abonnement Unibet Coolblue
pi_188445881
Hallo iedereen!

Ik heb een vriendin en die zit een beetje met een probleem.

Ze heeft zojuist haar 2e contract aangeboden gekregen (eerste contract was een 8 maanden contract)

Dit tweede contract is een 6 maanden contract. Ze heeft tijdens een gesprek aangegeven dat ze dat vreemd vindt en zich daarom zorgen maakt om haar baan.

Ze hebben toen glashard gezegd dat ze er inderdaad aan denken om haar na dit contract niet te verlengen omdat een collega haar niet mag.

Deze collega is een meid van 19 die dezelfde functie heeft als zijzelf (28), heeft niet gestudeerd voor de functie (die vriendin van mij wel) en ziet zichzelf als de leidinggevende van die vriendin van me, terwijl ze dat officieel niet is. Die vriendin van me heeft dus af en toe tegengas gegeven omdat haar collega dingen zegt die gewoon niet klopte.

Nu mag dat meisje van 19 haar niet meer en willen ze haar contract hierna dus niet meer verlengen.

Is dit überhaupt mogelijk? Als ze haar functie gewoon goed uitvoert kunnen ze haar toch niet zomaar dumpen?
pi_188445928
Wanneer haar tweede contracttermijn voorbij is, dan zijn er over en weer geen verplichtingen meer tussen werkgever en-nemer (uitzonderingen daargelaten). De werkgever is dus niet verplicht om een derde contract te geven. Dat is uiteraard wel zuur als ze haar werk verder naar tevredenheid uitvoert, maar helaas is het niet anders.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 17:31:38 #3
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188445944
Tuurlijk kunnen ze na die 6 maanden besluiten om niet te verlengen, dat is precies de reden waarom ze geen onbepaalde tijd contract geven
pi_188446285
Als ze dit nu al zeggen tegen je vriendin dan ze beter zsm om zich heen gaan kijken. Vreemde situatie en als het allemaal klopt zou ik er niet eens willen werken.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:01:12 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188446308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:31 schreef Sheffield het volgende:
Tuurlijk kunnen ze na die 6 maanden besluiten om niet te verlengen, dat is precies de reden waarom ze geen onbepaalde tijd contract geven
Precies dat. Plus dat ze ook wel zien dat er spanningen ontstaan in het team en dat moet je sowieso niet willen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:22:14 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188446742
Dat kan zomaar omdat een werkgever geen enkele verplichting heeft om een contract te verlengen.

Het is ook volkomen te verklaren als jouw vriendin voor een negatieve werksfeer zorgt. Uit jouw verhaal blijkt uit alles dat jouw vriendin die nieuwe collega niet kan luchten of zien en dat ook niet onder stoelen of banken steekt ofwel 'tegengas geeft'.

Als haar werkgever concludeert dat zij daarmee een negatieve werksfeer creert, lijkt het me niet meer dan logisch haar aan te sporen dat te veranderen of het storende element te verwijderen.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:36:54 #7
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_188446940
Raar verhaal. Maar dat je vriendin 28 is en gestudeerd heeft maakt haar niet perse competenter dan dat meisje van 19. En misschien is dat meisje niet de enige die niet met jouw vriendin overweg kan?

Vermeld je standaard de leeftijd als je je vriendin ergens voorstelt?

[ Bericht 4% gewijzigd door borbit op 14-08-2019 18:43:01 ]
pi_188447073
Ja dat mag, zonder opgaaf van reden ook.
.
pi_188447266
Ik zou vooral een contract van zes maanden niet accepteren.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:00:24 #10
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188447291
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:58 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik zou vooral een contract van zes maanden niet accepteren.
Tja,dan heeft ze niks denk ik.
Ik zou iig niet die 6 maanden gaan afwachten, maar nu direct gaan zoeken
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:04:41 #11
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_188447348
Indien ze het geld niet kan missen wel contract aanvaarden maär wel zorgen dat ze dat tussentijds kan opzeggen. En dan als een razende op zoek naar wat anders.
Kan ze de inkomsten wel missen, dan contract niet aanvaarden.
klerkje
pi_188448342
Ze wordt dus niet ontslagen, maar krijgt geen nieuw contract aangeboden. Dat is wat anders.
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 20:26:38 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_188448794
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:27 schreef Gutanoth het volgende:
Ze hebben toen glashard gezegd dat ze er inderdaad aan denken om haar na dit contract niet te verlengen omdat een collega haar niet mag.
Lekker goed voor de sfeer omdat erbij te vertellen :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188450588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:22 schreef timmmmm het volgende:
Dat kan zomaar omdat een werkgever geen enkele verplichting heeft om een contract te verlengen.

Het is ook volkomen te verklaren als jouw vriendin voor een negatieve werksfeer zorgt. Uit jouw verhaal blijkt uit alles dat jouw vriendin die nieuwe collega niet kan luchten of zien en dat ook niet onder stoelen of banken steekt ofwel 'tegengas geeft'.

Als haar werkgever concludeert dat zij daarmee een negatieve werksfeer creert, lijkt het me niet meer dan logisch haar aan te sporen dat te veranderen of het storende element te verwijderen.
Die vriendin van me is juist de nieuwe, heeft opleidingen afgerond in haar vakgebied, de 18 jarige collega zit er al een jaar of twee en heeft de functie alleen gekregen omdat ze vriendjes was met een of andere hogerop. Zonder verstand van zaken loopt ze mijn vriendin rond te bazen over dingen waar ze geen verstand van heeft
pi_188450762
Helaas. Werkgever hoeft niks. Als de baas toevallig met het verkeerde been uit bed is gestapt en je contract niet verlengd? Gewoon vette pech. :/
pi_188450764
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Die vriendin van me is juist de nieuwe, heeft opleidingen afgerond in haar vakgebied, de 18 jarige collega zit er al een jaar of twee en heeft de functie alleen gekregen omdat ze vriendjes was met een of andere hogerop. Zonder verstand van zaken loopt ze mijn vriendin rond te bazen over dingen waar ze geen verstand van heeft
Vriendjespolitiek ga je nooit winnen, al functioneren ze voor geen meter, vergeet het maar.

Dus, 6 maanden accepteren en opzoek naar iets anders.

Werkgever heeft na deze 6 maanden geen enkele verplichting om te verlengen. Verder zou ik bij je vriendin afvragen of ze daar nog wel wil werken..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 21:51:13 ]
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:51:13 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188450813
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Die vriendin van me is juist de nieuwe, heeft opleidingen afgerond in haar vakgebied, de 18 jarige collega zit er al een jaar of twee en heeft de functie alleen gekregen omdat ze vriendjes was met een of andere hogerop. Zonder verstand van zaken loopt ze mijn vriendin rond te bazen over dingen waar ze geen verstand van heeft
Volgens jouw vriendin. Volgens de baas is je vriendin degene die de storende factor is, anders had dit niet aan de orde geweest.

Volgens jouw vriendin, als ik jouw OP zo lees en wat ze er dus over tegen jou zegt, is die collega die daar al langer is en dus meer krediet heeft a) een snotneus, b) heeft ze geen idee waar ze mee bezig is c) kan je vriendin het niet hebben dat ze boven haar staat in de pikorde en d) laat ze dat ook merken

Als je zo negatief denkt over een collega en dat ook laat blijken door tegen de stroom in te gaan, is een slechte werksfeer niet heel verwonderlijk en dan pleurt degene die dat veroorzaakt (aka de nieuwe) eruit. Zo gaat dat nu eenmaal
Laffe huichelaar
pi_188450929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens jouw vriendin. Volgens de baas is je vriendin degene die de storende factor is, anders had dit niet aan de orde geweest.

Volgens jouw vriendin, als ik jouw OP zo lees en wat ze er dus over tegen jou zegt, is die collega die daar al langer is en dus meer krediet heeft a) een snotneus, b) heeft ze geen idee waar ze mee bezig is c) kan je vriendin het niet hebben dat ze boven haar staat in de pikorde en d) laat ze dat ook merken

Als je zo negatief denkt over een collega en dat ook laat blijken door tegen de stroom in te gaan, is een slechte werksfeer niet heel verwonderlijk en dan pleurt degene die dat veroorzaakt (aka de nieuwe) eruit. Zo gaat dat nu eenmaal
Ik heb haar collega's meerdere keren ontmoet, in haar groep kan ze het namelijk met heel veel collega's goed vinden, allemaal hebben ze een hekel aan haar, maar mijn vriendin is de enige die met haar direct moet werken.

Ik ben ook een relevant detail vergeten. Het is een ongelooflijk christelijk bedrijf en de 18 jarige meid is de enige die ook naar de kerk gaat zoals de leiding :')
pi_188451048
Bedankt iedereen in ieder geval voor de respons, ik begrijp dat ze beter alvast wat anders kan zoeken
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:07:38 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188451188
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:02 schreef Gutanoth het volgende:
Bedankt iedereen in ieder geval voor de respons, ik begrijp dat ze beter alvast wat anders kan zoeken
Als ze het leuk vindt om daar te werken, kan ze beter gewoon geen problemen maken denk ik? Als je een volwassen vrouw bent is het toch niet zo veel gevraagd gewoon een beetje vriendelijk te doen tegen je collega's, of je ze aardig vindt of niet?
Laffe huichelaar
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:10:04 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188451256
Het is niet dat haar gezegd is dat na een half jaar haar contract niet verlengd wordt. Haar is gezegd, je mag blijven. Dan hebben ze er vertrouwen en maar moet ze hier gewoon aan werken
Laffe huichelaar
pi_188451744
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als ze het leuk vindt om daar te werken, kan ze beter gewoon geen problemen maken denk ik? Als je een volwassen vrouw bent is het toch niet zo veel gevraagd gewoon een beetje vriendelijk te doen tegen je collega's, of je ze aardig vindt of niet?
Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:38:00 #23
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188451781
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Welkom in het bedrijfsleven
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:54:33 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188452087
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:57 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben ook een relevant detail vergeten. Het is een ongelooflijk christelijk bedrijf en de 18 jarige meid is de enige die ook naar de kerk gaat zoals de leiding :')
Hoe is dit relevant dan? Of gaan we nu allerlei redenen verzinnen waarom iemand voorgetrokken zou worden? Hebben we het hier over volwassen mensen of over kleuters?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:55:32 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188452097
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Je mag het er best niet mee eens zijn, zolang je daar niets over te zeggen hebt zal je het ermee moeten doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:57:53 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188452126
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Ik mag toch hopen dat je niet van mij verwacht dat ik serieus reageer op zo'n bizar slechte vergelijking he
Laffe huichelaar
pi_188452219
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Bizar he. Als kind verwacht je schijnbaar rechtvaardigheid in de wereld maar dat is er niet. Of lang niet zo veel als je zou willen.

Altijd zo'n kutmoment als je daar achter komt of weer eens bevestigd krijgt.
What's the name of the game?
pi_188452438
Ik begrijp je vriendin wel. Ik ben ook heel direct, wat mij overigens ook veel veel heeft gebracht. Immers een goede manager of directie lid waardeert iemand die kritisch mee denkt en niet per se ja-knikt..

Blijkbaar zit je vriendin in een omgeving waar het niet zo gewaardeerd wordt, dan is er maar 1 oplossing en dat is op zoek gaan naar een werkplek waar dat wel het geval is.
pi_188452452
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:26 schreef Karina het volgende:

[..]

Lekker goed voor de sfeer omdat erbij te vertellen :')
Het is in ieder geval eerlijk. Dat tot de laatste dag wachten om iemand te vertellen dat het contract niet verlengd wordt vind ik altijd veel kwalijker.

OT: contract niet verlengen kan altijd als het een tijdelijk contract is. Het klinkt sowieso niet echt als een heel jofele werkgever met hun 8 maanden en 6 maanden. Vriendin zou ik aanraden om poeslief het contract te verlengen en als een malle op zoek te gaan naar een andere werkgever.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188452714
Trouwens verschillende keren zien gebeuren dat mensen eruit gebonjoured werden gewoon omdat één of meerdere collega's de nieuwe niet mochten. Dat had dan echt nul te maken met competentie van de nieuwe, dat ging echt om wel of niet leuk vinden. :') . En dan niet dat het klootzakken of bitches waren, nee, echt om de meest onnozele zaken mochten ze iemand dan niet.

De nieuwe zelf had daar nooit een flauw idee van overigens. Dat ging allemaal achter de rug om. Gewoon een groepje dat 'tegen' de nieuwe is, dan tegen de tijd dat er contract verlengd moet worden de leidinggevende even bewerken en weg was de nieuwe weer :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188454628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:04 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ze wordt dus niet ontslagen, maar krijgt geen nieuw contract aangeboden. Dat is wat anders.
Dit ja. En nu er géén sprake is van ontslag en wél van een tijdelijke arbeidsovereenkomst, eindigt die 'gewoon' van rechtswege. Enige verplichting van de werkgever is de aanzegverplichting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188454925
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Je vriendin heeft 4 jaar soep gestudeerd en kent de theorie, ze komt in een soepbedrijf waar meisje al 2 jaar soep maakt en ondertussen door heeft hoe het bedrijf wil dat de soep gemaakt moet worden. Je vriendin zegt "nee, dat moet zo, volgens boekje" en geeft tegengas.

Mijn ervaring is dat je eerst het bedrijf moet leren kennen voor je verbeteringsprocessen kan aankaarten....
pi_188454939
Leuk topic, de manier waarop TS zijn vriendin verdedigd is grappig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188454982
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je vriendin heeft 4 jaar soep gestudeerd en kent de theorie, ze komt in een soepbedrijf waar meisje al 2 jaar soep maakt en ondertussen door heeft hoe het bedrijf wil dat de soep gemaakt moet worden. Je vriendin zegt "nee, dat moet zo, volgens boekje" en geeft tegengas.

Mijn ervaring is dat je eerst het bedrijf moet leren kennen voor je verbeteringsprocessen kan aankaarten....
Het punt is dat het nu om een Goudsmit gaat en het gaat over de samenstelling van goud. Dan is er geen "volgens het boekje" 24 karaat is 24 karaat en niet 22 omdat mevrouw dat al 2 jaar zo doet :')

Ik ben hier ook niet om te discussiëren over of die vriendin van mij nou wel of niet klanten moet bedonderen zoals het bedrijf dus blijkbaar al jaren doet, ik ben hier om te vragen of het bedrijf haar contract zonder opgaaf van reden niet mag verlengen.

Dat mag dus, ik heb mijn antwoord :)
pi_188455199
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:45 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het punt is dat het nu om een Goudsmit gaat en het gaat over de samenstelling van goud. Dan is er geen "volgens het boekje" 24 karaat is 24 karaat en niet 22 omdat mevrouw dat al 2 jaar zo doet :')

Ik ben hier ook niet om te discussiëren over of die vriendin van mij nou wel of niet klanten moet bedonderen zoals het bedrijf dus blijkbaar al jaren doet, ik ben hier om te vragen of het bedrijf haar contract zonder opgaaf van reden niet mag verlengen.

Dat mag dus, ik heb mijn antwoord :)
Als het bedrijfspolicy is om klanten op te lichten dan verbaast het me dat ze je vriendin nog verlengen als ze niet meewerkt aan die fraude. Verbaasd me zelfs dat het bedrijf dan nog bestaat omdat goud best vaak getest wordt om het goudgehalte te meten.
Maar goud wordt aangekocht in 24kt, dat wordt versmolten met bijmetalen om de kleur (wit, rose, geel) aan te passen en de hardheid van het metaal aan te passen, 24kt is te zacht en wordt hier in Europa eigenlijk niet voor juwelen gebruikt.
Bovendien moet goud helemaal gesmolten worden om van 24kt naar een ander karaatwaarde te gaan, dat smelten gaat dan weer samen met 4% verlies.
Fraude van 24 naar 22 is helemaal niet rendabel.
pi_188455317
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:29 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Als het bedrijfspolicy is om klanten op te lichten dan verbaast het me dat ze je vriendin nog verlengen als ze niet meewerkt aan die fraude. Verbaasd me zelfs dat het bedrijf dan nog bestaat omdat goud best vaak getest wordt om het goudgehalte te meten.
Maar goud wordt aangekocht in 24kt, dat wordt versmolten met bijmetalen om de kleur (wit, rose, geel) aan te passen en de hardheid van het metaal aan te passen, 24kt is te zacht en wordt hier in Europa eigenlijk niet voor juwelen gebruikt.
Bovendien moet goud helemaal gesmolten worden om van 24kt naar een ander karaatwaarde te gaan, dat smelten gaat dan weer samen met 4% verlies.
Fraude van 24 naar 22 is helemaal niet rendabel.
Ik heb er zelf ook totaal geen verstand van :P Ze kopen sieraden in, bepalen zelf de waarde van dat sieraad en verkopen het dan als veilingstuk weer door.

Volgens die vriendin van me doet die andere meid de sieraden consequent hoger aanbieden dan wat ze zijn (24k als het sieraad 22k is bijvoorbeeld)
pi_188455364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe is dit relevant dan? Of gaan we nu allerlei redenen verzinnen waarom iemand voorgetrokken zou worden? Hebben we het hier over volwassen mensen of over kleuters?
In de streng christelijke wereld kan dit idd relevant zijn. Je doet in die kringen ook beter zaken met iemand die naar dezelfde kerk gaat. Raar wereldje af en toe
Het is wat.......
pi_188455379
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:45 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook totaal geen verstand van :P Ze kopen sieraden in, bepalen zelf de waarde van dat sieraad en verkopen het dan als veilingstuk weer door.

Volgens die vriendin van me doet die andere meid de sieraden consequent hoger aanbieden dan wat ze zijn (24k als het sieraad 22k is bijvoorbeeld)
Haar collega doet wat de baas wil. Zou je vriendin ook eens moeten doen.
pi_188455395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:52 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Haar collega doet wat de baas wil. Zou je vriendin ook eens moeten doen.
Je principes opzij zetten voor een baas werkt misschien in de supermarkt, maar niet als je van plan bent een carrière op te bouwen :)
pi_188455411
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je principes opzij zetten voor een baas werkt misschien in de supermarkt, maar niet als je van plan bent een carrière op te bouwen :)
Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
pi_188455453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
:')
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 09:15:16 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188455588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
Als je een hond bent misschien, ja.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188455665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
Ah, jij bent van díe generatie. Hier op kantoor werkt het zo ook niet hoor. Als mijn "baas" wilt dat ik iets doe waar ik het niet mee eens ben, is het aan hem om mij te overtuigen. Een goede leider kan dat :)
pi_188455714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies dat. Plus dat ze ook wel zien dat er spanningen ontstaan in het team en dat moet je sowieso niet willen.
Daar kun je als werkgever dan wel weer wat aan doen, natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_188455730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ze dit nu al zeggen tegen je vriendin dan ze beter zsm om zich heen gaan kijken. Vreemde situatie en als het allemaal klopt zou ik er niet eens willen werken.
Dit, direct beginnen met zoeken van een andere baan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188455790
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ah, jij bent van díe generatie. Hier op kantoor werkt het zo ook niet hoor. Als mijn "baas" wilt dat ik iets doe waar ik het niet mee eens ben, is het aan hem om mij te overtuigen. Een goede leider kan dat :)
Geen idee hoe het op kantoor gaat maar in de bouw werkt het zo.
pi_188455868
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Geen idee hoe het op kantoor gaat maar in de bouw werkt het zo.
Ik ben blij dat mijn werkgever inziet dat ik verstand van zaken heb. Wanneer ik het niet met hem eens ben snapt hij dat ik dat niet zomaar doe om dwars te liggen.
pi_188455921
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ah, jij bent van díe generatie. Hier op kantoor werkt het zo ook niet hoor. Als mijn "baas" wilt dat ik iets doe waar ik het niet mee eens ben, is het aan hem om mij te overtuigen. Een goede leider kan dat :)
Als mijn baas me vraagt om te frauderen ben ik weg,daar kan je geen carriere op opbouwen....
Ik vind je verhaal geen steek houden.
pi_188455923
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je principes opzij zetten voor een baas werkt misschien in de supermarkt, maar niet als je van plan bent een carrière op te bouwen :)
Carrière opbouwen?
Ik dacht dat jouw vriendin een conflict heeft met een volledig incompetente oplichtende collega die er alleen maar zit vanwege iemand op een belangrijke functie. En die dame doet ook nog eens precies hetzelfde werk en dat terwijl jouw vriendin haar carrière aan het opbouwen is..

Ik vind het een gek verhaal, maar dat maakt ook niet uit. Jouw vriending moet daar sowieso weg. Nu is het probleem die oplichtster, maar ondertussen komen ook al wat klachten over het bedrijf naar voren. En helaas bedrijven verander je niet

Stop met al die negatieve energie. Ga gewoon weg.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:27:45 #50
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188456344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:51 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

In de streng christelijke wereld kan dit idd relevant zijn. Je doet in die kringen ook beter zaken met iemand die naar dezelfde kerk gaat. Raar wereldje af en toe
Ik sluit ook niet uit dat het gebeurt, maar het komt nu een beetje over alsof TS er van alles bijsleept om maar een verklaring te krijgen waarom de vriendin geen contractverlenging krijgt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:28:48 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188456360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
Hell no, als mijn baas me vraagt iets te doen waar ik het om wat voor reden dan ook niet mee eens bent, dan gaan we daarover in gesprek. Blindelings uitvoeren wat de baas zegt is echt al eeuwen niet meer nodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188456445
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:44 schreef mrPanerai het volgende:

Als mijn baas me vraagt om te frauderen ben ik weg,daar kan je geen carriere op opbouwen....
Ik vind je verhaal geen steek houden.
Ja, een uitstekende reden om al voor dat tweede contract te zijn opgestapt. Daar kàn je sowieso geen 'carriere' maken.

Waarschijnlijk is het ook een klein bedrijfje en dan is het sowieso onhandig om samen te moeten werken met de goede vriendin van iemand die echt iets te zeggen heeft. Zeker als je die ook nog tegen de haren in gaat strijken. Dat je vriendin het juist heeft doet er dan totaal niet toe.

Kleine frauderende bedrijfjes met nepotisme? Weg wezen, echt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:42:40 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456544
Nog 6 maanden tijd dus om die 19 jarige een loer te draaien zodat die moet opbokken
pi_188456677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Nog 6 maanden tijd dus om die 19 jarige een loer te draaien zodat die moet opbokken
Daar moet je dan wel heel geslepen voor zijn, zeker als ze dikke maatjes is met iemand hogerop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:55:16 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188456684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Nog 6 maanden tijd dus om die 19 jarige een loer te draaien zodat die moet opbokken
Ik zou er niet eens de energie aan besteden, gewoon wegwezen en een andere baan zoeken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188457095
quote:
w0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hell no, als mijn baas me vraagt iets te doen waar ik het om wat voor reden dan ook niet mee eens bent, dan gaan we daarover in gesprek. Blindelings uitvoeren wat de baas zegt is echt al eeuwen niet meer nodig.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het gewoon onverstandig is om steeds maar tegen de stroom in proberen te zwemmen om waarschijnlijk gewoon kleine dingetjes. Als zaken op je werk tegen je principes ingaan kun je beter een andere baan zoeken.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:28:36 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188457104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
Als ik spring omdat mijn baas dat zegt, terwijl ik weet dat dat een slecht idee is maar mijn mond houdt, dan wordt hij boos als achteraf blijkt dat dat een dom idee was en ik niks gezegd had.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:29:10 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188457119
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zou er niet eens de energie aan besteden, gewoon wegwezen en een andere baan zoeken
Wel nog even een pak melk verstoppen ergens
pi_188457285
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
Sorry, wat doe jij? Je bent niet helemaal lekker zeker. Werk jij in een dictatuur?

Een brave ja-knikker, geen weerwoord, mak volgend schaap...

Echt niet dat ik ga springen voor een baas.. onee, werkgever. Een hond heeft baas!
pi_188457354
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:39 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Sorry, wat doe jij? Je bent niet helemaal lekker zeker. Werk jij in een dictatuur?

Een brave ja-knikker, geen weerwoord, mak volgend schaap...

Echt niet dat ik ga springen voor een baas.. onee, werkgever. Een hond heeft baas!
Ik ben dakdekker, en als de klant een bepaalde kleur trim, folie of whatever wil dan doe ik dat. Dan ga ik daar niet tegen in.
pi_188457383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als ik spring omdat mijn baas dat zegt, terwijl ik weet dat dat een slecht idee is maar mijn mond houdt, dan wordt hij boos als achteraf blijkt dat dat een dom idee was en ik niks gezegd had.
Ja dat is dan zijn probleem, niet het jouwe.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:51:52 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188457433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja dat is dan zijn probleem, niet het jouwe.
Eh nee, meedenken over zaken is toch echt iets dat bij de meeste bedrijven wel op prijs wordt gesteld. Aangezien bazen doorgaans mensen inhuren voor expertise, zal het vaak genoeg voorkomen dat de baas niet precies weet wat het beste voor zijn bedrijf is.

Dus de situatie is hier
Baas: "Zou je dit zo kunnen doen?"
Ik: "Het kan maar dat is denk ik niet verstandig want bladiebla"

Daar kan de baas 2 dingen op antwoorden

1. "Oh zo had ik het nog niet bekeken, bedankt!" Waarna we het anders gaan doen

2. "Weet ik maar doe het toch maar want zuszo" Waarna ik het alsnog doe

Zo werkt dat in volwassen organisaties
pi_188457497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:51 schreef Hexagon het volgende:

Zo werkt dat in volwassen organisaties
Waarschijnlijk zit daar het probleem al bij de vriendin van TS 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:05:48 #64
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188457577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als ik spring omdat mijn baas dat zegt, terwijl ik weet dat dat een slecht idee is maar mijn mond houdt, dan wordt hij boos als achteraf blijkt dat dat een dom idee was en ik niks gezegd had.
Als de baas zegt springen en jij denkt dat lopen een beter idee is zeg je dat natuurlijk. Dan heb je het erover en dan kan de baas uiteindelijk zeggen 'loop toch maar' of 'springen lijkt me toch het beste. Zo gaat dat in elke normale organisatie.

Als je baas dan springen zegt, spring je gewoon, uiteindelijk is hij degene die bepaalt.
Laffe huichelaar
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:35:19 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188457902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als de baas zegt springen en jij denkt dat lopen een beter idee is zeg je dat natuurlijk. Dan heb je het erover en dan kan de baas uiteindelijk zeggen 'loop toch maar' of 'springen lijkt me toch het beste. Zo gaat dat in elke normale organisatie.

Als je baas dan springen zegt, spring je gewoon, uiteindelijk is hij degene die bepaalt.
Natuurlijk, dan draag ik ook geen enkele verantwoordelijkheid voor het resultaat
pi_188458044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh nee, meedenken over zaken is toch echt iets dat bij de meeste bedrijven wel op prijs wordt gesteld. Aangezien bazen doorgaans mensen inhuren voor expertise, zal het vaak genoeg voorkomen dat de baas niet precies weet wat het beste voor zijn bedrijf is.

Dus de situatie is hier
Baas: "Zou je dit zo kunnen doen?"
Ik: "Het kan maar dat is denk ik niet verstandig want bladiebla"

Daar kan de baas 2 dingen op antwoorden

1. "Oh zo had ik het nog niet bekeken, bedankt!" Waarna we het anders gaan doen

2. "Weet ik maar doe het toch maar want zuszo" Waarna ik het alsnog doe

Zo werkt dat in volwassen organisaties
Maar dat is iets heel anders dan gewoon ronduit zeggen dat de ander het fout doet en dat jij als nieuwe wel eens even zal laten zien hoe het wel moet.
En uit antwoord twee blijkt dat ook jij springt als de baas zegt dat je moet springen.
pi_188458671
Geen advies geven over de ziektewet ingaan.

[ Bericht 47% gewijzigd door Peejtur op 16-08-2019 15:40:18 ]
pi_188458935
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ik ben dakdekker
Ik vind jou wel uitzonderlijk loyaal hoor.
What's the name of the game?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 14:49:13 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188459648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk, dan draag ik ook geen enkele verantwoordelijkheid voor het resultaat
Exact. Maar ook niet bij elke sprong janken dat jij het beter weet
Laffe huichelaar
pi_188460261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

...
Heb het topic helemaal doorgelezen, maar ik lees nergens dat ze ziek is? Waarop baseer je je advies?

[ Bericht 30% gewijzigd door noodgang op 17-08-2019 10:06:25 (quote aangepast) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188461096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb het topic helemaal doorgelezen, maar ik lees nergens dat ze ziek is? Waarop baseer je je advies?
Mijn advies is gebaseerd op een welbekende uitdrukking: oog om oog, tand om tand
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:57:04 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188461388
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Bekende verhalen van vriendjespolitiek binnen een bedrijf. Meestal zijn het mensen die qua denkniveau niet geschikt zijn voor een bepaalde functie maar op een of andere manier daar toch wel belanden. Dit resulteert natuurlijk in een hoge vorm van ego dat uiteindelijk botst met de onderdanen.

Enige advies wat ik jouw vriendin kan geven is om de contractverlenging te accepteren en gelijk de ziektewet in te duiken. Tussentijd opzoek gaan naar een andere baan.
Wanneer je ziek bent ga je de ziektewet in. Dit op geestelijk danwel lichamelijke grond. Anders niet. Dan pleeg je fraude wat zelfs ontslag op staande voet kan betekenen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188462345
quote:
Enige advies wat ik jouw vriendin kan geven is om de contractverlenging te accepteren en gelijk de ziektewet in te duiken. Tussentijd opzoek gaan naar een andere baan.
Wat een f**king instelling!
pi_188462565
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:27 schreef Gutanoth het volgende:
Hallo iedereen!

Ik heb een vriendin en die zit een beetje met een probleem.

Ze heeft zojuist haar 2e contract aangeboden gekregen (eerste contract was een 8 maanden contract)

Dit tweede contract is een 6 maanden contract. Ze heeft tijdens een gesprek aangegeven dat ze dat vreemd vindt en zich daarom zorgen maakt om haar baan.

Ze hebben toen glashard gezegd dat ze er inderdaad aan denken om haar na dit contract niet te verlengen omdat een collega haar niet mag.

Deze collega is een meid van 19 die dezelfde functie heeft als zijzelf (28), heeft niet gestudeerd voor de functie (die vriendin van mij wel) en ziet zichzelf als de leidinggevende van die vriendin van me, terwijl ze dat officieel niet is. Die vriendin van me heeft dus af en toe tegengas gegeven omdat haar collega dingen zegt die gewoon niet klopte.

Nu mag dat meisje van 19 haar niet meer en willen ze haar contract hierna dus niet meer verlengen.

Is dit überhaupt mogelijk? Als ze haar functie gewoon goed uitvoert kunnen ze haar toch niet zomaar dumpen?
zal ook om $$ gaan, btw er is werk zat
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:20:21 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188462610
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan pleeg je fraude wat zelfs ontslag op staande voet kan betekenen.
Lekker belangrijk als je toch al is verteld dat ze je contract niet gaan verlengen _O-
pi_188462632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

zal ook om $$ gaan, btw er is werk zat
Als goudsmit liggen de baantjes blijkbaar niet voor het oprapen :p

Wat mij betreft was het ook niet heel slim van haar om zo'n obscuur en uitsterven beroep te studeren, maarja
pi_188462636
Bij ons op het werk heeft iemand dat gedaan. Leidinggevende dacht vriendelijk te zijn door de collega ruim van te voren te vertellen dat het contract niet verlengd zou worden. Geloof dat ze nog 4 maanden moest of zo. Vanaf dag 1 de ziektewet in gegaan en daar in gebleven tot het eind :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188462658
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:21 schreef Gutanoth het volgende:

Wat mij betreft was het ook niet heel slim van haar om zo'n obscuur en uitsterven beroep te studeren, maarja
Ik ben nog steeds voor het principe vooral iets te gaan doen waar je je fijn bij voelt, wat je leuk vindt. Altijd die oogkleppen op en maar kijken naar geld is ook niks hoor. Als je iets geweldig vindt, is het makkelijker er goed in te zijn en is er altijd wel werk voor je.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188462809
Sorry dat ik het zeg maar als je vriendin na 8 maanden tijd het niet lukt om beter te presteren dan een 19 jarige persoon die niet heeft gestudeerd dan is zij slecht in wat ze doet

[ Bericht 10% gewijzigd door Rene op 15-08-2019 18:38:14 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:49:01 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188463180
Sterft dat dan uit? Vrouwen houden toch nog steeds van blingbling?
pi_188463882
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:31 schreef xminator het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar als je vriendin na 8 maanden tijd het niet lukt om beter te presteren dan een 19 jarige persoon die niet heeft gestudeerd dan is zij slecht in wat ze doet
Ze doet het ook beter, haar producten krijgen betere reviews en ze biedt meer producten aan dan de andere, kwantiteit én kwaliteit dus.
pi_188464268
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:20 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ze doet het ook beter, haar producten krijgen betere reviews en ze biedt meer producten aan dan de andere, kwantiteit én kwaliteit dus.
Maar ze is niet zo goed in vrienden zijn met de baas. En daar gaat het in de praktijk toch echt om.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:36:07 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188465934
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lekker belangrijk als je toch al is verteld dat ze je contract niet gaan verlengen _O-
Ehm ja aangezien het gevolgen kan hebben voor een eventuele uitkering en dergelijke.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:37:25 #84
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188465969
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wanneer je ziek bent ga je de ziektewet in. Dit op geestelijk danwel lichamelijke grond. Anders niet. Dan pleeg je fraude wat zelfs ontslag op staande voet kan betekenen.
Dat dus. Ik lees wel vaker het advies "dan ga je toch lekker de ziektewet in" alsof dat de magische oplossing voor alles is. Men vergeet alleen dat je dan gewoon keiharde fraude pleegt met alle gevolgen van dien als het ontdekt word
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:37:49 #85
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188465977
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:01 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Wat een f**king instelling!
Dat is de instelling van tegenwoordig, the easy way out
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188466459
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wanneer je ziek bent ga je de ziektewet in. Dit op geestelijk danwel lichamelijke grond. Anders niet. Dan pleeg je fraude wat zelfs ontslag op staande voet kan betekenen.
Fraude? We praten hier over vriendjespolitiek wat op onrechtmatige basis gebeurt en dan kom jij ons even vertellen dat fraude niet is toegestaan. Wie boeit eerlijkheid nog als de tegenpartij onrechtvaardig handelt?

Lekker de ziektewet in.
pi_188466629
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:01 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Wat een f**king instelling!
Oh, een werknemer klaagt een andere werknemer aan bij de leidinggevende en omdat de aanklager toevallig een vriendinnetje is kan de andere werknemer na 6 maanden opzouten.

Dat is pas een voorbeeld instelling!!
pi_188466683
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Fraude? We praten hier over vriendjespolitiek wat op onrechtmatige basis gebeurt en dan kom jij ons even vertellen dat fraude niet is toegestaan. Wie boeit eerlijkheid nog als de tegenpartij onrechtvaardig handelt?

Lekker de ziektewet in.
Vriendjespolitiek is niet verboden, frauderen wel. Het is zo simpel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188466763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Vriendjespolitiek is niet verboden, frauderen wel. Het is zo simpel.
De redenen van ontslag etc. die uit vriendjespolitiek naar voren komen zijn niet gebaseerd op waarheid. Liegen of manipulatie is ook verboden en dat is precies wat er gebeurt.
pi_188466887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De redenen van ontslag etc. die uit vriendjespolitiek naar voren komen zijn niet gebaseerd op waarheid. Liegen of manipulatie is ook verboden en dat is precies wat er gebeurt.
Maar er is hier geen sprake van ontslag. Er is alleen maar gezegd dat ze mogelijk geen nieuw contract volgt. Ziektewet is echt een kutinstelling. Je bent niet ziek, dus je meldt je ook niet ziek.
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 21:10:05 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188466897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De redenen van ontslag etc. die uit vriendjespolitiek naar voren komen zijn niet gebaseerd op waarheid. Liegen of manipulatie is ook verboden en dat is precies wat er gebeurt.
Indien je dat geestelijk teveel belast kan je te ziek worden. Wanneer je dan op dát vlak de ziektewet ingaat... tja. Maar niet zondermeer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188466911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De redenen van ontslag etc. die uit vriendjespolitiek naar voren komen zijn niet gebaseerd op waarheid. Liegen of manipulatie is ook verboden en dat is precies wat er gebeurt.
Welk ontslag? Retorische vraag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188467111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:09 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Maar er is hier geen sprake van ontslag. Er is alleen maar gezegd dat ze mogelijk geen nieuw contract volgt. Ziektewet is echt een kutinstelling. Je bent niet ziek, dus je meldt je ook niet ziek.
Ik zei ''etc.''.

In mijn ogen is het pas een kutinstelling wanneer je dit bewust doet. Dus wanneer je geen zin hebt om te werken bijv. maar elke situatie en omstandigheid is anders. Je wordt onrechtvaardig behandelt vanwege je werkhouding die een andere niet aanstaat. De leidinggevende handelt niet objectief en benadeelt daarmee de onschuldige werknemer. Dit is fout en zeer verboden gezien dit indirect of zelfs direct te maken heeft met discriminatie.
pi_188467150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Welk ontslag? Retorische vraag.
Vdomm zeg ontslag is slechts een voorbeeld. Ik zeg toch etc. dus ook bijvoorbeeld wanneer iemand geen vaste contract krijgt omwille de vriendjespolitiek.Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
pi_188467161
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:10 schreef Renesite het volgende:

[..]

Indien je dat geestelijk teveel belast kan je te ziek worden. Wanneer je dan op dát vlak de ziektewet ingaat... tja. Maar niet zondermeer.
In jouw wereldje is dat zo. Real life is anders.

Oog om oog, tand om tand.
pi_188467168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:17 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik zei ''etc.''.

In mijn ogen is het pas een kutinstelling wanneer je dit bewust doet. Dus wanneer je geen zin hebt om te werken bijv. maar elke situatie en omstandigheid is anders. Je wordt onrechtvaardig behandelt vanwege je werkhouding die een andere niet aanstaat. De leidinggevende handelt niet objectief en benadeelt daarmee de onschuldige werknemer. Dit is fout en zeer verboden gezien dit indirect of zelfs direct te maken heeft met discriminatie.
Wat een onzin. Collega's kunnen toevallig niet met elkaar overweg en de gene die het laatst erbij kwam moet er dus uit, zo makkelijk is dat. Bovendien horen wij maar 1 kant van het verhaal, dus kunnen we er maar weinig van zeggen, maar dit valt natuurlijk niet onder discriminatie.
pi_188467293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Vdomm zeg ontslag is slechts een voorbeeld. Ik zeg toch etc. dus ook bijvoorbeeld wanneer iemand geen vaste contract krijgt omwille de vriendjespolitiek.Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
In dit geval botert het kennelijk niet tussen TS en collega. Bedrijf kiest om welke reden dan ook voor de ander boven TS. TS heeft een arbeidsovereenkomst voor bepaalde duur. Ze geven nu al aan dat dat zeer waarschijnlijk de laatste is, nota bene inclusief niet-verplichte onderbouwing. Ik lees geen ontkenning van de onderbouwing, eerder bevestiging. Los van eventuele vriendjespolitiek wordt TS keurig behandeld; hij weet nu al dat hij kan rondkijken :Y Geen enkele reden om vanwege een naderende aflopende overeenkomst én om enkel die reden ziek te melden :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188467300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat dus. Ik lees wel vaker het advies "dan ga je toch lekker de ziektewet in" alsof dat de magische oplossing voor alles is. Men vergeet alleen dat je dan gewoon keiharde fraude pleegt met alle gevolgen van dien als het ontdekt word
Fraude zal wel meevallen..gewoon beetje blablabla doen bij de bedrijfsarts. Wat je dan alleen waarschijnlijk niet krijgt is een goede referentie en dat zou voor mij toch wel een reden zijn om te blijven werken. Thuiszitten is niks joh.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:27:39 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188467322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:17 schreef Werkperd het volgende:
indirect of zelfs direct te maken heeft met discriminatie.
Hoe dan? Er ontstaan spanningen in een team en de persoon die er als laatste bijgekomen is krijgt te horen dat haar contract niet verlengd wordt. Spijtig, maar niets aan te doen en in de verste verte niets met discriminatie te maken natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:29:25 #100
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188467347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Fraude zal wel meevallen..gewoon beetje blablabla doen bij de bedrijfsarts. Wat je dan alleen waarschijnlijk niet krijgt is een goede referentie en dat zou voor mij toch wel een reden zijn om te blijven werken. Thuiszitten is niks joh.
Nee dat valt niet mee, het is gewoon fraude, daar valt niets aan te veranderen. Je kunt mooie verhalen ophangen bij een bedrijfsarts natuurlijk, maar dat veranderd weinig aan het feit.

Een goeie referentie kun je sowieso wel vergeten dan. Ik zou er altijd voor kiezen om de eer aan mezelf te houden, het laatste contract te accepteren en hard op zoek gaan naar wat anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188467390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee dat valt niet mee, het is gewoon fraude, daar valt niets aan te veranderen. Je kunt mooie verhalen ophangen bij een bedrijfsarts natuurlijk, maar dat veranderd weinig aan het feit.

Een goeie referentie kun je sowieso wel vergeten dan. Ik zou er altijd voor kiezen om de eer aan mezelf te houden, het laatste contract te accepteren en hard op zoek gaan naar wat anders.
Dat laatste zou ik ook zeker doen. Gewoon blijven werken en ondertussen kijken naar iets anders.
pi_188467486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:20 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Wat een onzin. Collega's kunnen toevallig niet met elkaar overweg en de gene die het laatst erbij kwam moet er dus uit, zo makkelijk is dat. Bovendien horen wij maar 1 kant van het verhaal, dus kunnen we er maar weinig van zeggen, maar dit valt natuurlijk niet onder discriminatie.
Uit het verhaal kunnen we degelijk opmaken dat het om vriendjespolitiek gaat. Voor jou is natuurlijk alles simpel als je zelf ook in zo n gekke vriendenkringetje zit. Lekker met andermans brood spelen...

Het heeft wel degelijk met discriminatie te maken gezien er onderscheid wordt gemaakt tussen twee mensen die hetzelfde werk uitvoeren. Beide hebben op dat gebied gelijke rechten maar volgens het vriendinnetje dat in leidinggevende hok zit kan de ene bevoorrecht worden bovenop de andere. Ja, op basis van? Van wat? Leg dat mij eens uit..

Of de ene wel of niet langer werkt is absoluut geen geldig reden.
pi_188467593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:26 schreef baskick het volgende:

[..]

In dit geval botert het kennelijk niet tussen TS en collega. Bedrijf kiest om welke reden dan ook voor de ander boven TS. TS heeft een arbeidsovereenkomst voor bepaalde duur. Ze geven nu al aan dat dat zeer waarschijnlijk de laatste is, nota bene inclusief niet-verplichte onderbouwing. Ik lees geen ontkenning van de onderbouwing, eerder bevestiging. Los van eventuele vriendjespolitiek wordt TS keurig behandeld; hij weet nu al dat hij kan rondkijken :Y Geen enkele reden om vanwege een naderende aflopende overeenkomst én om enkel die reden ziek te melden :N
Als er geen grondige reden bedacht kan worden gaan men de boel manipuleren. Dat is precies wat hier gebeurt. Naam zegt het al: vriendenclubje. Objectiviteit = zero.

Iedereen heeft zijn eigen manier om onrecht te bestrijden. Al is de wijze waarop ook onrechtmatig.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:40:05 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188467611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als er geen grondige reden bedacht kan worden gaan men de boel manipuleren. Dat is precies wat hier gebeurt. Naam zegt het al: vriendenclubje. Objectiviteit = zero.

Iedereen heeft zijn eigen manier om onrecht te bestrijden. Al is de wijze waarop ook onrechtmatig.
Jij kent ook de andere kant van het verhaal neem ik aan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188467672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Uit het verhaal kunnen we degelijk opmaken dat het om vriendjespolitiek gaat. Voor jou is natuurlijk alles simpel als je zelf ook in zo n gekke vriendenkringetje zit. Lekker met andermans brood spelen...

Het heeft wel degelijk met discriminatie te maken gezien er onderscheid wordt gemaakt tussen twee mensen die hetzelfde werk uitvoeren. Beide hebben op dat gebied gelijke rechten maar volgens het vriendinnetje dat in leidinggevende hok zit kan de ene bevoorrecht worden bovenop de andere. Ja, op basis van? Van wat? Leg dat mij eens uit..

Of de ene wel of niet langer werkt is absoluut geen geldig reden.
:') tuurlijk gelijk op de man spelen :')

Natuurlijk geldt wel dat de gene die er het langst werkt, de langste rechten heeft. En als die negentienjarige persoon met iedereen van het team kan omgaan, behalve met die vriendin, dan mag de negentienjarige natuurlijk blijven, want die heeft de langste rechten. Bij een reorganisatie is het in principe ook de bedoeling dat de nieuwste medewerkers er uit gaan. Niet omdat ze minder zijn, maar omdat die er het kortst werken.

ik besef uiteraard dat een wat groter bedrijf, moet voldoen aan het afspiegelingsbeginsel

Dat is misschien wel discriminatie, want er heeft er 1 voordeel, maar dat is niet onrechtmatig.
pi_188467702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij kent ook de andere kant van het verhaal neem ik aan?
We praten nu over vriendjespolitiek vs ziektewet. Scenario bedenken we nu even zelf.
pi_188467734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:42 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

:') tuurlijk gelijk op de man spelen :')

Natuurlijk geldt wel dat de gene die er het langst werkt, de langste rechten heeft. En als die negentienjarige persoon met iedereen van het team kan omgaan, behalve met die vriendin, dan mag de negentienjarige natuurlijk blijven, want die heeft de langste rechten. Bij een reorganisatie is het in principe ook de bedoeling dat de nieuwste medewerkers er uit gaan. Niet omdat ze minder zijn, maar omdat die er het kortst werken.

ik besef uiteraard dat een wat groter bedrijf, moet voldoen aan het afspiegelingsbeginsel

Dat is misschien wel discriminatie, want er heeft er 1 voordeel, maar dat is niet onrechtmatig.
Sorry, maar na dit gelezen te hebben kan ik de rest van je verhaal ook niet meer serieus nemen.
pi_188468094
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Sorry, maar na dit gelezen te hebben kan ik de rest van je verhaal ook niet meer serieus nemen.
:') dankjewel voor je inhoudelijk zeer complete reactie
  donderdag 15 augustus 2019 @ 23:41:40 #109
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188470768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

We praten nu over vriendjespolitiek vs ziektewet. Scenario bedenken we nu even zelf.
Nee die discussie maak jij er van, ik niet. We gaan nu alleen af op het verhaal van de vriendin van TS, verteld door TS zelf. Dat is slechts 1 kant van het verhaal, terwijl elk verhaal 2 kanten kent. Voor we een oordeel kunnen geven, als we dat al kunnen, moet je ook beide kanten van het verhaal kennen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188471878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 23:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee die discussie maak jij er van, ik niet. We gaan nu alleen af op het verhaal van de vriendin van TS, verteld door TS zelf. Dat is slechts 1 kant van het verhaal, terwijl elk verhaal 2 kanten kent. Voor we een oordeel kunnen geven, als we dat al kunnen, moet je ook beide kanten van het verhaal kennen.
Gaan we hier een rechtszitting organiseren of wat met je verhaal van beide kanten kennen en blabla?

Het is toch vrij logisch dat we een mening moeten geven op basis van het verhaal dat te TS schrijft? Uit dat verhaal concludeer ik een aantal dingen en geef ik mijn advies erover.

Met je ik weet het verhaal van beide kanten niet. Zeg dan ook niets.
pi_188472403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als er geen grondige reden bedacht kan worden gaan men de boel manipuleren. Dat is precies wat hier gebeurt. Naam zegt het al: vriendenclubje. Objectiviteit = zero.

Iedereen heeft zijn eigen manier om onrecht te bestrijden. Al is de wijze waarop ook onrechtmatig.
Maar er is geen enkele reden nodig, dus er hoeft niets verzonnen te worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188473002
quote:
Oh, een werknemer klaagt een andere werknemer aan bij de leidinggevende en omdat de aanklager toevallig een vriendinnetje is kan de andere werknemer na 6 maanden opzouten.

Dat is pas een voorbeeld instelling!!
Dat is helemaal niet zeker. Vriendinnetje heeft nog 6 maanden om te laten zien aan werkgever dat collega degene is die het niet goed doet( als dat zo is) en dat haar kwaliteit en kwantiteit hoger is.
Vriendinnetje moet haar mogelijkheden benutten ipv ziekmelden nadat werkgever haar ondanks de situatie toch nog een contract aanbood.
Misschien is het een wake-up call.
pi_188473149
Verbaas me er meer over dat zijn vriendin er nog wil werken....
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:40:43 #114
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188475914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 01:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Gaan we hier een rechtszitting organiseren of wat met je verhaal van beide kanten kennen en blabla?

Het is toch vrij logisch dat we een mening moeten geven op basis van het verhaal dat te TS schrijft? Uit dat verhaal concludeer ik een aantal dingen en geef ik mijn advies erover.

Met je ik weet het verhaal van beide kanten niet. Zeg dan ook niets.
:') Laat maar, valt niet mee te praten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188476260
Vriendjespolitiek is meestal maar een kant van het verhaal. Meestal de kant van de persoon die gepasseerd is.

Mensen zien zichzelf graag als bovengemiddeld. Als je gepasseerd wordt door een ander, dan krijgt dat beeld een knauw. Blijkbaar ben je dan toch niet zo goed? Om het ego te beschermen wordt het dan al snel op vriendjespolitiek gegooid. Natuurlijk was jij toch de betere van het stel. Maar dat werd niet opgemerkt. Want vriendjespolitiek. Oneerlijke bende.

Die andere persoon zal daar uiteraard heel anders tegenaan kijken. Zelf promotie krijgen streelt het ego. Dus is men geneigd die promotie als terecht te willen zien. Men was de betere van het stel, werkte harder en dat is opgemerkt door het management.

Zo leven de winnaars in een (voor hun gevoel) eerlijke wereld. Talent wordt doorgaans gezien en beloond, zo denken ze. Terwijl de achterblijvers geneigd zijn te denken dat opklimmen vooral met netwerken en politieke spelletjes te maken heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 16-08-2019 13:16:58 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:24:50 #116
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188477065
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:57 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik heb haar collega's meerdere keren ontmoet, in haar groep kan ze het namelijk met heel veel collega's goed vinden, allemaal hebben ze een hekel aan haar, maar mijn vriendin is de enige die met haar direct moet werken.

Ik ben ook een relevant detail vergeten. Het is een ongelooflijk christelijk bedrijf en de 18 jarige meid is de enige die ook naar de kerk gaat zoals de leiding :')
Onnodige zin verwijderd - Peejtur

Hoe dan ook, ik zou er snel weggaan als ik je vriendin was, wellicht niet eens het nieuwe contract accepteren maar gewoon op zoek gaan naar een andere baan. Their loss.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peejtur op 16-08-2019 20:31:11 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:33:42 #117
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188480149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik zou er snel weggaan als ik je vriendin was, wellicht niet eens het nieuwe contract accepteren maar gewoon op zoek gaan naar een andere baan. Their loss.
Lekker werkloos thuis gaan zitten bedoel je?

[ Bericht 15% gewijzigd door Peejtur op 16-08-2019 20:31:53 ]
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188480944
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzinnig statement?
[..]

Lekker werkloos thuis gaan zitten bedoel je?
TS zal zeer waarschijnlijk nog een maand hebben, want aanzegverplichting en zulks.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188481389
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:57 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben ook een relevant detail vergeten. Het is een ongelooflijk christelijk bedrijf en de 18 jarige meid is de enige die ook naar de kerk gaat zoals de leiding :')
Als zij de ENIGE andere in het bedrijf is is dat niet relevant. Als het nu een bedrijf was met een aannamebeleid gebaseerd op religieuze overtuiging (of ras, geaardheid etc) had je een stok. Maar dat is niet zo zeg je.

Ofwel: we hebben hier een keurig bedrijf dat ruim van tevoren aangeeft dat een tijdelijk contract waarschijnlijk niet verlengd gaat worden en daar nog eerlijk bij vertelt waarom ook. Allemaal dingen die ze niet hadden hoeven te doen. Dan hun redenen stom zijn is wederom niet relevant.
pi_188487054
Dit bericht van jouw vriendin is wel herkenbaar. Ik heb ook in een vergelijkbare situatie gezeten. Het bedrijf krijgt overigens veel slechte recensies. De afdelingen hielden dit in stand. Er werd slordig gewerkt en openstaande issues duurde te lang om opgelost te worden.

Ik had mij toen zo gemaneuvreerd dat de vaste medewerker die naar mijn inziens te veel te zeggen had, zich op een kleiner stukje begaf en daardoor kwam naar voren dat bepaalde zaken inderdaad onnauwkeurig en te lang duurde.

Welk proces stroomt er na de sieraden check? Kan jouw vriendin daar eens peilen of die wel op de hoogte zijn en wellicht dat herleiden naar het werk van die 18/19 jarige?
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:25:22 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188488159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als zij de ENIGE andere in het bedrijf is is dat niet relevant. Als het nu een bedrijf was met een aannamebeleid gebaseerd op religieuze overtuiging (of ras, geaardheid etc) had je een stok. Maar dat is niet zo zeg je.

Ofwel: we hebben hier een keurig bedrijf dat ruim van tevoren aangeeft dat een tijdelijk contract waarschijnlijk niet verlengd gaat worden en daar nog eerlijk bij vertelt waarom ook. Allemaal dingen die ze niet hadden hoeven te doen. Dan hun redenen stom zijn is wederom niet relevant.
Nouja het blijft natuurlijk zo dat dat bedrijf machtsmisbruik door medewerkers loopt de faciliteren. Als goed presterende medewerkers eruit worden gegooid op basis van willekeur van iemand die niet normaal kan doen, is dat onrecht.

IK vind het terecht om ze dan eens flink terug te naaien.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:34:25 #122
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188488233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het blijft natuurlijk zo dat dat bedrijf machtsmisbruik door medewerkers loopt de faciliteren. Als goed presterende medewerkers eruit worden gegooid op basis van willekeur van iemand die niet normaal kan doen, is dat onrecht.

IK vind het terecht om ze dan eens flink terug te naaien.
Niemand word eruit gegooid, een contract wordt niet verlengd, dat is echt wat anders. Net zo vervelend, maar helaas het gebeurt.

Zinloze praat over "flink terug te naaien" lijkt me dan ook niet nodig, wat bereik je er mee?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:39:44 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188488298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand word eruit gegooid, een contract wordt niet verlengd, dat is echt wat anders. Net zo vervelend, maar helaas het gebeurt.
Even goed onrecht

quote:
Zinloze praat over "flink terug te naaien" lijkt me dan ook niet nodig, wat bereik je er mee?
Dat ze er niet zomaar mee wegkomen
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:41:53 #124
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188488320
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Even goed onrecht
[..]
Welk onrecht precies? Een contract wordt niet verlengd, het bedrijf geeft dit ruim van tevoren aan, dus ik zie het onrecht niet helemaal.

quote:
Dat ze er niet zomaar mee wegkomen
Waar precies mee wegkomen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:49:30 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188488384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Welk onrecht precies? Een contract wordt niet verlengd, het bedrijf geeft dit ruim van tevoren aan, dus ik zie het onrecht niet helemaal.
Ja ze volgen de regeltjes. Maar de reden is onrecht. Ze slachtofferen haar vanwege machtsmisbruik van een medewerker.

quote:
Waar precies mee wegkomen?
Met het onrecht aandoen van iemand
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:55:55 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188488455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Uit het verhaal kunnen we degelijk opmaken dat het om vriendjespolitiek gaat. Voor jou is natuurlijk alles simpel als je zelf ook in zo n gekke vriendenkringetje zit. Lekker met andermans brood spelen...

Het heeft wel degelijk met discriminatie te maken gezien er onderscheid wordt gemaakt tussen twee mensen die hetzelfde werk uitvoeren. Beide hebben op dat gebied gelijke rechten maar volgens het vriendinnetje dat in leidinggevende hok zit kan de ene bevoorrecht worden bovenop de andere. Ja, op basis van? Van wat? Leg dat mij eens uit..

Of de ene wel of niet langer werkt is absoluut geen geldig reden.
lol, iemand kan niet met een collega omgaan en we horen het verhaal niet eens van die onobjectieve bron, maar van haar vriend.

Dan kunnen we inderdaad precies opmaken hoe de daadwerkelijke situatie is. :') _!
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:56:12 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188488460
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ze volgen de regeltjes. Maar de reden is onrecht. Ze slachtofferen haar vanwege machtsmisbruik van een medewerker.
[..]

Met het onrecht aandoen van iemand
Er word niemand onrecht aangedaan, al zal dat best zo voelen. Alle regels worden keurig gevolgd dus helaas valt er weinig tegen te doen.
Steek je energie gewoon ergens anders in en laat dit gewoon gaan, in plaats van jezelf verder in de problemen te helpen door allerlei tegenacties te gaan verzinnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:38:33 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188488825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er word niemand onrecht aangedaan, al zal dat best zo voelen. Alle regels worden keurig gevolgd dus helaas valt er weinig tegen te doen.
Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.

Dus ja als ze daar tussentijds door psychisch leed van heeft en zich moet ziek melden is dat keurig volgens de regeltjes.
pi_188488905
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.

Dus ja als ze daar tussentijds door psychisch leed van heeft en zich moet ziek melden is dat keurig volgens de regeltjes.
Klopt. Als. En dan schakelt de werkgever de arbo-arts in, wordt ze opgeroepen en valt ze door de mand. Uit niets van TS blijkt namelijk dat hier sprake van is...

Verder wordt ze niet geslachtofferd, TS en werkgever zijn tweezijdig een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd overeengekomen. Als ze niet voor bepaalde tijd had willen werken, had ze daar niet mee in moeten stemmen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:47:25 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188488912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.

Dus ja als ze daar tussentijds door psychisch leed van heeft en zich moet ziek melden is dat keurig volgens de regeltjes.
Jij werkt ook bij dat bedrijf begrijp ik? Anders zijn dat wat stevige conclusies op basis van een verhaaltje uit een onobjectieve derde hand.

Had meer van jouverwacht
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:11:23 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188489128
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij werkt ook bij dat bedrijf begrijp ik? Anders zijn dat wat stevige conclusies op basis van een verhaaltje uit een onobjectieve derde hand.

Had meer van jouverwacht
Tja we moeten het doen met wat daar geschreven staat. Er dingen bij gaan verzinnen heeft niet zoveel zin.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:38:41 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188489396
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja we moeten het doen met wat daar geschreven staat. Er dingen bij gaan verzinnen heeft niet zoveel zin.
Een overduidelijk gekleurd verhaal voor de Waarheid aannemen nog minder.
Laffe huichelaar
pi_188489458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat dus. Ik lees wel vaker het advies "dan ga je toch lekker de ziektewet in" alsof dat de magische oplossing voor alles is. Men vergeet alleen dat je dan gewoon keiharde fraude pleegt met alle gevolgen van dien als het ontdekt word
Fraude _O-

Joh, die meid zal vast niet lekker in dr vel zitten. Als ze thuisblijft vanwege 'depressieve klachten' gelooft ze het zelf ook nog. Hoe wil men waar achter komen en al zou ze zichzelf verraden of zo wat zijn dan de gevolgen van dien volgens jou?

Je kletst maar wat uit je nek, want van arbeidsrecht heb jij heel weinig kaas gegeten.

In België zou er heel misschien enig risicootje in zitten als je bij wijze van feestend en lallend op tv of krant komt, maar in NL heb je niet +1 van de bank maar +5 en moet je als werkgever wel optimaal gedocumenteerd zijn en dan nog zal de rechter in 9 van de 10 gevallen in het voordeel van de werknemer oordelen, gezien 'persoonlijke omstandigheden' en dat ze onevenredig hard getroffen wordt blabla.

Dat risico van jou bestaat in jouw hoofd, maar heeft niks met de realiteit te maken. Geeft niet, maar als je zo weinig verstand van zaken hebt dan zou ik een toontje lager zingen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:56:04 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188489597
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een overduidelijk gekleurd verhaal voor de Waarheid aannemen nog minder.
Tja, we kennen de echte situatie inderdaad niet. Maar meer dan dit is er niets dus speculeren is totaal nergens goed voor. Ik ga dus uit van de informatie die ik wel heb.

De verschillen met de werkelijkheid zijn verder de verantwoordelijkheid van de TS
pi_188490974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

lol, iemand kan niet met een collega omgaan en we horen het verhaal niet eens van die onobjectieve bron, maar van haar vriend.

Dan kunnen we inderdaad precies opmaken hoe de daadwerkelijke situatie is. :') _!
Zucht. Waarom geven mensen hier dan meningen en adviezen over een ''onobjectieve'' bron met een halve verhaal? Waarom reageer jij eigenlijk?

Rare redenering hoor van je.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:43:58 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188491292
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zucht. Waarom geven mensen hier dan meningen en adviezen over een ''onobjectieve'' bron met een halve verhaal? Waarom reageer jij eigenlijk?

Rare redenering hoor van je.
De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.

Ik vraag me inderdaad ook af waarom men dan hier hun mening over de situatie geeft als ze totaal geen kijk op de situatie hebben. Mijn reacties zijn dan ook daarop gericht. Maar het is goed dat je verduidelijking vraagt als de redeneringen je boven de pet gaan, dus ga zo door
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:17:15 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188492377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.

Ik vraag me inderdaad ook af waarom men dan hier hun mening over de situatie geeft als ze totaal geen kijk op de situatie hebben. Mijn reacties zijn dan ook daarop gericht. Maar het is goed dat je verduidelijking vraagt als de redeneringen je boven de pet gaan, dus ga zo door
Tja dan zouden de meeste topics hier leeg blijven. Omdat we hier inderdaad maar een kant van het verhaal horen en die ander hier niet komt posten.

Maar het is aan de TS de juiste situatie te schetsen wanneer deze het juiste advies wil. Dus we kunnen niet anders dan er vanuit gaan dat wat TS schrijft klopt.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:18:03 #138
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188492386
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja dan zouden de meeste topics hier leeg blijven. Omdat we hier inderdaad maar een kant van het verhaal horen en die ander hier niet komt posten.

Maar het is aan de TS de juiste situatie te schetsen wanneer deze het juiste advies wil. Dus we kunnen niet anders dan er vanuit gaan dat wat TS schrijft klopt.
Ok
Laffe huichelaar
pi_188494228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.

Ik vraag me inderdaad ook af waarom men dan hier hun mening over de situatie geeft als ze totaal geen kijk op de situatie hebben. Mijn reacties zijn dan ook daarop gericht. Maar het is goed dat je verduidelijking vraagt als de redeneringen je boven de pet gaan, dus ga zo door
Wat is dan nog het nut van een forum? Dus volgens jou moet ook de tegenpartij hier registreren en zijn verhaal schrijven alvorens we hier op in kunnen gaan?

Bizarre logica heb je haha.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:04:01 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188494501
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat is dan nog het nut van een forum? Dus volgens jou moet ook de tegenpartij hier registreren en zijn verhaal schrijven alvorens we hier op in kunnen gaan?

Bizarre logica heb je haha.
haha.
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:11:16 #141
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188498477
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:44 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

Fraude _O-

Joh, die meid zal vast niet lekker in dr vel zitten. Als ze thuisblijft vanwege 'depressieve klachten' gelooft ze het zelf ook nog. Hoe wil men waar achter komen en al zou ze zichzelf verraden of zo wat zijn dan de gevolgen van dien volgens jou?

Je kletst maar wat uit je nek, want van arbeidsrecht heb jij heel weinig kaas gegeten.

In België zou er heel misschien enig risicootje in zitten als je bij wijze van feestend en lallend op tv of krant komt, maar in NL heb je niet +1 van de bank maar +5 en moet je als werkgever wel optimaal gedocumenteerd zijn en dan nog zal de rechter in 9 van de 10 gevallen in het voordeel van de werknemer oordelen, gezien 'persoonlijke omstandigheden' en dat ze onevenredig hard getroffen wordt blabla.

Dat risico van jou bestaat in jouw hoofd, maar heeft niks met de realiteit te maken. Geeft niet, maar als je zo weinig verstand van zaken hebt dan zou ik een toontje lager zingen.
Joh doe wat je wilt het zal mij een zorg zijn. Ik hoef geen verstand te hebben van arbeidsrecht (knap dat je weet dat ik daar geen verstand van heb trouwens, ik ken je niet eens) om te weten dat onterecht de ziektewet in gaan niet het allerbeste advies is. Dat het vaak gebeurt is wat anders, daar heb ik het ook niet over.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188521854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:22 schreef timmmmm het volgende:
Dat kan zomaar omdat een werkgever geen enkele verplichting heeft om een contract te verlengen.
Precies dit. Het maakt het natuurlijk niet minder kinderachtig.

Maar je moet je ook afvragen of je bij een werkgever wil blijven werken die er zo'n cultuur op na houdt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')