abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186115089
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ken de Avent 0 niet, maar wij hebben Difrax en de Small speen is zoooo traaaaag. Kan me haast niet voorstellen dat hij die snel leeg heeft :+
Wellicht het proberen waard, dan.
ideaal voor t slapen, baby is lekker uitgeput daarna. bij de kruidvat kun je van het huismerk ook smalle en brede kopen (voor als t sneller moet) die passen precies in de difrax smal en breed
:]
pi_186115815
Gefeliciteerd met je zoon en welkom 1299! Vervelend van het prutoogje, hopelijk gaat het vanzelf over. Dat kan inderdaad even duren, mijn beide kinderen hebben ook een prutoogje gehad (en voor de statistieken, beide thuis geboren ;)). Voor wat betreft de fles, ik vond de Dr. Brown fles hier altijd heel traag gaan, trager dan de tuut 0 op de avent flessen waarop we daarna zijn overgestapt. Maar dat zou misschien ook aan de manier van zuigen, en dus het kind, kunnen liggen.

NJ, wat schrikken dat Spookje van het bed is gevallen! En ik snap dat je vriendin zich schuldig voelt. Jewel is toen ze 8,5 maand was van het bed gerold toen we op vakantie waren, ik heb denk ik harder gehuild dan zij. Wat voel je je op zo'n moment machteloos en schuldig, maar feit is dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat dat soort dingen helaas kunnen gebeuren. Dat maakt je geen slechte ouder. Wat een mooie foto's trouwens O+

Aure, wat fijn van de goede nachten van Jip! En wat een leuke speelplek, wil de kat die wel delen? ;)

Loj, wat doet Li het goed! Fijn O+ Dat eten komt hopelijk vanzelf, de één kan daar sneller in zijn dan de ander.

Welpje aan de appel, volgens mij vindt hij het wel lekker O+

ToT, ik zou verwachten dat de harde ontlasting niet zozeer door de toegevoegde wortel komt, maar door de hapjes ansich. Vlokje haar ontlasting is ook harder geworden sinds ze naast de flesjes vast voedsel krijgt, datzelfde had Jewel ook als baby zijnde. De darmpjes moeten er ook gewoon even aan wennen. Wil je het echt zeker weten, dan zou ik inderdaad zoals Jentin ook al aangaf gewoon eens proberen wortelvrij te koken om te kijken hoe dat gaat. En dan alleen wortel geven om te kijken of de ontlasting dan inderdaad harder wordt. Misschien heeft hij een wortel-allergie, dat zal vast bestaan :+

Tink, leuk he die hapjes O+ En mijn duimen draaien overuren voor je, wanneer horen jullie meer?

Krijgertje, wij zijn een paar weken terug pas begonnen met een bedritueel voor Vlokje, toen was ze 9 maanden. Erg laat dus, en we zijn er nu alweer op teruggekomen omdat het hier gewoon (nog) niet werkt. Ze wil niet slapen, behalve bij ons. Het zal dus echt van het kind af moeten hangen vrees ik. Mijn oudste ging met 3 maanden in haar eigen ledikantje, rond een uur of 7 en met een vast ritueel. Zo verschillend kan het dus zijn.

Hier gaat het op dit moment vrij belabberd. Vlokje heeft al voor de vierde dag op rij 39,5 graden koorts ondanks zetpillen. Gisteren leek de koorts iets te zakken maar ben ik wel met haar naar de huisarts geweest, omdat ze zo hangerig is en constant kreunt en steunt. Huilen doet ze niet meer, als je haar neerlegt blijft ze liggen, als je haar neerzet beweegt ze zich ook niet, alsof alles haar teveel energie kost. Ze is zo zielig nu dat mijn hart ervan breekt. De huisarts kon echter niets vinden en gaf aan dat het gewoon griep zal zijn en dat ze het ergste gehad heeft omdat ze gisteren op ruim 38 graden koorts zat in plaats van 39. Maar vandaag werd ze dus weer wakker met 39,4 dus het schiet weer omhoog :{ Morgen maar weer opnieuw met haar naar de huisarts dus, al ben ik bang dat die nog steeds niets gaan doen zolang er geen risico is op uitdroging. Heeft iemand hier ervaring met langere periodes hoge koorts en een kind dat er bijna apathisch onder is? Ik maak mij best wel zorgen namelijk..
pi_186115929
Ohh wat een heerlijke baby 1299 O+

NJ, Jip is al een paar weken niet meer ziek geweest, volgens mij gaat dat eindelijk goed gelukkig!

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
pi_186115972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:37 schreef Aure het volgende:

Schanu, de kat vindt het maar niks :P Maar gelukkig kan Jip niet naar boven klimmen :D
Sneu dat Vlokje zo ziek is zeg. Zo was Jip in december ook, maar dan ook met een hoop snot en niet willen drinken en nouja, de rest van het verhaal ken je.. Drinkt ze nog wel haar flessen?
Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
pi_186116170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:41 schreef Schanu het volgende:

[..]

Haha dat klimmen kan heel snel alsnog komen, arme kat :')

Vlokje snottert ook enorm, ze krijgt zelfs prutoogjes door al het snot. Eten wil ze niet meer, drinken zo'n 300 of 400ml gemiddeld op een dag. Ze heeft nog plasluiers, ook nog 1 poepluier per dag. Dat laatste is iets wat onze arts het belangrijkste vindt, want ze droogt niet uit dus het gaat goed genoeg. Terwijl ik echt een heel ziek hoopje kind zie dat niets meer wil en kan.
Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
pi_186116216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:56 schreef Aure het volgende:

[..]

Bijzonder, voor onze huisarts was het gekreun uiteindelijk wat haar de doorslag gaf om hem toch even door te sturen naar het ziekenhuis. Zij vond verder ook niks bijzonders, maar vond zijn gedrag (kreunen ipv huilen) niet kloppen bij het feit dat zij niks kon vinden.

Ik zou denk ik toch nog even bellen vandaag en zeggen dat je je zorgen maakt. Heb je het idee dat ze benauwd is?
Daarom, dat gekreun is voor mij ook reden om mij zorgen te maken. Ik heb geregeld dat ik morgen thuis werk en als er geen verbetering is, ga ik dan nog een keer naar de huisarts. Dan zijn we twee dagen verder en is de kans dat ze wel doorpakken wat groter dan wanneer we vandaag meteen weer op de stoep staan denk ik. Benauwd is ze niet, daar heeft de arts nog wel naar gekeken, ze neusvleugelt niet en haar borst trekt niet in met ademhalen. Wel lijkt ze af en toe is gejaagder te ademen, maar dat vind ik niet vreemd aangezien ze vol snot zit. Nog één dagje aankijken dan hopelijk morgen iets grondiger onderzoek, ze kunnen toch op z'n minst ontstekingswaardes checken middels bloedprikken lijkt mij, of is dat iets wat ze niet doen bij baby's?
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:32:44 #82
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186116675
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
pi_186120109
Ah wat naar Shanu en ik zou ook bellen. Zorgen maken is zorgen maken! Je moederhart volgen. Ik had het hier al eens gezegd maar een kennis van ons is huisarts en die ziet een hoop onzin en aandachttrekkerij op een dag. Maar bij kleine kinderen is het nooit onzin. Die ziet hij liever elke dag dan 1 keer te weinig.

Bij Juul op het KDV heersen de waterpokken, dus even alvast wat in huis halen. Zou wel typisch zijn als het bij haar volgende week doorbreekt, net voor onze vakantie.
pi_186120288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef Helsinki het volgende:
Ik zou ook vandaag nog bellen. En je maakt je zorgen, wat imho ook een reden is om te bellen.

I. was vannacht heel onrustig. Op een gegeven moment ook echt hard aan het krijsen... na alles gecheckt en geprobeerd te hebben, hebben we maar een PCM gegeven. Daarna leek het wat beter te gaan. Vandaag helaas nog niet z'n vrolijke zelf maar hij ligt nu in ieder geval lekker te slapen. (Hij is nog steeds (of weer) verkouden, en het duurt nu wel erg lang vind ik (bijna 3 weken bezig)).
Hier is ze geloof ik al verkouden sinds oktober/november. Steeds als je denkt dat het over is dan krijg je weer een hand vol snot in je gezicht gesmeerd. :9
pi_186120308
Sterkte @Schanu Hoop dat ze zich snel wat beter voelt...
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:07 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186121271
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:36 #87
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186121428
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ook alweer die spray die zo goed helpt tegen luieruitslag? Is hier vaker genoemd maar kom er niet op...

Schanu, beterschap! Heb je de huisarts al gebeld?

Deze?
pi_186127268
Wat een rustige BFD!

O. is vandaag precies 6 maanden oud O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186128553
Gefeliciteerd met O's halfjaardag @Mrs.Peel :D Goeie trui ook, die was hier ook een tijdje favoriet. O+

@Schanu hoop dat het inmiddels wat beter gaat met Vlokje! En anders gewoon bellen hoor. :*

@NicolasJoy _O- zouden ze dat snot bedoelen met 'je krijgt er zoveel voor terug'? ;)

Last-minute BFD-bijdrage van mijn boef:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186129232
@lunapuella O+ Wat een kijkers! Prachtig! En wat zit hij al mooi in de stoel :o
pi_186131809
CD's tot aan de grond @lunapuella ? Dat wordt wat met het kruipen!

Mooie foto @Mrs.Peel Toffe blik *)
  woensdag 10 april 2019 @ 09:15:02 #92
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186132779
Och, wat een mooie baby's hebben jullie daar O+.

Omdat foto's toch wel één van de leukere dingen zijn aan dit topic, hier alsnog een BFD-bijdrage van ons uiltje (hij blijkt zijn hoofd zowat alle kanten op te kunnen draaien - bij voorkeur tijdens het drinken - om alles goed te kunnen zien):

SPOILER
Zeg, die knisperboekjes kunnen toch in de wasmachine? :@.
pi_186132872
ooh! Als ik over jullie baby's zo lees dan lijkt die van mij nog zo newborn. Dat is helemaal niet waar, want hij is inmiddels twee (2!) maanden, kan al minuten lang zijn hoofd omhoog houden en is zondag mee gaan zwemmen. O+ En hij slaapt sinds twee dagen langer dan een half uur achter elkaar overdag :o Heb ik eindelijk tijd om ook eens in dit topic een post van meer dan 1 regel te tikken. Hoi! :W
pi_186132978
@NicolasJoy Hij kijkt hier heel sceptisch met opgetrokken wenkbrauwen, zo van, ik ben aan het lezen, wat voor verheffends ben jij aan het doen?

De knisperboekjes was ik op de hand. Gaat prima, en een dag later zijn ze weer droog. En weer een dag later zijn ze nat en zurig O+
pi_186133331
Oh jullie baby's! Al die mooie ogen :)

Limone, hoe vond hij het zwemmen? Juul is ruim 9 maanden en heeft nog nooit gezwommen. Tenzij je zeiknat worden in bad meetelt. Hopelijk in de meivakantie voor het eerst, we zitten op een park met zwembad.

En wat een heerlijke fase is dit. Geen sprongetjes, even geen tand die doorkomt, licht verkouden. Juul is continu vrolijk, slaapt goed, beweegt veel maar weigert nog steeds te tijgeren of kruipen wat erg relaxt is voor haar mama's en B is zo ontzettend lief voor haar. O+
Omdat ik weet dat er weer sprongetjes aankomen, tandjes, ziektes en andere narigheid, geniet ik hier zo enorm van.
pi_186133635
Welkom Limone!

Ik heb wel eens knisperboekjes gewassen maar dan krimpt soms dat knisperspul binnenin. Maar goed, het lijkt Jip niet echt te boeien dus we gooien het nog steeds mee in de was af en toe :@

Dat klinkt ook om van te genieten exode!

Er heerst al een aantal weken waterpokken op de opvang en Jip leek het over te slaan, maar net nu het bij alle kindjes weg is krijgt Jip ze toch ook nog even :') vooralsnog zit het vooral op zijn romp, maar ik zie steeds meer bultjes op zijn hoofd ook verschijnen.
pi_186133673
Mini-ToT begint al steeds meer te rollen! :D En hij sleept zijn bovenlichaam soms ook al iets richting een speelgoedje dat ergens op de mat ligt.
Op de buik liggen vindt-ie alleen nog steeds helemaal niks en ook zijn hoofdje omhoog houden als hij op zijn buikje ligt lukt nog niet heel erg lang.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:20:49 #98
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186135473
Zal die boekjes eens met de hand wassen! En anders een kort programma in de wasmachine proberen.

Ha, Limone! Ik vind 2 maanden best wel mini klinken hoor, als mama van een 6-maander O+. Gaat hard hè? Fijn dat de dutjes nu wat langer zijn. Hoe gaat het met jou?

Heel herkenbaar, Exode :+. Er is heel vaak wat, maar soms ook even niets en dat is fijn.

Balen van de waterpokken, Aure. Heeft hij er last van?
pi_186136124
Oei Exode, waterpokken, ik hoop niet dat Juul het oppikt :o

Helsinki, wat sneu dat I al zo lang verkouden is. Dat kan inderdaad vreselijk lang aanhouden, Vlokje was voordat ze ziek werd ook al minstens een maand aan het hoesten en snotteren. Zielig is dat, maar je kan er volgens mij niet zoveel aan doen :{

Ik zag een knappe O voorbij komen O+ een knappe Welpje O+ en een knappe I O+

Limone, wat leuk dat jullie al zijn wezen zwemmen en wat gaat het hard he?

En Jip de waterpokken, neee :o Hopelijk blijft het beperkt tot zijn romp en wordt het niet erger, hij heeft zijn portie ziekte nu wel gehad hoor (en jullie met hem!) :*

Vlokje was vanmorgen wat beter te pas en had 37,9 dus geen koorts meer. Een paar uur later was dat alweer 38,6 dus helaas. Ze is wel beter te pas, drinkt wat beter, huilt weer tussendoor naast het kreunen. Het gaat de goede kant op. Wordt de koorts nog weer hoger, bel ik alsnog de huisarts even.
pi_186137953
Ah gelukkig dat het beter lijkt te gaan Schanu! Hopelijk knapt ze goed op :*

Jip is wat hangerig maar verder wel okay. Het zijn nu ook vooral nog bultjes en ik zag er maar een paar met blaasjes, dus ik denk dat het nog meevalt met de jeuk? Benieuwd hoe dat morgen is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')