Theoretisch kun je minder schade krijgen als je de auto er straks tegenaan zet haha. Het is juist een iets grotere afstand waarbij het vaak fout gaat, want mensen gooien hun deur dan iets teveel open.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:
Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast.
Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
Of je gaat niet alleen in een lege vierzitter zitten.
In feite is dat een uitnodiging aan anderen erbij te komen zitten.
Die is nog erger iddquote:Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.
Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed
Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed, ander voorbeeld.
Als er meerdere lege plekjes in de bus zijn en iemand komt naast je zitten als je in een TWEEzitter zit.
Geen idee of dat een tweezitter heet, maar goed
Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:28 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Juist niet. De trein/ov-etiquette is dat iedereen eerst lege stukken vult en daarna pas bij anderen gaat zitten.
okquote:Op maandag 19 augustus 2019 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je alleen dus niets te zoeken in zo'n vierzitter terwijl je ruimte zat hebt.
Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.
Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had gister op de A73 richting Nijmegen ook een mooie. Ik haalde een andere auto in en reed 130. vlak achter mij zat een dikke Audit te bumperkleven en te seinen dat hij 190 wilde blijkbaar. Toen ik weer naar rechts kon, ging ik naar rechts maar hij wilde me blijkbaar rechts inhalen. Ik heb hem dit nooit zien doen en toen ik rechts zat, zat hij op de vluchtstrook. Toen we elkaar aankeken keek ie boos en deed hij net alsof hij me zou aanrijden. En met volle stoot diesel zoefde hij me voorbij.
Ik heb het nog op de SD kaart van de dashcam geloof ik
Ik gok zomaar dat dat ook niet helemaal sjiek ging.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Schijnbaar was er ruimte om eerder naar rechts te gaan dan, het was hem immers wel gelukt.
datquote:Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar ging de Audi rustig naar rechts, bleef hij een tijdje rechtsachter OxygeneFRL hangen om uiteindelijk rustig te gaan inhalen waarna OxygeneFRL zonder te kijken zijn auto naar rechts gooide?
Of ging OxygeneFRL zodra hij klaar was met zijn inhaalactie (van auto 3) netjes kijken-knipperen-kijken-sturen om naar rechts te gaan en ging de Audi zodra hij voorbij auto 3 was bam! naar rechts en direct vol op het gas om OxygeneFRL rechts in te halen.
Daar is de ontruimingstijd voor uitgevonden. Als je bij groen-knipper aan de oversteek begint zou je 'm zelfs nog moeten kunnen halen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets voor het YouTube kanaal van De Telegraaf...
Ook irritant is dat bij de verkeerslichten voetgangers minder vaak aan de beurt lijken te zijn dan auto's.
Als het voetgangerslicht dan eens op groen springt dat het ding al waarschuwend knippert als je nog niet eens halverwege bent en al op rood gaat als je de 2e weghelft nog moet afleggen. Je moet echt behoorlijk snellopen om de overkant tijdig te halen.![]()
Precies, het is iemands bezit en dan maakt het niet uit hoe klein of hoe oud de auto is.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:19 schreef nijnja het volgende:
[..]
En dan vaak ook nog hun oordeel erbij gevend:
"Ja, maar het is toch maar een oude auto!" (Primera uit 2000)
Nou en?! Is het van jou? Nee? Blijf er dan vanaf en doe er voorzichtig mee.
Nou werk ik er stiekem ook zelf wel een beetje aan mee, want als ik iemand dubbel zie staan zet ik hem er het liefst zo kort mogelijk naast.
quote:
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:24 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wanneer iemand aan een lege picknicktafel op het station zit ga ik altijd recht tegenover diegene zitten om een beetje sociaal te doen. Vind het zo awkward om dan ook alleen te gaan zitten.
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzoquote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein?
Toen ik nog veel met het OV reisde, gingen mensen ook spontaan tegen mij aanpraten. Ging het ineens over mensen die bij hun ex blijven slapen (oke, goed verhaal) tot aan kleinkinderen waarbij oma niet tevreden was over de leerkrachten.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat heb ik ook wel eens, maar dan staan ze aan mijn deur.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Ik moet hier 3,5km naar de snelweg over een provinciale weg waar 2 fitskasten staan tussen de bomen, en derhalve rijdt 80% standaard tussen de 60 en 70... de kloot is, dat je wel in kunt halen, maar als je hem/haar/het dan inhaalt, loop je dus het risico dat je een foto van je achterbumper op kunt vragen volgende week. Eigenlijk is het gewoon kansloos om daar dus in te gaan halen voor dat kleine rotstukkie.. maar het is wel poepirritant.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
En dan seinen als je inhaaltquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Ja dat idd, alsof jij de mongool bentquote:
Snap die mensen sowieso niet. Wat heeft seinen nou voor nut manquote:
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.
Nee kurketrekker, de bedoeling is dat je snelheid maakt op de invoegstrook zodat je met gelijke snelheid kan... jajaja ... INVOEGEN!
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkerenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Yep ik kom ze ook regelmatig tegen. Om de een of andere reden moet er altijd een tractor of ander bouw verkeer voor me zitten op de weg. Rijden ze allemaal tegelijk de weg op 's ochtends?quote:Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef nijnja het volgende:
Hij is hier vast al tig keer langs gekomen, maar doorgaans rijd ik niet in de spits.
Trekkers op een 80 weg. Ik snap dat ze ergens heen moeten en dat het heel erg weers afhankelijk is enzo. Maar als er dan zo'n speciaal aangelegde "trekkerpasseerhaven" komt, ga er dan ook naartoe en laat de +/- 20 auto's achter je er even langs.
(Als ik in de auto zit is het doorgaan tussen 0.30u en 6.30u, anders pak ik de trein)
Ja precies.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkeren
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor, en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.
Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.
Maja, magnie he
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Ken je het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
Klopt. Maar ik heb dus ook wel gewacht met voorbij rijden tot ik zeker wist dat hij mijn intenties kende.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 isquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Cruciaal is hier hoeveel rijbanen de A-weg in kwestie heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
160 is nog makkelijk op te anticiperen als de vmax 130 is. Pas bij 200 ofzo kan ik begrijpen dat je het niet verwacht.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
Je mag zo veel nietquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag zo veel niet
[..]
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.
Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doenSnap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless
![]()
![]()
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
Bij bovengenoemde strook heb ik ook vaak genoeg gezien dat mensen dat doen, om het gat voorbij te rijden en uiteindelijk pas bij het puntstuk zich ertussen te wurmen. Wat als het vast staat niet gaat, dus blokkeren ze ook nog eens de uitvoegstrookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Geen idee, ik kom daar niet.. principekwestiequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Mag, maar is behoorlijk asoquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Jij, als je het anders ziet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Plaats maken voor een invoeger mag niet. Dus als je dat wel doet ben je fout.quote:
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophieldenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Tussen Ridderkerk en de Drechttunnel kun je op die manier ook 8 km file voorbij rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Efficiėntquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:43 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Efficiėnt![]()
Je schiet er 10 auto's mee op, hoogstens een paar seconden tijdwinst. Volkomen nutteloze actie dus.
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Zeker en de rest van de auto's achter je die lopen vertraging op omdat een paar helden per se die laatste 2 of 3 auto's nog willen inhalen en eventueel via het verdrijvingsvlak.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?
Juist.. wat is nou efficiėnter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophielden
Wacht even. Mensen die vanuit de oprit de snelweg op komen moeten in mijn ogen inderdaad helemaal doorrijden en alle asfalt benutten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.
En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]
Juist.. wat is nou efficiėnter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 07:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.
En raad eens, jij bent blijkbaar niet de enige die de rij wil passeren
Huh douanequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegen
Ik heb de slechte gewoonte om als ik een politie auto op de snelweg zie die in te halen met 30+. Nooit iets van gehoord.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Correct. Niks aan toe te voegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.
Tuurlijk kun je hem helpen door even een strook naar links op te schuiven maar als je daarbij iemand hindert (en daar ging mijn verhaal over) of zelfs in gevaar brengt is het ineens een heel veel minder sociale actie.
Die regels zijn er al heel lang en laten weinig ruimte voor eigen interpretatie, juist als iedereen zijn eigen ding gaat doen wordt het een zootje op de weg.
En die regels werken ook gewoon als iedereen zich daar aan houdt (Hoi Utopia!) anders zou eea wel herzien zijn ondertussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |