abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:05:41 #101
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188325609
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik spreek uiteraard enkel voor mezelf, maar juist omdat er tegenwoordig zo nonchalant rechts wordt ingehaald, wacht ik alvorens ik een strook naar rechts ga wat langer om te zien wat mijn snel naderende achterligger doet, wat ironisch gezien tot gevolg heeft dat diegene nog eerder geneigd is rechts in te halen.
Zullen we daar eens mee stoppen :) Niet onnodig links rijden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188325837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Inderdaad, je reedt langzaam genoeg. Jammer dat die hondeneigenaar zijn kringverjaardasgverhaal over de 'klote wielrenner' al klaar heeft liggen. :+
En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:48:13 #103
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188325855
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dat komt natuurlijk helemaal niet door die wielrenners, want die houden zich aan de regels en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Altijd.
Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_188325898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dat was mijn punt ook niet. Het ging over deze specifieke situatie.
Het ging mij ook over het algemeen beeld dat deze voorbeeldige weggebruikers hebben.

Ik heb dat in ieder geval wel. Als ik zo'n zwetende veertiger in spandex op een dun fietsje zie zitten weet ik dat ik beter een keertje voorzichtiger moet zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188326371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:08 schreef eRKa het volgende:

[..]

Vrijwel stilstand vind ik beetje te sloom, en het hondje zat gewoon stil terwijl ik naderde. Terug gelezen uit de tracklog reed ik nog 7km/h toen ik het beestje raakte, en dat leek traag genoeg. Was bijna alsof het beestje het expres deed, bestuurder afleiden om alsnog te springen. Van slachtofferhulp hoorde ik vanavond dat er geen letsel was bij de hond. Dus volkomen zinloze actie om iemand op z´n bek te timmeren voor schade die er niet is.
Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.

Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:48 schreef kanovinnie het volgende:

En net zo'n figuur die alleen maar op de middelste baan reed. Voor de kenners, vanuit Amsterdam West door de Coentunnel. Dan denk je dat hij alvast voorsoorteerd richting Zaandam, maar nee, hij ging in de tunnel een baan naar rechts om naar noord te gaan. Toen we hem inhaalde was duidelijk waarom hij dit deed, hij was drukker met de telefoon dan het verkeer :r

Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft... ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 07-08-2019 09:53:07 ]
Facts don't care about your feelings
pi_188326532
-

[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 07-08-2019 09:53:02 ]
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:56:42 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188326577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laat even weten wat de politie uiteindelijk hiermee doet, ben wel benieuwd wat zijn straf is.

Mocht hij daar trouwens gewoon de hond uitlaten zonder lijn? Of zat ie wel aan een lijn maar lette hij niet op?
Er zijn maar weinig gebieden waar je je hond los mag hebben, bij ons in de buurt zijn die volgens mij nergens naast/in de buurt van een fietspad, puur vanwege dit soort dingen.

En die hont liep 100 meter bij zijn baas vandaan, niemand heeft zo'n lange lijn.
quote:
[..]

Gebeurt daar best vaak ja. Links komen mensen vanaf de A5 en rechts voegen mensen in vanaf die havens daar, dus mensen denken mooi in het midden te gaan rijden. Luie dwazen. Ach je hebt in de coentunnel links nog een extra strook die altijd een rood kruis heeft... ;)
Als ze op de middelste strook rijden hoef je nog niet over die strook heen.

Het lijkt wel alsof mensen het wel prima vinden zolang er links maar tenminste 1 baan vrij is. Maargoed, dat hebben we al tot in den treure besproken hier

[ Bericht 7% gewijzigd door kanovinnie op 07-08-2019 10:06:00 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188326743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

Het lijkt wel alsof mensen het wel prima vinden zolang er links maar tenminste 1 baan vrij is. Maargoed, dat hebben we al tot in den treure besproken hier
Maar dan is het wel stukken minder erg vind ik. Ff inhalen is ook het werk weer niet. Maar meestal rijden ze traag en worden ze ingehaald door een treintje dat weer voor vertragingen zorgt op de hele linkerbaan... dan is het wel een probleem. Dan kun je er beter links én rechts langs >:)
pi_188328464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Als men het verkeer voorspelbaar houdt door daar waar het niet toegestaan is niet rechts in te halen, prima. Veiligheid geniet bij mij nog altijd de voorkeur boven doorstroming.
pi_188333677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Keep zou posted
quote:
Nee, hondje zat niet aan een lijn terwijl er wel aanlijnplicht geldt. Weliswaar was het zowat voor de eigen huisdeur, maar daar loopt een redelijk drukke weg & fietspad dus is nog steeds niet handig om de hond los te laten lopen.
pi_188333735
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.
Geloof het of niet, maar er zijn wielrenners die rekening proberen te houden met de wereld om zich heen. Jammer genoeg is het de minderheid die dat doet.
pi_188333826
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wielrenners :')

Tijd voor een wet dat je die aan mag rijden als zij zich niet aan de regels houden...
Zitten heel veel aso's op de fiets. Ik probeer het zelf zo netjes mogelijk te doen.
Afgelopen zondag toeren met de cabrio, haal een wielrenner in die blijkbaar linksaf had willen slaan. Niets wees daarop, dus ik reed hem voorbij. In het passeren riep hij iets en gaf de middelvinger met afslaan.
Ben toch maar even terug gereden om te vragen wat hij bedoelde. Als je geen hand uitsteekt of zelfs maar body language hebt waaraan ik kan merken dat je gaat afslaan, dan kan ik het niet weten. Zelfs dan nog ben je afslaan tov. rechtdoor en heb je nog steeds geen voorrang. Al kun je natuurlijk gerust proberen die af te dwingen, soms heb je geluk en laat de automobilist je voorgaan. Moet je wel laten merken dat je af wil slaan.
Enfin, de wielrenner beweerde hand te hebben uitgestoken. Vreemd dat twee alerte automobilisten dat allebei niet gezien hebben....
pi_188341681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:31 schreef eRKa het volgende:

[..]

De meesten hebben inderdaad een masker op en moeten zo hard mogelij gaan, ongeacht de rest van de wereld. Dat doe ik wel in de ochtend, om 6:00 is er geen mens (geen hond, hahahaha) op de weg en kan het iets makkelijker. In de middag ben ik ook moe en is het veel drukker dus kan ik om twee redenen niet allesontziend hard doorstampen.
Geloof het of niet, maar er zijn wielrenners die rekening proberen te houden met de wereld om zich heen. Jammer genoeg is het de minderheid die dat doet.
Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Het is wat.......
pi_188341961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met die minderheid wel meevalt. Alleen het negatieve komt in het nieuws, omdat dat nieuws is. En dan wordt de algemene opinie dat alle wielrenners kut zijn.
Precies. Snap ook dat hele gezeik op wielrenners niet zo. Maar ja, mensen houden er gewoon niet van als er anderen harder of zachter gaan dan zijzelf. Zoals George Carlin al zei "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Geldt zowel voor auto als fiets. Terwijl de oplossing simpel is. Je bent niet alleen op de weg, dus als je harder gaat dan de rest let dan op dat andere daar misschien geen rekening mee houden. En als je zachter gaat dan de rest let er dan op dat er ook mensen zijn die sneller rijden. Maar goed we zijn geen mieren of vogels... dus we denken niet in het belang van de hele groep.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:37:22 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188342306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:44 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Naja soms maken "we" het ook wel te bont. Kijk maar naar een willekeurige toertocht, dan zijn opeens de fietspaden gevuld met wielrenners die 3/4 rijen dik over de wegen gaan. Logisch dat dat overlast geeft en logisch dat mensen zich er aan irriteren.

Maar niemand spreekt zich uit over 3 of 4 scholieren die naast elkaar fietsen. En dat komt ook dagelijks overal in het land voor.
pi_188342401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar niemand spreekt zich uit over 3 of 4 scholieren die naast elkaar fietsen. En dat komt ook dagelijks overal in het land voor.
Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Het is wat.......
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:49:59 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188342487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Je moet eens proberen een groep senioren op e-bikes voorbij zien te komen. En dan niet proberen omdat ze zo snel gaan, maar omdat ze steevast naast elkaar fietsen, constant aan het ouwehoeren zijn en dus niet horen dat je er aan komt. Ik vraag me somns wel eens af waarom ze allemaal een spiegel gemonteerd hebben op hun fiets. Er in kijken doen ze in ieder geval niet
Haha dan bel je en kijken ze om _O-
  donderdag 8 augustus 2019 @ 14:15:03 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188346148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:43 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188346878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb hier op het fietspad al een aantal keren zo'n bejaarde de bosjes in zien duiken omdat ze perse met zijn beiden naast elkaar moeten rijden. Het is een fietspad voor beide richtingen met zo'n lijn in het midden. Je kunt er prima langs elkaar heen als je 1 fiets dik rijd, maar 2 naast elkaar is erg krap. Als ik van de andere kant kom en keurig aan de kant fiets dan weiger ik aan de kant te gaan voor een stel bejaarden die perse naast elkaar moeten rijden. Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
_O_
  donderdag 8 augustus 2019 @ 16:52:29 #120
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188348285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:15 schreef karr-1 het volgende:
Ze houden het een tijd vol in de hoop dat je alsnog aan de kant gaat, maar dat doe ik niet. Dus dan duikt er wel eens een de bosjes in. Daaaggg niet mijn schuld hoor.
Heerlijk _O-
  donderdag 8 augustus 2019 @ 17:33:44 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188348674
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.

Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.

Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"

Wat een aso's :')
pi_188348740
Haha ja ook eens gehad en ik kwam toen wel met aanhanger. Maar toen ging ze netjes voor me weg. Ik snap wel dat het een makkelijke plek is om even snel neer te zetten, heb ik ook weleens gedaan. Maar ik was dan nog wel zo efficient om hem achter een andere auto te zetten (dus die plek was toch al verspild) en niet ernaast waardoor je eigenlijk 2 plekken voor auto's met aanhanger verkloot.

Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staan :P Bovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?

Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol :')
pi_188348973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

Het vreemdste wat ik ooit gezien heb is trouwens de vrouwenparkeerplaats bij een hotel in de buurt van Schiphol :')
In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.
pi_188348983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de bouwmarkt hiero in de buurt heb je speciale plekken voor auto's met aanhangers.

Komen er 2 mensen aanrijden die allebei op zo'n plek parkeren. Dus ik zeg daar wat van omdat het superkut is als je met je aanhanger komt en er geen plek is. Kijkt die ene verbaasd om en zegt dat hij het niet door had om daarna naar binnen te lopen. De andere keek me oenig aan zonder wat te zeggen en liep door naar binnen.

Toen ik naar buiten kwam parkeerden er nog 2 mensen waardoor er nu echt geen aanhangers meer konden staan, zegt die ene vent "Ja, jij hebt toch geen aanhanger, dus wat is het probleem"

Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.
pi_188349398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

In Duitsland kom je dat heel vaak tegen. Geloof dat de theorie is dat als het donker is ze niet over een ‘gevaarlijke’ parkeerplaats hoeven te lopen vol aanranders.
Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren? :P
pi_188349537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat een bullshit.... maar dan mag ik er als man dus overdag gewoon parkeren? :P
Dat weet ik niet zeker. Maar ze zijn 9 van de 10x gewoon leeg.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:01:09 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188349571
quote:
Haha ja ook eens gehad en ik kwam toen wel met aanhanger. Maar toen ging ze netjes voor me weg. Ik snap wel dat het een makkelijke plek is om even snel neer te zetten, heb ik ook weleens gedaan. Maar ik was dan nog wel zo efficient om hem achter een andere auto te zetten (dus die plek was toch al verspild) en niet ernaast waardoor je eigenlijk 2 plekken voor auto's met aanhanger verkloot.
Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.

En het is niet alsof er bij op donderdagochtend een gigadrukte bij de bouwmarkt is, dus je kan hem ook gewoon fatsoenlijk parkeren.
quote:
Overigens bij de Albert Heijn heb ik schijt aan familie parkeerplaatsen hoor. Er zijn grenzen met wat nuttig is of niet. Ten eerste snap ik al niet dat je met je hele familie boodschappen gaat doen, maar dat je dan een extra grote plek het dichtst bij de ingang moet krijgen is belachelijk. Als de reden dan is dat kinderen deuren open smijten en anders andere auto's raken is het prima, maar dan mag je er met een hele brede bak ook gaan staan :P Bovendien... wat is een familie? Vader en kind? Man en vrouw en 2 kinderen? Twee homo's met een hond?
Dat heb ik dan nog nooit gezien :D
quote:
Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Karwei Hoorn heb je dat ook, aso’s inderdaad. Genoeg plek vrij. Als ik met een aanhanger ben of lange bus pleur ik ‘m er gewoon voor.
Precies ^O^
pi_188350766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik met de aanhanger was geweest had ik 'm er gewoon voorgezet.

En het is niet alsof er bij op donderdagochtend een gigadrukte bij de bouwmarkt is, dus je kan hem ook gewoon fatsoenlijk parkeren.

Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:01 schreef kanovinnie het volgende:

Vrouwenparkeerplaats is voornamelijk vanwege de veiligheid. Ze zijn nooit achteraf en verlicht enzo.

Jaja... waarom zijn het dan ook grotere vakken?
pi_188350828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar bij de Gamma hier zijn er 3 stuks. Er stond al een auto op 1 plek, dus er waren er nog 2 vrij. Ik had hem achter die ander gezet dus er is geen plek verloren gegaan. De kans dat er toevallig 3 auto's met aanhanger komen aanrijden in die 1 minuut dat ik m'n pakketje daar op haal is nihil :P
[..]

Vanwege het voor de hand liggende
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188350844
quote:

[..]

Omdat ze ook niet kunnen rijden natuurlijk.

Oh oh, wat zeg ik nou ;)
pi_188353193
quote:

[..]

[..]

Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open. ):O
  donderdag 8 augustus 2019 @ 22:01:23 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188353220
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:59 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Voor kinderen uit de auto te tillen de deuren kunnen wagenwijd open. ):O
Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?
pi_188355817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Of je gaat rechts inhalen toestaan. Woon in een land waar dat mag, in het begin schrik je je af en toe de klere, maar nu ik er aan gewend ben werkt het toch wel goed. scheelt een hoop irritatie merk ik toch wel in dit topic.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188355905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want mannen kunnen geen kinderen bij zich hebben?
Jawel, maar die kunnen hem zo wegzetten dat dat geen probleem vormt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188439771
Vanmorgen op weg naar werk. Fietser voor mij en ja hoor, weer geen richting aangeven en gewoon in 1x afslaan. Oelewapper had trouwens oortjes in. :X
pi_188441543
quote:
15s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:57 schreef rmrt2010 het volgende:
Vanmorgen op weg naar werk. Fietser voor mij en ja hoor, weer geen richting aangeven en gewoon in 1x afslaan. Oelewapper had trouwens oortjes in. :X
En precies om dit soort redenen moet die regel van "zwakkere verkeersdeelnemer" geschrapt worden. Misschien dat men meer verstand krijgt zodra ze weten dat ze niet meer ontastbaar zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_188441623
Was pas geleden nog een stuk op de radio als je al lang op de baan zit rechts en midden rijdt iemand langzamer mag je hem voorbij gaan met dezelfde snelheid die je al hebt. (8>
pi_188441827
quote:

Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_188442184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eens! Ik heb wel een extra neiging om op zulke gezinsparkeerplekken te gaan staan, controleer maar of ik een gezin heb of zwanger ben.
Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.

En alles zo dicht mogelijk bij de ingang. Heb ik al eens ruzie over gehad, iemand die gehandicapt is, kan niet lopen, dus heeft een rolstoel. Hoeft hij ook niet dicht bij de ingang. Kan die ook ergens verder op parkeren en richting de winkel rollen. Hier in de UK krijg je al zo'n gehandicapte kaart als je last hebt van een depressie of overgewicht.

Zelfde voor die familievakken. Ik zet 'm er gewoon zelf neer, parkeren ze maar ergens achteraf. Sowieso, wie neemt zijn hele kut familie nou mee naar de supermarkt, pleurt op zeg. Ga lekker naar het park als je iets met je familie wil doen.

Zo dat moest er uit.
pi_188442216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:28 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Precies, doe ik hier nu in de UK ook. Eerste probleem is de gehandicapte parkeerplaatsen. Zijn er bij een normale supermarkt hier al zo'n 50, wat belachelijk is, gezien er vaak niet meer dan 10 in gebruik zijn. Daarnaast nog eens een stuk of 30/40 gezinsvakken voor families met kinderen jonger dan 12 jaar.

En alles zo dicht mogelijk bij de ingang. Heb ik al eens ruzie over gehad, iemand die gehandicapt is, kan niet lopen, dus heeft een rolstoel. Hoeft hij ook niet dicht bij de ingang. Kan die ook ergens verder op parkeren en richting de winkel rollen. Hier in de UK krijg je al zo'n gehandicapte kaart als je last hebt van een depressie of overgewicht.

Zelfde voor die familievakken. Ik zet 'm er gewoon zelf neer, parkeren ze maar ergens achteraf. Sowieso, wie neemt zijn hele kut familie nou mee naar de supermarkt, pleurt op zeg. Ga lekker naar het park als je iets met je familie wil doen.

Zo dat moest er uit.
Lucht het op? :D

Nou ja, dat vond ik dus ook een beetje met de parkeerplekken bij Kijkduin (waar overigens nu een bouwput is, ipv parkeerplek). Superveel gehandicaptenparkeerplekken die nooit allemaal bezet waren. Het is goed dat het er is, daar niet van.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_188442259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Lucht het op? :D

Nou ja, dat vond ik dus ook een beetje met de parkeerplekken bij Kijkduin (waar overigens nu een bouwput is, ipv parkeerplek). Superveel gehandicaptenparkeerplekken die nooit allemaal bezet waren. Het is goed dat het er is, daar niet van.
Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.

Daarnaast zijn er hier heel veel parkeerplaatsen, waar je als een gehandicaptekaart bezitter niet eens hoeft te betalen. Waarom zou ik wel 3 pond per uur moeten betalen voor een parkeerplek van het halve formaat, waar een standaard Passat al bijna niet in past, en dan een maximum parkeertijd heb van 2 a 3 uur, terwijl een gehandicapte er 24 uur mag staan en dat gratis. :( :( :(
pi_188442306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:34 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Jep lucht zeker op, haha. Inderdaad, heb zelf ook echt geen enkel probleem met gehandicapte parkeerplekken. Prima dat die er zijn, maar ze dienen wel echt alleen gebruikt te worden door mensen met een echte handicap. Depressie of overgewicht schaar ik daar niet onder.

Daarnaast zijn er hier heel veel parkeerplaatsen, waar je als een gehandicaptekaart bezitter niet eens hoeft te betalen. Waarom zou ik wel 3 pond per uur moeten betalen voor een parkeerplek van het halve formaat, waar een standaard Passat al bijna niet in past, en dan een maximum parkeertijd heb van 2 a 3 uur, terwijl een gehandicapte er 24 uur mag staan en dat gratis. :( :( :(
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook weleens mijn twijfel heb bij wat er parkeert bij een dergelijke plek :')

- duizend karmapunten waarschijnlijk
pi_188458033
Haha heb daar eens een ruzie op twitter over gehad. In Amerika was dat ook hilarisch, zag ik een vetzak uit zo'n karretje rollen op een invalideplek zodat je lekker dichtbij staat, om daarna zo'n shopping mall van 50.000 m2 in te gaan. Wat maakt die paar meter voor die plek dan nog uit? Dat ze extra groot zijn is wel handig voor invaliden, maar in USA zijn alle vakken al vrij groot dus dat maakt weinig verschil. Maar goed toen kwam ze met hele verhalen hoe erg haar leven was en dat ze het niemand toewenst en blablabla.

Meestal parkeer ik m'n auto wat verder, minder kans op krassen en deuken, vooral bij een bouwmarkt. Ik ben toen een keer boos geworden bij de Subway. Alle vakken waren leeg en ik zet m'n auto ergens neer en loop naar binnen. Komt er een dwaas aanrijden en zet z'n auto precies naast me, daarna moet hij nog half deur open doen en zichzelf eruit wurmen omdat ie zo strak op me staat. Ik zeg tegen hem alle vakken zijn vrij waarom ga je in godsnaam zo krap naast me staan. OH zegt ie vind je dat erg? Nee zei ik, ik vind het alleen dom. Ik vind het pas erg als je m'n auto had geraakt. Oh nou dat heb ik niet gedaan dus is het toch geen probleem :') Ach ja het zal wel weer aan de boze yoshibignose liggen.....
pi_188473371
Laatst in bebouwde kom (mag 50) reed ik richting stoplicht. Fietsers hebben een fietspad aan de rechterkant van die weg en vlak voor het stoplicht wordt die gescheiden met de normale weg door zo'n ophoging op de weg. Zat een fietser van 12 tot 16 jaar wat te slingeren op dat fietspad rechts van mij, druk op zijn telefoon en voordat hij op die scheiding van het fietspad en de normale weg kwam, gooide hij zijn fiets vol voor mijn auto om toch zo'n 30 seconden fietsen te besparen.

Ik moest vol op de rem, kinderen op de achterbank waren flink geschrokken want die vlogen ook mee naar voren. Maakt dat jong ook nog van die handgebaren. Ik vroeg aan hem of hij wenste dood te gaan, waarop ik een: "Hou je bek, kankermongool" terugkreeg.

Pareltjes tegenwoordig in de samenleving. :')
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:19:34 #145
208890 June.
Seriously?
pi_188480786
quote:

Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplek :P
Shine bright like a diamond.
pi_188481533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef DenXD het volgende:
Laatst in bebouwde kom (mag 50) reed ik richting stoplicht. Fietsers hebben een fietspad aan de rechterkant van die weg en vlak voor het stoplicht wordt die gescheiden met de normale weg door zo'n ophoging op de weg. Zat een fietser van 12 tot 16 jaar wat te slingeren op dat fietspad rechts van mij, druk op zijn telefoon en voordat hij op die scheiding van het fietspad en de normale weg kwam, gooide hij zijn fiets vol voor mijn auto om toch zo'n 30 seconden fietsen te besparen.

Ik moest vol op de rem, kinderen op de achterbank waren flink geschrokken want die vlogen ook mee naar voren. Maakt dat jong ook nog van die handgebaren. Ik vroeg aan hem of hij wenste dood te gaan, waarop ik een: "Hou je bek, kankermongool" terugkreeg.

Pareltjes tegenwoordig in de samenleving. :')
Die fietsers die nog steeds vol bezig zijn met hun mobiel is mijn irritatie. Maar eigenlijk is het ook niet vreemd, vooral jongeren zijn ermee opgegroeid en opeens mag het niet meer.
Maar ook wel weer vermakelijk als ik weer zo'n appende fietser zie, ik ze inhaal met m'n snor scootertje en vol op de claxon druk. Schrikken zich lam en er zijn er wat bij die hun mobiel laten kletteren op het asfalt. :D
In de auto gedraag ik me dan weer wel, geen zin in schade door zo'n appende fietser.
pi_188486413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:19 schreef June. het volgende:

[..]

Het is nog best een kunst om met een hoogzwangere buik de auto uit te stappen bij een ieniemienieplek :P
Ik geloof je :P Maar er zijn ook mannen met dikke buiken en die moeten ook de auto uit kunnen komen op een normale parkeerplek. Misschien kunnen we speciale grotere plekken maken voor zwangere vrouwen en vetzakken :)
pi_188486432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:33 schreef kanovinnie het volgende:

Spijkers mee nemen.
Voor de wielen leggen
En gewoon weg lopen

De fun komt later.
pi_188516040
Gisteravond kwam ik in Kaatsheuvel een onverlichte C3 tegen. Nog prima verlicht daar langs de weg maar toch. Eenmaal de Midden-Brabantweg op zat ik er vlak achter. Jong gassie. Ik sein. Claxoneer. Nope. Eenmaal de onverlichte A59 op begon het echt wel gevaarlijk te worden. Ingehaald. Geen enkele reactie op wat dan ook. Verdween totaal in mijn spiegels. Waarna wel 20 achterop komende auto's hetzelfde hebben gedaan. Aangekomen bij Hooipolder stond hij achter me. De auto naast hem was me al voor. Gastje stapje verbaasd uit. En na uitleg viel het kwartje. Bij groen licht was hij zeker nog een halve minuut op zoek naar hoe de verlichting dan aan moest. Uiteindelijk reed hij weg met zijn stadslichten _O-

Is verlichting voeren geen onderdeel van het lespakket meer? Zeker allemaal met automatische verlichting die lesauto's. Tsja. Als je het dan vergeet omdat je voor het eerst een keer in de avond rijdt... oke... maar als je stug dik 15 km blijft doorrijden terwijl je aan alle kanten geholpen wordt.
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:36:32 #150
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_188516660
Seinen als iemand de lichten niet aan heeft doe ik niet meer... Want of er wordt gewoon belachelijk lang teruggeseind (en nog steeds de verlichting niet aanhebbend) of ik krijg gewoon een middelvinger.
Lack of common cents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')