Dat zou zo jammer zijn, dan eigenlijk liever geen GP in Zandvoort.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:32 schreef Nattekat het volgende:
Zal me niks verbazen als een paar van de laatste bochten wat langzamer gemaakt worden.
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaatquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er.
En dan uitgang pitstraat na de Tarzanbocht?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaat
Dat geldt voor driekwart van alle circuits op de kalender, Zandvoortcircuit is ook gewoon te klein (als in compact) om echt een leuke race op te leveren lijkt wat dat betreft op de Hungaroring, maar daar gaat het dan ook nu niet om.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
Well done Zandvoort!quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn meerdere bronnen die hetzelfde beweren, met meer informatie dan dat Olav had. Dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.
De bekendmaking zal volgens mijn bron op 14 mei plaatsvinden.
https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00497
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Gewoon kk jaloers dat Assen z'n zaakjes wel voor elkaar heeft en Zandvoort niet met hun grote muil. Nog een paar weekjes en het is überhaupt te laat om nog een GP in Nederland te plannen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Deze opmerking begrijp ik niet.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat ze in Assen denken überhaupt een kans te maken.
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Deze opmerking begrijp ik niet.
Assen heeft een beter onderhouden baan, veel meer geld in kas en is qua infrastructuur veel beter bereikbaar.
Echt het enige dat Zandvoort beter voor elkaar heeft is de nostalgie.
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een GP in Nederland is op zich wel tof, maar het trekt zoveel dagjesvolk dat eigenlijk niks met F1 heeft en Max-klapjosti's aan dat ik er waarschijnlijk helemaal gek zou worden.
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
Het is ook wel jammer en bevestigend als je ziet welke doelgroep er in Max/RedBull merchandise loopt, in de supermarkt, tijdens het shoppen etc. Vroeger kocht ik nog wel eens team merchandise van Jaguar, Arrows en Minardi, leuke polo's die niet te opzichtig waren en leuk waren om te hebben. Nu staat RB en Max Merchandise bijna gelijk aan een Adidas of Champion trainingspak. Leuk dat je het hebt, maar draag het niet als je de deur uit gaat ajbquote:Op donderdag 9 mei 2019 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?
Er is altijd sprake geweest van een verplichting aan Liberty voor 5 jaar x 20 miljoen p/j.
Moet er 30% vooraf betaald worden?
Dat verklaart nog niet wanneer die overige 4x20M garantie er moet zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:54 schreef hole1988 het volgende:
[..]
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/
ahum, er is een embargo die afloopt op 14 mei....quote:Op donderdag 9 mei 2019 12:11 schreef dz5b604 het volgende:
Lijkt me dat ze als het echt rond is ze het bekend laten maken door Max tijdens de Jumbo racedagen (18-19 mei).
[..]
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
De ChampCar race in 2007 was een optocht, inderdaad.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:09 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?
Ik verwacht niet dat dat onder de streep heel veel gaat uithalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Ze kunnen in Brazilië zoveel willen, maar kijk naar de Spelen daar is ook veel niet voor gelukt wat ze vooraf wel beloofden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.
Dat lijkt mij tenminste een mooi event om 't bekend te maken en voor de FIA/FOM een goede test om te kijken naar de infrastructuur.
Hangt overigens ook samen met het wel of niet verlengen van het contract met Barcelona.
Zandvoort zou Barcelona vervangen en de race zou dan waarschijnlijk 17 Mei verreden worden.
Dat is dus over 1 jaar, genoeg tijd om de pitbxen te verlengen en de baan aan te passen/van een nieuwe laag asfalt te voorzien.
Volgend jaar wordt de Braziliaanse race verplaatst naar Rio, die baan is er nog helemaal niet, willen ze in 6-7 maanden klaar hebben.
Als men in 6-7 maanden een complete baan klaar kunnen hebben dan moet 1 jaar om Zandvoort aan te passen genoeg zijn lijkt mij.
Volgende maand naar Canada Geen hordes Max succesfans (met alle respect).quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou om de sfeer ook ten alle tijden een Europese race boven een ander continent kiezen, het maakt me geen zak uit hoe weinig er ingehaald wordt. Ik bedoel, Vietnam... waarom? En dan ook nog zo'n !@#$ dertien in een dozijn baantje ook.
Zandvoort is uniek, heeft een prachtige omgeving en een geweldig publiek.
Dit keer is het wel zo goed als zekerquote:
Het kan niet meer fout inderdaad.quote:
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:28 schreef F1gamer het volgende:
14 mei of met de jumbo racedagen moet het bekend worden
Dit is echt onzin.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.
Assen wordt het niet, klaar, hoe graag de Drenthenaren het ook willen. Zandvoort of niks, en alles wijst erop dat het de eerste optie wordt.
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Net zoals Assen zou worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:19 schreef Mansjester het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar Zandvoort wordt gewoon een zaadrace
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |