abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 mei 2019 @ 15:36:49 #1
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_186628576
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_186628699
Is het Lavendel? Is het Thor's hammer?
Nee, het is Super-Thierry! *O*
pi_186629818
Kom er maar in, o grote exegeten en hermeneutici van FOK! Welk deuntje zou er gefloten worden met deze dog whistle?

thierrybaudet twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 13:10:10 Ik heb zojuist deze petitie getekend met de kanttekening dat Nederland en Europa nu ook positiever beleid moeten voeren t/o Israël en dat land moeten steunen PLUS een strenger beleid versus Iran dat antisemitisme actief promoot en Israel wil vernietigen. https://t.co/7J0Tr1RqUP reageer retweet
Voor mij is bovenstaande een reden om definitief niet op FvD te gaan stemmen. Ik heb het hoogstwaarschijnlijk de eerste en laatste keer gedaan bij afgelopen PS-verkiezingen. Ik heb het niet op politici en partijen die de belangen van een buitenland behartigen, of dit nu Turkije, Israël, de VS, Spanje, Rusland, China of Luxemburg is. Of de EU of andere supranationale organisaties.

Bovenstaande tweet staat ook haaks op de volgende uitingen:




Dat wordt, tot er een partij van serieuze aard opstaat die Nederland en Nederlanders écht op 1 zet stemmen op lokale of regionale partijen voor mij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186630009
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:32 schreef Oostwoud het volgende:
Kom er maar in, o grote exegeten en hermeneutici van FOK! Welk deuntje zou er gefloten worden met deze dog whistle?

thierrybaudet twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 13:10:10 Ik heb zojuist deze petitie getekend met de kanttekening dat Nederland en Europa nu ook positiever beleid moeten voeren t/o Israël en dat land moeten steunen PLUS een strenger beleid versus Iran dat antisemitisme actief promoot en Israel wil vernietigen. https://t.co/7J0Tr1RqUP reageer retweet
Voor mij is bovenstaande een reden om definitief niet op FvD te gaan stemmen. Ik heb het hoogstwaarschijnlijk de eerste en laatste keer gedaan bij afgelopen PS-verkiezingen. Ik heb het niet op politici en partijen die de belangen van een buitenland behartigen, of dit nu Turkije, Israël, de VS, Spanje, Rusland, China of Luxemburg is. Of de EU of andere supranationale organisaties.

Bovenstaande tweet staat ook haaks op de volgende uitingen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat wordt, tot er een partij van serieuze aard opstaat die Nederland en Nederlanders écht op 1 zet stemmen op lokale of regionale partijen voor mij.
Onzin. Je kunt een land toch gewoon pragmatisch steunen?
pi_186631170
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:32 schreef Oostwoud het volgende:
Kom er maar in, o grote exegeten en hermeneutici van FOK! Welk deuntje zou er gefloten worden met deze dog whistle?
De PVV steunt Israel ook altijd, wat is je punt? Iet met The enemy of my enemy is my friend.
pi_186634661
Een land steunen is wat anders dan diens belangen behartigen, en op zich is de tweet niet strijdig met wat in de link over het beleid staat
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186635014
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt een land toch gewoon pragmatisch steunen?
Wat is er pragmatisch aan steun voor S-A en Rusland terwijl je Iran verkettert.
pi_186635582
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is er pragmatisch aan steun voor S-A en Rusland terwijl je Iran verkettert.
Olie. Iran heeft ons weinig te bieden.
pi_186635698
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:33 schreef Wantie het volgende:
Een land steunen is wat anders dan diens belangen behartigen, en op zich is de tweet niet strijdig met wat in de link over het beleid staat
Alleen jammer dat Baudet het verschil tussen kritiek op de politiek van Israël en antisemitisme niet lijkt te begrijpen.
pi_186635837
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Olie. Iran heeft ons weinig te bieden.
Gewoon even van google.

quote:
The World's Largest Oil Reserves By Country
Venezuela - 300,878 million barrels.
Saudi Arabia - 266,455 million barrels. ...
Canada - 169,709 million barrels. ...
Iran - 158,400 million barrels. ...
Iraq - 142,503 million barrels. ...
Kuwait - 101,500 million barrels. ...
United Arab Emirates - 97,800 million barrels. ...
Russia - 80,000 million barrels. ...
Oftewel Iran heeft ons twee keer zoveel olie te bieden als Rusland. Lijkt me dus dat dat niet het argument kan zijn.
pi_186635940
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Gewoon even van google.
[..]

Oftewel Iran heeft ons twee keer zoveel olie te bieden als Rusland. Lijkt me dus dat dat niet het argument kan zijn.
Dat het veel olie heeft, is het hetzelfde als dat het ons ook dat te bieden heeft. De gehele Iraanse retoriek is anti-westers. Het zou een 180 graden geopolitieke draai betekenen.

Zelfs voor Rusland overigens, maar daar valt nog wel enigszins mee te handelen.
pi_186636048
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat het veel olie heeft, is het hetzelfde als dat het ons ook dat te bieden heeft. De gehele Iraanse retoriek is anti-westers. Het zou een 180 graden geopolitieke draai betekenen.

Zelfs voor Rusland overigens, maar daar valt nog wel enigszins mee te handelen.
Ik weet het niet hoor, ik zie echt niet zoveel verschil tussen de retoriek van Rusland, Iran en Saudi Arabië. Ze zijn allemaal anti-Westers, waarschijnlijk Iran het minst van die drie.
Alsof S-A met zijn steun voor Wahabisme in Europa zo'n fijne partner is, of als ze zo'n Kashoggi omleggen. Hun oorlog in Jemen lijkt me ook een stuk concreter dan Iran's claim Israel te willen vernietigen waar ze nooit echt werk van maken in tegenstelling tot de oorlog die S-A in Yemen voert. Natuurlijk zijn Iran ook bepaald geen lieverdjes maar als je het dan over pragmatisme hebt kun je in je gedrag richting dat land natuurlijk ook pragmatisch in zijn. Daarbij waarom zou het een geopolitieke draai van 180 graden vergen, Europa had toch gewoon een deal met Iran? Rusland en Iran zijn toch ook zeker geen vijanden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 05-05-2019 20:30:18 ]
  zondag 5 mei 2019 @ 20:53:41 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186636634
"In Hongarije breekt premier Viktor Orbán met hulp van regeringsgezinde media en de Europese belastingbetaler de rechtsstaat af. Zakenvrienden van Orbán, rijk geworden dankzij Europese subsidies, kopen mediabedrijven op en veranderen die in propagandamachines voor de Hongaarse regering. Journalisten die kritisch zijn krijgen geen toegang tot persconferenties en ontvangen geen lucratieve advertentiedeals van de overheid. Hoe kan dit allemaal gebeuren in een lidstaat van de Europese Unie? En welke rol speelt de Hongaarse tak van mediabedrijf RTL? Aan de vooravond van de Europese Parlementsverkiezingen 2019 trekt Medialogica naar Hongarije en spreekt directbetrokkenen."

Leuk dat vriendje van Trump en Baudet. En met uiteraard een dubieuze rol door het rechtse RTL... (Bertelsmann, ook al fout in WOII).

(Ja, dit is een links televisie programma... Prima verder)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 21:07:37 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186636972
Bron dat ze vrienden zijn?

Relevantie voor dit topic?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186637494
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, ik zie echt niet zoveel verschil tussen de retoriek van Rusland, Iran en Saudi Arabië. Ze zijn allemaal anti-Westers, waarschijnlijk Iran het minst van die drie.
Alsof S-A met zijn steun voor Wahabisme in Europa zo'n fijne partner is, of als ze zo'n Kashoggi omleggen. Hun oorlog in Jemen lijkt me ook een stuk concreter dan Iran's claim Israel te willen vernietigen waar ze nooit echt werk van maken in tegenstelling tot de oorlog die S-A in Yemen voert. Natuurlijk zijn Iran ook bepaald geen lieverdjes maar als je het dan over pragmatisme hebt kun je in je gedrag richting dat land natuurlijk ook pragmatisch in zijn. Daarbij waarom zou het een geopolitieke draai van 180 graden vergen, Europa had toch gewoon een deal met Iran? Rusland en Iran zijn toch ook zeker geen vijanden?
Onzin. SA is qua retoriek steeds meer pro westen. Erg pro Israel ook. De alliantie is erg goed.
  zondag 5 mei 2019 @ 21:35:09 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186637690
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:07 schreef Nattekat het volgende:
Bron dat ze vrienden zijn?

Relevantie voor dit topic?
"Viktor Orban is een held, iemand die de hele westerse wereld zou moeten prijzen", aldus Baudet.

http://ikje.blogspot.com/(...)ofascist-20.html?m=1

Niet dat dit moet verrassen, hij poseerde immers ook trots met Mein Kamf en The South Was Right.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 21:45:27 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186637978
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Viktor Orban is een held, iemand die de hele westerse wereld zou moeten prijzen", aldus Baudet.

http://ikje.blogspot.com/(...)ofascist-20.html?m=1

Niet dat dit moet verrassen, hij poseerde immers ook trots met Mein Kamf en The South Was Right.
Dit gaat over zijn immigratiepolitiek en is van een interview voordat het echt duistere nieuws over Orban naar buiten kwam. Nou, poehpoeh, dikke matties die twee hoor. Voor je het weet rijden de treinen weer, paniek, paniek, paniek :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 mei 2019 @ 21:48:01 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186638045
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:32 schreef Oostwoud het volgende:
Kom er maar in, o grote exegeten en hermeneutici van FOK! Welk deuntje zou er gefloten worden met deze dog whistle?

thierrybaudet twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 13:10:10 Ik heb zojuist deze petitie getekend met de kanttekening dat Nederland en Europa nu ook positiever beleid moeten voeren t/o Israël en dat land moeten steunen PLUS een strenger beleid versus Iran dat antisemitisme actief promoot en Israel wil vernietigen. https://t.co/7J0Tr1RqUP reageer retweet
Voor mij is bovenstaande een reden om definitief niet op FvD te gaan stemmen. Ik heb het hoogstwaarschijnlijk de eerste en laatste keer gedaan bij afgelopen PS-verkiezingen. Ik heb het niet op politici en partijen die de belangen van een buitenland behartigen, of dit nu Turkije, Israël, de VS, Spanje, Rusland, China of Luxemburg is. Of de EU of andere supranationale organisaties.

Bovenstaande tweet staat ook haaks op de volgende uitingen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat wordt, tot er een partij van serieuze aard opstaat die Nederland en Nederlanders écht op 1 zet stemmen op lokale of regionale partijen voor mij.
Lol bij de FvD'er is onder boven en boven onder hè?

FvD is racistisch, seksistisch en nodigt homohaters uit als hooggeeerde gast? Top, goed man, mijn stem hebben ze!

FvD is tegen antisemitisme van apenlanden als Iran? WEG MET DE FvD, MIJN STEM ZIJN ZE KWIJT
Laffe huichelaar
pi_186638260
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. SA is qua retoriek steeds meer pro westen. Erg pro Israel ook. De alliantie is erg goed.
Oh ja en retoriek heb je veel aan als het losstaat van de daden. Daarbij kon je hetzelfde zeggen van Iran tot rechtse kneuzen zoals Trump bedachten dat Iran weer neer moest worden gezet als de as van het kwaad.

Maar prima hoor dan doen we lekker alsof die SA Sjeiks fijne lui zijn. Mij lijkt dat als je dat land hetzelfde zou behandelen als Iran dan blijkt dat ze niet echt verschillen.
pi_186638607
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja en retoriek heb je veel aan als het losstaat van de daden. Daarbij kon je hetzelfde zeggen van Iran tot rechtse kneuzen zoals Trump bedachten dat Iran weer neer moest worden gezet als de as van het kwaad.

Maar prima hoor dan doen we lekker alsof die SA Sjeiks fijne lui zijn. Mij lijkt dat als je dat land hetzelfde zou behandelen als Iran dan blijkt dat ze niet echt verschillen.
Ik stel nergens dat SA een fijn land is.
pi_186638832
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek en is van een interview voordat het echt duistere nieuws over Orban naar buiten kwam. Nou, poehpoeh, dikke matties die twee hoor. Voor je het weet rijden de treinen weer, paniek, paniek, paniek :'(
2011: Nieuwe censurerende mediawet in Hongarije
2013: Grondwetswijziging die de rechterlijke macht inperkt en eerdere uitspraken van het Constitutionele Hof negeert.
2017: Nieuwe universiteitswet die de autonomie van onderwijsinstellingen zwaar inperkt
2018: Baudet: "Viktor Orban is een held, iemand die de hele westerse wereld zou moeten prijzen"
2019: Nattekat: Baudet hatte es nicht gewusst

:')
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 22:30:35 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186638880
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

2011: Nieuwe censurerende mediawet in Hongarije
2013: Grondwetswijziging die de rechterlijke macht inperkt en eerdere uitspraken van het Constitutionele Hof negeert.
2017: Nieuwe universiteitswet die de autonomie van onderwijsinstellingen zwaar inperkt
2018: Baudet: "Viktor Orban is een held, iemand die de hele westerse wereld zou moeten prijzen"
2019: Nattekat: Baudet hatte es nicht gewusst

:')
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek en is van een interview voordat het echt duistere nieuws over Orban naar buiten kwam. Nou, poehpoeh, dikke matties die twee hoor. Voor je het weet rijden de treinen weer, paniek, paniek, paniek :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186638907
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Daarom staan die jaartallen er dus ook bij, om aan te geven hoe je weer loopt te liegen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 22:34:15 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186638937
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Daarom staan die jaartallen er dus ook bij, om aan te geven hoe je weer loopt te liegen.
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186638973
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

1. Dus je trekt de rest van je keutel hierbij officieel in?
2. Iemand die wetten invoert om de persvrijheid, de mediavrijheid en de trias politica te ondermijnen maar die immigratiewetten invoert die jij wel jofel vindt is een held die door iedereen geprezen zou moeten worden?
pi_186638977
Een discussie over Orban vind ik best interessant, een discussie over de link tussen Orban en Baudet niet echt (ja, Baudet heeft weer eens niet nagedacht voor hij iemand een held noemde, maar dat is niet zo spannend... wat Baudet zelf zegt is erg genoeg zonder uitspraken en daden van anderen aan hem te koppelen). Kan dat stuk hierboven niet beter in het topic over de Europese Verkiezingen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 mei 2019 @ 22:37:47 #27
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186638991
Want als het gaat om de Hongaarse kwestie, dan staat de VVD-leider aan de kant van de meeste andere West-Europese regeringsleiders. En dat wil zeggen: Boedapest moet stoppen met het uithollen van de persvrijheid en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht.
[...]
De teksten van Rutte over Hongarije vallen niet in goede aarde bij het Forum voor Democratie. De partij wijst erop dat premier Orbán in democratische verkiezingen aan de macht is gekomen en dus de legitieme leider van het land is. Het geeft geen pas om daar buitenaf invloed op uit te oefenen, aldus FVD in een tweet vanochtend. Sterker nog, wie dat doet schaart zich aan de kant van de filantropische miljardair George Soros, die veel geld doneert aan linkse politieke doelen:

“De premier draait er niet eens meer omheen: De belangen van NGO’s (lees: Soros) gaan boven het beleid van de democratisch gekozen regering van Hongarije. Hoogste tijd dat deze loopjongen van het grootkapitaal nu van het toneel verdwijnt. Reken af met Rutte op 20 maart! Stem FVD.”

https://www.dagelijksesta(...)en-van-george-soros/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 22:40:11 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186639039
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1. Dus je trekt de rest van je keutel hierbij officieel in?
2. Iemand die wetten invoert om de persvrijheid, de mediavrijheid en de trias politica te ondermijnen maar die immigratiewetten invoert die jij wel jofel vindt is een held die door iedereen geprezen zou moeten worden?
Gozer, jij leest mijn hele reactie verkeerd en denkt dan dat ik jouw foute aanname ga verdedigen. Tot vrij recent had ik echt werkelijk geen idee wat die vent allemaal uitspookte in dat land, los van zijn strenge immigratiepolitiek. Als ik toen had gezegd dat ik me wel kon vinden in Orban hadden kansloze figuren me dan ook meteen als een extremist weggezet?

Dit soort polarisatie moet echt eens opdonderen uit de wereld. Baudet heeft het heel duidelijk over het immigratiebeleid van Orban, daar gaat het hele interview over. Als je kritiek wil hebben, heb je het daar op, niet op jouw eigen gekke kijk op de wereld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186639043
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:37 schreef Hanca het volgende:
Een discussie over Orban vind ik best interessant, een discussie over de link tussen Orban en Baudet niet echt (ja, Baudet heeft weer eens niet nagedacht voor hij iemand een held noemde, maar dat is niet zo spannend... wat Baudet zelf zegt is erg genoeg zonder uitspraken en daden van anderen aan hem te koppelen). Kan dat stuk hierboven niet beter in het topic over de Europese Verkiezingen?
Dat iemand die zichzelf als de grootste hedendaagse intellectueel is, niet in staat is om na te denken voor hij iets eruit floept is toch op zijn zachtst gezegd merkwaardig te noemen.
Dit soort "uitschieters" staan allang niet meer op zichzelf.
Dat besef lijkt inmiddels overigens wel tot de partij te zijn doorgedrongen, getuige zijn "voedselvergiftiging" tijdens de affaire Otten.
pi_186639061
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot vrij recent had ik echt werkelijk geen idee
Van jou verbaast me dat dan ook helemaal niets, van "de grootste intellectueel van het land" zou ik echter wel enig intellect verwachten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 22:42:01 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186639074
Met jou is dus geen discussie te voeren. Wist ik eigenlijk al, maar toch proberen, domme ik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186639204
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Van jou verbaast me dat dan ook helemaal niets, van "de grootste intellectueel van het land" zou ik echter wel enig intellect verwachten.
Ook Nattekat vind Baudet niet de grootste intellectueel, dat weet je toch?

En ja, Baudet laat weer eens zien de politiek slecht te volgen. Verbaast niemand. Maar je moet niet doen alsof FvD de plannen van Orban ook hier allemaal wil doorvoeren, want dat is niet zo. FvD hun plannen zijn erg genoeg, enorm pro rijken en dan heb je dat vage gedoe rondom de nexit nog bijvoorbeeld, daar kun je ze makkelijk op aanvallen.

Ik hoop wat betreft Orban wel dat CDA nu krijgt wat ze al een tijd willen: Orban uit hun Europese Fractie. Ook als dat Weber zijn meerderheid kost.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186639309
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 22:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook Nattekat vind Baudet niet de grootste intellectueel, dat weet je toch?

En ja, Baudet laat weer eens zien de politiek slecht te volgen. Verbaast niemand. Maar je moet niet doen alsof FvD de plannen van Orban ook hier allemaal wil doorvoeren, want dat is niet zo. FvD hun plannen zijn erg genoeg, enorm pro rijken en dan heb je dat vage gedoe rondom de nexit nog bijvoorbeeld, daar kun je ze makkelijk op aanvallen.

Ik hoop wat betreft Orban wel dat CDA nu krijgt wat ze al een tijd willen: Orban uit hun Europese Fractie. Ook als dat Weber zijn meerderheid kost.
Wat betreft die eerste vraag sluit ik niets uit.

Ik denk niet dat FVD de plannen van Orban hier wil doorvoeren (al lijkt Baudet maar wat graag kritische lui monddood te willen maken als hij dat zou kunnen, denk bijvoorbeeld aan zijn tweets richting Hiemstra). Ik denk wel dat Baudet doelbewust voortdurend tegen dit soort foute lui aanschuurt, ik weet alleen niet of het is omdat hij er zelf dezelfde dubieuze ideeën op nahoudt of omdat hij er denkt electoraal gewin uit te halen.

CDA en hun Europese fractie zijn huichelaars. Om maar de grootste te blijven laten ze allerlei fracties toe waar je niets mee te maken zou moeten willen hebben. Dat Orban er nu toch in geslaagd is het zelfs voor het CDA te bont te hebben gemaakt, is een prestatie op zich.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 05-05-2019 23:08:53 ]
pi_186640195
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen jammer dat Baudet het verschil tussen kritiek op de politiek van Israël en antisemitisme niet lijkt te begrijpen.
Maar hoezo is het promoten van antisemitisme en het oproepen van de vernietiging van Israël een vorm van kritiek op de politiek van Israël?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186640237
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoezo is het promoten van antisemitisme en het oproepen van de vernietiging van Israël een vorm van kritiek op de politiek van Israël?
Waarom stel je mij die vraag?
pi_186640260
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom stel je mij die vraag?
Omdat jij die link legt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186640270
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 23:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat jij die link legt.
Nee, dat doe ik niet.
pi_186641036
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.
Volgens Baudet promoot Iran antisemitisme en de vernietiging van Israël.
Jij noemt dat slechts kritiek hebben op de politiek van Israël.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186642178
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 01:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Volgens Baudet promoot Iran antisemitisme en de vernietiging van Israël.
Jij noemt dat slechts kritiek hebben op de politiek van Israël.
Die tweede zin is toch echt jouw aanname en niet wat ik heb gezegd.
Baudet stelt "Ik heb zojuist deze petitie (om antisemitisme te stoppen) getekend met de kanttekening dat Nederland en Europa nu ook positiever beleid moeten voeren t/o Israël"
Daarmee impliceert hij een verband tussen antisemitisme en een minder positief Nederlands/Europees beleid ten opzichte van Israël.
pi_186643413
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 07:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die tweede zin is toch echt jouw aanname en niet wat ik heb gezegd.
Baudet stelt "Ik heb zojuist deze petitie (om antisemitisme te stoppen) getekend met de kanttekening dat Nederland en Europa nu ook positiever beleid moeten voeren t/o Israël"
Daarmee impliceert hij een verband tussen antisemitisme en een minder positief Nederlands/Europees beleid ten opzichte van Israël.
Ah oke.
Ik dacht dat je doelde op het derde deel van zijn tweet, over Iran
Bedankt voor de verheldering!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 6 mei 2019 @ 10:53:11 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186644794
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek
NWS / Hongarije hongert afgewezen asielzoekers uit

Uh uh :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 mei 2019 @ 10:59:01 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186644886
quote:
vrijdag 3 mei 2019
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 mei 2019 @ 11:02:26 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186644941
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit gaat over zijn immigratiepolitiek en is van een interview voordat het echt duistere nieuws over Orban naar buiten kwam. Nou, poehpoeh, dikke matties die twee hoor. Voor je het weet rijden de treinen weer, paniek, paniek, paniek :'(
Godwingod, we hebben het niveau weer gehaald hoor
Laffe huichelaar
pi_186644962
Goede verdediging wel, als Baudet een leider als Orban ophemelt gewoon roepen dat het dan uitsluitend om de immigratiepolitiek gaat en dat je er vooral de andere dingen die hij doet niet bij mag halen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 mei 2019 @ 11:30:07 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186645414
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
Goede verdediging wel, als Baudet een leider als Orban ophemelt gewoon roepen dat het dan uitsluitend om de immigratiepolitiek gaat en dat je er vooral de andere dingen die hij doet niet bij mag halen.
nogal dubieuze immigratiepolitiek ook als je mensen uithongert
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186645538
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nogal dubieuze immigratiepolitiek ook als je mensen uithongert
Ik wil nog wel met Nattekat meegaan dat Thierry dat destijds ook niet kon weten.

Aan de andere kant denk ik eigenlijk ook weer niet dat dit hem nou echt van Orbans immigratiepolitiek gaat afkeren. Nood breekt wet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186646301
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lol bij de FvD'er is onder boven en boven onder hè?

FvD is racistisch, seksistisch en nodigt homohaters uit als hooggeeerde gast? Top, goed man, mijn stem hebben ze!

FvD is tegen antisemitisme van apenlanden als Iran? WEG MET DE FvD, MIJN STEM ZIJN ZE KWIJT
Hoe kom je erbij dat ik een FvD'er ben? Ik heb één keer op ze gestemd, afgelopen PS-verkiezingen, ben geen lid. Ik heb vaker op de PvdA gestemd, ben ik dan ook PvdA'er, ofzo?

Is FvD racistisch? Wijs mij maar op racisme in hun partijprogramma. Idem voor seksisme. Joshua Mitchell uitnodigen, waarom zou dat niet mogen? In weerzin van wat de verdwaasde progressieven denken zijn er ook nog mensen die niet meezingen met hun evangelie. Zolang Mitchell niets strafbaars gezegd heeft, vind ik het wel best. En om je vervolgvraag voor te zijn: dat is voor imams inderdaad anders, want islam hoort niet bij Europa.

Apenlanden als Iran? Lijkt mij racistisch van je.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 6 mei 2019 @ 12:31:16 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186646853
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik een FvD'er ben? Ik heb één keer op ze gestemd, afgelopen PS-verkiezingen, ben geen lid. Ik heb vaker op de PvdA gestemd, ben ik dan ook PvdA'er, ofzo?

Is FvD racistisch? Wijs mij maar op racisme in hun partijprogramma. Idem voor seksisme. Joshua Mitchell uitnodigen, waarom zou dat niet mogen? In weerzin van wat de verdwaasde progressieven denken zijn er ook nog mensen die niet meezingen met hun evangelie. Zolang Mitchell niets strafbaars gezegd heeft, vind ik het wel best. En om je vervolgvraag voor te zijn: dat is voor imams inderdaad anders, want islam hoort niet bij Europa.

Apenlanden als Iran? Lijkt mij racistisch van je.
Een apenland is alleen racistisch als je bij apen aan tintelingen denkt. Geeft dus jouw gedachtenwereld goed weer. Een apenland is natuurlijk een land zonder beschaving.

Waarom moet iets in een partijprogramma staan? Als Baudet racistische dingen doet en zegt in partijverband, is de partij racistisch, of het nu in het partijprogramma staat of niet.

Goed voorbeeld is dat gedoe met Jernaz. Die zegt dat racisme op de arbeidsmarkt prima is omdat zwarten dom zijn en Baudet en Hiddema hebben daar desgevraagd achter gestaan. Racisme. Vanuit de partij. Je bent het waarschijnlijk met ze eens ook dus je zal het wel goed willen praten, maar het is wel racisme.

Overigens heb ik geen idee wie Mitchell is maar ik heb hem net even gegoogled. Een homohater dus. Fijn dat volgens jou de islam niet in Europa hoort, maar homohaat dus blijkbaar wel. Veelzeggend over jouw persoon
Laffe huichelaar
pi_186647323
Wat is nu precies het plan de campagne van de mannen voor het EP? Eppink retweet onderstaand interview met Kurz, wat in principe gewoon een vrij afgewogen en pragmatisch verhaal is - is dit ook de mening van Forum? En bij welke Europese fractie gaat Forum zich aansluiten, de anderen binnen de ECR zitten volgens mij niet echt te wachten op ze.

quote:
Wien. Mit einem überraschenden Vorstoß wartet Bundeskanzler Sebastian Kurz am Vorabend des EU-Wahlkampfauftakts der ÖVP auf. In einem Interview mit der „Presse“ und den Bundesländerzeitungen spricht sich der Kanzler für einen „Umbau der Europäischen Union“ aus. Konkret verlangt Kurz ein „Update“ des EU-Vertrags. Der Lissabonner Vertrag wurde 2007 ausverhandelt und trat 2009 in Kraft. In der Zwischenzeit habe sich aber die Geschäftsgrundlage geändert, die neuen Herausforderungen seien vom bestehenden Vertrag gar nicht erfasst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 6 mei 2019 @ 13:05:35 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186647624
Eppink cs tweet natuurlijk ook wel eens 'normale' dingen.

Alhoewel ik me af vraag hoe dit rijmt met eerdere teksten als "EU slopen".

Misschien omdat Kurz uiteraard voor big business op komt (afzwakken anti trust) en niet voor de consumenten. :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186649080
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:49 schreef nostra het volgende:
Wat is nu precies het plan de campagne van de mannen voor het EP? Eppink retweet onderstaand interview met Kurz, wat in principe gewoon een vrij afgewogen en pragmatisch verhaal is - is dit ook de mening van Forum? En bij welke Europese fractie gaat Forum zich aansluiten, de anderen binnen de ECR zitten volgens mij niet echt te wachten op ze.
[..]

Het lijkt er op dat buiten CU/SGP en de toch al bijna afzwaaiende Britten de anderen bij ECR wel op FvD zitten te wachten. De straks (als de Conservatives weg zijn in ieder geval) grootste partij in die fractie zijn de Poolse nationalisten van Recht en Rechtvaardigheid. Een partij die beter bij FvD past, dan bij CU en SGP.

De Deense Volkspartij zit daar bijvoorbeeld ook en de N-VA ook. En met de Liberal-Konservative Reformer ook een Duitse afscheiding van de AfD.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 06-05-2019 14:30:33 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186651770
De kartelpartijen poepen straks in hun broek.

[ Bericht 66% gewijzigd door capricia op 06-05-2019 16:58:46 ]
pi_186660440
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
De kartelpartijen poepen straks in hun broek.
Onze Baudet poept alleen in zn broek als er crisis is binnen zn partij.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 02:27:05 #54
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_186663330


[ Bericht 100% gewijzigd door chibibo op 07-05-2019 02:27:47 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 06:32:24 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186688914
Wat vonden we van de toespraak van de homohater?
Laffe huichelaar
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:19:15 #56
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_186692169
Ik heb zijn toespraak niet gehoord. Wel een op zich interessant interview in de homo hatende Volkskrant gelezen.

https://www.volkskrant.nl(...)-van-de-eu~b5d62fa7/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:20:41 #57
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_186692195
Beoogde coalitiepartijen provincie willen twee nieuwe informateurs

De vier overgebleven partijen in de onderhandelingen voor een nieuw college willen twee nieuwe informateurs benoemen: Bas Jan van Bochove uit Lelystad en Willibrord van Beek uit Maarheeze (Noord-Brabant). De partijen Forum voor Democratie, de VVD, het CDA en de ChristenUnie, hebben daarbij nog steeds de inzet om samen door te gaan.

Wel blijven ze koersen op een coalitie met een meerderheid. Het is nu nog niet duidelijk of er een vijfde partij moet aansluiten of er een constructie met een gedoogpartner wordt gekozen. Wel moeten de aansluitende partijen zich kunnen vinden in het programma. Ook willen de coalitiepartners weten of er nog blokkades zijn die een samenwerking in de weg staan. Onlangs besloot de PvdA niet meer verder te willen praten omdat de partij onvoldoende houvast ziet om de formatiefase in te gaan.

De beoogde nieuwe informateurs zijn geen onbekenden in Flevoland. Oud-Tweede Kamerlid Bas Jan van Bochove (CDA) en Willibrord van Beek (VVD) tot voor kort commissaris van de Koning in Utrecht waren eerder betrokken bij coalitieonderhandelingen. Van Bochove was vorig jaar ook informateur tijdens de collegecrisis rond de SP. Hij adviseerde toen het college van VVD, CDA en D66 aan te vullen met PvdA en ChristenUnie.

Woensdag wordt in Provinciale Staten verder gepraat over de formatie. Dat debat is aangevraagd door de Partij voor de Dieren.

https://www.omroepflevola(...)-nieuwe-informateurs
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_186696967
Ik vind Epping wel een prettige politicus tor nu toe. Hij spreekt met die oude politieke flair en heeft EU van binnen meegemaakt.
Even luisteren nu.

Epping herhaalt alles wat we eigenlijk al weten over FvD en waar ze voor staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 08-05-2019 16:42:46 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:27:27 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186697052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:19 schreef Gohf046 het volgende:
Ik heb zijn toespraak niet gehoord. Wel een op zich interessant interview in de homo hatende Volkskrant gelezen.

https://www.volkskrant.nl(...)-van-de-eu~b5d62fa7/
Raar dat je de Volkskrant homohatend noemt
Laffe huichelaar
pi_186697630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Raar dat je de Volkskrant homohatend noemt
Het zal wel weer humor om te lachen zijn.
pi_186697882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:19 schreef Gohf046 het volgende:
Ik heb zijn toespraak niet gehoord. Wel een op zich interessant interview in de homo hatende Volkskrant gelezen.

https://www.volkskrant.nl(...)-van-de-eu~b5d62fa7/
quote:
De vrije pers in Hongarije wordt tegengewerkt…
‘Ik ga niet over Hongarije, maar de situatie in mijn eigen land is in elk geval beter dan die in Duitsland. Daar blokkeert de dictatuur van de politieke correctheid de vrijheid. De enige waarheid is de Brusselse waarheid. Dat doet inderdaad denken aan het communisme.’
Hij gaat naar eigen zeggen niet over Hongarije, maar heeft vervolgens geen enkele moeite met zich uitspreken over de situatie in Duitsland (of zijn beeld ervan).

Vreemde man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186698032
Overigens is Democratie ook een soort fascisme/xommunisme. Een handjevol personen mag bepalen wat de rest moet doen.
pi_186698054
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Overigens is Demo_oid cratie ook een soort fascisme. Een relatief kleine groep mag bepalen wat de rest moet doen.
:') :') :') :') :') :') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186698069
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :')
Typefout gecorrigeerd. Voel je je nu beter?
pi_186701365
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Overigens is Democratie ook een soort fascisme/xommunisme. Een handjevol personen mag bepalen wat de rest moet doen.
Zeg je nou dat de FvD een soort fascisme/communistische partijorganisatie kent?
  Redactie Games woensdag 8 mei 2019 @ 20:09:01 #67
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186702137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Overigens is Democratie ook een soort fascisme/xommunisme. Een handjevol personen mag bepalen wat de rest moet doen.
Hartelijk gelachen vandaag, bedankt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_186702360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:09 schreef Puddington het volgende:

[..]

Hartelijk gelachen vandaag, bedankt.
Ik lach nu ook. Jij durft er niet op in te gaan met argumenten.

In een democratie hebben potentieel 51 mensen het recht te bepalen wat de andere helft van de 100, wel of niet mag of moet doen. Dit systeem is scheef. Een EU-unie gaat dit fascistisch concept op nog grotere schaal toepassen als ze werkelijkheid wordt.

Lach je nog? nog?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 08-05-2019 20:23:12 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 20:50:33 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_186703476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik lach nu ook. Jij durft er niet op in te gaan met argumenten.

In een democratie hebben potentieel 51 mensen het recht te bepalen wat de andere helft van de 100, wel of niet mag of moet doen. Dit systeem is scheef. Een EU-unie gaat dit fascistisch concept op nog grotere schaal toepassen als ze werkelijkheid wordt.

Lach je nog? nog?
Ga een geel hesje aantrekken joh
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_186703801
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Ga een geel hesje aantrekken joh
Geen argumenten meer zeker?
pi_186703887
-hou op-

[ Bericht 35% gewijzigd door capricia op 08-05-2019 21:53:11 ]
pi_186706219
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

-nee-
Gewoon erkennen dat je iets verketterends schreef over de partij-organisatie van FvD... ken je natuurlijk niet.
So.. vlucht je weg in mensen te etiketteren als fascisme en communisme.
Met zulke aanhangers heeft de FvD geen vijanden meer nodig

[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 08-05-2019 22:21:49 ]
pi_186706369
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

In een democratie hebben potentieel 51 mensen het recht te bepalen wat de andere helft van de 100, wel of niet mag of moet doen.
Je bedoelt 51% van een besluitnemend gekozen parlement , natuurliijk.
Daar zit inderdaad een zwakte -->> dictatuur van de meerderheid.
Hoewel vaak beter dan een dictatuur van een minderheid van het parlement of een besluiteloos parlement.
Maar wat is een beter systeem, denk je ?
pi_186706930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt 51% van een besluitnemend gekozen parlement , natuurliijk.
Daar zit inderdaad een zwakte -->> dictatuur van de meerderheid.
Hoewel vaak beter dan een dictatuur van een minderheid van het parlement of een besluiteloos parlement.
Maar wat is een beter systeem, denk je ?
In deze Nederlandse Democratie heb je na de verkieIngen te maken met een paar mensen die besluiten maken voor 17 miljoen mensen. Een clubje waar hooguit 25% van stdmmers echt voor heeft gestemd. Dus nog erger.
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 22:22:58 #75
236264 crew  capricia
pi_186707435
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik lach nu ook. Jij durft er niet op in te gaan met argumenten.

In een democratie hebben potentieel 51 mensen het recht te bepalen wat de andere helft van de 100, wel of niet mag of moet doen. Dit systeem is scheef. Een EU-unie gaat dit fascistisch concept op nog grotere schaal toepassen als ze werkelijkheid wordt.

Lach je nog? nog?
Kom eens met een alternatief systeem op de proppen. Ben benieuwd.
Definitely not CIA
pi_186707499
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

In deze Nederlandse Democratie heb je na de verkieIngen te maken met een paar mensen die besluiten maken voor 17 miljoen mensen. Een clubje waar hooguit 25% van stemmers echt voor heeft gestemd. Dus nog erger.
Als de opkomst Tweede Kamerverkiezingen in 2017 82% was ... dan heeft 41% op een regeringspartij gestemd ... dus heeft 41% indirect het kabinet Rutte III gekozen ... Dat is wat meer dan hooguit 25%, wat je noemt.
Zo werkt elke parlementailre democratie ongeveer.
Jij weet ook geen beter systeem. kennelijk.
pi_186708177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als de opkomst Tweede Kamerverkiezingen in 2017 82% was ... dan heeft 41% op een regeringspartij gestemd ... dus heeft 41% indirect het kabinet Rutte III gekozen ... Dat is wat meer dan hooguit 25%, wat je noemt.
Zo werkt elke parlementailre democratie ongeveer.
Jij weet ook geen beter systeem. kennelijk.
Jij praat over het kabinet wat een samenstelling is van meerdere politieke partijen. Dit maakt het allemaal nog erger. Over de samenstelling van het kabinet heeft de burger na de vsrkiezngen namelijk geen invloed. En het kabinet als geheel heeft natuurlijk geeneen kiezer echt gewild.
pi_186708428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Jij praat over het kabinet wat dus bestaat uit meerdere politieke partijen. Dit maakt het allemaal nog erger. Over de samenstelling van het kabinet heeft de burger namelijk geen invloed. En de kabinet als geheel heeft natuurlijk geeneen kiezer echt gewild.
Je ontwijkt de kern : wat is een beter systeem dan een gekozen parlement als hoogst besluitvormend orgaan ? En dat dit parlement bijv het kabinet kiest
Jij hebt geen alternatief ...

Indirect heeft 41% van de stemgerechtigden dit kabinet gekozen>
Een referendum voor een kabinet kiezen is niet mogelijk. Het moet wel zo via 150 volksvertegenwoordigers
pi_186709908
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Jij praat over het kabinet wat een samenstelling is van meerdere politieke partijen. Dit maakt het allemaal nog erger. Over de samenstelling van het kabinet heeft de burger na de vsrkiezngen namelijk geen invloed. En het kabinet als geheel heeft natuurlijk geeneen kiezer echt gewild.
Tja... ik was toch redelijk tevreden met deze samenstelling. Liever GL ipv D66, maar wist dat dat redelijk onmogelijk was. Best kans dat ik de optie van deze 4 had aangekruist als ik moest stemmen. Geen één is dus overdreven.

En doen alsof het allemaal zo slecht is met de Nederlandse democratie is helemaal absurd en buiten de waarheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186710797
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:23 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat politieke kartel moet kapot en mag niet meer samenklitten.
wbt de Tweede Kamer. Dat kan.... als de kiezers dat willen bij de volgende verkiezingen in 2021
Dan kunnen ze andere vertegenwoordigers kiezen.
Maar die moeten natuurlijk samenwerken en dat wil niemand verbieden.
JIj wel?
quote:
Nieuwe en kleinere partijen moet geinstalleerd.
wbt de Tweede Kamer. Dat kan .... als de kiezers dat willen bij de volgende verkiezingen in 2021
pi_186711028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wbt de Tweede Kamer. Dat kan.... als de kiezers dat willen bij de volgende verkiezingen in 2021
Dan kunnen ze andere vertegenwoordigers kiezen.
Maar die moeten natuurlijk samenwerken en dat wil niemand verbieden.
JIj wel?
[..]

wbt de Tweede Kamer. Dat kan .... als de kiezers dat willen bij de volgende verkiezingen in 2021
Dat bedoelt Thierry Baudet ook met kartel. De partijen d66 pvda cda vvd groenlinks zijn eigenlijk 1 partij. In welke combinatie dan ook haal je met deze constructie de meeste stemmen.
pi_186711198
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:34 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat bedoelt Thierry Baudet ook met kartel. De partijen d66 pvda cda vvd groenlinks zijn eigenlijk 1 partij. In welke combinatie dan ook haal je met deze constructie de meeste stemmen.
Het zijn diverse partijen, met eigen programma's en meningen.
Het is aan de kiezer wel of niet op hen te stemmen of een andere partij op te richten of te kiezen
Overigens wil Baudet dolgraag de leider zijn van wat hij generaliseert tot partijkartel.
Baudet pretendeert een meer divers parlement te kunnen maken. Maar dat kan hij niet...
pi_186711279
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn diverse partijen, met eigen programma's en meningen.
Nee, totaal niet. Over grote zaken zijn zij het altijd eeens geweest. Hier en daar wel een toneelstukje afentoe alsof ze het oneens waren en dan toch unaniem ergens voor stemmen. Burgers denken dat ze ergens anders op stemmen dan de buurman. Maar dan kwamen ze beiden altijd weer bedrogen uit.
pi_186714740
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:34 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat bedoelt Thierry Baudet ook met kartel. De partijen d66 pvda cda vvd groenlinks zijn eigenlijk 1 partij. In welke combinatie dan ook haal je met deze constructie de meeste stemmen.
En als iemand dat zegt, weet je dus dat hij onzin praat. Er is geen één groot onderwerp waar deze 5 partijen hetzelfde over denken. Niet over immigratie, niet over klimaat, niet over europa, niet over sociale zekerheid... geen enkel groot onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:30:45 #85
80382 manny
30 is best veel
pi_186714837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

En als iemand dat zegt, weet je dus dat hij onzin praat. Er is geen één groot onderwerp waar deze 5 partijen hetzelfde over denken. Niet over immigratie, niet over klimaat, niet over europa, niet over sociale zekerheid... geen enkel groot onderwerp.
maar nu kijk je naar de inhoud en de feiten. zo werk een complotdenker niet.

het kartel doet alsof natuurlijk. in “de achterkamers” is het eigenlijk allemaal 1.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186715432
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:30 schreef manny het volgende:

[..]

maar nu kijk je naar de inhoud en de feiten. zo werk een complotdenker niet.

het kartel doet alsof natuurlijk. in “de achterkamers” is het eigenlijk allemaal 1.
Oh, ja... dat had ik kunnen weten. Het zijn ook allemaal schijn-leiders, achter de schermen zit een stinkend rijke, waarschijnlijk Joodse, linkse man die aan de touwtjes trekt en waar Rutte, Klaver, Jetten, Buma, Asscher en misschien nog wel meer dagelijks langs moeten voor instructies.

Leuk, als je in een spannend boek leeft met de overheid als duistere kant van de samenleving, terwijl jij, lavend in het licht, daar tegen vecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186715440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 08:42 schreef Hanca het volgende:

Leuk, als je in een spannend boek leeft met de overheid als duistere kant van de samenleving, terwijl jij, lavend in het licht, daar tegen vecht.
Je bedoelt lavendel in het licht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186715735
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:41 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Over grote zaken zijn zij het altijd eeens geweest. Hier en daar wel een toneelstukje afentoe alsof ze het oneens waren en dan toch unaniem ergens voor stemmen. Burgers denken dat ze ergens anders op stemmen dan de buurman. Maar dan kwamen ze beiden altijd weer bedrogen uit.
Je beseft dat jouw geliefde FvD op talloze terreinen braaf meestemt met de VVD en andere 'kartelpartijen'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 mei 2019 @ 09:27:06 #89
80382 manny
30 is best veel
pi_186716047
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oh, ja... dat had ik kunnen weten. Het zijn ook allemaal schijn-leiders, achter de schermen zit een stinkend rijke, waarschijnlijk Joodse, linkse man die aan de touwtjes trekt en waar Rutte, Klaver, Jetten, Buma, Asscher en misschien nog wel meer dagelijks langs moeten voor instructies.

Leuk, als je in een spannend boek leeft met de overheid als duistere kant van de samenleving, terwijl jij, lavend in het licht, daar tegen vecht.
juist !

zo moet het ongeveer gaan in de bovenkamer van dat soort lieden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186716798
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

In deze Nederlandse Democratie heb je na de verkieIngen te maken met een paar mensen die besluiten maken voor 17 miljoen mensen. Een clubje waar hooguit 25% van stdmmers echt voor heeft gestemd. Dus nog erger.
Dat is het nadeel van democratie, maar je kunt niet iedereen blij maken. Dat is niet te doen met een land waar iedereen eigen belangen heeft. Tenzij jij een oplossing weet, want ik denk niet dat FvD heel Nederland kan helpen.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:05:22 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186722804
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:41 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Over grote zaken zijn zij het altijd eeens geweest.
Klopt, dat noemt men het liberaal-democratische raamwerk en als men van de linkertak van groenlinks tot knetterrechtse VVD'ers het daar over eens is zou je ook kunnen denken dat die afkadering wel eens de beste optie zou kunnen zijn.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:07:56 #92
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_186727626
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, dat noemt men het liberaal-democratische raamwerk en als men van de linkertak van groenlinks tot knetterrechtse VVD'ers het daar over eens is zou je ook kunnen denken dat die afkadering wel eens de beste optie zou kunnen zijn.
Het woordgebruik is de laatste paar jaar veranderd. Daarvoor waren we een sociaal-democratie. Sinds het liberalisme onder vuur ligt, zijn we een liberaal-democratie.
The view from nowhere.
pi_186737716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

En als iemand dat zegt, weet je dus dat hij onzin praat. Er is geen één groot onderwerp waar deze 5 partijen hetzelfde over denken. Niet over immigratie, niet over klimaat, niet over europa, niet over sociale zekerheid... geen enkel groot onderwerp.
?
pi_186737816
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 06:42 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

?
Ja, wat is er? De laatste 10 jaar geen politiek gevolgd? Anders was dit geen nieuws... iedereen weet dat VVD, CDA, D66, PvdA en GL totaal anders denken over de grote onderwerpen als klimaat, immigratie, europa en sociale zekerheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186738719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Iedereen weet dat VVD, CDA, D66, PvdA en GL totaal anders denken over de grote onderwerpen als klimaat, immigratie, europa en sociale zekerheid alleen voor de buhne
Fixed *O*
pi_186738824
Tamelijk lastig om ons land te besturen als alle partijen de hakken in het zand zetten en weigeren compromissen te sluiten en water bij de wijn te doen. Daar kom je niet heel ver mee in ons coalitiestelsel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186739046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 09:16 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Fixed *O*
Ah, je volgt dus geen politiek. Prima.

Of je snapt niet hoe politiek werkt. Kan ook gebeuren, daar zit er zelfs 1 van in de tweede kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 10:39:35 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186740077
Dit kan wel een groot probleem worden. Zeker als FvD ook nog bestuurders mag gaan leveren. Er mag zo langzamerhand niemand meer ziek worden of opstandig worden.... zie hier ook waarom Otten binnenboord moest blijven:

ChrisAalberts twitterde op donderdag 09-05-2019 om 13:17:55 #FvD krijgt personeelsproblemen wanneer de partij zes zetels in het Europees parlement wint. #EP2019 https://t.co/taqGZ9X0PJ reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186741288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:39 schreef rubbereend het volgende:
Dit kan wel een groot probleem worden. Zeker als FvD ook nog bestuurders mag gaan leveren. Er mag zo langzamerhand niemand meer ziek worden of opstandig worden.... zie hier ook waarom Otten binnenboord moest blijven:

ChrisAalberts twitterde op donderdag 09-05-2019 om 13:17:55 #FvD krijgt personeelsproblemen wanneer de partij zes zetels in het Europees parlement wint. #EP2019 https://t.co/taqGZ9X0PJ reageer retweet
En hier zie je dus ook waarom Hiddema door blijft gaan en zelfs toen bij zijn heupproblemen geen vervanger in riep: de nummer 3 van de lijst van de Tweede Kamer (in 2017 dus nog een topper uit de partij) is al boos weggelopen en zou er dan met de zetel vandoor gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 11:46:46 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186741323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

En hier zie je dus ook waarom Hiddema door blijft gaan en zelfs toen bij zijn heupproblemen geen vervanger in riep: de nummer 3 van de lijst van de Tweede Kamer (in 2017 dus nog een topper uit de partij) is al boos weggelopen en zou er dan met de zetel vandoor gaan.
en anders komt Otten de tweede kamer in _O-. Anders had Hiddema denk ik naar de Eerste Kamer gegaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 mei 2019 @ 11:48:39 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186741361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:39 schreef rubbereend het volgende:
Dit kan wel een groot probleem worden. Zeker als FvD ook nog bestuurders mag gaan leveren. Er mag zo langzamerhand niemand meer ziek worden of opstandig worden.... zie hier ook waarom Otten binnenboord moest blijven:

ChrisAalberts twitterde op donderdag 09-05-2019 om 13:17:55 #FvD krijgt personeelsproblemen wanneer de partij zes zetels in het Europees parlement wint. #EP2019 https://t.co/taqGZ9X0PJ reageer retweet
Al die sceptici hadden het er maar telkens over dat 'partij opbouwen' slechts een smoesje was. Nu blijkt maar weer dat zelfs met al die geïnvesteerde tijd alles iets te snel gaat.

Meedoen met de EU verkiezingen was misschien niet een al te verstandige keuze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186741497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Al die sceptici hadden het er maar telkens over dat 'partij opbouwen' slechts een smoesje was. Nu blijkt maar weer dat zelfs met al die geïnvesteerde tijd alles iets te snel gaat.
Of het was gewoon daadwerkelijk een smoesje en is het resultaat nu dat je niet genoeg mensen hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 12:01:52 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186741611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Al die sceptici hadden het er maar telkens over dat 'partij opbouwen' slechts een smoesje was. Nu blijkt maar weer dat zelfs met al die geïnvesteerde tijd alles iets te snel gaat.

Meedoen met de EU verkiezingen was misschien niet een al te verstandige keuze.
Dit succes is ook al ongekend natuurlijk. En omdat de Eerste Kamer zo belangrijk is moesten er ook in alle provincies lijsten komen. En vanwege eerder gerommel is de organisatie ook vrij smal gehouden, dat helpt ook niet.

FvD moet nu wel gaan uitkijken voor dubieuze combi's en driedubbel functies. Nanninga gaat straks royaal verdienen met drie functies
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 mei 2019 @ 12:02:44 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186741625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dit succes is ook al ongekend natuurlijk. En omdat de Eerste Kamer zo belangrijk is moesten er ook in alle provincies lijsten komen. En vanwege eerder gerommel is de organisatie ook vrij smal gehouden, dat helpt ook niet.

FvD moet nu wel gaan uitkijken voor dubieuze combi's en driedubbel functies. Nanninga gaat straks royaal verdienen met drie functies
Eerste kamer was idd broodnodig, maar de EU niet. Dit hadden ze niet hoeven doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 12:12:27 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186741802
martoiu twitterde op donderdag 09-05-2019 om 14:40:19 ondanks herhaalde verzoeken van Nieuwscheckers laat Forum voor Democratie na de uitspraak te onderbouwen met bronmateriaal. https://t.co/Ybahm2WT9zDit omdat Baudet uit zijn duim zuigt. reageer retweet
interessant stukje achtergrond
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186741805
Hadden ze al die mensen die de partij wilden uitbouwen en democratiseren maar niet moeten royeren en wegjagen. Een autocratie is lastig op te schalen als je niet de middelen hebt om mensen te dwingen of bij de ballen hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_186741900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:12 schreef rubbereend het volgende:
martoiu twitterde op donderdag 09-05-2019 om 14:40:19 ondanks herhaalde verzoeken van Nieuwscheckers laat Forum voor Democratie na de uitspraak te onderbouwen met bronmateriaal. https://t.co/Ybahm2WT9zDit omdat Baudet uit zijn duim zuigt. reageer retweet
Thierry heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan terugkomen op een vraag van "Nieuwscheckers" :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 13:08:40 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186742573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Thierry heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan terugkomen op een vraag van "Nieuwscheckers" :')
als het goed is heeft een bron of onderliggend document voor zijn bewering. Maar dat is wel vaker dat Baudet wat uit de dikke duim zuigt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:39:18 #109
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186743040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als het goed is heeft een bron of onderliggend document voor zijn bewering. Maar dat is wel vaker dat Baudet wat uit de dikke duim zuigt
Kijk, een duim!
https://www.rijksoverheid(...)orjaarsnota-2017.pdf

Pagina 126, vraag 123.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 mei 2019 @ 13:55:09 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186743321
Tandjes, voor 23k per jaar voor helemaal niets doen leef ik als een God.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186743679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:12 schreef rubbereend het volgende:
martoiu twitterde op donderdag 09-05-2019 om 14:40:19 ondanks herhaalde verzoeken van Nieuwscheckers laat Forum voor Democratie na de uitspraak te onderbouwen met bronmateriaal. https://t.co/Ybahm2WT9zDit omdat Baudet uit zijn duim zuigt. reageer retweet
interessant stukje achtergrond
Noem je jezelf nieuwschecker en vervolgens vraag je iemand te reageren op je opiniestuk. En dan nog onderbouwen met bronnen ook terwijl het blijkens je eigen opiniestuk een hele realistische en zelfs voorzichtige schatting is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 mei 2019 @ 14:45:11 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186744165
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Pagina 126, vraag 123.
kijk dat is interessant, dank
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186748026
Progressieve linkse schatting van 30.000 naar elke asielzoeker in Nederland per jaar. Dit krijgt een Nederlandse uitkeringsgerechtigde met Wajong nieteens.

[ Bericht 60% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 10-05-2019 18:10:18 ]
pi_186758073
Zat die kieslijst door te nemen. Wat blijkt, die lijsttrekker van FvD woont in de VS:



:{.
I´m back.
pi_186758113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 07:07 schreef Ryan3 het volgende:
Zat die kieslijst door te nemen. Wat blijkt, die lijsttrekker van FvD woont in de VS:

[ afbeelding ]

:{.
Is voor de reiskostenvergoeding.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186758121
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 07:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Is voor de reiskostenvergoeding.
Die gaat een Sophietje-in-'t-Veld doen wrs.
I´m back.
pi_186759898
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:01 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Progressieve linkse schatting van 30.000 naar elke asielzoeker in Nederland per jaar. Dit krijgt een Nederlandse uitkeringsgerechtigde met Wajong nieteens.
Staat niet bij dat asielzoekers dat bedrag krijgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186761442
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 07:07 schreef Ryan3 het volgende:
Zat die kieslijst door te nemen. Wat blijkt, die lijsttrekker van FvD woont in de VS:

[ afbeelding ]

:{.
En de nummer twee woont zelfs in Portugal!
pi_186764098
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Kijk, een duim!
https://www.rijksoverheid(...)orjaarsnota-2017.pdf

Pagina 126, vraag 123.
Gezien de erbarmelijke omstandigheden van sommige opvanglocaties in de regio verbaast me niets dat het verschil zo groot is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186764252
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En de nummer twee woont zelfs in Portugal!
Poortugaal ligt in ZH ;)
pi_186764797
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Poortugaal ligt in ZH ;)
Woosh
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 18:31:31 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186769196
Baudet vanuit Oostenrijks perspectief:

https://kontrast.at/thier(...)t-elite-niederlande/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186769634
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 18:31 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet vanuit Oostenrijks perspectief:
Heeft Thierry zich toch nog best aardig verkocht als men daadwerkelijk denkt dat "ihre Basis die akademische und wirtschaftliche Elite des Landes – Anwälte, Ärzte, Geschäftsmänner [bildet]" en dat "[seine] Wählerschaft ist gebildet, wohlhabend und gut vernetzt; sie besitzt Einfluss und Kapital."

Het wordt ook wel interessant wie er inmiddels tot de elite horen: volgens booslinks is dat onder andere boosrechts en volgens boosrechts juist booslinks, alsook de EU (daar zijn ze het dan wel over eens), de politici, het partijkartel, de universiteiten, de leraren, de ondernemers, de kapitalisten, de architecten, de kunstenaars, de ambtenaren - het wordt bijkans knap lastig om níet meer tot de elite te behoren.

[ Bericht 22% gewijzigd door nostra op 11-05-2019 18:57:53 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186772169
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 18:51 schreef nostra het volgende:

Het wordt ook wel interessant wie er inmiddels tot de elite horen: volgens booslinks is dat onder andere boosrechts en volgens boosrechts juist booslinks, alsook de EU (daar zijn ze het dan wel over eens), de politici, het partijkartel, de universiteiten, de leraren, de ondernemers, de kapitalisten, de architecten, de kunstenaars, de ambtenaren - het wordt bijkans knap lastig om níet meer tot de elite te behoren.
Hier stond toevallig een interessant opinie artikel over door Bas Heijne in het NRC vandaag
https://www.nrc.nl/nieuws(...)veral-a3959858#photo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikgedrukt het gedeelte dat voor dit topic extra relevant is. Ik heb de tekst even gespoilered het is nogal veel. Ik denk dat Heijne een goede beschrijving geeft en ik weet niet helemaal waar ik sta. Ik zie denk ik een sociaal liberaal wereldbeeld als wat het beste bij mij past. Conservatisme of ongebreideld liberalisme heb ik beide niet veel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 11-05-2019 22:21:37 ]
pi_186774014
Ik weet al jaren waarom die verwarring over links of rechts is schuldig bestaat. Maar dit mag hier niet besproken worden.

Verder. Zo is het Thierry!

pi_186774086
Dubbel.
pi_186774154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hier stond toevallig een interessant opinie artikel over door Bas Heijne in het NRC vandaag
https://www.nrc.nl/nieuws(...)veral-a3959858#photo
[..]

Dikgedrukt het gedeelte dat voor dit topic extra relevant is.
-nee. Niet op de man. Ga op de inhoud in. -

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 11-05-2019 22:18:20 ]
pi_186774470
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:05 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

-post argumenten, geen persoonlijke aanvallen-
Ja het is wel duidelijk dat jij alleen maar dingen bekijkt die in je straatje passen. Eng ook natuurlijk, andere meningen. Bah daar moet je natuurlijk absoluut niet naar kijken om te zien of ze wat toevoegen, het is beter om andere meningen gewoon te negeren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 21:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik weet al jaren waarom die verwarring over links of rechts is schuldig bestaat. Maar dit mag hier niet besproken worden.

Verder. Zo is het Thierry!

Wat een treurig interview, die verslaggever is meer bezig met of Tjerrie hem wel aardig vindt dan met enige journalistiek. Ook grappig dat hij het nu opeens over een liberale samenleving heeft en in een ander interview zegt dat hij juist tegen het liberalisme is. Een goede journalist vraagt dan wat is het nou. Sowieso vrij sneu dat Terry zich altijd verweerd met er is wetenschappelijk onderzoek zonder dat ooit daadwerkelijk te onderbouwen. Hij poneert een stelling en trekt dan meteen zijn handen er vanaf.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 11-05-2019 22:54:24 ]
pi_186775875
Op wie heb jij dan gestemd Lord-ronddraai?
pi_186778501
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Op wie heb jij dan gestemd Lord-ronddraai?
Wat maakt dat uit dan? Wat heb je aan die informatie?
  zondag 12 mei 2019 @ 15:34:05 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186785147
De overwegend conservatieve miljonairs media helpen FvD gewoon in het zadel

MuratIsik twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:25:01 Stuitende berichtgeving vd media over moordverdachte Thijs H. die waarschijnlijk 3 mensen heeft vermoord. @volkskrant: ‘n leuke, slimme jongen’. Wat n verschil met de berichtgeving over Gökmen T die binnen 1 uur voor terrorist en gestoord werd uitgemaakt. #ThijsH #WhitePrivilege https://t.co/TLg9742mlb reageer retweet
JoshuaLivestro twitterde op zondag 12-05-2019 om 12:59:02 Baudets boezemvriend Kelder, die ooit met Baudet een tv-programma over Nexit wilde maken, mag nu bij Buitenhof dat programma alsnog uitzenden. Sympathiek gebaar van de Buitenhofredactie... https://t.co/s9xMtYeGLn reageer retweet
Knettergek dat FvD gewoon de debat onderwerpen bepaalt. De media spelen een bewust kwaadaardige rol.

Ook zo een Eppink die kritiekloos kan zeggen dat de VVD een linkse partij is maar in 2017 voor hen de tweede kamer in wilde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186785796
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
De overwegend conservatieve miljonairs media helpen FvD gewoon in het zadel

MuratIsik twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:25:01 Stuitende berichtgeving vd media over moordverdachte Thijs H. die waarschijnlijk 3 mensen heeft vermoord. @:volkskrant: ‘n leuke, slimme jongen’. Wat n verschil met de berichtgeving over Gökmen T die binnen 1 uur voor terrorist en gestoord werd uitgemaakt. #ThijsH #WhitePrivilege https://t.co/TLg9742mlb reageer retweet
JoshuaLivestro twitterde op zondag 12-05-2019 om 12:59:02 Baudets boezemvriend Kelder, die ooit met Baudet een tv-programma over Nexit wilde maken, mag nu bij Buitenhof dat programma alsnog uitzenden. Sympathiek gebaar van de Buitenhofredactie... https://t.co/s9xMtYeGLn reageer retweet
Knettergek dat FvD gewoon de debat onderwerpen bepaalt. De media spelen een bewust kwaadaardige rol.

Ook zo een Eppink die kritiekloos kan zeggen dat de VVD een linkse partij is maar in 2017 voor hen de tweede kamer in wilde.
Ach die man van de eerste tweet heeft wel een punt, op die manier zouden media bij een allochtone verdachte het niet opschrijven. Van de andere kant denk ik dat er ook weinig verdachten van meervoudige moorden zijn die bij navraag door iedereen positief worden omschreven. In die zin is zijn vergelijking met Gokmen natuurlijk heel ongelukkkig want die werd door iedereen slecht omschreven.

Het tweede klopt toch gewoon niet? Het is toch geen eerder opgenomen programma? Het lijkt een debat met in het geval van Jort Kelder als debatleider een zeer partijdige debatleiding. Niet lovenswaardig maar om het kwaadaardig te noemen lijkt me ook zwaar overdreven.
  zondag 12 mei 2019 @ 16:14:09 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186785951
tomjanmeeus twitterde op zondag 12-05-2019 om 12:17:52 ‘PvdA en VVD zijn allemaal linkse partijen geworden’, zegt @djeppink (FVD). Vandaar natuurlijk dat Eppink in 2017 nog Tweede Kamerlid voor de VVD wilde worden @Buitenhoftv reageer retweet
Buitenhoftv twitterde op zaterdag 11-05-2019 om 16:53:15 Eind deze maand kiest Europa een nieuw parlement. Morgen in #buitenhof: Spitzenkandidat van de Groenen @BasEickhout en FvD-lijsttrekker @djeppink debatteren over de Nexit, immigratie en de klimaatafspraken van Parijs. @NPO1, 12.10! https://t.co/JLVjdgbOZl reageer retweet
Oftewel: hoe speel ik een thuiswedstrijd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186786040
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
tomjanmeeus twitterde op zondag 12-05-2019 om 12:17:52 ‘PvdA en VVD zijn allemaal linkse partijen geworden’, zegt @:djeppink (FVD). Vandaar natuurlijk dat Eppink in 2017 nog Tweede Kamerlid voor de VVD wilde worden @:Buitenhoftv reageer retweet
Buitenhoftv twitterde op zaterdag 11-05-2019 om 16:53:15 Eind deze maand kiest Europa een nieuw parlement. Morgen in #buitenhof: Spitzenkandidat van de Groenen @:BasEickhout en FvD-lijsttrekker @:djeppink debatteren over de Nexit, immigratie en de klimaatafspraken van Parijs. @:NPO1, 12.10! https://t.co/JLVjdgbOZl reageer retweet
Oftewel: hoe speel ik een thuiswedstrijd.
Dat is toch sowieso eigenlijk het enige wat FvD wil, zie dat filmpje van geenstijl dat zomaar een chinees had gepost. Daar zie je ook dat FvD eigenlijk alleen maar wil praten met media die achter ze staan en geen kritische vragen stellen. Daarom zegt Cliteur natuurlijk ook dat FvD zijn eigen zuil en zender wil. Op die manier hoeven ze hun idiote standpunten dan niet meer te verantwoorden dat werkt natuurlijk een stuk fijner.
In die zin is het ook een dijenkletser als Baudet weer eens liegt dat hij altijd discussies aan wil gaan. Hij doet juist altijd zijn best om zo ver mogelijk weg te blijven van een substantiële inhoudelijke discussie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 12-05-2019 17:05:19 ]
pi_186786332
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat is toch sowieso eigenlijk het enige wat FvD wil, zie dat filmpje van geenstijl dat dombo de chinees had gepost. Daar zie je ook dat FvD eigenlijk alleen maar wil praten met media die achter ze staan en geen kritische vragen stellen. Daarom zegt Cliteur natuurlijk ook dat FvD zijn eigen zuil en zender wil. Op die manier hoeven ze hun idiote standpunten dan niet meer te verantwoorden dat werkt natuurlijk een stuk fijner.
In die zin is het ook een dijenkletser als Baudet weer eens liegt dat hij altijd discussies aan wil gaan. Hij doet juist altijd zijn best om zo ver mogelijk weg te blijven van een substantiële inhoudelijke discussie.
Hoezo dombo de chinees?

Je hoort en leest alleen wat je wilt lezen inzake Thierry. Thierry kruipt al lange tijd wel heel erg onder jullie huid he onvelooflijk :D
  zondag 12 mei 2019 @ 16:38:31 #136
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186786740
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hoezo dombo de chinees?

Je hoort en leest alleen wat je wilt lezen inzake Thierry. Thierry kruipt al lange tijd wel heel erg onder jullie huid he onvelooflijk :D
Totaal geflipt zijn ze. Hysterisch. Het is net als in het Amerika topic, waar genuanceerd met elkaar in discussie gaan allang heeft plaatsgemaakt voor 24/7 Trump bashen en bidden dat de man nou toch eindelijk impeachment voor zijn kiezen krijgt. :') Het leest meer als het gastenboek van een gekkenhuis dan een normale discussie ovet politiek.

Zo ook in dit FVD topic. De vreselijkste, verhitste theorieen vliegen je om de oren. Alles wat hij doet is fout, overal zit een geniepige tweede bedoeling of agenda achter, hij heeft het allerslechtste voor met Nederland en Nederlanders, het programma deugt niet, de mensen deugen niet, de partijstructuur deugt niet, zijn kapsel deugt niet. Niets, niets, niets deugt ooit.

Ik snap echt niet waar die extreme angst en haat toch vandaan komt. Een ongelukkig leven, wellicht. Gezond is het zeker niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met Jesse Klaver, maar ik ga ook niet het GL topic volspammen met aanvallen op zijn karakter, leiderschap, ambitiesfinanciele huishouding, persoonlijke leven, hobbies, contacten met auteurs collega politici en kunstenaars en ga zo maar door...
pi_186787730
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hoezo dombo de chinees?

Je hoort en leest alleen wat je wilt lezen inzake Thierry. Thierry kruipt al lange tijd wel heel erg onder jullie huid he onvelooflijk :D
Oh sorry foutje. En nee Tjerrie kruipt niet onder mijn huid. Jij hebt daar wel last van zo te zien. Helemaal betoverd lijk je.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Totaal geflipt zijn ze. Hysterisch. Het is net als in het Amerika topic, waar genuanceerd met elkaar in discussie gaan allang heeft plaatsgemaakt voor 24/7 Trump bashen en bidden dat de man nou toch eindelijk impeachment voor zijn kiezen krijgt. :') Het leest meer als het gastenboek van een gekkenhuis dan een normale discussie ovet politiek.

Zo ook in dit FVD topic. De vreselijkste, verhitste theorieen vliegen je om de oren. Alles wat hij doet is fout, overal zit een geniepige tweede bedoeling of agenda achter, hij heeft het allerslechtste voor met Nederland en Nederlanders, het programma deugt niet, de mensen deugen niet, de partijstructuur deugt niet, zijn kapsel deugt niet. Niets, niets, niets deugt ooit.

Ik snap echt niet waar die extreme angst en haat toch vandaan komt. Een ongelukkig leven, wellicht. Gezond is het zeker niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met Jesse Klaver, maar ik ga ook niet het GL topic volspammen met aanvallen op zijn karakter, leiderschap, ambitiesfinanciele huishouding, persoonlijke leven, hobbies, contacten met auteurs collega politici en kunstenaars en ga zo maar door...
_O-
Oh ja sorry even vergeten dat voor alt-right types als jij de enige goede discussie er een is waar iedereen het eens is met elkaar. Door dat soort echokamers kom je helemaal los te staan van de realiteit en doe je dit soort bizarre uitspraken. Verder leuk dat je uiteenzet hoe jij denkt. 100% projectie deze post. Hilarisch ook hoe je FvD en Baudet als een entiteit ziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 12-05-2019 17:25:00 ]
  zondag 12 mei 2019 @ 17:52:51 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186788539
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
De overwegend conservatieve miljonairs media helpen FvD gewoon in het zadel

MuratIsik twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 13:25:01 Stuitende berichtgeving vd media over moordverdachte Thijs H. die waarschijnlijk 3 mensen heeft vermoord. @:volkskrant: ‘n leuke, slimme jongen’. Wat n verschil met de berichtgeving over Gökmen T die binnen 1 uur voor terrorist en gestoord werd uitgemaakt. #ThijsH #WhitePrivilege https://t.co/TLg9742mlb reageer retweet
JoshuaLivestro twitterde op zondag 12-05-2019 om 12:59:02 Baudets boezemvriend Kelder, die ooit met Baudet een tv-programma over Nexit wilde maken, mag nu bij Buitenhof dat programma alsnog uitzenden. Sympathiek gebaar van de Buitenhofredactie... https://t.co/s9xMtYeGLn reageer retweet
Knettergek dat FvD gewoon de debat onderwerpen bepaalt. De media spelen een bewust kwaadaardige rol.

Ook zo een Eppink die kritiekloos kan zeggen dat de VVD een linkse partij is maar in 2017 voor hen de tweede kamer in wilde.
Vanuit zijn referentiekader klopt dat toch ook gewoon :? ? Die man is hyperrechts, heeft ook voor LDD in het EP gezeten. Als je de arbeiders/werknemersklasse even de mond wilt snoeren stem je komende EP verkiezingen VVD, als je de arbeiders/werknemersklasse kapot wilt hebben stem je op de Ayn Randfanboys van de FvD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186789652
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niets, niets, niets deugt
Klopt, er deugt helemaal niets aan die pseudo-intellectuele charlatan met zijn kletspraatjes en bek als een apenreet.
  zondag 12 mei 2019 @ 19:19:28 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186790855
Om even aan de tonen hoe debiel Buitenhof en anderen bezig zijn

https://twitter.com/simon(...)613156543664130?s=19

https://www.pewglobal.org(...)h-with-its-citizens/

https://www.politico.eu/a(...)u-and-populists-too/

En zo gaat het altijd met de rechtse media in dit land. Dit was een land waar ooit 85% achter de Democraten stond, maar constante false equivalence heeft het op losse schroeven gezet.

Buitenhof onwaardig om FvD de piketpaaltjes te laten bepalen. Er is geen steun voor een Nexit, maar kuddevolk dat Nederlanders zijn zien sommigen toch hun kans schoon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186791121
De hele media, kranten, journalisten, tv presentatoren enz. Alles is 95% links en anti rechts georiënteerd.
Dan nog kan dat linkse kliekje in de slachtofferrol huillie doen. _O-
Vakman pur sang
  zondag 12 mei 2019 @ 19:30:45 #142
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_186791176
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
De hele media, kranten, journalisten, tv presentatoren enz. Alles is 95% links en anti rechts georiënteerd.
Dan nog kan dat linkse kliekje in de slachtofferrol huillie doen. _O-
Dit.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 12 mei 2019 @ 19:40:45 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186791495
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
De hele media, kranten, journalisten, tv presentatoren enz. Alles is 95% links en anti rechts georiënteerd.
Dan nog kan dat linkse kliekje in de slachtofferrol huillie doen. _O-
Onjuist:

http://sargasso.nl/dertig(...)nederlandse-media-3/

https://www.oneworld.nl/interview/de-verrechtsing-van-de-media/

https://joop.bnnvara.nl/o(...)e-verrechtsing-media

https://www.volkskrant.nl(...)n-de-media~b4dd4c82/

https://berniemag.nl/wordt-nederland-steeds-rechtser/

Wat natuurlijk te verwachten is met overwegend rechtse media eigenaren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 mei 2019 @ 19:57:58 #145
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186792010
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Haha nog nooit zoveel jankverhalen bij elkaar gezien. :') _O-
"We worden ondermijnd door de wetenschap" is niet een potje janken zeker...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186792343
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
De hele media, kranten, journalisten, tv presentatoren enz. Alles is 95% links en anti rechts georiënteerd.

slachtoffergehuil van ongenuanceerd opgefokte rechtse types.
pi_186792377
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
De hele media, kranten, journalisten, tv presentatoren enz. Alles is 95% links en anti rechts georiënteerd.
Dan nog kan dat linkse kliekje in de slachtofferrol huillie doen. _O-
quote:
3s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:30 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dit.
Goede onberbouwing zeg. Partijen als FvD janken al tijden over linkse media, jullie zijn daar blijkbaar in gaan geloven. Ik zie dat niet zo, ja natuurlijk heb je linkse programma's of omroepen maar het merendeel is het niet.
  zondag 12 mei 2019 @ 20:20:12 #148
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_186792592
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]

Goede onberbouwing zeg. Partijen als FvD janken al tijden over linkse media, jullie zijn daar blijkbaar in gaan geloven. Ik zie dat niet zo, ja natuurlijk heb je linkse programma's of omroepen maar het merendeel is het niet.
De afgelopen 20 jaar ben ik uitgelachen en weg gehoond omdat ik zei dat de absolute meerderheid van de MSM dominant links en politiek correct is. Lach mij maar uit, maak mij maar belachelijk. Komende 2e kamer verkiezingen krijgen een hoop partijen een pak slaag van heb ik jou daar.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_186793242
Je doet nu net of politieke correctheid iets verkeerds is.

En het is weggehoond.
  zondag 12 mei 2019 @ 20:44:38 #150
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_186793318
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:42 schreef Tem het volgende:
Je doet nu net of politieke correctheid iets verkeerds is.

En het is weggehoond.
Ja, en ja, bedankt.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_186793549
quote:
3s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:20 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

De afgelopen 20 jaar ben ik uitgelachen en weg gehoond omdat ik zei dat de absolute meerderheid van de MSM dominant links en politiek correct is. Lach mij maar uit, maak mij maar belachelijk. Komende 2e kamer verkiezingen krijgen een hoop partijen een pak slaag van heb ik jou daar.
Dus je argument is dat je gelijk hebt omdat bepaalde partijen groeien? Daarbij is het ook nogal raar, als straks linkse partijen groeien betekent dat dan ook dat de media toch rechts waren? Waarom is groei van rechts bewijs dat de media links is?
Ik zie de logica hiervan echt totaal niet. Daarbij is politieke correctheid toch ook voor partijen als FvD heel belangrijk, je hoeft maar paf te roepen of het land is te klein.
  zondag 12 mei 2019 @ 20:55:18 #152
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_186793749
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je argument is dat je gelijk hebt omdat bepaalde partijen groeien? Daarbij is het ook nogal raar, als straks linkse partijen groeien betekend dat dan ook dat de media toch rechts waren?
Ik zie de logica hiervan echt totaal niet. Daarbij is politieke correctheid toch ook voor partijen als FvD heel belangrijk, je hoeft maar paf te roepen of het land is te klein.
Politiek correctheid werkt niet. Het is het niet willen benoemen van problemen of vingers wijzen.
Ik zeg nergens dat de linkse omroepen verantwoordelijk zijn voor de groei van rechts
Er is een overwegend linkse mainstream media. FvD prikt daar gaten door en mensen openen hun ogen. En electoraal is die verschuiving behoorlijk te voelen. Ik vind dat geweldig. Ik hoop dat ze al die linkse partijen kapot maken en elke zetel af weten te pakken!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 12 mei 2019 @ 21:09:59 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186794309
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je argument is dat je gelijk hebt omdat bepaalde partijen groeien? Daarbij is het ook nogal raar, als straks linkse partijen groeien betekent dat dan ook dat de media toch rechts waren? Waarom is groei van rechts bewijs dat de media links is?
Ik zie de logica hiervan echt totaal niet. Daarbij is politieke correctheid toch ook voor partijen als FvD heel belangrijk, je hoeft maar paf te roepen of het land is te klein.
Sterker nog: linkse ministers hebben nog nooit een 'anti islam' film geprobeerd te verbieden, terwijl rechts dat wel heeft gedaan.

https://politiek.tpo.nl/2(...)ath-a-princess-1980/

Ook bij de Rushdie affaire was het rechts die wilde ingrijpen (minister van den broek, linkse VARA hield stand).

Geen wonder dat dus onder rechtse regeringen Nederland steevast zakt in ranglijsten van persvrijheid
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186799420
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sterker nog: linkse ministers hebben nog nooit een 'anti islam' film geprobeerd te verbieden, terwijl rechts dat wel heeft gedaan.

https://politiek.tpo.nl/2(...)ath-a-princess-1980/

Ook bij de Rushdie affaire was het rechts die wilde ingrijpen (minister van den broek, linkse VARA hield stand).

Geen wonder dat dus onder rechtse regeringen Nederland steevast zakt in ranglijsten van persvrijheid
De Rushdie affaire had natuurlijk weinig met de VARA te maken. Het ging hier om Rudi Carrell die grappen over Khomeini had gemaakt een aantal jaar vóór de Rushdie affaire uitbrak.
  maandag 13 mei 2019 @ 00:26:51 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186799474
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 00:23 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Het ging hier om Rudi Carrell.
:)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186800567
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vanuit zijn referentiekader klopt dat toch ook gewoon :? ? Die man is hyperrechts, heeft ook voor LDD in het EP gezeten. Als je de arbeiders/werknemersklasse even de mond wilt snoeren stem je komende EP verkiezingen VVD, als je de arbeiders/werknemersklasse kapot wilt hebben stem je op de Ayn Randfanboys van de FvD.
Thierry heeft nooit gestemd voor bijvoorbeeld soepele ontslag van werknemers/arbeiders. Daarvoor moet je zijn bij dat hele partijenkartel inclusief dat zogenaaamde links.
pi_186800572
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je argument is dat je gelijk hebt omdat bepaalde partijen groeien? Daarbij is het ook nogal raar, als straks linkse partijen groeien betekent dat dan ook dat de media toch rechts waren? Waarom is groei van rechts bewijs dat de media links is?
Ik zie de logica hiervan echt totaal niet. Daarbij is politieke correctheid toch ook voor partijen als FvD heel belangrijk, je hoeft maar paf te roepen of het land is te klein.
Je maakt een denkfout. Nuchter beleid is niet rechts of links.

Oproepen Thierry Baudet dood te schieten vind je weer fantastisch, nee dan is er opeens niets mis mee zeker :') Je spoort niet.
  maandag 13 mei 2019 @ 06:23:33 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186801052
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 02:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Thierry heeft nooit gestemd voor bijvoorbeeld soepele ontslag van werknemers/arbeiders. Daarvoor moet je zijn bij dat hele partijenkartel inclusief dat zogenaaamde links.
Soepeler ontslag is soms nodig voor bijvoorbeeld een flexibeler MKB en kan juist de arbeidsmarkt weer aan de gang helpen, daar zijn alle zogenaamde 'kartelpartijen' het inderdaad wel over eens. Men laat in het sociaal democratische Denemarken zien dat dat werkt. Dat betekent echter niet dat die 'linkse kartelpartijen' als PvdA en Groenlinks daar niets voor de werknemer tegenover willen zetten:

quote:
Natuurlijk moeten mensen die toch ontslagen worden een fatsoenlijke uitkering krijgen en snel weer elders aan de slag kunnen. Dat lukt echter alleen als andere bedrijven óók mensen durven aan te nemen. Hoe paradoxaal het ook klinkt, een soepeler ontslagrecht voor het MKB is de meest effectieve oplossing om de werkloosheid snel terug te dringen.

We hoeven het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Denemarken heeft een systeem met soepele ontslagregels en goede uitkeringen. Het resultaat is een grote arbeidsmobiliteit en hoge werkgelegenheid. Wij willen: Soepel ontslagrecht voor MKB.Relatief hoge uitkering bij werkloosheid. Oprichting speciale commissie met MKB-ers die op zoek gaat naar nieuwe oplossingen en verbeteringen voor het MKB.


[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 13-05-2019 06:32:08 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_186801326
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:42 schreef Tem het volgende:
Je doet nu net of politieke correctheid iets verkeerds is.

En het is weggehoond.
Zuiver politieke correctheid is niet slecht natuurlijk.
Wat er wordt bedoeld: een leraar stuurt een kankerschreeuwende en stoelen gooiende Marokkaan de klas uit.
Leraar wordt ontslagen. Want multiculti moet werken!! :(
Dat soort politiek correct zijn. ;)
Vakman pur sang
pi_186804805
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 02:19 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout. Nuchter beleid is niet rechts of links.

Oproepen Thierry Baudet dood te schieten vind je weer fantastisch, nee dan is er opeens niets mis mee zeker :') Je spoort niet.
Je slaat de plank zoals altijd volledig mis. Ik heb het helemaal niet over beleid. Ik weet niet of je kan lezen maar we hadden het over de media en of die al dan niet meer links of rechts zou zijn.

Ik vind oproepen tot iemand doodschieten niet fantastisch, ook al zou je me graag die mening toeschuiven. Het is gewoon een voorbeeld waaruit blijkt dat ook partijen die zogenaamd met politieke correctheid breken dat meestal alleen doen op het moment dat het ze uitkomt.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:19:21 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186805081
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 02:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Thierry heeft nooit gestemd voor bijvoorbeeld soepele ontslag van werknemers/arbeiders. Daarvoor moet je zijn bij dat hele partijenkartel inclusief dat zogenaaamde links.
Dan ken je hun programma niet:

http://lmgtfy.com/?q=fvd+ontslagrecht

Zelfs het soepele ontslagrecht dat D66 en VVD voor stelt is nog niet soepel genoeg
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186805637
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs het soepele ontslagrecht dat D66 en VVD voor stelt is nog niet soepel genoeg
Waarvan wijkt het dan precies af met D66 en VVD, wat moet nog soepeler?
pi_186805714
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je argument is dat je gelijk hebt omdat bepaalde partijen groeien? Daarbij is het ook nogal raar, als straks linkse partijen groeien betekent dat dan ook dat de media toch rechts waren? Waarom is groei van rechts bewijs dat de media links is?
Ik zie de logica hiervan echt totaal niet. Daarbij is politieke correctheid toch ook voor partijen als FvD heel belangrijk, je hoeft maar paf te roepen of het land is te klein.
Als je paf roepen als breken met de politieke correctheid ziet, dan snap je er echt niets van. Dan breek je een wet, zoals ook is vastgesteld door een rechter.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186805868
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Als je paf roepen als breken met de politieke correctheid ziet, dan snap je er echt niets van. Dan breek je een wet, zoals ook is vastgesteld door een rechter.
Ach rechters doen ook wel eens domme uitspraken. Of is FvD zo'n partij die rechters en hun uitspraken heilig verklaart? Volgens mij niet.
Paf is gewoon een voorbeeld van een politiek incorrecte uitspraak, uit het vervolg zie je meteen de hypocrisie van partijen die zeggen voor politiek incorrecte uitspraken te zijn. Het is allemaal leuk en aardig dat aanschoppen tegen politieke correctheid. Maar het gebeurt alleen in het eigen voordeel.
pi_186806580
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Totaal geflipt zijn ze. Hysterisch. Het is net als in het Amerika topic, waar genuanceerd met elkaar in discussie gaan allang heeft plaatsgemaakt voor 24/7 Trump bashen en bidden dat de man nou toch eindelijk impeachment voor zijn kiezen krijgt. :') Het leest meer als het gastenboek van een gekkenhuis dan een normale discussie ovet politiek.

Zo ook in dit FVD topic. De vreselijkste, verhitste theorieen vliegen je om de oren. Alles wat hij doet is fout, overal zit een geniepige tweede bedoeling of agenda achter, hij heeft het allerslechtste voor met Nederland en Nederlanders, het programma deugt niet, de mensen deugen niet, de partijstructuur deugt niet, zijn kapsel deugt niet. Niets, niets, niets deugt ooit.

Ik snap echt niet waar die extreme angst en haat toch vandaan komt. Een ongelukkig leven, wellicht. Gezond is het zeker niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met Jesse Klaver, maar ik ga ook niet het GL topic volspammen met aanvallen op zijn karakter, leiderschap, ambitiesfinanciele huishouding, persoonlijke leven, hobbies, contacten met auteurs collega politici en kunstenaars en ga zo maar door...
Amen! Dat krijg je als mensen doorhebben dat ze aan het verliezen zijn. Het komt op mij uiterst triest over. Als de kritiek op iemand louter negatief is kan je beter stoppen met discussiëren. Ik verheug mij al op het moment dat Trump voor een tweede termijn gekozen wordt. Dan gaat het los. Want dat is toch niet mogelijk als iemand zo onpopulair is? En de peilingen dan? _O-

Het zou mensen sieren om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zich echt te verdiepen in wat het volk belangrijk vindt, niet alleen te focussen op de issues die jij belangrijk acht.

Dan had je al kunnen zien dat Trump een grote kans zou maken in 2016. Maar dat was voor een groot deel van de users hier onmogelijk. Het lukte niet om de eigen bril af te zetten.
pi_186813419
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:00 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Amen! Dat krijg je als mensen doorhebben dat ze aan het verliezen zijn. Het komt op mij uiterst triest over. Als de kritiek op iemand louter negatief is kan je beter stoppen met discussiëren. Ik verheug mij al op het moment dat Trump voor een tweede termijn gekozen wordt. Dan gaat het los. Want dat is toch niet mogelijk als iemand zo onpopulair is? En de peilingen dan? _O-

Het zou mensen sieren om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zich echt te verdiepen in wat het volk belangrijk vindt, niet alleen te focussen op de issues die jij belangrijk acht.

Dan had je al kunnen zien dat Trump een grote kans zou maken in 2016. Maar dat was voor een groot deel van de users hier onmogelijk. Het lukte niet om de eigen bril af te zetten.
Misschien moet je je eigen advies nemen. Sowieso is het nogal apart om iedereen die het met je oneens is hysterisch te noemen en de mensen waarmee je het oneens bent meningen toe te schuiven die je zelf verzint. Om vervolgens te klagen over het niveau van de discussie waar je zelf ook helemaal niks aan toevoegt.
pi_186823678
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:00 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Amen! Dat krijg je als mensen doorhebben dat ze aan het verliezen zijn. Het komt op mij uiterst triest over. Als de kritiek op iemand louter negatief is kan je beter stoppen met discussiëren. Ik verheug mij al op het moment dat Trump voor een tweede termijn gekozen wordt. Dan gaat het los. Want dat is toch niet mogelijk als iemand zo onpopulair is? En de peilingen dan? _O-

Het zou mensen sieren om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zich echt te verdiepen in wat het volk belangrijk vindt, niet alleen te focussen op de issues die jij belangrijk acht.

Dan had je al kunnen zien dat Trump een grote kans zou maken in 2016. Maar dat :) was voor een groot deel van de users hier onmogelijk. Het lukte niet om de eigen bril af te zetten.
Je post dit in het verkeerde topic. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:51:53 #168
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186823921
Had de Thierry nou een Nazi geretweet? Ik hoorde iets voorbij komen gisteren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186824092
Nu ook weer een mooie tweet, hij leest de dagelijkse standaard :') |:(

thierrybaudet twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 07:24:54 “Herinvoering gulden leidt tot 8,4% koopkrachtstijging of ¤6.000 PER JAAR voor een modaal gezin”, aldus @trias_politica. #FVD https://t.co/9DqUY2AVUx reageer retweet
Is nog een bericht uit 2017 ook.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 08:19:44 #170
236264 crew  capricia
pi_186824205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:51 schreef DustPuppy het volgende:
Had de Thierry nou een Nazi geretweet? Ik hoorde iets voorbij komen gisteren.
Ja.
En de dag daarna trok ie zijn keutel weer in.
Definitely not CIA
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:49:11 #171
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186824592
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Nu ook weer een mooie tweet, hij leest de dagelijkse standaard :') |:(

thierrybaudet twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 07:24:54 “Herinvoering gulden leidt tot 8,4% koopkrachtstijging of ¤6.000 PER JAAR voor een modaal gezin”, aldus @:trias_politica. #FVD https://t.co/9DqUY2AVUx reageer retweet
Is nog een bericht uit 2017 ook.
Hoeveel is dat in guldens? :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186824783
Nou heeft Eppink weer gezegd dat ze hooguit in noodgevallen de grenzen willen sluiten. In het verkiezingsprogramma staat dat het FvD af wil van open grenzen. Het gaat nog steeds niet zo lekker met het de neuzen dezelfde kant op krijgen in de leiding van de partij.

En dat terwijl 11 van de 30 mensen op de lijst van de tweede kamer al uit de partij zijn gestapt, inclusief de nummer 3... er zit toch echt iets structureel mis daar op het moment, lijkt het.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186824806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:01 schreef Hanca het volgende:
Nou heeft Eppink weer gezegd dat ze hooguit in noodgevallen de grenzen willen sluiten. In het verkiezingsprogramma staat dat het FvD af wil van open grenzen. Het gaat nog steeds niet zo lekker met het de neuzen dezelfde kant op krijgen in de leiding van de partij.
Het is met name Thierry die z’n extreme standpunten niet wenst af te zwakken (daarmee oneens? dan mag je ophoepelen). Ik denk dat Eppink hetzelfde lot wacht als Otten
٩๏̯͡๏)۶
pi_186824845
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:03 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het is met name Thierry die z’n extreme standpunten niet wenst af te zwakken (daarmee oneens? dan mag je ophoepelen). Ik denk dat Eppink hetzelfde lot wacht als Otten
Dan neemt Eppink wel zijn Europese zetel mee, als Baudet echt ruzie maakt. Eppink heeft al voor genoeg partijen gewerkt, nog een overstap heeft hij denk ik echt geen problemen mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186824989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:51 schreef DustPuppy het volgende:
Had de Thierry nou een Nazi geretweet? Ik hoorde iets voorbij komen gisteren.
Wie was het deze keer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 mei 2019 @ 10:19:20 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186825940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan neemt Eppink wel zijn Europese zetel mee, als Baudet echt ruzie maakt. Eppink heeft al voor genoeg partijen gewerkt, nog een overstap heeft hij denk ik echt geen problemen mee.
En de kans is zeer aanwezig dat Eppink zowat het enige actieve Europees Parlementslid wordt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186825963
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Misschien moet je je eigen advies nemen. Sowieso is het nogal apart om iedereen die het met je oneens is hysterisch te noemen en de mensen waarmee je het oneens bent meningen toe te schuiven die je zelf verzint. Om vervolgens te klagen over het niveau van de discussie waar je zelf ook helemaal niks aan toevoegt.
Waar noem ik mensen hysterisch? Het is alleen frappant om te zien hoe erg t mensen bezighoudt. Klein beetje zielig in mijn ogen. Maar wie ben ik. Ik respecteer ieders mening, iets waar velen hier een klein beetje moeite mee hebben volgens mij :P

Het is verder wel spijtig dat dit topic voor een groot deel gekaapt is door mensen die elke kans die ze zien gebruiken om het FvD in een kwaad daglicht te stellen.
pi_186825999
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je post dit in het verkeerde topic. :)
Nein hoor, hangt allemaal samen. Zijn genoeg parallellen te trekken tussen de opkomst van Trump en die van Thierry.
pi_186826005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:24 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Nein hoor, hangt allemaal samen. Zijn genoeg parallellen te trekken tussen de opkomst van Trump en die van Thierry.
Zoals?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186826016
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:00 schreef DKaprillia het volgende:
Ik verheug mij al op het moment dat Trump voor een tweede termijn gekozen wordt. Dan gaat het los
Wat voor heuglijke dingen gebeuren er dan ?
pi_186826057
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoals?
Gevoel van onvrede en onbegrip bij kiezers, anti- establishment kandidaten enzovoorts.
pi_186826094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat voor heuglijke dingen gebeuren er dan ?
Een totale meltdown van de linksmensch :P
pi_186826131
IEDEREEN DIE GEEN FAN IS VAN TRUMP IS LINKSCH EN DIT IS HÉT TOPIC OM HET DAAR OVER TE HEBBEN WANT SJERRIE _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186826153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:22 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Het is verder wel spijtig dat dit topic voor een groot deel gekaapt is door mensen die elke kans die ze zien gebruiken om het FvD in een kwaad daglicht te stellen.
In dit topic, net als in andere partijgerelateerde topics, worden dingen vermeld die opvallend zijn over de partij. Dat is vaak inderdaad negatief nieuws, bij alle partijen, want negatief nieuws valt op. Dat het bij FvD zoveel is kan verder ook niemand wat aan doen.

Dat de partijtop elkaar en de verkiezingsprogramma's steeds tegen spreekt en dat bijna de helft van de tweede kamer kandidaten inmiddels weg is, is gewoon waar. Dat Baudet vaak rare dingen zegt of doet ook. En ja, dan krijg je een stroom aan negatief nieuws.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 14-05-2019 11:13:27 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186826204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:28 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Gevoel van onvrede en onbegrip bij kiezers, anti- establishment kandidaten enzovoorts.
Lekker algemeen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186826310
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lekker algemeen.
Jaa heb meer te doen he, ben aan het werk :P
pi_186826538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:30 schreef DKaprillia het volgende:

[..]

Een totale meltdown van de linksmensch :P
Trump gaat een beleid voeren die leidt tot een totale meltdown van linkse mensen ?
Wat moet Trump doen om dat te bereiken ?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:55:20 #189
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186826556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En de dag daarna trok ie zijn keutel weer in.
??
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 10:59:59 #190
236264 crew  capricia
pi_186826684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

??
Eergisteren retweette Baudet een uitgesproken antisemitisch altright-account, dat bv op moederdag een foto postte van Magda Goebbels en haar gezin, en Hitlers moederdaggedicht prees. Baudet heeft de tweet gisteren verwijderd.
Definitely not CIA
pi_186826855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Eergisteren retweette Baudet een uitgesproken antisemitisch altright-account, dat bv op moederdag een foto postte van Magda Goebbels en haar gezin, en Hitlers moederdaggedicht prees. Baudet heeft de tweet gisteren verwijderd.
Raar dat hij dat terug heeft getrokken. Als ik hier zo lees zouden dat soort acties juist scoren. Door nazi's te retweeten weet je bijna zeker dat de linksmens een meltdown krijgt.
pi_186827148
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Raar dat hij dat terug heeft getrokken. Als ik hier zo lees zouden dat soort acties juist scoren. Door nazi's te retweeten weet je bijna zeker dat de linksmens een meltdown krijgt.
Je zou verwachten dat iedereen een meltdown krijgt als een politicus nazi's gaat retweeten.
Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186827379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat iedereen een meltdown krijgt als een politicus nazi's gaat retweeten.
Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?
Lijkt me niet maar Baudet lijkt er toch wel van te genieten om het wel te doen.

Daarbij geloof ik dat veel van de stemmers dat soort acties zien als briljante trollacties. Of misschien toch wat sympathie voor zulke ideeën hebben.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:31:06 #194
13309 nostra
ask why
pi_186827420
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wie was het deze keer?
Dit gekkie.

En deze retweet.

Niet heel spannend eerlijk gezegd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186827480
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Dit gekkie.

En deze retweet.

Niet heel spannend eerlijk gezegd.
Die eerste link wordt hier zelfs geblokkeerd :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186827720
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 16:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Totaal geflipt zijn ze. Hysterisch. Het is net als in het Amerika topic, waar genuanceerd met elkaar in discussie gaan allang heeft plaatsgemaakt voor 24/7 Trump bashen en bidden dat de man nou toch eindelijk impeachment voor zijn kiezen krijgt. :') Het leest meer als het gastenboek van een gekkenhuis dan een normale discussie ovet politiek.

Zo ook in dit FVD topic. De vreselijkste, verhitste theorieen vliegen je om de oren. Alles wat hij doet is fout, overal zit een geniepige tweede bedoeling of agenda achter, hij heeft het allerslechtste voor met Nederland en Nederlanders, het programma deugt niet, de mensen deugen niet, de partijstructuur deugt niet, zijn kapsel deugt niet. Niets, niets, niets deugt ooit.

Ik snap echt niet waar die extreme angst en haat toch vandaan komt. Een ongelukkig leven, wellicht. Gezond is het zeker niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met Jesse Klaver, maar ik ga ook niet het GL topic volspammen met aanvallen op zijn karakter, leiderschap, ambitiesfinanciele huishouding, persoonlijke leven, hobbies, contacten met auteurs collega politici en kunstenaars en ga zo maar door...
Mja, de VS is altijd al gepolariseerd geweest. Kijk naar de haat die Obama kreeg, de complottheorieën rond zijn nationaliteit die nota bene door Trump werden gevoed, pizza gate met Hillary aan het hoofd van een pedo-ring, de vastberadenheid om Bill Clinton af te zetten omdat hij had gerotzooid met een stagiair, etc..

En bij Voetbal Inside werd Jesse Klaver weggezet als zijnde een gevaar voor ons land. Thierry heeft daar heus geen Monopoly op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186827839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me niet maar Baudet lijkt er toch wel van te genieten om het wel te doen.
[ afbeelding ]
Daarbij geloof ik dat veel van de stemmers dat soort acties zien als briljante trollacties. Of misschien toch wat sympathie voor zulke ideeën hebben.
Beide waarschijnlijk en ik denk dat Thierry het zelf doet om te shockeren en daardoor in de belangstelling te staan. Maar dan kun je ook verwachten dat er geschokt gereageerd gaat worden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:56:11 #198
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_186827945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Nu ook weer een mooie tweet, hij leest de dagelijkse standaard :') |:(

thierrybaudet twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 07:24:54 “Herinvoering gulden leidt tot 8,4% koopkrachtstijging of ¤6.000 PER JAAR voor een modaal gezin”, aldus @:trias_politica. #FVD https://t.co/9DqUY2AVUx reageer retweet
Is nog een bericht uit 2017 ook.
Tja, ze willen die eigen zuil natuurlijk. Kunnen mensen mooi binnen hun zuil dit soort debiele ongein ad infinitum herhalen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_186828363
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Nu ook weer een mooie tweet, hij leest de dagelijkse standaard :') |:(

thierrybaudet twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 07:24:54 “Herinvoering gulden leidt tot 8,4% koopkrachtstijging of ¤6.000 PER JAAR voor een modaal gezin”, aldus @:trias_politica. #FVD https://t.co/9DqUY2AVUx reageer retweet
Is nog een bericht uit 2017 ook.
Bedoelt hij niet 13000 gulden dan?
pi_186828404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

En bij Voetbal Inside werd Jesse Klaver weggezet als zijnde een gevaar voor ons land. Thierry heeft daar heus geen Monopoly op.
Maar daar haalt nagenoeg iedereen z'n schouders over op, er wordt even om gelachen en niemand maakt zich daar druk om, laat staan dat men dag en nacht bezig is om het te duiden en de wildste complottheorieën daar op los te laten. Hier zie je van die figuren die op dagelijkse basis het internet doorspitten op zoek naar negatieve berichtgeving, tweets, opiniestukken en collumns, en het liefst zo negatief mogelijk natuurlijk zodat het hier gedeeld kan worden met hun lotgenoten. Niet voor niets zit dit topic op deel 167 en blijft het GroenLinks topic steken op deel 1. Ik zou er echt niet aan moeten denken om elke dag bezig te zijn met GroenLinks en wat Klaver de hele dag uitspookt.
pi_186828694
Ja af en toe een artikel posten uit de krant die je leest is natuurlijk heel het internet afstruinen en je de ganse dag bezig houden met zoeken. Ik vind het wel aardig dat in plaats van de standpunten van de FvD te verdedigen veel aanhang van de FvD liever de mensen die kritiek hebben proberen aan te vallen. In die zin zie je hetzelfde als bij Trump ja, mensen geloven heilig in hun cluppie en kunnen het echt niet hebben als daar enige kritiek op is.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:50:38 #202
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186828822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja af en toe een artikel posten uit de krant die je leest is natuurlijk heel het internet afstruinen en je de ganse dag bezig houden met zoeken. Ik vind het wel aardig dat in plaats van de standpunten van de FvD te verdedigen veel aanhang van de FvD liever de mensen die kritiek hebben proberen aan te vallen. In die zin zie je hetzelfde als bij Trump ja, mensen geloven heilig in hun cluppie en kunnen het echt niet hebben als daar enige kritiek op is.
En toen keek hij/zij in de spiegel .....
"Hoka Hey!"
pi_186829574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:21 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Maar daar haalt nagenoeg iedereen z'n schouders over op, er wordt even om gelachen en niemand maakt zich daar druk om, laat staan dat men dag en nacht bezig is om het te duiden en de wildste complottheorieën daar op los te laten. Hier zie je van die figuren die op dagelijkse basis het internet doorspitten op zoek naar negatieve berichtgeving, tweets, opiniestukken en collumns, en het liefst zo negatief mogelijk natuurlijk zodat het hier gedeeld kan worden met hun lotgenoten. Niet voor niets zit dit topic op deel 167 en blijft het GroenLinks topic steken op deel 1. Ik zou er echt niet aan moeten denken om elke dag bezig te zijn met GroenLinks en wat Klaver de hele dag uitspookt.
Maar Jesse wakkert het ook niet aan zoals Baudet doet, met onbegrijpelijke taal in toespraken, foto's en tweets die hem associëren met extreem rechts, etc. Klaver is wat dat betreft best saai en het radicale links waar Groen Links uit voortkomt is ook weinig meer van terug te vinden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186829947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar Jesse wakkert het ook niet aan zoals Baudet doet, met onbegrijpelijke taal in toespraken, foto's en tweets die hem associëren met extreem rechts, etc. Klaver is wat dat betreft best saai en het radicale links waar Groen Links uit voortkomt is ook weinig meer van terug te vinden.
GroenLinks demonstreert samen met extreemlinkse clubs tegen FvD zoals vorig jaar in Amsterdam (op één punt kunnen ze prima samenwerken is dan het argument), Rutger Groot Wassink komt op met zijn gebalde vuist op als hij een toespraak houdt (partijgenoten kijken daar zelfs met gefronsde wenkbrouwen naar) en daarnaast zitten er genoeg figuren in de partij met een dubieus verleden zoals Duyvendak. Dat is blijkbaar geen enkel probleem maar owee als Baudet op de foto staat met een controversieel figuur, dan associeert hij zich direct met alles waar die persoon of organisatie voor staat.
pi_186832190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:10 schreef Aquarii het volgende:
maar owee als Baudet op de foto staat met een controversieel figuur, dan associeert hij zich direct met alles waar die persoon of organisatie voor staat.
Jij wijst naar Duyvendak wat hij ooit deed 35 jaar geleden...

Die dubieuze vriendjes en uitspraken van Baudet is niet een eenmalig iets. En het is ook niet iets van 35 jaar geleden Het is regelmatig en het wijst op een zekere liefde van hem met extreemrechts .
Logisch dat dit weerstand oproept. Logisch dat verwante extreemrechtslovers dit niet zien, niet willen zien, bagatelliseren, goedpraten.
pi_186832235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wijst naar Duyvendak wat hij ooit deed 35 jaar geleden...

Die dubieuze vriendjes en uitspraken van Baudet is niet een eenmalig iets. En het is ook niet iets van 35 jaar geleden Het is regelmatig en het wijst op een zekere liefde van hem met extreemrechts .
Logisch dat dit weerstand oproept. Logisch dat verwante extreemrechtslovers dit niet zien, niet willen zien, bagatelliseren, goedpraten.
En linkse politici hebben weer allerlei banden met extreem-links.
pi_186832295
quote:
Neem afgelopen zondag. Baudet retweet ene 'Wilford Brimley Apu, Esq'. Je hoeft echt geen lid te zijn van een antiracisme brigade om bij dit heerschap onmiddellijk onraad te ruiken. (Scrol door twitteraccount van @ton_aarts voor screenshots, etc) De boodschap van de tweet was overigens niet ranzig.Inderdaad, het is weer eens 'guilty by association'. Maar waarom jezelf in verband brengen met deze openlijk racist? En in welke twitterkring moet je rondhangen om überhaupt in aanraking met dit soort types te komen? Daags erna verwijdert Baudet overigens de retweet uit zijn tijdlijn. Hoe dan ook. Op deze manier legt de FvD-voorman zelf de bal op de stip voor associaties, waarvan hij zegt dat die onterecht zijn. Dat voorkomen is echt niet zo ingewikkeld.
https://www.nporadio1.nl/(...)baudet-doet-het-zelf
pi_186832569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wijst naar Duyvendak wat hij ooit deed 35 jaar geleden...

Die dubieuze vriendjes en uitspraken van Baudet is niet een eenmalig iets. En het is ook niet iets van 35 jaar geleden Het is regelmatig en het wijst op een zekere liefde van hem met extreemrechts .
Logisch dat dit weerstand oproept. Logisch dat verwante extreemrechtslovers dit niet zien, niet willen zien, bagatelliseren, goedpraten.
Prachtig dit soort posts, bedankt voor het verduidelijken van mijn punt. Ga zo door met je extreemrechtsfetisjisme.
pi_186832585
quote:
Heb je nog een mooie afsluiter voor vandaag? Een tweet van Leo Lucassen, Josua Livestro of Erik van Muiswinkel misschien?
pi_186832783
Baudet doet zulke dingen natuurlijk altijd bewust, om sowieso extreem rechts mee te krijgen. Hij lult er daarna altijd een punt aan, (niet zo bedoelt, het kan ook iets anders betekenen, ik mag toch eten met wie ik wil, ik praat met iedereen om een zo compleet mogelijk beeld te hebben). Zodat zijn fans het kunnen verantwoorden.
pi_186832902
Wel grappig om eerst te beweren dat anderen het hele internet afzoeken om slechte dingen te vinden. Om dan vervolgens als tegenreactie een whataboutismpje te doen over Duyvendak die al 11 jaar niet meer in de kamer zit. Ja super vergelijkbaar een non-entiteit die 35 jaar geleden iets deed of de voorman van de grootste partij die gisteren wat deed. Dat is helemaal geen valse equivalentie ofzo :')
pi_186833395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel grappig om eerst te beweren dat anderen het hele internet afzoeken om slechte dingen te vinden. Om dan vervolgens als tegenreactie een whataboutismpje te doen over Duyvendak die al 11 jaar niet meer in de kamer zit. Ja super vergelijkbaar een non-entiteit die 35 jaar geleden iets deed of de voorman van de grootste partij die gisteren wat deed. Dat is helemaal geen valse equivalentie ofzo :')
Gelukkig heeft Duyvendak geen prominente positie binnen GroenLinks meer, dat scheelt.
Moet je eens voorstellen dat hij campagneleider zou zijn of iets dergelijks, dat zou wat zijn zeg >:)
pi_186833449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:01 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

En linkse politici hebben weer allerlei banden met extreem-links.
Noem eens voorbeelden
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186834846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:00 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Duyvendak geen prominente positie binnen GroenLinks meer, dat scheelt.
Moet je eens voorstellen dat hij campagneleider zou zijn of iets dergelijks, dat zou wat zijn zeg >:)
Wat gebeurt er dan ?
pi_186835726
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja af en toe een artikel posten uit de krant die je leest is natuurlijk heel het internet afstruinen en je de ganse dag bezig houden met zoeken. Ik vind het wel aardig dat in plaats van de standpunten van de FvD te verdedigen veel aanhang van de FvD liever de mensen die kritiek hebben proberen aan te vallen. In die zin zie je hetzelfde als bij Trump ja, mensen geloven heilig in hun cluppie en kunnen het echt niet hebben als daar enige kritiek op is.
In je linksnijdige kritiek vraag je wel telkens en tegelijkertijd om opheldering. FVD standpunten behoeven verder geen verdediging want die zijn gewoon nuchter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 14-05-2019 19:08:36 ]
pi_186835940
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:59 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

In je linksnijdige kritiek vraag je wel telkens en tegelijkertijd om een opheldering. FVD standpunten behoeven geen veedediging want die zijn gewoon nuchter.
Ja van jouw betogen is nooit enige kaas te maken. Dan vraag je wel eens om opheldering. Of standpunten nuchter zijn is nogal een subjectief iets. Iedereen kan claimen dat welk standpunt dan ook nuchter is. Nijdig ben ik verder niet eerder nieuwsgierig.
pi_186835983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja van jouw betogen is nooit enige kaas te maken. Dan vraag je wel eens om opheldering. Of standpunten nuchter zijn is nogal een subjectief iets. Iedereen kan claimen dat welk standpunt dan ook nuchter is. Nijdig ben ik verder niet eerder nieuwsgierig.
Je bent wel erg cynisch en star voor iemand die (zogenaamd) alleen nieuwsgierig is. Je komt hier met een missie. Geef jij Rutte/Jetten/Klaver ook zoveel cynisme?
pi_186836021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:01 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

En linkse politici hebben weer allerlei banden met extreem-links.
Was jij niet die raaskaller die laatst nog beweerde dat linkse politici helemaal niet bestaan omdat ze eigenlijk rechts zijn?
pi_186836043
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Was jij niet die raaskaller die laatst nog beweerde dat linkse politici helemaal niet bestaan omdat ze eigenlijk rechts zijn?
Ja dat kan goed kloppen ik ben die mening (eigenlijk feit) toebedeeld ja. Ontkracht dat dan eens. Groenlinks/Pvda hebben altijd rechts-facistische afbraakbeleid gesteund. Of dit nu ging om binnen- of buitenlandbeleid. Zij praatten rechts beleid via linkse praatjes altijd goed. Of het nu om rechtse regimechanges gaat in het buitenland (nu Venezuela, goedgepraat via de linkse mediakanalen) of de Nederlandse zorgverzekeringswet.
pi_186836150
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ja dat kan goed kloppen ik ben die mening (eigenlijk feit) toebedeeld ja. Ontkracht dat dan eens. Groenlinks/Pvda hebben altijd rechts-facistische afbraakbeleid gesteund. Of dit nu ging om binnen- of buitenlandbeleid. Zij praatten rechts beleid via linkse praatjes goed.
Dus:
Stelling 1: Linkse politici hebben banden met extreem-links.
Stelling 2: Linkse politici bestaan niet.

Conclusie: geen enkele politicus heeft banden met extreem-links?
pi_186836211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus:
Stelling 1: Linkse politici hebben banden met extreem-links.
Stelling 2: Linkse politici bestaan niet.

Conclusie: geen enkele politicus heeft banden met extreem-links?
He. Het is veel simpeler dan dat hoor. Neem bijvoorbeeld Amerika. Conservatieven willen oorlog en bommen iedereen de moeder. Democraten zeggen we willen vrede, maar bommen iedereen toch de moeder. Het is hetzelfde. Er is geen links of rechts dat zit alleen in je hoofd. Dat is de illusie wat je is aangeleerd. De poppenmeesters denken niet in links of rechts. Hun agendas zijn niet links of rechts. De ene keer zijn ze tegen al qaeda en daarna werken ze weer samen met al qaeda tegen Assad of Iran. Links-rechts is een illusie wat alleen speelt in de hoofden van de domme burgerij dat moet stemmen.
pi_186836506
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:19 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

He. Het is veel simpeler dan dat hoor. Neem bijvoorbeeld Amerika. Conservatieven willen oorlog en bommen iedereen de moeder. Democraten zeggen we willen vrede, maar bommen iedereen toch de moeder. Het is hetzelfde. Er is geen links of rechts dat zit alleen in je hoofd. Dat is de illusie wat je is aangeleerd. De poppenmeesters denken niet in links of rechts. Hun agendas zijn niet links of rechts. De ene keer zijn ze tegen al qaeda en daarna werken ze weer samen met al qaeda tegen Assad of Iran. Links-rechts is een illusie wat alleen speelt in de hoofden van de domme burgerij dat moet stemmen.
Extreem neutraal, die zijn pas erg. :r
Vakman pur sang
pi_186836538
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Extreem neutraal, die zijn pas erg. :r
Bedoel je dat ik neutraal ben. Neejoh :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 14-05-2019 19:47:06 ]
pi_186838580
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:11 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je bent wel erg cynisch en star voor iemand die (zogenaamd) alleen nieuwsgierig is. Je komt hier met een missie. Geef jij Rutte/Jetten/Klaver ook zoveel cynisme?
Niet evenveel nee, maar ik heb wel kritiek op al die lui. Jetten zie ik eigenlijk te weinig van om echt wat over te zeggen. Klaver vind ik wel erg gemaakt, bijvoorbeeld met het jatten van speeches maar dat dan niet toegeven. Rutte heeft natuurlijk ook genoeg zaken gedaan waar ik kritisch over ben bijvoorbeeld zijn rol in het dividenbelastinggebeuren. Van de andere kant denk ik dat Rutte het best oke doet, hij is toch wel een verademing als ik aan Balkenende terugdenk. Het is ook een gladjakker maar ergens toch wel relatief sympathiek. Lekker op zijn fietsje naar de kamer. Er zijn in Nederland eigenlijk geen politici of partijen waar ik volledig achter sta. Het is wel zo dat ik Baudet buitengewoon ergerlijk vind met zijn gezwets zoals gelul dat hij niet graag in de politiek zit maar dat hij nodig is :')
pi_186838748
quote:
Gevaarlijk voor de mensen die hij vertegenwoordigt ?
De hebberige elite ?
pi_186838767
quote:
Rutte voelt zich blijkbaar bedreigd door FvD maar ik kan hem geen ongelijk geven. De voorbeelden die hij noemt zijn ook beide goed gekozen, die kant zou ik NL niet graag op zien gaan. Verder vraag ik me af wat hij hiermee probeert te bereiken. Lijkt me niet dat hij FvD'ers overhaalt met zo'n betoog misschien probeert hij een soort race te creëren met de FvD zodat beide strategische stemmen krijgen. Van de andere kant lijkt me niet dat strategisch stemmen in de EU verkiezing iets doet.
pi_186838989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Rutte voelt zich blijkbaar bedreigd door FvD maar ik kan hem geen ongelijk geven. De voorbeelden die hij noemt zijn ook beide goed gekozen, die kant zou ik NL niet graag op zien gaan. Verder vraag ik me af wat hij hiermee probeert te bereiken. Lijkt me niet dat hij FvD'ers overhaalt met zo'n betoog misschien probeert hij een soort race te creëren met de FvD zodat beide strategische stemmen krijgen. Van de andere kant lijkt me niet dat strategisch stemmen in de EU verkiezing iets doet.
De FVD en de VVD zitten ook lijnrecht tegen over elkaar als het gaat om EU
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:57:07 #229
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_186839452
VVD is het gevaar lekker in Links zitten roeren.
pi_186840035
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ach rechters doen ook wel eens domme uitspraken. Of is FvD zo'n partij die rechters en hun uitspraken heilig verklaart? Volgens mij niet.
Paf is gewoon een voorbeeld van een politiek incorrecte uitspraak, uit het vervolg zie je meteen de hypocrisie van partijen die zeggen voor politiek incorrecte uitspraken te zijn. Het is allemaal leuk en aardig dat aanschoppen tegen politieke correctheid. Maar het gebeurt alleen in het eigen voordeel.
Nee, paf is een bedreiging. Het kan je wel niet goed uitkomen vanwege je politieke voorkeur, maar dat doet daar niets aan af.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186841357
AD:
"De vraag naar exclusieve automobielen - veelal sportauto's - is groeiende, stelt de brancheorganisatie RAI Bovag vast. Vorig jaar werden er 46 Bentley's, 50 Ferrari's, 19 Lamborghini's, 64 Masserati’s, 14 Rolls-Royces en 1488 Porsches bij de Bovag geregistreerd. En dat zijn er meer dan in 2017."

1488 Porsches? Lijkt mij een dogwhistle.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186842124
quote:
Hij richtte zich direct tot Baudet, „die ergens op een zolderkamer theorieën in elkaar fröbelt.”
_O- _O- :W

Nietes .... hij fröbelt in een grachtenpand.
pi_186843789
quote:
Wat een gezwets van degene wiens partij verantwoordelijk is voor al die loslopende TBS'ers. Hier trapt niemand meer in.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 mei 2019 @ 23:13:45 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186846914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een gezwets van degene wiens partij verantwoordelijk is voor al die loslopende TBS'ers. Hier trapt niemand meer in.
hoeveel zijn dat er?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 mei 2019 @ 23:19:38 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186847094
Ruzie binnen Statenfractie FVD Noord-Holland

gevolg, FvD niet meer de grootste in Noord-Holland, en de personele problemen voor al die lijsten zijn nog ingewikkelder geworden. En de kans begint wel aannemelijk te worden dat er meer zullen volgen.

ChrisAalberts twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 22:57:40 LPF bij #FvD in Noord-Holland. Wat zijn de gevolgen? [draadje] https://t.co/7QWYhOAwZq reageer retweet
draadje over de problemen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186847903
Baudet moet niet te groot worden op zo'n tempo, ze moeten grondig onderzoeken of ze wel geschikte mensen hebben want je wilt natuurlijk geen LPF praktijken zien.
pi_186847951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 23:50 schreef vigen98 het volgende:
Baudet moet niet te groot worden op zo'n tempo, ze moeten grondig onderzoeken of ze wel geschikte mensen hebben want je wilt natuurlijk geen LPF praktijken zien.
Die praktijken zijn al in volle gang, Baudet gedraagt zich steeds als een excentrieke führer
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 00:01:40 #238
236264 crew  capricia
pi_186848217
DessingJohan twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 23:29:03 Als gevolg van een ontstane situatie in de statenfractie van FVD Noord-Holland heeft de voltallige fractie het vertrouwen in het statenlid Robert Baljeu opgezegd. Het gaat hier om een interne fractieaangelegenheid waar verder geen mededelingen over worden gedaan. reageer retweet
Wat is er eigenlijk gebeurd dan?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 00:03:16 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186848267
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 00:01 schreef capricia het volgende:
DessingJohan twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 23:29:03 Als gevolg van een ontstane situatie in de statenfractie van FVD Noord-Holland heeft de voltallige fractie het vertrouwen in het statenlid Robert Baljeu opgezegd. Het gaat hier om een interne fractieaangelegenheid waar verder geen mededelingen over worden gedaan. reageer retweet
Wat is er eigenlijk gebeurd dan?
vertrouweling van Otten, de richtingenstrijd gaat door
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 00:06:11 #240
236264 crew  capricia
pi_186848337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 00:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vertrouweling van Otten, de richtingenstrijd gaat door
Maar hij is met voorkeursstemmen gekozen. Had zelfs meer stemmen dan Nanninga.
Bizar dat ie er dan zo uitgeknikkerd wordt. Ondemocratisch ook.
Definitely not CIA
  woensdag 15 mei 2019 @ 00:07:50 #241
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 00:09:28 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186848404
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 mei 2019 @ 00:18:03 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186848562
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar hij is met voorkeursstemmen gekozen. Had zelfs meer stemmen dan Nanninga.
Bizar dat ie er dan zo uitgeknikkerd wordt. Ondemocratisch ook.
Het is pas ondemocratisch als hij tegen eigen wil in niet plaats mag nemen op zijn zetel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 mei 2019 @ 01:10:45 #244
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186849213
Rutte opens de aanval op Baudet. :D Geweldig. Laat de tweestijd beginnen. Dit is electoraal super!!
pi_186850290
Als ze vertrouwelingen van Otten om die reden gaan dumpen, wordt de kans toch wel groot dat Otten er met zetel en al uit gaat stappen... Baljeu staat trouwens op plek 15 van de Eerste Kamer lijst. De vraag is nu hoeveel kandidaat EP leden er voor hem staan (dat mag je namelijk niet combineren).

Edit: dat zijn er veel... de nr 2, 3, 4, 9 en 11 van de EP lijst staan ook op de Eerste Kamer lijst voor Baljeu. Ze hebben bij het EP maar 11 kandidaten, als ze daar dus veel zetels halen zou Baljeu wel eens in de Eerste Kamer moeten. Daarbij lijkt het me een vreemde figuur als numers 2 t/m 4 allemaal niet naar het EP gaan, maar goed.

Andere vertrouwelingen van Otten in de Provinciale Staten kunnen Baljeu ook met voorkeursstemmen kiezen, natuurlijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Hanca op 15-05-2019 07:31:39 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186850339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 23:50 schreef vigen98 het volgende:
Baudet moet niet te groot worden op zo'n tempo, ze moeten grondig onderzoeken of ze wel geschikte mensen hebben want je wilt natuurlijk geen LPF praktijken zien.
Fvd kan best een partij van de lange adem zijn maar Baudet heeft dat geduld niet en dat wringt.
pi_186851704
Een Noord-Holland statenlid dat niet FvD stemt, kost FvD trouwens een zetel in de Eerste Kamer. Dus die kans is er ook nog altijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186852126
Binnen FvD steunt ongeveer 20% lijn Otten en 80% lijn Baudet meende ik laatst in een podcast te horen. Je zou hopen dat alleen Otten zelf slachtoffer wordt van z'n eigen daden maar het kaltstellen gaat verder blijkbaar (niet geheel onverwacht gezien voorgaande jaren).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:01 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186852262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 10:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Binnen FvD steunt ongeveer 20% lijn Otten en 80% lijn Baudet meende ik laatst in een podcast te horen. Je zou hopen dat alleen Otten zelf slachtoffer wordt van z'n eigen daden maar het kaltstellen gaat verder blijkbaar (niet geheel onverwacht gezien voorgaande jaren).
wat is binnen de FvD? De leden, de volksvertegenwoordigers, de stemmers?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 10:31:55 #250
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186852339
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 07:20 schreef Hanca het volgende:
Als ze vertrouwelingen van Otten om die reden gaan dumpen, wordt de kans toch wel groot dat Otten er met zetel en al uit gaat stappen... Baljeu staat trouwens op plek 15 van de Eerste Kamer lijst. De vraag is nu hoeveel kandidaat EP leden er voor hem staan (dat mag je namelijk niet combineren).

Edit: dat zijn er veel... de nr 2, 3, 4, 9 en 11 van de EP lijst staan ook op de Eerste Kamer lijst voor Baljeu. Ze hebben bij het EP maar 11 kandidaten, als ze daar dus veel zetels halen zou Baljeu wel eens in de Eerste Kamer moeten. Daarbij lijkt het me een vreemde figuur als numers 2 t/m 4 allemaal niet naar het EP gaan, maar goed.

Andere vertrouwelingen van Otten in de Provinciale Staten kunnen Baljeu ook met voorkeursstemmen kiezen, natuurlijk.
eerder achtergrond stuk: https://tpo.nl/2019/05/09(...)pees-parlement-wint/

kortom, ze komen gruwelijk in de knoop en dan leveren ze nog niet eens bestuurders
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186852455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 10:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat is binnen de FvD? De leden, de volksvertegenwoordigers, de stemmers?
Stemmers. Ik hoorde het op een podcast maar het was denk ik hier op gebaseerd.

20/80 klopt dus niet helemaal. Ligt allemaal wat genuanceerder en gevarieerder per vraag.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 15:08:04 #252
236264 crew  capricia
pi_186856931
Zoals door velen verwacht..
Nu Otten weg is, is Robert de Haze Winkelman weer terug bij Forum. Je weet wel die man waarover Forum vorig jaar nog schreef:

quote:
Op basis van recente informatie heeft het partijbestuur geconstateerd dat voormalig VVD-senator De Haze Winkelman en voormalig VVD-statenlid Wevers de afgelopen maanden op oneigenlijke wijze en door gebruikmaking van dreigementen en kwaadsprekerij, geprobeerd hebben de gecontroleerde uitbouw van de partij actief tegen te werken en het partijbestuur over te nemen. Dergelijk gedrag is voor het partijbestuur onacceptabel.
Maar nu is alles weer koek en ei. O+
Definitely not CIA
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:16:28 #253
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_186857111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:08 schreef capricia het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 14:49:27 Blij met deze verzoening. #FVD https://t.co/WcZLVe3M00 via @:fvdemocratie reageer retweet
Zoals door velen verwacht..
Nu Otten weg is, is Robert de Haze Winkelman weer terug bij Forum. Je weet wel die man waarover Forum vorig jaar nog schreef:
[..]

Maar nu is alles weer koek en ei. O+


Gekkietje mag weer terug bij de partij
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 15:17:11 #254
236264 crew  capricia
pi_186857120
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:16 schreef gniffie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gekkietje mag weer terug bij de partij
Zonder Otten wordt de boreale koers weer uitgezet.
Definitely not CIA
  woensdag 15 mei 2019 @ 15:37:21 #255
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186857489
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 15:16 schreef gniffie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gekkietje mag weer terug bij de partij
Och.
pi_186861347
Hoelang zal FvD nog bestaan ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_186861421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:20 schreef Pedroso het volgende:
Hoelang zal FvD nog bestaan ?
40-45 jaar?
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:35:04 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186863227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

40-45 jaar?
6 miljoen leden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186863481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 01:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Rutte opens de aanval op Baudet. :D Geweldig. Laat de tweestijd beginnen. Dit is electoraal super!!
Check het filmpje in deze tweet:

thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:36:48 Mijn voorstel, @MinPres: woensdag 22 mei, om 22.00 uur. Lagerhuisopstelling. 150 supporters van #FVD, 150 van de #VVD. Geen tv-redacties, geen NPO, maar live op facebook. Debatleider in overleg. Optie: allebei geflankeerd door onze EP-lijsttrekker (@djeppink en @MalikAzmani). https://t.co/JU2KNccoF2 reageer retweet
pi_186863899
Wat schattig dat Baudet dit richting internet wil trekken uit angst voor een partijdige NPO _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:06:08 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186864036
Nieuwsuur twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:10:45 Vanavond (22.00 uur, @NPO2) is @MinPres Mark Rutte te gast in #Nieuwsuur. We spreken hem onder meer over @thierrybaudet, de Europese verkiezingen en zijn visie op de EU. Verslaggever Chris Ostendorf sprak hem gisteren al even na zijn felle aanval op Baudet: https://t.co/mFyXwmma1M reageer retweet
Walgelijk gewoon hoe Rutte over "prachtige filosofie" van Baudet spreekt maar dat de praktische uitvoering te wensen over laat. Hij vindt het gedachtegoed dus "prachtig".

Niet dat me dit verbaasd. Ik wist al langer dat de VVD uit onderdrukkende, uitbuitende racisten bestaat, die minderheden klein willen houden.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186864309
quote:
6s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Check het filmpje in deze tweet:

thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:36:48 Mijn voorstel, @:MinPres: woensdag 22 mei, om 22.00 uur. Lagerhuisopstelling. 150 supporters van #FVD, 150 van de #VVD. Geen tv-redacties, geen NPO, maar live op facebook. Debatleider in overleg. Optie: allebei geflankeerd door onze EP-lijsttrekker (@:djeppink en @:MalikAzmani). https://t.co/JU2KNccoF2 reageer retweet
Veel tekst met condities om een simpel debat te vermijden.
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:16:44 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186864394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwsuur twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:10:45 Vanavond (22.00 uur, @:NPO2) is @:MinPres Mark Rutte te gast in #Nieuwsuur. We spreken hem onder meer over @:thierrybaudet, de Europese verkiezingen en zijn visie op de EU. Verslaggever Chris Ostendorf sprak hem gisteren al even na zijn felle aanval op Baudet: https://t.co/mFyXwmma1M reageer retweet
Walgelijk gewoon hoe Rutte over "prachtige filosofie" van Baudet spreekt maar dat de praktische uitvoering te wensen over laat. Hij vindt het gedachtegoed dus "prachtig".

Niet dat me dit verbaasd. Ik wist al langer dat de VVD uit onderdrukkende, uitbuitende racisten bestaat, die minderheden klein willen houden.

[ afbeelding ]
Ik vind ook dat er te veel immigranten zijn in Nederland. Ben ik nu ook een onderdrukkende, uitbuitende racist?
Laffe huichelaar
pi_186864842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwsuur twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:10:45 Vanavond (22.00 uur, @:NPO2) is @:MinPres Mark Rutte te gast in #Nieuwsuur. We spreken hem onder meer over @:thierrybaudet, de Europese verkiezingen en zijn visie op de EU. Verslaggever Chris Ostendorf sprak hem gisteren al even na zijn felle aanval op Baudet: https://t.co/mFyXwmma1M reageer retweet
Walgelijk gewoon hoe Rutte over "prachtige filosofie" van Baudet spreekt maar dat de praktische uitvoering te wensen over laat. Hij vindt het gedachtegoed dus "prachtig".
Jezus Klop, zo praat een politicus hè. Nee, dat gedachtegoed vindt hij niet prachtig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186864919
Verder vanuit Rutte prima gespeeld dit. Dit is nou juist het terrein waarop Baudet vrij zwak is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186864944
quote:
6s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Check het filmpje in deze tweet:

thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:36:48 Mijn voorstel, @:MinPres: woensdag 22 mei, om 22.00 uur. Lagerhuisopstelling. 150 supporters van #FVD, 150 van de #VVD. Geen tv-redacties, geen NPO, maar live op facebook. Debatleider in overleg. Optie: allebei geflankeerd door onze EP-lijsttrekker (@:djeppink en @:MalikAzmani). https://t.co/JU2KNccoF2 reageer retweet
Waarom moet Baudet altijd alles doen? Het zou toch veel logischer zijn om dat debat te laten voeren met mensen die wel verkiesbaar zijn. Niet dat optioneel de EP lijsttrekkers ook wat mogen zeggen :')
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:36:19 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186864959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind ook dat er te veel immigranten zijn in Nederland. Ben ik nu ook een onderdrukkende, uitbuitende racist?
Niet per definitie uiteraard... maar dat er veel uitbuiters en exploiteurs bij de corrupte vvd rond lopen, zeker.

Wel is het merkwaardig om te vinden dat er te veel migranten zijn, maarja, Nederlanders schatten het percentage buitenlanders stelselmatig veel en veel te hoog in. Komt ook weer mede door de miljardairs media met hun agenda.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186865054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom moet Baudet altijd alles doen? Het zou toch veel logischer zijn om dat debat te laten voeren met mensen die wel verkiesbaar zijn. Niet dat optioneel de EP lijsttrekkers ook wat mogen zeggen :')
Dat begrijp ik dan met name weer niet vanuit die anderen zelf. Het is een beetje alsof je samen met je moeder de meubels voor je eigen studentenkamer gaat uitkiezen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186865072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom moet Baudet altijd alles doen? Het zou toch veel logischer zijn om dat debat te laten voeren met mensen die wel verkiesbaar zijn. Niet dat optioneel de EP lijsttrekkers ook wat mogen zeggen :')
Onze Baudet zal in het hypothetische geval dat alles doorgang vindt en alles volgens zijn regels gaat wel weer op de WC te vinden zijn, net zoals bij de crisis in z'n eigen partij.

He bravely ran away.
pi_186865219
Ik vind die reactie van Thierry wel strak gedaan
٩๏̯͡๏)۶
pi_186865425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:00 schreef TheVulture het volgende:
Wat schattig dat Baudet dit richting internet wil trekken uit angst voor een partijdige NPO _O-
Die angst lijkt me niet helemaal ongegrond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186865465
Moet de EU-lijsttrekker van FVD dan van Baudet eerder opstappen bij het NOS-lijsttrekkersdebat om op tijd aanwezig te zijn bij het Facebookdebat?
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:01:03 #273
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186865683
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Jezus Klop, zo praat een politicus hè. Nee, dat gedachtegoed vindt hij niet prachtig.
Ja het is een politicus, en die letten meestal enorm op hun woorden. Het is absoluut geen toeval dat hij dat zo formuleert, net zoals de frase "wat er in Amerika allemaal gebeurd". Hij noemt de naam van Poetin maar laat vwb de VS de suggestie open dat de Democraten de schuldigen zijn. Vergezocht? Ik denk het niet. De VVD achterban is de laatste twee decennia veel conservatiever geworden. Paradoxaal genoeg is de integratie van minderheden sinds Fortuyn ook op een langzamer tempo komen te liggen (het wordt nog steeds wel beter, maar langzamer).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 21:15:23 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186866205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind ook dat er te veel immigranten zijn in Nederland. Ben ik nu ook een onderdrukkende, uitbuitende racist?
En van wat zijn er teveel? Russen, Polen, Britten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:20:32 #275
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186866478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En van wat zijn er teveel? Russen, Polen, Britten?
Kansarmen. Dan maakt het mij niet zoveel uit van welke nationaliteit ze zijn.

Vluchtelingen vind ik prima als ze ook echt vluchteling zijn (en nu zijn er veel die dat niet zijn, die zijn wmb te veel) en economische migranten vind ik ook prima als ze iets bijdragen. Of dat de Amerikaan is die hoger opgeleid is en dus bijdraagt of de pool die het werk doet waar ik niet op zit te wachten maakt me dan ook niet zo uit.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 21:23:46 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186866627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kansarmen. Dan maakt het mij niet zoveel uit van welke nationaliteit ze zijn.

Vluchtelingen vind ik prima als ze ook echt vluchteling zijn (en nu zijn er veel die dat niet zijn, die zijn wmb te veel) en economische migranten vind ik ook prima als ze iets bijdragen. Of dat de Amerikaan is die hoger opgeleid is en dus bijdraagt of de pool die het werk doet waar ik niet op zit te wachten maakt me dan ook niet zo uit.
gewoon uit interesse, dit zijn vooral arbeidsmigranten, waar komen de kanslozen vandaan?

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:26:00 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186866720
Nederland heeft al een van de strengste asielwetten van Europa (dankzij de PvdA trouwens), waarbij aanvragers ook nog eens in gevangenissen worden opgesloten (waarvoor Nederland vaak is berispt door internationale organisaties, maarja, sommigen willen de rechten van de mens opzeggen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 21:32:44 #278
236264 crew  capricia
pi_186866994
Het verhaal van Baljeu. Hij spreekt over de zuiveringen in de partij. De mes in de rug van Otten. En Baudets ego.

Verstoten FvD-kopstuk Robert Baljeu: ‘Binnen de partij heerst een enorme angstcultuur’

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 mei 2019 @ 21:34:45 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186867087
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:32 schreef capricia het volgende:
Het verhaal van Baljeu. Hij spreekt over de zuiveringen in de partij. De mes in de rug van Otten. En Baudets ego.

Verstoten FvD-kopstuk Robert Baljeu: ‘Binnen de partij heerst een enorme angstcultuur’

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
dat kan nog leuk worden als de stroming Otten Baljeu de Eerste Kamer in stemt al stil protest.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 21:42:56 #280
236264 crew  capricia
pi_186867461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat kan nog leuk worden als de stroming Otten Baljeu de Eerste Kamer in stemt al stil protest.
LPF 2.0
Thierry gaat dit geen leuk interview vinden.
quote:
Ik heb ook niks met de kant van Forum die flirt met die stomme alt-right-onzin, dat boreale gelul. Helemaal niemand in Nederland zit daarop te wachten
Definitely not CIA
pi_186867540
Eerlijk, ik vind dat er te weinig immigranten zijn. We laten veel te veel echte vluchtelingen zitten in enorm slechte en gevaarlijke kampen... dat is nou iets waar ik me voor schaam en dat zou heel het rijke westen moeten doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 22:20:50 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186869104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kansarmen. Dan maakt het mij niet zoveel uit van welke nationaliteit ze zijn.

Vluchtelingen vind ik prima als ze ook echt vluchteling zijn (en nu zijn er veel die dat niet zijn, die zijn wmb te veel) en economische migranten vind ik ook prima als ze iets bijdragen. Of dat de Amerikaan is die hoger opgeleid is en dus bijdraagt of de pool die het werk doet waar ik niet op zit te wachten maakt me dan ook niet zo uit.
Kansarmen zijn vrijwel altijd Nederlanders.

Mag je van mij uitzetten naar een buitenland, daar niet van, maar dat schijnt op wettelijke gronden niet te mogen en bovendien is de PVV/FvD dan het grootste deel van zijn aanhang kwijt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186873705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:44 schreef Hanca het volgende:
Eerlijk, ik vind dat er te weinig immigranten zijn. We laten veel te veel echte vluchtelingen zitten in enorm slechte en gevaarlijke kampen... dat is nou iets waar ik me voor schaam en dat zou heel het rijke westen moeten doen.
Stel je tuin dan beschikbaarvoor opvang?
pi_186874340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:44 schreef Hanca het volgende:
Eerlijk, ik vind dat er te weinig immigranten zijn. We laten veel te veel echte vluchtelingen zitten in enorm slechte en gevaarlijke kampen... dat is nou iets waar ik me voor schaam en dat zou heel het rijke westen moeten doen.
Waarom alleen het rijke westen en niet het rijke oosten?
pi_186874444
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 03:04 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Stel je tuin dan beschikbaarvoor opvang?
Helaas geen plek in een tuin van 4 bij 3. Wel stel ik mijn tijd beschikbaar, zoals ik al eerder vrijwilligerswerk deed voor asielzoekers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186874473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:44 schreef Hanca het volgende:
Eerlijk, ik vind dat er te weinig immigranten zijn. We laten veel te veel echte vluchtelingen zitten in enorm slechte en gevaarlijke kampen... dat is nou iets waar ik me voor schaam en dat zou heel het rijke westen moeten doen.
Vluchgelingenbeleid is de afgelopen 20 jaar bar slecht georganiseerd. Waarom vragen om meer van dat.
pi_186874484
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waarom alleen het rijke westen en niet het rijke oosten?
Misschien ook wel, inderdaad. Alle rijke landen moeten zich schamen dat we mensen in die kampen laten zitten, terwijl we heel goed weten hoe het er daar aan toe gaat.

Rapporten van de VN waarin de Libische Kampen als 'onmenselijk' worden bestempeld, maar er volgt geen reactie. Onmenselijk. Daarop is maar 1 goede reactie mogelijk: haal die mensen uit de kampen. Sticht zelf kampen als dat kan, maar als dat niet kan (zoals op het moment het geval is, geen land in de omgeving is beschikbaar daar voor), haal die mensen dan op. Je laat toch geen mensen creperen in onmenselijke omstandigheden? Je behandeld toch geen mensen als beesten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186874485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Helaas geen plek in een tuin van 4 bij 3. Wel stel ik mijn tijd beschikbaar, zoals ik al eerder vrijwilligerswerk deed voor asielzoekers.
Ok. Maar zie ook mijn recente reactie. Vluchtelingenbeleid is zo lang bar slecht georganiseerd. Waarom zou je deze trend ook als vrijwilligster willen ondersteunen en voortzetten?
Want dat is eigenlijk wat je doet. Je vraagt alleen om immigratie zonder kritiek of kantpunten. Dat kan toch niet.
Waar wil je ze gaan huisvesten. Wat wil je doen aan uitgeprocedeerden die illegaal in Nederland blijven?
pi_186874524
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:37 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ok. Maar zie ook mijn recente reactie. Vluchtelingenbeleid is zo lang bar slecht georganiseerd. Waarom wil je deze trend ook als vrijwilliger ondersteunen en voortzetten.
Omdat ik ook vluchtelingen als mensen zie. Met 200 man in een kamer in een detentiecentrum in Libië, ze kunnen hun benen niet eens strekken. Mij doen zulke verhalen aan de tweede wereldoorlog denken, maar het is nu en onder de ogen van ons. We weten donders goed dat het er daar zo aan toe gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186874581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat ik ook vluchtelingen als mensen zie. Met 200 man in een kamer in een detentiecentrum in Libië, ze kunnen hun benen niet eens strekken. Mij doen zulke verhalen aan de tweede wereldoorlog denken, maar het is nu en onder de ogen van ons. We weten donders goed dat het er daar zo aan toe gaat.
Ja kan wel wezen je bent een goed mens enzo. Maar dat is toch niet okay om alleen idealistich en niet kritisch te kijken naar de realiteit en wat daarbij meer komt kijken. Bijvoorbeeld de niet-vluchtelingen die samen met de vluchtelingen ook hierheen komen. Een IND die asielaanvragen niet in afzienbare tijdsbestek kan verwerken. Huisvesting. Kosten. Etcetera.
pi_186874619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:46 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ja kan wel wezen je bent een goed mens enzo. Maar dat is toch niet okay om alleen idealistich en niet kritisch te kijken naar de realiteit en wat daarbij meer komt kijken. Bijvoorbeeld de niet-vluchtelingen die samen met de vluchtelingen ook hierheen komen. Een IND die de asielaanvragen niet in afzienbare tijdsbestek kunnen verwerken. Huisvesting. Kosten. Etcetera.
Nee, het is 'okay' om weg te kijken en te doen alsof die detentiecentra niet bestaan? "Wir haben es nicht gewusst" gaat niet op, er liggen VN rapporten.

De probleempjes hier zijn toch niets in vergelijking met daar? En ja, voor mij is een vluchteling net zo veel waard als ieder ander mens.

En de niet vluchtelingen zijn bijna 100% binnen 5 weken al weer weg, dat heeft de IND prima op orde. Die komen namelijk vaak uit veilige landen in Oost-Europa. Die procedure loopt snel en de (vaak Albanese) asielzoekers gaan daarna ook echt weer weg. En ook de Noord-Afrikanen trekken weer door na een afgewezen asielaanvraag. En nogmaals: bij hen duurt dat maar 5 weken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 16-05-2019 07:55:14 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:18:31 #292
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186875566
Forum voor Democratie denker Sid Lukkassen hier.



Volkert van der Graaf heeft gewonnen

"Ik herinner me hoe er vlak na Volkerts veroordeling shirts in omloop waren met als opschrift: “Zodra hij vrijkomt is de jacht geopend!” – inclusief een schaduw van zijn hoofd met een richtvizier erop. Alleen toen hij daadwerkelijk vrijkwam, gebeurde er niets. Kok, Melkert, Rosenmöller en andere politici die de haatsfeer rond Fortuyn mede opwekten, zijn beloond met elitebaantjes die hen een aangenaam leven verschaften. "

https://tpo.nl/2019/05/05(...)raaf-heeft-gewonnen/

Het is grappig cabaret maar helaas meent hij het serieus.

"Ik herinner me nog dat ik, in de begindagen toen Forum voor Democratie een denktank was, het keldertje in Amsterdam bezocht met een vriend van D66. Plots kwam er een man met een enorme rugzak binnen. Onze blikken kruisten elkaar en we dachten precies hetzelfde op dat moment. Was daar een linkse terrorist geweest, dan zou FvD nooit zijn opgekomen als politieke partij. Bovendien zouden er vele ‘rechtse smaakmakers’ zijn weggevallen."
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186875624
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
Forum voor Democratie denker Sid Lukkassen hier.



Volkert van der Graaf heeft gewonnen

"Ik herinner me hoe er vlak na Volkerts veroordeling shirts in omloop waren met als opschrift: “Zodra hij vrijkomt is de jacht geopend!” – inclusief een schaduw van zijn hoofd met een richtvizier erop. Alleen toen hij daadwerkelijk vrijkwam, gebeurde er niets. Kok, Melkert, Rosenmöller en andere politici die de haatsfeer rond Fortuyn mede opwekten, zijn beloond met elitebaantjes die hen een aangenaam leven verschaften. "

https://tpo.nl/2019/05/05(...)raaf-heeft-gewonnen/

Het is grappig cabaret maar helaas meent hij het serieus.

"Ik herinner me nog dat ik, in de begindagen toen Forum voor Democratie een denktank was, het keldertje in Amsterdam bezocht met een vriend van D66. Plots kwam er een man met een enorme rugzak binnen. Onze blikken kruisten elkaar en we dachten precies hetzelfde op dat moment. Was daar een linkse terrorist geweest, dan zou FvD nooit zijn opgekomen als politieke partij. Bovendien zouden er vele ‘rechtse smaakmakers’ zijn weggevallen."
Zonder vijand heeft het rechts populisme geen bestaansrecht, dus moet er een vijand zijn, Links, EU, Buitenlanders, maakt niet uit.
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:28:10 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186875694
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
Forum voor Democratie denker Sid Lukkassen hier.



Volkert van der Graaf heeft gewonnen

"Ik herinner me hoe er vlak na Volkerts veroordeling shirts in omloop waren met als opschrift: “Zodra hij vrijkomt is de jacht geopend!” – inclusief een schaduw van zijn hoofd met een richtvizier erop. Alleen toen hij daadwerkelijk vrijkwam, gebeurde er niets. Kok, Melkert, Rosenmöller en andere politici die de haatsfeer rond Fortuyn mede opwekten, zijn beloond met elitebaantjes die hen een aangenaam leven verschaften. "

https://tpo.nl/2019/05/05(...)raaf-heeft-gewonnen/

Het is grappig cabaret maar helaas meent hij het serieus.

"Ik herinner me nog dat ik, in de begindagen toen Forum voor Democratie een denktank was, het keldertje in Amsterdam bezocht met een vriend van D66. Plots kwam er een man met een enorme rugzak binnen. Onze blikken kruisten elkaar en we dachten precies hetzelfde op dat moment. Was daar een linkse terrorist geweest, dan zou FvD nooit zijn opgekomen als politieke partij. Bovendien zouden er vele ‘rechtse smaakmakers’ zijn weggevallen."
Zou Lukkassen ook weten dat Jaap van Praag zo'n vuige slinkse PvdA'er was?
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:35:09 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186875792
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

Zonder vijand heeft het rechts populisme geen bestaansrecht, dus moet er een vijand zijn, Links, EU, Buitenlanders, maakt niet uit.
Vrouwen en feministen moeten het ook al ontzien.

Wie betaald al die rechtse haatsites zoals TPO, DDS enz.? Wie zit daarachter?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:01:20 #296
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_186876133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vrouwen en feministen moeten het ook al ontzien.

Wie betaald al die rechtse haatsites zoals TPO, DDS enz.? Wie zit daarachter?
Een soort rechtse Soros. Sorechts.

Maar als de Koch broers en Murdoch dit doen is het goed.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:14:29 #297
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186876296
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Een soort rechtse Soros. Sorechts.

Maar als de Koch broers en Murdoch dit doen is het goed.
De vicieuze cirkel van ongelijkheid, in de breedste zin van het woord (waaronder het oproepen tot een nieuwe zuil).

Uiteindelijk resulteert dat in geweld, massale opsluiting (zie de uitstekende documentaire 13th) of zelfs oorlog.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186876310
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Een soort rechtse Soros. Sorechts.

Maar als de Koch broers en Murdoch dit doen is het goed.
Ik heb dat nooit begrepen, dat mensen zo gaan schuimbekken van Soros maar dat je vrijwel nooit iemand leip ziet gaan over figuren als de Koch's of Murdochs. Ja sommige mensen keuren het af maar bijna niemand ziet in elk rechts plan of onderzoek spoken van rijke donateurs.
  donderdag 16 mei 2019 @ 11:52:53 #299
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_186877931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom moet Baudet altijd alles doen? Het zou toch veel logischer zijn om dat debat te laten voeren met mensen die wel verkiesbaar zijn. Niet dat optioneel de EP lijsttrekkers ook wat mogen zeggen :')
Rutte daagt toch juist Baudet uit voor een 1 tegen 1 debat? Baudet wil er tenminste nog de Europese lijsttrekkers van beide fracties erbij betrekken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 16 mei 2019 @ 12:07:34 #300
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_186878156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Rutte daagt toch juist Baudet uit voor een 1 tegen 1 debat? Baudet wil er tenminste nog de Europese lijsttrekkers van beide fracties erbij betrekken.
Het heeft ook weinig zin om met iemand anders dan Baudet te debatteren. Heb je een afwijkende mening binnen het forum voor 'democratie', dan wordt je vakkundig kaltgestellt hebben we al kunnen zien afgelopen weken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')