abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:57:53 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188452126
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Ik mag toch hopen dat je niet van mij verwacht dat ik serieus reageer op zo'n bizar slechte vergelijking he
Laffe huichelaar
pi_188452219
quote:

[..]
De wereld is een rare plek, maar ik hoopte dat een werknemer beschermd was door een of andere wetgeving tegen dit soort rare fratsen
Bizar he. Als kind verwacht je schijnbaar rechtvaardigheid in de wereld maar dat is er niet. Of lang niet zo veel als je zou willen.

Altijd zo'n kutmoment als je daar achter komt of weer eens bevestigd krijgt.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188452438
Ik begrijp je vriendin wel. Ik ben ook heel direct, wat mij overigens ook veel veel heeft gebracht. Immers een goede manager of directie lid waardeert iemand die kritisch mee denkt en niet per se ja-knikt..

Blijkbaar zit je vriendin in een omgeving waar het niet zo gewaardeerd wordt, dan is er maar 1 oplossing en dat is op zoek gaan naar een werkplek waar dat wel het geval is.
pi_188452452
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:26 schreef Karina het volgende:

[..]

Lekker goed voor de sfeer omdat erbij te vertellen :')
Het is in ieder geval eerlijk. Dat tot de laatste dag wachten om iemand te vertellen dat het contract niet verlengd wordt vind ik altijd veel kwalijker.

OT: contract niet verlengen kan altijd als het een tijdelijk contract is. Het klinkt sowieso niet echt als een heel jofele werkgever met hun 8 maanden en 6 maanden. Vriendin zou ik aanraden om poeslief het contract te verlengen en als een malle op zoek te gaan naar een andere werkgever.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188452714
Trouwens verschillende keren zien gebeuren dat mensen eruit gebonjoured werden gewoon omdat één of meerdere collega's de nieuwe niet mochten. Dat had dan echt nul te maken met competentie van de nieuwe, dat ging echt om wel of niet leuk vinden. :') . En dan niet dat het klootzakken of bitches waren, nee, echt om de meest onnozele zaken mochten ze iemand dan niet.

De nieuwe zelf had daar nooit een flauw idee van overigens. Dat ging allemaal achter de rug om. Gewoon een groepje dat 'tegen' de nieuwe is, dan tegen de tijd dat er contract verlengd moet worden de leidinggevende even bewerken en weg was de nieuwe weer :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188454628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:04 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ze wordt dus niet ontslagen, maar krijgt geen nieuw contract aangeboden. Dat is wat anders.
Dit ja. En nu er géén sprake is van ontslag en wél van een tijdelijke arbeidsovereenkomst, eindigt die 'gewoon' van rechtswege. Enige verplichting van de werkgever is de aanzegverplichting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188454925
quote:

[..]

Je moet je voorstellen dat jij 4 jaar gestudeerd hebt om soep-eter te worden, je weet alles van soepen en je gaat bij een soep restaurant werken. Daar krijg je dezelfde functie als een 18 jarige die de functie alleen heeft omdat ze naar dezelfde kerk gaat als de chef kok.

Jij gaat daar tomatensoep proeven en tijdens je werk zegt je collega tegen je: "je moet een vork gebruiken om die soep te proeven"

Jij bent het daar uiteraard niet mee eens en legt haar uit waarom. Collega is hier niet van gediend en zoals het een echte puber betaamt ben je ineens een bitch.

Je vriendin heeft 4 jaar soep gestudeerd en kent de theorie, ze komt in een soepbedrijf waar meisje al 2 jaar soep maakt en ondertussen door heeft hoe het bedrijf wil dat de soep gemaakt moet worden. Je vriendin zegt "nee, dat moet zo, volgens boekje" en geeft tegengas.

Mijn ervaring is dat je eerst het bedrijf moet leren kennen voor je verbeteringsprocessen kan aankaarten....
pi_188454939
Leuk topic, de manier waarop TS zijn vriendin verdedigd is grappig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188454982
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je vriendin heeft 4 jaar soep gestudeerd en kent de theorie, ze komt in een soepbedrijf waar meisje al 2 jaar soep maakt en ondertussen door heeft hoe het bedrijf wil dat de soep gemaakt moet worden. Je vriendin zegt "nee, dat moet zo, volgens boekje" en geeft tegengas.

Mijn ervaring is dat je eerst het bedrijf moet leren kennen voor je verbeteringsprocessen kan aankaarten....
Het punt is dat het nu om een Goudsmit gaat en het gaat over de samenstelling van goud. Dan is er geen "volgens het boekje" 24 karaat is 24 karaat en niet 22 omdat mevrouw dat al 2 jaar zo doet :')

Ik ben hier ook niet om te discussiëren over of die vriendin van mij nou wel of niet klanten moet bedonderen zoals het bedrijf dus blijkbaar al jaren doet, ik ben hier om te vragen of het bedrijf haar contract zonder opgaaf van reden niet mag verlengen.

Dat mag dus, ik heb mijn antwoord :)
pi_188455199
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:45 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het punt is dat het nu om een Goudsmit gaat en het gaat over de samenstelling van goud. Dan is er geen "volgens het boekje" 24 karaat is 24 karaat en niet 22 omdat mevrouw dat al 2 jaar zo doet :')

Ik ben hier ook niet om te discussiëren over of die vriendin van mij nou wel of niet klanten moet bedonderen zoals het bedrijf dus blijkbaar al jaren doet, ik ben hier om te vragen of het bedrijf haar contract zonder opgaaf van reden niet mag verlengen.

Dat mag dus, ik heb mijn antwoord :)
Als het bedrijfspolicy is om klanten op te lichten dan verbaast het me dat ze je vriendin nog verlengen als ze niet meewerkt aan die fraude. Verbaasd me zelfs dat het bedrijf dan nog bestaat omdat goud best vaak getest wordt om het goudgehalte te meten.
Maar goud wordt aangekocht in 24kt, dat wordt versmolten met bijmetalen om de kleur (wit, rose, geel) aan te passen en de hardheid van het metaal aan te passen, 24kt is te zacht en wordt hier in Europa eigenlijk niet voor juwelen gebruikt.
Bovendien moet goud helemaal gesmolten worden om van 24kt naar een ander karaatwaarde te gaan, dat smelten gaat dan weer samen met 4% verlies.
Fraude van 24 naar 22 is helemaal niet rendabel.
pi_188455317
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:29 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Als het bedrijfspolicy is om klanten op te lichten dan verbaast het me dat ze je vriendin nog verlengen als ze niet meewerkt aan die fraude. Verbaasd me zelfs dat het bedrijf dan nog bestaat omdat goud best vaak getest wordt om het goudgehalte te meten.
Maar goud wordt aangekocht in 24kt, dat wordt versmolten met bijmetalen om de kleur (wit, rose, geel) aan te passen en de hardheid van het metaal aan te passen, 24kt is te zacht en wordt hier in Europa eigenlijk niet voor juwelen gebruikt.
Bovendien moet goud helemaal gesmolten worden om van 24kt naar een ander karaatwaarde te gaan, dat smelten gaat dan weer samen met 4% verlies.
Fraude van 24 naar 22 is helemaal niet rendabel.
Ik heb er zelf ook totaal geen verstand van :P Ze kopen sieraden in, bepalen zelf de waarde van dat sieraad en verkopen het dan als veilingstuk weer door.

Volgens die vriendin van me doet die andere meid de sieraden consequent hoger aanbieden dan wat ze zijn (24k als het sieraad 22k is bijvoorbeeld)
pi_188455364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe is dit relevant dan? Of gaan we nu allerlei redenen verzinnen waarom iemand voorgetrokken zou worden? Hebben we het hier over volwassen mensen of over kleuters?
In de streng christelijke wereld kan dit idd relevant zijn. Je doet in die kringen ook beter zaken met iemand die naar dezelfde kerk gaat. Raar wereldje af en toe
Het is wat.......
pi_188455379
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:45 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook totaal geen verstand van :P Ze kopen sieraden in, bepalen zelf de waarde van dat sieraad en verkopen het dan als veilingstuk weer door.

Volgens die vriendin van me doet die andere meid de sieraden consequent hoger aanbieden dan wat ze zijn (24k als het sieraad 22k is bijvoorbeeld)
Haar collega doet wat de baas wil. Zou je vriendin ook eens moeten doen.
pi_188455395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:52 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Haar collega doet wat de baas wil. Zou je vriendin ook eens moeten doen.
Je principes opzij zetten voor een baas werkt misschien in de supermarkt, maar niet als je van plan bent een carrière op te bouwen :)
pi_188455411
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je principes opzij zetten voor een baas werkt misschien in de supermarkt, maar niet als je van plan bent een carrière op te bouwen :)
Dan zoekt ze een andere baan als haar principes zo belangrijk zijn.
Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
pi_188455453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

Als de baas zegt dat je moet springen dan spring je. En als je het daar niet mee eens bent moet je een andere baan zoeken.
:')
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 09:15:16 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188455588
quote:

[..]

Als je een hond bent misschien, ja.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188455665
quote:

[..]

Ah, jij bent van díe generatie. Hier op kantoor werkt het zo ook niet hoor. Als mijn "baas" wilt dat ik iets doe waar ik het niet mee eens ben, is het aan hem om mij te overtuigen. Een goede leider kan dat :)
pi_188455714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies dat. Plus dat ze ook wel zien dat er spanningen ontstaan in het team en dat moet je sowieso niet willen.
Daar kun je als werkgever dan wel weer wat aan doen, natuurlijk.
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:28:50 #45
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188455730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ze dit nu al zeggen tegen je vriendin dan ze beter zsm om zich heen gaan kijken. Vreemde situatie en als het allemaal klopt zou ik er niet eens willen werken.
Dit, direct beginnen met zoeken van een andere baan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188455790
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ah, jij bent van díe generatie. Hier op kantoor werkt het zo ook niet hoor. Als mijn "baas" wilt dat ik iets doe waar ik het niet mee eens ben, is het aan hem om mij te overtuigen. Een goede leider kan dat :)
Geen idee hoe het op kantoor gaat maar in de bouw werkt het zo.
pi_188455868
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Geen idee hoe het op kantoor gaat maar in de bouw werkt het zo.
Ik ben blij dat mijn werkgever inziet dat ik verstand van zaken heb. Wanneer ik het niet met hem eens ben snapt hij dat ik dat niet zomaar doe om dwars te liggen.
pi_188455921
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Als mijn baas me vraagt om te frauderen ben ik weg,daar kan je geen carriere op opbouwen....
Ik vind je verhaal geen steek houden.
pi_188455923
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Carrière opbouwen?
Ik dacht dat jouw vriendin een conflict heeft met een volledig incompetente oplichtende collega die er alleen maar zit vanwege iemand op een belangrijke functie. En die dame doet ook nog eens precies hetzelfde werk en dat terwijl jouw vriendin haar carrière aan het opbouwen is..

Ik vind het een gek verhaal, maar dat maakt ook niet uit. Jouw vriending moet daar sowieso weg. Nu is het probleem die oplichtster, maar ondertussen komen ook al wat klachten over het bedrijf naar voren. En helaas bedrijven verander je niet

Stop met al die negatieve energie. Ga gewoon weg.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:27:45 #50
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188456344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:51 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

In de streng christelijke wereld kan dit idd relevant zijn. Je doet in die kringen ook beter zaken met iemand die naar dezelfde kerk gaat. Raar wereldje af en toe
Ik sluit ook niet uit dat het gebeurt, maar het komt nu een beetje over alsof TS er van alles bijsleept om maar een verklaring te krijgen waarom de vriendin geen contractverlenging krijgt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')