abonnement Unibet Coolblue
pi_186188232


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_186188289
Een inzamelingsactie organiseren onder studenten aan de RUG, om hun noodlijdende professor financieel te steunen? <O)
Pecunia non olet
pi_186189076
Nieuwe op newfunding
quote:
Het Parkgebouw te Doetinchem.
Investeer mee in het realiseren van een duurzaam appartementencomplex tegen 8% rente en het 1ste recht van Hypotheek. Het nieuw te realiseren project "Het Parkgebouw" is strategisch gelegen in het centrum, net buiten de historische kern van Doetinchem en aan het park, op loopafstand van theater, winkels en openbaar vervoer.

Het Parkgebouw telt vier etages met appartementen in vier types. Het gebouw wordt omgeven door groen met een prachtige eigen buitenruimte en gezamenlijke ontmoetingsplakken als atrium en dakterras. Half-ondergronds bevindt zich de kelder met bergingen en parkeerplekken. Het Parkgebouw wordt voorzien van duurzame en onderhoudsarme materialen, zonnepanelen en een Warmte Koude Opslag (WKO) installatie; bodemenergie wordt gebruikt voor verwarming en koeling van Het Parkgebouw.

De sloop van de voormalig supermarkt is afgerond men is begonnen met de eerste werkzaamheden van de realisatie van Het Parkgebouw.

Meer informatie over project "Het Parkgebouw" is vanaf 15 april beschikbaar op NewFunding.nl
pi_186189501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:25 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op newfunding
[..]

Hoe zijn jullie ervaringen met New Funding?
pi_186190429
Is Annie nu voor de 2e keer niet doorgegaan?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19458
pi_186190866
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef djh77 het volgende:
Is Annie nu voor de 2e keer niet doorgegaan?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19458
dubbel
pi_186190914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:34 schreef ML45 het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft zich een investeerder teruggetrokken en kan dit aangevuld worden. Bij GvE is dit een gebruikelijke gang van zaken dat wanneer een of meerdere investeerders zich hebben teruggetrokken de investering weer kort wordt open gezet.Alleen nu staat deze niet op de site en is de investeringsknop weg.
pi_186190924
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef djh77 het volgende:
Is Annie nu voor de 2e keer niet doorgegaan?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19458
Die is de tweede keer geplaatst onder een nieuwe projectnummer. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19734
pi_186191089
KOM is weer bezig hoor. Wie wil lachen mag ff mijn rant lezen op twitter.
https://twitter.com/vdf79/status/1117030673376845825

Gaat over een nieuw project van een blonde mevrouw met een gat in haar hand en een auto-handel.
Dat meneer niet genoemd wordt, niet borgt, etc heb ik maar weggelaten.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_186191402
Een niet heel erg positief verhaal van RTV Noord over de zonnepanelenfabriek Innolane bij Veendam, project van Greencrowd. Het komt erop neer dat de ondernemer al 10 jaar met het plan bezig is, het al een keer een valse start gemaakt heeft (met faillisement in 2015) en dat ook alle andere zonnepanelenfabrieken in Nederland over de kop gaan. Komt wel aardig overeen met mijn eigen inschatting dus ik zit er niet in.
pi_186191487
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:48 schreef VDF het volgende:
KOM is weer bezig hoor. Wie wil lachen mag ff mijn rant lezen op twitter.
https://twitter.com/vdf79/status/1117030673376845825

Gaat over een nieuw project van een blonde mevrouw met een gat in haar hand en een auto-handel.
Dat meneer niet genoemd wordt, niet borgt, etc heb ik maar weggelaten.
Ik lees in het taxatierapport;
- geen achterstalling onderhoud( de fotos en de oordelen matig bevestigen dat!!!)
- en bij de vraag Is er waardeverminderend asbesthoudend materiaal waargenomen; Antwoord is Nee( wel asbesthoudend golfplaten dak) !!!!!!
pi_186191498
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
  zaterdag 13 april 2019 @ 18:31:45 #13
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_186194992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Je bedoelt in het overzicht of ze 'late' zijn. Nee, ik zie daar geen gekke dingen
pi_186195877
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:31 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

Je bedoelt in het overzicht of ze 'late' zijn. Nee, ik zie daar geen gekke dingen
Inderdaad en late vertaald zich dan naar 1-15 dagen Overdue en 16-30 dagen Overdue. Mogelijk heeft het te maken met de (zeer) korte looptijden waarin ik momenteel zit (tot circa 30 dagen), waardoor je in korte tijd steeds met veel aflopende leningen geconfronteerd wordt. We gaan het Buyback mechanisme op deze wijze wel heel grondig testen ;). Ben benieuwd.
pi_186208638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Had wel wat overdue leningen want ik signaleerde dat ontvangen rente afgelopen maanden niet geheel in lijn liep met verwachtte rente. Deze maand lijkt echter alles gesettled want ik heb geen achterstallige leningen meer. Rente ontvangen deze maand (tot en met heden) ligt ook op zo'n 1,75% van de waarde van de portfolio dus ook wat achterstallige rente mogen ontvangen.
Ondertussen is alles in langer lopende leningen geïnvesteerd.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_186209451
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:37 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Had wel wat overdue leningen want ik signaleerde dat ontvangen rente afgelopen maanden niet geheel in lijn liep met verwachtte rente. Deze maand lijkt echter alles gesettled want ik heb geen achterstallige leningen meer. Rente ontvangen deze maand (tot en met heden) ligt ook op zo'n 1,75% van de waarde van de portfolio dus ook wat achterstallige rente mogen ontvangen.
Ondertussen is alles in langer lopende leningen geïnvesteerd.
Als je in langer lopende leningen investeert en met verschillende afloopdata zul je in je portefeuille minder Overdue leningen hebben (tov de situatie dat je portefeuille uit zeer kort lopende leningen bestaat). Misschien dat ik mijn looptijd dan wat ga verlengen, aan de andere kant als je regelmatig je geld terug krijgt via Buyback wordt je looptijd vanzelf ook langer.....

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowdfunder99 op 14-04-2019 13:47:13 ]
pi_186209723
nee da klopt nie
pi_186210473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hoe zijn jullie ervaringen met New Funding?
Mijn ervaring bij NF is beperkt tot 1 project (De Veentjes in Doetinchem). Dit was een eenjarig project en is volgens afspraak afgehandeld.

NF is tot nu toe een platform met veel te weinig projecten om te kunnen voortbestaan. Ik was blij toen mijn lopende project afgehandeld was en ben dan ook voornemens om even aan de zijlijn te blijven bij de nieuwe projecten.
pi_186211287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als het uur u daar is kan de aanvrager zich alsnog bedenken. Misschien wilde hij op 15 mrt nog niet het achterste van zijn tong laten zien.
Of heeft hij nog een bevriende relatie achter de hand die belooft heeft op de laatste dag het bedrag vol te storten.
Afijn we gaan het over 3 dagen beleven. Nu nog 75 K te gaan

Inmiddels staat het project (https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656) op de site als "Project is niet tot stand gekomen".
Geëindigd op maar 67% met nog ¤83.400 te gaan.

Over en uit dus.

Wat mij betreft was het geen onaardig project en ik had mijn investering gedaan. Het was echter al heel snel duidelijk dat de rente naar 6% moest om deze vol te krijgen. Maar ja, dat moet de geldnemer wel inzien en ook maar willen.

Op naar de volgende...Nieuwe rondes nieuwe kansen *)

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 14-04-2019 14:47:32 ]
pi_186220698
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij KoM

Risico: CC
Bedrag: 35K
Looptijd: 48 mnd.
Rente: 10%

https://www.kapitaalopmaat.nl/Purisa-Mediavormgeving
Ik heb hem meegenomen. Gisteren automatisch investeren aangezet omdat ik dacht dat project snel vol zou zitten en ik weinig tijd had om aan de knoppen te zitten op moment van open gaan project. Viel erg mee, heb hem zowel handmatig als via automatisch investeren mee kunnen nemen. Was binnen 3 uur gefund.
pi_186226616
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik heb hem meegenomen. Gisteren automatisch investeren aangezet omdat ik dacht dat project snel vol zou zitten en ik weinig tijd had om aan de knoppen te zitten op moment van open gaan project. Viel erg mee, heb hem zowel handmatig als via automatisch investeren mee kunnen nemen. Was binnen 3 uur gefund.
Principieel doe ik geen KOM meer. Ik beoordeel de pitch niet eens.

N.b. Ben benieuwd naar de bolletjeskleurders van FNC. Het is weer de 15e vandaag.
pi_186227558
NLInvesteert

Leuke %, 0 zekerheden. Hopen op mooi weer B:)B

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
minimale inleg voor mij te groot met deze onzekerheden, maar wie van een gokje houdt...
pi_186228423
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:12 schreef kopersneek het volgende:
NLInvesteert

Leuke %, 0 zekerheden. Hopen op mooi weer B:)B

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
minimale inleg voor mij te groot met deze onzekerheden, maar wie van een gokje houdt...
Zo denk ik er ook over. Projecten bij NLinvesteert lopen trouwens erg snel vol. Nog maar 59K van de 750 te gaan.
pi_186230932
Down-dates van FnC


C

[1%CB] Schoonmaakdienst Medewerkers
ID: 579284050
Openstaand: 70%
De incasso van maart is niet geslaagd. Op dit moment bedraagt de achterstand twee termijnen. De kredietnemer gaf aan dat er een grote uitgavepost was waardoor de eerste betaaltoezegging niet kon worden waargemaakt. Het bedrijf heeft nu een derde partij die ook kijkt naar de financien. Wij hebben een betaalregeling getroffen om de achterstand in te halen. Wij blijven dit nauwgezet opvolgen zodat de afspraken worden nagekomen.


D

[1% CB] 2e Vestiging Horecabedrijf
ID: 955820978
openstaand 91,5%
De kredietnemer heeft aangegeven dat de tweede vestiging zal stoppen en worden verkocht. Hierdoor is er minder liquiditeit beschikbaar om de termijnen de voldoen. Wij hebben hiervoor een tijdelijke betalingsregeling getroffen ( vier maanden lang halve termijnbetalingen) zonder dat de achterstand mag oplopen tot drie termijnen en na de verkoop (die volgens de kredietnemer in maximum zes maanden verkocht zal worden) kan de achterstand worden ingelost. Vooralsnog wordt de tijdelijke alternatieve regeling voldaan. Indien de situatie veranderd zullen wij u in de volgende update informeren.

E

Restaurant Vloer & Interieur
ID: 799805296
Openstaand: 82%
De incasso van maart is geslaagd, hierdoor is de achterstand één termijn gebleven. Ondanks moeilijk contact te kunen krijgen met de kredietnemer hebben wij wel een betaaltoezegging mogen ontvangen. Echter de betaling zelf hebben wij nog niet op onze rekening mogen ontvangen. Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.



Kredietprojecten in incasso

E

[1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
ID: 167798755
100%
Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer boef. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat. Ook heeft onze advocaat op 12 oktober 2018 aangifte gedaan en deze stukken zijn toegevoegd aan de inmiddels uitgebrachte dagvaarding. De kredietnemer stond echter niet op een Nederlands adres ingeschreven, waardoor betekening aan zijn adres niet mogelijk blijkt te zijn. Nu hebben wij onze advocaat gevraagd om openbaar te dagvaarden. De dagvaardingstermijn bedraagt in dit geval drie maanden, maar dan kunnen we wel verder. Het doel van de opgestarte procedure is allereerst het terug krijgen van uw investering en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen. Update: Op 20 maart was de eerste roldatum, maar deze is met twee weken opgeschoven. WIj wachten nu op een (verstek)vonnis, zodat wij daarna ons incassotraject kunnen vervolgen.


E

Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter
ID: 365975784
openstaand 98.6 %
Wij hebben inmiddels de lening opgezegd en de kredietnemer boef geregistreerd bij het BKR. Wij hebben tot heden nog niks van de kredietvernemer mogen vernemen, noch een betaling ontvangen. Inmiddels hebben wij de kredietnemer een laatste waarschuwing gestuurd, wat een juridische vereiste is, en aangekondigd dat wij de vordering zullen overdragen aan onze advocaat indien wij niet tot een betalingsregeling kunnen komen. Wij informeren u in de volgende update over het vervolg.
pi_186231178
Wie niet betaalt, wordt uit huis gezet! (zie kop van dit deel)

Ik weet naast de heer van Pro*ede Holding nog wel een paar kandidaten. Ik heb een aantal investeringen uit 2014/2015 bij GvE die al langere tijd niet meer betalen en waar GvE samen met Flandrijn naar mijn idee stelselmatig niet goed doorpakt!

• Cro*enburg Holding B.V (2014)

• Bo*o London (2014)

• Ben Rie*dijk beheer B.V. (2014)

• Traf*ic Id Solutions (2014)

• De heren T*L van Luxury su*tes (2014)

• Leisure S*lutions van Vi*la de luxe (2014)

• Dragon Marine (2014)

• Anna Skipper (uit 2015)

Stuk voor stuk projecten waar men iedere keer weer opnieuw de verantwoordelijken weg laat komen, terwijl deze leningnemers vrolijk doorleven zonder zich druk te maken over de in het verleden aangegane schulden/leningen. Ik erger me dood aan deze lakse houding van GvE en haar incasso bureau Flandrijn. :( })

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-04-2019 13:48:49 ]
  maandag 15 april 2019 @ 13:58:47 #27
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186231435
Hier nog een van FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186231608
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie niet betaalt, wordt uit huis gezet! (zie kop van dit deel)
In het geval van Pro*ede wordt dat een lastig verhaal, lijkt me, aangezien er bij dit project geen sprake was van hypothecaire zekerheid en een andere partij waarschijnlijk een hypotheek op het woonhuis heeft?
pi_186231720
quote:
Ik weet naast de heer van Pro*ede Holding nog wel een paar kandidaten. Ik heb een aantal investeringen uit 2014/2015 bij GvE die al langere tijd niet meer betalen en waar GvE samen met Flandrijn naar mijn idee stelselmatig niet goed doorpakt!

• Cro*enburg Holding B.V (2014)

• Bo*o London (2014)

• Ben Rie*dijk beheer B.V. (2014)

• Traf*ic Id Solutions (2014)

• De heren T*L van Luxury su*tes (2014)

• Leisure S*lutions van Vi*la de luxe (2014)

• Dragon Marine (2014)

• Anna Skipper (uit 2015)

Stuk voor stuk projecten waar men iedere keer weer opnieuw de verantwoordelijken weg laat komen, terwijl deze leningnemers vrolijk doorleven zonder zich druk te maken over de in het verleden aangegane schulden/leningen. Ik erger me dood aan deze lakse houding van GvE en haar incasso bureau Flandrijn.
Volledig mee eens.

Ik zit zelf in Trafic ID solutioins en Luxury suites.

Laatste van Trafic ID gehoord dat ie maandelijks betaalt. Schijnbaar verdwijnt daar alles in het zwarte gat wat "Flanderijn" heet.
Het blijft gissen want van enige info vanuit GVE is geen enkele sprake.

Ben dan ook wel even klaar met GVE.
pi_186231992
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:10 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

In het geval van Pro*ede wordt dat een lastig verhaal, lijkt me, aangezien er bij dit project geen sprake was van hypothecaire zekerheid en een andere partij waarschijnlijk een hypotheek op het woonhuis heeft?
De ondernemer wordt aangesproken de schuld terug te betalen. Als dit dan moet door verkoop van de woning is dat zeker een optie. Ik heb begrepen dat dit in dit geval ook zal gaan gebeuren. In een eerdere situatie bij https://www.collincrowdfund.nl/cowboys-belt/ hebben ondernemers ook hun huis moeten verkopen om de schuld deels terug te betalen. Uiteraard gaat het geld in eerste instantie naar de 1e hypotheekhouder. De overwaarde kan dan gebruikt worden om de schuld deels af te lossen.
pi_186232339
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:19 schreef bleyenburg het volgende:
Laatste van Trafic ID gehoord dat ie maandelijks betaalt. Schijnbaar verdwijnt daar alles in het zwarte gat wat "Flanderijn" heet.
Het blijft gissen want van enige info vanuit GVE is geen enkele sprake.
Dat vind ik ook het grootste nadeel van GVE, het gebrek aan transparantie m.b.t. de recovery.
pi_186232396
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:07 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het grootste nadeel van GVE, het gebrek aan transparantie m.b.t. de recovery.
Ik heb er gelukkig maar 1 van de pak en beet 50 projecten met betalingsproblemen bij GvE echter zijn al bijna 1 jaar bezig en nog niks concreets..

Wel altijd goed te woord gestaan bij het informeren over de status, soms met reminder maar daarna wel met een reactie.
pi_186233411
Net update gehad van de de Imker van Capital Circle:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar helpt een beetjjjjjjjjjjjjje druk ~O> wel om de betalingen los te krijgen. Hier kan GvE een voorbeeld aan nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-04-2019 16:40:13 ]
pi_186234612
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:26 schreef kopersneek het volgende:
2e Vestiging Horecabedrijf
Indien de situatie veranderd zullen wij u in de volgende update informeren.
Sinds 4/4 zit er na wat verbouwing een nieuwe horeca onderneming in het pand, heb dat ook al eerder aan fnc aangegeven, geen reactie.
pi_186234850
Wat zien de investeerders van GvE in Rolloos? Mis ik iets?

[ Bericht 13% gewijzigd door djh77 op 15-04-2019 18:43:12 ]
pi_186234918
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 17:51 schreef djh77 het volgende:
Wat zien de investeerders in Rolloos van GvE? Mis ik iets?
Misschien wat ik in 2014 in Cro*enberg Holding of een van de andere uit bovenstaand rijtje zag en nu niet meer zie? :)
pi_186236037
[quote]0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:26 schreef kopersneek het volgende:
Down-dates van FnC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rapportage is blijkbaar nog niet geautomatiseerd, of ze bewaren de lastigste rapportages tot het laatste, maar hier nog geen rapportage vanuit FNC gezien :(
pi_186237466
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:01 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

[/spoiler]
De rapportage is blijkbaar nog niet geautomatiseerd, of ze bewaren de lastigste rapportages tot het laatste, maar hier nog geen rapportage vanuit FNC gezien :(
Je zou ook kunnen zeggen dat ze gelukkig niet geautomatiseerd zijn en dat er dus voor ieder project een separate rapportage wordt gemaakt op basis van de projectspecifieke omstandigheid en ja dan kan het soms voor de een wat korter en voor de ander wat langer duren. We zijn geen gelijke monniken want we zitten niet in dezelfde projecten dus ook geen gelijke kappen.
pi_186238274
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:53 schreef ML45 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat ze gelukkig niet geautomatiseerd zijn en dat er dus voor ieder project een separate rapportage wordt gemaakt op basis van de projectspecifieke omstandigheid en ja dan kan het soms voor de een wat korter en voor de ander wat langer duren. We zijn geen gelijke monniken want we zitten niet in dezelfde projecten dus ook geen gelijke kappen.
Los van geautomatiseerd of niet en of het voor de 1 wat langer duurt dan voor de ander, afspraak is dat deze rapportage uiterlijk de 15e van de maand wordt toegezonden.
pi_186242365
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 13:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie niet betaalt, wordt uit huis gezet! (zie kop van dit deel)

Ik weet naast de heer van Pro*ede Holding nog wel een paar kandidaten. Ik heb een aantal investeringen uit 2014/2015 bij GvE die al langere tijd niet meer betalen en waar GvE samen met Flandrijn naar mijn idee stelselmatig niet goed doorpakt!

• Cro*enburg Holding B.V (2014)

• Bo*o London (2014)

• Ben Rie*dijk beheer B.V. (2014)

• Traf*ic Id Solutions (2014)

• De heren T*L van Luxury su*tes (2014)

• Leisure S*lutions van Vi*la de luxe (2014)

• Dragon Marine (2014)

• Anna Skipper (uit 2015)

Stuk voor stuk projecten waar men iedere keer weer opnieuw de verantwoordelijken weg laat komen, terwijl deze leningnemers vrolijk doorleven zonder zich druk te maken over de in het verleden aangegane schulden/leningen. Ik erger me dood aan deze lakse houding van GvE en haar incasso bureau Flandrijn. :( })
Ik heb er nog 2 bij GvE uit 2015 Pac*gi en Powern*x. Ook hier een lakse afhandeling. Ondernemers lijken met de noorderzon verdwenen maar er wordt ook weinig werk van gemaakt te achterhalen waar ze uithangen.
pi_186242646
Zo dan..

FnC en IEB
pi_186243022
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 22:55 schreef kopersneek het volgende:
Zo dan..

FnC en IEB
Kun je de tekst plaatsen, want er is een inlog voor nodig. Bedankt!
pi_186243715
Project newfunding:
https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem

Tlv 24-69%. Betreft opnieuw reeds afgeronde project De Veentjes.

[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 16-04-2019 05:52:04 ]
pi_186243819
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Kun je de tekst plaatsen, want er is een inlog voor nodig. Bedankt!
Een Nederlandse variant op het nieuwsbericht is hier te vinden: https://www.fundwijzer.nl(...)aan-kleine-bedrijven

"EIB leent via Funding Circle ¤100 mln uit aan kleine bedrijven
De Europese Investeringsbank (EIB) heeft een kredietfaciliteit klaargezet voor kleine Nederlandse en Duitse bedrijven. Via online leenbedrijf Funding Circle gaat de instelling de komende twee jaar ¤100 mln uitlenen om het mkb te ondersteunen. Een niet nader genoemde vermogensbeheerder doet met de bank mee door een extra ¤25 mln beschikbaar te stellen.

Dat heeft de EIB maandag bekendgemaakt. De gezamenlijke investering is bestemd voor ondersteuning aan aan circa 1600 kleine bedrijven. Die kunnen rekenen op leningen van tussen de ¤40.000 en ¤70.000. Ze zorgen voor een geldinjectie ‘die hard nodig is in de sector kleine bedrijven in Europa’, aldus de instelling uit Luxemburg.

Funding Circle schat in dat de faciliteit van de EIB bijdraagt aan het creëren en behouden van ongeveer 2500 banen in Nederland en Duitsland. Eerder heeft de EIB al met succes met het beursgenoteerde leenbedrijf samengewerkt en voor ¤120 mln aan kredieten in het VK verstrekt. Vanwege de brexit was al bekend dat dit voor de EIB een eenmalige deal was."
pi_186245409
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 17:35 schreef tnhb het volgende:

[..]

Sinds 4/4 zit er na wat verbouwing een nieuwe horeca onderneming in het pand, heb dat ook al eerder aan fnc aangegeven, geen reactie.
Weet je wat de naam van het restaurant is dat vanaf 4 april is gestart.
pi_186245646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 06:52 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Weet je wat de naam van het restaurant is dat vanaf 4 april is gestart.
https://wijzijndestad.com(...)kt-21-in-middelburg/
pi_186245762
quote:
Is dit wel hetzelfde restaurant? Er wordt gesproken over familie Jacobsen waarmee werd gesproken en de eigenaren van het te sluiten restaurant waren Joosse en Nuberg.
pi_186246484
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 23:48 schreef djh77 het volgende:
Project newfunding:
https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem

Tlv 24-69%. Betreft opnieuw reeds afgeronde project De Veentjes.
Doetinchem heeft Amsterdam kennelijk al ruim ingehaald in de huizengekte:

pi_186246974
Chocolade met 2x 2e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/chocolagendijk/
pi_186247098
Zijn er al mensen die al betalingen van GvE hebben mogen ontvangen in bundelingen. Voor mij zou na Pasen de 1ste komen, is wel even wennen hoor ;)

Is de mail een beetje overzichtelijk met betalingen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ron1986 op 16-04-2019 10:15:48 ]
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:32:01 #52
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186247526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:03 schreef Ron1986 het volgende:
Zijn er al mensen die al betalingen van GvE hebben mogen ontvangen in bundelingen. Voor mij zou na Pasen de 1ste komen, is wel even wennen hoor ;)

Is de mail een beetje overzichtelijk met betalingen?
Ja, je krijgt op vrijdag of zaterdag een overzichtelijke mail. Dan weet je dat je op maandag of dinsdag de betaling krijgt.
Toch vind ik een tweewekelijks systeem onrustig. Zou liever eens per maand of desnoods twee keer per maand (1 en 15) een verzamelbetaling hebben.
pi_186247598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:32 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, je krijgt op vrijdag of zaterdag een overzichtelijke mail. Dan weet je dat je op maandag of dinsdag de betaling krijgt.
Toch vind ik een tweewekelijks systeem onrustig. Zou liever eens per maand of desnoods twee keer per maand (1 en 15) een verzamelbetaling hebben.
Ok thx voor de info. Zijn het allemaal losse betalingen of gecombineerde betalingen?
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:11 #54
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186247695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:37 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ok thx voor de info. Zijn het allemaal losse betalingen of gecombineerde betalingen?
Eén bedrag. Een gecombineerde betaling dus. In de voorafgaande mail keurig gespecificeerd.
pi_186247814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:32 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, je krijgt op vrijdag of zaterdag een overzichtelijke mail. Dan weet je dat je op maandag of dinsdag de betaling krijgt.
Toch vind ik een tweewekelijks systeem onrustig. Zou liever eens per maand of desnoods twee keer per maand (1 en 15) een verzamelbetaling hebben.
Een keer per maand zou ik wel een te groot interval vinden, ik had zelf liever 1x per week een verzamelbetaling gezien. Maar het ligt natuurlijk ook aan het aantal projecten waar je ingelegd hebt, dus het zou nog mooier zijn als je in de toekomst zelf je interval kan kiezen.
pi_186247870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Ja, hetzelfde hier. 68%. Dat kan niet heel lang goed gaan. Gelukkig was ik al begonnen mijn positie af te bouwen nadat ze waren verhuisd recentelijk.
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:00:12 #57
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186247915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:57 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Ja, hetzelfde hier. 68%. Dat kan niet heel lang goed gaan. Gelukkig was ik al begonnen mijn positie af te bouwen nadat ze waren verhuisd recentelijk.
Is dat bij eenzelfde loan originator?
Ik zit zelf sinds kort met een klein bedrag bij Robocash. Vind het principe dat iedere euro direct geinvesteerd wordt wel fijn.
Mocht het echt in elkaar gaan storten, denk ik over te stappen na crowdestate of crowdestor.
pi_186248224
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 23:48 schreef djh77 het volgende:
Project newfunding:
https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem

Tlv 24-69%. Betreft opnieuw reeds afgeronde project De Veentjes.
Wat bedoel je met reeds afgeronde project? Is dit project al gefund of al gebouwd?

Als het projecten morgen gewoon open gaat pak ik hem wel mee. Lijkt me een zeer solide investering, en 8% is dan geen slechte vergoeding
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:56:30 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186248669
Wie is hier fan van die gecombineerde betalingen?

Ik niet.
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:00:49 #60
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186248725
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:56 schreef xzaz het volgende:
Wie is hier fan van die gecombineerde betalingen?

Ik niet.
Bij de benzinepomp doe ik niet anders. Benzine, shag, chocolaatje reken ik in één keer af. En het bonnetje vertelt me waar ik voor betaald heb.
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:03:07 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186248758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:00 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij de benzinepomp doe ik niet anders. Benzine, shag, chocolaatje reken ik in één keer af. En het bonnetje vertelt me waar ik voor betaald heb.
Betaal jij geld aan de platformen?
pi_186248914
Ik ben er geen fan van, maar ik begrijp de keuze. Bij een zakelijke rekening betaalt GVE voor iedere betaling, dat zal op jaarbasis best een aardig bedrag zijn. Dan ben ik toch meer fan van een wallet (bij voorkeur een persoonlijke wallet ipv platformafhankelijk) waarbij je zelf kan kiezen wanneer je het overboekt naar je eigen rekening (en dat daar dan een paar eurocent voor gerekend wordt).
pi_186248986
Weer een innercrowd project op NLinvesteert, die houden de vaart er wel in zeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede hypotheek met een ltv van 65%. Zit er alleen een beetje mee waarom er gestapeld moet worden met een bank, en waarom die het niet zelf aan durft om dit krediet te verstrekken.
pi_186249024
Ik heb ook mail gehad van GVE over gecombineerde betalingen. Ik begrijp hun beweegredenen maar vind het niet netjes dat ze dit eenzijdig opleggen gedurende de looptijd van enkele projecten. Bij een investering ga je akkoord met een totaalplaatje van wederzijdse rechten en verplichtingen en dan is het principieel niet juist als het platform daaraan halverwege gaat rommelen.

Invoeren bij nieuwe projecten? Prima, dan is het aan mij om dit mee te nemen in mijn beslissing om wel of niet mee te doen.

(En dat ze dit mailen vanuit een no-reply mail adres is ook not-done)
pi_186249471
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:20 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een innercrowd project op NLinvesteert, die houden de vaart er wel in zeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede hypotheek met een ltv van 65%. Zit er alleen een beetje mee waarom er gestapeld moet worden met een bank, en waarom die het niet zelf aan durft om dit krediet te verstrekken.
Zou de Rabo werken met een max LTV? 2e hypo klinkt goed irt totaalwaarde, maar wie weet wat het pand opbrengt bij een faillissement... Aan de andere kant, pand ziet er goed uit en lijkt mij prima verhuurbaar. Uit de pitch blijkt dat alles continu verhuurd is met een huurstroom van iets boven de 3 ton op jaarbasis. Ondanks de hoge drempel heb ik deze meegenomen. 7.5% is welkom voor drie jaar...
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:52:36 #66
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186249484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Betaal jij geld aan de platformen?
Aan de meeste wel. Een beetje :P
Maar het principe lijkt me hetzelfde. Een platform heeft mijn inleggen bij elkaar geharkt en betaalt me terug. Of dat dan gaat op de manier van IVM (per project) of FNC (gezamenlijke betaling met specificatie), dat is toch niet zo verschillend? Bij beide weet je op welke dag je de betaling kunt verwachten. Bij het nieuwe systeem van GVE weet je dat niet of is het wat ingewikkelder om te berekenen.
pi_186249584
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:22 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met reeds afgeronde project? Is dit project al gefund of al gebouwd?

Als het projecten morgen gewoon open gaat pak ik hem wel mee. Lijkt me een zeer solide investering, en 8% is dan geen slechte vergoeding
Het project is eerder door Newfunding gefund:
https://www.newfunding.nl/project/de-veentjes-37-te-doetinchem

Hierna geherfinancierd door private partijen en nu weer hergefinancierd via het nieuwe project van Newfunding.
  dinsdag 16 april 2019 @ 13:07:29 #68
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186249802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:56 schreef xzaz het volgende:
Wie is hier fan van die gecombineerde betalingen?

Ik niet.
Ik (inmiddels) wel

Was even wennen maar het werkt goed opzich nu.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186249820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het project is eerder door Newfunding gefund:
https://www.newfunding.nl/project/de-veentjes-37-te-doetinchem

Hierna geherfinancierd door private partijen en nu weer hergefinancierd via het nieuwe project van Newfunding.
Vind je dat een reden om niet mee te doen?
Pecunia non olet
pi_186249851
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vind je dat een reden om niet mee te doen?
Nee, viel me alleen op. Er zijn al behoorlijk wat rentelasten betaald en er is nog geen appartement gerealiseerd.
pi_186250209
Glazenwasser met 1e hypotheek op ccf/knab
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/
pi_186250309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:57 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Ja, hetzelfde hier. 68%. Dat kan niet heel lang goed gaan. Gelukkig was ik al begonnen mijn positie af te bouwen nadat ze waren verhuisd recentelijk.
Ok, ik ga het in de gaten houden en misschien dan toch maar afbouwen (ben nog maar net gestart daar). Hoop dat we nog wel op tijd zijn, ik krijg nu een server error als ik de site wil openen.....
pi_186250371
quote:
0s.gif Op url=https://forum.fok.nl/topic/2493907/3/25#p186249471]dinsdag 16 april 2019 12:51[/url] schreef kopersneek het volgende:

[..]

Zou de Rabo werken met een max LTV? 2e hypo klinkt goed irt totaalwaarde, maar wie weet wat het pand opbrengt bij een faillissement... Aan de andere kant, pand ziet er goed uit en lijkt mij prima verhuurbaar. Uit de pitch blijkt dat alles continu verhuurd is met een huurstroom van iets boven de 3 ton op jaarbasis. Ondanks de hoge drempel heb ik deze meegenomen. 7.5% is welkom voor drie jaar...
Ik heb hem zelf ook meegepakt. De verhuur zal de komende jaren vast geen probleem vormen gezien de Nederlandse huurmarkt, en mocht het tegen vallen, dan denk ik nog steeds dat het wel tenminste 65% van de getaxeerde waarde zal opleveren bij gedwongen verkoop.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mynheer007 op 16-04-2019 14:09:26 ]
pi_186250402
Aanpassing SIG

Ten eerste heeft SamenInGeld een nieuwe schijfindeling gerealiseerd. Wij menen op deze wijze investeerders met verschillende vraag naar de combinatie zekerheid en rente goed te kunnen voorzien in hun behoefte. Daarnaast vinden wij het belangrijk om te reageren op de markt.

Schijf 1A loopt van 0% - 50%

Schijf 1B loopt van 50% - 70%

Schijf 2 loopt van 70% - 85%

Schijf 3 loopt van 85% - 100%

Het is mogelijk voor SamenInGeld om schijf 1A en 1B te combineren tot schijf 1 van maximaal 70% aflossingsvrij. Wij voorzien situaties waarbij een aanvraag wordt gedaan voor een lening die past tussen de 50% en 70% van de marktwaarde. Op deze manier kunnen we goed inspelen op de behoefte van de geldvrager.

Ten tweede heeft SamenInGeld in de voorwaarden een bedenktijd opgenomen.
Na een investering ontvangt u een e-mail met een bevestiging van uw investering. Daarin wordt u de mogelijkheid geboden om binnen 24 uur via een e-mail aan SamenInGeld de bevestiging van investering te annuleren. Aan de annulering binnen 24 uur zullen geen kosten worden verbonden. Als de investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd, dan is deze definitief.

Indien een investeerder na deze termijn afziet van zijn toezegging mag SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op de gedane toezegging.

En nieuw project..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186250529
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:27 schreef djh77 het volgende:
Glazenwasser met 1e hypotheek op ccf/knab
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/
Zelfs de combinatie van een 1e hypotheek op een nog niet gerealiseerd pand (wat risico verhogend is) en de 2e hypotheek waar van niets overblijft bij gedwongen verkoop zorgen niet voor een ltv van onder de 100%. Om hier aan mee te doen moet de rente voor mij toch echt een heel stukje hoger liggen dan de geboden 6,5%. Maar gezien het Collin is zullen de mensen wel weer in de rij staan om hun geld kwijt te raken.
pi_186251130
Met nu een redelijk aantal verschillende projecten (voor mijn doen), wil ik een wat professionelere administratie via excel aanleggen.

Ik kan echter veel berekenen, maar kan iemand uitleggen hoe (welke formule) ik tot mijn effectieve rente kom? Gezien het feit dat ik geld wat weer op de rekening komt ik herinvesteer in nieuwe projecten.

Mijn dank zou groot zijn!
pi_186251821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:36 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem zelf ook meegepakt. De verhuur zal de komende jaren vast geen probleem vormen gezien de Nederlandse huurmarkt, en mocht het tegen vallen, dan denk ik nog steeds dat het wel tenminste 65% van de getaxeerde waarde zal opleveren bij gedwongen verkoop.

Dat lijkt me precies het zwakke punt van dit project, als het 65% opbrengt bij gedwongen verkoop blijft er niets over voor de 2e hypotheekhouder NLInvesteert. Het zal substantieel meer moeten opbrengen (ruim 80%) om genoeg over te houden.
pi_186252111
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 23:48 schreef djh77 het volgende:
Project newfunding:
https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem

Tlv 24-69%. Betreft opnieuw reeds afgeronde project De Veentjes.
Begrijp ik goed dat de investering direct betaald wordt? Of pas bij volschrijven?
Wat is de ervaring met dit platform? Worden de projecten snel volgeschreven?
pi_186252391
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:19 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Dat lijkt me precies het zwakke punt van dit project, als het 65% opbrengt bij gedwongen verkoop blijft er niets over voor de 2e hypotheekhouder NLInvesteert. Het zal substantieel meer moeten opbrengen (ruim 80%) om genoeg over te houden.
Ja ik zie het nu ik het beter lees. NLinvesteert had van mij wel iets duidelijker mogen zijn in de beschrijving. Nog steeds een acceptabele investering wat mij betreft.
pi_186252616
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:56 schreef xzaz het volgende:
Wie is hier fan van die gecombineerde betalingen?

Ik niet.
Ik wel. Scheelt veel losse transacties op de rekening en bijwerken van de administratie hoeft ook niet meer elke dag (ok, dat was ook een soort van persoonlijke verslaving :-)).
Vind de wijze van GVE ook zeer overzichtelijk.
pi_186254173
Recreatiewoning met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
pi_186254435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 16:09 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Ik wel. Scheelt veel losse transacties op de rekening en bijwerken van de administratie hoeft ook niet meer elke dag (ok, dat was ook een soort van persoonlijke verslaving :-)).
Vind de wijze van GVE ook zeer overzichtelijk.
Op een zakelijke rekening betaal je per ontvangst een fee aan de bank. Dat loopt in de papieren bij duizenden bijschrijvingen. Om die reden laat ik alles op de privé ING binnenkomen. Maar ik heb altijd vrees gehad dat dat bij ING een keer in de gaten ging lopen. Mede omdat diverse andere platformen nog steeds één op één storten.

Ben er dus wel tevreden over, mede omdat de administratieve verwerking op deze manier wat efficiënter gaat.

Het duurt hierdoor wel iets langer voordat gelden daadwerkelijk bijgeschreven zijn, iets wat bij GvE toch al tergend lang duurt (vanaf de storting van de inleg tot aan de allereerste bijschrijving).
Pecunia non olet
pi_186254666
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:53 schreef djh77 het volgende:
Recreatiewoning met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
Niet echt mijn type belegging waar ik zelf in zou investeren. Dus ook niet indirect via cf. naar mijn idee te risicovol.

Kans op leegstand lijkt me groter dan wenselijk en waarde verlies bij (gedwongen) verkoop lijkt me ook zeer realistisch...
pi_186256738
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:23 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Niet echt mijn type belegging waar ik zelf in zou investeren. Dus ook niet indirect via cf. naar mijn idee te risicovol.

Kans op leegstand lijkt me groter dan wenselijk en waarde verlies bij (gedwongen) verkoop lijkt me ook zeer realistisch...
zie funda vakantiewoning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt me serieus paar, niet direct OG cowboys , hotel Royal in Noordwijk => goede recensies, ik denk over deze nog wel ff na, mogelijk bescheiden deelname. Maar deze komt wel vol 100% sure. Uitstraling van woning is beperkt, maar inrichting is oke
pi_186256892
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:07 schreef peterc het volgende:

[..]

zie funda vakantiewoning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt me serieus paar, niet direct OG cowboys , hotel Royal in Noordwijk => goede recensies, ik denk over deze nog wel ff na, mogelijk bescheiden deelname. Maar deze komt wel vol 100% sure. Uitstraling van woning is beperkt, maar inrichting is oke
Denk ook wel echt dat ze serieus zijn en ervaring hebben. Ook hebben ze nog andere inkomsten, dat is idd ook positief.

Maar naar mijn idee gewoon meer risico dan gemiddeld vastgoed.
Denk ook wel dat hij vol komt maar of t zo is durf ik ook niet te zeggen, looptijd is langer dan gebruikelijk...
pi_186257124
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:14 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Denk ook wel echt dat ze serieus zijn en ervaring hebben. Ook hebben ze nog andere inkomsten, dat is idd ook positief.

Maar naar mijn idee gewoon meer risico dan gemiddeld vastgoed.
Denk ook wel dat hij vol komt maar of t zo is durf ik ook niet te zeggen, looptijd is langer dan gebruikelijk...
klopt, maar er zit aflossing in, en het is maar 12 mnd langer als gebruikelijk, maar wel meer risico als gewoon vastgoed, tevens nog ff googlen hoe het huur gebeuren werkt en bezetting is. Kijken of we er iets van kunnen vinden.

Straks nog ff kijken naar de Zandbank in Lelystad. Iemand al een opinion
pi_186257283
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:07 schreef peterc het volgende:

[..]

zie funda vakantiewoning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt me serieus paar, niet direct OG cowboys , hotel Royal in Noordwijk => goede recensies, ik denk over deze nog wel ff na, mogelijk bescheiden deelname. Maar deze komt wel vol 100% sure. Uitstraling van woning is beperkt, maar inrichting is oke
Op hetzelfde park heeft bouwaandeel ook een project gehad: http://bouwaandeel.nl/investeren/bungalow-noordwijkerhout/
pi_186263540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:20 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een innercrowd project op NLinvesteert, die houden de vaart er wel in zeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede hypotheek met een ltv van 65%. Zit er alleen een beetje mee waarom er gestapeld moet worden met een bank, en waarom die het niet zelf aan durft om dit krediet te verstrekken.
Van de 1 mio staat nog 29k open. Heb m ook meegenomen.

6,5% rente per jaar, plus een eenmalige exitvergoeding van 3,5%. Gelet op de looptijd van de financiering komt dit overeen met afgerond 7,5% per jaar.
pi_186264808
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:00 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij de benzinepomp doe ik niet anders. Benzine, shag, chocolaatje reken ik in één keer af. En het bonnetje vertelt me waar ik voor betaald heb.
Vraag je de pomphouder dan ook of je volgende week mag afrekenen voor al je aankopen van deze week samen?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186265592
quote:
Ook de straatvan het laatste project van WvjG in Opsporing verzocht :https://opsporingverzocht(...)ijk-tijdens-inbraak/
pi_186266616
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 00:40 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Ook de straatvan het laatste project van WvjG in Opsporing verzocht :https://opsporingverzocht(...)ijk-tijdens-inbraak/
Niet echt... Inbraak is in een woonwijk in Groningen. Project WvjG staat een industrieterrein in Gouda...
pi_186267396
[quote]1s.gif Op woensdag 17 april 2019 04:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niet echt... Inbraak is in een woonwijk in Groningen. Project WvjG staat een industrieterrein in Gouda...
[/
Groningenweg te Gouda is WvjG dit is Groningerweg te Groningen, zo is overal iets.
pi_186267947
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Op hetzelfde park heeft bouwaandeel ook een project gehad: http://bouwaandeel.nl/investeren/bungalow-noordwijkerhout/
Ik zie de 121.000 overwaarde op de eigen woning niet expliciet in de zekerheden staan..
Of mag ik dit onder het kopje hoofdelijke aansprakelijkheid zien?

Verder ben ik geen kenner op het gebied van huurprijzen in de recreatiewoningen.
Maar gemiddeld 2200 per maand is niet niks.
pi_186268133
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:24 schreef peterc het volgende:

[..]

klopt, maar er zit aflossing in, en het is maar 12 mnd langer als gebruikelijk, maar wel meer risico als gewoon vastgoed, tevens nog ff googlen hoe het huur gebeuren werkt en bezetting is. Kijken of we er iets van kunnen vinden.

Straks nog ff kijken naar de Zandbank in Lelystad. Iemand al een opinion
Wat de betreft de Zandbank tot nu toe geen verkeerde gedachten. De 1e schijf tot 50% vind ik zeker niet verkeerd. Kost je wel wat %, maar zekerheid vind ik hier belangrijker.
In de analyse wordt uitgegaan van een huur van ¤ 1.300 p/m. Voor een huis met 120.000 marktwaarde is dat erg ruim. (in mijn geval ben ik met een 2x zo hoge hypotheek de helft van deze kosten kwijt)
  woensdag 17 april 2019 @ 09:38:47 #97
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186268261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 23:51 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Vraag je de pomphouder dan ook of je volgende week mag afrekenen voor al je aankopen van deze week samen?
Zelfs dat kan in ons gehucht in de provincie! :)
pi_186269625
Dierenzaak op collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/tropicana/
pi_186269935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:53 schreef djh77 het volgende:
Recreatiewoning met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:23 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Niet echt mijn type belegging waar ik zelf in zou investeren. Dus ook niet indirect via cf. naar mijn idee te risicovol.

Kans op leegstand lijkt me groter dan wenselijk en waarde verlies bij (gedwongen) verkoop lijkt me ook zeer realistisch...
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:07 schreef peterc het volgende:

[..]

zie funda vakantiewoning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt me serieus paar, niet direct OG cowboys , hotel Royal in Noordwijk => goede recensies, ik denk over deze nog wel ff na, mogelijk bescheiden deelname. Maar deze komt wel vol 100% sure. Uitstraling van woning is beperkt, maar inrichting is oke
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:14 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Denk ook wel echt dat ze serieus zijn en ervaring hebben. Ook hebben ze nog andere inkomsten, dat is idd ook positief.

Maar naar mijn idee gewoon meer risico dan gemiddeld vastgoed.
Denk ook wel dat hij vol komt maar of t zo is durf ik ook niet te zeggen, looptijd is langer dan gebruikelijk...
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:24 schreef peterc het volgende:

[..]

klopt, maar er zit aflossing in, en het is maar 12 mnd langer als gebruikelijk, maar wel meer risico als gewoon vastgoed, tevens nog ff googlen hoe het huur gebeuren werkt en bezetting is. Kijken of we er iets van kunnen vinden.

Straks nog ff kijken naar de Zandbank in Lelystad. Iemand al een opinion
Ik twijfel ook nog m.b.t. dit recreatieproject.

Naast de al genoemde voor en nadelen is het een slechte ontwikkeling dat GvE bij vastgoedleningen de leningnemers de mogelijkheid geeft om zonder enige boeterente de lening vroegtijdig gedeeltelijk of geheel af te lossen. Zo verdwijnen op termijn alle goede en makkelijk te herfinancieren projecten zonder dat hier enige vergoeding tegenover staat en blijven investeerders zitten met de risicovollere projecten. De 100% boete rente uit het verleden is met dergelijke projecten misschien wat te veel van het goede maar een compensatie van bijvoorbeeld 6 maanden is toe wel het minimale.
pi_186269976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:13 schreef djh77 het volgende:
Dierenzaak op collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/tropicana/
Is er een mogelijkheid om te zien wanneer Collin direct leningen open gaan?
pi_186270062
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is er een mogelijkheid om te zien wanneer Collin direct leningen open gaan?
Nee. Ieder geval niet eerder dan vrijdag half elf.
pi_186270097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:38 schreef kopersneek het volgende:
Aanpassing SIG

Ten eerste heeft SamenInGeld een nieuwe schijfindeling gerealiseerd. Wij menen op deze wijze investeerders met verschillende vraag naar de combinatie zekerheid en rente goed te kunnen voorzien in hun behoefte. Daarnaast vinden wij het belangrijk om te reageren op de markt.

Schijf 1A loopt van 0% - 50%

Schijf 1B loopt van 50% - 70%

Schijf 2 loopt van 70% - 85%

Schijf 3 loopt van 85% - 100%

Het is mogelijk voor SamenInGeld om schijf 1A en 1B te combineren tot schijf 1 van maximaal 70% aflossingsvrij. Wij voorzien situaties waarbij een aanvraag wordt gedaan voor een lening die past tussen de 50% en 70% van de marktwaarde. Op deze manier kunnen we goed inspelen op de behoefte van de geldvrager.

Ten tweede heeft SamenInGeld in de voorwaarden een bedenktijd opgenomen.
Na een investering ontvangt u een e-mail met een bevestiging van uw investering. Daarin wordt u de mogelijkheid geboden om binnen 24 uur via een e-mail aan SamenInGeld de bevestiging van investering te annuleren. Aan de annulering binnen 24 uur zullen geen kosten worden verbonden. Als de investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd, dan is deze definitief.

Indien een investeerder na deze termijn afziet van zijn toezegging mag SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op de gedane toezegging.

En nieuw project..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen 24 uur afzeggen na toezegging kan ik op zich mee leven als de info in de pitch compleet en goed is. Echter er is nog al eens wat fout in de pitch bij dit platform en voor mij een reden geweest om me terug te trekken. Ik neem aan dat dan de 24 uurs regel opgerekt wordt tot de tijd dat de juiste info aanwezig is + 24 uur. :?

Verder ben ik wel blij met de nieuwe 1A schaal van 50% LTV. Zo te zien heeft 1 A + 1 B gewogen gemiddeld ongeveer de zelfde rente als schijf 1 van een eerder kort project. Ben benieuwd hoe dit uitpakt bij een normaal 60 maanden project. Want als het gewogen gemiddelde van 1A en 1 B een lager percentage krijgt als 4.75 dan krijgen we weer een ander issue.
pi_186270167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee. Ieder geval niet eerder dan vrijdag half elf.
Zijn er eigenlijk al Collin direct projecten opengesteld en volgeschreven?
pi_186270197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk al Collin direct projecten opengesteld en volgeschreven?
Ja, van de week de eerste. Liep aardig snel vol, maar wel iets trager dan andere Collin projecten.
pi_186270199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:18 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik zie de 121.000 overwaarde op de eigen woning niet expliciet in de zekerheden staan..
Of mag ik dit onder het kopje hoofdelijke aansprakelijkheid zien?

Verder ben ik geen kenner op het gebied van huurprijzen in de recreatiewoningen.
Maar gemiddeld 2200 per maand is niet niks.
ff op wat site gegoogled voor wat huurprijzen, weekje hoofdseizoen doet vergelijkbare bungalow ¤ ¤ 1.000 per week , najaar / voorjaar ¤ 500 - ¤ 600 per week , drie weken hoogseizoen ¤ 2.000k .
Voor mijn gevoel 2k per maand rekenen op huur wat aan de hoge kant, evenwel 8k onderhoud ook wat aan de hoge kant lijkt mij, maar soit dan houd je er geen 8k maar 6k per jaar aan over, ook nog niet gek.
pi_186270276
quote:
12s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:50 schreef peterc het volgende:
ff op wat site gegoogled voor wat huurprijzen, weekje hoofdseizoen doet vergelijkbare bungalow ¤ ¤ 1.000 per week , najaar / voorjaar ¤ 500 - ¤ 600 per week , drie weken hoogseizoen ¤ 2.000k .

Voor 500-600 per week kan je als gezin beter bij Landal of centerparcs gaan zitten. Er zijn totaal geen faciliteiten op het park in Noordwijkerhout. Veel poolse arbeiders kom je hier wel tegen.
pi_186270464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor 500-600 per week kan je als gezin beter bij Landal of centerparcs gaan zitten. Er zijn totaal geen faciliteiten op het park in Noordwijkerhout. Veel poolse arbeiders kom je hier wel tegen.
Noordwijkerhout is als ik het goed begrijp dan leuk voor de buitenland ervaring en goed voor je talen ontwikkeling. :)
Dat mis je op Landal en Centerparks in NL.
pi_186271421
New Funding staat open.
pi_186271529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:01 schreef Jaco078 het volgende:
New Funding staat open.
Ik heb hem meegepakt en dat is mijn eerste project op NewFunding. De betalingen gaan via intersolve en het betaalsysteem lijkt daardoor erg op dat van SiG. Hopelijk heeft NewFunding de administratie wel goed op orde. Het is wel fijn dat er voor betaling bij volschrijving gekozen kan worden, want het loopt niet bepaald storm; 0.5% opgehaald en het project staat al wel meer dan 40 minuten open.
pi_186271741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem meegepakt en dat is mijn eerste project op NewFunding. De betalingen gaan via intersolve en het betaalsysteem lijkt daardoor erg op dat van SiG. Hopelijk heeft NewFunding de administratie wel goed op orde. Het is wel fijn dat er voor betaling bij volschrijving gekozen kan worden, want het loopt niet bepaald storm; 0.5% opgehaald en het project staat al wel meer dan 40 minuten open.
Ik doe ook mee aan deze. Het is wel een bijzonder verhaal dat hetzelfde project nu voor een tweede maal wordt aangeboden zij het in een andere fase van de bouw. De Achterhoek vergrijst dus ik denk dat ze die appartementen wel kwijt raken. Prima locatie.
Pecunia non olet
pi_186271773
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Wat denken jullie van deze? Op het oog prima cijfers maar misschien net iets te mooi en het verhaal is onduidelijk.

Ik snap de personeelskosten niet, 14K in 2017 terwijl het DGA salaris alleen al 44K zou moeten zijn.

Ze hebben geen eigen website, eigenaardig voor een administratie/accountancy kantoor.
Pecunia non olet
pi_186271805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem meegepakt en dat is mijn eerste project op NewFunding. De betalingen gaan via intersolve en het betaalsysteem lijkt daardoor erg op dat van SiG. Hopelijk heeft NewFunding de administratie wel goed op orde. Het is wel fijn dat er voor betaling bij volschrijving gekozen kan worden, want het loopt niet bepaald storm; 0.5% opgehaald en het project staat al wel meer dan 40 minuten open.
Ook mijn eerste project. Wel vanmorgen direct gebeld naar NewFunding. Ik kreeg namelijk de bevestigingsmail dat mijn legitimatiebewijs was goedgekeurd en wat staat er boven in die mail?? Het Samen In Geld-logo. Terwijl dit verschillende bedrijven zijn... Ze zoeken het uit en ik krijg reactie.
pi_186271834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ook mijn eerste project. Wel vanmorgen direct gebeld naar NewFunding. Ik kreeg namelijk de bevestigingsmail dat mijn legitimatiebewijs was goedgekeurd en wat staat er boven in die mail?? Het Samen In Geld-logo. Terwijl dit verschillende bedrijven zijn... Ze zoeken het uit en ik krijg reactie.
Pfff, dat ze practisch dezelfde software en website hebben dat is dan zeker ook iets dat uitgezocht moet worden :)
Pecunia non olet
pi_186271873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:23 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Wat denken jullie van deze? Op het oog prima cijfers maar misschien net iets te mooi en het verhaal is onduidelijk.

Ik snap de personeelskosten niet, 14K in 2017 terwijl het DGA salaris alleen al 44K zou moeten zijn.

Ze hebben geen eigen website, eigenaardig voor een administratie/accountancy kantoor.
Wel een eigen website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat niet veel op. Heb m meegenomen ivm mooi eigen vermogen.
Daarnaast klinkt accountancy icm faillissement niet goed in die branche dus ik zie dat wel goed komen ;-)
pi_186271889
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff, dat ze practisch dezelfde software en website hebben dat is dan zeker ook iets dat uitgezocht moet worden :)
Erg vreemd inderdaad. Ik wacht antwoord af.
pi_186271972
Iemand legt even 300k in bij het verhuurbedrijf:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19609
pi_186274175
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ook mijn eerste project. Wel vanmorgen direct gebeld naar NewFunding. Ik kreeg namelijk de bevestigingsmail dat mijn legitimatiebewijs was goedgekeurd en wat staat er boven in die mail?? Het Samen In Geld-logo. Terwijl dit verschillende bedrijven zijn... Ze zoeken het uit en ik krijg reactie.
Hier hetzelfde, ook mijn eerst project bij NewFunding. Zo te zien komt minimaal de helft van de inleg van lezers/posters hierzo. Wat mij het meeste opvalt is het grote verschil in investeringssnelheid in vergelijking met NLinvesteert: beide geen grote of heel bekende platformen, bij NLinvesteert lopen projecten snel vol, en NewFunding nu pas op 1%. Iemand een verklaring?
pi_186275208
Recreatiewoning van de bv van Lex Hoepen op SiG
https://investeren.sameni(...)evaart-3-te-reeuwijk
pi_186275966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:38 schreef kopersneek het volgende:
Aanpassing SIG

Ten eerste heeft SamenInGeld een nieuwe schijfindeling gerealiseerd. Wij menen op deze wijze investeerders met verschillende vraag naar de combinatie zekerheid en rente goed te kunnen voorzien in hun behoefte. Daarnaast vinden wij het belangrijk om te reageren op de markt.

Schijf 1A loopt van 0% - 50%

Schijf 1B loopt van 50% - 70%

Schijf 2 loopt van 70% - 85%

Schijf 3 loopt van 85% - 100%

Het is mogelijk voor SamenInGeld om schijf 1A en 1B te combineren tot schijf 1 van maximaal 70% aflossingsvrij. Wij voorzien situaties waarbij een aanvraag wordt gedaan voor een lening die past tussen de 50% en 70% van de marktwaarde. Op deze manier kunnen we goed inspelen op de behoefte van de geldvrager.

Ten tweede heeft SamenInGeld in de voorwaarden een bedenktijd opgenomen.
Na een investering ontvangt u een e-mail met een bevestiging van uw investering. Daarin wordt u de mogelijkheid geboden om binnen 24 uur via een e-mail aan SamenInGeld de bevestiging van investering te annuleren. Aan de annulering binnen 24 uur zullen geen kosten worden verbonden. Als de investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd, dan is deze definitief.

Indien een investeerder na deze termijn afziet van zijn toezegging mag SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op de gedane toezegging.

En nieuw project..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Binnen 24 uur afzeggen na toezegging kan ik op zich mee leven als de info in de pitch compleet en goed is. Echter er is nog al eens wat fout in de pitch bij dit platform en voor mij een reden geweest om me terug te trekken. Ik neem aan dat dan de 24 uurs regel opgerekt wordt tot de tijd dat de juiste info aanwezig is + 24 uur. :?

Verder ben ik wel blij met de nieuwe 1A schaal van 50% LTV. Zo te zien heeft 1 A + 1 B gewogen gemiddeld ongeveer de zelfde rente als schijf 1 van een eerder kort project. Ben benieuwd hoe dit uitpakt bij een normaal 60 maanden project. Want als het gewogen gemiddelde van 1A en 1 B een lager percentage krijgt als 4.75 dan krijgen we weer een ander issue.
Hier nog iemand die blij is met de nieuwe schijf indeling. Ik ga er vanuit dat de lagere rente komt door de korte looptijd van 2 jaar en dat de rente voor 5 jaar projecten in 1a en 1b gemiddeld op minimaal 4,75% gaan uitkomen.

De particuliere erfpacht van dit project is voor mij wel een groot nadeel en persoonlijk heb ik qua kosten en rente liever een 5 jaars als een 2 jaars project. Aan de andere kant denk ik wel dat de schijven 1b, 2 en 3 door de korte looptijd misschien extra in trek zijn aangezien het niet in de verwachting ligt dat de huizenprijzen al binnen 1 a 2 jaar gaan dalen.

Met name door de nieuwe schijfindeling ben ik wel voornemens om hem mee te nemen.
pi_186276189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:32 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik twijfel ook nog m.b.t. dit recreatieproject.

Naast de al genoemde voor en nadelen is het een slechte ontwikkeling dat GvE bij vastgoedleningen de leningnemers de mogelijkheid geeft om zonder enige boeterente de lening vroegtijdig gedeeltelijk of geheel af te lossen. Zo verdwijnen op termijn alle goede en makkelijk te herfinancieren projecten zonder dat hier enige vergoeding tegenover staat en blijven investeerders zitten met de risicovollere projecten. De 100% boete rente uit het verleden is met dergelijke projecten misschien wat te veel van het goede maar een compensatie van bijvoorbeeld 6 maanden is toe wel het minimale.
Hier heb je helemaal gelijk in.

Inmiddels heb ik hier al een paar keer contact over gehad met GvE . GvE heeft in overweging en staat er positief in om hier een voor alle partijen acceptabele aanpassing op te maken. Ik heb er goede hoop op dat we op korte termijn bij nieuwe projecten hier wat van gaan merken.
pi_186276281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:00 schreef djh77 het volgende:
Recreatiewoning van de bv van Lex Hoepen op SiG
https://investeren.sameni(...)evaart-3-te-reeuwijk
Wel een hele lage rente voor een recreatiewoning. Het risico voor een recreatiewoning is toch een stuk hoger dan een woning met woonbestemming. Dan komt de rente van de recreatiewoning bij GvE al iets meer in de goede richting.
Aan de andere kant is Landal Greenparks wel een goede organisatie.

Ik denk niet dat ik deze meeneem maar laat mij graag overtuigen om het wel te doen.
pi_186276641
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wel een hele lage rente voor een recreatiewoning. Het risico voor een recreatiewoning is toch een stuk hoger dan een woning met woonbestemming. Dan komt de rente van de recreatiewoning bij GvE al iets meer in de goede richting.
Aan de andere kant is Landal Greenparks wel een goede organisatie.

Ik denk niet dat ik deze meeneem maar laat mij graag overtuigen om het wel te doen.
opm. bij GVE Noordwijkerhout gaat men uit van 26k huuropbrengsten, SIG Reeuwijk 18,6k ghuuropbrengsten
pi_186276831
quote:
12s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:24 schreef peterc het volgende:

[..]

opm. bij GVE Noordwijkerhout gaat men uit van 26k huuropbrengsten, SIG Reeuwijk 18,6k ghuuropbrengsten
Goede opmerking. Normaal zou Reeuwijk meer moeten opbrengen, al zal Landal een deel van huur opstrijken.

Al al ik moeten kiezen tussen een jaar in de woning van GvE en een jaar in de woning van SiG zou ik het wel weten.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 17-04-2019 18:44:16 ]
pi_186277274
Die vakantiehuisjes op de grens van Noordwijk-Noordwijkerhout zitten vaak op een tot anderhalve ton. Is 26.000 euro uit verhuur dan niet erg veel? Er is verder weinig aan voorzieningen daar, dus de verhuurder houdt er relatief veel aan over. Nadeel: veel verouderde huisjes, dus veel onderhoud en gwl.
pi_186277357
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Goede opmerking. Normaal zou Reeuwijk meer moeten opbrengen, al zal Landal een deel van huur opstrijken.

Al al ik moeten kiezen tussen een jaar in de woning van GvE en een jaar in de woning van SiG zou ik het wel weten.
Ja precies, als je moest kiezen 😉
Persoonlijk zou ik voor beide niet kiezen maar dat is weer een ander onderwerp 8-)

De 80% prognose bij GvE neem ik overigens met een korreltje zout maar dan nog, ze vragen nog niet de helft van het bedrag van het SiG project. Zeker bij het SiG project is m.i. de geboden rente voor een recreatiewoning wel erg laag.
pi_186278181
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem meegepakt en dat is mijn eerste project op NewFunding. De betalingen gaan via intersolve en het betaalsysteem lijkt daardoor erg op dat van SiG. Hopelijk heeft NewFunding de administratie wel goed op orde. Het is wel fijn dat er voor betaling bij volschrijving gekozen kan worden, want het loopt niet bepaald storm; 0.5% opgehaald en het project staat al wel meer dan 40 minuten open.
Ook mijn eerste project bij dit platform maar nu pas ¤ 22.500 van de ¤ 1.250.000 toegezegd. Ga ik af op de site dan hebben ze eerder grote bedragen succesvol opgehaald, nu nog geen 2% dat geeft te denken.
pi_186279628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:53 schreef djh77 het volgende:
Recreatiewoning met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
Naar mijn mening een flut project. Ze willen dit huisje gaan gebruiken om te verhuren. Eerder werd rekening gehouden met een bezettingsgraad van 80(!) procent per jaar, dit is ondertussen bijgesteld naar 61, wat nog veel is. Ze denken aan 26.000 huuropbrengsten per jaar, wat abnormaal veel is, is spreek uit ervaring. Volgens deze prognoses zou een week de huurder iets van ¤900 gaan kosten. Je hebt uiteraard veel vaste lasten aan de woning dus je mag al blij zijn als je op een winst van ¤5.000 zit. Dit project klopt van geen kant.
pi_186285071
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:23 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Wat denken jullie van deze? Op het oog prima cijfers maar misschien net iets te mooi en het verhaal is onduidelijk.

Ik snap de personeelskosten niet, 14K in 2017 terwijl het DGA salaris alleen al 44K zou moeten zijn.

Ze hebben geen eigen website, eigenaardig voor een administratie/accountancy kantoor.
Mijn bijdrage heeft hij ook. Een mooi eigen vermogen, betrouwbare branche. Verder vond ik ook een foto van hem + korte omschrijving op de website van de klant waar hij cursussen voor verzorgd. Komt over als een duidelijk verhaal. De gevraagde ¤40K is door de FC'ers inmiddels ook alweer helemaal toegezegd (binnen een dag).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door djtiesto8 op 17-04-2019 23:19:45 ]
pi_186288572
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja precies, als je moest kiezen 😉
Persoonlijk zou ik voor beide niet kiezen maar dat is weer een ander onderwerp 8-)

De 80% prognose bij GvE neem ik overigens met een korreltje zout maar dan nog, ze vragen nog niet de helft van het bedrag van het SiG project. Zeker bij het SiG project is m.i. de geboden rente voor een recreatiewoning wel erg laag.
Ik neig er naar om GVE Noordwijkerhout bescheiden mee te nemen (schnabbel) , aanschaf 100k, marktwaarde 102k, hypo 87k, met 37k aflossing (6k per jr) . Bezettingsgraad 61% twijfel, maar wel eigen verhuur & Airbnb, waar weinig afdrachten tegenover staan, 26k huuropbrengsten lijkt mij te hoog, plus 8k onderhoud ook een beetje, of er moet echt wat in de pipeline gepland staan voor onh. Daarnaast goede inkomenspositie en vermogenspositie. Evt plus mogelijke familie achtervang in geval van "nood" als het hutje er voor een koopje weer uit gaat.

Qua business/reken model denk ik te optimistisch , maar ja als je er 4 - 5 k netto aan overhoudt jaarlijks, tikt met de jaren toch aan. Zelf acht ik het risico klein dat het geld niet terugkomt voor de investeerders. Dus dan denk ik toch maar als klein tussendoortje met te lage rente, maar met weinig risico.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 18-04-2019 10:14:57 ]
pi_186288611
quote:
12s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:50 schreef peterc het volgende:

[..]

ff op wat site gegoogled voor wat huurprijzen, weekje hoofdseizoen doet vergelijkbare bungalow ¤ ¤ 1.000 per week , najaar / voorjaar ¤ 500 - ¤ 600 per week , drie weken hoogseizoen ¤ 2.000k .
Voor mijn gevoel 2k per maand rekenen op huur wat aan de hoge kant, evenwel 8k onderhoud ook wat aan de hoge kant lijkt mij, maar soit dan houd je er geen 8k maar 6k per jaar aan over, ook nog niet gek.
In die 8K per jaar zitten denk ik ook de parkkosten en de erfpacht (samen ¤5076,- per jaar).
Daarnaast zijn de verwachte inkomsten van 26K op jaarbasis niet rieeel, tenzij je het permanent aan polen o.i.d. verhuurd gaat worden. Men zal hier waarschijnlijk dus niet de begrootte vrije cashstroom van 8K per jaar aan overhouden.
Met een HA op beide personen die een goed salaris verdienen wel een iets minder groot risico. Deze jonge mensen zullen niet graag de WSNP in gaan voor het relatief kleine bedrag (20/30K?) wat over zal blijven na een gedwongen verkoop van het huisje.
pi_186288860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:40 schreef QuietEyes het volgende:

[..]

In die 8K per jaar zitten denk ik ook de parkkosten en de erfpacht (samen ¤5076,- per jaar).
Daarnaast zijn de verwachte inkomsten van 26K op jaarbasis niet rieeel, tenzij je het permanent aan polen o.i.d. verhuurd gaat worden. Men zal hier waarschijnlijk dus niet de begrootte vrije cashstroom van 8K per jaar aan overhouden.
Met een HA op beide personen die een goed salaris verdienen wel een iets minder groot risico. Deze jonge mensen zullen niet graag de WSNP in gaan voor het relatief kleine bedrag (20/30K?) wat over zal blijven na een gedwongen verkoop van het huisje.
Dus eigenlijk laag risico voor de investeerders. De 8k is correct dus , dank. Ook een optie natuurlijk dat permanente verhuur aan arbeidsmigranten basis van het rekenmodel is.
De WSNP zie ik ze niet ingaan, daar is zeker geen noodzaak toe met mogelijk 20/30k restschuld op dit huisje. Je gaat naar de bank en er is zo 30k hypo op de hoofdwoning bij, gezien overwaarde en inkomen. Money is cheap tegenwoordig.

Ik zie ook dat ze appartementen bij het hotel verhuren, dus iets zullen ze er wel van afweten, I guess

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 18-04-2019 09:08:35 ]
pi_186289162
quote:
12s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:36 schreef peterc het volgende:
SIG Noordwijkerhout
Noordwijkerhout = GVE
Reeuwijkse plassen = SIG
pi_186289345
quote:
12s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:36 schreef peterc het volgende:
Bezettingsgraad 61% twijfel
Als je naar CBS info kijkt kom ik op een statistische maandelijkse bezetting voor vakantiehuisjes van ca 25% (winter) tot 60% (zomer), en dat betreft dan data van afgelopen jaar. Of dat representatief is durf ik niet te zeggen, maar je moet ergens vanuit gaan ;-)

https://statline.cbs.nl/S(...)NL&PA=82058NED&LA=NL
pi_186289859
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:23 schreef tnhb het volgende:

[..]

Noordwijkerhout = GVE
Reeuwijkse plassen = SIG
:Y
pi_186290111
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:12 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Mijn bijdrage heeft hij ook. Een mooi eigen vermogen, betrouwbare branche. Verder vond ik ook een foto van hem + korte omschrijving op de website van de klant waar hij cursussen voor verzorgd. Komt over als een duidelijk verhaal. De gevraagde ¤40K is door de FC'ers inmiddels ook alweer helemaal toegezegd (binnen een dag).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Branche zegt niet altijd alles, mijn eerste default bij FNC was een boekhouder met uitstekende cijfers (zo'n man weet natuurlijk als geen ander hoe een gelikte aanvraag er uit moet zien).

Toch deze ook maar meegenomen. Ik had graag wat meer toelichting gezien met name over die overname. Maar goed.
Pecunia non olet
pi_186291912
Bij FNC Duitsland kunnen ze er ook wat van |:( .
Met zulke cijfers, drie jaar achter elkaar verlies, een A'tje toekennen.
Ik denk dat ze daar ook geblinddoekt met pijltjes gooien _O-

Zit wel bijna vol, dacht dat Duitsers slimmer waren :)

Gewinn- und Verlustrechnung Aktuelles Jahr

31.12.2018.....31.12.2017.....31.12.2016

Gesamtleistung 347.800 ¤ 457.800 ¤ 526.500 ¤
Wareneinsatz 81.600 ¤ 130.800 ¤ 113.800 ¤
Personalkosten 215.100 ¤ 284.800 ¤ 346.100 ¤
andere betriebliche Kosten 71.100 ¤ 44.100 ¤ 53.800 ¤
Operatives Ergebnis -20.000 ¤ -1.900 ¤ 12.800 ¤
Ergebnis vor Zinsen und Steuern -51.400 ¤ -38.100 ¤ -23.200 ¤
Jahresüberschuss / Fehlbetrag -58.000 ¤ -8.400 ¤ -11.300 ¤
Pecunia non olet
pi_186292254
quote:
Voor wie mee wil doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186292786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:38 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Voor wie mee wil doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor de vorige investeerders dat deze missie een succes wordt.
Dat ze al voor de derde keer geld nodig hebben is één van de vele seinen die op rood staan.
Pecunia non olet
pi_186292881
SiG project Lelystad staat inmiddels open.
https://investeren.sameni(...)bank-122-te-lelystad
pi_186292930
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:31 schreef Horsemen het volgende:
SiG project Lelystad staat inmiddels open.
https://investeren.sameni(...)bank-122-te-lelystad
Dank! Ik hem 'm in de 1A schijf meegenomen. (en net op tijd zo te zien :) )

Dat 1A zo snel vol zit is logisch, want om nu voor 0.15% extra risico te lopen.......
Pecunia non olet
pi_186292953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank! Ik hem 'm in de 1A schijf meegenomen. (en net op tijd zo te zien :) )
Ja, klaarblijkelijk weer een grote investeerder die meedoet. Zelf ook meegedaan.
pi_186293072
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, klaarblijkelijk weer een grote investeerder die meedoet. Zelf ook meegedaan.
Hoe gaat sig om met het feit dat er meer in schijf 1a is geinvesteerd dat er plek voor is?
pi_186293076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:08 schreef Mynheer007 het volgende:
mijn eerste project op NewFunding.
Ook voor mij de eerste bij Newfunding. Vandaag telefonisch contact gehad en ik moet zeggen dat ik daar een goede indruk aan heb overgehouden. De wil en wens om het correct te doen is aanwezig, stonden open voor suggesties/opbouwende kritiek en gaven ook aan in een (her)opstart fase te zitten en graag willen leren van de dingen die beter kunnen.
pi_186293106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:45 schreef Tjalala het volgende:
meer in schijf 1a is geinvesteerd dat er plek voor is?
Hoe is dat technisch mogelijk? Het is me al eens eerder opgevallen dat er soms een "vreemd" geinvesteerd bedrag stond dat niet op een veelvoud van de te investeren bedragen uitkwam.
pi_186293135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:45 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Hoe gaat sig om met het feit dat er meer in schijf 1a is geinvesteerd dat er plek voor is?
Geen idee, bij mijn weten hebben we een dergelijke grote overschrijding nog niet eerder gehad. De meest eerlijke oplossing is de laatst geplaatste investeringen tot een bedrag van 2150 euro te laten vervallen.
pi_186293722
Nieuw project Jaap Nellen (Vlaardingen) op SiG
https://investeren.sameni(...)en-71-te-vlaardingen
Schijf 1a 0,10% lager dan eerdere projecten met 70% ltv.
Looptijd slechts 1 jaar
pi_186293878
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:45 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project Jaap Nellen (Vlaardingen) op SiG
https://investeren.sameni(...)en-71-te-vlaardingen
Schijf 1a 0,10% lager dan eerdere projecten met 70% ltv.
Looptijd slechts 1 jaar
Jammer anders had ik 'm meegepakt. Twee jaar vind ik wel het minste voor dit soort projecten.
Pecunia non olet
pi_186293976
quote:
Looptijd slechts 1 jaar
Het is maar weer net waar je kijkt.
Bovenaan staat: 5 jaar. :?
Tja, SiG en nauwkeurigheid ....
In de projectdocumentatie staat ook 5 jaar (60 maanden)??

[ Bericht 8% gewijzigd door TisIk op 18-04-2019 15:10:25 ]
pi_186293982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer anders had ik 'm meegepakt. Twee jaar vind ik wel het minste voor dit soort projecten.
Eens, ik ga hier geen moeite voor doen om mij in het project te verdiepen en daarnaast zijn de kosten ook nog eens relatief hoog. Netto blijft er 4,15% over en dan alle moeite doen voor maar 1 jaar.

Verder blijf ik moeite hebben met de niet gemeentelijke erfpacht wat hier vermoedelijk ook weer speelt. Dergelijke projecten worden tot de laatste euro uitgepond.

Best kans dat er andere investeerders zijn die kortdurend hun geld willen onderbrengen en daar is dit dan juist weer een geschikt project voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 18-04-2019 16:08:27 ]
pi_186294143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:04 schreef TisIk het volgende:

[..]

Het is maar weer net waar je kijkt.
Bovenaan staat: 5 jaar. :?
Tja, SiG en nauwkeurigheid ....
In de projectdocumentatie staat ook 5 jaar (60 maanden)??
Inmiddels is het overal 5 jaar!!
pi_186294260
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:19 schreef TisIk het volgende:

[..]

Inmiddels is het overal 5 jaar!!
Oké, dat veranderd de zaak weer.
Dan ga ik hem toch maar bekijken.
pi_186294301
Je zou bijna zeggen dat ze meelezen bij SIG *O*
Pecunia non olet
pi_186294340
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:04 schreef Horsemen het volgende:
Verder blijf ik moeite hebben met de niet gemeentelijke erfpacht wat hier vermoedelijk ook weer speelt. Dergelijke projecten worden tot de laatste euro uitgepond.
Erfpacht is te overzien
quote:
Voor dit pand wordt een erfpacht betaald van ¤ 22,00 per jaar.
pi_186294352
Noordwijkerhout GVE staat open en loopt vlot.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
Pecunia non olet
pi_186294400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:34 schreef obligataire het volgende:
Noordwijkerhout GVE staat open en loopt vlot.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19795
Dank! ;)
Ook meegenomen.
pi_186294498
Referral programma Lendahand.

Voor wie het toch overweegt: Lendahand heeft weer een werfprogramma.
Als je je via deze link aanmeldt, krijg jij 25 euro korting op je eerste investering (minimumbedrag is 50 euro, dus da's meteen een mooi rendement!) en ik ook :-)
https://www.lendahand.com(...)rce=referral_program
pi_186294507
Dubbel
pi_186294530
dubbel
pi_186294582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:04 schreef TisIk het volgende:

[..]

Het is maar weer net waar je kijkt.
Bovenaan staat: 5 jaar. :?
Tja, SiG en nauwkeurigheid ....
In de projectdocumentatie staat ook 5 jaar (60 maanden)??
https://www.funda.nl/koop(...)7003-spoorsingel-71/
pi_186294816
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Erfpacht is te overzien
[..]

Het is een eeuwigdurende erfpacht van de Gemeente Vlaardingen die niet herzien of geïndexeerd zal worden. Dat is dus positief en geen enkel probleem.
pi_186294848
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:45 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project Jaap Nellen (Vlaardingen) op SiG
https://investeren.sameni(...)en-71-te-vlaardingen
Lijkt me dat de tussenkamer 'slaapkamer 2' van de benedenwoning geen slaapkamer genoemd mag worden. Er is alleen daglicht als je de deur naar slaapkamer 1 open laat.
pi_186295351
Den haag opnieuw op GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19870

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186295403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:47 schreef Ron1986 het volgende:
Den haag opnieuw op GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19870

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Berichten aan alle investeerders gaan bij ons veelal via de no-reply omdat dit dan geen belasting voor ons dagelijkse systeem inhoudt.”

Aldus GVE...

Wel lekker rustig, al die investeerders met vragen of opmerkingen leiden alleen maar af.
pi_186295427
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu bij FnC zit met hun cijfers. Voorheen ging ik er altijd vanuit dat BV's de salarissen voor de eigenaren er al vanaf gehaald hebben. 20K winst zou dan ook echt 20K winst zijn. Voor VOF's en eenmanszaken heb ik zelf een bedrag berekend welke ik van de winst afhaal wat als salaris dient voor de eigenaar.

Kan iemand mij hier uitleggen of dit bij BV's ook het geval is? Dus dat ik hier nog bij FnC een bedrag als salaris voor de eigena(a)r(en) moet rekenen. Of dat bij een BV ook bij FnC winst winst is.

Ik heb al meerdere malen FnC gemaild ook hierover, echter krijg ik altijd vage reacties terug. Ik heb mijn moed opgegeven om daar echt nog naar informatie te vragen. Ik monitor mijn investeringen daar en heb besloten om er voor nu mee te stoppen. Toch vind ik bovenstaande erg interessant om te weten.

Mogelijk kan iemand van jullie verlossend antwoord geven! Excuses als dit dubbelop en ooit al eerder gevraagd / besproken is.

Dank!
pi_186295508
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:51 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

“Berichten aan alle investeerders gaan bij ons veelal via de no-reply omdat dit dan geen belasting voor ons dagelijkse systeem inhoudt.”

Aldus GVE...

Wel lekker rustig, al die investeerders met vragen of opmerkingen leiden alleen maar af.
Beetje rare mail server hebben ze dan dat n no reply mail minder belasting kost op t systeem dan n normaal mail adres...
pi_186295584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:47 schreef Ron1986 het volgende:
Den haag opnieuw op GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19870

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een aanfluiting is dit project wat gemakshalve ook maar Den Haag Property 6 is genoemd. Ik had er toevallig net vanmiddag een mailtje naar GvE over gestuurd om te vragen of het oude project (19656) definitief niet door ging.

Project 19656 met een 1e hypotheek en een gevraagd bedrag van ¤ 256.500 is niet vol gekomen. Klaarblijkelijk is nu elders een lening afgesloten met een 1e hypotheek op het zelfde pand echter deze geldverstrekker wilde klaarblijkelijk maar ¤165k verstrekken met een inschrijving van 260k :') En dan mag de crowd nu, zonder verwijzing naar het mislukte project en zonder hypotheek nog even ¤120k ophoesten tegen een schamele 7% 8)7
Totaal is het te lenen bedrag dus nog ¤28.500 hoger dan het eerste project alleen nu zonder echte zekerheden.

Nou ik denk er niet aan }) Ook een hele slechte zaak van GvE dat er geen verwijzing is naar het vorige mislukte project :(
pi_186295607
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat een aanfluiting is dit project wat gemakshalve ook maar Den Haag Property 6 is genoemd. Ik had er toevallig net vanmiddag een mailtje naar GvE over gestuurd om te vragen of het oude project (19656) definitief niet door ging.

Project 19656 met een 1e hypotheek en een gevraagd bedrag van ¤ 256.500 is niet vol gekomen. Klaarblijkelijk is nu elders een lening afgesloten met een 1e hypotheek op het zelfde pand echter deze geldverstrekker wilde klaarblijkelijk maar ¤165k verstrekken met een inschrijving van 260k. En dan mag de crowd nu, zonder verwijzing naar het mislukte project en zonder hypotheek nog even ¤120k ophoesten tegen een schamele 7% 8)7
Totaal is het te lenen bedrag dus nog ¤28.500 hoger als het eerste project alleen nu zonder echte zekerheden.

Nou ik denk er niet aan }) Ook een hele slechte zaak van GvE dat er geen verwijzing is naar het vorige mislukte project :(
Tja handig allemaal weer. Laat hem ook varen. Mijn duit zit in t vakantie huisje..
pi_186295630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:00 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Beetje rare mail server hebben ze dan dat n no reply mail minder belasting kost op t systeem dan n normaal mail adres...
Maak niet veel uit. Afgelopen maandag heb ik een vraag per mail gestuurd en nog geen antwoord dus ook op een gewone mail noreply. Was ook een lastige mail voor GVE omdat ik vroeg naar een specificatie van de opbrengst en kosten bij een gedwongen verkoop van inventaris.
pi_186296513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:10 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Maak niet veel uit. Afgelopen maandag heb ik een vraag per mail gestuurd en nog geen antwoord dus ook op een gewone mail noreply. Was ook een lastige mail voor GVE omdat ik vroeg naar een specificatie van de opbrengst en kosten bij een gedwongen verkoop van inventaris.
Gewoon een klacht indienen dan komen ze wel van de pot maar leuk is anders. Belangen van investeerders zijn ver te zoeken..
pi_186297132
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ook een hele slechte zaak van GvE dat er geen verwijzing is naar het vorige mislukte project :(
Op zich vind ik dat nog niet zo erg: investeerders kunnen deze investeringsmogelijkheid gewoon beoordelen zoals hij is en de voorwaarden afwegen. Daarvoor is geen referentie naar het eerdere project nodig. Kwalijker vind ik dat GVE investeerders in de eerdere versie niet (actief) informeert dat het project niet doorgaat en doodleuk voor dezelfde naam kiest. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om op deze versie in te schrijven, overigens.
pi_186297207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:53 schreef CFinvestor22 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu bij FnC zit met hun cijfers. Voorheen ging ik er altijd vanuit dat BV's de salarissen voor de eigenaren er al vanaf gehaald hebben. 20K winst zou dan ook echt 20K winst zijn. Voor VOF's en eenmanszaken heb ik zelf een bedrag berekend welke ik van de winst afhaal wat als salaris dient voor de eigenaar.

Kan iemand mij hier uitleggen of dit bij BV's ook het geval is? Dus dat ik hier nog bij FnC een bedrag als salaris voor de eigena(a)r(en) moet rekenen. Of dat bij een BV ook bij FnC winst winst is.

Ik heb al meerdere malen FnC gemaild ook hierover, echter krijg ik altijd vage reacties terug. Ik heb mijn moed opgegeven om daar echt nog naar informatie te vragen. Ik monitor mijn investeringen daar en heb besloten om er voor nu mee te stoppen. Toch vind ik bovenstaande erg interessant om te weten.

Mogelijk kan iemand van jullie verlossend antwoord geven! Excuses als dit dubbelop en ooit al eerder gevraagd / besproken is.

Dank!
Je hebt het correct verwoord. Bij een B.V. staat de directeur/eigenaar normaliter op de loonlijst en dan zit het inkomen dat hij uit de zaak trekt al in de kosten verwerkt. Dat hoort zo en dat zie je bij alle platformen terug in de cijfers. Het zou mij verbazen als FNC de salariskosten weer bij de winst op zou tellen, ik heb dat nog nooit gezien. Wel vond ik het eigenaardig dat het project van gisteren bij FNC (de accountant Cinque) slechts 14K personeelskosten had. Daar kan een mens natuurlijk niet van leven.

Vaak zie je dat de directeur een royale levensstijl heeft en niet genoeg heeft aan zijn salaris; dat extra geld leent hij dan bij de B.V. Die vordering heeft meestal geen waarde. FNC licht dat standaard niet toe dus je weet nooit hoe hard de post vlottende activa is. Eigenlijk zou je een vordering op de DGA moeten aftrekken van het eigen vermogen om een goed vergelijk te krijgen met VOF of eenmanszaak.
Pecunia non olet
pi_186297366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:18 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Gewoon een klacht indienen dan komen ze wel van de pot maar leuk is anders. Belangen van investeerders zijn ver te zoeken..
nieuwsbrief van GVE van gisteren gelezen? Zo wordt die 7 nooit een 8...
pi_186297571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:00 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat nog niet zo erg: investeerders kunnen deze investeringsmogelijkheid gewoon beoordelen zoals hij is en de voorwaarden afwegen. Daarvoor is geen referentie naar het eerdere project nodig. Kwalijker vind ik dat GVE investeerders in de eerdere versie niet (actief) informeert dat het project niet doorgaat en doodleuk voor dezelfde naam kiest. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om op deze versie in te schrijven, overigens.
Twee uurtjes geleden een mail ontvangen dat het oude project niet doorgaat en een verwijzing naar het nieuwe project. Het had allemaal wat sneller gekund maar ze hebben de investeerders inmiddels dus geïnformeerd.
pi_186298120
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:06 schreef Horsemen het volgende:
oude project (19656) definitief niet door ging
En blijkbaar ook niet meer online, op die manier komt het geheel niet echt betrouwbaar over, heel jammer.
pi_186298166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:53 schreef CFinvestor22 het volgende:
t nu bij FnC zit met hun cijfers
In beginsel is een DGA "gewoon" een werknemer, dat salaris hoort bij de loonkosten te staan. Voor een goed beeld zou ookeen leningan de DGA apart vermeld moeten worden, of uit de vordering gehaald moeten worden omdat die vordering vaak boterzacht is. Bij een BV zouden de cijfers in beginsel overeen moeten komen met de gedeponeerde cijfers lijkt mij.
pi_186298362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

En blijkbaar ook niet meer online, op die manier komt het geheel niet echt betrouwbaar over, heel jammer.
Ja dan word naar mijn idee gewoon Informatie achter gehouden...
pi_186307470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:47 schreef Ron1986 het volgende:
Den haag opnieuw op GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19870

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer teleurstellend en niet des Geldvoorelkaar’s om het voorgaande project niet te vermelden in de pitch. In het verleden deden ze dit altijd heel correct en netjes met de link naar het voorgaande project. Geen idee waarom ze deze transparantie laten varen 8)7 Zoals hier eerder geopperd zal er wel iets te verbergen zijn :G
pi_186307540
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

En blijkbaar ook niet meer online, op die manier komt het geheel niet echt betrouwbaar over, heel jammer.
Hij staat nog wel online. In het dashboard onder teruggetrokken projecten:

https://www.geldvoorelkaa(...)gevens.aspx?id=19656
pi_186307721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat nog wel online. In het dashboard onder teruggetrokken projecten:

https://www.geldvoorelkaa(...)gevens.aspx?id=19656
mits had geïnvesteerd in het betreffende terug getrokken project... Zo niet dan zie je hem ook niet toch of vergis ik me?
pi_186307797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:18 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Gewoon een klacht indienen dan komen ze wel van de pot maar leuk is anders. Belangen van investeerders zijn ver te zoeken..
Vandaag wel een mail gehad die voor mij wel onbevredigend was. En ik heb de mail gehad denk ik omdat men op het forum mee heeft gelezen. Dit stond zelfs in de mail.

Inzake het uitwinnen van zekerheden en communicatie daarover blijf ik GVE de slechtste van allemaal vinden en investeer alleen daar nog maar als daar een goede eerste hypotheek tegenover staat in de rest heb ik totaal geen vertrouwen meer. Toevallig vorige week voor het eerst sinds een jaar weer een investering gedaan.op basis van een eerste hypotheek en zelfs daar nog twijfel over gehad omdat het GVE is.

En men leest mee dus i k zou zeggen geef allen jullie onvrede maar weer over specifieke zaken en hopelijk verbeteren ze zich dan.
pi_186307819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:20 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

mits had geïnvesteerd in het betreffende terug getrokken project... Zo niet dan zie je hem ook niet toch of vergis ik me?
Dat is correct, je ziet hem niet wanneer je er niet in heb geïnvesteerd.
Overigens heb ik er zelf geen/minder moeite mee omdat het m.i. een andere project is en ik als investeerder niet veel toegevoegde waarde zie in de informatie van het teruggetrokken project. Het zou ook desinformatie kunnen worden omdat je teveel info krijgt.
Ik moet dit project beoordelen of ik er wel of niet in wil investeren.
pi_186307909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:26 schreef ML45 het volgende:

[..]

Dat is correct, je ziet hem niet wanneer je er niet in heb geïnvesteerd.
Overigens heb ik er zelf geen/minder moeite mee omdat het m.i. een andere project is en ik als investeerder niet veel toegevoegde waarde zie in de informatie van het teruggetrokken project. Het zou ook desinformatie kunnen worden omdat je teveel info krijgt.
Ik moet dit project beoordelen of ik er wel of niet in wil investeren.
Los daarvan of je het wel of niet nodig hebt transparantie is ook wel wat waard vind ik.
pi_186308265
Hardloopwinkel tegen slechts 7% op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19544
pi_186309153
Update HCN:

quote:
Geachte investeerder,

Horeca Crowdfunding Nederland gaat een leningsvorm toepassen waarbij een aflossingsvrije periode wordt gehanteerd. Over de aflossingsvrije periode wordt maandelijks rente vergoed. Na deze aflossingsvrije periode start de betaling van rente en aflossing (annuïteit) van de hoofdsom waarbij éénmalig de investeerdersfee van 1% wordt ingehouden.

De ingestelde automatische investeringen worden meegenomen op basis van de annuïtaire looptijd, de aflossingsvrije periode wordt hier niet bij opgeteld.

Morgen plaatsen wij de preview van een 5* project waarbij de aflossingsvrije periode 6 maanden bedraagt en de annuïtaire looptijd 48 maanden tegen 7% rente. Er wordt dus eerst rente per maand betaald aan de investeerders, daarna start op maandbasis de betaling van rente èn aflossing. In dit project worden alle automatische investeerders meegenomen die een looptijd hebben ingesteld van maximaal 48 maanden. Het maximale investeringsbedrag per investeerder in dit project bedraagt ¤ 50.000.

pi_186310109
Cc
quote:
De dag na Tweede Paasdag, dinsdag 23 april opent om 14.00 uur het nieuwe project ERA Thijs Tullemans voor uw investering.

Expense Reduction Analysts (ERA) is ’s werelds meest toonaangevend bedrijf op het gebied van franchising in de kostenbeheersing en de beste keuze onder professionals die hun eigen bedrijf willen bezitten. ERA is al meer dan 25 jaar actief in de deze business en heeft gedurende die tijd duizenden klanten geholpen bij het optimaliseren van hun winst en het verlagen van hun kosten.
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:12:50 #188
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186310155
Holbox stapt over naar andere crowdfundpartner. We kennen hem van GVE met Holbox en kartonnenwinkel. Maandag start een campagne bij October. Hij wil slechts 1mio: om een lening bij het LIOF van 600K af te lossen en om nog eens 400K in een webshop te stoppen.
Voor het laatste had hij via GVE in 2016 al 500K opgehaald (kartonnenwinkel).
pi_186310380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Holbox stapt over naar andere crowdfundpartner. We kennen hem van GVE met Holbox en kartonnenwinkel. Maandag start een campagne bij October. Hij wil slechts 1mio: om een lening bij het LIOF van 600K af te lossen en om nog eens 400K in een webshop te stoppen.
Voor het laatste had hij via GVE in 2016 al 500K opgehaald (kartonnenwinkel).
Dat bedrijf wordt wel echt helemaal vol geladen met schulden..
PE praktijken.. haha
pi_186310526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Holbox stapt over naar andere crowdfundpartner. We kennen hem van GVE met Holbox en kartonnenwinkel. Maandag start een campagne bij October. .
Voor het laatste had hij via GVE in 2016 al 500K opgehaald (kartonnenwinkel).
In 2017 ook 500k opgehaald: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113
en 2018 nog eens 500k opgehaald
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19031
pi_186310951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:04 schreef wilan het volgende:
Update HCN:
[..]

Mijn auto invest staat op 60 maanden. Wordt die dan niet meegenomen? Omdat er staat maximaal 48 maanden.
pi_186310955
Ik weet niet hoe de gegevens zijn bij die nieuwste Holbox, maar hij deed het volgens mij best aardig, veel schulden, maar ook wel goede omzet en winst. Waarom die man zoveel leningen wil hebben op zijn bedrijf begrijp ik niet. Hij zal toch een vermogen per jaar kwijt zijn aan rente en aflossing...

Ik zit alleen in de oude uit 2017.
pi_186311026
Kind in huis op ccf met 1e hypotheek met 100% ltv
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
pi_186311033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:01 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Mijn auto invest staat op 60 maanden. Wordt die dan niet meegenomen? Omdat er staat maximaal 48 maanden.
Haha dat zou vreemd zijn. Verwacht dat deze gewoon mee wordt gepakt.
pi_186311206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:01 schreef Red_arrow het volgende:
Ik weet niet hoe de gegevens zijn bij die nieuwste Holbox, maar hij deed het volgens mij best aardig, veel schulden, maar ook wel goede omzet en winst. Waarom die man zoveel leningen wil hebben op zijn bedrijf begrijp ik niet. Hij zal toch een vermogen per jaar kwijt zijn aan rente en aflossing...

Ik zit alleen in de oude uit 2017.
Dat hij een financieringsbehoefte heeft is op zich niet zo vreemd maar wel dat hij blijkbaar bij geen enkele bank (meer) terecht kan en dat zelfs GvE er geen trek meer in heeft.

In 2015 hebben ze trouwens met de cijfers lopen rommelen, iets met herwaarderingen meen ik. De volgende accountant heeft dat weer hersteld.

Peperdure webshop, niet de eerste keer dat hij daarin investeert (of zegt daarin te investeren.......)
Pecunia non olet
pi_186312038
A4f
quote:
Binnenkort zullen wij een project van Fabryk Design op onze website plaatsen. De drijvende kracht achter dit bedrijf is Esther Veenstra. Zij ontwerpt en produceert prachtige woondecoraties en meubelen. Kijkt u voor een impressie van de producten eens op: www.fabrykdesign.nl. Sinds vorig jaar heeft het bedrijf intrek genomen in een oude melkfabriek in Donkerbroek, Friesland, waar voldoende ruimte is voor kantoor, productie en opslag. Met de komst van een eigen CNC-freesmachine vorig jaar is de weg richting verdere groei en professionalisering ingezet. De ambitie is om de verkoop meer via retailers de doen
pi_186312354
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

In 2017 ook 500k opgehaald: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113
en 2018 nog eens 500k opgehaald
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19031
En in 2016 ook 500k
#15785
Daar zit ik dan weer in...
pi_186312466
quote:
Tnx:) maar deze laat ik voor wat het is, de Spoorsingel van Ome Jaap vind ik veel interessanter morgen.
Pecunia non olet
pi_186312483
Ccf
quote:
In de maand mei veel investeringskansen. Na een paar relatief rustige weken gaan we een drukke periode in, zo vlak voor de zomer. Wij verwachten in mei en juni (vrijwel) dagelijks een livegang
pi_186312738
quote:
Hoe denken we over dit project?

Het is alweer lang geleden dat ik bij CCF iets mee heb gepakt.
pi_186312946
Terreur en misdaadbestrijding op ccf/Knab
https://www.collincrowdfund.nl/force-pro-automotive-b-v/
pi_186313041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:05 schreef djh77 het volgende:
Kind in huis op ccf met 1e hypotheek met 100% ltv
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
Ik overweeg deze wel mee te nemen. Iemand toevallig al een investeringslinkje kunnen vinden?

Zelf al gevonden :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Horsemen op 19-04-2019 17:39:45 ]
pi_186313848
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik overweeg deze wel mee te nemen. Iemand toevallig al een investeringslinkje kunnen vinden?

Zelf al gevonden :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degene die verantwoordelijk is voor het fotomateriaal bij deze pitch moest zich de ogen uit de kop schamen. Man man man.

Ik vraag me af hoe courant deze woning is. En of ze er dat bedrag nog ooit voor terugkrijgen. Ik ben niet onder de indruk van dat hok. Gedateerd keuterboerderijtje?
Pecunia non olet
pi_186314243
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Degene die verantwoordelijk is voor het fotomateriaal bij deze pitch moest zich de ogen uit de kop schamen. Man man man.

Ik vraag me af hoe courant deze woning is. En of ze er dat bedrag nog ooit voor terugkrijgen. Ik ben niet onder de indruk van dat hok. Gedateerd keuterboerderijtje?
Stichting, m.n. gefinancierd door subsidies. Geen vetpot, wel structurele inkomsten.
Ik ga m meenemen. Wellicht niet super courant, wel stukje aandelijkse aflossing.
pi_186314376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Degene die verantwoordelijk is voor het fotomateriaal bij deze pitch moest zich de ogen uit de kop schamen. Man man man.
Inderdaad, die portretten zijn allemaal selfies zo te zien en dan ook van een heel slechte soort.
Ik heb overigens wel eens de indruk dat dit tegenwoordig de standaard is en dat veel mensen dit prima foto's vinden.
pi_186314502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:56 schreef TisIk het volgende:

[..]

Inderdaad, die portretten zijn allemaal selfies zo te zien en dan ook van een heel slechte soort.
Ik heb overigens wel eens de indruk dat dit tegenwoordig de standaard is en dat veel mensen dit prima foto's vinden.
In de krant en tijdschriften zie ik ook vaak 'bewogen' foto's die ikzelf onmiddellijk zou deleten. Maar goed het zal wel artistiek zijn of zo.

Overigens is het fotomateriaal van het huisje ook heel karig. Ik had toch graag wat meer foto's gezien om een beeld te vormen van huis en interieur. Zoals ik het nu zie schat ik het hooguit op 3 ton of zo tenzij er nog flink wat grond omheen ligt. Steenwijk is met alle respect niet the place to be.
Pecunia non olet
pi_186314579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:06 schreef obligataire het volgende:
Overigens is het fotomateriaal van het huisje ook heel karig. Ik had toch graag wat meer foto's gezien om een beeld te vormen van huis en interieur. Zoals ik het nu zie schat ik het hooguit op 3 ton of zo tenzij er nog flink wat grond omheen ligt. Steenwijk is met alle respect niet the place to be.
Deze link is eerder gedeeld. Foto's genoeg
https://www.funda.nl/koop/onna/huis-40824327-meppelerweg-149/
pi_186314643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze link is eerder gedeeld. Foto's genoeg
https://www.funda.nl/koop/onna/huis-40824327-meppelerweg-149/
Dat ziet er al een stuk beter uit :) Maar is het niet de taak van Collin om dit te doen, ZIJ willen toch geld ophalen?
Pecunia non olet
pi_186314719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze link is eerder gedeeld. Foto's genoeg
https://www.funda.nl/koop/onna/huis-40824327-meppelerweg-149/
Wel bijzonder dat de WOZ waarde aanzienlijk gedaald is de afgelopen periode.
01-01-2018 384.000 euro
01-01-2017 437.000 euro
01-01-2016 419.000 euro
01-01-2015 416.000 euro
pi_186320139
Nieuwe op greencrowd voor als je nog 2.500 of 25.000 in je achterzak hebt en dat 15 jaar wil vastzetten
  zaterdag 20 april 2019 @ 11:58:47 #214
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186325693
FNC: Technische groothandel heeft 250K nodig.
quote:
Waarvoor is de lening bedoeld?

In 2017 worden de bedrijfsactiviteiten uitgebreid naar Duitsland en Engeland. Ter ondersteuning van de uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten is dit krediet aangevraagd. Met ingang van 2017 gaat (...) Benelux de distributie van IBIX in Engeland uitvoeren en voor hun producent Trime gaan zij, naast Benelux, de nieuwe range mobiele lichtmasten ook in Duitsland distribueren.
Ja natuurlijk, dan ga je in 2019 alvast wat geld ophalen bij de crowd.
pi_186326012
Iemand linkje van de nieuwe HCN? Ziet er leuk uit nieuwe project
Geniet van het leven:):)
pi_186326103
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:31 schreef prefix1 het volgende:
Iemand linkje van de nieuwe HCN? Ziet er leuk uit nieuwe project
Als het goed is neemt mijn auto invest hem mee. Ik vind de totale financieringsbehoefte alleen wel erg hoog.
pi_186326970
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:42 schreef wilan het volgende:

[..]

Als het goed is neemt mijn auto invest hem mee. Ik vind de totale financieringsbehoefte alleen wel erg hoog.
Ik heb automatisch investeren uitgezet. De euro's duizelen in mijn hoofd als ik zie hoeveel geld er nodig is.
pi_186327501
Spoorsingel 70 en 71 van SiG staat open.
Ik heb hem meegenomen.
Edit: schijf 1A.

[ Bericht 7% gewijzigd door TisIk op 20-04-2019 14:41:32 ]
pi_186327506
SiG project Spoorsingel 70 en 71 staat inmiddels open. (dubbel)

https://investeren.sameni(...)en-71-te-vlaardingen

Ik heb hem ook meegenomen.
pi_186327557
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:32 schreef Horsemen het volgende:
SiG project Spoorsingel 70 en 71 staat inmiddels open. (dubbel)

https://investeren.sameni(...)en-71-te-vlaardingen

Ik heb hem ook meegenomen.
Meegenomen.
Het blijft wel vreemd bij SIG het totaal geinvesteerd bedrag wijkt af (1000minder) en het bedrag vd hoogste schijf lijkt dan niet meegenomen te worden?

In het bijna volgeschreven project is de eerste schijf dan weer overschreden.
pi_186327568
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:32 schreef Horsemen het volgende:
SiG project Spoorsingel 70 en 71 staat inmiddels open.
Spoorsingel meegenomen, in schijf 1 zit de vaart er wel in.
pi_186327696
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:35 schreef jsuijker het volgende:
In het bijna volgeschreven project is de eerste schijf dan weer overschreden.
En een wat vreemd totaal bedrag, het is namelijk geen veelvoud van 250 terwijl dat meen ik wel noodzakelijk is?
pi_186327728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:46 schreef tnhb het volgende:

[..]

En een wat vreemd totaal bedrag, het is namelijk geen veelvoud van 250 terwijl dat meen ik wel noodzakelijk is?
Nee, minimaal ¤250...
pi_186327748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:24 schreef impact9 het volgende:
Dat bedrijf wordt wel echt helemaal vol geladen met schulden..
PE praktijken.. haha
Ik zit in de 1e lening van eind 2016, die op 26/48 van de looptijd zit. En daar blijft het ook bij.

Uit de eerste pitch: Met de bouw van de nieuwe webshop werd eind 2015 gestart en deze is inmiddels operationeel. De investering in de webshop t/m eind 2016 bedraagt totaal ca. ¤ 650.000,- en is gefinancierd uit eigen kasmiddelen.

Uit de pitch nu: Hiernaast wil het bedrijf ¤400.000 investeren in een nieuwe webshop en software. Dit project zal de komende maanden worden gerealiseerd.

Ik weet het niet, maar het lijkt me erg veel geld om in een webshop te steken.

Winstgevendheid is beneden prognose.

Pitch uit 2016:
Eigen vermogen
2015 6.936
2016 7.349
2017 8.230
2018 9.347
2019 10.909

Pitch nu:
2015 6.555
2016 6.631
2017 6.654
2018 geen opgave
2019 geen opgave

[ Bericht 6% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 20-04-2019 16:38:52 ]
pi_186328191
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:36 schreef peterc het volgende:

[..]

Spoorsingel meegenomen, in schijf 1 zit de vaart er wel in.
Het lijkt ook dat er vaart zit in de Website van SiG.
Tot voor kort was de Website altijd verschrikkelijk traag, nu is hij lekker vlot, terwijl het toch relatief druk zal zijn.
pi_186329540
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb automatisch investeren uitgezet. De euro's duizelen in mijn hoofd als ik zie hoeveel geld er nodig is.
Mee eens,

Maar ik heb zojuist even zijn andere zaken bekeken. Het is wel een grote speler in die regio als ik het zo zie. Het filiaal in Delft draait 60 a 65k per week.

De zaken draaien goed dus ik denk dat de hoofdelijke aansprakelijkheid in deze wel een belangrijke zekerheid is.
pi_186329793
Ik heb het Landal park van SIG meegenomen. Dit keer schijf 2 omdat die in 5 jaar afgelost wordt waardoor het risico snel minder wordt. Daarbij zie ik de prijzen voor vakantiehuizen niet snel instorten.
pi_186331534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:25 schreef Aster1X het volgende:
Ik heb het Landal park van SIG meegenomen. Dit keer schijf 2 omdat die in 5 jaar afgelost wordt waardoor het risico snel minder wordt. Daarbij zie ik de prijzen voor vakantiehuizen niet snel instorten.
Schijf 2 is maar 25k, dus aflossing en dus risicobeperking is gering. Wel heb je in schijf 2 geen gedoe bij eventuele herfinanciering omdat schijf 2 helemaal wordt afgelost.
pi_186334551
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:11 schreef wilan het volgende:

[..]De zaken draaien goed dus ik denk dat de hoofdelijke aansprakelijkheid in deze wel een belangrijke zekerheid is.
Dat dachten we bij die flaporen van het Amsterdams Proeflokaal ook :r

Ik denk dat HCN zijn dossiers in het algemeen beter op orde heeft, niet dat ze zoals bij Collin alleen naar een paar oude IB aangiften kijken teneinde de materialiteit te beoordelen...... HCN doet daar trouwens geen uitspraken over en misschien maar beter ook.
Pecunia non olet
pi_186335122
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:25 schreef Aster1X het volgende:
Ik heb het Landal park van SIG meegenomen. Dit keer schijf 2 omdat die in 5 jaar afgelost wordt waardoor het risico snel minder wordt. Daarbij zie ik de prijzen voor vakantiehuizen niet snel instorten.
Ik neig ook naar die schijf. Maar I vraag me wel af; waarom gaat de eigenaar dit exploiteren als hij na aftrek van alles maar ¤748 over houdt?
pi_186335430
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:33 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik neig ook naar die schijf. Maar I vraag me wel af; waarom gaat de eigenaar dit exploiteren als hij na aftrek van alles maar ¤748 over houdt?
Waardestijging? Na 9 jaar kan hij BTW-vrij verkopen dus die 21% kan hij dan al in in zijn zak steken.
Pecunia non olet
pi_186341270
De schijf met het laagste risicoprofiel bij SiG is na aanpassing van de voorwaarden weer het populairst (en zo hoort het ook).
pi_186341376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:25 schreef Aster1X het volgende:
Ik heb het Landal park van SIG meegenomen. Dit keer schijf 2 omdat die in 5 jaar afgelost wordt waardoor het risico snel minder wordt. Daarbij zie ik de prijzen voor vakantiehuizen niet snel instorten.
Ik zie de prijzen in ieder geval niet stijgen de komende jaren want Centerparcs is bezig om al z'n huisjes te verkopen, dus er komt veel extra aanbod de komemde jaren.
pi_186343067
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:36 schreef peterc het volgende:

[..]

Spoorsingel meegenomen, in schijf 1 zit de vaart er wel in.
Schijf 1A zit vol, Schijf 1B loopt niet zo hard. En dat was te verwachten want 0,35% rente extra staat niet in verhouding met het extra risico dat je loopt als het mis gaat. En dat risico wordt groter nu de woningmarkt tekeningen van normalisatie laat zien

[ Bericht 1% gewijzigd door Faraday01 op 21-04-2019 11:56:43 ]
pi_186344093
Iemand link van de nieuwe van hcn
Geniet van het leven:):)
pi_186344312
https://franchiseplus.nl/(...)nanciering-van-groei

artikeltje van een van de HCN mannen
pi_186344741
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:58 schreef prefix1 het volgende:
Iemand link van de nieuwe van hcn
Link stopt bij ingang 48 uurs termijn. Je kan het beste voor de toekomst automatisch investeren inschakelen.
pi_186345164
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:58 schreef prefix1 het volgende:
Iemand link van de nieuwe van hcn
Ik verwacht dat er genoeg mogelijkheden zijn om te investeren als het project open gaat.

Ik heb mijn automatisch investeren overigens uitgeschakeld voor dit project.
pi_186345364
quote:
12s.gif Op zondag 21 april 2019 12:15 schreef peterc het volgende:
https://franchiseplus.nl/(...)nanciering-van-groei

artikeltje van een van de HCN mannen
Naïef om in de berekening te zeggen dat alle investeerders minimaal 2 keer naar het restaurant komen tijdens de looptijd.

Verder wel leuk om even te lezen.
  zondag 21 april 2019 @ 14:15:11 #240
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186345921
De Italiaan in Leiden gaat wellicht ook een terrasboot voor de deur leggen:

https://indebuurt.nl/leid(...)j-weten-welke~55019/


Een concept als dit doet het volgens mij prima in een stad als Leiden, maar het gaat hier wel om enorme bedragen zeg, ik twijfel nog een beetje. Als je pizza’s vanaf 5 euro gaat verkopen en pasta’s vanaf 7 euro had ik trouwens ook wel een incentive verwacht.
pi_186346126
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 13:29 schreef wilan het volgende:

[..]

Naïef om in de berekening te zeggen dat alle investeerders minimaal 2 keer naar het restaurant komen tijdens de looptijd.

Verder wel leuk om even te lezen.
De meeste mensen investeren niet in hun eigen omgeving idd
pi_186347613
De familie Bogaart, eigenaar van het nieuw op te richten restaurant in Leiden, wat mede wordt gefinancierd via HCN, is ook al een keer op televisie geweest. Het is een TV-programma waarin het reilen en zeilen van Nederlandse familiebedrijven wordt gevolgd. Voor de geïnteresseerden: https://www.npostart.nl/allemaal-familie/29-08-2017/POW_03597904
pi_186347690
Aankoop stadion NAC
quote:
Halverwege maart 2019 worden de definitieve uitgangspunten gepubliceerd en wordt het mogelijk om uw deelname af te ronden
pi_186348755
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 16:34 schreef djh77 het volgende:
Aankoop stadion NAC
[..]

Nog een paar weekjes wachten totdat definitief vaststaat of het eredivisie of keukenkampioen wordt,
Ik den k het laatste. Staat overigens een nieuw project ter aankondiging 30mnd 6%
https://www.crowdrealestate.nl/projecten

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 22-04-2019 12:55:01 ]
pi_186349213
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 16:34 schreef djh77 het volgende:
Aankoop stadion NAC
[..]

Ik ben wel benieuwd wat de herfiancieerbaarheid is van het stadion. Deel wordt er wel afgelost maar er blijft fors over na 10 jaar. Welke partij financiert doorgaans stadions? Over 10 jaar kom je dan of bij een bank of opnieuw uit bij CF.
En puur hypothetisch misschien, maar bij wanbetaling; ik zie niet direct een stadion op de veiling komen.
Dat zijn 2 zaken die mij nog doen twijfelen om mijn voorinschrijving definitief te maken straks.
pi_186349679
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 17:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat de herfiancieerbaarheid is van het stadion. Deel wordt er wel afgelost maar er blijft fors over na 10 jaar. Welke partij financiert doorgaans stadions? Over 10 jaar kom je dan of bij een bank of opnieuw uit bij CF.
En puur hypothetisch misschien, maar bij wanbetaling; ik zie niet direct een stadion op de veiling komen.
Dat zijn 2 zaken die mij nog doen twijfelen om mijn voorinschrijving definitief te maken straks.
Wordt 100% afgelost
quote:
Daarnaast wordt jaarlijks 10% van uw inleg afgelost. In 10 jaar tijd bent u volledig afgelost
Denk dat het project niet doorgaat. Al lang onduidelijkheid over exacte voorwaarden.
pi_186351068
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 18:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt 100% afgelost
[..]

Denk dat het project niet doorgaat. Al lang onduidelijkheid over exacte voorwaarden.
Excuus je hebt gelijk
pi_186358984
Fijne Tweede Paasdag toegewenst allen!
pi_186376031
100% gevraagde bedrag Zandbank is ingelegd. Alleen in schijf 1A teveel en schijf 3 te weinig:
pi_186377090
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek

[ Bericht 5% gewijzigd door Ron1986 op 23-04-2019 11:09:28 ]
pi_186377321
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
pi_186377382
Stichting Kind in Huid op ccf staat live:
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
pi_186377411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅
pi_186377423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
Geef mij een maandje, dan ga ik het je vertellen. Dan zit ik alleen nog in >31 dagen leningen en dat zou beter moeten zijn 😂

Zie het als het beroemde erg hoge risico waarbij je het matigen moet met spreiding

[ Bericht 2% gewijzigd door investeerdertje op 23-04-2019 11:24:51 ]
pi_186377434
Nieuwe *** op HCN:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/mitts-barkitchen-d0ljgvlo

Met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van 2015 tot en met 2018 wordt dit de 4e zaak in dit pand
pi_186377638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅
Haha ja, had al zo'n vermoeden idd. Zal meer SIG worden 1ste schijf verwacht ik. Iets meer op safe spelen. bij Funding Circle ook iets te veel risico projectjes :X
pi_186377729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:17 schreef djh77 het volgende:
Stichting Kind in Huid op ccf staat live:
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
pi_186377756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds niet
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:42:21 #259
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186377758
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.
Wat betreft LTV is het niet verkeerd <60%. Nu via SIG is schijf 1A ook zeker prima.
Ik spreid tussen beide platformen (Estate en SIG), en denk dat spreiden nog steeds het belangrijkste is.
Daarnaast heb ik nog wat andere P2P platformen (mintos, grupeer, robocash, envestio, crowdestor)
pi_186377841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:

[..]

En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
woz waardeloket 384k
pi_186377844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:

[..]

En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...
pi_186377864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.
Wat betreft LTV is het niet verkeerd <60%. Nu via SIG is schijf 1A ook zeker prima.
Ik spreid tussen beide platformen (Estate en SIG), en denk dat spreiden nog steeds het belangrijkste is.
Daarnaast heb ik nog wat andere P2P platformen (mintos, grupeer, robocash, envestio, crowdestor)
Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen (en later willen proberen opnieuw te financieren door een bank) als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
pi_186377893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?

Overigens: ik zit naast Robocash ook bij Mintos (17% Overdue), Grupeer (0% Overdue) en PeerBerry (34% Overdue). Het lijkt er op dat Overdue een fenomeen is wat heel duidelijk aan P2P leningen gelieerd is. De reden dat Grupeer nog geen Overdue heeft zit hem in de langere looptijd van de leningen (3-7 maanden), bij de andere platforms betreft het leningen met een looptijd van 1 - 30 dagen, dus loop je ook veel sneller tegen Overdue aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdfunder99 op 23-04-2019 12:08:38 ]
pi_186377916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
investering vs risico=vergoeding. Bij VIAinvest is alles in eigen beheer, maar wel met diverse dochtermaatschappijen met eigen risico gebieden (landen). Onlangs is Zweden erbij gekomen, wellicht is dat een optie voor je. Kortdurende leningen tegen 9%. Kun je wat sneller reageren als je denkt dat het recessie spook langs komt zweven. Voorlopig zitten we nog in een prima economie met weliswaar overspannen beurzen maar dat is meer een luxe probleem dan een economisch probleem voor zover ik het kan zien.

Ik heb bij Estageguru nu 1 default (en nog 1 die er aan zit te komen), benieuwd naar de afhandeling daarvan. Iemand daar al ervaring mee?
pi_186377921
Dubbel
pi_186378001
HCN Pavarotti open 62%/ nu 63%/ standaard meegenomen
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:05:12 #267
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186378048
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef peterc het volgende:
HCN Pavarotti open 62%/ nu 63%/ standaard meegenomen
Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.
Heb ook een duit in het zakje gedaan.

Het volgende HCN project heb ik nog wat twijfels.
3* en 7,5 vind ik persoonlijk wat laag.
Maar heb de pitch nog niet doorgenomen..
pi_186378148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds niet
16 dagen. Er word constant iets terug gekocht
pi_186378222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen (en later willen proberen opnieuw te financieren door een bank) als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
De betaalmentaliteit is anders, de financiële documentatie, de economie. Als mensen bij sig via een bank konden financieren hadden ze het een voor een gedaan gok ik zo
Ik zit trouwens om ethische redenen niet in de 1 maand leningen. Dit zijn loonstrook leningen. Er is een reden waarom mensen deze lening nodig hebben en dat is dezelfde reden als waarom ze default gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:52 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?

Overigens: ik zit naast Robocash ook bij Mintos (17% Overdue), Grupeer (0% Overdue) en PeerBerry (34% Overdue). Het lijkt er op dat Overdue een fenomeen is wat heel duidelijk aan P2P leningen gelieerd is. De reden dat Grupeer nog geen Overdue heeft zit hem in de langere looptijd van de leningen (3-7 maanden), bij de andere platforms betreft het leningen met een looptijd van 1 - 30 dagen, dus loop je ook veel sneller tegen Overdue aan.
Oh 30 dagen. I stand corrected.

[ Bericht 22% gewijzigd door investeerdertje op 23-04-2019 12:25:46 ]
pi_186378255
Het project 'Het Parkgebouw te Doetinchem' is al eerder voorbijgekomen hier. Nog steeds niet meer dan 2% geïnvesteerd sinds vorige week. Na telkens een applicatie fout kan ik mijn investering nu wel afronden. NewFunding is voor mij nieuw. Ik zie dat ik kan kiezen om hier pas te betalen al de investering vol is (positief!). Wat zijn jullie gedachte, en vooral waarom hij niet verder volloopt?

https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem
pi_186378422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:05 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.
Heb ook een duit in het zakje gedaan.
Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 23-04-2019 12:36:09 ]
pi_186378700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.
Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.
pi_186378707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:48 schreef kopersneek het volgende:

[..]

LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...
Je bedoelt dan de lagere schijven neem ik aan?
Die hebben natuurlijk een flink lager risico dan dit CCF project, maar ook een flink lagere rente.
Dat is ook aantrekkelijk en ik heb er ook in geïnvesteerd.
De hogere schijven van SiG hebben een flink hoger risico.
Schijf 3 van Spoorsingel bijvoorbeeld, geeft een rente van 6,15% voor een vierde hypotheek voor 85-100% van de waarde van het onderpand.
Daarmee vergeleken is een 1e hypotheek van 100% ltv tegen 6,7% een stuk aantrekkelijker.
pi_186378779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:51 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.
uiteraard ander aflossingsschema, maar het wordt toch gepresenteerd als 1 project met een totale inbreng via crowdfunding van 1 miljoen:
quote:
De totale investeringsbehoefte van Pavarotti Leiden bedraagt incl. btw afgerond ¤ 2.500.000,-, hiervan wordt ¤ 1.000.000,- via crowdfunding gefinancierd. Deze 1 mln. wordt verdeeld over twee crowdfundingtranches. Deel 1 wordt nu gefund en deel 2 zal vlak voor de opening gefund worden om zo de liquiditeit te spreiden.
Ik zou het vreemd vinden om automatische investeerders minimaal 2x 500 in te laten leggen.
pi_186378847
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:48 schreef peterc het volgende:

[..]

woz waardeloket 384k
Klopt, had ik gezien en dat zie ik ook als het grootste minpunt aan dit project, maar ik weet uit ervaring dat de WOZ taxatie er flink naast kan zitten.
Ik vind het ook geen topproject, maar vergeleken met andere CCF projecten die wel binnen een paar minuten volzitten, zeker niet slecht.
pi_186379057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:52 schreef TisIk het volgende:

[..]

Je bedoelt dan de lagere schijven neem ik aan?
Die hebben natuurlijk een flink lager risico dan dit CCF project, maar ook een flink lagere rente.
Dat is ook aantrekkelijk en ik heb er ook in geïnvesteerd.
De hogere schijven van SiG hebben een flink hoger risico.
Schijf 3 van Spoorsingel bijvoorbeeld, geeft een rente van 6,15% voor een vierde hypotheek voor 85-100% van de waarde van het onderpand.
Daarmee vergeleken is een 1e hypotheek van 100% ltv tegen 6,7% een stuk aantrekkelijker.
Vergeet in deze ook de kosten van het platform niet. Collin vraagt best veel (1,2% jaarlijks), SIG wat minder (0,3% jaarlijks over 5 jaar) . Bovendien denk ik dat dit toch een minder courant stukje vastgoed is dan bijvoorbeeld de Spoorsingel. Zeker als het aangepast wordt naar zorg..

Maar er zijn projecten met minder zekerheden sneller vol gekomen bij Collin dan deze. Wellicht dat de funders met hun rendement tot heden vakantie aan het vieren zijn? *)
pi_186380489
bericht aangaande GVE Rob's Place Culitaria

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186380758
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:21 schreef kopersneek het volgende:
Rob's Place Culitaria
Een miljoen gekregen van de gemeente. Dit geïnvesteerd in 3 bedrijven met doel met winst door te verkopen. Vreemd verhaal dat ze 85k niet kunnen terugbetalen.
https://www.gelderlander.(...)a-de-zomer~abb031ec/
pi_186380774
quote:
Wat mij terughoudend maakt is dat er blijkbaar nog een bestemmingswijziging en omgevingsvergunning nodig zijn om de plannen ten uitvoer te kunnen brengen.
Verder valt me op dat de huidige marktwaarde (930k) nogal laag lijkt voor een object van die grootte en bouwjaar. Is dat een waarde die je zou verwachten?
pi_186381958
De verwachte vervroegde aflossing FoodFirst Network - CCF is binnen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186382042
Herfinanciering + 30k sig
https://investeren.sameni(...)live-17apr-om-17-00u
quote:
Het object aan de Schoonbroodstraat 8 te Geleen heb ik reeds enkele jaren geleden gefinancierd via crowdfunding en aangezien de looptijd hiervan binnenkort verloopt, wil ik via eenzelfde wijze herfinancieren
Binnenkort is relatief begrip. Zou tot oktober 2021 lopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 23-04-2019 17:13:23 ]
pi_186382376
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:04 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering + 30k sig
https://investeren.sameni(...)live-17apr-om-17-00u
[..]

Binnenkort is relatief begrip. Zou tot oktober 2021 lopen.
dus gaat het erom om liquiditeiten of euri vrij te maken. 130k nw -/- 100k herfinanc = de 30k uit de post van djh77, mogelijk wat meer want in schijf 2 of 3 zal nog wat afgelost zijn. Nodig voor het volgende pandje? of... dipje in de cash-positie? Dus als ik snell begrijp stamt het 1e proj Schoonbrood uit okt 16, dus 2,5jr voorbij en 2,5jr to go

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 24-04-2019 08:07:55 ]
pi_186382496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:52 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?
Het kan natuurlijk dat de leners alsnog achter de broek gezeten blijven en het geld (deels?) terecht komt. Als je ziet hoe lang faillissementen soms lopen (zoek voor de grap op mintos secondary market op flink gediscounte leningen en kijk dan onder 'debt collection') dan kan ik me er wat bij voorstellen. Maar het kan inderdaad ook gewoon weg zijn. En dan hangt het af of er voldoende nieuwe investeerders bij komen om dat te dekken (want massale defaults vangen ze zelfs met hun hoge marges niet op). Met de 'skin in the game' die zo mooi klinkt, maar gewoon betekent dat de leenbedrijven een 5-20x hefboom toepassen kan dat hard gaan als er een hikje in de economie ontstaat. Flink risico dus, maar nog altijd minder dan het casino 8-)
pi_186382956
Mintos heeft voor 1 miljard bemiddeld. Winst 2.000 euro.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186383870
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:04 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering + 30k sig
https://investeren.sameni(...)live-17apr-om-17-00u
[..]

Binnenkort is relatief begrip. Zou tot oktober 2021 lopen.
'Eenzelfde wijze' maar tegen een lagere rente waarschijnlijk?
pi_186384737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:19 schreef kopersneek het volgende:
Wellicht dat de funders met hun rendement tot heden vakantie aan het vieren zijn?
Dan vrees ik dat veel investeerders thuis zitten of zelfs een vakantiebaantje moeten nemen
pi_186384891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:03 schreef Jaco078 het volgende:
Mintos heeft voor 1 miljard bemiddeld. Winst 2.000 euro.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees 13kEUR winst. Ze groeien natuurlijk hard, dus het is niet gek dat ze weinig winst maken. Al lang mooi dat ze dat voor elkaar krijgen zonder grote verliezen. Ook wel aardig om naar een aantal andere cijfers te kijken, bijvoorbeeld dat eind 2018 ca 250 MEUR geinvesteerd was, en er zo'n 5MEUR aan cash op investors rekeningen stond. Men heeft dus gemiddeld 2% cash(drag) staan, als we die datum kunnen extrapoleren.
pi_186384962
Overigens, zag dat 'knorretje' bij A4F vandaag van 89% in 1x volgelopen is. Zouden dat investeringen van over de paasdagen zijn (en mensen die 'm 'last minute' meepakken vanwege de directe investering zonder rente), of een grote? Ik had 'm wat in de gaten gehouden, en het liep redelijk gelijkmatig 1% per dag op hiervoor. Is dus wel een sprongetje.
pi_186385122
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:36 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat veel investeerders thuis zitten of zelfs een vakantiebaantje moeten nemen
Dat valt toch ook wel weer mee, anders was het hier op het forum niet zo druk meer geweest :-)
pi_186385412
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:56 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dat valt toch ook wel weer mee, anders was het hier op het forum niet zo druk meer geweest :-)
Ik zit zelf mede door dit forum ver boven het geadverteerde netto-rendement van 3.74%. Veel mensen hier op het forum zullen ook boven dit percentage zitten, wat betekent dat er ook een heel aantal onder moeten zitten, en als je niet voldoende spreiding aanbrengt zit je snel op nul of er onder
pi_186385515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:40 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Wat mij terughoudend maakt is dat er blijkbaar nog een bestemmingswijziging en omgevingsvergunning nodig zijn om de plannen ten uitvoer te kunnen brengen.
Verder valt me op dat de huidige marktwaarde (930k) nogal laag lijkt voor een object van die grootte en bouwjaar. Is dat een waarde die je zou verwachten?
Ik lees het ook vooral als dat dit geld nu nodig is voor de aankoop van de grond / het huidige object. Vervolgens wordt er een tijdelijke oplossing voor diegene die er nu inzitten verzorgd en na het einde van de looptijd (30 maanden), beginnen ze met het herontwikkelen van de locatie. Voor nu vooral de boel platgooien.
Als ik het zo lees zou ik zeggen dat ze dus de boel over 30 maanden opnieuw beginnen op te bouwen (prognose nu) en dat dit wellicht geherfinancierd wordt, of via een andere wijze wordt gefinancierd. Dit laatste is overigens een volledig eigen aanname vanuit mezelf.

Is dit overigens een innercrowd omdat het project op de site nog gesloten staat?\

Update: de volgende regel over het hoofd gezien
"De investeerders van Crowdrealestate worden voorafgaand aan de nieuwbouw door een mogelijke eindbelegger afgelost. De vraag naar zorgvastgoed is op dit moment uitermate hoog."

Ik ga er wel op in. Zeker de voorinschrijving. Ze gebruiken dit geld voor de aankoop en overbrugging van de huidige periode. Inkomsten komen binnen via diegene die er nu zitten en daarna zullen gaan huren
pi_186386145
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit zelf mede door dit forum ver boven het geadverteerde netto-rendement van 3.74%. Veel mensen hier op het forum zullen ook boven dit percentage zitten, wat betekent dat er ook een heel aantal onder moeten zitten, en als je niet voldoende spreiding aanbrengt zit je snel op nul of er onder
Ik zit er ook ruim boven, ook mede dankzij veel mensen op dit forum.
De meeste verliezen die ik bij CCF geleden heb, is met projecten uit de begintijd. Natuurlijk omdat ik toen minder ervaring had met crowdfunding, maar ook omdat ik hier toen niet meelas.
Dus: dank aan iedereen op dit forum voor jullie goed adviezen, analyses, investeringlinks, enz. *;
pi_186388516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit zelf mede door dit forum ver boven het geadverteerde netto-rendement van 3.74%. Veel mensen hier op het forum zullen ook boven dit percentage zitten, wat betekent dat er ook een heel aantal onder moeten zitten, en als je niet voldoende spreiding aanbrengt zit je snel op nul of er onder
De scherpe blik en het out of the box denken wordt gewaardeerd. Er is veel kennis uit Veel disciplines. Mooi om te lezen (nu ong. 1 jaar actief) en nuttig. Edit: ook boven de 3,74%, met 8,0% van FNC als topper (2 definitief afgeboekt )
pi_186389986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

'Eenzelfde wijze' maar tegen een lagere rente waarschijnlijk?
Ook hier maar een overSchot van 1200 per jaar. Dat is toch nauwelijks rendabel?
pi_186390185
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 22:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

De scherpe blik en het out of the box denken wordt gewaardeerd. Er is veel kennis uit Veel disciplines. Mooi om te lezen (nu ong. 1 jaar actief) en nuttig. Edit: ook boven de 3,74%, met 8,0% van FNC als topper (2 definitief afgeboekt )
Mijn Nederlandse top is Knab met 7%, buitenlands liggen de bedragen net iets anders 😅
pi_186391743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

'Eenzelfde wijze' maar tegen een lagere rente waarschijnlijk?
Valt mee. Rente was gemiddeld 5% en wordt gemiddeld 5,07%
pi_186391927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 04:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

Valt mee. Rente was gemiddeld 5% en wordt gemiddeld 5,07%
Helaas is bij dit project nog de oude regeling voor vervroegde aflossing van toepassing. Voor mij als 1e schijf investeerder gaat de rente namelijk wel omlaag en de kosten aan SiG wat omhoog. Gelukkig heeft SiG dit in overleg met haar investeerders enige tijd geleden aangepast.

Al met al ben ik er niet onverdeeld gelukkig mee maar ben ik wel voornemens om het project wederom mee te nemen.

Deze oude regeling resulteert voor de geldnemer dus nog in 1% eenmalige kosten. Daar bovenop komen dan nog de kosten van SiG en de taxatiekosten. Al met al is het niet te doen om de kosten omlaag te krijgen maar vooral om wat meer euro's te kunnen ophalen.

Daar kunnen natuurlijk weer tal van redenen voor zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 24-04-2019 07:24:55 ]
  woensdag 24 april 2019 @ 10:32:48 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186393964
Wat zijn de uitbetaaldatums van gve?
pi_186394077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:32 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn de uitbetaaldatums van gve?
Heute
Pecunia non olet
pi_186394190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:32 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn de uitbetaaldatums van gve?
ontvangen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')