abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186377321
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue :(, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
pi_186377382
Stichting Kind in Huid op ccf staat live:
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
pi_186377411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅
pi_186377423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
Geef mij een maandje, dan ga ik het je vertellen. Dan zit ik alleen nog in >31 dagen leningen en dat zou beter moeten zijn 😂

Zie het als het beroemde erg hoge risico waarbij je het matigen moet met spreiding

[ Bericht 2% gewijzigd door investeerdertje op 23-04-2019 11:24:51 ]
pi_186377434
Nieuwe *** op HCN:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/mitts-barkitchen-d0ljgvlo

Met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van 2015 tot en met 2018 wordt dit de 4e zaak in dit pand
pi_186377638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅
Haha ja, had al zo'n vermoeden idd. Zal meer SIG worden 1ste schijf verwacht ik. Iets meer op safe spelen. bij Funding Circle ook iets te veel risico projectjes :X
pi_186377729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:17 schreef djh77 het volgende:
Stichting Kind in Huid op ccf staat live:
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
pi_186377756
quote:

[..]

Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds niet
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:42:21 #259
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186377758
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.
Wat betreft LTV is het niet verkeerd <60%. Nu via SIG is schijf 1A ook zeker prima.
Ik spreid tussen beide platformen (Estate en SIG), en denk dat spreiden nog steeds het belangrijkste is.
Daarnaast heb ik nog wat andere P2P platformen (mintos, grupeer, robocash, envestio, crowdestor)
pi_186377841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:

[..]

En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Of mis ik iets?
woz waardeloket 384k
pi_186377844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:

[..]

Of mis ik iets?
LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...
pi_186377864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.
Wat betreft LTV is het niet verkeerd <60%. Nu via SIG is schijf 1A ook zeker prima.
Ik spreid tussen beide platformen (Estate en SIG), en denk dat spreiden nog steeds het belangrijkste is.
Daarnaast heb ik nog wat andere P2P platformen (mintos, grupeer, robocash, envestio, crowdestor)
Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen (en later willen proberen opnieuw te financieren door een bank) als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
pi_186377893
quote:

[..]

Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?

Overigens: ik zit naast Robocash ook bij Mintos (17% Overdue), Grupeer (0% Overdue) en PeerBerry (34% Overdue). Het lijkt er op dat Overdue een fenomeen is wat heel duidelijk aan P2P leningen gelieerd is. De reden dat Grupeer nog geen Overdue heeft zit hem in de langere looptijd van de leningen (3-7 maanden), bij de andere platforms betreft het leningen met een looptijd van 1 - 30 dagen, dus loop je ook veel sneller tegen Overdue aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdfunder99 op 23-04-2019 12:08:38 ]
pi_186377916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
investering vs risico=vergoeding. Bij VIAinvest is alles in eigen beheer, maar wel met diverse dochtermaatschappijen met eigen risico gebieden (landen). Onlangs is Zweden erbij gekomen, wellicht is dat een optie voor je. Kortdurende leningen tegen 9%. Kun je wat sneller reageren als je denkt dat het recessie spook langs komt zweven. Voorlopig zitten we nog in een prima economie met weliswaar overspannen beurzen maar dat is meer een luxe probleem dan een economisch probleem voor zover ik het kan zien.

Ik heb bij Estageguru nu 1 default (en nog 1 die er aan zit te komen), benieuwd naar de afhandeling daarvan. Iemand daar al ervaring mee?
pi_186377921
Dubbel
pi_186378001
HCN Pavarotti open 62%/ nu 63%/ standaard meegenomen
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:05:12 #267
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186378048
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef peterc het volgende:
HCN Pavarotti open 62%/ nu 63%/ standaard meegenomen
Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.
Heb ook een duit in het zakje gedaan.

Het volgende HCN project heb ik nog wat twijfels.
3* en 7,5 vind ik persoonlijk wat laag.
Maar heb de pitch nog niet doorgenomen..
pi_186378148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds niet
16 dagen. Er word constant iets terug gekocht
pi_186378222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen (en later willen proberen opnieuw te financieren door een bank) als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
De betaalmentaliteit is anders, de financiële documentatie, de economie. Als mensen bij sig via een bank konden financieren hadden ze het een voor een gedaan gok ik zo
Ik zit trouwens om ethische redenen niet in de 1 maand leningen. Dit zijn loonstrook leningen. Er is een reden waarom mensen deze lening nodig hebben en dat is dezelfde reden als waarom ze default gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:52 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?

Overigens: ik zit naast Robocash ook bij Mintos (17% Overdue), Grupeer (0% Overdue) en PeerBerry (34% Overdue). Het lijkt er op dat Overdue een fenomeen is wat heel duidelijk aan P2P leningen gelieerd is. De reden dat Grupeer nog geen Overdue heeft zit hem in de langere looptijd van de leningen (3-7 maanden), bij de andere platforms betreft het leningen met een looptijd van 1 - 30 dagen, dus loop je ook veel sneller tegen Overdue aan.
Oh 30 dagen. I stand corrected.

[ Bericht 22% gewijzigd door investeerdertje op 23-04-2019 12:25:46 ]
pi_186378255
Het project 'Het Parkgebouw te Doetinchem' is al eerder voorbijgekomen hier. Nog steeds niet meer dan 2% geïnvesteerd sinds vorige week. Na telkens een applicatie fout kan ik mijn investering nu wel afronden. NewFunding is voor mij nieuw. Ik zie dat ik kan kiezen om hier pas te betalen al de investering vol is (positief!). Wat zijn jullie gedachte, en vooral waarom hij niet verder volloopt?

https://www.newfunding.nl/project/het-parkgebouw-te-doetinchem
pi_186378422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:05 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.
Heb ook een duit in het zakje gedaan.
Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 23-04-2019 12:36:09 ]
pi_186378700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.
Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.
pi_186378707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:48 schreef kopersneek het volgende:

[..]

LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...
Je bedoelt dan de lagere schijven neem ik aan?
Die hebben natuurlijk een flink lager risico dan dit CCF project, maar ook een flink lagere rente.
Dat is ook aantrekkelijk en ik heb er ook in geïnvesteerd.
De hogere schijven van SiG hebben een flink hoger risico.
Schijf 3 van Spoorsingel bijvoorbeeld, geeft een rente van 6,15% voor een vierde hypotheek voor 85-100% van de waarde van het onderpand.
Daarmee vergeleken is een 1e hypotheek van 100% ltv tegen 6,7% een stuk aantrekkelijker.
pi_186378779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:51 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.
uiteraard ander aflossingsschema, maar het wordt toch gepresenteerd als 1 project met een totale inbreng via crowdfunding van 1 miljoen:
quote:
De totale investeringsbehoefte van Pavarotti Leiden bedraagt incl. btw afgerond ¤ 2.500.000,-, hiervan wordt ¤ 1.000.000,- via crowdfunding gefinancierd. Deze 1 mln. wordt verdeeld over twee crowdfundingtranches. Deel 1 wordt nu gefund en deel 2 zal vlak voor de opening gefund worden om zo de liquiditeit te spreiden.
Ik zou het vreemd vinden om automatische investeerders minimaal 2x 500 in te laten leggen.
pi_186378847
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:48 schreef peterc het volgende:

[..]

woz waardeloket 384k
Klopt, had ik gezien en dat zie ik ook als het grootste minpunt aan dit project, maar ik weet uit ervaring dat de WOZ taxatie er flink naast kan zitten.
Ik vind het ook geen topproject, maar vergeleken met andere CCF projecten die wel binnen een paar minuten volzitten, zeker niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')