Vond ze denk ik geen mooie naam.quote:
Eensquote:Op maandag 3 juni 2019 22:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Of doe het gewoon niet als het er helemaal niet meer erop lijkt
Sowieso eens.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ze moeten die ' echt verbieden hoor.
Het staat zo ontzettend dom.
Leg het je kind later maar eens uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sowieso eens.
De apostrof is geen sieraad maar een weglatingsteken. Schrijf dan gewoon de letters.
Hetzelfde kun je je afvragen bij namen met een '. En die zijn wel echt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:21 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg een stroke geloof ik. waarom zetten hier mensen allemaal namen met een punt in het midden?
D.esteny
C.havelle
E.mily
J.ason
B.riek
S.acha
WTF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tegen.
En ik snap serieus niet waarom je je kind een naam geeft die je heel anders uitspreekt. Is toch vreselijk voor het kind om het steeds te moeten spellen.
En dan heb ik zelf een buitenlandse naam die niet vaak voorkomt en moet ook steeds spellen, maar bij mij spreek je het in ieder geval uit zoals je het leest![]()
Dat is gewoon pestenquote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
quote:Op maandag 10 juni 2019 23:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.
Ah. #Steenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Yes, zoon van Jim Bakkum heet zo.
Daar is die van Jim naar vernoemd. Posy naar About Time. Waarom weet ik dit?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:26 schreef lunapuella het volgende:
In The Virgin Suicides zat ook al een Lux.
Dat zekerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Prima nachtclub van Mr. Morningstar
We helpen de nieuwen gewoon graagquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het opmerkelijk dat de Lux discussie hier al minstens voor de vierde keer gevoerd wordt
Zó opmerkelijk is die naam toch ook weer niet?
Mogen we meedenken?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:16 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij zijn de strijd aangegaan van de tweede naam. Namen voor een jongen of een meisje is geloof ik wel gelukt.
Wurm heeft als tweede naam een combinatie letters van onze voornamen en nu willen we dat eigenlijk weer.
Lastig lastig.. tijd om scrabble er maar eens bij te pakken; zegt mijn meneer
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.quote:
Omgquote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
Sja. Op de hockeyclub hoor ik ook heel andere namen dan op het schoolpleinquote:Op zondag 23 juni 2019 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is vandaag naar een kinderfeestje geweest van de dochter van mijn vriendin. Ze wonen in een redelijk welgestelde buurt en dat hoorde ik duidelijk terug in de namen van de kids die er ook waren. Ik sta er niet gek van op te kijken dat hier in Rotterdam Zuid doorgaans wat andere namen worden gegeven, maar zoiets valt dan echt op
Oh wow! En dan hebben er vast ook twee dezelfde beginletter van de achternaam. Dat wordt nummeren...quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
Top 25 zeg maar, maar ach.quote:
Ik hoor die naam wel vaker in V-town.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
Ja, dat blijktquote:Op maandag 24 juni 2019 07:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoor die naam wel vaker in V-town.
Bij mij op de basisschool was de populatie anders, we zaten meer op deze variaties:quote:Op maandag 24 juni 2019 11:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar goed ik zat met 3x Linda en 2x Johan op school.
Dit ook idd, een vriendin van me gaf haar zoon een vrij unieke naam (ik kende niemand met die naam voordat zij er mee kwam). Inmiddels zijn er 3 in het dorp, allemaal in hetzelfde jaar geboren. Maar niemand heeft de naam van elkaar 'gejat' natuurlijkquote:Op maandag 24 juni 2019 11:55 schreef Meke het volgende:
Het is soms ook botte pech. Mijn broertje heeft niet echt een veel voorkomende naam (in totaal 4000 mannen, twee verschillende spellingen). Woont er bij ons in het dorp nog een jongen met dezelfde naam (andere spelling, dat wel) en achternaam. Drie weken later geboren. Er is er bijna één van de lijst gehaald bij de zwemles wachtlijst omdat ze dachten dat hij er dubbel instond. En later zaten ze op dezelfde middelbare school, toen zijn m'n ouders wel eens gebeld dat m'n broertje had gespijbeld, bleek niet zo te zijn
Ik had ook Ismael en Ibos al was die laatste eigenlijk ook een Ismael. En Iman, Arzu ed.quote:Op maandag 24 juni 2019 11:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool was de populatie anders, we zaten meer op deze variaties:
Fatima, Fatma, Yesmin, Yasemin, Jasmine
Mahmoud, Mohamed, Abdel, Abdul
En natuurlijk Maikel en Marieke
Heh, ik hou om die reden de verse babies in dit dorp in de gaten via het Twitteraccount van de verloskundigenpraktijk, maar we zijn tot dusver geen trendsetters gebleken: na de mijne de afgelopen anderhalf jaar geen nieuwe jongetjes geboren die O.tto hetenquote:Op maandag 24 juni 2019 11:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit ook idd, een vriendin van me gaf haar zoon een vrij unieke naam (ik kende niemand met die naam voordat zij er mee kwam). Inmiddels zijn er 3 in het dorp, allemaal in hetzelfde jaar geboren. Maar niemand heeft de naam van elkaar 'gejat' natuurlijk
A. schrijft ook thuis zijn naam met een R. erachter, de eerste letter van zijn achternaam, omdat hij al met een andere A. in de klas zit.quote:Op maandag 24 juni 2019 09:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik hoor nieuwe baby's geregeld die naam krijgen.![]()
Vroeger zat ik met 3x mark, 2x Sjoerd, 2x marjolijn en 2x Miranda in de klas. Je achternaam werd standaard erbij genoemd
Hoe heet je dochter? Hier drie Zoë's op het kdv namelijk...quote:Op maandag 24 juni 2019 16:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
A. schrijft ook thuis zijn naam met een R. erachter, de eerste letter van zijn achternaam, omdat hij al met een andere A. in de klas zit.
Verwacht dat dat met dochter Z. niet zo snel zal gebeuren.
Ken je die beroemde Nintendogame met Link die de princes moet redden?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe heet je dochter? Hier drie Zoë's op het kdv namelijk...
Nee, geen idee. Maar wel op te zoeken, ga ik even doenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ken je die beroemde Nintendogame met Link die de princes moet redden?
Z. is de princes.
Dat is bij ons in het dorp nogal een populaire naamquote:Op maandag 24 juni 2019 16:00 schreef Ceviche het volgende:
Sommige mensen vinden Luuk mooi, anderen vinden Luc mooi, dus ergens begrijp ik wel dat menseneen voorkeur hebben voor een andere spelling. En dan is de naam toch nog uniek/orgineel.
Maar ik snap je punt, ouders maken het hun kind onnodig lastig soms.
Haha die kids waren echt potig, maar konden nog niet echt goed praten. Misschien is mijn inschatting niet goed, maar het past met 1 kind op schoot, de ander tussen je benen ingeklemd en de ander achterop een soort zitje.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het wel bijzonder om met een drieling van 2 op de scooter te stappen trouwens.
Ik heb geen idee, Sjaak gaat niet naar school dus ik ken het kindje niet. Maar ik kan het me zomaar indenken ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gok dat el.lyce-p.earl niet helemaal blank is qua huidskleur
De zoon van Enzo Ferrari werd Dino genoemd (was een koosnaampje: Alfredo -> Alfredino -> Dino).quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:23 schreef Sisu het volgende:
[..]
Haha die kids waren echt potig, maar konden nog niet echt goed praten. Misschien is mijn inschatting niet goed, maar het past met 1 kind op schoot, de ander tussen je benen ingeklemd en de ander achterop een soort zitje.
En wellicht omgeef ik me in een te groot &saai netwerk, want dit soort namen hoor ik dus nooit. Di.no en En.zo ken ik alleen als hondennamen.
De naam van je dochter is wel bekend in het Noorden maar wordt dan uitgesproken met een lange Uu (in Groningen althans, een betovergrootmoeder van me heette zo).quote:Op maandag 24 juni 2019 19:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is bij ons in het dorp nogal een populaire naam, beide spellingsvarianten meerdere kinderen met die naam. En het is echt een klein dorp. Verder veel Sophies onder de jonge kinderen, maar weer nul Emma's. Mijn oudste zoon en dochter zijn de enige met die naam hier, de naam van mijn jongste zoon komt nog wel 1 x voor hoorde ik.
Ik geloof wel in die top-10 namen, maar het is ook echt regiogebonden. Zo is de naam van SQ's dochter volgens mij in Brabant en Limburg erg populair maar hoor je het in sommige andere provincies maar weinig.
En om de een of andere reden wordt de naam van mijn dochter in het hele land redelijk vaak gekozen, maar in Zeeland, Zuid-Limburg en het noorden van het land niet/nauweljks. Ben wel benieuwd waarom dat zo is, heeft het met de uitspraak te maken?
Naam van oudste zoon komt niet mega vaak voor, maar wel redelijk evenredig verspreid over het land, jongste zoon ook in heel het land (wel vooral randstad), weer met uitzondering van het noorden. Ook daarbij ben ik nieuwsgierig naar de reden
Haha dat is wel Freaky ja! Hoe heten zijn zusjes?quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:00 schreef Crumpette het volgende:
Ik ken hier ook een M, kwakzor! Zijn zusjes hebben ook heerlijke oudhollandse namenpast ze heel goed. Oh en nu ik er aan denk deel jij je naam ook met hun moeder
ok dat is eigenlijk wel freaky.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |