Zullen we daar eens mee stoppenquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:04 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Inderdaad, je reedt langzaam genoeg. Jammer dat die hondeneigenaar zijn kringverjaardasgverhaal over de 'klote wielrenner' al klaar heeft liggen.
Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Het ging mij ook over het algemeen beeld dat deze voorbeeldige weggebruikers hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:48 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.
Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 23:08 schreef eRKa het volgende:
[..]
Vrijwel stilstand vind ik beetje te sloom, en het hondje zat gewoon stil terwijl ik naderde. Terug gelezen uit de tracklog reed ik nog 7km/h toen ik het beestje raakte, en dat leek traag genoeg. Was bijna alsof het beestje het expres deed, bestuurder afleiden om alsnog te springen. Van slachtofferhulp hoorde ik vanavond dat er geen letsel was bij de hond. Dus volkomen zinloze actie om iemand op z´n bek te timmeren voor schade die er niet is.
Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft...quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 23:48 schreef kanovinnie het volgende:
En net zo'n figuur die alleen maar op de middelste baan reed. Voor de kenners, vanuit Amsterdam West door de Coentunnel. Dan denk je dat hij alvast voorsoorteerd richting Zaandam, maar nee, hij ging in de tunnel een baan naar rechts om naar noord te gaan. Toen we hem inhaalde was duidelijk waarom hij dit deed, hij was drukker met de telefoon dan het verkeer
Er zijn maar weinig gebieden waar je je hond los mag hebben, bij ons in de buurt zijn die volgens mij nergens naast/in de buurt van een fietspad, puur vanwege dit soort dingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.
Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?
Als ze op de middelste strook rijden hoef je nog niet over die strook heen.quote:[..]
Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft...
Maar dan is het wel stukken minder erg vind ik. Ff inhalen is ook het werk weer niet. Maar meestal rijden ze traag en worden ze ingehaald door een treintje dat weer voor vertragingen zorgt op de hele linkerbaan... dan is het wel een probleem. Dan kun je er beter links én rechts langsquote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt wel alsof mensen het wel prima vinden zolang er links maar tenminste 1 baan vrij is. Maargoed, dat hebben we al tot in den treure besproken hier
Als men het verkeer voorspelbaar houdt door daar waar het niet toegestaan is niet rechts in te halen, prima. Veiligheid geniet bij mij nog altijd de voorkeur boven doorstroming.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zullen we daar eens mee stoppenNiet onnodig links rijden.
Keep zou postedquote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.
Nee, hondje zat niet aan een lijn terwijl er wel aanlijnplicht geldt. Weliswaar was het zowat voor de eigen huisdeur, maar daar loopt een redelijk drukke weg & fietspad dus is nog steeds niet handig om de hond los te laten lopen.quote:Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?
De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Zitten heel veel aso's op de fiets. Ik probeer het zelf zo netjes mogelijk te doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wielrenners![]()
Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:31 schreef eRKa het volgende:
[..]
De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.
Geloof het of niet, maar er zijn wielrenners die rekening proberen te houden met de wereld om zich heen. Jammer genoeg is het de minderheid die dat doet.
Precies. Snap ook dat hele gezeik op wielrenners niet zo. Maar ja, mensen houden er gewoon niet van als er anderen harder of zachter gaan dan zijzelf. Zoals George Carlin al zei "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Naja soms maken "we" het ook wel te bont. Kijk maar naar een willekeurige toertocht, dan zijn opeens de fietspaden gevuld met wielrenners die 3/4 rijen dik over de wegen gaan. Logisch dat dat overlast geeft en logisch dat mensen zich er aan irriteren.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval nietquote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar niemand spreekt zich uit over 3 of 4 scholieren die naast elkaar fietsen. En dat komt ook dagelijks overal in het land voor.
Haha dan bel je en kijken ze omquote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
Heerlijkquote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:
Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol
Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.
Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.
Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"
Wat een aso's
Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.
Dat weet ik niet zeker. Maar ze zijn 9 van de 10x gewoon leeg.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren?
Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja ook eens gehad en ik kwam toen wel met aanhanger. Maar toen ging ze netjes voor me weg. Ik snap wel dat het een makkelijke plek is om even snel neer te zetten, heb ik ook weleens gedaan. Maar ik was dan nog wel zo efficient om hem achter een andere auto te zetten (dus die plek was toch al verspild) en niet ernaast waardoor je eigenlijk 2 plekken voor auto's met aanhanger verkloot.
Dat heb ik dan nog nooit gezienquote:Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staanBovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?
Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.quote:Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol
Preciesquote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.
Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihilquote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.
En het is niet alsof er bij op donderdagochtend een gigadrukte bij de bouwmarkt is, dus je kan hem ook gewoon fatsoenlijk parkeren.
Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.
Vanwege het voor de hand liggendequote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil
[..]
Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
Omdat ze ook niet kunnen rijden natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil
[..]
Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:59 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open.
Of je gaat rechts inhalen toestaan. Woon in een land waar dat mag, in het begin schrik je je af en toe de klere, maar nu ik er aan gewend ben werkt het toch wel goed. scheelt een hoop irritatie merk ik toch wel in dit topic.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zullen we daar eens mee stoppenNiet onnodig links rijden.
Jawel, maar die kunnen hem zo wegzetten dat dat geen probleem vormt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?
En precies om dit soort redenen moet die regel van "zwakkere verkeersdeelnemer" geschrapt worden. Misschien dat men meer verstand krijgt zodra ze weten dat ze niet meer ontastbaar zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:57 schreef rmrt2010 het volgende:
Vanmorgen op weg naar werk. Fietser voor mij en ja hoor, weer geen richting aangeven en gewoon in 1x afslaan. Oelewapper had trouwens oortjes in.
Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staanBovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?
Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.
Lucht het op?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:28 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.
En alles zo dicht mogelijk bij de ingang. Heb ik al eens ruzie over gehad, iemand die gehandicapt is, kan niet lopen, dus heeft een rolstoel. Hoeft hij ook niet dicht bij de ingang. Kan die ook ergens verder op parkeren en richting de winkel rollen. Hier in de UK krijg je al zo'n gehandicapte kaart als je last hebt van een depressie of overgewicht.
Zelfde voor die familievakken. Ik zet 'm er gewoon zelf neer, parkeren ze maar ergens achteraf. Sowieso, wie neemt zijn hele kut familie nou mee naar de supermarkt, pleurt op zeg. Ga lekker naar het park als je iets met je familie wil doen.
Zo dat moest er uit.
Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lucht het op?![]()
Nou ja, dat vond ik dus ook een beetje met de parkeerplekken bij Kijkduin (waar overigens nu een bouwput is, ipv parkeerplek). Superveel gehandicaptenparkeerplekken die nooit allemaal bezet waren. Het is goed dat het er is, daar niet van.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook weleens mijn twijfel heb bij wat er parkeert bij een dergelijke plekquote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:34 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.
Daarnaast zijn er hier heel veel parkeerplaatsen, waar je als een gehandicaptekaart bezitter niet eens hoeft te betalen. Waarom zou ik wel 3 pond per uur moeten betalen voor een parkeerplek van het halve formaat, waar een standaard Passat al bijna niet in past, en dan een maximum parkeertijd heb van 2 a 3 uur, terwijl een gehandicapte er 24 uur mag staan en dat gratis.![]()
![]()
Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplekquote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Die fietsers die nog steeds vol bezig zijn met hun mobiel is mijn irritatie. Maar eigenlijk is het ook niet vreemd, vooral jongeren zijn ermee opgegroeid en opeens mag het niet meer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef DenXD het volgende:
Laatst in bebouwde kom (mag 50) reed ik richting stoplicht. Fietsers hebben een fietspad aan de rechterkant van die weg en vlak voor het stoplicht wordt die gescheiden met de normale weg door zo'n ophoging op de weg. Zat een fietser van 12 tot 16 jaar wat te slingeren op dat fietspad rechts van mij, druk op zijn telefoon en voordat hij op die scheiding van het fietspad en de normale weg kwam, gooide hij zijn fiets vol voor mijn auto om toch zo'n 30 seconden fietsen te besparen.
Ik moest vol op de rem, kinderen op de achterbank waren flink geschrokken want die vlogen ook mee naar voren. Maakt dat jong ook nog van die handgebaren. Ik vroeg aan hem of hij wenste dood te gaan, waarop ik een: "Hou je bek, kankermongool" terugkreeg.
Pareltjes tegenwoordig in de samenleving.
Ik geloof jequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 18:19 schreef June. het volgende:
[..]
Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplek
Spijkers mee nemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.
Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.
Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"
Wat een aso's
Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'quote:Op donderdag 15 augustus 2019 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Meestal parkeer ik m'n auto wat verder, minder kans op krassen en deuken, vooral bij een bouwmarkt. Ik ben toen een keer boos geworden bij de Subway. Alle vakken waren leeg en ik zet m'n auto ergens neer en loop naar binnen. Komt er een dwaas aanrijden en zet z'n auto precies naast me, daarna moet hij nog half deur open doen en zichzelf eruit wurmen omdat ie zo strak op me staat. Ik zeg tegen hem alle vakken zijn vrij waarom ga je in godsnaam zo krap naast me staan. OH zegt ie vind je dat erg? Nee zei ik, ik vind het alleen dom. Ik vind het pas erg als je m'n auto had geraakt. Oh nou dat heb ik niet gedaan dus is het toch geen probleemAch ja het zal wel weer aan de boze yoshibignose liggen.....
Ook die had ik geprobeerd. Zonder succes.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met voor iemand gaan rijden en te seinen door je eigen licht uit en weer aan te doen. Werkt een stuk beter dan achter iemand met groot licht gaan seinen.
Nee, vind ik niet.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Haha ja heb ik ook weleens gehad en die ging toen zelfs naast me zitten. Hij leek ook niet helemaal 100% en stonk ook dus ik ben maar weggegaan naar een andere coupe.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'
Ik snap ook die denkwijze niet, net als dat ik in het OV zit, in een lege vierzitter en er is genoeg plek, maar dat er mensen bij je komen zittenSupergezellig natuurlijk.
Uiteraard kunnen er mensen bij komen zitten, maar je kiest toch meestal eerst een andere lege vierzitter als die er nog zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Nee, blijkbaar is dat een uitnodiging om bij andere mensen te zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard kunnen er mensen bij komen zitten, maar je kiest toch meestal eerst een andere lege vierzitter als die er nog zijn?
En dan vaak ook nog hun oordeel erbij gevend:quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde en ik laat mijn boodschappen bezorgen, om die redenen: mensen die maar gewoon het portier tegen jouw auto aanklappen.. onder het mom van; het is toch maar een auto of 'oeps deel 3939.'
Theoretisch kun je minder schade krijgen als je de auto er straks tegenaan zet haha. Het is juist een iets grotere afstand waarbij het vaak fout gaat, want mensen gooien hun deur dan iets teveel open.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:
Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast.
Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Die is nog erger iddquote:Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.
Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed
Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.
Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed
Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:28 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.
okquote:Op maandag 19 augustus 2019 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.
Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.
Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.
Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik
Ik gok zomaar dat dat ook niet helemaal sjiek ging.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
datquote:Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?
Of ging OxygeneFRL zodra hij klaar was met zijn inhaalactie (van auto 3) netjes kijken-knipperen-kijken-sturen om naar rechts te gaan en ging de Audi zodra hij voorbij auto 3 was bam! naar rechts en direct vol op het gas om OxygeneFRL rechts in te halen.
Daar is de ontruimingstijd voor uitgevonden. Als je bij groen-knipper aan de oversteek begint zou je 'm zelfs nog moeten kunnen halen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...
Ook irritant is dat bij de verkeerslichten voetgangers minder vaak aan de beurt lijken te zijn dan auto's.
Als het voetgangerslicht dan eens op groen springt dat het ding al waarschuwend knippert als je nog niet eens halverwege bent en al op rood gaat als je de 2e weghelft nog moet afleggen. Je moet echt behoorlijk snellopen om de overkant tijdig te halen.![]()
Precies, het is iemands bezit en dan maakt het niet uit hoe klein of hoe oud de auto is.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:
[..]
En dan vaak ook nog hun oordeel erbij gevend:
"Ja, maar het is toch maar een oude auto!" (Primera uit 2000)
Nou en?! Is het van jou? Nee? Blijf er dan vanaf en doe er voorzichtig mee.
Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast.
quote:
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:24 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzoquote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein?
Toen ik nog veel met het OV reisde, gingen mensen ook spontaan tegen mij aanpraten. Ging het ineens over mensen die bij hun ex blijven slapen (oke, goed verhaal) tot aan kleinkinderen waarbij oma niet tevreden was over de leerkrachten.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat heb ik ook wel eens, maar dan staan ze aan mijn deur.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Ik moet hier 3,5km naar de snelweg over een provinciale weg waar 2 fitskasten staan tussen de bomen, en derhalve rijdt 80% standaard tussen de 60 en 70... de kloot is, dat je wel in kunt halen, maar als je hem/haar/het dan inhaalt, loop je dus het risico dat je een foto van je achterbumper op kunt vragen volgende week. Eigenlijk is het gewoon kansloos om daar dus in te gaan halen voor dat kleine rotstukkie.. maar het is wel poepirritant.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
En dan seinen als je inhaaltquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Ja dat idd, alsof jij de mongool bentquote:
Snap die mensen sowieso niet. Wat heeft seinen nou voor nut manquote:
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.
Nee kurketrekker, de bedoeling is dat je snelheid maakt op de invoegstrook zodat je met gelijke snelheid kan... jajaja ... INVOEGEN!
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkerenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Yep ik kom ze ook regelmatig tegen. Om de een of andere reden moet er altijd een tractor of ander bouw verkeer voor me zitten op de weg. Rijden ze allemaal tegelijk de weg op 's ochtends?quote:Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef nijnja het volgende:
Hij is hier vast al tig keer langs gekomen, maar doorgaans rijd ik niet in de spits.
Trekkers op een 80 weg. Ik snap dat ze ergens heen moeten en dat het heel erg weers afhankelijk is enzo. Maar als er dan zo'n speciaal aangelegde "trekkerpasseerhaven" komt, ga er dan ook naartoe en laat de +/- 20 auto's achter je er even langs.
(Als ik in de auto zit is het doorgaan tussen 0.30u en 6.30u, anders pak ik de trein)
Ja precies.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |