Denk ik ook. Prins Bernard en die griet van Heinekenquote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je vergeet de hoofdsponser van het evenement.
Die krijgt ook wel een plekje.
Daarnaast misschien Prins huisjesmelker
quote:Zandvoort in line to replace Barcelona on 2020 F1 schedule
Zandvoort is being lined up by Liberty to replace Barcelona as the first non-flyaway race of the 2020 Formula 1 season, Motorsport.com has learned.
In the wake of Max Verstappen’s success momentum has been building for the World Championship to return to the Netherlands for the first time since the 1985 event. Assen had also been in the frame to host a Dutch Grand Prix.
A senior source told Motorsport.com in Baku last weekend that a contract has been now agreed between the F1 organisation and the Zandvoort promoter, but it has not yet been signed, as final details are still to be sorted out.
If as expected Spain drops off the 2020 calendar it would allow Liberty to put Zandvoort into the early May slot, ahead of the Monaco GP.
nr 3 voorzitter automobiel bondquote:Op maandag 29 april 2019 10:02 schreef F1gamer het volgende:
Wie van de staatshoofden en ministers zouden de bokalen mogen uitdelen?
1e : Willem Allexander
Constructeurs: Maxima
2e : Rutte (premier)
3e: Minister van Sport (geen idee wie dat is op dit moment )
Weet je wat, ik ga er van uit dat dit gewoon rond is nu. Je stikt bijna in de rook inmiddels.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:58 schreef Lionheaad het volgende:
Om de Hype nog even door te laten gaan:
https://www.motorsport.co(...)20-schedule/4378916/
[..]
quote:De Nederlandse Grand Prix op het circuit van Zandvoort moet in 2020 op de Formule 1-kalender komen ter vervanging van de race in Barcelona. Liberty Media is voornemens om de Nederlandse Grand Prix de plek van Spanje te geven op de Formule 1-kalender van 2020, waarmee Zandvoort de eerste West-Europese bestemming van het seizoen wordt, zo heeft Motorsport.com vernomen.
Een hooggeplaatste bron bij de Formule 1 heeft afgelopen weekend in Azerbeidzjan aan Motorsport.com bevestigd dat het contract voor de Nederlandse Grand Prix rond is en dat er getekend kan worden zodra de laatste details zijn uitgewerkt.
Dat Liberty Media een datum in mei in gedachten heeft voor Zandvoort, was al bekend, maar naar nu blijkt is de Formule 1-eigenaar van plan om Nederland de plek van Spanje te geven op de kalender, waarmee Zandvoort de eerste GP wordt op rijafstand van de fabrieken. Dit betekent dat de Nederlandse Grand Prix de race wordt waar de teams hun eerste grote updates voor de auto's introduceren en tevens de eerste wedstrijd waar de teams hun eigen motorhomes mee naartoe nemen.
Sinds 2007 organiseerde Spanje steevast de eerste West-Europese race op de Formule 1-kalender. Het contract voor deze Grand Prix loopt dit jaar echter af en de overheid heeft aangegeven het evenement niet langer financieel te willen ondersteunen, waarmee een nieuwe deal voor het Circuit de Barcelona-Catalunya ver weg lijkt. De kaartverkoop voor de Spaanse Formule 1-race is dit jaar namelijk fors teruggelopen als gevolg van het vertrek van tweevoudig wereldkampioen Formule 1 Fernando Alonso. Zonder overheidssteun lijkt de jaarlijkse 'fee' die betaald moet worden aan het Formula One Management dus niet op te brengen voor de Spaanse promotor.
Robert van Overdijk, CEO van Circuit Zandvoort, kon een deal eerder deze maand nog niet bevestigen. "We zitten in blessuretijd en we staan 1-0 voor", zei hij bij de persconferentie voor de Jumbo Racedagen tegen Motorsport.com. "Zoals alle autosportliefhebbers weten, spelen er nog veel meer zaken met betrekking tot de kalender. Er moet nog zoveel water naar de zee voor de totale kalender voor 2020. Maar dat ligt niet bij ons, dat ligt bij het FOM." Op de vraag of het alleen nog een kalendertechnische kwestie is en de financiële kant van het verhaal, wat eerder het grote struikelblok leek, inmiddels helemaal rond is, reageerde Van Overdijk: "Nee, dat kan ik niet bevestigen. Het enige wat ik kan bevestigen is dat als je Max Verstappen dit jaar in een Formule 1-auto in Nederland wil zien, je een kaartje moet kopen voor de Jumbo Racedagen."
https://www.gpupdate.net/(...)anger-van-barcelona/
lol en dan gaan al die bronnen uit van wat die ene managing director gast tegen Olav Mol zei: 'we have a deal' (als antwoord of het niet eens tijd was om een harinkje te gaan happen in Zandvoort ('ja, dat wordt misschien wel tijd')). Wat dus helemaal niks wil zeggen. Truth is in the reading ability of the beholder, zeg maar.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga er van uit dat dit gewoon rond is nu. Je stikt bijna in de rook inmiddels.
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:19 schreef shiznuts het volgende:
[..]
lol en dan gaan al die bronnen uit van wat die ene managing director gast tegen Olav Mol zei: 'we have a deal' (als antwoord of het niet eens tijd was om een harinkje te gaan happen in Zandvoort ('ja, dat wordt misschien wel tijd')). Wat dus helemaal niks wil zeggen. Truth is in the reading ability of the beholder, zeg maar.
Barcelona blijft geschikt als testcircuit. De reden is geen winter en specifieke layout.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:06 schreef Bastiefcg het volgende:
Als Barcelona verdwijnt van de kalender, 'verhuizen' de testdagen dan ook naar een ander circuit of staat dit totaal los van elkaar?
Zo gaat dat in de hedendaagse mediawereld. Wie doet er nog aan factchecken? Als je wat hoort meteen erover schrijven! En op een gegeven moment is het verhaal zo verbastert dat het nauwelijks meer de essentie van het origineel heeft. Dat leerde we overigens al op de basisschool.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?
Zelfde als een hoop Nederlandse sites dus.... Hopeloos.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten?
Ze zeggen toch echt waar ze het vandaan hebbenquote:Op dinsdag 30 april 2019 16:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zelfde als een hoop Nederlandse sites dus.... Hopeloos.
Dat zou nog zomaar eens kunnen ookquote:Op woensdag 1 mei 2019 09:01 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het dit weekend bekent gemaakt word door Max zelf.
'Mam, ik heb een verrassing voor je! We gaan lekker een weekendje weg met moederdag!'quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:55 schreef Fredgroes het volgende:
Lekker een Nederlandse gp op moederdag volgend jaar....
Inderdaad. Als je die pitstraat/boxen vergelijkt met die van andere circuits dan vind ik ze op Zandvoort toch wel erg klein.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Kan me goed voorstellen dat de bouwplannen al gereed zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Camping onteigenenquote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Begin maar alvast zonder vergunning met de werkzaamheden. Het duurt te lang. De vergunning om de camping deels te onteigenen, het stuk land voor de verlenging van het circuit.
Sinds wanneer moet het circuit verlengd worden?quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Begin maar alvast zonder vergunning met de werkzaamheden. Het duurt te lang. De vergunning om de camping deels te onteigenen, het stuk land voor de verlenging van het circuit.
Camping De Branding is gekocht door Bernard. Zijn ze ook druk aan het bouwen nu.quote:
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:32 schreef beantherio het volgende:
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan.
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.
Verbouwing binnen park van circuit zelf gaat echt niet ingewikkeld worden met vergunningen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt.
Dat dus. Heb ergens gelezen dat ze de de eerste 2 jaar eerst met het huidige gebouw (+aanbouw) door willen gaan alvorens iets totaal nieuws er op te gooien. Aan de ene kant denk ik, waarom zou je wachten, aan de andere kant, straks ga je gelijk bouwen en verdwijnt de F1 na 1 a 2 jaar omdat de GP's niet het gewenste effect hebben race technisch gezien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |