abonnement Unibet Coolblue
pi_186024943
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186025164
Mijn O heeft ook zo’n sterk willetje. Tot nu toe vind ik het vooral grappig. Laatst zat ik een mango klaar te maken aan tafel terwijl de jongens pasta aten, wat er eigenlijk altijd goed ingaat bij O. Totdat hij doorhad dat ik een mango aan het klaarmaken was. Krijsen joh, omdat hij de mango nog niet kreeg...
  donderdag 4 april 2019 @ 12:56:34 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186028278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn O heeft ook zo’n sterk willetje. Tot nu toe vind ik het vooral grappig. Laatst zat ik een mango klaar te maken aan tafel terwijl de jongens pasta aten, wat er eigenlijk altijd goed ingaat bij O. Totdat hij doorhad dat ik een mango aan het klaarmaken was. Krijsen joh, omdat hij de mango nog niet kreeg...
Grappig, mijn O ook al :+ is eigenlijk een heel vrolijk relaxed jongetje en lacht naar iedereen, maar o wee als hij iets wil en hij krijgt het niet _O-. Het gebeurt best vaak dat hij met iets randoms speelt (een lepeltje of een blaadje papier) en zus met al haar goede bedoelingen afpakt waar hij mee bezig is en ander 'echt' speelgoed bij hem neerplant. Nou dat zullen we allemaal weten hoor, tot hij zijn lepeltje of stukje papier terug heeft :'). Ik kan het wel waarderen overigens, hij moet zich toch maar redden als jonkie straks bij die andere twee. Maar het is wel even wennen, mijn dochter had ook wel een eigen willetje maar niet zoals dit, en mijn zoon kon ik al helemaal met alles afleiden, die vond (en vindt, meestal) alles prima :+.
pi_186028561
Hier hetzelfde speed. We hebben een speelkamer, en als oudste daar eens alleen wil spreken en de deur dicht doet is het krijsen joh...

Mijn baby voert me doperwtjes O+
pi_186028904
Hier heeft jongste ook much more temprament dan oudste. Mars wil alles wat Twix ook doet. En zo klom hij dus zonder blikken of blozen op een driewieler en was vervolgens gefrustreerd dat hij niet bij de trappers kon.
Vorige week had Mars buikgriep, hij sliep veel, at weinig en knuffelen was alles. Nu weer fit en fris en fruitig. En aan het bunkeren. Want wie bol is, moet bol blijven. O+
  donderdag 4 april 2019 @ 13:52:51 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186029230
Hier een baby met weinig temperament (nog), hij vindt alles wel prima.
Ik zou dat krijsen ook echt niet chill vinden :D

Vond het grappig in het vorige deel te lezen wat de andere baby's van dezelfde leeftijd kunnen.
Mijne kan bijvoorbeeld wel in zijn handen klappen op commando, zelf zijn eten blazen, balletje gooien etc, maar lopen zie ik er nog langgg niet van komen, kruipen ook niet (wel buikschuiven) en hij kan sinds een weekje zelf zitten :+ maar hij doet het wel op zijn moeilijkst.

En net de verjaardagsuitnodigingen besteld :'( O+
pi_186031121
Wat heerlijk herkenbaar, dat temperament. Ik vond Jewel temperamentvol, maar zij is een engeltje vergeleken met Vlokje soms :') die zit soms als een ware directrice aan tafel boos te gebaren en te doen. En ze wil idd ook alles wat Jewel heeft en kan. Wat natuurlijk niet altijd kan en dat is frustratie alom.

Jewel was helemaal niet zo vlot toen ze baby was, Vlokje daarentegen kan zich optrekken en staan, achter een loopwagentje lopen, bal gooien, op commando in handjes klappen, zwaaien, kruipen, klimmen, zitten en zelf tot zit komen. Ik verbaas me echt over hoe snel ze gaat. Vind het enerzijds lastig, ze is mijn laatste en ik wilde juist nog even genieten van die baby tijd terwijl ze gewoon echt baby-af is. Anderzijds is het wel heel fijn juist omdat ze de 2e is, dat we bijvoorbeeld weer kunnen fietsen en dat ze best goed mee kan komen met Jewel wat sommige dingen gewoon echt makkelijker maakt. Zo 'lijdt' het ritme van ons gezin er ook het minste onder wat voor Jewel wel weer prettig is. Maar toch, mijn baby ;( :X
pi_186039061
@Spees_Eend, kwam er nog wat uit het huisartsbezoek met O?

Och, Schanu, volgens mij herkent iedereen dat ‘Mijn beeeeeebie, wat doe je?!’-gevoel :') Gaat dat ooit over? Ik keek gister bij Caesar voor het slapen gaan en die lag daar zo heerlijk vredig. En toen dacht ik: shit, over een paar jaar mag ik écht niet meer komen kijken ‘s avonds, laat staan een kusje brengen :+

[ Bericht 63% gewijzigd door Jentin op 05-04-2019 09:00:43 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:09:40 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186044474
Ik lees en leef mee, maar loop even op mijn tandvlees. Ik had nooooit moeten roepen dat ik die nachtvoedingen nog ging missen, Prul slaapt al een nacht of vier niet langer dan 1,5 uur achter elkaar. En tussendoor kwam er woensdag een huis op funda waar we gisteren zijn gaan kijken (zonder man, met schoonouders, hij kon geen vrij krijgen, dus 2 uur en drie kwartier rijden inclusief dikke file) en waar we maandag ons bod voor moeten hebben ingediend. Ik ben op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:11:40 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186044509
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:59 schreef Jentin het volgende:
@:Spees_eend, kwam er nog wat uit het huisartsbezoek met O?

Och, Schanu, volgens mij herkent iedereen dat ‘Mijn beeeeeebie, wat doe je?!’-gevoel :') Gaat dat ooit over? Ik keek gister bij Caesar voor het slapen gaan en die lag daar zo heerlijk vredig. En toen dacht ik: shit, over een paar jaar mag ik écht niet meer komen kijken ‘s avonds, laat staan een kusje brengen :+
Zijn trommelvliezen zijn wel dof, maar niet echt ontstoken. Theorie van de huisarts was dat hij door zijn neusverkoudheid vooral tijdens het slapen gedwongen wordt door zijn mond te ademen, en baby's van deze leeftijd ademen vrijwel alleen door hun neus (ook al zijn ze na een maand of 4 wel fysiek in staat om door hun mond te ademen). Hierdoor kan hij gaan hyperventileren en dan raakt hij in paniek. Dus wellicht dat hij daarom zo gek en veel huilt s nachts. Hij heeft ook die aangeboren slappe luchtpijp dus wie weet dat dat zijn gevoel nog versterkt als zijn ademweg niet volledig vrij is...

De huisarts heeft trouwens van alles nagekeken hoor, niet alleen de oren.

Hij zit volgens het grote gele boek in een grote sprong, en ik geloof daar in wanneer het me uitkomt, dus nu ook maar :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 09:18:49 #11
74056 crew  ToT
pi_186044613
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:50 schreef Schanu het volgende:
Wat heerlijk herkenbaar, dat temperament. Ik vond Jewel temperamentvol, maar zij is een engeltje vergeleken met Vlokje soms :') die zit soms als een ware directrice aan tafel boos te gebaren en te doen. En ze wil idd ook alles wat Jewel heeft en kan. Wat natuurlijk niet altijd kan en dat is frustratie alom.

Jewel was helemaal niet zo vlot toen ze baby was, Vlokje daarentegen kan zich optrekken en staan, achter een loopwagentje lopen, bal gooien, op commando in handjes klappen, zwaaien, kruipen, klimmen, zitten en zelf tot zit komen. Ik verbaas me echt over hoe snel ze gaat. Vind het enerzijds lastig, ze is mijn laatste en ik wilde juist nog even genieten van die baby tijd terwijl ze gewoon echt baby-af is. Anderzijds is het wel heel fijn juist omdat ze de 2e is, dat we bijvoorbeeld weer kunnen fietsen en dat ze best goed mee kan komen met Jewel wat sommige dingen gewoon echt makkelijker maakt. Zo 'lijdt' het ritme van ons gezin er ook het minste onder wat voor Jewel wel weer prettig is. Maar toch, mijn baby ;( :X
Haha, mini-ToT begint net langzaam maar zeker een aantal seconden overeind te zitten op een platte ondergrond. 2x heeft hij zichzelf weer op kunnen drukken toen hij omkukelde, Verder pakt hij natuurlijk wel dingen aan die je hem geeft, maar alle dingen die jij hier verder opnoemt moeten nog wel komen. :)
pi_186044711
Hehe ik geloof ook in een sprong als het me uitkomt hoor Spees :D

Ik vertelde gister aan een collega dat Jip nu 's nachts heeft bedacht dat hij wil spelen en dat ik dus 2 uur bezig was geweest met hem weer in slaap te krijgen (om 1 uur...). Zegtie "Oh dat deed die van mij ook, dat was rond de 11 maanden sprong" dus ik vraag voorzichtig hoe lang die fase dan duurde bij hem "nou zo'n 4 maanden" }:| echt FML. Maar vannacht wilde Jip gelukkig niet spelen, nee vannacht was ie gewoon weer als vanouds elk uur wakker :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:46:40 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186046209
:* op de pittige nachten, vermoeidheid of gewoon de wat minder fijne gevoelens.

I. heeft de 6e ziekte of hand-voet-mondziekte (kon de huisarts niet precies zeggen), maar is alweer een stuk opgeknapt. Toch houdt hij me nu wel extra bezig. Dat + werken en gesprekken hier en daar maakt dat ik niet echt aangehaakt kom, maar dat komt wel weer.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:59:58 #14
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186046456
O ja, wilde ik nog vragen. Wij hebben een Dr Browns fles maar deze lekt zó vaak. Welk flesje hebben jullie? Philips Avent Natural gehad, maar die plopte steeds naar binnen tijdens het drinken. Difrax gaat traag. Misschien die weer eens proberen met een andere speen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 11:02:38 #15
74056 crew  ToT
pi_186046491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Helsinki het volgende:
O ja, wilde ik nog vragen. Wij hebben een Dr Browns fles maar deze lekt zó vaak. Welk flesje hebben jullie? Philips Avent Natural gehad, maar die plopte steeds naar binnen tijdens het drinken. Difrax gaat traag. Misschien die weer eens proberen met een andere speen.
Wij hebben flesjes van Mam. Ideale pasvorm voor de mond. Meneertje wil niks anders! ^O^
Wel zorgen dat je alles goed vastdraait omdat het anders idd ook lekt, maar ook weer niet TÉ vast omdat anders het ventilatieflapje in de bodem niet werkt.
Sowieso zul je in het begin de speen er regelmatig scheef op draaien waardoor het echt als de tering lekt, maar daar krijg je op een gegeven moment wel handigheid in.
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:07:27 #16
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186046565
Wij hebben alleen de Avent Natural gebruikt en nooit problemen gehad, behalve toen ik van newborn speentje overstapte naar de opvolger. Dus wij gebruiken nu nog steeds de newborn speen :')
pi_186047662
Hier Bibi Happiness flessen, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
pi_186048040
Hier dus nooit problemen met de Dr Browns :D Waar lekt het dan? En wanneer in het proces, zeg maar?
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:00:19 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186051409
Hier lekt dr brown als we hem te snel op de kop draaien, zegmaar. Dan komt er melk in het rietje.

Wij zijn nu voor op de opvang nuby aan het proberen (want 2,50 per fles in de uitverkoop ipv 13 euro voor dr brown) en die gaan ook goed.

Mam leek hier heel goed te gaan ooit, maar die gaat voor prul te hard, ondanks dat ze van dr brown en nuby de tweede maat speen heeft. Dus die ligt nu stof te vangen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186052853
Ik heb hier twee Dr broek flessen liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Als het snel nieuwe vanuit België, anders ben ik over anderhalf week in NL...
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:03:49 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186053264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb hier twee Dr broek flessen liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Als het snel nieuwe vanuit België, anders ben ik over anderhalf week in NL...
Breed of smal?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186063489
Wij gebruiken nog steeds Dr Browns flessen voor Juul, die lekken eigenlijk nooit. Al wel een keer nieuwe, hoe heten die dingen, die rietjes gedoe wat erin zit, gekocht omdat we die niet meer schoon kregen.

Spees, kan je er wat aan doen of is het de verkoudheid doorkomen?

Gisteren een dagje naar de Efteling geweest, B was vrij en ik ook dus we konden lekker met zijn 4tjes. Het was rustig en we hadden topweer.
Was toch even afwachten hoe Juul het zou vinden, al die indrukken, veel in de wagen zitten en de attracties. Was een goede oefening voor Disney komende zomer. Ze vond het erg leuk. Ze heeft alleen maar gelachen. 2 dutjes van 45 minuten, 1 in de auto, 1 in de wagen, maar ze bleef vrolijk. Twee keer in Droomvlucht, hilarisch vond ze het. O+

En we dachten heel even 'Eej ze eet wel uit een potje'. We hadden een Ella's Kitchen zakje meegenomen als avondeten voor haar. 5 happen en toen dacht ze: uhm nee, sorry mama's, ik heb het echt geprobeerd maar dit eet ik niet. Gelukkig hadden we een extra boterham voor haar gesmeerd en een banaan meegenomen. Die gingen wel op en nog wat happen pannenkoek van haar broer's bord op.

Kortom het was een topdag *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186063935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Breed of smal?
Smal..
pi_186067425
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren O+

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
pi_186067541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren O+

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.

En gefeliciteerd! *O*
pi_186068172
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.

En gefeliciteerd! *O*
Thanks, we blijven het in de gaten houden ;)

Iemand ervaringen met flessenwarmers? Al de moedermelk moet hier gekolfd worden, en ik moet dikwijls in de nacht een flesje opwarmen. Ik pak nu een mok doe daar heet water in en laat de fles daarin dobberen. Dat werkt op zich goed, maar als een flessenwarmer automatisch nog sneller de fles tot de juiste temperatuur verwarmd zou dat makkelijk zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 16:04:55 #27
74056 crew  ToT
pi_186068301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren O+

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
*O* WOOHOO! Feli!!! :D
Yup, mini-ToT had de eerste paar maand ook een ontstoken oogje.
Gewoon steeds goed schoon maken. Een wattenstaafje vind ik een beetje eng, wij hebben tissues gebruikt.

In het ziekenhuis geboren? :) Meer dan 90% van de ziekenhuisbaby's krijgen ontstoken oogjes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 16:05:34 #28
74056 crew  ToT
pi_186068310
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:51 schreef 1299 het volgende:

[..]

Thanks, we blijven het in de gaten houden ;)

Iemand ervaringen met flessenwarmers? Al de moedermelk moet hier gekolfd worden, en ik moet dikwijls in de nacht een flesje opwarmen. Ik pak nu een mok doe daar heet water in en laat de fles daarin dobberen. Dat werkt op zich goed, maar als een flessenwarmer automatisch nog sneller de fles tot de juiste temperatuur verwarmd zou dat makkelijk zijn.
Wijzelf hebben altijd de magnetron gebruikt. 13 seconden indien het uit de koelkast komt.
Doen we nu ook met de kunstvoeding.
pi_186068354
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren O+

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
Tip: niet meerdere keren vegen met een wattenstaafje/-schijfje. Elk watje maar 1 “veeg” gebruiken en altijd van buiten naar binnen.
pi_186069696
Bikkel heeft nu na 8 maanden nog steeds een prutoog omdat dat traanbuisje nog steeds dicht zit. Ik doe er moedermelk in, knapt het ook snel van op.

En mm raden ze af om op te warmen in de magnetron omdat je het al snel te warm maakt en daardoor de waardevolle stoffen verliest.

Hier ook weer een 6de oorontsteking met koorts en morgen gaan we vliegen. Nu aan de antibiotica dus hopelijk knapt hij snel op. Hik bond het spuitje met medicatie echt lekker, hij doet zijn mond al open als het eraan komt :Y)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:18:01 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186070937
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* WOOHOO! Feli!!! :D
Yup, mini-ToT had de eerste paar maand ook een ontstoken oogje.
Gewoon steeds goed schoon maken. Een wattenstaafje vind ik een beetje eng, wij hebben tissues gebruikt.

In het ziekenhuis geboren? :) Meer dan 90% van de ziekenhuisbaby's krijgen ontstoken oogjes.
90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens? O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186071410
Mijn thuis geboren jongste heeft ook meer last van prutoogjes dan mijn in het ziekenhuis geboren oudste. :P

(N=2 maar toch hè)
pi_186071450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef lunapuella het volgende:
Mijn thuis geboren jongste heeft ook meer last van prutoogjes dan mijn in het ziekenhuis geboren oudste. :P

(N=2 maar toch hè)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren, en had na 1 week al een ontstoken prutoog wat antibiotica nodighad.

Mijn jongste is thuis geboren, en had na 4 maand een prutoog wat antibiotica nodig had...

Mijn n=2!
pi_186071506
+- 1 op de 5 babies heeft prutoogjes (wat wel echt iets anders is dan ontstoken oogjes). Ik kon zo snel niet vinden hoe dat samenhangt met geboorte thuis dan wel in ziekenhuis.
bron
/Gaat weer in lurkstand
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 20:16:50 #35
74056 crew  ToT
pi_186071914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens? O-)
Is ons door meerdere instanties verteld.
pi_186071926
Spookje is vandaag van het bed gevallen. :'(

M'n vrouw is ongesteld en heeft het behoorlijk pittig de afgelopen dagen. Ze kreeg behoorlijk steken en (had Spookje vast) legde haar snel op bed omdat ze haar niet meer kon houden. Achteraf gezien stom, want beter op de grond leggen, maar goed, ze moest haar zo snel mogelijk kwijt.. Vervolgens kroop ze naar m'n vrouw toe, van het bed af. Nog geprobeerd op te vangen, maar was te laat. Boven haar oog ontwikkelt er nu een best ei. Rood, schijnt al blauw door en best groot. Zo sneu. :'( Maar ja, ze is alert, huilde direct heel hard, was na een paar minuten al wel te troosten en als een kind zo blij toen ik thuis kwam daarstraks. Nu ligt ze lekker te slapen.. Op advies van familie maar wel de huisarts gebeld en hebben nu een wekadvies.

Weet alleen niet voor wie het nu meer sneu is.. Voor Spookje die wel koppijn lijkt te hebben, maar bovenal eigenlijk best vrolijk is, of voor m'n vrouw die het zichzelf echt niet vergeeft op het moment en de ganse tijd jankend op de bank zit. (Lekker ook qua timing met de ongesteldheid en de hormonen...) Weet niet goed wat ik kan zeggen dat ze het zichzelf niet zo zwaar kwalijk neemt..
pi_186072067
Ah, @NicolasJoy, wat rot. Ik denk niet dat je iets kan zeggen dat echt helpt, maar het overkomt volgens mij vrijwel iedereen. En ze kan dan nog beter van het bed vallen dan uit de armen van je vrouw, da’s een stuk hoger. Caesar is hier ook wel (meer dan :@ ) eens van bed gevallen. En een keer klapte hij keihard achterover van de bank met z’n achterhoofd op de plavuizen vloer. Dat geluid hoor ik nu nog :'( En op diezelfde vloer gleed hij eens uit in een plas water en whops, vol achterover op z’n achterhoofd. En op het kdv een keer over de armleuning van de bank op z’n voorhoofd. We hadden een soort wekadviezen-stempelkaart :')
Het is gewoon naar en je voelt je reteschuldig. Daar doe je weinig aan, uiteindelijk zakt dat wel, met name door de wetenschap dat het goed afliep. Hopelijk trekt het ei gauw weg (dikke tip: de vallen- en stotengel van VSM. Mijn ervaring is dat het helpt, al was het zelfs alleen maar door een soort magisch placebo-effect dat papa/mama een truukje doet met een Heus Smeerseltje :) )
pi_186072483
Ah wat naar NJ. Hopelijk is het ei snel weg
En +1 op Jentin. B heeft 2 tubes vsm spul opgemaakt voor zijn 2e.
Behoorlijk wat pleisters geplakt en er lag (en ligt) standaard een zak erwtjes in de vriezer als koelelement.

Je vrouw extra verwennen met thee, chocolade, knuffelen, lekker lang laten douchen. Dat is erg fijn als je ongesteld bent en nu helemaal.
pi_186072964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Smal..
Als tink geen interesse heeft zou ik ze wel willen overnemen!
pi_186073026
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:11 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Als tink geen interesse heeft zou ik ze wel willen overnemen!
prima!
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:25:15 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186073235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

prima!
Prul heeft nu de brede flessen en is geen smalle spenen gewend. We hebben nu nuby voor 2,50 per fles uit de uitverkoop gevist en die gaan prima, dus die gaan mee naar het kdv. Maak aapie er maar blij mee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186075062
Och Och, wat kan Spookje giftig zijn als we haar wakker maken. :@ Ze lijkt op iemand.... :9

Ik mag niet te dicht in de buurt komen, dan is het direct krijsen.. Nog tot halverwege de nacht ieder uur, daarna wat langer laten slapen. Hopelijk snapt ze wel dat ze weer mag slapen. :+

@Jentin Ik had hem inderdaad gehaald nadat ik er hier een keer over las! Moet zeggen dat de zwelling wel wegtrekt. O+ @exode ze gunt zichzelf nog niks.. :{ :+ Zal zo even toe dwingen en zien of we wat humor in de groep kunnen gooien om haar eruit te laten 'snappen'. :9
pi_186075490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 22:46 schreef NicolasJoy het volgende:
... en zien of we wat humor in de groep kunnen gooien om haar eruit te laten 'snappen'. :9
You brave, brave man _O_ _O-

Kun je snel duiken, NJ?
pi_186075689
Oogje van mijn kleintje zat nu helemaal dicht, morgen maar eens verder kijken. Maar hij is 8 dagen oud en mijn eerste, ik maak mij bij het minste of geringste zorgen :')
pi_186077320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

prima!
Heeft voor mij geen haast dus mag verzenden vanuit nl :)
pi_186077959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:14 schreef 1299 het volgende:
Oogje van mijn kleintje zat nu helemaal dicht, morgen maar eens verder kijken. Maar hij is 8 dagen oud en mijn eerste, ik maak mij bij het minste of geringste zorgen :')
Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensje :)
pi_186077991
Ach NJ, wat sneu! Is de nacht goed gegaan? En is je vrouw ook al een beetje bekomen van de schrik?

Jip had laatst zijn eerste bloedneus, ik heb er een foto van gemaakt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap O+
pi_186078222
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:08 schreef Jentin het volgende:

[..]

Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensje :)
Hij heet Guus Johannes, roepnaam Guus. En verder doet hij het hartstikke goed :)
pi_186078234
Veel plezier op vakantie Wolken!

Gefeliciteerd 1299! Mooie naam, en prutoogjes zijn vervelend maar gewoon goed schoonmaken.

Klinkt fantastisch Exode! Ik wil rond de zomer ook naar de Efteling met Li.. denk dat ze het fantastisch vindt!

Vallen en stoten gel... er zit er een in de verzorgingstas, in de EHBO doos en in mn besteklade _O- Li is nog niet gevallen ofzo, maar heeft wel al wat duploblokjes, voetjes en speeltjes op haar hoofd gekregen ;) het lot van een derde....

Fijn Aure, van de betere nacht :)

En even een mini Li update ;) Wat een verschil is er tussen Li en de jongens! Li tijgert het hele huis door, doet serieuze pogingen tot kruipen, kletst de hele dag door en kan zelfs al een goede minuut goed stevig zitten. Dat deden de jongens echt pas veel later.
Maar Li eet/drinkt dan weer niet zo goed. Flessen gaan maar half op (of minder) en rapley eten aanbieden wil ze helemaal niet. Pureren gaat iets beter, maar liever gewoon niet. En de jongens waren juist van het eten... veel eten ;)
Ik dacht eerst tandjes, maar dat duurt dan wel heel lang.

Maar een ding is hetzelfde: al maanden non stop verkouden, hoestbuien waar je eng van wordt en niet slapen _O-
pi_186078471
We beginnen hier langzaam met Rapley. Gisteren kreeg Welpje wat partjes appel, even gestoomd om ze zachter te maken (tip opgepikt van @minilot). Hij vond het motorisch gezien wat ingewikkeld, maar eenmaal in zijn mond wel erg lekker! :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 10:25:43 #51
447051 crew  Peejtur
pi_186079068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens? O-)
Hier ook in het ziekenhuis en eerste week gelijk prutoog.
pi_186080031
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:03 schreef Jentin het volgende:

[..]

You brave, brave man _O_ _O-

Kun je snel duiken, NJ?
Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt. :9 Too soon.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 07:38 schreef Aure het volgende:
Ach NJ, wat sneu! Is de nacht goed gegaan? En is je vrouw ook al een beetje bekomen van de schrik?

Jip had laatst zijn eerste bloedneus, ik heb er een foto van gemaakt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap O+
Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.

Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste. _O-

M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets. *O*
pi_186080574
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt. :9 Too soon.
[..]

Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.

Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste. _O-

M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets. *O*
Spuit 11 en ik hoor hier niet eens :'). Het uit bed vallen is hier ook al 2x gebeurd, ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop echt dat ze het zichzelf snel niet meer kwalijk neemt! :* En ik vind je ondanks wat er speelt altijd heel lief overkomen richting je vriendin. Dat wou ik even kwijt! En nu sluip ik weer weg :W
pi_186084983
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Spuit 11 en ik hoor hier niet eens :'). Het uit bed vallen is hier ook al 2x gebeurd, ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop echt dat ze het zichzelf snel niet meer kwalijk neemt! :* En ik vind je ondanks wat er speelt altijd heel lief overkomen richting je vriendin. Dat wou ik even kwijt! En nu sluip ik weer weg :W
Goed je hier toch ook weer te zien. :* O+

Heb het idee dat het nu iets begint te slijten. Ik blijf er in elk geval maar gewoon grapjes van maken zodat ze niet het idee heeft dat de omgeving er zwaar aan tilt. :9

Tot over ruim 4 maanden bij 't volgende topic of eerder hier voor goede ervaringen en advies. :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 18:55:00 #55
74056 crew  ToT
pi_186088199
Is het normaal dat een baby problemen met de ontlasting krijgt bij het eten van wortel?
Maakt niet uit of je een maaltijd hebt met maar 13% wortel; na het eten ervan is de ontlasting altijd hartstikke hard en krijgt hij het er maar moeilijk uit.
Zal wel door de vezels komen?
pi_186088346
Ik vind het niet heel raar klinken, in elk geval. Meer drinken wil nog wel eens helpen, gewoon wat slokjes water erbij misschien?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 19:03:54 #57
74056 crew  ToT
pi_186088405
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 19:01 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het niet heel raar klinken, in elk geval. Meer drinken wil nog wel eens helpen, gewoon wat slokjes water erbij misschien?
Hij krijgt altijd melk er na. (Wil hij sowieso altijd na een maaltijd.)
Maar na een paar slokken heft hij er ook wel weer genoeg van.
Het irritante is dat in de meeste maaltijden die we hier op voorraad hebben er allemaal wortel in zit, ook al staat het niet op de voorkant vermeld. "Sperziebonen, aardappelen en kalkoen" bijvoorbeeld. Ingrediënten: 13% wortel.
pi_186089524
Waarom denk je dat het per se door de wortel komt? Z’n darmen moeten ook gewoon wennen aan vast voedsel. Paar dagen wortelloos zelf koken voor ‘m en dan zien of het beter gaat?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 19:58:57 #59
74056 crew  ToT
pi_186089547
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Jentin het volgende:
Waarom denk je dat het per se door de wortel komt? Z’n darmen moeten ook gewoon wennen aan vast voedsel. Paar dagen wortelloos zelf koken voor ‘m en dan zien of het beter gaat?
Omdat de ontlasting steeds hard is nadat hij een maaltijd eet waar wortel in zit.
Krijgt hij een maaltijd waar het niet in zit, dan is de ontlasting ook direct gewoner. :)
Zelf koken doen we ook wel, maar dat wil hij momenteel helaas nog niet heel vaak eten. Die potjes gaan er super goed in; hij is er dol op. :)
pi_186089573
Ok. Ik heb verder geen verstand van darm-doorlooptijden, dus kan er niks zinnigs van zeggen. Wellicht zitten hier andere kenners :)

Hij vindt die potjes vast lekker vanwege die wortel :+
  zondag 7 april 2019 @ 20:19:17 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186089992
Prul at vandaag voor het eerst bloemkool. We hadden twee weken geleden wortel geprobeerd, maar dat was echt geen succes. Heel die lepel was totaal niet interessant. Van de bloemkool vandaag heeft ze al met al denk ik een theelepeltje doorgeslikt, maar toch: nu was het wel interessant :D Ik ben een trotse mama, ondanks dat de 4 month sleep regression hier keihard voortduurt -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 april 2019 @ 20:39:21 #62
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186090502
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier dus nooit problemen met de Dr Browns :D Waar lekt het dan? En wanneer in het proces, zeg maar?
Als I. begint te drinken komt er soms een stroom melk mee. Soms niet strak genoeg aangedraaid, soms te strak, soms is dat 'rietje' los geraakt. Op het KDV kregen we het ook te horen, dat ze het geen fijn flesje vinden :'). Maar L. zegt dat het altijd wel wat is met flesjes. En noemde zo nog wat nadelen op aan de andere flesjes die we hebben geprobeerd. Dus we laten het er maar bij, geloof ik :+.

Tink, wat spannend! Ik duim.

Fijne vakantie, Wolken. En beterschap voor Bikkel :*.

NJ, aaah wat sneu (voor beiden). Kan me goed voorstellen dat ze zich er rot over voelt, maar helaas.. zulke dingen kunnen gebeuren. Fijn dat ze in ieder geval nog lekker vrolijk is! Hopelijk is dat ei ook snel weg :).

Luna, wat lief O+. Ik was hier ook met Rapley begonnen, maar geef nu eigenlijk vaker gepureerd eten. Dat gaat nog het beste. Hij lijkt er op dit moment niet al te veel interesse in te hebben. Fruit gaat beter dan de avondhapjes (groente). Fruit wat minder aanbieden, en vaker voor groente kiezen? Of komt dat wel goed?
pi_186091383
't valt nu gelukkig mee. Het was eerst mooi rood:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu schijnt het meer een beetje blauw door, maar afhankelijk van het licht zie je het niet eens!

Was trouwens heerlijk weer vandaag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door NicolasJoy op 08-04-2019 22:34:25 ]
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 21:52:28 #64
447051 crew  Peejtur
pi_186092158
Jouw laatste zit niet in de spoiler.
pi_186095357
Hier kwam dat wel goed Helsinki :) ik heb in het begin wel iets vaker groente dan fruit gegeven denk ik, maar ik weet niet of dat nou echt hielp. Hij ging op een gegeven moment gewoon beter eten en toen was het allemaal prima, alsof er een knopje om was gegaan en hij vast voedsel opeens begreep ofzo :D hier was dat zo rond de 7.5/8 maanden.

Tink, spannend!

En lekker buiten NJ O+ fijn dat het verder allemaal mee lijkt te vallen nu.
pi_186096969
Duim, duim, duim voor Tink!
Eej NJ, bekende kleding :D Gelukkig gaat het weer wat beter en dat geweldige weer doet de rest.

Wij hebben gisteren lekker in de tuin gezeten. Voor Juul een picknickkleed en B rende daar omheen, hij was een modderbaan aan het maken. Heerlijke dag. De nacht ging weer perfect, maar 06:00 was de dag volgens Juul begonnen. Die heeft tot 06:45 kletsend bij ons in bed gelegen.

Wat betreft eten, merk je echt dat ze ouder wordt. Ze kijkt het eten van onze borden af en ze krijgt ook steeds vaker hapjes van onze borden. Dat vindt ze lekker. Haar eigen geprakte eten vindt ze steeds minder interessant.
pi_186109470
Op welke leeftijd zijn jullie begonnen met een bedritueel/‘s avonds in eigen bed leggen? Ik ga altijd rond 9u naar bed en vriend en T. volgen dan rond 10/11 uur. Ik voed T. dan in slaap als het nodig is of vriend legt hem slapend in bed. Da’s verder geen probleem, alleen begint Vriend nu weer langzamerhand met z’n avonddiensten en ben ik alleen met twee kinderen. 9u ben ik vaak wel echt kapot, maar ik krijg T. dan totaal nog niet in slaap/in bed :') weet niet zo goed waar te beginnen en ook geen idee hoe we dat destijds bij kleuter gedaan hebben :{
pi_186109862
Hij gaat al vanaf zijn geboorte mee in het avondritueel, maar hij slaapt nu nog steeds niet. :+
  maandag 8 april 2019 @ 22:15:11 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186110041
Ging volgens mij eigenlijk een beetje vanzelf omdat zijn slaapje(s) verschoven. Nu is het 9 uur wakker maken, 12 uur naar bed, 15 wakker en dan tussen 7 en half 8 naar bed (met af en toe iets later als we iets hebben, bijvoorbeeld gister een bbq). En zo gaat het nu al een lange tijd.

Ik heb geen vaste tijd wanneer het ritueeltje begint, ligt eraan wanneer we eten en of hij in bad gaat. Maar op èèn of andere manier komen we elke dag weer mooi uit.
pi_186110410
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 21:52 schreef Peejtur het volgende:
Jouw laatste zit niet in de spoiler.
Dat ging het wijzigen van de foto even niet goed. :9
pi_186110447
Maar zes berichten op de maandag! Iedereen lekker van het weer genoten? O+

@Aure Zeker! Hoe is het nu met Jip? Beetje fitter al?
@Tink89 Al iets gehoord?
@exode Ik zal ook voor jullie zelf al een goede avond. :D Ben benieuwd wanneer dat eten hier beter gaat. :9
pi_186112368
Oogje gaat al iets beter hier. Nog wel een ander dingetje, hij denkt de fles leeg alsof het Happy hour is in het plaatselijke café.

Ik gebruik nu een Avent 0 speen, maar 70cc voeding verdwijnt als sneeuw voor de zon. In 5 minuten is het weg. Met als gevolg dat meneer steevast de hik heeft.

Ik heb ook nog een andere Avent speen liggen met 3 standen, maar daar moet meneer niets van hebben.

Iemand een idee wat voor speen langzamer gaat dan Avent 0? En hopelijk een vorm heeft die naar zijn zin is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186114682
Krijgertje, wij begonnen bij 14 weken. Niet omdat we dat wilden, maar omdat ze toen stopte met de hele avond huilen. We hebben de late avondfles steeds wat vervroegd totdat deze dicht op de 19:00 fles zat. We hebben wel vanaf 14 weken echt een ritueel ingevoerd, wat elke avond hetzelfde is. Nog steeds, sterker nog bij B van 5 doen we het ook nog steeds zo.

Ik was die late avondfles ook zo zat. Elke avond elkaar aankijken wie er op 'moest' blijven. Het gaat niet echt om de tijd van het ritueel maar de volgorde heb ik altijd geleerd. Dat ze weten wat er gebeurt. Wij gaan naar boven, bad/douche/of wassen met washandje, pj aan, insmeren met creme etc, fles in haar kamer, tandjes poetsen, boekje voorlezen, licht uit, in bed leggen, heel veel kusjes geven, muziekje van de babyfoon aan, knuffel in haar handen geven, weltruste en doei. Dat ging bij ons niet meteen vlekkeloos maar met volhouden is dat goed gekomen. Ze gaat nu altijd meteen slapen ondanks een broer wiens ritueel 10 minuten langer duurt en die dat met veel lawaai doet.
Als ik alleen ben met beide, kijk ik wie van de 2 het meest vermoeid is. Die leg ik het eerste op bed.

Ah 1299, wat een zoete foto!
pi_186114811
Hier kwamen we denk ik rond een week of 8/10 in een ritme. Daarvoor lag ze ‘s avonds gewoon bij mij op de bank/aan de borst. Als haar broer naar bed moest, ging ze gewoon gezellig mee en dan mee terug maar beneden. Op de bank sliep ze dan wel hazeslaapjes bij mij, maar eerder in bed leggen dan 23.00 had een zin, ze zat dan nog niet in haar diepe slaap. Langzaam merkten we dat ze steeds ietsje vroeger “out” ging. Werd eerst 21.30, toen 21.00 en zo schoof het op naar een uur of 19.00. En dan bracht ik haar slapend naar boven. Dat ging gewoon automagisch. Daarvoor wel geprobeerd met ritueeltjes enzo, werkte niet.
Toen het hier vroeger werd, deed ik de voeding waarna ze tot dan toe beneden goed diep ging slapen voortaan op haar kamer. Toen kwam er een “ritueel”: naar boven, verschonen/omkleden, slaapzak aan, voeden, in bed, doei. Dat is nu nog. Ze gaat inmiddels om 18.30 naar boven en slaapt normaliter dan uiterlijk om 19.00 tot de volgende ochtend.
Met broer doe ik hetzelfde als exode: kijken wie vermoeider is. Meestal gaat Phi eerst, maar als ze een late middagtuk deed, gaat Caesar ook wel eens eerst. Als ze eenmaal slaapt, kan je een kanon afschieten :') dus Caesar kunnen we dan rustig naar bed brengen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:17:49 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186114971
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:16 schreef 1299 het volgende:
Oogje gaat al iets beter hier. Nog wel een ander dingetje, hij denkt de fles leeg alsof het Happy hour is in het plaatselijke café.

Ik gebruik nu een Avent 0 speen, maar 70cc voeding verdwijnt als sneeuw voor de zon. In 5 minuten is het weg. Met als gevolg dat meneer steevast de hik heeft.

Ik heb ook nog een andere Avent speen liggen met 3 standen, maar daar moet meneer niets van hebben.

Iemand een idee wat voor speen langzamer gaat dan Avent 0? En hopelijk een vorm heeft die naar zijn zin is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft :+
Wellicht het proberen waard, dan.
pi_186115089
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft :+
Wellicht het proberen waard, dan.
ideaal voor t slapen, baby is lekker uitgeput daarna. bij de kruidvat kun je van het huismerk ook smalle en brede kopen (voor als t sneller moet) die passen precies in de difrax smal en breed
:]
pi_186115815
Gefeliciteerd met je zoon en welkom 1299! Vervelend van het prutoogje, hopelijk gaat het vanzelf over. Dat kan inderdaad even duren, mijn beide kinderen hebben ook een prutoogje gehad (en voor de statistieken, beide thuis geboren ;)). Voor wat betreft de fles, ik vond de Dr. Brown fles hier altijd heel traag gaan, trager dan de tuut 0 op de avent flessen waarop we daarna zijn overgestapt. Maar dat zou misschien ook aan de manier van zuigen, en dus het kind, kunnen liggen.

NJ, wat schrikken dat Spookje van het bed is gevallen! En ik snap dat je vriendin zich schuldig voelt. Jewel is toen ze 8,5 maand was van het bed gerold toen we op vakantie waren, ik heb denk ik harder gehuild dan zij. Wat voel je je op zo'n moment machteloos en schuldig, maar feit is dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat dat soort dingen helaas kunnen gebeuren. Dat maakt je geen slechte ouder. Wat een mooie foto's trouwens O+

Aure, wat fijn van de goede nachten van Jip! En wat een leuke speelplek, wil de kat die wel delen? ;)

Loj, wat doet Li het goed! Fijn O+ Dat eten komt hopelijk vanzelf, de één kan daar sneller in zijn dan de ander.

Welpje aan de appel, volgens mij vindt hij het wel lekker O+

ToT, ik zou verwachten dat de harde ontlasting niet zozeer door de toegevoegde wortel komt, maar door de hapjes ansich. Vlokje haar ontlasting is ook harder geworden sinds ze naast de flesjes vast voedsel krijgt, datzelfde had Jewel ook als baby zijnde. De darmpjes moeten er ook gewoon even aan wennen. Wil je het echt zeker weten, dan zou ik inderdaad zoals Jentin ook al aangaf gewoon eens proberen wortelvrij te koken om te kijken hoe dat gaat. En dan alleen wortel geven om te kijken of de ontlasting dan inderdaad harder wordt. Misschien heeft hij een wortel-allergie, dat zal vast bestaan :+

Tink, leuk he die hapjes O+ En mijn duimen draaien overuren voor je, wanneer horen jullie meer?

Krijgertje, wij zijn een paar weken terug pas begonnen met een bedritueel voor Vlokje, toen was ze 9 maanden. Erg laat dus, en we zijn er nu alweer op teruggekomen omdat het hier gewoon (nog) niet werkt. Ze wil niet slapen, behalve bij ons. Het zal dus echt van het kind af moeten hangen vrees ik. Mijn oudste ging met 3 maanden in haar eigen ledikantje, rond een uur of 7 en met een vast ritueel. Zo verschillend kan het dus zijn.

Hier gaat het op dit moment vrij belabberd. Vlokje heeft al voor de vierde dag op rij 39,5 graden koorts ondanks zetpillen. Gisteren leek de koorts iets te zakken maar ben ik wel met haar naar de huisarts geweest, omdat ze zo hangerig is en constant kreunt en steunt. Huilen doet ze niet meer, als je haar neerlegt blijft ze liggen, als je haar neerzet beweegt ze zich ook niet, alsof alles haar teveel energie kost. Ze is zo zielig nu dat mijn hart ervan breekt. De huisarts kon echter niets vinden en gaf aan dat het gewoon griep zal zijn en dat ze het ergste gehad heeft omdat ze gisteren op ruim 38 graden koorts zat in plaats van 39. Maar vandaag werd ze dus weer wakker met 39,4 dus het schiet weer omhoog :{ Morgen maar weer opnieuw met haar naar de huisarts dus, al ben ik bang dat die nog steeds niets gaan doen zolang er geen risico is op uitdroging. Heeft iemand hier ervaring met langere periodes hoge koorts en een kind dat er bijna apathisch onder is? Ik maak mij best wel zorgen namelijk..
pi_186115929
Ohh wat een heerlijke baby 1299 O+

NJ, Jip is al een paar weken niet meer ziek geweest, volgens mij gaat dat eindelijk goed gelukkig!

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
pi_186115972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:37 schreef Aure het volgende:

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
pi_186116170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:41 schreef Schanu het volgende:

[..]

Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
pi_186116216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:56 schreef Aure het volgende:

[..]

Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
Daarom, dat gekreun is voor mij ook reden om mij zorgen te maken. Ik heb geregeld dat ik morgen thuis werk en als er geen verbetering is, ga ik dan nog een keer naar de huisarts. Dan zijn we twee dagen verder en is de kans dat ze wel doorpakken wat groter dan wanneer we vandaag meteen weer op de stoep staan denk ik. Benauwd is ze niet, daar heeft de arts nog wel naar gekeken, ze neusvleugelt niet en haar borst trekt niet in met ademhalen. Wel lijkt ze af en toe is gejaagder te ademen, maar dat vind ik niet vreemd aangezien ze vol snot zit. Nog één dagje aankijken dan hopelijk morgen iets grondiger onderzoek, ze kunnen toch op z'n minst ontstekingswaardes checken middels bloedprikken lijkt mij, of is dat iets wat ze niet doen bij baby's?
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:32:44 #82
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186116675
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
pi_186120109
Ah wat naar Shanu en ik zou ook bellen. Zorgen maken is zorgen maken! Je moederhart volgen. Ik had het hier al eens gezegd maar een kennis van ons is huisarts en die ziet een hoop onzin en aandachttrekkerij op een dag. Maar bij kleine kinderen is het nooit onzin. Die ziet hij liever elke dag dan 1 keer te weinig.

Bij Juul op het KDV heersen de waterpokken, dus even alvast wat in huis halen. Zou wel typisch zijn als het bij haar volgende week doorbreekt, net voor onze vakantie.
pi_186120288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef Helsinki het volgende:
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
Hier is ze geloof ik al verkouden sinds oktober/november. Steeds als je denkt dat het over is dan krijg je weer een hand vol snot in je gezicht gesmeerd. :9
pi_186120308
Sterkte @Schanu Hoop dat ze zich snel wat beter voelt...
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:07 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186121271
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:36 #87
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186121428
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?


Deze?
pi_186127268
Wat een rustige BFD!

O. is vandaag precies 6 maanden oud O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186128553
Gefeliciteerd met O's halfjaardag @Mrs.Peel :D Goeie trui ook, die was hier ook een tijdje favoriet. O+

@Schanu hoop dat het inmiddels wat beter gaat met Vlokje! En anders gewoon bellen hoor. :*

@NicolasJoy _O- zouden ze dat snot bedoelen met 'je krijgt er zoveel voor terug'? ;)

Last-minute BFD-bijdrage van mijn boef:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186129232
@lunapuella O+ Wat een kijkers! Prachtig! En wat zit hij al mooi in de stoel :o
pi_186131809
CD's tot aan de grond @lunapuella ? Dat wordt wat met het kruipen!

Mooie foto @Mrs.Peel Toffe blik *)
  woensdag 10 april 2019 @ 09:15:02 #92
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186132779
Och, wat een mooie baby's hebben jullie daar O+.

Omdat foto's toch wel één van de leukere dingen zijn aan dit topic, hier alsnog een BFD-bijdrage van ons uiltje (hij blijkt zijn hoofd zowat alle kanten op te kunnen draaien - bij voorkeur tijdens het drinken - om alles goed te kunnen zien):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, die knisperboekjes kunnen toch in de wasmachine? :@.
pi_186132872
ooh! Als ik over jullie baby's zo lees dan lijkt die van mij nog zo newborn. Dat is helemaal niet waar, want hij is inmiddels twee (2!) maanden, kan al minuten lang zijn hoofd omhoog houden en is zondag mee gaan zwemmen. O+ En hij slaapt sinds twee dagen langer dan een half uur achter elkaar overdag :o Heb ik eindelijk tijd om ook eens in dit topic een post van meer dan 1 regel te tikken. Hoi! :W
pi_186132978
@NicolasJoy Hij kijkt hier heel sceptisch met opgetrokken wenkbrauwen, zo van, ik ben aan het lezen, wat voor verheffends ben jij aan het doen?

De knisperboekjes was ik op de hand. Gaat prima, en een dag later zijn ze weer droog. En weer een dag later zijn ze nat en zurig O+
pi_186133331
Oh jullie baby's! Al die mooie ogen :)

Limone, hoe vond hij het zwemmen? Juul is ruim 9 maanden en heeft nog nooit gezwommen. Tenzij je zeiknat worden in bad meetelt. Hopelijk in de meivakantie voor het eerst, we zitten op een park met zwembad.

En wat een heerlijke fase is dit. Geen sprongetjes, even geen tand die doorkomt, licht verkouden. Juul is continu vrolijk, slaapt goed, beweegt veel maar weigert nog steeds te tijgeren of kruipen wat erg relaxt is voor haar mama's en B is zo ontzettend lief voor haar. O+
Omdat ik weet dat er weer sprongetjes aankomen, tandjes, ziektes en andere narigheid, geniet ik hier zo enorm van.
pi_186133635
Welkom Limone!

Ik heb wel eens knisperboekjes gewassen maar dan krimpt soms dat knisperspul binnenin. Maar goed, het lijkt Jip niet echt te boeien dus we gooien het nog steeds mee in de was af en toe :@

Dat klinkt ook om van te genieten exode!

Er heerst al een aantal weken waterpokken op de opvang en Jip leek het over te slaan, maar net nu het bij alle kindjes weg is krijgt Jip ze toch ook nog even :') vooralsnog zit het vooral op zijn romp, maar ik zie steeds meer bultjes op zijn hoofd ook verschijnen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 april 2019 @ 10:25:37 #97
74056 crew  ToT
pi_186133673
Mini-ToT begint al steeds meer te rollen! :D En hij sleept zijn bovenlichaam soms ook al iets richting een speelgoedje dat ergens op de mat ligt.
Op de buik liggen vindt-ie alleen nog steeds helemaal niks en ook zijn hoofdje omhoog houden als hij op zijn buikje ligt lukt nog niet heel erg lang.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:20:49 #98
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186135473
Zal die boekjes eens met de hand wassen! En anders een kort programma in de wasmachine proberen.

Ha, Limone! Ik vind 2 maanden best wel mini klinken hoor, als mama van een 6-maander O+. Gaat hard hè? Fijn dat de dutjes nu wat langer zijn. Hoe gaat het met jou?

Heel herkenbaar, Exode :+. Er is heel vaak wat, maar soms ook even niets en dat is fijn.

Balen van de waterpokken, Aure. Heeft hij er last van?
pi_186136124
Oei Exode, waterpokken, ik hoop niet dat Juul het oppikt :o

Helsinki, wat sneu dat I al zo lang verkouden is. Dat kan inderdaad vreselijk lang aanhouden, Vlokje was voordat ze ziek werd ook al minstens een maand aan het hoesten en snotteren. Zielig is dat, maar je kan er volgens mij niet zoveel aan doen :{

Ik zag een knappe O voorbij komen O+ een knappe Welpje O+ en een knappe I O+

Limone, wat leuk dat jullie al zijn wezen zwemmen en wat gaat het hard he?

En Jip de waterpokken, neee :o Hopelijk blijft het beperkt tot zijn romp en wordt het niet erger, hij heeft zijn portie ziekte nu wel gehad hoor (en jullie met hem!) :*

Vlokje was vanmorgen wat beter te pas en had 37,9 dus geen koorts meer. Een paar uur later was dat alweer 38,6 dus helaas. Ze is wel beter te pas, drinkt wat beter, huilt weer tussendoor naast het kreunen. Het gaat de goede kant op. Wordt de koorts nog weer hoger, bel ik alsnog de huisarts even.
pi_186137953
Ah gelukkig dat het beter lijkt te gaan Schanu! Hopelijk knapt ze goed op :*

Jip is wat hangerig maar verder wel okay. Het zijn nu ook vooral nog bultjes en ik zag er maar een paar met blaasjes, dus ik denk dat het nog meevalt met de jeuk? Benieuwd hoe dat morgen is..
pi_186143284
Wat is het toch heerlijk dat het nu weer is dat we onze kleintjes mee naar buiten kunnen nemen. O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 april 2019 @ 20:03:51 #102
74056 crew  ToT
pi_186143324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is het toch heerlijk dat het nu weer is dat we onze kleintjes mee naar buiten kunnen nemen. O+
_O- Ik heb 's winters ook buiten met hem rond zitten sjokken hoor! :D
Kruikje in de kinderwagen, dekentjes er overheen, mutsje op en gaan met die banaan! :D

Maar nu is het wel leuker! :Y
pi_186146803
Vandaag langs het ziekenhuis naar de gynaecoloog om te hechtingen te controleren. Hij was verbaasd over hoe geed het al genezen was, hij zei het was helemaal kapot van binnen en je ziet er echt niks meer van ^O^

Guus doet het prima, slaapt goed, blijft een snelle drinker en heeft dikwijls de hik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met mijn vriendin gaat het ietsje minder, ze heeft sinds gisteren koorts. En 1 tepel wil maar niet legen, er zit een verstopping. We hebben inmiddels al van alles geprobeerd om het weer een beetje los te krijgen:

• Extra kolven
• Harde borst masseren
• Heet douchen
• Borst warm maken met een gel pack
• Borst in een zoutbad
• Handkolven
• Tandenborstel op het harde punt in de borst

Even voor de duidelijkheid, borst geven ging niet, Guus wilde niet goed aanleggen (platte tepels). Na veel slapeloze nachten en gedoe besloten om te kolven en dat in de fles te geven.

Verloskundige zegt joh bel morgen maar de huisarts als het niet beter wordt. Ik blijf maar kolven, maar het is nogal frustrerend als er continue bijna niks uit komt.

Dus morgen even afwachten. Ik ben bang dat ze volgende week een full blown borstontsteking heeft en dan ben ik weer lekker aan het werk en moet ze alles alleen opknappen thuis.

[ Bericht 1% gewijzigd door 1299 op 10-04-2019 22:31:54 ]
pi_186149958
Oef wat rot voor je vriendin, 1299 :X Geen tips verder, maar mocht het toch uitlopen op een borstontsteking, dan zou ik als ik jou was nog even thuis blijven tot ze opknapt!

toen ik na de kraamweek ziek werd met 39,5 graden koorts bleef vriend ook thuis, en dat werd door mij in ieder geval enorm gewaardeerd :*
pi_186150827
Hoe is het met de zieke baby’s?

Ik zou ook even thuisblijven bij haar 1299. Ziek zijn en een baby is echt niet leuk!

Ik ben weer eens de hele nacht bezig geweest met verkoudheid nummer 10 (of zal ik gewoon zeggen nummer 1, het is al 4 maanden non stop feest). En haar eerste ontstoken oogjes erbij, maarja logisch met al het snot..
pi_186150940
Ugh beterschap voor jullie loj, klinkt zo naar :X

Hier begon de baby zijn nacht al twee dagen ineens om 20:00 :o maar daar stonden dan wel weer 4 nachtvoedingen tegenover :Z
pi_186151084
Get eerste is fijn Krijger!
Voor het tweede krijg je koffie :*
pi_186151989
Ah wat vervelend 1299!
Neuh Loj, stomme verkoudheid.

Ik zit aan liters koffie. Ik was gisteren in de Arena en was pas om 01:30 thuis. Maar wat een wedstrijd!

Het is nu elke ochtend afwachten hoe we Juul in bed vinden. Dwars, op haar buik, met haar hoofd bij haar voeteneind etc. En eten in de Stokke stoel doet ze tegenwoordig staand, dus het voetenplankje moet weer omlaag. Heerlijk ding is het.
pi_186152067
Guus wat heb je veel haar O+

Beterschap voor je vriendin 1299, borstonsteking is naar! Zit er niet een melkblaartje op haar tepel? Dat heb ik ook gehad in de kraamweek, en alles wat jullie deden had ik ook gedaan zonder resultaat. Tot ik ineens een wit stipje zag.. De lactatiekundige heeft deze toen met een naaldje doorgeprikt.. zooo dat was een verademing!

Loj sterkte met alle snot!

Krijgertje *O* voor een vroege nacht, minder dat er dan weer 4 nachtvoedingen volgen..

Nj maar eerder kon je ook wel lekker naar buiten toch? Zij het wat dikker aangekleed..

Hier gaat het wel goed. De jongens groeien zo hard pff mn baby's!
Het zijn echt twee flinke kerels waar maat 68 soms al te klein voor is, en ze zijn eind deze maand pas 6 maanden. Dubbel hard genieten want het zijn echt onze laatste baby's.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 09:40:58 #110
74056 crew  ToT
pi_186152252
Ehhh hoe normaal is het dat een baby van 7 maand al meer dan 10 seconden rechtop kan staan, als je alleen zijn handjes vasthoudt voor balans? :o
pi_186152427
We zijn door de sprong heen en mijn baby is nog leuker O+
Eigenlijk al een weekje maar ik wilde even afwachten of het blijvend was *kst fokwet!. Hij kan ineens zelf in bed in slaap vallen en slaapt de hele nacht door. Slaapt uit (al kan dat ook komen doordat de buren zijn verhuist en het sochtends stil is) en wordt dan kletsend wakker ipv huilend. Heeft het ochtendslaapje geschrapt en doet nu een langer middagslaapje. een mega slaapupdate dus! _O_
Hij is zo gezellig lekker aan het kletsen en spelen. Daarnaast staat hij ineens los, probeert vanuit hurk te gaan staan en dit weekend zelfs de eerste stapjes los van de ene kant van de box naar de andere :o

Zojuist de 11maand controle bij het CB gehad. Stats: 10kilo schoon aan de haak en 78,5cm. mijn lange slanke begint spekkies te kweken.

Nog een verlate BFD-foto
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186152455
Ik ga proberen ook mee te posten hier.

In december ben ik bevallen van een tweeling, een jongen en een meisje. Ze waren 5 weken te vroeg, maar na 8 dagen mochten we al naar huis.

Inmiddels wegen ze allebei dik 5 kg en groeien ze als kool 😀.
pi_186152603
Ahaha elleska dat beente door de boks! Kat denkt ook hey dat is een leuk speeltje!

Welkom solodelphi, leuk nog een tweeling in het topic!
Fijn dat jullie al zo snel naar huis mochten en dat het nu ook goed gaat! Jullie eerste kindjes?

Ik heb net team mopper maar weer uit bed gehaald, ze zijn nu elkaar aan het opeten op het speelkleed. Ik gok dat er tandjes onderweg zijn!

Foto voor de leuk!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 10:10:44 #114
74056 crew  ToT
pi_186152641
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:55 schreef Elleska het volgende:
We zijn door de sprong heen en mijn baby is nog leuker O+
Dat merk ik ook elke keer! :D O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 10:11:07 #115
74056 crew  ToT
pi_186152651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:57 schreef Solodelphi het volgende:
Ik ga proberen ook mee te posten hier.

In december ben ik bevallen van een tweeling, een jongen en een meisje. Ze waren 5 weken te vroeg, maar na 8 dagen mochten we al naar huis.

Inmiddels wegen ze allebei dik 5 kg en groeien ze als kool 😀.
*O* Feli & welkom! *O*
  donderdag 11 april 2019 @ 10:27:08 #116
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186152858
Jaaaa, mooiere dagen zijn zo fijn! Al is het vandaag ook weer fris. Gelukkig schijnt de zon :). M'n lief vertrok vanmorgen wat later naar z'n werk waardoor we tijd hadden om met z'n drietjes de hond uit te laten en gewoon eens rustig op te starten.

Beterschap voor je vriendin, 1299! Mooi kindje hebben jullie gemaakt O+.

Aaah, Elleska O+. Dat beentje uit de box! Mooie update is er gedraaid. Wat goed :).

Welkom en gefeliciteerd, Solodelphi *O*. Hoe gaat het met jou?

Aapie, ze zijn zo leuk samen O+.

Wij waren gisteren ook naar het CB. 28 weken oud en deze stats: 8340 gram en 72,5 cm lang O+!
pi_186153352
Met mij gaat het goed, na een behoorlijke herstelperiode (zwangerschapsvergiftiging/keizersnede en knip).

Volgende week ga ik alweer aan t werk, zal wennen worden.

Het zijn onze eerste kindjes, we kunnen niet trotser zijn! Zeker als je de voorgeschiedenis bekijkt, we hebben er 7 jaar op moeten wachten.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:02:24 #118
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186154204
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:07 schreef Solodelphi het volgende:
Met mij gaat het goed, na een behoorlijke herstelperiode (zwangerschapsvergiftiging/keizersnede en knip).

Volgende week ga ik alweer aan t werk, zal wennen worden.

Het zijn onze eerste kindjes, we kunnen niet trotser zijn! Zeker als je de voorgeschiedenis bekijkt, we hebben er 7 jaar op moeten wachten.

Oef, dat klinkt pittig. Maar wat fijn dat het goed met je gaat en dat jullie nu een gezin zijn!
pi_186155378
Welkom Solodelphi :W Klinkt pittig. Fijn dat je eer hersteld bent.

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Wel een leuk tem mopper aapie O+

Wat eten en drinken jullie baby's van de rond de 7 maanden??
Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. :X Dus doe graag inspiratie op!
  donderdag 11 april 2019 @ 13:40:54 #120
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186155616
Ik heb laatst de vriezer gevuld met een basisbouillon en hapjes van:
wortel/bloemkool
broccoli/zoete aardappel
bloemkool/aardappel
broccoli/aardappel/gekookte kip
wortel/appel
mango
peer
appel/peer
banaan

Bouillon gebruik ik om mee te pureren. Soms wat roomboter.

Kocht gisteren pastinaak waar ik ook nog iets mee ga doen. En heb avocado in huis gehaald om te proberen :). O ja, en meloen staat op m'n lijstje.

Hierboven = gepureerd maar bied toch nog wel stukjes aan om te kijken wat hij daarmee doet. Tot nu toe lijken de hapjes toch wel een groter succes te zijn en gisteren heeft hij ook werkelijk iets gegeten (ipv dat ik het aanbied en hij dan z'n mond opent, heel af en toe wat binnen krijgt en vooral bezig is om het eten eruit te blazen :P.) Ging vanmorgen met mango ook zo. Dus misschien wordt hij er nu handiger in :).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 13:44:13 #121
74056 crew  ToT
pi_186155650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:25 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Welkom Solodelphi :W Klinkt pittig. Fijn dat je eer hersteld bent.

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Wel een leuk tem mopper aapie O+

Wat eten en drinken jullie baby's van de rond de 7 maanden??
Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. :X Dus doe graag inspiratie op!
Kruidvat opvolgmelk, pyjama-papje, geprakte banaan met geraspte peer er doorheen (inclusief schil), Olvarit-kloon van Jumbo en Kruidvat, wat eigeel, soms een lepeltje pindakaas voor baby's (om allergie te voorkomen) en soms wat zelfgemaakte hapjes van groenten met aardappelen en versnipperd vlees, maar daar houdt hij niet van. :N
pi_186155717
Jip at met 7 maanden broodkorsten, divers groente en fruit (hele stukken a la rapley en gepureerd of heel fijn geprakt) denk aan broccoli, bloemkool, aardappel, wortel, zoete aardappel, courgette, banaan, (zacht gekookte) appel, mango, kiwi, etc etc. Soms twee dingen gecombineerd, aardappel en wortel bijvoorbeeld. We gaven hem ook wel eens gestoomde kippendijfilet. Als tussendoortje kreeg ie toen van die maisdingen. Oh en af en toe pindakaas ergens door heen.

Volgens mij gaven we toen qua vocht vooral nog borstvoeding en flesvoeding,ik denk dat we vanaf 8 maanden zijn gaan oefenen met water in een beker.

Vanaf 8 maanden zijn we ook wat meer gaan combineren met het eten en ook vaker vlees gaan toevoegen. Dan at ie gepureerde pasta bolognese (zonder zout) bijvoorbeeld. Daarna is het echt hard gegaan, hij eet nu al een maandje denk ik meestal gewoon met ons mee. Ik kook wel zonder zout, ik zout ons eigen eten achteraf. En ik snij zijn eten klein daar waar dat nodig is en soms krijgt ie nog stukken er bij. Als we iets eten wat hij echt niet kan eten, dan krijgt ie een potje of iets wat ik apart klaar maak.

En boterhammen kreeg ie vanaf 8 maanden met boter en nog iets (pindakaas, kipfilet, geprakte banaan, heel af en toe appelstroop van de kleine keuken). Af en toe krijgt ie ei, maar dat vindt ie maar mwah mwah.
pi_186155722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:25 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Welkom Solodelphi :W Klinkt pittig. Fijn dat je eer hersteld bent.

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Wel een leuk tem mopper aapie O+

Wat eten en drinken jullie baby's van de rond de 7 maanden??
Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. :X Dus doe graag inspiratie op!
Wij zaten toen nog op groentehapjes en wat fruit.
Broccoli, bloemkool, wortel, erwtjes, courgette, sperziebonen, pastinaak. Dat soort groentes. En dat mengden we soms met wat aardappel of rijst of pasta. Maar was wel 75% groente destijds.
Fruit was net wat we in huis hadden zoals appel, peer, banaan, mango.
pi_186155767
Solodelphi welkom en gefeliciteerd!

quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:07 schreef aapieannie het volgende:
Ahaha elleska dat beente door de boks! Kat denkt ook hey dat is een leuk speeltje!
de kater is gek op voeten, helemaal kopjes geven enzo. heeft ook goed door dat voeten een stuk veiliger zijn dan de grijpgrage babyhandjes.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat merk ik ook elke keer! :D O+
ja zelfs als je denkt het kan niet leuker.
en om op je andere vraag terug te komen, met 7maand rechtop staan is volgens mij niets geks.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:25 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Wat eten en drinken jullie baby's van de rond de 7 maanden??
Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. Dus doe graag inspiratie op!
L dronk toen enkel borstvoeding en met de lunch een oefenslokje water. Nu met 11 maand nog steeds enkel water als drinken naast de borstvoeding.
L eet wat ik ook eet met enkele uitzonderingen of in een wat aangepaste vorm.
Tot 1 jaar is borstvoeding de basis dus niets mis met veel borstvoeding geven.
pi_186155773
Ik vond het wel echt een heel proces wat je doorloopt, dus als hij nu nog niet zoveel vast voedsel krijgt dan zou ik het ook lekker rustig opbouwen nog hoor. Je hebt ook best wel de tijd om op een maaltijd uit te komen uiteindelijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 13:55:11 #126
74056 crew  ToT
pi_186155781
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:53 schreef Elleska het volgende:
Solodelphi welkom en gefeliciteerd!
[..]

de kater is gek op voeten, helemaal kopjes geven enzo. heeft ook goed door dat voeten een stuk veiliger zijn dan de grijpgrage babyhandjes.
[..]

ja zelfs als je denkt het kan niet leuker.
en om op je andere vraag terug te komen, met 7maand rechtop is volgens mij niets geks.
[..]

L dronk toen enkel borstvoeding en met de lunch een oefenslokje water. Nu met 11 maand nog steeds enkel water als drinken naast de borstvoeding.
L eet wat ik ook eet met enkele uitzonderingen of in een wat aangepaste vorm.
Tot 1 jaar is borstvoeding de basis dus niets mis met veel borstvoeding geven.
Ah thx! :P

En ja idd, het plezier wordt steeds groter! :D
Ik heb hem zonet in een wandelstoeltje gezet en hij zat echt met de ingebouwde speelgoedjes te spelen! :D Da's voor het eerst! En hij kan nu ook goed rechtop zitten! :)
pi_186158844
@Solodelphi Welkom en congrats! Tof je dan hier te zien!
pi_186162244
Welkom Solodelphi!

Zo grappig trouwens, mijn 7,5 maanden snapt nog helemaal niets van het concept staan. Ze zakt ook meteen door haar knietjes. Maar deze dame zit wel zelf en tijgert het huis door. Zo zie je hoe het kan verschillen.

O+ voor de pics O+

Ons eetschema trouwens :)
7.30 kv 180cc
10.00 fruit (ik durf het bijna niet te bekennen, maar het is de laatste tijd vaak een potje.. en anders banaan, mango, peer, appel) + 2 slokjes water
12.30 kv 180cc
15.00 broodkorst + 120cc kv
18.00 avondeten (bestaat nu vooral nog uit groente. Wortel, sperziebonen, pastinaak, bloemkool, doperwten, zoete aardappel etc.) ze krijgt altijd wat rapley en wat gepureerd. Smaken bied ik zoveel mogelijk apart aan.
19.30 kv 180cc en slapen.

Omdat Li de afgelopen twee weken van alle flessen minder dan de helft dronk ben ik fruitpotjes gaan geven. Die vindt ze heerlijk en wist ik tenminste zeker dat ze veel vocht binnen kreeg ;) Nu wil ze geen gewoon fruit meer ;)

De fles van 15.00 verwacht ik binnen 2 weken eraf te hebben, ze drinkt sinds 3 dagen weer eindelijk redelijk. Dan zal het brood ook richting de lunch gaan en moet ik nog op zoek naar een tussendoortje.. ik denk rauwkost :)
#wiezouditechthebbengelezen _O-

Ik heb trouwens met 6 maanden nog een afspraak gehad op het cb en hoef nu pas met 11 maanden weer. Hebben de andere moeders met meerdere kinderen ook geen afspraak meer tussendoor?
pi_186162289
Thanx voor jullie reacties! Inderdaad Aure, een heel avontuur!
Mijn man zat allerlei voedingsschema's te Googlen van baby's die al bijna voorwaardig met de pot mee eten en daar word ik dan zo onzeker van :') En een bitch trouwens, want ik zeg op elk voorstel dan "nee" O-)
In combinatie met een baby die vannacht elk uur kwam en de meeste nachten om de 2 uur komt en dan echt nog flink drinkt, maakt dat ik vrees dat hij overdag gewoon niet genoeg binnen krijgt (en dan 's nachts dus inhaalt/bijtankt) Overdag drinkt hij soms maar 3 minuten of laat 4 uur tussen voedingen.

We oefenen met Draakje met eten sinds hij 5 maanden is met eerst gepureerde groenten en daarna gepureerd fruit, maar nog totaal structuurloos. Dus soms een dag of meer niks, soms alleen groente of fruit, soms allebei op een dag. Hij was er ook niet zo in geïnteresseerd. Eet het wel en slikt het wisselend steeds beter door, maar jengelt ook niet als het lang duurt of op is.
Vandaag eet hij toevallig heel goed en jengelt wel als het te lang duurt. Zal je altijd zien, trollbaby :D

Rapley heeft hij alleen komkommer gehad en straks broodkorst en ik heb ook van die maispufs in huis gehaald (die eet hij dus al op het KDV }:| )
Morgen beginnen we met brood. Man denkt dat hij dan wel een keer minder melk hoeft :+
Ik heb ook granen spul gehaald om een papje mee te maken, ook in de hoop dat hij dan 's nachts beter slaapt, maar weet nog niet wanneer ik dat ga geven.

Slokjes water uit een beker doen we nu ongeveer een maand soms oefenen trouwens. Vindt hij helemaal de bom! O+ Maar Draakje is ook verliefd op plastic waterflesjes en de waterstraal onder de douche, dus dat is niet zo gek :P
pi_186162838
Ohja Jip krijgt ook nog een papfles inderdaad voor het slapen gaan. Hij slaapt er overigens niet beter door.Verder niet onzeker worden van andere eetschema's. Gewoon lekker je eigen schema volgen! Het is wel goed om hem vast voedsel te blijven geven, na om en nabij 6/7 maanden kunnen baby's niet alles meer uit borstvoeding halen (bijv ijzer en zink). Hoewel melk wel het belangrijkst blijft hoor!

Loj, maar één kind hier maar mijn laatste CB afspraak was ook met 6 maanden en de volgende met 11 maanden. Ik laat hem wel tussendoor wegen.
pi_186162930
Hij zit trouwens compleet onder de waterpokken :') overdag lijkt ie er wel okay onder te zijn, maar hij is snachts weer wat vaker wakker. We doen hem nu elke avond in een havermoutbadje, het lijkt wel te helpen geloof ik. En hij vindt in bad zitten sowieso wel leuk :D
  donderdag 11 april 2019 @ 21:00:37 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186163029
Hier ging/gaat het hetzelfde hoor fuchsia, Ollie wordt volgende week 8 maanden, en die eet nu sinds een paar weekjes echt iets, dus bij ruim 7 maanden. Ik merk nu wel dat hij overdag dan minder om bv vraagt. Heb het eigenlijk nooit zo in mn hoofd op een rijtje gezet, maar als ik erover nadenk, ziet zijn schema er ongeveer zo uit:

Ochtend: bv

Tussendoor: fruit, inmiddels een hele geprakte banaan of een appel of peer of flink wat mango

Lunch: een korst brood, maisboogje of een soepstengel of wat kleine stukjes brood met boter (dit eet ie nog niet echt top) en bv

Middag tussendoor
: nog een bakje met gepureerd fruit

Avond: hij wil nog geen aardappels of gepureerde groente oid eten, dus ik geef hem dan een sperzieboon of stuk komkommer terwijl wij eten

Bedtijd rond 18:30 bv

Rond 22:30 een fles kv

Nacht: meestal toch nog 2 x bv als wiegen niet werkt
pi_186163090
Ons Spookje lijkt wel op Ollie geloof ik. Qua eten. :P Ik zal eens een soort van schema maken..
pi_186163244
Ons ritme betekent vooral (nog steeds) luisteren naar Spookje en daar op aanpassen, maar als ik naar een gemiddelde kijk is het globaal..

08:00 Fles 180 cc / 205 ml.

09:30 Fruit (vaste tijd op de opvang, dus proberen het ook te doen).

12:00 / 13:00 Fles 180 cc / 205 ml. + brood (gaat op de opvang beter dan thuis)
Afhankelijk van hoeveel fruit ze heeft gehad hoe laat de fles geëist wordt.

16:00 / 17:00 Groentehap.
Variërend van één hap tot een bak vol.

17:00 / 19:00 Fles 180 cc / 205 ml.
Afhankelijk van de groente hoe lang we hem uit kunnen stellen.

20:00 / 23:59 Fles 180 cc / 205 ml.
Afhankelijk van de flessen hiervoor proberen we deze te skippen/te vervroegen)

(Flessen zijn meestal ~ 8u/12u/16u/20u.)

We proberen naar 3-3,5 fles per dag te gaan, maar momenteel zitten we wel echt op die 4 flessen. Ook afhankelijk van de avond. Als de flessen om 8/12/16/20 uur lukken slaapt ze rond 21uur. Maar ze wordt ook wel eens eerder wakker dat het meer 7/11/14:30/18:30/22:30 wordt en toch weer 5 flessen zijn..
pi_186163283
Oh en @Loj geen meerdere kinderen, maar wij zijn geweest met 6 maanden, moeten volgende week weer met 8 maanden en dan met 11 maanden weer.
pi_186163625
Phi is 10 maanden.

7.30/8.00 1 boterham boter/jam/smeerkaas/shizzle van BlueBand + drinken (soms wat fv, soms water)

9.30 fruit (1 banaan, of een mix van wat er in huis is, soms een potje) + water

12.00/12.30 2 boterhammen met beleg + water

14.30 180 ml kv

17.00 warm eten. Heel potje (8/12 mnd) of gelijke hoeveelheid met de pot mee

18.30/19.00 180 ml kv

Die middagfles zou er best afkunnen, maar ze drinkt ‘m nog graag en ze kan het vocht wel gebruiken. Komende maand gaat die er wel af, denk ik.

Als ze ‘s nachts komt, maak ik ook gewoon een fles, overigens.

Met 7 mnd was het hier ook maar moeizaam en ineens viel het kwartje en nu eet ze als een bootwerker.

Ik moet wel oppassen dat ik haar alles aanbied. Ik denk al gauw ‘dat eet ze vast niet’, omdat haar broer het ook niet doet. Maar ik vergeet wel ‘ns dat zij gewoon nog helemaal blanco is. Ze eet echt alles wat ik aanbied, behalve ei, tot nu toe. Dit kind niet ook verpesten met eten :X
pi_186164201
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:24 schreef Jentin het volgende:
Phi is 10 maanden.

7.30/8.00 1 boterham boter/jam/smeerkaas/shizzle van BlueBand + drinken (soms wat fv, soms water)

9.30 fruit (1 banaan, of een mix van wat er in huis is, soms een potje) + water

12.00/12.30 2 boterhammen met beleg + water

14.30 180 ml kv

17.00 warm eten. Heel potje (8/12 mnd) of gelijke hoeveelheid met de pot mee

18.30/19.00 180 ml kv

Die middagfles zou er best afkunnen, maar ze drinkt ‘m nog graag en ze kan het vocht wel gebruiken. Komende maand gaat die er wel af, denk ik.

Als ze ‘s nachts komt, maak ik ook gewoon een fles, overigens.

Met 7 mnd was het hier ook maar moeizaam en ineens viel het kwartje en nu eet ze als een bootwerker.

Ik moet wel oppassen dat ik haar alles aanbied. Ik denk al gauw ‘dat eet ze vast niet’, omdat haar broer het ook niet doet. Maar ik vergeet wel ‘ns dat zij gewoon nog helemaal blanco is. Ze eet echt alles wat ik aanbied, behalve ei, tot nu toe. Dit kind niet ook verpesten met eten :X
O blijkt erg kieskeurig wat betreft pasta. Ik had vandaag penne een farfalle gemixed, en meneer bliefte alleen de penne..

En zodra hij kerstomaatjes ziet is alles andere vergeten.
pi_186164398
Haha, lekker pluizen in de pasta :D

Kerstomaatjes, hoe geef je die? In kwarten of? Ik merk dat ik van die gladde ronde dingen eng vind. Caesar eet pas druiven sinds drie maanden ofzo :X

@Aure, sucks, die waterpokken. Bij Caesar kon ik wel janken soms, m’n mooie, knappe jongetje ;( Hij heeft er ook littekentjes aan overgehouden. Eentje zit achter z’n oor, dat vind ik dan wel weer een lief detail ofzo, omdat je dat alleen weet als je hem heel goed kent 8)7 Fijn dat Jip het goed lijkt te doorstaan met z’n badjes.

@Solodelphi, welkom nog. Een tweeling lijkt me heel bijzonder.

@ToT: nu al staan? Ik vind ‘t indrukwekkend. Phi gaat prima, maar verticaliseren zie ik hier echt nog láng niet gebeuren.
pi_186164470
Schema's O+

Hier ook een 10maander.

06.00/07.00 borstvoeding
08.00 boterham met boter en pindakaas/ei/appelstroop/geprakte banaan/kipfilet beetje afhankelijj van wat we in huis hebben.
09.30 fruit (stukjes of potje)
12.00/12.30 boterham met beleg
13.00 borstvoeding
16.00/17.00 tussendoortje, cracotte of maisvingers en soms nog borstvoeding
18.00/18.30 eten soort van met de pot mee
19.30/20.00 papfles 180cc

En dan nog zeker 3 keer borstvoeding in de avond/nacht }:|

Opvangdagen zien er wat anders uit.
Dan ontbijten we thuis en heeft ie daar in de ochtend fruit, warme lunch, fles kv rond 13.30, cracotte in de middag. Meestal ben ik rond 17.00 met hem thuis en krijgt ie nog borstvoeding en meestal een boterham als avondeten. Soms heeft ie geluk en eet ie nog een keer warm :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 22:38:07 #140
74056 crew  ToT
pi_186164993
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:00 schreef Jentin het volgende:
Haha, lekker pluizen in de pasta :D

Kerstomaatjes, hoe geef je die? In kwarten of? Ik merk dat ik van die gladde ronde dingen eng vind. Caesar eet pas druiven sinds drie maanden ofzo :X

@:aure, sucks, die waterpokken. Bij Caesar kon ik wel janken soms, m’n mooie, knappe jongetje ;( Hij heeft er ook littekentjes aan overgehouden. Eentje zit achter z’n oor, dat vind ik dan wel weer een lief detail ofzo, omdat je dat alleen weet als je hem heel goed kent 8)7 Fijn dat Jip het goed lijkt te doorstaan met z’n badjes.

@:solodelphi, welkom nog. Een tweeling lijkt me heel bijzonder.

@:ToT: nu al staan? Ik vind ‘t indrukwekkend. Phi gaat prima, maar verticaliseren zie ik hier echt nog láng niet gebeuren.
Ja ik ben er ook echt verbaasd over! :D
Vandaag was hij trouwens huilerig. -O- Ja zijn slaapje is een paar keer verstoord. Gelukkig s;aapt hij nu wel goed! :Y
Hij is normaal altijd zo vrolijk en makkelijk dat het echt opvalt als hij een dagje uit z'n hum is. :P
  donderdag 11 april 2019 @ 22:44:20 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186165113
ToT, Ollie gaat ook al staan idd. Dat doet hij al een tijdje. Billenschuiven en achteruit tijgeren kan hij nu ook. Vooruit tijgeren of kruipen, daar snapt hij dan weer helemaal niks van tot zijn eigen grote frustratie :+

Volgens mij stonden onze andere twee ook sneller dan dat ze kropen.
pi_186165643
Vandaag zijn ze voor t eerst naar het KDV geweest. Het is goed gegaan.

Alleen heeft onze knul op dit moment de kuur dat hij niet in bed wil slapen (behalve na de laatste voeding om 23.00 uur). Iedere keer beginnen we wel in bed, maar uiteindelijk haal ik moet toch uit omdat hij helemaal overstuur is en zijn zus wakker gilt.

Daarnaast vind ik slapen op zo'n moment belangrijker dan zijn bed.

Ditzelfde gebeurt dus ook ook op het kdv, waardoor hij vandaag overdag maar 2 uur geslapen heeft. Dit heeft uiteraard tot gevolg dat hij eigenlijk oververmoeid is als ik m ophaal, met alle gevolgen vandien😥.

Wat betreft zijn zus, zij heeft wel geslapen, het viel me alleen op dat het 4 korte slaapjes zijn, terwijl ze thuis 3 lange doen. Hiervoor ga ik even checken of ze zelf wakker is geworden of dat ze wakker is gemaakt. Ik heb liever dat ze dan wat langer doorslaapt uiteraard.

Iemand nog tips om het slaapprobleempje van onze zoon op te lossen?
pi_186169369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:00 schreef Jentin het volgende:
Haha, lekker pluizen in de pasta :D

Kerstomaatjes, hoe geef je die? In kwarten of? Ik merk dat ik van die gladde ronde dingen eng vind. Caesar eet pas druiven sinds drie maanden ofzo :X

Ja, in kwarten. Er zit zo’n cultureel verschil hierin. Mijn T ging met 1 naar het kdv in duitsland, en daar kreeg hij gewoon hele druiven. Moest ik ook wel even slikken. O krijgt druiven en kerstomaten in 4’en.

Schema hier met 11 maand.

5.30-06.00: opstaan :(
06.15: BV
06.30: bak havermoutpap of boterham
Ergens in de morgen: soepstengel, broodkapje, oid. Ook vaak nog een keer bv tussendoor.
12.00: boterham of restje avondeten.
15.30: banaan of ander fruit, maar meestal banaan.
Ergens ‘s middags, bv.
17.45: avondeten plus als toetje bak yoghurt of kwark.
18.30: bv.
pi_186169556
Dat lijkt op het schema waar waar wij sinds kort in zitten Jagar, we staan alleen een stukje later op waardoor het tussendoortje sochtends vervalt.
en jij geeft dus ook broodkapjes/korstjes als tussendoor. ik werd daar laatst raar op aangekeken. L eet met de lunch ineens geen korstjes meer maar als ik ze los aanbied wel dus die krijgt hij dan later als tussendoortje.

Wakker worden met bv
Ontbijt: pap en 1/2 fruit
Lunch: boterham(en) en/of restjes avondeten en 1 stuk fruit
Na het middagslaapje bv
Tussendoortje: maisboogje, broodkorstje, cracker, koekje
Avondeten: warme maaltijd en yoghurt
In slaap vallen met bv

Soms nog een extra dutje in de ochtend of voor het avondeten, dan ook weer bv bij het wakker worden maar verder vraagt hij er overdag niet om. En dan te bedenken dat ik hem 2week geleden nog in slaap voede, met overdag 2 a 3 slaapjes en hij snachts meerdere keren wakker werd. het aantal BV momenten is heel hard verminderd naar dreumeshoeveelheden.
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:39:36 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186169750
Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je in godsnaam iemand raar zou aankijken vanwege zoiets als een korstje tussendoor geven in plaats van bij de lunch? :? Heeft zo iemand dan echt zo weinig om handen dat zij (het zal wel weer een vrouw zijn :P) zich daar druk om kan maken? Werkelijk waar, wat kansloos weer :')
pi_186169837
Welkom Solodelphi, wat een leukerds heb je!

Je knippert 1x met je ogen en tand 5 is al door bij Juul. Tand 6 duwt tegen het tandvlees aan. Zitten doet ze nu best lang zelf zonder om te vallen. Maar wij moeten haar wel neerzetten, ze gaat echt niet zelf zitten. Tijgeren is ook nog steeds voor baby's of zo, dat doet ze niet _O-

Schema's, leuk om te lezen, onze 9,5 maanden oude spekbeen eet:

Rond 07:00, fles van 210 mm
Uur of 09:00 2 stuks fruit, wat slokjes water
Tussen 12:00 en 13:00 2 boterhammen, 1 met boter en 1 met fruitstroop en daarna een fles van 150 mm. We gaan maar eens afwisselen met beleg :D
Rond 15:00 tussendoortje zoals rijstewafel, soepstengel
17:30 warme hap, vooral groente en dan met rijst of pasta of aardappel en ik denk iets van 3x per week vlees of vis. Yoghurt als toetje
18:45 180 mm fles

Water drinkt ze nog steeds erg matig, dus de flessen zijn met name voor vocht. Verder eet ze wel eens hapjes van ons mee van ei of vis of nou ja net wat op ons bord ligt. Op KDV dagen eet ze daar al om 16:30 warm en eet ze bij ons aan tafel om 18:00 iets van een soepstengel of zo.
pi_186170131
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je in godsnaam iemand raar zou aankijken vanwege zoiets als een korstje tussendoor geven in plaats van bij de lunch? :? Heeft zo iemand dan echt zo weinig om handen dat zij (het zal wel weer een vrouw zijn :P) zich daar druk om kan maken? Werkelijk waar, wat kansloos weer :')
mannen en vrouwen zelfs ;) Bij de thee hoort volgens hun een lange vinger of koekje en een broodkorstje is extreem zielig.
Maisboogjes vonden ze ook al vreemd maar dat was volgens mij meer omdat ze dachten dat het chips was.
pi_186170142
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:23 schreef Elleska het volgende:
Dat lijkt op het schema waar waar wij sinds kort in zitten Jagar, we staan alleen een stukje later op waardoor het tussendoortje sochtends vervalt.
en jij geeft dus ook broodkapjes/korstjes als tussendoor. ik werd daar laatst raar op aangekeken. L eet met de lunch ineens geen korstjes meer maar als ik ze los aanbied wel dus die krijgt hij dan later als tussendoortje.

Wakker worden met bv
Ontbijt: pap en 1/2 fruit
Lunch: boterham(en) en/of restjes avondeten en 1 stuk fruit
Na het middagslaapje bv
Tussendoortje: maisboogje, broodkorstje, cracker, koekje
Avondeten: warme maaltijd en yoghurt
In slaap vallen met bv

Soms nog een extra dutje in de ochtend of voor het avondeten, dan ook weer bv bij het wakker worden maar verder vraagt hij er overdag niet om. En dan te bedenken dat ik hem 2week geleden nog in slaap voede, met overdag 2 a 3 slaapjes en hij snachts meerdere keren wakker werd. het aantal BV momenten is heel hard verminderd naar dreumeshoeveelheden.
Aiai, gekke mensen. Ik doe vaak maar wat hoor, wat maar voorhanden is. Vaak zijn we dan onderweg en moet ik kijken wat nog in mijn tas zit :') . Tegenwoordig zitten daar volkoren soepstengels van de HEMA..
  vrijdag 12 april 2019 @ 10:10:58 #149
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186170227
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

mannen en vrouwen zelfs ;) Bij de thee hoort volgens hun een lange vinger of koekje en een broodkorstje is extreem zielig.
Maisboogjes vonden ze ook al vreemd maar dat was volgens mij meer omdat ze dachten dat het chips was.
Ahh, zo :+ ik dacht dat ze vonden dat je de broodkorst op het verkeerde tijdstip gaf _O- niet dat ik het hier wel mee eens ben, maar dit is wel wat herkenbaarder ja. In mijn omgeving zijn ook wel mensen die het sneu vonden dat Suus als grote baby/kleine dreumes geen taart kreeg maar een "saai" alternatief, en wij wel taart aten.

Vast allemaal projectie, zij wilde dan wel ook wat eten, maar had echt geen idee dat het niet de taart was (alsof ze dat al zou herkennen :+) maar een crackertje ofzo.
pi_186170232
Bij mij is het tussendoortje vaak een deel van wat ik eet (ik eet als tussendoortje dus ook crackers, rijstwafel, broodje. extreem zielig! :+ )
In de tas had ik een bakje maisboogjes(of wolkjes of iets vergelijkbaars). Op dit moment koekjes van de kleine keuken, die zijn fijn per 2 verpakt dus makkelijk in de tas gooien.

Edit: spees dat met taart is ook herkenbaar ja.
Maarja broodkorstjes horen bij de lunch of het ontbijt "hij moet gewoon korstjes leren eten hoor!" Ehm, ja dat doet hij toch?
Het zijn mensen met jonge kinderen maar ik doe dingen soms net iets anders en dat is dan vreemd. Voor mij weer fijn om hier te lezen dat anderen dezelfde 'vreemde' dingen doen en ik dus niet zo gek ben als mijn omgeving soms denkt :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 12-04-2019 10:22:12 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 12 april 2019 @ 10:42:39 #151
74056 crew  ToT
pi_186170678
Ik heb ook naar die maisboogjes zitten kijken, maar die prijs van pakweg ¤50 per kilo vind ik toch wel redelijk extreem voor wat chips.
Jai k weet dat je niet meteen een hele kilo koopt, maar gisteren zag ik dat ze bij de Lidl heerlijke biefstukken in de aanbieding hadden voor ¤18 per kilo en ook die heb ik toch maar laten liggen. :@
pi_186171046
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @ToT ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 12 april 2019 @ 11:19:13 #153
74056 crew  ToT
pi_186171250
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @:ToT ;)
Dat klopt, maar je koopt dus vooral lucht voor dat geld. :)
Ik koop zelden iets wat meer dan ¤10 per kilo kost. :) Alleen voor speciale gelegenheden.
pi_186171323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @:ToT ;)
Ik noem ze altijd bezigheidstherapie die dingen..
pi_186171338
Dat zijn bijna 30 zakken.
Het is vooral gebakken lucht maar babys vinden het vaak een fijne structuur om te eten en het is makkelijk vasthouden dus ze zijn lekker bezig.
Ze eten geen hele zak leeg zoals je bij chips doet ;) ik geef meestal 1 tot 4 boogjes.
pi_186171495
Als ik lees wat jullie baby’s eten, vaak jonger dan Sophie, dan vrees ik dat ik toch meer m’n best moet gaan doen :@ hier nog regelmatig dat ze maar 1 keer per dag wat anders krijgt dan bv. Meestal wel 2x maar meer als dat is volgens mij nog nooit gelukt. Toch maar eens op zoek gaan naar meer ritme hierin.
pi_186171573
Dan koop je ook geen kruiden en specerijen, ToT? Een kilo kervel kost in de supermarkt ook al gauw ¤250-300 per kilo :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Billy ontwikkelt zich lichamelijk verder prima O+ En is ontzettend ondernemend en zeer ondeugend. Zo anders dan zijn broer die op deze leeftijd.
  vrijdag 12 april 2019 @ 13:20:39 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186173035
Ik kom niet bijgelezen. Prul is ziekig, het is razend druk op m'n werk en we hebben net achter het net gevist qua huis.

Ik ben kapot. Ze slaapt niet of nauwelijks, hoest de hele dag en stikt vervolgens bijna in het slijm en zet het dan weer op een huilen. Slaapjes duren dus max een kwartier. En dat keer duizend achter elkaar -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186173506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:35 schreef Takkie88 het volgende:
Als ik lees wat jullie baby’s eten, vaak jonger dan Sophie, dan vrees ik dat ik toch meer m’n best moet gaan doen :@ hier nog regelmatig dat ze maar 1 keer per dag wat anders krijgt dan bv. Meestal wel 2x maar meer als dat is volgens mij nog nooit gelukt. Toch maar eens op zoek gaan naar meer ritme hierin.
Hier precies hetzelfde hoor, om de 3 uur bv en voor de rest bied ik 1 a 2 keer per dag vv aan wat niet of nauwelijks word gegeten. Blijkbaar heeft hij er nog geen behoefte aan. Ik maak me er iig niet druk om.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:01:37 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186173591
Je merkt het zelf wel wanneer die behoefte groter wordt. Als je regelmatig wat aanbiedt, dan zie je wel of je baby graag meer wil of dat de interesse er nog niet zo is of dat een hap nog teveel moeite kost.

Mijn dochter at ook pas iets met 9 maanden. Toen ik me er gewoon bij neer had gelegd, was het zoveel makkelijker ;)

Coccinelle, sterkte! Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
pi_186174044
Wolken en Spees-eend bedankt voor de relativering! Ik probeer erg m’n eigen gevoel te volgen qua wat Sophie wil en nodig heeft. Maar soms twijfel ik dan toch weer even of het wel goed is/gaat.
Maar ik zie een bijna altijd vrolijke baby die prima ontwikkeld. Dus ik ga proberen weer mee te gaan in jullie flow :D
pi_186174246
Cocci en Tink :*

Lastig @coccinelle, ik hoopte zo dat je na die moeizame zwangerschap een superfijne blauwewolkzweefgeniet babytijd zou hebben.

Klote van het huis, @Tink89. Zeker als de rest ook allemaal zo druk/naar/hectisch/zwaar is, zou dat een opsteker kunnen zijn. Hopelijk vind je gauw iets anders waar je minstens zo blij van wordt.

@Takkie88, dat komt echt vanzelf goed. Als zij het er goed op doet.. Phi nam eerst ook maar een paar moeizame miniscule lebbertjes van alles en plots ging ze heel goed eten. Dan is het ook makkelijker om de frequentie etc. op te voeren. Komt goed!
pi_186174335
Ja gewoon je eigen flow volgen Takkie! Komt echt goed :)

Sinds bij Jip die knop om is gegaan en hij goed vast voedsel is gaan eten, is ie ook echt hangry als hij wat wil eten en het duurt te lang :D :')

Cocci :* goed dat je naar de huisarts gaat, want het klinkt wel heel pittig zo.

Tink, wat balen zeg :* Wat bij Jip wel eens wil helpen als hij zo hoest is het hoofdeinde van het matras wat verhogen met een rolletje eronder ofzoiets. Hij hoest dan net iets minder.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:04:51 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186174374
Hier was het ook echt van de èèn op andere dag dat het super goed ging met eten.
En nu eet hij echt de hele dag door :') aan tafel, tijdens het spelen, in de auto of in het winkelwagentje overal moet meneer IETS eten.

Gewoon niet forceren en blijven aanbieden, meer kun je ook niet doen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:13:54 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186179983
Ik moet het een aantal dagen en nachten alleen rooien ivm werk van wederhelft, en daar zitten we alweer hoor :+ ollie in zijn roze galajurk.



Toch drie kwartier in bed geslapen :P. Ik kan me op dit moment echt nog niet voorstellen dat hij over een tijdje nooit meer op me in slaap wil/zal vallen. Het is nu een soort basishouding :')
pi_186181715
@ToT Koopt dan ook zelf geen chips, zoutjes, kruiden, specerijen en andere dergelijke zaken die gewoon niet veel wegen? :9

@coccinelle O+ :* Wat vervelend! Hoop dat er snel wat duidelijk is en rust komt.. Heb je wel een beetje hulp van vrienden/familie ?

@Tink89 Balen van het huis! Sterkte met Prul..

@Spees_Eend ook sterkte!

Wat een ellende allemaal weer. :(

Hier is het qua gezondheid vooralsnog gelukkig okay. Snot uiteraard nog steeds. Zelf nu ook verkouden weer. 's nachts is op het moment wel lastig hier (gelukkig niet zoals sommige hier..) Elke 45-50 minuten wordt Spookje wakker. Krijsend. Soms gaat ze na 2-3 minuten zelf weer slapen, soms heeft ze echt even troost nodig. Vervolgens tegen 8u (als ze eruit moet ivm werk enzo) is ze niet wakker te krijgen. Zal wel door de tandjes/sprongetje komen...
pi_186181888
@Spees_Eend Held! Ik vond vandaag een middag en de avond tot acht uur al pittig.

Ik kan nog niet meepraten over eten. Dat duurt ruim vijf maanden.

We genieten ons suf met Fred, hij is nog steeds rustig( rustiger dan zijn broer was) en hij slaapt met vlagen zelfs in zijn cosleeper en niet op mij.

Frits, de kleuter, vindt zijn broertje nog steeds het einde. Gisteren fluisterde hij dat hij het liefst altijd bij Fred wil zijn en dat hij aan hem denkt als hij er niet is. Ik word dan echt een plasje. O+
  zaterdag 13 april 2019 @ 02:59:01 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186185964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:43 schreef Cholula het volgende:
@:Spees_Eend Held! Ik vond vandaag een middag en de avond tot acht uur al pittig.

Ik kan nog niet meepraten over eten. Dat duurt ruim vijf maanden.

We genieten ons suf met Fred, hij is nog steeds rustig( rustiger dan zijn broer was) en hij slaapt met vlagen zelfs in zijn cosleeper en niet op mij.

Frits, de kleuter, vindt zijn broertje nog steeds het einde. Gisteren fluisterde hij dat hij het liefst altijd bij Fred wil zijn en dat hij aan hem denkt als hij er niet is. Ik word dan echt een plasje. O+
Nou ik moet zeggen dat ik nu een extra paar handen wel fijn had gevonden 😂. Ollie werd een half uurtje geleden voor de 2e keer wakker vannacht, en tijdens het voeden voelde ik alles warm worden. Helemaal doorgelekt, mijn eigen kleren ook kletsnat :'). Dus net met hem op de arm op zolder op zoek gegaan naar een slaapzak want zijn reserve was de vorige nacht al nat geworden :{. Omkleden was natuurlijk een feest dus die wil niet meer slapen :'). Dus nu liggen we in bed Nijntje te kijken :7 "rijtjeshuis... Rijtjeshuis!"

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, en wat een lieve trotse broer O+
pi_186186184
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nou ik moet zeggen dat ik nu een extra paar handen wel fijn had gevonden 😂. Ollie werd een half uurtje geleden voor de 2e keer wakker vannacht, en tijdens het voeden voelde ik alles warm worden. Helemaal doorgelekt, mijn eigen kleren ook kletsnat :'). Dus net met hem op de arm op zolder op zoek gegaan naar een slaapzak want zijn reserve was de vorige nacht al nat geworden :{. Omkleden was natuurlijk een feest dus die wil niet meer slapen :'). Dus nu liggen we in bed Nijntje te kijken :7 "rijtjeshuis... Rijtjeshuis!"

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, en wat een lieve trotse broer O+
Ai, daar kan ik me iets bij voorstellen! Sterkte! Nijijijntje! Liiiiiief kleeeeeeein koniiiiijntje!
Hopelijk liggen jullie ondertussen lekker te slapen. :*
pi_186186244
Ik hoop ook dat je nog slaapt, spees! Sterkte dit weekend. Heb je hulptroepen achter de hand?

Ik heb een luxeprobleem. O slaapt meestal door, maar wordt om half 6 met razende honger wakker. En na een voeding gaat hij niet meer slapen. Moet ik wel zeggen dat we er na een tijd proberen of hij toch niet gaat slapen voor een voeding ik er met hem uit ga. De duutser is van mening dat hem in bed voeden en hopen dat hij dan nog verder slaapt en gevaarlijke move is, met een grote kans dat hij dan steeds vroeger komt voor die voeding. Een papfles voordat hij gaat slapen zie ik het nut niet zo van in, hij eet voordat hij gaat slapen een volle maaltijd Plus toetje Plus bv. Wat zouden jullie doen?
  zaterdag 13 april 2019 @ 07:59:08 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186186551
Ik denk dat ik ook op zou staan Jagar, inderdaad om te voorkomen dat hij (of jij) in oude patronen vervalt. Papfles lijkt mij ook zinloos als hij gewoon met een volle buik gaat slapen.

Ollie is tegen 4u gaan slapen en heeft nog tot 6:30 geslapen. Hij trapte helaas niet in nog meer Nijntje zodat ik nog even kon slapen :+

Over twee uur lekker met drie twee (de derde speelt natuurlijk :+) kinderen langs de voetballijn, met deze temperatuur worden we vanzelf wel goed wakker _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Spees_Eend op 13-04-2019 08:15:11 ]
pi_186186677
Pfoe wat een nacht Spees...

Wij zijn vannacht apart gaan slapen en Jip sliep dan bij mij omdat ie nu echt extreem slecht slaapt. Het was nog steeds een rotnacht, maar iets beter wel dan de nacht ervoor :') wel om 6 uur klaarwakker }:| uiteindelijk rond 7 uur maar naar beneden gegaan.
pi_186186956
Phi heeft vannacht alleen maar gehuild. Ze is ziek, heeft koorts, wil niks eten. Steeds als ze lag vannacht, was ‘t binnen 5 minuten brullen. Ik heb maximaal 20 minuten achter elkaar geslapen en dat twee keer ofzo. Het arme schaap iets meer, zolang het mamatras niet bewoog (of ademhaalde :') ) Zo ken ik m’n lieve Phi’tje echt niet ;(

Dus boks met alle andere prutnachten. En ik lust geen koffie :'(
pi_186187994
:* voor alle slechte nachten en zieke baby's, hopelijk gaat het bij iedereen snel weer beter.

Jagar, dat klinkt als heeel veel honger. zou het een groeispurt kunnen zijn dat hij nu extra veel honger heeft? Zo ja dan gaat hij vanzelf weer langer slapen en zou ik inderdaad gewoon opstaan.

Takkie88, meer en vaker eten komt vanzelf. Ik heb de eerste maanden alleen lunch en avondmaaltijd gegeven wanneer L wakker was. dus 1 - 2 maaltijden op een dag. Ontbijt sloeg ik over want geen ochtendmens en met brakke nachten had ik echt geen energie om voor 2 personen ontbijt te maken en netjes aan tafel te zitten enzo. En L had geen interesse in mijn ontbijt na de ochtendvoeding, zodra dat wel kwam ben ik pas begonnen met het aanbieden van een ontbijt. hetzelfde met tussendoortjes, deed ik eerst ook niet totdat hij belangstelling had voor mijn tussendoortjes.
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:04:46 #175
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186188804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 06:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik hoop ook dat je nog slaapt, spees! Sterkte dit weekend. Heb je hulptroepen achter de hand?

Ik heb een luxeprobleem. O slaapt meestal door, maar wordt om half 6 met razende honger wakker. En na een voeding gaat hij niet meer slapen. Moet ik wel zeggen dat we er na een tijd proberen of hij toch niet gaat slapen voor een voeding ik er met hem uit ga. De duutser is van mening dat hem in bed voeden en hopen dat hij dan nog verder slaapt en gevaarlijke move is, met een grote kans dat hij dan steeds vroeger komt voor die voeding. Een papfles voordat hij gaat slapen zie ik het nut niet zo van in, hij eet voordat hij gaat slapen een volle maaltijd Plus toetje Plus bv. Wat zouden jullie doen?
Ik zou een flesje maken en aan hem in bed geven, toedekken en als hij dan echt echt echt niet meer wil slapen wss de laptop te voorschijn toveren en tiktak aanzetten zodat ik zelf nog wat slaap kan pakken :') eerlijkste antwoord ever.

Ik zou nooit voor 7.00 opstaan als het niet moet :{w :P
pi_186192139
Naar de hap geweest vanmorgen, want Phi bleef maar huilen en wilde niks qua eten of drinken. Ze heeft een keelontsteking :{ Arme baby. Ze ligt nu wel al vier uur te pitten. Ik hoop dat ze daar wat van opknapt.
pi_186193183
Arme Phi! Beterschap voor haar. Hebben jullie iets gekregen nu voor haar?
pi_186193694
Heulemaal niks. Paracetamol en succes ermee. Slaapje heeft wel iets verbeterd aan haar humeur, maar we noemen haar wel Lady Peepsalot en die naam doet ze eer aan nu :+

Jagärtrut, bij vroeger wakker dan gewenst is het hier een fles, terug in bed en dan bidden. Dan heb ik het over een uur of 6 ook. Soms kletst ze dan een uur, soms valt ze weer in slaap, soms is het na 5 mins brullen. Dan gaan we er maar uit. Maar zij slaapt niet bij ons, dat maakt misschien nog uit?
  zaterdag 13 april 2019 @ 19:15:19 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186195751
Ah wat zielig Jentin, keelontsteking is vreselijk 🙊. Beterschap!
pi_186196205
Ah beterschap voor de zieke kindjes! Heb je hoestdrank in huis Jentin, die tijmtroep? Dat verlicht ook wat.

Juul heeft nu officieel 5 tanden en 6 kan elk moment 'doorbreken' gek, snel kind.
pi_186196218
Arme Phi, keelontsteking is echt naar. Beterschap!
pi_186201451
Beterschap allemaal. Ik hou mijn hart vast voor wat er allemaal nog gaat komen :o

Hier gaat alles boven verwachting goed, de kleine is nu 2 weken oud, en hij is flink gegroeid, begint al een beetje babyvet te krijgen O+

Verstopte borst gaat ook een stuk beter, de Lecithine die ik heb gekocht lijkt wonderen te verrichten! Eergisteren bij de dokter geweest, die heeft even goed de tijd genomen voor mijn vriendin om alles te bekijken qua pijntjes, en ongemak. Alles is goed, dat geeft een fijn gevoel.

Mijn verlof zit er zo goed als op, enerzijds wel zin om weer aan de slag te gaan, maar aan de andere kant weet ik dat het een hoop werk is voor mijn vriendin alleen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186209347
Thanks voor alle beterschapswensen! Ze sliep vannacht van 22.00 tot 6.00 en net nog een goeie tuk van bijna drie uur. De koorts is weg, ze dronk een fles leeg en ze at een hele boterham. En ze lacht weer O+

@1299, wat een lekker frummeltje O+
pi_186215055
Fijn dat het alweer wat beter lijkt te gaan met haar Jentin :)

Schanu, hoe is het daar? Is Vlokje alweer opgeknapt?

En hoe is het eigenlijk met Priem?? Al een tijdje niet hier gezien geloof ik?

1299 O+ zo heerlijk klein nog!

Jip zit nog steeds van top tot teen onder de waterpokken :') hij lijkt er overdag nog steeds weinig last van te hebben en afgelopen nacht sliep ie ook weer wat beter gelukkig (en in eigen bed).

En we hebben hem alvast zijn verjaardagscadeau gegeven (anderhalve maand te vroeg) :+ want hij ging steeds meer stappen zetten langs de bank en probeerde andere meubelstukken als loopwagen te gebruiken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We pakken hem over anderhalve maand gewoon nog even in :P :D
pi_186219400
Typisch.. Op pad willen gaan, je baby die nooit meer een dutjes overdag doet langer dan een uurtje.. Blijft ze ruim 3 uur slapen. Ben nu heel benieuwd naar de nacht. :9
pi_186226017
Niet meer zo enthousiast over de nacht. :9

Na het hapje hadden we een spugende baby. Alles wat erin zat moest eruit en fles was niet meer welkom. Uiteindelijk slaapt ze nu (nog) sinds 05u ongeveer. Misschien reactie op het hapje?
pi_186226398
@Aure, te schattig!

@NicolasJoy, jakkes vervelend zeg, hopelijk slaapt ze goed en drinkt ze straks wel.

@1299, wat een heerlijke foto

Hier was het een pittige nacht, onze knul heeft sinds gisterenavond lopen spoken. 10 min slapen en dan weer huilen. Ik vermoed een verkoudheid, vanmorgen had hij 38.5 en toch maar even de huisarts gebeld (ook al zijn de kids 3,5 maand, ze waren toch te vroeg en zijn officieel pas 2,5 maand oud).
Zeker omdat het huilen anders is, hij geeft eerst een gil en gaat dan piepend huilen. En is bijna niet te troosten. Zo zielig. (Kunnen praten zou dan zo handig zijn)

Vanmiddag mogen we even langskomen voor de zekerheid. Gelukkig heeft zijn zus nergens last van🙂

Nu eerst maar eens sloten koffie drinken....
pi_186226471
1299, ah wat een schatje, heerlijke newborn foto's O+
Wat ontzettend fijn Jentin dat het weer wat beter gaat en vooral dat ze eet, dan is de pijn een stuk minder. Hoe ging het vannacht?
Kijk die Jip gaan joh, grote kerel! Wel echt vervelend die waterpokken, bij Juul nog niets te zien.
Solodelphi, ah nee, ziek is naar, goed dat je even naar de huisarts gaat vandaag.

Zaterdag hadden we een rare dag, Juul werd pas om 08:00 wakker en ging vervolgens om 10:00 slapen, ik heb haar om 12:30 wakker gemaakt. Daarna heeft ze niet meer geslapen en zijn we nog naar een verjaardag geweest. Gekke kind bleef vrolijk. Echt het tegenovergestelde van haar grote broer die wordt bloed sjago van te weinig slaap.
En verder is het nog steeds dikke vette genieten hier. Ze is zo lief en leuk en vrolijk.

Wij hebben vanaf vrijdag 2 weken vakantie, zoveeeeel zin in! Ik moet wel bereikbaar blijven, helaas. Doordat het op mijn werk nog steeds niet geregeld is en ik nog steeds geen afdeling heb (don't ask), is er niemand die mij waar kan nemen.
Kortom ik heb maar een week opgenomen, echt niet dat ik 2 weken verlof opneem als ik gewoon bereikbaar moet zijn.
  maandag 15 april 2019 @ 09:00:52 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186226585
Exode, dat zou ik ook zo gedaan hebben hoor. Als zij hun zooi niet regelen, mag jij daar niet de dupe van worden. En wat ontzettend fijn dat het zo vreselijk genieten is, lekker zo houden O+

1299, ik had nog geen welkom geroepen, dus bij deze alsnog: Welkom! Wat een zoete foto's :D

Jentin, fijn dat het weer beter gaat, eten en drinken is inderdaad een teken dat ze er veel minder last van heeft.

Jagär, hoe gaan de nachten bij jullie?

En Jip die gewoon al rondstapt met z'n kar. Wat knap!

Sodelphi, beterschap! Hier zeggen ze ook altijd: bellen als je je kindje niet herkent of het ineens echt ander gedrag vertoont. Goed gedaan dus!

Hier lijken we het ergste deel van de 4 month sleep regression eindelijk gehad te hebben (kssst, fokwet). Prul slaapt nu van +- 19:30 tot ongeveer 23:15, drinkt dan een halve voeding (meer wil ze niet) en slaapt dan tot ongeveer 4-5 uur. Ze knort en snurkt en hoest zich suf, maar is verder wel weer een redelijk blije baby. We zijn vorige week begonnen met oefenhapjes en vooralsnog vindt ze alles lekker. Bloemkool, zoete aardappel en broccoli...en boos dat ze wordt als het op is. Maar ik vind één groot ijsblokje voorlopig wel genoeg. Misschien dat we over een weekje of twee fruit gaan toevoegen. Voorlopig heb ik iig voor een paar weken blokjes groente in de diepvries liggen, ben ik stiekem best trots op :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186226901
Hallo mama's en papa's,

Ik kom me hier ook beetje bij beetje melden.
Op 7 april ben ik mama geworden van een prachtig meisje. Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is een mixje, half turks/kwart nederlands/kwart spaans. Ik zal haar hier M noemen.

Na 4 dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, mochten we woensdagavond eindelijk naar huis en zijn sindsdien aan het genieten van elkaar en proberen we te wennen aan onze nieuwe situatie en ritme met slapeloze nachten. Het is zwaar om elk 2,5/3 uur op te moeten staan in de nachten :P

M had een startgewicht van 2336gr, is geboren met precies 37 weken en wordt een beetje gezien als prematuur. We zijn dus bezig om haar goed te voeden en op temperatuur te houden, zodat ze snel kan groeien naar 3kg.

Ik denk dat ik jullie tips en adviezen goed kan gebruiken!
pi_186227670
1299, wat een mooi mannetje heb je daar O+ En wat vervelend dat je vriendin zo ziek was maar gelukkig gaat het alweer de goede kant op, hopelijk kunnen jullie ook genieten van de kraamtijd.

Loj, ook nog een ontstoken oogje bovenop de nonstop verkoudheid, wat sneu. Gaat het nu weer iets beter?

ToT, knappe mini-ToT dat hij zo goed kan staan! En ja dat is volgens mij wel normaal, Vlokje kon met 7 maanden ook al heel goed staan en ik hoor eigenlijk overal om mij heen dat baby's rond die leeftijd liever op schoot willen staan en klimmen dan willen zitten.

Welkom Solodelphi en gefeliciteerd met je tweeling. Dat moet angstig zijn geweest, een vroeggeboorte, maar wat fijn dat ze het nu beide goed doen O+

Coccinelle, heel veel sterkte, hopelijk volgen er snel betere tijden :*

Tink, heel veel sterkte en beterschap voor en met Prul, hoe gaat het nu?

Jentin, ook beterschap voor de zieke Phi, wat ellendig een keelontsteking en dat je daar dan ook niets tegen krijgt. Hopelijk knapt ze snel op!

Jagar, zo vroeg zou ik ook een flesje in bed geven en dan hopen dat hij weer gaat slapen. Voordeel hier is echter dat Vlokje dan ook daadwerkelijk weer gaat slapen. Als dat slapen niet lukt, snap ik jou heel goed dat je uit bed gaat, dan zou het voor mij alleen maar frustrerend werken door dan in bed te blijven liggen met een overactief kind.

Jip acher de loopwagen, wat mooi om te zien en wat een knapperd! O+ Wat sneu dat hij nog zo onder de waterpokken zit, maar gelukkig dat hij er weinig last van lijkt te hebben.

Exode, wat heerlijk dat je bijna vakantie hebt! Prut dat je dan wel bereikbaar moet zijn, maar hopelijk is het niet nodig en kunnen jullie even lekker genieten van wat tijd en rust samen.

Welkom en gefeliciteerd CavaBien, wat een prachtig meisje heb je daar O+ Wat fijn dat jullie naar huis mochten, maar het lijkt me wel spannend zo'n klein poppetje. Bevalt de kraamzorg?

Hier gaat het gelukkig weer stukken beter. Vlokje is goed opgeknapt en weer goed te pas. Behalve de nachten, waarin ze doorlopend huilend wakker wordt zonder aanwijsbare reden. Fases. :O Tand 6 is er nu helemaal door, wat misschien ook een gedeeltelijke reden was van de koorts en verdere ongemakken. Ze eet meteen ook weer stukken beter gelukkig, want ze is in een week tijd zoveel afgevallen dat ze weer in een kleinere maat luier paste. Wel nog lekkere bolle wangetjes gelukkig O+
  maandag 15 april 2019 @ 10:19:42 #192
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186227674
Wij hadden hier even een lekker ritme te pakken, maar ik merk dat het in de weekenden toch vaak wat anders loopt en I. dan veel meer moeite heeft met bijvoorbeeld in slaap vallen. Dan is mijn lief ook thuis en neemt ook wat taken op zich, maar ja, die doet ze toch vaak wel even anders dan ik. Soms vind ik het denk ik makkelijker als ik alleen ben en mijn gangetje kan gaan :@. Zo legt L. hem best snel op bed terwijl ik dan niet het idee heb dat I. al moe is. Daar probeer ik dan maar niet iedere keer iets over te zeggen want dat zorgt niet echt voor een prettige sfeer :').

Beterschap voor alle zieke kindjes! Wij worstelen nog steeds met een verkoudheid. Ik nu dus ook, yay. Gelukkig zijn er stoomkruiden om een beetje voor verlichting te zorgen :). En voor I. toch die snotzuiger gekocht. Hij moet er niet veel van hebben maar het helpt wel als het echt vol zit. Het valt me wel op dat er regelmatig wat bloed bij/in z'n neusje zit. Niet veel, maar wrijft ook met z'n handjes tegen z'n neus en in z'n ogen. Mijn moeder vroeg of het een allergie kon zijn. Maar hiervoor had hij dat niet, dus dat lijkt me sterk. Toch?
  maandag 15 april 2019 @ 10:20:12 #193
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186227680
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 09:29 schreef CaVaBien het volgende:
Hallo mama's en papa's,

Ik kom me hier ook beetje bij beetje melden.
Op 7 april ben ik mama geworden van een prachtig meisje. Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is een mixje, half turks/kwart nederlands/kwart spaans. Ik zal haar hier M noemen.

Na 4 dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, mochten we woensdagavond eindelijk naar huis en zijn sindsdien aan het genieten van elkaar en proberen we te wennen aan onze nieuwe situatie en ritme met slapeloze nachten. Het is zwaar om elk 2,5/3 uur op te moeten staan in de nachten :P

M had een startgewicht van 2336gr, is geboren met precies 37 weken en wordt een beetje gezien als prematuur. We zijn dus bezig om haar goed te voeden en op temperatuur te houden, zodat ze snel kan groeien naar 3kg.

Ik denk dat ik jullie tips en adviezen goed kan gebruiken!
Wat een mooi kindje! Van harte gefeliciteerd en welkom :).
pi_186228233
Het is best wel kwetsbaar binnen in de neus, kan snel gaan bloeden, zeker met zo'n snotzuiger is mijn ervaring bij Jip :)
  maandag 15 april 2019 @ 11:35:43 #195
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186228886
Oh CVB wat een plaatje! Pittig dat jullie moesten blijven, maar vind het mooi dat ze het ook niet eens was met inleiden en gewoon haar eigen plan trok :P

@Helsinki wat gebeurt er dan als hij hem in bed legt? Valt hij dan wel in slaap of is het daarna drama? En is L veel met hem alleen? Man heeft hier een papadag in de week en je merkt dan inderdaad dat hij dingen (heel) anders doet dan ik. Maar aan het eind van de dag leven ze allebei nog, dus blijkbaar is het niet fout wat hij doet ;) (sterker nog, zijn relaxte houding zou ik graag overnemen).

Ik kom me ook nog even officiëel voorstellen :W . Op 1 april is onze zoon geboren na een supersnelle bevalling (2 uur en een kwartier van begin tot eind). Hij ligt het liefst de hele dag op mij of z'n vader, wat soms lastig is met dochter. Zij is trouwens de liefste grote zus ooit O+
Hier op fok zal ik hem Loki noemen (ik ging voor Thor, maar die is al bezet :+ en voor wie me niet kent uit het dreumestopic: dochter is Muppet) en ik zal m'n best doen bij te blijven, want het is leuk om te zien hoe groot jullie baby's al zijn!
pi_186229587
Helsinki, hier ook wel eens wat bloed bij het opzuigen van snot, in die gevallen is er hier dan gewoon een vaatje geknapt.

En lastig, als je met bepaalde dingen niet op één lijn ligt met je partner. Wat maakt dat L eerder overgaat tot het op bed leggen van I? Denkt hij dan wel vermoeidheidssignalen te zien of is het meer omdat hij zelf even rust wil? Dat laatste wil hier nog wel eens gebeuren namelijk, dan vrouwlief graag tijd wil zonder de kinderen en ze dan 's middags makkelijker op legt terwijl ik dat dan niet wil omdat ik weet dat het 's avonds dan slechter zal gaan met slapen. Heel lastig :{

Stroopwafelmeisje, gefeliciteerd en welkom! O+
pi_186229628
Welkom CaVaBien en Stroop!
  maandag 15 april 2019 @ 13:38:24 #198
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186231124
@Stroopwafelmeisje hij ligt dan erg lang wakker en er is veel gejammer/gehuil waardoor L. steeds weer opnieuw naar de kamer loopt om hem de speen te geven en gefrustreerd raakt omdat het slapen maar niet wil lukken. Als ik dan op de cam kijk zie ik dat hij steeds overeind probeert te komen. L. denkt dan nog wel eens dat hij hem vast moet houden omdat hij niet kan slapen door de onrust (aangezien inwikkelen niet meer mag nu). Maar dat zie ik zelf dus anders.

Het gaat om dingen als: na een slaapje van 1,5 a 2 uur hem na nog geen drie kwartier op bed leggen omdat hij een keertje zucht. Het komt heus wel eens voor dat I. dan inderdaad moe is en gaat slapen, maar tot nu toe was hij dan ook echt niet fit.

L. is niet heel vaak alleen met I. Een paar uurtjes als ik werk (2x in de week) en dat was het eigenlijk wel. Ik heb me voorgenomen om wat vaker op pad te gaan (voor mij ook fijn) zodat ze meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen.

Welkom trouwens! Wat een snelle joh :o. Fijn dat het met z'n zus ook goed gaat O+.

@Schanu, ik denk dat allebei wel gebeurt. Soms is een zucht al reden om te denken dat hij erg moe is en moet slapen, of een gaap (heel kort na het wekken = ''hij is nog moe"). Maar soms ook niet goed weten wat hij met hem kan doen of inderdaad moe zijn en even rust willen. Inderdaad lastig.
pi_186231904
@CaVaBien & @Stroopwafelmeisje
Leuk, nieuwe kindjes! Gefeliciteerd allebei! O+

@Schanu
Fijn dat het wel weer wat beter gaat! Nu de nachten nog.. :9 Snel de luier weer vol eten!

--

Hier is het nog niet echt beter. Geen plasluiers sinds gisterenavond, vooralsnog amper tot geen fles erin gekregen.. Ze slaapt nu, maar zodra ze wakker wordt moet ze aan het drinken (en plassen) anders mag ze mooi naar de dokter..
pi_186231931
Hoi! Ik kom me ook ff voorstellen, hoop dat ik ook mee mag schrijven! Ik ben Framblij en ben mama van een meisje die morgen 7 maanden oud/jong is ♥

Hoe zet je foto’s oid in een spoiler? Ik heb geen idee haha

Edit; het heeft me ook een half uur gekost om dit bericht überhaupt te plaatsen, hurray voor zwangerschapsdementie (dit blijft btw ook een heel fijn excuus)
pi_186231990
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Framblij89 het volgende:
Hoi! Ik kom me ook ff voorstellen, hoop dat ik ook mee mag schrijven! Ik ben Framblij en ben mama van een meisje die morgen 7 maanden oud/jong is ♥

Hoe zet je foto’s oid in een spoiler? Ik heb geen idee haha
Leuk! Welkom!

1[spoiler]Hier tussen plak je dan de link van je foto (afbeeldingslocatie) nadat je hem bijvoorbeeld via tinypic oid upload[/spoiler]
pi_186232063
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:37 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Leuk! Welkom!
[ code verwijderd ]

Thanks!

Oké hoop dat het lukt;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186232087
Oh, de link mag trouwens nog tussen dit:

1[spoiler][img]Link foto[/img][/spoiler]

Maar ik heb haar al wel gezien. O+
Wat is ze cute! Een een haar al zeg!

Doet ze het verder goed qua eten/slapen enzo?
pi_186232102
Helsinki, Na drie kwartier wel op bed leggen is wel heel snel ja, dan heeft je kind niet eens de tijd gehad om opnieuw moe te worden :') Maar wel heel lastig, kan je er met hem over praten zodat jullie hopelijk meer op 1 lijn komen te liggen?

NJ, ook al een ziek Spookje, wat sneu. Bij dreigende uitdroging zou ik inderdaad naar de huisarts gaan! Hopelijk is het niet nodig en drinkt en plast ze straks goed na haar slaapje.

Framblij, welkom op het forum! Wat naar dat ze moest worden opgenomen, en schrikken voor jou denk ik dan, gaat het nu weer helemaal beter? En wat een mooi meisje O+
pi_186232132
Ah nee joh NJ, wat vervelend. Inderdaad maar even naar de huisarts, al is het voor de zekerheid.

Welkom Framblij!
pi_186232152
@NicolasJoy

Aah dankje! Ik denk al waarom komt de foto nou niet in beeld? Tja slapen.. ik begrijp niet hoe al die babies het doen met zo weinig slaap. Snachts komt ze eigenlijk 2x (standaard om 1:00 en 4:00) voor voeding, daarna slaapt ze altijd vrijwel meteen door dus mag ook helemaal niet klagen xD. Ze eet al brood (echt veel ook) en mijn zelf gemaakte prakjes lust ze niet, dus voorlopig dan nog maar uit de potjes.

@Schanu, thanks! ja ik ben me echt rot geschrokken, ze was bijna 1 kilo (eigenlijk liter) afgevallen alleen al door vocht. Herkende mijn eigen kind niet meer terug.. is wel een tikkeltje traumatisch geweest. We mochten gelukkig al na 2 dagen weg uit het ziekenhuis en ze is nu weer dr vrolijke actieve zelf :)
pi_186232188
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:52 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy

Aah dankje! Ik denk al waarom komt de foto nou niet in beeld? Tja slapen.. ik begrijp niet hoe al die babies het doen met zo weinig slaap. Snachts komt ze eigenlijk 2x (standaard om 1:00 en 4:00) voor voeding, daarna slaapt ze altijd vrijwel meteen door dus mag ook helemaal niet klagen xD. Ze eet al brood (echt veel ook) en mijn zelf gemaakte prakjes lust ze niet, dus voorlopig dan nog maar uit de potjes.
Sorry, ik gaf je net niet het volledige advies! :@

Klinkt alsof je er wel goed mee om kan gaan dat ze wel twee keer per nacht komt. :9 Je leest hier zulke verschillende verhalen.. Qua (door)slapen. Maar goed, als ik kijk naar 'ons' zelf. Mijn vriendin slaapt het liefst 9-10 uur, dan is ze echt uitgeslapen (Lukt tegenwoordig dus echt niet meer!) en ik ben met 7 uurtjes helemaal tevreden. :9

De potjes gaan er wel goed in? :D Brood wil er hier maar niet in, dus wat dat betreft loop je op ons voor. oO<
pi_186232249
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Sorry, ik gaf je net niet het volledige advies! :@

Klinkt alsof je er wel goed mee om kan gaan dat ze wel twee keer per nacht komt. :9 Je leest hier zulke verschillende verhalen.. Qua (door)slapen. Maar goed, als ik kijk naar 'ons' zelf. Mijn vriendin slaapt het liefst 9-10 uur, dan is ze echt uitgeslapen (Lukt tegenwoordig dus echt niet meer!) en ik ben met 7 uurtjes helemaal tevreden. :9

De potjes gaan er wel goed in? :D Brood wil er hier maar niet in, dus wat dat betreft loop je op ons voor. oO<
Haha ja toen ik voor het eerst brood aan dr gaf zat ze me wel aan te kijken van waaaat doe jij nou mafkees :p. Hoe oud is jullie kindje?

we hebben soms wel slechtere nachten er tussen zitten hoor, en kan gelukkig ook wel goed tegen weinig/minder slaap, maar goed heb het maar te accepteren haha. Het CB wil heel graag dat we de wekkermethode toepassen (5min laten huilen) maar de groeten voor dat
pi_186232637
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:00 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ja toen ik voor het eerst brood aan dr gaf zat ze me wel aan te kijken van waaaat doe jij nou mafkees :p. Hoe oud is jullie kindje?

we hebben soms wel slechtere nachten er tussen zitten hoor, en kan gelukkig ook wel goed tegen weinig/minder slaap, maar goed heb het maar te accepteren haha. Het CB wil heel graag dat we de wekkermethode toepassen (5min laten huilen) maar de groeten voor dat
Geweldig die blikken. :D De blik als het bakje leeg is van het eten vind ik stiekem ook wel mooi. :@

Deze week wordt Spookje (werknaam hier) alweer 8 maanden. Ze doet het qua slapen en eten ook echt niet verkeerd, maar op het ene vlak lijkt ze soms enorm voor te lopen, op het andere zwaar achter. :9
pi_186233109
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:31 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Geweldig die blikken. :D De blik als het bakje leeg is van het eten vind ik stiekem ook wel mooi. :@

Deze week wordt Spookje (werknaam hier) alweer 8 maanden. Ze doet het qua slapen en eten ook echt niet verkeerd, maar op het ene vlak lijkt ze soms enorm voor te lopen, op het andere zwaar achter. :9
Aw spookje, komt dat van het nachtelijk gespook soms of :’)? Ja bizar is dat he, dat verschil! Kleine frummel hier kreeg precies op de dag dat ze 6mnd werd niet 1 maar 2 tandjes (gelukkig vrijwel geen last gehad, een beetje sacherijnig wel), maar met zelfstandig zitten wil ze dat dus vanuit ligstand doen, zo’n sit up, ze heeft al meer buikspieren dan ik, maar dat werkt dus niet echt :’) heel frustrerend voor haar. En schaterlachen ofzo doet ze ook nog niet echt behalve een “heheheh” af en toe.
pi_186233213
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 09:29 schreef CaVaBien het volgende:
Hallo mama's en papa's,

Ik kom me hier ook beetje bij beetje melden.
Op 7 april ben ik mama geworden van een prachtig meisje. Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is een mixje, half turks/kwart nederlands/kwart spaans. Ik zal haar hier M noemen.

Na 4 dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, mochten we woensdagavond eindelijk naar huis en zijn sindsdien aan het genieten van elkaar en proberen we te wennen aan onze nieuwe situatie en ritme met slapeloze nachten. Het is zwaar om elk 2,5/3 uur op te moeten staan in de nachten :P

M had een startgewicht van 2336gr, is geboren met precies 37 weken en wordt een beetje gezien als prematuur. We zijn dus bezig om haar goed te voeden en op temperatuur te houden, zodat ze snel kan groeien naar 3kg.

Ik denk dat ik jullie tips en adviezen goed kan gebruiken!
Wat een dotje! Ziet er niet zo heel erg 'prematuur' uit.
pi_186237215
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:04 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Aw spookje, komt dat van het nachtelijk gespook soms of :’)? Ja bizar is dat he, dat verschil! Kleine frummel hier kreeg precies op de dag dat ze 6mnd werd niet 1 maar 2 tandjes (gelukkig vrijwel geen last gehad, een beetje sacherijnig wel), maar met zelfstandig zitten wil ze dat dus vanuit ligstand doen, zo’n sit up, ze heeft al meer buikspieren dan ik, maar dat werkt dus niet echt :’) heel frustrerend voor haar. En schaterlachen ofzo doet ze ook nog niet echt behalve een “heheheh” af en toe.
Yes, de eerste tijd was het wel echt een Spookje. :O Nu (klopt af) valt het gelukkig hard mee! Als ze geen bijzonderheden heeft kan ze wel eens van 20:30 - 08:30 slapen. *)

Pwoh, twee in een keer ook direct... :P Herkenbaar wel de sit-ups! Heb nu opgezocht hoe ze eigenlijk 'behoren' te gaan zitten, dus we zien al wel de juiste bewegingen komen. :9

Wacht maar tot het schatteren komt, echt geweldig.. Hier werkt het om haar te jonassen of omhoog te gooien, dan begint ze echt te schateren. Of zelf kikkersprongen maken. :p
pi_186241652
Oh jongens, de Notre Dame ;( Wat eeuwig zonde.

Hoi @CaVaBien en @Framblij89 (goeie nick wel :+)

Phi was zo vrolijk vandaag, ik heb echt van haar genoten. Ik kan wel gewoon +1 doen op de posts van @exode, geloof ik :D

Ik heb wel bijgelezen, maar dat is 't. Laatste week voor de vakantie en ik werk als een malle door om zonder nakijkwerk de vakantie in te kunnen gaan. Morgen eerst ook nog even vier! uur! examentraining geven aan een groep van maar liefst vier leerlingen. Als die dan nog geen negen halen, kan ik beter stoppen met werken, geloof ik :')

Mijn eerste klas organiseert komende week helemaal zelf een paaseierenquiz. Zo sneu, er kwam een jongetje zeggen dat hij niet mee kon doen. Hij was er helemaal ongemakkelijk van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, dik offtopic.

Yay baby's *O*
pi_186245176
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Yes, de eerste tijd was het wel echt een Spookje. :O Nu (klopt af) valt het gelukkig hard mee! Als ze geen bijzonderheden heeft kan ze wel eens van 20:30 - 08:30 slapen. *)

Pwoh, twee in een keer ook direct... :P Herkenbaar wel de sit-ups! Heb nu opgezocht hoe ze eigenlijk 'behoren' te gaan zitten, dus we zien al wel de juiste bewegingen komen. :9

Wacht maar tot het schatteren komt, echt geweldig.. Hier werkt het om haar te jonassen of omhoog te gooien, dan begint ze echt te schateren. Of zelf kikkersprongen maken. :p
Haha kikkersprongen! Die ga ik proberen, als ik nog zo lenig kan zijn dan :’)

Had niks moeten zeggen over dat frummel zo goed sliep, ze ligt nu klaarwakker vrolijk te gillen in haar bedje. Heel schattig maar een beetje vroeg.

@Jentin, hoi! Idd heel naar van de notre dame, hebben ze nog iets kunnen redden?
pi_186245523
Welkom nieuwe mama's, papa's en verse baby's O+

Als jullie het leuk vinden kunnen jullie jezelf met baby toevoegen aan deze lijst: http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
pi_186245551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 05:31 schreef Framblij89 het volgende:

Had niks moeten zeggen over dat frummel zo goed sliep, ze ligt nu klaarwakker vrolijk te gillen in haar bedje.
Meet the Fokwet :') Als je nachtrust je lief is, schrijf je nóóit dat je baby goed slaapt. Tenzij je @SacreCoeur bent, haar baby is immuun voor de Fokwet _O-

Mijnes niet, dus omdat ik van de week een schema postte dat ervan uitging dat ze de hele nacht sliep, was ze gister om 22.30 wakker tot 2.30 }:|
  dinsdag 16 april 2019 @ 08:10:25 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186245916
Klopt, als je mij bent dan ben je iedere dag eerder wakker dan je baby zelf :')

Maar hij valt iig niet meer in de auto in slaap (denk door de groep 1 stoel) dat is wel vervelend als ik weg wil in zijn middagslaap. Of hij valt net de laatste 5 minuten in slaap :') waardoor alles gelijk weer een paar uur verschuift.
pi_186246286
Jij hebt echt een droombaby Sacre :D
pi_186246322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 08:53 schreef Aure het volgende:
Jij hebt echt een droombaby Sacre :D
Letterlijk en figuurlijk!

Ik ga vandaag voor het eerst twee nachten bij m'n baby weg. Ik vind het maar spannend. Ik weet wel dat het goed komt, maar toch. Dat moederhart is maar gek..
pi_186246489
:O Waar kan ik aansluiten voor de koffie? Fred is verkouden en dat betekent dat hij gaat knorren en dat hij het benauwd krijgt als hij op zijn rug ligt. Als hij op mij ligt dan slaapt hij wel. De combinatie spugen, darmkrampen en verstopte neus maakte het vannacht een tikje pittig. Dat de melk soms uit zijn neus naar buiten komt, draagt ook niet echt bij aan de feestvreugde.

Ik kan me voorstellen dat het spannend is, Jagar. Je weet dat het wel goed komt, maar toch is het niet leuk.

@Jentin Vier uur examentraining? Dat is best veel, toch? Sneu voor zo'n jongen dat hij niet mee kan/mag doen. Wat gaat hij doen dan?

Ik gaf mijn man gisteren groen licht om over twee weken een paar dagen weg te gaan. Ik ga daar zo'n spijt van krijgen...
  dinsdag 16 april 2019 @ 09:18:14 #221
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186246514
Soms denk ik dat hij gewoon constant in een foodcoma ligt met al dat gevreet.
Hij is dol op pesto en gister aten we pesto kipfilet geïmproviseerd iets :D dus meneer heeft als avondeten op èèn hele kipfilet, 7 cherrytomaten, 5 aardappelschijfjes & salade (en een banaan als toetje want had geen yoghurt dingen meer in huis).

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 08:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ga vandaag voor het eerst twee nachten bij m'n baby weg. Ik vind het maar spannend. Ik weet wel dat het goed komt, maar toch. Dat moederhart is maar gek..
Spannend! ga je iets speciaals doen?
pi_186246727
Ik mag me aansluiten bij team sacre! Mijn baby's trekken zich (gelukkig!!) Ook niks aan van de fokwet. Alleen hier dan niet een constante food coma. Ze hebben de slaap genen van hun vader, die kan ook zo veel slapen..

Koffie voor cho c_/ hopelijk is fred weer snel snotvrij!

Jagar ga je wat leuks doen? Komt vast helemaal goed thuis!

En welkom nog aan alle andere nieuwe mama's/papa's!

De heren hier hebben het spetteren in bad ontdekt. Zo leuk, eerst heel voorzichtig met een voetje een beetje spatten, totdat ze door hadden wat er gebeurde. Toen was binnen nog time de hele badkamer zeiknat _O-

Verder is Jer gefrustreerd omdat hij nog niet van rug naar buik kan rollen en Vin dat al wel doet. Ze krijgen het overigens wel voor elkaar om binnen een minuut zowat boven op elkaar te liggen, maakt niet uit hoe ver ik ze uit elkaar leg op het speelkleed haha!

Straks weer naar het cb voor prikjes, altijd feest...

Badderpret foto's!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186246865
Jentin, wanneer gaan we Jut en Jul aan elkaar voorstellen? :D
Oeh spannend Jagar, ga je wel wat leuks doen zonder baby?
Ah stomme verkoudheden overal. Juul is ook verkouden maar heeft er geen last (meer) van. Ze heeft wel haar grote broer aangestoken dus ze hoesten tegen elkaar op wat ze allebei erg grappig vinden.

Ik zeg niets over slapen, ik geniet stilletjes.

En het is dinsdag mensen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom werken foto's niet meer? Is er iets gewijzigd op Fok? :@ :'(
pi_186246870
Lekker hoor Jagar, wel genieten van je tijd alleen O+

Mijn baby eet als een bootwerker, maar hier geen sprake van foodcoma's :N Maar zijn slaapjes gaan overdag beter, dus wie weet komen die nachten ook ooit echt goed ;)

Ik breng hem morgen voor 4 nachten naar opa en oma O+ Dus dan eindelijk slaap O+ Uitslapen O+ Nog meer qualitytime met mijn (8> *) Nu al zin in :9 :D

Ohh aapie wat worden ze alweer groot!

En koffie voor Cho c_/ Helpt het als je zijn matras ietsje schuin legt? Rolletje onder zijn hoofdkant? Misschien wordt ie dan minder benauwd?
pi_186247344
BFD! *O*

Over bootwerkers gesproken. We waren dit weekend bij opa en oma en daar werden zonder problemen vijf stronkjes broccoli verorberd. O+ Dus nu maar echt wat meer aan de Rapley, gisteren gingen een gekookt eitje en wat worteltjes er ook prima in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitslapen voor Aure! *O* Geniet ervan! Volgende week heb ik meivakantie en gaan de kinderen toch nog twee dagen naar de GO, ik kijk er ook al naar uit na het wegbrengen weer lekker in bed te kruipen.

exode, die Koningsspelen-foto O+

Aapies waterratjes. O+ Spetteren in bad is ook superleuk! Welpje ging bij opa en oma in het grote bad en genoot ook van de ruimte om eens flink te watertrappelen.

Spannend Jagär! Komt vast goed, maar voor nu een :* voor je moederhart hoor.
pi_186247631
Wat een leuke babies hebben jullie <3

Werkt de fokwet ook als ik gewoon tig keer ga roepen dat mijn baby zo slecht slaapt?!
Ik ga het gewoon testen; jongens heb koffie nodig mijn baby slaapt zo slecht al maaaanden. Haha.

Jagär heel spannend lijkt mij dat inderdaad. Ga je iets leuks doen wel?

Geven jullie trouwens ook pindakaas aan de kleintjes? Heb gehoord dat het dan allergieën kan voorkomen maar ik schijt echt in mn broek.

Ook ff babyspam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186247824
Jullie baby's O+ !

@Aere zijn bedje staat al wat schuin, maar misschien nog niet schuin genoeg. Veel plezier de komende dagen!

Die verkoudheid zat er dik in, de kleuter is ontzettend aan het snotteren dus de slaapkamer ruikt al naar frikandel speciaal.
pi_186247861
Aaah @Framblij89 wat een leukerd O+ En wij geven gewoon pindakaas ja, en dus ook ei, omdat dat nu het advies is ivm allergieën voorkomen. Gaat tot nu toe prima.
pi_186248195
Exode, leuke foto's weer O+

En welpje, lekker aan het eten :9 Heerlijk dat geknoei. Vooral als je het dan weer moet opruimen :D

Mooie baby Framblij! Wij geven bijna dagelijks pindakaas (op brood, toen ie wat jonger was door zijn groente of fruit heen). En we proberen regelmatig ei, maar hij spuugt het steeds weer uit. In het begin at ie wel ei en dan ging het wel goed. Nu moet ik het denk ik maar eens een keer door zijn avondeten prakken ofzo, eigenwijsje.

En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
pi_186249477
@Framblij89 Je hebt wel echt een schatje!
pi_186249479
@exode Nog zo'n schatje, fotomodel :') O+
pi_186250585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:18 schreef SacreCoeur het volgende:
dus meneer heeft als avondeten op èèn hele kipfilet, 7 cherrytomaten, 5 aardappelschijfjes & salade (en een banaan als toetje want had geen yoghurt dingen meer in huis).
[..]
:o :D
pi_186250586
Oh ja. Fok!wet. :') Schreef ik vorige week (!) dat de slaapjes langer werden, waren die plotsklaps na die post verdwenen. Zaterdag voor het eerst een dag alleen met drie en ik voelde me toch verbonden met Spees. Hoop dat je goed het weekend bent doorgekomen, Spees! Ik moest gister van 1 zaterdag alleen al de hele dag huilen. :@

@Helsinki vroeg nog hoe het met mij ging. Nou dat gaat wel. Ik ben regelmatig licht in mijn hoofd, vergeet superveel, ben na een uurtje lopen zó moe dat ik alleen maar op bed kan zitten. Het voelt alsof ik in een roes zit, die niet altijd even prettig is, maar waar ik niet heel makkelijk uitkom. Er is bloed geprikt en daar kwam niets bijzonders uit. Mijn bloeddruk is wel laag en ik moet dus nu zoutrijk eten en zoethoutthee drinken. Mocht iemand nog een idee hebben hoe mijn bloeddruk te verhogen (behalve weer gaan werken :') ) dan hou ik mij aanbevolen!

Lekker Jagär! Heb je dan ook twee dagen een kamer voor jezelf alleen? O+

Leuk om al die eetverhalen te lezen. Ik kan niet wachten tot mijn baby gaat eten. Zo gezellig! Bij mijn oudste kon dat hele kleine niet lang genoeg duren, maar deze baby kijk ik haast groot! :o Maar pindakaas voor de eerste verjaardag mag dus gewoon deze keer? En volgen jullie nog bepaalde schema's? Bij de vorige twee trouw het introductieschema van Kleintjes gevolgd en dat ging op zich prima, maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeën. ;)
  dinsdag 16 april 2019 @ 14:22:42 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186250998
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186251839
Wij gaan pindakaas ook eens proberen hier. Aardbei al wel geprobeerd, geen reactie. Daar waren we bij B ook later mee volgens mij.

Ei vindt Juul overigens erg lekker, in elke vorm. Maar ze is al 9,5 maand natuurlijk.
pi_186251933
@Limone Bij mij zeiden ze dat mijn bloeddruk zou verbeteren als ik had gebaard. Nutteloze tip voor jou dus :').

Ik ben nog lang niet toe aan hapjes, met Frits begonnen we rond de zes maanden en dat ben ik nu ook van plan. Ik zou ei en pindakaas ook gewoon introduceren, maar we hebben hier weinig last van allergieën, dat maakt het wel makkelijker natuurlijk.

Beterschap, Tink. Wel fijn om ziek te kunnen zijn zonder kind.

Klaagzang:
Mijn hooikoortsmedicijn werkt niet helemaal top (of ik heb gewoon de verkoudheid van de rest van de familie) en ik moet om de haverklap niezen. Dat doet toch pijn aan mijn buik, alsof ik alle allang opgeloste hechtingen los nies. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:25:47 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186251941
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:52 schreef Limone het volgende:

[..]

:o :D
Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 april 2019 @ 15:35:30 #238
74056 crew  ToT
pi_186252095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.
[..]

Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:39 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186252151
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
Weet niet, ik denk niet zoveel na met wat ik geef :D heb altijd zoiets dat als ik het zelf zou kunnen eten waarom hij niet.
Ik geef natuurlijk geen filet american, honing en dergelijke
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:49 #240
74056 crew  ToT
pi_186252155
Okee, weer wat leuke foto's gemaakt van mini-ToT. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186252376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:19 schreef Aure het volgende:


En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
pi_186252532
Jagar, wat spannend dat je 2 nachten weg gaat. Ga je wat leuks doen?

En Sacre, nog steeds een droombaby lees ik, wat heerlijk O+

Cholula, beterschap voor Fred en voor jou!

Dinsdag, mijn favoriete dag van de week!
Ik zag de twee mooie mannen van Aapie O+ En de knappe Juul O+ De kleine bootwerker van Luna O+ Knappe frummel van Framblij O+ Blije Mini-ToT O+

Aure, wat een lekker vooruitzicht om even qualitytime samen te hebben! Gaan jullie nog wat leuks doen?

Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

ToT, ik geef eigenlijk nooit zachtgekookte eitjes omdat ik dat eng vind (ivm rauw), maar dat is meer een gevoel dan dat ik zeker weet dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Tijdens de zwangerschap mag je ook geen zachtgekookt ei, dus ik ben er automatisch van uit gegaan dat een baby dat dus ook niet mag hebben :X

Bij ons is vandaag de nieuwe bolderkar binnengekomen, vrouwlief helemaal happy en is er meteen een ritje mee gaan maken. Ik zit op mijn werk dus mooi dat zij zich zo kan vermaken met de meiden :')
Verder vandaag de kaartjes besteld voor Vlokje's eerste verjaardag, op 31 mei wordt ze alweer 1 :o Mijn baby :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 april 2019 @ 16:04:37 #243
74056 crew  ToT
pi_186252546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:54 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @:ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
Dank je! :D
En jaaaaa, die ogen! :D

@Schanu; ja ik heb ook mijn twijfels.
Je foto's kan ik trouwens niet zien. :)
pi_186252777
Cholula, wij zijn ook bij 6 maanden begonnen. Juul is een enorme eter inmiddels en eet alles op wat naar haar mond gaat. (behalve als het uit een potje komt....)
Ze gebruikt haar tanden ook echt, bij soepstengels etc, erg grappig om te zien.

Ik ben erg benieuwd want B at ook alles wat in de buurt van zijn mond kwam en is met name met avondeten echt wel kieskeurig geworden.

Mijn vrouw heeft 0 allergien, van de donor weten we dat niet. Maar als het goed is geen zorgwekkende allergien.

Wij maken het eten van Juul nu minder klein, van gepureerd naar stukjes. Als er nog goede tips voor recepten zijn die wij (met een kieskeurige 5jarige) ook kunnen en willen eten houd ik me aanbevolen.
pi_186252974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 16:03 schreef Schanu het volgende:


Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

Dankje! Ah gossie, was dat ook door het rotavirus dat ze zo was afgevallen? Naar is het he :(

Ja ik probeer ook weer de ochtenden pap te geven, en van die biscuitjes gekruimeld in de opvolgmelk! Ze heeft nu al 800ml aan melk gedronken :o hahaha. Mogen ze al yoghurt met 7maanden? Vind het op internet altijd zo moeilijk te vinden, ene website zegt van wel en de andere zegt van niet, anders probeer ik dat ook wel!
pi_186253054
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kolf BH die ik voor mama had besteld is binnen, dat gaat hopelijk een hoop ongemak schelen :)
pi_186253681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:30:20 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186253818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
Ons cb klopt op wel meer vlakken niet helemaal. Prul eet sinds een week (op een paar dagen na vijf maanden nu) groente en vindt dat heerlijk. Hebben gewacht tot ze het eten uit onze mond keek en allerlei dingen zelf in haar mond ging stoppen enzo.

Ik zag allemaal mooie baby's *;

Kdv ging goed, ze heeft drie keer geslapen, knap kind. En twee flessen mamamelk schoon op. Zo fijn!

Wel jammer dat we meteen bij thuiskomst een algemene mail kregen dat er buikgriep (wrs noro) heerst. Maar ook lieve foto's en een heus dagboekje gehad O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 april 2019 @ 19:11:05 #249
74056 crew  ToT
pi_186255509
"Mini-ToT, kun jij even je mondje open doen zodat ik met dit wattenstaafje Dentinox op je doorkomende tandjes kan smeren?"

Mini-ToT: *Grijpt wattenstaafje en houdt z'n mondje dicht.*
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:15:46 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186255613
Tip voor de volgende poging: dentinox op je vinger met daaroverheen een doekje (denk hydrofiel qua dunheid).

Tandjes :X }:| :{ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:25:59 #251
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186255859
Hier niet zoveel last van tandjes, maar als ik iets merk gebruik ik chamodent tandgel en dat gaat heel makkelijk omdat hij dat heel lekker vindt. Misschien is dat voor jullie ook iets? volgens mij is de samenstelling ook totaal anders dan bij Dentinox.
pi_186256020
Ik heb ook nog niet het idee gehad dat O last heeft gehad van tandjes. En hij heeft er al 6!

Ik was vandaag in de sauna, nu in een hotelkamer, morgen winkelen en dan door naar m’n ouders waar m’n oudste logeert, daar een nachtje slapen en dan weer naar huis. Zo fijn. De duutser en O hadden het erg gezellig vandaag, schijnt. Nu zo maar eens kolven.
pi_186256098
Hier O bij de duutser ahcterop de fiets.

en om bij het thema mobiliteit te blijven, samen met grote broer in de nieuwe bakfiets
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:01:30 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186256599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:52 schreef Limone het volgende:
Oh ja. Fok!wet. :') Schreef ik vorige week (!) dat de slaapjes langer werden, waren die plotsklaps na die post verdwenen. Zaterdag voor het eerst een dag alleen met drie en ik voelde me toch verbonden met Spees. Hoop dat je goed het weekend bent doorgekomen, Spees! Ik moest gister van 1 zaterdag alleen al de hele dag huilen. :@

@:helsinki vroeg nog hoe het met mij ging. Nou dat gaat wel. Ik ben regelmatig licht in mijn hoofd, vergeet superveel, ben na een uurtje lopen zó moe dat ik alleen maar op bed kan zitten. Het voelt alsof ik in een roes zit, die niet altijd even prettig is, maar waar ik niet heel makkelijk uitkom. Er is bloed geprikt en daar kwam niets bijzonders uit. Mijn bloeddruk is wel laag en ik moet dus nu zoutrijk eten en zoethoutthee drinken. Mocht iemand nog een idee hebben hoe mijn bloeddruk te verhogen (behalve weer gaan werken :') ) dan hou ik mij aanbevolen!

Lekker Jagär! Heb je dan ook twee dagen een kamer voor jezelf alleen? O+

Leuk om al die eetverhalen te lezen. Ik kan niet wachten tot mijn baby gaat eten. Zo gezellig! Bij mijn oudste kon dat hele kleine niet lang genoeg duren, maar deze baby kijk ik haast groot! :o Maar pindakaas voor de eerste verjaardag mag dus gewoon deze keer? En volgen jullie nog bepaalde schema's? Bij de vorige twee trouw het introductieschema van Kleintjes gevolgd en dat ging op zich prima, maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeën. ;)
Het was goed gegaan, al was ik wel afgepeigerd :+ zaterdagmiddag waren we bij wijze van spontaan plan met een hele groep ouders + kinderen uit de buurt wat gaan drinken en lunchen in een restaurant met speeltuin hier in de wijk en dat was wel heel fijn, scheelt dat die oudste twee dan onder de pannen zijn! Ik ben inmiddels wel gewend aan drie kinderen jongleren overdag, maar ik vind koken/eten/in bed leggen écht niet leuk in mijn eentje. Ik vraag me wel eens af waarom eigenlijk niet, want zo'n drama is het allemaal niet, maar ik heb van nature vrij weinig geduld en het duurt allemaal zo laaannngg als je alleen bent. En dat ik dan bijna baby in slaap heb gewiegd en er dan MAMAAAAA klinkt van zolder, en er geen medevolwassene is die het direct even op kan lossen :')

Wat gek van je klachten! Het past idd wel bij het gevoel dat je van lage bloeddruk krijgt, dus ik hoop dat daar de oplossing in zit. Succes!
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:03:02 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186256634
Over tanden trouwens: ik vrees de dag dat Ollie tanden krijgt (ik heb al 19 x gedacht dat hij tanden kreeg maar nee hoor :P), aangezien hij nu al zo'n dramaqueen kan zijn :')
pi_186258312
Ik ben benieuwd wanneer ze hier doorkomen. Vin zit al twee weken non stop met zn vingers in zijn mond en ook Jer doet een dappere poging maar vindt de vingers van Vin veel lekkerder en dan word Vin weer boos want die wil zelf op zijn hand sabbelen haha!

Ik lig nu op de bank met twee jengel baby's. Stomme prikkers ook altijd!
Maar verder wel weer alles oke bij het cb, twee heerlijk hollands welvaren baby's..
Vin weegt 7.7 kg en Jer 7.9 kg en ze zijn allebei 67.8 cm lang.
Waar gaat dat heen die gewichten, ze zijn nog geen 6 maanden :X
pi_186267827
ToT, Imgur lijkt niet meer te werken hier qua foto's dus ik heb de foto's zelf niet geplaatst maar een link ernaar toe. Dat zou volgens mij moeten werken :)

Framblij, nee hier gelukkig geen rotavirus, maar 'gewoon' koorts wat lang aanhield en waarbij ze ook niet meer wilde eten en niet goed meer wilde drinken.
Qua yoghurt, ik moet bekennen dat ik het wel al geef vanaf een maand of 7. Volgens mij kunnen zuivelproducten gewoon gegeven worden, zolang ze op dat moment de borst- of flesvoeding nog maar niet vervangen. Maar ik weet het niet zeker, ik doe 9 van de 10 keer ook maar gewoon wat :')

Tink, wat fijn dat het goed ging op de opvang! Alleen nu dus hopen dat ze het buikgriepvirus niet heeft opgepikt :o

Jagar, dat klinkt als een heerlijke ontspannen dag, fijn dat je even tijd hebt voor jezelf O+ En de knappe O!

Spees, wat lijkt het mij pittig met drie kinderen en gewoonweg onhandig soms als ze je allemaal nodig hebben. Respect voor jou!

Aapie, gaat het alweer wat beter na de prikjes? Vervelend dat ze daar zo op kunnen reageren he. En wat een heerlijke bolletjes heb je, ze zijn nagenoeg net zo zwaar als mijn ruime 10-maander O+

Na een hele goede nacht gisteren was het vannacht prut en heeft Vlokje de hele nacht onrustig liggen draaien, woelen en huilen. Er zit haar duidelijk wat dwars, maar ik kan er niet mijn vinger opleggen wat het kan zijn.
En een paar weken geleden klom ze uit de kinderstoel zo de tafel op. Sindsdien zet ik de stoel van de tafel af zodat ze er niet meer bij kan, maar klimt ze alsnog uit de stoel om op het eetblad van haar stoel te gaan zitten. Mijn gekke klimaap :')
pi_186267933
Jongens, ik wil jullie niet jaloers maken, maar toch wel even gekeken dat ik van 23 tot 8.30 geslapen heb. Zonder 1x wakker te worden.. *O*
pi_186268291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, ik wil jullie niet jaloers maken, maar toch wel even gekeken dat ik van 23 tot 8.30 geslapen heb. Zonder 1x wakker te worden.. *O*
Na je afgelopen maanden is het je echt heel erg gegund hoor, wat fijn zeg O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 17 april 2019 @ 10:04:00 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186268711
Wat super, jagar! *O* ook meteen zo uitslapen :o heerlijk!

mijn O is ook maar 1 x wakker geworden tussen 23:00 en 06:00 :o what happened :o

Hij is zo'n lief en leuk vreetzakje O+



Schanu, hoop dat de onrust snel weg is, zo lastig als je echt geen idee hebt!
pi_186269156
@Schanu de kraamzorg was perfect. We hadden een hele fijne omafiguur die binnen een dag alles al in orde en netjes had gemaakt. Ze was erg zorgzaam O+
Toen we weer afscheid moesten nemen, heb ik wel wat tranen moeten laten :P

Ik ben vandaag geïrriteerd door mijn partner. Hij is nog thuis, dus we hadden afgesproken om en om op te staan in de nacht. Staat hij op, haalt de baby in bed en slaapt weer door, terwijl haar luier verschoond moet worden en ze moet eten.. Mag ik het weer doen.

En vanochtend heb ik laten zien wat ik wilde hebben als push present/ moederdag cadeau, zegt hij dat mijn push present in haar bedje ligt te slapen. Hij vindt dat soort dingen onzin.

Ik ben wel teleurgesteld.
pi_186269158
Mooie baby's trouwens! O+
  woensdag 17 april 2019 @ 11:02:23 #263
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186269474
Nou ja CVB -O- daar zou ik ook wel geïrriteerd over zijn hoor...afspraak is afspraak :{w Wat een horkerige reactie ook. Niet dat een 'push present' nou zo'n must is en ik snap ook wel dat meningen daarover kunnen verschillen, maar die reactie klinkt zo wel een beetje lomp :')
  woensdag 17 april 2019 @ 11:42:53 #264
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186270081
Spees, lijkt me erg pittig hoor, met 3 kinderen. Hoe oud zijn je oudere kinderen? Ik vind het met 2 al lastig - ik krijg ze amper beiden naar beneden :') Dat ik dochter beneden neerzet, snel naar boven loop voor zoon en dochter dan alweer halverwege de trap staat :X

Jagar, heerlijk!! *O* zowel de relaxte dag voor jezelf als O+ slaap O+

CVB wat zonde dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden! Heb je hem hier in de ochtend nog even over gesproken? Midden in de nacht heeft het toch geen zin om dat soort gesprekken te voeren.
Mijn man vindt trouwens ook dat m'n zoon m'n push present is. En anders zegt hij vast dat die anderhalf uur weeën niet echt een beloning waard zijn :') Kan het hem niet echt kwalijk nemen haha!

Hier vallen de gebroken nachten me zwaarder dan ik had verwacht (geval "kop in het zand", denk ik :P ). Zeker omdat het me overdag vaak niet lukt om bij te slapen. Hopelijk gaat 'ie ooit ergens anders slapen dan op mij, zodat ik overdag ook nog eens iets kan doen. Vast wel voor hij het huis uit gaat, toch? :')
  woensdag 17 april 2019 @ 11:56:55 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186270316
De andere twee zijn 4 en 6, dat maakt het wel wat makkelijker ;). Sowieso gaan ze naar school, maar ze hebben ook een leeftijd waarop ze redelijk voor rede vatbaar zijn en met name de oudste kan ik echt O wel even toevertrouwen als ik even boven moet zijn.

Mijn oudsten zaten wel dicht op elkaar (22 maanden) en toen vond ik die dingen net zo lastig als jij hoor ;), laat staan dat ik me kon voorstellen dat je er een derde bij kon jongleren. De keuze om hier meer tijd tussen te laten was een bewuste, die luxe hadden wij gelukkig.
  woensdag 17 april 2019 @ 12:12:37 #266
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186270620
Oja, dat scheelt wel! Hier zit er nu 21 maanden tussen, dus vergelijkbaar met jouw oudsten. Maar dan nog: alleen rond bedtijd lijkt me echt kut. Ik heb namelijk ook niet zo veel geduld O-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 april 2019 @ 12:57:20 #267
74056 crew  ToT
pi_186271355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:15 schreef Lemijn het volgende:
Tip voor de volgende poging: dentinox op je vinger met daaroverheen een doekje (denk hydrofiel qua dunheid).

Tandjes :X }:| :{ .
^O^ Thx! Gaan we proberen!


@Schanu: Die 2e foto! _O- :'( _O-
pi_186272055
Ik vind het al pittig om Frits van school te halen en aan zijn boterham te krijgen met een snotterige plakbaby op me, laat staan met een baby en een dreumes.

CVB, wat jammer dat je man zo'n ander idee heeft bij de taakverdeling, ik zou ook niet enthousiast zijn. Mijn man verschoont de luiers in de nacht als hij niet hoeft te werken. Daar maak ik hem wel wakker voor, maar dat komt vooral omdat hij anders overal doorheen slaapt.

Wat betreft push present: ik zou zelf iets uitzoeken en kopen als mijn man dat niet nodig vindt. Daarnaast vind ik het niet nodig dat mijn man iets koopt voor moederdag, ik ben namelijk niet zijn moeder. Als het je dwars zit dat hij het niet nodig vindt, dan moet je dat zeggen. Niet met subtiele hints of passief-agressief gedrag, maar gewoon recht voor zijn raap. Zeker met (toekomstig) slaapgebrek werkt dat bij ons het beste.

Mijn snotbaby mocht vandaag naar de huisarts, vannacht kreeg hij koorts en begon hij moeilijker te ademen. Hij heeft de verkoudheid van zijn grote broer gekregen en verder zijn er geen grote zorgen. Het is wel erg sneu, zo'n kleine baby met zijn snotneus en het niet door de mond kunnen ademen.
pi_186273311
*O* voor de goede nacht van O, wat fijn dat het eindelijk goed gaat Jagar!

Nog een O met een goede nacht, zou het aan de letter liggen? :P Fijn Spees, en wat een knapperdje O+

CavaBien, wat fijn dat de kraamzorg goed beviel! Qua afspraken met je partner, lastig en heel herkenbaar. Zeker zo in het begin is het goed om daarover in gesprek te gaan, de irritaties zullen anders alleen maar hoger oplopen en je hebt niet voor niets een taakverdeling gemaakt.
Voor wat betreft pushpresents, daar doe ik ook niet aan, vrouwlief heeft op haar manier bijgedragen tijdens de hele zwangerschap en daarna dus ik vind ook niet dat ik meer zou verdienen qua credits dan haar, enkel omdat ik gebaard heb.
Qua moederdagcadeau sluit ik mij aan bij Cholula, heel leuk om gefröbel en frutsels te krijgen van mijn kinderen maar vrouwlief en ik geven elkaar niets. Ik laat mijn meiden ook niets knutselen voor de oma's tijdens moederdag, hoor ik ook wel eens vaker, dan voeren ze maar een oma-dag in. Het is al moeilijk genoeg met 2 mama's op moederdag, helemaal daar ik op 11 mei jarig ben wat ook nog eens rond moederdag valt. Arme kinders helemaal knutselmoe :')

Stroopwafelmeisje, ik hoop idd dat de nachten snel beter voor je worden! Ik hou in mijn hoofd qua leeftijd een jaar of 18 aan, dan kan het alleen maar meevallen :P

Chocula, beterschap voor je kleine man! Zielig inderdaad als ze zo klein zijn, ze kunnen er ook zo benauwd worden dat het gewoon eng is :{
pi_186273928
Wat? Moet ik nog een push present kopen voor mijn vrouw? ;) :6

Woensdag is mijn vrije dag met de kids. Zo fijn, ze zijn allebei zo vrolijk en gezellig. B had weer een vriendje mee uit school, dus Juul had vermaak genoeg. Was in alle drukte wel vergeten een fles te geven na de boterhammen en bedacht me net dat ze volkoren brood op heeft ipv lichtbruin. Heb ik nu haar darmen verstopt? :o

Juul is net een jonge hond als ze B ziet, gaat ze kraaien en rondzwaaien met haar armen van blijdschap. En vooral veel lachen, die 2, echt, ze gaan het ons samen nog lastig maken denk ik. Lekker samenspannen.

Oh en een dikke vette *O* *O* *O* Jagar, wat heerlijk even bijkomen zo!
pi_186274900
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, ik wil jullie niet jaloers maken, maar toch wel even gekeken dat ik van 23 tot 8.30 geslapen heb. Zonder 1x wakker te worden.. *O*
*O* *O* *O*
Wat fijn! Is je gegund!
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat super, jagar! *O* ook meteen zo uitslapen :o heerlijk!

mijn O is ook maar 1 x wakker geworden tussen 23:00 en 06:00 :o what happened :o

Hij is zo'n lief en leuk vreetzakje O+

[ afbeelding ]

Schanu, hoop dat de onrust snel weg is, zo lastig als je echt geen idee hebt!
Ook al zo fijn!
Mooie vreetzak, ziet er gezond uit! :D
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 15:39 schreef exode het volgende:
Wat? Moet ik nog een push present kopen voor mijn vrouw? ;) :6

Woensdag is mijn vrije dag met de kids. Zo fijn, ze zijn allebei zo vrolijk en gezellig. B had weer een vriendje mee uit school, dus Juul had vermaak genoeg. Was in alle drukte wel vergeten een fles te geven na de boterhammen en bedacht me net dat ze volkoren brood op heeft ipv lichtbruin. Heb ik nu haar darmen verstopt? :o

Juul is net een jonge hond als ze B ziet, gaat ze kraaien en rondzwaaien met haar armen van blijdschap. En vooral veel lachen, die 2, echt, ze gaan het ons samen nog lastig maken denk ik. Lekker samenspannen.

Oh en een dikke vette *O* *O* *O* Jagar, wat heerlijk even bijkomen zo!
Jouw berichten zijn de (enige ?) reden dat ik nog wel nadenken over een tweede. :9 Klinkt geweldig zo die kinderen van jou samen. O+

Spookje reageert trouwens ook zo op de kat. Of kinderen. Of honden. Als het maar veel beweegt en vrolijk is. :P
pi_186275031
Ik heb vandaag trouwens mijn "push present" (Nooit geweten dat het zo heet?) gegeven aan m'n vriendin.

Niet zo zeer voor het bevallen eigenlijk, maar meer omdat we het een prachtig idee vonden vanuit hier. Ik las (te laat) hier over de moedermelksieraden, maar heb daar (Moedersmooiste/Silver Lining) een ketting besteld. Met een haarlokje van onze dochter en een bedeltje van haar tweede naam.

Foto in een spoiler, samen met een foto omdat ik gisteren vergeten was dat het dinsdag was. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen weer meten en wegen! Ben benieuwd.. Zoveel als ze ziek is geweest en zo actief als ze tijgert...
  woensdag 17 april 2019 @ 17:00:14 #273
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186275212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 15:39 schreef exode het volgende:

Woensdag is mijn vrije dag met de kids. Zo fijn, ze zijn allebei zo vrolijk en gezellig. B had weer een vriendje mee uit school, dus Juul had vermaak genoeg. Was in alle drukte wel vergeten een fles te geven na de boterhammen en bedacht me net dat ze volkoren brood op heeft ipv lichtbruin. Heb ik nu haar darmen verstopt? :o

Hier heb ik echt nooit bij nagedacht :') ik eet altijd volkoren.
Maar meneer poept minimaal 2x per dag, dus het zal met Juul ook vast goed gaan :P
pi_186275285
Volgens mij ben ik de enige die nog nooit heeft gehoord van een pushpresent haha. Dan mag het wel een erg groot cadeau worden :9

@NicolasJoy super mooie ketting! Echt prachtig. En wat een lekkere bolle wangetjes heeft spookje (L) ziet er goed uit. Denk dat gewicht en lengte wel goed zit ;)
Wij mogen pas weer in juni! Maar denk dat ik wel iets eerder ga voor een check up.

M’n kleine frummel is weer helemaal beter hoor, slapen overdag gaat weer net zo slecht als voor de buikvirus, dan maar bij mij slapen.

Ik geef trouwens altijd volkoren brood? Wist niet dat dat voor verstopping kon zorgen :#
pi_186275287
Ik heb alleen in het begin lichtbruin brood gegeven, Jip krijgt nu al een tijdje volkoren. Is dat niet okay dan? Hij poept trouwens zeer regelmatig dus neem aan dat het wel goed zit :D
pi_186275305
Ja prachtige ketting NJ! Hoe gaat het trouwens nu tussen jullie? Al wat beter?
pi_186275635
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:03 schreef Framblij89 het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die nog nooit heeft gehoord van een pushpresent haha. Dan mag het wel een erg groot cadeau worden :9

@:NicolasJoy super mooie ketting! Echt prachtig. En wat een lekkere bolle wangetjes heeft spookje (L) ziet er goed uit. Denk dat gewicht en lengte wel goed zit ;)
Wij mogen pas weer in juni! Maar denk dat ik wel iets eerder ga voor een check up.

M’n kleine frummel is weer helemaal beter hoor, slapen overdag gaat weer net zo slecht als voor de buikvirus, dan maar bij mij slapen.

Ik geef trouwens altijd volkoren brood? Wist niet dat dat voor verstopping kon zorgen :#
In deze hoek van het land heb ik vrienden of vriendinnen er in elk geval nog nooit over gehoord. :9 Maar we waren natuurlijk ook nog niet eerder in de situatie met kinderen (en jonger begonnen dan gemiddeld tegenwoordig) dus misschien nooit voor open gestaan.

Thanks! Ze ziet er gezond uit in elk geval. :9 Ook de armen en benen hebben wel plooien. :+ Maar voor m'n gevoel is ze weinig aangekomen de laatste 1-2 maanden..

Dat duurt nog even, juni.. 6 maanden en dan 9 maanden ongeveer?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 17:04 schreef Aure het volgende:
Ja prachtige ketting NJ! Hoe gaat het trouwens nu tussen jullie? Al wat beter?
O+
Het houdt niet over. Veel (geprobeerd) te praten, maar we komen nog niet echt verder.Wel allebei echt de intentie er samen uit te komen en er dus aan te werken, maar we zitten nog niet echt op één lijn wat we nu belangrijk vinden. Maar er is wel veel minder irritatie. Geen ruzie dus, gewoon meer dat de relatie bekoeld is zeg maar. Heb in elk geval weer iets meer vertrouwen in een goede afloop.
pi_186276473
Dat klinkt in ieder geval al wel iets beter dan een tijdje terug :*
pi_186278659
Zeker! Elke stap vooruit is er één..

Probeer nu gewoon maar met stompzinnige dingen te laten merken dat ik het erg probeer. Meer/vaker koken, meer in het huishouden (normaal doet zij 80%, ik 20% omdat het werk ook zo ongeveer zo verdeeld is). Cadeautjes, speciale dagen onthouden... (en iets mee doen) Proberen net dat stapje extra te zetten zeg maar.
pi_186278745
Blijkbaar krijgt Juul al een week volkoren, het halfje lichtbruin in de vriezer bleek volkoren te zijn. _O_ Ze poept nog prima, dus we gaan er mee door.
Volkoren is zwaarder voor de darmen en met een baby die zoveel last van darmkrampjes heeft gehad....we waren nog wat voorzichtiger dus.
Ze is net gaan slapen op 50 mm avondmelk in plaats van 180 mm. Ze heeft ook wel veel gegeten vandaag, hopen dat ze er op doorslaapt :D

Zaterdagochtend gaat ze samen met B spelen bij hun tante, neef en nichtje. Die wonen hier dichtbij en wij gaan de vouwwagen opzetten op een dagcamping aan een recreatiemeer. Dat doen we elk jaar en zaterdag gaan ze weer open en het is 22 graden!! 8-) 8-) 8-)
Mijn schoonzus wilt al zo lang oppassen dus 2 vliegen in 1 klap. 's middags wordt het een zoete inval bij de vouwwagen, ik geloof dat iedereen die in de buurt woont langskomt.

Mooi cadeau NJ en wat een lieve foto, wat wordt ze blond!
Ja NJ, die band tussen die 2, ik krijg daar geen genoeg van. Wij waren zielsgelukkig met alleen B. Met Juul zijn we 2 jaar bezig geweest en was het einde van de pogingen in zicht. Dat gezicht toen we vertelden aan B dat hij een broertje of zusje kreeg...die vergeet ik nooit meer. En dat gezicht heeft ie nog steeds als hij naar Juul kijkt.
Als B thuis is, hoef ik Juul ook amper te entertainen, of B speelt met haar of hij geeft een hele show of hij speelt om haar heen. Dat gaat wel echt veranderen als ze kruipt en zijn speelgoed pakt natuurlijk.
Wij wilden ze wat dichter op elkaar, maar ze schelen 4 jaar en 4 maanden en dat is eigenlijk wel heel erg fijn.
  woensdag 17 april 2019 @ 20:16:03 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186279215
Ik vind push present echt een afgrijselijk woord, maar ik ken ook baargoud. Eigenlijk niet zo erg. Alleen in de goede taal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186279319
Onze twee zijn allebei snipverkouden en inmiddels krijgen mijn man en ik er ook last van.

Hier ook nog een late foto van de 2 donderstenen 😀

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Solodelphi op 17-04-2019 20:29:57 ]
pi_186279367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind push present echt een afgrijselijk woord, maar ik ken ook baargoud. Eigenlijk niet zo erg. Alleen in de goede taal.
"Werpgoud" ;(

Hier geen push present. Ik had dat wel leuk gevonden, maar mijn man is op andere momenten dermate briljant en gul met cadeaus (een midweek Venetië, en een volledig naar eigen smaak en op maat gemaakte leren jas bijvoorbeeld) dat ik me er niet druk om kan maken :) Ik vond de quote van @Cholula een goede.
quote:
Als het je dwars zit dat hij het niet nodig vindt, dan moet je dat zeggen. Niet met subtiele hints of passief-agressief gedrag, maar gewoon recht voor zijn raap. Zeker met (toekomstig) slaapgebrek werkt dat bij ons het beste.
Verder even ja op alles. Drukdrukdrukdrukdruk en nu extragratis een kapotte rug erbij *O*

Oh ja, en @exode, we zouden onze zielsverwanten inderdaad een keer moeten laten meeten. De heren schelen ook niet veel, wie weet klikken die ook nog :+
pi_186279380
Hurray voor het goede poepen van Juul @exode :9 Weet ik dat we hier de volkoren nog even in de kast laten wat betreft ons Spookje.. Slaapwel voor Juul! Ideaal weekend dat met de vouwagen, ik zie hier lokaal gewoon 25 graden staan! Wordt gewoon zonnen, zwemmen en insmeren haha.

O+ Ik denk dat ze langzaam naar het witte toe gaat.. Zo waren m'n vriendin en ik allebei ook als baby!
Wie weet dat ik dan over een jaar of 3-4 wel weer aan een baby toe ben. :9 Hier is Spookje super enthousiast over nagenoeg alle kindjes, maar sowieso is ze heel sociaal. Lachen naar werkelijk iedereen. Op de opvang heeft iedereen het over haar. Lievelingetje van de leidsters, maar ook andere ouders smelten steeds :') Als ze nu thuis ook altijd zo was.... Ze vinden dat ze nog nooit zo'n makkelijk kind hebben gehad op de opvang. :') Als er maar andere kinderen bij zijn. :9

@Solodelphi Ik mis de foto nog!
pi_186279387
Ja beiden afgrijselijk :D

Ik heb er niks mee. Ik heb dan wel een moedermelkring, maar die heb ik voor mezelf gekocht als aandenken aan deze periode met Jip en niet als baargoud :D

Ik ben wel weer zo iemand die een eerste moederdag wel bijzonder vindt :D ik hoef alleen geen cadeautje, maar gewoon een gezellig ontbijtje op bed ofzo met z'n drieën :D en de volgende jaren ben ik gewoon content met de knutsels van de opvang en school :+

Lief dat je die extra stappen zet NJ. Ik hoop dat ze het wel opmerkt O+
pi_186279420
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:


@:Solodelphi Ik mis de foto nog!
Ja ik zie dat hij m niet pakt, even kijken of t op een andere manier lukt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 april 2019 @ 20:24:54 #287
74056 crew  ToT
pi_186279429
Push present? Baargoud? WTF??? Leef ik onder een steen? :@
pi_186279434
Ik heb trouwens ook zo'n vriend die het niet nodig vindt, dus ik heb inderdaad gewoon gezegd dat ik dit jaar ontbijt op bed wil en dat dat voor mij nu wel even belangrijk is :P hij vindt het nog steeds onzin maar gaat het geloof ik wel regelen :D
pi_186279492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:22 schreef Aure het volgende:
Ja beiden afgrijselijk :D

Ik heb er niks mee. Ik heb dan wel een moedermelkring, maar die heb ik voor mezelf gekocht als aandenken aan deze periode met Jip en niet als baargoud :D

Ik ben wel weer zo iemand die een eerste moederdag wel bijzonder vindt :D ik hoef alleen geen cadeautje, maar gewoon een gezellig ontbijtje op bed ofzo met z'n drieën :D en de volgende jaren ben ik gewoon content met de knutsels van de opvang en school :+

Lief dat je die extra stappen zet NJ. Ik hoop dat ze het wel opmerkt O+
Hier van die Oma's die vinden dat kinderen én kleinkinderen langs móeten komen met cadeaus (mijn oma's dus) waardoor mijn ouders er nooit iets mee deden. Nu we een kleine hebben vind ik het stiekem zelf wel leuk iets te doen thuis.. Al is het maar ontbijt op bed o.i.d. Knutselwerkje. :9

Heb net zelf dit besteld voor bij de ketting:
pi_186279521
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:24 schreef ToT het volgende:
Push present? Baargoud? WTF??? Leef ik onder een steen? :@
Ik kende het ook niet, maar 't is wel een mooi aandenken ...
pi_186279525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:25 schreef Aure het volgende:
Ik heb trouwens ook zo'n vriend die het niet nodig vindt, dus ik heb inderdaad gewoon gezegd dat ik dit jaar ontbijt op bed wil en dat dat voor mij nu wel even belangrijk is :P hij vindt het nog steeds onzin maar gaat het geloof ik wel regelen :D
Desnoods via ontbijtbezorgd.nl ? :P
pi_186279581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:24 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Ja ik zie dat hij m niet pakt, even kijken of t op een andere manier lukt
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:19 schreef Solodelphi het volgende:
Onze twee zijn allebei snipverkouden en inmiddels krijgen mijn man en ik er ook last van.

Hier ook nog een late foto van de 2 donderstenen 😀

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukt!

[ Bericht 49% gewijzigd door Solodelphi op 17-04-2019 20:32:58 (Fotos niet te zien) ]
pi_186279593
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Desnoods via ontbijtbezorgd.nl ? :P
Hehe ik zal het doorgeven :D

Mooie haarspeld trouwens!

Oh en over baby's gesproken. Jip deed vannacht mee met O. en O. ;) en nu issie voor een paar nachten bij opa en oma :o babyloos! Slaap! Hemels! Maar ik heb ook nu alweer zin in zondag :')
pi_186279651
Ik moet nog steeds mn moedermelk oorbellen uitzoeken haha!
Moederdag an zich vind ik niet zo belangrijk, kleuter knutselt wel iets op school maar van de jongens verwacht ik niks. Ik gok dat ik van vriend net als de afgelopen 6 jaar een bos bloemen krijg en dat is prima.
Nee ik ben niet zijn moeder, maar wel de moeder van zijn kinderen en hij vindt dat ik die bloemen dus heb verdient ( hij krijgt op zijn beurt met vaderdag een nieuw luchtje omdat dat er zo is ingeslopen)

Exode wat klinken jouw dagen met B en Juul toch fijn. En lekker vooruitzicht van het weekend!

Jagar, wat heerlijk dat je zo lang hebt geslapen *O*

En spees en O ook al zo lekker *O*

Nj ik denk dat wat je doet goed is. Zon baby is toch best een aardverschuiving in je leven en jullie hebben het ook echt niet makkelijk gehad met spookje. Jullie komen er wel uit! En wat een super mooie ketting heb je gegeven!

De heren hebben bedacht dat groente niet lekker is. Al 3 avonden op rij dat na 2 happen het mondje niet meer open gaat. Nouja dan niet hoor.. over een tijdje weer proberen dan maar, tot grote frustratie van Kleuter. Want "mama, ik moet wel mijn bord leegeten"..

Vin heeft ook wel weer echt last van de prikken, verhoging en snel huilen. Lekker veel knuffelen dus!
pi_186279768
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:30 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

[..]

Gelukt!
Yay!
Verschil in hoe open ze hun ogen houden. :9 Alweer gegroeid lijkt wel zeg!
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:31 schreef Aure het volgende:

[..]

Hehe ik zal het doorgeven :D

Mooie haarspeld trouwens!

Oh en over baby's gesproken. Jip deed vannacht mee met O. en O. ;) en nu issie voor een paar nachten bij opa en oma :o babyloos! Slaap! Hemels! Maar ik heb ook nu alweer zin in zondag :')
Niet goedkoop, maar wel lekker en luxe. O-)

Opa en Oma wilden graag oppassen? :D Krijg hier ook steeds meer signalen dat ze best eens mag blijven logeren haha. Slaap inhalen.. 8-)
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:33 schreef aapieannie het volgende:
Ik moet nog steeds mn moedermelk oorbellen uitzoeken haha!
Moederdag an zich vind ik niet zo belangrijk, kleuter knutselt wel iets op school maar van de jongens verwacht ik niks. Ik gok dat ik van vriend net als de afgelopen 6 jaar een bos bloemen krijg en dat is prima.
Nee ik ben niet zijn moeder, maar wel de moeder van zijn kinderen en hij vindt dat ik die bloemen dus heb verdient ( hij krijgt op zijn beurt met vaderdag een nieuw luchtje omdat dat er zo is ingeslopen)

Exode wat klinken jouw dagen met B en Juul toch fijn. En lekker vooruitzicht van het weekend!

Jagar, wat heerlijk dat je zo lang hebt geslapen *O*

En spees en O ook al zo lekker *O*

Nj ik denk dat wat je doet goed is. Zon baby is toch best een aardverschuiving in je leven en jullie hebben het ook echt niet makkelijk gehad met spookje. Jullie komen er wel uit! En wat een super mooie ketting heb je gegeven!

De heren hebben bedacht dat groente niet lekker is. Al 3 avonden op rij dat na 2 happen het mondje niet meer open gaat. Nouja dan niet hoor.. over een tijdje weer proberen dan maar, tot grote frustratie van Kleuter. Want "mama, ik moet wel mijn bord leegeten"..

Vin heeft ook wel weer echt last van de prikken, verhoging en snel huilen. Lekker veel knuffelen dus!
Ook bij moedersmooiste aan het kijken? Prachtige dingen maakt ze hé...

Vrees wel voor ooit een tweede, of je zo'n aardverschuiving dan wel te boven komt. :')

Aten ze eerder de groente wel? Wijsheid van de kleuter haha. O+
  woensdag 17 april 2019 @ 22:06:04 #296
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186282424
Ik kreeg van mijn lief een pizza met zalm en broodjes met carpaccio :'). In die periode kon daar geen sieraad tegenop. Zelf heb ik wel iets gekocht. Moedermelkoorbellen en drie gouden kettinkjes. Ben nu wel even klaar want anders krijg ik misschien scheve gezichten thuis :+.
pi_186282463
Een tweede is meestal veel minder een aardverschuiving dan de eerste hoor @NicolasJoy
pi_186283170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:06 schreef Helsinki het volgende:
Ik kreeg van mijn lief een pizza met zalm en broodjes met carpaccio :'). In die periode kon daar geen sieraad tegenop. Zelf heb ik wel iets gekocht. Moedermelkoorbellen en drie gouden kettinkjes. Ben nu wel even klaar want anders krijg ik misschien scheve gezichten thuis :+.
Daar kan ook niets tegenop. :9 Soms is het toch ook gewoon lekker jezelf te verwennen met fijne cadeautjes? *) Al moet ik zeggen dat leuke dingen kopen voor de baby wel echt op één staat.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:06 schreef lunapuella het volgende:
Een tweede is meestal veel minder een aardverschuiving dan de eerste hoor @:NicolasJoy
Mmm. Wie weet. Heb hier thuis in elk geval al eens laten vallen dat zoals ik er nu in sta ik het ook niet erg zou vinden als het bij één blijft. Daar waren mijn ouders het allereerst al niet mee eens. :')
pi_186283253
-

[ Bericht 59% gewijzigd door NicolasJoy op 17-04-2019 22:30:32 ]
  woensdag 17 april 2019 @ 22:36:08 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186283584
@NicolasJoy, het scheelt dat je rol niet meer verandert wanneer de tweede geboren wordt. Ik zou liegen als ik zeg dat ik een tweede makkelijk vond, maar ik vond de moeilijkheid vooral zitten in de drukte*, het verdelen van de aandacht, etc. Bij een eerste verander je echt als persoon en krijgt alles in je leven een nieuw perspectief, vind ik.

Ik heb wel een mooi cadeau gekregen van mijn wederhelft, hij had een hele mooie ring met drie diamantjes erin verwerkt laten maken.

Na de geboorte van onze dochter kreeg ik een sieraad waar de hartslag van de 1e echo (zichtbaar gemaakt op de echofoto) van haar in gegraveerd staat.

Ben er heel blij mee, al had ik niet per se een cadeau verwacht en had het niet erg gevonden als ik niks zou hebben gekregen.

*dit veranderde trouwens op een gegeven moment ook. Het duurde wel even ;) maar ik denk toen mijn dochter 2,5 was ofzo, en de oudste 4,5, vond ik het ineens drukker als er maar 1 van de 2 thuis was. Als ze met zn tweeën waren dan hielden ze elkaar leuk bezig.

Nu is dat nog steeds vaak wel zo, al hebben ze natuurlijk dagen dat ze elkaar alleen maar de tent uit ruzieën.
pi_186285748
Bij de eerste werd onze wereld ondersteboven gegooid en binnenstebuiten gekeerd. Dat is nu duidelijk minder. We moeten wel een balans vinden als gezin, maar mijn lief en ik hoeven elkaar niet meer te vinden in een nieuwe rol als ouders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')