abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186231990
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Framblij89 het volgende:
Hoi! Ik kom me ook ff voorstellen, hoop dat ik ook mee mag schrijven! Ik ben Framblij en ben mama van een meisje die morgen 7 maanden oud/jong is ♥

Hoe zet je foto’s oid in een spoiler? Ik heb geen idee haha
Leuk! Welkom!

1[spoiler]Hier tussen plak je dan de link van je foto (afbeeldingslocatie) nadat je hem bijvoorbeeld via tinypic oid upload[/spoiler]
pi_186232063
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:37 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Leuk! Welkom!
[ code verwijderd ]

Thanks!

Oké hoop dat het lukt;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186232087
Oh, de link mag trouwens nog tussen dit:

1[spoiler][img]Link foto[/img][/spoiler]

Maar ik heb haar al wel gezien. O+
Wat is ze cute! Een een haar al zeg!

Doet ze het verder goed qua eten/slapen enzo?
pi_186232102
Helsinki, Na drie kwartier wel op bed leggen is wel heel snel ja, dan heeft je kind niet eens de tijd gehad om opnieuw moe te worden :') Maar wel heel lastig, kan je er met hem over praten zodat jullie hopelijk meer op 1 lijn komen te liggen?

NJ, ook al een ziek Spookje, wat sneu. Bij dreigende uitdroging zou ik inderdaad naar de huisarts gaan! Hopelijk is het niet nodig en drinkt en plast ze straks goed na haar slaapje.

Framblij, welkom op het forum! Wat naar dat ze moest worden opgenomen, en schrikken voor jou denk ik dan, gaat het nu weer helemaal beter? En wat een mooi meisje O+
pi_186232132
Ah nee joh NJ, wat vervelend. Inderdaad maar even naar de huisarts, al is het voor de zekerheid.

Welkom Framblij!
pi_186232152
@NicolasJoy

Aah dankje! Ik denk al waarom komt de foto nou niet in beeld? Tja slapen.. ik begrijp niet hoe al die babies het doen met zo weinig slaap. Snachts komt ze eigenlijk 2x (standaard om 1:00 en 4:00) voor voeding, daarna slaapt ze altijd vrijwel meteen door dus mag ook helemaal niet klagen xD. Ze eet al brood (echt veel ook) en mijn zelf gemaakte prakjes lust ze niet, dus voorlopig dan nog maar uit de potjes.

@Schanu, thanks! ja ik ben me echt rot geschrokken, ze was bijna 1 kilo (eigenlijk liter) afgevallen alleen al door vocht. Herkende mijn eigen kind niet meer terug.. is wel een tikkeltje traumatisch geweest. We mochten gelukkig al na 2 dagen weg uit het ziekenhuis en ze is nu weer dr vrolijke actieve zelf :)
pi_186232188
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:52 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy

Aah dankje! Ik denk al waarom komt de foto nou niet in beeld? Tja slapen.. ik begrijp niet hoe al die babies het doen met zo weinig slaap. Snachts komt ze eigenlijk 2x (standaard om 1:00 en 4:00) voor voeding, daarna slaapt ze altijd vrijwel meteen door dus mag ook helemaal niet klagen xD. Ze eet al brood (echt veel ook) en mijn zelf gemaakte prakjes lust ze niet, dus voorlopig dan nog maar uit de potjes.
Sorry, ik gaf je net niet het volledige advies! :@

Klinkt alsof je er wel goed mee om kan gaan dat ze wel twee keer per nacht komt. :9 Je leest hier zulke verschillende verhalen.. Qua (door)slapen. Maar goed, als ik kijk naar 'ons' zelf. Mijn vriendin slaapt het liefst 9-10 uur, dan is ze echt uitgeslapen (Lukt tegenwoordig dus echt niet meer!) en ik ben met 7 uurtjes helemaal tevreden. :9

De potjes gaan er wel goed in? :D Brood wil er hier maar niet in, dus wat dat betreft loop je op ons voor. oO<
pi_186232249
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Sorry, ik gaf je net niet het volledige advies! :@

Klinkt alsof je er wel goed mee om kan gaan dat ze wel twee keer per nacht komt. :9 Je leest hier zulke verschillende verhalen.. Qua (door)slapen. Maar goed, als ik kijk naar 'ons' zelf. Mijn vriendin slaapt het liefst 9-10 uur, dan is ze echt uitgeslapen (Lukt tegenwoordig dus echt niet meer!) en ik ben met 7 uurtjes helemaal tevreden. :9

De potjes gaan er wel goed in? :D Brood wil er hier maar niet in, dus wat dat betreft loop je op ons voor. oO<
Haha ja toen ik voor het eerst brood aan dr gaf zat ze me wel aan te kijken van waaaat doe jij nou mafkees :p. Hoe oud is jullie kindje?

we hebben soms wel slechtere nachten er tussen zitten hoor, en kan gelukkig ook wel goed tegen weinig/minder slaap, maar goed heb het maar te accepteren haha. Het CB wil heel graag dat we de wekkermethode toepassen (5min laten huilen) maar de groeten voor dat
pi_186232637
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:00 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ja toen ik voor het eerst brood aan dr gaf zat ze me wel aan te kijken van waaaat doe jij nou mafkees :p. Hoe oud is jullie kindje?

we hebben soms wel slechtere nachten er tussen zitten hoor, en kan gelukkig ook wel goed tegen weinig/minder slaap, maar goed heb het maar te accepteren haha. Het CB wil heel graag dat we de wekkermethode toepassen (5min laten huilen) maar de groeten voor dat
Geweldig die blikken. :D De blik als het bakje leeg is van het eten vind ik stiekem ook wel mooi. :@

Deze week wordt Spookje (werknaam hier) alweer 8 maanden. Ze doet het qua slapen en eten ook echt niet verkeerd, maar op het ene vlak lijkt ze soms enorm voor te lopen, op het andere zwaar achter. :9
pi_186233109
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:31 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Geweldig die blikken. :D De blik als het bakje leeg is van het eten vind ik stiekem ook wel mooi. :@

Deze week wordt Spookje (werknaam hier) alweer 8 maanden. Ze doet het qua slapen en eten ook echt niet verkeerd, maar op het ene vlak lijkt ze soms enorm voor te lopen, op het andere zwaar achter. :9
Aw spookje, komt dat van het nachtelijk gespook soms of :’)? Ja bizar is dat he, dat verschil! Kleine frummel hier kreeg precies op de dag dat ze 6mnd werd niet 1 maar 2 tandjes (gelukkig vrijwel geen last gehad, een beetje sacherijnig wel), maar met zelfstandig zitten wil ze dat dus vanuit ligstand doen, zo’n sit up, ze heeft al meer buikspieren dan ik, maar dat werkt dus niet echt :’) heel frustrerend voor haar. En schaterlachen ofzo doet ze ook nog niet echt behalve een “heheheh” af en toe.
pi_186233213
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 09:29 schreef CaVaBien het volgende:
Hallo mama's en papa's,

Ik kom me hier ook beetje bij beetje melden.
Op 7 april ben ik mama geworden van een prachtig meisje. Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is een mixje, half turks/kwart nederlands/kwart spaans. Ik zal haar hier M noemen.

Na 4 dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, mochten we woensdagavond eindelijk naar huis en zijn sindsdien aan het genieten van elkaar en proberen we te wennen aan onze nieuwe situatie en ritme met slapeloze nachten. Het is zwaar om elk 2,5/3 uur op te moeten staan in de nachten :P

M had een startgewicht van 2336gr, is geboren met precies 37 weken en wordt een beetje gezien als prematuur. We zijn dus bezig om haar goed te voeden en op temperatuur te houden, zodat ze snel kan groeien naar 3kg.

Ik denk dat ik jullie tips en adviezen goed kan gebruiken!
Wat een dotje! Ziet er niet zo heel erg 'prematuur' uit.
pi_186237215
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:04 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Aw spookje, komt dat van het nachtelijk gespook soms of :’)? Ja bizar is dat he, dat verschil! Kleine frummel hier kreeg precies op de dag dat ze 6mnd werd niet 1 maar 2 tandjes (gelukkig vrijwel geen last gehad, een beetje sacherijnig wel), maar met zelfstandig zitten wil ze dat dus vanuit ligstand doen, zo’n sit up, ze heeft al meer buikspieren dan ik, maar dat werkt dus niet echt :’) heel frustrerend voor haar. En schaterlachen ofzo doet ze ook nog niet echt behalve een “heheheh” af en toe.
Yes, de eerste tijd was het wel echt een Spookje. :O Nu (klopt af) valt het gelukkig hard mee! Als ze geen bijzonderheden heeft kan ze wel eens van 20:30 - 08:30 slapen. *)

Pwoh, twee in een keer ook direct... :P Herkenbaar wel de sit-ups! Heb nu opgezocht hoe ze eigenlijk 'behoren' te gaan zitten, dus we zien al wel de juiste bewegingen komen. :9

Wacht maar tot het schatteren komt, echt geweldig.. Hier werkt het om haar te jonassen of omhoog te gooien, dan begint ze echt te schateren. Of zelf kikkersprongen maken. :p
pi_186241652
Oh jongens, de Notre Dame ;( Wat eeuwig zonde.

Hoi @CaVaBien en @Framblij89 (goeie nick wel :+)

Phi was zo vrolijk vandaag, ik heb echt van haar genoten. Ik kan wel gewoon +1 doen op de posts van @exode, geloof ik :D

Ik heb wel bijgelezen, maar dat is 't. Laatste week voor de vakantie en ik werk als een malle door om zonder nakijkwerk de vakantie in te kunnen gaan. Morgen eerst ook nog even vier! uur! examentraining geven aan een groep van maar liefst vier leerlingen. Als die dan nog geen negen halen, kan ik beter stoppen met werken, geloof ik :')

Mijn eerste klas organiseert komende week helemaal zelf een paaseierenquiz. Zo sneu, er kwam een jongetje zeggen dat hij niet mee kon doen. Hij was er helemaal ongemakkelijk van.
SPOILER
Maar goed, dik offtopic.

Yay baby's *O*
pi_186245176
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Yes, de eerste tijd was het wel echt een Spookje. :O Nu (klopt af) valt het gelukkig hard mee! Als ze geen bijzonderheden heeft kan ze wel eens van 20:30 - 08:30 slapen. *)

Pwoh, twee in een keer ook direct... :P Herkenbaar wel de sit-ups! Heb nu opgezocht hoe ze eigenlijk 'behoren' te gaan zitten, dus we zien al wel de juiste bewegingen komen. :9

Wacht maar tot het schatteren komt, echt geweldig.. Hier werkt het om haar te jonassen of omhoog te gooien, dan begint ze echt te schateren. Of zelf kikkersprongen maken. :p
Haha kikkersprongen! Die ga ik proberen, als ik nog zo lenig kan zijn dan :’)

Had niks moeten zeggen over dat frummel zo goed sliep, ze ligt nu klaarwakker vrolijk te gillen in haar bedje. Heel schattig maar een beetje vroeg.

@Jentin, hoi! Idd heel naar van de notre dame, hebben ze nog iets kunnen redden?
pi_186245523
Welkom nieuwe mama's, papa's en verse baby's O+

Als jullie het leuk vinden kunnen jullie jezelf met baby toevoegen aan deze lijst: http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
pi_186245551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 05:31 schreef Framblij89 het volgende:

Had niks moeten zeggen over dat frummel zo goed sliep, ze ligt nu klaarwakker vrolijk te gillen in haar bedje.
Meet the Fokwet :') Als je nachtrust je lief is, schrijf je nóóit dat je baby goed slaapt. Tenzij je @SacreCoeur bent, haar baby is immuun voor de Fokwet _O-

Mijnes niet, dus omdat ik van de week een schema postte dat ervan uitging dat ze de hele nacht sliep, was ze gister om 22.30 wakker tot 2.30 }:|
  dinsdag 16 april 2019 @ 08:10:25 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186245916
Klopt, als je mij bent dan ben je iedere dag eerder wakker dan je baby zelf :')

Maar hij valt iig niet meer in de auto in slaap (denk door de groep 1 stoel) dat is wel vervelend als ik weg wil in zijn middagslaap. Of hij valt net de laatste 5 minuten in slaap :') waardoor alles gelijk weer een paar uur verschuift.
pi_186246286
Jij hebt echt een droombaby Sacre :D
pi_186246322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 08:53 schreef Aure het volgende:
Jij hebt echt een droombaby Sacre :D
Letterlijk en figuurlijk!

Ik ga vandaag voor het eerst twee nachten bij m'n baby weg. Ik vind het maar spannend. Ik weet wel dat het goed komt, maar toch. Dat moederhart is maar gek..
pi_186246489
:O Waar kan ik aansluiten voor de koffie? Fred is verkouden en dat betekent dat hij gaat knorren en dat hij het benauwd krijgt als hij op zijn rug ligt. Als hij op mij ligt dan slaapt hij wel. De combinatie spugen, darmkrampen en verstopte neus maakte het vannacht een tikje pittig. Dat de melk soms uit zijn neus naar buiten komt, draagt ook niet echt bij aan de feestvreugde.

Ik kan me voorstellen dat het spannend is, Jagar. Je weet dat het wel goed komt, maar toch is het niet leuk.

@Jentin Vier uur examentraining? Dat is best veel, toch? Sneu voor zo'n jongen dat hij niet mee kan/mag doen. Wat gaat hij doen dan?

Ik gaf mijn man gisteren groen licht om over twee weken een paar dagen weg te gaan. Ik ga daar zo'n spijt van krijgen...
  dinsdag 16 april 2019 @ 09:18:14 #221
298315 SacreCoeur
pi_186246514
Soms denk ik dat hij gewoon constant in een foodcoma ligt met al dat gevreet.
Hij is dol op pesto en gister aten we pesto kipfilet geïmproviseerd iets :D dus meneer heeft als avondeten op èèn hele kipfilet, 7 cherrytomaten, 5 aardappelschijfjes & salade (en een banaan als toetje want had geen yoghurt dingen meer in huis).

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 08:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ga vandaag voor het eerst twee nachten bij m'n baby weg. Ik vind het maar spannend. Ik weet wel dat het goed komt, maar toch. Dat moederhart is maar gek..
Spannend! ga je iets speciaals doen?
pi_186246727
Ik mag me aansluiten bij team sacre! Mijn baby's trekken zich (gelukkig!!) Ook niks aan van de fokwet. Alleen hier dan niet een constante food coma. Ze hebben de slaap genen van hun vader, die kan ook zo veel slapen..

Koffie voor cho c_/ hopelijk is fred weer snel snotvrij!

Jagar ga je wat leuks doen? Komt vast helemaal goed thuis!

En welkom nog aan alle andere nieuwe mama's/papa's!

De heren hier hebben het spetteren in bad ontdekt. Zo leuk, eerst heel voorzichtig met een voetje een beetje spatten, totdat ze door hadden wat er gebeurde. Toen was binnen nog time de hele badkamer zeiknat _O-

Verder is Jer gefrustreerd omdat hij nog niet van rug naar buik kan rollen en Vin dat al wel doet. Ze krijgen het overigens wel voor elkaar om binnen een minuut zowat boven op elkaar te liggen, maakt niet uit hoe ver ik ze uit elkaar leg op het speelkleed haha!

Straks weer naar het cb voor prikjes, altijd feest...

Badderpret foto's!
SPOILER
pi_186246865
Jentin, wanneer gaan we Jut en Jul aan elkaar voorstellen? :D
Oeh spannend Jagar, ga je wel wat leuks doen zonder baby?
Ah stomme verkoudheden overal. Juul is ook verkouden maar heeft er geen last (meer) van. Ze heeft wel haar grote broer aangestoken dus ze hoesten tegen elkaar op wat ze allebei erg grappig vinden.

Ik zeg niets over slapen, ik geniet stilletjes.

En het is dinsdag mensen!

SPOILER
Waarom werken foto's niet meer? Is er iets gewijzigd op Fok? :@ :'(
pi_186246870
Lekker hoor Jagar, wel genieten van je tijd alleen O+

Mijn baby eet als een bootwerker, maar hier geen sprake van foodcoma's :N Maar zijn slaapjes gaan overdag beter, dus wie weet komen die nachten ook ooit echt goed ;)

Ik breng hem morgen voor 4 nachten naar opa en oma O+ Dus dan eindelijk slaap O+ Uitslapen O+ Nog meer qualitytime met mijn (8> *) Nu al zin in :9 :D

Ohh aapie wat worden ze alweer groot!

En koffie voor Cho c_/ Helpt het als je zijn matras ietsje schuin legt? Rolletje onder zijn hoofdkant? Misschien wordt ie dan minder benauwd?
pi_186247344
BFD! *O*

Over bootwerkers gesproken. We waren dit weekend bij opa en oma en daar werden zonder problemen vijf stronkjes broccoli verorberd. O+ Dus nu maar echt wat meer aan de Rapley, gisteren gingen een gekookt eitje en wat worteltjes er ook prima in.
SPOILER
Uitslapen voor Aure! *O* Geniet ervan! Volgende week heb ik meivakantie en gaan de kinderen toch nog twee dagen naar de GO, ik kijk er ook al naar uit na het wegbrengen weer lekker in bed te kruipen.

exode, die Koningsspelen-foto O+

Aapies waterratjes. O+ Spetteren in bad is ook superleuk! Welpje ging bij opa en oma in het grote bad en genoot ook van de ruimte om eens flink te watertrappelen.

Spannend Jagär! Komt vast goed, maar voor nu een :* voor je moederhart hoor.
pi_186247631
Wat een leuke babies hebben jullie <3

Werkt de fokwet ook als ik gewoon tig keer ga roepen dat mijn baby zo slecht slaapt?!
Ik ga het gewoon testen; jongens heb koffie nodig mijn baby slaapt zo slecht al maaaanden. Haha.

Jagär heel spannend lijkt mij dat inderdaad. Ga je iets leuks doen wel?

Geven jullie trouwens ook pindakaas aan de kleintjes? Heb gehoord dat het dan allergieën kan voorkomen maar ik schijt echt in mn broek.

Ook ff babyspam:

SPOILER
pi_186247824
Jullie baby's O+ !

@Aere zijn bedje staat al wat schuin, maar misschien nog niet schuin genoeg. Veel plezier de komende dagen!

Die verkoudheid zat er dik in, de kleuter is ontzettend aan het snotteren dus de slaapkamer ruikt al naar frikandel speciaal.
pi_186247861
Aaah @Framblij89 wat een leukerd O+ En wij geven gewoon pindakaas ja, en dus ook ei, omdat dat nu het advies is ivm allergieën voorkomen. Gaat tot nu toe prima.
pi_186248195
Exode, leuke foto's weer O+

En welpje, lekker aan het eten :9 Heerlijk dat geknoei. Vooral als je het dan weer moet opruimen :D

Mooie baby Framblij! Wij geven bijna dagelijks pindakaas (op brood, toen ie wat jonger was door zijn groente of fruit heen). En we proberen regelmatig ei, maar hij spuugt het steeds weer uit. In het begin at ie wel ei en dan ging het wel goed. Nu moet ik het denk ik maar eens een keer door zijn avondeten prakken ofzo, eigenwijsje.

En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
pi_186249477
@Framblij89 Je hebt wel echt een schatje!
pi_186249479
@exode Nog zo'n schatje, fotomodel :') O+
pi_186250585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:18 schreef SacreCoeur het volgende:
dus meneer heeft als avondeten op èèn hele kipfilet, 7 cherrytomaten, 5 aardappelschijfjes & salade (en een banaan als toetje want had geen yoghurt dingen meer in huis).
[..]
:o :D
pi_186250586
Oh ja. Fok!wet. :') Schreef ik vorige week (!) dat de slaapjes langer werden, waren die plotsklaps na die post verdwenen. Zaterdag voor het eerst een dag alleen met drie en ik voelde me toch verbonden met Spees. Hoop dat je goed het weekend bent doorgekomen, Spees! Ik moest gister van 1 zaterdag alleen al de hele dag huilen. :@

@Helsinki vroeg nog hoe het met mij ging. Nou dat gaat wel. Ik ben regelmatig licht in mijn hoofd, vergeet superveel, ben na een uurtje lopen zó moe dat ik alleen maar op bed kan zitten. Het voelt alsof ik in een roes zit, die niet altijd even prettig is, maar waar ik niet heel makkelijk uitkom. Er is bloed geprikt en daar kwam niets bijzonders uit. Mijn bloeddruk is wel laag en ik moet dus nu zoutrijk eten en zoethoutthee drinken. Mocht iemand nog een idee hebben hoe mijn bloeddruk te verhogen (behalve weer gaan werken :') ) dan hou ik mij aanbevolen!

Lekker Jagär! Heb je dan ook twee dagen een kamer voor jezelf alleen? O+

Leuk om al die eetverhalen te lezen. Ik kan niet wachten tot mijn baby gaat eten. Zo gezellig! Bij mijn oudste kon dat hele kleine niet lang genoeg duren, maar deze baby kijk ik haast groot! :o Maar pindakaas voor de eerste verjaardag mag dus gewoon deze keer? En volgen jullie nog bepaalde schema's? Bij de vorige twee trouw het introductieschema van Kleintjes gevolgd en dat ging op zich prima, maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeën. ;)
  dinsdag 16 april 2019 @ 14:22:42 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186250998
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186251839
Wij gaan pindakaas ook eens proberen hier. Aardbei al wel geprobeerd, geen reactie. Daar waren we bij B ook later mee volgens mij.

Ei vindt Juul overigens erg lekker, in elke vorm. Maar ze is al 9,5 maand natuurlijk.
pi_186251933
@Limone Bij mij zeiden ze dat mijn bloeddruk zou verbeteren als ik had gebaard. Nutteloze tip voor jou dus :').

Ik ben nog lang niet toe aan hapjes, met Frits begonnen we rond de zes maanden en dat ben ik nu ook van plan. Ik zou ei en pindakaas ook gewoon introduceren, maar we hebben hier weinig last van allergieën, dat maakt het wel makkelijker natuurlijk.

Beterschap, Tink. Wel fijn om ziek te kunnen zijn zonder kind.

Klaagzang:
Mijn hooikoortsmedicijn werkt niet helemaal top (of ik heb gewoon de verkoudheid van de rest van de familie) en ik moet om de haverklap niezen. Dat doet toch pijn aan mijn buik, alsof ik alle allang opgeloste hechtingen los nies. :X
SPOILER
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:25:47 #237
298315 SacreCoeur
pi_186251941
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:52 schreef Limone het volgende:

[..]

:o :D
Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
pi_186252095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben een tijd geleden pindakaas geprobeerd, vindtie niets want het plakt te veel :D
Gekookt ei is ook maar mwauh, meneer heeft liever zo'n vies snotterig gebakken sop eitje in het weekend.
Maar hier geen allergie aan beide kanten, als dat wel het geval was zou ik ook wel huiverig zijn.
[..]

Ik reken met boodschappen gewoon als een 'normaal' persoon :P geen baby porties meer haha.
Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:38:39 #239
298315 SacreCoeur
pi_186252151
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Het eigeel van een zachtgekookt eitje is zo ongeveer hier het enige wat er naar binnen gaat, maar ik neem aan dat dat met salmonella enzo geen probleem zal zijn?
Weet niet, ik denk niet zoveel na met wat ik geef :D heb altijd zoiets dat als ik het zelf zou kunnen eten waarom hij niet.
Ik geef natuurlijk geen filet american, honing en dergelijke
pi_186252155
Okee, weer wat leuke foto's gemaakt van mini-ToT. :P

SPOILER
pi_186252376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:19 schreef Aure het volgende:

En balen dat ze is afgevallen, als ze nu wel weer goed eet en drinkt kan je het denk ik ook even aankijken hoe het gaat? En als ze nog niet zo goed drinkt/eet zou je misschien wat vaker flessen aan kunnen bieden? En qua vast voedsel zou je bijvoorbeeld margarine of haar brood kunnen smeren. Of een beetje olijfolie door haar hapjes. Avocado bevat ook veel goede vetten, dus dat zou je ook kunnen proberen om te geven.
Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
pi_186252532
Jagar, wat spannend dat je 2 nachten weg gaat. Ga je wat leuks doen?

En Sacre, nog steeds een droombaby lees ik, wat heerlijk O+

Cholula, beterschap voor Fred en voor jou!

Dinsdag, mijn favoriete dag van de week!
Ik zag de twee mooie mannen van Aapie O+ En de knappe Juul O+ De kleine bootwerker van Luna O+ Knappe frummel van Framblij O+ Blije Mini-ToT O+

Aure, wat een lekker vooruitzicht om even qualitytime samen te hebben! Gaan jullie nog wat leuks doen?

Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

ToT, ik geef eigenlijk nooit zachtgekookte eitjes omdat ik dat eng vind (ivm rauw), maar dat is meer een gevoel dan dat ik zeker weet dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Tijdens de zwangerschap mag je ook geen zachtgekookt ei, dus ik ben er automatisch van uit gegaan dat een baby dat dus ook niet mag hebben :X

Bij ons is vandaag de nieuwe bolderkar binnengekomen, vrouwlief helemaal happy en is er meteen een ritje mee gaan maken. Ik zit op mijn werk dus mooi dat zij zich zo kan vermaken met de meiden :')
Verder vandaag de kaartjes besteld voor Vlokje's eerste verjaardag, op 31 mei wordt ze alweer 1 :o Mijn baby :o

SPOILER
pi_186252546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:54 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Dankje! Ja drinken als in melk gaat echt mega goed, merk wel dat ze een grote inhaalslag aan het maken is want ze is onverzadigbaar haha. Eten gaat stukje bij beetje mwah nog, voorheen dus veel boterhammen en nu wil ze maar een paar kleine stukjes. Ik ga zo even naar de supermarkt om avocado’s te halen thanks voor de tips!

En @:ToT wat een knapperd zeg, die ogen!

Ga ook eens binnenkort pindakaas introduceren dan, eerst maar even zorgen dat ze dr boterhammetjes weer op vreet :)
Dank je! :D
En jaaaaa, die ogen! :D

@Schanu; ja ik heb ook mijn twijfels.
Je foto's kan ik trouwens niet zien. :)
pi_186252777
Cholula, wij zijn ook bij 6 maanden begonnen. Juul is een enorme eter inmiddels en eet alles op wat naar haar mond gaat. (behalve als het uit een potje komt....)
Ze gebruikt haar tanden ook echt, bij soepstengels etc, erg grappig om te zien.

Ik ben erg benieuwd want B at ook alles wat in de buurt van zijn mond kwam en is met name met avondeten echt wel kieskeurig geworden.

Mijn vrouw heeft 0 allergien, van de donor weten we dat niet. Maar als het goed is geen zorgwekkende allergien.

Wij maken het eten van Juul nu minder klein, van gepureerd naar stukjes. Als er nog goede tips voor recepten zijn die wij (met een kieskeurige 5jarige) ook kunnen en willen eten houd ik me aanbevolen.
pi_186252974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 16:03 schreef Schanu het volgende:

Framblij, hier ook een baby die is afgevallen door ziekte, ze paste opeens weer in een kleiner maatje luier :o Ik ben hier weer extra (pap)flesjes gaan geven en meer tussendoortjes gaan aanbieden, ze eet het er snel genoeg wel weer aan. Mocht je je zorgen maken, dan zou je misschien volle producten zoals griekse yoghurt kunnen proberen?

Dankje! Ah gossie, was dat ook door het rotavirus dat ze zo was afgevallen? Naar is het he :(

Ja ik probeer ook weer de ochtenden pap te geven, en van die biscuitjes gekruimeld in de opvolgmelk! Ze heeft nu al 800ml aan melk gedronken :o hahaha. Mogen ze al yoghurt met 7maanden? Vind het op internet altijd zo moeilijk te vinden, ene website zegt van wel en de andere zegt van niet, anders probeer ik dat ook wel!
pi_186253054
SPOILER
Kolf BH die ik voor mama had besteld is binnen, dat gaat hopelijk een hoop ongemak schelen :)
pi_186253681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Sterker nog, pindakaas 'moet' van het cb tussen maand 4 en 6, net als stukjes ei. Doodeng, mijn man is hartstikke allergisch, dus ik durf nog niet.

Prul is naar het kdv en ik ben ziek. Zo raar dit...
Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:30:20 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186253818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat advies klopt niet helemaal. Het advies is tussen de 4 en 8 maand. Beginnen met bijvoeding kan dus gewoon 'pas' bij 6maand.

Als je man zo allergisch is kom je dan niet in aanmerking voor introductie onder begeleiding bij de allergiepoli?
En beterschap!

L vind pindakaas heerlijk. Ei wat minder maar ei kan ook prima door andere dingen heen, banaan-ei pannenkoekjes bijvoorbeeld.
Ons cb klopt op wel meer vlakken niet helemaal. Prul eet sinds een week (op een paar dagen na vijf maanden nu) groente en vindt dat heerlijk. Hebben gewacht tot ze het eten uit onze mond keek en allerlei dingen zelf in haar mond ging stoppen enzo.

Ik zag allemaal mooie baby's *;

Kdv ging goed, ze heeft drie keer geslapen, knap kind. En twee flessen mamamelk schoon op. Zo fijn!

Wel jammer dat we meteen bij thuiskomst een algemene mail kregen dat er buikgriep (wrs noro) heerst. Maar ook lieve foto's en een heus dagboekje gehad O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186255509
"Mini-ToT, kun jij even je mondje open doen zodat ik met dit wattenstaafje Dentinox op je doorkomende tandjes kan smeren?"

Mini-ToT: *Grijpt wattenstaafje en houdt z'n mondje dicht.*
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:15:46 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186255613
Tip voor de volgende poging: dentinox op je vinger met daaroverheen een doekje (denk hydrofiel qua dunheid).

Tandjes :X }:| :{ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')