Dat zou zo jammer zijn, dan eigenlijk liever geen GP in Zandvoort.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:32 schreef Nattekat het volgende:
Zal me niks verbazen als een paar van de laatste bochten wat langzamer gemaakt worden.
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaatquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er.
En dan uitgang pitstraat na de Tarzanbocht?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaat
Dat geldt voor driekwart van alle circuits op de kalender, Zandvoortcircuit is ook gewoon te klein (als in compact) om echt een leuke race op te leveren lijkt wat dat betreft op de Hungaroring, maar daar gaat het dan ook nu niet om.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
Well done Zandvoort!quote:Op maandag 6 mei 2019 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen.
Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn meerdere bronnen die hetzelfde beweren, met meer informatie dan dat Olav had. Dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.
De bekendmaking zal volgens mijn bron op 14 mei plaatsvinden.
https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00497
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Gewoon kk jaloers dat Assen z'n zaakjes wel voor elkaar heeft en Zandvoort niet met hun grote muil. Nog een paar weekjes en het is überhaupt te laat om nog een GP in Nederland te plannen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:00 schreef Fer het volgende:
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel.
Deze opmerking begrijp ik niet.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat ze in Assen denken überhaupt een kans te maken.
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Deze opmerking begrijp ik niet.
Assen heeft een beter onderhouden baan, veel meer geld in kas en is qua infrastructuur veel beter bereikbaar.
Echt het enige dat Zandvoort beter voor elkaar heeft is de nostalgie.
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een GP in Nederland is op zich wel tof, maar het trekt zoveel dagjesvolk dat eigenlijk niks met F1 heeft en Max-klapjosti's aan dat ik er waarschijnlijk helemaal gek zou worden.
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
Het is ook wel jammer en bevestigend als je ziet welke doelgroep er in Max/RedBull merchandise loopt, in de supermarkt, tijdens het shoppen etc. Vroeger kocht ik nog wel eens team merchandise van Jaguar, Arrows en Minardi, leuke polo's die niet te opzichtig waren en leuk waren om te hebben. Nu staat RB en Max Merchandise bijna gelijk aan een Adidas of Champion trainingspak. Leuk dat je het hebt, maar draag het niet als je de deur uit gaat ajbquote:Op donderdag 9 mei 2019 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk.
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.quote:Op donderdag 9 mei 2019 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje?
quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners.
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk 30 miljoen?
Er is altijd sprake geweest van een verplichting aan Liberty voor 5 jaar x 20 miljoen p/j.
Moet er 30% vooraf betaald worden?
Dat verklaart nog niet wanneer die overige 4x20M garantie er moet zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:54 schreef hole1988 het volgende:
[..]
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/
ahum, er is een embargo die afloopt op 14 mei....quote:Op donderdag 9 mei 2019 12:11 schreef dz5b604 het volgende:
Lijkt me dat ze als het echt rond is ze het bekend laten maken door Max tijdens de Jumbo racedagen (18-19 mei).
[..]
Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben.
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
De ChampCar race in 2007 was een optocht, inderdaad.quote:Op donderdag 9 mei 2019 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn.
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:09 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren?
Ik verwacht niet dat dat onder de streep heel veel gaat uithalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen.
Ze kunnen in Brazilië zoveel willen, maar kijk naar de Spelen daar is ook veel niet voor gelukt wat ze vooraf wel beloofden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 02:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat.
Dat lijkt mij tenminste een mooi event om 't bekend te maken en voor de FIA/FOM een goede test om te kijken naar de infrastructuur.
Hangt overigens ook samen met het wel of niet verlengen van het contract met Barcelona.
Zandvoort zou Barcelona vervangen en de race zou dan waarschijnlijk 17 Mei verreden worden.
Dat is dus over 1 jaar, genoeg tijd om de pitbxen te verlengen en de baan aan te passen/van een nieuwe laag asfalt te voorzien.
Volgend jaar wordt de Braziliaanse race verplaatst naar Rio, die baan is er nog helemaal niet, willen ze in 6-7 maanden klaar hebben.
Als men in 6-7 maanden een complete baan klaar kunnen hebben dan moet 1 jaar om Zandvoort aan te passen genoeg zijn lijkt mij.
Volgende maand naar Canadaquote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou om de sfeer ook ten alle tijden een Europese race boven een ander continent kiezen, het maakt me geen zak uit hoe weinig er ingehaald wordt. Ik bedoel, Vietnam... waarom? En dan ook nog zo'n !@#$ dertien in een dozijn baantje ook.
Zandvoort is uniek, heeft een prachtige omgeving en een geweldig publiek.
Dit keer is het wel zo goed als zekerquote:
Het kan niet meer fout inderdaad.quote:
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:28 schreef F1gamer het volgende:
14 mei of met de jumbo racedagen moet het bekend worden
Dit is echt onzin.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges.
Assen wordt het niet, klaar, hoe graag de Drenthenaren het ook willen. Zandvoort of niks, en alles wijst erop dat het de eerste optie wordt.
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Net zoals Assen zou worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:19 schreef Mansjester het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar Zandvoort wordt gewoon een zaadrace
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is echt onzin.
Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters.
Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken.
Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel.
Alles.
Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie.
Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen.
Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja.
Hopelijk niet ipv Barcelona.
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Verschillende partijen hebben een communicatie embargo gekregen die op 14 mei afloopt....quote:Op zaterdag 11 mei 2019 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen.
Interessant. Kun je daar iets meer over kwijt?quote:Op zondag 12 mei 2019 00:11 schreef ETA het volgende:
[..]
Verschillende partijen hebben een communicatie embargo gekregen die op 14 mei afloopt....
Fanboy en slechte verliezer?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan.
Zandvoort voor spanning en sensatie? Juist.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend.
Daarnaast vermoord je zo de kathedraal van de motorsport... De baan zal voor de motoren ook niet meer mooi zijn.
Zandvoort heeft echt potentie tot spanning en sensatie!
En ja de baan is erg smal voor hedendaagse f1, de infrastructuur is balen.
Maar heb je wel eens geprobeerd van de parkeerplaats van de tt te vertrekken? Nee zeker?? Dik drama.
Zandvoort heeft een station naast het circuit. Dst biedt machtig veel mogelijkheden.
Als je niet de hele post leest is een discussie zinloos.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Fanboy en slechte verliezer?
Dat doe jij en alle Zandvoort mensen?
Echt alle feiten wijzen er gewoon op dat Assen de veel betere optie is.
Ik onderschat wellicht historie, dat is een emotioneel dingetje waar je niets aan kunt opplakken.
Qua infrastructuur, baan, financieel en alles is Assen de betere optie.
En heeft makkelijker de optie om aan te passen.
[..]
Zandvoort voor spanning en sensatie? Juist.
En jij denkt dat vertrekken vanaf Zandvoort te doen is? Dat wordt 1 groot drama.
Infrastructuur is daar helemaal niets.
Bedoel je het vermoorden van de kathedraal van motorsport?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:36 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Als je niet de hele post leest is een discussie zinloos.
Nee heb het over het station.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedoel je het vermoorden van de kathedraal van motorsport?
Klopt wellicht. Maar ging nou over de afweging wat betere F1 circuit zou zijn, beste optie.
dat zegt meteen heel veel over klimaatneutraal zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?
Er wordt zoveel geïnvesteerd in milieuprojecten dat de F1 klimaatneutraal is.
En jij gelooft die propaganda van de FIA.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt?
Er wordt zoveel geïnvesteerd in milieuprojecten dat de F1 klimaatneutraal is.
Ze doen het al sinds 97, dus ja.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij gelooft die propaganda van de FIA.
In 97 was klimaatneutraal nog niet eens een issue, dus dat is nog meer propaganda onzin van de FIA. Met alleen maar bomen planten ter compensatie voor alle brandstofverbruik voor het transport van alles van locatie naar locatie had men het halve amazone woud sinds die tijd herplant moeten hebben.quote:
Ze doen tenminste meer dan al die andere gemotoriseerde sporten.quote:Op zondag 12 mei 2019 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In 97 was klimaatneutraal nog niet eens een issue, dus dat is nog meer propaganda onzin van de FIA. Met alleen maar bomen planten ter compensatie voor alle brandstofverbruik voor het transport van alles van locatie naar locatie had men het halve amazone woud sinds die tijd herplant moeten hebben.![]()
Als we dan ook nog de klimaatbelasting voor het jaarlijkse ontwikkeltraject van nieuwe bolides en motoren erbij betrekken zou de Sahara ook bomen moeten hebben.
Wat een gelul.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Jij gelooft zeker in jesse al klaver met zijn co2 gewijs, terwijl hij 3 koters op de wereld zet.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij gelooft die propaganda van de FIA.
Echt?quote:Op zondag 12 mei 2019 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker in jesse al klaver met zijn co2 gewijs, terwijl hij 3 koters op de wereld zet.
Hoezo propaganda? Hoezo hypocriet gelul?
Mensen die dit zeggen weet je meteen van dat ze bekrompen en kortzichtig zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Bolasie het volgende:
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land
Daar reageerde ik indirect ook gewoon op?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:40 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee heb het over het station.
En die baan is echt saai voor f1. Zoals ik al zei.
Oei, dat wist ik niet...quote:Op zondag 12 mei 2019 14:04 schreef sasquatsch het volgende:
Het AD loopt zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan, aangezien dit vrijdag al bekend was
Voor de duidelijkheid en voor wie het niet gezien heeft: dat zei hij nietquote:Op zondag 12 mei 2019 18:37 schreef tralalala het volgende:
Lammers zegt bij NOS ook dat hij er gaat komen.
Hij keek al vooruit, ergo het is voor mekaar.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid en voor wie het niet gezien heeft: dat zei hij niet
"We zijn er bijna", waren zijn woorden. Hij zei ook dat je niet te vroeg moet juichen en dat dingen altijd nog fout kunnen gaan.
Het lijkt er zeker aan te komen, maar zeker is het nog niet en bevestigen deed hij het ook niet. Officieel dan.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Hij keek al vooruit, ergo het is voor mekaar.
Oh ik hoop het ook hoor (hoewel ik met grote vrezen vrees voor wat ze allemaal aan Zandvoort gaan vernaggelen, waardoor ik het weer wat minder hoop), maar niemand heeft nog bevestigd dat het zo is en dus is het nog niet zoquote:
Maar deze week wordt het bevestigd, eens?quote:Op zondag 12 mei 2019 18:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ik hoop het ook hoor (hoewel ik met grote vrezen vrees voor wat ze allemaal aan Zandvoort gaan vernaggelen, waardoor ik het weer wat minder hoop), maar niemand heeft nog bevestigd dat het zo is en dus is het nog niet zo
Die kans lijkt vrij groot.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:00 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar deze week wordt het bevestigd, eens?
Zolang er geld in zit voor Liberty vertrekken ze niet zo snel.quote:Op zondag 12 mei 2019 11:45 schreef PzKpfw het volgende:
Het is voor Zandvoort te hopen dat deze GP gelijk voor een flink aantal jaren op de kalender staat. Want als races daadwerkelijk zo saai blijken te gaan worden zoals de experts verwachten dan is de F1 weer snel vertrokken.
Hij komt naar de Jumbo race zal wel uitgenodigd worden.quote:Op zondag 12 mei 2019 14:00 schreef Adrie072 het volgende:
Commercieel directeur F1: Ik kom volgende week naar Nederland
Commercieel directeur van de Formule 1 Sean Bratches komt komende week naar Nederland, zo bevestigde hij zojuist aan deze site in de paddock van Circuit de Catalunya. Naar verwachting om een krabbel te zetten onder de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix.
Arjan Schouten 12-05-19, 13:55 Laatste update: 13:58
Gevraagd naar wanneer er dan eindelijk eens witte rook komt over de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix, draaide Sean Bratches er niet omheen. ,,Het conclaaf van de kardinalen is nog altijd bezig, maar we weten snel meer”, zo antwoordde de commercieel directeur van de Formule 1 met een glimlach. Wanneer, wilde deze site weten. Binnen drie dagen, vier dagen, vijf dagen? ,,Warm, warm, warmer’‘, klonk het uit de mond van Bratches, die bevestigde dat hij komende week naar Nederland reist. ,,Daar ga ik inderdaad heen, ja.”
En dan, grijnzend: ,,Wat ik kom doen? Gewoon wat drinken.”
Vaker noemde hij Nederland rijp voor de terugkeer van een GP en ook nu weer. ,,De populairiteit rondom Max Verstappen rechtvaardigt voor zijn fans een wedstrijd dichter bij huis. Dat is wel zo makkelijk voor iedereen, toch.”
De verwachting is ook dat de grote baas in de Formule 1, Chase Carey, naar Nederland afreist.
https://www.ad.nl/formule(...)-nederland~a47a5300/
‘Deal Grand Prix Zandvoort nu dan echt rond’quote:De Formule 1 keert definitief terug op Zandvoort, dat meldt de Telegraaf. Tijdens het afgelopen raceweekend in Barcelona zijn de laatste plooien gladgestreken.
Dat de deal juist in Barcelona is beklonken is enigszins ironisch, Zandvoort neemt vanaf volgend jaar de plek van Barcelona als eerste Europese race op de kalender over, wat concreet betekent dat de eerste race in Zandvoort verreden zal worden begin mei 2020.
De overeenkomst geldt in eerst instantie voor drie jaar. Maar het circuit in de duinen heeft een eenzijdige optie voor nog twee jaar.
Wel moeten er nog enkele aanpassingen aan het circuit worden verricht, zo zal de knik bij de ingang van de pitstraat verdwijnen en wordt op enkele plaatsen de vangrail verplaatst. Ook wordt de laatste bocht hoekiger gemaakt. Terwijl de Arie Luyendijkbocht juist iets eerder begint en dus verruimd wordt.
De bekendmaking van de deal tussen de FOM en het de Zandvoorde organisatie zal nog deze week plaatsvinden. Naar verluid op 14 mei.
De Marlboro Masters waren in het verleden ook druk, in 99 waren er 100K bezoekers en dat verliep redelijk vlekkeloos. Key word om de treinen heel goed te laten lopen en er voor zorgen dat de aanvoer van mensen over een uur of 4 gespreid word.quote:Op zondag 12 mei 2019 23:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Hij komt naar de Jumbo race zal wel uitgenodigd worden.
Iedereen die denkt dat Zandvoort mogelijk is moet even naar Google Maps en inzoomen op circuit Zandvoort en zichzelf af vragen hoe je alle teams en fans moet onderbrengen op het circuit.
Dan zie je gewoon dat het onmogelijk is.
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Marlboro Masters waren in het verleden ook druk, in 99 waren er 100K bezoekers en dat verliep redelijk vlekkeloos. Key word om de treinen heel goed te laten lopen en er voor zorgen dat de aanvoer van mensen over een uur of 4 gespreid word.
Lees trouwens net dit: https://www.ad.nl/binnenl(...)1-niet-aan~aaf08af5/quote:Op maandag 13 mei 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.
A1GP was verschrikkelijk druk, niet normaal. Het erge was ook nog dat het bier al voor de race op was (en de pisbakken stroomden over). Hopelijk zijn ze nu wat beter in organiseren.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook.
Toen ik er was was het echt helemaal prima. Behalve de doorweekte kleding dan.quote:Op maandag 13 mei 2019 09:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
A1GP was verschrikkelijk druk, niet normaal. Het erge was ook nog dat het bier al voor de race op was (en de pisbakken stroomden over). Hopelijk zijn ze nu wat beter in organiseren.
Veevervoer genot.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees trouwens net dit: https://www.ad.nl/binnenl(...)1-niet-aan~aaf08af5/
Met andere woorden, gaat wel lukken maar ze willen centen.
de GP kan nooit op 5 meiquote:Op maandag 13 mei 2019 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Als ze slim zijn, nemen ze ook het weekend van Barcelona over ivm 4 en 5 mei bedenk ik me nu
En het was vorige week echt bagger het hele weekend. Nu was het juist weer zonnig.
Haarlem heeft een gigantisch bevrijdingsfestival die dag, gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Als ze slim zijn, nemen ze ook het weekend van Barcelona over ivm 4 en 5 mei bedenk ik me nu
En het was vorige week echt bagger het hele weekend. Nu was het juist weer zonnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |