abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:14:41 #126
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188617179
W_o_s,
Het is een hangmat voor baby’s. Ik heb de yayita baby hangmat. Kan echt niet zonder dat ding. Hij slaapt er zo lekker in.

Ik weet niet meer wie het vroeg over de cosleeper, maar ik ga er nu even vanuit dat je zo’n chicco hebt. Is een groter ledikantje een oplossing?
En anders gewoon bij je in bed nemen? O+ (Lees dan even alle trucs en tips door van McKenna. Veilig samenslapen. )

Onze Ru groeit hard, kletst de hele dag. Geeft swerelds grootste tandeloze lach, maar echt spelen met speeltjes; nee.
Zn handjes gaan wel graag zn mond in. En hij vind het leuk om zn rompertje vast te houden, aan de baard van Mn man te trekken of gewoon naar de blaadjes in de bomen te kijken. We liggen hier geregeld allemaal met elkaar op de grond. ‘Wat zal de baby zien?’
Mn dochter van 4 roept dan heel enthousiast wat zij allemaal ziet. Echte dingen en vooral veel fantasie O+
Leven is goed hier. Morgen weer naar het cb voor zn vaccinaties. (Bah).
Zonder hoop geen leven.
pi_188617463
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
Stippel, de laatste dag met je kraam al :o. Ik vond het ook heel jammer dat die van mij weg ging. Voor ooit een volgende vraag ik haar terug O+ . Hoe gaat het met je?

WOS, wat een leukerd! Mijn zoon is morgen 11 weken.

Ceviche, hier ook vloeibare BV-poep. Bas poept inmiddels 1x per dag, soms 2x per dag in plaats van bij iedere voeding. Ik had het laatst ook met MeneerEend over het ontlastingspatroon van baby's, we kwamen onder andere dit artikel tegen: https://www.eurolac.net/o-shit/
Misschien dat je daar wat aan hebt? :)

Miss Energy, gefeliciteerd met je dreumes!

Hier gaat het met Bas heerlijk. Drinkt nog altijd veel en vaak, waar we vorige week een paar dagen met 8 voedingen en 5 uur slaap kregen, zitten we nu weer middenin een regelmeerdaagse en is hij ook duidelijk een spurt aan het maken. We mogen momenteel blij zijn met 3 uur slaap tussen 2 voedingen :O . Zowel cognitief als op groei, want hij begint steeds meer spekkies te krijgen :9. Het omrollen van buik naar rug is gebleven, maar hij kan wel echt heel boos worden als het hem niet lukt. Speeltjes zijn steeds interessanter, maar het favoriete speelgoed naast papa en mama is toch echt wel een lepel om daarmee op je rammelaar te meppen :D. Ook moet alles uitgebreid bekeken worden, in de tuin liggen naar bomen en wolken maar ook in de box naar zijn mobiel kijken is een hit. En dat laatste snap ik ook wel, want ik word er zelf ook rustig van. We hebben er een met gekleurde vilten balletjes, gewoon even aan de ring de touwtjes op laten draaien en hij draait een tijd lang rustig rond.
Wat gaat Bas hard!

En dan heb ik nog wel extra dagen kraam gehad. Na de 48h van de bevalling ging mijn bloeddruk stijgen. Daar extra medicatie voor gehad en van de bijwerkingen ben ik erg stuk. Ik heb alleen maar gelegen, geslapen, beroerd geweest, gevoed en weer opnieuw :)

Sinds 2 dagen ben ik meer uit bed, maar super snel gesloopt. Bloeddruk piekt niet meer absurd, gelukkig.

Piertje doet het super. Drinkt en slaapt en drinkt en slaapt.. O+
Schudden voor gebruik
pi_188617952
Ahh jongens ff tussendoor hoor.. ben hier zo stuk om gegaan. We waren vergeten frum haar luier uit te doen _O- kim kardashian is hier niks bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188618203
@Allen, dankjulliewel, ik blijf wel lezen maar reageer denk ik niet echt meer.

@douche-eendje wat fijn dat het zo goed gaat met Bas! Zo mooi om te zien wat ze ontdekken, het zou tof zijn al je in hun hoofd kan kijken
@Ceviche, handen zijn ook wonderlijke dingen!

@Loj, nog een topicverlater erbij. Dreumesontwikkeling is ook leuk!

@Rebubbled, lekker zwemmen en spetteren! Leuk om te zien wat ze er van vinden. waterratje in de dop?
Ik ben benieuwd wat ze van het ijs vindt.

@Sisu, fijn zo'n verslaggeefster, kun jij wat anders doen ;)

@Framblij89, oeps! Ik heb een keer gehad dat ze met luier en al (voordat ik hem kon uitdoen) het badje in kroop... dag luier welkom bommetje!
pi_188618215
Hahaha jaa ik zag hem langskomen op Instagram. Echt hilarisch!

Het ijs was matig. De eerste wilde ze niet. Zelf geproefd en ik heb het idee dat de melk mogelijk niet helemaal goed meer was (maar ik vind melk sowieso goor). Vers ge-Haaka't tijdens de volgende voeding, opnieuw ingevroren en die wilde ze wel. Het was met twijfelachtig enthousiasme. Er werd wel druk gelikt en geslorpt, maar de melk liet ze uit haar mond stromen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 15:44:58 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188618303
Frum _O-
pi_188618473
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat obstipatie ook kan met vloeibare ontlasting. Goed om te weten :)
De lactulose zou het zachter en vloeibaarder moeten maken zodat het er makkelijker uitkomt maar heeft dat dan wel zin? Want het is al vloeibaar (wel dikker dan eerder maar toch). Vorige keer poepte hij binnen een half uur nadat we het gaven (dus dat kon toen nog niet gewerkt hebben) en nu hebben we het 3,5 dag gegeven (wat dan weer aan de lange kant is, zou binnen 1-2 dagen moeten werken).
Ik ben van plan met vast te beginnen als Koert er interesse in gaat tonen. En anders met een maand of 5 eens kijken of een fruithapje bevalt.

@:Peejter wat een nacht :{ hopelijk gaat het vandaag/vannacht beter.

@:MissEnergy gefeliciteerd!
Ik ontlurk even. Jouw verhaal met Koert herken ik namelijk heel erg. Bij mijn oudste hebben we ook dagen zitten wachten op poep en ging de vlag uit als die er eindelijk kwam. De poep was gewoon goed van structuur. Ook wij hebben lactulose geprobeerd, maar dat werkt niet bij normale structuur poep. Achteraf hoorde ik dat babies gewoon moeten leren poepen (het schijnt dat je een bepaald soort techniek moet toepassen die je niet in de buik leert) en dat de ene baby het eerder door heeft dan de andere. Deze kennis verklaarde bij mij in ieder geval heel veel.

Het kan dadelijk op eens beter gaan (als ie die techniek door heeft) en dan kan het ook weer moeilijker gaan bij introductie van vast voedsel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Adrian4 op 25-08-2019 16:04:57 ]
  zondag 25 augustus 2019 @ 16:23:17 #133
346653 Ceviche
pi_188618976
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik ontlurk even. Jouw verhaal met Koert herken ik namelijk heel erg. Bij mijn oudste hebben we ook dagen zitten wachten op poep en ging de vlag uit als die er eindelijk kwam. De poep was gewoon goed van structuur. Ook wij hebben lactulose geprobeerd, maar dat werkt niet bij normale structuur poep. Achteraf hoorde ik dat babies gewoon moeten leren poepen (het schijnt dat je een bepaald soort techniek moet toepassen die je niet in de buik leert) en dat de ene baby het eerder door heeft dan de andere. Deze kennis verklaarde bij mij in ieder geval heel veel.

Het kan dadelijk op eens beter gaan (als ie die techniek door heeft) en dan kan het ook weer moeilijker gaan bij introductie van vast voedsel.

Bedankt voor je post ^O^ maar het is dus een kwestie van afwachten? Nog even niks aan te doen?
pi_188619455
Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs reiki. Maar niets werkte. Proberen kan altijd. Ik denk dat het mij alleen erg geholpen zou hebben als ik wist dat het van zelf over ging en dat er niks ergs aan de hand was ;)
pi_188622472
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:14 schreef Sisu het volgende:
W_o_s,
Het is een hangmat voor baby’s. Ik heb de yayita baby hangmat. Kan echt niet zonder dat ding. Hij slaapt er zo lekker in.

Ik weet niet meer wie het vroeg over de cosleeper, maar ik ga er nu even vanuit dat je zo’n chicco hebt. Is een groter ledikantje een oplossing?
En anders gewoon bij je in bed nemen? O+ (Lees dan even alle trucs en tips door van McKenna. Veilig samenslapen. )

Onze Ru groeit hard, kletst de hele dag. Geeft swerelds grootste tandeloze lach, maar echt spelen met speeltjes; nee.
Zn handjes gaan wel graag zn mond in. En hij vind het leuk om zn rompertje vast te houden, aan de baard van Mn man te trekken of gewoon naar de blaadjes in de bomen te kijken. We liggen hier geregeld allemaal met elkaar op de grond. ‘Wat zal de baby zien?’
Mn dochter van 4 roept dan heel enthousiast wat zij allemaal ziet. Echte dingen en vooral veel fantasie O+
Leven is goed hier. Morgen weer naar het cb voor zn vaccinaties. (Bah).
Was ik van die cosleeper, en is al een ledikant! Probleem was niet dat ‘ie niet meer paste, maar dat hij steeds ons bed oprolt. Geen probleem op zich als ik er als barricade naast lig, maar als ‘ie met dutjes alleen ligt is het niet een hele fijne gedachte. Uiteindelijk opgelost door het hekje omhoog te zetten. Vind het wel minder gezellig zo :{
pi_188622654
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs reiki. Maar niets werkte. Proberen kan altijd. Ik denk dat het mij alleen erg geholpen zou hebben als ik wist dat het van zelf over ging en dat er niks ergs aan de hand was ;)
Vanuit de Reiki gedachte is het wel begrijpelijk dat het niet op baby's helpt, omdat die nog geen blokkades hebben en het dus sowieso al door hen heen vloeit. ;)
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:07:01 #137
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188622681
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:19 schreef Framblij89 het volgende:
Ahh jongens ff tussendoor hoor.. ben hier zo stuk om gegaan. We waren vergeten frum haar luier uit te doen _O- kim kardashian is hier niks bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- O+ zo cute.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:24:25 #138
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188625225
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:53 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Was ik van die cosleeper, en is al een ledikant! Probleem was niet dat ‘ie niet meer paste, maar dat hij steeds ons bed oprolt. Geen probleem op zich als ik er als barricade naast lig, maar als ‘ie met dutjes alleen ligt is het niet een hele fijne gedachte. Uiteindelijk opgelost door het hekje omhoog te zetten. Vind het wel minder gezellig zo :{
Ah zo. Ik snap het. Ja, kan me voorstellen dat je dat zo ervaart. En bij jullie in bed nemen lijkt je niks?

Over het niet poepen.
Ru poept ook nog erg weinig. Het was eens in de 4 dagen. Nu was het de afgelopen keer een week en toen weer een dag erna. Echt geen peil op te trekken.
Ik hou hem goed in de gaten en hou zn buik vaak warm met Mn hand. De ergste kramp masseer ik weg of ik laat hem kracht zetten door zijn benen in kikkerpositie omhoog te duwen. Vaak laat hij dan wel een scheetje stinkbom.
Maar sneu kan het wel zijn he. En je kunt je knap ongerust maken als het zolang op zich laat wachten.
Ik heb een vriendin wiens dochtertje van 4 geen seintje krijgt dat ze kan poepen. Zij kan er aan denken wat ze wil, maar er zit gewoon een blokkade. Ze krijgt nu medicatie om het zacht te houden en therapie.
Maar dat is echt een héle nare en lange reis geweest voor hen.
Ze heeft ook regelmatig ongelukjes (diarree) en niet iedereen reageert daar relaxed onder. Je zou denken dat moeders onder elkaar juist een beschermend front zouden vormen en elkaar het beste wensen, maar helaas is dat niet zo.
Zonder hoop geen leven.
pi_188625767
Loop al weken stiekem te lezen maar weinig te posten. Laatste weken oude baan, per 1 sep nieuwe baan en nu op vakantie.lekker chaos. Tussendoor zoveel mogelijk genieten van de 'kleine' Thor... Hij begint zoveel te begrijpen, zit zoveel blijheid in. Als er geen blijheid is kunnen we vaak snel een paar dingen checken (luier, genoeg gegeten, moe etc) waardoor blijheid snel weer op oud peil is. Makkelijk kind. Legt em wakker op bed, ook in vreemd bed op vakantie, en hij valt zelf in slaap... Woww!

Diep respect voor de draaiende kiddos. Dat hier nog niet onder de knie. Moe van buik spelen is toch wel om hulp roepen. Terwijl hij prima ff op zn zij draait om bij speeltje te kunnen...gek kind! Wel de eerste kruippogingen kunnen aanschouwen. Knietjes richting zn billen, afzetten met voetjes... Komt er wel! Hij wordt rustig van muziek dus vaak voor em zingen helpt ook goed.

Cosleeper staat al even dicht naast ons bed. Na de vakantie zn eigen ledikantje en kamer maar in... Al merken we al wel meer verlatingsangst...

Hij is inmiddels al 7,5maand,eet als een bootwerker, water uit een beker en nog 4 flessen. 3e tandje is inmiddels net door maar er rommelt meer.

Lollig is hij zeker! Vaak zit hij als een blij ei te hobbelen in kinderstoel, en als ik em dan roep en zeg Thor, hobbelen?kijktie me net grote grijns aan en gaatie.. Als hij op zn buik get zelfde doet lijkt het me eer op twerken,haha

Verder gaat de vakantie goed. Bijkomen, verplicht niet te veeel doen, veel aandacht aan de kleine. Gaat wel lekker! Als hij voor 20u op bed ligt nog wat quality time met man.. Gaat goed!

Verder, qua cosleeper, hebben we nog dichtgeritst naast ons. Stap na vakantie is Thor in zn eigen bedje leggen.eigen kamertje... Spannend maar wel goed!

Gefeliciteerd voor de 1jarigen!niet te snel vertrekken!
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:12:24 #140
346653 Ceviche
pi_188626207
@Sisu die trucjes hebben we ook geprobeerd, hielp niet. Ook soms een thermometer, hielp ook niet. En die scheten :{w hoe langer het duurt, hoe erger de scheten. We deden hem in bad, laat hij onder water een scheet, sta je daar in een kleine badkamer in zo'n groene gifwolk }:|
Blijkbaar reist die geur gewoon het water uit |:(
Koert heeft echt superveel geslapen vandaag, blijkbaar erg opgelucht na z'n luier gisteren :)

@wieksel zo te horen heb je genoeg aan je hoofd ;) ik moet volgende week ook beginnen bij een nieuwe baan maar helemaal geen zin in eigenlijk -O-
Wat fijn dat hij zelf in slaap kan vallen! Heb je dat bewust 'aangeleerd'? (Op veel sites staat dat je het beste je kind wakker weg kan leggen, zodat hij leert zelf in slaap te vallen, maar wij wiegen hem meestal in slaap omdat we bang zijn dat hij anders over z'n slaap heen komt ofzo en hij dan helemaal niet slaapt, maar geen idee of dat nou wel zo handig is. Vandaar m'n vraag).
Veel succes met je baan ^O^
pi_188627230
@Ceviche wij hebben frum echt zo vaak in slaap moeten wiegen, inderdaad met de ‘angst’ dat ze anders over haar slaap heen zou gaan. Heb toen ook veel gelezen dat je ze wakker weg moet leggen want anders komt het echhhtt, maar écht niet goed met het zelf in slaap vallen. :s)
Tis helemaal goed gekomen en 8/10 valt ze zelf in slaap, die andere keren wordt ze nog steeds gewiegd, nu ook puur uit gemak, want ze slaapt dan lekker snel en ook lang :P tenzij er tandjesleed of een of andere fase aan de gang is.
Dus als koert prima slaapt, gewoon blijven doen en geen zorgen maken of het wel handig is. Maak het zo makkelijk mogelijk voor jezelf en doe wat goed voelt :*

@wieksel klinkt als een hele fijne chaos O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Framblij89 op 26-08-2019 00:28:48 ]
pi_188628754
@Ceviche meer geluk dan wijsheid met het zelf in slaap vallen eigenlijk... Mijn man legde hem vaker dan ikal wakker in bed. Ik ben zelf meer van in slaap wiegen. Weet dus niet of je het aan kan leren... Sorry!
  maandag 26 augustus 2019 @ 08:46:56 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188629189
Ceviche, wij hebben prul maandenlang in slaap gevoed en gewiegd, wakker weg leggen was gewoon echt geen optie. Toen ze ruim zes maanden was, zijn we het gaan oefenen. Eerst overdag: wakker, maar moe in bedje en dan erbij blijven, zachtjes zingen enz. En dan steeds een beetje meer afstand. 's Avonds hebben we geprobeerd om de slaapassociatie (dus aan de borst in slaap vallen) af te bouwen door de laatste voeding naar beneden te halen ipv boven en daarna het slaapritueeltje te doen. Dat ging een tijdje heel goed (ze valt meestal zelf in slaap nu), maar inmiddels hebben we de voeding wel weer naar boven verplaatst. Ze was beneden ontzettend afgeleid en boven niet. Maar dan wel nog steeds vóór het slaapzak aan, dentinox, kusje en welterusten-ritueeltje zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188629351
Dat je week alleen met de kinderen (zie spoiler voor uitleg) begint met dat je kleuter per ongeluk je baby een bloedneus slaat terwijl je even snel wilde douchen. Nu al zin in de rest van de week! *O*

SPOILER
  maandag 26 augustus 2019 @ 09:11:06 #145
346653 Ceviche
pi_188629370
Bedankt voor jullie antwoorden ^O^
Als je internet mag geloven gaat je baby nooooooit zelf kunnen slapen als je hem dat niet aanleert :P internet :')

Ach Luna, die dingen gebeuren helaas. Gelukkig was het niet expres :X
pi_188629406
Wat betreft slapen: Ketel heb ik als baby altijd in slaap gevoed, hij heeft tot 15 maanden oud op onze kamer gelegen, en slaapt sinds zijn 2e gewoon zelf in. Het kan dus wel. :P
pi_188630113
Op het gebied van slapen heeft Bas mijn dna denk ik. Het maakt hem niet uit hoe en wanneer, maar hij slaapt toch wel. Alleen op drukkere plekken (zoals een familiefeestje met 50+ mensen gisteren) had hij wat moeite om in slaap te komen, maar we zaten op een bankje achteraf en hij lag op de borst van mijn man. Dan is hij ook zo naar dromenland.
De regeldagen zijn weer voorbij en het cadeautje was slapen van 23 tot kwart over 5 :o. Ik wist niet wat mij overkwam. Werd om 3 uur wakker want hij komt altijd om 3 uur voor een voeding. Ben maar gaan plassen, even naar mijn baby gestaard die lag te slapen en weer in slaap gevallen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 11:52:55 #148
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188631140
Succes deze week, Luna!

Ik kom op het moment niet echt aangehaakt. Krijgen morgen de sleutel van onze nieuwe woning en dan willen we zo snel mogelijk verhuizen :).

Met I. gaat het goed O+. Al was hij dit weekend behoorlijk knorrig. De warmte zal voor hem ook niet zo fijn zijn denk ik. En hij is alweer bijna 1 O+. Gisteren in ieder geval zijn verjaardagscadeau besteld en de taart is ook bijna geregeld.
pi_188634596
Interessant dat veel van jullie je baby ook in slaap wiegen/voeden. In mijn omgeving heb ik allemaal baby's & kinderen die zelf in slaap kunnen vallen.
Hier dus ook nog steeds in slaap voeden en soms wiegen als dat niet lukt, met een baby van 11,5 maand. Hij kan thuis echt niet zelf in slaap vallen, maar op het kdv wel.
Gister was ik er zo klaar mee :@ , niks lukte, toen heb ik hem in de kinderwagen gelegd in de woonkamer, even heen & weer schommelen en toen sliep hij in een paar minuten (voor 3,5 uur :o )

DE, zo dat is lekker! Hoop dat je zelf ook weer snel sliep ;)

Ah Luna, wat rot! Heel veel succes de komende week!

Spannend Helsinki! Alvast gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wat geven jullie als cadeau aan I?
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:26:21 #150
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188634825
Hier is in slaap wiegen al een tijdje geen ding meer. Als hij ergens last van heeft dan doen we nog wel eens wat regengeluiden aan maar gaat eigenlijk wel goed. Mis dat knusse juist van het in slaap wiegen :@.

Fuchs, we geven hem deze speeldriehoek cadeau:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')