SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.Kwak
Hehequote:Op woensdag 24 april 2019 19:40 schreef Mrmime het volgende:
Ik ken een Broer. Supertoffe gast van in de 40. Hoe denk je hoe zijn zus heet?
Konijn?quote:Op woensdag 24 april 2019 19:40 schreef Mrmime het volgende:
Ik ken een Broer. Supertoffe gast van in de 40. Hoe denk je hoe zijn zus heet?
Ik noem mijn zus altijd zus. Terwijl ze echt niet zo heetquote:
quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:46 schreef Takkie88 het volgende:
Best bijzonder dit:
https://www.ad.nl/buitenl(...)er-letters~aabb06d3/
Na Lexa zijn het ook echt gewoon domme lelijke namen, wtf.quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:46 schreef Takkie88 het volgende:
Best bijzonder dit:
Anorquote:Op vrijdag 26 april 2019 21:51 schreef SaskiaR het volgende:
Met mijn dochters naam zijn ook veel combi's te maken (Nora, Rona, Aron, Roan, Arno), maar dan houdt het toch wel op.... En idd zijn het ook niet allemaal mooie namen...
Deze komen bij elk kind weer terug in het nieuws in mijn beleving. Alle namen en toekomstige mogelijkheden zijn dacht ik ook al besproken in een voorgaand topic.quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:46 schreef Takkie88 het volgende:
Best bijzonder dit:
Bedankt namens alle ouders die hun kind Levi wilden noemen of hebben genoemd.quote:Op maandag 29 april 2019 08:06 schreef Jentin het volgende:
Goeie lijst! Levi heb ik vermoedelijk voor altijd voor ‘m verpest door ‘Papegaaitje levi nog?’ te zingen
Troy, Flynn, Milo, Charlie, Roan, Tobin, Noël, Jack, Vince, Kiefer, Brody, Liam, Trevor, Bodhi..quote:Op maandag 29 april 2019 06:59 schreef Jentin het volgende:
LijstjestijdIk vraag dit voor een vriend (nee, maar echt
)
Die heeft al een Ryan en zoekt een naam voor een broertje. Goedgekeurd, maar nog geen wauwgevoel: Tyler, Joshua, Noah en Samuel, maar ook Reza.
Heeft iemand toffe suggesties? Engelse namen dus geen bezwaar, maar weer niet te ingewikkeld zoals Caleb en Caelum enzo.
Aaron?quote:Op maandag 29 april 2019 06:59 schreef Jentin het volgende:
LijstjestijdIk vraag dit voor een vriend (nee, maar echt
)
Die heeft al een Ryan en zoekt een naam voor een broertje. Goedgekeurd, maar nog geen wauwgevoel: Tyler, Joshua, Noah en Samuel, maar ook Reza.
Heeft iemand toffe suggesties? Engelse namen dus geen bezwaar, maar weer niet te ingewikkeld zoals Caleb en Caelum enzo.
Niet!quote:Op maandag 13 mei 2019 10:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zie net een Ver-sacé op de FB van Prénatal (Welkom in de wereld).
Met het streepje?quote:Op maandag 13 mei 2019 10:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hahaha. In Friesland ook? Of dat niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:11 schreef mousemicky het volgende:
Bij ons in het dorp is een B.riek geboren...
Tja...
Mét streepje, geen grap.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Met het streepje?
Echt serieus? geen garpje?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nope, Midden-Brabantquote:Op maandag 13 mei 2019 12:17 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hahaha. In Friesland ook? Of dat niet.
Misschien willen ze een evt broertje/zusje tzt nog Dichtbij-sacé willen kunnen noemen, vandaar het koppelteken.quote:Op maandag 13 mei 2019 10:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
quote:Op maandag 13 mei 2019 13:26 schreef Burdie het volgende:
Maar echt he. Denken mensen wel na als ze een naam kiezen?
[ afbeelding ]
Klopt, van de prenatal Facebook pagina.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:12 schreef pinquit het volgende:
Ik denk niet dat het een officieel geboortekaartje is hoor! Gewoon van de prenatalwebsite ofzo
Denk eerder dat ze dan voor Chanel of Gucci gaan.quote:Op maandag 13 mei 2019 13:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien willen ze een evt broertje/zusje tzt nog Dichtbij-sacé willen kunnen noemen, vandaar het koppelteken.
Chánel of Guccí dan waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze dan voor Chanel of Gucci gaan.
Grappig. Ik vind Briek een hele normale naam, maar dat komt omdat de stadsprins (carnaval) hier steeds zo genoemd wordt. Briek dn Uurste, Briek dn Twidde enz. Nu zijn ze bij Briek dn Zessenvirtigste. Volgens mij komt deze naam hier wel ergens vandaan.quote:Op maandag 13 mei 2019 12:11 schreef mousemicky het volgende:
Bij ons in het dorp is een B.riek geboren...
Tja...
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel een leuke naamquote:Op maandag 13 mei 2019 22:21 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Grappig. Ik vind Briek een hele normale naam, maar dat komt omdat de stadsprins (carnaval) hier steeds zo genoemd wordt. Briek dn Uurste, Briek dn Twidde enz. Nu zijn ze bij Briek dn Zessenvirtigste. Volgens mij komt deze naam hier wel ergens vandaan.
Jazeker. Maar als je na die benaming je kind bewust Rimmer noemt dan doe je het zelfquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:03 schreef DonnaRush het volgende:
Maar de Friese naam Rimmer was er voor de seksuele benaming, denk ik. Vermoed ik.
Wanneer is die term in gebruik genomen eigelijk?
In het Turks wel:quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Vajen betekent niks geks he, da's een urban myth
Als dat zo is, weet ik niet of dat nou echt beter is... Heet je kut ipv vagina.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat "vajina" het algemeen geaccepteerde woord is, en dat vajen meer straattaal is?
Klopt de info van Translate niet dan? Het staat ook op de Turkse Wikipedia: https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Vajina (NSFW).quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als dat zo is, weet ik niet of dat nou echt beter is... Heet je kut ipv vagina.
Is ook, je kan niet met alle betekenissen (en spellingswijzen) in alle talen rekening houden. Hoewel Tiny Kox dat misschien graag anders gezien had.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Maar maakt dat streepje dan geen verschil? Het is toch Vajèn?
En als dat ook vagina in het Turks betekend... niet boeiend eigenlijk. We wonen toch niet in Turkije. Ik vind het op zich wel een mooie naamBeetje bekrompen allemaal als je het mij vraagt.
Daar ging mijn soepquote:Op dinsdag 14 mei 2019 14:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook, je kan niet met alle betekenissen (en spellingswijzen) in alle talen rekening houden. Hoewel Tiny Kox dat misschien graag anders gezien had.
quote:Op maandag 29 april 2019 08:06 schreef Jentin het volgende:
Goeie lijst! Levi heb ik vermoedelijk voor altijd voor ‘m verpest door ‘Papegaaitje levi nog?’ te zingen
Het is nog een internationaal opererende politicus ook. https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiny_Koxquote:Op dinsdag 14 mei 2019 14:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar ging mijn soepTiny Kox? Serieus?
Ja, ik zag het net. Wat sneuquote:Op dinsdag 14 mei 2019 14:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het is nog een internationaal opererende politicus ook. https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiny_Kox
Gut, hij zal nu 2 zijn. Misschien 3..quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, hoe oud is de jongste Rimmer die jij kent? In mijn geval 29 (zat bij mij in de klas). Zouden er nu nog Rimmers geboren worden? Al is hier vorig jaar nog een Rimke geboren.
En ik 'ken' ook een vorig jaar geboren Yoni. Ze hadden de naam nog op Google opgezocht ook zeiden ze.
Het ligt er denk ik ook aan of je in Den Haag woont of in Schubbevajènneveenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Maar maakt dat streepje dan geen verschil? Het is toch Vajèn?
En als dat ook vagina in het Turks betekend... niet boeiend eigenlijk. We wonen toch niet in Turkije. Ik vind het op zich wel een mooie naamBeetje bekrompen allemaal als je het mij vraagt.
N.oereeeeee heeft altijd diarree..... olé oléquote:Op dinsdag 14 mei 2019 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoera! N.ourae is geboren! Spreek je uit als N.oeree, klinkt als...
Olé rijmt ook!quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
N.oereeeeee heeft altijd diarree..... olé olé
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind dat geen 'klinkt als'. Of vinden jullie José dan ook niet kunnen? Of Desiree? Of Renee?
Desiree zeker wel. Als kind die associatie gelegd, nooit meer van losgekomen. De rest niet, nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind dat geen 'klinkt als'. Of vinden jullie José dan ook niet kunnen? Of Desiree? Of Renee?
Nou dank je wel🤣🤣quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je een puntNu vind ik Desiree echt één van de lelijkste namen ever, maar Renee is best leuk.
Heet je zo? Tsja, ik kan het niet beter maken dan het isquote:
Hahaha ik heb mn naam gekregen van mn ouders die er heel bewust voor hebben gekozen en ik vind t wel prima. Zoveel mensen, zoveel namen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heet je zo? Tsja, ik kan het niet beter maken dan het isMisschien vind je mijn naam ook verschrikkelijk
SPOILER: disclaimerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken dit welquote:Op woensdag 15 mei 2019 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Mijn naam, die hierboven "best leuk" wordt genoemd, vind ik gelukkig wel mooi. Alleen kennen ze hem hier in DLD alleen als jongensnaam. Dat geeft soms wel leuke verwarringen, zoals die keer toen ze op een holletje een ander bed moesten regelen in het ziekenhuis(hier geen gemengd verplegen, stel je voor!
). Terwijl op mijn papieren toch echt staat dat ik een vrouw ben, lijken de meeste artsen/verpleegkundigen het beter te weten dan ikzelf
Mijn vader heeft een naam die buiten de Veluwe niet veel voorkomt, en als er dan iets was (feestdag van de speeltuinvereniging ofzo) waarbij zijn naam vooral gesproken voorgesteld werd zei hij er altijd "zeg maar Kees" achteraan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Y vind haar naam wel mooi zegt ze net.
Mijn eigen naam vind ik op zich ook wel mooi, maar had hem anders geschreven mooier gevonden.
Mijn man heeft een oubollige naam Nl naam. Wordt vaak nog fout geschreven.. vriendjes van de oudste (6) moeten altijd lachen om zijn naam en noemen hem altijd “frietje”
Staat in de OP.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:21 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg een stroke geloof ik. waarom zetten hier mensen allemaal namen met een punt in het midden?
D.esteny
C.havelle
E.mily
J.ason
B.riek
WTF
Dat komt door deze wet;quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Alleen kennen ze hem hier in DLD alleen als jongensnaam. Dat geeft soms wel leuke verwarringen, zoals die keer toen ze op een holletje een ander bed moesten regelen in het ziekenhuis(hier geen gemengd verplegen, stel je voor!
). Terwijl op mijn papieren toch echt staat dat ik een vrouw ben, lijken de meeste artsen/verpleegkundigen het beter te weten dan ikzelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is een vluchteling, dus dit hadden haar ouders ook niet kunnen weten. Superlieve vrouw, dus hoop echt dat ze hier geen last mee heeft..
quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:43 schreef Gevalletje het volgende:
Waar ik aan moest denken net bij "klinkt als N.oeree" is de naam van een collega. Moest de eerste keer even slikken toen ik haar naam hoorde
Betekent: een vrouw uit de Hemel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is een vluchteling, dus dit hadden haar ouders ook niet kunnen weten. Superlieve vrouw, dus hoop echt dat ze hier geen last mee heeft..Toch weer wat anders, hè?
Protège moi de mes désirs.
Aha, grappig, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:49 schreef Lunatiek het volgende:
Dat komt door deze wet;
http://www.firstnamesgermany.com/the-german-law-on-first-names/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Dat klinkt stukken beter ja!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Betekent: een vrouw uit de Hemel.Toch weer wat anders, hè?
Dat is Welsh... maar als je niet in Wales woont moet je dat wel altijd spellen...quote:
Net als die paar Aoife's die ik in Nederland ken. Kan daar echt niet aan wennen en moet blijven denken over de spelling.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is Welsh... maar als je niet in Wales woont moet je dat wel altijd spellen...
Vind ik ook een leuke naam maar doet me wel stevast aan Desi Bouterse denken. Ik meen dat zijn zoon ook Dino heet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:39 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde vorige week een moeder "Dino" roepen.
Nou weet ik dat de oudste zoon van Enzo Ferrari ook Dino genoemd werd (Alfredo-> Alfredino-> Dino), maar het blijft wat raar klinken in een Nederlands park.
Edit: was zo te zien razend populair in 2009:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Dino
L.iam zoals ik is tegenwoordig heel gangbaar. Toch apart dat ik 1 van de eerste in NL was met deze naam.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:17 schreef lunapuella het volgende:
Welshe en Ierse namen![]()
![]()
Maar in Nederland niet echt praktisch inderdaad.
Liam is qua uitspraak en spelling toch wel van een andere orde dan Aoife, Niamh of Hywell.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:00 schreef alki het volgende:
[..]
L.iam zoals ik is tegenwoordig heel gangbaar. Toch apart dat ik 1 van de eerste in NL was met deze naam.
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Liam is qua uitspraak en spelling toch wel van een andere orde dan Aoife, Niamh of Hywell.
Siobhan is een stuk bekender volgens mij.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.
Ik heb net even op m'n werk gevraagd hoe je het uitspreekt. Er was maar 1 van de 14 die het wist. Dacht ook niet echt dat het zo bekend is, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Siobhan is een stuk bekender volgens mij.
Hoe spreek je het uit? Sjoban?quote:Op maandag 3 juni 2019 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.
Echt? dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:43 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik heb net even op m'n werk gevraagd hoe je het uitspreekt. Er was maar 1 van de 14 die het wist. Dacht ook niet echt dat het zo bekend is, maar dat kan ik mis hebben.
Net als de achternaam Nguyen. Volgens mij moet je maar net iemand kennen met die naam zodat je het weet.
https://www.vernoeming.nl/ierse-voornamen-uitspraakquote:
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:48 schreef SaskiaR het volgende:
Sha-vaan ongeveer
Hele mooie naam, net als Niamh (Neev) of Naoise (Nicia), maar echt onhandig hier in NL.
Is moeilijk weer te geven in normale lettersquote:Op maandag 3 juni 2019 14:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.
Ik vind het mooier klinken dat dat het geschreven staatquote:Op maandag 3 juni 2019 14:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
https://www.vernoeming.nl/ierse-voornamen-uitspraak
Siobhan staat hier wel tussen. Met zo'n aparte ooooo, die bijna meer klinkt als een a of au.
Beetje zoals Shevaughn, dat joch uit een huis vol. 😂quote:Op maandag 3 juni 2019 14:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op maandag 3 juni 2019 17:56 schreef McLaura het volgende:
Eigenlijk heel logisch....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Haha, jaquote:Op maandag 3 juni 2019 16:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beetje zoals Shevaughn, dat joch uit een huis vol. 😂
quote:Op maandag 3 juni 2019 17:56 schreef McLaura het volgende:
Eigenlijk heel logisch....Ze moeten die ' echt verbieden hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat zo ontzettend dom.
quote:Op maandag 3 juni 2019 18:18 schreef amaranta het volgende:
[..]Maak er dan Mark ofzo vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🐎🐎🐎quote:Op maandag 3 juni 2019 19:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha, ja
Ik ken ook een Cheveax, of hoe je dat ook mag schrijven.
Gewoon Sjevoo.
Vond ze denk ik geen mooie naam.quote:
Eensquote:Op maandag 3 juni 2019 22:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Of doe het gewoon niet als het er helemaal niet meer erop lijkt
Sowieso eens.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ze moeten die ' echt verbieden hoor.
Het staat zo ontzettend dom.
Leg het je kind later maar eens uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sowieso eens.
De apostrof is geen sieraad maar een weglatingsteken. Schrijf dan gewoon de letters.
Hetzelfde kun je je afvragen bij namen met een '. En die zijn wel echt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:21 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg een stroke geloof ik. waarom zetten hier mensen allemaal namen met een punt in het midden?
D.esteny
C.havelle
E.mily
J.ason
B.riek
S.acha
WTF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tegen.
En ik snap serieus niet waarom je je kind een naam geeft die je heel anders uitspreekt. Is toch vreselijk voor het kind om het steeds te moeten spellen.
En dan heb ik zelf een buitenlandse naam die niet vaak voorkomt en moet ook steeds spellen, maar bij mij spreek je het in ieder geval uit zoals je het leest![]()
Dat is gewoon pestenquote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
quote:Op maandag 10 juni 2019 23:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.
Ah. #Steenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Yes, zoon van Jim Bakkum heet zo.
Daar is die van Jim naar vernoemd. Posy naar About Time. Waarom weet ik dit?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:26 schreef lunapuella het volgende:
In The Virgin Suicides zat ook al een Lux.
Dat zekerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Prima nachtclub van Mr. Morningstar
We helpen de nieuwen gewoon graagquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het opmerkelijk dat de Lux discussie hier al minstens voor de vierde keer gevoerd wordt
Zó opmerkelijk is die naam toch ook weer niet?
Mogen we meedenken?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:16 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij zijn de strijd aangegaan van de tweede naam. Namen voor een jongen of een meisje is geloof ik wel gelukt.
Wurm heeft als tweede naam een combinatie letters van onze voornamen en nu willen we dat eigenlijk weer.
Lastig lastig.. tijd om scrabble er maar eens bij te pakken; zegt mijn meneer
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.quote:
Omgquote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
Sja. Op de hockeyclub hoor ik ook heel andere namen dan op het schoolpleinquote:Op zondag 23 juni 2019 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is vandaag naar een kinderfeestje geweest van de dochter van mijn vriendin. Ze wonen in een redelijk welgestelde buurt en dat hoorde ik duidelijk terug in de namen van de kids die er ook waren. Ik sta er niet gek van op te kijken dat hier in Rotterdam Zuid doorgaans wat andere namen worden gegeven, maar zoiets valt dan echt op
Oh wow! En dan hebben er vast ook twee dezelfde beginletter van de achternaam. Dat wordt nummeren...quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
Top 25 zeg maar, maar ach.quote:
Ik hoor die naam wel vaker in V-town.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
Ja, dat blijktquote:Op maandag 24 juni 2019 07:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoor die naam wel vaker in V-town.
Bij mij op de basisschool was de populatie anders, we zaten meer op deze variaties:quote:Op maandag 24 juni 2019 11:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar goed ik zat met 3x Linda en 2x Johan op school.
Dit ook idd, een vriendin van me gaf haar zoon een vrij unieke naam (ik kende niemand met die naam voordat zij er mee kwam). Inmiddels zijn er 3 in het dorp, allemaal in hetzelfde jaar geboren. Maar niemand heeft de naam van elkaar 'gejat' natuurlijkquote:Op maandag 24 juni 2019 11:55 schreef Meke het volgende:
Het is soms ook botte pech. Mijn broertje heeft niet echt een veel voorkomende naam (in totaal 4000 mannen, twee verschillende spellingen). Woont er bij ons in het dorp nog een jongen met dezelfde naam (andere spelling, dat wel) en achternaam. Drie weken later geboren. Er is er bijna één van de lijst gehaald bij de zwemles wachtlijst omdat ze dachten dat hij er dubbel instond. En later zaten ze op dezelfde middelbare school, toen zijn m'n ouders wel eens gebeld dat m'n broertje had gespijbeld, bleek niet zo te zijn
Ik had ook Ismael en Ibos al was die laatste eigenlijk ook een Ismael. En Iman, Arzu ed.quote:Op maandag 24 juni 2019 11:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool was de populatie anders, we zaten meer op deze variaties:
Fatima, Fatma, Yesmin, Yasemin, Jasmine
Mahmoud, Mohamed, Abdel, Abdul
En natuurlijk Maikel en Marieke
Heh, ik hou om die reden de verse babies in dit dorp in de gaten via het Twitteraccount van de verloskundigenpraktijk, maar we zijn tot dusver geen trendsetters gebleken: na de mijne de afgelopen anderhalf jaar geen nieuwe jongetjes geboren die O.tto hetenquote:Op maandag 24 juni 2019 11:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit ook idd, een vriendin van me gaf haar zoon een vrij unieke naam (ik kende niemand met die naam voordat zij er mee kwam). Inmiddels zijn er 3 in het dorp, allemaal in hetzelfde jaar geboren. Maar niemand heeft de naam van elkaar 'gejat' natuurlijk
A. schrijft ook thuis zijn naam met een R. erachter, de eerste letter van zijn achternaam, omdat hij al met een andere A. in de klas zit.quote:Op maandag 24 juni 2019 09:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik hoor nieuwe baby's geregeld die naam krijgen.![]()
Vroeger zat ik met 3x mark, 2x Sjoerd, 2x marjolijn en 2x Miranda in de klas. Je achternaam werd standaard erbij genoemd
Hoe heet je dochter? Hier drie Zoë's op het kdv namelijk...quote:Op maandag 24 juni 2019 16:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
A. schrijft ook thuis zijn naam met een R. erachter, de eerste letter van zijn achternaam, omdat hij al met een andere A. in de klas zit.
Verwacht dat dat met dochter Z. niet zo snel zal gebeuren.
Ken je die beroemde Nintendogame met Link die de princes moet redden?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe heet je dochter? Hier drie Zoë's op het kdv namelijk...
Nee, geen idee. Maar wel op te zoeken, ga ik even doenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ken je die beroemde Nintendogame met Link die de princes moet redden?
Z. is de princes.
Dat is bij ons in het dorp nogal een populaire naamquote:Op maandag 24 juni 2019 16:00 schreef Ceviche het volgende:
Sommige mensen vinden Luuk mooi, anderen vinden Luc mooi, dus ergens begrijp ik wel dat menseneen voorkeur hebben voor een andere spelling. En dan is de naam toch nog uniek/orgineel.
Maar ik snap je punt, ouders maken het hun kind onnodig lastig soms.
Haha die kids waren echt potig, maar konden nog niet echt goed praten. Misschien is mijn inschatting niet goed, maar het past met 1 kind op schoot, de ander tussen je benen ingeklemd en de ander achterop een soort zitje.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het wel bijzonder om met een drieling van 2 op de scooter te stappen trouwens.
Ik heb geen idee, Sjaak gaat niet naar school dus ik ken het kindje niet. Maar ik kan het me zomaar indenken ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gok dat el.lyce-p.earl niet helemaal blank is qua huidskleur
De zoon van Enzo Ferrari werd Dino genoemd (was een koosnaampje: Alfredo -> Alfredino -> Dino).quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:23 schreef Sisu het volgende:
[..]
Haha die kids waren echt potig, maar konden nog niet echt goed praten. Misschien is mijn inschatting niet goed, maar het past met 1 kind op schoot, de ander tussen je benen ingeklemd en de ander achterop een soort zitje.
En wellicht omgeef ik me in een te groot &saai netwerk, want dit soort namen hoor ik dus nooit. Di.no en En.zo ken ik alleen als hondennamen.
De naam van je dochter is wel bekend in het Noorden maar wordt dan uitgesproken met een lange Uu (in Groningen althans, een betovergrootmoeder van me heette zo).quote:Op maandag 24 juni 2019 19:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is bij ons in het dorp nogal een populaire naam, beide spellingsvarianten meerdere kinderen met die naam. En het is echt een klein dorp. Verder veel Sophies onder de jonge kinderen, maar weer nul Emma's. Mijn oudste zoon en dochter zijn de enige met die naam hier, de naam van mijn jongste zoon komt nog wel 1 x voor hoorde ik.
Ik geloof wel in die top-10 namen, maar het is ook echt regiogebonden. Zo is de naam van SQ's dochter volgens mij in Brabant en Limburg erg populair maar hoor je het in sommige andere provincies maar weinig.
En om de een of andere reden wordt de naam van mijn dochter in het hele land redelijk vaak gekozen, maar in Zeeland, Zuid-Limburg en het noorden van het land niet/nauweljks. Ben wel benieuwd waarom dat zo is, heeft het met de uitspraak te maken?
Naam van oudste zoon komt niet mega vaak voor, maar wel redelijk evenredig verspreid over het land, jongste zoon ook in heel het land (wel vooral randstad), weer met uitzondering van het noorden. Ook daarbij ben ik nieuwsgierig naar de reden
Haha dat is wel Freaky ja! Hoe heten zijn zusjes?quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:00 schreef Crumpette het volgende:
Ik ken hier ook een M, kwakzor! Zijn zusjes hebben ook heerlijke oudhollandse namenpast ze heel goed. Oh en nu ik er aan denk deel jij je naam ook met hun moeder
ok dat is eigenlijk wel freaky.
lol, zo heet de broer van mijn vriendinnetje van de middelbare school ookquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:37 schreef Sjeen het volgende:
Ok, Limburg... maar moet dit dan nou echt?
Wiel.lie
Een grijze half kale man, met baard & witte sokken in sandalen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vind zulke namen echt drie keer niks bij kinderen.Dan heb je dus een baby die W.im heet, terwijl ik me daar een oude vent bij inbeeld.
Het is een van mijn mans namen. Zijn tweede naam is ook een grijzekalemannenmetwittesokkeninsandalen-naam.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Een grijze half kale man, met baard & witte sokken in sandalen.
Neuj, maar toch went dat gauw als je zo’n kindje in je omgeving hebt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vind zulke namen echt drie keer niks bij kinderen.Dan heb je dus een baby die W.im heet, terwijl ik me daar een oude vent bij inbeeld.
Melodiahquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ok. Je krijgt een kind en moet met pistool op je hoofd kiezen:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Bertrand of Summer-Prince
Afkortingen en afgeleiden zijn verboden
Ik vind dit beiden twee uitersten. Dan maar Russian Roulette.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Ans, Nol, Klazien, Pieternel, Adriaan, Bertrandquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
ZIT JE NOU ADRIAAN TE BASHEN.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Wederopstanding geslaagd!quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat was de Svane-versie van de lokquote![]()
Zullen we Kyara nog een keer ontgroenen?quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat was de Svane-versie van de lokquote![]()
Nol en Rietjequote:
Ans, Nol, Klazien, Sooff, Adriaan, Bertrand.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Aangezien ik één kind krijg, noem ik hem "Adriaan of Mays". Vind ik nog best chique klinkenquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Goeie, kan zo in GoT!quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Aangezien ik één kind krijg, noem ik hem "Adriaan of Mays". Vind ik nog best chique klinken.
Klinkt idd wel loik.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag de naam Loïc. Prachtige naam
Voorspelbaar wel, twijfelde alleen bij Pieternel vs Sooffquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ans of Melodiah
Nol of Chevaughn
Klazien of Dignity
Pieternel of Sooff
Adriaan of Mays
Altijd het geboortekaartje of de proefdruk meegeven.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:05 schreef Jentin het volgende:
Bij Caesar op de opvang zat een meisje dat Solveig heet. Prachtige naam vind ik dat. Maar met een dyslectische echtgenoot voorzag ik problemen - had Phi ineens Solvige geheten ofzo![]()
Op m'n werk lopen twee leerlingen rond met dezelfde naam als Caesar. Dat zijn al echt grote jongens van een jaar of 16/17. Ik vind dat altijd leuk om te zien en een beetje te fantaseren over Caesar als puber. Hij heeft trouwens dezelfde naam als een oud-leerling van me (die me echt het leven zuur heeft gemaakt in m'n eerste jaar als nieuwe docent) en die is, zag ik laatst, ook echt enorm leuk opgedroogd.
We hadden er vast iets op gevonden, voor de aangifte. Maar ik hoorde mijn oma, die ook consequent 'kloontje' zegt als ze 'clowntje' bedoelt, al roepen:'Sol-vijg, Sol-vijg! Dus man in kwestie was de minste van mijn problemen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Altijd het geboortekaartje of de proefdruk meegeven.
Anders de namen op een papiertje schrijven.
Te laat. Ik heb geen knopjes meerquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:52 schreef Svane het volgende:
[..]
Zullen we Kyara nog een keer ontgroenen?
Zo zie ik dat met namen als Solange ook op voorhand al mis gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:10 schreef Jentin het volgende:
[..]
We hadden er vast iets op gevonden, voor de aangifte. Maar ik hoorde mijn oma, die ook consequent 'kloontje' zegt als ze 'clowntje' bedoelt, al roepen:'Sol-vijg, Sol-vijg! Dus man in kwestie was de minste van mijn problemen.
Desalniettemin: prachtnaam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Leandra op 27-06-2019 11:34:43 ]
Ik had vroeger een juf die Dulcie heette! Zo'n Surinaamse met dikke bilquote:Op donderdag 27 juni 2019 10:27 schreef Svane het volgende:
Even voor de inspiratie wat namen uit een doorsnee (doch internationale) UK-klas:
Molly, Holly, Maggie, Bonnie, Freya, Gulshen, Venus, Lucia, Aria, Aaishah, Dulcie
Samuel, Harvey, Pau, Hussain, Harvey, Nathan, Leo, Oliver, Yussef, Gibson
quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo zie ik dat met namen als Solange ook op voorhand al mis gaan.Zegt hij dan zo-lange, of solansj?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of snol.quote:
Ik vind James zo leuk voor een meisje (al sinds de dochter van Blake Lively), maar ik denk dat ik dat nooit zou durvenquote:Op woensdag 26 juni 2019 19:40 schreef Ceviche het volgende:
Zag net dat Hannah Verboom haar dochter Sara James heeft genoemd.
Eerst dacht ik wtfmaar eigenlijk vind ik James wel erg leuk voor een meisje...
Dus tja, nu weet ik het niet zo goed meer
Op Joop na zijn het allemaal afkortingen van meisjesnamen ook.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:03 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik vind James zo leuk voor een meisje (al sinds de dochter van Blake Lively), maar ik denk dat ik dat nooit zou durven
Ik houd echt van “jongensnamen” voor meisjes (tussen aanhalingstekens, want vaak afkorting van meisjesnaam), al dan niet met verkleining: Teddy, Lee, Sam, Joop, Jacky, Daantje, Chris
Getser.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Of snol.
En rijmt op hol, mol, drol![]()
En de hele uitspraak is gewoon alsof je verkouden bent en moet kotsen.
Mijn schoonzus heet L.isha en wordt vaak Li genoemd.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op Joop na zijn het allemaal afkortingen van meisjesnamen ook.
Mijn au-pair kindje in 1985 heette ook Lee, meisje met blond haar en blauwe ogen, beide ouders donker haar en bruine ogen, dus iedereen dacht altijd dat het mijn dochter was
Joop is van Josefien toch?quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op Joop na zijn het allemaal afkortingen van meisjesnamen ook.
Mijn au-pair kindje in 1985 heette ook Lee, meisje met blond haar en blauwe ogen, beide ouders donker haar en bruine ogen, dus iedereen dacht altijd dat het mijn dochter was
"Adriaan of Mays Vennegoor of Hesselink"quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Aangezien ik één kind krijg, noem ik hem "Adriaan of Mays". Vind ik nog best chique klinken.
quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:48 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Joop is van Josefien toch?
Joop ter Heul iig wel
Heet jij gewoon voluit Joop? En verder niks? Nog leuker danquote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:39 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
Maar bij mij niet hoor!
Verder heb je in je lijstje naast mijn naam ook (bijna) die van mijn zusje staan
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Heet jij gewoon voluit Joop? En verder niks? Nog leuker dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ik was ook helemaal voor Willem, maar dat vond vriend sufquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:36 schreef Lemijn het volgende:
. Ik hou ervan. En in mijn omgeving is een jongetje dat Jaap heet. Vind ik ook superleuk. Zou een volgend kind best Wim willen noemen of Kees maar ik krijg daar een veto over denk ik
.
Ik vind ze allemaal afschuwelijkquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:52 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier in het dorp staat Hein in de top 3 van de 20 kinderen wat jaarlijks geboren worden. En Fien, Jet, Mijs, Pleun, Boet, Wies, Ted, Loet, Mels, Rein hoor je hier ook veel. Ik hou er wel van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |