets gingen proeven met haar. De middelste was 8 maanden (hij kon al wel zitten en had ook tanden, maar het moment was er eerder nog niet). En dit keer zal het ook weer ergens in december of januari zijn gok ik.
We houden ook aan dat het eerste hele jaar minstens de bijvoeding echt alleen voor erbij is, dus voornamelijk om te ontdekken en proeven. Mijn middelste heeft niets doorgeslikt tot ie ruim 1,5 jaar was, geen probleem met borstvoeding, hij groeide gewoon goed dus alle ruimte en tijd om het op z'n eigen moment te doen. Mijn oudste at ook pas later echt 'maaltijdjes'. En verder leven de oudste en middelste sowieso van lucht en liefde.Ze eten niet veel, maar wat ze eten is wel voedzaam (nootjes, groenten, fruit en zo).
We geven vanaf het begin altijd gewoon stukken die ze dan zelf op eigen inzicht kunnen ontdekken en proeven wat ze willen. Ook krijgen ze er een lepel bij om daar mee te spelen.En na een poosje een bakje yoghurt of zo.
In ieder geval losse hele smaken, structuren, geuren etc. En dat kan ook prima, want 'bij'voeding, dus geen hoofdvoeding en ze hoeven in principe er nog niets van binnen te krijgen die eerste tijd.
De baby's hier worden ook alweer zo 'groot'. Het zijn natuurlijk babytjes, maar ze zitten al rechtop op je schoot en kletsen dan van alles mee. En ze kunnen al heel goed hun tong uitsteken naar jeen ze pakken alles vast om het daarna te ontdekken met hun mond. Ze lachen hardop naar iedereen, vooral hun grote broer en zus. Ze weten gewoon ook al zoveel en kijken al zo echt in het rond naar alles. Ze willen bijna niet meer in het newborn bakje van de tripp trapp, want dat is niet rechtop (en dan proberen ze alsnog wel rechtop te gaan zitten).
Het gaat allemaal zo snel. En dan vind ik het telkens zo erg dat ik maar geen tijd heb om foto's van ze te maken. Dan ben ik alweer vergeten hoe ze waren toen ze zo ieniemienie klein waren nog.
Yes, heel herkenbaar. Ik heb uren lopend gevoed, omdat prul niet snapte dat aanhappen de oplossing was. En een paar keer een klein beetje met de hand gekolfd, dat met een spuitje gegeven en dan over op de borst, dat hielp ook nog weleens.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:46 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeften
Ik had verwacht ook veel de draagzak te gebruiken, samen te slapen (in één bed), dat de baby vooral bij/op ons zou slapen. Maar tot mijn verbazing slaapt hij ook best goed in zijn cosleeper-wiegje of de kinderwagenbak. De draagdoek/zak wordt vooral functioneel gebruikt als vervoermiddel. Alleen 's avonds is het soms nodig om te wandelen met de doek zodat hij tot rust kan komen.
En tot mijn nog grotere verbazing vind ik het best fijn, om delen van de dag mijn handen vrij te hebbenAlhoewel het ook heerlijk is als hij op mij ligt te slapen, zoals nu. In de wetenschap dat hij waarschijnlijk door zou slapen als ik hem weg zou leggen
Ik voel me echt gezegend met zo'n gemakkelijke baby.
Het enige ingewikkelde wat hij nu opeens heeft, is dat ik soms denk dat hij honger heeft als hij huilt, ik hem aan probeer te leggen, maar hij door zijn steeds hardere gehuil niet aanhapt, Hij raakt dan helemaal overstuur. Totdat hij ineens wel een hap neemt en dan goed drinkt. Als oplossing laat ik hem al rondlopend aanhappen, want vaak maakt het wandelen hem al iets kalmer. Als dat ook niet werkt kalmeer ik hem eerst op een andere manier. Wat ook niet altijd even goed lukt.
Het gaat gelukkig niet elke voeding zo, maar het is best lastig en sneu. Herkent iemand dit gedrag? Hij lijkt het vooral te doen zo als hij moe is.
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:25 schreef Ceviche het volgende:
Lastigste aan een baby vind ik toch wel dat als je eindelijk weet hoe het werkt, alles weer verandert
Hier precies zo, eerste drie maanden was het huilen, voeden, aan de borst in slaap vallen, wegleggenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:36 schreef BobbyMcGee het volgende:
Fijn dat het herkend wordt, minder prettig voor jou ook Tink, met terugwerkende kracht
Ik let niet erg op slaapsignalen, kom ik achterMaar dat komt ook omdat hij niet echt een duidelijke manier heeft om in slaap te vallen. Ik kan hem niet wakker wegleggen, en dat hij dan zelf in slaap valt. Als hij begint te piepen (hoge piep = moe) dan neem ik hem op schoot. 's Ochtends valt hij dan vaak zo in slaap. Soms heeft hij daar een pink bij nodig, soms ook niet. Maar 's middags en 's avonds heeft hij meer moeite met in slaap komen. Vandaar ook dat hij dan soms zo moe is én honger heeft tegelijkertijd.
Met hem rondlopen als hij moe is werkt wel, maar daar heb ik niet altijd zin in. Maar misschien is het een idee om hem 's avonds standaard bij de eerste vermoeidheidssignalen in de doek te doen en er niet meer een voeding in proberen te proppen omdat hij óók honger heeft.
[..]
Nou, dát! Zijn hongersignalen waren altijd heel duidelijk: vinger op zijn bovenlip was een hapreflex. Geen honger: lippen stijf op elkaar. Ineens doet hij dit helemaal niet meer. Zo onhandig!
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:23 schreef Framblij89 het volgende:
@:Bobbymcgee ik geef geen borstvoeding maar heb dat wel een poos gehad met flesje geven. Dan zette ze het op een huilen dus ik dacht ok zal wel honger zijn, maar dan was het speen happen, huilen, en weer happen en weer huilen en zo door. Op een gegeven moment begon ze ook om zich heen te slaan tijdens flesje, toen dacht ik echt dat er wat aan de hand was kwa pijn ofzo, maar toen heb ik haar flesje gegeven in ‘donkere’ slaapkamer en was alles opeens verdwenen.
Maar het kan dus idd vanalles zijn, moeheid, prikkels, humeurig, iets nieuws leren. Lastig he
Oh jaaa @:ceviche dat pijnlijke gezicht tijdens het slapen herken ik ook nog wel, maar dacht dat dat ook een soort van reflex was? Want lachen enzo gebeurd ook in de slaap.
Alles is een reden tot ‘paniek’ ookquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]dat bedoel ik, dan denk je iets te zien maar dat hoeft dan weer niet per se zo te zijn.
Soms denk ik: als hij nou wat ouder was kon hij gewoon zeggen wat het probleem ismaar ja dan zijn er weer andere issues natuurlijk
Het doet bij mij met no 1 en 2 ontzettend zeer en non stop ongemak. Lijkt wel op ontsluitingsweeen als ik moet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:30 schreef Minarosa het volgende:
@:Stippelrientje wat balen, je verzakking. Hoe merk je dat?
Baby gaat goed hier, zat nu na een week of twee op +400 tov haar geboortegewicht. Ze krijgt al wat spekkiesEn dronk tijdens deze hete dagen soms elk uur of nog vaker bij me, wat dat betreft is het fijn dat de hete dagen over zijn, beetje rust.
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkigquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:31 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Alles is een reden tot ‘paniek’ ook![]()
Heb met de HAP ook zo vaak aan de telefoon gehangen. Vroegen ze “is ze actief?” ehhh hoe kan je dat zien als ze alleen maar ligt dan
Oh super chill om te weten dat je doktersassistente bentquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben zelf doktersassistent dus de alarmsignalen ken ik gelukkig![]()
En verder heb ik met mezelf afgesproken me gewoon niet teveel zorgen te maken, andere baby's worden ook gewoon vanzelf volwassen dus het zal allemaal vast wel goed zijn. Meestal kan ik hier met m'n vragen terecht dus dat scheelt ook al een heleboel. Maar ja dat zorgen maken komt vaak toch een beetje om de hoek kijken en dat hoort er ook wel een beetje bij.
Ik vraag me bijvoorbeeld heel vaak af of hij wel genoeg melk krijgt, maar hij groeit goed dus waarom dan elke keer weer die gedachte
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar heb ik dan weer weinig last van, dat ik me zorgen maak. Over het algemeen ben ik er van overtuigd dat het jonkje het goed doet en wel tegen een stootje kan.
Wat naar, een verzakking, StippelrientjeHeeft het te maken met hoe je bevalling is verlopen?
Ik heb volgende week het nagesprek met mijn verloskundige. Dat hoort natuurlijk rond de 6 weken te zijn maar we waren het beide vergeten en vervolgens ging ze op vakantie. Ik heb eigenlijk weinig te vragen of te bespreken, denk ik. Ik vind het wel leuk om ons jongetje te laten zien![]()
Ik heb alleen één vraag. Ik meen me te herinneren dat de baby al huilde toen alleen zijn hoofd geboren was. Maar kan dat eigenlijk wel? Moeten er niet eerst vocht uit de longen geperst worden of iets dergelijks?
De verloskundige heeft hier hopelijk fysiologische kennis over. Ze was niet bij de bevalling dus op basis daarvan kan ze het niet weten
Het klinkt echt heel naarquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem gingquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De bevalling was goed en "gemakkelijk" verlopen. Het kan o.a. te maken hebben met aanleg hiervoor, (toch al) zwakkere "wanden" en banden.
Hopelijk dat de boel maar snel sterker gaat worden.
‐---‐---
Longen moeten eerst ontvouwen. Nou is ons geheugen niet altijd betrouwbaar, daar je brein soms o.a. gaten in de tijdlijn creatief opvult.
Maar.. na 10 of 20 seconden nadat het hoofd geboren is komt de ademhaling tot gang? Dus dan zou het in principe wel kunnen toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me dus ook. Na maanden, waarin we tegen iedereen hebben verteld dat het zo fijn was dat hij al begon te huilen toen alleen zijn hoofd nog geboren was, omdat we daardoor wisten dat het goed met hem ging
Haha geinig!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:23 schreef Framblij89 het volgende:
Hier een babie die vanochtend al om 5:00 wakker was, om 7 uur weer sliep tot 8:30 en daarna van 13:00 tot 13:30*help*.
Bizar @:hetzusjevan!! hier komt er nog wel een tweede maar frum is over 2 weken 1 en ik denk nu al holy shit. Laat staan als er inderdaad helemaal geen baby meer in huis komt![]()
Tis aan de ene kant voorbij gevlogen maar aan de andere kant ook helemaal niet.lijkt op de een of andere manier wel een eeuwigheid geleden dat ze voor het eerst op m’n borst lag.
En hier kwam er gelijk een huil uit bij geboorte waar je u tegen zegt, dus mijn eerste reactie op haar was “holy shit baby.”
Hier gaat ze nu los staan, en dat vind ze zo leuk dat ze het 20x achter elkaar doet, lekker aan het squatten, verklaart wel waarom ze zo slecht slaapt nu. Er is weer wat nieuws geleerd
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:43 schreef Framblij89 het volgende:
@:Loj aah weer eentje weg uit het babytopic! Gefeliciteerd!!
@:douche-eendje wat fijn! Geniet van je vakantie![]()
Gisteren viel frum vanuit staan zo vol op d’r gezichthelemaal over haar toeren.. tand door haar lip, bloed overal. Leek wel een slachtveld. Zo zielig.
Aah @:tot kiekeboe met de gordijnen haha das zo leuk. Frum doet dat ook telkens. Dikke grijns erbij. Lieve foto’s![]()
Gefeliciteerd Lojquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 07:28 schreef Loj het volgende:
Dankdank
Wij kregen ook een cadeautje van Li, ze sliep van 21.00-6.00
Ze vindt de ballonnen en slingers super mooi.
Ben benieuwd wat ze zo van haar cadeautjes vindt
En inderdaad Stippel, slikslik vandaag. Vooral omdat dit voor 90% zeker mijn laatste baby is was..
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:00 schreef pinquit het volgende:
Oh mensjes ik ben zoooo verliefd op m'n kind
Excusez voor de mensen die me volgen op social media, maar hier komt ie gewoon nog een keer:
[ afbeelding ]
Omg
Wat een knapperdquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:00 schreef pinquit het volgende:
Oh mensjes ik ben zoooo verliefd op m'n kind
Excusez voor de mensen die me volgen op social media, maar hier komt ie gewoon nog een keer:
[ afbeelding ]
Omg
Wij ook met O en zn zus, die lijken heel veel op elkaar, zelfs mijn wederhelft trapt er soms in als ik foto's van zus-als-baby app en zeg dat het O isquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes, Loj!
Klinkt heerlijk, DE!
Mini tot en mini Pinq
Ela, ik zie wel verschillen maar vind het toch ook duidelijk broers, hoor! Wat een heerlijke jongensVinden jullie wel dat ze op hun grote broer of zus lijken?
Wij kunnen hier "is het O of E?" spelen met foto's, zo veel lijkt baby op z'n grote zus
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij ook met O en zn zus, die lijken heel veel op elkaar, zelfs mijn wederhelft trapt er soms in als ik foto's van zus-als-baby app en zeg dat het O is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |