Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..quote:Op zaterdag 13 april 2019 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Zijn er meer mensen die investeren bij Robocash en het aantal Overdue leningen fors ziet stijgen ? Bij mij is inmiddels 72% van de leningen Overdue, waarvan een aantal komende week via Buyback teruggekocht moeten gaan worden.
Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
Geef mij een maandje, dan ga ik het je vertellen. Dan zit ik alleen nog in >31 dagen leningen en dat zou beter moeten zijn 😂quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van 2015 tot en met 2018 wordt dit de 4e zaak in dit pand
Haha ja, had al zo'n vermoeden idd. Zal meer SIG worden 1ste schijf verwacht ik. Iets meer op safe spelen. bij Funding Circle ook iets te veel risico projectjesquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Houd er dan wel rekening mee dat je met iets van 60% van de huidige taxatie waarde gaat rekenen als realistische prijs, en dan de executie nog 😅
En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:17 schreef djh77 het volgende:
Stichting Kind in Huid op ccf staat live:
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kind-in-huis/
Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds nietquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
Ik overwoog bij Robocash iets te gaan doen maar als ik dit lees denk ik dat te moeten laten varen. Of heb je een nieuwe status die duidelijk beter is dan toen..
Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ben aan het twijfelen om Estate Guru en Viainvest af te bouwen. Naar mijn idee is dat toch meer risico dan gemiddeld. Mocht er een recessie komen denk ik dat ik mijn geld beter in NL kan stallen via CF in een 1ste hypotheek
woz waardeloket 384kquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:
[..]
En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:40 schreef TisIk het volgende:
[..]
En dit project loopt dan niet binnen een paar minuten vol zoals de meeste andere projecten bij CCF dat wel doen??
Terwijl het een toch goede rente is bij deze zekerheden.
Of mis ik iets?
Ik heb in ieder geval wel geïnvesteerd.
Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Estateguru en viainvest zijn toch twee verschillende platformen? De enige overeenkomst is dat het buitenlands is.
Wat betreft LTV is het niet verkeerd <60%. Nu via SIG is schijf 1A ook zeker prima.
Ik spreid tussen beide platformen (Estate en SIG), en denk dat spreiden nog steeds het belangrijkste is.
Daarnaast heb ik nog wat andere P2P platformen (mintos, grupeer, robocash, envestio, crowdestor)
Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:13 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
investering vs risico=vergoeding. Bij VIAinvest is alles in eigen beheer, maar wel met diverse dochtermaatschappijen met eigen risico gebieden (landen). Onlangs is Zweden erbij gekomen, wellicht is dat een optie voor je. Kortdurende leningen tegen 9%. Kun je wat sneller reageren als je denkt dat het recessie spook langs komt zweven. Voorlopig zitten we nog in een prima economie met weliswaar overspannen beurzen maar dat is meer een luxe probleem dan een economisch probleem voor zover ik het kan zien.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef peterc het volgende:
HCN Pavarotti open 62%/ nu 63%/ standaard meegenomen
16 dagen. Er word constant iets terug gekochtquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:42 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
Zijn die overdue-leningen wel teruggekocht of nog steeds niet
De betaalmentaliteit is anders, de financiële documentatie, de economie. Als mensen bij sig via een bank konden financieren hadden ze het een voor een gedaan gok ik zoquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:49 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Ja zijn idd ook verschillend platformen. Echter als bij Via de buyback omvalt ofzo schiet het ook zijn doel voorbij het lijkt me niet voor niets dat de rente hoger is?
Estate zijn kortlopende leningen voor bedrijven die bij een bank niet terecht kunnen (en later willen proberen opnieuw te financieren door een bank) als ik het goed begrijp. SIG is naar mijn idee meer zekerheid..
Oh 30 dagen. I stand corrected.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:52 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Vandaag zijn 67% van mijn leningen Overdue, inmiddels worden er bijna dagelijks leningen via Buyback (na 30 dagen Overdue) teruggekocht/afgelost. Tja, hoe lang blijft dit nog goed gaan, lijkt mij niet gezond. En waar wordt dit van betaald ? Wordt er zoveel op de overige leningen verdiend dat dit gemakkelijk uit kan ? Of is het een kwestie van nieuw investeerders geld rondpompen ?
Overigens: ik zit naast Robocash ook bij Mintos (17% Overdue), Grupeer (0% Overdue) en PeerBerry (34% Overdue). Het lijkt er op dat Overdue een fenomeen is wat heel duidelijk aan P2P leningen gelieerd is. De reden dat Grupeer nog geen Overdue heeft zit hem in de langere looptijd van de leningen (3-7 maanden), bij de andere platforms betreft het leningen met een looptijd van 1 - 30 dagen, dus loop je ook veel sneller tegen Overdue aan.
Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:05 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Was bij opening nog ruim voldoende om te investeren.
Heb ook een duit in het zakje gedaan.
Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:30 schreef djh77 het volgende:
[..]
Bovendien komt er nog een 2e tranche voor 500k, waarbij neem ik aan niet nogmaals automatisch investeren wordt toegepast.
Je bedoelt dan de lagere schijven neem ik aan?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:48 schreef kopersneek het volgende:
[..]
LTV 100% tegen 6,7% .... Liever in schijfjes bij SIG...
uiteraard ander aflossingsschema, maar het wordt toch gepresenteerd als 1 project met een totale inbreng via crowdfunding van 1 miljoen:quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want betreft een ander aflossingsschema en derhalve ander overeenkomstnummer en looptijd.
Ik zou het vreemd vinden om automatische investeerders minimaal 2x 500 in te laten leggen.quote:De totale investeringsbehoefte van Pavarotti Leiden bedraagt incl. btw afgerond ¤ 2.500.000,-, hiervan wordt ¤ 1.000.000,- via crowdfunding gefinancierd. Deze 1 mln. wordt verdeeld over twee crowdfundingtranches. Deel 1 wordt nu gefund en deel 2 zal vlak voor de opening gefund worden om zo de liquiditeit te spreiden.
Klopt, had ik gezien en dat zie ik ook als het grootste minpunt aan dit project, maar ik weet uit ervaring dat de WOZ taxatie er flink naast kan zitten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |