Of ze moest gewoon die afrit hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:50 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Jonge vrouw, seinende auto's, een fokker die inhaalt en kijkt. Durft geen contact te maken en neemt plotseling de afslag. Tja
Zoiets.quote:Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
En allemaal ff het viva-forum in de gaten houden of er daar niet iemand een topic opent over ongewenste gebaren cq versierpogingen op de snelweg.quote:Op zondag 25 augustus 2019 04:36 schreef kanovinnie het volgende:
Toeteren en een gebaar maken van een gebalde vuist naar een open hand?
Ervoor gaan rijden en seinen door je eigen lichten uit en weer aan doen heeft vaak wel het gewenste effect is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Zat nog te denken van hoe fixen we dit en kan het veel kwaad want op zich vierbaans autoweg met vangrail, toen ze ineens een afrit nam en er dus weinig meer te doen viel
Nou, technisch gezien snap jij het niet. Degene op de invoegstrook moet zich aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Als jij dan opeens je snelheid gaat veranderen ben je onvoorspelbaar en maak je het invoegen alleen maar lastiger. Als je gewoon je snelheid aanhoudt, kan de ander zich aanpassen en voor of achter jou invoegen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.
Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Vorige week in DLD, redelijk drukke tweebaansweg, er komt een vrouw rechts van me op de invoegstrook. Ik hou in zodat ze, als ze gas geeft, voor me kan invoegen. Blijft ze naast me hangen, zodat ik uiteindelijk maar gas geef met het idee dat ze blijkbaar achter me wil invoegen. Gaat ze een partij gebaren naar me zitten maken en zo te zien ook wat onvriendelijke woorden mijn kant op.
Schouders ophalen en doorrijden dan maar. Die snapt het echt niet.
dit is al net zo galant als irritant. Ik vergelijk het met mensen die bovenop de rem gaan staan om voetgangers over te laten steken op willekeurige plekken. Gevaarlijkquote:Op zondag 25 augustus 2019 14:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een galante actie van je, maar het is makkelijker als jij een constante snelheid aanhoudt zodat degene op de invoegstrook kan anticiperen.
Ja helaas...Het was zo lekker rustig en nu wordt het langzaamaan weer zo drukquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we effe 3 weken terugspoelen? Was weer een vette puinzooi vanochtend op de weg; het vakantiefeest is weer voorbij
Belgen hebben ook nog nooit van een dode hoek gehoord, en ik heb toch ook wel wat Nederlanders gezien die even vergeten waren dat een sleurhut ook extra meters is.quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:
Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmen dus hij remt en toetert en gebaart dat ik m'n knipperlicht moet gebruiken. Ja... dat is het probleem. Zit toch al aan het einde van die invoegstrook. Hij weet dondersgoed dat ik daar wilde invoegen en er zat ook precies een mooi gaatje maar hij geeft expres gas bij om daarna te gaan schelden Je kan problemen ook opzoeken...quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:42 schreef DrMarten het volgende:
Duitsers en invoegen is echt een slechte combinatie.
Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In Frankrijk ook, alles stond vast en ik kwam invoegen op de snelweg. Uiteraard zoals het hoort, dus ik benut de hele strook en ga aan het eind netjes naar links, drukt die mof m'n gaatje dicht. Maar ik zat er eigenlijk al half op dus no way dat ik dan nog ga remmen dus hij remt en toetert en gebaart dat ik m'n knipperlicht moet gebruiken. Ja... dat is het probleem. Zit toch al aan het einde van die invoegstrook. Hij weet dondersgoed dat ik daar wilde invoegen en er zat ook precies een mooi gaatje maar hij geeft expres gas bij om daarna te gaan schelden Je kan problemen ook opzoeken...
Ja, en daar ging dit niet over, dit ging over de gecombineerde af en oprit gebruiken om een paar auto's naar voren te dringen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar uiteindelijk wil iedereen die de oprit op komt toch invoegen Het maakt dan toch niet uit of je aan het begin of aan het eind invoegt, de ruimte is sowieso verdwenen.
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of je gebruikt je knipperlicht gewoon. Hondsmoe word je ervan, die figuren die knipperen naar eigen ' inzicht'.
Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet. Had het hier wel kunnen doen maar alles stond vrij vast dus het leek me wel duidelijk dat ik aan het eind vd strook er tussen ga. Beetje zelfde als ik iemand inhaal op de snelweg, dan knipper ik wel naar links, maar als ik er langs ben en ga naar rechts dan knipper ik niet.
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom niet? Heeft nog steeds nut en moet daarnaast gewoon.
Iemand achter je kan alvast wat versnellen bijvoorbeeld. En degene die je inhaalt weet dat je weer naar rechts komt. Daarnaast hoort het gewoon, voldoende reden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Je moet hem er gewoon keihard voorzetten, en op de rem tikken. En de boze gebaren niet vergeten.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut ervan dan? Er is niemand die daar wat aan heeft want je haalt toch net iemand in die langzamer gaat dan jij.
Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij echt overduidelijke situaties knipper ik niet.
Ik zou het in België o.a. zeker wel doen bij een verkeerslicht.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat duidelijk is voor jou, is niet per se duidelijk voor een ander.
Het is overzichtelijker voor het overige verkeer.quote:Op zondag 25 augustus 2019 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmmmmmmmmm nee, jullie hebben me niet overtuigd. Het is gewoon nutteloos, net als knipperlicht bij een stoplicht als je afslaat. Als 50% van de mensen die dat doen gewoon knipperen bij een rotonde worden die lampjes veel beter gebruikt.
Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:
[..]
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 22:05 schreef hjansen82 het volgende:
Mensen die extra gas geven om nog net naar links te kunnen, maar bij het inhalen van een vrachtwagen 100 rijden op een 120 km weg.
Je ziet wel eens mensen die wat angstig zijn voor vrachtwagens. In plaats van er met 130 voorbij te scheuren, kruipen ze er naast, gaan voor iedere kleine slinger van de vrachtwagen op de rem, en hebben vervolgens vijf kilometer nodig voor een inhaalactie die ook wel in honderd meter had gekund.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:12 schreef Light het volgende:
[..]
Da's irritant, maar het wordt pas vervelend als ze met 100 de vrachtwagen inhalen, dan naar rechts gaan en daar 120 gaan rijden. Dan denk je ze in te kunnen halen door zelf weer 120 te gaan rijden, blijf je er effectief schuin achter hangen omdat ze ook ineens harder kunnen.
Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk
Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in
Ik geef geen gas bij oid.
Oh, dat eerste zou nog best goed kunnen, dat tweede is wat onwaarschijnlijkerquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zijn het cruisecontrolrijders, of heb je een sekspop op de achterbank?
Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het was vandaag opvallend rustig vanochtend op de weg, heerlijk
Wat mij dan wel opvalt.. in de zeldzame keren dat ik ingehaald word op de snelweg, dan blijft men halverwege naast mij hangen en haalt dan heeeeeeeeeeeeeel langzaam in
Ik geef geen gas bij oid.
Ja! Of mensen die er koste wat kost zich ervoor gooien op een 50 weg en dan daarna als een slak gaan rijden. Wacht dat even inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2019 09:12 schreef nijnja het volgende:
[..]
Of die juist andersom... Cruise op 130 (en een beetje), halen ze je in, gaan ze voor je rijden en dan moet ik de cruise uitzetten/heb weer inhalen omdat ze, eenmaal gepasseerd, weer afremmen (gas loslaten)...
Blijf er dan achter
quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik zelf ook. Gewoon op de automatische piloot altijd en overal knipperen. Wel zo makkelijk.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:22 schreef Light het volgende:
[..]
En (maar dat is misschien persoonlijk) ik heb ook geen zin om na te denken of iets een overduidelijke situatie is. Gewoon altijd richting aangeven bij het veranderen van rijstrook zorgt dat ik daar in ieder geval niet over hoef na te denken.
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:51 schreef Messina het volgende:
Knipperlicht zou gewoon automatisme moeten zijn, zowel bij het wisselen van rijstrook (incl. invoegen) als afslaan.
Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Een ongeluk omdat je knippert bij het veranderen van richting?quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regelsquote:Op maandag 26 augustus 2019 11:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor knipperen. Je kan proberen goed te praten wat je fout doet, maar het blijft fout.
"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah ik zie zat mensen die gewoon knipperen en gaan, geen dode hoek, mensen op de rem. Oh ja maar ik hou me wel aan de regels
Als je op de snelweg van strook verwisselt en iemand moet daardoor remmen dan had je het überhaupt al niet moeten doen, dus dan heeft dat knipperlicht ook weinig zin.
Je opmerking slaat nergens op.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:27 schreef Messina het volgende:
[..]
"Iemand anders doet het ook niet goed, dus dan moet ik het ook maar fout doen"
Nee, jouw vergelijking niet.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je opmerking slaat nergens op.
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houdenquote:Op maandag 26 augustus 2019 11:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee, jouw vergelijking niet.
Als een voetganger door rood loopt, ga jij dan ook door rood rijden omdat "hij het ook niet goed doet"?
Verschillende situaties, Yoshi.
Hebben die überhaupt zo'n hendel?quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden
Net als de gordel. Instappen, gordel omdoen, starten, wegrijden. Ook als het maar voor 5 meter is.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Hebben die überhaupt zo'n hendel?
Ik knipper zelfs als ik op mijn eigen terrein parkeer. Stuur draaien, knipperen. Automatisme
Ik denk dat automobilisten die onverwachte dingen doen (zoals invoegen of van rijstrook wisselen zonder richting aangeven) minstens net zo'n grote oorzaak is als automatisme...quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
[..]
Automatisme komen de meeste ongelukken van, gewoon nadenken wat je doet en waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |