Grappig, mijn O ook alquote:Op donderdag 4 april 2019 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn O heeft ook zo’n sterk willetje. Tot nu toe vind ik het vooral grappig. Laatst zat ik een mango klaar te maken aan tafel terwijl de jongens pasta aten, wat er eigenlijk altijd goed ingaat bij O. Totdat hij doorhad dat ik een mango aan het klaarmaken was. Krijsen joh, omdat hij de mango nog niet kreeg...
Zijn trommelvliezen zijn wel dof, maar niet echt ontstoken. Theorie van de huisarts was dat hij door zijn neusverkoudheid vooral tijdens het slapen gedwongen wordt door zijn mond te ademen, en baby's van deze leeftijd ademen vrijwel alleen door hun neus (ook al zijn ze na een maand of 4 wel fysiek in staat om door hun mond te ademen). Hierdoor kan hij gaan hyperventileren en dan raakt hij in paniek. Dus wellicht dat hij daarom zo gek en veel huilt s nachts. Hij heeft ook die aangeboren slappe luchtpijp dus wie weet dat dat zijn gevoel nog versterkt als zijn ademweg niet volledig vrij is...quote:Op donderdag 4 april 2019 21:59 schreef Jentin het volgende:
@:Spees_eend, kwam er nog wat uit het huisartsbezoek met O?
Och, Schanu, volgens mij herkent iedereen dat ‘Mijn beeeeeebie, wat doe je?!’-gevoelGaat dat ooit over? Ik keek gister bij Caesar voor het slapen gaan en die lag daar zo heerlijk vredig. En toen dacht ik: shit, over een paar jaar mag ik écht niet meer komen kijken ‘s avonds, laat staan een kusje brengen
![]()
Haha, mini-ToT begint net langzaam maar zeker een aantal seconden overeind te zitten op een platte ondergrond. 2x heeft hij zichzelf weer op kunnen drukken toen hij omkukelde, Verder pakt hij natuurlijk wel dingen aan die je hem geeft, maar alle dingen die jij hier verder opnoemt moeten nog wel komen.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:50 schreef Schanu het volgende:
Wat heerlijk herkenbaar, dat temperament. Ik vond Jewel temperamentvol, maar zij is een engeltje vergeleken met Vlokje somsdie zit soms als een ware directrice aan tafel boos te gebaren en te doen. En ze wil idd ook alles wat Jewel heeft en kan. Wat natuurlijk niet altijd kan en dat is frustratie alom.
Jewel was helemaal niet zo vlot toen ze baby was, Vlokje daarentegen kan zich optrekken en staan, achter een loopwagentje lopen, bal gooien, op commando in handjes klappen, zwaaien, kruipen, klimmen, zitten en zelf tot zit komen. Ik verbaas me echt over hoe snel ze gaat. Vind het enerzijds lastig, ze is mijn laatste en ik wilde juist nog even genieten van die baby tijd terwijl ze gewoon echt baby-af is. Anderzijds is het wel heel fijn juist omdat ze de 2e is, dat we bijvoorbeeld weer kunnen fietsen en dat ze best goed mee kan komen met Jewel wat sommige dingen gewoon echt makkelijker maakt. Zo 'lijdt' het ritme van ons gezin er ook het minste onder wat voor Jewel wel weer prettig is. Maar toch, mijn baby![]()
Wij hebben flesjes van Mam. Ideale pasvorm voor de mond. Meneertje wil niks anders!quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Helsinki het volgende:
O ja, wilde ik nog vragen. Wij hebben een Dr Browns fles maar deze lekt zó vaak. Welk flesje hebben jullie? Philips Avent Natural gehad, maar die plopte steeds naar binnen tijdens het drinken. Difrax gaat traag. Misschien die weer eens proberen met een andere speen.
Breed of smal?quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb hier twee Dr broek flessen liggen die tegen verzendkosten weg mogen. Als het snel nieuwe vanuit België, anders ben ik over anderhalf week in NL...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
Ik ben kerverse pappa van een baby die vorige week vrijdag is geboren
Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
Thanks, we blijven het in de gaten houdenquote:Op zaterdag 6 april 2019 14:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is heel normaal. Blijven schoonmaken zoals je al doet en dan kan het verder geen kwaad.
En gefeliciteerd!
quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
Zijn oogje is een beetje ontstoken, komt wat gele afscheiding uit. Net met een wattenstaafje met eerder gekookt water beetje weggehaald. Iemand hier ervaring mee?
Wijzelf hebben altijd de magnetron gebruikt. 13 seconden indien het uit de koelkast komt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Thanks, we blijven het in de gaten houden
Iemand ervaringen met flessenwarmers? Al de moedermelk moet hier gekolfd worden, en ik moet dikwijls in de nacht een flesje opwarmen. Ik pak nu een mok doe daar heet water in en laat de fles daarin dobberen. Dat werkt op zich goed, maar als een flessenwarmer automatisch nog sneller de fles tot de juiste temperatuur verwarmd zou dat makkelijk zijn.
Tip: niet meerdere keren vegen met een wattenstaafje/-schijfje. Elk watje maar 1 “veeg” gebruiken en altijd van buiten naar binnen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:43 schreef 1299 het volgende:
90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:04 schreef ToT het volgende:
[..]WOOHOO! Feli!!!
Yup, mini-ToT had de eerste paar maand ook een ontstoken oogje.
Gewoon steeds goed schoon maken. Een wattenstaafje vind ik een beetje eng, wij hebben tissues gebruikt.
In het ziekenhuis geboren?Meer dan 90% van de ziekenhuisbaby's krijgen ontstoken oogjes.
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren, en had na 1 week al een ontstoken prutoog wat antibiotica nodighad.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef lunapuella het volgende:
Mijn thuis geboren jongste heeft ook meer last van prutoogjes dan mijn in het ziekenhuis geboren oudste.
(N=2 maar toch hè)
Is ons door meerdere instanties verteld.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens?
prima!quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:11 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Als tink geen interesse heeft zou ik ze wel willen overnemen!
Prul heeft nu de brede flessen en is geen smalle spenen gewend. We hebben nu nuby voor 2,50 per fles uit de uitverkoop gevist en die gaan prima, dus die gaan mee naar het kdv. Maak aapie er maar blij mee.quote:
You brave, brave manquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:46 schreef NicolasJoy het volgende:
... en zien of we wat humor in de groep kunnen gooien om haar eruit te laten 'snappen'.
Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensjequote:Op zaterdag 6 april 2019 23:14 schreef 1299 het volgende:
Oogje van mijn kleintje zat nu helemaal dicht, morgen maar eens verder kijken. Maar hij is 8 dagen oud en mijn eerste, ik maak mij bij het minste of geringste zorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap![]()
Hij heet Guus Johannes, roepnaam Guus. En verder doet hij het hartstikke goedquote:Op zondag 7 april 2019 07:08 schreef Jentin het volgende:
[..]
Logisch, toch? Het is ook nogal wat, zo’n baby. Gewoon blijven schoonmaken met water, vaak gaat het vanzelf weg. Wordt het je echt te gortig, kun je altijd nog de ha bellen. Hoe heet je zoontje, of is dat geheim? Hoe gaat het verder met hem? Naast gek en spannend is het ook prachtig hè, zo’n heel nieuw mensje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook in het ziekenhuis en eerste week gelijk prutoog.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
90%? Leuke statistiek, maar ik ken echt helemaal niemand met een baby met ontstoken ogen... Onderbouw hem eens?
Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:03 schreef Jentin het volgende:
[..]
You brave, brave man![]()
Kun je snel duiken, NJ?
quote:Op zondag 7 april 2019 07:38 schreef Aure het volgende:
Ach NJ, wat sneu! Is de nacht goed gegaan? En is je vrouw ook al een beetje bekomen van de schrik?
Jip had laatst zijn eerste bloedneus, ik heb er een foto van gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Jip zijn nieuwe favoriete speelplek:Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na een hele week vol slechte nachten sliep ie vandaag van 1 uur tot een half uur geleden. Met 2 keer kort wakker, maar we hoefden hem niet te troosten, hij viel zelf weer in slaap
Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste.![]()
M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets.![]()
Spuit 11 en ik hoor hier niet eensquote:Op zondag 7 april 2019 11:34 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Even wat grapjes laten 'vallen' werkte niet zoals gehoopt.Too soon.
[..]
Het was een verschrikking, elk uur je baby wakker maken en dan hopen dat ze wél weer direct wil slapen.
Nu is zij klaarwakker en wij zijn overreden door een auto, vrachtwagen, trein, tractor én de kat. Zo voelt het tenminste.![]()
M'n vrouw lijkt er iets rustiger in, maar neemt het zichzelf gewoon enorm kwalijk.. Terwijl die vallen&stoten gel echt goud is. Zwelling neemt zwaar af, 't is nu vooral een beetje blauw en licht verdikt. Maar als je snel kijkt zie je zelfs niets.
Goed je hier toch ook weer te zien.quote:Op zondag 7 april 2019 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Spuit 11 en ik hoor hier niet eens. Het uit bed vallen is hier ook al 2x gebeurd, ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop echt dat ze het zichzelf snel niet meer kwalijk neemt!
En ik vind je ondanks wat er speelt altijd heel lief overkomen richting je vriendin. Dat wou ik even kwijt! En nu sluip ik weer weg
Hij krijgt altijd melk er na. (Wil hij sowieso altijd na een maaltijd.)quote:Op zondag 7 april 2019 19:01 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het niet heel raar klinken, in elk geval. Meer drinken wil nog wel eens helpen, gewoon wat slokjes water erbij misschien?
Omdat de ontlasting steeds hard is nadat hij een maaltijd eet waar wortel in zit.quote:Op zondag 7 april 2019 19:57 schreef Jentin het volgende:
Waarom denk je dat het per se door de wortel komt? Z’n darmen moeten ook gewoon wennen aan vast voedsel. Paar dagen wortelloos zelf koken voor ‘m en dan zien of het beter gaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Als I. begint te drinken komt er soms een stroom melk mee. Soms niet strak genoeg aangedraaid, soms te strak, soms is dat 'rietje' los geraakt. Op het KDV kregen we het ook te horen, dat ze het geen fijn flesje vindenquote:Op vrijdag 5 april 2019 12:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier dus nooit problemen met de Dr BrownsWaar lekt het dan? En wanneer in het proces, zeg maar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu schijnt het meer een beetje blauw door, maar afhankelijk van het licht zie je het niet eens!
Was trouwens heerlijk weer vandaag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door NicolasJoy op 08-04-2019 22:34:25 ]
quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:16 schreef 1299 het volgende:
Oogje gaat al iets beter hier. Nog wel een ander dingetje, hij denkt de fles leeg alsof het Happy hour is in het plaatselijke café.
Ik gebruik nu een Avent 0 speen, maar 70cc voeding verdwijnt als sneeuw voor de zon. In 5 minuten is het weg. Met als gevolg dat meneer steevast de hik heeft.
Ik heb ook nog een andere Avent speen liggen met 3 standen, maar daar moet meneer niets van hebben.
Iemand een idee wat voor speen langzamer gaat dan Avent 0? En hopelijk een vorm heeft die naar zijn zin is.Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wellicht het proberen waard, dan.
ideaal voor t slapen, baby is lekker uitgeput daarna. bij de kruidvat kun je van het huismerk ook smalle en brede kopen (voor als t sneller moet) die passen precies in de difrax smal en breedquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft![]()
Wellicht het proberen waard, dan.
Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme katquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:37 schreef Aure het volgende:
Schanu, de kat vindt het maar niksMaar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:41 schreef Schanu het volgende:
[..]
Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat![]()
Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
Daarom, dat gekreun is voor mij ook reden om mij zorgen te maken. Ik heb geregeld dat ik morgen thuis werk en als er geen verbetering is, ga ik dan nog een keer naar de huisarts. Dan zijn we twee dagen verder en is de kans dat ze wel doorpakken wat groter dan wanneer we vandaag meteen weer op de stoep staan denk ik. Benauwd is ze niet, daar heeft de arts nog wel naar gekeken, ze neusvleugelt niet en haar borst trekt niet in met ademhalen. Wel lijkt ze af en toe is gejaagder te ademen, maar dat vind ik niet vreemd aangezien ze vol snot zit. Nog één dagje aankijken dan hopelijk morgen iets grondiger onderzoek, ze kunnen toch op z'n minst ontstekingswaardes checken middels bloedprikken lijkt mij, of is dat iets wat ze niet doen bij baby's?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:56 schreef Aure het volgende:
[..]
Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.
Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
Hier is ze geloof ik al verkouden sinds oktober/november. Steeds als je denkt dat het over is dan krijg je weer een hand vol snot in je gezicht gesmeerd.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef Helsinki het volgende:
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.
I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...
Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeg, die knisperboekjes kunnen toch in de wasmachine?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |