quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken dit welquote:Op woensdag 15 mei 2019 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Mijn naam, die hierboven "best leuk" wordt genoemd, vind ik gelukkig wel mooi. Alleen kennen ze hem hier in DLD alleen als jongensnaam. Dat geeft soms wel leuke verwarringen, zoals die keer toen ze op een holletje een ander bed moesten regelen in het ziekenhuis(hier geen gemengd verplegen, stel je voor!
). Terwijl op mijn papieren toch echt staat dat ik een vrouw ben, lijken de meeste artsen/verpleegkundigen het beter te weten dan ikzelf
Mijn vader heeft een naam die buiten de Veluwe niet veel voorkomt, en als er dan iets was (feestdag van de speeltuinvereniging ofzo) waarbij zijn naam vooral gesproken voorgesteld werd zei hij er altijd "zeg maar Kees" achteraan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Y vind haar naam wel mooi zegt ze net.
Mijn eigen naam vind ik op zich ook wel mooi, maar had hem anders geschreven mooier gevonden.
Mijn man heeft een oubollige naam Nl naam. Wordt vaak nog fout geschreven.. vriendjes van de oudste (6) moeten altijd lachen om zijn naam en noemen hem altijd “frietje”
Staat in de OP.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:21 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg een stroke geloof ik. waarom zetten hier mensen allemaal namen met een punt in het midden?
D.esteny
C.havelle
E.mily
J.ason
B.riek
WTF
Dat komt door deze wet;quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Alleen kennen ze hem hier in DLD alleen als jongensnaam. Dat geeft soms wel leuke verwarringen, zoals die keer toen ze op een holletje een ander bed moesten regelen in het ziekenhuis(hier geen gemengd verplegen, stel je voor!
). Terwijl op mijn papieren toch echt staat dat ik een vrouw ben, lijken de meeste artsen/verpleegkundigen het beter te weten dan ikzelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is een vluchteling, dus dit hadden haar ouders ook niet kunnen weten. Superlieve vrouw, dus hoop echt dat ze hier geen last mee heeft..
quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:43 schreef Gevalletje het volgende:
Waar ik aan moest denken net bij "klinkt als N.oeree" is de naam van een collega. Moest de eerste keer even slikken toen ik haar naam hoorde
Betekent: een vrouw uit de Hemel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is een vluchteling, dus dit hadden haar ouders ook niet kunnen weten. Superlieve vrouw, dus hoop echt dat ze hier geen last mee heeft..Toch weer wat anders, hè?
Protège moi de mes désirs.
Aha, grappig, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:49 schreef Lunatiek het volgende:
Dat komt door deze wet;
http://www.firstnamesgermany.com/the-german-law-on-first-names/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Dat klinkt stukken beter ja!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Betekent: een vrouw uit de Hemel.Toch weer wat anders, hè?
Dat is Welsh... maar als je niet in Wales woont moet je dat wel altijd spellen...quote:
Net als die paar Aoife's die ik in Nederland ken. Kan daar echt niet aan wennen en moet blijven denken over de spelling.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is Welsh... maar als je niet in Wales woont moet je dat wel altijd spellen...
Vind ik ook een leuke naam maar doet me wel stevast aan Desi Bouterse denken. Ik meen dat zijn zoon ook Dino heet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 11:39 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde vorige week een moeder "Dino" roepen.
Nou weet ik dat de oudste zoon van Enzo Ferrari ook Dino genoemd werd (Alfredo-> Alfredino-> Dino), maar het blijft wat raar klinken in een Nederlands park.
Edit: was zo te zien razend populair in 2009:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Dino
L.iam zoals ik is tegenwoordig heel gangbaar. Toch apart dat ik 1 van de eerste in NL was met deze naam.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:17 schreef lunapuella het volgende:
Welshe en Ierse namen![]()
![]()
Maar in Nederland niet echt praktisch inderdaad.
Liam is qua uitspraak en spelling toch wel van een andere orde dan Aoife, Niamh of Hywell.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:00 schreef alki het volgende:
[..]
L.iam zoals ik is tegenwoordig heel gangbaar. Toch apart dat ik 1 van de eerste in NL was met deze naam.
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Liam is qua uitspraak en spelling toch wel van een andere orde dan Aoife, Niamh of Hywell.
Siobhan is een stuk bekender volgens mij.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.
Ik heb net even op m'n werk gevraagd hoe je het uitspreekt. Er was maar 1 van de 14 die het wist. Dacht ook niet echt dat het zo bekend is, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Siobhan is een stuk bekender volgens mij.
Hoe spreek je het uit? Sjoban?quote:Op maandag 3 juni 2019 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Of Siobhan. Toen ik erachter kwam hoe je dat uitspreekt haha. Wauw.
Echt? dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:43 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik heb net even op m'n werk gevraagd hoe je het uitspreekt. Er was maar 1 van de 14 die het wist. Dacht ook niet echt dat het zo bekend is, maar dat kan ik mis hebben.
Net als de achternaam Nguyen. Volgens mij moet je maar net iemand kennen met die naam zodat je het weet.
https://www.vernoeming.nl/ierse-voornamen-uitspraakquote:
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:48 schreef SaskiaR het volgende:
Sha-vaan ongeveer
Hele mooie naam, net als Niamh (Neev) of Naoise (Nicia), maar echt onhandig hier in NL.
Is moeilijk weer te geven in normale lettersquote:Op maandag 3 juni 2019 14:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.
Ik vind het mooier klinken dat dat het geschreven staatquote:Op maandag 3 juni 2019 14:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
https://www.vernoeming.nl/ierse-voornamen-uitspraak
Siobhan staat hier wel tussen. Met zo'n aparte ooooo, die bijna meer klinkt als een a of au.
Beetje zoals Shevaughn, dat joch uit een huis vol. 😂quote:Op maandag 3 juni 2019 14:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Degene die ik ken zeggen geen shavaan maar sjevon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op maandag 3 juni 2019 17:56 schreef McLaura het volgende:
Eigenlijk heel logisch....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Haha, jaquote:Op maandag 3 juni 2019 16:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beetje zoals Shevaughn, dat joch uit een huis vol. 😂
quote:Op maandag 3 juni 2019 17:56 schreef McLaura het volgende:
Eigenlijk heel logisch....Ze moeten die ' echt verbieden hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat zo ontzettend dom.
quote:Op maandag 3 juni 2019 18:18 schreef amaranta het volgende:
[..]Maak er dan Mark ofzo vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🐎🐎🐎quote:Op maandag 3 juni 2019 19:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha, ja
Ik ken ook een Cheveax, of hoe je dat ook mag schrijven.
Gewoon Sjevoo.
Vond ze denk ik geen mooie naam.quote:
Eensquote:Op maandag 3 juni 2019 22:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Of doe het gewoon niet als het er helemaal niet meer erop lijkt
Sowieso eens.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ze moeten die ' echt verbieden hoor.
Het staat zo ontzettend dom.
Leg het je kind later maar eens uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sowieso eens.
De apostrof is geen sieraad maar een weglatingsteken. Schrijf dan gewoon de letters.
Hetzelfde kun je je afvragen bij namen met een '. En die zijn wel echt.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:21 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg een stroke geloof ik. waarom zetten hier mensen allemaal namen met een punt in het midden?
D.esteny
C.havelle
E.mily
J.ason
B.riek
S.acha
WTF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tegen.
En ik snap serieus niet waarom je je kind een naam geeft die je heel anders uitspreekt. Is toch vreselijk voor het kind om het steeds te moeten spellen.
En dan heb ik zelf een buitenlandse naam die niet vaak voorkomt en moet ook steeds spellen, maar bij mij spreek je het in ieder geval uit zoals je het leest![]()
Dat is gewoon pestenquote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een Djehosjuah voorbij komen. Succes met spellen de rest van je leven Joshua 😂
quote:Op maandag 10 juni 2019 23:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vader moest vast niezen bij geboorte aangifte.
Ah. #Steenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Yes, zoon van Jim Bakkum heet zo.
Daar is die van Jim naar vernoemd. Posy naar About Time. Waarom weet ik dit?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:26 schreef lunapuella het volgende:
In The Virgin Suicides zat ook al een Lux.
Dat zekerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Prima nachtclub van Mr. Morningstar
We helpen de nieuwen gewoon graagquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het opmerkelijk dat de Lux discussie hier al minstens voor de vierde keer gevoerd wordt
Zó opmerkelijk is die naam toch ook weer niet?
Mogen we meedenken?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:16 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij zijn de strijd aangegaan van de tweede naam. Namen voor een jongen of een meisje is geloof ik wel gelukt.
Wurm heeft als tweede naam een combinatie letters van onze voornamen en nu willen we dat eigenlijk weer.
Lastig lastig.. tijd om scrabble er maar eens bij te pakken; zegt mijn meneer
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.quote:
Omgquote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ben niet nieuw, maar had deze naam echt nog niet gezien.
L.ux doet me denken aan luxe. Valt voor mij in de categorie “Diamond” als naam. Ofzo.
Sja. Op de hockeyclub hoor ik ook heel andere namen dan op het schoolpleinquote:Op zondag 23 juni 2019 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is vandaag naar een kinderfeestje geweest van de dochter van mijn vriendin. Ze wonen in een redelijk welgestelde buurt en dat hoorde ik duidelijk terug in de namen van de kids die er ook waren. Ik sta er niet gek van op te kijken dat hier in Rotterdam Zuid doorgaans wat andere namen worden gegeven, maar zoiets valt dan echt op
Oh wow! En dan hebben er vast ook twee dezelfde beginletter van de achternaam. Dat wordt nummeren...quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
Top 25 zeg maar, maar ach.quote:
Ik hoor die naam wel vaker in V-town.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg de klassenindeling van de nieuwe school van Henka binnen.
4 kinderen met haar voornaam in de kleuterklassen. Vier!
En dat op 66 kleuters waarvan er dan gemiddeld zo'n 33 vrouwelijk zouden moeten zijn. Dat is gewoon 12%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |