Je ziet dan alleen niet zo veel meer. Ze zijn niet gek natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik gok op nul euro als je in de duinen aan de andere kant van het hek gaat staan .
Ik denk toch dat de beste optie is om pendelbussen vanuit Amsterdam in te zetten, en dan rondes te laten rijden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:51 schreef CrashO het volgende:
[..]
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem. Dat duinpad lukt wel, maar ze zullen toch echt eerst dwars door Haarlem moeten. En daar zal het ook een heel stuk drukker dan normaal zijn met auto's.
Nog genoeg te zien door het hek heen hoor. Heb vanaf daar wel vaker staan kijken en foto's staan maken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ziet dan alleen niet zo veel meer. Ze zijn niet gek natuurlijk.
Ja, nu. Maar voor de F1 wordt dat netjes opgelostquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nog genoeg te zien door het hek heen hoor. Heb vanaf daar wel vaker staan kijken en foto's staan maken.
Ik heb jarenlang op Zandvoort gestaan, vroeger kon je prima kijken, echter ze hebben er later hoge zeecontainers voor gezet, wij stonden op het hoogste punt en dan kun je nog maar een heel klein stukje zien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ziet dan alleen niet zo veel meer. Ze zijn niet gek natuurlijk.
Kan je heel wat plekken laten zien waar je zo onder dat hek kruiptquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nog genoeg te zien door het hek heen hoor. Heb vanaf daar wel vaker staan kijken en foto's staan maken.
Ik kan me niet herinneren dat ze dat eerder bij races hebben gedaan. Voor DTM en A1 was bijvoorbeeld ook niks afgeschermd.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, nu. Maar voor de F1 wordt dat netjes opgelost
Denk dat bewoners gewoon naar binnen en buiten kunnenquote:Op dinsdag 9 april 2019 12:12 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon ff 2 uurs heli rondvluchtje boeken met wat lui. Mijd je 't verkeer, de mensenmassa, hebbie perfect zicht, etc. Misschien nog goedkoper uit dan een trackticket ook nog.
Ik woon er nu sinds vorige week, scheelt weer. Moet alleen zorgen dat ik dan geen verplichtingen heb en Zandvoort in of uit moet, want dat zal idd een bischj zijn.
Ik niet, wilde even check doen, het is via Leaseweb geregisteerd, dat is wel bijzonder omdat die in principe hele grote klanten doen, maar niet Heineken, die staat in de Azure cloud.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:30 schreef shiznuts het volgende:
Heb je mooi gekaapt. Wat vraag je ze ervoor?
-- sidebar... iemand weleens zoiets gedaan? https://raceplanet.nl/cir(...)en/race-experiences/ Is dat nog een beetje aan te bevelen?
Ik weet hoe dit soort dingen gaan, iedereen denkt dat het al geregeld is door een anderquote:Op dinsdag 9 april 2019 12:33 schreef shiznuts het volgende:
Ah, op die fiets, maar goed, dat hadden ze toch al moeten doen, ook al zou het nu niet doorgaan.
Ca 10 jaar geleden of zo voor een recruitment event. Is best leuk. Heb rondgereden met een Porsche (achter een instructeur, dus helaas niet op volle snelheid) en met een coureur mee.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:30 schreef shiznuts het volgende:
Heb je mooi gekaapt. Wat vraag je ze ervoor?
-- sidebar... iemand weleens zoiets gedaan? https://raceplanet.nl/cir(...)en/race-experiences/ Is dat nog een beetje aan te bevelen? Ben een keer op een sponsorday meegereden in een Golf en Westfield, dan is Nederland opeens niet zo'n vlak landje, die baan gaat best nog op en af.
Heb het 3 jaar geleden ofzo gedaan, was best een leuke dag. Vooral als je samen met wat maten gaat ofzo.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:30 schreef shiznuts het volgende:
Heb je mooi gekaapt. Wat vraag je ze ervoor?
-- sidebar... iemand weleens zoiets gedaan? https://raceplanet.nl/cir(...)en/race-experiences/ Is dat nog een beetje aan te bevelen? Ben een keer op een sponsorday meegereden in een Golf en Westfield, dan is Nederland opeens niet zo'n vlak landje, die baan gaat best nog op en af.
Wel eens gedaan, maar dat is ondertussen best lang geleden. Toen waren die Aston Martin’s net nieuw.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:30 schreef shiznuts het volgende:
Heb je mooi gekaapt. Wat vraag je ze ervoor?
-- sidebar... iemand weleens zoiets gedaan? https://raceplanet.nl/cir(...)en/race-experiences/ Is dat nog een beetje aan te bevelen? Ben een keer op een sponsorday meegereden in een Golf en Westfield, dan is Nederland opeens niet zo'n vlak landje, die baan gaat best nog op en af.
Een tijdelijke rollercoaster (van April tot eind Augustus) die dienst doet als monorail/transport middel van Santpoort tot Bloemendaal en terug. Met een zogenaamd LIM of LSM lanceer ding aan begin en eind kan je smorgens zo in Bloemendaal staan en smiddags en savonds weer terug naar Santpoort. Space Mountain wordt dan Space Dunesquote:Op dinsdag 9 april 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
als we dan toch schimmige diensten gaan bedenken: Zandvoort Formule1 Valet Service
Klopt, weekend van 1 mei is namelijk al volgeboekt.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende: [..] Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei. Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Bij de hoogovens aanmeren.quote:Op dinsdag 9 april 2019 18:54 schreef Fer het volgende:
Heeft Zandvoort uberhaubt een (jacht)haven ofzo? Waar moet Stroll zijn schip parkeren dan?
Dan met de limo naar Ikea Haarlem en dan verder met een trein of pendelbus zeker.quote:
Nou dan hoop ik op flink wat alcoholcontrole's vanaf die transferplaatsen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:11 schreef Meike26 het volgende:
, alcohol laten inzinken en laatste uurtje zelf naar huis rijden.
Je moet een twee sporenbeleid volgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:11 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou persoonlijk voor pendel vervoer gaan op een wat langer traject.
Transferium Uithof Utrecht bijvoorbeeld. Zet daar eens 15 bussen neer, dat zijn ruim 1200 zitplaatsen in de bus.
1200 : 3 = 400 auto's die je gemiddeld van de weg haalt in regio Zandvoort per transferium. En dat zijn máár 15 bussen.
Dan heb je nog Leiden, A'dam Rai, Muiden, Alkmaar en Amersfoort bijvoorbeeld waar je mensen van de auto naar de auto brengt. Beetje sfeer bouwen in de bus, alcohol laten inzinken en laatste uurtje zelf naar huis rijden.
We gaan er gewoon van uit dat Meike met mate drinktquote:Op dinsdag 9 april 2019 22:15 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik op flink wat alcoholcontrole's vanaf die transferplaatsen.
Niet alleen Meike natuurlijk, er wordt wat afgezopen bij dat soort evenementen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We gaan er gewoon van uit dat Meike met mate drinkt
Op een mooie zomerdag is het op het fietspad al erg druk.quote:
Of Meike drinkt gewoon niet.. en ik ga ook gewoon niet. Mij TE oranje om naar Zandvoort te gaan, dan toch liever 2/3 weken later in Monaco.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We gaan er gewoon van uit dat Meike met mate drinkt
Zal wel mee vallen als het gemiddelde kaartje 250 euro zal zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:15 schreef shiznuts het volgende:
Mja, maar desondanks zal 't toch wel overal vast/vol zitten. Maar goed, zien we dan ook wel.
Je hebt nog best redelijk zicht daar. Het is alleen ver.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
vertel eens over jullie ervaringen.
op de website ticket.Formula1.com lees ik dat een brons toegangsticket tot Spa Belgie 159 euro kost. er staat bij dat er geen garantie is tot zicht op het circuit.
en dan zie je deze foto erbij.
[ afbeelding ]
159 euro. geen garantie op zicht op het circuit.
toch denk ik dat Zandvoort dit bedrag zal overtreffen.
helaas kun je geen toegang voor alleen de vrijdag kopen. je kunt een kaartje kopen voor het hele weekend en dat is 10 euro duurder dan een kaartje voor alleen de zondag.
Gaat makkelijk vol, kijk alleen al even waar Nederlandse fans overal opduiken. Mensen genoeg die geld te besteden hebben hier.quote:Op woensdag 10 april 2019 08:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zal wel mee vallen als het gemiddelde kaartje 250 euro zal zijn.
Binnen no time uitverkocht, al gaat het 500 euro kosten.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Gaat makkelijk vol, kijk alleen al even waar Nederlandse fans overal opduiken. Mensen genoeg die geld te besteden hebben hier.
Die mensen op de foto hebben prima zicht daar.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
vertel eens over jullie ervaringen.
op de website ticket.Formula1.com lees ik dat een brons toegangsticket tot Spa Belgie 159 euro kost. er staat bij dat er geen garantie is tot zicht op het circuit.
en dan zie je deze foto erbij.
[ afbeelding ]
159 euro. geen garantie op zicht op het circuit.
toch denk ik dat Zandvoort dit bedrag zal overtreffen.
helaas kun je geen toegang voor alleen de vrijdag kopen. je kunt een kaartje kopen voor het hele weekend en dat is 10 euro duurder dan een kaartje voor alleen de zondag.
Mijn ervaring op Zandvoort is wel dat als het echt druk is het zicht ook minder is, vooral als je in het gebied rond de tarzanbocht staat, het scheelt wel als je wat langer bent, overigens vermoed ik dat ze op dat stuk tijdelijke tribunes zullen bouwen.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt nog best redelijk zicht daar. Het is alleen ver.
Tribunes bij uitkomen Tarzanbocht sowieso wel, bij ingaan van de Tarzanbocht zou ik het wel jammer vinden (en lijkt me ook wel iets lastiger, zo breed is dat duin niet).quote:Op donderdag 11 april 2019 03:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ervaring op Zandvoort is wel dat als het echt druk is het zicht ook minder is, vooral als je in het gebied rond de tarzanbocht staat, het scheelt wel als je wat langer bent, overigens vermoed ik dat ze op dat stuk tijdelijke tribunes zullen bouwen.
25 april tm 3 mei valt in 2020 de meivakantie. Dat zitten al die parken al helemaal vol.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Daarom moet er ook wel een gespreid plan komen om de infrastructuur zoveel mogelijk te ontlasten, met alleen gratis OV redt je dat niet.quote:Op maandag 15 april 2019 10:06 schreef rubbereend het volgende:
160.000 is wel een enorm aantal op één dag
100.000 zag ik nog wel gebeuren, maar 160.000 mensen door dat trechtertje bij Zandvoort duwen.......quote:Op maandag 15 april 2019 10:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom moet er ook wel een gespreid plan komen om de infrastructuur zoveel mogelijk te ontlasten, met alleen gratis OV redt je dat niet.
Maar het is nog altijd acceptabel en haalbaar, op een warme zomerdag in vakantieperiode komt het zelfde aantal mensen naar de kuststreek toe en is dat veel lastiger te sturen.
quote:Op maandag 15 april 2019 10:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
100.000 zag ik nog wel gebeuren, maar 160.000 mensen door dat trechtertje bij Zandvoort duwen.......
En wat nou als die race ook op een warme dag plaatsvind... Je kunt strandgangers niet verbieden naar het strand te gaan.quote:Op maandag 15 april 2019 10:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom moet er ook wel een gespreid plan komen om de infrastructuur zoveel mogelijk te ontlasten, met alleen gratis OV redt je dat niet.
Maar het is nog altijd acceptabel en haalbaar, op een warme zomerdag in vakantieperiode komt het zelfde aantal mensen naar de kuststreek toe en is dat veel lastiger te sturen.
We hebben ruim 500km aan kust..... waarom zouden mensen precies die dag bij Zandvoort aan het strand willen liggen?quote:Op maandag 15 april 2019 10:38 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
En wat nou als die race ook op een warme dag plaatsvind... Je kunt strandgangers niet verbieden naar het strand te gaan.
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie.quote:Op maandag 15 april 2019 11:24 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
We hebben ruim 500km aan kust..... waarom zouden mensen precies die dag bij Zandvoort aan het strand willen liggen?
Zouden de overige badplaatsen niet kunnen profiteren van de F1 op een warme dag met gratis parking voor badgasten?quote:Op maandag 15 april 2019 11:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie.
Het makkelijkst te bereiken strand vanuit Amsterdam en Haarlem.quote:Op maandag 15 april 2019 11:24 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
We hebben ruim 500km aan kust..... waarom zouden mensen precies die dag bij Zandvoort aan het strand willen liggen?
Mensen op het strand nemen eigen drinken en eten mee, die strandtenten zitten toch wel vol als het strandweer is, voller dan vol kan niet.quote:Op maandag 15 april 2019 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zouden de overige badplaatsen niet kunnen profiteren van de F1 op een warme dag met gratis parking voor badgasten?
Toekomstige klanten die terug blijven komen. Tenminste, als ik strandtent beheerder was zou ik het wel weten, een leuke stunt bedenken om het traditionele Zandvoort publiek te trekken. Juist dat F1 weekend (bij zonnig of matig weer óók) een lucratief weekend !
Maar dat weekend dan dus niet. Dan ga je lekker naar Egmond of Castricum. Je moet wel heel sadomasochistisch zijn om die dag per se op Zandvoort te willen zitten.quote:Op maandag 15 april 2019 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het makkelijkst te bereiken strand vanuit Amsterdam en Haarlem.
de strandtenten in Zandvoort en Bloemendaal willen ook wel een beetje omzet dus die kan je moeilijk verbieden om open te gaanquote:Op maandag 15 april 2019 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zouden de overige badplaatsen niet kunnen profiteren van de F1 op een warme dag met gratis parking voor badgasten?
Toekomstige klanten die terug blijven komen. Tenminste, als ik strandtent beheerder was zou ik het wel weten, een leuke stunt bedenken om het traditionele Zandvoort publiek te trekken. Juist dat F1 weekend (bij zonnig of matig weer óók) een lucratief weekend !
die gaan ook echt wel spin off meepakken van het GP weekend aangezien Zandvoort uit zijn voegen zal barsten van mensen die er overnachten en mensen die blijven hangen na de GP.quote:Op maandag 15 april 2019 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
de strandtenten in Zandvoort en Bloemendaal willen ook wel een beetje omzet dus die kan je moeilijk verbieden om open te gaan
Klopt, maar 1e weekend Mei is niet echt hoog seizoen, dus mocht het weer meevallen of tegenzitten, is het geen ramp. Daarbij, de strand tenten krijgen het, als F1 doorgaat, het na kwalificatie en race toch wel druk waarschijnlijk. Als het niet van de GP bezoekers is, dan nog wel van personeel en GP vips/gasten.quote:Op maandag 15 april 2019 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
de strandtenten in Zandvoort en Bloemendaal willen ook wel een beetje omzet dus die kan je moeilijk verbieden om open te gaan
Dat dus !quote:Op maandag 15 april 2019 11:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die gaan ook echt wel spin off meepakken van het GP weekend aangezien Zandvoort uit zijn voegen zal barsten van mensen die er overnachten en mensen die blijven hangen na de GP.
Voor een vroeg meiweekend zal de omzet meer dan prima zijn
je bedoelt tv kijken in de strandtent? Dan vermijd ik liever de filequote:Op maandag 15 april 2019 11:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, maar 1e weekend Mei is niet echt hoog seizoen, dus mocht het weer meevallen of tegenzitten, is het geen ramp. Daarbij, de strand tenten krijgen het, als F1 doorgaat, het na kwalificatie en race toch wel druk waarschijnlijk. Als het niet van de GP bezoekers is, dan nog wel van personeel en GP vips/gasten.
Daarover nadenkend, hoe relaxed zal het zijn om de race te kijken vanuit strandtent? Kost je geen ¤ 250,- en je zit als een vorst binnen mét bediening.
Vervoer? Zie ik dan wel weer
quote:Op maandag 15 april 2019 11:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie.
ik zou me niet tussen 150.000 mensen door willen wurmen om vervolgens in een strandtent de GP op TV te gaan kijkenquote:Op maandag 15 april 2019 11:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, maar 1e weekend Mei is niet echt hoog seizoen, dus mocht het weer meevallen of tegenzitten, is het geen ramp. Daarbij, de strand tenten krijgen het, als F1 doorgaat, het na kwalificatie en race toch wel druk waarschijnlijk. Als het niet van de GP bezoekers is, dan nog wel van personeel en GP vips/gasten.
Daarover nadenkend, hoe relaxed zal het zijn om de race te kijken vanuit strandtent? Kost je geen ¤ 250,- en je zit als een vorst binnen mét bediening én live geluid van het circuit. Zonder malle oranje Maxfans.
Vervoer? Zie ik dan wel weer
Je moet wel een enorme retard zijn om in dat weekend een strandbezoekje Zandvoort te gaan plannenquote:Op maandag 15 april 2019 10:38 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
En wat nou als die race ook op een warme dag plaatsvind... Je kunt strandgangers niet verbieden naar het strand te gaan.
Ja maar mensen doen het toch al het mooi weer is, je kan niet verwachten dat het strand dan helemaal leeg is, het zullen er een stuk minder zijn, maar duizenden extra moet je dan wel meerekenen.quote:Op maandag 15 april 2019 12:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme retard zijn om in dat weekend een strandbezoekje Zandvoort te gaan plannen
Begin mei hè... het is niet hoog zomer.quote:Op maandag 15 april 2019 12:43 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ja maar mensen doen het toch al het mooi weer is, je kan niet verwachten dat het strand dan helemaal leeg is, het zullen er een stuk minder zijn, maar duizenden extra moet je dan wel meerekenen.
quote:Op maandag 15 april 2019 11:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie.
quote:Op maandag 15 april 2019 11:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie.
ALS het begin mei is, dat is toch nog helemaal niet 100% zeker?quote:Op maandag 15 april 2019 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin mei hè... het is niet hoog zomer.
BEGIN mei, en ja, dat staat vast. Vorig jaar was het bijna de hele maand uitzonderlijk warm, en zelfs toen was het op de warmste dag begin mei nipt 25 graden.quote:Op maandag 15 april 2019 12:54 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
ALS het begin mei is, dat is toch nog helemaal niet 100% zeker?
We hadden vorig jaar trouwens eind mei 32 graden, nou was dat wel extreem, maar dat is dan niet eens zo ver weg.
en dan nog, kust genoeg voor de mensen die dwangmatig naar de Noordzeekust willen.quote:Op maandag 15 april 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BEGIN mei, en ja, dat staat vast. Vorig jaar was het bijna de hele maand uitzonderlijk warm, en zelfs toen was het op de warmste dag begin mei nipt 25 graden.
Ze komen Zandvoort niet eens in. Dan maar een beetje omrijden naar de Langeveldseslag.quote:Op maandag 15 april 2019 12:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dan nog, kust genoeg voor de mensen die dwangmatig naar de Noordzeekust willen.
meeste dagjesmensen zullen wel even over slaan hoor maar ook zonder hen wordt het bijzonder moeilijk om het in goeie banen te leidenquote:Op maandag 15 april 2019 12:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dan nog, kust genoeg voor de mensen die dwangmatig naar de Noordzeekust willen.
De kans is niet zo groot inderdaad, echter moet je daar in de calamiteitenplannen wel rekening mee houden.quote:Op maandag 15 april 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BEGIN mei, en ja, dat staat vast. Vorig jaar was het bijna de hele maand uitzonderlijk warm, en zelfs toen was het op de warmste dag begin mei nipt 25 graden.
't moet raar lopen als het nu niet doorgaat, Erik de Vlieger heeft al aangegeven dat de boel rond zou zijn. Deze ondernemer zit er meestal niet ver naast.quote:
twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19 Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
https://www.f1maximaal.nl(...)iets-getekend-wordenquote:Op maandag 15 april 2019 14:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
't moet raar lopen als het nu niet doorgaat, Erik de Vlieger heeft al aangegeven dat de boel rond zou zijn. Deze ondernemer zit er meestal niet ver naast.
maar vooralsnog is er nog helemaal niets officieel bevestigd.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19 Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
Als je de blauwe baan 180 graden draait zal het meevallen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
geen spannende aanpassingen zo te zien.
Er is ook altijd medegedeeld dat er veel meer circuits in de race zijn en dat ze ook nog in onderhandeling zijn met de aflopende contracten van de circuits die nu nog op de kalender staan.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik lees op de site van de BBC dat Liberty Media bids van 6 steden heeft gekregen (waaronder Beijing) voor een 2e race in China. Het zou dan om een straatrace moeten gaan.
Volgens de commercieel directeur is China de belangrijkste groeimarkt voor Liberty.
Zouden ze een geheime agenda hebben en Zandvoort zo lang aan het lijntje houden tot een Chinese stad toehapt?
Maleisië moet terug op kalender !quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:57 schreef sasquatsch het volgende:
Maleisie wil ook terug op de kalender.
Laat ze dan eerst de stoeltjes bij Shanghai maar eens vullen. 't is op de grand stands tegenover de pit na, altijd compleet uitgestorven langs de baan daar.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens de commercieel directeur is China de belangrijkste groeimarkt voor Liberty.
Kan iemand die blauwe lijn eruit halen. Maakt het erg verwarrend....quote:
Heeft Gargamel getekendquote:Op maandag 22 april 2019 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Waar komt die blauwe lijn überhaupt vandaan? Ik zie hem alleen hier.
twitter:PGekkies twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 09:56:58 Duitser op Zandvoort... https://t.co/JLSKPYSZbu reageer retweet
Zelfde als de gele, maar dan verkeerd omquote:Op maandag 22 april 2019 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Waar komt die blauwe lijn überhaupt vandaan? Ik zie hem alleen hier.
IK HAAT SMURFEN!quote:
Erik wil vooral aandachtquote:Op woensdag 24 april 2019 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Nog niks officieels gehoord van zandvoort. Erik de vlieger lult dus uit zijn nekje.
Die vlieger gaat niet op als ie telkens wolf roept als er geen wolf is.quote:
Zandvoort MAG zelf niets bevestigen, een definitieve bevestiging komt pas zodra de F1 kalender voor 2020 officieel bekend wordt gemaakt door de organisatie. Dit duurt dus nog wel even...quote:Op woensdag 24 april 2019 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Nog niks officieels gehoord van zandvoort. Erik de vlieger lult dus uit zijn nekje.
Hoe zit het met het argument dat Zandvoort gekwalificeerd staat als 'Grade two' circuit?quote:Op woensdag 24 april 2019 12:25 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Zandvoort MAG zelf niets bevestigen, een definitieve bevestiging komt pas zodra de F1 kalender voor 2020 officieel bekend wordt gemaakt door de organisatie. Dit duurt dus nog wel even...
FIA vindt Zandvoort Formule 1-waardig, dus geen probleemquote:Op woensdag 24 april 2019 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe zit het met het argument dat Zandvoort gekwalificeerd staat als 'Grade two' circuit?
en Assen als 'Grade one' circuit?
https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade
Het is nog niet bevestigd dus hij praat onzin? Lijkt me een nogal voorbarige conclusie, zoals hier al werd opgemerkt bepaald de FIA wanneer het bekend wordt.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Nog niks officieels gehoord van zandvoort. Erik de vlieger lult dus uit zijn nekje.
Erik de Vlieger is een beetje de Nattekat van de real life wereld. Veel praatjes maar echt veel zinnigs komt er niet uit.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is nog niet bevestigd dus hij praat onzin? Lijkt me een nogal voorbarige conclusie, zoals hier al werd opgemerkt bepaald de FIA wanneer het bekend wordt.
Toch liever dat dan dat gezever over al die punten waardoor die GP er nooit zou kunnen komen.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Erik de Vlieger is een beetje de Nattekat van de real life wereld. Veel praatjes maar echt veel zinnigs komt er niet uit.
Zelfde bron die een maand geleden nog het tegendeel beweerde?quote:Op donderdag 25 april 2019 00:43 schreef Embraer89 het volgende:
IN 2020 zal er geen GP plaatsvinden op Zandvoort.
Bron kan ik nog even niet verklappen. Maar het gaat dus niet gebeuren.
Nee, persbericht volgt 1 dezendagen nog wel.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfde bron die een maand geleden nog het tegendeel beweerde?
3 dagen geleden werd nog precies het tegenovergestelde de wereld in geslingerd, een maand geleden was de deal ook al rond, of toch niet. Ik geloof echt helemaal niks meer omtrent Zandvoort tot het via officiële kanalen naar buiten komt.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Nee, persbericht volgt 1 dezendagen nog wel.
Nou ja, hij kan natuurlijk gewoon uit z'n nek lullen maar alsnog uiteindelijk gelijk hebbenquote:Op woensdag 24 april 2019 18:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is nog niet bevestigd dus hij praat onzin? Lijkt me een nogal voorbarige conclusie, zoals hier al werd opgemerkt bepaald de FIA wanneer het bekend wordt.
Hij kan ongelijk hebben, dat is mijn punt niet. De logica ' hij lult uit zijn nek want zandvoort nog niet bevestigd' klopt niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Erik de Vlieger is een beetje de Nattekat van de real life wereld. Veel praatjes maar echt veel zinnigs komt er niet uit.
blijkbaar niet in den ogen van den vliegerquote:Op woensdag 24 april 2019 18:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is nog niet bevestigd dus hij praat onzin? Lijkt me een nogal voorbarige conclusie, zoals hier al werd opgemerkt bepaald de FIA wanneer het bekend wordt.
Is in meerdere interviews ook al wel aangegeven dat het rond kan lijken maar FOM is een meester in steeds kleine dingen te heronderhandelen, aan te willen passen zodat het nog niet officieel is zodat ze alle opties open houden. Er zijn gewoon meer geïnteresseerden voor een beperkt aantal plekken op de kalender en daarbij telt wat er op tafel komt qua geld ook gewoon mee.quote:Op donderdag 25 april 2019 06:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb uit bronnen vernomen dat het vorig jaar al rond was. Het is enkel nog wat puntjes op de I en aftikken maar.
Maar ja... Hoe betrouwbaar is de bron?
De deal om samen een haring te eten ja. Alsof ze zonder aankondiging een bevestiging geven aan Olav.quote:Op vrijdag 26 april 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:
De grote baas heeft aan Olav laten weten dat de deal rond is, kwam zojuist voorbij in F1 Café.
https://twitter.com/vangamerenf1/status/1121889622328598528?s=21quote:Op vrijdag 26 april 2019 23:20 schreef Nattekat het volgende:
De grote baas heeft aan Olav laten weten dat de deal rond is, kwam zojuist voorbij in F1 Café.
Zo begreep ik hem ook, deal om harinkje te happen.quote:Op vrijdag 26 april 2019 23:31 schreef Mothzor het volgende:
[..]
De deal om samen een haring te eten ja. Alsof ze zonder aankondiging een bevestiging geven aan Olav.
Uhhh, ja, dat gebeurt best vaak. Elke vorm van gelekte informatie komt zo naar buiten.quote:Op vrijdag 26 april 2019 23:31 schreef Mothzor het volgende:
[..]
De deal om samen een haring te eten ja. Alsof ze zonder aankondiging een bevestiging geven aan Olav.
Ziedend.quote:Op maandag 29 april 2019 07:59 schreef VarkensHart het volgende:
Belachelijk, het hele land moet krom liggen vanwege regels tegen uitstoot en dan komt die geldverslindende en milieu vernietigde circus naar NL. Beetje naar de pijpen van die vol gevreten bobo's luisteren terwijl Zandvoort al niet te bereiken is bij enige drukte.
Je weet dat ze dat compenseren?quote:Op maandag 29 april 2019 07:59 schreef VarkensHart het volgende:
Belachelijk, het hele land moet krom liggen vanwege regels tegen uitstoot en dan komt die geldverslindende en milieu vernietigde circus naar NL. Beetje naar de pijpen van die vol gevreten bobo's luisteren terwijl Zandvoort al niet te bereiken is bij enige drukte.
Heb je ook de winnende loten gekregen van de 10 mei trekking in je mailbox toevallig en zou je die willen delen?quote:Op maandag 29 april 2019 09:32 schreef sasquatsch het volgende:
De Grand Prix van Nederland gaat waarschijnlijk gehouden worden op 10 mei 2020 in plaats van de GP van Spanje volgens het wekelijkse nieuwsoverzicht van Joe Saward in mijn mailbox. Ook Duitsland zal van de kalender af gaan om plaats te maken voor Hanoi.
Silverstone zou een nieuwe deal hebben tot en met 2022.
Je vergeet de hoofdsponser van het evenement.quote:Op maandag 29 april 2019 10:02 schreef F1gamer het volgende:
Wie van de staatshoofden en ministers zouden de bokalen mogen uitdelen?
1e : Willem Allexander
Constructeurs: Maxima
2e : Rutte (premier)
3e: Minister van Sport (geen idee wie dat is op dit moment )
Dat laatste gaat dus veranderen dankzij de GP. Heeft iedereen profijt van, ook buiten de races omquote:Op maandag 29 april 2019 07:59 schreef VarkensHart het volgende:
Belachelijk, het hele land moet krom liggen vanwege regels tegen uitstoot en dan komt die geldverslindende en milieu vernietigde circus naar NL. Beetje naar de pijpen van die vol gevreten bobo's luisteren terwijl Zandvoort al niet te bereiken is bij enige drukte.
Ik zou zeggen doe een voorstel. Kunnen we lekker over de uitreiking van de bokalen speculerenquote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je vergeet de hoofdsponser van het evenement.
Die krijgt ook wel een plekje.
Daarnaast misschien Prins huisjesmelker
Center Parcs is nog te boeken danquote:Op maandag 29 april 2019 09:32 schreef sasquatsch het volgende:
De Grand Prix van Nederland gaat waarschijnlijk gehouden worden op 10 mei 2020 in plaats van de GP van Spanje volgens het wekelijkse nieuwsoverzicht van Joe Saward in mijn mailbox. Ook Duitsland zal van de kalender af gaan om plaats te maken voor Hanoi.
Silverstone zou een nieuwe deal hebben tot en met 2022.
Podium interview door papa verstappen?quote:Op maandag 29 april 2019 10:02 schreef F1gamer het volgende:
Wie van de staatshoofden en ministers zouden de bokalen mogen uitdelen?
1e : Willem Allexander
Constructeurs: Maxima
2e : Rutte (premier)
3e: Minister van Sport (geen idee wie dat is op dit moment )
Jack Plooij natuurlijkquote:Op maandag 29 april 2019 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Podium interview door papa verstappen?
Ben benieuwd, dat zou wel een voordeel zijnquote:Op maandag 29 april 2019 10:12 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat laatste gaat dus veranderen dankzij de GP. Heeft iedereen profijt van, ook buiten de races om
in Assen?quote:Op maandag 29 april 2019 10:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Center Parcs is nog te boeken dan
Denk ik ook. Prins Bernard en die griet van Heinekenquote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je vergeet de hoofdsponser van het evenement.
Die krijgt ook wel een plekje.
Daarnaast misschien Prins huisjesmelker
quote:Zandvoort in line to replace Barcelona on 2020 F1 schedule
Zandvoort is being lined up by Liberty to replace Barcelona as the first non-flyaway race of the 2020 Formula 1 season, Motorsport.com has learned.
In the wake of Max Verstappen’s success momentum has been building for the World Championship to return to the Netherlands for the first time since the 1985 event. Assen had also been in the frame to host a Dutch Grand Prix.
A senior source told Motorsport.com in Baku last weekend that a contract has been now agreed between the F1 organisation and the Zandvoort promoter, but it has not yet been signed, as final details are still to be sorted out.
If as expected Spain drops off the 2020 calendar it would allow Liberty to put Zandvoort into the early May slot, ahead of the Monaco GP.
nr 3 voorzitter automobiel bondquote:Op maandag 29 april 2019 10:02 schreef F1gamer het volgende:
Wie van de staatshoofden en ministers zouden de bokalen mogen uitdelen?
1e : Willem Allexander
Constructeurs: Maxima
2e : Rutte (premier)
3e: Minister van Sport (geen idee wie dat is op dit moment )
Weet je wat, ik ga er van uit dat dit gewoon rond is nu. Je stikt bijna in de rook inmiddels.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:58 schreef Lionheaad het volgende:
Om de Hype nog even door te laten gaan:
https://www.motorsport.co(...)20-schedule/4378916/
[..]
quote:De Nederlandse Grand Prix op het circuit van Zandvoort moet in 2020 op de Formule 1-kalender komen ter vervanging van de race in Barcelona. Liberty Media is voornemens om de Nederlandse Grand Prix de plek van Spanje te geven op de Formule 1-kalender van 2020, waarmee Zandvoort de eerste West-Europese bestemming van het seizoen wordt, zo heeft Motorsport.com vernomen.
Een hooggeplaatste bron bij de Formule 1 heeft afgelopen weekend in Azerbeidzjan aan Motorsport.com bevestigd dat het contract voor de Nederlandse Grand Prix rond is en dat er getekend kan worden zodra de laatste details zijn uitgewerkt.
Dat Liberty Media een datum in mei in gedachten heeft voor Zandvoort, was al bekend, maar naar nu blijkt is de Formule 1-eigenaar van plan om Nederland de plek van Spanje te geven op de kalender, waarmee Zandvoort de eerste GP wordt op rijafstand van de fabrieken. Dit betekent dat de Nederlandse Grand Prix de race wordt waar de teams hun eerste grote updates voor de auto's introduceren en tevens de eerste wedstrijd waar de teams hun eigen motorhomes mee naartoe nemen.
Sinds 2007 organiseerde Spanje steevast de eerste West-Europese race op de Formule 1-kalender. Het contract voor deze Grand Prix loopt dit jaar echter af en de overheid heeft aangegeven het evenement niet langer financieel te willen ondersteunen, waarmee een nieuwe deal voor het Circuit de Barcelona-Catalunya ver weg lijkt. De kaartverkoop voor de Spaanse Formule 1-race is dit jaar namelijk fors teruggelopen als gevolg van het vertrek van tweevoudig wereldkampioen Formule 1 Fernando Alonso. Zonder overheidssteun lijkt de jaarlijkse 'fee' die betaald moet worden aan het Formula One Management dus niet op te brengen voor de Spaanse promotor.
Robert van Overdijk, CEO van Circuit Zandvoort, kon een deal eerder deze maand nog niet bevestigen. "We zitten in blessuretijd en we staan 1-0 voor", zei hij bij de persconferentie voor de Jumbo Racedagen tegen Motorsport.com. "Zoals alle autosportliefhebbers weten, spelen er nog veel meer zaken met betrekking tot de kalender. Er moet nog zoveel water naar de zee voor de totale kalender voor 2020. Maar dat ligt niet bij ons, dat ligt bij het FOM." Op de vraag of het alleen nog een kalendertechnische kwestie is en de financiële kant van het verhaal, wat eerder het grote struikelblok leek, inmiddels helemaal rond is, reageerde Van Overdijk: "Nee, dat kan ik niet bevestigen. Het enige wat ik kan bevestigen is dat als je Max Verstappen dit jaar in een Formule 1-auto in Nederland wil zien, je een kaartje moet kopen voor de Jumbo Racedagen."
https://www.gpupdate.net/(...)anger-van-barcelona/
lol en dan gaan al die bronnen uit van wat die ene managing director gast tegen Olav Mol zei: 'we have a deal' (als antwoord of het niet eens tijd was om een harinkje te gaan happen in Zandvoort ('ja, dat wordt misschien wel tijd')). Wat dus helemaal niks wil zeggen. Truth is in the reading ability of the beholder, zeg maar.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga er van uit dat dit gewoon rond is nu. Je stikt bijna in de rook inmiddels.
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:19 schreef shiznuts het volgende:
[..]
lol en dan gaan al die bronnen uit van wat die ene managing director gast tegen Olav Mol zei: 'we have a deal' (als antwoord of het niet eens tijd was om een harinkje te gaan happen in Zandvoort ('ja, dat wordt misschien wel tijd')). Wat dus helemaal niks wil zeggen. Truth is in the reading ability of the beholder, zeg maar.
Barcelona blijft geschikt als testcircuit. De reden is geen winter en specifieke layout.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:06 schreef Bastiefcg het volgende:
Als Barcelona verdwijnt van de kalender, 'verhuizen' de testdagen dan ook naar een ander circuit of staat dit totaal los van elkaar?
Zo gaat dat in de hedendaagse mediawereld. Wie doet er nog aan factchecken? Als je wat hoort meteen erover schrijven! En op een gegeven moment is het verhaal zo verbastert dat het nauwelijks meer de essentie van het origineel heeft. Dat leerde we overigens al op de basisschool.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?
Zelfde als een hoop Nederlandse sites dus.... Hopeloos.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?
Ze zeggen toch echt waar ze het vandaan hebbenquote:Op dinsdag 30 april 2019 16:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zelfde als een hoop Nederlandse sites dus.... Hopeloos.
Dat zou nog zomaar eens kunnen ookquote:Op woensdag 1 mei 2019 09:01 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het dit weekend bekent gemaakt word door Max zelf.
'Mam, ik heb een verrassing voor je! We gaan lekker een weekendje weg met moederdag!'quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:55 schreef Fredgroes het volgende:
Lekker een Nederlandse gp op moederdag volgend jaar....
Inderdaad. Als je die pitstraat/boxen vergelijkt met die van andere circuits dan vind ik ze op Zandvoort toch wel erg klein.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Kan me goed voorstellen dat de bouwplannen al gereed zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Camping onteigenenquote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Begin maar alvast zonder vergunning met de werkzaamheden. Het duurt te lang. De vergunning om de camping deels te onteigenen, het stuk land voor de verlenging van het circuit.
Sinds wanneer moet het circuit verlengd worden?quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Begin maar alvast zonder vergunning met de werkzaamheden. Het duurt te lang. De vergunning om de camping deels te onteigenen, het stuk land voor de verlenging van het circuit.
Camping De Branding is gekocht door Bernard. Zijn ze ook druk aan het bouwen nu.quote:
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.
Verbouwing binnen park van circuit zelf gaat echt niet ingewikkeld worden met vergunningen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt.
Dat dus. Heb ergens gelezen dat ze de de eerste 2 jaar eerst met het huidige gebouw (+aanbouw) door willen gaan alvorens iets totaal nieuws er op te gooien. Aan de ene kant denk ik, waarom zou je wachten, aan de andere kant, straks ga je gelijk bouwen en verdwijnt de F1 na 1 a 2 jaar omdat de GP's niet het gewenste effect hebben race technisch gezien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.
vorig jaar gewest, wat een duffe boel is dat gewordenquote:Op woensdag 1 mei 2019 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Vergeet niet dat Silverstone ook binnen een paar maanden het hele circuit op de schop gegooid heeft.
Of 3quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef shiznuts het volgende:
Als ze tot een overeenkomst komen, dan is het meteen voor 5 jaar, niet?
Neem aan dat de plannen en vergunningen al klaarstaan en ze alleen wachten op het verlossende 'go!'.
Beetje een rushjob...quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Vergeet niet dat Silverstone ook binnen een paar maanden het hele circuit op de schop gegooid heeft.
Dat heeft niks met rushen te maken. Gewoon domme keus.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:05 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Beetje een rushjob...
MotoGP op Silverstone afgelast vanwege regenbuien
Silverstone moet opnieuw asfalteren om MotoGP-deal veilig te stellen
Zal best meevallen. Gemeente zal meewerken lijkt me.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt.
Het gaat hier om Formule 1: de meest tot in de puntjes georganiseerde sport ter wereld. Puur met optimisme kom je er niet: als je zo'n race toegewezen krijgt moet het echt allemaal kloppen. Ik heb daar wel wat twijfels over.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zal best meevallen. Gemeente zal meewerken lijkt me.
Meeste inrichten doen de teams zelf?
Zodra men ruimte heeft op de kalender gaat de boel door dunkt me. En dan gaan we vanzelf meemaken wat er wel en niet te realiseren is.
Een beetje chauvinisme met daarbij horende optimisme mag best.
Inrichting pitbox lijkt me van het team zelf? Dit was ook meer een vraag.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat hier om Formule 1: de meest tot in de puntjes georganiseerde sport ter wereld. Puur met optimisme kom je er niet: als je zo'n race toegewezen krijgt moet het echt allemaal kloppen. Ik heb daar wel wat twijfels over.
De teams gaan trouwens niets zelf bouwen: de lokale organisatie zal verplicht worden om met faciliteiten van een bepaalde standaard te komen. En dat zal geen Wibra-niveau zijn.
Die organisatie kennen we nauwelijks tot niet dus daar is geen basis voor. Maar zoals ik al eerder postte: ik ben erg benieuwd naar de precieze plannen. Ik neem aan dat ze Liberty allerlei hele concrete beloftes gedaan hebben op dat vlak. We gaan het zien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Inrichting pitbox lijkt me van het team zelf? Dit was ook meer een vraag.
Verder lijkt me de sport op de eerste plaats politiek, dan pas de organisatie.
Niet dat ik vind dat men in NL aan moet gaan kloten, maar een beetje vertrouwen in de organisatie mag best.
Dat gaan we.quote:Op woensdag 1 mei 2019 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die organisatie kennen we nauwelijks tot niet dus daar is geen basis voor. Maar zoals ik al eerder postte: ik ben erg benieuwd naar de precieze plannen. Ik neem aan dat ze Liberty allerlei hele concrete beloftes gedaan hebben op dat vlak. We gaan het zien.
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:05 schreef RamboDirk het volgende:
Ben benieuwd of het nog gaat gebeuren. Kan me er niks bij voorstellen dat dit vervallen circuit een F1 race krijgt.
Zou wel leuk zijn voor de kalender ivm de charme tussen al die hypermoderne circuits.
je vergeet een likje verfquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er.
Ik hoop het niet nee.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:05 schreef beantherio het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de baan nog radicaal aangepast gaat worden
zijn ze al begonnen eigenlijk, zoveel tijd is er niet eens meerquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook wel handig ja, anders is het zo lastig starten.
Na het seizoen pas.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn ze al begonnen eigenlijk, zoveel tijd is er niet eens meer
Dat zou zo jammer zijn, dan eigenlijk liever geen GP in Zandvoort.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:32 schreef Nattekat het volgende:
Zal me niks verbazen als een paar van de laatste bochten wat langzamer gemaakt worden.
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaatquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er.
En dan uitgang pitstraat na de Tarzanbocht?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaat
Dat geldt voor driekwart van alle circuits op de kalender, Zandvoortcircuit is ook gewoon te klein (als in compact) om echt een leuke race op te leveren lijkt wat dat betreft op de Hungaroring, maar daar gaat het dan ook nu niet om.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
Well done Zandvoort!quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn meerdere bronnen die hetzelfde beweren, met meer informatie dan dat Olav had. Dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.
De bekendmaking zal volgens mijn bron op 14 mei plaatsvinden.
https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00497
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Gewoon kk jaloers dat Assen z'n zaakjes wel voor elkaar heeft en Zandvoort niet met hun grote muil. Nog een paar weekjes en het is überhaupt te laat om nog een GP in Nederland te plannen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Deze opmerking begrijp ik niet.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat ze in Assen denken überhaupt een kans te maken.
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Deze opmerking begrijp ik niet.
Assen heeft een beter onderhouden baan, veel meer geld in kas en is qua infrastructuur veel beter bereikbaar.
Echt het enige dat Zandvoort beter voor elkaar heeft is de nostalgie.
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een GP in Nederland is op zich wel tof, maar het trekt zoveel dagjesvolk dat eigenlijk niks met F1 heeft en Max-klapjosti's aan dat ik er waarschijnlijk helemaal gek zou worden.
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
Het is ook wel jammer en bevestigend als je ziet welke doelgroep er in Max/RedBull merchandise loopt, in de supermarkt, tijdens het shoppen etc. Vroeger kocht ik nog wel eens team merchandise van Jaguar, Arrows en Minardi, leuke polo's die niet te opzichtig waren en leuk waren om te hebben. Nu staat RB en Max Merchandise bijna gelijk aan een Adidas of Champion trainingspak. Leuk dat je het hebt, maar draag het niet als je de deur uit gaat ajbquote:Op donderdag 9 mei 2019 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?
Er is altijd sprake geweest van een verplichting aan Liberty voor 5 jaar x 20 miljoen p/j.
Moet er 30% vooraf betaald worden?
Dat verklaart nog niet wanneer die overige 4x20M garantie er moet zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:54 schreef hole1988 het volgende:
[..]
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/
ahum, er is een embargo die afloopt op 14 mei....quote:Op donderdag 9 mei 2019 12:11 schreef dz5b604 het volgende:
Lijkt me dat ze als het echt rond is ze het bekend laten maken door Max tijdens de Jumbo racedagen (18-19 mei).
[..]
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
De ChampCar race in 2007 was een optocht, inderdaad.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:09 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?
Ik verwacht niet dat dat onder de streep heel veel gaat uithalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Ze kunnen in Brazilië zoveel willen, maar kijk naar de Spelen daar is ook veel niet voor gelukt wat ze vooraf wel beloofden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.
Dat lijkt mij tenminste een mooi event om 't bekend te maken en voor de FIA/FOM een goede test om te kijken naar de infrastructuur.
Hangt overigens ook samen met het wel of niet verlengen van het contract met Barcelona.
Zandvoort zou Barcelona vervangen en de race zou dan waarschijnlijk 17 Mei verreden worden.
Dat is dus over 1 jaar, genoeg tijd om de pitbxen te verlengen en de baan aan te passen/van een nieuwe laag asfalt te voorzien.
Volgend jaar wordt de Braziliaanse race verplaatst naar Rio, die baan is er nog helemaal niet, willen ze in 6-7 maanden klaar hebben.
Als men in 6-7 maanden een complete baan klaar kunnen hebben dan moet 1 jaar om Zandvoort aan te passen genoeg zijn lijkt mij.
Volgende maand naar Canada Geen hordes Max succesfans (met alle respect).quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou om de sfeer ook ten alle tijden een Europese race boven een ander continent kiezen, het maakt me geen zak uit hoe weinig er ingehaald wordt. Ik bedoel, Vietnam... waarom? En dan ook nog zo'n !@#$ dertien in een dozijn baantje ook.
Zandvoort is uniek, heeft een prachtige omgeving en een geweldig publiek.
Dit keer is het wel zo goed als zekerquote:
Het kan niet meer fout inderdaad.quote:
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:28 schreef F1gamer het volgende:
14 mei of met de jumbo racedagen moet het bekend worden
Dit is echt onzin.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.
Assen wordt het niet, klaar, hoe graag de Drenthenaren het ook willen. Zandvoort of niks, en alles wijst erop dat het de eerste optie wordt.
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Net zoals Assen zou worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:19 schreef Mansjester het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar Zandvoort wordt gewoon een zaadrace
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Verschillende partijen hebben een communicatie embargo gekregen die op 14 mei afloopt....quote:Op zaterdag 11 mei 2019 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen.
Interessant. Kun je daar iets meer over kwijt?quote:Op zondag 12 mei 2019 00:11 schreef ETA het volgende:
[..]
Verschillende partijen hebben een communicatie embargo gekregen die op 14 mei afloopt....
Fanboy en slechte verliezer?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan.
Zandvoort voor spanning en sensatie? Juist.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend.
Daarnaast vermoord je zo de kathedraal van de motorsport... De baan zal voor de motoren ook niet meer mooi zijn.
Zandvoort heeft echt potentie tot spanning en sensatie!
En ja de baan is erg smal voor hedendaagse f1, de infrastructuur is balen.
Maar heb je wel eens geprobeerd van de parkeerplaats van de tt te vertrekken? Nee zeker?? Dik drama.
Zandvoort heeft een station naast het circuit. Dst biedt machtig veel mogelijkheden.
Als je niet de hele post leest is een discussie zinloos.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Fanboy en slechte verliezer?
Dat doe jij en alle Zandvoort mensen?
Echt alle feiten wijzen er gewoon op dat Assen de veel betere optie is.
Ik onderschat wellicht historie, dat is een emotioneel dingetje waar je niets aan kunt opplakken.
Qua infrastructuur, baan, financieel en alles is Assen de betere optie.
En heeft makkelijker de optie om aan te passen.
[..]
Zandvoort voor spanning en sensatie? Juist.
En jij denkt dat vertrekken vanaf Zandvoort te doen is? Dat wordt 1 groot drama.
Infrastructuur is daar helemaal niets.
Bedoel je het vermoorden van de kathedraal van motorsport?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:36 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Als je niet de hele post leest is een discussie zinloos.
Nee heb het over het station.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedoel je het vermoorden van de kathedraal van motorsport?
Klopt wellicht. Maar ging nou over de afweging wat betere F1 circuit zou zijn, beste optie.
dat zegt meteen heel veel over klimaatneutraal zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?
Er wordt zoveel geïnvesteerd in milieuprojecten dat de F1 klimaatneutraal is.
En jij gelooft die propaganda van de FIA.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?
Er wordt zoveel geïnvesteerd in milieuprojecten dat de F1 klimaatneutraal is.
Ze doen het al sinds 97, dus ja.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij gelooft die propaganda van de FIA.
In 97 was klimaatneutraal nog niet eens een issue, dus dat is nog meer propaganda onzin van de FIA. Met alleen maar bomen planten ter compensatie voor alle brandstofverbruik voor het transport van alles van locatie naar locatie had men het halve amazone woud sinds die tijd herplant moeten hebben.quote:
Ze doen tenminste meer dan al die andere gemotoriseerde sporten.quote:Op zondag 12 mei 2019 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In 97 was klimaatneutraal nog niet eens een issue, dus dat is nog meer propaganda onzin van de FIA. Met alleen maar bomen planten ter compensatie voor alle brandstofverbruik voor het transport van alles van locatie naar locatie had men het halve amazone woud sinds die tijd herplant moeten hebben.
Als we dan ook nog de klimaatbelasting voor het jaarlijkse ontwikkeltraject van nieuwe bolides en motoren erbij betrekken zou de Sahara ook bomen moeten hebben.
Wat een gelul.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Jij gelooft zeker in jesse al klaver met zijn co2 gewijs, terwijl hij 3 koters op de wereld zet.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij gelooft die propaganda van de FIA.
Echt?quote:Op zondag 12 mei 2019 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker in jesse al klaver met zijn co2 gewijs, terwijl hij 3 koters op de wereld zet.
Hoezo propaganda? Hoezo hypocriet gelul?
Mensen die dit zeggen weet je meteen van dat ze bekrompen en kortzichtig zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Daar reageerde ik indirect ook gewoon op?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:40 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee heb het over het station.
En die baan is echt saai voor f1. Zoals ik al zei.
Oei, dat wist ik niet...quote:Op zondag 12 mei 2019 14:04 schreef sasquatsch het volgende:
Het AD loopt zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan, aangezien dit vrijdag al bekend was
Voor de duidelijkheid en voor wie het niet gezien heeft: dat zei hij nietquote:Op zondag 12 mei 2019 18:37 schreef tralalala het volgende:
Lammers zegt bij NOS ook dat hij er gaat komen.
Hij keek al vooruit, ergo het is voor mekaar.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid en voor wie het niet gezien heeft: dat zei hij niet
"We zijn er bijna", waren zijn woorden. Hij zei ook dat je niet te vroeg moet juichen en dat dingen altijd nog fout kunnen gaan.
Het lijkt er zeker aan te komen, maar zeker is het nog niet en bevestigen deed hij het ook niet. Officieel dan.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Hij keek al vooruit, ergo het is voor mekaar.
Oh ik hoop het ook hoor (hoewel ik met grote vrezen vrees voor wat ze allemaal aan Zandvoort gaan vernaggelen, waardoor ik het weer wat minder hoop), maar niemand heeft nog bevestigd dat het zo is en dus is het nog niet zoquote:
Maar deze week wordt het bevestigd, eens?quote:Op zondag 12 mei 2019 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ik hoop het ook hoor (hoewel ik met grote vrezen vrees voor wat ze allemaal aan Zandvoort gaan vernaggelen, waardoor ik het weer wat minder hoop), maar niemand heeft nog bevestigd dat het zo is en dus is het nog niet zo
Die kans lijkt vrij groot.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:00 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar deze week wordt het bevestigd, eens?
Zolang er geld in zit voor Liberty vertrekken ze niet zo snel.quote:Op zondag 12 mei 2019 11:45 schreef PzKpfw het volgende:
Het is voor Zandvoort te hopen dat deze GP gelijk voor een flink aantal jaren op de kalender staat. Want als races daadwerkelijk zo saai blijken te gaan worden zoals de experts verwachten dan is de F1 weer snel vertrokken.
Hij komt naar de Jumbo race zal wel uitgenodigd worden.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:00 schreef Adrie072 het volgende:
Commercieel directeur F1: Ik kom volgende week naar Nederland
Commercieel directeur van de Formule 1 Sean Bratches komt komende week naar Nederland, zo bevestigde hij zojuist aan deze site in de paddock van Circuit de Catalunya. Naar verwachting om een krabbel te zetten onder de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix.
Arjan Schouten 12-05-19, 13:55 Laatste update: 13:58
Gevraagd naar wanneer er dan eindelijk eens witte rook komt over de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix, draaide Sean Bratches er niet omheen. ,,Het conclaaf van de kardinalen is nog altijd bezig, maar we weten snel meer”, zo antwoordde de commercieel directeur van de Formule 1 met een glimlach. Wanneer, wilde deze site weten. Binnen drie dagen, vier dagen, vijf dagen? ,,Warm, warm, warmer’‘, klonk het uit de mond van Bratches, die bevestigde dat hij komende week naar Nederland reist. ,,Daar ga ik inderdaad heen, ja.”
En dan, grijnzend: ,,Wat ik kom doen? Gewoon wat drinken.”
Vaker noemde hij Nederland rijp voor de terugkeer van een GP en ook nu weer. ,,De populairiteit rondom Max Verstappen rechtvaardigt voor zijn fans een wedstrijd dichter bij huis. Dat is wel zo makkelijk voor iedereen, toch.”
De verwachting is ook dat de grote baas in de Formule 1, Chase Carey, naar Nederland afreist.
https://www.ad.nl/formule(...)-nederland~a47a5300/
‘Deal Grand Prix Zandvoort nu dan echt rond’quote:De Formule 1 keert definitief terug op Zandvoort, dat meldt de Telegraaf. Tijdens het afgelopen raceweekend in Barcelona zijn de laatste plooien gladgestreken.
Dat de deal juist in Barcelona is beklonken is enigszins ironisch, Zandvoort neemt vanaf volgend jaar de plek van Barcelona als eerste Europese race op de kalender over, wat concreet betekent dat de eerste race in Zandvoort verreden zal worden begin mei 2020.
De overeenkomst geldt in eerst instantie voor drie jaar. Maar het circuit in de duinen heeft een eenzijdige optie voor nog twee jaar.
Wel moeten er nog enkele aanpassingen aan het circuit worden verricht, zo zal de knik bij de ingang van de pitstraat verdwijnen en wordt op enkele plaatsen de vangrail verplaatst. Ook wordt de laatste bocht hoekiger gemaakt. Terwijl de Arie Luyendijkbocht juist iets eerder begint en dus verruimd wordt.
De bekendmaking van de deal tussen de FOM en het de Zandvoorde organisatie zal nog deze week plaatsvinden. Naar verluid op 14 mei.
De Marlboro Masters waren in het verleden ook druk, in 99 waren er 100K bezoekers en dat verliep redelijk vlekkeloos. Key word om de treinen heel goed te laten lopen en er voor zorgen dat de aanvoer van mensen over een uur of 4 gespreid word.quote:Op zondag 12 mei 2019 23:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Hij komt naar de Jumbo race zal wel uitgenodigd worden.
Iedereen die denkt dat Zandvoort mogelijk is moet even naar Google Maps en inzoomen op circuit Zandvoort en zichzelf af vragen hoe je alle teams en fans moet onderbrengen op het circuit.
Dan zie je gewoon dat het onmogelijk is.
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Marlboro Masters waren in het verleden ook druk, in 99 waren er 100K bezoekers en dat verliep redelijk vlekkeloos. Key word om de treinen heel goed te laten lopen en er voor zorgen dat de aanvoer van mensen over een uur of 4 gespreid word.
Lees trouwens net dit: https://www.ad.nl/binnenl(...)1-niet-aan~aaf08af5/quote:Op maandag 13 mei 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.
A1GP was verschrikkelijk druk, niet normaal. Het erge was ook nog dat het bier al voor de race op was (en de pisbakken stroomden over). Hopelijk zijn ze nu wat beter in organiseren.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.
Toen ik er was was het echt helemaal prima. Behalve de doorweekte kleding dan.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
A1GP was verschrikkelijk druk, niet normaal. Het erge was ook nog dat het bier al voor de race op was (en de pisbakken stroomden over). Hopelijk zijn ze nu wat beter in organiseren.
Veevervoer genot.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees trouwens net dit: https://www.ad.nl/binnenl(...)1-niet-aan~aaf08af5/
Met andere woorden, gaat wel lukken maar ze willen centen.
de GP kan nooit op 5 meiquote:Op maandag 13 mei 2019 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Als ze slim zijn, nemen ze ook het weekend van Barcelona over ivm 4 en 5 mei bedenk ik me nu
En het was vorige week echt bagger het hele weekend. Nu was het juist weer zonnig.
Haarlem heeft een gigantisch bevrijdingsfestival die dag, gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Als ze slim zijn, nemen ze ook het weekend van Barcelona over ivm 4 en 5 mei bedenk ik me nu
En het was vorige week echt bagger het hele weekend. Nu was het juist weer zonnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |