Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzoquote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maak je dan ook altijd een akward praatje over het weer of dat het weer zo druk is in de trein?
Toen ik nog veel met het OV reisde, gingen mensen ook spontaan tegen mij aanpraten. Ging het ineens over mensen die bij hun ex blijven slapen (oke, goed verhaal) tot aan kleinkinderen waarbij oma niet tevreden was over de leerkrachten.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat heb ik ook wel eens, maar dan staan ze aan mijn deur.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:37 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gehad, maar dan gaat het opeens over God in mijn leven toelaten enzo
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef vannelle het volgende:
Gisteren op een klinkerweggetje binnen bebouwde kom een slingerende fietser midden op de weg voor mij.
Op een gegeven moment hoorde hij mijn auto en ging wat meer naar rechts, keek achterom en gaf richting aan om naar links te gaan en voegde de daad bij het woord.
Ja bekijk het effe, jij hoort mij voorrang te verlenen, leuk dat je aangeeft wat je van plan bent maar de verkeersregels gelden ook gewoon voor jou. Je wacht maar even.
K*tfietsers.
Ik moet hier 3,5km naar de snelweg over een provinciale weg waar 2 fitskasten staan tussen de bomen, en derhalve rijdt 80% standaard tussen de 60 en 70... de kloot is, dat je wel in kunt halen, maar als je hem/haar/het dan inhaalt, loop je dus het risico dat je een foto van je achterbumper op kunt vragen volgende week. Eigenlijk is het gewoon kansloos om daar dus in te gaan halen voor dat kleine rotstukkie.. maar het is wel poepirritant.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
En dan seinen als je inhaaltquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Ja dat idd, alsof jij de mongool bentquote:
Snap die mensen sowieso niet. Wat heeft seinen nou voor nut manquote:
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef metallicelmo het volgende:
Ik irriteer me het meest aan mensen die 50-60 rijden op een 80 weg die kilometers lang is en het gevaarlijk is om in te halen, en het dan na 4 kilometer nog steeds niet door hebben.
Verder mensen die geen vaart maken voordat ze een inhaalactie op de snelweg inzetten. Eerst naar de linkerbaan en dan met 100-110 een vrachtwagen inhalen terwijl je daar 130 mag rijden. Zo heb je dat echt niet geleerd hoor.
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of met invoegen. Knipperlicht aan en gaan met 80 waar je 130 mag. Zonder te kijken. Nu rijd mijn auto ook geen 130 aan het einde van de invoegstrook, maar je kan toch wel in je spiegels kijken voordat je je knipperlicht aanzet?
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Invoegstroken lijken wel als een soort toeristenroute te worden gezien. Een leuke route richting snelweg. Dan gaan we daar wel even kijken of we misschien nog wat gas kunnen geven.
Nee kurketrekker, de bedoeling is dat je snelheid maakt op de invoegstrook zodat je met gelijke snelheid kan... jajaja ... INVOEGEN!
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkerenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Yep ik kom ze ook regelmatig tegen. Om de een of andere reden moet er altijd een tractor of ander bouw verkeer voor me zitten op de weg. Rijden ze allemaal tegelijk de weg op 's ochtends?quote:Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef nijnja het volgende:
Hij is hier vast al tig keer langs gekomen, maar doorgaans rijd ik niet in de spits.
Trekkers op een 80 weg. Ik snap dat ze ergens heen moeten en dat het heel erg weers afhankelijk is enzo. Maar als er dan zo'n speciaal aangelegde "trekkerpasseerhaven" komt, ga er dan ook naartoe en laat de +/- 20 auto's achter je er even langs.
(Als ik in de auto zit is het doorgaan tussen 0.30u en 6.30u, anders pak ik de trein)
Ja precies.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
En wat hier ook al vaak genoemd is: De mensen die dan nog zo gek zijn om ruimte te gaan geven ook. En daarmee vaak blind iemand op de linkerbaan blokkeren
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor, en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.
Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.
Maja, magnie he
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Ken je het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
Klopt. Maar ik heb dus ook wel gewacht met voorbij rijden tot ik zeker wist dat hij mijn intenties kende.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 isquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Cruciaal is hier hoeveel rijbanen de A-weg in kwestie heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |