gniffel.quote:
Die Mobb Deep sample, kan t al bijna niet fout gaanquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:42 schreef Der_Peemann het volgende:
Heb de 7" gepre-ordered op Fresh Pressings van "Stuck of the Realness" van de enige ekte Godfather Don... Even die track erin pompen, om alvast in de stemming te komen:
Maar dan nog...quote:Op maandag 8 juli 2019 22:15 schreef 2dope het volgende:
Hoorde laatst dit oudje weer op de radio, werd blij.
De zangskills van Andre 3000
Eensquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:25 schreef Durmada het volgende:
Belachelijke TT trouwens, dit is een centraal
Hiphop topic, als je mumble rap of trap wil uitsluiten moet je lekker een oldschool rap topic aanmaken
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:25 schreef Durmada het volgende:
Hiphop topic, als je mumble rap of trap wil uitsluiten moet je lekker een oldschool rap topic aanmaken
ik mag die gast wel. beetje als komedie begonnen, maar heeft leuke flow, teksten en houdt wel van wat meer oldskool beats / stijlquote:
Kijk hier ondanks aanvankelijk enthousiasme niet zo naar uit. De eerste 2 singles leken geinig te zijn, totdat ik ze over mn koptelefoon hoorde, wat is dat met die drums?? Ik vond die 2 Prhyme projecten ookal ronduit kut. Om de woorden van AC the PD te gebruiken: vroeger had Preem een batting average van 0.95 nu is dat het batting average qua misshits... Het is te treurig voor woorden. Het aantal toffe dingen sinds 2000 is te tellen op 1 max 2 handen. The Ownerz was al semi-wack, en nu lijkt het wel alsof hij GangStarr's legacy wil gebruiken om zijn eigen carriere een soort van revival te geven. Post-Guru GangStarr is niet voor mij weggelegd. Preemo heeft het niet meer imho. Pete Rock moet ook eens wat minder gaan smoken, die lijkt ook de weg kwijt te zijn als die met gasten als Benny en Smoke DZA gaat samenwerken... Ondanks al dit negativisme is er ook positivsme. Ik vind het nieuwe Black Moon album behoorlijk dope, lekker distorted en crisp sound. 5ft overklast Buckshot aan alle kanten imho... Gewoon weer eens een aardig album van oudgedienden. Meeste van die lui leveren alleen prut op een paar uitzonderingen na. Sluit ik even positief af met een track van de voor mij release van het jaar:quote:
Het is ook al jarenlang een traditie om een classic als titel te gebruiken. Kan een mod dit aub aanpassen!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:25 schreef Durmada het volgende:
Naja, die verses zullen ook wel met een reden op de plank hebben gelegen. Verder helemaal eens met je verhaal.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:19 schreef Der_Peemann het volgende:
[..]
Kijk hier ondanks aanvankelijk enthousiasme niet zo naar uit. De eerste 2 singles leken geinig te zijn, totdat ik ze over mn koptelefoon hoorde, wat is dat met die drums?? Ik vond die 2 Prhyme projecten ookal ronduit kut. Om de woorden van AC the PD te gebruiken: vroeger had Preem een batting average van 0.95 nu is dat het batting average qua misshits... Het is te treurig voor woorden. Het aantal toffe dingen sinds 2000 is te tellen op 1 max 2 handen. The Ownerz was al semi-wack, en nu lijkt het wel alsof hij GangStarr's legacy wil gebruiken om zijn eigen carriere een soort van revival te geven. Post-Guru GangStarr is niet voor mij weggelegd. Preemo heeft het niet meer imho. Pete Rock moet ook eens wat minder gaan smoken, die lijkt ook de weg kwijt te zijn als die met gasten als Benny en Smoke DZA gaat samenwerken... Ondanks al dit negativisme is er ook positivsme. Ik vind het nieuwe Black Moon album behoorlijk dope, lekker distorted en crisp sound. 5ft overklast Buckshot aan alle kanten imho... Gewoon weer eens een aardig album van oudgedienden. Meeste van die lui leveren alleen prut op een paar uitzonderingen na. Sluit ik even positief af met een track van de voor mij release van het jaar:
Edit: wel een voordeel aan dat 'nieuwe' GangStarr album, nieuwe Guru-verses. Altijd dope om te horen!
🔥quote:
Als je dit tof vind moet je Truffel the Phunky Phaqir eens proberen, producer uit Amsterdam die veel samenwerkt met Blabbermouf maar ook met andere MC's... Heeft een album uit sinds een paar maanden... Hier een track met Veks van Last Jazz Club:quote:Op dinsdag 10 december 2019 21:05 schreef Syd het volgende:
Ben zojuist zeer goede artiesten tegengekomen op YT, en ook nog uit ons koude kikkerlandje. Jammer dat ik ze niet eerder ben tegen gekomen. Lekkere 90s sound...
Bekijk deze YouTube-video
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen Denzel kan zo hard klinken terwijl hij aan Harry Potter refereert.quote:Contact, set out, I'ma hold the fort.
All black, sticks out like I'm Voldemort.
Oke boomer.quote:Op vrijdag 10 april 2020 01:14 schreef Cekuno het volgende:
Hiphop is doodgegaan na de G Funk era, op de underground na dan.
Hier een klassieker die weinigen kennen van ιιn van de beste storytellers aller tijden.
Lord Finesse en DITCquote:
Heerlijk album, thx voor de tip nog.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 19:13 schreef Treehut362 het volgende:
Wild Style (1983) - IMDb
A 9-minute cosmic journey that explores the legendary artist, graffiti writer, hip-hop p.ioneer, myth-maker, and New York cult icon, RAMMELLZEE.
Grappig, dit heb ik echt 15 jaar terug een keer gezien. Destijds ook wild style en style wars gezien, grappig om het weer eens terug te zien.quote:
goh, elke keer dat laatst woord van de zin SCHREEUWEN!quote:
El weet zn samples wel uit te kiezen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:24 schreef Tha_Bartman het volgende:
https://www.youtube.com/p(...)riE6n0AvLGu_3e0_nHgr
RTJ 4 complete stream
In welke hoek loop je een beetje te zoeken?quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:49 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Hebben jullie nog aanraders voor muziek? Ik luister graag hele albums of mixtapes van 1 artiest van begin tot het eind. Nieuwe albums oude albums onbekende classics. Lyrical Hip Hop dingenHebben jullie aanraders?
Dat maakt niet uit, als het maar lekker klinktquote:Op maandag 3 augustus 2020 16:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar dit is wel een aardige mixtape om mee te beginnen(wel instrumentaal though).
Hip Hop, Boombap, 90's, eastcoast, westcoast. Hou ook wel van de sound uit het zuiden. Maar bijv. ook nieuwe muziek ook gewoon echt waarvan je denk ja dit is echt supergoedquote:Op maandag 3 augustus 2020 16:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In welke hoek loop je een beetje te zoeken?
Begint al goed bedankt voor deze tip. Ik ga het beluisterenquote:
Ik ga er vanuit dat je dingen als soundbombing 2 , superrappin' en twee van de drie Funkmaster Flex albums al gehoord hebt eilk, als het om de voor de tijd hype 'mixtapes' gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:45 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Begint al goed bedankt voor deze tip. Ik ga het beluisteren
Ja soundbombing ken ik al, maar er is ook zoveel wat ik niet ken. En ook veel van oja dat is er nog helemaal vergeten dat het bestaatquote:Op maandag 3 augustus 2020 19:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je dingen als soundbombing 2 , superrappin' en twee van de drie Funkmaster Flex albums al gehoord hebt eilk, als het om de voor de tijd hype 'mixtapes' gaat.
Ja, vind ik ook wel leuk. Maar Eminem klinkt een beetje hol. Had liever wat meer kid gehoord dan.quote:
Daar zullen de meningen over verdeeld zijnquote:Op maandag 3 augustus 2020 20:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel leuk. Maar Eminem klinkt een beetje hol. Had liever wat meer kid gehoord dan.
Oh altijd, Em is geweldig maar niet (meer) helemaal mijn ding. Ik bedoel het eigenlijk gewoon letterlijk, het klinkt alsof hij een crappy mic gebruikte voor de opnamequote:Op maandag 3 augustus 2020 21:00 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Daar zullen de meningen over verdeeld zijnik vind cudi zijn verse ook beter. Maar Eminem komt ook hard op de Eminem manier
o zo.... scherpe oren heb je danquote:Op maandag 3 augustus 2020 21:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh altijd, Em is geweldig maar niet (meer) helemaal mijn ding. Ik bedoel het eigenlijk gewoon letterlijk, het klinkt alsof hij een crappy mic gebruikte voor de opname
Is een rockband toch, of heeft dit nummer hiphop invloeden? Dan moet ik even beter luisteren.quote:
Staat sinds 1 dag in mijn playlist. Goed nummer zeker. Album moet ik eens voor gaan zitten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:30 schreef glasshole het volgende:
Public Enemy is weer terug met een nieuw album!
YG is mij nooit opgevallen. Er zijn veel rappers natuurlijk, Tyga zijn nummer Taste heb ik wel grijs gedraaid.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 01:26 schreef glasshole het volgende:
[..]
Ja lekker, deze hakken er ook hιιrlijk in:
Toen ik dit nummer van de week eerder luisterde kon ik mijn aandacht er niet bij houden. Nu ik hem nogmaals luister en ditmaal met clip heb ik beter oor voor wat hij zegt en krijgt het nummer wel wat extra's. Zitten wel wat goede bars in die ik nu ik de lyrics nalees allemaal verkeerd heb verstaan.quote:
Ook met beeldmateriaal. Goeie stijl. Andere punch muziekaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande is mijn smaak. Maar onderstaande hoor je ECHT vaak.
[ Bericht 12% gewijzigd door Scuidward op 16-10-2020 20:21:03 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit weekend ga ik een oefenexamen maken. Kan dit er wel naast opzetten. Belooft wat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
oude compilatie van nog ouder materiaal.
Ik kon hem op het eerste half uur na prima volgen. Gaat wel van de hak op de tak maar dat weet je van tevoren.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:02 schreef manny het volgende:
Kayne bij Joe Rogan. Die gast is echt he le maal de weg kwijt. Kayne dus. Wartaal!
Jammer.
zat die kerk voor 200.000 mensen en Iedereen, behalve in Japan, is racistisch en ik denk in 5 ingrediλnten in het eerste half uur?quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:39 schreef Viktorrr het volgende:
[..]
Ik kon hem op het eerste half uur na prima volgen. Gaat wel van de hak op de tak maar dat weet je van tevoren.
Hij had het over een colloseum voor 200.000 mensen waarin mensen zingen voor god zoals in een voetbal stadion. Dat vond ik op zich wel een mooi idee. Ik heb niks mee gekregen over japan of 5 ingredienten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 06:01 schreef manny het volgende:
[..]
zat die kerk voor 200.000 mensen en Iedereen, behalve in Japan, is racistisch en ik denk in 5 ingrediλnten in het eerste half uur?
ik moet wel bekennen dat ik het niet meer trok en hem dus heb uitgezet na een tijdje (1 uur 50 minuten zie ik op de app).
Ik vind die R-Mean niet super, maar Methquote:Op donderdag 5 november 2020 15:48 schreef Scuidward het volgende:
Eens iets anders:
Edit: En zo te zien door Scott Storch geproduceerd, geen onbekende.
Inderdaad Method Man die hier lekker uit de verf komt. Het is niet dat ik alles met hem luister, maar ik heb er wel wat bij elkaar gesprokkeld. De hoofdreden dat ik dit nummer iets 'anders' noemde was de kermisbeat, die ook wel wat Jamaicaans aanvoelt. Dat van Eminem had ik anders nooit geweten zelfs, scherpquote:Op donderdag 5 november 2020 20:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vind die R-Mean niet super, maar Meth
Grappig dat ze een Eminem chorus gebruiken
Inmiddels een paar tracks geluisterd, niet weggeblazen maar toch wel heel tof om zijn stem weer ff te horen.quote:Op maandag 9 november 2020 18:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Iemand trouwens al de nieuwe busta geluisterd?
Ik wist toevallig wel dat hij uit was. Maar dank voor de voorselectie. Het is geen artiest die ik zelf aanzet (hoewel een blik op zijn discografie best wel veel o-ja oplevert). Die met Q-tip vind ik wel goed. De eerste met de vrouwenstem wel mooi, maar die tekst spreekt mij niet zo aan (over relatie issues).quote:Op maandag 9 november 2020 18:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Iemand trouwens al de nieuwe busta geluisterd?
Kende hem niet. Wel van naam in een of ander lijstje. Best goeie woordvondsten. Je laatste twee links vooral dan.quote:
Rotterdam Airlines heeft naar mijn mening beter werk uitgebracht. Wie weet breken deze jongeren ook nog eens door.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:38 schreef riazop het volgende:
SLYZZ & E11EVEN FT. JAYSOR - NOG STEEDS
Ken hem niet maar nu ik een paar nummers van dat album gehoord heb kan ik dit wel beamen.quote:Op donderdag 19 november 2020 16:24 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Hij klinkt als Kendrick Lamar
accentje welquote:Op zondag 22 november 2020 19:22 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ken hem niet maar nu ik een paar nummers van dat album gehoord heb kan ik dit wel beamen.
--
Ben zelf eens in deze knakkers gedoken. Vrij underground, beetje half straat half goede woordenschat. Vooral goede beats.
The Game heeft ook echt wel toffe nummers gemaakt, die ook nu nog staan als een huis.quote:Op maandag 28 december 2020 01:13 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Kwam deze weer eens tegen. Blijft ook echt een topper hoor.
Je kan zeggen wat je wilt over ze in deze tijd (ze waren echt heel groot in die tijd), maar ik was echt groot fan van 50 Cent, G-Unit en The Game etc. Nu uiteraard niet meer, maar zat weer wat nummers te luisteren en sommige blijven toch wel lekker hoor.
Had zijn 101Barz gezien, die vond ik heel sterk. Hij is best een rauwe rapper, ik vind zijn image minder (zoals met enkelband).quote:
Goeie clip. Best vaak een link tussen rap/hip-hop en dit soort animatiestijlen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef 2dope het volgende:
Kwam deze tegen in m'n recommended video's. De restjes van La Coka Nostra![]()
Vond dat 'vroeger' altijd wel vermakelijke muziek, nu toch een beetje op uitgekeken ofzo. Misschien zijn hier nog fans.
Ill Bill werkte voorheen samen met MoreFrames, die maakten altijd wel erg vette animatieclips.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:50 schreef Scuidward het volgende:
Goeie clip. Best vaak een link tussen rap/hip-hop en dit soort animatiestijlen.
Die bovenste is inderdaad erg goed. Die tweede weer compleet anders. Geen clips die je met een half oog moet kijken.quote:
Ricky Ross! Ook een guilty pleasure van mijquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Die bovenste is inderdaad erg goed. Die tweede weer compleet anders. Geen clips die je met een half oog moet kijken.
Zelf onderstaand nummer vandaag ontdekt via BBC Radio 1 Xtra (leuk urban kanaal). Heeft alles wat mij aanspreekt:
- 90s R&B invloeden.
- Lome beat.
- Rick Ross (guilty pleasure misschien)
En dan zo'n skinny Drake die nog moet doorbreken, lijkt net op Ross van Friends of een typetje van Sacha Baron Cohen.
Edit: Met verse van Drake dus, op Spotify luister ik de 4 min versie.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Die bovenste is inderdaad erg goed. Die tweede weer compleet anders. Geen clips die je met een half oog moet kijken.
Zelf onderstaand nummer vandaag ontdekt via BBC Radio 1 Xtra (leuk urban kanaal). Heeft alles wat mij aanspreekt:
- 90s R&B invloeden.
- Lome beat.
- Rick Ross (guilty pleasure misschien)
En dan zo'n skinny Drake die nog moet doorbreken, lijkt net op Ross van Friends of een typetje van Sacha Baron Cohen.
Edit: Met verse van Drake dus, op Spotify luister ik de 4 min versie.
Yes, goed nummer. Mooi om te zien hoe men toen over de toekomst dacht. Wel een nummer waarbij je moet luisteren, het is niet zozeer de muziek die het nummer maakt maar echt de tekst. Nu is dat altijd wel zo, maar er zijn nummers zoals die van Travis Scott of Tyga waarbij de muziek ook de toon zet.quote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ricky Ross! Ook een guilty pleasure van mij
N.a.v. o.a. jullie enthousiasme heb ik zijn laatste 4 albums op mijn sporthorloge gezet voor tijdens het hardlopen. Zit mooi spul tussen. Zijn Wikipedia-pagina leest ook als een schelmenroman.quote:
Mssn is er op dit moment geen 'markt' voor de meer underground sound, ook omdat er niet echt een manier is omdat aan de marrokaantjes te verkopen die naar die autotune dingen luisteren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Weet iemand waar ik 3voor12XL kan luisteren?
Word een beetje moe van die Juize en FunX Nederlandse marokkaantjes rap met auto tune rotzooi. En verder is er geen Nederlandse internet hiphopzender.
Rap en hiphop zoals we dat kennen van 1985 tot 2010 is niet meer mainstream inderdaad. Het is of mumble- of soort van zingen met autotune.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mssn is er op dit moment geen 'markt' voor de meer underground sound, ook omdat er niet echt een manier is omdat aan de marrokaantjes te verkopen die naar die autotune dingen luisteren.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Rap en hiphop zoals we dat kennen van 1985 tot 2010 is niet meer mainstream inderdaad. Het is of mumble- of soort van zingen met autotune.
Die lekkere old school of g-funk beats zijn naar de underground verdreven. Mja misschien is het een generatiekloof nu ik 30 ben. Vroeger zat mijn vader ook mijn muzieksmaak af te zeiken.
Deze is wel hard. Clues for the alt-right, verdomd actueel ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NL-talig? Spotify biedt vaak wel soelaas. 3voor12XL schijnt al ruim 12 jaar niet meer te bestaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Weet iemand waar ik 3voor12XL kan luisteren?
Word een beetje moe van die Juize en FunX Nederlandse marokkaantjes rap met auto tune rotzooi. En verder is er geen Nederlandse internet hiphopzender.
[ Bericht 7% gewijzigd door Scuidward op 14-02-2021 14:35:53 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |