quote:Rutte haalt uit naar Baudet
Barendrecht - VVD-voorman Mark Rutte waarschuwt voor een grote verkiezingsoverwinning van Forum voor Democratie. „Het is gevaarlijk voor onze veiligheid”, zei de premier over het scenario dat de beweging van Thierry Baudet de grootste Nederlandse partij wordt bij de komende Europese verkiezingen.
Op een spreekbeurt in Barendrecht wees hij erop dat Forum een Nexit voorstaat, een vertrek van Nederland uit de Europese Unie.
Rutte zegt aan de bel te trekken, omdat de campagne voor de Europese verkiezingen nu vooral gaat over ‘de baantjes’ en ‘dingetjes’. „De Europese unie is niet perfect. Het is niet voor niets dat mensen zich soms afkeren van Europa. Maar ondanks een imperfect Europa kunnen we het ons niet permitteren Europa de rug toe te keren.”
Rutte noemde Hongarije als negatief voorbeeld, maar ook het Verenigd Koninkrijk waar populisten het land richting het ravijn zouden duwen met de Brexit.
Dat gevaar bestaat volgens Rutte ook in Nederland. Ook hier zijn „politici met mooie praatjes dat mensen beter af zijn zonder Europa”. Hij richtte zich direct tot Baudet, „die ergens op een zolderkamer theorieën in elkaar fröbelt.” Baudet mag Nederland volgens Rutte niet in dezelfde chaos storten als bij de Brexit gebeurt. „Baudet laat mensen keihard in de steek”, aldus de VVD-voorman. Hij zegt nog voor de verkiezingen een tv-debat te willen met de leider van Forum.
De aanval van Rutte is opvallend, want het toont aan dat de liberalen de opkomst van Forum voor Democratie serieus nemen. Hoe anders was dat daags voor de Statenverkiezingen in maart. Toen opiniepeiler Maurice de Hond aangaf dat Forum de VVD wel eens voorbij kon gaan, wuifde Rutte die peiling nog weg. Nu de onttroning als grootste partij een feit is, mept de liberaal terug.
Zowel de VVD als nieuwkomer Forum lijken volgende week donderdag bij de Europese verkiezingen goed te scoren.
Forum heeft als nieuwkomer de wind van de klinkende overwinning bij de Statenverkiezingen nog in de rug. De storm die drie weken geleden was uitgebroken rond partijprominent Henk Otten lijkt vooralsnog geluwd.
De VVD scoorde vijf jaar geleden bij de laatste Europese verkiezingen niet zo best; in liberale kringen wordt nu een beter resultaat verwacht.
https://www.telegraaf.nl/(...)aalt-uit-naar-baudet
Ditquote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:34 schreef Confetti het volgende:
Het huidige beleid is juist een gevaar voor de nationale veiligheid en het voortbestaan van Nederland zoals we dat nu nog kennen. Allemaal kortzichtige beslissingen gericht op economisch gewin, zonder enige rekenschap houdend met lange termijn gevolgen voor de soevereiniteit en integriteit van de Nederlandse democratie.
De bankenunie, het opgeven van het vetorecht in het verdrag van Lissabon(illegaal en ongrondwettelijk erdoorheen gedrukt), het WEIGEREN om een 2/3 Kamermeerderheid te vereisen voor het wijzigen van EU-verdragen en ga zo maar door.
De huidige partijen kijken niet verder dan hun neus lang is en gooien ons meest kostbare bezit, onze soevereiniteit, de prullenbak in zodat de economie een paar procenpuntjes meer gaat groeien.
Ik noem dat hoogverraad.
Precies wat ik dacht bij alleen de TT al. Verder lezen is dan ook verspilde moeite.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:34 schreef Confetti het volgende:
Het huidige beleid is juist een gevaar voor de nationale veiligheid en het voortbestaan van Nederland zoals we dat nu nog kennen. Allemaal kortzichtige beslissingen gericht op economisch gewin, zonder enige rekenschap houdend met lange termijn gevolgen voor de soevereiniteit en integriteit van de Nederlandse democratie.
Het is toch eigenlijk van de gekke, beste landje in de wereld, maar met goed fatsoen kun je tegenwoordig nergens meer op stemmen...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat gevaarlijk is? Wanbeleid bij Justitie en bezuinigingen bij de GGZ. Thijs H, Michael P, ad infinitum. Niet een of andere luiestoel-intellectueel met z'n boreale praatjes.
Rutte is z'n houdbaarheidsdatum ver voorbij. Sjerry is daar een gevolg van.
''de partij van law and order''quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat gevaarlijk is? Wanbeleid bij Justitie en bezuinigingen bij de GGZ. Thijs H, Michael P, ad infinitum. Niet een of andere luiestoel-intellectueel met z'n boreale praatjes. Sjerrie is niet (indirect) verantwoordelijk voor doden. Rutte wél, met dat afbraakbeleid van hem.
Rutte is z'n houdbaarheidsdatum ver voorbij. Sjerry is daar een gevolg van.
Ik wil eigenlijk mijn stem aan geen enkele partij geven op dit moment. Amerikaanse toestanden, zowel in de campagnes als in de kamers zelf. Gaat nergens meer over.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk van de gekke, beste landje in de wereld, maar met goed fatsoen kun je tegenwoordig nergens meer op stemmen...
Ze hebben de boel helemaal naar de sodemieter gedraaid, beste landje van de wereld, ja, wij werken wel hoor, maar waar kan een mens op stemmen met goed fatsoen?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
Goh, al die doemvoorspellingen weer... Maar ja, Rutte voorspelt en belooft wel vaker wat.
Dat was 'n mooie ja.. en dan sleepten ze er zo'n opgewarmd veenlijk als Opstelten naar een van die posten, met z'n wietpas. Toen kregen we Teeven met z'n bonnetje en blinde haat voor drugs, die ruimde het veld ook en toen kregen we iemand die ''mensen kende die overleden waren aan hasj en wiet''quote:
Klopt, ik kan ook nergens meer op stemmen eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk mijn stem aan geen enkele partij geven op dit moment. Amerikaanse toestanden, zowel in de campagnes als in de kamers zelf. Gaat nergens meer over.
Eens!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:34 schreef Confetti het volgende:
De bankenunie, het opgeven van het vetorecht in het verdrag van Lissabon(illegaal en ongrondwettelijk erdoorheen gedrukt), het WEIGEREN om een 2/3 Kamermeerderheid te vereisen voor het wijzigen van EU-verdragen en ga zo maar door.
De huidige partijen kijken niet verder dan hun neus lang is en gooien ons meest kostbare bezit, onze soevereiniteit, de prullenbak in zodat de economie een paar procenpuntjes meer gaat groeien.
Ik noem dat hoogverraad.
Het is nu ongeveer het slechtste wat een mens zich kan voorstellen idd. Maar het kutte is: er is geen alternatief meer. Ik denk half om half dat ik niet ga stemmen. Nooit gedaan sinds dat ik kon stemmen in 1981.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja en dan hebben we het nog niet over sloopkogel Kwiebus gehad die overal een spoor van vernieling achter laat.
VVDen ik zal me vast wel weer niet neutraal genoeg opstellen, maar als je VVD stemt terwijl je gewoon een jan modaal bent doe je actief mee aan het afbreken van Nederland, maar al die stoere praat zal vast lekker klinken.
''Bijstandsfraudeurs keihard aanpakken!'' met als gevolg dat je je ondertussen moet schamen als je bijstand ontvangt, al is het maar voor een maand, want dan ben je per definitie een uitvreter. Zeg maar niks, want dan komt de sociale recherche kijken of je niet een extra tandenborstel in je badkamer hebt. Als je niet voor een kutloontje gaat werken(lees, concurreren tov Polen die wonen en werken onder substandaard omstandigheden wel prima vinden, want toch tijdelijk) ben je lui.
Ik haat de VVD met elke vezel in mijn lichaam.
Eens, maar ik denk dat Piratenpartij mijn stem wel mag hebben. Gezien ze ook geen enkele kans maken op een zetel maakt dat ook niet uit. Helemaal niet stemmen vind ik zinloos dat betekent dat je partijen als de VVD en FvD vrij spel geeft.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk mijn stem aan geen enkele partij geven op dit moment. Amerikaanse toestanden, zowel in de campagnes als in de kamers zelf. Gaat nergens meer over.
Sjerrie Bidet heeft visie? vertel.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:10 schreef Oostwoud het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat Rutte iemand met visie aanvalt. Gezien zijn eigen gebrek eraan.
Waar ga je op stemmen dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja en dan hebben we het nog niet over sloopkogel Kwiebus gehad die overal een spoor van vernieling achter laat.
VVDen ik zal me vast wel weer niet neutraal genoeg opstellen, maar als je VVD stemt terwijl je gewoon een jan modaal bent doe je actief mee aan het afbreken van Nederland, maar al die stoere praat zal vast lekker klinken.
''Bijstandsfraudeurs keihard aanpakken!'' met als gevolg dat je je ondertussen moet schamen als je bijstand ontvangt, al is het maar voor een maand, want dan ben je per definitie een uitvreter. Zeg maar niks, want dan komt de sociale recherche kijken of je niet een extra tandenborstel in je badkamer hebt. Als je niet voor een kutloontje gaat werken(lees, concurreren tov Polen die wonen en werken onder substandaard omstandigheden wel prima vinden, want toch tijdelijk) ben je lui.
Ik weet het echt niet..quote:
De FvD steunt gewoon al dat beleid in de kamer hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zullen mijn stem dan ook nooit krijgen hé.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De FvD steunt gewoon al dat beleid in de kamer hoor.
Ook iedere keer van die rare doelwitten voor ''hard aanpakken''. Focus op verkrachters en moordenaars? Nah.. ER ZIJN GODVERDOMME MENSEN DIE ZONDER BENZINE OP DE VLUCHTSTROOK STAAN EN ANDER TUIG DAT PLANTJES LAAT GROEIEN OP LANDBOUWGROND.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was 'n mooie ja.. en dan sleepten ze er zo'n opgewarmd veenlijk als Opstelten naar een van die posten, met z'n wietpas. Toen kregen we Teeven met z'n bonnetje en blinde haat voor drugs, die ruimde het veld ook en toen kregen we iemand die ''mensen kende die overleden waren aan hasj en wiet''
Dit verzin je gewoon niet.
''Hard aanpakken!''
Tenzij hij gewoon echt gelooft wat hij zegt, en daar kan ik hem niet geheel ongelijk in geven. FvD is een afvoerputje.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:19 schreef Hathor het volgende:
Zou Rutte nu echt niet beseffen dat dit soort uitlatingen juist tegendraads werken? hij schiet zichzelf gewoon in de voet hiermee.
Vertelquote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Tenzij hij gewoon echt gelooft wat hij zegt, en daar kan ik hem niet geheel ongelijk in geven. FvD is een afvoerputje.
Ze willen een nexitquote:
quote:
Me tooquote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rutte kan me wat. Ik stem op FvD.
Klopt, neem gewoon een voorbeeld aan de SPquote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:24 schreef McBrokkie het volgende:
Tja, iedereen met een beetje verstand, doorziet dit soort politieke spelletjes.
Je negatief uitlaten over een directe concurrent.
Richt je maar gewoon op je eigen partij, denk ik dan.
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Zoals het campagnefilmpje met “Frans Timmermans”?quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt, neem gewoon een voorbeeld aan de SP
GroenLinksquote:
En lijkende persoon zal je bedoelen, ja als men dan hapt dan weet men dat het ergens fout zit of niet?quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:12 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Zoals het campagnefilmpje met “Frans Timmermans”?
Daarom zette ik zijn naam ook tussen haakjes.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
En lijkende persoon zal je bedoelen, ja als men dan hapt dan weet men dat het ergens fout zit of niet?
Als men niet hapt ja dan heeft men pech gehad.
En hiermee heeft deze infantiele homo zijn eigen graf definitief gegraven. I.p.v. het debat aan te gaan verlaagt hij zich tot dit soort gedrag. Ruttequote:Op woensdag 15 mei 2019 00:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte is echt om te![]()
![]()
Incompetente randdebiel die niet kan tippen aan intelligentie van Baudet
Dus daarom maar heel laag aanvallen en in de rug steken, om zijn eigen geblunder te verbergen
Rutte hoort in het gevang![]()
Had ik gezien vandaar dat ik lijkende schreef, ik deed er nog een schep bovenop die reactie van hun over Charlie Hebbo, en nu staan ze zelf op hun achterpoten?quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:23 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Daarom zette ik zijn naam ook tussen haakjes.
Ik krijg nog 1000 euro van die charlatanquote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
Goh, al die doemvoorspellingen weer... Maar ja, Rutte voorspelt en belooft wel vaker wat.
Leg die maar bij dat kwartje van Kok en bij het zuur van Bekende. Of was het t zoet?quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik krijg nog 1000 euro van die charlatan
NA HET ZUUR KOMT HET ZOET ALLEEN WERD HET ZUUR ZUURDER ZUURSTquote:Op woensdag 15 mei 2019 00:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leg die maar bij dat kwartje van Kok en bij het zuur van Bekende. Of was het t zoet?
Er staat toch onze, de (VVD), zijn veiligheid, of noem het inkomsten dekking.quote:
Wat denk je, gaat ie winnen?quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit is geweldig. Laat de tweestrijd beginnen!Dank je Mark.
Haha inderdaad ja. Terwijl het in de USA al her en der legaal is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was 'n mooie ja.. en dan sleepten ze er zo'n opgewarmd veenlijk als Opstelten naar een van die posten, met z'n wietpas. Toen kregen we Teeven met z'n bonnetje en blinde haat voor drugs, die ruimde het veld ook en toen kregen we iemand die ''mensen kende die overleden waren aan hasj en wiet''
Dit verzin je gewoon niet.
''Hard aanpakken!''
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Schattig idee, maar die communistische fractie waar de SP op Europees niveau in meedraait heeft daar weinig invloed op.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:09 schreef Sicstus het volgende:
Hij heeft wel voor een deel gelijk. Een stem op Sjerrie is een verloren stem. We moeten niet van de EU af, maar we moeten de EU hervormen en verbeteren. Daarom SP!
Dijkhoff komt ook uit dat nest, die dienen de koningin de wespen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:21 schreef Vollenhoven het volgende:
Zo Rutte is bang.
Wanneer gaat Dijkhoff het overnemen en gaat Rutte naar de EU? Of zijn ze te bang daar bij de VVD.
Voor de rest lijkt mij dit dom om te doen richting Baudet. Een president moet zich presidentieel opstellen, dit gaat averechts werken als een malle.
Misschien boeit het Rutte niet meer of is dit een schijnaanval op Baudet, omdat er toch niks te verliezen is op het moment.
Voor de rest heeft Rutte wel een punt. Baudet lijkt mij ook helemaal geen zuivere koffie.
En de mensen die er op stemmen?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:51 schreef JaxStrumley het volgende:
Een verkiezingsoverwinning van FvD nu betekent natuurlijk nog lang geen Nexit. Baudet heeft inmiddels meermalen aangegeven ook wel in te zien dat de tijd daar niet rijp voor is. Of het ooit zover komt vind ik op dit moment ook weinig relevant.
Voor mij is het belangrijk dat er nu aan de ‘noodrem’ wordt getrokken en dat er een flinke EU-sceptische fractie in het Europarlement ontstaat. Verder zou een overwinning van FvD ook eindelijk eens een duidelijk signaal geven: namelijk dat veel Nederlanders, hoewel ze op zich best onderdeel van de EU willen zijn, het allemaal te snel vinden gaan met de EU en vinden dat het Nederlandse belang best wat zwaarder mag worden gewogen. Is FvD de ideale partij? Nee, maar als niet EU-fiel is er in dit land nu eenmaal weinig tot niets te kiezen.
Het was een retorische vraag.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]![]()
Europese verkiezingen Nederland 23 mei 2019
Dat viel mij ook op.... zie je wel vaker bij verliezende partijen!quote:
Men probeert het vanuit de VVD kant er een zwart-wit verhaal van te maken. Je bet voor of tegen een Nexit en elke alternatieve tussenvorm is bij voorbaat uitgesloten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:51 schreef JaxStrumley het volgende:
Een verkiezingsoverwinning van FvD nu betekent natuurlijk nog lang geen Nexit. Baudet heeft inmiddels meermalen aangegeven ook wel in te zien dat de tijd daar niet rijp voor is. Of het ooit zover komt vind ik op dit moment ook weinig relevant.
Voor mij is het belangrijk dat er nu aan de ‘noodrem’ wordt getrokken en dat er een flinke EU-sceptische fractie in het Europarlement ontstaat. Verder zou een overwinning van FvD ook eindelijk eens een duidelijk signaal geven: namelijk dat veel Nederlanders, hoewel ze op zich best onderdeel van de EU willen zijn, het allemaal te snel vinden gaan met de EU en vinden dat het Nederlandse belang best wat zwaarder mag worden gewogen. Is FvD de ideale partij? Nee, maar als niet EU-fiel is er in dit land nu eenmaal weinig tot niets te kiezen.
Kan gij hebben, ook dat men er iets mee moet doen of kan het blijven hoe het toen was.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ten eerste is herstel voor het recht tot referendum de eerste stap. Dus om die reden kan men al besluiten een stem op FvD uit te gaan brengen.
Ik ben van mening dat de oppositie in Nederland al ver te zoeken is laat staan die in of van de EU.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een tweede stap is een stevigere oppositie in het Europarlement. Nu is die te eenzijdig bepaald waardoor bepaalde besluitvormingen moeilijk kunnen worden geblokkeerd. Ook een reden om op een partij als FvD te gaan stemmen.
Er is helaas geen alternatief. De PvdA volgt zelfs het beleid van de VVD. Daar zijn ze wel voor afgestraft maar hebben er nog steeds niets van geleerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men probeert het vanuit de VVD kant er een zwart-wit verhaal van te maken. Je bet voor of tegen een Nexit en elke alternatieve tussenvorm is bij voorbaat uitgesloten.
Ten eerste is herstel voor het recht tot referendum de eerste stap. Dus om die reden kan men al besluiten een stem op FvD uit te gaan brengen.
Een tweede stap is een stevigere oppositie in het Europarlement. Nu is die te eenzijdig bepaald waardoor bepaalde besluitvormingen moeilijk kunnen worden geblokkeerd. Ook een reden om op een partij als FvD te gaan stemmen.
Het verloop van Brexit verloopt op het eerste zicht dramatisch omdat Britse politici de Brexit misbruiken voor eigen politiek gewin. Maar dat zegt nog helemaal niets over het verloop van de Brexit indien het een gegeven is.
Kijk eens vijf jaar verder en kijk dan naar de verhoudingen binnen de EU op basis van migratie, bankwezen, overheidsschulden, pensioenen, etc. Allemaal factoren tot succes of ondergang.
Rutte is zo'n man die de wereld toelacht als alles naar zijn zin gaat en hij geen kritiek krijgt. Als het echter voor hem tegenzit dan wordt hij een soort Peter R. de Vries, een hele nare man die zich gedraagt als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Echt een slechte verliezer.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat me bij Rutte altijd opvalt.. de meeste mensen weten wel dat politici bedriegers zijn, maar hij is zo schaamteloos dat hij het niet eens probeert te verbergen. Tot nu toe is hij er altijd mee weggekomen. Deze aanval op Baudet is ook weer zo opzichtig..maar zal alleen maar Baudet in de kaart spelen.
Wat is dit voor matige karaktermoord?quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:25 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
[..]
Rutte is zo'n man die de wereld toelacht als alles naar zijn zin gaat en hij geen kritiek krijgt. Als het echter voor hem tegenzit dan wordt hij een soort Peter R. de Vries, een hele nare man die zich gedraagt als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Echt een slechte verliezer.
Een voetenstampend kind wat het ijsje of lolly niet krijgt?quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:25 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
[..]
Rutte is zo'n man die de wereld toelacht als alles naar zijn zin gaat en hij geen kritiek krijgt. Als het echter voor hem tegenzit dan wordt hij een soort Peter R. de Vries, een hele nare man die zich gedraagt als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Echt een slechte verliezer.
Moet die partij wel opzoek willen gaan naar iets, denk echter dat zo overspoeld worden dat ze de zin vergaat?quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte: Overwinning FVD gevaarlijk voor onze veiligheid
Klopt precies wat hij zegt, als Baudet de grootste wordt en het ministerie van justitie in handen krijgt
zit de hele vvd voor jaren in het gevang wegens corruptie oplichting fraude vaslheid in geschrifte etc
Hij bedoelt dus met onze veiligheid die van de VVD ers
Echt om tedeze lul
Hoe lang nog deze randdebiel aan de macht
Dank je.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:34 schreef Confetti het volgende:
Ik noem dat hoogverraad.
Wat rest dan nog, wat heeft in het verleden niet gedoogd?quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:25 schreef sp3c het volgende:
Rutte kan zijn energie beter in zijn eigen partij steken want niet op Terrie stemmen betekend niet direct wel op Rutte stemmen natuurlijk
Als iedereen betaald betaal jij maar fijn ook, als jij een uitzondering mag zijn wil ik ook.quote:Op donderdag 16 mei 2019 02:20 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben geen Europeaan, diie bestaat zelfs ook niet. Waarom zou ik betalen voor het lamzakken, maffioso arbeidsethos van Griekenland en Italië.. Die nep-links solidariteit is er gewon niet en is er ook nooit geweest.
Het is een democatisch recht om een spaak in de wielen te steken wat EU heet. En een gezonde meer overwogen pas op de plaats te maken in plaats van dat utopisch wensdenken wat cijfermatig toch al niet klopte.quote:Op donderdag 16 mei 2019 02:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als iedereen betaald betaal jij maar fijn ook, als jij een uitzondering mag zijn wil ik ook.
Het zou nu weleens Rutte laatste verkiezingscampagne kunnen worden, want als Rutte's partij na de 'overhoring' van Baudet opnieuw de tweede partij van Nederland wordt dan wordt het exit Rutte. Om die reden alleen al ben ik vastbesloten om te gaan stemmen op 23 mei.quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte: Overwinning FVD gevaarlijk voor onze veiligheid
twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:36:48Mijn voorstel, @MinPres: woensdag 22 mei, om 22.00 uur. Lagerhuisopstelling. 150 supporters van #FVD, 150 van de #VVD. Geen tv-redacties, geen NPO, maar live op facebook. Debatleider in overleg. Optie: allebei geflankeerd door onze EP-lijsttrekker (@djeppink en @MalikAzmani). https://t.co/JU2KNccoF2 reageer retweet
"T hep op feesboek gestaan"quote:Op donderdag 16 mei 2019 09:15 schreef Bocaj het volgende:
Voorstel debat Baudet!twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 15-05-2019 om 18:36:48Mijn voorstel, @:MinPres: woensdag 22 mei, om 22.00 uur. Lagerhuisopstelling. 150 supporters van #FVD, 150 van de #VVD. Geen tv-redacties, geen NPO, maar live op facebook. Debatleider in overleg. Optie: allebei geflankeerd door onze EP-lijsttrekker (@:djeppink en @:MalikAzmani). https://t.co/JU2KNccoF2 reageer retweet
Het staat de publieke omroep vrij om het vanaf FB te streamen en uit te zenden.quote:
Inderdaad en met wat creatief knipwerk weten ze ook wel raad...quote:Op donderdag 16 mei 2019 10:50 schreef Solstice1 het volgende:
Prima wel. Erger me altijd gruwelijk aan hoe de debatten op tv gerund worden.
Knippen in een livedebat is wat lastig.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:41 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Inderdaad en met wat creatief knipwerk weten ze ook wel raad...
Hij wil het wel op tv doen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:58 schreef sp3c het volgende:
Rutte gaat daar echt niet aan meedoen hoor
het is misschien een beetje een sulletje maar hij is niet achterlijk
Dan moet het maar via WNL... (Misschien kunnen ze het tijdslot van Nieuwsuur kopen?)quote:
Tja en dan zijn er toch weer die denken Dijkhoff maakt een verschil, terwijl die uit het zelfde nest komt, Zie Edje Mark en Dijkhoff, zoek de verschillen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zou nu weleens Rutte laatste verkiezingscampagne kunnen worden, want als Rutte's partij na de 'overhoring' van Baudet opnieuw de tweede partij van Nederland wordt dan wordt het exit Rutte. Om die reden alleen al ben ik vastbesloten om te gaan stemmen op 23 mei.
natuurlijk kunnen ze geen van de dingen die jij noemt in hun eentje doen. maar ze kunnen zich wel verenigen met andere euro sceptische partijen die overal in Europa in opkomst zijn en zo wetgeving tegenwerkenquote:Op donderdag 16 mei 2019 13:33 schreef Knip het volgende:
at zijn precies de rechten van het EP?
Stel dat FvD een meerderheid krijgt in de Nederlandse fractie (voorspeld is 5 van de 26 zetels, bijna 25% dus, ongeveer het percentage dat in de EK zal komen, tenminste als alle FvD statenleden ook daadwerkelijk op FvD senatoren stemmen).
Kunnen die 5, misschien 6 EP leden dan beslissen dat Nederland uit de EU stapt? Volgens mij niet. Kunnen ze zich zodanig misdragen dat men in het EP er schande van spreekt? Volgens mij wel. In het verleden is dan ook wel eens gedaan door een VVD-er
Met zo een salaris een fles wijn jatten, https://dbnl.org/tekst/_hol006200201_01/_hol006200201_01_0085.php
Ik zie zo een type als Henk Otten zich daar elke dag in het restaurant volproppen en alles declareren met een vork.quote:Op donderdag 16 mei 2019 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
natuurlijk kunnen ze geen van de dingen die jij noemt in hun eentje doen. maar ze kunnen zich wel verenigen met andere euro sceptische partijen die overal in Europa in opkomst zijn en zo wetgeving tegenwerken
Dit soort figuren heb je in elke partij. Alleen bij FvD lichten ze dit uit want FvD.quote:Op donderdag 16 mei 2019 14:06 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik zie zo een type als Henk Otten zich daar elke dag in het restaurant volproppen en alles declareren met een vork.
[ afbeelding ]
Ik verwacht nog veel meer van die graaiende grauwbekbeesten binnen die partij.
De misdragingen van Otten werden door het FvD zelf naar buiten gebracht, beste vriend. Daar hadden de media weinig mee van doen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit soort figuren heb je in elke partij. Alleen bij FvD lichten ze dit uit want FvD.
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 mei 2019 14:41 schreef Bocaj het volgende:
Nu wil jetten ook!
D66-leider Rob Jetten daagt premier Rutte uit voor EU-debat!
https://www.nporadio1.nl/(...)rutte-uit-voor-debat
Wat in dat bericht is precies de reden waar je op doelt dan?quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoeveel redenen wil je hebben om NIET op die KUT partij te stemmen
Dus dan maar op de FvD stemmen. De partij waar alle elitaire balletjes me weglopen. Die zullen vast en zeker opkomen voor Jan Modaal.quote:Op donderdag 16 mei 2019 07:24 schreef IShootPeople het volgende:
Het is nog nooit zo slecht gegaan met nederland als sinds rutte minister president is.
De economie draait als een tierelier, maar de gewone nederlander merkt daar bitter weinig van.
De belastingen zijn veel te hoog.
En als dat geld nu aan nederland of aan de nederlanders besteed werd, dan was daar nog wat voor te zeggen. Maar ons belastinggeld verdwijnt in de zakken van grote multinationals als unilever en shell.
Waar rutte en consorten dikke vriendjes mee zijn.
Europees parlement heeft 750 zetels. Nederland heeft er daar 26 van.quote:Op donderdag 16 mei 2019 13:33 schreef Knip het volgende:
Wat zijn precies de rechten van het EP?
Stel dat FvD een meerderheid krijgt in de Nederlandse fractie (voorspeld is 5 van de 26 zetels, bijna 25% dus, ongeveer het percentage dat in de EK zal komen, tenminste als alle FvD statenleden ook daadwerkelijk op FvD senatoren stemmen).
Kunnen die 5, misschien 6 EP leden dan beslissen dat Nederland uit de EU stapt? Volgens mij niet. Kunnen ze zich zodanig misdragen dat men in het EP er schande van spreekt? Volgens mij wel. In het verleden is dan ook wel eens gedaan door een VVD-er
Met zo een salaris een fles wijn jatten, https://dbnl.org/tekst/_hol006200201_01/_hol006200201_01_0085.php
Dat weet ik. Dat siert ze juist! Maar hoe de media er vervolgens mee omgaat.... bah! Dat doen ze bij andere partijen niet, dan is het een klein berichtje ergens ver weggestopt in de krant.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De misdragingen van Otten werden door het FvD zelf naar buiten gebracht, beste vriend. Daar hadden de media weinig mee van doen.
Neuh. Als een van de hoge omes binnen een partij wordt gepiepeld, is dat direct voorpaginanieuws.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dat siert ze juist! Maar hoe de media er vervolgens mee omgaat.... bah! Dat doen ze bij andere partijen niet, dan is het een klein berichtje ergens ver weggestopt in de krant.
Ze hebben het prima gedaan toch? Hij is uit zn functie, heeft het geld terugbetaald en krijgt een 2e kans in de 1e kamer.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Als een van de hoge omes binnen een partij wordt gepiepeld, is dat direct voorpaginanieuws.
En vind je werkelijk dat het FvD goed heeft gehandeld inzake Otten? Vreemd. Maar goed, jij vindt Rusland ook geweldig, dus dat jij een wat vreemde kijk op zaken hebt, is wel duidelijk.
Maakt het minder erg iddquote:Op donderdag 16 mei 2019 16:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit soort figuren heb je in elke partij. Alleen bij FvD lichten ze dit uit want FvD.
![]()
![]()
![]()
![]()
Blijft een dief die een zetel heeft in de 1e kamer.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben het prima gedaan toch? Hij is uit zn functie, heeft het geld terugbetaald en krijgt een 2e kans in de 1e kamer.
Kijk eens naar al die vieze graaiers bij de VVD.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:52 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Blijft een dief die een zetel heeft in de 1e kamer.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk eens naar al die vieze graaiers bij de VVD.
Thierry is een ekte socialist die nooit vanuit zn grachtenpand op jan modaal zal pissen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dus dan maar op de FvD stemmen. De partij waar alle elitaire balletjes mee weglopen. Die zullen vast en zeker opkomen voor Jan Modaal.
Forum is de rechter variant van 'tegen europa'. Je moet wel ontzettend dronken zijn als je zwalkt tussen het ultralinkse SP en VVD+.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Op basis van politieke inhoud en stellingname ben ik absoluut van plan om op de SP te stemmen: de enige partij met de juiste, EU-kritische houding zonder door te slaan.
Maar als ik het wekenlange gejank van politici als Rob Jetten Mark Rutte hoor, krijg ik steeds meer zin om volgende week gewoon op Forum te stemmen. Het is echt bizar dat partijen niet gewoon hun eigen verhaal vertellen. D66 begon daags na de Provinciale Statenverkiezingen al, de VVD doet ook niks anders meer dan mensen bang maken voor Baudet.
Ik heb hetzelfde. Puur uit rationele maatschappijvisie kom ik bij de SP uit, maar het sneue geklaag en gejammer van 'gevestigde' partijen maakt dat ik, als ik een emotioneel gemotiveerde kiezer was, best voor forum had kunnen gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2019 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Op basis van politieke inhoud en stellingname ben ik absoluut van plan om op de SP te stemmen: de enige partij met de juiste, EU-kritische houding zonder door te slaan.
Maar als ik het wekenlange gejank van politici als Rob Jetten Mark Rutte hoor, krijg ik steeds meer zin om volgende week gewoon op Forum te stemmen. Het is echt bizar dat partijen niet gewoon hun eigen verhaal vertellen. D66 begon daags na de Provinciale Statenverkiezingen al, de VVD doet ook niks anders meer dan mensen bang maken voor Baudet.
Volgens mij leg ik vrij duidelijk uit dat ik op basis van inhoudelijke gronden bij de SP uitkom, maar dat ik me zo stoor aan de hetze tegen Forum en de bangmakerij door gevestigde partijen dat je uit protest bijna op Forum zou gaan stemmen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Forum is de rechter variant van 'tegen europa'. Je moet wel ontzettend dronken zijn als je zwalkt tussen het ultralinkse SP en VVD+.
Zoek maar eens een mandaat om Italië te helpen. Ik denk dat het vrij snel met Brussel afgelopen is.Dat zelfs het IMFeen sleutelrol moet vervullen. Machtigste van wat ??? Failed state of have not's. Flikker toch op.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Europees parlement heeft 750 zetels. Nederland heeft er daar 26 van.
Succes ook met de 'blokkerende minderheid'.
Het is wel een van de machtigste parlementen ter wereld.
Je ziet met de opkomst van Baudet een wisseling van bestaande politieke leiders die mede de opkomst van Baudet in de hand hebben gewerkt.quote:Op donderdag 16 mei 2019 12:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja en dan zijn er toch weer die denken Dijkhoff maakt een verschil, terwijl die uit het zelfde nest komt, Zie Edje Mark en Dijkhoff, zoek de verschillen.
Zoals ik in POL al eens beweerd heb, als dan zijn ze het zelf schuld, en Dijfhoff, als die van een andere club was opgeleid. Had die mijn stem, echter zie Geert die komt ook uit dat nest, die vertrouw ik net zo min. Heeft daar zijn opleiding genoten en ik ben altijd van mening een appel valt niet ver van de boom.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 08:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je ziet met de opkomst van Baudet een wisseling van bestaande politieke leiders die mede de opkomst van Baudet in de hand hebben gewerkt.
Dan is het ook verstandig plaats te maken voor een andere leider. Dijkhof is in ieder geval niet die gedroomde VVD leider. Teveel in het kielzog van Rutte met vergelijkbare tegenovergestelde standpunten en uitspraken. Het ene zeggen, het andere doen.
De SP kan ook niet veel, in de tweede kamer dan he, daar deze dan al alleen de coalitie zouden moeten zijn. Met de PvdA misschien, hoe dan want daar halen ze toch die stemmen vandaan, evt ook die welke afhaken bij D66, als ze die van de VVD CDA halen ja misschien?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij leg ik vrij duidelijk uit dat ik op basis van inhoudelijke gronden bij de SP uitkom, maar dat ik me zo stoor aan de hetze tegen Forum en de bangmakerij door gevestigde partijen dat je uit protest bijna op Forum zou gaan stemmen.
Het is dus niet zo dat op inhoudelijke gronden tussen die partijen twijfel. Inhoudelijk is het voor mij kraakhelder. De SP is namelijk de enige partij die Europees gezien het juiste verhaal heeft.
Tja naar drie kabinet periodes nog niet weten wat voor vlees men in de cuip heeft?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 08:50 schreef dagobertE6 het volgende:
kneusjes zullen altijd blijven stemmen op kneusjes.
Democratie
Geert Wilders benoemd de problemen met man en paard en vergroot dit via onconventionele uitspraken zoals kopvoddentax, polenmeldpunt, marokkanentuig, etc. Heeft viertien jaar prima gewerkt en veel politici en media op de kast gejaagd, maar anno 2019 is het binnen de mainstream wel een beetje uitgewerkt.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 08:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoals ik in POL al eens beweerd heb, als dan zijn ze het zelf schuld, en Dijfhoff, als die van een andere club was opgeleid. Had die mijn stem, echter zie Geert die komt ook uit dat nest, die vertrouw ik net zo min. Heeft daar zijn opleiding genoten en ik ben altijd van mening een appel valt niet ver van de boom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |