Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat weinig mensen lijken te begrijpen is dat je als invoeger de ruimte moet zoeken. En dus niet dat de mensen op de snelweg die horen te geven. Soms zie je ze kijken en 'm vlak voor je de snelweg opdouwen terwijl als ze een seconde of 2 wachten achter me kunnen invoegen.
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat komt, omdat er hele volksstammen heel 'sociale' hersenlozen zijn die die faalkonijnen 'invoeghulp' verlenen.. oftewel; wij maken wel even plek voor jou hoor, en dat er dan links 40 man op de rem moeten maakt verder niks uit.
Van de week had ik nog een noodstoppie te pakken vanaf 160 door zo'n randdebiel. en nog 275 meter invoegstrook over he.. je zou ze af en toe met liefde uit die auto trekken en de vangrail over rossen.
Maja, magnie he
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of je gaat ff naar links zodat iemand kan invoegen
Ken je het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Was er een fietsstrook rechts naast de weg?
Zo niet dan hoeft die fietser jou helemaal geen voorrang te geven als hij linksaf wil. Jij moet immers een inhaalactie uitvoeren als je er langs wil en inhalen mag alleen als dat redelijkerwijs veilig kan. Iemand inhalen die aangeeft linksaf te gaan slaan kun je niet veilig inhalen, of dat nou een auto of een fietser is.
Klopt. Maar ik heb dus ook wel gewacht met voorbij rijden tot ik zeker wist dat hij mijn intenties kende.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doen alle bejaarden ook... maar die kijken niet eens, die steken hand uit en gaan. En als je ze omver rijdt ben jij de lul.
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 isquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een strook naar links opschuiven ALS HET KAN is inderdaad een sociale daad maar de trend lijkt idd te zijn dat men verwacht dat het gebeurt.
Je hebt het dan wel over anticiperen maar dat geldt natuurlijk ook voor de rechtsrijder en de invoeger.
Als vooral de invoeger anticipeert is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Cruciaal is hier hoeveel rijbanen de A-weg in kwestie heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:08 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zat hij links, en was iemand zo "sociaal" om de rechterbaan vrij te maken voor de invoeger door naar links te gaan, waardoor hij dus die "noodstop" moest maken.
Mijn mening over de gereden snelheid laat ik maar in het midden
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
160 is nog makkelijk op te anticiperen als de vmax 130 is. Pas bij 200 ofzo kan ik begrijpen dat je het niet verwacht.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
Je mag zo veel nietquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag zo veel niet
[..]
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.
Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doenSnap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless
![]()
![]()
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
Bij bovengenoemde strook heb ik ook vaak genoeg gezien dat mensen dat doen, om het gat voorbij te rijden en uiteindelijk pas bij het puntstuk zich ertussen te wurmen. Wat als het vast staat niet gaat, dus blokkeren ze ook nog eens de uitvoegstrookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Geen idee, ik kom daar niet.. principekwestiequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Mag, maar is behoorlijk asoquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Jij, als je het anders ziet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Plaats maken voor een invoeger mag niet. Dus als je dat wel doet ben je fout.quote:
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophieldenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Tussen Ridderkerk en de Drechttunnel kun je op die manier ook 8 km file voorbij rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Efficiëntquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:43 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Efficiënt![]()
Je schiet er 10 auto's mee op, hoogstens een paar seconden tijdwinst. Volkomen nutteloze actie dus.
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Zeker en de rest van de auto's achter je die lopen vertraging op omdat een paar helden per se die laatste 2 of 3 auto's nog willen inhalen en eventueel via het verdrijvingsvlak.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?
Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophielden
Wacht even. Mensen die vanuit de oprit de snelweg op komen moeten in mijn ogen inderdaad helemaal doorrijden en alle asfalt benutten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.
En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]
Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 07:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.
En raad eens, jij bent blijkbaar niet de enige die de rij wil passeren
Huh douanequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegen
Ik heb de slechte gewoonte om als ik een politie auto op de snelweg zie die in te halen met 30+. Nooit iets van gehoord.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Correct. Niks aan toe te voegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.
Tuurlijk kun je hem helpen door even een strook naar links op te schuiven maar als je daarbij iemand hindert (en daar ging mijn verhaal over) of zelfs in gevaar brengt is het ineens een heel veel minder sociale actie.
Die regels zijn er al heel lang en laten weinig ruimte voor eigen interpretatie, juist als iedereen zijn eigen ding gaat doen wordt het een zootje op de weg.
En die regels werken ook gewoon als iedereen zich daar aan houdt (Hoi Utopia!) anders zou eea wel herzien zijn ondertussen.
Ik vandaag ook. Coentunnel was dicht dus al op de A8 stonden er veel kruizen, maar ook een kruis bij de afslag naar de A7 die gewoon open was. Blijkbaar hebben ze één bord te vroeg aangezet... voor de afwisseling.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 18:47 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die door rode kruizen rijden... wat een asos.
Was even aan het helpen na een eenzijdig ongeluk met een motor op de snelweg, het gebeurde 1 auto voor me, rijden er daarna wel 50 autos ofzo door de rode kruizen. Nadat de politie er was opeens niet meer, maar 500 meter verder wel. Stumpers.
Hoe laat? Ik stond daar rond negenen op de vluchtstrook. Dat was een meter of 500/800 voor de afslag naar Zaandam.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vandaag ook. Coentunnel was dicht dus al op de A8 stonden er veel kruizen, maar ook een kruis bij de afslag naar de A7 die gewoon open was. Blijkbaar hebben ze één bord te vroeg aangezet... voor de afwisseling.
Toen sliep ik nogquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe laat? Ik stond daar rond negenen op de vluchtstrook. Dat was een meter of 500/800 voor de afslag naar Zaandam.
zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voeldequote:Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het was weer raak hoor vanavond... Eentje op de autoweg zonder lichten.
De auto voor me seint... geen reactie.. Ik seinen, knipperdeknip... geen reactie.
Inhalen en kijken, zit er een jonge vrouw van in de twintig achter het stuur, als een zombie strak voor d'r uitkijkend...
Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel.
En ja haar dashboardverlichting deed het wel, dus waarschijnlijk dat ze het daarom niet door had.
quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:32 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voelde
Was er veel licht van lantaarnpalen? Kan zijn dat ze het daarom niet doorhad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou het was weer raak hoor vanavond... Eentje op de autoweg zonder lichten.
De auto voor me seint... geen reactie.. Ik seinen, knipperdeknip... geen reactie.
Inhalen en kijken, zit er een jonge vrouw van in de twintig achter het stuur, als een zombie strak voor d'r uitkijkend...
Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel.
En ja haar dashboardverlichting deed het wel, dus waarschijnlijk dat ze het daarom niet door had.
Ze reed al zonder licht hè, niet dat ze zonder licht is gaan rijden omdat iedereen naar haar knipperde.quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:32 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
zoals je het brengt, klinkt dat alsof ze zich geïntimideerd voelde
Jonge vrouw, seinende auto's, een fokker die inhaalt en kijkt. Durft geen contact te maken en neemt plotseling de afslag. Tjaquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]want meerdere auto's hebben het op haar gemunt?
Of ze moest gewoon die afrit hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:50 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Jonge vrouw, seinende auto's, een fokker die inhaalt en kijkt. Durft geen contact te maken en neemt plotseling de afslag. Tja
Zoiets.quote:Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
En allemaal ff het viva-forum in de gaten houden of er daar niet iemand een topic opent over ongewenste gebaren cq versierpogingen op de snelweg.quote:Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
Ervoor gaan rijden en seinen door je eigen lichten uit en weer aan doen heeft vaak wel het gewenste effect is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel
Nou, technisch gezien snap jij het niet. Degene op de invoegstrook moet zich aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Als jij dan opeens je snelheid gaat veranderen ben je onvoorspelbaar en maak je het invoegen alleen maar lastiger. Als je gewoon je snelheid aanhoudt, kan de ander zich aanpassen en voor of achter jou invoegen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.
Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.
Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
dit is al net zo galant als irritant. Ik vergelijk het met mensen die bovenop de rem gaan staan om voetgangers over te laten steken op willekeurige plekken. Gevaarlijkquote:Op zondag 25 augustus 2019 14:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.
Ja helaas...Het was zo lekker rustig en nu wordt het langzaamaan weer zo drukquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we effe 3 weken terugspoelen? Was weer een vette puinzooi vanochtend op de weg; het vakantiefeest is weer voorbij
Belgen hebben ook nog nooit van een dode hoek gehoord, en ik heb toch ook wel wat Nederlanders gezien die even vergeten waren dat een sleurhut ook extra meters is.quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:
Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmenquote:Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:
Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmendus hij remt en toetert en gebaart dat ik m'n knipperlicht moet gebruiken. Ja... dat is het probleem. Zit toch al aan het einde van die invoegstrook. Hij weet dondersgoed dat ik daar wilde invoegen en er zat ook precies een mooi gaatje maar hij geeft expres gas bij om daarna te gaan schelden
Je kan problemen ook opzoeken...
Ja, en daar ging dit niet over, dit ging over de gecombineerde af en oprit gebruiken om een paar auto's naar voren te dringen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegenHet maakt dan toch niet uit of je aan het begin of aan het eind invoegt, de ruimte is sowieso verdwenen.
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.
Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.
Iemand achter je kan alvast wat versnellen bijvoorbeeld. En degene die je inhaalt weet dat je weer naar rechts komt. Daarnaast hoort het gewoon, voldoende reden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Je moet hem er gewoon keihard voorzetten, en op de rem tikken. En de boze gebaren niet vergeten.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet.
Ik zou het in België o.a. zeker wel doen bij een verkeerslicht.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.
Het is overzichtelijker voor het overige verkeer.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:
[..]
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:05 schreef hjansen82 het volgende:
Mensen die extra gas geven om nog net naar links te kunnen, maar bij het inhalen van een vrachtwagen 100 rijden op een 120 km weg.
Je ziet wel eens mensen die wat angstig zijn voor vrachtwagens. In plaats van er met 130 voorbij te scheuren, kruipen ze er naast, gaan voor iedere kleine slinger van de vrachtwagen op de rem, en hebben vervolgens vijf kilometer nodig voor een inhaalactie die ook wel in honderd meter had gekund.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:12 schreef Light het volgende:
[..]
Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.
Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk![]()
Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in![]()
Ik geef geen gas bij oid.
Oh, dat eerste zou nog best goed kunnen, dat tweede is wat onwaarschijnlijkerquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?
Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk![]()
Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in![]()
Ik geef geen gas bij oid.
Ja! Of mensen die er koste wat kost zich ervoor gooien op een 50 weg en dan daarna als een slak gaan rijden. Wacht dat even inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2019 09:12 schreef nijnja het volgende:
[..]
Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...
Blijf er dan achter
quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:
[..]
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:51 schreef Messina het volgende:
Knipperlicht zou gewoon automatisme moeten zijn, zowel bij het wisselen van rijstrook (incl. invoegen) als afslaan.
Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Een ongeluk omdat je knippert bij het veranderen van richting?quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regelsquote:Op maandag 26 augustus 2019 11:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.
"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regels
Als je op de snelweg van strook verwisselt en iemand moet daardoor remmen dan had je het überhaupt al niet moeten doen, dus dan heeft dat knipperlicht ook weinig zin.
Je opmerking slaat nergens op.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:27 schreef Messina het volgende:
[..]
"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"
Nee, jouw vergelijking niet.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je opmerking slaat nergens op.
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houdenquote:Op maandag 26 augustus 2019 11:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee, jouw vergelijking niet.
Als een voetganger door rood loopt, ga jij dan ook door rood rijden omdat "hij het ook niet goed doet"?
Verschillende situaties, Yoshi.
Hebben die überhaupt zo'n hendel?quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden
Net als de gordel. Instappen, gordel omdoen, starten, wegrijden. Ook als het maar voor 5 meter is.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Hebben die überhaupt zo'n hendel?![]()
![]()
Ik knipper zelfs als ik op mijn eigen terrein parkeer. Stuur draaien, knipperen. Automatisme
Ik denk dat automobilisten die onverwachte dingen doen (zoals invoegen of van rijstrook wisselen zonder richting aangeven) minstens net zo'n grote oorzaak is als automatisme...quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |