abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186024943
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186025164
Mijn O heeft ook zo’n sterk willetje. Tot nu toe vind ik het vooral grappig. Laatst zat ik een mango klaar te maken aan tafel terwijl de jongens pasta aten, wat er eigenlijk altijd goed ingaat bij O. Totdat hij doorhad dat ik een mango aan het klaarmaken was. Krijsen joh, omdat hij de mango nog niet kreeg...
  donderdag 4 april 2019 @ 12:56:34 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186028278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn O heeft ook zo’n sterk willetje. Tot nu toe vind ik het vooral grappig. Laatst zat ik een mango klaar te maken aan tafel terwijl de jongens pasta aten, wat er eigenlijk altijd goed ingaat bij O. Totdat hij doorhad dat ik een mango aan het klaarmaken was. Krijsen joh, omdat hij de mango nog niet kreeg...
Grappig, mijn O ook al :+ is eigenlijk een heel vrolijk relaxed jongetje en lacht naar iedereen, maar o wee als hij iets wil en hij krijgt het niet _O-. Het gebeurt best vaak dat hij met iets randoms speelt (een lepeltje of een blaadje papier) en zus met al haar goede bedoelingen afpakt waar hij mee bezig is en ander 'echt' speelgoed bij hem neerplant. Nou dat zullen we allemaal weten hoor, tot hij zijn lepeltje of stukje papier terug heeft :'). Ik kan het wel waarderen overigens, hij moet zich toch maar redden als jonkie straks bij die andere twee. Maar het is wel even wennen, mijn dochter had ook wel een eigen willetje maar niet zoals dit, en mijn zoon kon ik al helemaal met alles afleiden, die vond (en vindt, meestal) alles prima :+.
pi_186028561
Hier hetzelfde speed. We hebben een speelkamer, en als oudste daar eens alleen wil spreken en de deur dicht doet is het krijsen joh...

Mijn baby voert me doperwtjes O+
pi_186028904
Hier heeft jongste ook much more temprament dan oudste. Mars wil alles wat Twix ook doet. En zo klom hij dus zonder blikken of blozen op een driewieler en was vervolgens gefrustreerd dat hij niet bij de trappers kon.
Vorige week had Mars buikgriep, hij sliep veel, at weinig en knuffelen was alles. Nu weer fit en fris en fruitig. En aan het bunkeren. Want wie bol is, moet bol blijven. O+
  donderdag 4 april 2019 @ 13:52:51 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186029230
Hier een baby met weinig temperament (nog), hij vindt alles wel prima.
Ik zou dat krijsen ook echt niet chill vinden :D

Vond het grappig in het vorige deel te lezen wat de andere baby's van dezelfde leeftijd kunnen.
Mijne kan bijvoorbeeld wel in zijn handen klappen op commando, zelf zijn eten blazen, balletje gooien etc, maar lopen zie ik er nog langgg niet van komen, kruipen ook niet (wel buikschuiven) en hij kan sinds een weekje zelf zitten :+ maar hij doet het wel op zijn moeilijkst.

En net de verjaardagsuitnodigingen besteld :'( O+
pi_186031121
Wat heerlijk herkenbaar, dat temperament. Ik vond Jewel temperamentvol, maar zij is een engeltje vergeleken met Vlokje soms :') die zit soms als een ware directrice aan tafel boos te gebaren en te doen. En ze wil idd ook alles wat Jewel heeft en kan. Wat natuurlijk niet altijd kan en dat is frustratie alom.

Jewel was helemaal niet zo vlot toen ze baby was, Vlokje daarentegen kan zich optrekken en staan, achter een loopwagentje lopen, bal gooien, op commando in handjes klappen, zwaaien, kruipen, klimmen, zitten en zelf tot zit komen. Ik verbaas me echt over hoe snel ze gaat. Vind het enerzijds lastig, ze is mijn laatste en ik wilde juist nog even genieten van die baby tijd terwijl ze gewoon echt baby-af is. Anderzijds is het wel heel fijn juist omdat ze de 2e is, dat we bijvoorbeeld weer kunnen fietsen en dat ze best goed mee kan komen met Jewel wat sommige dingen gewoon echt makkelijker maakt. Zo 'lijdt' het ritme van ons gezin er ook het minste onder wat voor Jewel wel weer prettig is. Maar toch, mijn baby ;( :X
pi_186039061
@Spees_Eend, kwam er nog wat uit het huisartsbezoek met O?

Och, Schanu, volgens mij herkent iedereen dat ‘Mijn beeeeeebie, wat doe je?!’-gevoel :') Gaat dat ooit over? Ik keek gister bij Caesar voor het slapen gaan en die lag daar zo heerlijk vredig. En toen dacht ik: shit, over een paar jaar mag ik écht niet meer komen kijken ‘s avonds, laat staan een kusje brengen :+

[ Bericht 63% gewijzigd door Jentin op 05-04-2019 09:00:43 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:09:40 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186044474
Ik lees en leef mee, maar loop even op mijn tandvlees. Ik had nooooit moeten roepen dat ik die nachtvoedingen nog ging missen, Prul slaapt al een nacht of vier niet langer dan 1,5 uur achter elkaar. En tussendoor kwam er woensdag een huis op funda waar we gisteren zijn gaan kijken (zonder man, met schoonouders, hij kon geen vrij krijgen, dus 2 uur en drie kwartier rijden inclusief dikke file) en waar we maandag ons bod voor moeten hebben ingediend. Ik ben op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:11:40 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186044509
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:59 schreef Jentin het volgende:
@:Spees_eend, kwam er nog wat uit het huisartsbezoek met O?

Och, Schanu, volgens mij herkent iedereen dat ‘Mijn beeeeeebie, wat doe je?!’-gevoel :') Gaat dat ooit over? Ik keek gister bij Caesar voor het slapen gaan en die lag daar zo heerlijk vredig. En toen dacht ik: shit, over een paar jaar mag ik écht niet meer komen kijken ‘s avonds, laat staan een kusje brengen :+
Zijn trommelvliezen zijn wel dof, maar niet echt ontstoken. Theorie van de huisarts was dat hij door zijn neusverkoudheid vooral tijdens het slapen gedwongen wordt door zijn mond te ademen, en baby's van deze leeftijd ademen vrijwel alleen door hun neus (ook al zijn ze na een maand of 4 wel fysiek in staat om door hun mond te ademen). Hierdoor kan hij gaan hyperventileren en dan raakt hij in paniek. Dus wellicht dat hij daarom zo gek en veel huilt s nachts. Hij heeft ook die aangeboren slappe luchtpijp dus wie weet dat dat zijn gevoel nog versterkt als zijn ademweg niet volledig vrij is...

De huisarts heeft trouwens van alles nagekeken hoor, niet alleen de oren.

Hij zit volgens het grote gele boek in een grote sprong, en ik geloof daar in wanneer het me uitkomt, dus nu ook maar :+
pi_186044613
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:50 schreef Schanu het volgende:
Wat heerlijk herkenbaar, dat temperament. Ik vond Jewel temperamentvol, maar zij is een engeltje vergeleken met Vlokje soms :') die zit soms als een ware directrice aan tafel boos te gebaren en te doen. En ze wil idd ook alles wat Jewel heeft en kan. Wat natuurlijk niet altijd kan en dat is frustratie alom.

Jewel was helemaal niet zo vlot toen ze baby was, Vlokje daarentegen kan zich optrekken en staan, achter een loopwagentje lopen, bal gooien, op commando in handjes klappen, zwaaien, kruipen, klimmen, zitten en zelf tot zit komen. Ik verbaas me echt over hoe snel ze gaat. Vind het enerzijds lastig, ze is mijn laatste en ik wilde juist nog even genieten van die baby tijd terwijl ze gewoon echt baby-af is. Anderzijds is het wel heel fijn juist omdat ze de 2e is, dat we bijvoorbeeld weer kunnen fietsen en dat ze best goed mee kan komen met Jewel wat sommige dingen gewoon echt makkelijker maakt. Zo 'lijdt' het ritme van ons gezin er ook het minste onder wat voor Jewel wel weer prettig is. Maar toch, mijn baby ;( :X
Haha, mini-ToT begint net langzaam maar zeker een aantal seconden overeind te zitten op een platte ondergrond. 2x heeft hij zichzelf weer op kunnen drukken toen hij omkukelde, Verder pakt hij natuurlijk wel dingen aan die je hem geeft, maar alle dingen die jij hier verder opnoemt moeten nog wel komen. :)
pi_186044711
Hehe ik geloof ook in een sprong als het me uitkomt hoor Spees :D

Ik vertelde gister aan een collega dat Jip nu 's nachts heeft bedacht dat hij wil spelen en dat ik dus 2 uur bezig was geweest met hem weer in slaap te krijgen (om 1 uur...). Zegtie "Oh dat deed die van mij ook, dat was rond de 11 maanden sprong" dus ik vraag voorzichtig hoe lang die fase dan duurde bij hem "nou zo'n 4 maanden" }:| echt FML. Maar vannacht wilde Jip gelukkig niet spelen, nee vannacht was ie gewoon weer als vanouds elk uur wakker :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:46:40 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186046209
:* op de pittige nachten, vermoeidheid of gewoon de wat minder fijne gevoelens.

I. heeft de 6e ziekte of hand-voet-mondziekte (kon de huisarts niet precies zeggen), maar is alweer een stuk opgeknapt. Toch houdt hij me nu wel extra bezig. Dat + werken en gesprekken hier en daar maakt dat ik niet echt aangehaakt kom, maar dat komt wel weer.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:59:58 #14
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186046456
O ja, wilde ik nog vragen. Wij hebben een Dr Browns fles maar deze lekt zó vaak. Welk flesje hebben jullie? Philips Avent Natural gehad, maar die plopte steeds naar binnen tijdens het drinken. Difrax gaat traag. Misschien die weer eens proberen met een andere speen.
pi_186046491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Helsinki het volgende:
O ja, wilde ik nog vragen. Wij hebben een Dr Browns fles maar deze lekt zó vaak. Welk flesje hebben jullie? Philips Avent Natural gehad, maar die plopte steeds naar binnen tijdens het drinken. Difrax gaat traag. Misschien die weer eens proberen met een andere speen.
Wij hebben flesjes van Mam. Ideale pasvorm voor de mond. Meneertje wil niks anders! ^O^
Wel zorgen dat je alles goed vastdraait omdat het anders idd ook lekt, maar ook weer niet TÉ vast omdat anders het ventilatieflapje in de bodem niet werkt.
Sowieso zul je in het begin de speen er regelmatig scheef op draaien waardoor het echt als de tering lekt, maar daar krijg je op een gegeven moment wel handigheid in.
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:07:27 #16
298315 SacreCoeur
pi_186046565
Wij hebben alleen de Avent Natural gebruikt en nooit problemen gehad, behalve toen ik van newborn speentje overstapte naar de opvolger. Dus wij gebruiken nu nog steeds de newborn speen :')
pi_186047662
Hier Bibi Happiness flessen, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
pi_186048040
Hier dus nooit problemen met de Dr Browns :D Waar lekt het dan? En wanneer in het proces, zeg maar?
  vrijdag 5 april 2019 @ 17:00:19 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186051409
Hier lekt dr brown als we hem te snel op de kop draaien, zegmaar. Dan komt er melk in het rietje.

Wij zijn nu voor op de opvang nuby aan het proberen (want 2,50 per fles in de uitverkoop ipv 13 euro voor dr brown) en die gaan ook goed.

Mam leek hier heel goed te gaan ooit, maar die gaat voor prul te hard, ondanks dat ze van dr brown en nuby de tweede maat speen heeft. Dus die ligt nu stof te vangen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186052853
Ik heb hier twee Dr broek flessen liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Als het snel nieuwe vanuit België, anders ben ik over anderhalf week in NL...
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:03:49 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186053264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb hier twee Dr broek flessen liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Als het snel nieuwe vanuit België, anders ben ik over anderhalf week in NL...
Breed of smal?
pi_186063489
Wij gebruiken nog steeds Dr Browns flessen voor Juul, die lekken eigenlijk nooit. Al wel een keer nieuwe, hoe heten die dingen, die rietjes gedoe wat erin zit, gekocht omdat we die niet meer schoon kregen.

Spees, kan je er wat aan doen of is het de verkoudheid doorkomen?

Gisteren een dagje naar de Efteling geweest, B was vrij en ik ook dus we konden lekker met zijn 4tjes. Het was rustig en we hadden topweer.
Was toch even afwachten hoe Juul het zou vinden, al die indrukken, veel in de wagen zitten en de attracties. Was een goede oefening voor Disney komende zomer. Ze vond het erg leuk. Ze heeft alleen maar gelachen. 2 dutjes van 45 minuten, 1 in de auto, 1 in de wagen, maar ze bleef vrolijk. Twee keer in Droomvlucht, hilarisch vond ze het. O+

En we dachten heel even 'Eej ze eet wel uit een potje'. We hadden een Ella's Kitchen zakje meegenomen als avondeten voor haar. 5 happen en toen dacht ze: uhm nee, sorry mama's, ik heb het echt geprobeerd maar dit eet ik niet. Gelukkig hadden we een extra boterham voor haar gesmeerd en een banaan meegenomen. Die gingen wel op en nog wat happen pannenkoek van haar broer's bord op.

Kortom het was een topdag *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186063935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Breed of smal?
Smal..
pi_186067425
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren O+

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
pi_186067541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:

Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.

En gefeliciteerd! *O*
pi_186068172
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.

En gefeliciteerd! *O*
Thanks, we blijven het in de gaten houden ;)

Iemand ervaringen met flessenwarmers? Al de moedermelk moet hier gekolfd worden, en ik moet dikwijls in de nacht een flesje opwarmen. Ik pak nu een mok doe daar heet water in en laat de fles daarin dobberen. Dat werkt op zich goed, maar als een flessenwarmer automatisch nog sneller de fles tot de juiste temperatuur verwarmd zou dat makkelijk zijn.
pi_186068301
quote:

*O* WOOHOO! Feli!!! :D
Yup, mini-ToT had de eerste paar maand ook een ontstoken oogje.
Gewoon steeds goed schoon maken. Een wattenstaafje vind ik een beetje eng, wij hebben tissues gebruikt.

In het ziekenhuis geboren? :) Meer dan 90% van de ziekenhuisbaby's krijgen ontstoken oogjes.
pi_186068310
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:51 schreef 1299 het volgende:

[..]

Thanks, we blijven het in de gaten houden ;)

Iemand ervaringen met flessenwarmers? Al de moedermelk moet hier gekolfd worden, en ik moet dikwijls in de nacht een flesje opwarmen. Ik pak nu een mok doe daar heet water in en laat de fles daarin dobberen. Dat werkt op zich goed, maar als een flessenwarmer automatisch nog sneller de fles tot de juiste temperatuur verwarmd zou dat makkelijk zijn.
Wijzelf hebben altijd de magnetron gebruikt. 13 seconden indien het uit de koelkast komt.
Doen we nu ook met de kunstvoeding.
pi_186068354
quote:

Tip: niet meerdere keren vegen met een wattenstaafje/-schijfje. Elk watje maar 1 “veeg” gebruiken en altijd van buiten naar binnen.
pi_186069696
Bikkel heeft nu na 8 maanden nog steeds een prutoog omdat dat traanbuisje nog steeds dicht zit. Ik doe er moedermelk in, knapt het ook snel van op.

En mm raden ze af om op te warmen in de magnetron omdat je het al snel te warm maakt en daardoor de waardevolle stoffen verliest.

Hier ook weer een 6de oorontsteking met koorts en morgen gaan we vliegen. Nu aan de antibiotica dus hopelijk knapt hij snel op. Hik bond het spuitje met medicatie echt lekker, hij doet zijn mond al open als het eraan komt :Y)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:18:01 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186070937
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* WOOHOO! Feli!!! :D
Yup, mini-ToT had de eerste paar maand ook een ontstoken oogje.
Gewoon steeds goed schoon maken. Een wattenstaafje vind ik een beetje eng, wij hebben tissues gebruikt.

In het ziekenhuis geboren? :) Meer dan 90% van de ziekenhuisbaby's krijgen ontstoken oogjes.
90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens? O-)
pi_186071410
Mijn thuis geboren jongste heeft ook meer last van prutoogjes dan mijn in het ziekenhuis geboren oudste. :P

(N=2 maar toch hè)
pi_186071450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef lunapuella het volgende:
Mijn thuis geboren jongste heeft ook meer last van prutoogjes dan mijn in het ziekenhuis geboren oudste. :P

(N=2 maar toch hè)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren, en had na 1 week al een ontstoken prutoog wat antibiotica nodighad.

Mijn jongste is thuis geboren, en had na 4 maand een prutoog wat antibiotica nodig had...

Mijn n=2!
pi_186071506
+- 1 op de 5 babies heeft prutoogjes (wat wel echt iets anders is dan ontstoken oogjes). Ik kon zo snel niet vinden hoe dat samenhangt met geboorte thuis dan wel in ziekenhuis.
bron
/Gaat weer in lurkstand
pi_186071914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens? O-)
Is ons door meerdere instanties verteld.
pi_186071926
Spookje is vandaag van het bed gevallen. :'(

M'n vrouw is ongesteld en heeft het behoorlijk pittig de afgelopen dagen. Ze kreeg behoorlijk steken en (had Spookje vast) legde haar snel op bed omdat ze haar niet meer kon houden. Achteraf gezien stom, want beter op de grond leggen, maar goed, ze moest haar zo snel mogelijk kwijt.. Vervolgens kroop ze naar m'n vrouw toe, van het bed af. Nog geprobeerd op te vangen, maar was te laat. Boven haar oog ontwikkelt er nu een best ei. Rood, schijnt al blauw door en best groot. Zo sneu. :'( Maar ja, ze is alert, huilde direct heel hard, was na een paar minuten al wel te troosten en als een kind zo blij toen ik thuis kwam daarstraks. Nu ligt ze lekker te slapen.. Op advies van familie maar wel de huisarts gebeld en hebben nu een wekadvies.

Weet alleen niet voor wie het nu meer sneu is.. Voor Spookje die wel koppijn lijkt te hebben, maar bovenal eigenlijk best vrolijk is, of voor m'n vrouw die het zichzelf echt niet vergeeft op het moment en de ganse tijd jankend op de bank zit. (Lekker ook qua timing met de ongesteldheid en de hormonen...) Weet niet goed wat ik kan zeggen dat ze het zichzelf niet zo zwaar kwalijk neemt..
pi_186072067
Ah, @NicolasJoy, wat rot. Ik denk niet dat je iets kan zeggen dat echt helpt, maar het overkomt volgens mij vrijwel iedereen. En ze kan dan nog beter van het bed vallen dan uit de armen van je vrouw, da’s een stuk hoger. Caesar is hier ook wel (meer dan :@ ) eens van bed gevallen. En een keer klapte hij keihard achterover van de bank met z’n achterhoofd op de plavuizen vloer. Dat geluid hoor ik nu nog :'( En op diezelfde vloer gleed hij eens uit in een plas water en whops, vol achterover op z’n achterhoofd. En op het kdv een keer over de armleuning van de bank op z’n voorhoofd. We hadden een soort wekadviezen-stempelkaart :')
Het is gewoon naar en je voelt je reteschuldig. Daar doe je weinig aan, uiteindelijk zakt dat wel, met name door de wetenschap dat het goed afliep. Hopelijk trekt het ei gauw weg (dikke tip: de vallen- en stotengel van VSM. Mijn ervaring is dat het helpt, al was het zelfs alleen maar door een soort magisch placebo-effect dat papa/mama een truukje doet met een Heus Smeerseltje :) )
pi_186072483
Ah wat naar NJ. Hopelijk is het ei snel weg
En +1 op Jentin. B heeft 2 tubes vsm spul opgemaakt voor zijn 2e.
Behoorlijk wat pleisters geplakt en er lag (en ligt) standaard een zak erwtjes in de vriezer als koelelement.

Je vrouw extra verwennen met thee, chocolade, knuffelen, lekker lang laten douchen. Dat is erg fijn als je ongesteld bent en nu helemaal.
pi_186072964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Smal..
Als tink geen interesse heeft zou ik ze wel willen overnemen!
pi_186073026
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:11 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Als tink geen interesse heeft zou ik ze wel willen overnemen!
prima!
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:25:15 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186073235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

prima!
Prul heeft nu de brede flessen en is geen smalle spenen gewend. We hebben nu nuby voor 2,50 per fles uit de uitverkoop gevist en die gaan prima, dus die gaan mee naar het kdv. Maak aapie er maar blij mee.
pi_186075062
Och Och, wat kan Spookje giftig zijn als we haar wakker maken. :@ Ze lijkt op iemand.... :9

Ik mag niet te dicht in de buurt komen, dan is het direct krijsen.. Nog tot halverwege de nacht ieder uur, daarna wat langer laten slapen. Hopelijk snapt ze wel dat ze weer mag slapen. :+

@Jentin Ik had hem inderdaad gehaald nadat ik er hier een keer over las! Moet zeggen dat de zwelling wel wegtrekt. O+ @exode ze gunt zichzelf nog niks.. :{ :+ Zal zo even toe dwingen en zien of we wat humor in de groep kunnen gooien om haar eruit te laten 'snappen'. :9
pi_186075490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 22:46 schreef NicolasJoy het volgende:
... en zien of we wat humor in de groep kunnen gooien om haar eruit te laten 'snappen'. :9
You brave, brave man _O_ _O-

Kun je snel duiken, NJ?
pi_186075689
Oogje van mijn kleintje zat nu helemaal dicht, morgen maar eens verder kijken. Maar hij is 8 dagen oud en mijn eerste, ik maak mij bij het minste of geringste zorgen :')
pi_186077320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

prima!
Heeft voor mij geen haast dus mag verzenden vanuit nl :)
pi_186077959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:14 schreef 1299 het volgende:
Oogje van mijn kleintje zat nu helemaal dicht, morgen maar eens verder kijken. Maar hij is 8 dagen oud en mijn eerste, ik maak mij bij het minste of geringste zorgen :')
Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensje :)
pi_186077991
Ach NJ, wat sneu! Is de nacht goed gegaan? En is je vrouw ook al een beetje bekomen van de schrik?

Jip had laatst zijn eerste bloedneus, ik heb er een foto van gemaakt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:
SPOILER
Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap O+
pi_186078222
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:08 schreef Jentin het volgende:

[..]

Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensje :)
Hij heet Guus Johannes, roepnaam Guus. En verder doet hij het hartstikke goed :)
pi_186078234
Veel plezier op vakantie Wolken!

Gefeliciteerd 1299! Mooie naam, en prutoogjes zijn vervelend maar gewoon goed schoonmaken.

Klinkt fantastisch Exode! Ik wil rond de zomer ook naar de Efteling met Li.. denk dat ze het fantastisch vindt!

Vallen en stoten gel... er zit er een in de verzorgingstas, in de EHBO doos en in mn besteklade _O- Li is nog niet gevallen ofzo, maar heeft wel al wat duploblokjes, voetjes en speeltjes op haar hoofd gekregen ;) het lot van een derde....

Fijn Aure, van de betere nacht :)

En even een mini Li update ;) Wat een verschil is er tussen Li en de jongens! Li tijgert het hele huis door, doet serieuze pogingen tot kruipen, kletst de hele dag door en kan zelfs al een goede minuut goed stevig zitten. Dat deden de jongens echt pas veel later.
Maar Li eet/drinkt dan weer niet zo goed. Flessen gaan maar half op (of minder) en rapley eten aanbieden wil ze helemaal niet. Pureren gaat iets beter, maar liever gewoon niet. En de jongens waren juist van het eten... veel eten ;)
Ik dacht eerst tandjes, maar dat duurt dan wel heel lang.

Maar een ding is hetzelfde: al maanden non stop verkouden, hoestbuien waar je eng van wordt en niet slapen _O-
pi_186078471
We beginnen hier langzaam met Rapley. Gisteren kreeg Welpje wat partjes appel, even gestoomd om ze zachter te maken (tip opgepikt van @minilot). Hij vond het motorisch gezien wat ingewikkeld, maar eenmaal in zijn mond wel erg lekker! :Y)

SPOILER
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 10:25:43 #51
447051 crew  Peejtur
pi_186079068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier ook in het ziekenhuis en eerste week gelijk prutoog.
pi_186080031
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:03 schreef Jentin het volgende:

[..]

You brave, brave man _O_ _O-

Kun je snel duiken, NJ?
Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt. :9 Too soon.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 07:38 schreef Aure het volgende:
Ach NJ, wat sneu! Is de nacht goed gegaan? En is je vrouw ook al een beetje bekomen van de schrik?

Jip had laatst zijn eerste bloedneus, ik heb er een foto van gemaakt :')

SPOILER
En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:
SPOILER
Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap O+
Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.

Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste. _O-

M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets. *O*
pi_186080574
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt. :9 Too soon.
[..]

Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.

Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste. _O-

M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets. *O*
Spuit 11 en ik hoor hier niet eens :'). Het uit bed vallen is hier ook al 2x gebeurd, ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop echt dat ze het zichzelf snel niet meer kwalijk neemt! :* En ik vind je ondanks wat er speelt altijd heel lief overkomen richting je vriendin. Dat wou ik even kwijt! En nu sluip ik weer weg :W
pi_186084983
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Spuit 11 en ik hoor hier niet eens :'). Het uit bed vallen is hier ook al 2x gebeurd, ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop echt dat ze het zichzelf snel niet meer kwalijk neemt! :* En ik vind je ondanks wat er speelt altijd heel lief overkomen richting je vriendin. Dat wou ik even kwijt! En nu sluip ik weer weg :W
Goed je hier toch ook weer te zien. :* O+

Heb het idee dat het nu iets begint te slijten. Ik blijf er in elk geval maar gewoon grapjes van maken zodat ze niet het idee heeft dat de omgeving er zwaar aan tilt. :9

Tot over ruim 4 maanden bij 't volgende topic of eerder hier voor goede ervaringen en advies. :D
pi_186088199
Is het normaal dat een baby problemen met de ontlasting krijgt bij het eten van wortel?
Maakt niet uit of je een maaltijd hebt met maar 13% wortel; na het eten ervan is de ontlasting altijd hartstikke hard en krijgt hij het er maar moeilijk uit.
Zal wel door de vezels komen?
pi_186088346
Ik vind het niet heel raar klinken, in elk geval. Meer drinken wil nog wel eens helpen, gewoon wat slokjes water erbij misschien?
pi_186088405
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 19:01 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het niet heel raar klinken, in elk geval. Meer drinken wil nog wel eens helpen, gewoon wat slokjes water erbij misschien?
Hij krijgt altijd melk er na. (Wil hij sowieso altijd na een maaltijd.)
Maar na een paar slokken heft hij er ook wel weer genoeg van.
Het irritante is dat in de meeste maaltijden die we hier op voorraad hebben er allemaal wortel in zit, ook al staat het niet op de voorkant vermeld. "Sperziebonen, aardappelen en kalkoen" bijvoorbeeld. Ingrediënten: 13% wortel.
pi_186089524
Waarom denk je dat het per se door de wortel komt? Z’n darmen moeten ook gewoon wennen aan vast voedsel. Paar dagen wortelloos zelf koken voor ‘m en dan zien of het beter gaat?
pi_186089547
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Jentin het volgende:
Waarom denk je dat het per se door de wortel komt? Z’n darmen moeten ook gewoon wennen aan vast voedsel. Paar dagen wortelloos zelf koken voor ‘m en dan zien of het beter gaat?
Omdat de ontlasting steeds hard is nadat hij een maaltijd eet waar wortel in zit.
Krijgt hij een maaltijd waar het niet in zit, dan is de ontlasting ook direct gewoner. :)
Zelf koken doen we ook wel, maar dat wil hij momenteel helaas nog niet heel vaak eten. Die potjes gaan er super goed in; hij is er dol op. :)
pi_186089573
Ok. Ik heb verder geen verstand van darm-doorlooptijden, dus kan er niks zinnigs van zeggen. Wellicht zitten hier andere kenners :)

Hij vindt die potjes vast lekker vanwege die wortel :+
  zondag 7 april 2019 @ 20:19:17 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186089992
Prul at vandaag voor het eerst bloemkool. We hadden twee weken geleden wortel geprobeerd, maar dat was echt geen succes. Heel die lepel was totaal niet interessant. Van de bloemkool vandaag heeft ze al met al denk ik een theelepeltje doorgeslikt, maar toch: nu was het wel interessant :D Ik ben een trotse mama, ondanks dat de 4 month sleep regression hier keihard voortduurt -O-

SPOILER
  zondag 7 april 2019 @ 20:39:21 #62
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186090502
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier dus nooit problemen met de Dr Browns :D Waar lekt het dan? En wanneer in het proces, zeg maar?
Als I. begint te drinken komt er soms een stroom melk mee. Soms niet strak genoeg aangedraaid, soms te strak, soms is dat 'rietje' los geraakt. Op het KDV kregen we het ook te horen, dat ze het geen fijn flesje vinden :'). Maar L. zegt dat het altijd wel wat is met flesjes. En noemde zo nog wat nadelen op aan de andere flesjes die we hebben geprobeerd. Dus we laten het er maar bij, geloof ik :+.

Tink, wat spannend! Ik duim.

Fijne vakantie, Wolken. En beterschap voor Bikkel :*.

NJ, aaah wat sneu (voor beiden). Kan me goed voorstellen dat ze zich er rot over voelt, maar helaas.. zulke dingen kunnen gebeuren. Fijn dat ze in ieder geval nog lekker vrolijk is! Hopelijk is dat ei ook snel weg :).

Luna, wat lief O+. Ik was hier ook met Rapley begonnen, maar geef nu eigenlijk vaker gepureerd eten. Dat gaat nog het beste. Hij lijkt er op dit moment niet al te veel interesse in te hebben. Fruit gaat beter dan de avondhapjes (groente). Fruit wat minder aanbieden, en vaker voor groente kiezen? Of komt dat wel goed?
pi_186091383
't valt nu gelukkig mee. Het was eerst mooi rood:
SPOILER
Nu schijnt het meer een beetje blauw door, maar afhankelijk van het licht zie je het niet eens!

Was trouwens heerlijk weer vandaag!

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door NicolasJoy op 08-04-2019 22:34:25 ]
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 21:52:28 #64
447051 crew  Peejtur
pi_186092158
Jouw laatste zit niet in de spoiler.
pi_186095357
Hier kwam dat wel goed Helsinki :) ik heb in het begin wel iets vaker groente dan fruit gegeven denk ik, maar ik weet niet of dat nou echt hielp. Hij ging op een gegeven moment gewoon beter eten en toen was het allemaal prima, alsof er een knopje om was gegaan en hij vast voedsel opeens begreep ofzo :D hier was dat zo rond de 7.5/8 maanden.

Tink, spannend!

En lekker buiten NJ O+ fijn dat het verder allemaal mee lijkt te vallen nu.
pi_186096969
Duim, duim, duim voor Tink!
Eej NJ, bekende kleding :D Gelukkig gaat het weer wat beter en dat geweldige weer doet de rest.

Wij hebben gisteren lekker in de tuin gezeten. Voor Juul een picknickkleed en B rende daar omheen, hij was een modderbaan aan het maken. Heerlijke dag. De nacht ging weer perfect, maar 06:00 was de dag volgens Juul begonnen. Die heeft tot 06:45 kletsend bij ons in bed gelegen.

Wat betreft eten, merk je echt dat ze ouder wordt. Ze kijkt het eten van onze borden af en ze krijgt ook steeds vaker hapjes van onze borden. Dat vindt ze lekker. Haar eigen geprakte eten vindt ze steeds minder interessant.
pi_186109470
Op welke leeftijd zijn jullie begonnen met een bedritueel/‘s avonds in eigen bed leggen? Ik ga altijd rond 9u naar bed en vriend en T. volgen dan rond 10/11 uur. Ik voed T. dan in slaap als het nodig is of vriend legt hem slapend in bed. Da’s verder geen probleem, alleen begint Vriend nu weer langzamerhand met z’n avonddiensten en ben ik alleen met twee kinderen. 9u ben ik vaak wel echt kapot, maar ik krijg T. dan totaal nog niet in slaap/in bed :') weet niet zo goed waar te beginnen en ook geen idee hoe we dat destijds bij kleuter gedaan hebben :{
pi_186109862
Hij gaat al vanaf zijn geboorte mee in het avondritueel, maar hij slaapt nu nog steeds niet. :+
  maandag 8 april 2019 @ 22:15:11 #69
298315 SacreCoeur
pi_186110041
Ging volgens mij eigenlijk een beetje vanzelf omdat zijn slaapje(s) verschoven. Nu is het 9 uur wakker maken, 12 uur naar bed, 15 wakker en dan tussen 7 en half 8 naar bed (met af en toe iets later als we iets hebben, bijvoorbeeld gister een bbq). En zo gaat het nu al een lange tijd.

Ik heb geen vaste tijd wanneer het ritueeltje begint, ligt eraan wanneer we eten en of hij in bad gaat. Maar op èèn of andere manier komen we elke dag weer mooi uit.
pi_186110410
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 21:52 schreef Peejtur het volgende:
Jouw laatste zit niet in de spoiler.
Dat ging het wijzigen van de foto even niet goed. :9
pi_186110447
Maar zes berichten op de maandag! Iedereen lekker van het weer genoten? O+

@Aure Zeker! Hoe is het nu met Jip? Beetje fitter al?
@Tink89 Al iets gehoord?
@exode Ik zal ook voor jullie zelf al een goede avond. :D Ben benieuwd wanneer dat eten hier beter gaat. :9
pi_186112368
Oogje gaat al iets beter hier. Nog wel een ander dingetje, hij denkt de fles leeg alsof het Happy hour is in het plaatselijke café.

Ik gebruik nu een Avent 0 speen, maar 70cc voeding verdwijnt als sneeuw voor de zon. In 5 minuten is het weg. Met als gevolg dat meneer steevast de hik heeft.

Ik heb ook nog een andere Avent speen liggen met 3 standen, maar daar moet meneer niets van hebben.

Iemand een idee wat voor speen langzamer gaat dan Avent 0? En hopelijk een vorm heeft die naar zijn zin is.

SPOILER
pi_186114682
Krijgertje, wij begonnen bij 14 weken. Niet omdat we dat wilden, maar omdat ze toen stopte met de hele avond huilen. We hebben de late avondfles steeds wat vervroegd totdat deze dicht op de 19:00 fles zat. We hebben wel vanaf 14 weken echt een ritueel ingevoerd, wat elke avond hetzelfde is. Nog steeds, sterker nog bij B van 5 doen we het ook nog steeds zo.

Ik was die late avondfles ook zo zat. Elke avond elkaar aankijken wie er op 'moest' blijven. Het gaat niet echt om de tijd van het ritueel maar de volgorde heb ik altijd geleerd. Dat ze weten wat er gebeurt. Wij gaan naar boven, bad/douche/of wassen met washandje, pj aan, insmeren met creme etc, fles in haar kamer, tandjes poetsen, boekje voorlezen, licht uit, in bed leggen, heel veel kusjes geven, muziekje van de babyfoon aan, knuffel in haar handen geven, weltruste en doei. Dat ging bij ons niet meteen vlekkeloos maar met volhouden is dat goed gekomen. Ze gaat nu altijd meteen slapen ondanks een broer wiens ritueel 10 minuten langer duurt en die dat met veel lawaai doet.
Als ik alleen ben met beide, kijk ik wie van de 2 het meest vermoeid is. Die leg ik het eerste op bed.

Ah 1299, wat een zoete foto!
pi_186114811
Hier kwamen we denk ik rond een week of 8/10 in een ritme. Daarvoor lag ze ‘s avonds gewoon bij mij op de bank/aan de borst. Als haar broer naar bed moest, ging ze gewoon gezellig mee en dan mee terug maar beneden. Op de bank sliep ze dan wel hazeslaapjes bij mij, maar eerder in bed leggen dan 23.00 had een zin, ze zat dan nog niet in haar diepe slaap. Langzaam merkten we dat ze steeds ietsje vroeger “out” ging. Werd eerst 21.30, toen 21.00 en zo schoof het op naar een uur of 19.00. En dan bracht ik haar slapend naar boven. Dat ging gewoon automagisch. Daarvoor wel geprobeerd met ritueeltjes enzo, werkte niet.
Toen het hier vroeger werd, deed ik de voeding waarna ze tot dan toe beneden goed diep ging slapen voortaan op haar kamer. Toen kwam er een “ritueel”: naar boven, verschonen/omkleden, slaapzak aan, voeden, in bed, doei. Dat is nu nog. Ze gaat inmiddels om 18.30 naar boven en slaapt normaliter dan uiterlijk om 19.00 tot de volgende ochtend.
Met broer doe ik hetzelfde als exode: kijken wie vermoeider is. Meestal gaat Phi eerst, maar als ze een late middagtuk deed, gaat Caesar ook wel eens eerst. Als ze eenmaal slaapt, kan je een kanon afschieten :') dus Caesar kunnen we dan rustig naar bed brengen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:17:49 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186114971
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:16 schreef 1299 het volgende:
Oogje gaat al iets beter hier. Nog wel een ander dingetje, hij denkt de fles leeg alsof het Happy hour is in het plaatselijke café.

Ik gebruik nu een Avent 0 speen, maar 70cc voeding verdwijnt als sneeuw voor de zon. In 5 minuten is het weg. Met als gevolg dat meneer steevast de hik heeft.

Ik heb ook nog een andere Avent speen liggen met 3 standen, maar daar moet meneer niets van hebben.

Iemand een idee wat voor speen langzamer gaat dan Avent 0? En hopelijk een vorm heeft die naar zijn zin is.

SPOILER
Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft :+
Wellicht het proberen waard, dan.
pi_186115089
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft :+
Wellicht het proberen waard, dan.
ideaal voor t slapen, baby is lekker uitgeput daarna. bij de kruidvat kun je van het huismerk ook smalle en brede kopen (voor als t sneller moet) die passen precies in de difrax smal en breed
:]
pi_186115815
Gefeliciteerd met je zoon en welkom 1299! Vervelend van het prutoogje, hopelijk gaat het vanzelf over. Dat kan inderdaad even duren, mijn beide kinderen hebben ook een prutoogje gehad (en voor de statistieken, beide thuis geboren ;)). Voor wat betreft de fles, ik vond de Dr. Brown fles hier altijd heel traag gaan, trager dan de tuut 0 op de avent flessen waarop we daarna zijn overgestapt. Maar dat zou misschien ook aan de manier van zuigen, en dus het kind, kunnen liggen.

NJ, wat schrikken dat Spookje van het bed is gevallen! En ik snap dat je vriendin zich schuldig voelt. Jewel is toen ze 8,5 maand was van het bed gerold toen we op vakantie waren, ik heb denk ik harder gehuild dan zij. Wat voel je je op zo'n moment machteloos en schuldig, maar feit is dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat dat soort dingen helaas kunnen gebeuren. Dat maakt je geen slechte ouder. Wat een mooie foto's trouwens O+

Aure, wat fijn van de goede nachten van Jip! En wat een leuke speelplek, wil de kat die wel delen? ;)

Loj, wat doet Li het goed! Fijn O+ Dat eten komt hopelijk vanzelf, de één kan daar sneller in zijn dan de ander.

Welpje aan de appel, volgens mij vindt hij het wel lekker O+

ToT, ik zou verwachten dat de harde ontlasting niet zozeer door de toegevoegde wortel komt, maar door de hapjes ansich. Vlokje haar ontlasting is ook harder geworden sinds ze naast de flesjes vast voedsel krijgt, datzelfde had Jewel ook als baby zijnde. De darmpjes moeten er ook gewoon even aan wennen. Wil je het echt zeker weten, dan zou ik inderdaad zoals Jentin ook al aangaf gewoon eens proberen wortelvrij te koken om te kijken hoe dat gaat. En dan alleen wortel geven om te kijken of de ontlasting dan inderdaad harder wordt. Misschien heeft hij een wortel-allergie, dat zal vast bestaan :+

Tink, leuk he die hapjes O+ En mijn duimen draaien overuren voor je, wanneer horen jullie meer?

Krijgertje, wij zijn een paar weken terug pas begonnen met een bedritueel voor Vlokje, toen was ze 9 maanden. Erg laat dus, en we zijn er nu alweer op teruggekomen omdat het hier gewoon (nog) niet werkt. Ze wil niet slapen, behalve bij ons. Het zal dus echt van het kind af moeten hangen vrees ik. Mijn oudste ging met 3 maanden in haar eigen ledikantje, rond een uur of 7 en met een vast ritueel. Zo verschillend kan het dus zijn.

Hier gaat het op dit moment vrij belabberd. Vlokje heeft al voor de vierde dag op rij 39,5 graden koorts ondanks zetpillen. Gisteren leek de koorts iets te zakken maar ben ik wel met haar naar de huisarts geweest, omdat ze zo hangerig is en constant kreunt en steunt. Huilen doet ze niet meer, als je haar neerlegt blijft ze liggen, als je haar neerzet beweegt ze zich ook niet, alsof alles haar teveel energie kost. Ze is zo zielig nu dat mijn hart ervan breekt. De huisarts kon echter niets vinden en gaf aan dat het gewoon griep zal zijn en dat ze het ergste gehad heeft omdat ze gisteren op ruim 38 graden koorts zat in plaats van 39. Maar vandaag werd ze dus weer wakker met 39,4 dus het schiet weer omhoog :{ Morgen maar weer opnieuw met haar naar de huisarts dus, al ben ik bang dat die nog steeds niets gaan doen zolang er geen risico is op uitdroging. Heeft iemand hier ervaring met langere periodes hoge koorts en een kind dat er bijna apathisch onder is? Ik maak mij best wel zorgen namelijk..
pi_186115929
Ohh wat een heerlijke baby 1299 O+

NJ, Jip is al een paar weken niet meer ziek geweest, volgens mij gaat dat eindelijk goed gelukkig!

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
pi_186115972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:37 schreef Aure het volgende:

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
pi_186116170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:41 schreef Schanu het volgende:

[..]

Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
pi_186116216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:56 schreef Aure het volgende:

[..]

Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
Daarom, dat gekreun is voor mij ook reden om mij zorgen te maken. Ik heb geregeld dat ik morgen thuis werk en als er geen verbetering is, ga ik dan nog een keer naar de huisarts. Dan zijn we twee dagen verder en is de kans dat ze wel doorpakken wat groter dan wanneer we vandaag meteen weer op de stoep staan denk ik. Benauwd is ze niet, daar heeft de arts nog wel naar gekeken, ze neusvleugelt niet en haar borst trekt niet in met ademhalen. Wel lijkt ze af en toe is gejaagder te ademen, maar dat vind ik niet vreemd aangezien ze vol snot zit. Nog één dagje aankijken dan hopelijk morgen iets grondiger onderzoek, ze kunnen toch op z'n minst ontstekingswaardes checken middels bloedprikken lijkt mij, of is dat iets wat ze niet doen bij baby's?
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:32:44 #82
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186116675
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
pi_186120109
Ah wat naar Shanu en ik zou ook bellen. Zorgen maken is zorgen maken! Je moederhart volgen. Ik had het hier al eens gezegd maar een kennis van ons is huisarts en die ziet een hoop onzin en aandachttrekkerij op een dag. Maar bij kleine kinderen is het nooit onzin. Die ziet hij liever elke dag dan 1 keer te weinig.

Bij Juul op het KDV heersen de waterpokken, dus even alvast wat in huis halen. Zou wel typisch zijn als het bij haar volgende week doorbreekt, net voor onze vakantie.
pi_186120288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef Helsinki het volgende:
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
Hier is ze geloof ik al verkouden sinds oktober/november. Steeds als je denkt dat het over is dan krijg je weer een hand vol snot in je gezicht gesmeerd. :9
pi_186120308
Sterkte @Schanu Hoop dat ze zich snel wat beter voelt...
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:07 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186121271
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:36 #87
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186121428
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?

Deze?
pi_186127268
Wat een rustige BFD!

O. is vandaag precies 6 maanden oud O+

SPOILER
pi_186128553
Gefeliciteerd met O's halfjaardag @Mrs.Peel :D Goeie trui ook, die was hier ook een tijdje favoriet. O+

@Schanu hoop dat het inmiddels wat beter gaat met Vlokje! En anders gewoon bellen hoor. :*

@NicolasJoy _O- zouden ze dat snot bedoelen met 'je krijgt er zoveel voor terug'? ;)

Last-minute BFD-bijdrage van mijn boef:
SPOILER
pi_186129232
@lunapuella O+ Wat een kijkers! Prachtig! En wat zit hij al mooi in de stoel :o
pi_186131809
CD's tot aan de grond @lunapuella ? Dat wordt wat met het kruipen!

Mooie foto @Mrs.Peel Toffe blik *)
  woensdag 10 april 2019 @ 09:15:02 #92
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186132779
Och, wat een mooie baby's hebben jullie daar O+.

Omdat foto's toch wel één van de leukere dingen zijn aan dit topic, hier alsnog een BFD-bijdrage van ons uiltje (hij blijkt zijn hoofd zowat alle kanten op te kunnen draaien - bij voorkeur tijdens het drinken - om alles goed te kunnen zien):

SPOILER
Zeg, die knisperboekjes kunnen toch in de wasmachine? :@.
pi_186132872
ooh! Als ik over jullie baby's zo lees dan lijkt die van mij nog zo newborn. Dat is helemaal niet waar, want hij is inmiddels twee (2!) maanden, kan al minuten lang zijn hoofd omhoog houden en is zondag mee gaan zwemmen. O+ En hij slaapt sinds twee dagen langer dan een half uur achter elkaar overdag :o Heb ik eindelijk tijd om ook eens in dit topic een post van meer dan 1 regel te tikken. Hoi! :W
pi_186132978
@NicolasJoy Hij kijkt hier heel sceptisch met opgetrokken wenkbrauwen, zo van, ik ben aan het lezen, wat voor verheffends ben jij aan het doen?

De knisperboekjes was ik op de hand. Gaat prima, en een dag later zijn ze weer droog. En weer een dag later zijn ze nat en zurig O+
pi_186133331
Oh jullie baby's! Al die mooie ogen :)

Limone, hoe vond hij het zwemmen? Juul is ruim 9 maanden en heeft nog nooit gezwommen. Tenzij je zeiknat worden in bad meetelt. Hopelijk in de meivakantie voor het eerst, we zitten op een park met zwembad.

En wat een heerlijke fase is dit. Geen sprongetjes, even geen tand die doorkomt, licht verkouden. Juul is continu vrolijk, slaapt goed, beweegt veel maar weigert nog steeds te tijgeren of kruipen wat erg relaxt is voor haar mama's en B is zo ontzettend lief voor haar. O+
Omdat ik weet dat er weer sprongetjes aankomen, tandjes, ziektes en andere narigheid, geniet ik hier zo enorm van.
pi_186133635
Welkom Limone!

Ik heb wel eens knisperboekjes gewassen maar dan krimpt soms dat knisperspul binnenin. Maar goed, het lijkt Jip niet echt te boeien dus we gooien het nog steeds mee in de was af en toe :@

Dat klinkt ook om van te genieten exode!

Er heerst al een aantal weken waterpokken op de opvang en Jip leek het over te slaan, maar net nu het bij alle kindjes weg is krijgt Jip ze toch ook nog even :') vooralsnog zit het vooral op zijn romp, maar ik zie steeds meer bultjes op zijn hoofd ook verschijnen.
pi_186133673
Mini-ToT begint al steeds meer te rollen! :D En hij sleept zijn bovenlichaam soms ook al iets richting een speelgoedje dat ergens op de mat ligt.
Op de buik liggen vindt-ie alleen nog steeds helemaal niks en ook zijn hoofdje omhoog houden als hij op zijn buikje ligt lukt nog niet heel erg lang.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:20:49 #98
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186135473
Zal die boekjes eens met de hand wassen! En anders een kort programma in de wasmachine proberen.

Ha, Limone! Ik vind 2 maanden best wel mini klinken hoor, als mama van een 6-maander O+. Gaat hard hè? Fijn dat de dutjes nu wat langer zijn. Hoe gaat het met jou?

Heel herkenbaar, Exode :+. Er is heel vaak wat, maar soms ook even niets en dat is fijn.

Balen van de waterpokken, Aure. Heeft hij er last van?
pi_186136124
Oei Exode, waterpokken, ik hoop niet dat Juul het oppikt :o

Helsinki, wat sneu dat I al zo lang verkouden is. Dat kan inderdaad vreselijk lang aanhouden, Vlokje was voordat ze ziek werd ook al minstens een maand aan het hoesten en snotteren. Zielig is dat, maar je kan er volgens mij niet zoveel aan doen :{

Ik zag een knappe O voorbij komen O+ een knappe Welpje O+ en een knappe I O+

Limone, wat leuk dat jullie al zijn wezen zwemmen en wat gaat het hard he?

En Jip de waterpokken, neee :o Hopelijk blijft het beperkt tot zijn romp en wordt het niet erger, hij heeft zijn portie ziekte nu wel gehad hoor (en jullie met hem!) :*

Vlokje was vanmorgen wat beter te pas en had 37,9 dus geen koorts meer. Een paar uur later was dat alweer 38,6 dus helaas. Ze is wel beter te pas, drinkt wat beter, huilt weer tussendoor naast het kreunen. Het gaat de goede kant op. Wordt de koorts nog weer hoger, bel ik alsnog de huisarts even.
pi_186137953
Ah gelukkig dat het beter lijkt te gaan Schanu! Hopelijk knapt ze goed op :*

Jip is wat hangerig maar verder wel okay. Het zijn nu ook vooral nog bultjes en ik zag er maar een paar met blaasjes, dus ik denk dat het nog meevalt met de jeuk? Benieuwd hoe dat morgen is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')