abonnement Unibet Coolblue
pi_188209541
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188209687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:08 schreef OscarMopperkont het volgende:

Maar goed, ik gun je elke boete voor rode kruizen negeren. ^O^
:*
Facts don't care about your feelings
pi_188210097
Als jij doelbewust een rood kruis ziet en er over nadenkt ‘daar ga ik door rijden’ verdien je die boete gewoon en mag je best even je rijbewijs kwijt zijn wat mij betreft.

Het is niet aan de automobilisten om te bepalen of een rood kruis terecht is of niet. Zou een chaos worden als we alle verkeersregels met een dosis eigen intuïtie zouden gaan veranderen... :{

Als er ineens op jou rijstrook een rood kruis uit het niets aan gaat is dat natuurlijk anders, maar er is ook geen agent/weginspecteur die jou daarvoor gaat bekeuren.
pi_188210155
Sinds ik relaxer ben gaan rijden veel minder gezeik onderweg, gewoon 115 rechts.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_188211864
Duitsland/Duitsers er lijkt geen dieptepunt aan te komen. Rijgedrag is beroerd en langzaam. En je gaat van de ene baustelle naar de volgende.
.
pi_188212034
Busjes, ouderen, langzame figuren en onnodige linksrijders.
Check it out
pi_188216959
Bij mij in de straat is een doodlopende zijstraat. Daar kwam iemand eruit. Ik zag net het achterlichtje branden toen ie weer voluit naar achter reed het straatje in. Gelukkig had ik de weg weer vrij gemaakt anders was het kaboem. |:( :') Ik kon dus op tijd achteruit. Stond ie opgegeven moment stil op de stoep was ie aan t tieren en schelden _O_
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 08:28:36 #8
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188217218
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:28 schreef halfway het volgende:
Sinds ik relaxer ben gaan rijden veel minder gezeik onderweg, gewoon 115 rechts.
110 op de cc in de spits hier.
Genieten van alle gefrustreerde mannekes die links van me veel te kort op elkaar afwisselend optrekken en remmen om ze bij de eerstvolgende file rechts langs te tuffen. _O_

Helemaal gefrrustreerd op je werk aankomen, of 1 minuutje later maar helemaal ontspannen op je werk aankomen. Ik weet het wel hoor.
F.K.A. SuperwormJim
pi_188217560
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:28 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

110 op de cc in de spits hier.
Genieten van alle gefrustreerde mannekes die links van me veel te kort op elkaar afwisselend optrekken en remmen om ze bij de eerstvolgende file rechts langs te tuffen. _O_

Helemaal gefrrustreerd op je werk aankomen, of 1 minuutje later maar helemaal ontspannen op je werk aankomen. Ik weet het wel hoor.
150 op de dynamische cruise control op de linkerbaan. Totaal niet gefrustreerd op je werk komen maar wel zo snel als fysiek mogelijk is en zonder hele tijd baan te wisselen om vrachtwagens in te halen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 31 juli 2019 @ 09:56:37 #10
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_188218047
Ik moet de laatste tijd vaak door de Drechttunnel. Wat ik echt schijtirritant vind is dat vrijwel iedereen met alle geweld de linkerbuis wil nemen. Vaak genoeg mensen gezien die ineens 2 banen naar links crossen terwijl ze net op het punt staan ingehaald te worden om maar eens iets te noemen.

Het allerergste vind ik trouwens dat die mensen na het verlaten van de tunnel blijven hangen op de twee linker rijstroken }:|
pi_188218360
Ook op de linkerbaan kun je gewoon ontspannen op je werk aankomen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188219534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

150 op de dynamische cruise control op de linkerbaan. Totaal niet gefrustreerd op je werk komen maar wel zo snel als fysiek mogelijk is en zonder hele tijd baan te wisselen om vrachtwagens in te halen.
Stoer! :')

Het valt me ook erg op dat mensen met de schemer vergeten dat ze hun dagrijverlichting aanhebben. Best link dat ze van achteren dan helemaal geen verlichting voeren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2019 11:48:38 ]
pi_188219704
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:47 schreef DW457 het volgende:

[..]

Stoer! :')

Het valt me ook erg op dat mensen met de schemer vergeten dat ze hun dagrijverlichting aanhebben. Best link dat ze van achteren dan helemaal geen verlichting voeren.
Ja, van de week kwam ik ook zo'n auto tegen. Asfalt-grijze-auto nog wel (wie die kleur ooit bedacht heeft geen idee). Ik reed erachter en heb 'm wat lichtsignalen gegeven, maar dat hielp niet. Andere auto haalde 'm in, deed z'n alarmlichten even aan, hielp ook niet. Toen ben ik er zelf maar voor gaan rijden (kreeg eerst lichtsignalen terug), maar toen ik mijn licht uit en weer aan deed viel het kwartje en deed 'ie toch z'n licht aan.
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 12:44:51 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188220173
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

150 op de dynamische cruise control op de linkerbaan. Totaal niet gefrustreerd op je werk komen maar wel zo snel als fysiek mogelijk is en zonder hele tijd baan te wisselen om vrachtwagens in te halen.
Ok, Henk :')
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 31 juli 2019 @ 13:44:25 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188221009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 21:35 schreef hjansen82 het volgende:
Busjes, ouderen, langzame figuren en onnodige linksrijders.
Het is gvd wel weer prijs de laatste 2 weken.. Het is vakantie blijkbaar, en ineens heeft iedereen 10 minuten over om eens fijn met 100p/u 8 vrachtwagens in te halen..

En ook geen lampie gaan branden waarom er voor je opeens 2 kilomeger lege snelweg is he |:( echt al een paar keer moordneigingen gehad van zo'n achterlijke flapdrol }:| }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 31 juli 2019 @ 15:01:25 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188222041
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_188222111
quote:
15s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:01 schreef junkiesietze het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. :r
Die zijn minder irritant dan mensen die te laat richting aangeven bij het verlaten van een rotonde, maar inderdaad. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:25 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188222174
Mensen die naar links knipperen op de rotonde :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188222211
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die naar links knipperen op de rotonde :')
Dan weet je tenminste zeker dat het niet van die klootzakken zijn die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188222224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die naar links knipperen op de rotonde :')
Hiii :7
pi_188222319
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2019 12:44 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ok, Henk :')
Ok, Ingrid :')

quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:47 schreef DW457 het volgende:

[..]

Stoer! :')
Nee 110 op de cc op de rechterbaan is veel stoerder man :Z

quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ook op de linkerbaan kun je gewoon ontspannen op je werk aankomen.
Bij de losers in dit topic niet, daar is iedereen die harder gaat dan zij gefrustreerd en gestrest :')

quote:
15s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:01 schreef junkiesietze het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. :r
Ja best triest en die geef ik ook meestal een handgebaar als ik de tijd er nog voor heb... maar als je goed oplet op de manier van sturen en goed kijkt naar de stand van de wielen, kun je wel zien of ze gaan afslaan of niet.
Facts don't care about your feelings
pi_188222481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja best triest en die geef ik ook meestal een handgebaar als ik de tijd er nog voor heb... maar als je goed oplet op de manier van sturen en goed kijkt naar de stand van de wielen, kun je wel zien of ze gaan afslaan of niet.
Toch neem ik dat risico niet. Zit 'ie wel in jouw auto ben je altijd de schuldige. Maar het blijft irritant ja. Ik maak ook een handgebaar of toeter even.
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:16:11 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188223045
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan weet je tenminste zeker dat het niet van die klootzakken zijn die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Dat zou je zeggen.... toch slaan ze soms opeens af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188223229
Je iets aantrekken van handgebaren :'(
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:35:01 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188223268
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hiii :7
+1
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:08:51 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188223725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die naar links knipperen op de rotonde :')
Het voorkomt anders nogal eens dat ik op de rem moet trappen omdat een brutale twijfelaar verkeerd gokt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188223840
quote:
Op woensdag 31 juli 2019 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die naar links knipperen op de rotonde. ^O^
:Y

Tenzij bij rechtdoor. }:|
pi_188225298
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die zijn minder irritant dan mensen die te laat richting aangeven bij het verlaten van een rotonde, maar inderdaad. :{
Of te vroeg.
Knipperlicht aan zodat je denkt er voorlangs te kunnen omdat ie afslaat maar neuh, hij bedoelde 1 of 2 afslagen verder. |:(
pi_188226473
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Toch neem ik dat risico niet. Zit 'ie wel in jouw auto ben je altijd de schuldige. Maar het blijft irritant ja. Ik maak ook een handgebaar of toeter even.
True. Ben je ook de schuldige als iemand knipperlicht naar rechts doet dat hij rotonde af gaat, maar het dan niet?

Trouwens ik reed 's avonds op de turbo rotonde af in Hoorn en er was niemand (behalve een Opel Karl achter me), dus hoe pakt YB dan de turborotonde... tja :P zo heet ie toch niet voor niets.... begon die Karl heel erg te seinen enzo. Ik denk ook, daar heb je toch geen last van... dus iets verderop kwamen we naast elkaar te staan en liet ie politiebadge zien :') Maar hij zei alleen dat kost veel geld hé en toen reed ie weg. Geven ze dan een boete van doorgetrokken streep of is er nog wat anders? In principe ging ik niet te hard de rotonde over want je mag er 70 (nu tijdelijk 50).
Facts don't care about your feelings
pi_188226498
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

True. Ben je ook de schuldige als iemand knipperlicht naar rechts doet dat hij rotonde af gaat, maar het dan niet?
Natuurlijk, hij had voorrang.
sig verwijderd door FA
pi_188226531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij had voorrang.
Niet in oa Nijmegen :)
pi_188226568
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij had voorrang.
Ja maar als iemand zonder licht rijdt en je ramt hem, mag hij toch ook niet zeggen ja ik had m'n lichten niet aan maar je mag me niet rammen dus jij zit fout :') Je geeft toch het signaal dat je af gaat slaan dus dan mag ik toch gas geven? Als dat dus niet mag kun je beter helemaal geen knipperlicht meer aangeven want dan moet je toch altijd wachten om te kijken of hij echt wel de rotonde afrijdt...
Facts don't care about your feelings
pi_188226599
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

True. Ben je ook de schuldige als iemand knipperlicht naar rechts doet dat hij rotonde af gaat, maar het dan niet?

Trouwens ik reed 's avonds op de turbo rotonde af in Hoorn en er was niemand (behalve een Opel Karl achter me), dus hoe pakt YB dan de turborotonde... tja :P zo heet ie toch niet voor niets.... begon die Karl heel erg te seinen enzo. Ik denk ook, daar heb je toch geen last van... dus iets verderop kwamen we naast elkaar te staan en liet ie politiebadge zien :') Maar hij zei alleen dat kost veel geld hé en toen reed ie weg. Geven ze dan een boete van doorgetrokken streep of is er nog wat anders? In principe ging ik niet te hard de rotonde over want je mag er 70 (nu tijdelijk 50).
Say whut, laat dan ekkes weten als je in Hoorn bent, dikke BMW meeting toch?

Maar ging je dan zeg maar van de rechter rijstrook over de linker weer terug naar de rechter om 'm turbo te nemen? Maar er zit toch een verhoging tussen? Dus lijkt me dat ze je niks kunnen maken eigenlijk. Ik zie wel vaker dat mensen daar wisselen van strook, maar dat zijn dan vooral mensen die het niet snappen volgens mij..
pi_188226696
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Say whut, laat dan ekkes weten als je in Hoorn bent, dikke BMW meeting toch?

Maar ging je dan zeg maar van de rechter rijstrook over de linker weer terug naar de rechter om 'm turbo te nemen? Maar er zit toch een verhoging tussen? Dus lijkt me dat ze je niks kunnen maken eigenlijk. Ik zie wel vaker dat mensen daar wisselen van strook, maar dat zijn dan vooral mensen die het niet snappen volgens mij..
Ja je gaat eigenlijk gewoon rechtdoor zeg maar. Zit inderdaad een verhoging tussen maar die is nauwelijks merkbaar. Eigenlijk ga ik zo:

Facts don't care about your feelings
pi_188226751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja je gaat eigenlijk gewoon rechtdoor zeg maar. Zit inderdaad een verhoging tussen maar die is nauwelijks merkbaar. Eigenlijk ga ik zo:

[ afbeelding ]
In principe ga je geen lijn over. Netjes is het niet nee, denk dat ze alleen een artikeltje 5 kunnen geven als ze het echt zouden willen. Maar hoe kon die Karl daarna naast je staan? Reed je richting de snelweg of naar de stoplichten?
pi_188226820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

In principe ga je geen lijn over. Netjes is het niet nee, denk dat ze alleen een artikeltje 5 kunnen geven als ze het echt zouden willen. Maar hoe kon die Karl daarna naast je staan? Reed je richting de snelweg of naar de stoplichten?
Haha ik was benieuwd waarom hij zo liep te seinen, aangezien ik die Karl ervoor voorbij reed en hij een beetje slingerde en half mijn rijstrook op kwam waardoor ik schrok. Dus ik remde een beetje af om netjes te vragen wat er aan de hand was :P Blijkbaar heeft hij tijd genoeg om te seinen maar niet om z'n stuur recht te houden. Maar was dus een popo :')
Facts don't care about your feelings
pi_188227071
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha ik was benieuwd waarom hij zo liep te seinen, aangezien ik die Karl ervoor voorbij reed en hij een beetje slingerde en half mijn rijstrook op kwam waardoor ik schrok. Dus ik remde een beetje af om netjes te vragen wat er aan de hand was :P Blijkbaar heeft hij tijd genoeg om te seinen maar niet om z'n stuur recht te houden. Maar was dus een popo :')
Popo in een Karl :'( Neem aan dat 't z'n eigen auto was. Maar ze mogen wel boetes geven ook al zijn ze niet aan het werk toch? Maar dan moet het waarschijnlijk wel wat erger zijn dan de rotonde wat misbruiken.
pi_188227176
Ik had van de week ook nog wat bij het kruispunt daarvoor. Ik kwam vanaf het centrum en stond rechts voorgesorteerd, om links de provinciale weg op te gaan. Links van mij stond een gozer in een vrij nieuwe Audi A4 met links en rechts een uitlaat. Geen idee welke motor. Stoplicht op groen, hij met piepende banden weg :D Dus ik toch ook maar even een kickdown en dat ding kon mijn lompe 540 niet bijhouden *O*
pi_188227272
Daarnet zat ik achter een lesauto die even ging inhalen op een provinciale weg, met (schatting) 2kmh verschil, terwijl er tegenliggers aankwamen. Dat scheelde echt een haartje. Als de tegenligger niet vol in de ankers was gegaan, was het zeker foutgegaan.

Ben ik bijna thuis, steekt er een meisje lopend de provinciale weg over. Koptelefoon op, kijkend naar haar mobiel en gewoon niet om zich heen kijkend. Mijn ABS doet het in ieder geval goed.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:09:30 #40
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_188227333
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:28 schreef halfway het volgende:
Sinds ik relaxer ben gaan rijden veel minder gezeik onderweg, gewoon 115 rechts.
Dit. Dit heb ik ook aangeleerd. Scheelt geen drol in reistijd (binnen NL), veel relaxter, beter voor je verbruik en je hartslag. Enige wat ik doe bij inhalen (als er mensen aankomen achter me) is even optrekken naar een redelijke snelheid (vmax -5 ofzo) om anderen niet teveel te hinderen.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:47:41 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188227684
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hiii :7
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:55:58 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188227758
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:08 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Het voorkomt anders nogal eens dat ik op de rem moet trappen omdat een brutale twijfelaar verkeerd gokt.
Klagen mag bij hen die het verzieken voor anderen. als je tien keer voor JL stil staat omdat men geen richting aangeeft, ga je de elfde keer toch echt gewoon rijden. Je hebt sowieso veel minder ruimte nodig dan je denkt, als je maar met je rechterpoot op dat gas trapt. ~O>

Het mooiste is aan komen rollen, je gaatje zoeken en meteen oprijden. Als je moet stoppen wordt het al een stuk lastiger om vlot weg te zijn. Echt, soms zit je achter iemand die gewoon gaat stoppen voor een auto die nog een kwart rotonde weg is, dan begin ik meteen maar alvast tot 1000 te tellen, want dat gaat wel effe duren in de spits |:(

Dáárom ook geef ik zelf ook altijd richting aan naar links als ik driekwart rond ga, omdat er heus wel meer mensen rondrijden zoals ik, om misverstanden te voorkomen.. Die knipperdingen zijn je enige vorm van (normale) communicatie met je medeweggebruikers, waarom niet zo efficiënt mogelijk gebruik van maken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:03:11 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188227872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Popo in een Karl :'( Neem aan dat 't z'n eigen auto was. Maar ze mogen wel boetes geven ook al zijn ze niet aan het werk toch? Maar dan moet het waarschijnlijk wel wat erger zijn dan de rotonde wat misbruiken.
Nee hoor, fout parkeren mag ook gewoon.. zo veel als ze willen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188227951
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Ik heb echt geen idee waarom ik het niet zou doen. Die knipperlicht aanraken met mijn pink kost nul energie noch moeite. Het kost.mij gewoon nooit iets.

En het levert heel soms iets op. Misschien nog niet eens zo zeer dat het iets voor mij oplevert, maar misschien de ander die daardoor meteen doorheeft wat ik wil van doen en is die een heel kleine beetje blij.

Bereik ik er iets mee? Weet niet, denk vaak niet, maar die paar keer dat iemand er op wil schieten en mijn knipperlicht ziet, heb ik er al wat mee bereikt en ben ik er zelf blij mee.

Last, zal die knipper niemand geven.

Ik wilde eigenlijk vragen, waarom zou je het niet doen? Maar dan krijg ik normaliter (en heel misschien nu ook van jou) een ongelofelijk kutverhaal hoe een rotonde een doorgaande weg is en dat een knipperlicht linksaf niet nodig is blabla jankjank

Ik doe het, ik zou graag zien dat iedereen het doet. Maar veel mensen hebben dat niet voor de ander over

Best. Zo leven wij hier
pi_188228052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Daar zijn je knipperlichten voor he... om aan te geven wat je gaat doen, wel zo prettig voor de medeweggebruikers.
pi_188228072
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee hoor, fout parkeren mag ook gewoon.. zo veel als ze willen..
Ja ik snap dat ze het mogen doen, maar bedoel meer dat de meesten die nog wel een hart hebben het niet voor zoiets kleins doen denk ik (ik heb het verhaal over je ex schoonfamilie laatst gelezen inderdaad :D ).

Ook ik doe m'n knipperlicht naar links op een rotonde als ik 'm driekwart neem.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:30:41 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188228211
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee waarom ik het niet zou doen. Die knipperlicht aanraken met mijn pink kost nul energie noch moeite. Het kost.mij gewoon nooit iets.

En het levert heel soms iets op. Misschien nog niet eens zo zeer dat het iets voor mij oplevert, maar misschien de ander die daardoor meteen doorheeft wat ik wil van doen en is die een heel kleine beetje blij.

Bereik ik er iets mee? Weet niet, denk vaak niet, maar die paar keer dat iemand er op wil schieten en mijn knipperlicht ziet, heb ik er al wat mee bereikt en ben ik er zelf blij mee.

Last, zal die knipper niemand geven.

Ik wilde eigenlijk vragen, waarom zou je het niet doen? Maar dan krijg ik normaliter (en heel misschien nu ook van jou) een ongelofelijk kutverhaal hoe een rotonde een doorgaande weg is en dat een knipperlicht linksaf niet nodig is blabla jankjank

Ik doe het, ik zou graag zien dat iedereen het doet. Maar veel mensen hebben dat niet voor de ander over

Best. Zo leven wij hier

Mooi, hoef ik dat verhaal niet op te hangen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:33:06 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188228229
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar zijn je knipperlichten voor he... om aan te geven wat je gaat doen, wel zo prettig voor de medeweggebruikers.
Nou, lees het verhaal daarboven. Plus dat mensen constant vergeten hun knipperlicht uit te doen. Dan schiet het hele ‘voordeel’ er meteen bij in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188228264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou, lees het verhaal daarboven. Plus dat mensen constant vergeten hun knipperlicht uit te doen. Dan schiet het hele ‘voordeel’ er meteen bij in.
Huh? Bij het verlaten van de rotonde knipper je toch naar rechts? Hoe kan je dat dan vergeten?
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:39:08 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188228284
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Huh? Bij het verlaten van de rotonde knipper je toch naar rechts? Hoe kan je dat dan vergeten?
Dat moet je niet aan mij, maar aan die sukkels vragen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 31 juli 2019 @ 23:27:55 #51
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188229045
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klagen mag bij hen die het verzieken voor anderen. als je tien keer voor JL stil staat omdat men geen richting aangeeft, ga je de elfde keer toch echt gewoon rijden. Je hebt sowieso veel minder ruimte nodig dan je denkt, als je maar met je rechterpoot op dat gas trapt. ~O>

Het mooiste is aan komen rollen, je gaatje zoeken en meteen oprijden. Als je moet stoppen wordt het al een stuk lastiger om vlot weg te zijn. Echt, soms zit je achter iemand die gewoon gaat stoppen voor een auto die nog een kwart rotonde weg is, dan begin ik meteen maar alvast tot 1000 te tellen, want dat gaat wel effe duren in de spits |:(

Dáárom ook geef ik zelf ook altijd richting aan naar links als ik driekwart rond ga, omdat er heus wel meer mensen rondrijden zoals ik, om misverstanden te voorkomen.. Die knipperdingen zijn je enige vorm van (normale) communicatie met je medeweggebruikers, waarom niet zo efficiënt mogelijk gebruik van maken?

Waarom heb je 't nou tegen mij?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188231053
Dan rij je netjes 50 in de bebouwde kom, zit er weer zo'n petje achter me in een iets te oude en te lage Volkswagen Golf. Komen we op een stoplicht aan rijden waar ik links af moet en hij blijkbaar ook, wil ie mij al over het verdrijvingsvlak voorbij schieten 8)7. En dan maar schelden en toeteren als ik netjes links invoeg. Haalt ie me vervolgens rechts in om voor mij op het vak voor linksaf te gaan staan. En schelden en tieren en handgebaren maken. o|O
Nu het leukste. Stoplicht springt op groen. Hij wil uiteraard zijn dominantie (lees: compensatiegedrag) tonen door snel op te trekken. Slaat ie natuurlijk af. _O- _O- _O-
Ik zat net met iemand aan de telefoon en die snapte even niet waarom ik zo hard moest lachen
Het is wat.......
pi_188294020
quote:
"Vorig jaar voerde de politie nog campagne om mensen beter rechts te laten rijden. De statistieken hebben we niet, maar we durven met vrij veel zekerheid te zeggen dat het geen donder heeft uitgemaakt."

Wij in dit topic kunnen ook met vrij veel zekerheid zeggen dat dit klopt :P
Facts don't care about your feelings
pi_188295013
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

"Vorig jaar voerde de politie nog campagne om mensen beter rechts te laten rijden. De statistieken hebben we niet, maar we durven met vrij veel zekerheid te zeggen dat het geen donder heeft uitgemaakt."

Wij in dit topic kunnen ook met vrij veel zekerheid zeggen dat dit klopt :P
😂 Jup. En nu in de vakantieperiode lijkt het nog erger te zijn. Ik ga er ook steeds vaker rechts langs en dan kijkt iemand je glazig aan en gaat daarna niet eens naar rechts.
pi_188296635
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 13:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is gvd wel weer prijs de laatste 2 weken.. Het is vakantie blijkbaar, en ineens heeft iedereen 10 minuten over om eens fijn met 100p/u 8 vrachtwagens in te halen..

En ook geen lampie gaan branden waarom er voor je opeens 2 kilomeger lege snelweg is he |:( echt al een paar keer moordneigingen gehad van zo'n achterlijke flapdrol }:| }:|
A-MEN brother A-MEN _O_
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:19:08 #57
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188296856
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:28 schreef halfway het volgende:
Sinds ik relaxer ben gaan rijden veel minder gezeik onderweg, gewoon 115 rechts.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:09 schreef caspervc het volgende:
Dit. Dit heb ik ook aangeleerd. Scheelt geen drol in reistijd (binnen NL), veel relaxter, beter voor je verbruik en je hartslag. Enige wat ik doe bij inhalen (als er mensen aankomen achter me) is even optrekken naar een redelijke snelheid (vmax -5 ofzo) om anderen niet teveel te hinderen.
Same here _O_ Lekker cruise control, 115 op de rechtse baan. Vrachtwagen inhalen? Even optrekken naar 120 om irritaties te voorkomen om daarna weer rechts te cruisen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188297014
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:19 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

[..]

Same here _O_ Lekker cruise control, 115 op de rechtse baan. Vrachtwagen inhalen? Even optrekken naar 120 om irritaties te voorkomen om daarna weer rechts te cruisen.
Ik neem aan dat je op plekken waar de maximumsnelheid 130 is wel naar 130 optrekt? Want inhalen met 120 op een 130 weg is nog steeds een irritatiepuntje...
pi_188297028
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op plekken waar de maximumsnelheid 130 is wel naar 130 optrekt? Want inhalen met 120 op een 130 weg is nog steeds een irritatiepuntje...
Het is al heel wat dat hij überhaupt optrekt. Het aantal cruisecontrolinhalers is veel te hoog.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188297203
Ik was er eerst ook nogal op tegen maar autonoom rijden gaat wel een verademing worden. Gewoon iedereen dezelfde snelheid rijden ipv 1 of 2 km verschil. Het slaat ook helemaal nergens op. Soms willen mensen me inhalen omdat ze 1 km harder rijden en dan doen ze er 1 minuut over. Wat heb je ermee bereikt? Ik merkte pas met de Tesla hoe raar sommige mensen rijden. Netjes 130 km/u op de auto pilot en soms haal je dezelfde persoon 3x in omdat ze gas geven, gas afnemen, remmen, inhalen, gas bij, gas terug etc.
Facts don't care about your feelings
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:00:44 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188297388
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik was er eerst ook nogal op tegen maar autonoom rijden gaat wel een verademing worden. Gewoon iedereen dezelfde snelheid rijden ipv 1 of 2 km verschil. Het slaat ook helemaal nergens op. Soms willen mensen me inhalen omdat ze 1 km harder rijden en dan doen ze er 1 minuut over. Wat heb je ermee bereikt? Ik merkte pas met de Tesla hoe raar sommige mensen rijden. Netjes 130 km/u op de auto pilot en soms haal je dezelfde persoon 3x in omdat ze gas geven, gas afnemen, remmen, inhalen, gas bij, gas terug etc.
Sowieso, als je veel op de cruise control rijdt valt het ook al op hoe raar sommige mensen rijden.
Of van die figuren die met hun caravan niet naar de geopende spitsstrook op de vluchtstrook durven en dan dus 80 rijden op de rechterstrook die op dat moment de middelste strook is.

Rij je lekker 100 op de cc op de spitsstrook, moet je er helemaal links omheen.
Zelfs vrachtwagens op de spitsstrook gaan sneller |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188297506
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of van die figuren die met hun caravan niet naar de geopende spitsstrook op de vluchtstrook durven en dan dus 80 rijden op de rechterstrook die op dat moment de middelste strook is.

Rij je lekker 100 op de cc op de spitsstrook, moet je er helemaal links omheen.
Zelfs vrachtwagens op de spitsstrook gaan sneller |:(
Daar ben ik mee opgehouden, helemaal naar links eromheen zwieren om in te halen. Is ook niet altijd veilig.
Ik ga ze gewoon rechts voorbij, zelfde snelheid.
En ik zie nooit dat ze daarna iets doorhebben en naar rechts gaan. Echt nooit.

Van buitenlanders is het begrijpelijk dat ze het concept spitsstrook niet doorhebben.
Het is een doorgetrokken streep maar wel groene pijlen erboven?
En dan het verkeersbeeld dat ze zien dat 90% van de mensen ook niet op die strook zit maar slechts een enkeling. Heel verwarrend.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:38:47 #63
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188298864
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik neem aan dat je op plekken waar de maximumsnelheid 130 is wel naar 130 optrekt? Want inhalen met 120 op een 130 weg is nog steeds een irritatiepuntje...
Nope, ik hou het bij 120. Voor jou zal dit dan idd een irritatiepunt zijn, maar het merendeel zie ik er toch nog 120 rijden. Ik haal overigens niet in als er iemand met 130 / 140 aan komt knallen en op de rem zou moeten gaan. Dan blijf ik wel even achter de vrachtwagen cruisen.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik was er eerst ook nogal op tegen maar autonoom rijden gaat wel een verademing worden. Gewoon iedereen dezelfde snelheid rijden ipv 1 of 2 km verschil. Het slaat ook helemaal nergens op. Soms willen mensen me inhalen omdat ze 1 km harder rijden en dan doen ze er 1 minuut over. Wat heb je ermee bereikt? Ik merkte pas met de Tesla hoe raar sommige mensen rijden. Netjes 130 km/u op de auto pilot en soms haal je dezelfde persoon 3x in omdat ze gas geven, gas afnemen, remmen, inhalen, gas bij, gas terug etc.
Dit zie je inderdaad heel vaak. Ook binnen mijn 'snelheidswereldje' haalt men elkaar om de meest onbenullige redenen in. (inhalen met 117 terwijl je voorganger 115 rijd). Het is een stuk fijner als je snelheden kan instellen met buckets van 5 of 10 km/u. Dit zal al wat files vanwege inhaalacties voorkomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:08:58 #64
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_188299481
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

😂 Jup. En nu in de vakantieperiode lijkt het nog erger te zijn. Ik ga er ook steeds vaker rechts langs en dan kijkt iemand je glazig aan en gaat daarna niet eens naar rechts.
Klopt helemaal,zelfs met een (vrij) grote Sprinter..op de A2 blijf ik dan ook op mijn strook,links of rechtsom,don't care anymore terwijl ik eigenlijk wel iemand van de regeltjes ben. Betrap me er zelf op dat ik vaker zelfs sein met groot licht als ze op een 3 baans links claimen..dat is ook nieuw voor mij. (Dat seinen)
Graag verwijderen.
pi_188299783
* OscarMopperkont haalt ook gewoon rechts in als er genoeg ruimte is.... ben die slome sufkutten op de verkeerde strook wel zat....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:12:04 #66
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_188301293
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 16:32 schreef J.Caesar het volgende:
Je iets aantrekken van handgebaren :'(
In Italië kun je dat maar beter wel doen overigens.
pi_188303667
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:43:18 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188303911
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
Dus je lokt het expres uit? Waarom in godsnaam
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188304011
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
Maar wat doe je dan op die linkerstrook? Waarom ga je niet na het inhalen meteen naar de rechterstrook als daar genoeg ruimte is en niet 100m verder op een vrachtwagen?
Facts don't care about your feelings
pi_188305051
Het gaat dan vooral om situaties waarbij ik links inhaal en iemand anders (min of meer tegelijkertijd) hetzelfde voertuig van rechts; aan de ene kant zullen ze wel bewuster deelnemen aan het verkeer dan diegenen die in het midden blijven hangen, maar aan de andere kant vertrouw ik de "risico-preferentie" niet.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:58:37 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188306008
Dat is altijd leip bij 3 rijstroken inderdaad, of een invoegstrook. Zeker als je een vrachtwagen oid inhaalt die het zicht flink belemmert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188306027
Ik reed van de week over de snelweg (130 km/u) achter een of andere joker in z’n verrotte BMW die steeds (als in 10 minuten aaneengesloten) met z’n voet op de rem reed. Hij reed wel gewoon door, dus hij wilde zeker niet remmen. Zeker op de A12 waar het verkeer soms plots flink af kan remmen is het knap onhandig als je niet kan zien of zo’n petje aan het remmen is of niet.
pi_188306807
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:59 schreef itchycoo het volgende:
Ik reed van de week over de snelweg (130 km/u) achter een of andere joker in z’n verrotte BMW die steeds (als in 10 minuten aaneengesloten) met z’n voet op de rem reed. Hij reed wel gewoon door, dus hij wilde zeker niet remmen. Zeker op de A12 waar het verkeer soms plots flink af kan remmen is het knap onhandig als je niet kan zien of zo’n petje aan het remmen is of niet.
Of remlichtschakelaar stuk.
pi_188306894
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188306901
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:08 schreef Charged het volgende:

[..]

Klopt helemaal,zelfs met een (vrij) grote Sprinter..op de A2 blijf ik dan ook op mijn strook,links of rechtsom,don't care anymore terwijl ik eigenlijk wel iemand van de regeltjes ben. Betrap me er zelf op dat ik vaker zelfs sein met groot licht als ze op een 3 baans links claimen..dat is ook nieuw voor mij. (Dat seinen)
Ja bizar he. Soms ga ik gewoon al toeterend rechts er voorbij maar nee hoor, blijven lekker in het midden rijden met de mistlampjes aan.
pi_188307002
Wat is dat toch met belgen die helemaal links blijven rijden?

Moest wel rechts er voor bij. 95 op de meest linkse baan waar iedereen 110~ reedt op dat moment op de middenbaan en rechts
pi_188308355
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Of remlichtschakelaar stuk.
Ja zat ik ook aan te denken, hoewel hij af en toe wel even uit ging.
pi_188308458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 00:06 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ja zat ik ook aan te denken, hoewel hij af en toe wel even uit ging.
Oooh dat is dan wel raar ja. Ik kom ze ook weleens tegen hoor, van die mensen die hun poot op de rem laten leunen ofzo. Vraag me af hoe lang die met hun remblokjes doen 😄
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:21:07 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188308519
Van die automaatrijders die met links remmen en hun voet op het rempedaal laten leunen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188312274
Van die debielen met petjes op die irritant dicht achter je aan gaan rijden, omdat je (zoekende op vakantie) iets langzamer rijd dan de maximale snelheid :{

Veel mensen kennen het woord relax niet :+
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:05:20 #81
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188313609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:13 schreef aloa het volgende:
Van die debielen met petjes op die irritant dicht achter je aan gaan rijden, omdat je (zoekende op vakantie) iets langzamer rijd dan de maximale snelheid :{

Veel mensen kennen het woord relax niet :+
Pas op. Ze zitten in dit topic
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188313663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:13 schreef aloa het volgende:
Van die debielen met petjes op die irritant dicht achter je aan gaan rijden, omdat je (zoekende op vakantie) iets langzamer rijd dan de maximale snelheid :{

Veel mensen kennen het woord relax niet :+
Ik kan me nog een beste mevrouw uit Rotterdam herinneren die vond dat heel Drenthe wel dertigkilometergebied kon worden, want ze kwam hier voor haar rust :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:35:49 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188313886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:13 schreef aloa het volgende:
Van die debielen met petjes op die irritant dicht achter je aan gaan rijden, omdat je (zoekende op vakantie) iets langzamer rijd dan de maximale snelheid :{

Veel mensen kennen het woord relax niet :+
Trutten doe je maar ergens anders :{w

Ik doe dat doorgaans alleen op een meerbaansweg waar rechts alle ruimte is. Als ik me netjes aan de regels hou, zit ik de komende 10km nog achter zo'n figuur.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:24:41 #84
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_188314476
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik kan me nog een beste mevrouw uit Rotterdam herinneren die vond dat heel Drenthe wel dertigkilometergebied kon worden, want ze kwam hier voor haar rust :{
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:52:10 #85
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_188314851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:35 schreef Nattekat het volgende:

Als ik me netjes aan de regels hou, zit ik de komende 10km nog achter zo'n figuur.
En dan?
Ok stelletje hokboeren
pi_188315686
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

En dan?
Dan is nattekat van woede drogekat geworden ;)
pi_188316264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

En dan?
Tja ik vind het altijd grappig dat mensen zeuren blijf maar gewoon achter een slak hangen het scheelt uiteindelijk niet zoveel tijd, maar op de fiets haal je ook twee gehandicapten op driewielers in en als je in de winkelstraten loopt ga je ook niet achter twee bejaarden aan sjacheren. Waarom in de auto dan wel doen?
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:11:36 #88
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188316766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja ik vind het altijd grappig dat mensen zeuren blijf maar gewoon achter een slak hangen het scheelt uiteindelijk niet zoveel tijd, maar op de fiets haal je ook twee gehandicapten op driewielers in en als je in de winkelstraten loopt ga je ook niet achter twee bejaarden aan sjacheren. Waarom in de auto dan wel doen?
Wat een vergelijking :')
F.K.A. SuperwormJim
pi_188316938
Wielrenners :')

Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188317041
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wielrenners :')

Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Zondag met Mn motor in de 3e versnelling met 150km/uur langs 4 dubbel rijdende wielrenners getetterd. :7
pi_188317814
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Wat een vergelijking :')
Zelf bedacht O-)
Facts don't care about your feelings
pi_188318270
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zondag met Mn motor in de 3e versnelling met 150km/uur langs 4 dubbel rijdende wielrenners getetterd. :7
Zozo, jij bent stoer.
sig verwijderd door FA
pi_188320782
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:12 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

In Italië kun je dat maar beter wel doen overigens.
Maanden gewoond. Klopt deels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2019 21:03:03 ]
pi_188322892
Nou, vandaag 112 te hulp moeten roepen en stonden gelukkig snel agenten bij mij.

Kom met de racefiets vanaf werk, rij op fietspad. Snel, maar niet allesontziend hard en waas voor de ogen. Ik kom langs twee heren die staan te keuvelen, 1 met hond. kleine 100mtr verderop een hondje midden op het fietspad, zonder eigenaar, en ik rem voldoende af om er veilig omheen te kunnen. Bedenkt dat beestje om toch te gaan lopen terwijl ik er zowat voor zit. Dus die zat eronder, was niks aan te doen. Jankte en uiteraard stopte ik direct om naar beestje te kijken. De eigenaar was snel bij me en riep iets en gaf me uit het niks 2 enorme slagen in het gezicht. Ik zag sterren!
Dus maar snel 112 gebeld, waarbij hij nog snel even in de tel kwam roepen dat hij me dood zou slaan met de politie erbij.....
Uiteindelijk een hele rits agenten erbij en werd de man afgevoerd naar bureau. Aangifte mishandeling gedaan en kijken wat ervan komt.

Wat een gek! Ik heb niet met opzet dat hondje aangereden, heb dat juist geprobeerd te voorkomen. Door onhandige actie van de hond kwam het niet goed. Daar kan ik niet zo heel veel aan doen. Je hond bij je in de buurt houden was een betere oplossing geweest.
pi_188323192
Die eigenaar spoort uiteraard niet. Heb je geen metalen plaatjes onder je schoenen zitten dan? Ideaal ter verdediging tegen dit soort idioten :P

Toch zou ik persoonlijk anders omgegaan zijn met de situatie die jij tegenkomt. Als ik op de racefiets kinderen of loslopende beesten tegenkom dan rem ik af tot vrijwel stilstand zodat ik altijd kan reageren. Veel te onvoorspelbaar om zomaar langs te fietsen vind ik....
pi_188323312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:01 schreef Accordtje het volgende:

Toch zou ik persoonlijk anders omgegaan zijn met de situatie die jij tegenkomt. Als ik op de racefiets kinderen of loslopende beesten tegenkom dan rem ik af tot vrijwel stilstand zodat ik altijd kan reageren. Veel te onvoorspelbaar om zomaar langs te fietsen vind ik....
Vrijwel stilstand vind ik beetje te sloom, en het hondje zat gewoon stil terwijl ik naderde. Terug gelezen uit de tracklog reed ik nog 7km/h toen ik het beestje raakte, en dat leek traag genoeg. Was bijna alsof het beestje het expres deed, bestuurder afleiden om alsnog te springen. Van slachtofferhulp hoorde ik vanavond dat er geen letsel was bij de hond. Dus volkomen zinloze actie om iemand op z´n bek te timmeren voor schade die er niet is.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:48:32 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188324003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:43 schreef eRKa het volgende:
Nou, vandaag 112 te hulp moeten roepen en stonden gelukkig snel agenten bij mij.

Kom met de racefiets vanaf werk, rij op fietspad. Snel, maar niet allesontziend hard en waas voor de ogen. Ik kom langs twee heren die staan te keuvelen, 1 met hond. kleine 100mtr verderop een hondje midden op het fietspad, zonder eigenaar, en ik rem voldoende af om er veilig omheen te kunnen. Bedenkt dat beestje om toch te gaan lopen terwijl ik er zowat voor zit. Dus die zat eronder, was niks aan te doen. Jankte en uiteraard stopte ik direct om naar beestje te kijken. De eigenaar was snel bij me en riep iets en gaf me uit het niks 2 enorme slagen in het gezicht. Ik zag sterren!
Dus maar snel 112 gebeld, waarbij hij nog snel even in de tel kwam roepen dat hij me dood zou slaan met de politie erbij.....
Uiteindelijk een hele rits agenten erbij en werd de man afgevoerd naar bureau. Aangifte mishandeling gedaan en kijken wat ervan komt.

Wat een gek! Ik heb niet met opzet dat hondje aangereden, heb dat juist geprobeerd te voorkomen. Door onhandige actie van de hond kwam het niet goed. Daar kan ik niet zo heel veel aan doen. Je hond bij je in de buurt houden was een betere oplossing geweest.
Hondeneigenaren :ra

Verder alles goed met je? Geen schade?

Dit heb ik al een paar keer bijna gehad. 1 keer zelfs dat die hond voor m'n wielen liep met zo'n paupereigenaar ernaast die een beetje dom stond te grijnzen. Toen ik 'm er op aansprak dat het geen losloop gebied was kreeg ik een grote bek terug. :')
Ook een paar keer in het donker gehad dat mensen hun honden los lieten lopen. Kom je aanrijden op de fiets, hoor je vlak bij je honden blaffen, grommen en bijtgeluiden maken terwijl je ze niet ziet en verderop hun baasjes erover hoort praten en lachen. Echt leuk hoor, dat je hond bijna in m'n benen hangt :') Vooral leuk dat ze dat niet doen als je bij ze stopt om te vragen waarom dat zo grappig is.

Vandaag (ook op de racefiets) nog bijna aangereden door een Mercedes sprinter met autoambulance die me inhaalde op een smalle weg. Opzich geen probleem, maar wel als je 80 rijd en ook niet een beetje aan de kant gaat. Een half uurtje daarna kwam ik hem ergens anders tegen, toen in tegengestelde richting waar ik hem al bellend zag rijden. Wat een eikel.
Dat was hier

En net zo'n figuur die alleen maar op de middelste baan reed. Voor de kenners, vanuit Amsterdam West door de Coentunnel. Dan denk je dat hij alvast voorsoorteerd richting Zaandam, maar nee, hij ging in de tunnel een baan naar rechts om naar noord te gaan. Toen we hem inhaalde was duidelijk waarom hij dit deed, hij was drukker met de telefoon dan het verkeer :r

Oja, en ook nog vanmiddag op een rotonde bijna voor een auto beland omdat die ouwelul die er in zat naar links knipperde. Om vervolgens gewoon de afslag te pakken waar ik al bijna wilde oversteken. Uiteindelijk reed hij rechtdoor ipv 3/4 over de rotonde, dus waarom hij naar links knippperde weet ik niet. Gelukkig stond ik op tijd stil, maar ik kreeg wel een afkeurende blik van hem omdat hij dacht dat ik voor wilde piepen oid 8)7

Het verkeer _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:50:49 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188324039
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wielrenners :')

Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Zullen we dat voor alle verkeersdeelnemers doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188324442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:08 schreef eRKa het volgende:
Vrijwel stilstand vind ik beetje te sloom, en het hondje zat gewoon stil terwijl ik naderde. Terug gelezen uit de tracklog reed ik nog 7km/h toen ik het beestje raakte, en dat leek traag genoeg. Was bijna alsof het beestje het expres deed, bestuurder afleiden om alsnog te springen.
7 km/h is inderdaad niet veel. Lijkt me ook wel voldoende.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:08 schreef eRKa het volgende:
Van slachtofferhulp hoorde ik vanavond dat er geen letsel was bij de hond. Dus volkomen zinloze actie om iemand op z´n bek te timmeren voor schade die er niet is.
Sowieso zinloos. Zelfs al zou er wel schade zijn.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:04:59 #100
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188325608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 00:28 schreef Accordtje het volgende:
7 km/h is inderdaad niet veel. Lijkt me ook wel voldoende.

Inderdaad, je reedt langzaam genoeg. Jammer dat die hondeneigenaar zijn kringverjaardasgverhaal over de 'klote wielrenner' al klaar heeft liggen. :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:05:41 #101
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188325609
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
Zullen we daar eens mee stoppen :) Niet onnodig links rijden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188325837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Inderdaad, je reedt langzaam genoeg. Jammer dat die hondeneigenaar zijn kringverjaardasgverhaal over de 'klote wielrenner' al klaar heeft liggen. :+
En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:48:13 #103
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188325855
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188325898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.
Het ging mij ook over het algemeen beeld dat deze voorbeeldige weggebruikers hebben.

Ik heb dat in ieder geval wel. Als ik zo'n zwetende veertiger in spandex op een dun fietsje zie zitten weet ik dat ik beter een keertje voorzichtiger moet zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188326371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:08 schreef eRKa het volgende:

[..]

Vrijwel stilstand vind ik beetje te sloom, en het hondje zat gewoon stil terwijl ik naderde. Terug gelezen uit de tracklog reed ik nog 7km/h toen ik het beestje raakte, en dat leek traag genoeg. Was bijna alsof het beestje het expres deed, bestuurder afleiden om alsnog te springen. Van slachtofferhulp hoorde ik vanavond dat er geen letsel was bij de hond. Dus volkomen zinloze actie om iemand op z´n bek te timmeren voor schade die er niet is.
Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.

Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:48 schreef kanovinnie het volgende:

En net zo'n figuur die alleen maar op de middelste baan reed. Voor de kenners, vanuit Amsterdam West door de Coentunnel. Dan denk je dat hij alvast voorsoorteerd richting Zaandam, maar nee, hij ging in de tunnel een baan naar rechts om naar noord te gaan. Toen we hem inhaalde was duidelijk waarom hij dit deed, hij was drukker met de telefoon dan het verkeer :r

Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft... ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 07-08-2019 09:53:07 ]
Facts don't care about your feelings
pi_188326532
-

[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 07-08-2019 09:53:02 ]
Facts don't care about your feelings
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:56:42 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188326577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.

Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?
Er zijn maar weinig gebieden waar je je hond los mag hebben, bij ons in de buurt zijn die volgens mij nergens naast/in de buurt van een fietspad, puur vanwege dit soort dingen.

En die hont liep 100 meter bij zijn baas vandaan, niemand heeft zo'n lange lijn.
quote:
[..]

Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft... ;)
Als ze op de middelste strook rijden hoef je nog niet over die strook heen.

Het lijkt wel alsof mensen het wel prima vinden zolang er links maar tenminste 1 baan vrij is. Maargoed, dat hebben we al tot in den treure besproken hier

[ Bericht 7% gewijzigd door kanovinnie op 07-08-2019 10:06:00 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188326743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

Het lijkt wel alsof mensen het wel prima vinden zolang er links maar tenminste 1 baan vrij is. Maargoed, dat hebben we al tot in den treure besproken hier
Maar dan is het wel stukken minder erg vind ik. Ff inhalen is ook het werk weer niet. Maar meestal rijden ze traag en worden ze ingehaald door een treintje dat weer voor vertragingen zorgt op de hele linkerbaan... dan is het wel een probleem. Dan kun je er beter links én rechts langs >:)
Facts don't care about your feelings
pi_188328464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zullen we daar eens mee stoppen :) Niet onnodig links rijden.
Als men het verkeer voorspelbaar houdt door daar waar het niet toegestaan is niet rechts in te halen, prima. Veiligheid geniet bij mij nog altijd de voorkeur boven doorstroming.
pi_188333677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.
Keep zou posted
quote:
Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?
Nee, hondje zat niet aan een lijn terwijl er wel aanlijnplicht geldt. Weliswaar was het zowat voor de eigen huisdeur, maar daar loopt een redelijk drukke weg & fietspad dus is nog steeds niet handig om de hond los te laten lopen.
pi_188333735
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.
Geloof het of niet, maar er zijn wielrenners die rekening proberen te houden met de wereld om zich heen. Jammer genoeg is het de minderheid die dat doet.
pi_188333826
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wielrenners :')

Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Zitten heel veel aso's op de fiets. Ik probeer het zelf zo netjes mogelijk te doen.
Afgelopen zondag toeren met de cabrio, haal een wielrenner in die blijkbaar linksaf had willen slaan. Niets wees daarop, dus ik reed hem voorbij. In het passeren riep hij iets en gaf de middelvinger met afslaan.
Ben toch maar even terug gereden om te vragen wat hij bedoelde. Als je geen hand uitsteekt of zelfs maar body language hebt waaraan ik kan merken dat je gaat afslaan, dan kan ik het niet weten. Zelfs dan nog ben je afslaan tov. rechtdoor en heb je nog steeds geen voorrang. Al kun je natuurlijk gerust proberen die af te dwingen, soms heb je geluk en laat de automobilist je voorgaan. Moet je wel laten merken dat je af wil slaan.
Enfin, de wielrenner beweerde hand te hebben uitgestoken. Vreemd dat twee alerte automobilisten dat allebei niet gezien hebben....
pi_188341681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:31 schreef eRKa het volgende:

[..]

De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.
Geloof het of niet, maar er zijn wielrenners die rekening proberen te houden met de wereld om zich heen. Jammer genoeg is het de minderheid die dat doet.
Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Het is wat.......
pi_188341961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Precies. Snap ook dat hele gezeik op wielrenners niet zo. Maar ja, mensen houden er gewoon niet van als er anderen harder of zachter gaan dan zijzelf. Zoals George Carlin al zei "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Geldt zowel voor auto als fiets. Terwijl de oplossing simpel is. Je bent niet alleen op de weg, dus als je harder gaat dan de rest let dan op dat andere daar misschien geen rekening mee houden. En als je zachter gaat dan de rest let er dan op dat er ook mensen zijn die sneller rijden. Maar goed we zijn geen mieren of vogels... dus we denken niet in het belang van de hele groep.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:37:22 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188342306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Naja soms maken "we" het ook wel te bont. Kijk maar naar een willekeurige toertocht, dan zijn opeens de fietspaden gevuld met wielrenners die 3/4 rijen dik over de wegen gaan. Logisch dat dat overlast geeft en logisch dat mensen zich er aan irriteren.

Maar niemand spreekt zich uit over 3 of 4 scholieren die naast elkaar fietsen. En dat komt ook dagelijks overal in het land voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188342401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar niemand spreekt zich uit over 3 of 4 scholieren die naast elkaar fietsen. En dat komt ook dagelijks overal in het land voor.
Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Het is wat.......
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:49:59 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188342487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Haha dan bel je en kijken ze om _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 14:15:03 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188346148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188346878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
_O_
  donderdag 8 augustus 2019 @ 16:52:29 #120
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188348285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:
Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
Heerlijk _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 17:33:44 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188348674
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.

Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.

Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"

Wat een aso's :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188348740
Haha ja ook eens gehad en ik kwam toen wel met aanhanger. Maar toen ging ze netjes voor me weg. Ik snap wel dat het een makkelijke plek is om even snel neer te zetten, heb ik ook weleens gedaan. Maar ik was dan nog wel zo efficient om hem achter een andere auto te zetten (dus die plek was toch al verspild) en niet ernaast waardoor je eigenlijk 2 plekken voor auto's met aanhanger verkloot.

Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staan :P Bovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?

Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol :')
Facts don't care about your feelings
pi_188348973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:


Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol :')
In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.
pi_188348983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.

Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.

Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"

Wat een aso's :')
Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.
pi_188349398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.
Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren? :P
Facts don't care about your feelings
pi_188349537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren? :P
Dat weet ik niet zeker. Maar ze zijn 9 van de 10x gewoon leeg.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:01:09 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188349571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja ook eens gehad en ik kwam toen wel met aanhanger. Maar toen ging ze netjes voor me weg. Ik snap wel dat het een makkelijke plek is om even snel neer te zetten, heb ik ook weleens gedaan. Maar ik was dan nog wel zo efficient om hem achter een andere auto te zetten (dus die plek was toch al verspild) en niet ernaast waardoor je eigenlijk 2 plekken voor auto's met aanhanger verkloot.
Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.

En het is niet alsof er bij op donderdagochtend een gigadrukte bij de bouwmarkt is, dus je kan hem ook gewoon fatsoenlijk parkeren.
quote:
Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staan :P Bovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?
Dat heb ik dan nog nooit gezien :D
quote:
Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol :')
Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.
Precies ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188350766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.

En het is niet alsof er bij op donderdagochtend een gigadrukte bij de bouwmarkt is, dus je kan hem ook gewoon fatsoenlijk parkeren.

Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:

Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
Facts don't care about your feelings
pi_188350828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil :P
[..]

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
Vanwege het voor de hand liggende
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188350844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
Omdat ze ook niet kunnen rijden natuurlijk.

Oh oh, wat zeg ik nou ;)
pi_188353193
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil :P
[..]

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?

Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open. ):O
  donderdag 8 augustus 2019 @ 22:01:23 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188353220
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:59 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open. ):O
Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188355817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zullen we daar eens mee stoppen :) Niet onnodig links rijden.
Of je gaat rechts inhalen toestaan. Woon in een land waar dat mag, in het begin schrik je je af en toe de klere, maar nu ik er aan gewend ben werkt het toch wel goed. scheelt een hoop irritatie merk ik toch wel in dit topic.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188355905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?
Jawel, maar die kunnen hem zo wegzetten dat dat geen probleem vormt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188439771
Vanmorgen op weg naar werk. Fietser voor mij en ja hoor, weer geen richting aangeven en gewoon in 1x afslaan. Oelewapper had trouwens oortjes in. :X
pi_188441543
quote:
15s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:57 schreef rmrt2010 het volgende:
Vanmorgen op weg naar werk. Fietser voor mij en ja hoor, weer geen richting aangeven en gewoon in 1x afslaan. Oelewapper had trouwens oortjes in. :X
En precies om dit soort redenen moet die regel van "zwakkere verkeersdeelnemer" geschrapt worden. Misschien dat men meer verstand krijgt zodra ze weten dat ze niet meer ontastbaar zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188441623
Was pas geleden nog een stuk op de radio als je al lang op de baan zit rechts en midden rijdt iemand langzamer mag je hem voorbij gaan met dezelfde snelheid die je al hebt. (8>
pi_188441827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staan :P Bovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?

Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188442184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.
Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.

En alles zo dicht mogelijk bij de ingang. Heb ik al eens ruzie over gehad, iemand die gehandicapt is, kan niet lopen, dus heeft een rolstoel. Hoeft hij ook niet dicht bij de ingang. Kan die ook ergens verder op parkeren en richting de winkel rollen. Hier in de UK krijg je al zo'n gehandicapte kaart als je last hebt van een depressie of overgewicht.

Zelfde voor die familievakken. Ik zet 'm er gewoon zelf neer, parkeren ze maar ergens achteraf. Sowieso, wie neemt zijn hele kut familie nou mee naar de supermarkt, pleurt op zeg. Ga lekker naar het park als je iets met je familie wil doen.

Zo dat moest er uit.
pi_188442216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:28 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.

En alles zo dicht mogelijk bij de ingang. Heb ik al eens ruzie over gehad, iemand die gehandicapt is, kan niet lopen, dus heeft een rolstoel. Hoeft hij ook niet dicht bij de ingang. Kan die ook ergens verder op parkeren en richting de winkel rollen. Hier in de UK krijg je al zo'n gehandicapte kaart als je last hebt van een depressie of overgewicht.

Zelfde voor die familievakken. Ik zet 'm er gewoon zelf neer, parkeren ze maar ergens achteraf. Sowieso, wie neemt zijn hele kut familie nou mee naar de supermarkt, pleurt op zeg. Ga lekker naar het park als je iets met je familie wil doen.

Zo dat moest er uit.
Lucht het op? :D

Nou ja, dat vond ik dus ook een beetje met de parkeerplekken bij Kijkduin (waar overigens nu een bouwput is, ipv parkeerplek). Superveel gehandicaptenparkeerplekken die nooit allemaal bezet waren. Het is goed dat het er is, daar niet van.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188442259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Lucht het op? :D

Nou ja, dat vond ik dus ook een beetje met de parkeerplekken bij Kijkduin (waar overigens nu een bouwput is, ipv parkeerplek). Superveel gehandicaptenparkeerplekken die nooit allemaal bezet waren. Het is goed dat het er is, daar niet van.
Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.

Daarnaast zijn er hier heel veel parkeerplaatsen, waar je als een gehandicaptekaart bezitter niet eens hoeft te betalen. Waarom zou ik wel 3 pond per uur moeten betalen voor een parkeerplek van het halve formaat, waar een standaard Passat al bijna niet in past, en dan een maximum parkeertijd heb van 2 a 3 uur, terwijl een gehandicapte er 24 uur mag staan en dat gratis. :( :( :(
pi_188442306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:34 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.

Daarnaast zijn er hier heel veel parkeerplaatsen, waar je als een gehandicaptekaart bezitter niet eens hoeft te betalen. Waarom zou ik wel 3 pond per uur moeten betalen voor een parkeerplek van het halve formaat, waar een standaard Passat al bijna niet in past, en dan een maximum parkeertijd heb van 2 a 3 uur, terwijl een gehandicapte er 24 uur mag staan en dat gratis. :( :( :(
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook weleens mijn twijfel heb bij wat er parkeert bij een dergelijke plek :')

- duizend karmapunten waarschijnlijk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188458033
Haha heb daar eens een ruzie op twitter over gehad. In Amerika was dat ook hilarisch, zag ik een vetzak uit zo'n karretje rollen op een invalideplek zodat je lekker dichtbij staat, om daarna zo'n shopping mall van 50.000 m2 in te gaan. Wat maakt die paar meter voor die plek dan nog uit? Dat ze extra groot zijn is wel handig voor invaliden, maar in USA zijn alle vakken al vrij groot dus dat maakt weinig verschil. Maar goed toen kwam ze met hele verhalen hoe erg haar leven was en dat ze het niemand toewenst en blablabla.

Meestal parkeer ik m'n auto wat verder, minder kans op krassen en deuken, vooral bij een bouwmarkt. Ik ben toen een keer boos geworden bij de Subway. Alle vakken waren leeg en ik zet m'n auto ergens neer en loop naar binnen. Komt er een dwaas aanrijden en zet z'n auto precies naast me, daarna moet hij nog half deur open doen en zichzelf eruit wurmen omdat ie zo strak op me staat. Ik zeg tegen hem alle vakken zijn vrij waarom ga je in godsnaam zo krap naast me staan. OH zegt ie vind je dat erg? Nee zei ik, ik vind het alleen dom. Ik vind het pas erg als je m'n auto had geraakt. Oh nou dat heb ik niet gedaan dus is het toch geen probleem :') Ach ja het zal wel weer aan de boze yoshibignose liggen.....
Facts don't care about your feelings
pi_188473371
Laatst in bebouwde kom (mag 50) reed ik richting stoplicht. Fietsers hebben een fietspad aan de rechterkant van die weg en vlak voor het stoplicht wordt die gescheiden met de normale weg door zo'n ophoging op de weg. Zat een fietser van 12 tot 16 jaar wat te slingeren op dat fietspad rechts van mij, druk op zijn telefoon en voordat hij op die scheiding van het fietspad en de normale weg kwam, gooide hij zijn fiets vol voor mijn auto om toch zo'n 30 seconden fietsen te besparen.

Ik moest vol op de rem, kinderen op de achterbank waren flink geschrokken want die vlogen ook mee naar voren. Maakt dat jong ook nog van die handgebaren. Ik vroeg aan hem of hij wenste dood te gaan, waarop ik een: "Hou je bek, kankermongool" terugkreeg.

Pareltjes tegenwoordig in de samenleving. :')
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:19:34 #145
208890 June.
Seriously?
pi_188480786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplek :P
Shine bright like a diamond.
pi_188481533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef DenXD het volgende:
Laatst in bebouwde kom (mag 50) reed ik richting stoplicht. Fietsers hebben een fietspad aan de rechterkant van die weg en vlak voor het stoplicht wordt die gescheiden met de normale weg door zo'n ophoging op de weg. Zat een fietser van 12 tot 16 jaar wat te slingeren op dat fietspad rechts van mij, druk op zijn telefoon en voordat hij op die scheiding van het fietspad en de normale weg kwam, gooide hij zijn fiets vol voor mijn auto om toch zo'n 30 seconden fietsen te besparen.

Ik moest vol op de rem, kinderen op de achterbank waren flink geschrokken want die vlogen ook mee naar voren. Maakt dat jong ook nog van die handgebaren. Ik vroeg aan hem of hij wenste dood te gaan, waarop ik een: "Hou je bek, kankermongool" terugkreeg.

Pareltjes tegenwoordig in de samenleving. :')
Die fietsers die nog steeds vol bezig zijn met hun mobiel is mijn irritatie. Maar eigenlijk is het ook niet vreemd, vooral jongeren zijn ermee opgegroeid en opeens mag het niet meer.
Maar ook wel weer vermakelijk als ik weer zo'n appende fietser zie, ik ze inhaal met m'n snor scootertje en vol op de claxon druk. Schrikken zich lam en er zijn er wat bij die hun mobiel laten kletteren op het asfalt. :D
In de auto gedraag ik me dan weer wel, geen zin in schade door zo'n appende fietser.
pi_188486413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:19 schreef June. het volgende:

[..]

Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplek :P
Ik geloof je :P Maar er zijn ook mannen met dikke buiken en die moeten ook de auto uit kunnen komen op een normale parkeerplek. Misschien kunnen we speciale grotere plekken maken voor zwangere vrouwen en vetzakken :)
Facts don't care about your feelings
pi_188486432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.

Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.

Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"

Wat een aso's :')
Spijkers mee nemen.
Voor de wielen leggen
En gewoon weg lopen

De fun komt later.
pi_188516040
Gisteravond kwam ik in Kaatsheuvel een onverlichte C3 tegen. Nog prima verlicht daar langs de weg maar toch. Eenmaal de Midden-Brabantweg op zat ik er vlak achter. Jong gassie. Ik sein. Claxoneer. Nope. Eenmaal de onverlichte A59 op begon het echt wel gevaarlijk te worden. Ingehaald. Geen enkele reactie op wat dan ook. Verdween totaal in mijn spiegels. Waarna wel 20 achterop komende auto's hetzelfde hebben gedaan. Aangekomen bij Hooipolder stond hij achter me. De auto naast hem was me al voor. Gastje stapje verbaasd uit. En na uitleg viel het kwartje. Bij groen licht was hij zeker nog een halve minuut op zoek naar hoe de verlichting dan aan moest. Uiteindelijk reed hij weg met zijn stadslichten _O-

Is verlichting voeren geen onderdeel van het lespakket meer? Zeker allemaal met automatische verlichting die lesauto's. Tsja. Als je het dan vergeet omdat je voor het eerst een keer in de avond rijdt... oke... maar als je stug dik 15 km blijft doorrijden terwijl je aan alle kanten geholpen wordt.
pi_188516660
Seinen als iemand de lichten niet aan heeft doe ik niet meer... Want of er wordt gewoon belachelijk lang teruggeseind (en nog steeds de verlichting niet aanhebbend) of ik krijg gewoon een middelvinger.
pi_188516738
Ik heb wel goede ervaringen met voor iemand gaan rijden en te seinen door je eigen licht uit en weer aan te doen. Werkt een stuk beter dan achter iemand met groot licht gaan seinen.
pi_188516970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:

Meestal parkeer ik m'n auto wat verder, minder kans op krassen en deuken, vooral bij een bouwmarkt. Ik ben toen een keer boos geworden bij de Subway. Alle vakken waren leeg en ik zet m'n auto ergens neer en loop naar binnen. Komt er een dwaas aanrijden en zet z'n auto precies naast me, daarna moet hij nog half deur open doen en zichzelf eruit wurmen omdat ie zo strak op me staat. Ik zeg tegen hem alle vakken zijn vrij waarom ga je in godsnaam zo krap naast me staan. OH zegt ie vind je dat erg? Nee zei ik, ik vind het alleen dom. Ik vind het pas erg als je m'n auto had geraakt. Oh nou dat heb ik niet gedaan dus is het toch geen probleem :') Ach ja het zal wel weer aan de boze yoshibignose liggen.....
Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'

Ik snap ook die denkwijze niet, net als dat ik in het OV zit, in een lege vierzitter en er is genoeg plek, maar dat er mensen bij je komen zitten :') Supergezellig natuurlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188517007
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met voor iemand gaan rijden en te seinen door je eigen licht uit en weer aan te doen. Werkt een stuk beter dan achter iemand met groot licht gaan seinen.
Ook die had ik geprobeerd. Zonder succes.
  maandag 19 augustus 2019 @ 10:05:10 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188517020
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188517023
Ik zou juist wel dankbaar zijn als iemand mij probeerde te helpen ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188517035
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Nee, vind ik niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188517054
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.

Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188517061
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'

Ik snap ook die denkwijze niet, net als dat ik in het OV zit, in een lege vierzitter en er is genoeg plek, maar dat er mensen bij je komen zitten :') Supergezellig natuurlijk.
Haha ja heb ik ook weleens gehad en die ging toen zelfs naast me zitten. Hij leek ook niet helemaal 100% en stonk ook dus ik ben maar weggegaan naar een andere coupe.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Uiteraard kunnen er mensen bij komen zitten, maar je kiest toch meestal eerst een andere lege vierzitter als die er nog zijn?
Facts don't care about your feelings
pi_188517087
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:

Uiteraard kunnen er mensen bij komen zitten, maar je kiest toch meestal eerst een andere lege vierzitter als die er nog zijn?
Nee, blijkbaar is dat een uitnodiging om bij andere mensen te zitten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 19 augustus 2019 @ 10:19:34 #160
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_188517197
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'
En dan vaak ook nog hun oordeel erbij gevend:
"Ja, maar het is toch maar een oude auto!" (Primera uit 2000)

Nou en?! Is het van jou? Nee? Blijf er dan vanaf en doe er voorzichtig mee.

Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast 8)7.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_188517231
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:

Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast 8)7.
Theoretisch kun je minder schade krijgen als je de auto er straks tegenaan zet haha. Het is juist een iets grotere afstand waarbij het vaak fout gaat, want mensen gooien hun deur dan iets teveel open.
Facts don't care about your feelings
pi_188517318
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.
pi_188517321
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.

Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed :')
Die is nog erger idd
pi_188518037
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.

Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed :')
Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:05:32 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188519453
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:28 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.
Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188519993
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.
ok
pi_188520160
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.

Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik :')
pi_188523019
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.

Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik :')
Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...

Ook irritant is dat bij de verkeerslichten voetgangers minder vaak aan de beurt lijken te zijn dan auto's.
Als het voetgangerslicht dan eens op groen springt dat het ding al waarschuwend knippert als je nog niet eens halverwege bent en al op rood gaat als je de 2e weghelft nog moet afleggen. Je moet echt behoorlijk snellopen om de overkant tijdig te halen. |:(
pi_188523092
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.

Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik :')
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
.
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:06:02 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188523348
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
Ik gok zomaar dat dat ook niet helemaal sjiek ging.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188524305
Dashcam helden :r
pi_188524376
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?
Of ging OxygeneFRL zodra hij klaar was met zijn inhaalactie (van auto 3) netjes kijken-knipperen-kijken-sturen om naar rechts te gaan en ging de Audi zodra hij voorbij auto 3 was bam! naar rechts en direct vol op het gas om OxygeneFRL rechts in te halen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:11:43 #173
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_188524383
Hij is hier vast al tig keer langs gekomen, maar doorgaans rijd ik niet in de spits.

Trekkers op een 80 weg. Ik snap dat ze ergens heen moeten en dat het heel erg weers afhankelijk is enzo. Maar als er dan zo'n speciaal aangelegde "trekkerpasseerhaven" komt, ga er dan ook naartoe en laat de +/- 20 auto's achter je er even langs.


(Als ik in de auto zit is het doorgaan tussen 0.30u en 6.30u, anders pak ik de trein)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_188524694
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?
Of ging OxygeneFRL zodra hij klaar was met zijn inhaalactie (van auto 3) netjes kijken-knipperen-kijken-sturen om naar rechts te gaan en ging de Audi zodra hij voorbij auto 3 was bam! naar rechts en direct vol op het gas om OxygeneFRL rechts in te halen.
dat
pi_188524787
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

dat
Jaaaaajaaaa, nu willen we de beelden zien ook :P
Facts don't care about your feelings
pi_188524857
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

dat
Daar staan 2 dingen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:07:57 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188525432
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...

Ook irritant is dat bij de verkeerslichten voetgangers minder vaak aan de beurt lijken te zijn dan auto's.
Als het voetgangerslicht dan eens op groen springt dat het ding al waarschuwend knippert als je nog niet eens halverwege bent en al op rood gaat als je de 2e weghelft nog moet afleggen. Je moet echt behoorlijk snellopen om de overkant tijdig te halen. |:(
Daar is de ontruimingstijd voor uitgevonden. Als je bij groen-knipper aan de oversteek begint zou je 'm zelfs nog moeten kunnen halen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_188551280
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:

[..]

En dan vaak ook nog hun oordeel erbij gevend:
"Ja, maar het is toch maar een oude auto!" (Primera uit 2000)

Nou en?! Is het van jou? Nee? Blijf er dan vanaf en doe er voorzichtig mee.

Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast 8)7.
Precies, het is iemands bezit en dan maakt het niet uit hoe klein of hoe oud de auto is.
Het opzettelijk vernielen of gewoon niet voorzichtig zijn met andermans spullen vind ik echt tenenkrommend
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188551286
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:49 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

ok
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188551293
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:24 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:37:08 #181
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_188552917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein? :@
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo :D
pi_188553265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo :D
Toen ik nog veel met het OV reisde, gingen mensen ook spontaan tegen mij aanpraten. Ging het ineens over mensen die bij hun ex blijven slapen (oke, goed verhaal) tot aan kleinkinderen waarbij oma niet tevreden was over de leerkrachten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188554548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo :D
Dat heb ik ook wel eens, maar dan staan ze aan mijn deur.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188556922
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
pi_188557502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Facts don't care about your feelings
pi_188557823
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:21:28 #187
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188557927
Kunnen we effe 3 weken terugspoelen? Was weer een vette puinzooi vanochtend op de weg; het vakantiefeest is weer voorbij -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:24:46 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188557986
De BOA's zijn ook allemaal teruggeroepen vandaag geloof ik. :X

volgens mij zag ik effe snel 23 flitsmeldingen in FM staan daarstraks; weest gewaarschuwd w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188558046
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.

Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:43:45 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188558263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.

Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Ik moet hier 3,5km naar de snelweg over een provinciale weg waar 2 fitskasten staan tussen de bomen, en derhalve rijdt 80% standaard tussen de 60 en 70... de kloot is, dat je wel in kunt halen, maar als je hem/haar/het dan inhaalt, loop je dus het risico dat je een foto van je achterbumper op kunt vragen volgende week. Eigenlijk is het gewoon kansloos om daar dus in te gaan halen voor dat kleine rotstukkie.. maar het is wel poepirritant. :Y

Ik zie het altijd maar als de verplichte cooldown na het snelwegstampen.. de auto is er denk ik wel blij mee. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188558735
Zo herkenbaar. Het meest irritant vind ik nog wel dat mensen zeventig op de provinciale weg rijden, maar vervolgens met diezelfde zeventig door de dorpen denderen. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188559664
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.

Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
En dan seinen als je inhaalt :D
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:29:31 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188562806
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:19 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

En dan seinen als je inhaalt :D
Ja dat idd, alsof jij de mongool bent _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188562944
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:19 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

En dan seinen als je inhaalt :D
Snap die mensen sowieso niet. Wat heeft seinen nou voor nut man :') Ik zie het mensen ook weleens doen als ik 160 rijd waar je 130 mag.... echt waar? Alsof ik door seinen ga afremmen ofzo. Zonde van je koplampen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:38:40 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188562982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.

Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 21:45:40 #196
842 Zorro
Z
pi_188563145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.

Nee kurketrekker, de bedoeling is dat je snelheid maakt op de invoegstrook zodat je met gelijke snelheid kan... jajaja ... INVOEGEN!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:55:15 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188563377
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:45 schreef Zorro het volgende:

[..]

Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.

Nee kurketrekker, de bedoeling is dat je snelheid maakt op de invoegstrook zodat je met gelijke snelheid kan... jajaja ... INVOEGEN!
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 22:00:46 #198
842 Zorro
Z
pi_188563511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkeren :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:09:33 #199
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188563755
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef nijnja het volgende:
Hij is hier vast al tig keer langs gekomen, maar doorgaans rijd ik niet in de spits.

Trekkers op een 80 weg. Ik snap dat ze ergens heen moeten en dat het heel erg weers afhankelijk is enzo. Maar als er dan zo'n speciaal aangelegde "trekkerpasseerhaven" komt, ga er dan ook naartoe en laat de +/- 20 auto's achter je er even langs.

(Als ik in de auto zit is het doorgaan tussen 0.30u en 6.30u, anders pak ik de trein)
Yep ik kom ze ook regelmatig tegen. Om de een of andere reden moet er altijd een tractor of ander bouw verkeer voor me zitten op de weg. Rijden ze allemaal tegelijk de weg op 's ochtends?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:15:07 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188563889
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:00 schreef Zorro het volgende:

[..]

En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkeren :')
Ja precies.

Ik snap ook niet dat mensen dat zomaar doen. Soms, als het op de rechterbaan druk is en links niet en je ziet dat iemand wat verkeerd ingeschat heeft ga ik wel eens naar links. Maar nooit blind.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 16:50:42 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188573767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor O+ , en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.

Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.

Maja, magnie he O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 22 augustus 2019 @ 16:54:55 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188573820
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188573860
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor O+ , en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.

Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.

Maja, magnie he O-)
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:08:12 #204
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_188573987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.

Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden 14.gif
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_188574786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
Ken je het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?
En nee, geen fietsstrook. En ook al was die er wel zou die fietser nog steeds geen voorrang hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Klopt. Maar ik heb dus ook wel gewacht met voorbij rijden tot ik zeker wist dat hij mijn intenties kende.
Want ook al krijg ik geen voorrang wanneer ik het wel hoor te krijgen zal ik nooit iemand bewust in gevaar brengen.
pi_188574798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:

[..]

Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.

Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden 14.gif
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad.. :W
pi_188574846
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad.. :W
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
pi_188574906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:

[..]

Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.

Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden 14.gif
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188574920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188584410
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:

[..]

Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.

Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden 14.gif
Cruciaal is hier hoeveel rijbanen de A-weg in kwestie heeft.

Hier op de A27 boven Utrecht heb je drie stroken, en kan je vaak aardig inschatten of het nodeloos proppen wordt voor invoegers of dat het gewoon gaat passen. Juist op delen waar je 130 mag.

Ik verwacht dat aso's die met 160 komen aanzeilen anticiperen als ik dan met 100~ de ruimte op de middelste baan benut door te wisselen van rechts naar midden. Natuurlijk met een goede reden: om bv. een 15-tonner ruimte tot invoegen te geven.
Dat gezegd: Het is me echt wel gebeurd dat ik wisselde van rechts naar midden, en de invoegers er prima zonder mijn 'ruimte maken' uitkwamen. Daar heb ik wel van geleerd ja, want dat is kneiter-irritant voor mede weggebruikers. :P
pi_188586504
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig? :9 Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
pi_188586535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig? :9 Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188590561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
160 is nog makkelijk op te anticiperen als de vmax 130 is. Pas bij 200 ofzo kan ik begrijpen dat je het niet verwacht.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:23:40 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188590637
quote:
12s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Je mag zo veel niet :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen :P
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.

Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doen _O- Snap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless _O- :')
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:44:50 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188590845
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad.. :W
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:48:51 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188590886
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je mag zo veel niet :)
[..]

Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.

Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doen _O- Snap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless _O- :')
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.

Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen :+ Maar dat mag. Toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:50:18 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188590898
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig? :9 Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Bij bovengenoemde strook heb ik ook vaak genoeg gezien dat mensen dat doen, om het gat voorbij te rijden en uiteindelijk pas bij het puntstuk zich ertussen te wurmen. Wat als het vast staat niet gaat, dus blokkeren ze ook nog eens de uitvoegstrook _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:01:42 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188591050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.

Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen :+ Maar dat mag. Toch?
Geen idee, ik kom daar niet.. principekwestie O-)

A2 bij 'Hertogenbosch knp. Hintham kan dat ook, maar meestal schiet het daar niet op, of er moet echt file staan. En zelfde A2 bij Utrecht kun je kiezen welke buis je wilt als je de A2 gewoon wilt vervolgen.. via de rechterbuis kun je ook gewoon rechtdoor.

Sounds legit to me :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:06:04 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188591131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.

Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen :+ Maar dat mag. Toch?
Mag, maar is behoorlijk aso :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188591556
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Jij, als je het anders ziet.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:41:24 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188591684
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:33 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Jij, als je het anders ziet.
Plaats maken voor een invoeger mag niet. Dus als je dat wel doet ben je fout.
Simpel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188592155
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen :+ Maar dat mag. Toch?
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken... :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:47:54 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188592567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken... :P
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophielden :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:20:10 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188593014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.

Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilen :+ Maar dat mag. Toch?
Tussen Ridderkerk en de Drechttunnel kun je op die manier ook 8 km file voorbij rijden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:43:12 #225
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188595097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken... :P
Efficiënt :')
Je schiet er 10 auto's mee op, hoogstens een paar seconden tijdwinst. Volkomen nutteloze actie dus.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:56:32 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188595285
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:43 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Efficiënt :')
Je schiet er 10 auto's mee op, hoogstens een paar seconden tijdwinst. Volkomen nutteloze actie dus.
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:59:28 #227
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_188595322
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_188595400
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Zeker en de rest van de auto's achter je die lopen vertraging op omdat een paar helden per se die laatste 2 of 3 auto's nog willen inhalen en eventueel via het verdrijvingsvlak.

Zo sta ik af en toe in de file op de A58. Daar gaat het van 3 naar 2 banen en daar zijn een aantal automobilisten zo extreem aan het knokken omdat ze een paar meter extra willen dat er daardoor kilometers file ontstaat.

Echt geweldig.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:20:39 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188595697
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:59 schreef JaapB het volgende:

[..]

Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188595762
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.

En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophielden :')
Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook :P
Facts don't care about your feelings
pi_188595910
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...

Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:59:57 #232
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188596308
Alsof ritsen de douane ene fuck interesseert :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 02:25:21 #233
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188597596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.

En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]

Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook :P
Wacht even. Mensen die vanuit de oprit de snelweg op komen moeten in mijn ogen inderdaad helemaal doorrijden en alle asfalt benutten.

Mijn irritatie (en medelijden) gaat om mensen die al in de (langzaam rijdende) file tuffen en bij de gecombineerde in-/uitvoegstrook een stuk file rechts gaan inhalen om zo een volledig te verwaarlozen tijdwinst proberen te maken.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:33:55 #234
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_188598074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.

En raad eens, jij bent blijkbaar niet de enige die de rij wil passeren :7
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_188598658
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:33 schreef JaapB het volgende:

[..]

Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.

En raad eens, jij bent blijkbaar niet de enige die de rij wil passeren :7
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegen :') Het maakt dan toch niet uit of je aan het begin of aan het eind invoegt, de ruimte is sowieso verdwenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...

Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Huh douane :') Enige wanneer iedereen netjes gaat rijden is bij politie. Ja marechaussee zou ik op zich ook wel een beetje normaal bij doen want die mogen je ook wel een boete geven. Maar douane mag dat helemaal niet.
Facts don't care about your feelings
pi_188598756
Ik snapte het ook niet helemaal, maar ondanks/dankzij de groen/witte striping straalt zo'n auto blijkbaar toch een soort van autoriteit uit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188600346
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegen
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.
Tuurlijk kun je hem helpen door even een strook naar links op te schuiven maar als je daarbij iemand hindert (en daar ging mijn verhaal over) of zelfs in gevaar brengt is het ineens een heel veel minder sociale actie.
Die regels zijn er al heel lang en laten weinig ruimte voor eigen interpretatie, juist als iedereen zijn eigen ding gaat doen wordt het een zootje op de weg.
En die regels werken ook gewoon als iedereen zich daar aan houdt (Hoi Utopia! :+ ) anders zou eea wel herzien zijn ondertussen.
pi_188600377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...

Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Ik heb de slechte gewoonte om als ik een politie auto op de snelweg zie die in te halen met 30+. Nooit iets van gehoord.

Huichel gedrag :N
pi_188600390
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.
Tuurlijk kun je hem helpen door even een strook naar links op te schuiven maar als je daarbij iemand hindert (en daar ging mijn verhaal over) of zelfs in gevaar brengt is het ineens een heel veel minder sociale actie.
Die regels zijn er al heel lang en laten weinig ruimte voor eigen interpretatie, juist als iedereen zijn eigen ding gaat doen wordt het een zootje op de weg.
En die regels werken ook gewoon als iedereen zich daar aan houdt (Hoi Utopia! :+ ) anders zou eea wel herzien zijn ondertussen.
Correct. Niks aan toe te voegen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:47:16 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188605516
Mensen die door rode kruizen rijden... wat een asos.

Was even aan het helpen na een eenzijdig ongeluk met een motor op de snelweg, het gebeurde 1 auto voor me, rijden er daarna wel 50 autos ofzo door de rode kruizen. Nadat de politie er was opeens niet meer, maar 500 meter verder wel. Stumpers.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188607501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:47 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die door rode kruizen rijden... wat een asos.

Was even aan het helpen na een eenzijdig ongeluk met een motor op de snelweg, het gebeurde 1 auto voor me, rijden er daarna wel 50 autos ofzo door de rode kruizen. Nadat de politie er was opeens niet meer, maar 500 meter verder wel. Stumpers.
Ik vandaag ook. Coentunnel was dicht dus al op de A8 stonden er veel kruizen, maar ook een kruis bij de afslag naar de A7 die gewoon open was. Blijkbaar hebben ze één bord te vroeg aangezet... voor de afwisseling.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:36:59 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188607767
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik vandaag ook. Coentunnel was dicht dus al op de A8 stonden er veel kruizen, maar ook een kruis bij de afslag naar de A7 die gewoon open was. Blijkbaar hebben ze één bord te vroeg aangezet... voor de afwisseling.
Hoe laat? Ik stond daar rond negenen op de vluchtstrook. Dat was een meter of 500/800 voor de afslag naar Zaandam.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188607828
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe laat? Ik stond daar rond negenen op de vluchtstrook. Dat was een meter of 500/800 voor de afslag naar Zaandam.
Toen sliep ik nog :P Ja die afslag naar zaandam zuid was dicht, je moet dan helemaal keren bij kadoelen en weer terug. Maar de afslag daarvoor naar de A7 was gewoon open maar het kruis begon daar al en verderop zo'n pijl karretje. Iedereen de naar de A7 wilde moest dus dat rode kruis negeren. Dat was iets van 16:00 vanmiddag.
Facts don't care about your feelings
pi_188610184
Nou het was weer raak hoor vanavond... Eentje op de autoweg zonder lichten.
De auto voor me seint... geen reactie.. Ik seinen, knipperdeknip... geen reactie.
Inhalen en kijken, zit er een jonge vrouw van in de twintig achter het stuur, als een zombie strak voor d'r uitkijkend...

Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel.

En ja haar dashboardverlichting deed het wel, dus waarschijnlijk dat ze het daarom niet door had.
  zondag 25 augustus 2019 @ 04:36:00 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188613449
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188614167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het was weer raak hoor vanavond... Eentje op de autoweg zonder lichten.
De auto voor me seint... geen reactie.. Ik seinen, knipperdeknip... geen reactie.
Inhalen en kijken, zit er een jonge vrouw van in de twintig achter het stuur, als een zombie strak voor d'r uitkijkend...

Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel.

En ja haar dashboardverlichting deed het wel, dus waarschijnlijk dat ze het daarom niet door had.
zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voelde
pi_188614183
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:32 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voelde
:') want meerdere auto's hebben het op haar gemunt?
Facts don't care about your feelings
pi_188614252
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het was weer raak hoor vanavond... Eentje op de autoweg zonder lichten.
De auto voor me seint... geen reactie.. Ik seinen, knipperdeknip... geen reactie.
Inhalen en kijken, zit er een jonge vrouw van in de twintig achter het stuur, als een zombie strak voor d'r uitkijkend...

Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel.

En ja haar dashboardverlichting deed het wel, dus waarschijnlijk dat ze het daarom niet door had.
Was er veel licht van lantaarnpalen? Kan zijn dat ze het daarom niet doorhad.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:48:51 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188614294
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:32 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voelde
Ze reed al zonder licht hè, niet dat ze zonder licht is gaan rijden omdat iedereen naar haar knipperde.

Dat is wel een van de nadelen van moderne auto's: je dashboard is altijd verlicht en daardoor valt minder op dat je de autoverlichting niet aan hebt, helemaal niet in goed verlichte gebieden en met dagrijverlichting.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188614313
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:') want meerdere auto's hebben het op haar gemunt?
Jonge vrouw, seinende auto's, een fokker die inhaalt en kijkt. Durft geen contact te maken en neemt plotseling de afslag. Tja
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:54:36 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188614345
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:50 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Jonge vrouw, seinende auto's, een fokker die inhaalt en kijkt. Durft geen contact te maken en neemt plotseling de afslag. Tja
Of ze moest gewoon die afrit hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188615024
Geïntimideerd zou kunnen maar zo zag het er niet uit. Ik denk dat ze geheel op de automatische piloot aan het rijden was, compleet in gedachten verzonken.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
Zoiets.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:04:13 #253
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188615079
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
En allemaal ff het viva-forum in de gaten houden of er daar niet iemand een topic opent over ongewenste gebaren cq versierpogingen op de snelweg.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:08:37 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188615149
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188615871
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel
Ervoor gaan rijden en seinen door je eigen lichten uit en weer aan doen heeft vaak wel het gewenste effect is mijn ervaring.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 augustus 2019 @ 13:06:02 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188616333
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.

Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_188616515
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.

Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
Nou, technisch gezien snap jij het niet. Degene op de invoegstrook moet zich aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Als jij dan opeens je snelheid gaat veranderen ben je onvoorspelbaar en maak je het invoegen alleen maar lastiger. Als je gewoon je snelheid aanhoudt, kan de ander zich aanpassen en voor of achter jou invoegen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:18:53 #258
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188617224
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.

Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.
Dit, dus.
pi_188617529
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.
dit is al net zo galant als irritant. Ik vergelijk het met mensen die bovenop de rem gaan staan om voetgangers over te laten steken op willekeurige plekken. Gevaarlijk
pi_188617532
Behalve dat Duitsers er nogal een handje van hebben niet in de spiegels te kijken, de knipper aan te doen en in te voegen, ongeacht wat daar rijdt en het liefst met de helft van de snelheid van het overige verkeer. Ik ben er met invoegende Duitsers erg huiverig voor om maar gewoon door te blijven rijden. Zit dan standaard met de hand op de claxon :X

Laatst nog een Duitser die in wilde voegen en naast een vrachtwagen zat. Hij had makkelijk even in kunnen houden en achter de vrachtwagen in te voegen, want verder bijna lege snelweg. In plaats daarvan bleef hij er naast rijden tot ruim op de vluchtstrook in de verwachting dat die vrachtwagen wel aan de kant zou. Uiteindelijk toch achter de vrachtwagen ingevoegd en er schuin achter gaan rijden met lichtsignalen etc :')

Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
A mind with a heart of it's own
pi_188618037
Van vrachtwagens verwacht ik niet dat ze naar links gaan. Hoeft ook helemaal niet, het is een dikke
combinatie en de 80 die ze rijden is dusdanig dat je tijd genoeg hebt om er voor of achterlangs te gaan.
Met auto's check ik altijd of er ruimte is gemaakt en verwacht standaard geen medewerking - dan valt het altijd mee.
Trouwens - dat naderhand lichtsignalen geven heeft geen enkele zin - de situatie wordt er niet anders van en wekt alleen maar irritatie op.
pi_188618535
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we effe 3 weken terugspoelen? Was weer een vette puinzooi vanochtend op de weg; het vakantiefeest is weer voorbij -O-
Ja helaas...Het was zo lekker rustig en nu wordt het langzaamaan weer zo druk ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 25 augustus 2019 @ 16:11:44 #263
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188618745
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:

Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
Belgen hebben ook nog nooit van een dode hoek gehoord, en ik heb toch ook wel wat Nederlanders gezien die even vergeten waren dat een sleurhut ook extra meters is.
pi_188624532
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:

Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmen :P dus hij remt en toetert en gebaart dat ik m'n knipperlicht moet gebruiken. Ja... dat is het probleem. Zit toch al aan het einde van die invoegstrook. Hij weet dondersgoed dat ik daar wilde invoegen en er zat ook precies een mooi gaatje maar hij geeft expres gas bij om daarna te gaan schelden :') Je kan problemen ook opzoeken...
Facts don't care about your feelings
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:04:37 #265
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_188624858
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmen :P dus hij remt en toetert en gebaart dat ik m'n knipperlicht moet gebruiken. Ja... dat is het probleem. Zit toch al aan het einde van die invoegstrook. Hij weet dondersgoed dat ik daar wilde invoegen en er zat ook precies een mooi gaatje maar hij geeft expres gas bij om daarna te gaan schelden :') Je kan problemen ook opzoeken...
Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.

Al zou ik in dit geval dat jij beschrijft ook absoluut je gat niet hebben dichtgereden, want daar schiet echt niemand iets mee op.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:05:42 #266
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_188624876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegen :') Het maakt dan toch niet uit of je aan het begin of aan het eind invoegt, de ruimte is sowieso verdwenen.
[..]

Ja, en daar ging dit niet over, dit ging over de gecombineerde af en oprit gebruiken om een paar auto's naar voren te dringen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_188624879
Mensen die geen richting aangeven bij de rotonde.
Fietsers die als een kamikaze piloot oversteken door rood licht.
Mensen die extra gas geven om nog net naar links te kunnen, maar bij het inhalen van een vrachtwagen 100 rijden op een 120 km weg.
Mensen die op je bumper plakken, maar niet inzien dat het voor mij langzaam rijdt.
Mensen die 1 km van te voren al links voorsorteren, waardoor je er alleen maar rechts voorbij kunt.
Mensen met een funsticker op de achteruit of bumper en deze tekst vervolgens ook waarmaken op de weg.
Mensen die de richtingaanwijzer aan laten staan en rechtdoor blijven rijden.
Check it out
pi_188625029
Dacht dat Duitsers altijd wel beetje konden rijden maar het was een ramp....campers die op de rechterbaan sneller gaan dan links...hele gaten van 500/750 meter leeg asfalt op rechts....

Gewoon kilometers beetje naast elkaar rijden zonder in te halen...maar ook niet naar rechts gaan...
Gelukkig was ik op 2 wielen :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_188625643
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:04 schreef padlarf het volgende:

[..]

Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.

Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.
Facts don't care about your feelings
pi_188625678
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.
Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.
sig verwijderd door FA
pi_188625730
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:46 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Facts don't care about your feelings
pi_188625989
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Iemand achter je kan alvast wat versnellen bijvoorbeeld. En degene die je inhaalt weet dat je weer naar rechts komt. Daarnaast hoort het gewoon, voldoende reden.
sig verwijderd door FA
pi_188626201
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Je moet hem er gewoon keihard voorzetten, en op de rem tikken. En de boze gebaren niet vergeten.
Check it out
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:27:10 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188626438
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet.
Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.
pi_188626598
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
Facts don't care about your feelings
pi_188628393
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
Ik zou het in België o.a. zeker wel doen bij een verkeerslicht.
sig verwijderd door FA
pi_188628639
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
pi_188628813
Knipperlicht zou gewoon automatisme moeten zijn, zowel bij het wisselen van rijstrook (incl. invoegen) als afslaan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188628814
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
Het is overzichtelijker voor het overige verkeer.

Stel je hebt een kruising waarbij je twee tegenover elkaar liggende stroken hebt die elk naar links afslaan, dan zou jou overbuur kunnen denken dat jij rechtdoor gaat en diens pad kruist.

Voor kruisingen zonder aparte rijstroken voor linksaf, moet je jouw achterligger laten weten dat jij linksaf gaat en dus op het tegemoetkomende verkeer moet wachten, zodat die erop kan anticiperen dat jij midden op de kruising op de rem gaat.

Als jij op een snelweg met drie stroken rijdt, en je haalt iemand in over de eerste strook, dan ga jij naar de middelste strook. Als op dat moment iemand op de rechter strook naar links wil gaan om in te halen, dan kan die niet zien dat jij ook naar die strook komt, omdat jij dat toevallig niet nodig vond.

Ik vind het best kwalijk dat jij wel even bepaalt wanneer het belangrijk genoeg is om richting aan te geven.
Asociaal rijgedrag heet dat.

Geef gewoon altijd richting aan, dan wordt het vanzelf een automatisme. Even los van dat het verplicht is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 26-08-2019 08:40:30 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 augustus 2019 @ 08:01:44 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188628871
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:

[..]

En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.
pi_188628939
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:05 schreef hjansen82 het volgende:
Mensen die extra gas geven om nog net naar links te kunnen, maar bij het inhalen van een vrachtwagen 100 rijden op een 120 km weg.
Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.
pi_188629109
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:12 schreef Light het volgende:

[..]

Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.
Je ziet wel eens mensen die wat angstig zijn voor vrachtwagens. In plaats van er met 130 voorbij te scheuren, kruipen ze er naast, gaan voor iedere kleine slinger van de vrachtwagen op de rem, en hebben vervolgens vijf kilometer nodig voor een inhaalactie die ook wel in honderd meter had gekund.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188629186
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk :)

Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in :?
Ik geef geen gas bij oid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188629196
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk :)

Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in :?
Ik geef geen gas bij oid.
Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188629249
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?
Oh, dat eerste zou nog best goed kunnen, dat tweede is wat onwaarschijnlijker
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 26 augustus 2019 @ 09:12:46 #286
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_188629389
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk :)

Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in :?
Ik geef geen gas bij oid.
Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...

Blijf er dan achter :N
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_188629404
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 09:12 schreef nijnja het volgende:

[..]

Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...

Blijf er dan achter :N
Ja! Of mensen die er koste wat kost zich ervoor gooien op een 50 weg en dan daarna als een slak gaan rijden. Wacht dat even inderdaad.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188630636
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:

[..]

En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 07:51 schreef Messina het volgende:
Knipperlicht zou gewoon automatisme moeten zijn, zowel bij het wisselen van rijstrook (incl. invoegen) als afslaan.
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Facts don't care about your feelings
pi_188630698
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

[..]

Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 26 augustus 2019 @ 11:22:41 #290
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188630708
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Een ongeluk omdat je knippert bij het veranderen van richting? 8)7
pi_188630714
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.
Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regels :')

Als je op de snelweg van strook verwisselt en iemand moet daardoor remmen dan had je het überhaupt al niet moeten doen, dus dan heeft dat knipperlicht ook weinig zin.
Facts don't care about your feelings
pi_188630760
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regels :')

Als je op de snelweg van strook verwisselt en iemand moet daardoor remmen dan had je het überhaupt al niet moeten doen, dus dan heeft dat knipperlicht ook weinig zin.
"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188630798
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:27 schreef Messina het volgende:

[..]

"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"
Je opmerking slaat nergens op.
Facts don't care about your feelings
pi_188630823
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je opmerking slaat nergens op.
Nee, jouw vergelijking niet.
Als een voetganger door rood loopt, ga jij dan ook door rood rijden omdat "hij het ook niet goed doet"?
Verschillende situaties, Yoshi.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188630927
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, jouw vergelijking niet.
Als een voetganger door rood loopt, ga jij dan ook door rood rijden omdat "hij het ook niet goed doet"?
Verschillende situaties, Yoshi.
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden >:)
Facts don't care about your feelings
pi_188630952
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden >:)
Hebben die überhaupt zo'n hendel? :D :9

Ik knipper zelfs als ik op mijn eigen terrein parkeer. Stuur draaien, knipperen. Automatisme :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188631866
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Hebben die überhaupt zo'n hendel? :D :9

Ik knipper zelfs als ik op mijn eigen terrein parkeer. Stuur draaien, knipperen. Automatisme :')
Net als de gordel. Instappen, gordel omdoen, starten, wegrijden. Ook als het maar voor 5 meter is.

En een keer met 5 km/u onverwacht een noodstop maken is een goede manier om commentaar van je passagiers te krijgen.
pi_188632105
ja dat er nog altijd mensen rijden zonder gordel, ik snap dat echt niet. Het is zo'n automatisme, instappen, gordel om.
Trouwens, de auto piept indringend als je gaat rijden en de gordel zit niet vast... alleen daarom al zou je dat ding omdoen...

[ Bericht 4% gewijzigd door gebrokenglas op 26-08-2019 12:59:58 ]
pi_188632265
In de auto rijden zonder gordel voelt ook gewoon heel raar en je wil idd dat indringende gepiep zo snel mogelijk de mond snoeren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188632579
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

[..]

Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Ik denk dat automobilisten die onverwachte dingen doen (zoals invoegen of van rijstrook wisselen zonder richting aangeven) minstens net zo'n grote oorzaak is als automatisme...
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:04:48 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188635393
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:12 schreef Light het volgende:

[..]

Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.
daar heb je er idd ook een heel zooitje van.. willen ze de wielen tellen ofzo.. snap dat ook niet.. zit je je een beetje te ergeren dat ze geen gas bij gaven nadat je voor ze in de ankers mocht, tik je de cc er weer op als ze weer naar rechts gaan (liefst 100 meter voorbij de vrachtwagen pas) en dan gaan ze gas geven :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')