Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
160 is nog makkelijk op te anticiperen als de vmax 130 is. Pas bij 200 ofzo kan ik begrijpen dat je het niet verwacht.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah je zou weleens gelijk kunnen hebben idd. Tja 160 verwacht je niet als de vmax 130 is
Je mag zo veel nietquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag ook geen 160 rijden, aso.
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Wat niet mag is de invoegstrook opgaan, inhalen, en dan weer invoegen
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een beetje chauffeur heeft allang gezien dat er iemand gaat invoegen. Je kan verwachten dat er iemand plaats maakt voor een invoeger. Met andere worden een beetje anticiperen kan geen kwaad..
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag zo veel niet
[..]
Idd.. rechts inhalen mag als je rechts van een blokmarkering rijdt.
Op de A15 richting Rotterdam is er ergens een heeeeeeeel lange in- en uitvoegstrook van 1,5 km ofzo.. een invoeger die doorloopt in een uitvoeger, en daar zie ik zooooo veel mensen in de ochtendspits effe een inhaalaktie doenSnap het wel; je wordt doodziek van dat treintje rijden daar, maar je zit vervolgens gewoon weer vast achter de volgende; it's só fucking useless
![]()
![]()
En het kost je gewoon 240 dacht ik als ze je snaaien; best duur voor 10 auto's en een vrachtwagentje winst.
Bij bovengenoemde strook heb ik ook vaak genoeg gezien dat mensen dat doen, om het gat voorbij te rijden en uiteindelijk pas bij het puntstuk zich ertussen te wurmen. Wat als het vast staat niet gaat, dus blokkeren ze ook nog eens de uitvoegstrookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:14 schreef metallicelmo het volgende:
Als ik invoeg dan haal ik ook vaak rechts in (op de invoegstrook) als ik verder vooruit een groot gat zie, mag dat nog tegenwoordig?Gewoon gas erop.
Ik ken ook mensen die het verkeer wat druk of eng vinden en dan bewust 90 rijden op de snelweg, waardoor je eigenlijk veel meer mensen hebt die jou gaan inhalen waardoor alles nog drukker lijkt en je je eigen probleem alleen maar versterkt.
Geen idee, ik kom daar niet.. principekwestiequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Mag, maar is behoorlijk asoquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Jij, als je het anders ziet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft je rijbewijs opnieuw halen.
Plaats maken voor een invoeger mag niet. Dus als je dat wel doet ben je fout.quote:
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophieldenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Tussen Ridderkerk en de Drechttunnel kun je op die manier ook 8 km file voorbij rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf mijn vorige werk bij Sloterdijk reed ik vanaf de transformatorweg de A10 op, de coentunnel in. Daar heb je ook zo'n dubbele in/uitvoeg strook. En de uitvoegstrook gaat daarna even seperaat van de snelweg om daarna weer een invoegstrook te worden.
Op het stukje wat seperaat is kan je dan weer in/uit voegen vanuit de havens.
Dan reed ik dat hele stuk door om een stuk file te omzeilenMaar dat mag. Toch?
Efficiėntquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ik weet precies welk stuk je bedoelt en ik doe dat altijd als er file is. Niet vol gas er langs en dan op laatste moment er tussen, maar rustig langs de file om een gaatje te zoeken (die meestal ergens aan het einde wel valt). Noem het aso of noem het efficient asfalt gebruiken...
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:43 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Efficiėnt![]()
Je schiet er 10 auto's mee op, hoogstens een paar seconden tijdwinst. Volkomen nutteloze actie dus.
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Zeker en de rest van de auto's achter je die lopen vertraging op omdat een paar helden per se die laatste 2 of 3 auto's nog willen inhalen en eventueel via het verdrijvingsvlak.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 200-250 meter, dat zijn minimaal 70 auto's. Scheelt 2 minuten, wat toch best veel is voor zo'n korte tijd.
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het effect is uiteindelijk dat de rest van de file een keer extra op de rem moet en er daardoor 100 mensen elk 2 minuten verliezen. Echte heldendaad dus?
Juist.. wat is nou efficiėnter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik deed dat alleen als ik ook daadwerkelijk aan het invoegen was. Ook vaak genoeg gezien dat mensen meteenw illen invoeen, wat dan niet kon en de hele rij die wilde invoegen ophielden
Wacht even. Mensen die vanuit de oprit de snelweg op komen moeten in mijn ogen inderdaad helemaal doorrijden en alle asfalt benutten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.
En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]
Juist.. wat is nou efficiėnter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rem? Hoe kan een auto in een stilstaande file remmen?
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 07:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe kun je invoegen in een stilstaande file? Juist omdat iemand iets ruimte laat, en als jij jouw hobbelhok er tussen plempt is die driemeternegenenvijftig aan ruimte verdwenen, dus heeft jouw actie een remmende werking op alles wat er achter rijdt.
En raad eens, jij bent blijkbaar niet de enige die de rij wil passeren
Huh douanequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tenzij vrachtwagen. Die redden het gewoon niet om 90 te halen alvorens in te voegen
Ik heb de slechte gewoonte om als ik een politie auto op de snelweg zie die in te halen met 30+. Nooit iets van gehoord.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:32 schreef Ridocar het volgende:
Vanmiddag, van de A17 naar de A16. Twee rijstroken worden er eentje, gelegenheid voor het ritsen. Normaal gesproken is het een drukte met invoegen, racen naar einde linker rijstrook, dringen bij het verdrijvingsvlak. Efin, normale gang van zaken.
Maar nu zat er een auto van de Douane tussen. En dan kan het opeens wel netjes. Ondanks de file geen drukte, geen gerace naar het einde van de linker rijstrook, geen tussenfrommelpogingen bij het verdrijvingsvlak...
Stelletje mietjes. Normaal gesproken gaat het met een stuk meer duw en trekwerk, jullie zijn mijn held als je dit soort dingen ook doet met een overheidsauto met bevoegdheden in de buurt.
Correct. Niks aan toe te voegenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt uiteraard ook van de lengte van de oprit en invoegstrook af maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de invoeger om op een veilige manier op de hoofdrijbaan te komen.
Tuurlijk kun je hem helpen door even een strook naar links op te schuiven maar als je daarbij iemand hindert (en daar ging mijn verhaal over) of zelfs in gevaar brengt is het ineens een heel veel minder sociale actie.
Die regels zijn er al heel lang en laten weinig ruimte voor eigen interpretatie, juist als iedereen zijn eigen ding gaat doen wordt het een zootje op de weg.
En die regels werken ook gewoon als iedereen zich daar aan houdt (Hoi Utopia!) anders zou eea wel herzien zijn ondertussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |