abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186838421
quote:
Rutte haalt uit naar Baudet

Barendrecht - VVD-voorman Mark Rutte waarschuwt voor een grote verkiezingsoverwinning van Forum voor Democratie. „Het is gevaarlijk voor onze veiligheid”, zei de premier over het scenario dat de beweging van Thierry Baudet de grootste Nederlandse partij wordt bij de komende Europese verkiezingen.

Op een spreekbeurt in Barendrecht wees hij erop dat Forum een Nexit voorstaat, een vertrek van Nederland uit de Europese Unie.

Rutte zegt aan de bel te trekken, omdat de campagne voor de Europese verkiezingen nu vooral gaat over ‘de baantjes’ en ‘dingetjes’. „De Europese unie is niet perfect. Het is niet voor niets dat mensen zich soms afkeren van Europa. Maar ondanks een imperfect Europa kunnen we het ons niet permitteren Europa de rug toe te keren.”

Rutte noemde Hongarije als negatief voorbeeld, maar ook het Verenigd Koninkrijk waar populisten het land richting het ravijn zouden duwen met de Brexit.

Dat gevaar bestaat volgens Rutte ook in Nederland. Ook hier zijn „politici met mooie praatjes dat mensen beter af zijn zonder Europa”. Hij richtte zich direct tot Baudet, „die ergens op een zolderkamer theorieën in elkaar fröbelt.” Baudet mag Nederland volgens Rutte niet in dezelfde chaos storten als bij de Brexit gebeurt. „Baudet laat mensen keihard in de steek”, aldus de VVD-voorman. Hij zegt nog voor de verkiezingen een tv-debat te willen met de leider van Forum.

De aanval van Rutte is opvallend, want het toont aan dat de liberalen de opkomst van Forum voor Democratie serieus nemen. Hoe anders was dat daags voor de Statenverkiezingen in maart. Toen opiniepeiler Maurice de Hond aangaf dat Forum de VVD wel eens voorbij kon gaan, wuifde Rutte die peiling nog weg. Nu de onttroning als grootste partij een feit is, mept de liberaal terug.

Zowel de VVD als nieuwkomer Forum lijken volgende week donderdag bij de Europese verkiezingen goed te scoren.

Forum heeft als nieuwkomer de wind van de klinkende overwinning bij de Statenverkiezingen nog in de rug. De storm die drie weken geleden was uitgebroken rond partijprominent Henk Otten lijkt vooralsnog geluwd.

De VVD scoorde vijf jaar geleden bij de laatste Europese verkiezingen niet zo best; in liberale kringen wordt nu een beter resultaat verwacht.

https://www.telegraaf.nl/(...)aalt-uit-naar-baudet
pi_186838630
Het huidige beleid is juist een gevaar voor de nationale veiligheid en het voortbestaan van Nederland zoals we dat nu nog kennen. Allemaal kortzichtige beslissingen gericht op economisch gewin, zonder enige rekenschap houdend met lange termijn gevolgen voor de soevereiniteit en integriteit van de Nederlandse democratie.

De bankenunie, het opgeven van het vetorecht in het verdrag van Lissabon(illegaal en ongrondwettelijk erdoorheen gedrukt), het WEIGEREN om een 2/3 Kamermeerderheid te vereisen voor het wijzigen van EU-verdragen en ga zo maar door.

De huidige partijen kijken niet verder dan hun neus lang is en gooien ons meest kostbare bezit, onze soevereiniteit, de prullenbak in zodat de economie een paar procenpuntjes meer gaat groeien.

Ik noem dat hoogverraad.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:37:52 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186838743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:34 schreef Confetti het volgende:
Het huidige beleid is juist een gevaar voor de nationale veiligheid en het voortbestaan van Nederland zoals we dat nu nog kennen. Allemaal kortzichtige beslissingen gericht op economisch gewin, zonder enige rekenschap houdend met lange termijn gevolgen voor de soevereiniteit en integriteit van de Nederlandse democratie.

De bankenunie, het opgeven van het vetorecht in het verdrag van Lissabon(illegaal en ongrondwettelijk erdoorheen gedrukt), het WEIGEREN om een 2/3 Kamermeerderheid te vereisen voor het wijzigen van EU-verdragen en ga zo maar door.

De huidige partijen kijken niet verder dan hun neus lang is en gooien ons meest kostbare bezit, onze soevereiniteit, de prullenbak in zodat de economie een paar procenpuntjes meer gaat groeien.

Ik noem dat hoogverraad.
Dit
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186838836
Rutte kan me wat. Ik stem op FvD.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:43:25 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186838959
Dat heb je helemaal aan jezelf te danken, knuppel!
pi_186839124
quote:

Precies wat ik dacht bij alleen de TT al. Verder lezen is dan ook verspilde moeite.
pi_186839211
Nee, dan moet je VVD stemmen, dat is goed.

Ik stem sws nooit VVD en niet FvD.

Wat wel weet ik nog niet. :').
I´m back.
  Forum Admin dinsdag 14 mei 2019 @ 20:52:52 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_186839306
Weet je wat gevaarlijk is? Wanbeleid bij Justitie en bezuinigingen bij de GGZ. Thijs H, Michael P, ad infinitum. Niet een of andere luiestoel-intellectueel met z'n boreale praatjes. Sjerrie is niet (indirect) verantwoordelijk voor doden. Rutte wél, met dat afbraakbeleid van hem.

Rutte is z'n houdbaarheidsdatum ver voorbij. Sjerry is daar een gevolg van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_186839316
Doet me denken aan een geëmotioneerde Rutte vlak voor het Oekraine-referendum toen hij zei dat een Nederlands nee direct van invloed was op Syrische burgers in Aleppo.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:54:15 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186839354
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat gevaarlijk is? Wanbeleid bij Justitie en bezuinigingen bij de GGZ. Thijs H, Michael P, ad infinitum. Niet een of andere luiestoel-intellectueel met z'n boreale praatjes.

Het is toch eigenlijk van de gekke, beste landje in de wereld, maar met goed fatsoen kun je tegenwoordig nergens meer op stemmen...
I´m back.
pi_186839381
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat gevaarlijk is? Wanbeleid bij Justitie en bezuinigingen bij de GGZ. Thijs H, Michael P, ad infinitum. Niet een of andere luiestoel-intellectueel met z'n boreale praatjes. Sjerrie is niet (indirect) verantwoordelijk voor doden. Rutte wél, met dat afbraakbeleid van hem.

''de partij van law and order'' :')
  Forum Admin dinsdag 14 mei 2019 @ 20:55:40 #13
pi_186839402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is toch eigenlijk van de gekke, beste landje in de wereld, maar met goed fatsoen kun je tegenwoordig nergens meer op stemmen...
Ik wil eigenlijk mijn stem aan geen enkele partij geven op dit moment. Amerikaanse toestanden, zowel in de campagnes als in de kamers zelf. Gaat nergens meer over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_186839405
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
Goh, al die doemvoorspellingen weer... Maar ja, Rutte voorspelt en belooft wel vaker wat. :')
Ze hebben de boel helemaal naar de sodemieter gedraaid, beste landje van de wereld, ja, wij werken wel hoor, maar waar kan een mens op stemmen met goed fatsoen?
I´m back.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:22 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186839428
Gewoon even populistisch roepen dat je directe tegenstander een gevaar is.
Typisch.

Nee Mark, mijn stem ga je hiermee niet winnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:59 #16
pi_186839446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

''de partij van law and order'' :')
Dat was 'n mooie ja.. en dan sleepten ze er zo'n opgewarmd veenlijk als Opstelten naar een van die posten, met z'n wietpas. Toen kregen we Teeven met z'n bonnetje en blinde haat voor drugs, die ruimde het veld ook en toen kregen we iemand die ''mensen kende die overleden waren aan hasj en wiet''

Dit verzin je gewoon niet.

''Hard aanpakken!''
pi_186839455
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk mijn stem aan geen enkele partij geven op dit moment. Amerikaanse toestanden, zowel in de campagnes als in de kamers zelf. Gaat nergens meer over.
Klopt, ik kan ook nergens meer op stemmen eigenlijk.
I´m back.
  Forum Admin dinsdag 14 mei 2019 @ 20:58:30 #18
pi_186839496
Oh ja en dan hebben we het nog niet over sloopkogel Kwiebus gehad die overal een spoor van vernieling achter laat.

VVD :r en ik zal me vast wel weer niet neutraal genoeg opstellen, maar als je VVD stemt terwijl je gewoon een jan modaal bent doe je actief mee aan het afbreken van Nederland, maar al die stoere praat zal vast lekker klinken.

''Bijstandsfraudeurs keihard aanpakken!'' met als gevolg dat je je ondertussen moet schamen als je bijstand ontvangt, al is het maar voor een maand, want dan ben je per definitie een uitvreter. Zeg maar niks, want dan komt de sociale recherche kijken of je niet een extra tandenborstel in je badkamer hebt. Als je niet voor een kutloontje gaat werken(lees, concurreren tov Polen die wonen en werken onder substandaard omstandigheden wel prima vinden, want toch tijdelijk) ben je lui.

Ik haat de VVD met elke vezel in mijn lichaam.
pi_186839606
Anderen beschuldigen van mooie praatjes. Hij durft wel.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:02:43 #20
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186839668
quote:

Ik noem dat hoogverraad.
Eens!
pi_186839756
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja en dan hebben we het nog niet over sloopkogel Kwiebus gehad die overal een spoor van vernieling achter laat.

VVD :r en ik zal me vast wel weer niet neutraal genoeg opstellen, maar als je VVD stemt terwijl je gewoon een jan modaal bent doe je actief mee aan het afbreken van Nederland, maar al die stoere praat zal vast lekker klinken.

''Bijstandsfraudeurs keihard aanpakken!'' met als gevolg dat je je ondertussen moet schamen als je bijstand ontvangt, al is het maar voor een maand, want dan ben je per definitie een uitvreter. Zeg maar niks, want dan komt de sociale recherche kijken of je niet een extra tandenborstel in je badkamer hebt. Als je niet voor een kutloontje gaat werken(lees, concurreren tov Polen die wonen en werken onder substandaard omstandigheden wel prima vinden, want toch tijdelijk) ben je lui.

Ik haat de VVD met elke vezel in mijn lichaam.
Het is nu ongeveer het slechtste wat een mens zich kan voorstellen idd. Maar het kutte is: er is geen alternatief meer. Ik denk half om half dat ik niet ga stemmen. Nooit gedaan sinds dat ik kon stemmen in 1981.
I´m back.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:05:13 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186839824
Komen er verkiezingen aan?
pi_186840017
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Eens, maar ik denk dat Piratenpartij mijn stem wel mag hebben. Gezien ze ook geen enkele kans maken op een zetel maakt dat ook niet uit. Helemaal niet stemmen vind ik zinloos dat betekent dat je partijen als de VVD en FvD vrij spel geeft.
pi_186840070
Hij heeft wel voor een deel gelijk. Een stem op Sjerrie is een verloren stem. We moeten niet van de EU af, maar we moeten de EU hervormen en verbeteren. Daarom SP! ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186840096
Ik kan mij voorstellen dat Rutte iemand met visie aanvalt. Gezien zijn eigen gebrek eraan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')