lol, iemand kan niet met een collega omgaan en we horen het verhaal niet eens van die onobjectieve bron, maar van haar vriend.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 21:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Uit het verhaal kunnen we degelijk opmaken dat het om vriendjespolitiek gaat. Voor jou is natuurlijk alles simpel als je zelf ook in zo n gekke vriendenkringetje zit. Lekker met andermans brood spelen...
Het heeft wel degelijk met discriminatie te maken gezien er onderscheid wordt gemaakt tussen twee mensen die hetzelfde werk uitvoeren. Beide hebben op dat gebied gelijke rechten maar volgens het vriendinnetje dat in leidinggevende hok zit kan de ene bevoorrecht worden bovenop de andere. Ja, op basis van? Van wat? Leg dat mij eens uit..
Of de ene wel of niet langer werkt is absoluut geen geldig reden.
Er word niemand onrecht aangedaan, al zal dat best zo voelen. Alle regels worden keurig gevolgd dus helaas valt er weinig tegen te doen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ze volgen de regeltjes. Maar de reden is onrecht. Ze slachtofferen haar vanwege machtsmisbruik van een medewerker.
[..]
Met het onrecht aandoen van iemand
Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er word niemand onrecht aangedaan, al zal dat best zo voelen. Alle regels worden keurig gevolgd dus helaas valt er weinig tegen te doen.
Klopt. Als. En dan schakelt de werkgever de arbo-arts in, wordt ze opgeroepen en valt ze door de mand. Uit niets van TS blijkt namelijk dat hier sprake van is...quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.
Dus ja als ze daar tussentijds door psychisch leed van heeft en zich moet ziek melden is dat keurig volgens de regeltjes.
Jij werkt ook bij dat bedrijf begrijp ik? Anders zijn dat wat stevige conclusies op basis van een verhaaltje uit een onobjectieve derde hand.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal vast maar het is een keuze. Het bedrijf had die 19 jarige ook kunnen zeggen om zich normaal en professioneel te gedragen. Maar nee de nieuwe wordt geslachtofferd. Dat is gewoon onrecht te noemen.
Dus ja als ze daar tussentijds door psychisch leed van heeft en zich moet ziek melden is dat keurig volgens de regeltjes.
Tja we moeten het doen met wat daar geschreven staat. Er dingen bij gaan verzinnen heeft niet zoveel zin.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij werkt ook bij dat bedrijf begrijp ik? Anders zijn dat wat stevige conclusies op basis van een verhaaltje uit een onobjectieve derde hand.
Had meer van jouverwacht
Een overduidelijk gekleurd verhaal voor de Waarheid aannemen nog minder.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja we moeten het doen met wat daar geschreven staat. Er dingen bij gaan verzinnen heeft niet zoveel zin.
Fraudequote:Op donderdag 15 augustus 2019 20:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dus. Ik lees wel vaker het advies "dan ga je toch lekker de ziektewet in" alsof dat de magische oplossing voor alles is. Men vergeet alleen dat je dan gewoon keiharde fraude pleegt met alle gevolgen van dien als het ontdekt word
Tja, we kennen de echte situatie inderdaad niet. Maar meer dan dit is er niets dus speculeren is totaal nergens goed voor. Ik ga dus uit van de informatie die ik wel heb.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een overduidelijk gekleurd verhaal voor de Waarheid aannemen nog minder.
Zucht. Waarom geven mensen hier dan meningen en adviezen over een ''onobjectieve'' bron met een halve verhaal? Waarom reageer jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
lol, iemand kan niet met een collega omgaan en we horen het verhaal niet eens van die onobjectieve bron, maar van haar vriend.
Dan kunnen we inderdaad precies opmaken hoe de daadwerkelijke situatie is._!
De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zucht. Waarom geven mensen hier dan meningen en adviezen over een ''onobjectieve'' bron met een halve verhaal? Waarom reageer jij eigenlijk?
Rare redenering hoor van je.
Tja dan zouden de meeste topics hier leeg blijven. Omdat we hier inderdaad maar een kant van het verhaal horen en die ander hier niet komt posten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.
Ik vraag me inderdaad ook af waarom men dan hier hun mening over de situatie geeft als ze totaal geen kijk op de situatie hebben. Mijn reacties zijn dan ook daarop gericht. Maar het is goed dat je verduidelijking vraagt als de redeneringen je boven de pet gaan, dus ga zo door
Okquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dan zouden de meeste topics hier leeg blijven. Omdat we hier inderdaad maar een kant van het verhaal horen en die ander hier niet komt posten.
Maar het is aan de TS de juiste situatie te schetsen wanneer deze het juiste advies wil. Dus we kunnen niet anders dan er vanuit gaan dat wat TS schrijft klopt.
Wat is dan nog het nut van een forum? Dus volgens jou moet ook de tegenpartij hier registreren en zijn verhaal schrijven alvorens we hier op in kunnen gaan?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De vraag in de OP is ook zonder de schuldvraag makkelijk te beantwoorden dus het is niet zo gek dat men die vraag dan ook beantwoord.
Ik vraag me inderdaad ook af waarom men dan hier hun mening over de situatie geeft als ze totaal geen kijk op de situatie hebben. Mijn reacties zijn dan ook daarop gericht. Maar het is goed dat je verduidelijking vraagt als de redeneringen je boven de pet gaan, dus ga zo door
haha.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 18:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat is dan nog het nut van een forum? Dus volgens jou moet ook de tegenpartij hier registreren en zijn verhaal schrijven alvorens we hier op in kunnen gaan?
Bizarre logica heb je haha.
Joh doe wat je wilt het zal mij een zorg zijn. Ik hoef geen verstand te hebben van arbeidsrecht (knap dat je weet dat ik daar geen verstand van heb trouwens, ik ken je niet eens) om te weten dat onterecht de ziektewet in gaan niet het allerbeste advies is. Dat het vaak gebeurt is wat anders, daar heb ik het ook niet over.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:44 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Fraude![]()
Joh, die meid zal vast niet lekker in dr vel zitten. Als ze thuisblijft vanwege 'depressieve klachten' gelooft ze het zelf ook nog. Hoe wil men waar achter komen en al zou ze zichzelf verraden of zo wat zijn dan de gevolgen van dien volgens jou?
Je kletst maar wat uit je nek, want van arbeidsrecht heb jij heel weinig kaas gegeten.
In België zou er heel misschien enig risicootje in zitten als je bij wijze van feestend en lallend op tv of krant komt, maar in NL heb je niet +1 van de bank maar +5 en moet je als werkgever wel optimaal gedocumenteerd zijn en dan nog zal de rechter in 9 van de 10 gevallen in het voordeel van de werknemer oordelen, gezien 'persoonlijke omstandigheden' en dat ze onevenredig hard getroffen wordt blabla.
Dat risico van jou bestaat in jouw hoofd, maar heeft niks met de realiteit te maken. Geeft niet, maar als je zo weinig verstand van zaken hebt dan zou ik een toontje lager zingen.
Precies dit. Het maakt het natuurlijk niet minder kinderachtig.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:22 schreef timmmmm het volgende:
Dat kan zomaar omdat een werkgever geen enkele verplichting heeft om een contract te verlengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |