abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186170678
Ik heb ook naar die maisboogjes zitten kijken, maar die prijs van pakweg ¤50 per kilo vind ik toch wel redelijk extreem voor wat chips.
Jai k weet dat je niet meteen een hele kilo koopt, maar gisteren zag ik dat ze bij de Lidl heerlijke biefstukken in de aanbieding hadden voor ¤18 per kilo en ook die heb ik toch maar laten liggen. :@
pi_186171046
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @ToT ;)
pi_186171250
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @:ToT ;)
Dat klopt, maar je koopt dus vooral lucht voor dat geld. :)
Ik koop zelden iets wat meer dan ¤10 per kilo kost. :) Alleen voor speciale gelegenheden.
pi_186171323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Die dingen wegen níks, dus met een kilo heb je ook wel heeeeeeeel veel maisboogies @:ToT ;)
Ik noem ze altijd bezigheidstherapie die dingen..
pi_186171338
Dat zijn bijna 30 zakken.
Het is vooral gebakken lucht maar babys vinden het vaak een fijne structuur om te eten en het is makkelijk vasthouden dus ze zijn lekker bezig.
Ze eten geen hele zak leeg zoals je bij chips doet ;) ik geef meestal 1 tot 4 boogjes.
pi_186171495
Als ik lees wat jullie baby’s eten, vaak jonger dan Sophie, dan vrees ik dat ik toch meer m’n best moet gaan doen :@ hier nog regelmatig dat ze maar 1 keer per dag wat anders krijgt dan bv. Meestal wel 2x maar meer als dat is volgens mij nog nooit gelukt. Toch maar eens op zoek gaan naar meer ritme hierin.
pi_186171573
Dan koop je ook geen kruiden en specerijen, ToT? Een kilo kervel kost in de supermarkt ook al gauw ¤250-300 per kilo :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Billy ontwikkelt zich lichamelijk verder prima O+ En is ontzettend ondernemend en zeer ondeugend. Zo anders dan zijn broer die op deze leeftijd.
  vrijdag 12 april 2019 @ 13:20:39 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186173035
Ik kom niet bijgelezen. Prul is ziekig, het is razend druk op m'n werk en we hebben net achter het net gevist qua huis.

Ik ben kapot. Ze slaapt niet of nauwelijks, hoest de hele dag en stikt vervolgens bijna in het slijm en zet het dan weer op een huilen. Slaapjes duren dus max een kwartier. En dat keer duizend achter elkaar -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186173506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:35 schreef Takkie88 het volgende:
Als ik lees wat jullie baby’s eten, vaak jonger dan Sophie, dan vrees ik dat ik toch meer m’n best moet gaan doen :@ hier nog regelmatig dat ze maar 1 keer per dag wat anders krijgt dan bv. Meestal wel 2x maar meer als dat is volgens mij nog nooit gelukt. Toch maar eens op zoek gaan naar meer ritme hierin.
Hier precies hetzelfde hoor, om de 3 uur bv en voor de rest bied ik 1 a 2 keer per dag vv aan wat niet of nauwelijks word gegeten. Blijkbaar heeft hij er nog geen behoefte aan. Ik maak me er iig niet druk om.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:01:37 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186173591
Je merkt het zelf wel wanneer die behoefte groter wordt. Als je regelmatig wat aanbiedt, dan zie je wel of je baby graag meer wil of dat de interesse er nog niet zo is of dat een hap nog teveel moeite kost.

Mijn dochter at ook pas iets met 9 maanden. Toen ik me er gewoon bij neer had gelegd, was het zoveel makkelijker ;)

Coccinelle, sterkte! Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
pi_186174044
Wolken en Spees-eend bedankt voor de relativering! Ik probeer erg m’n eigen gevoel te volgen qua wat Sophie wil en nodig heeft. Maar soms twijfel ik dan toch weer even of het wel goed is/gaat.
Maar ik zie een bijna altijd vrolijke baby die prima ontwikkeld. Dus ik ga proberen weer mee te gaan in jullie flow :D
pi_186174246
Cocci en Tink :*

Lastig @coccinelle, ik hoopte zo dat je na die moeizame zwangerschap een superfijne blauwewolkzweefgeniet babytijd zou hebben.

Klote van het huis, @Tink89. Zeker als de rest ook allemaal zo druk/naar/hectisch/zwaar is, zou dat een opsteker kunnen zijn. Hopelijk vind je gauw iets anders waar je minstens zo blij van wordt.

@Takkie88, dat komt echt vanzelf goed. Als zij het er goed op doet.. Phi nam eerst ook maar een paar moeizame miniscule lebbertjes van alles en plots ging ze heel goed eten. Dan is het ook makkelijker om de frequentie etc. op te voeren. Komt goed!
pi_186174335
Ja gewoon je eigen flow volgen Takkie! Komt echt goed :)

Sinds bij Jip die knop om is gegaan en hij goed vast voedsel is gaan eten, is ie ook echt hangry als hij wat wil eten en het duurt te lang :D :')

Cocci :* goed dat je naar de huisarts gaat, want het klinkt wel heel pittig zo.

Tink, wat balen zeg :* Wat bij Jip wel eens wil helpen als hij zo hoest is het hoofdeinde van het matras wat verhogen met een rolletje eronder ofzoiets. Hij hoest dan net iets minder.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:04:51 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186174374
Hier was het ook echt van de ččn op andere dag dat het super goed ging met eten.
En nu eet hij echt de hele dag door :') aan tafel, tijdens het spelen, in de auto of in het winkelwagentje overal moet meneer IETS eten.

Gewoon niet forceren en blijven aanbieden, meer kun je ook niet doen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:13:54 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186179983
Ik moet het een aantal dagen en nachten alleen rooien ivm werk van wederhelft, en daar zitten we alweer hoor :+ ollie in zijn roze galajurk.

Toch drie kwartier in bed geslapen :P. Ik kan me op dit moment echt nog niet voorstellen dat hij over een tijdje nooit meer op me in slaap wil/zal vallen. Het is nu een soort basishouding :')
pi_186181715
@ToT Koopt dan ook zelf geen chips, zoutjes, kruiden, specerijen en andere dergelijke zaken die gewoon niet veel wegen? :9

@coccinelle O+ :* Wat vervelend! Hoop dat er snel wat duidelijk is en rust komt.. Heb je wel een beetje hulp van vrienden/familie ?

@Tink89 Balen van het huis! Sterkte met Prul..

@Spees_Eend ook sterkte!

Wat een ellende allemaal weer. :(

Hier is het qua gezondheid vooralsnog gelukkig okay. Snot uiteraard nog steeds. Zelf nu ook verkouden weer. 's nachts is op het moment wel lastig hier (gelukkig niet zoals sommige hier..) Elke 45-50 minuten wordt Spookje wakker. Krijsend. Soms gaat ze na 2-3 minuten zelf weer slapen, soms heeft ze echt even troost nodig. Vervolgens tegen 8u (als ze eruit moet ivm werk enzo) is ze niet wakker te krijgen. Zal wel door de tandjes/sprongetje komen...
pi_186181888
@Spees_Eend Held! Ik vond vandaag een middag en de avond tot acht uur al pittig.

Ik kan nog niet meepraten over eten. Dat duurt ruim vijf maanden.

We genieten ons suf met Fred, hij is nog steeds rustig( rustiger dan zijn broer was) en hij slaapt met vlagen zelfs in zijn cosleeper en niet op mij.

Frits, de kleuter, vindt zijn broertje nog steeds het einde. Gisteren fluisterde hij dat hij het liefst altijd bij Fred wil zijn en dat hij aan hem denkt als hij er niet is. Ik word dan echt een plasje. O+
  zaterdag 13 april 2019 @ 02:59:01 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186185964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:43 schreef Cholula het volgende:
@:Spees_Eend Held! Ik vond vandaag een middag en de avond tot acht uur al pittig.

Ik kan nog niet meepraten over eten. Dat duurt ruim vijf maanden.

We genieten ons suf met Fred, hij is nog steeds rustig( rustiger dan zijn broer was) en hij slaapt met vlagen zelfs in zijn cosleeper en niet op mij.

Frits, de kleuter, vindt zijn broertje nog steeds het einde. Gisteren fluisterde hij dat hij het liefst altijd bij Fred wil zijn en dat hij aan hem denkt als hij er niet is. Ik word dan echt een plasje. O+
Nou ik moet zeggen dat ik nu een extra paar handen wel fijn had gevonden 😂. Ollie werd een half uurtje geleden voor de 2e keer wakker vannacht, en tijdens het voeden voelde ik alles warm worden. Helemaal doorgelekt, mijn eigen kleren ook kletsnat :'). Dus net met hem op de arm op zolder op zoek gegaan naar een slaapzak want zijn reserve was de vorige nacht al nat geworden :{. Omkleden was natuurlijk een feest dus die wil niet meer slapen :'). Dus nu liggen we in bed Nijntje te kijken :7 "rijtjeshuis... Rijtjeshuis!"

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, en wat een lieve trotse broer O+
pi_186186184
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nou ik moet zeggen dat ik nu een extra paar handen wel fijn had gevonden 😂. Ollie werd een half uurtje geleden voor de 2e keer wakker vannacht, en tijdens het voeden voelde ik alles warm worden. Helemaal doorgelekt, mijn eigen kleren ook kletsnat :'). Dus net met hem op de arm op zolder op zoek gegaan naar een slaapzak want zijn reserve was de vorige nacht al nat geworden :{. Omkleden was natuurlijk een feest dus die wil niet meer slapen :'). Dus nu liggen we in bed Nijntje te kijken :7 "rijtjeshuis... Rijtjeshuis!"

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, en wat een lieve trotse broer O+
Ai, daar kan ik me iets bij voorstellen! Sterkte! Nijijijntje! Liiiiiief kleeeeeeein koniiiiijntje!
Hopelijk liggen jullie ondertussen lekker te slapen. :*
pi_186186244
Ik hoop ook dat je nog slaapt, spees! Sterkte dit weekend. Heb je hulptroepen achter de hand?

Ik heb een luxeprobleem. O slaapt meestal door, maar wordt om half 6 met razende honger wakker. En na een voeding gaat hij niet meer slapen. Moet ik wel zeggen dat we er na een tijd proberen of hij toch niet gaat slapen voor een voeding ik er met hem uit ga. De duutser is van mening dat hem in bed voeden en hopen dat hij dan nog verder slaapt en gevaarlijke move is, met een grote kans dat hij dan steeds vroeger komt voor die voeding. Een papfles voordat hij gaat slapen zie ik het nut niet zo van in, hij eet voordat hij gaat slapen een volle maaltijd Plus toetje Plus bv. Wat zouden jullie doen?
  zaterdag 13 april 2019 @ 07:59:08 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186186551
Ik denk dat ik ook op zou staan Jagar, inderdaad om te voorkomen dat hij (of jij) in oude patronen vervalt. Papfles lijkt mij ook zinloos als hij gewoon met een volle buik gaat slapen.

Ollie is tegen 4u gaan slapen en heeft nog tot 6:30 geslapen. Hij trapte helaas niet in nog meer Nijntje zodat ik nog even kon slapen :+

Over twee uur lekker met drie twee (de derde speelt natuurlijk :+) kinderen langs de voetballijn, met deze temperatuur worden we vanzelf wel goed wakker _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Spees_Eend op 13-04-2019 08:15:11 ]
pi_186186677
Pfoe wat een nacht Spees...

Wij zijn vannacht apart gaan slapen en Jip sliep dan bij mij omdat ie nu echt extreem slecht slaapt. Het was nog steeds een rotnacht, maar iets beter wel dan de nacht ervoor :') wel om 6 uur klaarwakker }:| uiteindelijk rond 7 uur maar naar beneden gegaan.
pi_186186956
Phi heeft vannacht alleen maar gehuild. Ze is ziek, heeft koorts, wil niks eten. Steeds als ze lag vannacht, was ‘t binnen 5 minuten brullen. Ik heb maximaal 20 minuten achter elkaar geslapen en dat twee keer ofzo. Het arme schaap iets meer, zolang het mamatras niet bewoog (of ademhaalde :') ) Zo ken ik m’n lieve Phi’tje echt niet ;(

Dus boks met alle andere prutnachten. En ik lust geen koffie :'(
pi_186187994
:* voor alle slechte nachten en zieke baby's, hopelijk gaat het bij iedereen snel weer beter.

Jagar, dat klinkt als heeel veel honger. zou het een groeispurt kunnen zijn dat hij nu extra veel honger heeft? Zo ja dan gaat hij vanzelf weer langer slapen en zou ik inderdaad gewoon opstaan.

Takkie88, meer en vaker eten komt vanzelf. Ik heb de eerste maanden alleen lunch en avondmaaltijd gegeven wanneer L wakker was. dus 1 - 2 maaltijden op een dag. Ontbijt sloeg ik over want geen ochtendmens en met brakke nachten had ik echt geen energie om voor 2 personen ontbijt te maken en netjes aan tafel te zitten enzo. En L had geen interesse in mijn ontbijt na de ochtendvoeding, zodra dat wel kwam ben ik pas begonnen met het aanbieden van een ontbijt. hetzelfde met tussendoortjes, deed ik eerst ook niet totdat hij belangstelling had voor mijn tussendoortjes.
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:04:46 #175
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186188804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 06:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik hoop ook dat je nog slaapt, spees! Sterkte dit weekend. Heb je hulptroepen achter de hand?

Ik heb een luxeprobleem. O slaapt meestal door, maar wordt om half 6 met razende honger wakker. En na een voeding gaat hij niet meer slapen. Moet ik wel zeggen dat we er na een tijd proberen of hij toch niet gaat slapen voor een voeding ik er met hem uit ga. De duutser is van mening dat hem in bed voeden en hopen dat hij dan nog verder slaapt en gevaarlijke move is, met een grote kans dat hij dan steeds vroeger komt voor die voeding. Een papfles voordat hij gaat slapen zie ik het nut niet zo van in, hij eet voordat hij gaat slapen een volle maaltijd Plus toetje Plus bv. Wat zouden jullie doen?
Ik zou een flesje maken en aan hem in bed geven, toedekken en als hij dan echt echt echt niet meer wil slapen wss de laptop te voorschijn toveren en tiktak aanzetten zodat ik zelf nog wat slaap kan pakken :') eerlijkste antwoord ever.

Ik zou nooit voor 7.00 opstaan als het niet moet :{w :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')