abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186143284
Wat is het toch heerlijk dat het nu weer is dat we onze kleintjes mee naar buiten kunnen nemen. O+
pi_186143324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is het toch heerlijk dat het nu weer is dat we onze kleintjes mee naar buiten kunnen nemen. O+
_O- Ik heb 's winters ook buiten met hem rond zitten sjokken hoor! :D
Kruikje in de kinderwagen, dekentjes er overheen, mutsje op en gaan met die banaan! :D

Maar nu is het wel leuker! :Y
pi_186146803
Vandaag langs het ziekenhuis naar de gynaecoloog om te hechtingen te controleren. Hij was verbaasd over hoe geed het al genezen was, hij zei het was helemaal kapot van binnen en je ziet er echt niks meer van ^O^

Guus doet het prima, slaapt goed, blijft een snelle drinker en heeft dikwijls de hik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met mijn vriendin gaat het ietsje minder, ze heeft sinds gisteren koorts. En 1 tepel wil maar niet legen, er zit een verstopping. We hebben inmiddels al van alles geprobeerd om het weer een beetje los te krijgen:

• Extra kolven
• Harde borst masseren
• Heet douchen
• Borst warm maken met een gel pack
• Borst in een zoutbad
• Handkolven
• Tandenborstel op het harde punt in de borst

Even voor de duidelijkheid, borst geven ging niet, Guus wilde niet goed aanleggen (platte tepels). Na veel slapeloze nachten en gedoe besloten om te kolven en dat in de fles te geven.

Verloskundige zegt joh bel morgen maar de huisarts als het niet beter wordt. Ik blijf maar kolven, maar het is nogal frustrerend als er continue bijna niks uit komt.

Dus morgen even afwachten. Ik ben bang dat ze volgende week een full blown borstontsteking heeft en dan ben ik weer lekker aan het werk en moet ze alles alleen opknappen thuis.

[ Bericht 1% gewijzigd door 1299 op 10-04-2019 22:31:54 ]
pi_186149958
Oef wat rot voor je vriendin, 1299 :X Geen tips verder, maar mocht het toch uitlopen op een borstontsteking, dan zou ik als ik jou was nog even thuis blijven tot ze opknapt!

toen ik na de kraamweek ziek werd met 39,5 graden koorts bleef vriend ook thuis, en dat werd door mij in ieder geval enorm gewaardeerd :*
pi_186150827
Hoe is het met de zieke baby’s?

Ik zou ook even thuisblijven bij haar 1299. Ziek zijn en een baby is echt niet leuk!

Ik ben weer eens de hele nacht bezig geweest met verkoudheid nummer 10 (of zal ik gewoon zeggen nummer 1, het is al 4 maanden non stop feest). En haar eerste ontstoken oogjes erbij, maarja logisch met al het snot..
pi_186150940
Ugh beterschap voor jullie loj, klinkt zo naar :X

Hier begon de baby zijn nacht al twee dagen ineens om 20:00 :o maar daar stonden dan wel weer 4 nachtvoedingen tegenover :Z
pi_186151084
Get eerste is fijn Krijger!
Voor het tweede krijg je koffie :*
pi_186151989
Ah wat vervelend 1299!
Neuh Loj, stomme verkoudheid.

Ik zit aan liters koffie. Ik was gisteren in de Arena en was pas om 01:30 thuis. Maar wat een wedstrijd!

Het is nu elke ochtend afwachten hoe we Juul in bed vinden. Dwars, op haar buik, met haar hoofd bij haar voeteneind etc. En eten in de Stokke stoel doet ze tegenwoordig staand, dus het voetenplankje moet weer omlaag. Heerlijk ding is het.
pi_186152067
Guus wat heb je veel haar O+

Beterschap voor je vriendin 1299, borstonsteking is naar! Zit er niet een melkblaartje op haar tepel? Dat heb ik ook gehad in de kraamweek, en alles wat jullie deden had ik ook gedaan zonder resultaat. Tot ik ineens een wit stipje zag.. De lactatiekundige heeft deze toen met een naaldje doorgeprikt.. zooo dat was een verademing!

Loj sterkte met alle snot!

Krijgertje *O* voor een vroege nacht, minder dat er dan weer 4 nachtvoedingen volgen..

Nj maar eerder kon je ook wel lekker naar buiten toch? Zij het wat dikker aangekleed..

Hier gaat het wel goed. De jongens groeien zo hard pff mn baby's!
Het zijn echt twee flinke kerels waar maat 68 soms al te klein voor is, en ze zijn eind deze maand pas 6 maanden. Dubbel hard genieten want het zijn echt onze laatste baby's.
pi_186152252
Ehhh hoe normaal is het dat een baby van 7 maand al meer dan 10 seconden rechtop kan staan, als je alleen zijn handjes vasthoudt voor balans? :o
pi_186152427
We zijn door de sprong heen en mijn baby is nog leuker O+
Eigenlijk al een weekje maar ik wilde even afwachten of het blijvend was *kst fokwet!. Hij kan ineens zelf in bed in slaap vallen en slaapt de hele nacht door. Slaapt uit (al kan dat ook komen doordat de buren zijn verhuist en het sochtends stil is) en wordt dan kletsend wakker ipv huilend. Heeft het ochtendslaapje geschrapt en doet nu een langer middagslaapje. een mega slaapupdate dus! _O_
Hij is zo gezellig lekker aan het kletsen en spelen. Daarnaast staat hij ineens los, probeert vanuit hurk te gaan staan en dit weekend zelfs de eerste stapjes los van de ene kant van de box naar de andere :o

Zojuist de 11maand controle bij het CB gehad. Stats: 10kilo schoon aan de haak en 78,5cm. mijn lange slanke begint spekkies te kweken.

Nog een verlate BFD-foto
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186152455
Ik ga proberen ook mee te posten hier.

In december ben ik bevallen van een tweeling, een jongen en een meisje. Ze waren 5 weken te vroeg, maar na 8 dagen mochten we al naar huis.

Inmiddels wegen ze allebei dik 5 kg en groeien ze als kool 😀.
pi_186152603
Ahaha elleska dat beente door de boks! Kat denkt ook hey dat is een leuk speeltje!

Welkom solodelphi, leuk nog een tweeling in het topic!
Fijn dat jullie al zo snel naar huis mochten en dat het nu ook goed gaat! Jullie eerste kindjes?

Ik heb net team mopper maar weer uit bed gehaald, ze zijn nu elkaar aan het opeten op het speelkleed. Ik gok dat er tandjes onderweg zijn!

Foto voor de leuk!
pi_186152641
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:55 schreef Elleska het volgende:
We zijn door de sprong heen en mijn baby is nog leuker O+
Dat merk ik ook elke keer! :D O+
pi_186152651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:57 schreef Solodelphi het volgende:
Ik ga proberen ook mee te posten hier.

In december ben ik bevallen van een tweeling, een jongen en een meisje. Ze waren 5 weken te vroeg, maar na 8 dagen mochten we al naar huis.

Inmiddels wegen ze allebei dik 5 kg en groeien ze als kool 😀.
*O* Feli & welkom! *O*
  donderdag 11 april 2019 @ 10:27:08 #116
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186152858
Jaaaa, mooiere dagen zijn zo fijn! Al is het vandaag ook weer fris. Gelukkig schijnt de zon :). M'n lief vertrok vanmorgen wat later naar z'n werk waardoor we tijd hadden om met z'n drietjes de hond uit te laten en gewoon eens rustig op te starten.

Beterschap voor je vriendin, 1299! Mooi kindje hebben jullie gemaakt O+.

Aaah, Elleska O+. Dat beentje uit de box! Mooie update is er gedraaid. Wat goed :).

Welkom en gefeliciteerd, Solodelphi *O*. Hoe gaat het met jou?

Aapie, ze zijn zo leuk samen O+.

Wij waren gisteren ook naar het CB. 28 weken oud en deze stats: 8340 gram en 72,5 cm lang O+!
pi_186153352
Met mij gaat het goed, na een behoorlijke herstelperiode (zwangerschapsvergiftiging/keizersnede en knip).

Volgende week ga ik alweer aan t werk, zal wennen worden.

Het zijn onze eerste kindjes, we kunnen niet trotser zijn! Zeker als je de voorgeschiedenis bekijkt, we hebben er 7 jaar op moeten wachten.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:02:24 #118
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186154204
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:07 schreef Solodelphi het volgende:
Met mij gaat het goed, na een behoorlijke herstelperiode (zwangerschapsvergiftiging/keizersnede en knip).

Volgende week ga ik alweer aan t werk, zal wennen worden.

Het zijn onze eerste kindjes, we kunnen niet trotser zijn! Zeker als je de voorgeschiedenis bekijkt, we hebben er 7 jaar op moeten wachten.

Oef, dat klinkt pittig. Maar wat fijn dat het goed met je gaat en dat jullie nu een gezin zijn!
pi_186155378
Welkom Solodelphi :W Klinkt pittig. Fijn dat je eer hersteld bent.

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Wel een leuk tem mopper aapie O+

Wat eten en drinken jullie baby's van de rond de 7 maanden??
Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. :X Dus doe graag inspiratie op!
  donderdag 11 april 2019 @ 13:40:54 #120
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186155616
Ik heb laatst de vriezer gevuld met een basisbouillon en hapjes van:
wortel/bloemkool
broccoli/zoete aardappel
bloemkool/aardappel
broccoli/aardappel/gekookte kip
wortel/appel
mango
peer
appel/peer
banaan

Bouillon gebruik ik om mee te pureren. Soms wat roomboter.

Kocht gisteren pastinaak waar ik ook nog iets mee ga doen. En heb avocado in huis gehaald om te proberen :). O ja, en meloen staat op m'n lijstje.

Hierboven = gepureerd maar bied toch nog wel stukjes aan om te kijken wat hij daarmee doet. Tot nu toe lijken de hapjes toch wel een groter succes te zijn en gisteren heeft hij ook werkelijk iets gegeten (ipv dat ik het aanbied en hij dan z'n mond opent, heel af en toe wat binnen krijgt en vooral bezig is om het eten eruit te blazen :P.) Ging vanmorgen met mango ook zo. Dus misschien wordt hij er nu handiger in :).
pi_186155650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:25 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. :X Dus doe graag inspiratie op!
Kruidvat opvolgmelk, pyjama-papje, geprakte banaan met geraspte peer er doorheen (inclusief schil), Olvarit-kloon van Jumbo en Kruidvat, wat eigeel, soms een lepeltje pindakaas voor baby's (om allergie te voorkomen) en soms wat zelfgemaakte hapjes van groenten met aardappelen en versnipperd vlees, maar daar houdt hij niet van. :N
pi_186155717
Jip at met 7 maanden broodkorsten, divers groente en fruit (hele stukken a la rapley en gepureerd of heel fijn geprakt) denk aan broccoli, bloemkool, aardappel, wortel, zoete aardappel, courgette, banaan, (zacht gekookte) appel, mango, kiwi, etc etc. Soms twee dingen gecombineerd, aardappel en wortel bijvoorbeeld. We gaven hem ook wel eens gestoomde kippendijfilet. Als tussendoortje kreeg ie toen van die maisdingen. Oh en af en toe pindakaas ergens door heen.

Volgens mij gaven we toen qua vocht vooral nog borstvoeding en flesvoeding,ik denk dat we vanaf 8 maanden zijn gaan oefenen met water in een beker.

Vanaf 8 maanden zijn we ook wat meer gaan combineren met het eten en ook vaker vlees gaan toevoegen. Dan at ie gepureerde pasta bolognese (zonder zout) bijvoorbeeld. Daarna is het echt hard gegaan, hij eet nu al een maandje denk ik meestal gewoon met ons mee. Ik kook wel zonder zout, ik zout ons eigen eten achteraf. En ik snij zijn eten klein daar waar dat nodig is en soms krijgt ie nog stukken er bij. Als we iets eten wat hij echt niet kan eten, dan krijgt ie een potje of iets wat ik apart klaar maak.

En boterhammen kreeg ie vanaf 8 maanden met boter en nog iets (pindakaas, kipfilet, geprakte banaan, heel af en toe appelstroop van de kleine keuken). Af en toe krijgt ie ei, maar dat vindt ie maar mwah mwah.
pi_186155722
quote:

Leuk Elleska! O+

Goede stats Helsinki!

Wij zaten toen nog op groentehapjes en wat fruit.
Broccoli, bloemkool, wortel, erwtjes, courgette, sperziebonen, pastinaak. Dat soort groentes. En dat mengden we soms met wat aardappel of rijst of pasta. Maar was wel 75% groente destijds.
Fruit was net wat we in huis hadden zoals appel, peer, banaan, mango.
pi_186155767
Solodelphi welkom en gefeliciteerd!

quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:07 schreef aapieannie het volgende:
Ahaha elleska dat beente door de boks! Kat denkt ook hey dat is een leuk speeltje!
de kater is gek op voeten, helemaal kopjes geven enzo. heeft ook goed door dat voeten een stuk veiliger zijn dan de grijpgrage babyhandjes.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat merk ik ook elke keer! :D O+
ja zelfs als je denkt het kan niet leuker.
en om op je andere vraag terug te komen, met 7maand rechtop staan is volgens mij niets geks.

quote:

Merk dat ik er nog een beetje onzeker over ben en vooral nog veel borstvoeding geef. Dus doe graag inspiratie op!
L dronk toen enkel borstvoeding en met de lunch een oefenslokje water. Nu met 11 maand nog steeds enkel water als drinken naast de borstvoeding.
L eet wat ik ook eet met enkele uitzonderingen of in een wat aangepaste vorm.
Tot 1 jaar is borstvoeding de basis dus niets mis met veel borstvoeding geven.
pi_186155773
Ik vond het wel echt een heel proces wat je doorloopt, dus als hij nu nog niet zoveel vast voedsel krijgt dan zou ik het ook lekker rustig opbouwen nog hoor. Je hebt ook best wel de tijd om op een maaltijd uit te komen uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')