abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186247631
Wat een leuke babies hebben jullie <3

Werkt de fokwet ook als ik gewoon tig keer ga roepen dat mijn baby zo slecht slaapt?!
Ik ga het gewoon testen; jongens heb koffie nodig mijn baby slaapt zo slecht al maaaanden. Haha.

Jagär heel spannend lijkt mij dat inderdaad. Ga je iets leuks doen wel?

Geven jullie trouwens ook pindakaas aan de kleintjes? Heb gehoord dat het dan allergieën kan voorkomen maar ik schijt echt in mn broek.

Ook ff babyspam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186247824
Jullie baby's O+ !

@Aere zijn bedje staat al wat schuin, maar misschien nog niet schuin genoeg. Veel plezier de komende dagen!

Die verkoudheid zat er dik in, de kleuter is ontzettend aan het snotteren dus de slaapkamer ruikt al naar frikandel speciaal.
pi_186247861
Aaah @Framblij89 wat een leukerd O+ En wij geven gewoon pindakaas ja, en dus ook ei, omdat dat nu het advies is ivm allergieën voorkomen. Gaat tot nu toe prima.
pi_186248195
Exode, leuke foto's weer O+

En welpje, lekker aan het eten :9 Heerlijk dat geknoei. Vooral als je het dan weer moet opruimen :D

Mooie baby Framblij! Wij geven bijna dagelijks pindakaas (op brood, toen ie wat jonger was door zijn groente of fruit heen). En we proberen regelmatig ei, maar hij spuugt het steeds weer uit. In het begin at ie wel ei en dan ging het wel goed. Nu moet ik het denk ik maar eens een keer door zijn avondeten prakken ofzo, eigenwijsje.

En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
pi_186249477
@Framblij89 Je hebt wel echt een schatje!
pi_186249479
@exode Nog zo'n schatje, fotomodel :') O+
pi_186250585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:18 schreef SacreCoeur het volgende:
dus meneer heeft als avondeten op èèn hele kipfilet, 7 cherrytomaten, 5 aardappelschijfjes & salade (en een banaan als toetje want had geen yoghurt dingen meer in huis).
[..]
:o :D
pi_186250586
Oh ja. Fok!wet. :') Schreef ik vorige week (!) dat de slaapjes langer werden, waren die plotsklaps na die post verdwenen. Zaterdag voor het eerst een dag alleen met drie en ik voelde me toch verbonden met Spees. Hoop dat je goed het weekend bent doorgekomen, Spees! Ik moest gister van 1 zaterdag alleen al de hele dag huilen. :@

@Helsinki vroeg nog hoe het met mij ging. Nou dat gaat wel. Ik ben regelmatig licht in mijn hoofd, vergeet superveel, ben na een uurtje lopen zó moe dat ik alleen maar op bed kan zitten. Het voelt alsof ik in een roes zit, die niet altijd even prettig is, maar waar ik niet heel makkelijk uitkom. Er is bloed geprikt en daar kwam niets bijzonders uit. Mijn bloeddruk is wel laag en ik moet dus nu zoutrijk eten en zoethoutthee drinken. Mocht iemand nog een idee hebben hoe mijn bloeddruk te verhogen (behalve weer gaan werken :') ) dan hou ik mij aanbevolen!

Lekker Jagär! Heb je dan ook twee dagen een kamer voor jezelf alleen? O+

Leuk om al die eetverhalen te lezen. Ik kan niet wachten tot mijn baby gaat eten. Zo gezellig! Bij mijn oudste kon dat hele kleine niet lang genoeg duren, maar deze baby kijk ik haast groot! :o Maar pindakaas voor de eerste verjaardag mag dus gewoon deze keer? En volgen jullie nog bepaalde schema's? Bij de vorige twee trouw het introductieschema van Kleintjes gevolgd en dat ging op zich prima, maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeën. ;)
  dinsdag 16 april 2019 @ 14:22:42 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186250998
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186251839
Wij gaan pindakaas ook eens proberen hier. Aardbei al wel geprobeerd, geen reactie. Daar waren we bij B ook later mee volgens mij.

Ei vindt Juul overigens erg lekker, in elke vorm. Maar ze is al 9,5 maand natuurlijk.
pi_186251933
@Limone Bij mij zeiden ze dat mijn bloeddruk zou verbeteren als ik had gebaard. Nutteloze tip voor jou dus :').

Ik ben nog lang niet toe aan hapjes, met Frits begonnen we rond de zes maanden en dat ben ik nu ook van plan. Ik zou ei en pindakaas ook gewoon introduceren, maar we hebben hier weinig last van allergieën, dat maakt het wel makkelijker natuurlijk.

Beterschap, Tink. Wel fijn om ziek te kunnen zijn zonder kind.

Klaagzang:
Mijn hooikoortsmedicijn werkt niet helemaal top (of ik heb gewoon de verkoudheid van de rest van de familie) en ik moet om de haverklap niezen. Dat doet toch pijn aan mijn buik, alsof ik alle allang opgeloste hechtingen los nies. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:25:47 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186251941
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:52 schreef Limone het volgende:

[..]

:o :D
Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
pi_186252095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.
[..]

Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:39 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186252151
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
Weet niet, ik denk niet zoveel na met wat ik geef :D heb altijd zoiets dat als ik het zelf zou kunnen eten waarom hij niet.
Ik geef natuurlijk geen filet american, honing en dergelijke
pi_186252155
Okee, weer wat leuke foto's gemaakt van mini-ToT. :P

SPOILER
pi_186252376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:19 schreef Aure het volgende:

En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
pi_186252532
Jagar, wat spannend dat je 2 nachten weg gaat. Ga je wat leuks doen?

En Sacre, nog steeds een droombaby lees ik, wat heerlijk O+

Cholula, beterschap voor Fred en voor jou!

Dinsdag, mijn favoriete dag van de week!
Ik zag de twee mooie mannen van Aapie O+ En de knappe Juul O+ De kleine bootwerker van Luna O+ Knappe frummel van Framblij O+ Blije Mini-ToT O+

Aure, wat een lekker vooruitzicht om even qualitytime samen te hebben! Gaan jullie nog wat leuks doen?

Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

ToT, ik geef eigenlijk nooit zachtgekookte eitjes omdat ik dat eng vind (ivm rauw), maar dat is meer een gevoel dan dat ik zeker weet dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Tijdens de zwangerschap mag je ook geen zachtgekookt ei, dus ik ben er automatisch van uit gegaan dat een baby dat dus ook niet mag hebben :X

Bij ons is vandaag de nieuwe bolderkar binnengekomen, vrouwlief helemaal happy en is er meteen een ritje mee gaan maken. Ik zit op mijn werk dus mooi dat zij zich zo kan vermaken met de meiden :')
Verder vandaag de kaartjes besteld voor Vlokje's eerste verjaardag, op 31 mei wordt ze alweer 1 :o Mijn baby :o

SPOILER
pi_186252546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:54 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @:ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
Dank je! :D
En jaaaaa, die ogen! :D

@Schanu; ja ik heb ook mijn twijfels.
Je foto's kan ik trouwens niet zien. :)
pi_186252777
Cholula, wij zijn ook bij 6 maanden begonnen. Juul is een enorme eter inmiddels en eet alles op wat naar haar mond gaat. (behalve als het uit een potje komt....)
Ze gebruikt haar tanden ook echt, bij soepstengels etc, erg grappig om te zien.

Ik ben erg benieuwd want B at ook alles wat in de buurt van zijn mond kwam en is met name met avondeten echt wel kieskeurig geworden.

Mijn vrouw heeft 0 allergien, van de donor weten we dat niet. Maar als het goed is geen zorgwekkende allergien.

Wij maken het eten van Juul nu minder klein, van gepureerd naar stukjes. Als er nog goede tips voor recepten zijn die wij (met een kieskeurige 5jarige) ook kunnen en willen eten houd ik me aanbevolen.
pi_186252974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 16:03 schreef Schanu het volgende:

Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

Dankje! Ah gossie, was dat ook door het rotavirus dat ze zo was afgevallen? Naar is het he :(

Ja ik probeer ook weer de ochtenden pap te geven, en van die biscuitjes gekruimeld in de opvolgmelk! Ze heeft nu al 800ml aan melk gedronken :o hahaha. Mogen ze al yoghurt met 7maanden? Vind het op internet altijd zo moeilijk te vinden, ene website zegt van wel en de andere zegt van niet, anders probeer ik dat ook wel!
pi_186253054
SPOILER
Kolf BH die ik voor mama had besteld is binnen, dat gaat hopelijk een hoop ongemak schelen :)
pi_186253681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:30:20 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186253818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
Ons cb klopt op wel meer vlakken niet helemaal. Prul eet sinds een week (op een paar dagen na vijf maanden nu) groente en vindt dat heerlijk. Hebben gewacht tot ze het eten uit onze mond keek en allerlei dingen zelf in haar mond ging stoppen enzo.

Ik zag allemaal mooie baby's *;

Kdv ging goed, ze heeft drie keer geslapen, knap kind. En twee flessen mamamelk schoon op. Zo fijn!

Wel jammer dat we meteen bij thuiskomst een algemene mail kregen dat er buikgriep (wrs noro) heerst. Maar ook lieve foto's en een heus dagboekje gehad O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186255509
"Mini-ToT, kun jij even je mondje open doen zodat ik met dit wattenstaafje Dentinox op je doorkomende tandjes kan smeren?"

Mini-ToT: *Grijpt wattenstaafje en houdt z'n mondje dicht.*
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:15:46 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186255613
Tip voor de volgende poging: dentinox op je vinger met daaroverheen een doekje (denk hydrofiel qua dunheid).

Tandjes :X }:| :{ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')